Tulevat sivupelit

Haluatko ilmoittautua peliin? Täältä löydät kaikki pelaajia tällä hetkellä etsivät pelit, sekä oppaat pelaamiseen. Tai ehkäpä haluat vetää oman pelisi? Täältä löytyy ohjeita sen tekoon ja jätä se sitten jonoon täältä löytyvään Tulevien pelien topiciin.

Tulevat sivupelit

ViestiKirjoittaja Sukka » 02.11.2013 20:21

Tämä topic on varattu tulossa olevien sivupelien ilmoituksille. Tässä ketjussa pelinjohtajat jonottavat, jotta pääsevät vetämään Kylässä sivupelin. Ennen kuin peli päästetään ilmoittautumiseen, se tarkistetaan mafian toimesta. Pelinjohtajan ensimmäisen pelin tulee olla sivupeli, vasta sivupelin vedettyäsi voit halutessasi mennä kuukauden peli -jonoon.

Sivupelijonoon kuuluvat:
- alle viidentoista pelaajan pelit aina
- pelinjohtajan ensimmäinen kylässä vetämä peli riippumatta pelin koosta
- kaikki kokeelliset pelit riippumatta pelin koosta
- osa erikoispeleistä (tarkista erikoispelien kohdalla pelinjohtajan säännöistä ja ohjeista kumpaan jonoon pelisi kuuluu!)

Sivupelejä tulee ilmoittautumisvaiheeseen säännöllisen epäsäännöllisesti. Yleinen tahti on, että kun edellinen sivupeli päättyy, seuraava pääsee ilmoittautumisvaiheeseen. Mikäli sivupeli ei ole täyttynyt, odotetaan muutama (4-7) päivä ennen seuraavan sivupelin laittamista ilmovaiheeseen.

Tämän ensimmäisen viestin lopussa on lista tulossa olevista sivupeleistä.

Topicista huolehtivat (= Tarkistajat): Zey, Violet, Cameron
Ilmolupia jakelee: Halima

*

Topicin käyttö:
- Pelinjohtajan säännöt ja ohjeet. Täältä löytyvät ohjeet tämän topicin käyttöön, selitykset pelin kirjoituksesta ja jonottamisesta, tarkistuksesta ja ilmoittautumisluvan saannista. Käy kohta kohdalta läpi koko pelin elämä aina pelin kirjoituksesta Hautausmaalle asti, jotta tiedät etukäteen miten homma toimii. Lue ja noudata!


Pelinjohtajan säännöt ja ohjeet -ketjusta tulee ainakin lukea seuraavat:
- Ensimmäinen viesti, jossa on kaikki yleinen asia pelinjohtamisesta. Ehdotonta luettavaa ennen ensimmäisen pelin johtamista.
- Peruspelin pohja, johon pj:n tarvitsee täyttää vain teemaan liittyviä asioita ja muita lisäyksiä. Valittavanasi on kaksi pohjaa erilaisilla aktiivisuusvaatimuksilla. Valmiit säännöt on hyväksi havaittu. Käyttäkää niitä.
- Ohjeet sääntöjen kirjoittamiseen, kätevä ohjenuora pelin kirjoittamisessa. Lue!
- Pelinjohtajan muistilista ja muita ohjeita, jonne on koottu useimmiten tarvittavat muistilistat ja listattu yleisimmät kompastuskivet ja ongelmat. (erittäin suositeltavaa luettavaa pj:ksi aikovalle).
Tietotoimisto on kyllä kokonaisuudessaan täynnä tärkeää asiaa, jotka tulevan pelinjohtajan olisi hyvä tietää!

Kun kaikki oleellinen on luettu, tärkein asia on pelin suunnitteluun käytetty aika ja pelin miettiminen kaikilta puolilta. Sääntöjä ja erikoishahmokuvauksia ei voi muuttaa tai tarkentaa kesken pelin (paitsi hätätilanteessa, mutta sitä ei toivottavasti sinulle tule :), joten ne pitää tehdä kunnollisiksi ennen sitä.
Hyvä ajatus peliä tehdessä on luetuttaa pelisi toisella kyläläisellä, koska usein kaksi huomaa enemmän kuin yksi. Voitte ajatella asiaa myös siltä kannalta, että hyvä peli-ilmoitus innostaa myös pelaajia ilmoittautumaan. Joten panostakaa niihin!

Tarkistus:
Tarkistus on viimeinen vilkaisu, että pelisi varmasti toimii. Tarkoitus ei kuitenkaan ole, että tarkistaja kirjoittaa toimimattoman ja sekavan pelisi uusiksi alusta, ja muutenkin hankalien pelien tarkistaminen ei ole kenenkään mielipuuhaa, joten olettehan kilttejä ja helpotatte sitä niin pitkälle kuin pystytte? Kiitos! ^^
Tarkistuksessä joku Tarkistajista antaa yksärillä sinulle palautetta pelisi toimivuudesta sekä esittää kysymyksiä. Tarkistajat ovat tottuneet miettimään pelejä kaikilta puolilta ja heillä on tietoa ja kokemusta siitä, mikä toimii ja mikä ei, joten heitä kannattaa kuunnella.
Kun saat tarkistusviestin, sinun oletetaan vastaavan siihen ja tekevän pyydetyt muutokset kahden viikon kuluessa (paitsi jos sinulla on poissaoloa), muussa tapauksessa pelisi putoaa listan hännille.
Tarkistamisen ajankohta ja nopeus eivät vaikuta pelin IV:hen pääsyyn (=Tarkistusnopeus ei sinällään vaikuta pelin ilmoittautumisvaiheeseen pääsyyn mitenkään.) Pelisi ei voi kuitenkaan päästä ilmoittautumisvaiheeseen ennen kuin se on tarkistettu!

Kun on pelisi vuoro päästä ilmoittautumisvaiheeseen, sinuun otetaan yhteyttä ja annetaan ilmottautumislupa. Tällöin voit laittaa Kirjastoon ilmoittautumisketjun pystyyn. Muista mainita aloitusviestissä, milloin ilmoittautumisaika peliin päättyy (sivupelien ilmoittautumisaika on 7 päivää).

Jonotussysteemi

Sivupelijonossa jonottavat pelien sijasta pelinjohtajat. Kun lisäät ensimmäisen pelisi tähän ketjuun, sinut lisätään pj-jonon hännille. Voit laittaa tähän ketjuun enintään kolme peliä (kaikkiin tuleviin yhteensä enintään 4), ensimmäisen jälkeen tulevat pelit eivät vaikuta paikkaasi jonossa. Kun on sinun vuorosi pelauttaa sivupeli, saat valita tässä ketjussa olevista tarkistetuista peleistäsi haluamasi pelautukseen.

Seuraava sivupeli pääsee ilmoittautumisvaiheeseen pääsääntöisesti silloin, kun edellinen sivupeli loppuu. Tästä normista voidaan poiketa, jos näyttää että useammille peleille olisi tilausta.

Pyydämme, että ette kyselisi meiltä koko ajan, miten pian pääsette johtamaan peliä. Emme pysty jonon etenemisvauhtiin juurikaan vaikuttamaan, joten voitte itsekin arvioida jäljellä olevaa jonotusaikaanne. Jos näitä kyselyjä kiellosta huolimatta tulee toistuvasti, putoaa pelinjohtaja jonon hännille.

Selitykset muille käytettäville termeille:
Sanakirjassa.

*

TULOSSA OLEVAT PELIT:
Pelin tarkistuksen eteneminen näkyy pelin nimen ympärillä olevista sulkeista. ((Peli)) on tarkistamaton. (Peli) taas sellainen, jonka tarkistus on kesken. Ilman sulkeita olevat pelit ovat tarkistettuja. Kursivoidut ovat IV:ssä. Tähti pelinjohtajan nimen perässä tarkoittaa, että pelinjohtajalta odotetaan vastausta IV-lupaan.
(Pelin nimi - pelinjohtaja)

Peruspelit
ELÄMÄNPYÖRÄ - Vampire

Erikoispelit

Kokeelliset pelit
(Epäonnen casino - Violet)
Viestejä haudan takaa - Halima
((Kapteeni käskee - Violet))
(Opettajainhuoneessa - Tetradynamia)



PELINJOHTAJAJONO:
Vampire * (aikaa vastata IV-lupaan 20.8. klo 12:00 asti)
Halima
Tetradynamia
Violet
Avatar
Sukka
Ylläpitäjä
 
Viestit: 111
Liittynyt: 19.10.2013 14:38

Re: Tulevat pelit

ViestiKirjoittaja Vampire » 15.04.2015 23:01

ELÄMÄNPYÖRÄ

PJ: Vampire
VPJ/APJ:
Pelityyppi: Peruspeli
Pelaajamäärä: 11
Äänestyssysteemi: UÄ
Pelimode:

Tilhi Tuomi on aivan tavallinen suomalainen nuori, jolla on monia toiveita tulevaisuutensa suhteen. Hänen tulevaisuutensa on kuitenkin riippuvainen monista yksittäisistä tapahtumista, valinnoista ja välillä silkasta sattumastakin. Tilhi ei kuitenkaan tiennyt, että hänen koko elämänsä ja onnellisuutensa riippuisi kymmenkunnasta hänelle täysin tuntemattomia ihmisiä.

Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.

Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan nimet mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Erikoishahmot laittavat jokaiseen yöviestiinsä kaksi nimeä. Ensimmäinen on kyseisen yön kohde, seuraava varanimi. Tämä varanimi ei siis ole mikään virallinen, vaan mukana ainoastaan siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimi annetaan PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun vuorokausi on umpeutunut (aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi). Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, menettely riippuu erikoishahmosta:
Pahikset: Tappavat sen, jota joku heistä viimeksi on äänestänyt.
Suojelija: suojelee viimeisintä aiemmin suojelemaansa, johon hänellä on mahdollisuus. Jos tällaista hahmoa ei ole, arvotaan suojeltava niiden kesken, joita ei ole äänestetty lainkaan kahden edellisen päivän aikana.

Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Kaksi kierrosta äänestämättä olleet poistetaan pelistä toisen päivän iltana sen päivän äänestetyn mukana, eli hänelle haetaan varapelaaja. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitetun poissaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole äänestänyt kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy äänestää kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen päivän iltana. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.

Hyvät

Rakkaus – Rakkaus on yksi Tilhen elämän suurimmista toiveista. Hän ei ole koskaan seurustellut ja toivoo löytävänsä vielä joskus sen oikean. Rakkaus on tämän pelin suojelija, ja joka yönä rakkaus pystyy asettumaan jonkun valitsemansa pelaajan ylle ja valvoo, ettei mikään epäonni pääse tätä koettelemaan. Epäitsekkäänä rakkaus ei kuitenkaan kykene suojelemaan itseään eikä samaa henkilöä kahdesti peräkkäin.

Raha – Raha on välttämätöntä Tilhen elämässä ja raha keksii kyllä keinot tilanteessa kuin tilanteessa. Raha onkin pankissa aina parillisina öinä eikä tällöin pahisten yötapot onnistu. Vastaa siis työmatkalaista.

Lisäksi pelissä on 7 tavista, jotka nukkuvat öisin ja päivisin yrittävät löytää pahikset joukostaan. Seuraavassa tavisten ingamenimet ja pahisten peitenimet.

Työpaikka
Aviomies
Lapset
Lemmikki
Ystävät
Asunto
Koulutus
Kesämökki
Harrastukset


Pahat

Sairaus ja Huumeet – Sairaus ja Huumeet ovat tämän pelin pahiksia. He tuntevat toisensa ja voivat keskustella keskenään yksityisesti haluamallaan menetelmällä pelitopicin ulkopuolella. Joka yö he lähettävän PJ:lle sen pelaajan nimen, jonka haluavat tiputtaa pelistä ja lähettävät myös varanimen. Päivisin he yrittävät esittää viatonta ja saada mahdollisimman monta viatonta äänestettyä pois pelistä. Heidän tavoitteensa on saavuttaa tilanne, jossa pahiksia on yhtä paljon tai enemmän kuin hyviksiä jolloin he voittavat.

Voittaminen
Hyvät voittavat silloin, kun Sairaus ja Huumeet ovat poissa pelistä.
Pahat voittavat silloin, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
♥ Always. ♥
1946-2016
Avatar
Vampire
Vuoden kirjailija
 
Viestit: 316
Liittynyt: 15.11.2013 01:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tulevat pelit

ViestiKirjoittaja Violet » 02.06.2017 19:09

Epäonnen casino

PJ: Violet
VPJ/APJ:
Pelityyppi: Kokeellinen peli
Pelaajamäärä: 15
Äänestystapa:
Pelimode:

"Tuokaa luokseni väsyneet, kodittomat. Tuokaa luokseni rikkaat ja hyväätekevät. Aseta panokset korkealle, korkeammalle, vielä sitäkin korkeammalle! Kaikilla on mahdollisuus pelata elämästä ja kuolemasta. Kun kaipaat sitä jännitystä, se on Epäonnen Casino"

Lehti-ilmoitus on tehty, ansa on viritetty. Sillä kukapa muu voittaisi, kuin kasinon osakkaat? Kun sattumaa ja kohtaloa kietoo keskenään, joko voittaa kaiken, tai menettää kaiken. Kukaan ei pelaa yhtä suurilla panoksilla, kuin osakkaat.

Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.

Ensimmäisenä pelipäivänä on puhepakko!

Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan nimet mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Erikoishahmot laittavat jokaiseen yöviestiinsä kaksi nimeä. Ensimmäinen on kyseisen yön kohde, seuraava varanimi. Tämä varanimi ei siis ole mikään virallinen, vaan mukana ainoastaan siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimi annetaan PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun vuorokausi on umpeutunut (aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi). Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, menettely riippuu erikoishahmosta:
Pahikset: Tappavat sen, jota joku heistä viimeksi on äänestänyt.
Lisää tietoa varanimenpuuttumismenettelyistä löytyy varanimenpuuttumismenettely -topickista - muokattava aina erikseen ko. peliin sopivaksi.

PJ:n omien menojen vuoksi päiviä tai öitä saatetaan pidentää. Tästä ilmoitetaan aina etukäteen.

Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Kaksi kierrosta äänestämättä olleet poistetaan pelistä toisen päivän iltana sen päivän äänestetyn mukana, eli hänelle haetaan varapelaaja. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitetun poissaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole äänestänyt kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy äänestää kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen päivän iltana. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.

Hahmot:

Hyvät:

8 hyvistä

"Elämässä mikään ei maistu enää samalta. Olet saanut maistaa jotain, mutta et tiedä mitä. Menestystä? Kunniaa? Oli se mitä oli, tiedät mistä sitä saa lisää - epäonnen kasinosta."

Hyvikset nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan murhaajat ja äänestää nämä hirteen. Kyläläisten tavoite on saada kaikki pahikset pois pelistä.

1 Onnekas

"Jerome Guillaurd ei ole tehnyt päivääkään työtä suurenmoisen omaisuutensa eteen. Mitä tahansa hän on halunnut, on hän saanut sormiaan napauttamalla. Tämä elämä on kuitenkin jättänyt hänen elämänsä tyhjäksi, ontoksi. Jokin epäonnen casinossa kutsuu häntä kaihoisasti, ja hän on päättänyt selvittää mikä."

Onnekas on hyvis, joka voi kertaallen selvitä yötaposta, eli ei kuole yötapoissa. Päivälynkkauksiin tämä ei vaikuta. Onnekas ei tiedä olevansa onnekas ennen ensimmäistä tappoyritystä. Onnekkaaseen ei myöskään vaikuta kiertävä esine epäonnen nopat, tosin hän voi silti pitää sitä hallussaan ja luovuttaa sitä edelleen.

1 Kertakäyttöinen ennustaja

"Cassandra Abruzzo on lukenut teelehtiä, kämmeniä, tarot kortteja sekä mystisimpänä kaikista verohallinnon rekisteriä - ja kaikki johtolangat kietoutuvat epäonnen kasinon ympärille. Herkkä tasapaino onnen ja epäonnen, kohtalon sekä sattuman välillä on taipumassa hallitsemattomasti. Kysymys kuuluu, onko jo liian myöhäistä?"

Kertakäyttöinen ennustaja saa selville henkilön roolin, eli näkee onnekkaan onnekkaana, eikä hyviksenä. Petturin hän kuitenkin näkee hyviksenä.

1 Kiertävän esineen etsijä

"Kukaan ei tiedä, kuka tämä säkenöivä nainen vihreässä iltapuvussa on. Hän ei tee tuttavuutta muiden kanssa, vaan siemailee lasistaan punaviiniä tilannetta tarkkaillen. Jos häntä yrittää lähestyä, hän katoaa väkijoukkoon, pelaa erän rulettia, ja voittaa aina. Eivät huhut kuitenkaan voi pitää paikkaansa - eihän lady Fortunaa ole olemassa?

Lady Fortuna pyrkii pelissä saamaan itselleen esineen "epäonnen nopat". Saatuaan ne haltuunsa, ne muuttuvat onnennopiksi. Katso kiertävistä esineistä lisätieto.

1 Kiertävällä esineellä aloittava hyvis.

"Nämä kirotut, verellä hankitut nopat... Ne pilaavat elämäni. Minulta meni perhe, asuinsija, internetyhteys... Kaikki. Vaikka kuuntelin sitä naista, ei se auttanut. Aina kun heitin ne menemään, ne palasivat yltäpäältä verisinä. Jos en pääse niistä eroon muuten, voin aina pelata ne pois. On jälleen aika heittää noppaa. Ehkä ne eivät wnää palaa."

Hyvis, joka aloittaa kiertävällä esineellä Epäonnen nopat, joista lisää tietoa alempana.

Pahat:

2 Pahista

"Ainut, joka kasinossa voittaa, on osakas, totesi Jaclyn Du Pond. Hän oli yhdessä Howard Rochforthin kanssa elänyt glamourin säkenöittämää elämää. Rahojen loputtua he katosivat jäljettömiin, vain palatakseen vuosikymmenien päästä parfasvaloihin, yhtä nuorina kuin lähtiessään. Jotkut sanovat, että he myivät osan itsestään tätä varten. Jotkut taas ovat sitä mieltä, että he ovat äärimmäisen vaarallisia. Kaikki ovat kuitenkin yksimielisiä epäonnen kasinosta - missään ei ole yhtä täynnä elämää kuin siellä.

Pahikset tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden muista pelaajista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Pahisten tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksilla on äänienemmistö kylästä.

1 petturi

"Xavier Du Pond saapui jälleen sisarensa kasinolle. Ei pelaamaan, vaan baariin. Hän oli suvun julkinen häpeä epäonnistuttuaan yliopiston pääsykokeissa, ja häntä yritettiin aina piilottaa muiden katseilta. Nytkään kukaan ei kiinnitä häneen, yksinäiseen juoppoon, huomiota. Niin kauan kuin asian laita säilyy, säästyy hän pahoilta katseilta. Ja saa ilmaisia juomia.

Petturi on pahisten puolella oleva pelaaja, joka näyttäytyy ennustajalle hyviksenä. Hän jakaa pahisten voittoehdon, mutta häntä itseään ei lasketa kyseisen voittoehdon laskennassa pahikseksi.

Kiertävät esineet:

1 Epäonnen nopat:

"Neljät ykköset jälleen. Riippuen pelistä, heitto on joko häviävä tai voittava. Vaikka tasapaino aluksi säilyikin, se vinoutuu - voit voittaa enää vain aikaa, mutta ajan hinta maksetaan vain verellä. Heitä ne pois, vie ne kauas pois, äläkä enää tuo niitä luokseni!" -Cassandra Abruzzo

Epäonnen nopat antavat pelaajalle yhden äänen lisää ääntenlaskennassa. Tällä pelaajalla on siis jo päivän alussa yksi ääni, mikä tarkoittaa sitä, että ellei muita ääniä tule, putoaa hän automaattisesti. Tämä ääni on salainen, eikä näy listoissa. Yön aikana pelaaja voi luovuttaa epäonnen nopat toiselle pelaajalle. Tämä toinen pelaaja saa tietää edellisen luovuttajan henkilöllisyyden. Jos sitä ei luovuta, nousee nopan vaikuttavien äänien määrä yhdellä. Samoin, jos noppa palaa henkilölle, jolla se on jo ollut, kerää noppa ylimääräisen äänen. Nopan äänien määrä on nopan haltijalla tiedossa. Jos noppien haltija kuolee, arvotaan näille nopille uusi haltija, joka ei ole kiertävän esineen etsijä. Tämän lisäksi nopan vaikuttavien äänien määrä nousee.

Onnen nopat

"Nämä ovat ne samat nopat, mutta ne tuntuvat erilaisilta... Puhtailta."

Jos kiertävän esineen etsijä, lady Fortuna, saa epäonnen nopat haltuunsa, muuttuvat ne automaattisesti onnen nopiksi. Onnen nopat antavat haltijansa äänelle lisää painoarvoa yhden äänen edestä, nopan haltijan ääni lasketaan siis tuplana. Tätä ei näytetä laskennoissa. Nopat voi luovuttaa toiselle pelaajalle öisin. Jos noppien haltija kuolee, nopat poistuvat pelistä.

Jos ei siis tullut selväksi, epäonnen nopat äänestävät haltijaansa, jolloin hänet on helpompi lynkata, kun taas onnennopat antavat haltijansa äänelle lisäö painoarvoa, eli se lasketaan kahdeksi ääneksi.

Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Petturi voittaa pahisten kanssa.
Petturia ei tarvitse saada hengiltä hyvisten voittoon ja tätä ei lasketa pahikseksi pahisten voitossa.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 644
Liittynyt: 15.11.2013 08:17

Re: Tulevat pelit

ViestiKirjoittaja Halima » 02.06.2017 20:03

Viestejä haudan takaa

PJ: Halima
VPJ/APJ:
Pelityyppi: Kokeellinen peli
Pelaajamäärä: 15
Äänestystapa:
Pelimode:

Vanha nainen kiikkuu keinutuolissaan. *kriiks* *kraaks* narisee tuoli.

Henget hänen ympärillään ovat käyneet levottomiksi.
"Täällä ei ole enää kuin ennen", yksi heistä huomauttaa.
"Joukkoomme on soluttautunut pahoja henkiä!" huudahtaa toinen.
"Älä minua törki, minä olen kyllä Jooseppi-vainaa enkä muuksi muutu", nurisee kolmas.

Nainen huokaisee hiljaa ja miettii itseään ja henkiään. Hyvät henget ovat olleet hyvää seuraa, mutta viime aikoina pahat henget ovat häirinneet hyvien henkien oloa ja aiheuttaneet naiselle huonoja unia. Kunpa vain jotenkin saisi karkoitettua pahat henget ja jätettyä hyvät, tutut henget. Mutta miten erottaisi hyvät ja pahat toisistaan?

Pelin erikoisuus:
Pelissä kuolleet pelaajat kirjoittavat ensimmäisen iltaviestin jälkeiset ilta/aamuviestit. Kuolleet pelaajat pääsevät siis vaikuttamaan pelin ingameihin ja kertomaan mielipiteitään/tietojaan vielä kuoltuaan. Kuolleen pelaajan viesti sisällytetään ingameen esim. löydettynä kirjeenä, seinälle raaputettuna tekstinä tms. Kuolleen pelaajan viesti on täysin vapaamuotoinen, mitä ikinä haluatkaan vielä pelissä oleville pelaajille sanoa! Ensimmäisenä päivänä lynkattu pelaaja kirjoittaa toisen aamun ingamen, ensimmäisenä yönä tapettu pelaaja kirjoittaa toisen illan ingamen jne. Poissaoloissa takautuvaa oikeutta kirjoittaa ingame pohditaan tapauskohtaisesti.

Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 3 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.

Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan nimet mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Erikoishahmot laittavat jokaiseen yöviestiinsä kaksi nimeä. Ensimmäinen on kyseisen yön kohde, seuraava varanimi. Tämä varanimi ei siis ole mikään virallinen, vaan mukana ainoastaan siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimi annetaan PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun vuorokausi on umpeutunut (aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi). Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, pahikset tappavat sen, jota joku heistä on viimeksi äänestänyt. Mikäli tällaista kohdetta ei ole, kohde arvotaan.

Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Pelissä on puhepakko joka pelipäivä. Mikäli pelaaja ei kirjoita viestiketjuun mitään koko pelipäivän aikana, hänet poistetaan pelistä. Ensisijaisesti poistetulle yritetään löytää varapelaaja, mutta mikäli varapelaajaa ei löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa yhden pelipäivän ajan. Mikäli et pysty osallistumaan peliin kahtena peräkkäisenä päivänä, suosittelen että et osallistu siihen ollenkaan tai tiputtaudut pois jolloin sinulle etsitään varapelaaja.
Pelissä ei ole äänestyspakkoja, mutta äänestämistä suositellaan vahvasti jokaisena pelipäivänä jokaiselle pelaajalle.

Hahmot:

Hyvät henget:
11 tavallista nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan murhaajat ja äänestää nämä hirteen. Hyvien henkien tavoite on saada kaikki pahikset pois pelistä.

1 viaton lapsi, joka on muuten aivan tavallinen hyvä henki, mutta kerran pelissä hän voi lähettää pj:lle viestin jolla pyytää viattomaksi julistuksen. Pj ilmoittaa mahdollisimman pian peliketjussa että kyseinen pelaaja on viaton ja näin ollen varma hyvis. Mikäli pj ei ole vielä ehtinyt ilmoitusta tehdä, viaton lapsi voi peruuttaa ilmoituksensa toisella viestillä pj:lle. Jos ilmoituspyyntö tulee yön aikana, viattomaksi julistus tehdään aamuviestissä. Päivän aikana tehdyt pyynnöt tehdään päivän aikana, ei koskaan iltaviestissä.

Pahat henget:
3 pahista tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden muista pelaajista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Pahisten tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksia on saman verran tai enemmistö kylässä.


Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 416
Liittynyt: 22.02.2016 21:02

Re: Tulevat pelit

ViestiKirjoittaja Violet » 03.06.2017 08:06

Kapteeni käskee

PJ: Violet
VPJ/APJ:
Pelityyppi: Kokeellinen peli
Pelaajamäärä: 15
Äänestystapa:
Pelimode:

Tähän tulee tarina myöhemmin!

Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 3 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.

Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan nimet mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Erikoishahmot laittavat jokaiseen yöviestiinsä kaksi nimeä. Ensimmäinen on kyseisen yön kohde, seuraava varanimi. Tämä varanimi ei siis ole mikään virallinen, vaan mukana ainoastaan siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimi annetaan PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun vuorokausi on umpeutunut (aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi). Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, kohde arvotaan.

Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Pelissä on puhepakko joka päivä. Mikäli pelaaja ei kirjoita viestiketjuun mitään koko pelipäivän aikana, hänet poistetaan pelistä. Ensisijaisesti poistetulle yritetään löytää varapelaaja, mutta mikäli varapelaajaa ei löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa kahden pelipäivän ajan.
Pelissä ei ole äänestyspakkoja, mutta äänestämistä suositellaan vahvasti jokaisena pelipäivänä jokaiselle pelaajalle.

Pelissä on erikseen hahmot sekä roolit. Ensin arvotaan, onko pelaaja hyvis vai pahis, ja tämän jälkeen arvotaan pelaajille erikoisroolit. Erikoisroolit voivat siis mennä hyvikselle taikka pahiksille, joten niistä ei voi päätellä onko pelaaja hyvis vai pahis.

Hahmot:

Hyvät:
12 pelaajaa ovat hyviksiä, joiden tavoitteena ja voittowhtona on kylä ilman pahiksia.


Pahat:
3 pahista tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden muista pelaajista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Pahisten tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksia on saman verran tai enemmistö kylässä.

Roolit

1 Kapteeni, joka voi päivisin käskeä, miten muut erikoisroolit käyttävät kykyjään. Kapteeni ei tiedä, ketkä omaavat minkäkin roolin, hän ei esimerkiksi käske viestissään pelaaja X suojelemaan jotakuta, vaan hän käskee suojelijaa suojelemaan toista pelaajaa. Käskyn saanut pelaaja voi joko toteuttaa käskyn, tai jättää sen toteuttamatta yön aikana. Kapteeni saa tiedon siitä, että suostuttiinko käskyyn vai ei. Jos käskystä kieltäytyy, ei käsketty hahmo voi käyttää kykyään yön aikana. Kapteeni voi myös olla antamatta käskyä, jolloin erikoishahmo voi käyttää kykyään oman harkintansa mukaan. Kapteeni ei saa tietää kyvyn käyttäjän tuloksia, esim. hän ei saa ennustustuloksia itselleen. Kaikki kykyyn liittyvä viestien lähettely tehdään PJ:n kautta.

1 Perämies, joka kapteenin kuoltua saa tämän käskyvallan ja erityiskyvyt itselleen.

1 Kertakäyttöinen hyvistappaja, joka voi kerran pelin aikana tappaa yöllä valitsemansa pelaajan.

1 Kertakäyttöinen ennustaja, joka voi kerran pelin aikana tarkastaa toisen pelaajan roolin. Saa selville, onko pelaaja hyvis vai pahis, sekä onko pelaaja erikoisrooli.

1 Suojelija, joka voi yön aikana suojella valitsemaansa kohdetta yötapoilta. Ei voi kohdistaa kykyään henkilöön, jota suojeli edellisenä yönä. Jos kapteeni tähän käskee, joutuu suojelija kieltäytymään käskystä.

1 vainoharhainen vartija, joka valitsee öisin itselleen kojteen, jota vartioi. Kaikki henkilöt, jotka yön aikana lähestyvät kyseistä henkilöä kuolevat vartijan toimesta. Vartija voi päättää, ettei vartioi ketään. Vartija ei voi vartioida itseään.

Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 644
Liittynyt: 15.11.2013 08:17

Re: Tulevat pelit

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 02.07.2017 18:36

Opettajainhuoneessa


PJ: Tetradynamia
VPJ/APJ: ??
Pelityyppi: Kokeellinen peli
Pelaajamäärä: 17
Äänestystapa:
Pelimode: ??

Kylässä, kuten muuallakin, on toimielin nimeltä koulutoimi. Tai oli ainakin ennen, sillä näinä uudistusmielisinä aikoina, joina tehtävät uudistukset sisältävät lähinnä nimenmuutoksia, koulutoimen hyvä ja kuvaava nimi muutettiin uuteen ja raikkaaseen, joskin vähemmän kuvaavaan: Kylän Sivistysprosessi.

Kylän Sivistysprosessin toimialaan kuuluu Kyläläisten sivistäminen. Sivistysprosessin alaisuudessa toimivat varhaiskasvatus, perusopetus ja lukiokoulutus. Kustannustehokkuuden nimissä toiminta on keskitetty KyläCampus -alueella. Samassa rakennuksessa toimivat niin lastentarha, perusaste kuin lukiokin. Käytännössä jokainen Kyläläinen lapsi astelee tähän sivistyksen tehtaaseen ja viettää siellä koko lapsuutensa ja suuren osan nuoruuttaankin. Tehdas jauhaa sisuksistaan vuosiluokka toisensa perään kelpo kansalaisia täyttämään yhteiskunnan heille varaamia rooleja ja positioita.

Tässä tehtaassa prosessinhoitajia nimitetään opettajiksi ja keskusvalvomoa opettajainhuoneeksi. Mutta mitä tapahtuukaan opettajainhuoneen suljetun oven takana?

Pieni osa tehtaan tuotteista kulkeutuu kaikista paikoista aina Kaupunkiin ja, voitteko uskoa siellä sijaitsevaan yliopistoon saakka. Pienestä osasta heitä koulitaan uusia prosessinhoitajia, mikä on tavallaan julmaa, mutta sellainen on yhteiskunta. Jotkut onnettomat päätyvät sitten takaisin Kylän Tehtaaseen, josta he juuri niin kovasti pyristelivät pois!

Koska talouskasvu hidastuu, yhteiskunta reagoi nostamalla eläkeikää. Kylän Tehtaassakin suuri osa prosessinhoitaja-opettajista on jo vanhoja ja toisinaan sattuu, että joku heistä onnistuu keplottelemaan itsensä eläkkeellekin. Enimmäkseen tämä tarkoittaa, että opettajakuntaa supistetaan, vakanssi jätetään heitteille ja lopulta unohdetaan, että sellaista koskaan oli olemassakaan. Joskus, äärimmäisen harvoin, mutta kuitenkin Kylän Tehtaaseen palkataan (!!) uusi opettaja.

Yhtä hitaasti, mutta samalla yhtä varmasti, kuin mannerlaatat liikkuvat on muutos saavuttanut myös Kylän Tehtaan Keskusvalvomon. Ennen niin homogeeninen opettajakunta on jakautunut kuppikuntiin ja supinapiireihin.

Pienenä vähemmistönä ovat ”uudet opettajat”. Naiivin idealistiset kansankynttilät. Sydämet innosta läpättäen ja päät ahdettuina täyteen ajatuksia konstruktivismista ja tutkivasta, sosiaalisesta oppimisesta [sekä siitä, että hyvä opetustilanne sisältää aina vähintään yhden Applen tuotteen, mielellään kaksi]

Suurena enemmistönä ”vanhat opettajat”, joiden Facebook-profiileissa lukee koulutuksen kohdalla ”Elämän kova korkeakoulu” ja jotka kyllä tietävät, miten asiat on aina täällä tehty. [”Minä opetan murtolukujen jakolaskun aina hyvin! Oppilaat vain eivät tajua sitä!”]

Mikä opettajainhuoneessa tapahtuu, se opettajainhuoneeseen jää.

Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista. Väliaikalaskennoista selviää myös puhepakon eteneminen.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.

Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan nimet mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Pahisten on nimettävä, kuka heistä suorittaa yötapon. (mikäli tätä ei ole ilmoitettu, suorittaja arvotaan) Erikoishahmot voivat halutessaan antaa myös varanimen Tämä varanimi ei siis ole mikään virallinen, vaan mukana ainoastaan siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimi annetaan PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun vuorokausi on umpeutunut (aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi). Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, menettely riippuu erikoishahmosta: 
Pahikset: Tappavat sen, jota joku heistä viimeksi on äänestänyt. Jos tällaista ei löydy, tapettava arvotaan.
Muut erikoihahmot eivät tee mitään.




Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:

Pelin aktiivisuuden turvaamiseksi sovelletaan tässä pelissä tiukennettua aktiivisuussäännöstöä. Pelaajan on kirjoitettava vähintään yksi (1) viesti pelitopiciin jokaisena pelipäivänä. Vaihtoehtoisesti pelaaja voi osoittaa aktiivisuutensa pelipäivän osalta yksityisviestillä PJ:lle. Poissaolo suojelee pelaajaa samoin, kuin äänestämisen suhteen (kts. jäljempänä). Yhden pelipäivän puhumatta olleet poistetaan pelistä kyseisen päivän iltana sen päivän äänestetyn mukana, eli hänelle haetaan varapelaaja. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.

Kaksi kierrosta äänestämättä olleet poistetaan pelistä toisen päivän iltana sen päivän äänestetyn mukana, eli hänelle haetaan varapelaaja. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitetun poissaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole äänestänyt kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy äänestää kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen päivän iltana. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.

Hahmot:

Tässä pelissä hahmot määräytyvät seuraavan taulukon mukaan:

Kuva


Ennen pelin alkua pelinjohtaja arpoo yo. taulukosta jonkin rivin (1-6) TAI sarakkeen (A-F). Peliin tulevat kyseisellä rivillä / sarakkeessa olevat hahmot. Lisäksi tulee kaksi pahista ja taviksia siten, että pelaajamäärä on 17.

Esimerkki:
Spoiler:
PJ arpoo sarakkeen C, joten roolit ovat seuraavat:

Pahisennustaja
Pahis-vanginvartija
2 Pahista

Suojelija
Jäljittäjä
Hyvistappaja
10 tavista


Pelin roolilista on salainen ja pelaajan rooli paljastetaan tämän kuollessa. Pahikset tuntevat toisensa ja voivat keskustella keskenään yksityisviestein.


Roolien kuvaukset:

Ennustaja: Voi, niin halutessaan, tarkistaa yhden valitsemansa pelaajan roolin joka yö. Saa tietoonsa tarkan roolin. 3-käyttöinen ennustaja voi suorittaa edellä kuvatun toiminnon valitseminaan öinä korkeintaan kolmesti pelin aikana.

Ennustaja, jolla hyvis-yö0 -tarkistus: Saa pelin alussa tietoonsa yhden, pelinjohtajan arpoman, varman hyviksen. Tämä hyvis voi olla joko tavallinen tai jokin erikoisrooli. [ennustaja ei saa tietää kumpi] Voi, niin halutessaan, tarkistaa yhden valitsemansa pelaajan roolin joka yö. Saa tuloksen tarkkuudella hyvis / pahis.

Hyvistappaja: Voi, niin halutessaan, tappaa valitsemansa pelaajan joka yö.

Jäljittäjä: Voi, niin halutessaan, tarkkailla valitsemaansa pelaajaa joka yö. Saa tietoonsa, keneen tämä pelaaja käytti yötoimensa sinä yönä. Voi halutessaan tarkkailla samaa pelaajaa peräkkäisinä öinä.

Kertakäyttöluotiliivit: Pelaaja (hyvis tai pahis), jolla on kertakäyttöluotiliivit, selviää ensimmäisestä häneen kohdistuvasta yötaposta hengissä ja tietää sen. Ei saa tietää, että hänet on yritetty tappaa.

Marttyyri: Voi, niin halutessaan, valita itselleen yhden suojeltavan. Mikäli suojeltava yritetään tappaa päivällä tai yöllä, marttyyri kuolee suojeltavan puolesta. Marttyyri voi vaihtaa suojeltavaa niin usein kuin haluaa.

Pahisninja: Mikäli tämä pahis suorittaa yötapon, Jäljittäjä tai Vahtaaja eivät pääse hänen jäljilleen. Ei voi suorittaa yötappoa peräkkäisinä öinä. [Poikkeuksena tilanne, jossa Pahisninja on viimeinen pahis]

Pahis yhdellä supertapolla: Kun tämä pahis käyttää supertapponsa, tappo onnistuu varmasti. Käyttäessään supertapponsa on tämä pahis immuuni kaikelle muiden roolien itseensä kohdistamalle manipuloinnille (roolinlukitsija, vanginvartija), sekä kaikelle hänen kohteeseensa kohdistuvalle manipuloinnille (luotiliivit, suojelija), sekä kaikille edellä mainittujen tapausten yhdistelmille.

Roolinlukitsija: Voi, niin halutessaan, lukita valitsemansa pelaajan roolin joka yö. Tällöin valittu pelaaja ei voi suorittaa yötoimiaan. Ei voi lukita itseään, eikä samaa pelaajaa peräkkäisinä öinä. 2-iskuinen roolinlukitsija voi suorittaa edellä kuvatun toiminnon valitseminaan öinä korkeintaan kahdesti pelin aikana.

Suojelija: Voi, niin halutessaan, suojella valitsemaansa pelaajaa joka yö. Ei voi suojella itseään, eikä samaa pelaajaa peräkkäisinä öinä.

Vahtaaja: Voi, niin halutessaan, tarkkailla valitsemaansa pelaajaa joka yö. Saa tietoonsa kaikki ne pelaajat, jotka kävivät tämän pelaajan luona sinä yönä. Voi halutessaan tarkkailla samaa pelaajaa peräkkäisinä öinä.

Vanginvartija: Voi, niin halutessaan, joka yö laittaa yhden pelaajan vankilaan. Vangittua pelaajaa ei voida tapaa sinä yönä, mutta vangittu pelaaja ei myöskään pääse suorittamaan omia yötoimiaan. Vanginvartija ei voi vangita itseään, eikä samaa pelaajaa peräkkäisinä öinä.

Vapaamuurarit (2): Kaksi pelaajaa, jotka tietävät toisensa varmasti hyviksiksi ja voivat keskustella keskenään yksityisviestein (tai muita menetelmiä esim. pulloposti tai savumerkit käyttäen)

Viaton lapsi: Tavallinen hyvis, joka voi missä tahansa pelin vaiheessa yksityisviestitse pyytää pelinjohtajaa vahvistamaan viattomuutensa. Tällöin pelinjohtaja tulee viipymättä kertomaan, että viaton lapsi todella on viaton. (yön aikana tapahtuva pyyntö vahvistetaan aamuviestissä) Pelaaja voi halutessaan peruuttaa tekemänsä pyynnön, mikäli pelinjohtaja ei ole ehtinyt sitä toteuttaa.


Huomioitavaa: Pahisten on nimettävä yötapon suorittaja. Yötappo voidaan jäljittää, roolilukita tai vahdata.



Voittaminen:
Hyvikset (”Vanhat opettajat”) voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset (”Uudet opettajat”) voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Viimeksi muokannut Tetradynamia päivämäärä 01.08.2017 09:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Tetradynamia
paras pahis
 
Viestit: 210
Liittynyt: 15.11.2013 09:24

Re: Tulevat sivupelit

ViestiKirjoittaja Violet » 13.08.2017 00:39

Derivointia

PJ: Violet
VPJ/APJ:
Pelityyppi: Popcorn
Pelaajamäärä: 10
Äänestystapa: Popcorn
Pelimode:

Pelin kokeellisuus:
Pelissä pahiksilla ei ole yötappoa. Hyviksistä yhdelle arvotaan ase, ja tämä julistetaan varmaksi hyvikseksi. Tällä hyviksellä on kolme päivää aikaa ampua aseella valitsemansa pelaaja. Jos pelaaja on pahis, tämä kuolee, ja ampuja pitää aseen itsellään. Jos pelaaja on hyvis, ampuja kuolee sen sijaan, ja ase siirtyy pelaajalle. Jos asetta ei käytetä kolmen päivän kuluessa, aseen haltija kuolee itse, ja pahikset päättävät, kuka hyvis saa aseen. Aseen haltija ei voi ampua itseään.

Tarina:

Ken miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu.

Näin on aina ollut, ja näin tulee aina olemaan. Matemaagisen valtakunnan derivointimiekka rikkoo fyysisen maailman ulottuvuuksia tavalla, joka voi koitua vain kantajansa turmioksi. Kun tavallinen luku käyttää miekkaa, luku usein derivoituu myös itse. Tämän takia tätä mahtavaa asetta käytetään vain mahtavimpia matematiikan vihollisia vastaan! Noita kaikkein kieroimpia ja vihulaisimpia funktioita vastaan!

e:n eksponenttifunktioita vastaan!

Kun tämä miekka iskee kyseiseen funktioon, se vakautuu. Vaikkei isku riitä tuhoamaan kyseistä lukua, olet tarkentanut kohteen, ja voit käyttää siihen voimakkainta kykyäsi - jaat sen nollalla!

Jos miekka taas osuu johonkuhun muuhun kuin eksponenttifunktioon, sen sinuun kohdistama impulssi levittää alkutekijäsi laajalle pitkin matematiikan spektriä.

Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää, kunnes miekan haltija on äänestänyt. Miekan haltijan on äänestettävä kolmen päivän kuluessa siitä, kun hän saa miekan haltuunsa, tai kun on tappanut sillä pahiksen. Jos näin ei käy, miekan omistaja lynkataan, ja pahikset saavat valita, kenelle hyviksistä miekka siirtyy.
Päivän aikana keskustellaan, ja sen perusteella aseen haltija äänestää pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Kun aseen omistaja on antanut äänensä, ei viestiketjuun saa kirjoittaa uusia viestejä, ennen kuin pj/apupj on tullut kertomaan ammunnan tulokset. Suosittelen, että lähetätte pelinjohtajalle myös YV:n äänestettyänne, niin huomataan tilanne tässä päässä nopeamminkin. Hävyttöminä aikoina päivän päättäminen johtaa vain venähtämiseen.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.



Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Pelissä on puhepakko siten, että kolmen peräkkäisen irl päivän aikana tulee kirjoittaa vähintään yksi viesti. Jos pelaajan viime viestistä on kulunut vähintään kolme vuorokautta, ei hän ole täyttänyt puhepakkoaan.. Mikäli pelaaja ei täytä puhepakkoa, hänelle haetaan varapelaajaa seuraavan vuorokauden ajan. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään yhden kierroksen ajan. Pelissä ei sallita yli kolmen päivän poissaoloja, sillä pelin laatuun vaikuttaa olennaisesti se, onko derivointimiekan haltija pelissä paikalla vai ei.

Hahmot:

Hyvät:
6 funktiota, joiden tavoitteena on häätää muut numerot pois.
1 kosinifunktio, joka aloittaa derivointimiekalla.

Pahat:
3 pahista, eli e^x:ää , tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Heidän tavoitteena on selviytyä pelin loppuun asti.

Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 644
Liittynyt: 15.11.2013 08:17


Paluu Kirjasto

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 1 vierailijaa