Tulevat kuukauden pelit

Haluatko ilmoittautua peliin? Täältä löydät kaikki pelaajia tällä hetkellä etsivät pelit, sekä oppaat pelaamiseen. Tai ehkäpä haluat vetää oman pelisi? Täältä löytyy ohjeita sen tekoon ja jätä se sitten jonoon täältä löytyvään Tulevien pelien topiciin.

Tulevat kuukauden pelit

ViestiKirjoittaja Sukka » 19.10.2013 20:37:36

Tämä topic on varattu tulossa olevien kuukauden pelien ilmoituksille. Tässä ketjussa pelinjohtajat jonottavat, jotta pääsevät vetämään Kylän kuukauden pelin. Ennen kuin peli päästetään ilmoittautumiseen, se tarkistetaan mafian toimesta. Et voi vetää ensimmäisenä pelinäsi kuukauden peliä. Mikäli siis et ole ennen toiminut pelinjohtajana Kylässä, laita ensimmäinen pelisi sivupelijonoon.

Kuukauden pelin tule olla kooltaan vähintään 15 pelaajaa. Pelin tulisi myös olla säännöiltään selkeä ja aloittelijaystävällinen, eli kokeelliset ja osa erikoispeleistäkin kuuluvat sivupelijonoon pelin koosta riippumatta. Lue pelinjohtajan säännöt ja ohjeet jotta tiedät mihin jonoon pelisi kuuluu!

Tämän ensimmäisen viestin lopussa on lista tulossa olevista kuukauden peleistä ja jonossa olevista pelinjohtajista.

Topicista huolehtivat (= Tarkistajat): Zey, Violet, Cameron
Ilmolupia jakelee: Halima

*

Topicin käyttö:
- Pelinjohtajan säännöt ja ohjeet. Täältä löytyvät ohjeet tämän topicin käyttöön, selitykset pelin kirjoituksesta ja jonottamisesta, tarkistuksesta ja ilmoittautumisluvan saannista. Käy kohta kohdalta läpi koko pelin elämä aina pelin kirjoituksesta Hautausmaalle asti, jotta tiedät etukäteen miten homma toimii. Lue ja noudata!

Pelinjohtajan säännöt ja ohjeet -ketjusta tulee ainakin lukea seuraavat:
- Ensimmäinen viesti, jossa on kaikki yleinen asia pelinjohtamisesta. Ehdotonta luettavaa ennen ensimmäisen pelin johtamista.
- Peruspelin pohja, johon pj:n tarvitsee täyttää vain teemaan liittyviä asioita ja muita lisäyksiä. Valittavanasi on kaksi pohjaa erilaisilla aktiivisuusvaatimuksilla. Valmiit säännöt on hyväksi havaittu. Käyttäkää niitä.
- Ohjeet sääntöjen kirjoittamiseen, kätevä ohjenuora pelin kirjoittamisessa. Lue!
- Pelinjohtajan muistilista ja muita ohjeita, jonne on koottu useimmiten tarvittavat muistilistat ja listattu yleisimmät kompastuskivet ja ongelmat. (erittäin suositeltavaa luettavaa pj:ksi aikovalle).
Tietotoimisto on kyllä kokonaisuudessaan täynnä tärkeää asiaa, jotka tulevan pelinjohtajan olisi hyvä tietää!

Kun kaikki oleellinen on luettu, tärkein asia on pelin suunnitteluun käytetty aika ja pelin miettiminen kaikilta puolilta. Sääntöjä ja erikoishahmokuvauksia ei voi muuttaa tai tarkentaa kesken pelin (paitsi hätätilanteessa, mutta sitä ei toivottavasti sinulle tule :), joten ne pitää tehdä kunnollisiksi ennen sitä.
Hyvä ajatus peliä tehdessä on luetuttaa pelisi toisella kyläläisellä, koska usein kaksi huomaa enemmän kuin yksi. Voitte ajatella asiaa myös siltä kannalta, että hyvä peli-ilmoitus innostaa myös pelaajia ilmoittautumaan. Joten panostakaa niihin!

Tarkistus:
Tarkistus on viimeinen vilkaisu, että pelisi varmasti toimii. Tarkoitus ei kuitenkaan ole, että tarkistaja kirjoittaa toimimattoman ja sekavan pelisi uusiksi alusta, ja muutenkin hankalien pelien tarkistaminen ei ole kenenkään mielipuuhaa, joten olettehan kilttejä ja helpotatte sitä niin pitkälle kuin pystytte? Kiitos! ^^
Tarkistuksessä joku Tarkistajista antaa yksärillä sinulle palautetta pelisi toimivuudesta sekä esittää kysymyksiä. Tarkistajat ovat tottuneet miettimään pelejä kaikilta puolilta ja heillä on tietoa ja kokemusta siitä, mikä toimii ja mikä ei, joten heitä kannattaa kuunnella.
Kun saat tarkistusviestin, sinun oletetaan vastaavan siihen ja tekevän pyydetyt muutokset kahden viikon kuluessa (paitsi jos sinulla on poissaoloa).
Tarkistamisen ajankohta ja nopeus eivät vaikuta pelin IV:hen pääsyyn (=Tarkistusnopeus ei sinällään vaikuta pelin ilmoittautumisvaiheeseen pääsyyn mitenkään.) Pelisi ei voi kuitenkaan päästä ilmoittautumisvaiheeseen ennen kuin se on tarkistettu! Joissakin peleissä tarkistus joudutaan jakamaan kahtia. Jos pelin äänestys koskee esimerkiksi rooleja tai muita pelin sääntöjä, tarkistetaan peli muilta osin ennen ilmoittautumisvaihetta. Kun äänestys on ohitse, pelin tarkistetaan loppuun.

Kun pääset pelinjohtaja-jonon huipulle, sinuun otetaan yhteyttä ja kerrotaan milloin saat pitää pelisi. Kyseessä olevaa kuukautta edeltävän kuukauden 20.-30. päivä tulisi olla jokin äänestys peliäsi koskien. Äänestyksen aihe voi olla joko päivän kesto, äänestyssysteemi, erikoisroolit, tai sitten mikä peleistäsi pelautetaan. Tai mikä tahansa muu haluamasi asia, joka kuitenkin koskee tulevaa kuukauden peliä. Tee äänestys kirjastoon edellisen kuukauden 20. päivä ja muista kertoa mihin asti on äänestysaikaa (normaalisti 30. päivään asti, mutta ainakin helmikuu on poikkeus).

Äänestysajan päätyttyä tee (tarkistajan avustuksella ja hyväksynnällä!) mahdolliset muutokset peliin, ja laita kirjastoon pelistäsi ilmoittautumisketju kuukauden ensimmäisenä päivänä. Kerro ilmoittautumisketjussa milloin ilmoittautumisaika päättyy (yleensä kuun 10. päivä).

Jonotussysteemi

Kuukauden pelien jonossa jonottavat pelien sijasta pelinjohtajat. Kun lisäät ensimmäisen pelisi tähän ketjuun, sinut lisätään pj-jonon hännille. Voit laittaa tähän ketjuun enintään kolme peliä (kaikkiin tuleviin yhteensä enintään 4), ensimmäisen jälkeen tulevat pelit eivät vaikuta paikkaasi jonossa. Kun on sinun vuorosi pelauttaa kuukauden peli, saat valita tässä ketjussa olevista tarkistetuista peleistäsi haluamasi pelautukseen.

Voit arvioida hyvin, milloin pääset pelauttamaan kuukauden pelin, sillä näitä pelejä pelataan pääsääntöisesti yksi kuukaudessa. Toki vuorosi voi koittaa aiemminkin, mikäli edelläsi oleva pelinjohtaja ei halua pelauttaa omalla vuorollaan. :) Kun olet saanut kuukauden pelin vetovastuun (eli saat tehdä äänestyksen ja ilmoittautumisketjun), menetät paikkasi jonon huipulla. Mikäli sinulla on muita pelejä tässä ketjussa, siirryt automaattisesti jonon hännille. Mikäli taas sinulla ei ole enää pelejä tässä ketjussa, sinut poistetaan jonosta kokonaan. (Toki pääset sinne takaisin kun teet uuden pelin ketjuun).

Selitykset muille käytettäville termeille:
Sanakirjassa.

*

TULOSSA OLEVAT PELIT:
Pelin tarkistuksen eteneminen näkyy pelin nimen ympärillä olevista sulkeista. ((Peli)) on tarkistamaton. (Peli) taas sellainen, jonka tarkistus on kesken. Ilman sulkeita olevat pelit ovat tarkistettuja. Kursivoidut ovat IV:ssä.
(Pelin nimi - pelinjohtaja)

Peruspelit
Ilta zombidiskossa (Jitachi)

Erikoispelit
((Iloinen paripeli (Zey)))

PELINJOHTAJAJONO:
Jokaisen pelinjohtajan perässä on kuukausi. Mikäli kuukausi on suluissa, niin aika on vain arvio, eikä välttämättä lopullinen kuukausi, jolloin peli tulee ilmoon. Jos kuukauden ympärillä ei ole sulkeita, niin kyseinen kuukausi on varma. Tällöin myös pelinjohtajalta on varmistettu, että hän voi johtaa peliä kyseisenä kuuna.
Jitachi tammikuu
Zey (helmikuu)
Avatar
Sukka
Ylläpitäjä
 
Viestit: 113
Liittynyt: 19.10.2013 13:38:02

Re: Tulevat kuukauden pelit

ViestiKirjoittaja Jitachi » 03.12.2017 21:30:33

Ilta zombidiskossa

PJ: Jitachi
VPJ/APJ: ?
Pelityyppi: Peruspeli
Pelaajamäärä: 15
Äänestystapa:
Pelimode: ?

Tiputtuani kuolleistaherättäjän kryptaan sain todistaa eriskummallista näkyä. Huoneen olivat vallanneet zombit, jotka olivat perustaneet sinne diskon. Olin jo etukäteen odottanutkin, että kryptassa tulisi olemaan kuollutta menoa mutta en ollut varautunut ihan tämän näköiseen touhuun. Vaikka minua pelottikin, oli pakko kerätä rohkeutta ja ruveta etsimään muita epäonnisia, jotka olivat myös vahingossa eksyneet tähän hirveään paikkaan täynnä kuolleiden hajua, mädäntyneitä ruumiinosia sekä etenkin hyvin huonoa musiikkia. Ehkä löytäisin myös itse kuolleistaherättäjän.

Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.

Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan yönimi, eli kyseisen yön kohde, mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Lisäksi Kylässä on käytössä varanimisysteemi, johon pääsee tutustumaan varanimisysteemi -topicissa. Mikäli yönimeä ei ole käytettävissä kun vuorokausi on umpeutunut (aikaisemmin vain, jos pelinjohtaja on erikseen ilmoittanut kyseisen yön umpeutumisajan olevan lyhyempi), eivät erikoishahmot toimi lukuun ottamatta varanimisysteemi -topicissa mainittuja rooleja.


Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Pelissä on puhepakko joka pelipäivä. Jokaisen pelaajan tulee siis kirjoittaa peliketjuun vähintään kerran pelipäivän aikana. Mikäli pelaaja ei täytä puhepakkoa, hänet poistetaan sen päivän iltana ulos äänestetyn pelaajan mukana. Tällöin puhepakkoaan suorittamattomalle pelaajalle haetaan varapelaajaa. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään yhden kierroksen ajan.

Hahmot:

Hyvät:
1 kertakäyttöinen ennustaja voi tarkistaa jonkun pelaajan kerran pelin aikana ja saa tietää onko tämä pahisten vai hyvisten puolella.
1 suojelija ilmoittaa pelinjohtajalle, ketä hän suojelee yöllä. Jos joku hyökkää suojellun kimppuun, tämä ei kuole. Suojelija ei voi suojella itseään, eikä kuolleistaherättäjän herättämää pelaajaa.
1 kuolleistaherättäjä, joka kykenee herättämään kerran pelissä yöaikaan yhden jo kuolleen pelaajan henkiin. Henkiinherätetty pelaaja herää eloon ilman erikoiskykyjä.
9 tavallista ihmistä nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan murhaajat ja äänestää nämä hirteen. Kyläläisten tavoite on saada kaikki pahikset pois pelistä.

Pahat:
2 pahista, zombidiskon turvamiehet, tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden muista pelaajista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Pahisten tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksia on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
1 petturi, eli zombidiskon baarimikko on ihminen, joka on liitossa zombien kanssa, mutta ei varsinainen pahis. Hän työskentelee zombien laskuun ja saa keskustella heidän kanssaan yksityisviestein. Päivän aikana petturi yrittää äänestää mahdollisimman monta viatonta hirteen samalla kun suojelee pahiksia. Ennustaja näkee petturin viattomana. Petturi voittaa pelin pahisten voittaessa.

Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Petturi voittaa pahisten kanssa.
Petturia ei tarvitse saada hengiltä hyvisten voittoon ja tätä ei lasketa pahikseksi pahisten voitossa.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jitachi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 617
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 1

Re: Tulevat kuukauden pelit

ViestiKirjoittaja Zey » 03.12.2017 21:36:06

Iloinen paripeli

PJ: Zey
VPJ/APJ:
Pelityyppi: Paripeli
Pelaajamäärä: 22
Äänestystapa:
Pelimode:

Ingame:
Ingame tulee olemaan mieltä piristäviä kuvia.

Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä, sekä hänen parinsa. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan parinsa kanssa. Jos ääniä ei ole, lynkattava pari arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.

Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan yönimi, eli kyseisen yön kohde, mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Lisäksi Kylässä on käytössä varanimisysteemi, johon pääsee tutustumaan varanimisysteemi -topicissa. Mikäli yönimeä ei ole käytettävissä kun vuorokausi on umpeutunut (aikaisemmin vain, jos pelinjohtaja on erikseen ilmoittanut kyseisen yön umpeutumisajan olevan lyhyempi), eivät erikoishahmot toimi lukuun ottamatta varanimisysteemi -topicissa mainittuja rooleja.
Pahiksien yötapon kohteen lisäksi kyseisen pelaajan pari kuolee myös.

Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Pelissä on puhepakko joka pelipäivä. Jokaisen pelaajan tulee siis kirjoittaa peliketjuun vähintään kerran pelipäivän aikana. Mikäli pelaaja ei täytä puhepakkoa, hänet poistetaan sen päivän iltana ulos äänestetyn pelaajan mukana. Tällöin puhepakkoaan suorittamattomalle pelaajalle haetaan varapelaajaa. Kun pelaaja tippuu epäaktiivisuuden takia pelistä, hänen parinsa jatkaa pelaamista normaalisti. Tippunut pelaaja korvataan mahdollisimman pian, kun vain varapelaaja löytyy. Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa. Jos kuitenkin parin toinenkin osapuoli tippuu, eikä kummallekaan pelaajalle löydetä varapelaajaa, pari tapetaan seuraavana aamuna. Mikäli usealle pelaajalle tarvitaan varapelaajaa, mutta kaikille ei saada, arvotaan ketä varapelaaja menee varittamaan. Tässä otetaan kuitenkin kiireellisyys huomioon: mikäli pelissä on pari/pareja, joiden kumpikin osapuoli on tippunut, kyseiset parit ovat etusijalla.

Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään yhden kierroksen ajan.

Hahmot:

Hyvät:
9 hyvisparia nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan murhaajat ja äänestää nämä hirteen. Kyläläisten tavoite on saada kaikki pahikset pois pelistä.

Pahat:
2 pahisparia tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden muista pelaajista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Pahisten tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksia on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.

Parit:
Pelissä pelataan pareittain. PJ arpoo parit ennen pelin alkua. Parit jakavat saman roolin ja saavat keskustella pelin aikana toistensa kanssa valitsemallaan yksityisellä tavalla. Pareja ei kuitenkaan paljasteta pelin alussa, mutta pelaajat saavat parinsa paljastaa pelin aikana niin halutessaan.

Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Uskomattoman hykerryttävän tyrmistyttävä.
Avatar
Zey
Ylläpitäjä
 
Viestit: 919
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Kotiyhteisö: Kylä


Paluu Kirjasto

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa