Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

"Kylässä valkeni jälleen kaunis päivä, mutta äkkiä sen aamu-unisen rauhan särki vertahyytävä kirkaisu..." Tänne tulevat varsinaiset pelitopicit.

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.03.2021 10:07:49

Meiz kirjoitti:Olen suoraan sanottuna yllättynyt että yleensä epämääräiseltä Marzzuulta löytyi heti preferenssi Haliman hyvisrooliin ja siihen että ääni lähtisi Haliman vastaehdokkaalle Tetralle, vaikka mitään perusteluja sille äänelle ei hänellä olisi. Jos Halima paljastuisi pahikseksi, näen Marzzuun hyvin potentiaalisena pahiskaverina hänelle.

Kysyin ton kysymyksen Marzzuulta koska oli selkeesti edes skimmaillut viestejä, ja silloin pakosta ees jonkunlainen mahatunne pelistä on olemasta. Jos Halima ei ois tarjonnut tota väliaikalaskelmaa just nyt, oisin jopa pitänyt epäilyttävänä sitä että Marzzuu on niin hyvin perillä äänestystilanteesta, että osaa heti nostaa tän hetken top 2 omiksi mahdollisuuksikseen äänestää. Snadisti epäilyttää silti, että Marzzuu on seuraillut peliä taustalla tarkemmin kuin mitä kertoo, ehkä koska odottanut että saa pahistoveriin yhteyden? Mutta sitten kyl toisaalta luulisin myös, että se toka pahistoveri ois herännyt peliin ensin, eikä jälkeen tai täsmälleen samaan aikaan. Tai en tiiä. Tai aattelisin et ehkä sekä Zey että Horaa ois sellaisia pelaajia jotka vois postata ekaks sorit unohduksesta topiciin ja sit vasta konsultoida pahiskaveria.

En myöskään tiedä mitä ajattelen siitä että Marzzuu lähestyy tota kysymystä silleen, että valitsis pudotettavan kahden tän hetken vahvimman kandidaatin väliltä sen sijaan että vastais että "emmä tiiä ehkä joku jolla ei oo vielä ääniä". Tavallaan ihan reipas ote peliin, mutta vois olla myös sitä että Marzzuulle noi kaksi on hyvät ehdokkaat, koska kumpikaan ei oo Marzzuun pahiskaveri. (Ehkä myös valitsis Tetran, koska ei halua että pahiskaveri Halima tippuu, mutta mun mielestä vähän sävy on ehkä enemmän sellainen että puntaroi noiden kahden välillä????)

Lopputulos oli siis se että en tiedä oliko hirveästi hyötyä tosta kysymyksestä Marzzuun lukemista ajatellen mutta joo vähän kyllä epäilyttää :D

//äng
jeekaka
Kyläläinen

Palkinnot: 3

ViestiKirjoittaja justy » 05.03.2021 11:21:03

jeekaka kirjoitti:Siiiiis arvatkaa vaan, mietinkö mäkin tota että oisko rayn tehtaillut pahiskaveri Halimaa vastaan suht helposti vääräksi fact checkattavan syytteen ja sit kun se huomataan niin ollu silleen "älkääs kuulkaas Halima onkin hyvis" XD

Mutta siis totta on että Halima tekee luultavammin tollaisia kömmähdyksiä, pahiksena ois ehkä tsekannut pariin kertaan ettei kukaan unohdu.

Äänestän Tetraa atm, koska on joukosta hajuttomin ja mauttomin, ja haluan antaa heränneille lampaille mahdollisuuden vielä.

Raynhan teki ekassa SM-pelissä juuri noin: esitti tiukkaa kysymystä pahiskaverilleen ja neuvoi tälle chatissa miten pitäisi vastata (en enää muista että kuka se pelaaja oli).

Toki rayn voi tehdä noin hyviksenäkin, esittää kysymyksiä ja katsoa mitä sieltä tulee. Mutta jotenkin hänen eilisestä aktiivisuuspuuskastaan tuli sellainen fiilis, että raynilla oli tarve löytää vaihtoehto Halima-wagonille.

Rayn, mikä sua ängässä nyt eniten epäilyttää? Se, että hän äänesti sua haliman sijaan, vaikka epäili halimaa? Eikö tuo änkän selitys, että kyse oli halusta katsoa miten reagoit saamaasi ääneen, oo ihan mahdollinen syy hyvikselle äänestää sua haliman sijaan, varsinkin kun päivää oli siinä kohtaa jäljellä?
justy
Kyläläinen

Palkinnot: 12

ViestiKirjoittaja Ariel » 05.03.2021 12:34:29

äng-äänne kirjoitti:Mulla on vaan hieman semmoinen perstuntuma - ja mä sanon tän ihan suoraan - että mua ja jeekakaa aletaan kohta juottaa kiinni epäiltynä pahisparina, koska mun on vaikea tuoda esille mun fiiliksiä jeekakasta ilman että alkaa taas vaikuttaa siltä että mä soutaan ja huopaan (koska eilen hänestä tuli parempi fiilis kun ekana päivänä mutta nyt taas on vähän huonompi fiilis). Ja lisäksi jeekaka on mua kohtaan jollain tasolla epäilyttävänkin joviaali, ja joutui siitä nyt tikun nokkaankin. Ja tietty sen jälkeen kun jeekakaa on oltu yleisesti hyväksyttyä hiillostaa tuun mäkin hiillostamaan häntä. Vähän semmoinen ”damned if you do, damned if you don’t” fiilis, ja sillä halusinkin tän yhteyden tuoda jo ennakoiden esille koska kyllä mäkin sen huomaan.

Tää on... luultavasti hyvis?
Tää vaikuttaa sellaiselta readilta jota pahis ei ehkä ajattelisi tehdä tässä. Tai siis mä en jotenkin näe että miksi pahis-änkkä olisi huolissaan nimenomaan siitä, että hänet linkitetään jeeksuun. Enemmänkin se olisi varmaan huolissaan siitä että tollainen mielipiteiden vaihtelu nähdään itsessään pahismaisena käytöksenä?
ja siis tavallaan tollainen että on yli-tietoinen siitä miltä oma pelaaminen näyttää, on pahismaista. mutta hyviksetkin tekee sitä, ja tietyllä tapaa taas toi avoimuus miten änkkä sen esittää on hyvismäistä :D

jeekaka kirjoitti:Ois kiva jos voisin lukea sut hyvikseksi koska noin yleisesti ottaen tuntuu että ollaan aika samalla sivulla pelin tulkinnassa :D

Jos jeeksussa jokin häiritsee mua, niin se on nää tällaiset kommentit (jeeksulta Meizille, siellä oli kai muitakin tällaisia? mä en jaksa tarkistaa :D)
tai siis toi on tollainen outo kommentti joka vaikuttaa yhtä aikaa siltä että se ois pocketing (mä en tiiä onko tälle mitään järkevää suomenkielistä termiä :D), ja siltä että ei kuitenkaan halua päästää epäilyistä irti :D
(mutta mä en edes tiedä että olisko tällainen järkevää pahikselle, ja kokonaisuudessaan mä varmaan kallistun hyvismäiseen jeeksun kohdalla anyways, niin tää ei kai kovinkaan merkityksellistä ole :D)

Haliman laatikkoviesti (jota mä en jaksa quotata) tavallaan saa mut haluamaan kutsua Halimaa hyvikseksi, ihan vaan siitä syystä että se vaikuttaa olevan samoilla linjoilla mun kaa ainakin jeeksun ja änkän suhteen (joita tosi monet muut on epäillyt) :D
en tiedä kuinka huono syy tää sitten oikeesti on :D

tbh rayn ei oo vaikuttanut läheskään yhtä hyvismäiseltä kuin alussa. ja siis, ei se millään tavalla pahismainenkaan ole, mutta varmaan mä nään tällaisen "etsi epäloogisuuksia" pelityylin niin helpolle myös pahikselta, että mä en oikein uskalla luottaa yhtään siihen etteikö se voisi pelata just tolla tavalla pahiksenakin.
mutta atm mä varmaan edelleen pidän sen jotenkin hyvismäisissä sen alkupelin perusteella :D

Meiz on ollut mulle lähinnä jotenkin tosi vaikeasti luettava, silleen että joo se postaa aktiivisesti ja sinänsä ihan järkeviä asioita, jne. mutta mun on tosi vaikea nähdä siltä oikeastaan mitään sellaista, minkä perusteella mä osaisin sanoa sen roolista yhtään mitään. ja silläkin on vähän sama kuin raynilla, että se vaikutti alkupelissä hyvismäiseltä, ja mä oon ainakin vielä valmis luottamaan siihen alkuvaiheen hyvisreadiin, mutta jossain vaiheessa myöhemmin pitäisi varmaan koittaa lukea se tarkemmin :D

änkän viimeisin viesti vaikutti musta jotenkin tosi hyvismäiseltä. (vaikka pakko myöntää että mä en sitä kovinkaan ajatuksella enää jaksanut lukea :D). se tuntuu aidolta? (ja mä en oo ihan varma että jatkaisko änkkä pahiksena noin vahvasti tällä rayn-halima-linjalla, kun se on saanut siitä jo niin paljon huomiota? en tiiä se vaikuttaa ehkä enemmän hyvikseltä joka uskoo omiin teorioihinsa?)

justy kirjoitti:Haliman viestit oli eilen ihan ok. Luulenpa että äänestän silti mielummin häntä kuin ängää. Haminan flippi antaisi ainakin raynista uutta: jos halima on hyvis, raynin hyvismäisyys vahvistuu. Jos halima on pahis, Rayn on aika hyvä vaihtoehto pahiskaveriksi.

Miksi Haliman hyvikseys vahvistaisi raynin hyvismäisyyttä?

Meiz kirjoitti:Haluaisin myös kuulla Arielilta epäilyt pahisehdokkaista.

Ei ole :P

Ei vaan siis, mä varmaan oon oikeesti nyt sillä linjalla että "tetra, koska se on vähiten hyvismäisin"

siis, tällä hetkellä mun vahvimmat hyvisreadit on varmaan justy, änkkä, ehkä jeeksu
ja sitten sinä ja rayn seuraavana
ja Halima on sitten enemmän postanneista se, josta mulla on vähiten syitä uskoa hyvikseksi, mutta ei sekään oikein pahikselta vaikuta :D
Niin tää aika pitkälti jättää mulle vaan Tetran ja nää just heränneet :D
(sinä ja rayn ootte kyllä sitten se minne mä seuraavana katsoisin)
Ariel
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 05.03.2021 12:55:02

Ariel kirjoitti:
justy kirjoitti:Haliman viestit oli eilen ihan ok. Luulenpa että äänestän silti mielummin häntä kuin ängää. Haminan flippi antaisi ainakin raynista uutta: jos halima on hyvis, raynin hyvismäisyys vahvistuu. Jos halima on pahis, Rayn on aika hyvä vaihtoehto pahiskaveriksi.

Miksi Haliman hyvikseys vahvistaisi raynin hyvismäisyyttä?

Jos Halima on hyvi, raynilla ei oo mitään pahissyytä lähteä hämmentämään soppaa eilen. Koska musta eilinen vaikutti siltä, että rayn laittoi hommat hyrskyn myrskyn, jotta löytyisi joku muu kuin halima pudotettavaksi. Jos halima on hyvis, pahis-rayn ois voinut vaan todeta ton että lol, änkkä äänestää mua huonolla logiikalla, äänestänpä sitä, ilman sitä jeeksun ja haliman kuulustelua.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 05.03.2021 14:09:35

Meiz kirjoitti:Olen suoraan sanottuna yllättynyt että yleensä epämääräiseltä Marzzuulta löytyi heti preferenssi Haliman hyvisrooliin ja siihen että ääni lähtisi Haliman vastaehdokkaalle Tetralle, vaikka mitään perusteluja sille äänelle ei hänellä olisi. Jos Halima paljastuisi pahikseksi, näen Marzzuun hyvin potentiaalisena pahiskaverina hänelle.

Meinasin jo vastata tähän omaa näkemystäni, mutta ehkäpä annan Marzzuun eka vastata kun häneltä on kerran kyselty halima-readinsa perusteita.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 05.03.2021 14:11:28

Noin yleisesti, kiva Marzzuu että pääsit osallistumaan aktiivisesti, etkä käynyt vain moikkaamassa chatissa ja poistunut sitten nukkumaan. Nyt susta alkaa olla jo yhtä paljon materiaalia kuin Tetrasta, ellei enemmänkin.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 05.03.2021 14:13:37

jeekaka kirjoitti:Kysyin ton kysymyksen Marzzuulta koska oli selkeesti edes skimmaillut viestejä, ja silloin pakosta ees jonkunlainen mahatunne pelistä on olemasta. Jos Halima ei ois tarjonnut tota väliaikalaskelmaa just nyt, oisin jopa pitänyt epäilyttävänä sitä että Marzzuu on niin hyvin perillä äänestystilanteesta, että osaa heti nostaa tän hetken top 2 omiksi mahdollisuuksikseen äänestää. Snadisti epäilyttää silti, että Marzzuu on seuraillut peliä taustalla tarkemmin kuin mitä kertoo, ehkä koska odottanut että saa pahistoveriin yhteyden? Mutta sitten kyl toisaalta luulisin myös, että se toka pahistoveri ois herännyt peliin ensin, eikä jälkeen tai täsmälleen samaan aikaan. Tai en tiiä. Tai aattelisin et ehkä sekä Zey että Horaa ois sellaisia pelaajia jotka vois postata ekaks sorit unohduksesta topiciin ja sit vasta konsultoida pahiskaveria.

Mä näkisin pikemminkin todennäköisempänä sen, että peliin herännyt Marzzuu seurailee sivussa niin kauan että saa yhteyden pahiskaveriinsa. Mut sit tiimi ois Marzzuu + Hora, kun Marzzuu ei selvästi tiennyt että Zey ei ole häneltä mitään kysynyt.

... ellei sit Marzzuu halunnut laittaa kaverinsa listalleen, miettimättä ettei Zey ois häneltä mitään voinut kysyäkään.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 05.03.2021 14:18:51

Marzzuu kirjoitti:En vielä puhelimella lukenut kaikkia viestejä ns. kunnolla, pistit vaan silmään kun näin ekana sun viestin. Olisi voinut olla vaikka Ariel tai Zey jolle oisin kommannu jos he olisivat jotain kysyneet.
(Ja ehei: en mä noin vaan jtä viestejä lukematta huolellisesti :D )

Tokaan kohtaan, ei ehkä ihan vastaa kysymykseen mutta hirnahdin tuolle Haliman varmapahis!kirous vitsille hiukan. Halima on kieltämättä ollut usein pahis, mutta en nää häntä nyt kuitenkaan pahiksena mutta toisaalta Halima on ennenkin ollut pahis ja oon pitäny tyytyväisesti hyviksenä. :D
(Ei saa kivittää kovaa vaikka oonkin kyläjuonareissa umpiruosteessa)
// rayn, Halima, jeekaka

Oikeastaan, Marzzuu oli selvästi pelistä kärryillä sen verran, että eikö hän olisi tiennyt että Zey ei oo herännyt? Ja kun vielä toteaa seuraavassa viestissään että "kas, Zeykin saapui", niin tuo just Zeyn mainitseminen tuossa jäi vähän häiritsemään.

(tää siis liittyy ennen kaikkea siihen "jos marzzuu on pahis, pahiskaverikin nukkui" -ajatukseen)
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.03.2021 16:11:24

@jeekaka, kuinka vahva preferenssi sinulla on siihen ettei Halimaa kannattaisi pudottaa tänään?
Meiz
Kyläläinen

Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 05.03.2021 16:25:32

raynpelikoneet kirjoitti:Marzzuu mitä tarkoitat sillä että asiaa pitää keksiä jostain missä sitä ei ole?

Helou taasen, vastataanpa eka raynin kysymykseen. :) Eli tosiaan toi oli ehkä epäonnistunut tokaisu, jonka puoliunessa kirjoitin mutta pountti oli siis se, että joskus ekana juonaripäivänään kannattaakin ns väkisin vääntää asiaa vaikkei keksisi siihen hätään muuta sanottavaa kuin "Kaunis päivä tänään".
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Marzzuu
Kyläläinen

Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 05.03.2021 16:31:18

Meiz kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:Tokaan kohtaan, ei ehkä ihan vastaa kysymykseen mutta hirnahdin tuolle Haliman varmapahis!kirous vitsille hiukan. Halima on kieltämättä ollut usein pahis, mutta en nää häntä nyt kuitenkaan pahiksena mutta toisaalta Halima on ennenkin ollut pahis ja oon pitäny tyytyväisesti hyviksenä. :D

Mikä Haliman viesteissä saa sinut ajattelemaan ettei hän olisi pahis?

Jotenkin Halima antaa itsestään hyvismäistä vibaa, reaktionsa sopisivat hyvikseen paremmin, toisaalta Halima vois helposti esittää eli hm. Et Meiz kysynyt tätä, mutta yleisesti, mainitsin Zeyn aiemmin tosiaan vain esimerkkinä, kodkapa siitä on kuitenkin ehditty jo puhua
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Marzzuu
Kyläläinen

Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.03.2021 17:00:21

Meiz kirjoitti:@jeekaka, kuinka vahva preferenssi sinulla on siihen ettei Halimaa kannattaisi pudottaa tänään?

No sanotaanko näin että se ei ole kiveen hakattu kanta :P
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.03.2021 17:40:46

Äänet:
3 Halima (justy, Meiz, äng-äänne)
2 Tetradynamia (Halima, jeekaka)
1 äng-äänne (raynpelikoneet)

Ja peli (:D) päättyy tänään klo 22
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Halima » 05.03.2021 17:50:29

äng-äänne kirjoitti:Haluaisin kuulla Halimalta lisää perusteluja sille miksi justy on ehkä pahis-laatikossa. Mikset kuitenkaan äänestänyt häntä? Aika samantasoisilta mun silmään vaikuttaa noi sun pahislaatikkolaisten sinne päätymisen syyt. Paitsi tuossa saman viestin aikana nyt kai justy ei ookkaan pahislaatikossa, perustuen nyt aktiivisuuteen vai siihen että sun viba hänestä hävisi? Justylla ei ole mun mielestä ollut aktiivisuusaukkoja tän pelin aikana.

Justy oli ehkä pahis -laatikossa lähinnä siksi, että mulla oli olo, että hän katsoi asioita vähemmän joka kantilta kuin yleensä. Justyhän on siis ihan tajuttoman hyvä pelaaja, ja oon tottunut siihen, että justy ajattelee kaikkea ja justyllä on hyvät mielipiteet kaikkeen ja justy ratkaisee pelit (ok vähän nyt ehkä nostan jalustalle, mut tällainen muistikuva mulla on justystä, eikä se nyt kovin paljon vikaankaan mene). Tässä pelissä koin, että justy oli vähän jumittunut ajatuksissaan, mikä mulle vaikutti vähän pahismaiselta. Ja kun lähes kaikki muut pelaajat olivat vaikuttaneet tosi hyvismäisiltä, jo tuolla pienellä pahismaisuudella pääsi ehkä pahis -laatikkoon.

Mutta sitten kävi niinkuin joskus ennenkin justyä epäillessä: justy tulee sanomaan jotain. Ja mun pahisajatukset hälvenee. Kun se vaan osaa asettaa sanansa oikein ja vaikuttaa tosi hyvismäiseltä. En kuitenkaan aio justyä nyt ihan helposti asettaa hyvismäisimpään laatikkoon, koska mä tiedän ja muistan, että justy kyllä pelaa pahiksenakin ihan yhtä hyvin, ja pystyy pahiksenakin johdattamaan Kylää harhalynkkauksesta toiseen.

äng-äänne kirjoitti:
Halima kirjoitti: En tosiaan muistanut että olin noin sanonut, enkä näin ollen pidä sitä ihan hirveän arvokkaana asiana - mitä ihan alkupelin asiat tosi harvoin onkaan.

Okei? Mä en tiedä olisiko tässä nyt tarkoitus lukea Halima hyvismäisempänä kun ”ei pahis unohtelisi mitä on sanonut” mutta ei se mulle oikein toimi. Mä sen huomasin ja se oli mun mielestä huomattava asia (eikä se nyt mun mielestä ihan alkupelissä tapahtunut? Mutta ehkä se on mielipideasia). Siis suorastaan yksi mun teorian kulmakivistä. Ja sä sanot siitä itsekin että ”pitää pitää mielessä”... mutta sitten se kai kumminkin sulta unohtui. Mutta oothan sä Zeystakin nyt unohtanut asioita - onko sulla niihin sama perustelu että näin ollen et pidä niitä hirveän arvokkaina asioina? Kätevästihän sitä tällä perustelulla unohtaa kaikki omat sanomiset mitä muut pitää epäilyttävänä niin ne menettää arvonsa...

Et oo selvästi pelannut mun kanssa hetkeen. :D Mä luulen että mun unohtelut on jo aika hyvin tiedossa useimmille täällä, tai ainakin niistä on tyyliin joka pelissä puhuttu. Mulla on ehkä vähän huono muisti, tai sitten se on vaan valikoiva, ja ne asiat mitä en oo pitänyt supertärkeänä, unohtuu helposti. Tätä tapahtuu myös livenä, unohdan mitä oon jutellut ihmisten kanssa jne. Tää ei oo mussa millään tavalla hyvä ominaisuus, mutta ominaisuus se on eikä kerro mun puolesta mitään.

Paitsi itse asiassa pahiksena mä kyllä tuppaan enemmän tarkistelemaan asioita aiemmista viesteistä, jolloin pahiksena vaikutan ehkä vähemmän huonomuistiselta. Mutta tätä mä en sanonut, koska näinhän pahis sanois. :D

Meiz kirjoitti:Jälkimmäisen takia tuon viestin linkkasinkin eilen. Mutta tuosta äng-äänestäsi, luitko hieman ylempänä olleen epäilyni ängin suuntaan ennen äänestystä? Jos näin, koitko että pointtini viestin sisällöstä eivät olleet maininnat arvoisia? Itselleni tuosta tulee nyt jälkikäteen fiilis pienestä yllyttämisestä ängin suuntaan kommentoimatta kuitenkaan aiemmin esitettyä epäilyä. Oliko tämä tarkoituksesikin?

Toisena Zey ääni, miksi laittaa herättelyääntä pelaajalle sellaisessa tilanteessa jossa et tiedä onko pelaaja myöhemmin herännyt peliin?

En muista luinko epäilyäsi, enkä muista mitkä sun pointit oli. Mä en tiedä mikä siinä on, mutta jotenkin mun on tosi vaikea tarttua mihinkään mitä sä viesteissä sanot. En tiedä viestitäänkö me jotenkin eri taajuudella tai jotain, kun tuntuu että vaikka luen sun viestit, en oikein saa niistä mitään irti. Toiset tuntuu saavan, joten varmaan ongelma on mun sisäänlukutaidossa. Tarkoitukseni ei ollut yllyttää ängin suuntaan kommentoimatta aiemmin esitettyä epäilyä. Jos mulla ois ollut jotain sanottavaa aiemmasta epäilystä, olisin sen sanonut.

Zey-ääneen vastasin jo aiemmin: en ollut ehtinyt lukea ketjua, joten en tiennyt ketä äänestää. Halusin kuitenkin poistaa äng-ääneni, koska koin että äng oli puolustautunut hyvismäisesti. Olisin tietysti voinut vain poistaa ääneni, mutta tulipahan siirrettyä se Zeylle. Ei siihen kovin kummoista syytä ollut, muuta kuin se että tykkään varsinkin ekana päivänä pitää ääneni jossain, koska jos se ei ole missään niin silloin siitä ei ainakaan ole hyötyä.

Meiz kirjoitti:
Halima kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:En oo niinkään kääntynyt änkän pahismaisuuden kannalle, mutta oon alkanut miettiä että aika vähänlaisesti mulla oli tosiaan syitä varsinaisille hyvisreadeille, ja niin moni näki asian päinvastoin niin aloin vähän epäillä että ehkä olin väärässä, ja että änkkä ei neutraaliudeistaan johtuen ois huonoin mahdollinen flippi, jos ei mitään oikeasti epäilyttävää tapahdu.

Koitan vähän himmailla mun salaliittoteorioita koska muistoissani on viimeisin yhteinen pelimme jossa lähdin vähän laukalle ja eihän se lopputulos sitten hyvisten kannalta oikein hyvä ollut :D

Ei mulla tähän muuta sanottavaa, mut just tän tyylisistä viesteistä saan jeekakasta hyvisvibaa.

Ja bonuskysymys. Mikä ylläolevassa antaa hyvisvibaa?

Se, että jeekaka on just tommonen. "Koitan vähän himmailla mun salaliittoteorioita" on just sitä, miten jeekaka varmasti ajattelis, ja luulen että pahiksena jeekaka ois varautuneempi eikä osais matkia ihan noin hyvin omaa luontevaa itseään.

Tää on nyt taas sitä laiskempaa justyä - ei sitä superhyvää hyvistä, jota oon justyltä tottunut näkemään. Normaali superhyvis-justy tässä vaiheessa etsisi häntä kolmantena jalkana pahista, eikä tyytyisi siihen että vastasin ihan hyvin, mutta äänestää kuitenkin mua mieluummin kuin yhtä toista pelaajaa.

Tää laiskuus voi tietysti johtua myös vähäisemmästä peliin käytettävästä ajasta ja erilaisesta elämäntilanteesta, mutta kyllä tää vähän outoa on silti.
Halima
Ylläpitäjä

Palkinnot: 14

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.03.2021 18:15:42

Summaan omat syyni Haliman äänestykseen. (// ja postaan vaikka Halimalta tuli nyt vastauksia)

- Catch up ketjuun oli mielestäni ylikorostetun pihalla. Uskon kyllä että Halima kävi ketjua läpi ja kommentoi sitä mukaan kun kommentoitavaa tuli vastaan, mutta en pidä kovin uskottavana näitä "unohdin täysin" ja "en tajua, kysy myöhemmin uudelleen" mitä tuossa vaiheessa tuli. Varsinkaan kun Halima ei sitten kuitenkaan palaa kysymykseeni takaisin vaikka ketjun sai loppuun.

- Ääni tetralle on todella convenient. Syynä se että Tetra valikoitui "mahdollinen pahis" kategoriaan, koska muut ovat vaikuttaneet niin hyvismäisiltä. Epäilen että kohteeksi valikoitui ennemminkin pelaaja jonka putoamiseen olisi suurimmat mahdollisuudet (ottaen huomioon muiden aiemmat puheet tetrasta), sen sijaan että Halima yrittäisi aidosti pudottaa ekan päivän turinoiden perusteella epäilyttävimmän pelaajan. Mielestäni tetran pelin voi laskea täysin samalle tasolle kuin vasta heränneiden, eli lähes olemattomaksi.

- Kun Haliman viestejä kävin läpi, hänen epäilynsä ovat olleet hyvin pinnallisia, ja kyllä Halima on aiemmissa peleissä kyennyt syvällisempiin epäilyihin jo ensimmäisenä päivänä.

- Mielestäni jeekakalla on ilmassa Haliman pelastusta sanomatta sitä kuitenkaan suoraan. Hänen äänestä tetralle sama pointti kuin aiemmin, kun perusteluna on nimenomaan "Tetra on ollut hajuton ja mauton". Tetra ei ole pelannut tätä peliä ollenkaan alun jälkeen, en ymmärrä miten hänen äänestäminen eroaa vaikka Zeyn aikaisemmasta äänestä mistä jeekaka kuitenkin huomautti Halimalle. Tuo kommentti sopisi jos tetra olisi pysynyt tässä pelsisä mukana mutta nyt perusteluna se tuntuu oudolta. Itseäni hieman myös epäilyttää se kuinka ääni pysyy nyt tetralla vaikka vaihtoehtojakin olisi muiden esittämänä, vaikkei itsekään tuntunut tuosta äänestä alunperin välittävän.

- jeekakasta kun nyt puhe, porukat jakelivat hyvisviboja ängille hänen omasta suhtautumisestaan jeekaka linkittymiseen. Mun mielestä jeekaka taas kommentoi tuota linkittymistä siten, etten yllättyisi jos hän todella todella olisi se pahisosapuoli keskustelussa :D (viewtopic.php?f=9&t=846&sk=a&start=60#p27942 + viewtopic.php?f=9&t=846&sk=a&start=60#p27949). Tämä saa nyt jäädä vain perstuntuma fiilikseksi.

- Vaihtoehto b) Marzzuu saapuu peliin ja nopeasti huomioi nimenomaan alkupelin vitsailun siitä kuinka Halima on aina pahis, ja samaan syssyyn kertoo kuinka ei näe Halimaa pahikseksi (vaikka voisi olla). Itse kyllä tulkitsen tämän nimenomaan siten ettei Marzzuu näe Halimaa pahiksena. Ja kun kysytään kenelle ääni lähtisi, pidän aikamosiena sattumana että nimenomaan Tetra ja Haliman "paras" vastaehdokas nousee ehdokkaaksi täysin höpöhöpö syillä. Ja nimenomaan nuo käsittämättömät syyt muistan hänen pahispelistään.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.03.2021 18:27:08

Ariel kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Haluaisin myös kuulla Arielilta epäilyt pahisehdokkaista.

Ei ole :P

Ei vaan siis, mä varmaan oon oikeesti nyt sillä linjalla että "tetra, koska se on vähiten hyvismäisin"

siis, tällä hetkellä mun vahvimmat hyvisreadit on varmaan justy, änkkä, ehkä jeeksu
ja sitten sinä ja rayn seuraavana
ja Halima on sitten enemmän postanneista se, josta mulla on vähiten syitä uskoa hyvikseksi, mutta ei sekään oikein pahikselta vaikuta :D
Niin tää aika pitkälti jättää mulle vaan Tetran ja nää just heränneet :D
(sinä ja rayn ootte kyllä sitten se minne mä seuraavana katsoisin)

Korvaa "ehkä jeeksu" Arielilla ja olisin oikeastaan voinut kirjoittaa tämän itse.

Ja joo, en ihan hirveästi välitä Tetra-äänestäni. Harkitsen vahvasti myös Marzzua, mut toivon (ehkä liikaa) et Zey ja Horaa postais ja saisin siitä jonkun kimmokkeen tehdä jotain :P
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 05.03.2021 18:36:33

Jes, nyt Meiziltäkin tuli hyvismäinen posti. Aloin jo huolestua, kun Meiz tuppasi pysymään tiukasti neutraalissa kastissa.

Halima, mä voin vannoa että tää mun laiska pelitapa on se tapa, jolla kapasiteetti enää nykyään riittää pelaamiseen. Tän takia paukut ei riitä enkkupeleihin ja olin sysihuono kesällä pahiksena finissä. En vaan ehdi enää lukea kaikkea montaa kertaa ja tehdä tekstiseiniä yksittäinen pelaajan viestihistoriasta. :/

Samasta syystä, jos kuolen yöllä, älkää hirttäytykö mun readeihin. Ne on paljon enemmän mutua kuin joskus ennen, eikä ne ennenkään mitään kultaa oo varsinkaan ekana päivänä olleet.

Marzzuusta tosi nopeasti, pitäisi olla jo muualla: musta Marzzuu hyvin usein tarttuu juuri pinnalla oleviin asioihin
Jos ketjussa aletaan pitää halimaa hyviksenä ja siirtää ääniä tetralle, Marzzuu tarttuu näihin ajatuksiin ja heijastelee niitä.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja äng-äänne » 05.03.2021 18:41:48

raynpelikoneet kirjoitti: Voisitko änkkä laittaa sellaisen "bullet point" listauksen siitä miksi minä olen pahis?

No niin, 224 viestiä luettuna eli nyt tulee ihan alkupelistä saakka ray-fiilikset. Anteeksi että tämä ei ole bullet point muodossa.

Ekana, toi rayn ja Haliman alkupelin keskustelukin alkaa vaikuttaa vähän falskilta ja järjestetyltä, nyt kun koko päivän antia tarkkaillaan. Ihanniinku tällä pikku tappelulla pedattiin sitä että ray pysty antamaan Halimalle hyvispisteitä (ja ihan rehellinen hyvisreadikin sieltä raylta tuli yhden Haliman viestin perusteella kun on puoli päivää peliä pelattu.... se on mun silmiin aika hatara, vrt saman viestin justy-hyvisvibat jolta antia oli tullut kuitenkin enemmän). Rayn ottaa aktiivisesti kontaktia Halimaan pitkin peliä mutta mun mielestä se kaikki kontakti on harmitonta, ja sen takia mulle tulee siitä vähän feikki fiilis.

Jossain kohtaa Halima on rayn mielestä epäilyttävä (siis ray ihan suoraan sanoo että äänestää mua, Halia tai hiljaisia) mutta ilmeisesti nekin epäilyt häviää ja nyt sitten pitäisikin siirtää Hali-äänet pois. Ja mä kysyn miks? Tää rayn reaktio mun antamaan provoääneen on mun mielestä ylimitoitettu, varsinkin kun mä ihan selkeästi sanoin että se on provoääni mitä mä tuun vaihtamaan. Mulle tuli siitä semmoinen fiilis että rayn & Halima jäi kiinni housut kintuissa ja sitten rayn kiirehti paikalle paikkailemaan.

Saisinko rayn sitten kiitos samanlaisen listan minusta (ei tarvitse olla bullet point muodossa). Jos mä olen sun päivän lopullinen ääni mä haluaisin nähdä ihan tähän esiin levitettynä että miksi sen äänen saan, koska ne syyt on sulla toivottavasti tuoreena mielessä. Ja jos et sitten itse suostu tämmöistä perustelujen auki levitystä tekemään niin mä ihan suoraan lasken sen sitten sua vastaan, vaikka jostain täältä 8 sivun sisältä mun äänestyksen syyt jostain sun sivulauseesta löytyisikin - ja mä en kysyisi tätä kysymystä jos ne olisi olleet ihan selkeästi esillä.

Meiz kirjoitti: Luulen että ymmärsit pointtini väärin. Mun mielestä on epäilyttävää Haliman osalta jos hän lähti nostamaan tuota linkittymistä sen enempää miettimättä oliko alkup. huomio aiheellinen (eli olisiko raynin pitänyt alunperinkään lähteä höykyttämään avausta)

Joo, mun ois pitäny tuossa viestissäni selittää vielä auki että se mun huomio tästä pään taputtelusta tms. oli enemmän Halimalle suunnattu vaikka se olikin sun viestistä lainattu, koska me ollaan Meiz mun ymmärtääkseni tästä asiasta samaa mieltä.

Halima kirjoitti: Et oo selvästi pelannut mun kanssa hetkeen. :D

Niin, kymmenessä vuodessa ehtii muiden pelityylit unohtua. xD

Halima kirjoitti: Mutta sitten kävi niinkuin joskus ennenkin justyä epäillessä: justy tulee sanomaan jotain. Ja mun pahisajatukset hälvenee.

Halima kirjoitti: Tää laiskuus voi tietysti johtua myös vähäisemmästä peliin käytettävästä ajasta ja erilaisesta elämäntilanteesta, mutta kyllä tää vähän outoa on silti.

Eli... epäilyttääkö nyt sitten kuitenkin? Taas vähän saman viestin sisällä tulee seilaamista edes takaisin.

Mulla ei ole kiinnostusta vaihtaa mun ääntä tällä hetkellä. Halima on nyt solmukohdassa ja hänen roolinsa selviäminen vaikuttaisi merkittävästi tän pelin kulkuun.

Mulla tekisi mieli tehdä semmoinen syväluotaava jeekaka-analyysi kun sitä tuossa yhdessä kohtaa lupailin, mutta mulla menisi siihen ihan valehtelematta tunti aikaa ja haluaisin mahdollisuuksien mukaan reaaliajassa yrittää seurata tän päivän lopun. Tokana päivänä pääsen sitten jeekaka-puimaan enemmän, koska tuo Meizin huomioima jeekakan tekemä Haliman pelastus voi olla ihan oikea juttu ja herätti mun kiinnostukseni. Koska jeekakasta mulla ei vieläkään ole mikään ”puhtaat valkeat lakanat” hyvisfiilis.

Marzzuuun viesteistä mulle tulee se vaikutelma että hän ei vielä ole ihan kärryillä pelistä. Analyysi ympäripyöreää, Halima ainut ketä kommentoi hyvismäisenä. Todella outo valinta, ja mun lopullinen readi siitä jää tosi ristiriitaiseksi - miksi ikinä pahis mainitsisi vaan pahiskaverinsa hyvismäisenä, eihän siinä oo mitään järkeä. Mä oon sitä mieltä että Marzzuun pitää nyt lukea koko ketju läpi ja antaa sitten vähän enemmän analyysia kaikista ennen kuin mä voin hänestä mitään loppupäätöstä tehdä. Tuomio: neutraali.
äng-äänne
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.03.2021 19:01:02

justy kirjoitti:Marzzuusta tosi nopeasti, pitäisi olla jo muualla: musta Marzzuu hyvin usein tarttuu juuri pinnalla oleviin asioihin
Jos ketjussa aletaan pitää halimaa hyviksenä ja siirtää ääniä tetralle, Marzzuu tarttuu näihin ajatuksiin ja heijastelee niitä.

Kiitos marzzuukuiskaaja justy :D Ite oon miettinyt että ehkä Marzzuu on vaan hyvis, kun se kuitenkin aika reippaasti vastailee kysymyksiin yms eikä silleen vaikuta olevan huolissaan, ja koitan käydä läpi täällä metaa mut en nyt osaa sanoa tästä suuntaan tai toiseen.
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.03.2021 19:02:54

Siis mietin että onko tää niin vaikeeta siks, että pahikset on joko hiljaa (eli joukossa Tetra, Zey, Horaa) tai sitten ainakin toinen Meizistä ja raynista :D
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.03.2021 19:18:59

Vanhat Meiz/Tetra-epäilytkin nostaa taas päätään.
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 05.03.2021 19:48:57

Jeekaka, sanoit että Zey inhoaa pahiksen pelaamista ja vois siksi olla vaan hiljaa. Onks Zey tehnyt koskaan silleen muistisi mukaan?

Mietin itse että oisko ollut joku peli, jossa pahis voitti ihan vaan sillä että oli niin hiljaa kun säännöt salli... Jotenkin vaikea uskoa että Zey tekisi niin, mutta ei kai se mahdotonta ole.

Tässä taustalla on miete, että nyt kun Zey, Horaa ja Marzzuu ovat heränneet, pitäiskö vaan tappaa Tetra tänään, joka mun (vähäisen) kokemuksen perusteella ei välttis enää aktivoidu. Haliman postit eilisestä alkaen ei oo ollut pöllömpiä, ja ehkä hänen kiireetkin helpottaa kohta kun talviloma loppuu? Eli periaatteessa vois toivoa, että Halimasta on paremmat mahdollisuudet päästä myöhemmin perille kuin Tetrasta.

Ongelma tässä on, että Tetra ei oo varsinaisesti tehnyt mitään epäilyttävää...

(Ja Zeylle muuten tsempit etäopetukseen! Meillä alkoi tällä viikolla...)
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 05.03.2021 19:50:31

(ja mun painajainen on Ariel/Meiz/rayn-triosta löytyvä pahispari. Ariel ja Meiz on pelaajia, joiden viestit vaikuttaa aina jotenkin tosi loogisilta ja nyökkäilen vaan mukana. Ja rayn on hyvä pahispelaaja, joten aina kun hän tekee jotain epäilyttävää, sitä miettii että epäilenkö nyt raynia vaan siksi että se on hyvä pahiksena...)
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.03.2021 19:56:18

justy kirjoitti:Jeekaka, sanoit että Zey inhoaa pahiksen pelaamista ja vois siksi olla vaan hiljaa. Onks Zey tehnyt koskaan silleen muistisi mukaan?

En siis usko että se ois hiljaa siksi että se on pahis, vaan oikeasti siksi että se on kiireinen. Mutta itse huomasin kun olin kiireinen pahis että en millään vaan jaksanut kirjoittaa topiciin vaikka hyviksenä oisin raahautunut ehkä sanomaan että sori kun en nyt oikeasti pysty. Toki siihen vaikutti sekin että olin silloin pelissä ainoa pahis, niin ei ollut velvollisuudentuntoa tiimiä kohtaan.

Ja nyt Zey on ollut niin hiljaa ettei se enää voi selittyä roolilla luulen????
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 05.03.2021 19:57:25

Nyt sit alkaa topan lukeminen. :D Katotaan laitanko useammassa osassa tän viestin, et tuleeko vastaan jotain ns. kiireellistä reagoitavaa vai ei.

rayn kirjoitti:Zey on varmaan pahis kun se ei ole vielä herännyt. Klo 16 olis vielä mennyt mutta ei klo 18. :D

Onpa rayn tosi armollisella tuulella, hmm... Itse olisin sanonut, että kello 12:10 olis vielä mennyt, muttei kello 13:00 enää kyllä lomalaisena. Ettei vain olisi taskutusta...

rayn kirjoitti:Tässä vaiheessa voin itse sanoa saavani hyvisviboja justysta ja Halimasta.

Tää yllätti, koska itse olisin tässä vaiheessa sanonut jeeksun olevan hyvismäinen ja muiden neutraaleja. (Ja jeeksukin lähinnä sen takia, et hänestä tulee olo, et on avoimesti liikkeellä ja innoissaan, enkä itse muista jeeksua mitenkään erityisen innokkaana pahistelijana.)

justy kirjoitti:Ei mulla noin syvää metaa haliman tavasta reagoida rayniin ole, mutta pahis-halima tietäisi kyllä, että rayn vaatii perusteluja jos tätä lähtee epäilemään, ja halima on muistaakseni pyrkinyt pahiksena välttämään konflikteja

Hmm, tässä saattaa olla jotain perää. Itsekin sanoisin, että Halima välttelee konflikteja. Mut en nyt tiedä onko tässä edes kauheasti mahdollisuuksia konflikteihin, kun en usko, että kukaan hyvällä tahdollakaan voi ajatella Haliman olevan tosissaan epäilynsä kanssa. Musta Haliman kommentti oli normaalia pelin alussa olevaa "vedetään tikusta asiaa" -tyyppinen kommentti. Olisiko Halima siis jättänyt kommentin pois pahiksena? Eeeehkä, ihan vain koska kyseessä on juuri rayn, mutta tässä kohtaa sanoisin, että ei. Ilman raynia kokevaa "vedetään tikusta asiaa" -kommenttia viesti olisi jäänyt laihaksi ja ns. huonon näköiseksi (käydään vaan moikkaamassa, puhumassa niitä näitä eikä tehdä sitä kaikkien peräänkuuluttamaa pelin edistystä). Olisiko Halima jotenkin muulla tavalla voinut olla "peliä edistävä", niin eipä oikein, korkeintaan kysymällä Meiziltä mitä hän tarkoitti kommentillaan putoamissäännöistä (ei muuten vielä ole mulle selvää, mut ehkä selviää myöhemmin topassa, tai sit pitäis lukea säännöt), mut tähänkin nään usean syyn miksei sitä tee: 1) ei vaikuta yhtä peliäedistävältä (koska ei ole millään muotoa epäily), 2) hänelle on selvää, mitä Meiz tarkoitti tai 3) hän ei uskalla kysyä, koska hän ei halua vaikuttaa huolestuneelta pahisten huonoista mahdollisuuksista.

justy Marzzuun aktivointi tuo kyllä plussaa justylle.

justy kirjoitti:Samaa mieltä. Ketäs äänestetään?

Okei, tykkään tästäkin. :D Nyt alan näkee sitä mihin rayn aikasemmin viittas.

jeekaka kirjoitti:Ja ei äänestetä Halimaa, justya, raynpelikoneita tai mua. Muuten voidaan tässä vaiheessa heittää vaikka tikkaa.

Hetkonen, miks et halua äänestää raynia?

Nauroin kyllä hieman "paska kysymys" -sarjalle. :DD

äng kirjoitti:Kun ei ole kymmeneen vuoteen tämä ollut tapana... :)

Apuva, nyt tuli vanha olo. :D Hankala käsittää, et ihan oikeesti voidaan jo puhua kymmenen vuotta sitten tapahtuneista jutuista...

Änkän viesti on vähän seilaamista, mutta en lähde niin paljoa vielä antamaan arvoa tälle. 10 vuoden pelitauko (+ kylän tyyli silloin 10 vuotta sitten... :D) ja kaikki naamat uusia.

tetra kirjoitti:On kyllä jänniä nämä "Mun pelityyli tulee olemaan..." julistukset. Sen taakse on hyvä sitten piiloutua, enempää ei sitten tarvitse tehdäkään

Miksi yksi pitkä viesti per päivä on vain? Mää voin luvata, että mä en ainakaan pystyisi lupaamaan yhtä pitkää viestiä joka päivä. :D Miksi pahis lupailisi noin paljon tai ylipäänsä mitään? Eikö paras taktiikka olisi olla lupailematta mitään, niin silloin ei koskaan tarvitsisi tehdäkään mitään... :D

tetra kirjoitti:Nyt sain sinusta, äng-äänne , irti monta palstamillimetriä sangen kärkevän sävyistä tekstiä, joka nyt on kaikkien luettavissa. Oikein kiva! Tästä on hyvä jatkaa.

Mitä ajatuksia tekstin kärkevyys sussa herättää?

Meiz kirjoitti:Ensireaktiona ängin avaus vibattaa enemmän pahismaiseen suuntaan. Pitkä viesti, mutta pitää sisällään filleriä ja readit tuntuvat varovaisilta (voi olla pahis mutta voipi olla hyviskin - tyyliin). Aika monesta pelaajasta löytyy jo jonkinlaista pahisreadia.

Tää hämmentää. Ensimmäinen päivä, pelaaja ei oo kymmeneen vuoteen pelannut, ei mitään käsitystä miten muut pelaa ja peliä on kulunut alle 24 tuntia ja on ihmeellistä, että readit on varovaisia? :D Tässä vaiheessa musta on ihan taputuksen paikka jo siinä, että on readeja kasassa ja jopa useampi pahisreadi. Olis helpompi ymmärtää jos ängin viestissä olis paljon sanoja, muttei olis readeja, mut niin.

Halima kirjoitti:
änkkä kirjoitti:Rayn tyyli taas on hieman provoavampi, se aina lukee mun mielessä hieman pahismaisena, koska yleensä juuri heidän luulisi kylvävän eripuraa kyläläisten välille. Jännä myös että hänen provoamisensa ei ylety tuohon Meizin omituisen ”pahis”viestin esille nostamiseen vaan siinä hän tyytyy vasta passaamaan justyn vanavedessä.

Tää on kyllä tosi hyvä pointti, ja pitää pitää mielessä jos Meiz tai rayn paljastuu pahikseksi. Toisaalta kuten justy sanoi, rayn ei kyllä silittele pahiskavereitaan silkkihansikkain, mutta ehkä ei olisi halunnut heti pelin alussa lähteä täysillä tykittämään pahiskaveriaan vastaankaan.

Eli oliko se hyvä pointti vai ei?

Halima kirjoitti:Tästä mulla tuli ekana mieleen, että änkkä ois pahis ja toinen pahis noissa hiljaisissa/vielä heräämättömissä, ja haluaa herättää epäilyä äänekkäämpien suuntaan ettei tiputettais randomilla vaan jotain hiljaista.

Suojelisitko itse hiljaista/heräämätöntä pahiskaveria?

jeeksusta hyvisfiilis vahvistuu, tuntuu kiinnittävän huomiota pieniinkin seikkoihin.

Meiz kirjoitti:@Marzzuu, jos tämän hetkisten viestien perusteella pitäisi keksiä yksi pahis, kuka se olisi ja miksi?

Miksi päätit kysytä Marzzuulta, vaikka justy on hyvin samantyyppistä häneltä kysynyt, eikä Marzzuu ole vielä herännyt ja vastannut siihenkään?

Ariel kirjoitti:Mä en ymmärrä mitä ihmeellistä Meizin aloituksessa oli. tai siis, mä näin sen lähinnä sellaisena, että kun rayn oli sanonut jotain tyyliin "ei ole hyviksille helppo peli", niin siihen vastauksena vaan heitti sellaisen "no ei ole pahiksillekaan :D". ja mä en näe miten tää kertoo Meizin roolista yhtään mitään.
lähinnä mua kiinnostaa, että miten muut on sitten ton kommentin tulkinnut, jos siitä saa jotain erikoisempaa

No mä en ainakaan tajunnut, et Meiz edes puhui samasta jutusta kuin rayn, kun en tajunnut, että tosiaan siinä tulisi tasapeli. Oletin, että Meiz viittaa johonkin säännöissä olevaan hassuun kirjoitusvirheeseen, tyyliin että onkin vahingossa kirjoitettu, että pahikset eivät voi tappaa öisin tms. :D En sitten tiedä, että kertooko tämä mitään. Voi olla, että ajatukseni meni eri tavalla, koska aivot on vanhat ja raihnaiset, tai sitten Meiz on ollut erityisen kiinnostunut pahisten voittoehdosta ja katseli asiaa siitä vinkkelistä.

Ariel tuntuu olevan hämmentävän (hyvällä tavalla! :D) samoilla linjoilla pelistä. Pientä nyökyttelyä siis oli lukiessa.

Meiz kirjoitti:Mainitsin kuitenkin samaisessa viestissä mihin ääni lähtisi sen hetken fiilisten mukaan. Lähinnä jäin odottelemaan loppujen pelaajien heräämistä, jotta saisin paremman kuvan kaikista pelaajista ennen äänestämistä.

Miksi? Jos joku herääjistä olisi pahismaisempi kuin änkkä, niin ainahan äänen voisi siirtää? Äänestämällä taas olisit saanut sanoillesi enemmän painoarvoa ja kun änkkä kerran on pelannut viimeksi 10 vuotta sitten, niin ehkä jopa häneltä voisi saada reaktiotakin, kun äänet eivät ehkä ole niin arkipäivää?

Jes! Kolme ekaa sivua luettu. Lähetän tämän nyt äänen kera ++Meiz ja jatkan sitten lukemista ja kommentoimista.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

Palkinnot: 16

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.03.2021 19:58:50

Siis mun mielestä Meizin epäilyt mä/Halima paria kohtaan on ihan humpuukkia ja varmaan Meiz tietää sen itsekin. Siiiiiis miks ihmeessä mä olisin Haliman pahistoverina lähtenyt pitämään änkkää hyviksenä? Miks Halima ois järkähtämättömästi päättänyt että änkkä onkin hyvis? Meillä ois kummallakin ollut AIKA MONTA tilaisuutta päätyä siihen lopputulokseen että änkkä onkin pahis ja äänestää sitä vaikka raynin peesissä ja Halima ei ois tällä hetkellä tippumassa.

//zey

KIITOS ZEY

++Meiz
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Halima » 05.03.2021 20:45:47

äng-äänne kirjoitti:Eli... epäilyttääkö nyt sitten kuitenkin? Taas vähän saman viestin sisällä tulee seilaamista edes takaisin.

Justystä puhutaan, ja en nyt välttämättä sanois että epäilyttää, mutta en kyllä ihan kirkkaimpaan hyviksien kastiinkaan laita justyä.

jeekaka kirjoitti:Siis mietin että onko tää niin vaikeeta siks, että pahikset on joko hiljaa (eli joukossa Tetra, Zey, Horaa) tai sitten ainakin toinen Meizistä ja raynista :D

Tää vastaa mun ajatuksia hyvin pitkälti. Suurin osa äänessä olleista vaikuttaa niin hyvismäisiltä, että jos raynin tiputtais tuosta listasta pois niin niistä etsisin tän pelin pahiksia. Eli siis Tetra, Zey, Horaa, Meiz <- siinä nelikossa meidän kaks pahista ehkä? (toim. huom. tämä oli ennen Zeyn hyvismäistä kolmen sivun koontiviestiä)

justy kirjoitti:Tässä taustalla on miete, että nyt kun Zey, Horaa ja Marzzuu ovat heränneet, pitäiskö vaan tappaa Tetra tänään, joka mun (vähäisen) kokemuksen perusteella ei välttis enää aktivoidu. Haliman postit eilisestä alkaen ei oo ollut pöllömpiä, ja ehkä hänen kiireetkin helpottaa kohta kun talviloma loppuu? Eli periaatteessa vois toivoa, että Halimasta on paremmat mahdollisuudet päästä myöhemmin perille kuin Tetrasta.

Tästä mä oon ihan kympillä samaa mieltä! Tehdään näin! Mun kiireet todennäköisesti helpottaa, joskin siitä syystä että täällä se talviloma vasta alkaa. Nyt on ollut siis töitä ja lapsia ja menoja jne, ens viikolla on vaan menoja ja löhöilyä, työt ei kiireytä. :) Kotona siis vietetään talviloma, ei mennä mihinkään reissuun.

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:
änkkä kirjoitti:Rayn tyyli taas on hieman provoavampi, se aina lukee mun mielessä hieman pahismaisena, koska yleensä juuri heidän luulisi kylvävän eripuraa kyläläisten välille. Jännä myös että hänen provoamisensa ei ylety tuohon Meizin omituisen ”pahis”viestin esille nostamiseen vaan siinä hän tyytyy vasta passaamaan justyn vanavedessä.

Tää on kyllä tosi hyvä pointti, ja pitää pitää mielessä jos Meiz tai rayn paljastuu pahikseksi. Toisaalta kuten justy sanoi, rayn ei kyllä silittele pahiskavereitaan silkkihansikkain, mutta ehkä ei olisi halunnut heti pelin alussa lähteä täysillä tykittämään pahiskaveriaan vastaankaan.

Eli oliko se hyvä pointti vai ei?

Ottaen huomioon että unohdin myöhemmin koko jutun (katso myöhemmin ketjussa), ehkä se ei niin hyvä pointti sitten ollutkaan.

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:Tästä mulla tuli ekana mieleen, että änkkä ois pahis ja toinen pahis noissa hiljaisissa/vielä heräämättömissä, ja haluaa herättää epäilyä äänekkäämpien suuntaan ettei tiputettais randomilla vaan jotain hiljaista.

Suojelisitko itse hiljaista/heräämätöntä pahiskaveria?

Riippuu tilanteesta. Jos olettaisin että se pahiskaveri vois vielä herätä ja aktivoitua niin voisin alussa suojellakin. Esim. Championshippi-pelissä suojelin vähän pelaajaa, joka sitten heräämättömyyden takia tipahti ja tilalle tuli varapelaaja.

Zeyn ekasta kiinniottoviestistä tuli hyvismäinen fiilis - Zey tuntuu itseltään ja on paljon samoilla linjoilla mun kanssa. Tosin Zey on paljon mua nopeampi huomaamaan Meizistä pahismaisuuksia, mihin oon nyt ihan viime aikoina ruvennut heräämään.

Väliaikahuomio siis, että Meiz on tippunut ehkä pahisten laatikkoon ja Zey teki vahvan tribuutin hyvisten lootaan.

Hehee, ja nyt kun sekä Zey että jeekaka puhui Meizin pahikseudesta ennen mua niin näyttää että teen tän vaan pelastaakseni itseni, mutta teen sen silti.
--Tetradynamia
++Meiz
Halima
Ylläpitäjä

Palkinnot: 14

ViestiKirjoittaja Ariel » 05.03.2021 20:49:05

änkkä btw, onko sulla mitään syitä epäillä raynia jotka ei liity Halimaan? ja siis lähinnä, jos Halima nyt paljastuu hyvikseksi, niin miten se vaikuttaisi sun readiin raynista?

Jos me nyt Marzzuusta puhutaan, niin mä en osaa sanoa siitä yhtään mitään. Ja sinänsä mua ei haittaisi jos se kuolisi nyt, koska mä en usko että mä tuun saamaan siitä mitään selkeämpää readia myöhemminkään. Mutta en mä oikeastaan usko että mikään mitä se on täällä tehnyt on varsinaisesti pahismaista. (tosin mun mielestä kukaan ei oo ollut pahismainen...)

Mä ehkä ennemmin tappaisin Tetran kuin Haliman, ainakin tässä kohtaa. on Halima kuitenkin mun mielestä sen verran hyvismäinen ollut, että mä en sitä nyt heti ensimmäisenä haluaisi lynkata. Meizistä mä en osaa sanoa yhtään että mihin kohtaan tällä listalla se sijoittuu :D
(siis, jos mä meen ihan pelkästään fiilisten perusteella, niin mä sanoisin että Halima on hyvismäisempi kuin Meiz. mutta mun ei varmaan pitäisi mennä pelkästään fiilisten perusteella enää tässä kohtaa :D)

//Halima väliin, en jaksa lukea :D
Ariel
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.03.2021 20:52:05

Ja sitten siis jos väki on sitä mieltä, että tiputetaan mieluummin Tetra, koska se on niin epäaktiivinen niin se käy mulle :D Oon melko varma, että se oikeasti on Meizin pahistoveri, koska en oikein tiedä miksi Meiz muuten ajais Haliman lynkkausta kuin käärmettä piippuun :D
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.03.2021 20:52:28

Mutta nyt olen vihdoin tyytyväinen ääneeni.
jeekaka
Kyläläinen

EdellinenSeuraava

Paluu Keskusaukio