Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset vei!

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 01:09:16

Ajatukset menevät jo ihan sekaisin näitä skenaarioita pohtiessa :D

*Sama siis pätee riippumatta mitä Awaclus on. Awaclus on kuitenkin tiimistään riippumatta aika turhake, eikä pahiksena olisi edes mitään erikoisroolia. Hyvis-Awacluksen lynkkaamalla pahis-Zey säästäisi Awaclusin+itsensä, samoin pahis-Awaclusin lynkkaamalla. Pahis-Awaclusin lynkkaamisesta saisi "town cred", hyvis-Awaclusin lynkkaamisesta tietty pahisten win condition eteenpäin.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 07.10.2018 01:11:58

Miltä pahis-Zey näyttää jos yrittääkin lynkata Awaclusin hänen all-time-scum-read-Aelinan sijaan? Mitä ajattelet siitä että Zey aluksi Aelinan claimatessa(?) siirsi äänen Halimalle? Koska minusta näyttää hieman siltä että Aelinaa saatettiin tuossa yrittää pelastaa, ja sitten Zey tajusikin miltä hän itse näyttää mikäli (tai jos edes pystyy -- tai ei oikeastaan edes pysty) Aelina pelastuu.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 01:12:34

raynpelikoneet kirjoitti:Öh... muotoilen uudelleen. Miksi mafia ei halunnut pelastaa Aelinaa jos Awaclus on hyvis?


Sitä tässä olen siis ajatellut, että pahikset eivät *voineet* pelastaa Aelinaa vaikka halusivat. Tällä hetkellä käsitykseni on että kaikki Aelinaa äänestäneet olivat hyviksiä, eli kukaan ei "bussannut" Aelinaa. Voin toki olla väärässä, mutta en näe Zey/Keturin olevan pahiksia ja Utsegius myös tuskin noin järkkymättömästi äänestäisi Aelinaa pahiksena. Pahikset olivat siis epäaktiivisia tai muuten voimattomia tilanteessa?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 07.10.2018 01:14:45

Tosin töytyy nyt sanoa että en usko pahistiimiin Aelina - Zey - Awaclus, koska se olisi kaikkien aikojen toisiksi huonoin pahistiimi jonka olen ikinä nähnyt.
Jos jotain kiinnostaa niin huonoin on tässä:
http://www.teamliquid.net/forum/mafia/5 ... e-16-mafia
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 07.10.2018 01:16:11

Xatalos kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Öh... muotoilen uudelleen. Miksi mafia ei halunnut pelastaa Aelinaa jos Awaclus on hyvis?


Sitä tässä olen siis ajatellut, että pahikset eivät *voineet* pelastaa Aelinaa vaikka halusivat. Tällä hetkellä käsitykseni on että kaikki Aelinaa äänestäneet olivat hyviksiä, eli kukaan ei "bussannut" Aelinaa. Voin toki olla väärässä, mutta en näe Zey/Keturin olevan pahiksia ja Utsegius myös tuskin noin järkkymättömästi äänestäisi Aelinaa pahiksena. Pahikset olivat siis epäaktiivisia tai muuten voimattomia tilanteessa?


Tätä mäki oon miettiny, että Tuben ääni Aelimalle ois ollu bussiääni, kunnes veti sen hetkellisesti takaisin Awaan Aeliman claimin jälkeen? Scumchatissa pakka leviny ja sooloiltu?
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 01:16:25

raynpelikoneet kirjoitti:Miltä pahis-Zey näyttää jos yrittääkin lynkata Awaclusin hänen all-time-scum-read-Aelinan sijaan? Mitä ajattelet siitä että Zey aluksi Aelinan claimatessa(?) siirsi äänen Halimalle? Koska minusta näyttää hieman siltä että Aelinaa saatettiin tuossa yrittää pelastaa, ja sitten Zey tajusikin miltä hän itse näyttää mikäli (tai jos edes pystyy -- tai ei oikeastaan edes pysty) Aelina pelastuu.


Kieltämättä Zey näyttää nyt paremmalta kuin jos olisi lynkannut (etenkin hyvis-)Awaclusin. Niin moni kuitenkin jo muukin halusi lynkata Awaclusta, etten itse ainakaan Zeyn asemassa olisi valinnut mennä täyttä vauhtia lynkkaamaan Aelinaa, kun olisi ollut kohtuullisen helppoa ja uskottavaa haluta nyt itsensä pelastamiseksi lähteä lynkkaamaan Awaclusta, kun Aelina oli vähän "off the table" ennen kuin Zey sen taas toi esille.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 01:21:48

Keturin kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Öh... muotoilen uudelleen. Miksi mafia ei halunnut pelastaa Aelinaa jos Awaclus on hyvis?


Sitä tässä olen siis ajatellut, että pahikset eivät *voineet* pelastaa Aelinaa vaikka halusivat. Tällä hetkellä käsitykseni on että kaikki Aelinaa äänestäneet olivat hyviksiä, eli kukaan ei "bussannut" Aelinaa. Voin toki olla väärässä, mutta en näe Zey/Keturin olevan pahiksia ja Utsegius myös tuskin noin järkkymättömästi äänestäisi Aelinaa pahiksena. Pahikset olivat siis epäaktiivisia tai muuten voimattomia tilanteessa?


Tätä mäki oon miettiny, että Tuben ääni Aelimalle ois ollu bussiääni, kunnes veti sen hetkellisesti takaisin Awaan Aeliman claimin jälkeen? Scumchatissa pakka leviny ja sooloiltu?


No, Tuben ääni Aelinalle oli kyllä "vähiten hyvismäinen" joukosta. Silti Tube olisi myös halutessaan voinut tuossa hetkeä aiemmin varmistaa Zeyn lynkkautuvan halutessaan.. Eikä tehnyt niin. Ellei sitten pahiksena missannut mahdollisuuttaan tehdä sitä, mikä on kai mahdollista.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 07.10.2018 01:22:11

Xatalos kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Miltä pahis-Zey näyttää jos yrittääkin lynkata Awaclusin hänen all-time-scum-read-Aelinan sijaan? Mitä ajattelet siitä että Zey aluksi Aelinan claimatessa(?) siirsi äänen Halimalle? Koska minusta näyttää hieman siltä että Aelinaa saatettiin tuossa yrittää pelastaa, ja sitten Zey tajusikin miltä hän itse näyttää mikäli (tai jos edes pystyy -- tai ei oikeastaan edes pysty) Aelina pelastuu.


Kieltämättä Zey näyttää nyt paremmalta kuin jos olisi lynkannut (etenkin hyvis-)Awaclusin. Niin moni kuitenkin jo muukin halusi lynkata Awaclusta, etten itse ainakaan Zeyn asemassa olisi valinnut mennä täyttä vauhtia lynkkaamaan Aelinaa, kun olisi ollut kohtuullisen helppoa ja uskottavaa haluta nyt itsensä pelastamiseksi lähteä lynkkaamaan Awaclusta, kun Aelina oli vähän "off the table" ennen kuin Zey sen taas toi esille.

Käsittääkseni Zey oletti ekana päivänä Awan olevan mafia, right? Aelina sanoo olevansa ennustaja. Zeyn täytyy edes hetken.. pienen hetken uskoa tätä, kun hän siirtää tämän jälkeen äänensä, eikö? Otetaan tilanne jossa Zey onkin hyvis ja uskoo Aelinaa (mitä pidän jo lähtökohtaisesti epätodennäköisenä koska zey ei vaikuta pelaajalta -- kuten esim minä -- joka saattaa claim (tai vastaavissa) tilanteissa toimia ensin ja ajatella sitten). Miksi Zey laittaa äänensä Halimalle eikä Awaclusille (joka on ainot oikeasti realistinen targetti lynkkaukselle hänen itsensä ja Aelinan sijaan tässä tilanteessa)?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 07.10.2018 01:23:44

Itseasias, tottakai pitää ottaa huomioon et on lauantai-yö ja jengi varmaan ihan mielellään hengähtää näin intensiivisen d1 jälkeen, mut tänhetkinen äänestystilanne on kyl vähän turhan sellanen, et mafia voi vaan nostaa jalat pöydälle ja dokaa vähä lisää.

++Tube
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 01:24:45

raynpelikoneet kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Miltä pahis-Zey näyttää jos yrittääkin lynkata Awaclusin hänen all-time-scum-read-Aelinan sijaan? Mitä ajattelet siitä että Zey aluksi Aelinan claimatessa(?) siirsi äänen Halimalle? Koska minusta näyttää hieman siltä että Aelinaa saatettiin tuossa yrittää pelastaa, ja sitten Zey tajusikin miltä hän itse näyttää mikäli (tai jos edes pystyy -- tai ei oikeastaan edes pysty) Aelina pelastuu.


Kieltämättä Zey näyttää nyt paremmalta kuin jos olisi lynkannut (etenkin hyvis-)Awaclusin. Niin moni kuitenkin jo muukin halusi lynkata Awaclusta, etten itse ainakaan Zeyn asemassa olisi valinnut mennä täyttä vauhtia lynkkaamaan Aelinaa, kun olisi ollut kohtuullisen helppoa ja uskottavaa haluta nyt itsensä pelastamiseksi lähteä lynkkaamaan Awaclusta, kun Aelina oli vähän "off the table" ennen kuin Zey sen taas toi esille.

Käsittääkseni Zey oletti ekana päivänä Awan olevan mafia, right? Aelina sanoo olevansa ennustaja. Zeyn täytyy edes hetken.. pienen hetken uskoa tätä, kun hän siirtää tämän jälkeen äänensä, eikö? Otetaan tilanne jossa Zey onkin hyvis ja uskoo Aelinaa (mitä pidän jo lähtökohtaisesti epätodennäköisenä koska zey ei vaikuta pelaajalta -- kuten esim minä -- joka saattaa claim (tai vastaavissa) tilanteissa toimia ensin ja ajatella sitten). Miksi Zey laittaa äänensä Halimalle eikä Awaclusille (joka on ainot oikeasti realistinen targetti lynkkaukselle hänen itsensä ja Aelinan sijaan tässä tilanteessa)?


Zeyn pitää varmaan vastata tähän :P En kyllä itse keksi mitään loogista selitystä, oli Zey sitten hyvis tai pahis. Jokin paniikkireaktio ennen kuin tajusi että aikaa on vain pari minuuttia jäljellä?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 01:27:53

Keturin kirjoitti:Itseasias, tottakai pitää ottaa huomioon et on lauantai-yö ja jengi varmaan ihan mielellään hengähtää näin intensiivisen d1 jälkeen, mut tänhetkinen äänestystilanne on kyl vähän turhan sellanen, et mafia voi vaan nostaa jalat pöydälle ja dokaa vähä lisää.

++Tube


Siinä olet kyllä ihan oikeassa että jännitystä/painetta olisi vähän hyvä pitää yllä muihinkin kuin Awaclusiin.

Tosin hauskaa siinä mielessä että raivosit vielä vähän aikaa sitten kun aiemmin harkitsin muita kuin Awaclusta lynkkaukseen :D

No, mikäs siinä, tosiaan huonoa keskittää 100% huomiosta/paineesta yhteen kohteeseen.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 07.10.2018 01:30:34

Xatalos kirjoitti:
Keturin kirjoitti:Itseasias, tottakai pitää ottaa huomioon et on lauantai-yö ja jengi varmaan ihan mielellään hengähtää näin intensiivisen d1 jälkeen, mut tänhetkinen äänestystilanne on kyl vähän turhan sellanen, et mafia voi vaan nostaa jalat pöydälle ja dokaa vähä lisää.

++Tube


Siinä olet kyllä ihan oikeassa että jännitystä/painetta olisi vähän hyvä pitää yllä muihinkin kuin Awaclusiin.

Tosin hauskaa siinä mielessä että raivosit vielä vähän aikaa sitten kun aiemmin harkitsin muita kuin Awaclusta lynkkaukseen :D

No, mikäs siinä, tosiaan huonoa keskittää 100% huomiosta/paineesta yhteen kohteeseen.


Emmä sitä pakottanu muutako saadakseni riidei susta/muista. En ole huolissani Awasta kovin paljoa nytku meil on Rayn+Halima frendei keskenään.
Toivon kyl, et jos tää peli menee niinku menee niin Awa ei mee kotifoorumilleen kerään creduja SM-pelin hyvisvoitosta
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Niacin » 07.10.2018 01:33:08

Välitunti:

Äänet
3 Awaclus (Ustegius, Xatalos, raynpelikoneet)
2 Tube (Zey, Keturin)
1 Xatalos (Awaclus)

Suoritetut puhepakot (niiltä joilla vielä vajaata):
Ebsuli (0/3)

Poissaolot:
-

2. Päivä päättyy 10.10. keskiviikkona klo 21. Jatkakee :)
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 01:36:47

Heh joo, osasyy Awaclus-lynkkaukseen olisi kyllä että ei tee "legitiimiksi" tällaista pelaamista :D Oli sitten hyvis tai pahis, on se vähän ihmeellistä että pelistä voi päästä läpi tekemättä käytännössä mitään.

Voi kun olisi day-vigi (tai mikä tahansa vig) tässä setupissa.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 01:39:37

raynpelikoneet kirjoitti:Aelina ei ole mafia.


Mistä tämä varmuus muuten kumpusi?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 01:40:07

Itse asiassa unohda. Turha sitä enää jauhaa kun olet hyvis kuitenkin ja Aelina kuoli jo.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 01:42:36

Hm no, onhan siihen kai pienen pieni mahdollisuus että Aelina/Zey päättivät jonkin extreme double bus tehdä toisilleen pelin alusta lähtien. En kuitenkaan pitäisi kovinkaan todennäköisenä näin uhkarohkeaa strategiaa, etenkin kun toinen on erikoisrooli ja helpompiakin tapoja olisi lähteä liikkeelle.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 07.10.2018 01:48:51

Mielestäni Zey ei edelleenkään koskaan selvästi tehnyt casea Aelinaa vastaan. Eli siis vaikka äänestikin, se vaikutti enemmän sellaiselta half-arsed "caselta" (erityisesti nyt kun aelina olikin pahis). Correct me if i am wrong mutta mun mielestä sun, meizin ja keturinin äänet tuli aika "puun takaa"?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 07.10.2018 01:50:46

Zey ei tietääkseni edes koskaan vastannut minun caseeni häntä vastaan enkä tiedä miksi hyvis ei näin haluaisi tehdä, kun hän kuitenkin oli silloin lynkkausuhan alla.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 07.10.2018 01:54:57

Keturin kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:
Keturin kirjoitti:Itseasias, tottakai pitää ottaa huomioon et on lauantai-yö ja jengi varmaan ihan mielellään hengähtää näin intensiivisen d1 jälkeen, mut tänhetkinen äänestystilanne on kyl vähän turhan sellanen, et mafia voi vaan nostaa jalat pöydälle ja dokaa vähä lisää.

++Tube


Siinä olet kyllä ihan oikeassa että jännitystä/painetta olisi vähän hyvä pitää yllä muihinkin kuin Awaclusiin.

Tosin hauskaa siinä mielessä että raivosit vielä vähän aikaa sitten kun aiemmin harkitsin muita kuin Awaclusta lynkkaukseen :D

No, mikäs siinä, tosiaan huonoa keskittää 100% huomiosta/paineesta yhteen kohteeseen.


Emmä sitä pakottanu muutako saadakseni riidei susta/muista. En ole huolissani Awasta kovin paljoa nytku meil on Rayn+Halima frendei keskenään.
Toivon kyl, et jos tää peli menee niinku menee niin Awa ei mee kotifoorumilleen kerään creduja SM-pelin hyvisvoitosta

Ookkonää turuust? Noinniinku sivukommenttina. :p
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 01:56:15

Meh... mitä enemmän luen Awaclusta, sitä enemmän tulen siihen johtopäätökseen että on hyvis, mutta pelaa tätä peliä vain äärimmäisen typerällä tavalla - kuitenkin johdonmukaisesti samalla tavalla koko ajan. Ei ole jälkeä siitä miellyttelystä ja "joustosta", mitä osoitti pahiksena. Nyt on vain äärimmäisen typerää (hyvis?)pelaamista, jossa ratkaisevat vain interaktiot Awaclusin pikku kysymysten kanssa, ei mikään ketjussa oikeasti merkitsevä asia.

Mikä vähän epäilyttää yhä on "convenient" Aelinan auttaminen (Zeytä äänestämällä) päivän lopussa ja se että vain hyvismäisimmät pelaajat tuntuvat olevan Awaclusin perässä, kun taas kaikki epämääräisimmät jättävät huomiotta. Aelinallakin on ihmeen...... etäännyttävä reaktio Awaclusista? Pitääkö sitä nyt olla noin varovainen arvio?

Aelina:
"AWACLUS - Ekana: Awacluksella on jotenkin mun mielestäni käsittämätön pelitapa. En ymmärrä, miten tämä hyödyttää peliä. Mä olen Awaclusia jo kommentoinut tästä asiasta. Mun on vaikea uskoa pahiksen pelaavan tällä tavalla, mutta niin myös hyviksen. Vaikka en usko, että Awaclusin kannattaisi pahiksena näin pelata, minun mielestäni hän on kuitenkin lievästi epäilyttävä. Vaikea sanoa mitään ja todellakin näyttää uskovansa kantaansa. Mua arveluttaa mennä muiden mukana, mutta näköjään ainakin muiden (myös Awaclusin edellisten pelien) pelaajien mukaan näin Awaclus pelaa hyviksenä. Hän ei putoa epäilylistan pohjalle, mutta epäilyttää kyllä. Aiotko sä kertoa meille muille mitään siitä, mitä mietit?"

Pidän ääneni edelleen tässä. On Awaclusissa pari epäilyttävää pointtia ja vaikka olisikin hyvis, lynkkaus silti hyödyttäisi vain hyviksiä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 01:59:35

raynpelikoneet kirjoitti:Mielestäni Zey ei edelleenkään koskaan selvästi tehnyt casea Aelinaa vastaan. Eli siis vaikka äänestikin, se vaikutti enemmän sellaiselta half-arsed "caselta" (erityisesti nyt kun aelina olikin pahis). Correct me if i am wrong mutta mun mielestä sun, meizin ja keturinin äänet tuli aika "puun takaa"?


Hm. Oli Zeyllä mielestäni ihan OK "case" ja puski Aelinan kuoliaaksi päivän lopussa kuitenkin. Tai no, ainakin laukaisi sen liikkeelle, minä ja Meiz sen veimme pääasiassa loppuun (pyysin Keturinin äänestämään Aelinaa jne.).
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 07.10.2018 02:01:40

Joo awaa vastaan puhuu kyllä se että aelina ei oiken tahtonut sanoa juuta eikä jaata... mutta se on vain syy tarkastella awaa, ei syy miksi hän on mafia. Mä ainakin voitin viime pelin mafiana ihan vaan ku sanoin ja tein (night killit lähinnä) asioita mitkä tiesin että muut tulkitsee pahismaisiksi muille pelaajille. Tosin veikkaan ettei awa tule tätä paljoa avaamaan omalta osaltaan...
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 02:11:28

Täytyy tosin mainita että useammastakaan pelaajasta Aelina ei sanonut juuta eikä jaata, joten siinä mielessä ei niin iso pointti :D
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 07.10.2018 02:19:43

justy kirjoitti:Tervehdys kaikille! Oon kovasti koettanut lukea ketjua kiinni. Alla on ajatuksiani jotka perustuvat lähinnä huomioihini katsojina. Luin myös ekat seitsemän sivua uudestaan läpi tässä lauantain ratoksi, ja selasin tuossa myös ekan päivän viisi vikaa sivua. Olen nyt selaillut tokan päivän läpi ja täytyy sanoa ettei Meizin kuolema kyllä yllättänyt. Samoin olen nyt tietoinen että Halima ja rayn ovat hyviksiä. Ei sekään kauheasti yllätä, vaikka huomasinkin ekan päivän loppua lukiessani että raynia epäiltiin kovasti Aelinan puolustelun vuoksi.

Tässä siis toistaiseksi ajatukseni. Niihin sellainen päivitys että Xatalos ei ole noin epäilyttävä kuin tuolla vaikuttaa koska oli niin keskeinen osa Aelinan lynkkauksessa. Sanoisin, että lukemani perusteella ++Tube. Tuben heppoiset perusteet Awaculus-äänelle pelin alussa, eikä päivän lopun Aelina-äänestäkään mitään hyvispisteitä heru.

***

Ajatuksia ekasta päivästä

Kaksi asiaa joihin kiinnitin huomiota peliä seuratessani:

1)Awaculuksen pelityylin herättämä keskustelu siitä pelaisiko pahis noin epärakentavasti.
2) Keturinin valehtelugate, jossa kovasti pohdittiin kuka on valehdellut ja mitä.

Tän ohessa onnistuitte sitten myös nappaamaan pahiksen. Mulle ei ollut ihan selvillä miten se onnistui, vaikka toki Aelinan flippauksen jälkeen olinkin sitä mieltä että joo, pelasihan Aelina aika eri tyylillä kuin aiemmissa hyvispeleissään.

Tarkoitus olisi nyt lukea ekaa päivää uudestaan, katsoa nuo Awaculus ja Keturin -jutut läpi. Äkkiseltään ei kummastakaan ole jäänyt pahisvibaa, mutta olivatpa kumpia tahansa, niin nuo molemmat keissit kasvoivat sen verta isoiksi että oletan pahisten ottaneen niihin osaa.

Alla jotain ajatuksia, joita eka päivä on jättänyt pelaajista. Pahoittelut mahdollisista sekavuuksista – mulle tuli perjantaina viikoksi saksalaisia vieraita, joten oon koonnut tätä postia siten että kirjasin eka ne ajatukset mitä mulla oli katsojana herännyt, ja aloin sitten lukea ketjua uudestaan läpi.


- rayn pelaa eri tavalla kuin pelasi viime sm-pelissä pahiksena. Sovittelevampi, rakentavampi. Olisiko pahiksena solminut itsensä noin pahasti pahiskaveriinsa Aelinaan?

- Meiz vaikuttaa hyvikseltä. Ollut aktiivisesti johtamassa peliä ja tuntunut vievän sitä hyvin eteenpäin (en nyt osaa antaa tästä konkreettista esimerkkiä, eli fiilispohjalta mennään). Pelaa toki vahvaa peliä pahiksenakin, ja vaikuttaa pelaajalta joka käyttäisi paljon energiaa SM-peliin pahiksenakin. Mutta eipä kyllä paljoa Meiz murehdituta: jos hyvis, on pahiksille liian vaarallinen pelaaja pitää elossa. Jos pahis, hengissä säilyminen loppua kohden hyvä indikaattori tästä.

- Awaculus saa hyvisvibaa ihan vaan siksi, että tuntuisi oudolta lähteä pelaamaan tuollaista peliä pahiksena, etenkin kun hän tuntuu tietävän, että hänen pelityylinsä herättää epäilyksiä.

- Keturinista tuli hyvisvibaa hänen purkaessa turhautumistaan ja postatessaan pelitaustastaan. En myöskään usko että pahis olisi välttämättä postannut ajatuksiaan Violetin roolista ketjuun. Toisaalta Keturin tuntui äänestävän aika reaktiivisesti. Oliko äänet Tubelle ja Awaculukselle molemmat sen jälkeen kun nämä olivat epäilleet Keturinia?

- Zey myös varmaankin hyvis. Jos pahis, käytti 90 % D1 energiastaan pahiskaverinsa lynkkaamiseen. Pieni epäilys tässä – Zey ei kyllä kovastikaan koettanut saada muita lynkkaamaan Aelinaa. Oliko Xatalos joka sanoi, että Zey tuntui keskittyvän vakuuttamaan Aelinaa siitä että tämä on pahis. Tämä voisi kyllä olla ihan vaan Zeyn pohdiskelevaa tyyliä.


- Xatalos muistuttaa mua viime vuoden SM-pelin Xataloksesta. Pohdiskelevaa peliä, jossa raynin kanssa kommunikoinnilla keskeinen merkitys. En ole tainnut kuitenkaan nähdä pahis-Xatalosia koskaan. Hämähäkkivaistoa kutittaa kyllä vähän pelifilosofinen keskustelu Awaculuksen kanssa – on nimitätin hyvä tapa saada aikaa kulumaan ilman että peli siitä etenee. Ellei sitten todella uskonut, että saisi Awaculuksen muuttamaan pelityyliään tämän keskustelun avulla?

(lisäys uudelleenluvun aikana: sivuilla 3-4 Xatalos soutaa ja huopaa Awaculuksen kanssa. Ensin näyttää siltä että häntä ei Awa suuremmin epäilytä, mutta haluaa pitää äänensä tällä painostuksen vuoksi. Keskustelu näyttää siirtyvän jo siihen pelifilosofiseen osuuteen, mutta sitten sivulla neljä Xatalos sanookin että kylläpäs hän vieläkin epäilee Awaa kun Awa äänestää Xatalosta. Tästä pitkät väännöt Awaculuksen ja Haliman kanssa. En nyt oikein osaa sanoa mitä tästä pitäisi ajatella. Miksi hyvis-Xatalos kokee tarvetta kovasti puolustaa ääntään, muttei kuitenkaan oikein tunnu yrittävän päästä kiinni siihen onko Awaculus pahis vai ei, vaan sen sijaan puhuu sitä pelifilosofiaa. Toisaalta, miksei pahis-Xatalos olisi pudottanut sitä ääntään pois ja alkanut sitten tuhlata aikaa pelifilosofiasta vääntäen.)

- Halimasta lievää hyvisvibaa. Tästä tulee enemmän mieleen Koiravideoiden Halima, joka pääsi pelaamaan hyvistä kuin parin viime pelin pahis-Halima. Mun mielestä asioiden unohtelu ja jotenkin kevytmielisempi suhtautuminen peliin vaikuttaa hyvis-Halimalta. Tästä huolimatta ymmällän kyllä Xatalosin ja Meizin (?) ongelman Haliman suhteen: vaikka Halima saisi hyvisvibaa Awasta, ei sen kyllä pitäisi suoraan johtaa Awan epäilijöiden pahismaisuuteen jos Halima kerran ymmärtää että Awan käytös ei ole hyviksille toivottavaa.

(sivulla 5 raynilla hyviä pointteja Halimasta – väitetty unohdus siitä että juuri Xatalos kävi lukemassa Awaculuksen vanhoja viestejä kun hän samalla epäilee Xatalosta tämän Awa-kannoista kuulostaa oudolta. Tuo mahdollinen distancing Zeystä, josta rayn Halimaa epäilee on ihan validi ajatus, muta en kyllä tosiaan ihan heti ole uskomassa Zeytä Aelinan pahiskaveriksi.

***


Ajatuksia uudelleenluvun lomassa:

Sivulla kolme Tube tulee mukaan Awaculus-äänestykseen. Kaksi peräkkäistä viestiä, joissa lievä ristiriita: ekaksi äänestää Awaa koska tämä vaihtaa ääntänsä niin nopeasti (eli mahdollinen agressiivinen aloitus kuivuu kokoon kun ääni ei pysykään Ebsulilla). Tokassa viestissään sanoo, että oli hyvä että sekoitti soppaa. Tää on outoa, koska olisiko pelkkä Ebsuli-ääni muka sekoittanut soppaa millään tavalla? Eikö sopansekoittamisen kannalta ollut järkevää, että Awaculus vaihtoi äänensä pelaajalle, joka oli oikeasti paikalla pelaamassa? Näistä alkupelin äänistä Tuben ääni Awaculukselle epäilyttää kyllä eniten.

Sivulta 4 Ebsulille läjä hyvispisteitä. Eka oikea posti, jossa heti äänestäisi pahiskaveriaan? Ei vaikuta todennäköiseltä ottaen huomioon hänen hitaan aloituksensa.

***

Ehdin seiskasivulle uudelleenluvussani, sitten piti tehdä muuta. Nyt selailin vikat viisi sivua läpi nähdäkseni miten äänet kehittyivät.

Xatalosille hyvispisteitä hänen Aelina-äänestään. Jos tiimi ei ole Zey-Aelina-Xatalos, pahis-Xatalos olisi nostanut kaverinsa tasatilanteeseen (tosin ilmeisesti tietämättään? No, nostanut kuitenkin lähemmäs putoamista)

Aelinan äänitempoilu Zeystä – Xatalosiin ja takaisin Zeyhyn herätti vähän epäilyä Zeyn suhteen. Miksi pahis siirtäisi äänensä pois hyvis-Zeyltä tasatilanteessa? Ei kai Xatalos ollut tuossa vaiheessa mitenkään mahdollinen lynkkaus? Ja äänen palautus Zeylle kun peli alkoi olla jo selvä tuntui vähän turhalta eleeltä. Jos äänen tarkoitus oli yrittää ennustaja-revealilla saada Zey lynkatuksi, niin olisi varmaan tosiaan kannattanut tehdä se reveali ennen kuin toivottelee muille hyvää peliä. Ja toisaalta se että juuri Zey huomasi tuon bluffin huonon ajoituksen sopisi siihen että tässä yritettiin ottaa etäisyyttä pahiskaveriin.

Rayn sai tuossa paljon epäilyjä Aelinan puolustamisesta. En osaa tätä asiaa kommentoida ennen kuin oon lukenut ketjun kunnolla läpi, kun en vielä ole oikein kärryillä siitä miksi raynilla on niin vahva fiilis Aelinasta. Huomautan tässä kuitenkin, että ainakin vuoden takaisessa SM-pelissä raynin bussi oli armoton, eikä hän silloin osoittanut taipumusta hirttäytyä pahiskaveriinsa.

//Okei, näköjään Zey kovasti teitä epäilyttää. Miksi Zey kun hän ei oikein muuta ekana päivänä muistaakseni tehnyt kuin epäillyt Aelinaa?

Justy saattaa myös olla pahis, täsaä on vähän kuaetuksen makua täaaä postissa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 07.10.2018 02:20:56

raynpelikoneet kirjoitti:
Keturin kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:
Keturin kirjoitti:Itseasias, tottakai pitää ottaa huomioon et on lauantai-yö ja jengi varmaan ihan mielellään hengähtää näin intensiivisen d1 jälkeen, mut tänhetkinen äänestystilanne on kyl vähän turhan sellanen, et mafia voi vaan nostaa jalat pöydälle ja dokaa vähä lisää.

++Tube


Siinä olet kyllä ihan oikeassa että jännitystä/painetta olisi vähän hyvä pitää yllä muihinkin kuin Awaclusiin.

Tosin hauskaa siinä mielessä että raivosit vielä vähän aikaa sitten kun aiemmin harkitsin muita kuin Awaclusta lynkkaukseen :D

No, mikäs siinä, tosiaan huonoa keskittää 100% huomiosta/paineesta yhteen kohteeseen.


Emmä sitä pakottanu muutako saadakseni riidei susta/muista. En ole huolissani Awasta kovin paljoa nytku meil on Rayn+Halima frendei keskenään.
Toivon kyl, et jos tää peli menee niinku menee niin Awa ei mee kotifoorumilleen kerään creduja SM-pelin hyvisvoitosta

Ookkonää turuust? Noinniinku sivukommenttina. :p



MIKÄ TÄÄ TURKUJUTTU ON NIINKU WHAT, UNVERSUMI :D Syntyny Kokkolassa, Asun Helsingissä, mut just tänä viikonlopppuna Suomen Turku on ollu ärsyttävän paljon pinnal. Melkeen tein päiväreissun sinne tänään.

//rayn
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 07.10.2018 02:21:24

Minun on vaikeaa uskoa ettei justy hyviksenä tiedä minun claimanneen ystävyatyjän ja silti "tekee readia" minusta.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 07.10.2018 02:25:49

justy kirjoitti:Toisaalta Keturin tuntui äänestävän aika reaktiivisesti. Oliko äänet Tubelle ja Awaculukselle molemmat sen jälkeen kun nämä olivat epäilleet Keturinia?



Mä oon tuijottanu tätä läppää tosi pitkään ja ollu vaan, että häh.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 07.10.2018 02:26:01

Näin vaa yhen turkulaisen joka viljeli kans sanaa "muutako" (muiden samankaltaisten lisäks). No offence sir (or madam mut veikkaisin sir). :)
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 07.10.2018 02:58:28

Hm, itseasias jos tube on huomen ~darras~ - Mä suhtaudun jokaiseen viestiin ingame-viestinä joten tervehenkisesti en usko ollenkaan, että suomalainen mies ois oikeesti lauantaiyönä ryyppäämäs, vaikkka näin juuri julisti - niin suuntaanpa spotlightin jonnekki muualle ++Justy
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2018 finaali

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron