Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset vei!

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 10.10.2018 13:12:11

Hm, jostain syystä aidon oloista pohdintaa Ebsulilta. Ehkä Ebsuli on vaan hyvis.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 10.10.2018 13:14:24

Keturin kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Ja tosiaan puolustelu tuntuu enemmän hyvismäiseltä, kun tuntuu ”tyytyneen kohtaloonsa” mutta silti jatkaa pelaamista pyrkimättä mitenkään paniikinomaisesti selviytymään.


Mä kyl suutun jos meet sympatiapäissäs ostaan tän "Kohtaloon tyytymisen"+"No en varmaa kerkee pelaa tänä iltana"-combon, sit viime hetkellä Tube loikkaa nurkan takaa tekeen turnaboutin ja ei-Tube flippaa hyviksen:D


Oletko tosiaan ihan varma että Tube on pahis? Vai olisiko justy mielestäsi myös OK vaihtoehto?

Vähän kahden vaiheilla olen itse.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 10.10.2018 14:23:22

Xatalos kirjoitti:
Keturin kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Ja tosiaan puolustelu tuntuu enemmän hyvismäiseltä, kun tuntuu ”tyytyneen kohtaloonsa” mutta silti jatkaa pelaamista pyrkimättä mitenkään paniikinomaisesti selviytymään.


Mä kyl suutun jos meet sympatiapäissäs ostaan tän "Kohtaloon tyytymisen"+"No en varmaa kerkee pelaa tänä iltana"-combon, sit viime hetkellä Tube loikkaa nurkan takaa tekeen turnaboutin ja ei-Tube flippaa hyviksen:D


Oletko tosiaan ihan varma että Tube on pahis? Vai olisiko justy mielestäsi myös OK vaihtoehto?

Vähän kahden vaiheilla olen itse.


En mä tiedä, kuten Raynkin sanoi Tubelle: Tube sanoo tosi paljon asioita jotka ei pidä paikkaansa ja ne on helposti tarkastettavissa. En tajua miks Tubee ei kiinnosta puhua totta. Jos ei oo varma jostain asioista etkä jaksa/kerkee tarkistaa, älä kirjota niitä. Ei ole munkaan mielestä väärin, että tartun kenenkään pelaajan kirjoittamiin epäkohtiin. Justyn viesteistä en oo onnistunu saamaan samanlaista tarttumapintaa. Mun on pakko toistaseks mennä tällä, ellei joku anna mulle jotain tosi hyvää casee.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 10.10.2018 14:32:05

Hmm...
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 10.10.2018 14:45:28

Harvinaisen hankalaa, kun ei ole mitään vahvaa epäilystä ketään kohtaan. Melkein tekisi mieli no-lynch, mutta se ei oikein onnistu näillä säännöillä. Kai sitten pitää vain arvata ja toivoa parasta.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 10.10.2018 14:46:12

Keturin kirjoitti:En mä tiedä, kuten Raynkin sanoi Tubelle: Tube sanoo tosi paljon asioita jotka ei pidä paikkaansa ja ne on helposti tarkastettavissa. En tajua miks Tubee ei kiinnosta puhua totta. Jos ei oo varma jostain asioista etkä jaksa/kerkee tarkistaa, älä kirjota niitä. Ei ole munkaan mielestä väärin, että tartun kenenkään pelaajan kirjoittamiin epäkohtiin. Justyn viesteistä en oo onnistunu saamaan samanlaista tarttumapintaa. Mun on pakko toistaseks mennä tällä, ellei joku anna mulle jotain tosi hyvää casee.

En tunne Tubea niin en tiedä hänestä, mutta ite ainakin puhun enemmän puutaheinää hyviksenä kuin pahiksena. Pahiksena on tärkeämpää pitää itsensä "selvillä vesillä", niin tulee enemmän tarkisteltua asioita. Hyviksenä tuntuu ainakin musta siltä että voi vaan höpötellä menemään, kun kerran ei oo mitään salattavaa. Kuten aiemmin totesin, tää saa mut usein epäilysten alle hyviksenä, mut en vaan jotenkin opi että pitäis hyviksenäkin tarkistella asioita.

Tästä näkökulmasta mun mielestä ei oo yhtään epäilyttävää se, että ei tarkista asioita ja kirjoittelee helposti tarkistettavissaolevista asioista "valheita".
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 10.10.2018 15:00:33

Sinänsä samaa mieltä Haliman kanssa. On epäkäytännöllistä pahiksena suoltaa selviä valheita ja vetää turhaan negatiivista huomiota itseensä. Eri asia jos valhe on vaikeasti selvitettävä / erityisen hyödyllinen riskistä huolimatta, mutta satunnaiset faktavirheet tuskin kumpaakaan ehtoa täyttävät.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Tube » 10.10.2018 15:21:17

Enemmän vaan se, että jokaista pientä yksityiskohtaa, jos ne eivät ole oleellisia, ei vaan jaksa käydä tarkastamassa, kun virhe ei kuitenkaan voi olla kovin iso. Jos sanon Zeyn olleen eka joka äänesti Aelinaa ja totuus onkin, että hän olikin ainoastaan ensimmäisten joukossa ja teki ison työn Aelinan maalaamiseksi, niin onko sillä oikeasti ihan niin hirveästi väliä? Pakko mennä muistin varassa välillä eikä joka juttua alkaa kaivaa monen kymmenen sivun joukosta.

Keturin kirjoitti:Pus pus, mun ekalla viestillä oli ihan selkee funktio, josta forecastasin muutaman mahdollisen jutun mun puhelimen muistiinpanoihin. Harmi et puhelin lens tänää katuu.

Kuinka kätevää. (Ihan oikeasti oon pahoillani sun kännykästä. Toivottavasti ei ollut iso taloudellinen tappio tai vaikuutus korvaa ison osan.) Varmaan jotain sentään muistat, mitä kirjoitit, niin voisitko valottaa?
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.10.2018 15:55:34

Keturin kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:
Keturin kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Ja tosiaan puolustelu tuntuu enemmän hyvismäiseltä, kun tuntuu ”tyytyneen kohtaloonsa” mutta silti jatkaa pelaamista pyrkimättä mitenkään paniikinomaisesti selviytymään.


Mä kyl suutun jos meet sympatiapäissäs ostaan tän "Kohtaloon tyytymisen"+"No en varmaa kerkee pelaa tänä iltana"-combon, sit viime hetkellä Tube loikkaa nurkan takaa tekeen turnaboutin ja ei-Tube flippaa hyviksen:D


Oletko tosiaan ihan varma että Tube on pahis? Vai olisiko justy mielestäsi myös OK vaihtoehto?

Vähän kahden vaiheilla olen itse.


En mä tiedä, kuten Raynkin sanoi Tubelle: Tube sanoo tosi paljon asioita jotka ei pidä paikkaansa ja ne on helposti tarkastettavissa. En tajua miks Tubee ei kiinnosta puhua totta. Jos ei oo varma jostain asioista etkä jaksa/kerkee tarkistaa, älä kirjota niitä. Ei ole munkaan mielestä väärin, että tartun kenenkään pelaajan kirjoittamiin epäkohtiin. Justyn viesteistä en oo onnistunu saamaan samanlaista tarttumapintaa. Mun on pakko toistaseks mennä tällä, ellei joku anna mulle jotain tosi hyvää casee.

Mä voin antaa sellasen casen että mun mielestä kenenkään ei ikinä pitäis haluta lynkata tänään Aelina wagoniin (ellei ole varma että zey on mafia jolloinkin zeyn pitäs olla se targetti) mistään syystä, sä et varmaan 99% todennäkösyydellä löydä sieltä mafia (jollei taas, zey ole mafia), aj mitä justy tekee? Mä en oikeasti usko että kenenkään mielestä Ustegius voi mitenkään olla kaikista epäilyttävin henkilö tässä pelissä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Zey » 10.10.2018 16:44:17

Halima kirjoitti:Sulla on tuossa ihan pointti. Tää äänestämättömyys vois hyvinkin olla merkki siihen suuntaan, että justy yrittää saada Tubea näyttämään justyn pahiskaverilta. Ja mua nyt on muutenkin alkanut epäilyttämään justy enemmän, sulla Tube on kyllä ihan vaikuttavaa ja kyläläisen näköistä puolustelua.
++justy

Ketä ajattelet justyn pahiskaveriksi?

Xatalos kirjoitti:Mieluummin tässä porukassa tällä hetkellä, siltä varalta että menee 5-5 ja Tube muuten lukittuu lynkattavaksi.

Tätä en ymmärtänyt. Just sanoit, että tasatilanne on hyvä ja sit rikot tasatilanteen, ettei Tube lukkiudu. Miten tilanteessa 5-5 Tube lukkiutuu, kun sun äänesi oli Tubella = olisit voinut ottaa pois, jos olisit tullut toiseen tulokseen ja äänestää justya?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Zey » 10.10.2018 16:47:22

Ebsuli kirjoitti:mua pikkasen ärsyttää että vedetään peliä hyvis pahis menetelmällä

Mitä tarkoitat hyvis pahis menetelmällä?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Cameron » 10.10.2018 16:52:07

iltatunti ennustusta tähtitornissa.

Äänet
5 justy (raynpelikoneet, Pyramidi, Tube, Halima, Xatalos)
3 Tube (Keturin, Zey, Ebsuli)
1 Awaclus -> Lauchuo (Ustegius)
1 Xatalos (Awaclus-> Lauchuo)
1 Ustegius (justy)

Kaikki ovat suorittaneet puhepakkonsa, huippua! :)

Poissaolot:
Lauchuo 7.-10.10.

2. Päivä päättyy tänään keskiviikkona klo 21. Vielä jaksaa! :)
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 10.10.2018 16:54:03

Äänestäessäni ajattelin että tilanne menisi 5-4 justy-Tube, mutta tietysti se menikin 5-3 kun oma ääneni poistui.. no, sama pätee edelleen jos joku puolestaan siirtyy Tubeen? Joka tapauksessa olin epävarmempi siitä, onko Tube kuitenkaan pahis, ja äänestin mieluummin varmojen hyvisten mukana kuin heitä vastaan (jos mietitään ihan äänestyslogiikkaa..).
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 10.10.2018 17:04:44

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:Sulla on tuossa ihan pointti. Tää äänestämättömyys vois hyvinkin olla merkki siihen suuntaan, että justy yrittää saada Tubea näyttämään justyn pahiskaverilta. Ja mua nyt on muutenkin alkanut epäilyttämään justy enemmän, sulla Tube on kyllä ihan vaikuttavaa ja kyläläisen näköistä puolustelua.
++justy

Ketä ajattelet justyn pahiskaveriksi?

En oo lukenut toista päivää kovin ajatuksella, niin en ole tästä vielä selvillä. Muutenkin tän pohdinnan aika on enemmän vasta sitten, jos justy flippaa pahikseksi. Mutta siis periaatteessa oletan, että justy pahiksena on lähtenyt tähän päivään ja peliin sillä ajatuksella, että todennäköisesti kuolee jossain vaiheessa, ja etäännyttää parhaansa mukaan pahiskaveristaan. Eli varmaan melkein kuka vaan vois olla justyn pahiskaveri.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 10.10.2018 17:05:27

Pahoittelen hiljaisuuttani, oli vaan asioita, jotka oli priosioitava ennen tätä peliä, muttanyt olen valmis olemaan illan aktiivisesti paikalla ja myös 3. päivän.

Tämän päivän lynkkauksesta olen sitä mieltä, että sekä Tuben ja justyn roolin tarkistaminen tulee auttamaan paljon hyvisten peliä. Tuben roolin tieto auttaisi ehkä eniten selventämään, mitä oikein tapahtui ensimmäisen pävinä äänestyksessä. Mutta samaan aikaan Tube alkaa minulle vaikuttamaan hieman enemmän hyvikseltä. Tuntuu, että tekee niin paljon virheitä ja virheellisiä väittämiä, että luulisi pahiksen olevan faktoista paremmin selvillä. Oman kokemukseni mukaan pahikset juuri välttävät tekemästä virheitä pelissä ja jos niitä sattuu, ne ovat yleensä pieniä. Harvemmin pahis on voittanut tekemällä runsaasti virheellisiä väittämiä.

justy taas on minulle koko ajan ollut niin hajuton ja väritön, että tuntuu piilottelevan. Lisäksi ristiriita näissä pistää silmään.

justy kirjoitti:Tube-ääntäni voi kyllä kritisoida heikoksi koska sitä se oli. Mutta sen perusteella mitä olin ekasta päivästä lukenut ajatuksella Tuben toimet (oudot perusteet Awan epäilylle ja ääni joka näytti bussaukselta kun tilanne oli jo selvä) olivat kiinnostavimmat ja halusin näyttää äänelläni mitkä ajatukseni sillä hetkellä olivat


ja myöhemmin:

justy kirjoitti:Ei hajua Tubesta, olen ehtinyt lukea vasta nuo kaksi vähiten postannutta läpi.


Ensin myöntää perusteensa heikoiksi, mutta sitten sanoo, että Tube toimet olivat kiinnostavimmat. Saman tien seuraavassa viestissä Tubesta ei ole hajua. Millä tavoin Tubesta ei ole hajua, jos kuitenkin myönnät hänen toimensa kaikkein mielenkiintoisimmiksi. Minusta justy välttelee ottamasta kantaa kehenkään ja tämä on kyllä niin pahismaista jo minun mielestä.

Zey on mielenkiintoinen tapaus. Vaihtelee ääntään Tuben ja justyn välillä. Ihan järkevää kenties, mutta sitten tämä viesti herätti minun huomion.

Zey kirjoitti:Awa & Tingle -> justy ja Tube & Tingle -> justy pahisparit on ihan järkeviä, kumpikin pahispari selittää miksei Aelina pelastunut eilen (Awa yritti pelastaa, Tingle ei voinut auttaa ja toisessa Tingle ei voinut edelleenkään auttaa ja Tube tuli liian myöhään auttaakseen). Awa & Tubessa myös Aelinan pelastumattomuuden selittäisi se, ettei Tube ollut tarpeeksi ajoissa paikalla.


Jos olet sitä mieltä, että molemmat pahisparit ovat järkeviä, miksi vaihdat ääntäsi sellaiseen, joka on vain toisessa pahisparissa? Lisäksi et kerro perustetta sille, miksi tuo ensimmäinen pahispariehdokkaasi ei enää epäilytä. Muuttiko Awaclusin poisjäänti mielipidettäsi tuon ensimmäisen pahisparin järkevyydestä/mahdollisuudesta?

Olen sitä mieltä, että justyn lynkkaus on kaikkein paras tapa toimia tämän päivän aikana. Tube on edelleen silmällä pidettävä, Zey mietityttää. Pitää lukea Zeyn viestejä, jotka on kirjoittanut nyt toisena päivänä vielä lisää.

Hyvikiin laskisinXataloksen, Keturinin (pelaa aktiivisesti ja tuntuu oikeasti keskittyvän pahisjahtiin, vaikkakin hieman heikohkoin perustein välillä. Katsotaan tuoko tuloksia) sekä nuo kaksi varmistettua hyvistä (rayn ja Halima)tietenkin.

Ustegius ja Ebsuli on vähemmän aktiivisia, mietityttää. Zey taas on siinä ja siinä miten sijoittaisin. Kuitenkin vielä hyviksen puolelle, koska en vain voi nähdä pahisZeyta ajamassa pahiskaveria hautaan, varsinkin kun tämä on vielä lavastaja. Jos Zey olisi ollut pahis ja tullut lynkatuksi, saattaisin nähdä Zeyn lynkkausta johtaneen ja siihen osallistuneen pahiksena.

Katsotaan miten ilta muodostuu.

/Zey, Cameron, Xatalos, Halima
Avatar
Pyramidi
Kyläläinen
 
Viestit: 228
Liittynyt: 13.11.2014 11:14:22
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 2

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Ebsuli » 10.10.2018 17:10:25

Halima kirjoitti:

En tunne Tubea niin en tiedä hänestä, mutta ite ainakin puhun enemmän puutaheinää hyviksenä kuin pahiksena. Pahiksena on tärkeämpää pitää itsensä "selvillä vesillä", niin tulee enemmän tarkisteltua asioita. Hyviksenä tuntuu ainakin musta siltä että voi vaan höpötellä menemään, kun kerran ei oo mitään salattavaa. Kuten aiemmin totesin, tää saa mut usein epäilysten alle hyviksenä, mut en vaan jotenkin opi että pitäis hyviksenäkin tarkistella asioita.

Tästä näkökulmasta mun mielestä ei oo yhtään epäilyttävää se, että ei tarkista asioita ja kirjoittelee helposti tarkistettavissaolevista asioista "valheita".[/quote]


Pahiksena on mustakin paljon helpompi pelata ja syytellä muita kun hyviksenä. pahiksena sitä voi keskittyä siihen miten saa muut näyttämään pahiksilta eikä sillä tavoin tarvitse miettiä suuremin muiden epäilyjä jos ei kohdistu itseen, hyviksenä sitten pitää miettiä enemmän jotta löytää ne pahikset ja samalla pidettyä itsensä hyvislistalla muiden silmissä.
jaaa tästä syystä yleensä putoankin helposti hyviksenä.

Zey kirjoitti: Mitä tarkoitat hyvis pahis menetelmällä?


hyvis/pahis menetelmällä sitä että pidetään rooliepäilyt salassa. Eihän sillä sinäänsä ole peliin nähden mitään väliä, estää superhyvin pahisten yötapot kun kaikki erikoiset kuitenkin on hyviksii, muuten kuin randomisti laitettuna mutta aiheuttaa vain mulle itselle päänsärkyä kun yritän miettiä että on 2 pahista, 3 erikoista(ray +kaks muuta) ja 6 tavista = 9 hyvistä. oon kai niin tottunu et epäillään roolit niin avoimesti kans et pelkkien "ketkä vois olla hyviksii" miettiminen ei onnistu vaan mun on pakko miettii koko hommaa enemmänkin pahis/hyvis/erikoinen kannalta... ku esim keturin ois mun listassa laatikossa tavis/erikoinen... toivottavasti ymmärrät mitä selitän

:D
Ebsuli
Kyläläinen
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01.09.2018 08:18:16
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Zey » 10.10.2018 17:16:20

Pyramidi kirjoitti:Jos olet sitä mieltä, että molemmat pahisparit ovat järkeviä, miksi vaihdat ääntäsi sellaiseen, joka on vain toisessa pahisparissa? Lisäksi et kerro perustetta sille, miksi tuo ensimmäinen pahispariehdokkaasi ei enää epäilytä. Muuttiko Awaclusin poisjäänti mielipidettäsi tuon ensimmäisen pahisparin järkevyydestä/mahdollisuudesta?

Koska pidän todennäköisempänä justy & Tube paria kuin justy & Awa. Awan poisjäännin en usko liittyvän hänen rooliinsa, mutta kuten 1. päivän lopussa sanoin, Awan peluu on muistuttanut enemmän hyvis-Awan peluuta, joten se tekee hänet sisältävän parin epätodennäköisemmäksi.

//Ebsuli, okei, ymmärrän.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Zey » 10.10.2018 17:32:21

justy kirjoitti:Jos Ustegiuksella ei ollut aikaa loppupäivän mähinöihon, tuossa vaiheessa ääni kaverille oli ehkä parempi vaihtoehto kuin ääni toiselle wagoneista.

Miksi? Luulisi, että jos ei pääse paikalle, niin paras paikka äänelle ei olisi pahiskaveri vaan joku, josta ei välitä kuoleeko vai ei.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 10.10.2018 17:33:38

Zey kirjoitti:Koska pidän todennäköisempänä justy & Tube paria kuin justy & Awa. Awan poisjäännin en usko liittyvän hänen rooliinsa, mutta kuten 1. päivän lopussa sanoin, Awan peluu on muistuttanut enemmän hyvis-Awan peluuta, joten se tekee hänet sisältävän parin epätodennäköisemmäksi.


Vastasit sitten taidokkaasti ohi kysymyksen. Jos mielestäsi justy-Tube pahispari on todennäköisempi, miksi vaihdat äänen juuri justysta Tubeen. Se, että pidät toista pahisparia todennäköisempänä ei edelleenkään vastaa siihen, miksi vaihdoit äänen justysta Tubeen, koska justy on edelleen molemmissa pahispareissa. Ellei sinulla ole sitten syy pitää justy pelissä vielä pidempään, vaikka hän onkin molemmissa pahisparissa, jotka katsot nyt mahdollisiksi.

Kysytään sitten yksinkertaisesti näin: miksi äänestät Tubea etkä justya, vaikka he ovat samassa pahisparissa?

/Zey
Avatar
Pyramidi
Kyläläinen
 
Viestit: 228
Liittynyt: 13.11.2014 11:14:22
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 2

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Zey » 10.10.2018 17:34:30

Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:Jos Ustegiuksella ei ollut aikaa loppupäivän mähinöihon, tuossa vaiheessa ääni kaverille oli ehkä parempi vaihtoehto kuin ääni toiselle wagoneista.

Miksi? Luulisi, että jos ei pääse paikalle, niin paras paikka äänelle ei olisi pahiskaveri vaan joku, josta ei välitä kuoleeko vai ei.

Ja kuitenkin vaihtoehtoina olis ollut muitakin kuin wagonit ja Aelina.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Zey » 10.10.2018 17:40:01

Pyramidi kirjoitti:
Zey kirjoitti:Koska pidän todennäköisempänä justy & Tube paria kuin justy & Awa. Awan poisjäännin en usko liittyvän hänen rooliinsa, mutta kuten 1. päivän lopussa sanoin, Awan peluu on muistuttanut enemmän hyvis-Awan peluuta, joten se tekee hänet sisältävän parin epätodennäköisemmäksi.


Vastasit sitten taidokkaasti ohi kysymyksen. Jos mielestäsi justy-Tube pahispari on todennäköisempi, miksi vaihdat äänen juuri justysta Tubeen. Se, että pidät toista pahisparia todennäköisempänä ei edelleenkään vastaa siihen, miksi vaihdoit äänen justysta Tubeen, koska justy on edelleen molemmissa pahispareissa. Ellei sinulla ole sitten syy pitää justy pelissä vielä pidempään, vaikka hän onkin molemmissa pahisparissa, jotka katsot nyt mahdollisiksi.

Kysytään sitten yksinkertaisesti näin: miksi äänestät Tubea etkä justya, vaikka he ovat samassa pahisparissa?

/Zey

justy ei tuntunut saavan kannatusta kun häntä äänestin, joten vaihdoin Tubelle, koska kuitenkin on musta parempi kohde kuin Awa.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Tube » 10.10.2018 18:00:21

Jooh, Jesus take the wheel. Mä en voi tältä illalta enää pelailla. Jos ei jatketa huomenna, niin kiitos peleistä.

Pitäisiköhän vähän yhdessä koordinoida kenet lukitsija lukottaa, jos lynkattava flippaa pahis? Vähän kuin varmisteluksi, että lukottaja ja ennustaja eivät käytä toimintoaan samaan tyyppiin..?
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 10.10.2018 18:06:31

Ennemmin ehkä ennustajaa voisi koordinoida, jos jotain? Tai no, sama kai se jos nyt pahis flippaa, mutta jos 2 elossa, niin olisi aika itsetuhoista kertoa pahistiimille ketä olla lähettämättä tapporetkelle? :D
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 10.10.2018 18:07:18

Aa, sanoitkin jos flippaa. No, varmempaa varmaan olisi miettiä ennustajaa. Jos nyt roolit kuuntelevat meitä edes tälläkään kertaa..
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 10.10.2018 18:09:04

Tube kirjoitti:
Keturin kirjoitti:Pus pus, mun ekalla viestillä oli ihan selkee funktio, josta forecastasin muutaman mahdollisen jutun mun puhelimen muistiinpanoihin. Harmi et puhelin lens tänää katuu.

Kuinka kätevää. (Ihan oikeasti oon pahoillani sun kännykästä. Toivottavasti ei ollut iso taloudellinen tappio tai vaikuutus korvaa ison osan.) Varmaan jotain sentään muistat, mitä kirjoitit, niin voisitko valottaa?


Tube chillaa. Mulla on omat järkisyyt pitää sua pahiksena, joten mulla on myös järkisyyt koittaa tehdä tällasia ihan vitun obvious baitteja. Sulla ei varmaan ole järkisyitä pitää mua pahiksena ja haluat näyttää hyvikseltä, joten älä koita maalaa mua pahiksena. Mun ekalla viestillä oli funktio provota Awaclusia, kirjoitin tästä myös mun luurii. Tän viestin funktio oli sisällyttää mun lauseeseen baitti jonka todenmukaisuuden sä haluaisit kyseenalaistaa jos haluaisit lyödä meitä eri tiimeihin. Miksi teet niin?
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 10.10.2018 18:16:34

Mä pidän ääneni kyl lukossa Tubessa (heh). En pysty antaan hyvispisteitä "jaha mun peli oli tältä päivältä siinä, käyköön miten käy". Pyyhkeen heittäminen kehään osoittaakseen "välinpitämättömyytensä" ei anna hyvisviboja. En myöskään osta tota sun softclaimia Ennustajasta. Mä sanon ihan sama mitä Tube flippaa ni ennustaja ja lukko kattoo zey/justyn.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Zey » 10.10.2018 18:19:57

Xatalos kirjoitti:Aa, sanoitkin jos flippaa. No, varmempaa varmaan olisi miettiä ennustajaa. Jos nyt roolit kuuntelevat meitä edes tälläkään kertaa..

Eikö varmempaa oo miettiä lukitsijaa, jos nyt kerran puhutaan tilanteesta, jossa jäljellä on enää 1 pahis. Jos lähdetään neuvomaan ennustajaa, ei voida olla niin varmoja, mitä lukitsijan kohdalla, että ennustaja toimii niin, kun ei tiedetä hänen 1. yön toimiaan (aka jos neuvotaankin tarkistamaan samaa, niin joutuu itse päättämään kohteensa, roolinlukitsijalla näitä etukäteistietoja ei oo). Mahdollisimman pahismaiseen kannattaa tietty tähdätä, joten olisko se sit se 2. eniten ääniä saanut.

//Keturin, ehkä kannattaisi tarkentaa kumman haluat ottavan mut kohteeksi ja kumman justyn, että jos toivees toteutuu, niin kumpikin ei tähtää samaan, mikä oli tässä se pointti... :D
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 10.10.2018 18:41:24

Hankalaa kyllä kun yöllä ei voi kommunikoida.

Jos flipataan pahis, voisi olla ihan hyvä idea että lukitsija targettaisi sinua, Zey? Olisi tavallaan vähän kuin "check" samalla.

(En nyt usko että olet pahis, mutta moni tuntuu uskovan näin, joten kaventaisi ainakin pahisten elintilaa sitä kautta.)

Jos flipataan hyvis, on tuskin järkeä suunnitella, pitää vain toivoa että roolit tekevät hyviä päätöksiä. Ennustajalle voisi edelleen ehkä olla hyvä idea tarkistaa sinut, Zey? Mutta lukitsijan pitäisi varmaan vaan arpoa mitä tekee (kunhan ei selvää hyvistä lukitse)? Vähän tuurista kiinni, onnistuuko lukitsijan action useammalla kohteella.. Ennustaja sentään aina onnistuu nyt kun lavastaja on kuollut.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 10.10.2018 18:45:38

Onpa harvinaisen epäjännittävä lynkkaus nyt :P

No, varmaan huominen on kiinnostavampi riippuen mitä paljastuu tämän flipin ja yön tuloksena.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 10.10.2018 18:46:18

Zey kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Aa, sanoitkin jos flippaa. No, varmempaa varmaan olisi miettiä ennustajaa. Jos nyt roolit kuuntelevat meitä edes tälläkään kertaa..

Eikö varmempaa oo miettiä lukitsijaa, jos nyt kerran puhutaan tilanteesta, jossa jäljellä on enää 1 pahis. Jos lähdetään neuvomaan ennustajaa, ei voida olla niin varmoja, mitä lukitsijan kohdalla, että ennustaja toimii niin, kun ei tiedetä hänen 1. yön toimiaan (aka jos neuvotaankin tarkistamaan samaa, niin joutuu itse päättämään kohteensa, roolinlukitsijalla näitä etukäteistietoja ei oo). Mahdollisimman pahismaiseen kannattaa tietty tähdätä, joten olisko se sit se 2. eniten ääniä saanut.

//Keturin, ehkä kannattaisi tarkentaa kumman haluat ottavan mut kohteeksi ja kumman justyn, että jos toivees toteutuu, niin kumpikin ei tähtää samaan, mikä oli tässä se pointti... :D


Ihan tarkotuksella syötin tän pallon keskikenttään: Zey ja justy epäilyttää mua eniten Tuben jälkeen. "Erikoishyvisten pitäs kattoo niitä" Emmä kuitenkaan haluu päättää, pohtikaa te. Varsinkaan jos Tube nyt jostain syystä flippaa hyviksen. Tai okei: kannustaisitteko Ennustajaa tarkastamaan itsenne? Justyn kannattaa varmaan olla enemmän tätä mieltä.

//Zeyl samat :D
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2018 finaali

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron