Nyt sit alkaa topan lukeminen. :D Katotaan laitanko useammassa osassa tän viestin, et tuleeko vastaan jotain ns. kiireellistä reagoitavaa vai ei.
rayn kirjoitti:Zey on varmaan pahis kun se ei ole vielä herännyt. Klo 16 olis vielä mennyt mutta ei klo 18. :D
Onpa rayn tosi armollisella tuulella, hmm... Itse olisin sanonut, että kello 12:10 olis vielä mennyt, muttei kello 13:00 enää kyllä lomalaisena. Ettei vain olisi taskutusta...
rayn kirjoitti:Tässä vaiheessa voin itse sanoa saavani hyvisviboja justysta ja Halimasta.
Tää yllätti, koska itse olisin tässä vaiheessa sanonut jeeksun olevan hyvismäinen ja muiden neutraaleja. (Ja jeeksukin lähinnä sen takia, et hänestä tulee olo, et on avoimesti liikkeellä ja innoissaan, enkä itse muista jeeksua mitenkään erityisen innokkaana pahistelijana.)
justy kirjoitti:Ei mulla noin syvää metaa haliman tavasta reagoida rayniin ole, mutta pahis-halima tietäisi kyllä, että rayn vaatii perusteluja jos tätä lähtee epäilemään, ja halima on muistaakseni pyrkinyt pahiksena välttämään konflikteja
Hmm, tässä saattaa olla jotain perää. Itsekin sanoisin, että Halima välttelee konflikteja. Mut en nyt tiedä onko tässä edes kauheasti mahdollisuuksia konflikteihin, kun en usko, että kukaan hyvällä tahdollakaan voi ajatella Haliman olevan tosissaan epäilynsä kanssa. Musta Haliman kommentti oli normaalia pelin alussa olevaa "vedetään tikusta asiaa" -tyyppinen kommentti. Olisiko Halima siis jättänyt kommentin pois pahiksena? Eeeehkä, ihan vain koska kyseessä on juuri rayn, mutta tässä kohtaa sanoisin, että ei. Ilman raynia kokevaa "vedetään tikusta asiaa" -kommenttia viesti olisi jäänyt laihaksi ja ns. huonon näköiseksi (käydään vaan moikkaamassa, puhumassa niitä näitä eikä tehdä sitä kaikkien peräänkuuluttamaa pelin edistystä). Olisiko Halima jotenkin muulla tavalla voinut olla "peliä edistävä", niin eipä oikein, korkeintaan kysymällä Meiziltä mitä hän tarkoitti kommentillaan putoamissäännöistä (ei muuten vielä ole mulle selvää, mut ehkä selviää myöhemmin topassa, tai sit pitäis lukea säännöt), mut tähänkin nään usean syyn miksei sitä tee: 1) ei vaikuta yhtä peliäedistävältä (koska ei ole millään muotoa epäily), 2) hänelle on selvää, mitä Meiz tarkoitti tai 3) hän ei uskalla kysyä, koska hän ei halua vaikuttaa huolestuneelta pahisten huonoista mahdollisuuksista.
justy Marzzuun aktivointi tuo kyllä plussaa justylle.
justy kirjoitti:Samaa mieltä. Ketäs äänestetään?
Okei, tykkään tästäkin. :D Nyt alan näkee sitä mihin rayn aikasemmin viittas.
jeekaka kirjoitti:Ja ei äänestetä Halimaa, justya, raynpelikoneita tai mua. Muuten voidaan tässä vaiheessa heittää vaikka tikkaa.
Hetkonen, miks et halua äänestää raynia?
Nauroin kyllä hieman "paska kysymys" -sarjalle. :DD
äng kirjoitti:Kun ei ole kymmeneen vuoteen tämä ollut tapana... :)
Apuva, nyt tuli vanha olo. :D Hankala käsittää, et ihan oikeesti voidaan jo puhua kymmenen vuotta sitten tapahtuneista jutuista...
Änkän viesti on vähän seilaamista, mutta en lähde niin paljoa vielä antamaan arvoa tälle. 10 vuoden pelitauko (+ kylän tyyli silloin 10 vuotta sitten... :D) ja kaikki naamat uusia.
tetra kirjoitti:On kyllä jänniä nämä "Mun pelityyli tulee olemaan..." julistukset. Sen taakse on hyvä sitten piiloutua, enempää ei sitten tarvitse tehdäkään
Miksi yksi pitkä viesti per päivä on vain? Mää voin luvata, että mä en ainakaan pystyisi lupaamaan yhtä pitkää viestiä joka päivä. :D Miksi pahis lupailisi noin paljon tai ylipäänsä mitään? Eikö paras taktiikka olisi olla lupailematta mitään, niin silloin ei koskaan tarvitsisi tehdäkään mitään... :D
tetra kirjoitti:Nyt sain sinusta, äng-äänne , irti monta palstamillimetriä sangen kärkevän sävyistä tekstiä, joka nyt on kaikkien luettavissa. Oikein kiva! Tästä on hyvä jatkaa.
Mitä ajatuksia tekstin kärkevyys sussa herättää?
Meiz kirjoitti:Ensireaktiona ängin avaus vibattaa enemmän pahismaiseen suuntaan. Pitkä viesti, mutta pitää sisällään filleriä ja readit tuntuvat varovaisilta (voi olla pahis mutta voipi olla hyviskin - tyyliin). Aika monesta pelaajasta löytyy jo jonkinlaista pahisreadia.
Tää hämmentää. Ensimmäinen päivä, pelaaja ei oo kymmeneen vuoteen pelannut, ei mitään käsitystä miten muut pelaa ja peliä on kulunut alle 24 tuntia ja on ihmeellistä, että readit on varovaisia? :D Tässä vaiheessa musta on ihan taputuksen paikka jo siinä, että on readeja kasassa ja jopa useampi pahisreadi. Olis helpompi ymmärtää jos ängin viestissä olis paljon sanoja, muttei olis readeja, mut niin.
Halima kirjoitti:änkkä kirjoitti:Rayn tyyli taas on hieman provoavampi, se aina lukee mun mielessä hieman pahismaisena, koska yleensä juuri heidän luulisi kylvävän eripuraa kyläläisten välille. Jännä myös että hänen provoamisensa ei ylety tuohon Meizin omituisen ”pahis”viestin esille nostamiseen vaan siinä hän tyytyy vasta passaamaan justyn vanavedessä.
Tää on kyllä tosi hyvä pointti, ja pitää pitää mielessä jos Meiz tai rayn paljastuu pahikseksi. Toisaalta kuten justy sanoi, rayn ei kyllä silittele pahiskavereitaan silkkihansikkain, mutta ehkä ei olisi halunnut heti pelin alussa lähteä täysillä tykittämään pahiskaveriaan vastaankaan.
Eli oliko se hyvä pointti vai ei?
Halima kirjoitti:Tästä mulla tuli ekana mieleen, että änkkä ois pahis ja toinen pahis noissa hiljaisissa/vielä heräämättömissä, ja haluaa herättää epäilyä äänekkäämpien suuntaan ettei tiputettais randomilla vaan jotain hiljaista.
Suojelisitko itse hiljaista/heräämätöntä pahiskaveria?
jeeksusta hyvisfiilis vahvistuu, tuntuu kiinnittävän huomiota pieniinkin seikkoihin.
Meiz kirjoitti:@Marzzuu, jos tämän hetkisten viestien perusteella pitäisi keksiä yksi pahis, kuka se olisi ja miksi?
Miksi päätit kysytä Marzzuulta, vaikka justy on hyvin samantyyppistä häneltä kysynyt, eikä Marzzuu ole vielä herännyt ja vastannut siihenkään?
Ariel kirjoitti:Mä en ymmärrä mitä ihmeellistä Meizin aloituksessa oli. tai siis, mä näin sen lähinnä sellaisena, että kun rayn oli sanonut jotain tyyliin "ei ole hyviksille helppo peli", niin siihen vastauksena vaan heitti sellaisen "no ei ole pahiksillekaan :D". ja mä en näe miten tää kertoo Meizin roolista yhtään mitään.
lähinnä mua kiinnostaa, että miten muut on sitten ton kommentin tulkinnut, jos siitä saa jotain erikoisempaa
No mä en ainakaan tajunnut, et Meiz edes puhui samasta jutusta kuin rayn, kun en tajunnut, että tosiaan siinä tulisi tasapeli. Oletin, että Meiz viittaa johonkin säännöissä olevaan hassuun kirjoitusvirheeseen, tyyliin että onkin vahingossa kirjoitettu, että pahikset eivät voi tappaa öisin tms. :D En sitten tiedä, että kertooko tämä mitään. Voi olla, että ajatukseni meni eri tavalla, koska aivot on vanhat ja raihnaiset, tai sitten Meiz on ollut erityisen kiinnostunut pahisten voittoehdosta ja katseli asiaa siitä vinkkelistä.
Ariel tuntuu olevan hämmentävän (hyvällä tavalla! :D) samoilla linjoilla pelistä. Pientä nyökyttelyä siis oli lukiessa.
Meiz kirjoitti:Mainitsin kuitenkin samaisessa viestissä mihin ääni lähtisi sen hetken fiilisten mukaan. Lähinnä jäin odottelemaan loppujen pelaajien heräämistä, jotta saisin paremman kuvan kaikista pelaajista ennen äänestämistä.
Miksi? Jos joku herääjistä olisi pahismaisempi kuin änkkä, niin ainahan äänen voisi siirtää? Äänestämällä taas olisit saanut sanoillesi enemmän painoarvoa ja kun änkkä kerran on pelannut viimeksi 10 vuotta sitten, niin ehkä jopa häneltä voisi saada reaktiotakin, kun äänet eivät ehkä ole niin arkipäivää?
Jes! Kolme ekaa sivua luettu. Lähetän tämän nyt äänen kera
++Meiz ja jatkan sitten lukemista ja kommentoimista.