Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

"Kylässä valkeni jälleen kaunis päivä, mutta äkkiä sen aamu-unisen rauhan särki vertahyytävä kirkaisu..." Tänne tulevat varsinaiset pelitopicit.

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 21:30:51

Marzzuu kirjoitti:Hyvä on kun kerta kysytään eli kyse oli tosiaan siitä pelistä jossa Halima mentoroi mua, eli Hali ei ollut ite pahis niinkun se sana ymmärretään yleensä mutta siis jotenkin huvitti katsoa toisen pelejä ja löytää vahingossa itsensäkin pahiksen saappaista ja tajuta että oma tyyli pelata on muuttunut jonkin verran :D

Eli kun päätit mennä katsomaan pelejä, missä halima on pahis, menit katsomaan peliä, jossa sä pelasit pahista ja halima mentoroi? Miten sen peliketjun lukeminen auttoi sua selvittämään haliman puolta?
justy
Kyläläinen

Palkinnot: 12

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 21:34:56

Joo, meen nyt nukkumaan.
justy
Kyläläinen

Palkinnot: 12

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 08.03.2021 21:41:17

justy kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:Hyvä on kun kerta kysytään eli kyse oli tosiaan siitä pelistä jossa Halima mentoroi mua, eli Hali ei ollut ite pahis niinkun se sana ymmärretään yleensä mutta siis jotenkin huvitti katsoa toisen pelejä ja löytää vahingossa itsensäkin pahiksen saappaista ja tajuta että oma tyyli pelata on muuttunut jonkin verran :D

Eli kun päätit mennä katsomaan pelejä, missä halima on pahis, menit katsomaan peliä, jossa sä pelasit pahista ja halima mentoroi? Miten sen peliketjun lukeminen auttoi sua selvittämään haliman puolta?

Kyllä ja ei, eli kyllä, yritin selvittää/löytää vihjeitä millainen pahis!Hali on ollut peleissä ja en suoraan ettinyt sitä peliä, jossa Halima mentoroi mua vaan se tuli sattumana vastaan ja pakkohan se oli lukaista koskapa yritän nähä itseni niinkuin joku muu voisi mut nähdä pelissä mikä on jopa järkevää joskus koska omiin pelitapoihinsa turtuu helposti.
Halimaan, niin siltä kannalta tarpeetonta tietysti.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Marzzuu
Kyläläinen

Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 21:45:30

justy kirjoitti:No, eipä mulla ehkä oo enää aikaa lukea taaksepäin, joten kommentoin sen mitä muistan.

- ängän ääni sulle vaikutti oudolta, kun se pohjasi käytännössä siihen, että voit olla haliman pahispari. Siinä äänessä oli kuitenkin vihjettä (tai suoraan sanottu?) siitä että kyse ei ollut tappamisen vuoksi annetusta äänestä, vaan halusta saada susta enemmän irti

- sä vastasit ängälle ja äänestit sitä sen äänen vuoksi

- ängä tulistui sulle/tai muuten vaan ärsyyntyi, kun äänestit sitä, sekä vastauksesi äkkipikaisuudesta, sen sijaan että olisit vaan selittänyt sille näkökantojasi (kuten kaikki muut pelaajat siihen mennessä ketjussa oli pelanneet). Sen takia se halusi paremman vastauksen ja piti äänensä sulla.

- et koskaan tullut takaisin, joten ängä äänesti halimaa, myöntäen että se oli "loogisempi" ääni.

Ei tuossa musta mitään pahismaista ole. Sanot nyt, että en vastaukset oli siellä viestissäsi, ja että ängä olisi voinut ne sieltä kaivaa. Tää on nyt kun mietin ihan validi pointti, kun ängä kuitenkin ilmeisesti luki sun viestit tässä tokan päivän aikana uudestaan. Mutta ei mua ekana päivänä ihmetyttänyt, ettei hän hyväksynyt vastauksiasi - tuollaisia tilanteita syntyy näissä peleissä toisinaan, missä kyse on muustakin kuin puhtaasta kylmästä järjestä ja logiikasta.

//en mä pitänyt sua pahismaisena, paitsi jos oot haliman pari. Enkä ajatellut sun ääntäsi ängälle pahismaisena, koska en ajatellut sitä päivän lopussa voimassa olevana äänenä (luulin että tuut vielä takaisin ketjuun, ja jos haluat oikeasti tappaa ängän niin perustelet asiaa lisää - koska ei se ääni siltäkään vaikuttanut että sillä saisit ängää ykkösputoajaksi).

Miksi en lukenut viestiäsi kunnolla, halusin hoitaa ton horaa-jutun loppuun ennen kuin menen nukkumaan, ja vastailla siksi vaan sellaisiin lyhyempiin tai suoraan mulle osoitettuihin. Plus mua kiinnostaa tällä hetkellä myös se miten ängä siihen reagoi, turha musta siitä hirveästi ketjussa on puhua ennen sitä.

Ookoo. Muutamia juttuja:
- "et koskaan tullut takaisin, joten ängä äänesti halimaa, myöntäen että se oli "loogisempi" ääni."; tämä asiahan ei oikeasti näin mennyt.
- varmasti syntyy tilanteita jossa jotain jää huomaamatta, en kuitenkaan usko että jos sun #1 sanoi jotain sä "et muista että se sanoi niin"...
- okei, sainpa irti sen että perusteluni ei olleetkaan hyviä vaikka lähtökohtaisesta perustelustani olit aivan samaa mieltä

no, katotaan.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 21:51:24

Ja siis mua rupeaa pikkuhiljaa v.....maan tämä "mä halusin vaan vastailla näihin joita multa kysytään", tai "olipa huono kysymys", tms, kun:
raynpelikoneet kirjoitti:Okei katsotaanpa sitten ensin tuohon ekan päivän loppuun, tai siis niiltä osin.
Nyt sitten ne, jotka sen jälke6en, kun en enää päässyt postaamaan, pitivät änkän posteja hyvänä, voivatkin kertoa että miksi? justy, meiz, ja jeekaka tulee ekana mieleen.

Sama menee meizille, tekee mieli vaan äänestää teitä molempia sen suuremmin miettimättä vaikka sillä häviäiskin pelin, sen verran voin sanoa että ottaa päähän kun muut kyllä vastailee johonkin aivan täyteen hevonsiihenitseensä mutta ei kai mulle tarvi sitten koskaan vastata.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 08.03.2021 21:55:22

Vielä olis pari oppituntia + yks koe tehtävä huomiseks, mut nyt pieni työtauko.

Voitko Meiz laittaa jonkun kertauksen/kokooman mielipiteestäsi justysta?

justy kirjoitti:Koska mä en ajatellut tetraa kenenkään mahdollisena pahisparina, vaan mun syy tetran pudottamiseen oli etten uskonut hänestä saatavan mitään irti tulevina päivinä. Kun taas jeekaka nyt tuntuu sanovan, että hän äänesti tetraa siksi että piti tätä pahiksena, ei siksi että tetrasta ei varmaan saa mitään irti.

jeeksu kirjoitti:Ja kuten sanoin, oon valmis pudottamaan Tetran. Jos oon oikeassa tässä keississäni, niin aina viihdyttävämpää jos meillä on huomenna pahis joka edes yrittää puhua itsensä ulos pinteestä kuin täysin mykkä yksilö :D

jeeksu kirjoitti:No voi videleissön. Teen tän vaan koska justy kauniisti pyytää ja koska haluan saada iloa tästä pelistä pidemmäksi aikaa.

jeeksu kirjoitti:Eiks laiskuus ollu mukavaa :D Koin siitä äänestä kyllä flipin jälkeen sitten vähän huonoa omatuntoa kun käytännössä tein just silleen että epäilin Tetraa lähinnä Meizin käytöksen perusteella :P

Tossa ne jeeksun kommentit asiaan, jotka löysin. Itse tulkitsen siis, että jeeksu äänesti Tetraa, koska epäili Tetran olevan pahis ja koska Tetra oli hiljainen. Mikäli tulkintasi on erillainen, niin perustele toki. Mikäli ei, miksi tämä on pahismaisempaa kuin pelkästään hiljaisuuden takia äänestäminen? En nää tässä nyt yhtään logiikkaa, että hiljaisen lynkkaaminen on ok, mutta sitten jos onkin vielä tunne, että tää hiljainen vois ollakin pahis, niin herran jestas, sillon ei hyvis koskaan äänestäisi tätä pelaajaa! :D

justy kirjoitti:Zey, mikä mun pahismotivaatio olisi tiputtaa Tetra Haliman sijaan? Olen varma että olet tätä jo ruotinut, sori kun en jaksa etsiä.

mie kirjoitti:En tiedä. Ehkä hän halusi säästää epäilyttäviä pelaajia myöhemmäksi peliksi? Tyyliin jos sä kuolet, niin kaikki epäilee, että Halima pelastettiin -> 2. päivä keskitytään Halimaan. Tai jos Tetra kuolee, niin epäillään, että Halima tai Meiz pelastettiin -> taas hyvisten keskittyminen jossain muualla ja aikaa palaa. Tai sitten Halima on teoriassaan oikeassa, että topan yleisfiilis alkoi kääntyä siihen, että Halima ei oo pahis ja justy ei halunnut Haliman lynkkauksen kääntyvän itseään vastaan. En tiedä. Mut en tiedä miksi hyvis!justy haluaisi lynkata pelaajan, jota jopa arvelee hyvikseksi. Ja vaikka sanottais, että sekä Tetra että Halima olis ollut justylle neutraaleja ja sen takia halus hiljasemman pois, niin musta hyvis!justyn mielessä pitäis vahvasti olla se, että hänen eniten hyvikseksi epäilemänsä pelaaja on kakkosena putoamassa ja vain hänen äänensä estää, ettei tää joudu lynkkausuhan alle ja varmistaa ensin, että muutkin on varmasti mukana äänestämässä Tetraa. Mitä jos jeekaka oliskin todennut, et jes, nyt mun ääneni kohde on tippumassa, en varmana vaihda?

Meiz kirjoitti:Aika mielenkiintoinen pointti. Esimerkiksi Halima tuskin olisi pahiskaverina Marzzuulle, horaalle tai Zeylle koska hän vielä erikseen puhui ketjussa kuinka Violetin pitäisi herätellä pelaajia. En usko että pahiksena lähtisi huijaamaan pelin ulkopuolisilla asioilla tuohon tyyliin jos pahiskaveri löytyy heräämättömistä.

Aika mielenkiintoista, että vaikka justy kysyi koskeeko tämä enää muita kuin häntä, niin et kuitenkaan itseäsi ilmiantanut, ettet itsekään ole discossa.

Horaa kirjoitti:Ymmärrän sen, että loppupäivään haluttiin osallistua, mutta kumpi sit on parempi: olla äänestämättä vai äänestää tietämättä kaikkia tapahtumia? Ja miksi Zey ei lukenut topicia loppuun niin, että keskittyi vain Meizin viesteihin?

Äänestää. Ehdottomasti äänestää. Jos mä en äänestä, niin silloin pahiksien osuus äänestäjistä kasvaa. Ja on ne pahikset ihan siellä alkupelissäkin (ellet sitten sinä ja Marzzuu ole pelin pahispari), niin voi ne sieltäkin löytää. Enkä ymmärrä miks mä olisin keskittynyt vain Meizin viesteihin? Siinä tapauksessa joo, jos oon ihan varma siitä, että Meiz on pahis ja mun tehtävä on vaan vakuuttaa muut siitä. Mut muussa tapauksessa mähän voin vaan missata jonkun pahismaisemman pelaajan?

Horaa kirjoitti:Tää tuntuu jotenkin tosi ristiriitaselta. Ymmärrän joo että huolestuttaa jos Tetra lynkataan vaan hiljasuuden takia, mutta jos olit valmis kuuntelemaan toisten mielipiteitä Tetrasta, mikset tehnyt niin muidenkin pelaajien kohdalla?

Täh? Nyt mä en ymmärrä kenen pelaajien kohdalla en oo ollut valmis kuuntelemaan mielipiteitä Tetrasta?

rayn kirjoitti:Hitto kun tätä on vaikea selittää, kerro nyt noille Zey mitä minä tarkoitan, sinä varmasti ymmärrät.

Selitit ihan hyvin rayn. :D

Mut hei rayn, mitä mieltä oot justysta?

Meiz kirjoitti:Kun taas itselleni Zeyn peli on ollut aika tyypillisenoloista jossa hän jopa raivostuttavan tehokkaasti kuulustelee kohteensa läpi.

En haluu raivostuttaa ketään, mut kiitos. <3 :D

Horaa kirjoitti:Eilen aattelin että Meiz ei kyllä ole pahis ja nyt en taas tiiä. Halimaa epäilen edelleen, mutta Zeyn kuvaus Haliman pahispeluusta sit taas kertois toista - ja uskon että Zey tuntee Haliman pelityylin aika hyvin.

Tunnen joo aika hyvin, mut vielä ei oo kyl ihan 100 % varma hyvis (niinku siinä yhdessä, missä tyyliin sylikkäin Haliman kanssa kuoltiin varmoina toisistamme :D), et sikäli ei kannata mun sanaan luottaa ihan niinku raamattuun. Mut kerron kyllä kun se hetki tulee. :P

justy kirjoitti:Zeyssä nyt vähän häiritsee tuo hänen tarpeensa selittää Haliman ja jeekakan puolesta, miksi heidän äänensä ovat loogisia. Okei, Zey pitää heitä hyviksinä ja mua pahiksena, mutta eikö silti olisi kiinnostavaa nähdä miten halima ja jeekaka selittävät ajatuksiaan - sen sijaan että esittää näiden puolesta vasta-argumentteja.

Justy, sä itse kysyit multa jopa, et miks jeeksu ei oo pahismainen tms. ennen kuin jeeksu vastas sulle... Sitä paitsi jeeksu vastasi ennen kuin mä vastasin sulle ja Halimasta mun kommenttini oli tyyliin "oli kuolemassa" ja "munakas". :D En nää, että kumpikaan näistä olis ollut niin pohtivaa sorttia, että olisin jotenkin auttanut pahis!Halimaa perustelemaan ja selittelemään ajatuksiaan.

justy kirjoitti:ei sillä, mullakin oli oikein mukava löhötuoli ennen kuin Zey tuli sotkemaan mun uuden chillin (laiskan) pelityylin. :(

Ole hyvä. :D
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 21:57:50

justy kirjoitti:- et koskaan tullut takaisin, joten ängä äänesti halimaa, myöntäen että se oli "loogisempi" ääni.

Voitko osoittaa tämän todeksi?
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 21:59:06

Moi Zey, haluaisin tietää mitä mieltä sä oot Meizistä ja jeekakasta.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 21:59:50

Zey kirjoitti:Vielä olis pari oppituntia + yks koe tehtävä huomiseks, mut nyt pieni työtauko.
Mut hei rayn, mitä mieltä oot justysta?

Voipi olla pahis, helposti.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 08.03.2021 22:04:02

raynpelikoneet kirjoitti:Moi Zey, haluaisin tietää mitä mieltä sä oot Meizistä ja jeekakasta.

jeeksua pidän hyviksenä ja Meiz ei enää epäilytä. Veikkaisin hyvikseksi, mut vielä on vähän varovainen olo.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 22:11:09

Zey kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Moi Zey, haluaisin tietää mitä mieltä sä oot Meizistä ja jeekakasta.

jeeksua pidän hyviksenä ja Meiz ei enää epäilytä. Veikkaisin hyvikseksi, mut vielä on vähän varovainen olo.

Mä en ymmärrä jeeksun EoD:ta. En myöskään tätä justy epäilyä, sen syillä. Siihen kun vielä lisätään se että nyt mennään halima + rayn -> meiz + rayn -> justy + rayn, niin folioon saa kyllä kääriä ittensä jos on hyvis. Enkä ymmärrä sitä että Meiz ilmeisesti haluaa tarkoituksella olla vastaamatta mulle (tää ei ole mielestäni ensimmäinen kerta).
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 22:12:05

mites horaa, marzuusta olen aika varma että on hyvis.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 08.03.2021 22:21:10

Jeeksu on hyviksenä nimenomaa syvällä foliossa. :D (Sillai ihanalla tavalla <3)

Mut mun muistikuvien mukaan jeeksu epäilee justyä, koska justyn eteneminen jeeksu-epäilyssä ei ollut loogista. (justy epäilee jeeksua -> justy ei epäile jeeksua ja ainoo välissä oleva juttu, mitä jeeksu teki, oli joku juttu mikä liittyi Meiziin, mut nimenomaa se juttu on justyn mielestä epäilyttävä). Jos se meni noin, niin musta toi on ihan looginen perustelu epäillä (koska miten kenenkään muun teot vois vaikuttaa siihen onko jeeksu pahismainen vai ei. Eikä oo loogista, että mikään pahismainen teko sais pahismaisen pelaajan muuttumaan hyvismäiseksi), mut mulla on tosiaan vielä lukematta toi itse uudestaan, koska kello on jostain syystä mua vastaan.

Meiz tuntuu joo vähän liukkaalta, esim. kommenttia mitä mieltä on justysta sai oottaa aika pitkään (kertoi mitkä jutut voi olla hyvismäisiä, kertoi yhden asian mikä voi olla pahismainen ja sitten vasta myöhemmin jossain justy-keskustelun yhteydessä kertoi, että joo, mä muuten epäilen sua). Mut en tiedä onko tää pahis!Meiziä vai onko vika mussa, et oon huono ymmärtämään häntä.

Horaasta ei mitään käryä, niin hajuton ja mauton kuin voi olla. Marzzuuta itsekin sanoisin hyvikseksi.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 08.03.2021 22:21:41

Mut tykkään Meizissä, et ei mitenkään koittanut peitellä, että tartti rohkasua äänestykseen.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 22:27:01

Justy epäilee jeeksua, koska nyt D2 jeeksu epäilee justyä koska äänesti justyn vanavedessä (siis kirjaimellisesti).
That is what i call bullshit in its real, anteeksi ranskankieleni... :)
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 22:27:56

jeekaka kirjoitti:No voi videleissön. Teen tän vaan koska justy kauniisti pyytää ja koska haluan saada iloa tästä pelistä pidemmäksi aikaa.

--Meiz
++Tetradynamia

Varokin jos oot Meizin pahistoveri justy >:O
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 08.03.2021 22:30:31

raynpelikoneet kirjoitti:Justy epäilee jeeksua, koska nyt D2 jeeksu epäilee justyä koska äänesti justyn vanavedessä (siis kirjaimellisesti).
That is what i call bullshit in its real, anteeksi ranskankieleni... :)

Kumpaa kutsut, justyn epäilyä vai jeeksun epäilyä, vai kumpaakin?
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 22:34:10

Peilaten siihen mitä on sanottu D2, niin tuo on ehdottomasti pahismaisin kommentti tässä pelissä, poislukien änkän änkkäilyt. :D
Mä ymmärrän sun justy-casen kyllä ihan hyvin ja se on hyvä, eikä asiaa auta se, että justy nyt väittää jotain tapahtuneeksi mitä ei ole oikeasti tapahtunut.
Haluan silti jotain irti jeeksusta, horaasta ja meizistä. Ehkä halimastakin, D2 oli aika meh... "moi mä teen tän ison jutun mutta no enpä teekkää antaa olla.."

zey: jeeksun epäilyä kutsun pahismaiseksi, justyn epäily hänestä D2 ei ole millään tavalla pahismainen mun mielestä.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 08.03.2021 22:39:00

Siis kun viittaat jeeksun epäilyyn niin puhut tästä kommentista: "Varokin jos oot Meizin pahistoveri justy >:O" ?
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 22:50:57

Zey kirjoitti:Siis kun viittaat jeeksun epäilyyn niin puhut tästä kommentista: "Varokin jos oot Meizin pahistoveri justy >:O" ?

En.

Puhun siitä kun/miksi jeeksu epäilee justyä.

Odotahan hetki, mä oon lukenut nyt uudelleen läpi jo 10 minuutia enkä ilmeisesti tiedä mistä puhun, mutta kerron kohta mistä puhun tai en puhu. :D
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 22:54:49

justy kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Ömmmm en mä ole niin hirveästi miettinyt varsinaista äänestyskäytöstä, mutta oikeastaan komppaan kyllä Halimaa vähän siinä, että jonkun verran laiskalta justyn peli tuntuu, ehkä varsinkin toi miten justy lopulta päätyy siihen et on paras äänestää Tetraa.

Tyyppi hei, sä äänestit Tetraa mun mukana!

Tää se posti oli. On face value tämä on hyvä pointti.
En vaan löydä sitä postia :/ mutta se mun pointti oli kun puhuin jeeksun mahdollisesta pahikseudesta.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 22:56:06

ja mä oon just siinä nyt..... melkein tekis mieli laittaa kuva :D
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 23:04:36

jeekaka kirjoitti:
justy kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Ömmmm en mä ole niin hirveästi miettinyt varsinaista äänestyskäytöstä, mutta oikeastaan komppaan kyllä Halimaa vähän siinä, että jonkun verran laiskalta justyn peli tuntuu, ehkä varsinkin toi miten justy lopulta päätyy siihen et on paras äänestää Tetraa.

Tyyppi hei, sä äänestit Tetraa mun mukana!

Eiks laiskuus ollu mukavaa :D Koin siitä äänestä kyllä flipin jälkeen sitten vähän huonoa omatuntoa kun käytännössä tein just silleen että epäilin Tetraa lähinnä Meizin käytöksen perusteella :P

?????????????????????????
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 08.03.2021 23:04:53

Okei, musta toi vaikuttaa ihan yhtenevältä verrattuna edelliseen päivään, mut jeeksu voi toki asiaa kommentoida.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 23:15:05

justy kirjoitti:Mun hyvisreadi raynista ei ollut mikään "rayn on varmasti hyvis, piste", vaan enemmän "hei, tää vaikuttaa hyvismäiseltä, ihan kuin rayn oikeasti etsisi kohdetta äänelle eikä tietäisi ketkä on hyviksiä ja ketkä pahiksia". Tiedän kyllä, että rayn voi tehdä noin pahiksenakin. Ja se, että se ääni jäi ängälle ei oo musta hyvä juttu, ei ollenkaan. Jos muistat, kyseenalaistin sitä raynin ääntä jo silloin kuin se sen teki. En suoraan sanottuna olettanut, että se olisi raynin lopullinen ääni päivälle, eikä mulla tällä hetkellä ole syytä pitää raynia mitenkään todennäköisenä hyviksenä. Mutta sillä hetkellä, sain siitä hyrskynmyrskynistä hyvisfiilistä.

Pari kysymystä:
- Miksi et olettanut että mun ääni jää änkälle, tulen sitten takaisin tai en?
- Miksi koet että laitoin "hyrskynmyrskyn"? Laitahan quotea niin näen myös kuinka hyrskynmyrskyn laitoin ja miten.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 23:16:55

Zey kirjoitti:Okei, musta toi vaikuttaa ihan yhtenevältä verrattuna edelliseen päivään, mut jeeksu voi toki asiaa kommentoida.

voisinpa mäkin tehdä jotain tollasta näissä peleissä. vois 1) pelleillä hyviksenä tai 2) voittaa pahiksena.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 23:27:27

jeekaka kirjoitti:Tiedoksi kaikille että meitsi lähtee nyt reissuamaan, niin en tän loppu pelipäivän aikana oo ihan jatkuvasti päivystämässä topassa ->

laitanpa tähän tälläisen herättelyäänen jeeksulle.
++jeekaka

Jottei tulisi yllätyksenä niin hän voi myös olla aika monen kanssa pahis.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Halima » 09.03.2021 00:48:15

raynpelikoneet kirjoitti:Siis hän on "juuri" sanonut että minä olen Haliman pahispari. Tai siis kun halima on pahis niin sitten rayn on pahis koska bla bla (voidaan palata tähän myöhemmin). Miksi hänen äänensä olisi "hukkunut massaan" (Halimalla on tässä vaiheessa ääniä päällään)? Miksi pahis!rayn reagoi hänelle annettuun ääneen "pahismaisemmin" kun pahis!halimalle annettuun ääneen? Siis änkkä tässä väittää, että hän yrittää ns. lopullisesti selvittää onko rayn pahis haliman kanssa siten, että äänestää minua haliman (joka on jo tällä hetkellä putoamisuhan alla) sijaan. Ikään kuin että jos hän äänestää minua minun pahiskaverini sijaan hän saa jotenkin "varmemman" readin minusta. Tuohan on aivan puppua, ei tuossa ole mitään järkeä! Hitto kun tätä on vaikea selittää, kerro nyt noille Zey mitä minä tarkoitan, sinä varmasti ymmärrät.

Änkästä siis puhutaan. Mä luulen, että änkän yks syy sun äänestämiseen tuossa mun sijaan voi olla sekin, että silloin 10 vuotta sitten kun äng-äänne viimeksi pelasi, Kylässä oli täysin erilainen pelikulttuuri. Oli mm. usean mielestä hyvin epäilyttävää jos "massasi", joka siis tarkoitti esimerkiksi kolmannen äänen laittamista samalle pelaajalle. Yleisesti hyväksyttävämpää oli löytää "oma" kohde äänelleen. Tää kuulostaa hölmöltä nyt, mutta Kylän peli-ilmapiiri oli aika eri silloin, ja änkän historian tuntien en ihmettele jos noudattaa silloista etikettiä, jopa itse tajuamattaan tätä syytä.

Meiz kirjoitti:
justy kirjoitti:- seuraa todella avoimesti muiden readeja, siis ihan häpeämättömästi. Ja vielä keksii niille jotkin ympäripyöreät perustelut. Tää tuntuu jotenkin todella hurjalta pahis-taktiikalta. Mutta @Meiz, oliko sulla jotain tähän liittyvää pahishalima-metaa? Voitko linkata sen pelin?

Ei valitettavasti mitään sen tarkempaa, ainoastaan muistikuva 1. päivän lopusta jossa pääsin pudotetuksi samankaltaisella pelillä. Ehkä Halima muistaa mistä pelistä voisi olla kyse :D

Lol. En muista. :D

raynpelikoneet kirjoitti:pyh ja pah, jos olet hyvis et koskaan äänestä jotain muuta sen takia että saat lisää infoa jos sinulla on vahva pahisreadi.

Sä et ehkä koskaan äänestäis jotain muuta, mutta et voi tehdä tällaista yleistystä jonkun toisen pelistä imo. Katso esim. ylempi vastaus aiemman Kylän pelitavoista.

raynpelikoneet kirjoitti:Haluan silti jotain irti jeeksusta, horaasta ja meizistä. Ehkä halimastakin, D2 oli aika meh... "moi mä teen tän ison jutun mutta no enpä teekkää antaa olla.."

Sanoin että teen jos ehdin ja jaksan, mutta en priorisoi sitä enää ykköseksi koska se ei oo minusta enää yhtä tärkeää kuin päivän alussa. Edelleen suunnittelen tekeväni sen jossain vaiheessa loppuun.
Halima
Ylläpitäjä

Palkinnot: 14

ViestiKirjoittaja äng-äänne » 09.03.2021 01:09:53

justy kirjoitti:En tykkää näissä peleissä yhtään siitä, että joku pelaaja hiljenee totaalisesti. Muistan monta peliä, missä tällaisia tapauksia on roikkunut pitkään mukana ja sitten se on aina vikana päivänä sellaista että entäs jos tuo hiljainen onkin se pahis.

Mutta tässä pelissähän on äänestyspakko? Eli Tetra epäaktiivisuuteen kuitenkin olisi tippunut. Kaiketi siitä tulisi tuplatappo yhdelle päivälle ja se olisi mälsää. Omalla tavallaan se on ihan jaloa ja herttaista että halutaan pitää pelissä keskustelua yllä, mutta... ihan hyvinhän me ilman Halimaakin pärjättäisiin? :D Siis jos katsoo kuinka paljon materiaalia ekan päivän aikana tuli ja tokan päivän aikana on tullut. Jos tilanne olisi se että täällä olisi ollut keskustelemassa 3 henkilöä jotka kaikki epäilee toisiaan ristiin ja joista yhtä oltaisiin oltu lahtaamassa ja kaikki muut oli tutimassa niin sitten jollakin tasolla ymmärtäisin että okei, äänestetään joku näistä hiljaisista veks.

justy kirjoitti:Ei kummoinen, mutta kuitenkin uskoin saavani tänään enemmän halimasta irti kuin tetrasta.

Muuten ihan hyvä, mutta oltaisiinhan me Halimasta saatu irti silloinkin jos hänet olisi äänestetty pois - siis hänen roolinsa olisi saatu selville. Tässä justyn perusteluissa tapahtuu mun silmiin semmoinen jännä äänestyksen roolin laimentaminen - että se olisi joku taktiikka millä erotellaan kivat kanssapelurit (aktiiviset) niistä ei niin kivoista (hiljaisista), ja että sillä erotellaan ne kenen kanssa halutaan jutella enemmän ja ne kenen kanssa ei haluta enää jutella. Jankkaan tätä nyt kyllästymiseen asti, mutta mun mielestä kuitenkin pahismaisinta olisi kätevintä äänestää nyt eikä myöhemmin. Jääkö mulla vaan nyt jotain tässä ymmärtämättä? Pahimmassa tapauksessa se on kuitenkin ekstrahyvikseltä nirri pois kun halutaan varjella mukavan aktiivisia juttelukavereita seuraavaan päivään.

justy kirjoitti: ennen kuin mulle alkoi selvitä että jeekakalla ei ollutkaan äänensä takana muuta kuin Tetran pahismaisuus.

Miksei pahismaisuus riitä enää syyksi äänestää?! On se mun mielestä merkittävästi parempi syy kuin "haluan kuulustella tätä yhtä pahismaista lisää huomenna, voidaan viedä tuo yksi hiljainen saunan taakse".

justy kirjoitti:Tuo halima-juttu linkittyy tähän samaan tetrakuvioon. Uskoin, että mulla on enemmän mahdollisuuksia selvittää haliman puolta tänään kuin tetran puolta. Ei se tarkoita, ettei halima enää epäilyttäisi.

Arvaa millä muulla Haliman puoli selviäisi kuin sillä että häntä haastattelisi kakkospäivänä? Sillä että hänet pudottaisi ykköspäivänä!!! Sillä hänen roolinsa selviäisi täysin aukottomasti.

justy kirjoitti:Muistatko vielä, mitä koit saaneesi irti siitä provoäänesi herättämästä keskustelusta. Ja mitä opit raynista siitä hänen reaktiostaan ääneesi? Kun mun mielestä se raynin reaktio ääneesi oli varsin luonnollinen, ja itse mietin että rayn olisi reagoinut varmastikin noin puolesta riippumatta. Lukuunottamatta siis sitä, että se ääni jäi voimaan päivän loppuun, mutta sekin vaikuttaisi johtuvan pelin ulkopuolisista seikoista.

Mä olin tyytyväinen siihen kuinka provokatiiviseksi raynille mun provoääni osoittautui. :) Mä en tiedä raynin pelityyliä muuta kuin tämän pelin perusteella eli en todellakaan tiedä reagoisiko hän samalla tavalla on hyvis tai ei, mutta hän tuntui hermostuvan mun saamasta äänestä ja kyseli siitä paljon muiden pelaajien mielipiteitä, mikä taas antoi mulle lisää luettavaa myös näistä pelaajista jotka hänen kysymyksiin vastasi. Kauheasti sen enempää mä en raynista oppinut, koska meillä jäi keskustelu mun mielestä ihan kesken. Olisin halunnut kuulla enemmän hänen perustelujaan mun vastaäänestä, mutta hän ei sitten ilmeisesti ollut enää paikalla tai koki perustelleensa äänensä tarpeeksi ja se jäi harmittamaan.

Mutta verrattuna siihen vastakohtaan, että olisin antanut ääneni Halimalle sinne jonon jatkoksi, uskon itse että sen saama huomio olisi ollut paljon vähäisempi.

justy kirjoitti:Ei kai tuo etikettivirhe ole. Se vaikutti kuitenkin ylireagoinnilta, aivan kuin olisit akuutissa vaarassa ja sun ei oikeasti kannattaisi kertoa mitä mieltä olet jeekakasta. Mun nähdäkseni jeekakan tappo ei kuitenkaan ollut mitenkään lähellä, päivääkin oli vaikka kuinka jäljellä. Mä ymmärtäisin tän paremmin, jos jeekaka olisi sun ykkösepäilty ja olisit jotenkin todella varma siitä, että jeekaka on a) päivätapon kohde ja b) todennäköisesti pahis. A-kohdan perusteluja kaipaisin, ja b-kohta ei kai ole totta, kun et äänestänyt jeekakaa?

Mä en ihan ymmärrä tuota loppukappaletta, mutta voin nyt kirjoittaa omin sanoin mitä mulla silloin meni päässä kun kirjoitin tuon kommentin. Jotakuinkin siis näin: Ei jeekaka mun mielestä kyllä aivan mikään luottohyvis ole... ei saakeli, nyt se kauheasti kihnuttaa kiinni muhun... Apua, mitä jos se on pahis ja yrittää viedä mua mukanaan? Saako tämmöistä sanoa ääneen? Taidan sanoa kuitenkin kun kaduttaa jos jätän tämän sanomatta eikä tulis pöytäkirjaan merkintää tämän pahiskihnuttamisen huomioimisesta. Ekan päivän aikana jeekaka oli mulla epäiltyjen joukossa (kun mä lupailin sitä 500 sanan esseetä) mutta ei epäilyttävyydessään voittanut kuitenkaan Hali-rayn paria, mutta on tänään hieman noussut sieltä ylemmäksi neutraalimpaan porukkaan (tokan päivän alkuosan viestiensä perusteella), ne ei enää niin voimakkaasti pahisvibata mulla.

justy kirjoitti:Eiks noiden kahden lainauksen välillä oo vähän ristiriitaa? Eilen tunnuit olevan meh siitä ajatuksesta, että tiputetaan epäaktiivinen pelaaja. Tänään se olikin sitten mind blown-aluetta. Mikä muuttui, miksi mieli ei räjähtänyt jo ekan päivän iltana?

Sun testamentti. Muut pelaajat oli mun muistin mukaan ekan päivän aikana antanut edes jotain "Tetra on pahis" vibatuksia, mutta sä testamentissasi mainitset Haliman pahismaiseksi, pelaajan joka olisi ihan hyvin saatu ekana päivänä tiputettua pois. Mulle olisi ihan 1+1=2 yhtälö äänestää epäilyttävä henkilö pois. Se on mulle mind blown, että sitten lähdetään ihan jahkaalle joillakin aktiivisuusperusteilla. Ja mä olin ekan päivän iltana tyytymätön tohon Tetran äänestykseen (niinkuin ehkä tästä mun viestin alkuosasta näkee), olisin voinut tietenkin välittää sen suoremmin kuin sanomalla passiivisagressiivisesti "fine sitten".

justy kirjoitti:Tuo tuntuu aika turvalliselta peliltä, äänestät epäaktiivista samoilla perusteilla kuin eilen, sen sijaan että ottaisit kantaa pelin nykytilanteeseen.

Niin, äänestin samoilla perusteilla kuin eilen, koska mun ja raynin välinen tilanne oli täysin samassa kohtaa kuin eilen. Odotin kirjaimellisesti vastauksia hänen kysymyksiin kun en eilen niitä kokenut saaneeni, ja sitten kun saan raynista edes JOTAIN niin lähden tarkastelemaan häntä uudelleen. Mä myönnän suoraan että tää viesti menee täysin vanhojen juttujen perkaamiseen, ja tuo pelin nykytilanteeseen kannanotto saa nyt jäädä seuraavaan viestiin.

justy kirjoitti:Lisäksi musta on outoa, että vaikka sun mielipide halimasta muuttuu hyvismäisempään suuntaan, se ei hetkauta sun rayn-epäilyksiä - vaikka ekana päivänä myönsit rayn-epäilysi johtuvan pääasiassa hänen linkistään halimaan, ja että äänestit rayniä provotaksesi.

Mikä siinä raynin reaktossa sun ääneesi oli niin pahismaista, että halima-linkki ei ookaan enää se raynin epäilyttävyyden syy?

Multa kysyttiin itseasiassa ihan suoraan, että miten Haliman hyvikseksi paljastuminen vaikuttaisi mun suhtautumiseen rayniin. Sain silloin sitä pohtia ja sanoin seuraavasti ja quottaan itseäni suoraan:

Jos Halima paljastuisi hyvikseksi niin kyllä se ainakin välillisesti mun rayn viboja laskisi, koska kyllä mun Halima+rayn pahispari on tiukasti toisiinsa linkittynyt. Mun mielestä rayn reaktio mun provoääneen oli yllättävän voimakas ja mä en ole vieläkään nähnyt hänen omalle mun tappoäänelle perusteluja vaikka oon niitä jo kahdesti pyytänyt, se on ainaki mun mielestä pahismaista koska hyviksellä joka mua aidosti epäilisi luulisi olevan joku syy äänestämiselle eikä mitään estettä kertoa niitä perusteluja.

Näiden perään lisään että luin nyt nää raynin uudet viestit (kommentoin niitä enemmän tossa alempana), ja mä en siis kirjaimellisesti ymmärtänyt ettei hänellä ollut enää muita perusteluja mun tappoäänelle. Odotin että sinne taustalle jäi jotain muuta ja että meidän keskustelu jäi kesken, mutta ilmeisesti tää provoääneni (ja siihen liittyvä vyyhti mitä rayn silloin pui) riitti hänelle syyksi äänestää mua ihan pahiksentappoaikeissa.

justy kirjoitti:Ängä on vissiin vasta nyt liittynyt Discordiin, eli ei välttämättä olisi tajunnut sitä kautta pahisparilleen viestiä.

En tiedä oonko ainut, mutta tää on mun mielestä vähän mälsä tapa pelata tätä peliä? Haluatko sä todella tietää milloin mä oon liittynyt Discordiin, siis ihan oikeasti? Tää on tän pelin kannalta oleellista informaatiota? Koska mä kävin siellä ilmoittautumassa reilusti ennen tän pelin alkua mun toisella nimimerkillä (kun muistin että Kylä on olemassa ja halusin taas päästä pelaan juonaria) ja nyt viime viikonloppuna vaihdoin sinne nimimerkiksi äng-äänteen. Mä haluaisin saada mun pahis- ja hyvisvibani sen perusteella mitä teen tässä pelissä, kuin että sen ulkopuolella.

horaaneko kirjoitti:Pelin tapahtumien läpikäyminenhän on maailman helpoin tapa vaikuttaa siltä että osallistuu pahisjahtiin sitä kuitenkaan tekemättä. Mitä tarkotat tuolla, että kelkka lähti kääntymään, mähän heitin Haliman epäilyttäväksi siinä missä Zey antoi luottoa?

Mulle tuli Halin suururakkaviesteistä kuva että ensin käydään läpi ja sitten kohta epäillään. Hän siellä kuitenkin etsi linkkejä ihmisiin, sen sijaan että olisi ihan monotonisesti vaan ladellut mitä kukin teki ja milloin. Tuo toka kohta: mä kävin lukemassa teidän keskustelua uudestaan läpi ja oot ihan oikeassa. Mulla oli Zeyn ja jeeksun tokan päivän alun keskustelusta semmoinen kuva että Hali ei ollut enää mitenkään tikun nokassa (justy ja Meiz taisi olla tokan päivän alun keskustelluimmat) ja sun viesti tuli siihen vasta vähän myöhemmin, eli mä sekoitin sut jeeksun kanssa. Mutta ei kyllä sun Halima epäilykään mun mielestä mitenkään vakavan vahva ole.

Eli siis tuolla kelkan kääntymisellä tarkoitan semmoista yleisen ilmapiirin kääntymistä (hyvänä mutta paljon räikeämpänä esimerkkinä ekan päivän "justy on hyvis" ilmapiiri vs tokan päivän "justy on pahis" ilmapiiri), koska Hali oli yhdessä vaiheessa ääntensä suhteen yläpäässä ekana päivänä. Mulla on nyt vaikeuksia hieman selittää tätä auki, mutta jos Halin ekan päivän tyyli riitti hänelle että ei päätynyt lahdatuksi JA tokan päivän alkuvaiheen keskustelu siirtyi täysin hänestä muille vesille, olisiko pahis tyytynyt siihen että hän ei ole enää tikun nokassa ja jatkanut siihen samaan pelityyliin (johon ei kuuluneet pitkät suururakkapostaukset) kun oli sillä samalla pelityylillä selvinnyt ekankin päivän loppujen lopuksi hengissä? Ei tää nyt mikään pomminvarma teoria ole, mutta tässä se auki selitettynä.

No niin, ja sitten rayn heräsi peliin! Joku jossain kohtaa sanoi että huomaa milloin rayn on luovuttanut? Onkohan tää nyt semmoinen hetki? Kun näistä hänen viesteistään tulee osasta vähän semmoinen... ankea ja lannistunut kuva.

raynpelikoneet kirjoitti:pyh ja pah, jos olet hyvis et koskaan äänestä jotain muuta sen takia että saat lisää infoa jos sinulla on vahva pahisreadi.

Jos on olemassa joku juonarietikettikirja ja "kuinka pelataan hyvistä for dummies" niin saisinko mä linkin siihen pdf:n jo kun mulla on mennyt kaikki tämmöiset lainalaisuudet ihan ohi. :P

Mutta, ootko rayn tätä mieltä myös justyn Tetra-äänestä? Hänellä oli vahva pahisreadi Halimasta mutta halusi ilmeisesti tästä lisää infoa ja äänesti Tetraa. Haluisitko ray tehdä hyvis, neutri, pahislaatikot? Kiinnostaisi nähdä.

raynpelikoneet kirjoitti:Miksi hänen äänensä olisi "hukkunut massaan" (Halimalla on tässä vaiheessa ääniä päällään)? Miksi pahis!rayn reagoi hänelle annettuun ääneen "pahismaisemmin" kun pahis!halimalle annettuun ääneen? Siis änkkä tässä väittää, että hän yrittää ns. lopullisesti selvittää onko rayn pahis haliman kanssa siten, että äänestää minua haliman (joka on jo tällä hetkellä putoamisuhan alla) sijaan. Ikään kuin että jos hän äänestää minua minun pahiskaverini sijaan hän saa jotenkin "varmemman" readin minusta. Tuohan on aivan puppua, ei tuossa ole mitään järkeä!

Mä uskoin että mun ääni Halimalle jonon jatkoksi ei välttämättä olisi ollut yhtä huomiota herättävä kuin ääni sulle rayn kun sua ei ollut kukaan äänestänyt. Halimaa myöskin oli ekana päivänä pidetty kautta linjan pahismaisena (myös mä olin), joten se olisi ollut hyvin ymmärrettävä jatkumo (vähän kuin Meizin ääni mua kohtaan ekana päivänä, ensin epäilykset, sitten muut antaa äänen mulle ja Meiz hyppää perään). Enkä mä välttämättä etsinyt pahismaista reaktiota sulta vaan vaan jotain reaktiota. Mähän sanoin että se on provoääni jota oon valmis vaihtamaan. Totta kai mä saisin varmemman readin sinusta kun antaisin sulle provoäänen koska se saisi sut reagoimaan ja mä saisin susta enemmän materiaalia minkä perusteella muodostaa kuvaa susta? Koska mä olin kiinnostunut susta pelaajana etkä sä välttämättä olis kommentoinut mun Halima ääneen mitenkään (vaikka olisitte molemmat pahiksia), ja oisin jäänyt sun kanssa ihan luu käteen (tai mikä sanonta tähän sopiikaan).

raynpelikoneet kirjoitti:Miksi herätellä pelaajaa, joka tämän pelin perusteella postaa kyllä kun siihen on mahdollisuus?

Mä sanoin aikaisemmassa viestissä että se on provoääni jolla oli tarkoituksena saada reaktio, ei niinkään herättelyääni jolla oli tarkoitus saada hiljainen heräämään. Sanoin myöskin aikaisemmassa viestissä että ehkä pedantiikkaa, mutta mä näen siinä eron.

raynpelikoneet kirjoitti:Halima-epäilystäni luovuin, koska ainoat pointtini häntä vastaan olivat se Zeyn unohtaminen (pidin hyvismäisenä hänen vastaustaan joka oli suora -- ei mitään selittelyä vaan halima reilusti myönsi tehneensä virheen), ja se Tetra-epäily, joka vaikutti silloin vääristetyltä, mutta olinkin itse tehnyt asiassa virheen timestamppien kanssa (tein näihin liittyen postauksenkin).

Tän mä itseasiassa nyt vasta nään ekaa kertaa kun selaan sun viestejä sieltä ekan päivän lopusta, sun tyyli on vaan sanoa asioita niin vähillä sanoilla että ne helposti sujahtaa mun silmien ohi! Hyvä kun kehoitit mua itse miettimään ja viitsimään lukemaan ketjua, se oli hyödyllinen ohje.

raynpelikoneet kirjoitti:Kuinka enemmän selkeästi voi olla kun se, millä tämän postin aloitin?

Aa, mä jäin vaan sitten kaipaamaan jotain syvällisempiä syitä kuin sen yhden provoäänen. Oletin että siellä taustalla olisi ollut jotain enemmän, sen takia mulla jäi siitä sun ekan päivän tappoäänestä niin keskeneräinen kuva. Se oli sit vaan mun mielestä huonosti, tai vähän, perusteltu ääni, koska mun mielestä se mun provoäänen konsepti oli ihan selkeä, missio oli suoritettu onnistuneesti loppuun ja mun provoääni tuotti tulosta. Se teki tehtävänsä ja mä käänsin sen mun tappoäänen sit mun epäilykaksikon toiselle henkilölle, varsinkin sen jälkeen kun sä kehotit suoraan (ja mun mielestä out-of-nowhere) siirtämään muidenkin äänet pois Halimalta ja totta kai mä siitä itse taas vuorostani provosoiduin ja näin sen epäilyttävänä koska mulla oli tää idea teidän pahistoveruudesta.

Ootteko rayn ja justy yhdessä pahiksina sopineet että lähdette hiillostamaan mua? :-D Tai erillään kun pahispareja ei vissiin saa enää miettiä. Koska musta tuntuu että tän pelin annista 99% alkaa mennä mulla itseni puolustamiseen teitä kohtaan. Mut nyt on tästä eteenpäin pakko irtautua ja alkaa taas vaihteeksi miettä kuka on hyvis ja pahis tän itseni puolustelun sijaan, koska kyllä mun mielestä justyn syytös siitä että oon ollu nyt tokana päivänä laiska on ihan validi, mä tunnistan itseni siinä ja se ärsyttää ihan sikana. Mutta tässä postauksessa mä en siihen vielä pysty. Huomenna teen vähän uutta hyvis neutri pahis laatikostoa ja alan muutenkin päässäni vetämään kasaan tätä kakkospäivää.

// Melkein ehdin postata, Halima tuli väliin.

Halima kirjoitti: Oli mm. usean mielestä hyvin epäilyttävää jos "massasi", joka siis tarkoitti esimerkiksi kolmannen äänen laittamista samalle pelaajalle. Yleisesti hyväksyttävämpää oli löytää "oma" kohde äänelleen. Tää kuulostaa hölmöltä nyt, mutta Kylän peli-ilmapiiri oli aika eri silloin, ja änkän historian tuntien en ihmettele jos noudattaa silloista etikettiä, jopa itse tajuamattaan tätä syytä.

Mä voin sanoa että tunnistan tän ilmiön koska olin paikalla silloin, mutta en mä kyllä tällä hetkellä koe alitajuntaisestikaan meneväni tän mukaan. Vaikuttaa siltä että ilmeisesti mä jotenkin vakavasti aliarvioin sitä kuinka järisyttävä vaikutus mun Halima-äänellä olisi ollut siihen jonon perään, vrt. mikä mun rayn-äänen vaikutus oli. Mä oletin ihan sinisilmäisesti että mun Hali-ääni ohitettaisiin lähinnä olankohautuksella, koska mulla oli se pohjatyö Halimaa kohtaan tehtynä ja ääni hänelle olis ollut looginen jatkumo. Ja sen rayn-äänen piti olla sitten kaiken tämän vastakohta.
äng-äänne
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 09.03.2021 09:23:05

raynpelikoneet kirjoitti:[
Saat(te) miettiä ihan mitä haluatte minun puolestani, on vaan tosi kivaa kun minä olen pahis kaikkien kanssa (tai siis ainakin sen joka on sillä hetkellä pahismaisin) ja se johtaa siihen että jengi lukee puolivillaisesti mun posteja eikä usko mitään mitä sanon riippumatta siitä mitä sanon vain koska "huh raynhan voi kyllä olla pahis tässä nyt!!". Ironisesti se ei oikeastaan edes mua niin hirveästi kiinnosta, että tekeekö jengi niin, oon viimeset pari vuotta jo "hyväksynyt" sen tosiasian että logiikalla on pienempi osa näissä peleissä. :)

Ihmiset ei yleensä ole toiminnoissaan kauhean loogisia :) Ne tekee asioita asioita tunteella ja tyhmästi ja virheitä. Ite ajattelen, että nää pelit perustuu enemmän psykologiaan kuin logiikkaan.

Mulle ihmisten välisten linkkien miettiminen on aika olennainen osa tän pelin kokonaisuuden hahmottamista, sen lisäksi että salaliittoteorioiden kehittely on mulle suurinta huvia :D Ok, joskus ralliauto menee metsään, mutta esim siinä onnettomassa SM-pelissä jossa olin ihan väärässä susta ja justysta jankutin kuitenkin koko pelin että Shirokamin on pakko olla pahis jokaisessa skenaariossa, ja pahishan se oli.

Sekä rayn että justy kysyi multa mun D1 lopusta ja siitä miks epäilen nyt justya vaikka äänestin Tetraa kanssa. Jos rayn kysyit jostain muustakin niin kysy uudestaan, en oo jaksanut syvälukea viestejä kun oon selannut puhelimella niin jotain on saattanut mennä ohi ja en ehkä ihan taaskaan tajua mitä haet takaa.

Mutta siis. Kun ekan kerran äänestin Tetraa, se oli mun käytännössä mun POE, koska jokaisen muun kohdalla oli ollut fiilis, että varmaan se on vaan hyvis ja en halunnut arvalla äänestää heräämättömiä. Sit Meiz tuli ajamaan Haliman lynkkausta mun mielestä ihan kukku perusteilla, ja sain siinä tilanteessa jumalaisen varmuuden siitä että Meiz koittaa ajaa Halimaa lynkattavaksi ja tarttuu siks jokaiseen oljenkorteen koska Tetra ei oo auttamassa pelastamaan itseään. Ja kun Zey tuli äänestämään Meiziä, ja vaikutti musta hyvikseltä, niin aattelin et jes nyt voi koittaa puskea Meiz lynkkausta. Mutta sitten aattelin et vähänkö mälsää jos Tetra on hiljaa seuraavankin päivän, ja käytännössä vaan äänestetään se pois eikä oo oikein muuta keskustelua. Ja tänään jo myönsin, että toi oli multa loogisesti moka koska epäilin Tetraa käytännössä sen perusteella miten Meiz toimi. Mutta kerrankos sitä on jumalreadit oikeista pahiksista jotka menee sitten metsään. Ja on kivaa että kaikki on tänään aktiivisia :D

Ja miksi epäilen justya tän Tetra-äänen takia. No, en oikeastaan epäile :D Sanoin että se oli laiska ääni, mutta hyviksetkin tekee joskus niin, valitsee jonkun helpon kohteen kun ei oikein tiedä miten vaikeampien valintojen kanssa toimis. Ja pahis ois voinut taktikoida sillä, että jättää Tetran putoamaan tosi mahdollisesti antiaktiivisuuteen (vaikka tää ei sovi justyn profiiliin mielestäni). Mutta Meiz toi esiin, että justyn epäilyt änkkää ja Halimaa on kunnon suattaapa olla vaan suattaapa olla olemattakin, mun mielestä epäilyt mua kohtaan on samaa sarjaa, JA lisäksi niissä on toi hetki joissa justy unohtaa listata mut sen mahdollisiin pahiksiin vaikka on pyöritellyt mua siellä koko D1 ja pyörittelee vieläkin. (Ok toi voi selittyä ehkä hyviksenkin unohduksella, koska justy oli puhunut musta just pitkän pätkän, mutta pakkohan pahistenkin on joskus jotain unohtaa tässä pelissä!). Samaan aikaan rayn saa hyvisvibaa täysin NAI asioista, ja meta mitä justy raynista kertoo on mun mielestä vähän tarkoitushakuisesti valittua. Oisko hyvis!justylla tällaisia readeja? Mun mielestä ei.

Mitä tulee rayniin, jos se ois ollut päivän päätteessä paikalla niin hämäis mua ehkä vielä tänäänkin, mutta poissaolo sai miettimään tarkemmin että millä eväillä sinne lähdettiin ja en voi sille mitään että tää on täydellinen deja vu raynin edellisestä pahispelistä. Ja tänäänkään rayn ei oikein vaikuta tekevän hirveesti mitään muuta kuin mouhoavan.

Ainiin ja änkän tän päivän posteista oli kysymys. No on ne parempia kuin justyn ja raynin.
jeekaka
Kyläläinen

Palkinnot: 3

EdellinenSeuraava

Paluu Keskusaukio