Kamppailu Ankkalinnasta (1/9) -ilmoittautuminen päättyy 10.7

Haluatko ilmoittautua peliin? Täältä löydät kaikki pelaajia tällä hetkellä etsivät pelit, sekä oppaat pelaamiseen. Tai ehkäpä haluat vetää oman pelisi? Täältä löytyy ohjeita sen tekoon ja jätä se sitten jonoon täältä löytyvään Tulevien pelien topiciin.

Kamppailu Ankkalinnasta (1/9) -ilmoittautuminen päättyy 10.7

ViestiKirjoittaja justy » 01.07.2019 09:01:28

Kamppailu Ankkalinnasta


PJ: justy
VPJ/APJ:
Pelityyppi: Erikoispeli
Pelaajamäärä: 9
Äänestystapa: muokattu

Kääk! Kulta-Into Pii ja Milla Magia ovat löyttäytyneet yksiin. Roopen voittaminen ei pahiskaksikolle riitä, vaan tavoitteena on tuhota koko Ankkalinna! Sankariemme täytyy lyödä viisaat päänsä yhteen ja etsiä naamioituneet pahikset joukostaan, ennen kuin on liian myöhäistä!

Kuva

Päivä ja äänestys:
Päivä kestää aina 3 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.

Ääni lasketaan, jos pelinjohtaja tietää ketä äänellä tarkoitetaan. Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.


Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.


Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan yönimi, eli kyseisen yön kohde, mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Lisäksi Kylässä on käytössä varanimisysteemi, johon pääsee tutustumaan varanimisysteemi -topicissa. Mikäli yönimeä ei ole käytettävissä
kun vuorokausi on umpeutunut (aikaisemmin vain, jos pelinjohtaja on erikseen ilmoittanut kyseisen yön umpeutumisajan olevan lyhyempi), eivät erikoishahmot toimi lukuun ottamatta varanimisysteemi -topicissa mainittuja rooleja. Pahisten täytyy myös ilmoittaa, kuka heistä tekee yötapon. Jos kukaan pahiksista ei toimita yönimeä, yönimen antaja arvotaan ja tapon kohde määritetään varanimisysteemi-ketjussa mainitulla tavalla.

Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Kaksi kierrosta äänestämättä olleet poistetaan pelistä toisen päivän iltana sen päivän äänestetyn mukana, eli hänelle haetaan varapelaaja. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan. Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.


Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitetun poissaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole äänestänyt kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy äänestää kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen päivän iltana. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.


Osapuolet ja pelin voittaminen

Pelissä on seitsemän hyvistä ja kaksi pahista.

Seitsemän hyvistä, joista viisi on tavallisia kyläläisiä. Tavalliset kyläläiset nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan murhaajat ja äänestää nämä hirteen. Hyvikset voittavat pelin, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.

2 pahista tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden muista pelaajista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Pahisten tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksia on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä. Pahikset saavat jutella keskenään yksityisesti päivän ja yön aikana. Pahikset valitsevat joka yö kumpi heistä tekee pahisten yötapon.

Roolit
Pelissä on aina yksi tavallinen pahis ja viisi tavallista hyvistä. Lisäksi alla olevasta taulukosta arvotaan yksi pahisrooli ja kaksi hyvisroolia.

Kuva

Ensin arvotaan sarake A, B, tai C, mikä määrittää pahiksen roolin. Seuraavaksi jäljelle jääneistä sarakkeista arvotaan kummastakin rivi 1 tai 2, mitkä määrittävät hyvisten erikoisroolit. Pelaajille ei ilmoiteta mitkä roolit peliin arvottiin.

Esimerkki matriisin toiminnasta: Pelinjohtaja arpoo sarakkeista A-C sarakkeen B. Tämä tarkoittaa että pelissä on paha roolinennustaja. Jäljellä olevista sarakkeista A ja C arvotaan hyvisroolit. Ensin arvotaan sarakkeesta A rivi 1 tai 2. Arvonnan tulos on 2, eli pelissä on hyvis roolinlukitsija. Lopuksi arvotaan sarakkeesta C rivi 1 tai 2. Arvonnan tulos on 2, eli pelissä on myös hyvä vanginvartija.

Pelin roolit: tavallinen pahis, paha roolinennustaja, viisi tavallista hyvistä, hyvä roolinlukitsija ja hyvä vanginvartija.


Roolien kuvaukset

Spoiler:
Yötoimien yleisestä järjestyksestä Kylän peleissä kerrotaan täällä. Tässä pelissä esiintyy kolmenlaisia manipulaatioroolien vaiheessa toimivaa roolia: hyvä ja paha roolinlukitsija, sekä vanginvartija. Näiden kolmen roolin keskinäinen järjestys on seuraava (pienin numero toimii ensin):

1. Paha roolinlukitsija
2. Roolinlukitsija
3. Vanginvartija


Paha roolinlukitsija voi joka yö antaa yönimen. Roolinlukitsijan kohteena oleva pelaaja ei voi tehdä yötoimeaan. Roolinlukitsijan kohteelle ei ilmoiteta että tämän rooli on lukittu. Lukittua roolia ei voi käyttää kuluvana yönä. Esimerkiksi ennustaja, joka joutuu roolinlukitsijan kohteeksi, ei voi ennustaa kuluvana yönä. Paha roolinlukitsija voi lukita saman pelaajan kahtena peräkkäisenä yönä. Hän ei voi lukita itseään.

Paha roolinennustaja voi joka yö antaa yönimen. Hän saa tietää mikä kohteen rooli on.

Suojelija voi joka yö antaa yönimen. Kohdetta ei voi tappaa kuluvan yön aikana. Suojelija ei voi suojella itseään. Suojelija ei voi suojella samaa kohdetta kahtena peräkkäisenä yönä.

Jäljittäjä voi joka yö antaa yönimen. Jäljittäjä saa tietää antoiko hänen kohteenaan oleva pelaaja yönimen kuluvan yön aikana ja jos antoi, kuka oli sen kohde. Jäljittäjä ei voi jäljittää itseään. Jäljittäjä voi jäljittää samaa kohdetta kahtena peräkkäisenä yönä.

Ennustaja on kertakäyttöinen. Hän voi yhtenä yönä antaa yönimen. Hän saa tietää onko hänen kohteena hyvis vai pahis, mutta ei sitä onko tällä jokin erikoisrooli.

Roolinlukitsija voi joka yö antaa yönimen. Roolinlukitsijan kohteena oleva pelaaja ei voi tehdä yötoimeaan. Roolinlukitsijan kohteelle ei ilmoiteta että tämän rooli on lukittu. Lukittua roolia ei voi käyttää kuluvana yönä. Esimerkiksi yötappoa suorittava pahis, joka joutuu roolinlukitsijan kohteeksi, ei onnistu tappamaan ketään. Roolinlukitsija voi lukita saman pelaajan kahtena peräkkäisenä yönä. Hän ei voi lukita itseään.

Roolinennustaja voi joka yö antaa yönimen. Hän saa tietää mikä kohteen rooli on, mutta ei sitä onko tämä hyvis vai pahis.

Vanginvartija voi joka yö antaa yönimen. Hänen kohdettaan ei voi tappaa kuluvan yön aikana. Kohde ei myöskään voi käyttää omaa voimaansa kuluvan yön aikana, eli vartija toimii myös roolinlukitsijana. Huom! Toisin kuin Kylässä useammin tavattava Vartija, ei Vanginvartija tapa kohteensa tappoa yrittävää pahista. Vanginvartija ei voi vangita itseään. Vanginvartija ei voi vangita samaa kohdetta kahtena peräkkäisenä yönä.

Lähde: https://wiki.mafiascum.net/index.php?title=3d3


Ilmoittautuneet:
Marzzuu
Avatar
justy
Mafioso
 
Viestit: 1999
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Kamppailu Ankkalinnasta (0/9) -ilmoittautuminen päättyy

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 01.07.2019 19:09:07

"Nimeni on Ankka. Iines Ankka."
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 561
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kamppailu Ankkalinnasta (1/9) -ilmoittautuminen päättyy

ViestiKirjoittaja justy » 06.07.2019 06:26:48

Tulkaahan ihmeessä pelaamaan! Mulla on sen verran kiireinen syksy että ihan heti ei tuu uutta tilaisuutta tähän peliin jos ei nyt saada täyteen. :)
Avatar
justy
Mafioso
 
Viestit: 1999
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Kamppailu Ankkalinnasta (1/9) -ilmoittautuminen päättyy

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 07.07.2019 00:08:48

justy kirjoitti:Tulkaahan ihmeessä pelaamaan! Mulla on sen verran kiireinen syksy että ihan heti ei tuu uutta tilaisuutta tähän peliin jos ei nyt saada täyteen. :)

Enkä mä ihan yksin voi koko peliä pelata *koiranpentuilme*
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 561
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kamppailu Ankkalinnasta (1/9) -ilmoittautuminen päättyy

ViestiKirjoittaja justy » 11.07.2019 09:51:29

Peli on peruttu vähäisen kiinnostuksen vuoksi!
Avatar
justy
Mafioso
 
Viestit: 1999
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12


Paluu Kirjasto

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron