Iloinen paripeli

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 12.12.2018 21:10:05

Mä oon tosiaan kiireinen nyt arkisin tämän loppuviikon ja seuraavan alkuviikon kokeiden ja työssäoppimisen (ja näyttösuunnitelman...) takia, mutta yritän viikonloppuna aktivoitua. Mietin tosiaan kyllä poissaoloakin, mutta yritän selvitä... 2. päivän loppuun pitäisi päästä taas kunnolla mukaan.
Aelina
Kyläläinen

Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Iloinen paripeli 2. pv päättyy 21.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 19.12.2018 12:57:44

Luuletteko, että minusta pääsee näin helposti eroon? :3

Perehdyn vähän myöhemmin keskustelun lukemiseen. Taas näköjään muutama sivu luettavaa...
Aelina
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Aelina » 19.12.2018 22:56:42

Sori, olin alun perin poissaololla tämän päivän, mutta ajattelin, että ehtisin käymään läpi. :( En ole ehtinyt. Huomenna sitten iltavuoron jälkeen. Perjantaina myös ilta.
Aelina
Kyläläinen

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.12.2018 04:01:49

Luulin päivän alkavan vasta illalla. Haluan kommentoida nyt, kun kukaan ei voi ehtiä väliin. :D Käyn läpi nyt ennemmin pelaaja kerrallaan. Parien osapuolet ovat kuitenkin itsenäisiä henkilöitä.

Odon äänenvaihto herätti muuten kysymyksiä ja ihmetystä. Me juteltiin siinä yöllä, jolloin Odo sanoi olleensa ihan sekaisin äänestyksestä, ja oli hieman huvittunut, että olikin näköjään äänestänyt paria ilman yhtään ääntä. Kuvitteli, että tosiaan on Hora ja Jita putoamassa, mutta ei ollutkaan, joten olisi pitänyt jättää ääni Pyra ja Meizille. (Lähes suora lainaus.)

Tosi iso anteeksi, mutta hypin justyn, Marzzuun, Horaan, Jitan, Odon, Laun, flawin, pilkkuvirheen ja jeekakan yli. Yleensä otan tippuneet huomioon, koska mua ärsyttää, jos mun mielipiteitä ei oteta tippuneena huomioon. Nyt ei riitä jaksaminen.

BLACK FOX - BF:llä on ihan alussa listaus kaikista pelaajista. Henkilökohtaisesti tuossa on melko paljon tapahtumien kertausta, ei niinkään omia mielipiteitä (minkä itsekin mainitsee vielä lopussa). Mä en tiedä, näenkö vähän turhan hyvistelynä tuon vastauksen, että ei osata miettiä pahiksen kantilta asioita (tässä tapauksessa turhautuminen). Saatan kyllä vähän ylitulkita. BF lähtee rajaamaan pelaajia. Joo, ekan (ja vähän tokankin…) päivän poissaolleena ymmärrän tuon pelaajien rajauksen, mutta toisaalta se on vähän omituinen. Sen ymmärrän, että kokonaan hiljaista paria ei ole järkeä lynkata. Eihän sieltä ole mitään materiaalia. Sen sijaan molemmat osapuolet parissa edustavat paria. Mun mielestä on siis ihan ok lynkata pari, jonka toinen osapuoli on ollut hiljempaa, jos toinen on ollut epäilyttävä. Sen takia mua siis hieman mietityttää tuo, että ohjataan äänestystä neljään/kolmeen pariin (koska BF jättää tietysti itsensä ulkopuolelle). Ei kai tahallaan yritettäisi jättää muita henkilöitä äänestyksen ulkopuolelle? Lisäksi mun mielestä nuo syyt äänestää Lauta ja flawia oli jotenkin tosi tuulesta tempaistuja. Mä en näe, että Lau olisi yrittänyt lähteä tiputtamaan hiljaisia heti alussa pois. Jotenkin tämä tuntuu jopa sanojen vääntelyltä. BF ottaa jännästi kantaa yöhön, korostaen sen epäreiluutta. BF joko bluffaa tai sitten todellakin olisi jättänyt minut ja Odon mieluusti yöllä pudottamatta. BF puhuu hiljaisuuden taakse piiloutumisesta, mutta on sattumoisin toisena päivänä itsekin tosi hiljaa, mitä kyllä selittääkin läppärin toimimattomuudella.

CAMERON - Cameron aloitti myös pelaajalistauksella, jossa tosin on hyvin myös omia mielipiteitä mukana. (Tosin tässä tapauksessa aloittaa näköjään oli päivän puolivälin jälkeen.) Ekana päivänä melko hiljainen tuon pelaajalistauksen lisäksi. Hieman mietityttää tuo äänenvaihto vain, koska Mair käski. Ymmärrän pariin luottamisen, mutta ei kai taustalla kuitenkin voisi olla jotain pahisten äänten kokoamista? Ääntä lähti vaihtamaan Horaalta ja Jitalta, mutta muistaakseni Horaa ja Jita olivat melko vähän äänestettyjä siinä vaiheessa. Tämä voisi olla Pyrameizin pelastus. Toisen päivän lopun pelaajaviesti oli kuitenkin hyvin hyvismäinen.

HALIMA - Halima aloittaa jakamalla hyvis- ja pahisviboja aktiivisuuden ja aloitusviestien perusteella. Käytännössä ohjaa huomion hiljaisiin (joista kaksi paria on jo todistettu hyviksiksi) ja pitää listauksia hyvismäisinä. Mun mielestä omituista on, että haluaa pelastaa Pyran ja Meizin kahden ensimmäisen sivun perusteella, kun mun käsittääkseni hyvisreadi perustui siihen, että Pyra kerää epäilyksia ja osaisi pelata pahiksena niitä keräämättä. Lisäksi heittää äänen justylle ja Marzzuulle ilman kummempia selityksiä.

Kirjoitin pitkän viestin jeekakasta, kunnes tajusin sen pudonneen. Ärsyttää. Oon näköjään taas niin selvillä pelistä.

JINMURU - Jinmuru tulee mukaan tokana pelipäivänä ja päättää äänestää Haliman mukaan hiljaista. Vähän Jin ihmetyttää, kuten myös Halima. Halima pitää näköjään Niaa hyvismäisenä mielipiteidensä takia, ja ilmeisesti sen perusteella (?) Jin pitää Niaa hyvismäisenä. Ymmärrän tuskan liitttyä jälkijunassa mukaan. :D Kuitenkin tuo justy ja Marzzuu ääni tulee ihan puskista. Marzzuu on pahis puhtaasti sen takia, että ei ole vastannut hänelle osoitettuihin kysymyksiin. Muita perusteita ei ole. Oikeastaan mitään muuta Jin ei sano. Lopulta Jin poistaa äänen, eikä muista pelaajista vieläkään kuulla lisää. Kiireitä silläkin suunnalla.

MAIR - Ihan ekana, pelin alussa Mairista jäi siinä mielessä positiivinen kuva, että pelaa hyvin, vaikka ei aluksi meinannut lähteä mukaan! Mair on melko asialinjalla. Vähän pitää pahismaisena kaikkea offausta, minkä ymmärrän (koska pidän välillä itsekin), mutta on kyllä tosi tiukalla linjalla. Toisaalta mietin, että on ihmisiä jotka jakaa aktiivinen-epäaktiivinen-linjauksella ihmisiä hyvismäisiin ja pahismaisiin. Mair tuntuu tekevän saman, mutta offauksen kanssa. Mair tuntuu tarttuvan vähän kaikkeen offaukseen epäilevästi. Toisaalta joo, se ei edistä peliä. Kuitenkaan siitä ei ole mitään haittaa, jos sieltä tulee myös niitä peliin liittyviä seikkoja. Mair kuitenkin tuntuu yrittävän edistää peliä, vaikka itsekin jatkaa tuota offaamista hieman. Voin olla puolueellinen, koska Mair epäilee pariani, mutta mun mielestä perusteet Horaan äänestämiselle on vähän heikot. Haluaisi äänestää isompaa joukkoa. Mua vähän kummaksuttaa, että äänestää mieluummin Horaata ja Jitaa, mutta koska muut eivät halua, päätyy flawiin ja Lauhun. Sitten kun Cam äänestää Horaa ja Jitaa (joita muutkin ovat alkaneet äänestää), Mair käskee kuitenkin äänestää ennemmin flawia ja Lauta. En osaa sanoa, viittaako hyvismäiseen vai pahismaiseen, mutta jotenkin omituinen käänne. Mä en ymmärrä, miksi vanhojen puheiden nostaminen uudestaan esille olisi omituista? Mä olen tosiaan skipannut Horaan viestit (sori…), joten mitä on tarkoituksenhakuinen lainaaminen? Mitä sä tarkalleen tarkoitat sillä? Mairilla on paljon asiaa, ihan hyvääkin, joten siitä pisteitä.

Mair kirjoitti:pilkkuvirhe, Aelina, Savu, Odo, Marzzuu ja miina:
Jos teidän pitäis nimetä yksi luotettavan oloinen tai epäilyttävä pari (vaikka ihan mutulla), niin kenet nimeäisitte?
Ja miten aattelette, että tähän peliin vaikuttaa se, että tää on paripeli? Helpottaako se hyviksiä vai pahiksia teidän mielestä?

Tämä jäi näköjään lopullisesti vastaamatta. :D Eiköhän luotettavat ja epäilyttävät tule nyt selville. Mun on vaikea ajatella, että tämä oikeastaan helpottaisi erityisesti kumpaakaan puolta. Hyviksiä ehkä siinä mielessä, että on se pari jolle jutella. Pahiksethan nyt muutenkin saavat olla yhteydessä.

MEIZ - Vähän heppoisin perustein miinasta ja BF:stä hyvisfiilis. Henkilökohtaisesti pahiksena tosiaan on vaikeampi keksiä mielipiteitä, joten tuollainen pelin kertaus tosiaan olisi ihan hyvä keino näyttää aktiiviselta olematta sitä. Ymmärrän tuon pointin, että keskustelulla saadaan selville erikoisrooleja. Pahiksena kun olen itsekin jotenkin onnistunut selvittämään erikoispuheen takia. Tosiaan en ehkä ihan ymmärrä tuota Meizin mielipidettä ennustajasta, mutta se on Meizin mielipide. Lueskellessani ekaa kertaa ekaa päivää Pyrameizin peli häiritsi mua. Reaktio Odon ääneen oli melko mielenkiintoinen, koska sitä väitetään liian yksinkertaistetuksi. Henkilökohtaisesti kuitenkin näen Odon perusteet äänestää Meiziä hyvinä. Meiz reagoi tähän kuitenkin heittämällä Odon välittömästi epäilyttävimpien joukkoon. Ainoa peruste on se, että Meizin mielestä Odo yliyksinkertaistaa tapahtumia. Sitten epäilee Lauta pelityylin takia, ja flawia, koska ei saa hyvistunnetta viestistä vaan jää neutraaliksi. Horaan epäilystä olen myös eri mieltä, mutta ehkä olen puolueellinen. Lopputuloksena siis Meizin ekan päivän epäilyt ei mua perusteluillaan vakuuta. Pyrameizillä ihmetytti myös heti tuon yötapon miettiminen. Leimaatko siksi ennustajan etsinnäksi, koska Odo oli epäillyt sinua ja Pyraa? Meiz tuntuu epäilevän niitä, jotka epäilevät häntä ja Pyramidia. Tokana päivänä mun mielestä ihan loogista ajattelua, ja Halima+Niasta hyvä huomio, joka vähän itselläkin pisti silmään. Toisena päivänä mun mielestä Meiziltä tuli paljon parempaa ajattelua kuin ekana päivänä. Ensimmäinen päivä epäilyttää, mutta toinen ei enää niin paljoa.

MIINA - Miinalta normaalia peliä, jossa aluksi vähän sekoilee. :D Miina keskittyy aluksi vähän kaikkeen muuhun pelistä juttelemiseen, kuin pelaajamietteisiin. Lopulta niitäkin tulee. Mun on aina vähän vaikea saada miinasta minkäänlaista kuvaa. Sanotaanpa niin, että varsinaisesti miina ei mua epäilytä, mutta toisaalta en saa siitä hyvismäistäkään kuvaa. Kulttipetturina oli ehkä hieman päämäärätietoisempi.

NIACIN - Nia on vähän mitäänsanomaton. Osallistuu kyllä, mutta oikeastaan mitään ei mulla jää mieleen Niasta erityisesti. Nialla on mun mielestä kivan positiivinen tyyli pelata. Nia ottaa kantaa, mutta melko pienesti. Vähän sama kuin miinalla: vaikea saada minkäänlaista kuvaa. Ei ole mitään pahismaista, mutta ei varsinaisesti hyvismäistäkään.

PYRAMIDI - Pyramidi aloittaa vauhdilla heittelemällä ääniä. Mua kummaksuttaa kommentit siitä, että Lau pelkäisi flawin saamaa huomiota ja kääntää huomiota muualle. Yllätys, omaa paria ei ehkä kannata epäillä? Ekana päivänä vähän sohitaan sinne ja tänne, mutta perustelut ei mua oikein vakuuta. Syyttää muita johtopäätösten puuttumisesta, vaikka itselläänkään niitä ei nyt siihen malliin ole. Vähän myöhemmin tulee ajatuksiakin. Huomauttaa Horaan peli-/puhetyylistä, mutta sitten omasta pelityylistä ei halua puhua. Mun mielestä on omituista, että Pyramidi pyrkii herättämään keskustelua, mutta kun se menee kohti häntä, ei hän enää pidäkään siitä. Pyralta sitä samaa yötapon ihmettelyä, mitä en ymmärrä. Pyramidilta ihan hyvää pohdintaa toisena päivänä, mikään ei jää suuremmin mieleen. Miksi ystävällisyys on aina taskuttamista? Miksi pelin pitää aina olla niin kamalan vakavaa? Pyramidi myöntää, että hänen äänestämisensä epäilyttää Laussa.

SAVU - Savusta melko neutraali kuva. Todella hiljainen, ja käy kommentoimassa vain uskomansa pahisnelikon, Camir-Pyrameizin. En oikein mitään osaa sanoa. Ei herätä minkäänlaista luottoa, mutta vaikea lähteä vielä suoraan epäilemäänkään tämän pohjalta.

Okei. Kaikki käyty läpi. Eniten mua vaivaa Halima-Jinmuru, mutta toisaalta molemmilla on näköjään kiireitä. Halima kuitenkin ilmestyy peliin esittämään omituisia hyvis- ja pahisviboja. Jinillä on yksi epäily, jonka senkin lopulta peruuttaa. Sitten kuitenkin olemalla “vapaaehtoisia” lynkattavaksi, moni ei haluakaan äänestää. Haliman kohdalla vaivaa erityisesti hyvispisteet Pyrameizille ja Nialle. Voisi olla jommankumman pahispari. Toisaalta mietityttää tuo Niacinin taskuttaminen. Voisi hyvinkin pyrkiä saamaan Nia ja Savu pudotettua osoittamalla niin selkeästi sinne suuntaan, jos itse sattuisivat pahiksina putoamaan.

Meiziltä ja Pyramidilta ensimmäinen päivä oli epäilyttävä, vaikka tavoitteissaan onnistuivatkin. Tokana päivänä ovat olleet vähän vakuuttavampia. Pitäisin ehkä lievästi epäilyttävinä kummankin. Varsinkin Haliman pelastaminen epäilyttää niin hatarilla syillä.

Niacin ja Savu ovat olleet hyvin mitäänsanomattomia. Nialta tulee pointteja ja epäilyksiäkin, mutta vähän kuitenkin neutraalisti mukana. Savu ollut hyvin hiljaa.

Miina ollut hyvin neutraali. BF ollut ehkä vähän mua vaivaava, mutta toisaalta mua vaivaa tuo kommentti yötaposta. Joko se on bluffia tai totta. Miina-BF on hyvin samalla linjalla Nian ja Savun kanssa, mutta mua mietityttää nyt yhteys tuohon Halima-Jiniin. Halima selkeästi pelasti Pyrameiziä ja vähän Nian suuntaan hyvisteli. Miina-BF ei samalla tavalla ole linkitettävissä.

Cameron ja Mair hyvismäisiä. Mairilla oli pari häiritsevää juttua, mutta yleiskuva ihan hyvä.

Sori, loppua kohden ajatus lähti harhailemaan. Nuo ei tosiaan ole ehkä ihan siinä parhaassa järjestyksessä, enemmänkin sinnepäin. Mutta nyt on pakko päästä nukkumaan.
Aelina
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.12.2018 04:02:31

Ja niin, mun tosiaan piti tulla edellisenä pelipäivänä puhumaan, mutta elämä tuli väliin. :/ Oon pahoillani siitä.
Aelina
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Aelina » 28.12.2018 22:28:46

Äh, jäi lainaukset… Jos joku kaipailee, niin voin käydä nekin poimimassa.

Pyramidi: Mä en mitenkään yrittänyt pohjustaa ääntä Pyrameizille. Kerroin epäilyni, mutta en vielä siinä vaiheessa edes miettinyt äänestämistä. Yksi syy Pyrameizin epäilyttävyydelle on linkki Halimuruun. Halimuru epäilyttää enemmän, joten sen takia ensisijaisesti halusin äänestää Halimurua. Kuitenkin Halimurulta luvattiin sisältöä, joten jäin sitä odottamaan.

Mun mielestä on mielenkiintoinen näkökulma, että Pyrameizin epäileminen on äänen pohjustamista? Miksi mä pohjustaisin ääntäni? Joo, en vieläkään osaa äänestää välittömästi, joten haluan ensin miettiä. Tässä kuitenkin nousee taas esiin se, kuinka Pyrameizin epäileminen on epäilyttävää. Ja mua hieman kummaksuttaa, että Pyran mielestä mun viestissä jokin kääntää muut aina hyvismäisiksi. Mä olen nostanut esiin asiat, jotka ovat mua häirinneet. Lisäksi olen saattanut sanoa jotain hyvismäisyyteen liittyvää. Mä olen Pyrameizistäkin sanonut, että toinen päivä oli heiltä vakuuttavampi. En mä yritä nimenomaa teitä sysiä jotenkin rekan alle, vaan olen sanonut ajatuksiani.

Noita äänestysjuttuja on Mairkin nostanut esiin. Halima tuli puolustamaan teitä vähäisillä tiedoilla, ilmaisten, että parin sivun perusteella oli varma hyvikseydestä. Osan mielestä on epäreilua epäillä toisen tekemisillä teitä, mutta mun mielestä tämä on ehdottomasti silmäänpistävää ja pelastusyritys. Tuosta toisesta päivästä on puhuttu, mutta mä en oikeasti ole selvillä sen kokonaiskuvasta. Mun pitäisi varmaan sekin käydä.

Ja Pyramidi, en mä siis tuosta peli- ja puhetyylistä heittänyt epäilyä, se oli vain pieni huomautus. :D Sä et tykkää puhua pelityylistäsi, joten varmaan ymmärrät, että Horaa ei tykkää puhua puhe- ja pelityylistään.

Mun mielestä vain olisi vain erikoista, että hyvispari tulee pohtimaan yön tapahtumia ennustajan etsinnällä. Joo, siellä voi olla takana jotain muuta. Tai sitten ei. Mutta en ymmärrä pohtimista, jos ainoa näkökulma on, että ennustajaahan täällä selvästi etsittiin. Voisi ajatella, että oikein viedään ajatuksia ennustajajahtiin.

Savu: Savulta tulee paljon asiaa. Mua jäi hieman vaivaamaan, miksi Pyrameizin äänestys, jos Camir epäilyttää enemmän. Noin muuten Savulta tosiaan hyvää asiaa. Pyrameizille olisi tosiaan kannattavaa lynkata omia epäilijöitä, koska heti alusta alkaen niitä epäilijöitä on ollut. Tosin joo, voisihan se olla lavastusyrityskin. En oikein osaa sanoa.

Meiz: Meiziltä hyvä viesti taas. (Ja joo, BF:ää en tosiaan koneesta epäillyt, vaan liitin syyksi hiljaisuuteen.) Mitään kummempaa kommentoitavaa mulla ei ole tuohon (mitä en Pyralle olisi jo sanonut). Mun mielestä varsinkin Meiz osaa olla nyt tosi vakuuttava. Mulla tulee mieleen Meizin pahispeli, jossa vaikutti sanovan paljon, mutta todellisuudessa lainaili ja kyseli paljon. Meiz on ihan vastakohta nyt. En tosin epäile, etteikö Meiz osaisi olla vakuuttava pahis.

Miina: Miina sanoo, että osaan olla vakuuttava pahiksena… :’D Aivan, tästä syystä olen lynkkautunut ensimmäisenä päivänä. Anteeksi, hieman tämä huvitti.

Pyramidi: (Pyra kertoi halunneensa testata raynpelikoneet-tyyppisiä readeja SM-kisoista. Mulla ensimmäinen mielikuva on vuoden 2017 SM-kisat, joissa rayn vedätti porukkaa täysillä. Vähän ot:na. Taisit kuitenkin tarkoittaa vuotta 2018?)

Pyra luo koko ajan viesteissään kuvaa, että mä lähtisin täysillä ajamaan Pyrameiziä takaa, mutta mä en vaan oikeasti ymmärrä mistä hän saa tällaisen kuvan. Joo, mä epäilen Pyrameiziä. Ajan takaa? En. Pyramidi taas jatkaa epäilyään niitä kohtaan, jotka pitävät häntä epäilyttävänä.

Camir: Cameron ja Mair tulevat kertomaan ajatuksiaan. Mua ehkä hieman vaivaa Savucinin haluttomuus äänestää Camiria, kun Cameronkin sanoo pitävänsä Savucinia hyvismäiseltä. Mä olen nähnyt väitteitä, että kumpikin piti eilen Pyrameiziä hyvismäisenä, mutta sitten vaihtoi mieltään täksi päiväksi. Mun pitää tämä tarkistaa, koska kuulostaa mielenkiintoiselta. Jos tämä on todellakin tapahtunut, voisiko olla mahdollista, että päättivät yhdessä lähteä äänestämään epäilyttävänä pidettyä paria, joka pitäisi saada helposti ulos?

BF: BF kyseli mun kertomasta lainauksesta Odolta. Varsinaista pointtia ei ollut. Lähinnä nostin sen esiin, koska aiemmin oli mietitty, miksi Odo lähti äänestämään Jitahoraa. Ajattelin vihdoin kertoa ratkaisun tähän arvoitukseen. :D Mitään pelillisesti hyödyllistähän ei siinä tullut esiin.

Pyramidi: Pyramidi puolestaan kyllä vääntää minun sanomisiani ihan miten sattuu, vaikka minua siitä syyttää. Tavoitteissa onnistuminen oli tässä tapauksessa neutraalia. No se vähän on tämän pelin huono puoli, että hiljaisuus ja kaikki muukin saa vaipumaan henkilön taka-alalle. Vaikea on epäillä ilman materiaalia. Mä en ole suoraan sanoen ihan varma, minkä vaiheen äänistä nyt puhut Camirin Halimuru-äänellä. Tällainen ihan yleinen reaktio on, että eikö kannattaisi kuitenkin äänestää sitä, joka itseä epäilyttää eniten? En ota kantaa tähän, kun en tiedä/muista tilannetta. Nyt on varmaan kyse toisesta päivästä, mikä on mun äänestystietämyksellä huonoiten tiedossa. Katselen sen kyllä vähän myöhemmin aikajärjestyksessä.

Savucin ja Camir ovat kahden kohteen jäljessä melko paljonkin. Varsinkin Camir. Mutta en kyllä vieläkään ymmärrä, miten minä tai Horaa ollaan kahden kohteen jäljessä?

Halima: Käytännössä ainoa syy Halimalla siis epäillä on se, että minä ”en sano paljoa” ja Horaasta en ole varma. Koska epäilee Pyrameiziä ja melko neutraaleiksi Haliman silmin jäi muut? Pyramidille hyvisviba. Savulle pahisviba. Meiz hyvismäinen. Miina hyvismäinen. Samalla kun Halima meitä syyttää siitä, että mä en sano paljoakaan, Halimasta voisi sanoa ihan samaa. Camir hyvisviba. Jin tulee sitten komppaamaan ilman mielipiteitä.

Minä jäin vähän edellisessä viestissä odottamaan niitä Halimurun kommentteja. En tiedä, onko tulossa lisää, mutta nyt epäilyttää vieläkin.

++Halima&Jinmuru
Aelina
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Aelina » 30.12.2018 00:41:55

Siinä lopulliset äänestykset, mutta itsellä ei tullut mitään suuria ajatuksia niitä katselemalla.
5 Lauchuo & flawless (Black Fox, Meiz, Halima, Pyramidi, Mair)
3 Meiz & Pyramidi (jeekaka, flawless, miina)
1 Horaaneko & Jitachi (Lauchuo)

miinan 20:55:46 antamaa ääntä ei lasketa, sillä Horaanekon nimi on kirjoitettu väärin.
Odon 20:58:43 antamaa ääntä ei lasketa, sillä Horaanekon nimi on kirjoitettu väärin.
Cameron 20:59:09 antamaa ääntä ei lasketa, sillä Horaanekon nimi on kirjoitettu väärin.
flawlessin 21:00:05 tekemää äänenvaihtoa ei lasketa, sillä se tuli päivän päättymisen jälkeen. HoraJita
Cameronin 21:00:28 antamaa ääntä ei lasketa, sillä se tuli päivän päättymisen jälkeen. Lauflaw

5 jeekaka&pilkkuvirhe (miina, justy, Horaaneko, Meiz, Pyramidi)
3 Pyramidi&Meiz (jeekaka, Savu, Niacin)
2 Halima&Jinmuru (Mair, Cameron)
1 Marzzuu&justy (Halima)

Marzzuun 20:09:39 antamaa ääntä ei lasketa, sillä se on väärin kirjoitettu. PyraMeiz

Ihan ensimmäinen asia: Mä en nukkunut yöllä ollenkaan ja päivällä vaan neljän tunnin päiväunet. Mun mielentilasta kertoo paljon se, että etsiäkseni viestiä kirjoitin Googlen hakuun pelaajan nimen. Sitten mä vaan tuijottelin hakua, ja mietin, miksi tämä tuntuu nyt jotenkin väärältä.

Meiz: Mun vahvin epäily oli Halimuru, joten se lopun listaus oli osittain linkittymän mukaan. Mun mielestä kuitenkin epäilyttäisi äänestää Pyrameiziä hieman sen takia, että Halimuru on mun vahvin epäily, ja Pyrameiz liittyy niin kovasti siihen. Jos Halimuru kuitenkin on hyvis, käytännössä mun olisi pakko miettiä esim Pyrameiziä kohtaan esittämiä epäilyjäni uudestaan. Ja Pyrameiz tosiaan mietitytti yli Savucinin, mutta Savucininkin linkittymää pohdin siinä. Ja tässä vaiheessa on hyvä sanoa, että on tosiaan lylo, mikä saa tämän vähän vaikeaksi.

Mä voin muuten sanoa, että minä ja Horaa ollaan kuitenkin sillain itsenäiset henkilöt, että me jaetaan epäilyksiä ja jos ne kohtaa, me ollaan sitten samaa mieltä. Jos me ei olla samaa mieltä, niin sitten me ei olla. Camir ainakin vetää tosi… yhtenäistä? peliä, mistä minä ja Horaa ollaan kuitenkin erilaisia.

Hah, mä just mietin tätä Haliman hyvisreadia Pyrameizille. Ja mä myönnän, että menee vähän turhan salaliittoteoriaksi. Halimuru on olleet alusta asti melko epäaktiivisesti mukana, minkä siis ymmärrän, koska itselläkin on ollut kiireitä. Mä vaan mietin vaihtoehtoa, että Halimuru on jonkun muun kanssa pahispari, koska oikein petaa Pyrameiziä lynkkaukseen pahiksena. Jos Halimurulla ei alussakaan ollut aikaa tai intoa pelata, ehkä tässä ajateltiin Halimurun uhraamista. Ainakin yksi päivä kuluisi siinä, kun saisivat kaksi vahvaa pelaajaa pois. Mikä taas nostaa esille sen, että ehkä Halimurun pari onkin siinä joukossa, joka epäilee Pyrameiziä ja/tai Halimurua. Mua on hieman mietityttänyt se, että edellisenä pelipäivänä lähes kaikki heittäytyivät äänestämään muita kuin Halimurua, mutta silti tänään lähes kaikki epäilevät Pyrameiziä ja Halimurua. Ja kaikki äänet ovat Pyrameizillä (pl minun). Ei siinä mitään, mutta onko joukossa innottomia äänestämään Halimurua, koska pitämällä heidät tänä päivänä pelissä pahikset voivat voittaa.

Mulla pistää silmään, että Camir jätti äänensä Halimurulle toisena päivänä. Joko se on hyvä merkki, tai sitten siinä vaiheessa on uskallettu ottaa riski ja mahdollisuus äänestää pahiskaveria (jos suunnitelma olikin hoitaa pois, jolloin saisi hyvispisteitä?). Toisaalta siinä vaiheessa riski ei ollut enää kovin iso.

Niacin oli melko alussa poistamassa ääntään Halimurulta (jos ei muistot vääristä), kun mahdollisuus tuli. Eilen äänet liikkuivat Pyrameizille, missä ovat pysyneet tämän päivän. Rinnalle Pyrameizille on sitten nostettu Camir. Jos näistä kahdesta sitten mietittäisiin, kumpi sopisi paremmin näistä Halimurulle pahispariksi, se olisi ehkä Savucin.

Miinan mielipidettä en oikeasti muista. BF ihan uusimmassa viestissään sanoo, että äänestäisi akselilla Savucin/Pyrameiz/Halimuru. Miina on ensimmäisenä päivänä äänestänyt Pyrameiziä, mikä voi sanoa että on yhä valmiita äänestämään. Kuitenkin tämä oli ensimmäisenä päivänä. Kaipaisin miinalta lisää mielipiteitä. Tämä pari on jäänyt vähän vähemmälle huomiolle. Vähän hajuton ja mauton olo. Ei varsinaisesti epäilyttävä kuitenkaan. Pahiksella luulisi nyt olevan kova kiire saada se hyvispari ulos, eikä BF tai miina ole vielä äänestäneet. Toisaalta entä jos BF ja miina vedättää täydellisesti, eivätkä siksi koe painetta, koska eivät ole vaarassa? Okei, nyt on jo ihan liian salaliittoteoria. Meinaan vain, että nyt olisi oikeasti hyvä ja vähän pakko äänestää. Hyvä mainita, että mikään ei estä Miinafoxin olevan Halimurun pari.

Sellaiset salaliittoteoriat tänään. Mä en tiedä olenko ihan hukkateillä. Mua ahdistaa, kun viimeiset tunnit lähestyy ja mä alan arpomaan Pyrameiz-Halimurusta muuallekin. Vielähän on se Savucin-Camir, mikä mua myös vaivaa. Mun mielestä sekin on ihan mahdollinen. Ymärrän, että mieli muuttuu. Savucin lähti Pyrameizin kimppuun kuitenkin eilen ja tänään vahvasti, kuten myös Camir. Camir on pelin alussa ilmeisesti heittänyt pientä epäilyä Savuciniin, mikä voisi olla hyvä keino ottaa etäisyyttä pahispariin. Nyt hyvismäinen. Ja se Savucinin haluttomuus äänestää ykkösepäilyä. Sopivaa pesäeroa taas?

Halimurun Savucin-readista kun oli puhe, niin ainakin pelin alussa Halima piti Niaa hyvismäisenä.

Niacin: Me ja Halimuru pahisparina? Joo ei. Käytännössä me siis yritettäisiin lylona ajaa toisiamme rekan alle. :D

Totta, Halima. Mulla ei ole tällä hetkellä varsinkaan sellaisia sataprosenttinen hyvis -readeja. Enemmänkin olen vainoharhainen ja katson, kuka epäilyttää eniten. Näin päivänlopun lähestyessä mun epäilyt vaan kasvaa ja lisääntyy, koska ei ole varaa mokata.

Halimalta uusi viesti. Mä en oikein nyt osaa tai jaksa sanoa mitään. Nyt Halimuru äänestää Savucinia ja mä en tiedä. Halime vetää äänen pois meiltä. Kukaan ei ole oikein ilmaissut haluaan äänestää meitä, mutta Savucinia on. Mä en vaan tiedä, voisiko tämä olla yritys pelastaa Pyrameiz tai voitaisiinko tässä yrittää lievittää Savucin-Halimuru epäilyjä. Mutta Savucin-Camir on mun silmiin ihan mahdollinen, katso salaliittoteorioiden alapuolelta. Tai mun edellisestä viestistä.

Lopputuloksena Halimuru epäilyttää vieläkin eniten, mutta parista oon vähän kuutamolla. Vaikka olen pyöritellyt tässä muita kuin Pyrameiziä, sekin vielä liikkuu mukana. Mä lynkkaisin mieluiten Halimurun ja katselisin paria enemmän huomenna. Toisaalta mua oikeasti pelottaa varsinkin Savucin-Camir. Entä jos pahikset löytyykin sieltä? Sori, mua väsyttää nyt ihan liikaa järkevien ajatusten muodostamiseen. Toivottavasti en nuku koko päivää...
Aelina
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Aelina » 30.12.2018 13:42:57

Pikaviesti: Halusin katsoa vielä vähän pelaajia läpi, mutta heräsin just enkä ehdi. Mä ymmärrän, miksi ääniä halutaan kasata. Tämä kuitenkin aiheuttaa mulle nyt tukalan paikan, kun oon varmin Halimurusta. Mä en oikeasti ollenkaan tiedä, mitä nyt sitten tekisin. Mä tiedän kyllä laittaneeni hajaäänen. Nyt sitten mietin vielä...
Aelina
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Aelina » 30.12.2018 15:27:59

Jos näin on, että kumpikaan ei ole pahis, eikö peli ole jo menetetty?
Aelina
Kyläläinen

Re: Iloinen paripeli 3. yö päättyy 31.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 31.12.2018 16:01:19

Jes! Oli hyvä yötappovalinta, kiitos BF! :D
Aelina
Kyläläinen

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Aelina » 31.12.2018 16:05:30

https://discord.gg/S6VpvNz

Pahischat. Tuun myöhemmin puhumaan lisää. :D

// Muoks: linkin pitäisi taas toimia.
Viimeksi muokannut Aelina päivämäärä 31.12.2018 17:54:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Aelina
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Aelina » 06.01.2019 18:36:41

Okei, oon ihan myöhässä. Iso kiitos Odolle ja Horaalle, jotka pelasi, kun elämä vei mua. :D Iso kiitos myös miinalle ja BF:lle, hyvää peliä. Hyvikset ei pelanneet ollenkaan huonosti, ei todellakaan. Pahischatista voi nähdä, kuinka mä aina stressasin, mitä hyvikset tulevat sanomaan. :D Tähän kaikkeen väittelyn aiheeseen mulla ei oikeastaan ole mitään erityistä sanottavaa, mitä ei olisi jo sanottu. Horaan pahistaktiikka se ei ollut. Toivottavasti Mair vielä palaa pelaamaan.

Hyviksistä Jinillä ja Halimalla kyllä ihan uskomaton peli, kun onnistuivat pahikset löytämään. :D Mairilta hyvä ensimmäinen peli! Ja kaikilta muiltakin kyllä hyvää peliä. :) Nian tavoin en ymmärrä, miten olen tänne päätynyt pelaamaan, kun tuntuu aina niin pahalta syyttää muita pelaajia. Varsinkin pahiksena, kun tietää heidän olevan hyviksiä... :D

Henkilökohtaisesti olen vielä yllättynyt, että onnistuin vaikuttamaan niin hyvikseltä. Ja hiljaisuus ei tosiaan pahistaktiikka ollut, oli vain turhan paljon kiireitä. Onneksi oli paripeli!
Aelina
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Aelina » 06.01.2019 22:56:42

Unohdinpa myös mainita. Meillä oli tosiaan pieni stressi (tai ainakin mulla oli...) viimeisestä yötaposta, jotta ei osuta onnekkaaseen. :D Noh, siinä BF sai idean ja kehitti tällaisen systeemin, jotta yötappo ei ole kenenkään vastuulla:

1. Yksi pelaaja valitsee kohtien 2-4 suorittajat (Aelina: BF, Horaa, miina arpomalla)
2. Yksi pelaaja merkitsee pelaajat satunnaisessa järjestyksessä ylös (BF: Halimuru, Camair, Savucin)
3. Yksi pelaaja sanoo numerot 1-3 satunnaisessa järjestyksessä (Horaa: 2, 1, 3)
4. Yksi pelaaja sanoo numeron välillä 1-3 (miina: 1)
Eli lopputulos oli Camir. :D
Aelina
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Black Fox » 13.12.2018 18:02:52

Paikalla ollaan! Olin jotenkin kuvitellut, että edellinen peli pelataan alta pois ennen tätä, mutta olin väärässä. Kiva kuitenkin päästä pelaileen pitkästä aikaa kunnollisilla energiatasoilla.

Jeekakan nimiehdotukset oli aika hauskoja, ehkä olisin voinut olettaa mun ja miinan yhteisnimestä hieman lyhyempää, mut kyllähän toikin kelpaa. Mamerosta tulee itselle mieleen nynny tms. :D

En ole itse koskaan paripeliä pelannut, joten mielenkiinnolla tässä pelissä mukana. Olenkohan ymmärtänyt oikein, että ääni on per pari vai onko kummallakin parilla oma ääni?
Black Fox
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Black Fox » 13.12.2018 23:20:42

Lauchuo kirjoitti:miina voi voi sun kanssas, mä voisin melkeen jo tässä vaiheessa heittää sut pahiskastiin pelkästään siitä, että tuut laukomaan tuommoisia kysymyksiä topiciin etkä kysy niitä pariltasi :D

En itse osannut vastata miinan esittämiin kysymyksiin, joten mielestäni miina voi esittää kysymykset täällä. En ymmärtänyt pussituksista tai tiennyt esimerkiksi sitä onko äänet yhteiset vai ei. En ole niin kokenut pelaaja, että osaisin vajavaisin tiedoin ymmärtää pelin konseptia. Nyt kun tietoa on tullut lisää niin olisi ehkä ollut hieman helpompaa vastata miinan esittämiin kysymyksiin, toki taustatyötä sekin olisi tarvinnut siinä suhteessa että varmistaisin mikä on rakastavaispari. :D

Täytyy huomenna lukea peli tarkemmin läpi, mutta mielenkiintoiselta vaikuttaa nopealla lukaisulla.
Black Fox
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Black Fox » 14.12.2018 12:48:57

On taas mennyt aamu läpiluvussa ja ajatusten kasaamisessa itselleni. Nyt jos vielä ehtisi kirjoittaa pienen koonnin pareista ennen lähtöä. Viesti sisältää pääosin parin sivun tapahtumien muistiinpanot sekä vähän omia mielipiteitä näin heti pelin alkutaipaleilla.

Aelina & Odo
Kummatkin ovat ilmoittaneet olevansa kiireinen. Odo heitti mielestäni hieman vitsillä pelin ensimmäisen epäilyn Jitaa ja Horaa kohtaan (en tiedä saitko Pyramidi tästä idean ensimmäiseen ääneen, vai oliko se oma ajatus?). Mikään ei tällä hetkellä pistä silmään, neutraali.

Marzzuu & justy
Marzzuulla on kiire, justyllä poissaolo. Ei mitään sanottavaa.

Niacin & Savu
Niacin toi esille haasteen analysoinnissa, mikäli toinen pari on pahismainen ja toinen hyvismäinen. Niacin ei ole kovin innoissaan käyttämässä todella paljon aikaa pelaamiseen, vaikka kiireitä ei ole. Savu ei ole herännyt, toinen peli kesken. Neutraali.

Horaaneko & Jitachi
Kumpikin kertonut olevansa pelissä vähäisen motivaation kanssa, Jita tuli peliin siksi että saadaan parillinen määrä pelaajia, ja Horalla on toinen peli kesken. Hora otti yhteen Pyramidin kanssa johtuen motivaationpuutteesta saadusta äänestä. Ei mitään mikä pistäisi silmään, neutraali.

Meiz & Pyramidi
Meiz on kertonut olevansa kiireinen, mutta hän on positiivisella mielellä setupista. Pyramidi kertoo hänellä olevan kiireinen viikon loppu. Hän on kuitenkin heittänyt ääniään ensin Jitalle ja Horalle motivaation puutteen takia. Tämän jälkeen hän otti yhteen jeekakan kanssa ja vaihtoi äänensä sinne suuntaan. Tämän jälkeen ääni vaihtui Lauchuoon ja flawlessiin kun koki Lauchuon yrittävän kääntää huomion pois jeekakasta. Äänten nopeatahtinen vaihtaminen kummastuttaa, mutta ehkä se on Pyramidin tapa pelata? Täytyy perehtyä Pyramidin aiempiin peleihin ajan kanssa. Neutraalihko, vaikka vähän mietityttää. Vaatii lisää tutkimista.

Halima & Jinmuru
Rivien välistä luettuna Jinmurulla on kiire. Halima on kiireensä ilmoittanut suoraan. Ei kommentoitavaa.

Cameron & Mair
Cameron on kertonut olevansa kiireinen vielä tämän päivän. Mair huomioinut jeekakan innostuneisuuden, jota itsekin komppaan. Hän ei kuitenkaan yhdy kaikkiin jeekakan mielipiteisiin. Mair on lähtenyt kyselemään kysymyksiä muilta pelaajilta, joka on mielestäni positiivinen asia pelin kannalta eteenpäin. Tästä voisin lievää hyvismäisyyttä havaita Mairin kohdalla, Cameronista ei mitään mielipidettä.

jeekaka & pilkkuvirhe
Jeekaka on kertonut hänellä olevan aikaa. Viestien perusteella hän tuntuu innokkaalta pelaamaan. Jeekaka kertonut pitävänsä tavasta, jolla Pyramidi sai pelin käyntiin. Jeekaka piti flawlessin puolia Pyramidia vastaan. Pilkkuvirheellä kiireitä. Täytyy palata jeekakaan paremmin vielä ajan kanssa, nyt hänestä on jäänyt mieleen vain tuo innokkuus peliä kohtaan.

Lauchuo & flawless
Flawless kertonut olevansa kiireinen. Pientä yhteenottoa Pyramidin kanssa koskien äänestyskäyttäytymistä. Yhden läpilukukerran jälkeen ei jäänyt itselle juurikaan mitään mielikuvaa. Flawlessin viestit pitää lukea vielä uudelleen ennen mielipiteen luomista, nyt vaan alkaa aika loppua. Lauchuo antoi äänen Pyramidille ja Meizille johtuen Pyramidin äänestyskäyttäytymisestä. Ainoan viestin sisältö keskittyy suurimmaksi osaksi Pyramidiin.

Pyramidi kirjoitti:
Mair kirjoitti:Pyramidi nyt sanotkin, että se ääni Horaalle&Jitalle oli sittenkin reaktionhakua. Mikset tätä maininnut aiemmin vaan päinvastoin puhuit hiljaisten saamisesta ulos?

Tuo oli pelkästään spekulaatiota Horaanekon ja Jitachin tulevasta epäaktiivisuudesta. Enhän minä noilla perusteilla enää halunnut pudottaa ketään, varsinkin kun sain jeekakasta mielestäni vahvemman readin. Olen sitä mieltä, että jos potentiaalisempia pahisehdokkaita ei ole alussa, niin sitten karsisin hiljaisten joukkoa. Tuolla äänellä ja myöhemmällä viestillä sain ulos tyydyttävät reaktiot molemmilta, jotka antoivat enemmän hyvisvaikutelmaa. Siispä ääni oli tarkoituksensa palvellut ja tuottanut reaktion ja saatoin siis siirtyä eteenpäin, varsinkin kun havaitsin jeekakan viestistä mielessäni olleen virheen.

Mikä virhe oli mielessäsi?

Loppu jäi hieman vajaaksi pelaajamietinnöiltään kiitos sovitun tapaamisen ja siitä johtuvan kiireen. Laitan sen kuitenkin tähän vaikka raakile onkin.
Black Fox
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Black Fox » 15.12.2018 13:51:56

Pyramidi kirjoitti:
Black Fox kirjoitti:Kummatkin ovat ilmoittaneet olevansa kiireinen. Odo heitti mielestäni hieman vitsillä pelin ensimmäisen epäilyn Jitaa ja Horaa kohtaan (en tiedä saitko Pyramidi tästä idean ensimmäiseen ääneen, vai oliko se oma ajatus?). Mikään ei tällä hetkellä pistä silmään, neutraali.

Mistä tällainen kuva, että Odo olisi epäillyt Horaaneko&Jitachia? Minusta Odon viestissä ei ollut mitään tällaiseen viittaavaa.

Tällä juurikin tarkoitin tuota Horaneekon lainaamaa kohtaa. Ehkä epäily on turhan vahva sana, heitto voisi olla parempi.

Horaaneko kirjoitti:No huhhei ollaa tokal sivul ja black fox jo listaa :D (pls sano joku lempinimi mitä sust voi käyttää. Käyks tyylii vaa fox?)
Mm, paljon asiaaha tos listaukses ei itessää oo, suurin osa tekstist vaan kertaa mitä on tapahtunu. Toisaalt, me ollaa legit toisel sivul pelis jos suurin osa viesteist on koostunu siit, et porukal on kiire joten ehk mitää tän tajunnanräjäyttävämpää ei oo ootettavis. Silti mun mielest vähän hassua, että fox kävi koko pelin läpi ja teki listauksen mut silti monen kohdalla mainitsee, että pelaaja pitää vielä käydä läpi? Justhan sä kävit kaiken läpi mitä pelis on tapahtunu, mitä sulta ois voinu jäädä huomaamatta :D

Fox on ihan hyvä, jotkut käyttää myös BF :) Ehkä tässä vähän voisin avata tuon viestin järjestystä, sillä se on kirjoitettu tapani mukaan kooten. Eli ensin kirjoitin itselleni sen mitä oli tapahtunut (ajatusviivatyyppisesti) ja sitten kirjoitin sen puhtaaksi. Lopulta jäin miettimään mitä ajatuksia pelaajista tuli, mutta tässä en päässyt siis loppuun asti kun aika loppui ja viestit olisivat vaatineet vielä paremman paneutumisen niiltä, jotka enemmän ovat peliin kirjoitelleet. Eli mun näkökulmasta viesti ja se prosessi on kesken. Mulle on todella aikaa vievää (ja vaikeaa jos aikaa ei ole) muodostaa näissä peleissä mielipiteitä toisista pelaajista ja osittain sen takia useammankin kerran hyviksenä tipahtanut.

Flawless & Lauchuo
flawlessin turhautuminen Pyramidin viesteihin tuntuu jotenkin aidolta. Turhautuisin varmaan itsekin tuossa tilanteessa, jos siitä että haluaa äänestää myöhemmin epäilyttävää paria käännetään siihen ettei hän halua että pahiksia etsitään. Tuo sanojen vääntely Pyramidin kohdalla jää mietityttämään. Ehkä näen asiat eri tavalla, mutta itse en nähnyt flawlessin sanovan, ettei haluaisi etsiä pahiksia. Tässä vielä kyseinen tilanne:

flawless kirjoitti:
Pyramidi kirjoitti:
flawless kirjoitti:Eipä kai motivaation puute kenestäkään kuitenkaan pahista tee, joten aika erikoinen peruste Pyramidilla jo äänellä hutkia.

Oletko löytänyt sitten jotain parempaa perustetta äänestää? Jos olet, niin kerro toki muillekin.

Mieluummin annan pelin edetä että voi jotain perusteita sitten ylipäätään ollakin, mulla ei ole tarvetta antaa ääntä vielä alle vuorokausi ekan päivän alusta kun lähes kaikki materiaali on heräämisviestejä. En sitten tiedä, mikä tuli sun takapuolen alla on, että ääniä pitäisi näin pikaisesti antaa ja perustella?

Pyramidi kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:...sekä sitten hyvipointseja flawlessille kun lähtee etsimään pahiksia.

Ai Flawless lähti etsimään pahiksia? Minusta hänen viestinsä oli pikemmin kehoitus olla etsimättä niitä vielä.

Lauchuon viesti herätti myös hämmennystä:

Lauchuo kirjoitti:Jos äänestetään hiljaiset pois heti alussa, sillä ei edetä oikeasti mihinkään vaan pahimmassa tapauksessa tiputetaan vaan hyviksiä ja "tuhlataan" lynkkauksia. Jos joku hyvin hiljainen hyvispari mietityttää, se pitäisi lynkata päivää ennen lylo-tilannetta, jotta ei lähdettäisi turhaan hiljaisten lynkkaukseen - varsinkin tässä vaiheessa peliä, kun ei vielä ole oikeasti edes varmaa ketkä aikovat olla hiljaisia ja ketkä eivät. Mitä jos Horaaneko ja Jita paljastuvatkin aktiivisiksi pelaajiksi kaikesta huolimatta?

Miksi haluat lynkata hiljaisen hyvisparin? Jos tiedät heidät hyviksiksi, ei ole mitään syytä lynkata heitä, ellet sitten ole pahis.

Kumpikin pareista tarttuu Pyramidin käyttämiin sanavalintoihin. Tuntuu, että tämä pari on ainakin lukenut viestejä huolella analysoiden sanamuotoja. Vähän on ristiriitaista, sillä flawlessin turhautuminen (katso ylempää) on mun mielestä aito reaktio, mutta tää sanavalintojen ”kyttääminen” ihmetyttää. Toki itselläni silmään pisti Lauchuon puhe hiljaisesta hyvisparista, joten ehkä mäkin tähän ”kyttäämiseen” syyllistyn. Tässä kohdat mistä puhun:

Lauchuo kirjoitti:
Pyramidi kirjoitti:
flawless kirjoitti:Eipä kai motivaation puute kenestäkään kuitenkaan pahista tee, joten aika erikoinen peruste Pyramidilla jo äänellä hutkia.

Oletko löytänyt sitten jotain parempaa perustetta äänestää? Jos olet, niin kerro toki muillekin.

Niin, koska sinä olet vai löytänyt hyvän perusteen äänestää? Hyvisten ei tarvitse löytää perusteita äänestää, koska hyvisten ei tarvitse etsimällä etsiä syitä, miksi jotakuta voi äänestää, vaan ennemminkin tietyt asiat automaattisesti ikäänkuin huutavat "tässä on pahis!". Pahikset on niitä, joiden täytyy löytää hyvät perusteet äänestää hyvistä.

flawless kirjoitti:
Pyramidi kirjoitti:Ja pelissä tähän saakka olevan materiaalin perusteella ainoa asia, jolla sain jotain paria linkitettyä Lauchuo&flawlessiin.

Miksi sun piti saada joku pari linkittymään meihin? Jotta meistä olisi helpompi maalailla pahismaisia? Eikö kannattaisi etsiä niitä oikeita linkittymiä eikä sellaisia, jotka sun täytyy väkisin saada aikaan?

Miten te itse näette sen, että kumpikin tarttuu yksittäisiin sanavalintoihin? Onko se monen lukukerran tulos vai hyppäävätkö ne heti silmiin? Itse haluaisin tähän jonkinlaisen näkemyksen, kun en tuollaisiin asioihin osaa useinkaan kiinnittää huomiota kuin vasta monen lukukerran jälkeen (hyvässä lykyssä).

Plus sit Pyramidille vielä uudestaan tämä kun en aiemmin saanut vastausta:

Black Fox kirjoitti:
Pyramidi kirjoitti:
Mair kirjoitti:Pyramidi nyt sanotkin, että se ääni Horaalle&Jitalle oli sittenkin reaktionhakua. Mikset tätä maininnut aiemmin vaan päinvastoin puhuit hiljaisten saamisesta ulos?

Tuo oli pelkästään spekulaatiota Horaanekon ja Jitachin tulevasta epäaktiivisuudesta. Enhän minä noilla perusteilla enää halunnut pudottaa ketään, varsinkin kun sain jeekakasta mielestäni vahvemman readin. Olen sitä mieltä, että jos potentiaalisempia pahisehdokkaita ei ole alussa, niin sitten karsisin hiljaisten joukkoa. Tuolla äänellä ja myöhemmällä viestillä sain ulos tyydyttävät reaktiot molemmilta, jotka antoivat enemmän hyvisvaikutelmaa. Siispä ääni oli tarkoituksensa palvellut ja tuottanut reaktion ja saatoin siis siirtyä eteenpäin, varsinkin kun havaitsin jeekakan viestistä mielessäni olleen virheen.

Mikä virhe oli mielessäsi?

Nyt on pakko pitää taukoa tässä läpiluvussa ja miettimisessä, muuten räjähtää pää.

//Horaaneko, Cameron & Niacin
Black Fox
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Black Fox » 16.12.2018 12:01:24

Nopea vastaus Cameronin kysymykseen ennen kuin pitää olla toisaalla.

Cameron kirjoitti:BF: Miksi aito turhautuminen n hyvismäistä? Eikö pahis voi aidosti turhautua että häntä epäillään omasta mielestä huonoin perustein?

Hmm. Hyvä pointti, ehkä olen ajatellut tätä liian paljon hyviksen näkökulmasta. Kai pahiksetkin voisivat aidosti turhautua kyseisestä asiasta, vaikka se voi riippua myös ihmisestä. Vaikea kysymys kun en pahiksena ole pelannut kuin kerran, enkä osaa sitä kautta miettiä miten pahis tässä tilanteessa käyttäytyisi.

Tää päivä menee aika vähällä pelailulla näin päiväseltään omien kiireiden takia, illalla jossakin vaiheessa palaan taas tänne ja yritän kiriä pelin lukemisen kanssa.
Black Fox
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Black Fox » 16.12.2018 20:32:06

Yritän kirjoittaa jotakin ajatuksia auki itselleni, sillä tällä hetkellä mun on todella vaikea miettiä ketä äänestäisin.

Mun mielestä poissaolon omaavia pariskuntia on hieman epäreilua äänestää pihalle, kuitenkaan he/toinen heistä ei ole päässyt vaikuttamaan mitenkään äänestystilanteeseen tai omaan/’parin puolustautumiseen. Toisin sanoen äänestettävät parit olisivat tällä rajauksella tässä: miina & Black Fox, Meiz & Pyramidi, Cameron & Mair sekä Lauchuo & flawless. Minut ja miinan kun tästä lukee pois niin jää kolme paria.

Tällä hetkellä mä en lähtisi äänestämään Cameronia ja Mairia. Mair on osallistunut mun mielestä hyvin peliin pyrkien edistämään sitä. Vaikuttaa hyvismäiseltä, vaikka Cameronilta kovin paljoa ei ole tullutkaan viestejä.

Jäljelle jää siis kaksi paria. Flawless on vastannut hyvin mun kysymykseen ja selittänyt tekojaan niin, että hän ei herätä mitään suuria epäilyjä. Lauchuo taas ei ole palannut kommentoimaan esimerkiksi hiljaisen hyvisparin lynkkaamista millään tavalla.

Pyramidi on kerännyt huomiota pelityylillään ja äänestyskäyttäytymisellään. Meiz on yrittänyt tätä tasapainoittaa viesteillään. En ole tähän pariin ehtinyt kovin syvälle paneutua, mutta jotenkin toi alun äänestysten kerääntyminen tälle parille on ikävä juttu.

++ Lauchuo & flawless
Olen vielä valmis muuttamaan vielä ääntäni jos se on tarpeen, sillä tällä hetkellä en ole varma kenestäkään.

//Lauchuo väliin, mut mun on pakko käydä välillä syömässä
Black Fox
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Black Fox » 16.12.2018 20:50:13

Lauchuo, tarkoitin tätä:
Black Fox kirjoitti:Lauchuon viesti herätti myös hämmennystä:

Lauchuo kirjoitti:Jos äänestetään hiljaiset pois heti alussa, sillä ei edetä oikeasti mihinkään vaan pahimmassa tapauksessa tiputetaan vaan hyviksiä ja "tuhlataan" lynkkauksia. Jos joku hyvin hiljainen hyvispari mietityttää, se pitäisi lynkata päivää ennen lylo-tilannetta, jotta ei lähdettäisi turhaan hiljaisten lynkkaukseen - varsinkin tässä vaiheessa peliä, kun ei vielä ole oikeasti edes varmaa ketkä aikovat olla hiljaisia ja ketkä eivät. Mitä jos Horaaneko ja Jita paljastuvatkin aktiivisiksi pelaajiksi kaikesta huolimatta?

Miksi haluat lynkata hiljaisen hyvisparin? Jos tiedät heidät hyviksiksi, ei ole mitään syytä lynkata heitä, ellet sitten ole pahis.
Black Fox
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Black Fox » 18.12.2018 14:13:19

Illan suhteen ei mennyt kyllä putkeen, pahoittelut siitä myös omasta puolestani. Yötappo oli kieltämättä aika erikoinen. En olisi kyllä ensimmäisenä arvannut, että näin käy.

Suurin syyni oli äänestää Lauchuon ”hyvisparin äänestämisen” takia, koska mulla ei ollut mitään sen parempaakaan. Meizillä ja Pyramidilla oli iso kasa ääniä, joten en halunnut lähteä massaamaan heitä. Mä koen epäreiluna, että poissaolosta sakotetaan äänestämällä pihalle ilman sitä, että olisi päässyt edes yrittään. Toki parin käytös kertoo asioita myös, mutta en ole vieläkään ehtinyt perehtyä Horaan siltä osin, että olisin löytänyt pahista sieltä takaa. Yhteen pelaajaan perehtyminen vaatii multa hyvin monta lukukertaa, jotta saisin minkäänlaista mielipidettä pelaajaan. Toisin sanoen pelaaminen vie ihan pirusti aikaa, jos mä haluan saada mitään mielipiteitä esille.

Mun mielestä myös yön pudotus oli epäreilu, Aelina ei päässyt kunnolla edes avaamaan suutaan, eikä Odokaan ehtinyt paljoa sanoa. Toivottavasti kukaan nyt ei loukkaannu tästä viestistä, se ei ole tarkoitus. Haluan vain tuoda oman mielipiteeni esille tästä asiasta ja tässä pelissä tunnutaan ottavan asiat aika henkilökohtaisesti.

Jeekakalta muuten todella hyvä koonti äänestyksestä, en olisi itse pystynyt parempaan, kiitos siitä.

Mair kirjoitti:Yyyyyyyyyyyy tuo eilinen ilta. Kamala säätö ihan hetki ennen, ja äänet menee päin mäkeä ja tämä systeemi, joka ei anna viestin mennä läpi, jos siellä on mitään tullut väliin, sotkee entisestään. Yritettäiskö vähän rauhallisempaa ja harkitumpaa tänään? Ja mielellään laajemmalla porukalla, jota on ”sallittua” äänestää.

Kai sitä on pakko alkaa laajentaa näkökulmaa pelaajien suhteen, varsinkin kun suuret pahisvibat on jääneet tulematta esiin nykyisessä porukassa. Ja toivotaan että tällä kertaa ei tarvitsisi miettiä niin nopealla tahdilla kun eilen illasta viimeisten 10-15 minuutin aikana. Nopea päättely ei meinaan ole ainakaan mun vahvimpia alueita.
Mair kirjoitti:Tätä samaa, tai jotain varianttia siitä, että poissaolijat pitäisi säästää, toki sanoivat muutkin, esim. miina ja Meiz ja Pyramidi, mutta heillä se ei mennyt näiden poissaolijoiden äänestämisen täyteen estoon saakka.

Mä en ole estänyt muita pelaajia tai omaa pariani äänestämästä poissaolevia. Olen itse sitä tapaa vastaan, että lynkataan poissaolevia kun he eivät pääse peliin vaikuttamaan. Mikäli porukka haluaa poissaolevat ulos, olisi ollut mahdollista 19 äänen kera äänestää kenet tahansa pihalle. Jos siis kaikki olisivat äänestäneet. Nyt mun pitää käydä moraalinen keskustelu itseni kanssa siitä, että mitä teen, jos muut eivät aktivoidu ja piileskelevät poissaolojen takana sekä pahismaisuudet äänekkäimmistä loppuu. Pahoittelut pitkästä lauseesta, en osannut sitä oikein lyhentääkään.

Meiz kirjoitti:Eilen ei ollut hirveästi vaihtoehtoa muuhun kuin hypätä flauchuota äänestäneiden kelkkaan, koska horaaneko vaikutti olevan pois suljettuna niin monen osalta. En ollut valmis uhraamaan itteäni flauchuon puolesta, mikä olisi varmasti käynyt jos olisin jättänyt äänen paikoilleen. Siinä vaiheessa kun äänet kääntyi takaisin horaanekon suuntaan, ei sinne takaisin hyppääminen tuntunut enää miellekkäältä vaihtoehdolta. Mitään vahvoja argumentteja sen puoleen että horaaneko kannattaisi lynkata yli flauchuon ei tullut mieleen.

Miksi se hyppääminen uudelleen Horaanekon suuntaan ei tuntunut enää mielekkäältä? Kuitenkin tosta sun viestistä saa sellaisen käsityksen, että olit aika vastahakoinen äänestämään flauchuota? Toki kun katsoo tuota äänien hylkäystä Horaa ja Jitaa äänestäneiltä niin siinä olisi teille käynyt huonosti, mikäli äänenne olisitte pois vaihtaneet.

Off: Sain juuri kuulla, että en tullut valituksi työhön, jonka olisin halunnut. Nyt tekee vaan mieli käpertyä sohvalle itsesääliin. Eli pahoittelut, että nyt ei irtoo tän enempää.
Black Fox
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Black Fox » 19.12.2018 10:07:44

Okei, mun kone lopetti yhteistyön, se heittää vaan havainneensa virheen ja ei päästä mua käyttään sitä. Kirjotan tän nyt kännykällä, joten pelin selaaminen sekä siihen vastaaminen on hieman vaikeampaa.

Pyramidin viestiin tosta puolustelusta; sitä kyllä Lauchuo sekä Hora kysyivät syitä Laun ja flawin äänestykselle (Horalla oli kyllä väärin quotet kun siinä oli miinan nimi). Olis toki voinut niihin viitata, mutta enpäs siinä sitten tajunnut. Sori! Pahisporukassa en oo, jos se nyt edes kysymykseksi oli tarkoitettu.

Ja muistaakseni Mairille kiitos sympatiasta. Toki peli on epäreilu ja ei mene mun mielen mukaan, mutta kieltämättä ärsyttäis tippua niin että ei ole edes päässyt pelaamaan. Ehkä mä otin ton vähän liian "raskaasti" varsinkin kun nyt Jita on tiputtautunut pelistä. Toisaalta en mä kyllä Horassa ollut kiinnittänyt huomioo mihinkään muuhun kun tohon triggeröitymiseen (kirjotinkohan oikein?), eikä se mun mielestä kerro roolista juurikaan mitään.

Tänään en ehdi selvittää mun tietokoneen kohtaloa, huomenna yritän saada sen kuntoon. Siihen asti oon pelkän puhelimen varassa eli mitään kovin suuria viestejä tai läpikäyntejä ei ole luvassa.
Black Fox
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Black Fox » 27.12.2018 23:35:00

Tietokone suostui monien suostuttelujen jälkeen vihdoin yhteistyöhön. Pahoittelen tietokoneesta johtunutta hiljaisuutta, toivottavasti se ei tapahdu uudelleen. Yritän nyt saada tän pelin kiinni ajatuksen kanssa ja edes jotakin kasaan. Ahdistaa vaan viestien määrä ja pituus.

Ennustajan kuolema ei yllättänyt, mutta ennustuksen käyttämättömyys harmittaa. Se olisi kieltämättä tullut tarpeeseen tässä tilanteessa.

Niacin & Savu
Savun viestissä hän oli sitä mieltä, että pahismaisimpana on Pyrameiz syystä, että kaikki heitä epäilleet henkilöt ovat kuolleet. Myös Camairia (anteeksi, keksin näitä lyhennelmiä itse, kun en jaksa käydä tarkastamassa jo keksittyjä) tuli samassa viestissä epäiltyä, mikäli kyse on taskuttamisesta. Savu puhui kummastakin parista mahdollisina pahispareina, mutta kuitenkin jos kyse olisi ”taskuttamisesta”, paras vaihtoehto äänelle olisi Camair. Oletko Savu sitä mieltä, että paria epäilleiden pelaajien kuolema on pahismaisempaa kuin taskutus? Tai no ehkä näin on, koska olet pyrameiziä äänestänyt, mutta mikä tekee siitä pahismaisempaa?
Savu on nyt herättyään ottanut aktiivisemman peliotteen ja hän tuntuu kieltämättä olevan vauhdissa. Pyrameizin kanssa vääntäminen on vienyt monta viestiä, mutta positiivista on, että Savu tuntuu jatkavan myös muidenkin pelaajien pohdiskelua.
Niasta en lukemisella huomannut mitään ihmeellistä, hän vastasi hyvin kysymyksiin, jotka itseänikin mietitytti (esimerkiksi Halimurun äänestys).

Horaaneko & Aelina
Aelina on päässyt nähtävästi peliin mukaan ja saanut kokoon mietteitä pelaajista. Viesti on pitkä, mutta mua jäi mietityttämään viestissä Odon keskusteluun ottaminen. Siitä tuli tunne, että tällä kommentilla pyritään päästä johonkin lopputulokseen. Haluatko Aelina vähän avata mietteitäsi tämän kommentin suhteen:

Aelina kirjoitti:Odon äänenvaihto herätti muuten kysymyksiä ja ihmetystä. Me juteltiin siinä yöllä, jolloin Odo sanoi olleensa ihan sekaisin äänestyksestä, ja oli hieman huvittunut, että olikin näköjään äänestänyt paria ilman yhtään ääntä. Kuvitteli, että tosiaan on Hora ja Jita putoamassa, mutta ei ollutkaan, joten olisi pitänyt jättää ääni Pyra ja Meizille. (Lähes suora lainaus.)

Muuta Aelinasta ei sitten jäänytkään mieleen, toivottavasti pian tulisi lisää viestejä.
Horaa on tuntunut ensimmäistä päivää aktiivisemmalta, liekö syynä tuon edellisen pelin loppuminen. Pelaajia hän miettii laajasti ja pyrkii ottamaan kaikki pelaajat huomioon.

Halima & Jinmuru
Halima ja Jinmuru ovat saaneet hyvisviboja eilisestä lynkkaukseen suostuvaisuudestaan. Kuitenkin tuo on hyviksille todella huono vaihtoehto, sillä lylo kolkutteli ovella. En tiedä olisiko pahikset lähteneet viilaamaan linssiin tuolla tavalla ja toivoneet noin käyvän.

Cameron & Mair
Pidin Cameronin (+Mairin) ilmoituksesta pelata kevyemmin ennemmin kuin pudottautuisi pelistä. Mair on ollut hyvin mukana pelissä ja nyt tuo viimeisin ilmoitus tuntui tuovan vapautuneen kaksikon esiin. Jotenkin huojentuneen? Ainoa, mikä jäi mietityttämään on se, että aiemmin olette olleet sitä mieltä, että Pyramidi&Meiz ovat hyviksiä. Miksi nyt kelkka kääntyi?

Meiz & Pyramidi
Ensimmäinen ajatus tästä parista on, että ei kai taas olla napit vastakkain jonkun kanssa. Kieltämättä tekisi mieli vain ohittaa tuo kanssakäyminen, kun viestit on niin pitkiä ja niitä on todella paljon, mutta kai sitä pitää yrittää vähän katsoa lähemmin. Taidan tän kyllä jättää huomiseen, Meizillä on yksin jo neljä sivua tekstiä plus siihen vielä Pyramidin viestit. Sen voin vielä sanoa, että tää pari on kieltämättä aika selviytyjä, kun äänestyksiä katsoo. Perehdyn tähän pariin huomenna virkeämmän mielen kera.
Black Fox
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Black Fox » 29.12.2018 00:01:52

Jinmuru, jos Niavu ei tunnu pahismaiselta ja luotat Halimaan niin paljon, että annat oman äänesi Horalinalle niin kenet laittaisit heidän pariksi?

Halima on nähtävästi tarttunut samaan asiaan, josta itsekin yritin kysyä Savulta. Niavu on toinen epäily pahispariksi, miksi? Tai tämä kohta, josta itsekin edellisessä viestissä Savulta kysyin, oli ainoa pahismainen asia, jonka heitä vastaan bongasin. Oliko lisäksi muuta?

Halima mietti Savucin-Horalina pahisnelikkona, jolle en kyllä äkkiseltään muistaisi mitään mikä ei estäisi tämän vaihtoehdon, vaikka omien epäilysteni kärjessä Horalina ei ole. Mielenkiinnolla odotan Haliman vastausta ylempänä esitettyyn kysymykseen ennen kuin lähden sen suuremmin tätä nelikkoa tutkimaan.
Kieltämättä Pyrameiz linkittyy äänestysten pohjalta Halimuruun, mutta olisiko pahispari näin näyttävästi pelastelemassa toisiaan? Ainakin Halimalla on paljon kokemusta pahispeleistä ja osaisi varmasti halutessaan harhauttaa tuota pelastusta paremmin.

Camair teki täyskäännöksen hyvismäisestä Pyrameizista pahismaiseen. Mikäli Pyrameiz paljastuu pahikseksi, täytyy tätä yhteyttä miettiä enemmän.

Meizin kaikkia reilua 100 viestiä en jaksanut lukea, mutta loppupäästä luin viestit pikaisesti. Aika paljon Meiz on joutunut puolustautumaan, mutta kyllä viesteistä tuntuu mielipiteitäkin löytyvän.

Meiz kirjoitti:Savu, otan huomenna vakavasti Mairin ja Cameronin uudelleenharkintaan, Pyramidin johdattamana joka heitä jo epäileekin. Riippuu toki tämän päivän tuloksesta. Tämä tuore viesti sinulta herätti ihan hyvän tunteen. Minulla henk. koht. alkaa pahisehdokkaat loppumaan.

Oletko nyt vakavasti harkinnut Camairia vai oliko tulos sellainen, että et kokenut tätä tarpeelliseksi? Bongasin viesteistäsi Camairia kohtaan vähäisen vuorovaikutuksen Niavua kohtaan ja sen jälkeen Mairin hyvismäiset viestit. Listaat Camairin hyvismäisiksi Mairin viestien perusteella, mutta jos Halimuru ei ole pahispari, Camair voisi olla kuitenkin mahdollinen. Haluatko avata hieman tätä?

Toivoin, että tänään olisin ehtinyt käydä Pyrameizin kokonaisuudessaan ajatuksella läpi, mutta en sitten ehtinytkään. Täytyy jatkaa huomenna, nyt nukkumaan.
Black Fox
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Black Fox » 29.12.2018 22:53:57

Pyramidista nousi muutama kysymys:
Pyramidi kirjoitti:Minulla on nyt vähän aikaa, mutta äkkiseltään haluan nähdä tänään jeekaka&pilkkuvirheen roolin tai sitten Niacin&Savun. Toisaalta vainoharhainen minäni on kovasti huolissaan Cameron&Mair-parin vahvasta johtajuusvaikutuksesta.

Mitä tarkoitit tuolla johtajuusvaikutuksella? Miten koet asian nyt, onko tämä asia muuttunut vai pysynyt samanlaisena?
Pyramidi kirjoitti:Koska ei ole oikein mitään iloa äänestää paria, joka antaa täysin periksi. En vain oikein usko pahiksen tekevän sellaista.

Tässä siis kyse Halimurun luovuttamisesta. Uskot siis hyviksen tekevän näin?
Pyramidilta mielenkiintoinen mielipiteen vaihto Halimurusta Camairiin. Johtuiko mielipiteen muutos Cameronin ja Mairin antamastä äänestä, vai olisitko ilman sitä vaihtanut mielipidettäsi?

Pyramidi on ollut huomion keskipisteessä koko pelin ajan, vastakkainasettelua on esiintynyt milloin kenenkin kanssa. Teki mieli sanoa, että Pyra olisi keskittynyt jo myöhemmissä viesteissään muihinkin pelaajiin heitä epäilevien sijaan, mutta sitten tajusin Camairin viestin olleen ennen tätä mielenmuutosta.

Ja sitten vastauksiin:
Meiz kirjoitti:Black fox, kenet pudottaisit tällä hetkellä? Mitä mieltä olet Mair&Cameronin pelistä? Entä Savun & Niacinin peleistä tähän asti, molempien osalta erikseen?

No nyt oli kyllä kysymyksiä, kiitos niistä. Kieltämättä helpottaa itseäni vastata kysymyksiin, kun muuten tuntuu olevan pää aika sekaisin kaikista vaihtoehdoista.
Cameronin ja Mairin pelaaminen vaikuttaisi Mairin osalta hyvismäiseltä, enkä Cameroninkaan viesteistä mitään ihmeellistä ole löytänyt. Mairia en kuitenkaan pelaajana tunne, joten en tiedä millainen hän on pahiksena. Täyskäännös teitä vastaan on mielenkiintoinen, varsinkin kun he ovat tuntuneet olevan varmoja teidän hyvismäisyydestä. Mair kyllä tuota selitystä aukaisi, mutta hieman hirvittää tuo kahden ”varman pahiksen” taktiikka. Mun mielestä eivät ole parina kovinkaan pahismaisia (ehkä Mairin viestien perusteella jopa hyvismäisiä), mutta silti kammoksuttaa, että viilataanko mua linssiin.

Savusta (ja vähän muistakin):
Savun peli alkoi oikeastaan vasta toisena päivänä, jolloin epäilykset oli Pyrameiz+Camair-pareissa. Ääni lähtikin sitten ensimmäiselle. Tässä on kieltämättä ”uhkarohkeaa” epäillä Camairia pahikseksi, sillä heidät on kategorisoitu siihen mennessä hyvismäisiksi. Tämä voisi olla itsensä etäännyttämistä Camairista, jos Niavu tipahtaa tänään ja paljastuu pahikseksi. Savu teki kuitenkin toisena päivänä oletuksen, että putoaisi seuraavana päivänä, mikäli olisi tässä Pyrameiz+Camair epäilyissä oikeassa.

Savun kolmas päivä käsitti heti Pyrameizin äänestämisen ja hän saikin pareineen äänen Pyrameiziltä. Camair olisi valmiimpi Pyrameiz/Halimuru akselille. Veikaan, että tässä vaiheessa pahispari ei välttämättä lähtisi suoraan äänestämään samaa paria, ainakaan heti suorilta. Voisi siis olla jonkinlainen hämäys, mutta Camairin on tällä hetkellä aika vaikeaa kääntää ääntään Niavulle. Pyrameizin pystyy kyllä pelastamaan, sillä mahdollisuus siihen jätettiin.

Mikäli Savu ja Pyrameiz olisivat pahisparit keskenään niin äänestämällä toisen ulos, toinen saisi hyvispisteitä. Pyrameiz on ollut jokaisessa äänestyksessä, joten tippumisen mahdollisuus on ollut läsnä joka päivä.

Niasta:
Nia oli alkupelin aktiivinen pelaaja ja paikkasi Savua hyvin. Nyt kuitenkin tuntuu, että aktiivisuus on vähentynyt tän pelipäivän osalta (kiireitä?), sillä nyt Nia on kirjoittanut vain yhden viestin, jossa otti osaa Pyrameiz-keskusteluun. Pääosin Nian viestit ovat mielestäni hyvismäisiä ja rentoja, vaikkakin uusia ajatuksia pelaajista ei ole tullut. //Nähtävästi viestiä kirjottaessa tuli viesti, jossa on hyviä pointteja.

Niacin kirjoitti:
Jinmuru kirjoitti:Oon lukenu kaikki viestit, mut ei mitään hajua siitä, ketkä ois pahiksia :D Jos Halima ehit ni lue vähän Savucinin uusimpia viestejä ku ne tuntuu mulle hyvismäisiltä.

Yksi päivä aikaa löytää pahispari, teillä on kummallakin kiire ja ohjaat sun parin lukemaan sitä ainoaa paria josta sulla on hyvismäinen fiilis? :D (En ainakaan muista että oilisit muista pareista sanonut juuta tai jaata ennen tuota kohtaa) Ei kuulosta kauheen tehokkaalta pahistennappaustoiminnalta.

Tää oli muuten hyvä pointti!
Vanhempia viestiä lukiessani toisena päivänä vastaan pomppasi tämä:
Niacin kirjoitti:Mair on varmaankin hyvis, jollon Cameron on varmaankin myös hyvis. (Joskin pienellä varauksella joku hassu kutkuttaa tässä parissa, vaikka päällisin puolin vaikuttaa viestit ihan hyvismäisiltä. En osaa sanoa nyt mikä kutkua aiheuttaa, joten oletusarvoisesti ovat kuitenki hyviksiä.)

Nyt kun olen purkanut Savua niin kieltämättä tuo pisti silmään, onko ääntä Camairille alettu jo pohjustaa?
Niacin kirjoitti:En oottanu ihan tämmöstä jos on tosiaan Mairin eka peli! (Suurin kammotus tällä hetkellä ois että Mairon ja Pyrameiz on pahiksia yhessä.)

Mistä päättelit, että tämä on Mairin eka peli? Onko se sanottu jossakin?

Sitten tuohon, että ketä äänestäisin tänään. Tää on hankala kysymys, koska jokaisessa epäilemässäni parissa on kuitenkin jotain hyvismäistä tai joka puhuu pahismaisuutta vastaan.

Luulen, että ääni menee Niavu/Halimuru/Pyrameiz suuntaan. Camair vaikuttaa mun silmään hyvismäiseltä, mutta nähtävästi muut alkavat kääntyä sinne suuntaan. Samoin Horalina on mun mielestä hyvismäisimpiä pelaajia tästä porukasta. Kieltämättä oon aika pihalla, että ketä mun pitäisi äänestää.

Halimurua jäin miettimään äänestyskäyttäytymisen takia. Samoin muistaisin joskus Haliman sanoneen, että hänen tapansa on puolustautua, jos on tipahtamassa. Nyt tuo puolustautumatta jättäminen mietityttää. Halimalta on kuitenkin tullut ihan ok viestejä, joskin joistakin viesteistä tuli itselleni lisää kysymyksiä, joihin en ole vielä saanut vastausta. Jinmuru taas on ollut aika hiljainen, komppailee Halimaa ja äänestää perässä.

Niavullekin voisin ehkä antaa äänen. Nia on vaikuttanut kuitenkin tähän asti hyvismäiseltä. Savulta odottelen vastausta aiempiin kysymyksiin, jonka jälkeen voisi olla helpompi kertoa mihin suuntaan ääneni lähtisi.

Pyrameiz taas sopisi pariksi aika monelle parille, joten pidän tämänkin vaihtoehdon auki. Pyramidilta on viimeisimmät viestit olleet hyviä, hän on viimeinkin irrottautunut Niavusta muihinkin vaihtoehtoihin. Kuitenkin tuntuu, että Pyrameizin äänestys on ehkä liiankin helppoa?

Mairin ehdotus äänten kasaamisesta on hyvä jos jokainen siihen vaan sitoutuu. Kuinka me valitaan ne parit, joita lähdetään äänestään? Rajataanko ne kahteen vaihtoehtoon? Tuntuu meinaan, että täällä on kaikki ihan eri mieltä tai sit mä olen ihan kujalla. Ideoita?

Oon kirjoittanut tätä viestiä tänään vähän on/off, joten laatukin voi olla sen mukainen. Toivottavasti kaikkiin kysymyksiin kuitenkin tuli vastaus. Ihan uudempia viestejä en lukenut kuin läpi, palaan niihin tarvittaessa huomenna.
Black Fox
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Black Fox » 30.12.2018 11:51:11

Mä tulen nyt vielä äänestämään ennen asioille lähtöä, luultavasti vielä klo 16 en ole koneella, eli tällä mennään. Nähtävästi äänestys käydään nyt Pyrameizin ja Niavun välillä, jos kerran äänet keskitetään?

Savulta tuli mielestäni ihan hyvä vastaus kysymykseeni ja miina ajattelee hänen olevan pareineen hyvismäisiä. Näistä kahdesta vaihtoehdosta on kai pakko äänestää ++Meiz & Pyramidi, jotka ovat olleet joka äänestyksessä aktiivisia ja jotenkin onnistuneet selviytymään tiputtamalla vastaehdokkaan. Edelleen mietityttää vaan, että onko toi pahiksille nyt liian helppo lynkkaus. Mut luotan miinaan, katotaan miten käy.
Black Fox
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Black Fox » 31.12.2018 16:10:54

Kiitos pelista ja luojan kiitos se on ohi!

Mä olin totaalisen tietämätön siitä kuinka paljon mä ja miina saatiin ääniä, olin tosiaan itse asioilla koko päivän. Viimeisin 24 tuntia on mennyt kyllä ihan täysin stressin alaisena, eikä Zey ole kyllä yhtään auttanut asiaa...

Mä en vieläkään ymmärrä kuinka mä oikeasti sain niin hyvät hyvispisteet mun viesteistä :D Vähän pelotti kun alkoi oikeaa paritusta nouseen ehdotuksissa ja aika alkuun jo ekan kerran. Odolle pisteet, ekassa viestissä hei oikein taas kerran! Seuraavan kerran luottakaa Odoon!
Black Fox
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Cameron » 12.12.2018 21:13:46

Jahuu! Tämä alko :> shippinimet on hyviä, parhaat tulee keksittyä pelin tiimellyksessä :D Mullaki huominen ja perjantai vähän kiireisiä mutta sitte pitäis helpottaa :)
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Cameron
Mafioso

Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

ViestiKirjoittaja Cameron » 12.12.2018 21:25:27

Keskusteltuamme Mairin kanssa ollaan mielummin Mairon ku mamelukkikala :’D Mairon on jotenki dynaamisempi :D Myös Camir käy.
Cameron
Mafioso

ViestiKirjoittaja Cameron » 15.12.2018 13:46:13

Huhh, viimeset työvuorot taputeltu eli nyt pitäis mullaki löytyä taas aikarakoja tälle pelille :) Vielä on vähän vaikeuksia hahmottaa pelaajat pareina, mutta eiköhän se tästä ala pelin edetessä luonnistuun.

jeekaka kirjoitti:Okei, multa freepass Jitalle ja Horaalle, sit jos ne alkaa tekemään jotain mooveja niin erittäin epäilyttävää XD

Mitä tää tarkotti jeekaka? :D

jeekaka kirjoitti:Etkä nyt koita syyttää mua taskuttamisesta kun just epäilin sua taskuttamisesta, koitat leechaa musta hyvismäisyyttä :D

tai tämä...

Komppaan niin Mairia tässä että voidaanko puhua suomea? :D Kestää hitokseen kauan lähteä onkimaan näitä sanoja jostain googlen kääntäjästä tai urbaanista sanakirjasta...
Horaaneko kirjoitti:(Also voi pojat, ette tiiäkkää mite kivaa on kirjottaa vähä vasemmal kädel sivukaupal puhekielist tekstii ku oot vääntäny koko päivän opinnäytetyön kirjallist osuutta. Tuntuu melkei terapialt)

Also voi pojat et on raskast lukee tota puhekilist tekstii ;__; :D Ja hei Black Fox tunnetaan yleisesti BF:nä täällä :D

flawless kirjoitti:Itse en ole pelannut aiemmin paripelissä, olisiko jollain joka on niin jotain hyödyllisiä vinkkejä tai kokemuksia tähän asiaan liittyen?

Tästä miinalle ja kaikille muillekin: Kannattaa jutella sen parin kanssa mahdollisimman paljon! Varsinkin kun peli etenee niin parilta voi saada tosi paljon hyviä näkökulmia ja huomioita, jotka monipuolistaa omaakin ajattelua :) Kun miina siis sanoi että miksi kysyisi BF:ltä mitä mieltä se on jostain pelaajasta niin kannattaa kysyä! Sen jälkeen kun ootte jutelleet kahdestaan asiasta, sen voi toki halutessaan vaikka kysyä julkisestikin topicissa.

Odolina
Kiireisiä molemmat, heräämisviestit tullut.
Odolta heräämisviesti jossa ilmoittaa Horaachin pahiksiksi :D

jurzzuu
Marsulta hyvä pointti että paripeli tosiaan on hyvää reeniä aloittelijoille kun voivat pohtia peliä kokeneemman pelaajan kanssa. Tuota suojelijapointtia en ihan ymmärtänyt. justylla poissaolo.

Savucin
Savu ei ole vielä herännyt. Nialta on tullut lähinnä ymmärrystä Pyramidin reaktiohaulle ja epäilee miinaa vähän ihmeperustein. Sitten vielä miettii että Meiziltä ei oo tullut turbomeizimäisiä viestejä. Siis nyt kun luin Nian viestit niin jää kieltämättä vähän taskulämmin olo! Siis semmosia haaleita kommentteja sinne tänne, mutta ei yhtään teräviä huomioita ja vähän erikoisesti perusteltuja mielipiteitä pelaajista. Epäilyttää.

Black miina
miina on aloittanut erittäin miinamaisesti :D vähän sekoilemalla. Eli ei kerro vielä mitään hänen roolistaan. En tosin tiedä oisko se yrittäny pahiksena vähän skarpata. :D Ja moni on kritisoinut tuota BF:n viestiä missä se kertaa mitä pelaajat on tehneet ja sitten vähän omia mielipiteitä. Ite taas ymmärrän täysin tuon tyylin, tykkään tehdä samanlaista listausta omissa peleissä riippumatta roolista. Se selkeyttää omia ajatuksia ja saa paremmin kokonaiskuvaa, vaikka ei ehkä niin paljon muille avaakaan niitä omia johtopäätöksiä. Niitä vaan sitte kirjotteleen rohkeesti auki kun semmosia alkaa muotoutua :) Kokonaiskuva tästä parista on tällä hetkellä lievästi hyvismäinen.

Horachi
Horaasta tuli jotenki hyvä vaikutelma nuiden kahden viimeisen viestin perusteella. Ainaki se rentous, josta jeekaka varotteli, paisto läpi :D Mutta siis myös hyviä huomioita ja tuoreita kommentteja pelaajista. Lievästi hyvistyttää.

Meizmidi
Pyramidilta mielenkiintoinen pelin alku, kun lähtee heti äänestämään Horaachia ulos motivaation puutteen vuoksi. Myöhemmässä viestissä perusteli ääntään ehkä vähän paremmin, mutta silti melko räväkkä aloitus. Sen jälkeen oli ilmeisesti tyytyväinen vastauksiin kun vaihtoi äänensä jeevirheelle. Ja sitten erittäin nopea päätelmä että Lauchless olisi pahispari ehkä Horaajichin kanssa kun molemmat ovat sanomassa että nopeaa äänestystä. Mutta etkö pyraa just tullut siihen tulokseen että Horaachi ei ollutkaan pahismainen? Miten tämä sopii siihen ajatuskuvioon? Ja sitten äänen saatuaan Pyra kääntää kelkkansa takaisin äänestämään Lauchlessia.
Meiziltä taas aika neutraali peliteknisyysaloitus. Tosin tuo miinalle heitetty kommentti pahischatista oli vähän outo :D mutta ilmeisesti se oli vaan vitsi. Tästä parista on kyllä tosi ristiriitainen olo! Tai siis tykkään siitä että peliä lähdetään viemään eteenpäin ja sitä jos jotain tämä pari on tehnyt. Mutta useampaa ajatuksenjuoksua en pysty seuraamaan, enkä oo kaikista mielipiteistä samaa mieltä :D Mutta en tiedä lähtisivätkö vedättämään pahiksina peliä heti aluksi näin lujaa. Ehkä eivät.

Halimuru
Halilta heräämisviesti. Jiniltä myös, ja viesti, jossa ihmettelee Pyramidia. Mikä Jin ihmetytti Pyrassa ja ihmetyttääkö edelleen?

jeevirhe
Tykkään että jeekaka on alottanut pelin aktiivisesti ja käynyt kommentoimassa asioita. Mutta nuita lauseen-parin viestejä on sen verran paljon, että kaipaisin jeekakalta seuraavaksi vähän koontia asioista; ketkä kaksi paria epäilyttävät sua tällä hetkellä eniten? pilkkuvirhe on herännyt peliin ja kertonut kiireistään.

Lauchless
Lauchuolta yksi aika kärkäs viesti, lähinnä puollustautumista Pyraa vastaan ja äänestääkin tätä. Lisäksi on halua heittää miina pahiskastiin kun kyselee topassa kysymyksiä eikä parilta. Mair kysyikin tästä jo hyvän kysymyksen. Flawless on pelannut aktiivisesti ja ymmärrän hänen ajatuksenjuoksuaan. On välillä yllättävän närkästynyt saamastaan huomiosta ja epäilyistä, mutta ymmärrän että se saattaa pidemmän päälle alkaa ärsyttää. Tällä hetkellä neutraali.
Cameron
Mafioso

Seuraava

Paluu Hautausmaa