Humanistit vs. tiedekunta 5. päivä päättyy 7.12. klo 21.00

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Anblick » 13.11.2017 09:36:53

Hellurei! Huomasin pelin alkaneen vasta eilen illalla ja nyt oon lukaissut topan läpi, mutta koska mulla on nytkin kiire luennolle, en ehdi tähän hätään kirjoitella hirveästi.

Zey on ilmeisesti hyvis. Kuten hän sanoikin, hänellä on pahiksena pelatessaan ollut tapana tulla esiin erikoishyviksenä, mutta ehkä tämän esiintulon voisi jopa uskoa tässä vaiheessa päivää ja peliä :D

Itsekin kiinnitin huomiota siihen, että Lauchuo hyvisteli alussa ja sitten myöhemmin kommentoi, että hyvistely tulee hyvikseltä luonnollisesti. Muuten en pidä hänen peliään erityisen hyvismäisenä tai pahismaisena ainakaan tässä vaiheessa, kun pelissä on vielä materiaalia niin niukasti. Pelaajissa ja heidän pelityyleissään on sen verran variaatiota, etten usko, että yksittäisistä viesteistä tai etenkään lauseista voi vielä tehdä päätelmiä hirveän pitkälle, joskin näin aikaisessa vaiheessa on toki väännettävä asiaa vaikka tikusta.

Slendie kirjoitti:NIINJOO HETKINEN... jos pahis tappaa juhlien pitäjän, hänet tappanut pahis paljastuu... Perhana, olis kiva ehdottaa tähän että kakunhaltija ei teekään ulostuloa ellei ole epäiltynä, mutta mitäs sitten jos ensimmäisen päivän viimeisillä tunneilla häntä aletaankin lynkkaamaan? Ehkä se on kuitenkin parempi että nautitaan kahden päivän ajan varmistetun kaupunkilaisen olemassaolosta... Ajanhaaskaus-riski ja jopa pahan virhelynkkauksen riski on liian suuri muuten.

Mä en nyt kyllä ymmärrä tätä. Siis jos pahis x tappaa kakkuihmisen, niin x paljastuu? Miten?

Raynpelikoneet on taas aika hyökkäävällä päällä (etenkin tässä viewtopic.php?f=9&t=523&start=60#p11930), mutta niin paljon kuin mun tekisi mieli laittaa se pahikseuden piikkiin, se voisi olla taas harha-askel. Viime pelissä epäilin raynpelikoneita osittain juuri hänen aggressiivisen pelityylinsä takia, mutta hän paljastui hyvikseksi, joten se ei selvästikään ole pätevä perustelu.
Anblick
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Anblick » 13.11.2017 21:49:13

Zey kirjoitti:Kakun säännöissä sanotaan, että juhlien pitäjää ei voida tappaa ilman että hänet tappanut pahis paljastuisi, eli PJ paljastaisi kyseisen pahiksen.

No hupsista, näköjään!

Zey kirjoitti:
Anblick kirjoitti:Itsekin kiinnitin huomiota siihen, että Lauchuo hyvisteli alussa ja sitten myöhemmin kommentoi, että hyvistely tulee hyvikseltä luonnollisesti. Muuten en pidä hänen peliään erityisen hyvismäisenä tai pahismaisena ainakaan tässä vaiheessa, kun pelissä on vielä materiaalia niin niukasti.

Mitä mieltä olet siis Lauchuon hyvistelystä ja hyvistelyn kommentoinnista?

Pidin siis epäilyttävänä oman aseman pönkittämisyrityksenä. En yleensäkään tykkää hyvistelystä erityisemmin. Mutta….
Lauchuo kirjoitti:Koska tää nyt näköjään paisui isommaksikin jutuksi, niin kerropa toki, miten mielestäsi hyvistelin alussa?

Hyvä kysymys sinänsä, koska sun viestisi näyttävät aikas neutraaleilta nyt kun luen uudestaan ajan (ja ajatuksen) kanssa. Lähinnä mua silloin arvelutti tämä
Cameron, koska kakun voi lähettää eteenpäin, niin jos kakunhaltija paljastaa itsensä vasta esim. D2 tai D3, niin me ei voida koskaan tietää, oliko kyseessä alkuperäinen kakunhaltija vai ei. Ja lisäksi tällöin kakku voi päätyä jollekin muulle kuin hyvikselle, enkä tiiä miksi hyvis haluaisi sitä.

mutta nyt hoksasin, että kyllähän ”me” sisällyttää myös pahikset ja kultin, koska eivät hekään sitä tietoa saa. (Pahiksillehan se ei ole oleellista, koska he tietävät ei-pahikset, mutta siitä sä et puhunutkaan.) Lisäksi mulle oli jäänyt mieleen, että olit kirjoitellut hyviksistä sitä sun tätä, mutta eivät nekään hyvistelyä liiemmin olleet. Toisin sanoen perun puheeni näiltä osin.

rayn kirjoitti: Se on se posti jossa päivittelit kuinka peli on epäreilu. Tai ei edes se posti vaan se nimenomainen lause koska sinä et kinä sano niin kulttina, eikä sinua varmaan mafianakaan hirveästi kiinnosta onko peli epäreilu kaupungille vai ei. Se vaikutti toai rehelliseltä kommentilta ja kun sinä muutenkin ns. "dumppaat ajatuksenjuoksusi" threadiin, sitä on hyvin vaikea imitoida pahiksena, ja tämä nyt ei muutenkaan näytä siltä.

Yhden lauseen perusteella olet varma, että ”miina ei muuten ole koskaan kultisti, eikä noin 95% todennäköisyydellä pahiskaan”? :D Samoin Slendie komppailee ihan saman kohdan perusteella. Musta tämä tuntuu aika kepoisalta perustelulta noin kovalle luotolle. Yleensäkin teidän kahden ”readit” (en ole edes ihan satavarma, mitä readilla tarkalleen ottaen tarkoitetaan, siksi lainausmerkit) tuntuvat niin fiilispohjaisilta, että mun on niitä vaikea ymmärtää. Tämä kyllä taitaa liittyä pelikulttuuriinkin.

Slendie kirjoitti: Tällainen itsensäpuolustaminen on tyypillistä pahikselle -- hyvin usein kyläläinen ottaa epäilyksen häntä kohtaan henkilökohtaisesti ja turhautuu syyttäjäänsä kohtaan, mutta pahis pystyy "hyväksymään" sen koska tietää syyllisyytensä. Se mitä pahis ei kuitenkaan hyväksy, vaan pitää epäreiluna, on se jos häntä epäillään vääristä syistä. Joten pahis tyypillisesti lähtee puolustamaan itseään heittämällä lokaa muiden pelaajien päälle (mikä on eri asia kuin proaktiivinen oikeiden syyllisten metsästäminen).

Mä en kyllä ole tästä samaa mieltä. Voihan hyvin käydä niinkin, että pahis panikoi ja turhautuu saadessaan epäilyjä niskaansa, ja toisaalta ainakin musta on roolista riippumatta rasittavaa, jos mua epäillään ”vääristä” syistä.

Ariel ja Halima ovat edelleen heräämättä, mutta muut ovat tainneet hihkaista edes jotakin :)
Anblick
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Anblick » 14.11.2017 09:44:11

Slendie kirjoitti:Anblick: voin vakuuttaa että vaikka sävy-lukeminen ja varhaisten tapahtumien lukeminen voikin vaikuttaa pinnalliselta, se on tehokasta ja se on parhaita tapoja käynnistää peli aktiivisesti ja kylälle edullisesti. :) Ja jos olet sitä mieltä että esim. minä olen ollut liian pinnallinen perusteluissani, ole toki hyvä ja tarkenna -- kenestä minun pitäisi ajatella eri tavalla, ja miksi?

En sanonut, että pitäisi ajatella jonkun roolista eri tavalla. En vaan itse oikein ymmärrä, miten toisesta pelaajasta voi muodostaa varman mielipiteen yhden lauseen tai perustelemattoman fiiliksen pohjalta. Mun mielestäni perustelut ovat yleisesti ottaen oleellisempia kuin itse mielipide siitä, onko toinen hyvis vai pahis, vaikka toki näin alussa on hyvä koittaa saada peli käyntiin edes jotenkin.

Ymmärrän kyllä tuon kontekstijutun, mutta musta yhteen lauseeseen takertumisessa on kovasti vaarana ylitulkinta. Voihan se olla oikea tulkinta, mutta ei välttämättä.

Slendie kirjoitti:Ja kun olet nähnyt ajan ja vaivan Lauchuo:n aiempien postien lukemiseen (totesit että kuulostivat sittenkin neutraaleilta), kerrohan toki että kenen sävy tässä pelissä ei kuulosta neutraalilta?

Lauchuosta en tosiaan saa mitään käsitystä suuntaan tai toiseen ja näin on useimpien muidenkin pelaajien kohdalla. Mulla on aina vaikeuksia alussa sanoa juuta tai jaata pelaajista, kun materiaalia on kovin vähän. Lähinnä silmään ovat pompanneet sinä ja rayn aggressiivisuudellanne, mutta tiedostan edelleen, että pelikulttuuri ja –tyyli vaikuttaa varmasti.

rayn kirjoitti:Anblick -- Tätä on nyt hirveän vaikea selittää mutta minulle tulee posteistaan sellainen tunne, että Anblickillä ei ole joukkuekaveria. Olen pahaoillani, en pysty selittämään tätä tarkemmin mutta sanon että kaupunkilainen.

Kultistillakaan ei ole vielä joukkuekavereita ;)

rayn kirjoitti:Jeku -- Otetaanpa takaisin tuo kaupunkilaisreadi, saattaa itseasiassa hyvinkin olla mafia.

Miksi?

//miina väliin.
Anblick
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Anblick » 15.11.2017 20:33:25

Slendie kirjoitti:Sanot siis että epäilit aiemmin pelissä Lauchuo:ta siksi, koska tuo viimeisin lainaus erityisesti vaikutti hyvistelyltä.

En sanonut. Sanoin kiinnittäneeni huomiota hyvistelyyn ja siihen, että myöhemmin Lauchuo kirjoitti, että hyvistely voi tulla hyvikseltä luonnollisesti. Nämä kaksi asiaa olivat musta vähän epäilyttävä yhdistelmä.

Slendie kirjoitti:Sitten Anblick sanoo lukeneensa postit uudestaan ja havainneensa, että Lauchuo saattoikin pahiksena tarkoittaa myös "meitä pahiksia" tuossa viimeisessä lainauksessaan, joten se ei ollutkaan hyvistelyä.
(Tai, vaihtoehtoisesti Anblick väittää ajatelleensa, että pahisten mukaanlukeminen tuohon olisi kyläläis!Lauchuo:lta jotenkin hyväksyttävämpää kuin ihan vain se normaali "me kyläläiset" -ajattelu.)

Kukaan kyläläinen ei ajattele tuolla tavalla. Jos joku teistä muista kokee, että olisi saattanut käydä läpi saman ajatuksenjuoksun kuin Anblick, kertokaa toki.

Ei mun ajatuksenjuoksussani musta ole mitään outoa, koska edelleen tässä puhutaan hyvistelystä :D Jos joku vaikka kirjoittaisi ”me hyvikset” olisi se hyvistelyä, kun taas ”me pelaajat” ei olisi. Ei tosiaan tiedetä, mitä Lauchuo on tarkoittanut (kuten hän itsekin kommentoi), mutta eipähän ainakaan hyvistellyt.

Mä en tykkää yleensäkään hyvistelystä, kun yhtä hyvin voisi kirjoittaa neutraalimmin. Periaatteessa on ihan turha kirjoittaa tai vihjata olevansa hyvis, koska ei kenenkään tarvitse tai kannata uskoa, mutta kyllä mä uskon, että hienovarainenkin vihjailu voi alitajuntaisesti vaikuttaa siihen, miten hyvismäisenä pelaajaa pidetään. Tällainen taktiikkahan olisi pahikselle hyvä, jos käytännössä tyhjästä saisi hyvisvibaa muilta. Oon huomannut, ettei hyvistelyä karsasteta ihan hirveästi Kylässä, mutta joo, itse en vaan lämpene sille.

Lauchuo kirjoitti:Slendie, miten Anblickin roolin paljastuminen vaikuttaisi readiisi minusta, ottaen huomioon, että hän on tehnyt tuon huomion juuri minun postistani (vaikka täällä olisi varmaan ollut muitakin, jotka ovat samaan tyyliin "hyvistelleet", mihin tarttua)?

Sivuhuomiona: muut eivät ole kirjoittaneet
Mutta usein nuo lausahdukset ovat juurikin, kuten sanoin, hyvikselle luonnollisia tapoja kertoa, että ajattelen näin tai hyvisten kannattaisi tehdä näin

Eli en kommentoinut pelkkää hyvistelyä :)

Cameronin viesti itse asiassa saattoi vaikuttaakin siihen, miksi unenpöpperössä muistin Lauchuon hyvistelleen enemmänkin. Olisi aika höpsöä lähteä pelkästään muiden viestien perusteella kommentoimaan asiaa, mutta oli se varmaan osasyy.

Lauchuo kirjoitti:Anblick tulee sitten komppaamaan Cameronia (huom! sanomatta että komppaa häntä, toteaa vain "itsekin kiinnitin huomiota"), mutta kun kysyn asiaa häneltä tarkemmin, hän nostaa esiin tuosta lainauksestani tuon "me"-kohdan.

”Itsekin kiinnitin huomiota” viittasi ennemmin Zeyn kommenttiin: ”Häiritsevä kommentti, kun ottaa huomioon, että Lauchuota itseä syytettiin hyvistelystä.” viewtopic.php?f=9&t=523&start=60#p11936

Lauchuo kirjoitti:miina on noin 99% varmuudella hyvis :)

Onko tälle jotain perusteluita?

Saatoin vahingossa jättää jonkun mulle kohdistetun kommentin tai kysymyksen huomiotta, mutta nykäiskää ihmeessä hihasta, jos näin kävi :)
Anblick
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Anblick » 15.11.2017 21:26:32

Miinasta mulla on vähän vaihteleva mielipide. Hän on nostanut esille ihan hyviä pointteja, esimerkiksi tämä oli musta mielenkiintoinen (raynpelikoneisiin liittyen):
Nyt nimittäin teit samanlaista kommentoitia slendien suhteen kun mitä shirokamin (ja myös xatalosin kanssa) kanssa edellisessä pelissä (karrikoiden: slendie kyllä tajuaa jos valehtelen joten tämä on totta. PISTE) ja se saa mulla hälytyskellot soimaan.

En tosin osaa arvioida tämän huomion paikkansapitävyyttä, koska en ole tätä edellistä peliä lukenut, mutta mielenkiintoinen nosto silti.
Toisaalta miina on kova hyvistelemään eikä hänen tyylinsä siksi herätä mussa hirveästi luottamusta. Lisäksi hän kyselee paljon kysymyksiä ja vaikuttaa epävarmalta ja jotenkin viattomalta, ehkä osin murteensa takia. Onko tarkoituksena vain hämätä muita ja esittää tietämättömämpää kuin oikeasti on? Esim.
Mie tajuan sen, että pahiksen kiinni saanti on tärkeetä tänään, mutta mua vähän pelottaa tuo kultismin leviäminenkin. -- Mie siis ajattelen että molemmista pitää päästä yhtä nopeasti eroon. Oonko mie tajunnu jotakin vääärin?

Muistelisin tosin, että miinan tyyli on aiemminkin ollut samankaltaista, kun hän on pelannut hyvistä, joten en mä vielä lähtisi leimaamaan suuntaan tai toiseen.

Odotan suurella jännityksellä, mahtaako Lauchuo kertoa syytä siihen, että halusi kuulla mun mielipiteeni ennen omansa kertomista :D

Slendie kirjoitti:Anblick: et vastannut siihen, miksi äänestän sinua.

Vastasit siis näin aiemmin:

"Hyvä kysymys sinänsä, koska sun viestisi näyttävät aikas neutraaleilta nyt kun luen uudestaan ajan (ja ajatuksen) kanssa. Lähinnä mua silloin arvelutti tämä...
*lainaus postista*
...mutta nyt hoksasin, että kyllähän ”me” sisällyttää myös pahikset ja kultin, koska eivät hekään sitä tietoa saa. (Pahiksillehan se ei ole oleellista, koska he tietävät ei-pahikset, mutta siitä sä et puhunutkaan.) Lisäksi mulle oli jäänyt mieleen, että olit kirjoitellut hyviksistä sitä sun tätä, mutta eivät nekään hyvistelyä liiemmin olleet. Toisin sanoen perun puheeni näiltä osin. "

Miten alleviivattu on erityisesti voinut lieventää epäilyjäsi Lauchuo:n suhteen?

Jos ”me” sisällyttää hyvikset + pahikset + kultin, se ei ole hyvistelyä. Jos mua on epäilyttänyt yhdistelmänä hyvistely + Lauchuon myöhempi hyvistelykommentointi ja hyvistelyargumentti viedään pois, ei ole oikein loogista epäillä edelleen tällä perusteella.
Anblick
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Anblick » 15.11.2017 23:13:50

Lauchuo kirjoitti:Nyt sinä et sanonut miinasta mitään oikeastaan suuntaan tai toiseen, eli teit juuri sitä, mitä pahikset usein tekevät, jätit ovet auki joka suuntaan. Jätit itsellesi vaihtoehdot lähteä sanomaan miinaa niin hyvikseksi kuin pahikseksikin. Ja lisäksi halusin tietysti nähdä, mihin readisi miinasta perustuu, ja jätit huomiotta ne postit, joiden perusteella minä olen itse valmis sanomaan, että miina on melkein täysin varmasti hyvis.

Toki on myös mahdollista, että jahkailu ja ovien auki jättäminen kuuluu joidenkin ihmisten perusluonteeseen eikä niinkään liity rooliin. En myöskään usko, etteikö pahis voisi ihan harkitusti esittää tietämättömämpää ja viattomampaa kuin oikeasti on (minkä itse asiassa mainitsin viime viestissänikin), eli en ihan suunnattomasti antaisi painoarvoa sille, että joku kyselee topicissa tai murehtii antiaktiivisuuskuolemia. Jos et usko, että pahis pystyisi tuollaista kirjoittamaan, niin mikäs siinä, mutta koko pelin ideanahan on, että pahikset ja kaikki muutkin yrittävät vaikuttaa hyvismäisiltä ja olla kuolematta. Miinan viestit kyllä näyttävät munkin silmääni pitkälti aika spontaaneilta eivätkä laskelmoivilta, mutta mistäpä sitä oikeasti tietää. Eli joo, en aio sulkea näitä ovia tässä vaiheessa peliä.

Mä en ole jaksanut tänään lukea läheskään kaikkia viestejä kunnolla ajatuksella, mutta palailen huomenissa sen puuhan pariin :) Tällä hetkellä Lauchuo ja Slendie ovat saamassa minulta eniten negatiivista huomiota osakseen, koska he tuntuvat olevan kovasti lynkkausmielialalla. Lauchuo ei ole kommentoinut vastauksiani hyvistelyvääntöön mitenkään (olen kyllä kiinnostunut kuulemaan, selkenikö ajatuskulkuni sulle ollenkaan viewtopic.php?f=9&t=523&start=150#p12020), eli oletan hänen edelleen epäilevän minua vahvasti, ja lisäksi näyttää tuomitsevan minut kärkkäästi miinankin suhteen. Mutta eipä siinä, pelityylejä on toki erilaisia :D Samaten Slendie ilmeisesti epäilee minua edelleen eniten. Musta koko hyvistelyväännössä meni vähän puurot ja vellit sekaisin, kun heidän mukaansa epäilin Lauchuota hyvistelyn takia ja itse taas koen ilmaisseeni ihan riittävän selvästi, ettei kyse ollut pelkästään hyvistelystä. Tämän takia mua kiinnostaisi kyllä teidän näkemykset nyt, kun oon vastaillut kysymyksiinne ja spekulointeihinne.

Toisaalta tämä näyttää höpsösti vastahyökkäykseltä, kun kerran juuri kyseinen kaksikko on mua selkeimmin epäillyt :D Ehkä huomenna herää laajemmin ajatuksia, kun toivottavasti kerkeän lukemaan loputkin viestit ihan ajatuksella.

//rayn väliin x 3.
Anblick
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Anblick » 16.11.2017 20:17:22

Pakko perua suunnitelma topicin huolellisesta läpikäynnistä tänään, kun uuttakin asiaa on nelisen sivua… :D

Halima kirjoitti: Jotenkin on tullut sellaista kevyttä Niacinin puolustelua Slendieltä, ja molemmat vaikuttaa ehkä hitusen pahismaisilta.

Ihan mielenkiintoinen heitto. En pitäisi mahdottomana sinänsä, että Slendie epäilyttää ja Niacinista mulla ei ole juuri jäänyt kuvaa. Vähän tämän jälkeen Niacin tuli tekemään pesäeroa Slendieen pohdiskelemalla ääneen, miksi Slendie on ollut kiva häntä kohtaan ja josko Slendie ja rayn olisivat pahiksia yhdessä.

Slendie kirjoitti: Millainen kyläläinen kuulostaa paremmalta kun sisällyttää me-sanaan pahikset ja kultin? EI KUKAAN

Millainen kyläläinen ajattelee tuolla tavalla muiden pelaajien hyvistelystä kuin väität ajattelevasi? Ei yksikään.

Etsit perustelua äkkinäiselle Lauchuo-mielipiteesi muuttumiselle ja valitsit epähuomiossa väärän postin mihin takertua. Et havainnut, että kyläläinen ei koskaan näkisi kyseistä postia ratkaisevan tärkeänä.

Joudutte nyt ihan oikeasti vääntämään minulle todella rautalangasta miten tuo mitä Anblick on väittänyt on mitenkään kyläläis!perspektiivistä perusteltavissa, koska koko käsitykseni ketjusta alkaa hyvin vahvasti perustumaan siihen oletukseen että Anblick:in täytyy olla yötappaja.

Siis mä en totta puhuen enää edes tiedä, mitä tässä pitäisi sanoa, kun oon mielestäni koittanut vääntää jo niin ratakiskosta kuin olla ja voi :D Zey näköjään on tulkannut mun ajattelutapaani ihan oikein viewtopic.php?f=9&t=523&start=180#p12069

Halima kirjoitti:Jos Anblick on hyvis, miksi hän haluaisi sanoa raynille että hän voisi olla kultistikin? Pahiksena/kultistina sen sijaan voisi tuntua että tämä olisi sellainen "kevyt heitto", joka vähentäisi häneen kohdistuvia epäilyjä ehkä? En nyt kovin hyvää syytä keksi pahikselle/kultistillekaan tuohon lauseeseen, mutta hyvikselle vielä vähemmän.

Halusin vaan olla täsmällinen :D

rayn kirjoitti: Tajusin kuitenkin, että on ihan totta ettei hyvis ikinä laita pahiksia ja kultistia tuohon joukkoon hyvisten lisäksi, joten on erittäin kummallista että anblickin mielipide lauchuosta muuttuu tuon perusteella (siis vaikka hän puhuisikin totta, pitäisi lauchuon sanomisen siltikin olla hänelle pahismainen).

En kyllä yhtään ymmärrä sitä, miten nopeasti raynilla tuntuu kelkka välillä kääntyilevän :D Jossain vaiheessa ymmärsin sun olleen mun kanssani edes jokseenkin samaa mieltä hyvistelyväännön suhteen, mutta nyt kaikki on toisin :D

Lauchuo kirjoitti: Nyt ihan oikeasti, oon kysynyt varmaan jo kolmesti, miten tuon kohdan postissani voi nähdä hyvistelynä??

En tarkoita tällä mitään henkilökohtaista yhtään ketään kohtaan, mutta ihan tosissani nauran täällä ääneen sitä, miten paljon on saatu kinastelua aikaiseksi tästä hässäkästä :DD Oon vastannut varmaan yhtä monta kertaa, joten kipaisepa lukemaan vaikka tämä Zeyn kirjoittama viewtopic.php?f=9&t=523&start=180#p12069 jos mun selitykseni eivät aukea.

Anibald xD Saa mua silläkin nimellä kutsua.

Slendie kirjoitti: Lisäksi vastauksessaan vältti syytökseni pointin täysin. Missä on se mätä omena tässä tynnyrissä?

Niin mikä se sun syytöksesi pointti olikaan? Jos se on se, että "kukaan kyläläinen ei ikinä koskaan milloinkaan ajattelisi noin!" niin vältän pointtiisi vastaamista edelleen, koska mitäpä hittoa siihen nyt enää voisi vastata.

Luin vikan sivun vähän pikakelauksella enkä tiedä äänestystilanteesta, mutta ++Slendie :) Pidän omituisena, miten fakkiutunut oot mielipiteisiisi ja miten lynkkausmielialalla tunnut olevan, näin tiivistettynä.

//Pari viestiä väliin.
Anblick
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Anblick » 16.11.2017 20:37:32

Miina kirjoitti:Anblick: Selasin joojoo:ta ja tulin tulokseen, että hyviksenä epäilit rohkeammin ja enemmän pielipiteitä. Mun mielestä erilaista pelaamista.++Anblick

Haluan sen verran puolustautua, että mulla on nyt ekana pelipäivänä mennyt suunnilleen kaikki peliaika ja energia siihen, että oon joko lukenut muiden viestejä hyvistelyväännöstä tai vastaillut muiden kommentteihin siihen liittyen. Mulla on oikeasti ylipäänsä ollut niukasti aikaa pelata eikä se liity rooliini mitenkään, mutta onhan tuo sinänsä ihan pätevä perustelu.

//Slendie, jeekaka, Lauchuo, miina.

Slendie kirjoitti:Anblick sitä paitsi vain väittää olettaneensa tuon pelaajat-hyvikset -erotuksen; Lauchuohan puhui koko ajan vain "me:istä", niinkuin järkevää onkin.

Tulkitsin ensin väärin, kun luin noita aamupöpperössä. Viime viestissäni muuten kysyin, mikä sun syytöksesi pääpointti olikaan, jos et huomannut.

//Pari lisää :DD En lue ennen lähettämistä.
Anblick
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Anblick » 16.11.2017 20:38:32

Mikä äänitilanne mahtaa muuten olla, onko kukaan perillä?
Anblick
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Anblick » 16.11.2017 20:43:55

Kiitos Halima! :)

Slendie kirjoitti:Tuo posti minkä Anblick JUURI ÄSKEN linkkasi missä Zey mukamas "kumoaa" keissini on täysin väärää logiikkaa: Zey on postissa missannut, että "me pelaajat" EI OLE KYLÄLÄISEN NÄKÖVINKKELISTÄ sen neutraalimpi kuin "me hyvikset" tuossa tilanteessa. (Ehkei jopa missään tilanteessa.) Anblick on tempaissut siis perustelunsa Lauchuo:n suhteen ihan täysin tuulesta.

Ja on sen jälkeen välttänyt lipsautustaan täysin. Ei siis ole pystynyt löytämään kyläläisperustelua sille miten hän näki sen asian tuolla tavalla, vaan on vain kiertänyt aiheen vierestä.

Sitten meillä vaan on näkemysero, koska musta on neutraalimpaa sisällyttää kaikki pelaajat kuin puhua pelkästään hyviksistä. En oo vältellyt siis "lipsautustani", en vaan oikein ymmärrä sun näkökantaasi.
Anblick
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Anblick » 16.11.2017 20:44:22

(En siis kiittänyt Halimaa äänestä vaan äänestystuloksen kirjoittamisesta :DD)
Anblick
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Anblick » 16.11.2017 20:56:45

++Halima

Voisin mä vielä huomennakin vääntää hyvistelystä :D Sori Halima.
Anblick
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Anblick » 16.11.2017 20:59:26

Hups!

--Slendie

++Halima
Anblick
Kyläläinen

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja Anblick » 16.11.2017 22:20:31

miina kirjoitti:HaH, luin muuten ehkäpä derivointia, vai missä olitkaan pahis ja olit kuulema helpottunut kuolemisesta kun oli pahiksena niin stressaavaa. Tää sopivasti sopii tuohon äänestyksestä kiittämiseen :D

:DD Siinä pelissä kuolema oli kyllä onnenpotku. Kyseessähän oli siis erikoispeli, jossa pahikset olivat musta tosi tiukassa raossa ja mulla taisi muutenkin olla aikas kiire omassa elämässä, niin ei ollut hääviä pelata pahista.

Nyt kun ainakin hyvikseksi varmistuneet Halima ja Zey näyttävät ymmärtäneen mun logiikkani edes jollain asteella, loputkin toivottavasti uskoisivat, että kyseessä saattaa olla jotain muuta kuin pahiksen lipsautus. Totta kai saa edelleen epäillä mistä lystää, mutta en oikeasti jaksaisi enää kauheasti vääntää aiheesta, kun kuitenkin pelissä olisi nyt jo ehkä muutakin keskusteltavaa. Eikä olla kauhean pitkälle päästy tässä aiheessa :D

Okei no tätä kyllä vielä haluan kysyä tästä aiheesta:
Slendie kirjoitti:Mutta oletteko edelleenkään puhuneet samasta asiasta kuin minä -- ja miksi Anblick myöhemmin vähätteli tuota postia jonka nostin esille, ja puhuikin muusta hyvistelystä? Vaikka erikoismaininta aikanaan menikin lainaamalleni postille. Yritän lähinnä nyt vain sulatella koko lipsahdus-juttua. Pää on melko puhki.

Mitä tarkoitat minun vähätelleen ja mistä olen puhunut? Koitin selata omia viestejäni, mutta en ymmärrä.

Omakin pää on sen verran puhki, että siirryn koulujuttujen pariin ja palailen tänne varmaan huomisen puolella :)

//Zey väliin. Jos Slendie tarkoitti tuota, niin joo, mun pointtinihan liittyi alun alkaen Lauchuon hyvistelyyn (joka ei ollutkaan hyvistelyä) JA Lauchuon myöhempään kommenttiin hyvistelystä.

//Slendie. En edelleenkään ole ihan varma, mitä oon sivuuttanut.
Anblick
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Anblick » 17.11.2017 00:38:58

rayn kirjoitti: Se kuinka asian selitit käy niinsanotusti järkeen siinä mielessä, että olisit voinutkin ajatella noin. Se taas ei käy järkeen, että jos ajattelit kuten sanoit, Lauchuosta ei pitäisi tulla millään tavalla hyvismäisempi sinun mielestäsi, koska kuten selitit, jos sinun mielestäsi Lauchuon "me"-sana hänen postissaan sisällyttää myös pahikset ja kultin, sinun pitäisi siltikin ajatella että Lauchuon postaus on pahismainen, koska hyvistä ei suoraansanottuna kiinnosta sisällyttää pahista ja kulttia "meihin". Eli se kuinka asian selitit pitäisi tuoda sinulle lopputuleman, että Lauchuo on siltikin pahis, koska hyvis ei siitäkään huolimatta, ettei se ollut hyvistelyä, sanoisi koskaan tuolla tavoin.

Ahaa. Olen ainakin koittanut vastata tuohon lainaamaan viestiinkin (tai jos en suoraan tuohon, niin johonkin samansuuntaiseen), mutta yritetäänpä nyt vielä kerran. Jos kirjoittaa ”me” ja ”meihin” lukeutuu kaikki pelaajat, mä edelleen pidän sitä ennemmin neutraalina kuin pahismaisena nimenomaan siksi, että siihen nimenomaan lukeutuu kaikki pelaajat. Siis toisin sanoen me-sanaa käytettäessä ei oteta lainkaan kantaa omaan rooliin eikä erotella vaan viitataan ylipäänsä kaikkiin pelin pelaajiin. Topicissa me pelataan yhdessä, vaikka kaikki ei ollakaan samalla puolella.

Niacin kirjoitti: Jos sillä nyt on tuon asian kannalta mitään väliä, niin jos katsot tarkkaan tuota pesäeroksi väittämääsi viestini viimeistä riviä, niin itse asiassa kirjoitin postia jo ennenkuin kukaan muu tuosta Slendien puolustelusta oli maininnut. Olin oikein ylpeä itsestäni kun mulla oli vihdoin jotain ihan omaa sanottavaa, mutta Halima ja rayn ehtivät tietenkin kiilaamaan väliin ennenkuin sain postattua. :(

Voihan sillä ollakin väliä. Mutta jos olette yhdessä pahiksia, olette toki voineet sopia pesäeron tekemisestä keskenänne. Ei mulla kyllä mitään vahvaa teoriaa ole just teitä kahta vastaan, kunhan heitin.

Niacin kirjoitti: Anblickillä on tänään ollut monta nimeä, välillä ilmeisesti myös Niacin?

:DD Anibald on ihan jees, mutta jos mua aletaan kutsua Niaciniksi, niin sitten voi kyllä mennä pelaaminen hankalaksi :D

Zey kirjoitti: Itse asiassa taitaa olla Lauchuolle toinen nimi. :P Näköjään ajatukset vähän harhaillut sussa tota kirjoittaessa. x)

No voihan kehveli, ajattelin jo saaneeni sulta lempinimen :’((
Anblick
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Anblick » 17.11.2017 13:57:41

rayn kirjoitti: No miksi sinun mielestäsi on ihan OK että Lauchuo sisällyttää myös kultin ja pahikset lauseeseensa?
Ihan oikeastihan se ei käy edes oikein järkeen siinä alkuperäisessä lauseessa, sillä pahiksethan kyllä tietää onko kyseessä oikea kakunhaltija vai ei.

rayn kirjoitti: Niinjoo ja Lauchuohan puhui nimenomaisesti alkuperäisestä kakunhaltijasta (tuossa Anblick jutussa).

No musta on ihan ok puhua yleisesti ottaen kaikista pelaajista, etenkin kun mun ymmärtääkseni pahiksetkaan eivät voi tietää, onko kyseessä alkuperäinen kakkuihminen vai ei. En mä osaa enempää selittää tätä, meillä vaan on vissiin niin eri näkemys. Ja Lauchuohan kirjoitti:
Lauchuo kirjoitti:Cameron, koska kakun voi lähettää eteenpäin, niin jos kakunhaltija paljastaa itsensä vasta esim. D2 tai D3, niin me ei voida koskaan tietää, oliko kyseessä alkuperäinen kakunhaltija vai ei.

Eli eihän tässä nimenomaan alkuperäisestä kakunhaltijasta puhuta, kun Lauchuo sanoo, että kakkuhenkilö voi olla alkuperäinen tai olla olematta.
Anblick
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Anblick » 17.11.2017 18:11:04

Slendie kirjoitti: rayn on ilmiselvästi kuolemassa tänä yönä joten kysykää häneltä ajoissa kaikki mitä haluatte kysyä.

Miksi juuri hän olisi kuolemassa?

Oon jättänyt ihan viimeisimmät viestit lukematta, kun oon käynyt viestejä läpi pelaajakohtaisesti, mutta tässä seuraa aakkoston alkupäätä ja palailen asiaan mahdollisesti myöhemmin!

Cameron on mun mielestäni pelannut aika rennosti eivätkä hänen viestinsä herättäneet mussa suurempaa ihmetystä ekana päivänä ja esimerkiksi eilispäivän äänestyspohdinnat tuntuvat ihan loogisilta, jos ei huomioida äkillistä kulttisyytöstä ja äänenvaihdosta Halimalle. En kyllä keksi pahismotivaatiotakaan äänenvaihdokselle, joten ehkä se on sitten laitettava loppupäivän nopeatempoisuuden piikkiin. Kävin myös lukemassa JooJoota, missä Cam oli tavis, ja pikaisella silmäyksellä Cameronin tyyli näytti aika samalta kuin tässäkin pelissä. Pahispeliä en häneltä äkkiseltään löytänyt vertailtavaksi, mutta näillä tiedoilla en erityisemmin epäilisi Camia pahikseksi.

Jeekaka tuli ihan vasta peliin mukaan ja ajattelin ensin, että eipä hänen viesteistään varmaan vielä mitään löydy, mutta löytyihän sieltä :D
Toisaalta jos Lauchuo on kultisti, voisi jättää ihan hyvin pahiksille :D

Tätähän on muutama muukin jo kommentoinut, mutta pidän kyllä vähän hassuna heittona. Ekassa viestissäänhän jeekaka vaikutti epäilevän Lauchuota ja sanoi, että lynkkaisi tämän ennemmin kuin Camin, minkä jälkeen hän sitten alkaakin perua kommenttiansa sanomalla, että jätetään Lauchuo lynkkaamatta? Hänellä ei kuitenkaan ilmene mitään erityisiä perusteita, miksi Lauchuo olisi nimenomaan kultisti eikä pahis. Jos Lauchuo ja jeekaka olisivat pahiksia, tässä kuviossa olisi musta järkeä, joskin se olisi aika räväkkä veto heti kärkeen.

Sittemmin Lauchuo äänestää Halimaa ”opportunistisen äänestelyn” takia, kun Halima koittaa pelastaa itsensä äänestämällä mua, mikä on musta hassu peruste ja vähän tuulesta temmattu. Kyllä musta tuntuu, että useimmat haluavat ensisijaisesti pelastaa itsensä ja jatkaa pelaamista uhrautumisen sijaan.

Jekulta odottelen edelleen parempaa peliviestiä, jota hän lupaili 13. päivä. Jeku ei yleensäkään ole puheliain, mutta mulla on jäänyt jostain pelistä sellainen muistikuva, että hän olisi pahiksena ollut ihan superhiljainen ja viestit pelin kannalta sisällöttömiä. En nyt just jaksa/ehdi kaivella hänen pelejään läpi, muistankohan väärin?

Lauchuosta olen kirjoittanut ennenkin ja mulla on edelleen epäilyttävä kuva hänestä. Hän on kovin hyökkäävä monesti, kun häntä kohtaan esitetään epäilyjä, ja toisaalta tuntuu, että hän koittaa mennä yleisen mielipiteen mukana. Hän itsekin sanoo, että ”en nyt tiiä pitäskö mun sheepata raynia vai Slendietä”, mikä yhtäältä on äänestystilanteessa ihan rationaalista pohdintaa (koska äänien keskittäminen voi olla fiksua), mutta toisaalta myös tuntuu kuvastavan hänen pelitapaansa, jossa äänet ja mielipiteet vaihtelevat yleisen näkökannan mukaan :D Nyt hän on näköjään myös ihan just kysellyt raynilta, kannattaisiko äänestää Slendien mukana, vaikka kuulemma aikoo itsekin ajatella. Pidän aika outona, että hän a) pitää raynia tällaisena auktoriteettina (siis siitäkin huolimatta, että rayn toki tuntee Slendien paremmin kuin muut) ja b) pitää Slendietä sikäli merkittävänä, että oman äänestyspäätöksen kannattaisi perustua Slendien ääneen tavalla tai toisella :D

En ole aiemmin pelannut hänen kanssaan, joten siltä kantilta en osaa arvioida.
Anblick
Kyläläinen

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Anblick » 17.11.2017 23:03:18

No jopas jotakin, en jotenkin edes ollut sisäistänyt, että yöbileet päättyy näin pian :b Ehdin kirjoittaa pari kommenttiakin uusiin viesteihin ennen Violetin viestin lukemista, joten vastaan vielä Lauchuolle.

[quote=Lauchuo] Minähän en äänestänyt enkä edes sanonut äänestäväni Halimaa siksi, että hän äänesti sinua. Mistä keksit tuon? Tai ennemminkin... MIKSI keksit tuollaisen perusteettoman (valheellisen) väitteen?[/quote]
Tarkoitin tietysti jeekakaa enkä sua, kun kirjoitin tämän! Mun moka.
Sittemmin Lauchuo äänestää Halimaa ”opportunistisen äänestelyn” takia, kun Halima koittaa pelastaa itsensä äänestämällä mua, mikä on musta hassu peruste ja vähän tuulesta temmattu. Kyllä musta tuntuu, että useimmat haluavat ensisijaisesti pelastaa itsensä ja jatkaa pelaamista uhrautumisen sijaan.

[quote=Slendie] En halua erikseen lähteä haaskaamaan ketju-tilaa siihen keskusteluun, kuka kuolee tänä yönä ja miksi, joten totean vain että mielestäni rayn kuolee melkein aina tänä yönä, ja se olennainen pointti on että nyt on todnäk viimeinen tilaisuus kysyä häneltä yhtään mitään tärkeää.[/quote]
Musta on vähän hassua, että näet kysymykseen vastaamisen ketjutilan haaskaamisena, mutta olkoon sitten niin. Ja kommentoin sua enemmän sitten kun pääsen aakkosissa S-kirjaimeen :)

Rayn ainakin epäili Lauchuota kultistiksi, joten lynkattiinkohan tämä sen vuoksi?
Anblick
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Anblick » 17.11.2017 23:04:42

Unohdin lainausmerkit, hupsista. Korjaan ne ihan luettavuuden parantamiseksi.
No jopas jotakin, en jotenkin edes ollut sisäistänyt, että yöbileet päättyy näin pian :b Ehdin kirjoittaa pari kommenttiakin uusiin viesteihin ennen Violetin viestin lukemista, joten vastaan vielä Lauchuolle.

Lauchuo kirjoitti: Minähän en äänestänyt enkä edes sanonut äänestäväni Halimaa siksi, että hän äänesti sinua. Mistä keksit tuon? Tai ennemminkin... MIKSI keksit tuollaisen perusteettoman (valheellisen) väitteen?

Tarkoitin tietysti jeekakaa enkä sua, kun kirjoitin tämän! Mun moka.

Slendie kirjoitti: En halua erikseen lähteä haaskaamaan ketju-tilaa siihen keskusteluun, kuka kuolee tänä yönä ja miksi, joten totean vain että mielestäni rayn kuolee melkein aina tänä yönä, ja se olennainen pointti on että nyt on todnäk viimeinen tilaisuus kysyä häneltä yhtään mitään tärkeää.

Musta on vähän hassua, että näet kysymykseen vastaamisen ketjutilan haaskaamisena, mutta olkoon sitten niin. Ja kommentoin sua enemmän sitten kun pääsen aakkosissa S-kirjaimeen :)

Rayn ainakin epäili Lauchuota kultistiksi, joten lynkattiinkohan tämä sen vuoksi?
Anblick
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Anblick » 18.11.2017 19:42:39

Slendie kirjoitti: Anblick: juuri tämän tähden vastasin, että olisi "turhaa" minulta perustella mielipidettäni yötaposta. Se on pahisten tehtävä päätellä keskenään, mitä heidän tulisi tehdä -- se että keskustelemme perusteluin ketjussa siitä, on vain ilmaista apua heidän päätöksentekoonsa.

Slendie kirjoitti: Pahisten mielestä se selvästikään ei ollut tyhmä ajatus joten, jälleen totean, ei lähdetä perustelemaan ketjussa puolin eikä toisin. :) Ei anneta heille ilmaista apua heidän päätöksentekoonsa.

Oletin, että raynin yötappamiseen olisi mielestäsi ollut joku aivan itsestään selvä syy jota minä en vaan jostain syystä hoksaa, joten siksi kysyin. Mutta tottahan se on, ettei kaikkea kannata etukäteen puida, kun näköjään syy ei ollut ilmiselvä :D Kultistin spekulointi topicissa puolestaan ei musta ole kovin vahingollista kenellekään muulle kuin kultistille, koska hänen kuolemansa on hyvä juttu muille osapuolille.
Slendie kirjoitti: Ja itseasiassa ei, se että olen aakkosjärjestyksen loppupäässä ei selitä, miten sinua ei ole epäilykseni minua kohtaan kiinnostanut yhtä irtoääntä kummemmin.

En kerennyt 1. päivänä kirjoittamaan tai miettimään hirveästi muuta kuin hyvistelyvääntöä, joten äänenikin perustui tähän kapeampaan näkökulmaan. Kuten ääntä antaessani kirjoitin, ihmettelen sitä, miten tiukasti pysyit mielipiteessäsi kaikesta väännöstä huolimatta ja toistelit uudestaan ja uudestaan, etten voi yhtään mitenkään olla hyvis. Mutta kun nyt kerran kysyt, niin voin kyllä käydä sun viestisi seuraavaksi läpi.

Slendie toisaalta hoki melkein koko ekan päivän, että mut pitäisi lynkata ja etten voi olla kyläläinen, mutta alkoi aina välillä lievennellä tähän tyyliin:
Slendie kirjoitti:Ja en tarkoita vaikuttaa tylyltä epäilykseni kanssa -- tiedän että on täysin mahdollista, että olen vain tulkinnut asioita väärin.

Mua tämä epäilyttää: tuntuu, että Slendie kovasti halunnut kaivaa mulle kuoppaa, kun on siinä vauhtiin päässyt, mutta kuitenkin myös halunnut pitää auki perääntymismahdollisuuden, jos varmistun hyvikseksi. Musta on vaan suunnaton ristiriita kirjoittaa esim. ”Anblick -- uskoakseni lipsahti, ja paljasti olevansa ei-kyläläinen. Pitäisi lynkata 100% ajasta.”. Jos perustelut ovat kiinni uskomisesta, sata prosenttia on aika korkea lukema :D Nyt kun esim. Zey ja Halima ovat sanoneet ymmärtävänsä logiikkaa höpinäni takana, hän on kyllä antanut tämän väännön olla.

Jos kuitenkin jätetään koko hyvistelyvääntö huomiotta, Slendie on kyllä vienyt peliä ihan hyvin eteenpäin kyselemällä ja on perustellut epäilynsä ihan hyvin eikä ole horjunut sinne tänne mielipiteissään. Jos ei olisi tätä muhun liittyvää tapausta, voisin pitää häntä aika neutraalina, mutta nyt kallistuu enemmän epäilyttävien puolelle. Siitäkin huolimatta, että en tunne hänen pelityyliään ennalta ja että tämä saattaa korostua mun silmissäni siksi, että hän on hyökännyt nimenomaan mua vastaan niin kovasti. Vahva lynkkausmieliala on joka tapauksessa epäilyttävää musta.

Miinan perustelut tuntuvat monesti kovin fiilispohjaisilta enkä edelleenkään usko, etteikö hän tarvittaessa osaisi esittää tietämättömämpää ja viattomampaa kuin on, mutta pidän silti neutraalina tapauksena. Tämä johtuu siitä, että joskus aiemmassa pelissä epäilin miinaa muistaakseni ihan täysin samoista jutuista, mutta todellisuudessa se oli vain hyvis!miinan pelityyliä. (Taisin kyllä siinä pelissä olla pahis, mutta yhtä kaikki pidin hänen touhujaan epäilyttävinä :D)

Niacinilla tosin on mielenkiintoinen kommentti miinaan liittyen:
Niacin kirjoitti:Miinasta haluaisin sanoa sen verran, että viime pelissä missä miina oli pahis, sorruin itse pahasti aliarvioimaan miinaa, joka meinasikin ihan viime metreillä koitua kohtaloksi.
Miina otti paljon pieniä riskejä, joista annoin hyvisluottoa, koska arvelin ettei epävarman oloinen miina uskaltaisi pahiksena toimia niin. :P Taitavasti osasi siis esittää vähän pihalla olevaa pahiksenakin. Mutta eipä sillä, kyllä minäkin tällä hetkellä enemmän tulkitsisin miinan hyvismäiseksi.

En muista, että olisin itse pelannut pahis!miinan kanssa samassa pelissä, mutta tämän viestin valossa voisi olla ihan järkevää olla leimaamatta miinaa varmaksi hyvikseksi.

Niacinista mulla ei jäänyt erityistä kuvaa, kun luin hänen viestinsä läpi. Hän perustelee mielipiteensä ihan rauhallisesti ja järkevästi, mutta toisaalta jää jotenkin halju kuva, josta ei voi tehdä oikein mitään johtopäätöksiä.

Seuraavaksi olisi vuorossa rayn, mutta siihen urakkaan en nyt kyllä ala :D
Anblick
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Anblick » 20.11.2017 17:43:59

Slendie kirjoitti: Mitä "lieventelyyni" tulee, näit varmasti postini joissa kerroin ettei mielestäni mahdoton ole koskaan oikeasti mahdotonta Kylä-pelissä. Ja lisäksi tiedät kyllä varsin hyvin miksi käytin sanaa "uskoa" tuossa yhteydessä -- pidin sanomaasi lipsahduksena, ja lipsahduksesta pitäisi lynkata 100% ajasta, tottakai. Käytin sanaa "uskoa" koska osasin ennakoida sen vaihtoehdon että joko olen sortunut aivopieruun tai sitten olen käsittänyt jotain väärin, mutta kukaan ei oikein osannut selventää sitä asiaa minulle ennenkuin vasta todella myöhään.

Tämä nyt ei ole kaikista oleellisin seikka, mutta jos pidit väärinkäsitystä mahdollisena, niin mua ei pitäisi edes sun mielestäsi ”lynkata 100 % ajasta”. Jos puheeni voisi varmasti tietää pahiksen lipsautukseksi, niin sitten joo. Mutta kun kuitenkin pidit väärinkäsitystä mahdollisena, niin 100 prosentista puhuminen tarkoittaisi, että mut pitäisi lynkata myös siinä tapauksessa, että oot käsittänyt väärin (enkä välttämättä oo pahis).

Tosin varmaan olet tarkoittanut ihan oikein. Mä vaan luen aina niin kuin piru raamattua, kun puhe siirtyy prosentteihin ja todennäköisyyksiin :D

Slendie kirjoitti:Sitä paitsi kaikki muut tuntuvat ymmärtävän varsin hyvin "lynkkausmielialani", vaikka naamapalmuilisivatkin sille että olen mielestäni takertunut ekana päivänä kulttuurieroon. Joten minulle jää sellainen kuva, kuin sanottavasi minusta olisi todella vähäistä ja VALIKOIVAA verrattuna siihen, mitä ketjuun olen kirjoittanut.

Mulla ei ollut sen suurempaa kommentoitavaa sun muista puheistasi kuin ”Slendie on kyllä vienyt peliä ihan hyvin eteenpäin kyselemällä ja on perustellut epäilynsä ihan hyvin eikä ole horjunut sinne tänne mielipiteissään. Jos ei olisi tätä muhun liittyvää tapausta, voisin pitää häntä aika neutraalina”, joten en sen enempää kirjoittanut. En mä muidenkaan puheita ja tekemisiä ole yksityiskohtaisesti raportoinut listaukseeni, vaan nimenomaan valikoinut ne kohdat, jotka mua eniten mietityttävät, joten vääntäminen nyt korostui sun kohdallasi.

Niacin kirjoitti:Ja tuosta tarpeettomasta vainoharhailusta vielä, se on ihan totta, mutta minua vähän huolestuttaa se miten täällä tehdään ”liittoumia” ja perustetaan omaa mielipidettä ja pelaamista vahvasti toisen mielipiteen varaan. Lauchuo kyseli rayniltä pitäisikö sinun mukaan äänestää, ja nyt sinä kysyit rayniltä pitäisikö sun lukea miinan postit uudestaan vai antaa olla. JOS rayn onkin pahis, niin hän on taas asemassa, jossa voi ohjailla peliä ihan mielensä mukaan.

Samaa mieltä, riippumatta rayn roolista.

Rayn ihmetys Cameronin ajatuksenjuoksusta on erittäin komppailtavaa. Mulla ei itselleni tullut mitään järkevää selitystä mieleen, miksi Cameron olisi muuttanut ääntään pahiksenakaan, mutta onhan tämä viewtopic.php?f=9&t=523&start=450#p12342 varteenotettava vaihtoehto. Pidän edelleen mahdollisena, että Cameron on hyvis, joka vain ei kerennyt päivän lopussa miettiä, mitä tekee, mutta onhan tässä hyviä perusteita Cameronin pahikseudellekin. Jos häneltä ei tule hyvää selitystä edelleenkään, taidan heittää äänen siihen suuntaan.

Musta pahisten on kyllä järkevää toivoa osuvansa kulttiin niin pian kuin mahdollista, koska eivät he mitenkään hyödy kultin olemassaolosta, vaikka se ei heti ekoina öinä olisikaan vielä iso uhka. Etenkin kun erikoishyviksiäkään ei enää ole, voisi kuvitella kultin metsästämisen olevan aika korkealla prioriteettilistalla.

Jekun peli jatkuu samalla linjalla. Jos häneltä ei tänäänkään tule yhtään parempaa kommenttia, alan kyllä ihan todella ihmetellä, mistä tuulee – hän ei ole tainnut kommentoida yhdenkään elossa olevan pelaajan peliä koko aikana? Koitin muuten etsiä Jekulta aiempaa pahispeliä, mutta en löytänyt.
Anblick
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Anblick » 21.11.2017 20:50:59

En kerkeä kunnolla lukea kaikkia viestejä, muttamutta.

Nego kirjoitti: En tykkää yhtään päivän aloituksesta ja viestistä Lauchuolle. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että pahiksen on helppo kirjoittaa yön aikana viestiä tapettavalle pelaajalle ja sitten esittää päivän alkaessa, että "oho, no ei kait mitään, postataan tää silti". Etenkin kun Lauchuon lisäksi vastaus tuli vain Slendielle.

En tiedä, miksi hyviksen olisi yhtään sen vaikeampi kirjoittaa yön aikana tapettavalle henkilölle, vaikkei tietäisikään tämän kuolevan :D Ja vastasin vain Lauchuolle ja Slendielle sen takia, ettei mulla ollut erityisempää vastailtavaa muille.
Anblick
Kyläläinen

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Anblick » 23.11.2017 11:40:54

En kerennyt seuraamaan 2. päivän loppumista juuri lainkaan ja luulin itse asiassa, että Cameron lynkattaisiin paljon isommalla kaulalla. Pidän kyllä myös Jeku-Negon pahikseutta hyvinkin mahdollisena etenkin Jekun pelin takia. Pitää vielä myöhemmin tänään perehtyä paremmin eilisen loppuun.

Jeekaka kirjoitti:Vähän mietin olisiko pitänyt äänestää Nego tasoihin Cameronin kanssa niin Anblick olisi voinut näyttää karvansa jos olisi ollut Cameronin pahistoveri, mutta sitten sekin tuntui vähän turhalta kun siinä tapauksessa olisi kumminkin saanut pahiksen lynkattua :D

Eikö sun nimenomaan olisi kannattanut äänestää Negoa, jos ajattelet, että mä olisin voinut paljastua siinä samalla? Mä en nyt kyllä muutenkaan ihan ymmärrä tätä logiikkaa.
Anblick
Kyläläinen

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Anblick » 24.11.2017 14:33:24

miina kirjoitti: Miun mielestö on huolestuttavaa, että anblick on nyt ollu niin hiljaa, kun epäilyt ei enää häneen niin voimakkaasti kohdistukkaan. Anblickilla ei siis edelleenkään epäilyjä kenestäkään, niinkö?

Edelleenkään? :D Oon mielestäni epäillyt kohtalaisen selväsanaisesti Slendietä, Lauchuota sekä eilen Cameronia. Plus Jekun ja jeekakan touhuja olen ihmetellyt, vaikken muistaakseni ihan eksplisiittisesti olekaan kirjoittanut epäileväni heitä. Mutta joo, se on toki fakta, että viime päivinä oon kyllä ollut hiljempaa.

Niin ja sivumennen sanoen: Nego ei ole oikein vakuuttanut mua hyvikseydestään, vaikka itse en lähtisi tuomitsemaan häntä aktiivisuuden takia. Katselen nyt vielä hänen tulevia viestejään tänään, vaikka jekun jättämä tilanne ei olisi hirveän optimaalinen kenellekään.

Nego kirjoitti: Slendie - Vaikuttaa hyvikseltä ensilukemalta, enkä aio myöskään kiinnittää huomiota häneen liikaa. Syytä saa kysyä, mutta uskon ainakin Slendien itse ja ehkä Raynkin tietävän, minkä takia.

Muakin kiinnostaisi, mikä tässä on syynä.

jeekaka kirjoitti:
Anblick kirjoitti:
Jeekaka kirjoitti:Vähän mietin olisiko pitänyt äänestää Nego tasoihin Cameronin kanssa niin Anblick olisi voinut näyttää karvansa jos olisi ollut Cameronin pahistoveri, mutta sitten sekin tuntui vähän turhalta kun siinä tapauksessa olisi kumminkin saanut pahiksen lynkattua :D

Eikö sun nimenomaan olisi kannattanut äänestää Negoa, jos ajattelet, että mä olisin voinut paljastua siinä samalla? Mä en nyt kyllä muutenkaan ihan ymmärrä tätä logiikkaa.

Siis tuon lauseen pitäisi ajatus oli kokonaisuudessaan jotakuinkin se, että jos sinä ja Cameron olisitte olleet pahiksia niin siinä tapauksessa olisi kumminkin saanut pahiksen lynkattua antamalla ihan vaan Cameronin tippua. Ei siinä siis ollut hirveästi logiikkaa :D

Mutta jos oikeasti ajattelit, että mä olisin paljastunut siinä samalla, niin olisihan sun kannattanut äänestää Cameronia ihan vaikka vaan yrittääksesi provosoida mua. Sähän oot sanonut epäileväsi myös Negoa (”Olin aikalailla niissä johtopäätöksissä että pahikset+kultti löytyy Negon, Cameronin, Anblickin ja Niacinin joukosta”), joten tämä näyttää mun järkeni mukaan lähinnä siltä, ettet halunnut ottaa riskiä, että Nego oikeasti tippuisi.

miina kirjoitti: -Niacin ei suorastaan oo tehny mitään kovin epäilyttävää (muuta kun tuo cameronin äänestys ilman epäilyjä), mutta sen pahispeli on ihan järkyttävän hienovarasta, en missään nimessä halua jättää sitä huomiotta.

Epäilet Niacinia, koska tiedät tämän osaavan pelata hyvin pahista, mutta et kuitenkaan epäile esim. rayta tai Slendietä samalla perusteella, vaikka molemmat ovat selvästi kokeneita pelaajia? Ainakin ray ilmeisesti pelaa hyvin samalla tavalla puolesta riippumatta.

Mulla on pelaajalistauskin edelleen kesken (ainakin ray on lukematta), mutta jatkan sitä varmaan nyt viikonloppuna :)
Anblick
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Anblick » 24.11.2017 19:24:08

Slendie kirjoitti: Tekis taas mieli lynkata tuonkuuloisen postin jälkeen. Joten haluaisin ny selvyyden siitä onko tää vain tyylierokysymys.

Jaahas :D Onko ”tuonkuuloiselle” jotain tarkempaa määritelmää? Tässä ainakin olin hyvis: viewtopic.php?f=10&t=439
Anblick
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Anblick » 25.11.2017 19:30:41

ray kirjoitti: Anblick ketä sinä epäilet ja miksi?

Jeku-Negoa eniten. Miinaa myös, mutta hänestä mulla ei ole ihan niin vahvaa näkemystä. Ja Slendiestä mulla on aika kaksijakoiset fiilikset, koska musta hän perusteli aika uskottavasti, miksei olisi pahis (viewtopic.php?f=9&t=523&start=600#p12518), mutta toisaalta oon kyllä pitänyt hänen touhujaan pahismaisina. Järki sanoo nyt, että todennäköisesti on hyvis, nimenomaan tuon postauksen perusteella. Tai sitten hänen koko pelinsä on kovatasoista huiputusta, jota edes ray ei hoksaa (tai he ovat yhdessä pahiksia) :D

Jekun hiljaisuus ja viestien sisällöttömyys ei aluksi hirveästi mua häirinnyt, koska ajattelin hänen tulevan jossain vaiheessa kertoilemaan fiiliksiään kuten yleensä, mutta eipä tullut vaan pudottautui pois. Olisi tässä harhalynkkauksen vaara, mutta musta on omituista, ettei ole kirjaimellisesti mitään sanottavaa pelaajista vaikka viestejä kirjoittikin muutaman. Pahis joka ei osannut tai ehtinyt tempaista yhtäkkiä epäilyksiä tyhjästä? Nego ei ole onnistunut hälventämään tätä asiaa mun mielestäni.

Miinasta oon kirjoittanut jo aiemminkin esim. tässä (viewtopic.php?f=9&t=523&sk=a#p12331) ja nyt uusimpana on esim. tämä:
miina kirjoitti:Enkä enää tiiä mitä oon tarkottanu ku sitä noin pyöritellään.

Jos on oikeasti epäillyt jotakuta, luulisi siitä jääneen tarkemmat muistikuvat? :D Toki tässä on kyse yhdestä myös-sanasta eli kohtalaisen pienestä asiasta mutta silti.

Jeekakasta mulle on jäänyt hassu fiilis esimerkiksi sen ekan päivän heiton takia, että Lauchuon voisi jättää sittenkin pahiksille lynkattavaksi, mutta ei mulla itse asiassa ole enää hirveämmin perusteita häntä vastaan, kun Lauchuokin paljastui hyvikseksi. Ihmettelen kyllä edelleen, miksi pitäisi epäillä sellaista, joka pelastaa itsensä äänestämällä, mutta kai tämä voi mennä sinne kulttuuri- ja ajatteluerojen laatikkoon :D

ray kirjoitti: Niacin (en tällä hetkellä usko että on mafia)
Nego
Anblick

Slendy (en tällä hetkellä usko että on mafia)
miina
jeekaka (en tällä hetkellä usko että on mafia)

Mistä nämä kolmikot muuten tulee? Ymmärrän kyllä, että esim. minä ja Slendy ei todennäköisesti näytetä pahisparilta, mutta kai näitä kombinaatioita voisi silti olla enemmänkin kuin tässä esityksessä :D
Anblick
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Anblick » 26.11.2017 19:59:53

Miina ei mua oikeastaan epäilytä Jeku-Nego-jutun takia, koska mun ajatuskulkuni on mennyt suunnilleen samalla tavalla kuin tässä (viewtopic.php?f=9&t=523&start=630#p12544) rayn kokoamassa viestissä näkyy. Jekun epäilyttävyys lisääntyi hiljalleen hänen ollessaan hiljaa ja tiputtautuessaan, mutta en mä silti jatkuvasti ole raportoinut, että tänään epäilyttää taas vähän enemmän kuin eilen :D

Slendie kirjoitti: Oikeasti, ihan ekoista muutamasta postista jo näkee sen eron. Verratkaa itse, tässä peli vielä: viewtopic.php?f=10&t=439

No mä en näe mitään ihan maatamullistavaa eroa, kun ottaa huomioon tilanteiden erilaisuuden. Tuossa pelissä esim. kerkesin rupattelemaan leppoisia heti pelin alussa, kun taas tässä ei samanlaista rauhallista alkua ollut. Mutta en ole ehkä puolueettomin arvioimaan tätä asiaa :D

Niin ja mua edelleen kiinnostaisi, mistä rayn pahiskolmikot tulevat.
Anblick
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Anblick » 26.11.2017 20:24:50

Slendie kirjoitti:Päinvastoin -- sulla oli heti nähtävissä peliäratkova ote posteissasi. Ei se ole leppoisuudesta kiinni, vaikuttaako joku punaiselta vai vihreältä. Kiinnitit huomiota pelaajien vuorovaikutuksiin ja muodostit alusta alkaen mielipiteitä niiden perusteella. Katsoit ketjua kokonaisuutena, etkä suunnannut huomiotasi vain pariin asiaan. Ja tässä pelissä sanoit, että pääperusteesi mun ja Lauchuo:n epäilemiselle oli meidän "lynkkausmieliala" -- tuota mielipidettä on hyvin vaikea ymmärtää linkkaamasi pelin perusteella.

Tai ehkä mulla oli enemmän aikaa. Tai ehkä en ollut silloin niin stressaantunut peliin liittymättömistä asioista kuin nyt. Tai ehkä en joutunut jankkaamaan yhdestä ja samasta jutusta koko ekaa päivää. Siis totta kai teette omat tulkintanne, niin täytyykin, mutta mua rassaa ehdottomuus (monessa muussakin asiassa), että "tämän täytyy varmasti olla näin, koska mun logiikallani tämä menee näin". Olisi kiva, jos osaisin aina pelata ihan täydellisen kyläläismäisesti, mutta kun siihen vaikuttaa pari muutakin muuttujaa kuin rooli :D

Slendie kirjoitti:Miksi muuten näyttäydyin sulle vihreänä vastaukseni rayn:ille myötä?

Koska musta sä perustelit hyvin, miksi yölynkkaukset eivät sopisi sun peliisi.

++Nego

//Monta viestiä väliin, lukaisin.
Anblick
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Anblick » 26.11.2017 20:47:19

[quote=Slendie] Okei, sun kannattaa avata tätä enemmän jos stressistä on kyse? Ja ei kukaan oikeasti usko ehdottomuuksiin -- onhan se monta kertaa jo aiemminkin tässä pelissä nostettu esiin että kaikki on aina mahdollista. :) Mutta jokaista lausetta jokaisessa postissa ei voi muokata ottamaan jokainen ehdollisuus huomioon -- muuten kaikkien meidän postit olisivat aina esseitä.

Avaa myös tuota, mitä olet aiemmin tässä pelissä tarkoittanut lynkkausmielialalla, koska linkkaamasi pelin Anblick ei mielestäni olisi sanonut noin.[/quote]
Kyllähän se on vaikuttanut pelaamiseen, että mulla on ollut vähemmän aikaa ja kärsivällisyyttä lukea postauksia läpi ja miettiä. Ja tiedän kyllä myös, että se näyttää epäilyttävältä ja voisin samalla perusteella epäillä jotakuta toista, koska eihän sitä koskaan tiedä :D Lynkkausmielialalla tarkoitan sellaista, että jäädään kiistelemään samasta aiheesta pitemmäksi aikaa ja jatkuvasti tuodaan esille, miten epäilyttävä toinen on. Esimerkiksi sä olet välillä näyttänyt taipuvan sille kannalle, etten ehkä olekaan epäilyttävin, mutta sitten olet taas ilmoittanut haluavasi lynkata mut, mahdollisesti jopa perustelematta sen kummemmin.

//Monta väliin, lukaisin.
Anblick
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Anblick » 27.11.2017 21:51:21

No nyt oli kyllä omituinen yölynkkaus, kun ottaa huomioon, että pelissä on ilmeisen yleisesti ajateltu kaksi pelaaja melko varmoiksi hyviksiksi (ray ja Slendie). Ja sitten lynkataan jeekaka, joka on kerännyt epäilyksiä? Epäilikö jeekaka sitten oikeita ihmisiä vai mikähän tässä oli motiivina? Mitään kovin ilmiselvää syytä en ainakaan itse keksi.

Koitin plärätä Negon viestejä läpi, mutta hänen epäilyksistään on musta hankala tehdä päätelmiä, koska hän ehti pelata aika vähän aikaa eikä voi tietää, millaiseen tapaan hän on päättänyt kirjoittaa pahiskaveristaan. Toisena päivänä hän oli mukana lynkkaamassa Cameronia ja kolmantena äänesti jeekakaa, sitten Niacinia ("Ootte kyllä molemmat mun pahislistalla ykkösenä."), sitten miinaa ja sitten vielä mua :D Jos tarkoituksena oli hämmentää äänenvaihdoksilla, niin ainakin minun kohdallani hän siinä onnistui.

Eniten mun huomiotani eilisen äänestyksissä herättää miina, joka viime hetkillä ryntäsi siirtämään äänensä Negolta jeekakalle ja kyseli, miten äänet menevät. Jeekaka vastasi, että ilmeisesti Nego on edelleen tippumassa, jolloin miina viskasi äänen takaisin Negolle. Näyttää musta hätääntyneeltä pahikselta, joka koitti pelastaa kaverinsa, mutta päättikin palata lynkkaamaan tätä, kun sanottiin, että Nego on joka tapauksessa tippumassa.
Anblick
Kyläläinen

Seuraava

Paluu Hautausmaa