Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset vei!

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 07.10.2018 20:37:03

Keturin kirjoitti:No kerro sä kuka on todennäköisesti korkeimmalla pahisten yötappolistalla. Saat valehdellakki.

Kirjaimellisesti ihan kuka vain muu.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja Awaclus » 17.10.2018 20:58:12

Selitänpä sitten myös oman kantani tähän peliin.

Ensiksikin, en ottanut kenenkään kritiikkiä pelityylistäni henkilökohtaisesti. Kun lähetin esimerkkipelejä Dominion Strategystä, valitsin tahallaan sellaisen pelin, jossa hyviksenä pelasin huonosti, ja pyrin muutenkin antamaan itsestäni mahdollisimman paljon sellaista kuvaa, että pelaan hyviksenä huonosti, jotta olisi uskottavaa, että olen hyvis, joka pelaa huonosti. Jos olisin lähettänyt sen sijaan esimerkin siitä, miten pelaan hyviksenä hyvin, olisi ollut ilmiselvää, että olin tässä pelissä pahis, koska on valitettavasti totta, että en osaa jäljitellä sitä pahiksena. Sinänsä hieman harmittaa, jos joku nyt rakentaa käsityksensä minusta tämän pelin ja linkkaamani huonosti pelatun hyvispelin perusteella, mutta harmittaisi enemmän, jos olisin asettanut oman egoni tiimini voiton edelle.

Toiseksi, on totta, että olin D2 hyvinkin turhautunut koko peliin. Se ei johtunut kenenkään kritiikistä minua kohtaan, vaan siitä, että hyvikset olivat osittain hyvispainotteisen setupin ja osittain hyvin pelaamansa alkupelin takia siinä pisteessä, että meininki alkoi muistuttaa sitä, kun Magic: the Gatheringissa pelin jälkeen voittaja alkaa esitellä kaikkia hyviä käsikortteja, jotka häneltä olisi vielä löytynyt:

Xatalos kirjoitti:meillä on tällä hetkellä hyvin varaa tehdä se vaikka olisi hyvis.


En tiedä, olisinko voinut välttää lynkatuksi tulemisen, jos olisin antanut kaikkeni, mutta ei tuntunut kovin mielekkäältä lähteä yrittämään, koska uskoin, että slottini olisi suoritukseni jälkeen ihan hyvässä pisteessä, kunhan tilalleni saataisiin joku, jota ei lynkattaisi ihan vain varmuuden varalta. Siispä tein ratkaisun, joka nähdäkseni oli tiimini voiton kannalta paras ratkaisu, ja droppasin. Se oli myös minun henkilökohtaisen elämäni kannalta ihan hyvä ratkaisu, koska se antoi minulle huomattavan paljon aikaa ja mielenrauhaa terveellisempiin asioihin, esim. nukkumiseen, mutta se oli totta puhuen toissijaista, ja olisin silti jatkanut peliä, jos olisin uskonut pystyväni sen tiimilleni voittamaan.

Minun puolestani kuka tahansa teistä on tervetullut Dominion Strategyyn pelaamaan Mafiaa, jos englannin kieli ei ole este.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja Awaclus » 17.10.2018 22:42:44

raynpelikoneet kirjoitti:Ei Awan tavassa pelata ollut mitän vikaa. Mutta jos se ei toimi niin silloin ei vedetä strategista modkilliä vaan kärsitään seuraukset siitä itselle (ja tiimille). Mu a ei koskaan ärsyttänyt Awan tapa pleata, mutta kun näin pahischatin niin rupes huutamaan punasta ja aika pirun kovaa... Koska tuo on aivan hanurista. Et voi pelata tyylillä X ja kun se ei toimi sanoa että "no pannaan sitten joku muu mun tilalle niin se voi "pelastaa" tilanteen". Ei tämä peli niin toimi, ja valitettavasti multa meni maku koko tähän tän vuoden peliin sen jälkeen kun (ironisesti) peli oli jo loppu, kun vielä Lauchuokin rupes jauhaan jotain ihme poopoota. Ja vielä justykään -- modena!! - ei "osannut kertoa" että ei noin tehdä??? For real? Propsit Aelinalle hyvästä yrityksestä, sä sentään pelasit mafiaa. <3

Toki jos haluatte pelata pelejä jossa jos tuntuu siltä ettei voi voittaa tai whatever, niin saa vaan quitata koska "jos joku muu voiskin voittaa mun tilalla", niin pelatkaa sitten. Mun mielestä toi on isoin offense ikinä, varsinkin jos pelataan jotain mestaruuspeliä. Miks jengi hyväksyy tollasta pelleilyä?


Pelasin käsittääkseni ihan sääntöjen mukaan. Jos siinä oli mielestäsi jotain vikaa, niin valita säännöistä, älä siitä, että minä yritin niiden puitteissa löytää tiimilleni parhaat mahdollisuudet voittaa.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja Awaclus » 17.10.2018 23:07:27

raynpelikoneet kirjoitti:Olkootkin sääntäjen puitteissa tai ei (teidän säännöt on nyt muutenkin ihan hanurista btw -- iha nsuoraan sanottuna) niin pitäs joku moraalikäsitys itellä olla. Näinniinkun ihan suoraansanottuna.


Minun moraalikäsitykseni mukaan on väärin pelata tahallaan huonommin kuin säännöt sallivat.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja Awaclus » 17.10.2018 23:25:09

raynpelikoneet kirjoitti:
Awaclus kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Olkootkin sääntäjen puitteissa tai ei (teidän säännöt on nyt muutenkin ihan hanurista btw -- iha nsuoraan sanottuna) niin pitäs joku moraalikäsitys itellä olla. Näinniinkun ihan suoraansanottuna.


Minun moraalikäsitykseni mukaan on väärin pelata tahallaan huonommin kuin säännöt sallivat.

eli siis teiksä just tota vai oliks vaan huono?


Siinä mielessä olin huono, ettei tiimini voittanut.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja Awaclus » 17.10.2018 23:34:54

raynpelikoneet kirjoitti:Mun mielestä ei ole. Esim Awaclusilla tässä pelissä oli tasan 0 syytä pudottautua. Se, että sinua epäillään (rippumatta joukkueestasi), ei ole syy pudottautua.


On se, jos sillä tavalla tiimisi pääsee eroon niistä epäilyksistä.

raynpelikoneet kirjoitti:Mutta vois jengi edes yrittää pelata.


Miksi sitten valitat siitä, että minä pelasin?
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja Awaclus » 17.10.2018 23:47:17

raynpelikoneet kirjoitti:
Awaclus kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Mun mielestä ei ole. Esim Awaclusilla tässä pelissä oli tasan 0 syytä pudottautua. Se, että sinua epäillään (rippumatta joukkueestasi), ei ole syy pudottautua.


On se, jos sillä tavalla tiimisi pääsee eroon niistä epäilyksistä.

Ei ole. Se ei ihan oikeasti ole. Jos sä et sitä tajua niin tästä on turha keskustella enempää.


Kyllä on. En pystyisi elämään itseni kanssa, jos olisin tehnyt tiimini kannalta huonon ratkaisun ja jatkanut peliä siitä huolimatta, että tarjolla oli ratkaisu, josta oli enemmän hyötyä.

raynpelikoneet kirjoitti:Jos nyt vaikka ensin lähettäis siitä että pelaajat jaksais pelata loppuun ja ymmärtäis mistä tää peli on kotosin, eli mikä tän tarkoitus on (eli siis että ei ainakaan se että kun sulla menee huonosti niin voit kilauttaa kaverille ja laittaa sen "pelastamaan"). Ei se ole tän pelin idea että sulla voi olla backup jota voit käyttää kun sua epäillään......


Pelin tarkoitus on, että teet kaikkesi sen eteen, että tiimisi voittaa, niin kuin kaikissa muissakin peleissä.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja Awaclus » 18.10.2018 00:09:31

Keturin kirjoitti:Se on ihan legit huijaamista eikä se ole ok.


Vain ja ainoastaan sääntöjen rikkominen on huijaamista. Minä pelasin sääntöjen mukaan.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja Awaclus » 18.10.2018 00:21:10

Xatalos kirjoitti:Mielestäni kyseessä on suunnilleen sama asia kuin se, jos tavis vaikka "vahingossa" julkaisisi väärennetyn kuvan ylläpitäjän viestistä, jossa on kirjoitettu hänelle annettu "hyvisrooli", jotta selviytyisi lynkkauksesta. OK, jos se on sallittua, ei se kirjaimellisesti ole huijausta... Mutta menee jo niin pitkälle käyttämään hyväksi ylläpitäjiä ja foorumin käytäntöjä, että ei tuota voi laskea pelaamiseksi, vaan pelin hyväksikäytöksi.


Sehän olisi selvää, että kuva on väärennetty, siinä vaiheessa kun pelaaja ei saisi mitään sanktioita rooliviestinsä postaamisesta lankaan.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja Awaclus » 18.10.2018 00:25:34

Xatalos kirjoitti:Ei välttämättä rikkoisi mitään sääntöjä, mutta ei sinänsä pelaisi itse peliä, vaan "pelaisi" sääntöjen porsaanreikien avulla etua itselleen.


Sääntöjen porsaanreikien avulla edun saavuttaminen nimenomaan on sitä itse pelin pelaamista. Se, että keksii omasta päästään itselleen ylimääräisiä rajoitteita, ei ole.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja Awaclus » 18.10.2018 01:10:24

Jitachi kirjoitti:
Awaclus kirjoitti:
Keturin kirjoitti:Se on ihan legit huijaamista eikä se ole ok.


Vain ja ainoastaan sääntöjen rikkominen on huijaamista. Minä pelasin sääntöjen mukaan.


Awaclus, pelimodena minun on todettava että toimintatapasi ei ollut hyväksyttävää ja jos tämä olisi käynyt ilmi siinä vaiheessa kun pelistä pudottauduit olisi rangaistus suurella varmuudella tullut.


Mitä sääntöä rikoin?
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja Awaclus » 18.10.2018 01:34:16

Keturin kirjoitti:Onhan toi nyt päivän selvää, että tarjolla olevia varapelaajia ei ruveta abuseen siinä toivossa, että hiitti omaa slottia kohtaan vähenisi :D Mitä jos varapelaajaa ei ois koskaan löytyny? Oisit vaan kuollu ja oisit flipannu pahiksen. Sä et tienny onko varapelaajaa saatavilla siinä vaiheessa, kun päätit dropata pois. Pelistä droppaaminen pois ei mitenkään ollu valinta joka ois nostanu pahistiimin mahiksia voittaa, koska sä oisit saattanu vaan tulla modkillatuks D3 aamulla.


Tulin jo pahischatissa siihen tulokseen, että modkillatuksi tuleminen on parempi vaihtoehto kuin lynkatuksi tuleminen.

Keturin kirjoitti:Foorumin säännöissä myös kerrotaan, että pelaaja voidaan asettaa ilmottautumiskieltoon mikäli huomataan kyseisen pelaajan pudottautuvan usein pois pelistä.


Jos tiimilleni on hyötyä siitä, että joudun ilmoittautumiskieltoon, voi hyvin käydä niin, että joudun ilmoittautumiskieltoon.

Jitachi kirjoitti:Valehteleminen pelinjohdolle ei ole hyväksyttävää missään muodossa. Kuten justy aikaisemmin mainitsi, pelaajalla on oikeus tiputtautua pelistä. Keturin mainitsikin juuri ilmoittautumiskieltosäännöstä, joka on yhteisön sääntö eikä sinänsä pelisääntö; jos YA:lla on syytä epäillä että pelaaja yrittää saada pudottautumisilla etua pelissä rangaistusta tulee yleisesti ottaen paljon nopeammalla aikataululla.


En sanonut pelinjohdolle mitään, mikä ei pitänyt paikkaansa.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja Awaclus » 18.10.2018 02:12:27

Jitachi kirjoitti:Pahischatin lukeminen antoi käsityksen että päällimmäinen syy oli se, että jänistit kun pelitapasi sai slottiisi heattia. Vaikka se on teknisesti sallittua, niin se ei ole kovin kunniakasta. Pudottautuneet eivät myöskään voi äänestää tai saada ääniä koska pelinjohdon tulkinnan mukaan he ovat jättäneet leikin kesken. Siispä kysyn ihan tosissani: tulitko kisoihin vain voittamaan juonarin omalle puolelle?


Tulin kisoihin, koska sain kutsun. Oletin, että pelistä droppaaminen varmaan tarkoittaa samalla myös SM-kisoista droppaamista, jota en varsinaisesti halunnut tehdä, mutta joskus on tehtävä joitain uhrauksia tiiminsä eteen.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja Awaclus » 18.10.2018 02:36:33

Keturin kirjoitti:Sun omalla kotifoorumilla pelisäännöissä lukee seuraavat seikat:

Dominion strategy PAKOLLINEN civility pledge kirjoitti:http://forum.dominionstrategy.com/index ... pic=9211.0

-- Every game requires participation. Do not sign up for games that you are unwilling to play. /Outing has become increasingly problematic lately. It's an action that should be highly, highly frowned upon--an exception, rather than something that happens at least twice in every game. Finding replacements is tough on the mods, the other players, and the replacements themselves.



Dominion Strategy rules kirjoitti:
http://forum.dominionstrategy.com/index ... pic=9211.0

9. Players who discover they are too busy to play in a game or want to leave the game for civility issues are not allowed to officially /out in the thread. A request to /out must only be done via a PM to the moderator. Please do not use this as a manipulation technique. (Note players may continue to threaten to /out or imply that they might as long as it does not include an official request). Requests to /out are final once submitted. There will be no /outing and then /inning back into the game so make sure that when you /out you have thought it through and really want to do it. Players that can't be replaced will simply be mod-killed.


Ei kumpikaan noista säännöistä kiellä /outtaamasta saavuttaakseen tiimilleen etua.

Keturin kirjoitti:Mun tekis mieli ottaa sun kotifoorumin ylläpitoon yhteyttä ja kysyä mitä mieltä ne on, että niiden foorumin virallinen edustaja huijaa mestaruuspelissä muualla.


Senkus annat palaa. Kotifoorumini ylläpito on ammatiltaan lakimies; olisi ihan hauskaa kuulla hänen reaktionsa siihen, että minua syytetään täällä olemattoman säännön rikkomisesta.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja Awaclus » 18.10.2018 02:52:07

Keturin kirjoitti:
Awaclus kirjoitti:
Ei kumpikaan noista säännöistä kiellä /outtaamasta saavuttaakseen tiimilleen etua.



f.ds säännöt kirjoitti:
Please do not use this (outing) as a manipulation technique.



Miten sä oikeesti kehtaat?


Tuo sääntö kieltää pelilangassa /outtaamisen, ei mitään muuta.


Keturin kirjoitti:Okei nyt sä vaan haastat riitaa, kerroppa tän lakimiesadminin nikki ni laitan samantien viestiä. Mä en rupee sua kuitenkaan sheimaan julkisesti, mutta nyt mullekki riittää.


theory. http://forum.dominionstrategy.com/index ... rofile;u=1
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja Awaclus » 18.10.2018 08:08:54

Keturin kirjoitti:
Awaclus kirjoitti:
Tuo sääntö kieltää pelilangassa /outtaamisen, ei mitään muuta.



f.ds säännöt kirjoitti:Players who discover they are too busy to play in a game or want to leave the game for civility issues are not allowed to officially /out in the thread. A request to /out must only be done via a PM to the moderator. Please do not use this as a manipulation technique. (Note players may continue to threaten to /out or imply that they might as long as it does not include an official request).


1) Säännöissä lukee, että outtaamisella saa uhkailla peliketjussa, outtaamisilmoitusta peliketjussa ei kuitenkaan tulla huomioimaan virallisena outtaamisena.
2) Kaikki pelaajat ovat perillä tästä säännöstä. Muiden pelaajien tulee asennoitua outtaamisesta peliketjussa vain puheina. Pelaajat ei voi erehtyä luulemaan peliketjussa tapahtuvan outtaamisen vaikuttavan siihen kuka on pelissä yhä mukana. Julkisella outtaamisilmoituksella ei siis voi manipuloida peliä, se ei siis ole kiellettyä.


Ei, vaan se nimenomaan siinä on kiellettyä. Se, että kaikki pelaajat ovat säännöstä tietoisia, ei yhtäkkiä tarkoita sitä, ettei sitä tarvitsekaan noudattaa.

Keturin kirjoitti:Civility Pledgessä myös hyvin selvästi sanotaan, pelaajien ei tulis ilmottautua peliin jota ei ole valmis pelaamaan omalta osaltaan loppuun asti. Pelaajan tulisi sitoutua pysymään slotissaan niin kauan kuin se slotti on pelissä mukana. Pelaajan slotti poistuu pelistä kun tämä lynkataan, yötapetaan, kuolee jonkun muun triggerin toimesta tai kun peli päättyy. Outtaamista paheksutaan hyvin paljon eikä, sitä tulis tapahtua pelissä kuin korkeintaan kaksi kertaa PER peli, miks tää olis sallittua toimintaa oman tiimin edun tavoitteluun?


Olin ilmoittautuessani valmis pelaamaan tämän pelin omalta osaltani loppuun asti, kesken pelin vain osoittautui, ettei se ollut tiimini kannalta järkevin vaihtoehto. Se on sallittua toimintaa oman tiimin edun tavoitteluun, koska missään ei lue, että se ei ole.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja Awaclus » 18.10.2018 09:27:56

Keturin kirjoitti:Kerro mulle miten peliketjussa outtaamisesta ilmoittamisella voi manipuloida peliä?


Tällä tavalla (kyseessä oli laskelmoitu siirto pahikselta, se toimi, ja pahikset voittivat). Osaatko arvata, millä tavalla yhteisö reagoi tuohon? Annan kaksi vaihtoehtoa:

1. syyttämällä asherskyta "pelin hengen" rikkomisesta
2. kehittelemällä kirjoitetun säännön peliketjussa /outtaamista vastaan

Tästä aiheesta voidaan varmaan jatkaa esim. Discordissa yksityisesti, koska en usko, että ketään muuta kiinnostaa Dominion Strategyn sääntöjen syntyhistoriasta väitteleminen.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja Awaclus » 18.10.2018 10:53:46

Keturin kirjoitti:
Awaclus kirjoitti:
Keturin kirjoitti:Kerro mulle miten peliketjussa outtaamisesta ilmoittamisella voi manipuloida peliä?


Tällä tavalla (kyseessä oli laskelmoitu siirto pahikselta, se toimi, ja pahikset voittivat). Osaatko arvata, millä tavalla yhteisö reagoi tuohon? Annan kaksi vaihtoehtoa:

1. syyttämällä asherskyta "pelin hengen" rikkomisesta
2. kehittelemällä kirjoitetun säännön peliketjussa /outtaamista vastaan

Tästä aiheesta voidaan varmaan jatkaa esim. Discordissa yksityisesti, koska en usko, että ketään muuta kiinnostaa Dominion Strategyn sääntöjen syntyhistoriasta väitteleminen.


....miks sä käytät esimerkkinä peliä jossa pätee teidän foorumin nykysäännöistä poikkeavat säännöt koskien outtaamista? Mitä nykyään tapahtuis jos pelaaja väittäis /outtaavansa, mut ei ilmottais siitä modelle?


1) Käytän esimerkkinä sitä peliä, jonka takia sääntö on olemassa.
2) Moderaattorin harkinnan varainen rangaistus, joka voi olla esim. vapaamuotoinen varoitus, modkill, tai automaattinen häviö sääntöjä rikkoneen pelaajan tiimille.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset vei!

ViestiKirjoittaja Cameron » 29.09.2018 20:34:02

Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - Suomenmestaruuspeli 2018

PJ: Cameron
VPJ/APJ: Niacin
Pelityyppi: Peruspeli
Pelaajamäärä: 13
Äänestystapa:
Pelimode: Jitachi

Lokakuun sateinen keli hämärtyi iltaa kohti Tylypahkassa. Kivihirviöt linnan seinillä katsoivat tyhjin silmin alaspän, kun Bellatrix Lestrange asteli nopein askelin Yaxleyn kanssa kohti linnan lämpimänä hehkuvia valoja. Heidän vierellään kipitti laiha, selvästi kovia kokenut rotta, joka yritti pysyä seuralaistensa kintereillä. Kuu hohti kelmeästi sadepilvien utuisen harson läpi.
"En olisi kuuna päivänä uskonut, että Malfoyn poika saa meidät sisään linnaan", Bellatrix hymähti ivallisesti kuolonsyöjätoverilleen. Monijuomaliemipullo keikkui hänen viittansa sisällä olevassa taskussa. Kohta olisi aika vaihtaa ulkonäköä ja solahtaa Tylypahkan oppilaiden sekaan.
"Toisaalta Pimeyden Lordin suunnitelmat harvoin epäonnistuvat", Bellatrix lisäsi palvovaan äänensävyyn. "Minä niin odotan sitä, että pääsen taas tapaamaan kuraverisiä."
"Ai tapaamaan vai tappamaan?" Yaxley kysyi ja hymyili Bellatrixille ivallisesti.
"Mitäs luulet? Muista kuitenkin, että tärkeintä on löytää Potterin poika ja viedä hänet Pimeyden Lordille. Eiköhän hänen suojauksensa tipahda kun hän näkee kuinka hänen verenpetturiystävänsä alkavat laota ympärillä", nainen hymyili hyytävästi. "Piskuilan!" Bellatrix kivahti ja potkaisi rottaa. "Valmistaudu muuttumaan taas miehisempään olemukseesi! Tai siis siihen, mitä sinun kohdalla siitä on jäljellä", hän tokaisi ja heitti halveksuvan katseen rottaan, joka vinkaisi surkeana.
"Eiköhän vaihdeta vähän sopivampaan vaatetukseen." Yaxley totesi ja pysähtyi kaivamaan Tylypahkan kaavut laukustaan.


Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta, alkaen ja loppuen klo 21.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Ääni poistetaan boldattuna ja miinuksilla --Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Toisin kuin yleensä Kylän peleissä, edellistä ääntä ei tarvitse poistaa ennen uuden antamista, vaan uusin ääni on aina automaattisesti voimassa! Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.

Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan yönimi, eli kyseisen yön kohde, mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen.Kylässä on kaikissa peleissä käytössä varanimisysteemi. Erikoisroolihahmoilla on siis oikeus lähettää yönimen lisäksi myös varanimi. Tämä varanimi ei ole mikään virallinen, vaan on mukana vain siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimen voi antaa PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.

Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun yön vuorokausi on umpeutunut. Aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi. Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, roolit toimivat seuraavasti:
Pahikset: Tappavat sen, jota joku heistä viimeksi on äänestänyt.
Muut roolit: Eivät toimi.

Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Pelissä on puhepakko. Jokaisen pelaajan tulee kirjoittaa vähintään kolmesti pelipäivän aikana. Mikäli pelaaja ei täytä puhepakkoa, hänet korvataan varapelaajalla varapelaajajonon mukaisessa järjestyksessä. Ellei varapelaajaa ole, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudonneen pelaajan ääni voimassa.

Muita tärkeitä sääntöjä:
- Kun olet mukana, et saa puhua pelistä missään muualla kuin pelitopicissa. Poikkeuksena pahikset, jotka saavat puhua toisilleen pelitopicin ulkopuolella, kuitenkin niin, ettei kukaan muu pääse viestejä kesken pelin lukemaan.
- Kun olet kuollut, et saa enää puhua pelitopicissa, mutta pääset silloin keskustelemaan Katsomon puolelle.
- Viestejä ei saa missään nimessä muokata.
- Rooliviestiään ei saa kopioida kokonaan tai osittain pelitopiciin.
- Kielenkäytön tulee olla asiallista.
- Pelinjohtajalla on oikeus poistaa pelaaja pelistä, mikäli hän rikkoo pelin sääntöjä.
- Pidetään peli kaikille mukavana. :)

Hahmot:

Hyvät:
1 ystävystyjä
Ystävystyjä lähettää PJ:lle yönimen, joka kertoo, kenen kanssa haluaa ystävystyä eli olla vapaamuurarina loppupelin ajan. Ystävystymisen jälkeen ystävystyjä ja tämän kaveri saavat siis jutella keskenään pöllöpostilla, hormiverkolla tai muulla kivaksi toteamallaan keinolla. Ystävystyjä voi ystävystyä vain tavallisen kyläläisen kanssa. Ystävystyjä voi yrittää ystävystymistä korkeintaan kahdesti.

1 roolinlukitsija
Roolinlukitsija valitsee joka yö jonkun pelaajan, joka estyy sinä yönä käyttämästä voimiaan (jos hänellä on sellaisia). Roolinlukitsijan täytyy osua pahiksista nimenomaan yönimen lähettävään pelaajaan estääkseen yötapon.

1 ennustaja
Ennustaja lähettää joka yö pelinjohtajalle sen pelaajan nimen, jonka haluaa ennustaa. Ennustaja saa tuloksen hyvis/pahis -tarkkuudella.

7 tavallista tylypahkalaista
Tavikset nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan murhaajat ja äänestää nämä hirteen. Kyläläisten tavoite on saada kaikki pahikset pois pelistä.

Pahat:
2 pahista
Pahiksista joista jompi kumpi lähettää pahisten yötappokohteen nimen.

1 lavastaja
Lavastaja on pahis, joka saa joka yö lavastaa jonkun pelaajan syylliseksi. Jos ennustaja tarkistaa lavastuksen kohteen kyseisenä yönä, lavastettu näkyy ennustajalle pahiksena. Lavastaja ei voi lähettää pahisten yötapponimeä jos muita pahiksia on vielä hengissä.

Pahikset ja lavastaja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden hyviksistä tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Pahisten tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksia on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.

Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.

Mukana (kotifoorumi) 8/13:
Aelina (finfanfun) - 1. Päivä, lavastaja (Peter Piskuilan)
Awaclus (Dominion Strategy ) -> Lauchuo - 3. Päivä, pahis (Bellatrix Lestrange)
Ebsuli (Facebookin juonittelupeliryhmä) - tavallinen tylypahkalainen (Hannah Abbot)
Halima (Kylä) tavallinen tylypahkalainen -> ystävystynyt 1. yönä (Theodore Nott)
Keturin (Conilupustelijat) - tavallinen tylypahkalainen (Percy Weasley)
Meiz (Kylä) - 1. Yö, tavallinen tylypahkalainen (Dean Thomas)
raynpelikoneet (TL Mafia) - ystävystyjä (Neville Longbottom)
Tingle (Resetti) -> justy - 2. Päivä, pahis (Corban Yaxley)
Tube (Resetti) - tavallinen tylypahkalainen (Angelina Johnson)
Ustegius (Mangahelpers) - 2. Yö, ennustaja (Sibylla Punurmio)
Violet (Kylä) -> Pyramidi - tavallinen tylypahkalainen (Terry Boot)
Xatalos (TL Mafia) - roolinlukitsija (Hermione Granger)
Zey (Kylä) - tavallinen tylypahkalainen (Padma Patil)

Ensimmäinen päivä käynnistyy 1.10. klo 21. Sitä ennen ei saa puhua tässä ketjussa. Onnea peliin! :)
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Cameron » 01.10.2018 20:01:51

1. Aamu

Auringon ensisäteet valaisivat Tylypahkan linnan tiluksia, kun pihalta kuului voimakas karjaisu. Oppilaat koittivat kurkistella ikkuinoista, mitä tapahtui, mutta pihalla näkyi vain Tylypahkan riistanvartija sekä tilusten ja avainten vahti Rubeus Hagrid. Hän vaikutti olevan aivan poissa tolaltaan ja osoitteli linnan kattoa.
"Hagrid! Mitä on tapahtunut?" Rohkelikon kuudesluokkalainen Angelina Johnson huusi kantavalla äänellä alakerran ikkunasta ja koitti tähytä kohti kattoa. Aurinko häikäisi kuitenkin juuri samasta suunnasta, joten mitään ei näkynyt.
"Siel on pimeen piirto!" Hagrid ähkäisi hänelle juostessaan linnaa kohti. "Hälyyttäkää tupien johtajat! Äkkiä! Tämä on jonkun oppilaan koltiaisen huono kepponen tai sit linnas on ulkopuolisii!"


Suoritetut puhepakot:
Aelina (0/3)
Awaclus (0/3)
Ebsuli (0/3)
Halima (0/3)
Keturin (0/3)
Meiz (0/3)
raynpelikoneet (0/3)
Tingle (0/3)
Tube (0/3)
Ustegius (0/3)
Violet (0/3)
Xatalos (0/3)
Zey (0/3)

Poissaolot:
-

Kuolleet:
-

Ensimmäinen päivä alkaa nyt ja päättyy pe 5.10. klo 21! Onnea peliin! :)
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Cameron » 01.10.2018 20:26:39

****SSTTOOOOOOPP*** Pelissä tauko kunnes saadaan tekninen vika korjattua!
//Muutamalla pelaajalla ei jostain syystä ole oikeuksia tähän peliketjuun, ongelmaa korjataan parhaillaan.
Kylän mafia pahoittelee tapahtunutta!
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Cameron » 01.10.2018 20:34:58

*********JATKUUU************ Ongelma korjattu! :)
//Peliä saa jatkaa!
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Cameron » 01.10.2018 21:10:00

Ystävystyjä voi ystävystyä vain yhden pelaajan kanssa.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Cameron » 02.10.2018 18:05:47

Äänitilanne:

3 Awaclus(Zey, Keturin, Tube)
3 Keturin (raynpelikoneet, Awalcus, Xatalos)
1 Xatalos (Halima)
1 Aelina (Ustegius)
1 Halima (Meiz)

Tällä hetkellä putoamassa Awaclus ensin saaduilla äänillä

Suoritetut puhepakot (vain ne joilta niitä vielä puuttuu):
Ebsuli (0/3)
Tingle (0/3)
Ustegius (2/3)
Violet (2/3)

Poissaolot:
-

Kuolleet:
-

Ensimmäinen päivä päättyy pe 5.10. klo 21! Jatkakaa olkaa hyvät :)
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Cameron » 04.10.2018 15:42:20

Äänitilanne:

3 Aelina (Ustegius, Violet, Zey)
3 Awaclus (Tingle, Keturin, Tube)
2 Violet (Aelina, Xatalos)
1 Keturin (Awalcus)
1 Halima (Meiz)
1 Meiz (Halima)
1 Zey (raynpelikoneet)

Tällä hetkellä putoamassa Aelina ensin saaduilla äänillä.

Suoritetut puhepakot (vain ne joilta niitä vielä puuttuu):
Ebsuli (1/3)
Tingle (2/3)
Ustegius (2/3)

Poissaolot:
-

Ensimmäinen päivä päättyy pe 5.10. klo 21!
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Cameron » 04.10.2018 19:18:20

Violet on pudottautunut pelistä. Varapelaajaa etsitään!
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Cameron » 04.10.2018 21:15:02

Violetia tulee korvaamaan Pyramidi. Tervetuloa! :)
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Cameron » 04.10.2018 22:27:51

Äänitilanne:

3 Awaclus (Tingle, Keturin, Tube)
3 Aelina (Ustegius, Violet -> Pyramidi, Zey)
3 Zey (raynpelikoneet, Halima, Awalcus)
2 Halima (Meiz, Halima)

Tällä hetkellä putoamassa Awaclus ensin saaduilla äänillä.

Suoritetut puhepakot (vain ne joilta niitä vielä puuttuu):
Ebsuli (1/3)
Tingle (2/3)
Ustegius (2/3)

Poissaolot:
-

Ensimmäinen päivä päättyy pe 5.10. klo 21!
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Cameron » 05.10.2018 04:54:44

Äänitilanne:

4 Zey (raynpelikoneet, Halima, Awalcus, Aelina)
3 Awaclus (Tingle, Keturin, Tube)
3 Aelina (Ustegius, Violet -> Pyramidi, Zey)
2 Halima (Meiz, Xatalos)

Tällä hetkellä putoamassa Zey äänienemmistöllä.

Suoritetut puhepakot (vain ne joilta niitä vielä puuttuu):
Ebsuli (1/3)
Tingle (2/3)
Ustegius (2/3)

Poissaolot:
-

Ensimmäinen päivä päättyy tänään pe 5.10. klo 21!

//Painovirhepaholainen korjattu! Kiitos justy ja Meiz huomiosta! :D
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Cameron » 05.10.2018 13:42:18

Äänitilanne:

5 Zey (raynpelikoneet, Halima, Awalcus, Aelina, Meiz)
3 Awaclus (Tingle, Keturin, Tube)
2 Aelina (Ustegius, Zey)
1 Halima (Xatalos)

Tällä hetkellä putoamassa Zey äänienemmistöllä.

Suoritetut puhepakot (vain ne joilta niitä vielä puuttuu):
Ebsuli (1/3)
Tingle (2/3)
Ustegius (2/3)

Poissaolot:
-

Päivä päättyy tänään klo 21!
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2018 finaali

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa

cron