Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset vei!

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 15:30:48

raynpelikoneet kirjoitti:
Halima kirjoitti:Eli suomeksi sanottuna epäilet mua koska mulla on huono tapahtuneiden asioiden muisti (oikeasti on, en huijaa) ja koska yhdistät mut Zeyhin. Ok. Mä voin kertoa, että pahiksena oisin käynyt tarkistamassa kuka se oli joka kävi niitä pelejä lukemassa, mutta hyviksenä oma nahka ei ole yhtä tärkeä kuin pahisten löytäminen niin en jaksanut. Tästä olen kärsinyt ennenkin.

Epäilen sua koska väität että unohdit kuka teki mitä, kun tämä kuka ja mitä on 100%:sti sinun keissisi Xatalosia vastaan...

Joo ymmärsin. Ja mua on ennenkin epäilty siksi, että en muista, ja hyviksenä en jaksa tarkistaa kun siinä kohtaa sillä ei oikeasti ollut väliä kuka sen oli käynyt tarkistamassa.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 15:48:23

raynpelikoneet kirjoitti:No miksi sinun "keissisi" Zeytä vastaan kuulostaa siltä ettet oikeastaan halua sen olevan mikään keissi? Miksi et pidä minua hyviksenä kun minä pidän Zeytä pahiksena käytännössä samoista syistä kun sinäkin? Mutta sitten annat minulle hyvisluottoa jostain aivan absurdista syystä joka ei tee minusta oikeasti yhtään mitään.

Täh? Ehkä siksi että Zeyn alkupeli vaikutti pahismaiselta, mutta nyt viimeisimmät viestit on vaikuttaneet hyvismäisemmiltä. Niin että lopputulos tällä hetkellä huitelee jo jossain neutraalin tuntumassa, eli ei ole enää mitään "keissiä" Zeytä vastaan. Miten niin en pidä sinua hyviksenä? Pidänhän minä (muistaakseni :D ) sinua hyviksenä! Ja pitäiskö mun jokaiseen joista oon jonkun kanssa samaa mieltä, huomauttaa, että "oon tästä samaa mieltä"?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 16:11:00

Kirjaimellisesti olen aikalailla kaikesta eri mieltä, mikä on ihan tuttua Zeyn kanssa. Me ollaan muistaakseni ennenkin väännetty Zeyn kanssa ollen molemmat hyviksiä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 17:02:37

raynpelikoneet kirjoitti:
Halima kirjoitti:Kirjaimellisesti olen aikalailla kaikesta eri mieltä, mikä on ihan tuttua Zeyn kanssa. Me ollaan muistaakseni ennenkin väännetty Zeyn kanssa ollen molemmat hyviksiä.

Varmasti olette, mutta nostat Zeytä listallasi syystä että hän vääntää sinun kanssasi, ei siksi että hänen sanomisensa kävisi sinulle jotenkin enemmän järkeen.

No siis kun en yleensäkään ymmärrä Zeyn sanomisia. :D Nimenomaan se, että hän vääntää kanssani, on sitä tuttua Zeytä. Siinä oot toki oikeassa, että kyllä hän varmaan voisi tehdä sitä pahiksenakin, mutta eipä hän olekaan vielä noussut minun hyvislistalleni. Neutraalina tällä hetkellä.

Awaclus kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:tällä hetkellä pelaat 100%:sti mafia pussiin riippumatta joukkueestasi. Minua ei kiinnosta mitä mieltä tästä olet koska tiedän että se on totta.


Miksi minua sitten pitäisi kiinnostaa, mitä mieltä sinä siitä olet?

Nyt Awaclus joku roti. Uskon että olet hyvis, mutta jos sun asenne peliin on tämä, niin mäkin alan olla sillä kannalla, että sut on sama lynkata. Se lynkkaus nimittäin tällaisella pelityylillä tulee varmasti jossain vaiheessa, ja silloin se on parempi tehdä aiemmin kuin myöhemmin. Ota itseäsi niskasta kiinni, lopeta trollaus ja ala pelata niinkuin kunnon kyläläinen!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 18:38:00

Keturin kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:
Keturin kirjoitti:Pliis voidaanko lopettaa tää turha meta ja esim pelata

Voitko sitten kommentoida johonkin muuhun mitä pelissä on sanottu tai tuoda jotain muuta esille?


Sanoin jo, että kommentoin muuta peliä kunhan pääsen koneen äärelle. Joka tapauksessa ois kiva jos tänne sinä aikana tulis jotain oikeeta sisältöä.

Sun mielestä kuudessa sivussa ei oo muuta sisältöä kuin turhaa metaa?

Ok tähän tuli jo jatkovastauksia, mutta ei nyt ihan kauheasti vakuuta.

Mä voin lähteä mukaan tähän junaan, sillä Xataloskin on vaikuttanut jossain määrin hyvismäisemmältä viimeisimmillä sivuilla. (Saattaa liittyä siihen, että on oikeasti tutkinut Awacluksen pelityyliä ja toteaa että Awa voi hyvinkin olla hyvis).

Sitä oikeaa sisältöä odotellessa:
++Keturin
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 03.10.2018 11:30:13

Meiz kirjoitti:Huomionarvoista että Halima toistaiseksi ignorannut viestini viewtopic.php?f=34&t=650&p=18602#p18596


Tässä tuo ignoorattu viesti:
Meiz kirjoitti:Ja samanaikaisesti pahikset pyrkivät yleensä pelaamaan kuten pelaisivat hyviksenä. Keskustelussa on myös käyty läpi mm. mahdollisuus käänteispsykologian käyttöön (pahis ei pelaisi huomiotaherättävästi). En itsekään pidä Awaclusta ykkösvaihtoehtona pahikseksi, mutta se että hän jättää perustelut äänille pimentöön herättää varmuudella kysymyksiä myös hyviksiltä, kuten itsekin sanot tässä yllä. Mutta Zeyn ja Xataloksen tarttuminen viittaa pahiksiini, koska pahikset tarttuisivat helppoon kohteeseen? Molemmat ovat puntaroineet sitäkin mahdollisuutta, että Awaclus voisi pelata näin hyviksenä, ja se oli Xatalos joka katsoi vanhojen pelien perusteella myös hyvispelin mahdolliseksi Awclukselle. Tämä osuus jää sinulta huomiotta, ja Xatalus epäilyyn tunnutaan päätyneen nyt melko kierolla logiikalla :D

Olen ignoorannut tämän, koska en tiedä mitä tähän vastaisi. Joo, käänteispsykologia on aina mahdollista. Zeyn ja Xatalosin tarttuminen Awaclusiin näytti helppoon kohteeseen tarttumiselta, mutta toki he olivat tällä tarttumisellaan osallisia pelin käynnistymiseen, ja ovat ainakin jonkin verran peruuttaneet epäilyistään. Itse en myöskään enää epäile kumpaakaan, ainakaan kovin paljoa.

Meiz kirjoitti:Kerraten, Awacluksen pelityyli ei ole optimaalinen hyviksille, ja siihen Haliman omin sanoin tarttuisivat niin hyvikset kuin pahiksetkin. Tästä huolimatta Awacluksen peli olisi pitänyt tunnistaa hyvispeliksi, joten epäily Awacluksen suuntaan on pahismaista (viitaten listaukseen viewtopic.php?f=34&t=650&start=60#p18543). Tämä siitä huolimatta että sekä Zey etä Xatalos ovat puhuneet miksi pelityyli sopisi myös hyvis-Awaclukselle. Miksi jälkimmäinen osuus jää alunperin täysin huomioimatta Halimalta? Epäilen, koska se vesittäisi hänen esittämää pointtia epäilyyn. Mielipide Awacluksen epäilemisen epäilyttävyydestä (heh) on niin vahva, että myös Xataloksen read Zeystä kääntyy pönkittymään epäilyä, ollen täysin päinvastainen kuin mitä Halima on saanut (ja tässä taas iso osa pohjautuu Zeyn epäilyihin Awaclusta kohti).

En osaa vastata muuten kuin että en ole täydellinen ja en aina heti hoksaa kaikkea. Ja se Xatalosin yhden lauseen mielipide Zeystä siinä vaiheessa peliä on kyllä edelleen epäilyttävä. Zey ei ollut siihen mennessä pelannut hyvismäisesti.


Meiz kirjoitti:Viestissä kehoittaa Awaclusta pohtimaan uusiksi strategiaa hyviksenä valehtelusta. Pidän outona ettei Halima kuitenkaan löydä sanottavaa Awacluksen ideasta olla perustelematta ääniään. Uskoisin että hyviksenä Halima olisi tarttunut tähän vahvemmin, ja se olisi myös vaikuttanut enemmän Haliman readiin Awacluksesta. Nyt tulee kuva että tietoa löytyy liikaa (Awacluksen ollessa hyvis) ja hyvisreadiin päädytään liian helposti.

Tämä johtuu siitä, että joku oli mua ennen jo kommentoinut tuosta perustelusta, ja noudatin taktiikkaa "valitse taistelusi". Jos naputtaa kaikesta, ei saa mitään aikaiseksi. Kun keskittyy tärkeimpään, se saattaa mennä perille. Kun kuitenkin pidän (ja pidin) Awaclusta hyviksenä, en viitsinyt listata kaikkia puutteita, vaan keskityin siihen omasta mielestäni tärkeimpään.

Meiz kirjoitti:Lisähuomiona, kommentoi Tuben äänessä (Awaclus) ja puheissa (äänestän hiljaisia) ollutta ristiriitaa, mikä on mun silmään tikkuun tarttumista.

Öö, tässä pelissä vähän niinkuin kuuluukin tarttua tikkuun, varsinkin noin alkupelissä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 03.10.2018 11:56:01

Violet kirjoitti:
Aloitti tosi mitäänsanomattomalla viestillä, en sano puolesta vielä muuta kuin että ei ainakaan hyvisvibata. Toinen viesti parempi sävyltään, mutta ei ota kantaa pelaajiin. Kolmas pysyy samalla turvallisella linjalla, lähinnä vain mukailee toisten mielipiteitä ja esittää jonkin kysymyksen jollekin pelaajalle. Tämä mitäänsanomaton avaus on tavallaan ominaista Meizille, mutta SM-pelissä odottaisin häneltäkin vähän vahvempaa kannanottoa kyllä jo alkupelissä. Vähän pahisvibattaa.


Tämä olisi erittäin turvallinen tapa lähteä epäilemään pahiskaveria.

Tämä on vähän hankalaa, koska Meiz vibattaa mulle pahista tällä hetkellä melko kovastikin. Kuitenkaan itse viesteistä en oo löytänyt ns. "mitään vikaa", niin en oikein tiedä mistä tämä epäilys kumpuaa. Oon ajatellut tämän tai viimeistään huomisen irl-päivän aikana lukea uudestaan Meizin viestit, jotta tähän tulisi joku selvyys.

Violetin muihin kommentteihin mun listauksesta: ok. En tiedä haluatko niihin jotain vastausta, mutta ei mulla oikein mitään sanottavaa ole.

Aelina on nyt lyhyen ajan sisällä noussut keskustelun ja pohdinnan kohteeksi. Itse olen pitänyt Aelinaa hyvismäisenä, mutta kieltämättä Zeyllä oli kulmiakohottavia huomioita hänen viesteistään. Aelina menee myös uudelleenluettavien listalle.

Zey kirjoitti:Olisin kyllä halunnut kuulla enemmän miksi mikä tahansa asia, joka aiheuttaa puhetta pelin alussa, on hyvismäistä (koska tää musta tarkottaa sitä, että kukaan, joka käyttäytyy pahismaisesti pelin alussa ei voi olla pahis). Nyt lähinnä jäi olo, ettet edes halua yrittää selittää näkökulmaasi vaan lakasta koko jutun pois, mikä on outoa, sillä eri mielipiteillä voi kuitenkin nähdä miten toinen on päätynyt siihen eri mielipiteeseen – paitsi että nyt et anna edes mahdollisuutta siihen.

No siis jos nyt pistetään mutkat suoriksi, niin periaatteessa joo, jos joku käyttäytyy pelin alussa pahismaisesti, ja siitä hänelle huomautetaan ja hän ei muuta käyttäytymistään, eikä tunnu olevan huolissaan siitä että häntä epäillään, niin kyllä se minusta enemmän viittaa hyvikseen kuin pahikseen. Pahikset on yleensä todella tietoisia omista toimistaan ja siitä, mitä muut heistä ajattelevat. Hyviksiltä tämä joko puuttuu tai on vain laimeampana. Siksi varsinkin pelin alussa selkeä pahismaisuus tulee todennäköisemmin kuitenkin hyviksen näppäimistöltä.

Zey kirjoitti:Musta rayn ei ole koskaan halunnut ainakaan pelitopassa pohdiskella erikoishahmojen käyttöä, pahisten keskenäisessä keskustelussa pohtimista en sit tiiä. Mut vaikka olisin väärässä ja rayn olisikin yhdessä pelissä keskustellut, ei hän varmasti ole kaikissa pahispeleissään halunnut (enkä usko myöskään että näin luulet), vaan kyseessä on ollut yksittäistapaus niin musta ton johtopäätöksen vetäminen pelissä, jossa on perusroolilista (eikä siis edes paljoa saa asiasta väännettyä, vaikka miten haluaisi), on kyseenalaista. Ja toi jälkimmäinen lause vasta häiritseekin, sillä jos rayn ei koskaan, puolesta riippumatta, halua keskustella rooleista niin miten se, ettei hän niistä keskustele, tekee hänestä hyviksen?

Ok. Mulla on oikeasti huono muisti. Luulin että rayn puhuu yleensä erikoisrooleista. Jos niin on että ei yleensä koskaan puhu, hyvisviba sen perusteella on perustelematonta.

Zey kirjoitti:Haliman viesteistä jäi myös häiritsemään se, miten tuntui turhautuneena toistelevansa sitä, ettei Awan tyyli pelata ole optimaalista hyvikselle hänen mielestään, vaikka hän Awaa hyviksenä pitääkin. En edes ymmärrä miksi hän osassa kohdista tuon seikan mainitsi, koska musta kukaan ei kuitenkaan oo mitään päinvastaistakaan väittänyt. Ja turhautuminenkin ihmetyttää, koska Halima kuitenkin ilmeisesti vastaili vanhoihin viesteihin peräkkäin: jos hän ensimmäisessä vastausviestissään on asian sanonut, on musta turha olla turhautunut toisessa vastausviestissään asiaa sanoessa, kun se viesti, johon hän vastaa, on tullut topaan ennen ekan vastausviestinsä lähettämistä (jolloin selkeästi vaikka koko pointti olisi keskustelussa ollut validi, niin kirjoittaja ei ole voinut tietää mitä Halima myöhemmin tulee vastaamaan jollekin toiselle ennen kuin vastaa hänelle).

Turhautuminen tulee kun tulee, en mä mitenkään valinnut että "nyt laitan turhautumisvaihteen päälle". Joo, varmaan vastasinkin peräkkäisiin viesteihin ja olisin voinut olla toistelematta, mutta en sitä siinä turhautuneena hoksannut. Saatan olla myös olosuhteiden takia normaalia huonommalla tuulella yleisesti.

Keturin on kolmas, jonka viesteihin haluan paneutua paremmalla ajalla. Hänellä on jokseenkin ärsyttävä ja itsetietoinen pelityyli (tulee ensimmäistä kertaa elämässään pelaamaan foorumimafiaa, ja alkaa heti neuvomaan muita, miten se pitäisi tehdä), mutta en nyt enää oo ihan vakuuttunut, että se kuitenkaan johtuu pahikseudesta. Ehkä hän vain on tuollainen. Pitää lukea uudestaan ja miettiä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 03.10.2018 12:36:19

Ymmärrän kritiikkisi Xatalos. Ja samaa mieltä, pahis todellakin voi pyrkiä aiheuttamaan sekaannusta, ja saattaa tosiaan tahallaan pelata pahismaisesti, jotta käänteislogiikalla ajateltaisiin että hän ei voi olla pahis. Tässä tapauksessa kuitenkin myös mun intuitio on ihan alusta asti ollut sitä mieltä, että Awaclus on hyvis, eikä se ole sieltä ainakaan vielä minnekään liikahtanut.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 03.10.2018 12:38:30

Keturin kirjoitti:Jaha uus yritys:

Halima kirjoitti:Keturin on kolmas, jonka viesteihin haluan paneutua paremmalla ajalla. Hänellä on jokseenkin ärsyttävä ja itsetietoinen pelityyli (tulee ensimmäistä kertaa elämässään pelaamaan foorumimafiaa, ja alkaa heti neuvomaan muita, miten se pitäisi tehdä), mutta en nyt enää oo ihan vakuuttunut, että se kuitenkaan johtuu pahikseudesta. Ehkä hän vain on tuollainen. Pitää lukea uudestaan ja miettiä.


Mulla ei kyl ole ongelmaa kiistää tätä, etteikö mun pelityyli olisi ärsyttävä tai ettenkö toisi vahvasti ulos täysin objektiivista (tirsk) kantaani siitä, että käynnissä olevan pelin ulkopuolisten tapahtumien pohtiminen, ei ole kylän voiton kannalta hyödyllistä. Vahvistat näkemystäni aikaisemmin samassa viestissä:

Halima kirjoitti:
Zey kirjoitti:Musta rayn ei ole koskaan halunnut ainakaan pelitopassa pohdiskella erikoishahmojen käyttöä, pahisten keskenäisessä keskustelussa pohtimista en sit tiiä. Mut vaikka olisin väärässä ja rayn olisikin yhdessä pelissä keskustellut, ei hän varmasti ole kaikissa pahispeleissään halunnut (enkä usko myöskään että näin luulet), vaan kyseessä on ollut yksittäistapaus niin musta ton johtopäätöksen vetäminen pelissä, jossa on perusroolilista (eikä siis edes paljoa saa asiasta väännettyä, vaikka miten haluaisi), on kyseenalaista. Ja toi jälkimmäinen lause vasta häiritseekin, sillä jos rayn ei koskaan, puolesta riippumatta, halua keskustella rooleista niin miten se, ettei hän niistä keskustele, tekee hänestä hyviksen?

Ok. Mulla on oikeasti huono muisti. Luulin että rayn puhuu yleensä erikoisrooleista. Jos niin on että ei yleensä koskaan puhu, hyvisviba sen perusteella on perustelematonta.


// Tuben viesti

Nojoo, tuossa sulla on kyllä pointti. Jos kaikilla ois yhtä huono muisti kuin mulla, edellisiin peleihin vertailussa ei ois paljon pointtia. Joidenkin muisti kuitenkin tuntuu toimivan ihan ok, eli on sillä edellisten pelien tutkailullakin paikkansa.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 07:50:02

Ensimmäinen mun lukulistalla ollut.

Meiz
Puhetta ystävystyjästä, ihmisten kanssa samaa mieltä olemista. Kehuu Zeyn analyysiä Aelinasta. Ihmettelee raynille miten Zeyn readin epävarmuus viittaa siihen että Zey on pahis. Äänestää minua perusteiden kera, ihmettelee miksi Zeyn epäily Awaclukselle jää huomiotta, kun vastaavat kommentit Xatalokselta keräävät epäilyn. Kysyy Awaclusilta mielipidettä minusta. Myöhemmin Xatalosin hoksauttamana huomaa että Zeyn epäily Awaclusille ei jäänytkään huomiotta, mutta epäily minua kohtaan säilyy. Kysyy uudestaan Awaclusin mielipidettä minusta kun ei ole saanut vastausta. Perustelee lisää epäilyään minua kohtaan. Kritisoi raynpelikoneita siitä, miten rayn epäilee Zeytä. Kysyy raylta mikä pitää Zeyn epäilyttävien listalla. Selittää lisää epäilystään mua kohtaan, lisää kohdan, että tartuin tikkuun Tuben kohdalla. Toteaa että raynin pointti Zeystä on kuitenkin varteenotettava, Zey on pysytellyt aidalla. Toteaa Tube vs Keturin -keissistä, että todennäköisesti molemmat ovat hyviksiä. Zeyn tuorein viesti hyvä, Aelinan vastaukset kiinnostaa.

Lisäksi Meizillä on muutama lyhyt kysymys tai pieni huomio joidenkin pelaajien viesteihin.

Jotenkin tulee sellainen olo, kuin Meiz ei olisi itse mukana pelissä, vaan jostain kentän laidalta vain huutelisi kommentteja osallistumatta kovin syvällisesti. En tiedä saanko tätä nyt selitettyä ymmärrettävästi, mutta jotenkin ulkopuolinen olo tulee. Tämä voi toki johtua myös siitä, että Meiziä ei ole juurikaan epäilty, eikä hänelle ole niin ollen kertynyt paljon kommunikaatiota muiden kanssa.

Se mikä mua nyt häiritsee, on se, että suurin osa Meizin viesteistä tuntuu olevan
    1) toteamista että on jostain samaa mieltä
    2) Zeyn kevytpuolustelua
    3) minun epäilyä/syyttelyä
    4) pieniä kysymyksiä muille
Nämä on kaikki ihan ok ja kuuluu peliin, mutta se mikä puuttuu, on suuremmassa mittakaavassa Meizin mielipiteet. Mulla ei esim ole hajuakaan ketä muuta Meiz pitää epäilyttävänä kuin mua. Mä en tiedä ketä muita Meiz pitää hyvismäisenä kuin Zeytä. Joistakin pelaajista on tullut pieniä kommentteja, mutta kun ne eivät toistu ja peli kulkee eteenpäin, ei voi tietää enää monen päivän jälkeen onko Meiz enää niistä samaa mieltä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 07:59:22

Meiz kirjoitti:Komppailu ei ole automaattisesti pahismaista, vaan oleellinen osa myös hyvispeliä. Mä oon jauhanut tästä tarpeeksi edellispeleissä, enkä tiedä haluanko aloittaa samaa taas uusiksi :)

Kuinka tarkkaan olet lukenut viestini? Ei ole pitkä aika kun kerroin miksi Tingle epäilyttää. Mutta joo, kirjoittelen mietteet pelaajista yhteen postiin tänään.

Siksipä kirjoitinkin "Nämä on kaikki ihan ok ja kuuluu peliin". Luin melko tarkkaan, mutta jos Tingle on sun ainoa toinen epäilys, niin aika helppo/köyhä, koska Tinglellä on peliin vasta pari viestiä. Toki hän itseänikin epäilyttää ihan hiljaisuudellaan, mutta ymmärtänet pointtini.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 08:19:28

Meiz kirjoitti:
Halima kirjoitti:Siksipä kirjoitinkin "Nämä on kaikki ihan ok ja kuuluu peliin". Luin melko tarkkaan, mutta jos Tingle on sun ainoa toinen epäilys, niin aika helppo/köyhä, koska Tinglellä on peliin vasta pari viestiä. Toki hän itseänikin epäilyttää ihan hiljaisuudellaan, mutta ymmärtänet pointtini.

Kyse ei ole hiljaisuudesta. Miksi Tingle hyviksenä haluaisi jarrutella ääniä Keturinia vastaan, jos hänellä itsellään ei ole vahvaa mielipidettä Keturinista, eikä esittää parempaa kohdetta äänille?

No mä en oo vielä tehnyt tarkempaa Keturinin läpilukua, mutta alan olla melko varma siitä että Keturin on vaan hyvis. Niin silloin on vaikea löytää tuosta Tinglen jarruttelusta myöskään pahismotivaatiota.

Mistä tulikin mieleeni että mun ääni on yhä Keturinilla, siirretäänpä.
++Meiz
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 08:34:28

Meiz kirjoitti:
Halima kirjoitti:No mä en oo vielä tehnyt tarkempaa Keturinin läpilukua, mutta alan olla melko varma siitä että Keturin on vaan hyvis. Niin silloin on vaikea löytää tuosta Tinglen jarruttelusta myöskään pahismotivaatiota.

Epäily ei perustu siihen että Keturin olisi pahis, vaan pahiskin voi yrittää kerätä näin hyvispisteitä. Taas kerran tuntuu siltä ettei peliä tulkita ihan täysin oikein hyviksen näkökulmasta katsottuna.

Mikähän tuossa kommentissa oli pahiksen näkökulmasta katsottua sun mielestä?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 08:50:35

Toiseksi käsittelyyn Zey, joka epäilytti mua alkupelissä, sitten epäilyni vähän laimeni, mutta nyt viimeisimmän puolivillaisen listauksen jälkeen epäilyttää taas. Katsotaanpa.

Yli-innokas aloitus. Äänestää Awaclusta heti toisessa viestissään äänipomppimisen takia. Perustelu äänelle. Puhetta ystävystyjästä. Jo reilu tunti pelin alusta peruuttaa vähän Awaclus-epäilystään, jättää kuitenkin äänen paikalleen.
Zey kirjoitti:Awaclus selkeästi räiskii vaan ääniä tekemättä mitään johtopäätöksiä. Vähän kyl mietityttää homman avoimuus, koska tolla tavalla voi saada ittensä lynkattua helposti, ellei hallitse myös niitä jälkiseurauksia. Sikäli kyl Awaclus vaikuttaa pelaajalta, joka tietää mitä on tekemässä, eikä niin vaan huvikseen hommaa tee.

Tämä viesti mulle pomppaa silmiin epäilyttävänä. Varsinkin tuo alleviivattu lause. Zey hoksaa että Awa ei ehkä olekaan pahismainen, mutta haluaa pitää Awan kuitenkin pahiksissa niin lisää tuon lauseen.

Lisää puhetta ystävystyjästä. Selittää Awaclukselle perustelun tärkeydestä.

Ensimmäinen "listausviesti", jossa listaa vain Aelinan ja Awacluksen. Aelinasta ihan hyviä huomioita, olen itsekin samaa mieltä. Sitten Awacluksesta:
Zey kirjoitti: Nämä + viestien sävy viittaa enemmän siihen, että Awa koittaa olla piikki lihassa, eikä niinkään yritä vaikuttaa aktiiviselta (ja ylipäänsä viestien perusteella vaikuttaa kokeneelta), mikä tekee hommasta hankalamman, sillä ensimmäinen on pahiksille vaarallisempaa toimintaa. Toisten tökkiminen ihan vaan tökkimisen ilosta johtaa usein siihen, että tökkijä lynkataan, mikä ei ole pahikselle hyvä. Awan kohdalla tää voi kuitenkin olla tarkoituksellinen valinta myöskin, sillä nimenomaa päättelyketju ”toi koittaa ärsyttää kaikkia -> tulee todennäköisesti lynkatuksi -> pakkohan pahiksen ois tiedostaa toi -> tuskin on pahis” taas on pahikselle hyödyllinen, koska tällöin pahis saa käyttäytyä ihan miten pahismaisesti vain ja silti säilyy hengissä – ja jos vain saa ton päättelyketjun aikaiseksi, niin tää voi olla ”turvallisempikin” tapa pahikselle pelata verrattuna perushyviksen esittämiseen, sillä ensimmäisessä saa mokailla miten paljon vain, eikä mokista kiinni jääminen johda lynkkaukseen.

Taas toistuu tää: "Ei se nyt vaikutakaan pahismaiselta mutta keksin syyn sille miksi kuitenkin vois olla ja jätän äänen paikalleen".

Pitkän viestin kera minä nousen Zeyn mielestä vaihtoehtoiseksi paikaksi äänelle (Awaclusin rinnalle). Seuraavassa pitkässä viestissään Zey löytää Aelinan viesteistä puutteita/virheitä, jonka seurauksena siirtää äänensä Aelinalle.

Zeyn viimeisin listausviesti on minusta epä-Zeymäinen ja näin ollen saa mun pahistutkan väpättämään. Zey aloittaa listauksen, kuin aikoisi jokaisesta sanoa mielipiteensä lyhyesti, mutta selkeästi. Sitten kesken listan kuitenkin tyyli muuttuu täysin, kun Zey lainaileekin pelaajien viestejä ja kyselee kysymyksiä kertomatta mielipidettään kyseisistä pelaajista.

Zey siis epäilyttää jossain määrin. Sitten kuitenkin jäin miettimään, että kirjoittaisiko Zey esim. tuota viimeisintä listausviestiään pahiksena. Pahiksena hän varmasti olisi hyvin tietoinen, miltä hänen listauksensa yleensä näyttävät, ja yrittäisi pysyä suunnilleen samassa formaatissa ja sisällössä. Sitten taas on se käänteispsykologia. En siis oikein tiedä. Epäilyttää, mutta Zey ei ole mun suurin epäilykohde just nyt.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 08:54:22

Meiz kirjoitti:
Halima kirjoitti:Mikähän tuossa kommentissa oli pahiksen näkökulmasta katsottua sun mielestä?

Et huomioi sitä miksi pahis-Tingle voisi haluta puolustaa hyvis-Keturinia, eli ajattelet tässä asian mielestäni liian yksiulotteisesti. Ja tämä ajatteluketju taas tukee aiempaa ajatustasi siitä, että esittämäni epäily Tingleä kohti oli liian helppo/köyhä, koska kyseessä oli vain muiden hiljaisten joukossa olevan hiljaisen pelaajan tökkäisy. Et siis myöskään tulkitse ihan oikein niitä syitä mistä todellisuudessa Tingleä epäilin. Koen että peliä tulkitaa nyt siinä valossa, miten minun "riittämättömät" mielipiteet pahiksista tekevät minusta pahiksen.

Hmm. Ok myönnän etten ole kauheasti pohtinut Tinglen motiiveja. Olen ehkä liikaakin keskittänyt ajatukseni näihin äänekkäisiin (vaikka itsekin totesin pelin alussa että pitäisi enemmän ajatella myös hiljaisia).

Ja joka tapauksessa, vaikka sinun Tingle-epäilysi olisikin ihan oikea ja pohdittu, on se aika vähän, että tähän mennessä pelissä olet epäillyt kahta pelaajaa ja pitänyt yhtä hyvismäisenä. Tässä on tapahtunut aika paljon kaikenlaista. Odottelen sitä sinun listausviestiäsi.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 09:04:27

Jos sulla rayn ois nyt hetki aikaa niin viitsisitkö valaista, miksi joko mun tai Zeyn on oltava pahis?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 09:14:45

raynpelikoneet kirjoitti:Minä olen ainakin kaksi viestiä jo Zeystä kirjoittanut ja sinä äänestät aivan absurdia kohdetta (kuten esim Vampire siinä euroviisupelissä -- ei mitään järkeä).
Lisäksi et halua kuolemaksikaan oikeasti koskaan committaa Zeyn äänestämiseen ja flip-floppaat kokoajan hänen alignmenttinsä suhteen vaikka kuitenkin sitten päädyt lopputulokseen että hän on pahismainen (eikä näytä paljon Zeytäkään kiinnostavan ihan aikuisten oikeasti mikä sinun alignmenttisi on).

Miksi Meiz on absurdi kohde? Mikä saa sut ajattelemaan että Meiz on varmasti hyvis?

Zeystä mun on vaikea ottaa selkoa. Me ollaan perustavanlaatuisesti sekä peleissä että muussakin elämässä niin monesta asiasta eri mieltä, että mun on vaikea nähdä, onko ne erimielisyydet pahismaisuutta vai vain sitä, että me ollaan eri mieltä. Siksi tämä flip-floppaaminen.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 09:15:26

Niin ja fyi, en pidä mitenkään mahdottomana että sinä olet mafia. :D Katsotaan milloin ehdin näissä läpiluvuissani sinuun asti.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 09:34:23

raynpelikoneet kirjoitti:Minusta tuntuu ettei Zey (kuten sinäkään) ole oikeasti halunnut minkään asian tässä pelissä tapahtuvan tähän asti.

Ainakin olen vahvasti halunnut jonkin asian olevan tapahtumatta, ja se oli Awacluksen lynkkaus. Mulle usein käy näin, varsinkin alkupelissä, että pikku hiljaa löydän niitä hyvismäisiä, joita en halua lynkata, mutta pahisten löytämiseen menee kauemmin. Nyt mulla on vahva olo Meizin pahismaisuudesta, ja tuo sun peruste "osallistuu peliin ja on järkevä mielipide" niin hmm, meinaatko että Meiz ei tuohon kykenisi pahiksena?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 09:36:20

Joo, Xata, ihan samaa mieltä tuosta Meizin etäisyydestä. On ehkä pelissä kommentoimassa, mutta nimen omaan huutelee vain välikommentteja, eikä niinkään tunteella osallistu pelin pyörteisiin.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 10:02:01

No sitten Aelina.

Yllyttäjä- ja muutakin roolipohdintaa, aika paljon ja monessa viestissä. Epäilee Awaclusia, mutta samassa viestissä toteaa että ei kai pahis olisi noin ilmiselvä. Tämä on minusta hyvismäinen näkökanta. Seuraavassa viestissään Aelina pohtii minua, Awaclusta ja Zeytä. Vastaa Ustegiuksen viestiin ja ääneen.

Sitten tulee Aelinan pitkä listausviesti. Tässä hän käsittelee mun mielestä tosi selkeästi kaikki pelaajat, ja tiedän tämän luettuani mitä mieltä Aelina on kenestäkin. Rayn-kohdassa joo vähän liioittelee sanomalla, että rayn pelaa ihan kuin Awaclus, mutta mä nään kyllä tän yhdistelyn ihan ymmärrettäväksi. Munkin mielestä raynin pelissä on tavallaan paljon samaa kuin Awan pelissä, ja raynin mielipiteitä ja perusteita on välillä tosi vaikea lukea tai ymmärtää.

Aelina tuntuu ottavan hyvin kantaa pelin asioihin ja on asioista kärryillä. Tykkään myös siitä, kuinka hän yrittää pitää hiljaiset mukana keskusteluissa, ja äänestää Violetia mitäänsanomattomuuden takia. Olen muuten samaa mieltä, Violet on kyllä todella paljon hiljaisempi ja mitäänsanomattomampi tässä pelissä kuin missään edellisistä.

Noissa vastausviesteissään, missä Aelina vastaa kysymykseen toisensa perään lainaamatta kysymystä, on kyllä välillä vaikea pysyä kärryillä mistä puhutaan.

Aelina vaikuttaa minusta hyvinkin samanlaiselta kuin hyvis-Aelina aiemmissa peleissäänkin. Joo, jotain virheitä ja epäloogisuuksia hänen viesteissään oli, mutta niitäkin hän selvensi, ja ymmärrän oikein hyvin että hyviksellekin tulee virheitä. Itselleni ainakin tuppaa tulemaan enemmän epäloogisuuksia nimenomaan hyviksenä, kun en jaksa tarkistella kaikkia asioita, vaan menen enemmän tunteella.

Aelina kirjoitti:Sori, mutta jaksaisiko ja osaisiko joku laskea, kauanko tämä peli kauimmillaan kestää?

Tähän ei ole kukaan tainnut vastata. Pisimmillään tässä pelissä on 6 pelipäivää ja 5 yötä, eli peli kestäisi 29 irl-vuorokautta. Tai itseasiassa, jos roolinlukitsija onnistuu kahdesti pahiksen yötapon estämisessä, voi tulla vielä seitsemäskin pelipäivä, mutta tää on aika epätodennäköistä. Mutta joo, voi olla että kuukauden verran tässä tätä säädetään. :D
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 10:08:22

Nyt mun pitää tehdä muita asioita ja palaan läpilukuihin toivottavasti myöhemmin tänään. Tähän mennessä mun mielikuvat pelaajista on seuraavat:
Awaclus - hyvis
Aelina - hyvis
Keturin - läpilukematta mutta vahva fiilis silti että hyvis
Tube - läpilukematta mutta vibattaa hyvistä
Xatalos - läpilukematta, en oikein osaa sanoa puolesta
raynpelikoneet - läpilukematta, en osaa sanoa puolesta
Tingle - liian hiljainen, en tiedä
Ebsuli - liian hiljainen, en tiedä
Ustegius - liian hiljainen, en tiedä
Violet - omien sanojensa mukaan lukenut ketjun, mutta kommenttia tuli vähänlaisesti ja sekin aika "helppoon" tarttumista. Läpilukematta, mutta epäilyttää.
Zey - epäilyttää mutta vähemmän kuin Meiz
Meiz - epäilyttää kovasti

Tämä lista yrittää samalla olla jotakuinkin järjestyksessä hyvismäisimmästä pahismaisimpaan, vaikkakin keski-neutraali-osasto on mahdoton järjestää kun en vielä tiedä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 19:03:36

Meiz on tuottanut huomattavasti parempaa settiä tänään kirjoittaessaan auki mielipiteitään pelaajista. En koe että ääneni tarvitsee enää olla siellä. Seuraavaksi tekisi mieli äänestä Zeytä, mutta raynpelikoneet on äänestänyt häntä. Ja raynpelikoneet epäilyttää jostain syystä sitä enemmän mitä pitemmälle peli etenee. Taidan tehdä nyt vain näin: --Meiz, ja lukea eteenpäin.

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti: Zey aloittaa listauksen, kuin aikoisi jokaisesta sanoa mielipiteensä lyhyesti, mutta selkeästi. Sitten kesken listan kuitenkin tyyli muuttuu täysin, kun Zey lainaileekin pelaajien viestejä ja kyselee kysymyksiä kertomatta mielipidettään kyseisistä pelaajista.

Jäikö sulle mun mielipiteeni jostain pelaajasta epäselväksi?

Joo. Siellä oli keskivaiheilla pari-kolme tyyppiä joista et sanonut mielipidettä, oli vain jotain kysymyksiä. En jaksa nyt mennä katsomaan ketä nämä pelaajat olivat, löydät itsekin jos viitsit käydä katsomassa.

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:Aelina tuntuu ottavan hyvin kantaa pelin asioihin ja on asioista kärryillä.
Oikeasti? Mä kritisoin lähes jokasta Aelinan listauksessaan esittämät mielipiteet ja yleisin puolustautuminen tuntuu siellä olevan, että hän ei muistanut tai ollut lukenut. Ja hän on hyvin kärryillä?

Oikeasti. Ootko lukenut muita viestejä Aelinalta kuin sen kritisoimasi listausviestin? Siellä on muissa viesteissä tosi paljon asiaa ja kommentteja ja mielipiteitä ketjussa tapahtuviin asioihin.

Zey kirjoitti:Haliman äänestyskäytös tuntuis viittaavan siihen, ettei oikeasti ole kiinnostunut kuka tippuu, ennemmin välttelee vastuuta olla lynkkaukseen mukana. En nimittäin voi uskoa, että Halima uskoisi saavansa Meizin tänään lynkattua, kun hän on monien muiden mielestä hyvismäinen. Ja kuitenkin kaksi hänen muuta epäiltyään on saanut jo äänen, mä yhden ja Violet kaksi. Violetia äänestämällä Halima sais Violetin jopa tasatilanteeseen kärjessä olevan Aelinan ja Awan kanssa, jotka molemmat uskoo hyviksiksi ja silti se ääni on siellä yksin Meizillä ilman oikeita mahdollisuuksia tällä hetkellä vaikuttaa lynkkaukseen.

Tätä mä nyt en oikeesti meinaa uskoa Zeyn, siis sen Zeyn joka on mun mielestä tosi hyvä pelaaja ja kokenut ja kaikkea, sanomaksi. Kun siis jos olisi jäljellä tunti-kaksi iltalynkkaukseen, niin tilanne olisi tietysti se, että ääniä siirrellään niille epäilyksen kohteille, ketä muutkin epäilevät. Sen sijaan nyt, kun on vielä yli vuorokausi tätä päivää jäljellä, ei ole tarvetta kasata vielä ääniä parille tyypille. Voin aivan hyvin painostaa sitä, ketä eniten epäilen ja katsoa saisinko muitakin puolelleni. Tosin nythän jo poistin ääneni Meiziltä. Toisaalta se ääneni Meizille saattoin olla osasyy siihen, miksi Meiz kirjoitti mielipiteensä auki ja sain hänestä paremman kuvan, eli siitä tosiaan oli ainakin minulle hyötyä.

Tästä viimeisestä kappaleesta nyt tulee todella vahvasti sellainen olo, että Zey on päättänyt epäillä minua, eli jokainen asia minkä hän vain keksii, hän kääntää minua vastaan. Tämä kyllä ansaitsee jo minun ääneni.
++Zey
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 19:36:18

Xatalos kirjoitti:Miksi ray epäilyttikään?

En oo vielä lukenut rayta läpi, niin en osaa eritellä, mutta jostain syystä on tullut pelin edetessä huonompi ja huonompi kuva raysta. Saattaa liittyä myös siihen, että ray epäilee mua, ja kun mä ajattelen, että rayn on tosi hyvä pelaaja, niin oletan että hän hyviksenä hoksaisi että mäkin oon hyvis (koska pidän myös itseäni hyvänä pelaajana :D ).
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 19:46:39

Keturin kirjoitti:Tässä vaiheessa voisin kertoo, että olin melko varma Violetin olevan Ystävystyjä, koska se oli ketjussa reagoinut mun salakoodattuun ystävystymispyyntöön. Harmittaa, et se meni nyt hukkaan pelaajan vaihtuessa. No ehkä alotetaan tää peli uudestaan Violetin korvaajalla (ja ilman Awaa).

Tämä sama peli jatkuu ihan samoilla rooleilla, korvaava pelaaja saa Violetin roolin. Eli ei ehkä ois kannattanut vielä paljastaa mitään oletuksia kenenkään rooleista.

raynpelikoneet kirjoitti:
Halima kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Miksi ray epäilyttikään?

En oo vielä lukenut rayta läpi, niin en osaa eritellä, mutta jostain syystä on tullut pelin edetessä huonompi ja huonompi kuva raysta. Saattaa liittyä myös siihen, että ray epäilee mua, ja kun mä ajattelen, että rayn on tosi hyvä pelaaja, niin oletan että hän hyviksenä hoksaisi että mäkin oon hyvis (koska pidän myös itseäni hyvänä pelaajana :D ).

Jospa sinä vaikka kirjottaisit niitä syitä sitten, etkä vain anna "musta tuntuu" kommentteja joilla ei ole mitään merkitystä.

Oon kirjoittanut syitä tähänastisista suurimmista epäilyksistäni. Sinut aion käydä läpi kunhan ehdin, ja sitten tulee niitä syitä joko siihen miksi pidän sinua pahiksena, tai miksi pidän sinua neutraalina/hyviksenä. Et ole kuitenkaan suurin epäilykseni, muuten äänestäisin sinua.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 20:06:38

raynpelikoneet kirjoitti:Äääääh mä melkein haluan äänestää Halimaa pelkästään sen takia että minä en ole noin about IKINÄ hyviksenä ollessani ajatellut Haliman olevan hyvis kun hän on hyvis, ja jostain syystä tämä näyttää minulle pahismaiselta hänen mielestään. Halima käytännössä sanoo että minä olen pahismainen koska minun pitäisi osata lukea häntä paremmin kun historiallisesti minulla on ollut AINA vaikeuksia lukea haliman hyvispeliä hyvismäiseksi eikä hän ole koskaan hyviksenä minua siitä syyttänyt. Me jopa keskusteltiin asiasta viime Maraconissa..............

:DDDD Mulla ei oo mitään muistikuvia siitä, ootko sä pitänyt mua aiemmin hyvismäisenä vai pahismaisena. Enkä kyllä muista mitään keskustelujakaan. Sitäpaitsi mä oon viime aikoina kuitenkin ollut aina pahis. :D Mut mites sun muisti toimii, muistatko että mä oon joskus toitottanut mun huonoa muistia? ;P
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 20:12:03

Zey kirjoitti:Luuletko Meizin kokevan hirveästi painetta sun äänestä, kun tilanne on kuitenkin se, että monet pitää häntä hyvismäisenä ja osa on sanonut hänen olevan hyvismäisin pelaaja (=lynkkaisi kenet tahansa muut kuin hänet)? Vai voisko painostus toimia paremmin pelaajiin, joita ei yleisesti pidetä hyvismäisinä, jotka on saaneet muiltakin ääniä ja joille uhka siten on realistisempi?

En tiedä paljonko Meiz koki painostuneensa, mutta ainakin kirjoitti auki mielipiteitään, mikä johti siihen että ymmärrän Meiziä paremmin enkä pidä häntä enää niin pahismaisena. Minusta tämä oli hyvä lopputulema ja tehokasta äänenkäyttöä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 20:25:21

raynpelikoneet kirjoitti:Muistan, toki on ihan kiva että voi (pahiksena) jauhaa ihan mitä ikinä haluaa ja sitten kaiken kuitata että kun on huono muisti.
On toki mahdollista että puhut totta, tai uskot itse siihen mitä sanot. Minäpä huomenaamulla töistä päästessäni käyn läpi noita pelejä missä ollaan molemmat oltu hyviksiä ja olen sinua jostain syyttänyt ja jos sieltä tulee esiin kommentteja tyyliin "sä aina ajattelet mun olevan pahis" niin sitten minä kyllä tulen lopputulokseen että puhut nyt puuta heinää.

Voit toki käydä pelejä läpi. En mä muista oonko joskus sanonut noin. :D

Ja minusta tästä huonosta tapahtuneiden asioiden muistista on oikeasti juonitellessa tosi paljon enemmän harmia kuin hyötyä. Mä joko muistan väärin tai sitten en muista ollenkaan, miten tyypit on pelannut ennen. Hyvä kun muistan ees suurinpiirtein miten ite oon pelannut. Ja siis ihan aikuistenoikeesti, mä kyllä paljon mieluummin muistaisin hyvin. On tympeää kun elävässä elämässäkin unohtelee kaikkia siistejä juttuja.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 21:28:42

Xatalos kirjoitti:Mistä Halima tosiaan on noin satavarma heti kättelyssä että Awaclus on hyvis? Niin varma, että minä olen pahis koska uskallan edes epäillä Awaclusin motiiveja? Yleensä tämän reaktion näen pahiksilta, jotka yliarvioivat jonkun pelaajan hyvikseyttä verrattuna siihen mitä voisivat oikeasti tietää tai ajatella - siis koska tietävät tämän jo olevan hyvis.

Myöhemmin Halima jopa myöntää, että Awaclusin pelityyli on haitallinen hyviksille: "Awacluksen pelityyli ei ole hyvikselle todellakaan paras mahdollinen (varsinkin pelin edetessä jos jatkuu saman tyylisenä, kaukana siitä)". Se huomioiden on vaikea ymmärtää, miksi olin ehdoton pahis kun törmäsin siihen suoraan pelin alussa ja epäilin sitä.

En mä tähän pysty puolustautumaan mitenkään muuten, kuin toteamalla, että niin kuitenkin kävi. Heti pelin alussa sain tosi vahvan hyvisfiiliksen Awaclusista, ja ilmeisesti oletin, että kaikki muutkin samaan tilanteeseen laitetut sais samanlaisen hyvisfiiliksen jos ois mun kanssa samalla viivalla, eli myös hyviksiä. Tämä oli selkeästi väärä tulkinta, sillä Awaclusia on epäillyt ja epäilee yhä niin moni, että kaikki ei voi olla pahiksia.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 21:49:30

Hyppäsin lukemaan pelin alkua uudestaan, ja sieltä pomppasi silmiin tällainen:
raynpelikoneet kirjoitti:No, jatkan aiheesta aamulla kun tsekkaan yhen jutun jota en rupea puhelimella tekemään. Sinänsä ihan hyvää settiä so far että uskon vakaasti ettei mikään kaksikko teistä kolmesta oikeastaan voi olla yhdessä mafia.

"Te kolme" on käsittääkseni Awaclus, Zey ja Xatalos. Nyt mua kiinnostaakin, että miksi tuossa vaiheessa peliä rayn sun mielestä Zey ja Xatalos ei ois voinut olla pahiksia keskenään? Nimittäin kun nyt luin tuota alkupeliä uudestaan, mulle tuli taas sama fiilis, että Zey ja Xata on pahiksia, ja ihan hyvin vois olla nimenomaan pahiksia keskenään. Katsopa vaikka tätä viestiä:
Xatalos kirjoitti:Hm...

Kieltämättä Zey ei kovin vakuuttuneelta tunnu äänestään. No, onhan ääni + jatkokysymyksiä ja perusteluja sille miksi äänesti kuitenkin 100x parempi kuin mitä Awaclus on tehnyt, enkä näe isoa ongelmaa siinä ettei täydellä varmuudella puske tätä alkupelin syytöstä. Itsekin kuitenkin kiinnitin huomiota Awaclusiin kunnollisesti nimenomaan sen takia että Zey näitä asioita mainitsi ja sai Awaclusin puolustuskannalle (perustelemaan tyyliään jne.), joten ei ihan oikein sanoa että tästä ei ole painetta syntynyt. Oikeastaan sanoisin että ihan hyväkin painostus (kiinnitti ainakin oman huomioni äänestämään Awaclusia ja sai ihan kiinnostavia reaktioita aikaan kohteelta). Ei hirveän paljon parempaa voisi edes tässä vaiheessa pyytää, enkä tiedä olisiko isoa eroa tehnyt sekään vaikka olisi ollut "varmempi" syytöksestä vai ei. Ja todennäköisesti ei ole satavarma, kuten en minäkään (mainitsin itsekin että tyyli on "todennäköisemmin" pahikselta, ei mitenkään varmasti) joten on se ihan hyvä myös olla läpinäkyvä ja huomauttaa siitä.

Tiedän toki että välillä sinulla on tapana sanoa "X on 100% mafia" vaikka et oikeasti olisikaan 100% varma, saadaksesi aikaan lisää painetta tms., mutta en nyt ihan näe onko se välttämätöntä. Oikeastaan useammankin kerran olen itse alkanut epäillä sinua pahikseksi siitä, kun olet ollut "liian varma" jostakin asiasta :D

Ensin Xatalos siis perusteettomasti pitää Zeytä hyvismäisenä, ja sitten kun tästä huomautetaan, hän peruuttaa tuosta Zeyn hyvismäisyydestä, mutta toteaa että Zeyn ääni, jatkokysymykset ja perustelut on kuitenkin 100x parempi kuin mitä Awaclus teki.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2018 finaali

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa

cron