Löytötavaratoimiston tiski

Haluatko ilmoittautua peliin? Täältä löydät kaikki pelaajia tällä hetkellä etsivät pelit, sekä oppaat pelaamiseen. Tai ehkäpä haluat vetää oman pelisi? Täältä löytyy ohjeita sen tekoon ja jätä se sitten jonoon täältä löytyvään Tulevien pelien topiciin.

Löytötavaratoimiston tiski

ViestiKirjoittaja Sukka » 19.10.2013 20:23:21

Puuttuuko varapelaajia? Onko sinulla hyvä idea peliin, mutta ei halua/aikaa pelin johtamiseen itse? Oletko jo johtamassa peliä, mutta haluaisit apulaisen tai tarvitset sijaista lomasi ajaksi? Löytötavaratoimiston tiski on oikea paikka kaikenlaisille peliin liittyville kyselyille, tarjouksille ja hakuilmoituksille.

Mitä kaikkea voit hakea:
- Pelinjohtajaa / pelinjohtajakaveria johtamaan peliä, johon sinulla on idea
- Varapelinjohtajaa hoitamaan peliäsi sillä välin kun olet lomalla. (Haettava ennen pelin alkua.)
- Apulaispelinjohtajaa / pelinjohtajakaveria, joka johtaa peliä kanssasi ja auttaa sinua koko pelin keston ajan laskemalla ääniä ja puuhailemalla muuta mukavaa.
- Kirjailijaa kehittämään sinulle pelin idean, säännöt, hahmot tai jotakin muuta vastaavaa
- Apulaiskirjailija / kirjailijakaveria auttamaan sinua peli-idean kehittelyssä.
- Varapelaajaa korvaamaan pelistä antiaktiivisuuteen pudonneet.

Sen sijaan yleiset keskustelut ideoista ja muista ja niiden kommentoinnit kuuluvat muualle.

Toivomme, että kun teette ilmoituksen, laittaisitte selvästi siihen näkyviin, millaisesta ilmoituksesta on kyse. Esim. "haetaan varapelinjohtajaa" tai "vapaaehtoinen pelinjohtaja". Samoin on hyvä, jos kerrotte mitä toiveita teillä on aikataulujen suhteen tai millaista apulaista / kirjailijaa / pelinjohtajaa haette (eli mitä toivoisitte tämän tekevän).

Kun vastaat ilmoitukseen, laita vastaus ilmoituksen jättäneelle yksäreitse, ei tähän topiciin (näin tämä topic pysyy siistinä ja mukavana lukea). Samoin muut kysymykset yksärillä, ei tähän topiciin. Ilmoituksen jättäneiden taas toivomme muokkaavan viestiinsä selvästi näkyviin, kun ovat löytäneet haluamansa, jotta vanhoja ilmoituksia voidaan poistaa. Yli puoli vuotta vanhat ilmoitukset poistetaan, mutta ne saa halutessaan uusia.
Avatar
Sukka
Ylläpitäjä
 
Viestit: 117
Liittynyt: 19.10.2013 13:38:02

Re: Löytötavaratoimiston tiski

ViestiKirjoittaja Zey » 03.02.2019 16:24:23

Etsin PJ:tä alla olevalle pelille, pliis, napatkaa joku! :D

Livemafiaa

PJ: ?
VPJ/APJ: ?
Pelityyppi: Erikoispeli
Pelaajamäärä: 15
Äänestystapa: KKÄ
Pelimode: ?

Olipa kerran pieni porukka, joka päätti pelata livemafiaa.


Päivä ja äänestys (KKÄ):

Päivä on jaettu kahteen osaan. Ensimmäinen osa, aamupäivä, kestää 3 vuorokautta ja toinen osa, iltapäivä, kestää 1 vuorokauden. Aamupäivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Ääni lasketaan, jos pelinjohtaja tietää ketä äänellä tarkoitetaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee anhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista. Kun aamupäivä päättyy, kaksi eniten ääniä saanutta siirtyy seuraavalle kierrokselle. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensiksi saanut siirtyy seuraavalle kierrokselle. Jos ääniä on vain yhdellä pelaajalla, kyseinen pelaaja lynkataan suoraan ja siirrytään yöhön. Jos ääniä ei ole kenelläkään, arvotaan lynkattava pelaaja ja siirrytään suoraan yöhön.

Mikäli vähintään kahdella pelaajalla on aamupäivän lopuksi ääniä, siirrytään iltapäivään. Iltapäivällä pelaajat äänestävät samoin kuin aamupäivällä, mutta tällä kertaa he voivat äänestää vain aamupäivällä kahta eniten ääniä saanutta pelaajaa (PJ kertoo henkilöt iltapäivän aloittaessaan). Muu puhuminen on kielletty, lukuunottamatta lynkkausvaarassa olevia pelaajia, jotka eivät saa äänestää, mutta saavat keskustella ja puolustautua parhaansa mukaan. Iltapäivän päättyessä eniten ääniä saanut pelaaja lynkataan. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensiksi saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole kenelläkään, lynkattava arvotaan kyseisten kahden pelaajan kesken.

Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.


Yö:
Peli alkaa poikkeuksellisesti 0. yöstä, jolloin cupido toimii, mutta muut eivät.
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan yönimi, eli kyseisen yön kohde, mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Lisäksi Kylässä on käytössä varanimisysteemi, johon pääsee tutustumaan varanimisysteemi -topicissa. Mikäli yönimeä ei ole käytettävissä kun vuorokausi on umpeutunut (aikaisemmin vain, jos pelinjohtaja on erikseen ilmoittanut kyseisen yön umpeutumisajan olevan lyhyempi), eivät erikoishahmot toimi lukuun ottamatta varanimisysteemi -topicissa mainittuja rooleja.


Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Pelissä on puhepakko joka pelipäivä. Jokaisen pelaajan tulee siis kirjoittaa peliketjuun vähintään kerran pelipäivän aikana. Mikäli pelaaja ei täytä puhepakkoa, hänet poistetaan sen päivän iltana ulos äänestetyn pelaajan mukana. Tällöin puhepakkoaan suorittamattomalle pelaajalle haetaan varapelaajaa. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään yhden kierroksen ajan.


Hahmot:

Kyläläiset:
1 poliisi voi joka yö tarkistaa jonkun pelaajan ja saa tietää onko tämä mafian vai kyläläisten puolella. Poliisi ei siis saa tietoonsa tarkkaa roolia. Poliisi näkee hullun kyläläisenä. (Vastaa ennustajaa.)
1 lääkäri ilmoittaa pelinjohtajalle, ketä hän lääkitsee yöllä. Jos joku hyökkää lääkityn kimppuun, tämä ei kuole. Lääkäri saa lääkitä itseään, muttei ketään kahtena peräkkäisenä yönä. (Vastaa suojelijaa.)
1 cupido, joka saa pelin alussa päättää ketkä kaksi pelaajaa rakastuvat toisiinsa. Kyseisistä pelaajista tulee rakastavaiset. Lisää tietoa rakastavaiskohdassa.
8 tavallista kyläläistä nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan mafiosot ja hullun ja äänestää nämä hirteen. Kyläläisten tavoite on saada kaikki mafiosot ja hullu pois pelistä.

Mafiosot:
2 tavallista mafiosoa tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden muista pelaajista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla kyläläiset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Mafiosojen tavoite on tappaa niin monta pelaajaa, että mafiosoja on saman verran tai enemmän kuin kyläläisiä. (Vastaa pahista.)
1 seuralainen, joka tuntee muut mafiosot ja saa puhua heidän kanssaan yksityisviestein. Joka yö seuralainen valitsee yhden muista pelaajista, jonka kanssa viettää kyseisen yön. Pelaaja, jonka kanssa seuralainen viettää yönsä, ei ehdi kyseisenä yönä tekemään mitään muuta. Seuralainen ei vieraile kenenkään pelaajan luona kahtena peräkkäisenä yönä. Mikäli seuralainen vierailee jommankumman mafioson luona, mafiosojen yötappo epäonnistuu. (Vastaa pahisroolinlukitsijaa.)

Muut:
1 hullu pelaa peliä yksin. Joka yö hän valitsee yhden muista pelaajista tapettavaksi ja päivällä yrittää esittää viatonta. Hullun tavoite on tappaa niin monta pelaajaa, että hullu jää kaksin jonkun toisen pelaajan kanssa. (Vastaa sarjamurhaajaa.)

Rakastavaiset:
Cupido määrää pelin alussa ketkä kaksi pelaaja rakastuvat toisiinsa. Rakastavaiset eivät saa pelin aikana äänestää toisiaan ja rakastavaisten voittoehto riippuu rakastavaisten rooleista.
Kyläläisten puolella olevat rakastavaiset voittavat kyläläisten kanssa.
Mafioso ja kyläläinen -rakastavaiset voittavat, mikäli ovat viimeiset pelaajat hengissä.
Hullu ja kyläläinen -rakastavaiset voittavat, mikäli ovat viimeiset pelaajat hengissä.
Mafioso ja hullu -rakastavaiset voittavat, mikäli ovat viimeiset pelaajat hengissä.
Rakastavaiset saavat keskustella toistensa kanssa pelin aikana. Mikäli toinen rakastavaisista lynkataan tai tapetaan yöllä, toinen rakastavainen kuolee saman tien sydänsuruihin.


Voittaminen:
Kyläläiset voittavat, kun kaikki mafiosot sekä hullu ovat kuolleet.
Mafiosot voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin kyläläisiä.
Hullu voittaa, kun hän jää kaksin jonkun toisen pelaajan kanssa.
Mikäli pelissä on jäljellä enää hullu ja mafioso, peli päättyy hullun voittoon.
Rakastavaiset voittavat joko kyläläisten mukana (mikäli rakastavaisparin kumpikin osapuoli on kyläläinen) tai mikäli ovat viimeiset pelaajat hengissä.
Mikäli pelissä on jäljellä enää hullu, mafioso ja kyläläinen, joista kyläläinen on jommankumman kanssa rakastavainen, peli päättyy rakastavaisten voittoon.
Fiksubjs dilmaattinen
~Lomalla 31.7. asti~
Avatar
Zey
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2348
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16


Paluu Kirjasto

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron