Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset vei!

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Ebsuli » 07.10.2018 09:09:25

Eli Xatalos puolusti täysillä Awa mutta heitti Aelinan bussin alle? Tää vois ehkä olla totta jos pahistiimi pelkäsi päivän lopun olevan Aelina vs Awa.

Mut silloinkin heidän täytyi arvata Aelinan olevan se, joka olisi lopulta epäilyttävämpi. Muuten tuntuis oudolta että pahis-Xatalos suojelisi toista ja bussaisi toista.[/quote]

Jos Awa on yksi pää pahiksista, on aelinan pudottaminen tasatilanteessa parempi (alatasoinen pahis) mutta kun kaikki ovat jo valmiiksi Awaclusia vastaan, tuo Xatalosin puolustelu epäilyksiä ilmaan, miksi Awan pitäinen olisi hyvä juttu, kun pelaa pahismaisesti ja huonoilla perustella yms.

itsekin olen edelleen sitämieltä että Awaclus on joko pahis tai sitten pelaaja jota pahisten on myöhemmin helpoin käyttää syntipukkina jos siihen on tarvetta.
Ebsuli
Kyläläinen
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01.09.2018 08:18:16
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Ebsuli » 07.10.2018 09:26:41

no ei sille voi mitään jos pelityyli saa tämän aikaan. mietin tossa tota Awaclus sun ääntä jonka vaihdoit aelinalle, siinä vaiheessa aelina oli jo putoamassa massauksessa, miksi äänen vaihto niin loppumetreillä että sitä ei voitu laskea?
Ebsuli
Kyläläinen
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01.09.2018 08:18:16
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Ebsuli » 07.10.2018 11:46:01

Ebsuli kirjoitti: Jos Awa on yksi pää pahiksista, on aelinan pudottaminen tasatilanteessa parempi

Niin miksi Aelinan pudottaminen olisi ollut pahiksille parempi kuin pahis-Awan pudottaminen?[/quote]

Se oli sellainen ajatus joka tuli ja nyt lenkin jälkeen tajusin ehkä hieman tyhmäksi... koska aelinalla olisi ollut pahiksia auttava kyky... ja awa taas käy pelkästä helposta syntipukista joka siirtää awaclusin neutraaliin.

Tube, tingle=justy: jos aelina todella saatiin pois vain siksi että muut pahikset eivät ehtineet pelastaa häntä, mutta silloin aelinan "ennustaja" paljatus olisi ollut hänen oma ideansa yksin, tai sitten tinglen kanssa sovittu juttu. Koska jos tämä olisi sovittu tuben kanssa, tuben paikalta puuttuminen vesittyisi siinä ja hänellä olisi ollut aikaa yrittää pelastaa aelina pudotukselta.

Itse en edes aelinan viestejä sillä tavalla seuraillut että olisin huomannut mitään erikoista ja koko ennustaja homma meni ihan ohi. Itsellä edelleen vähän vaikeuksia aina katsoa että kuka sanoi mitä joten joudun vielä kertaamaan kaiken.
Ebsuli
Kyläläinen
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01.09.2018 08:18:16
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Ebsuli » 07.10.2018 14:20:15

[/quote]

Mä voin ostaa selityksen, et Ebsuli luuli lavastajan olevan larppausrooli.

// Xata[/quote]

Jep, näin ajattelin asian kunnes minulle selvennettiin se.

ymmärrän itseeni kohdituvat epäilyt, mutta olin paikalla ennen päivän loppua. viestini ei ikinä lähtenyt siskon koneelle vaihdon jälkeen (hoidan sen koiraa atm), tästä laitoin viestiä ylläpitoon.

Xatalos kirjoitti:Joo, luulen kyllä että justy/Ebsuli on ainakin yksi pahis, process of elimination. En usko että molemmat ovat koska se olisi vähän liian helppoa :D
Toinen Pyramidi/Tube voi kyllä mahdollisesti myös olla. Voisi tosiaan tuntua riskialttiilta lähteä pelastamaan Aelinaa tuossa tilanteessa, eikä olisi täysin varmasti onnistunut.


samoilla perusteilla voi myös epäillä tingle/justya sekä tubea. Tästä syystä jos laitan ääneni Justylle, ja justy putoaa ja justy paljastuu pahikseksi voitte olla varma että olen hyvis, kun taas jos justy paljastuu hyvikseksi niin suuremmat pahis epäilyt kohdistuu muhun.

Xatalos kirjoitti:
Pyramidin viesti sai kyllä miettimään. Lisäksi tuossa Ebsuli itse sanoo että pahiksille olisi parempaa olla "kuin ei olisikaan", ja sitä Ebsuli tosiaan on noudattanut olemalla vaikuttamatta pelin kulkuun millään tavalla, vähän kuin Aelina mutta vielä köyhemmällä panoksella.


Mutta miksi pahiksena haluaisin tuoda asian ilmi jos se kriminalisoi miutkin, vain siksi että tiedän olevani hyvis enkä pelkää putoamista pois kun sen jo melkein sössin itse tuolla viestin lähtemättömyys hommalla.

Toisaalta jos toinen pahis on justy tai tube, silloin parina voisi aivan hyvin olla myös joku puheliaapi.
Ebsuli
Kyläläinen
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01.09.2018 08:18:16
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Ebsuli » 07.10.2018 15:12:46

Se on fb ryhmä nimeltä juonittelupeli jossa pelataan juonareita. Alun perin jonkun piti samasta ryhmästä tulla pelaa tähän kans mut sit kaikki vaa hävis ja päädyin tänne itekseen, sen takia en kenenkään aikasemmista pelityyleistä tiedä ja niiden perusteella osaa sanoa kuka pelaa eritavalla pahiksena/hyviksenä. oon pelannu

Omasta pelaamisesta oon kyl huomannu sen et hyviksenä tipun tosi nopeesti ku oon huono perustelee minkä takia joku vibattaa pahikseks. Siellä kun ei pysty tota lainaus hommaa käyttämään.

Mutta peliin: pysyn kannassani että pahiksille parempi ryhmäjako olisi yksi hiljainen tube tai justy ja sitten joku puheliaampi esim. awa tai zay.

Awa olisi turvallisin äänestää pois koska no, eiköhän se ole jo tullut viesteissäni selväksi,

Pyramidia myös tässä mietin mutta violet/pyramidi oli äänestämässä aelinaa ulos ekojen joukossa mikä lisää hyvis viboja suuresti, olisi tyhmää lähteä heti lynkkaamaan yhtä omistaan heti ensimmäisenä päivänä jotan pyramidi pysyy mun hyvis listalla.
Ebsuli
Kyläläinen
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01.09.2018 08:18:16
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Ebsuli » 08.10.2018 16:43:58

Tube kirjoitti:Ebsulilta muutenkin jännää peliä ekana päivänä tähdätä tasan tuohon kolmeen viestiin (ja sitten vielä epäonnistua siinä), ja pysyä mahdollisimman hiljaisena. Lupasin antaa äänet hiljaiselle, jos ei ole kovin vahvaa readia muista. Awacluksesta kyllä on aika vahva readi, mutta olisi vähän tylsää, jos käytännössä varmistettaisiin sen lynkkaus jo heti ennen kuin päivä on alkanutkaan.


Tuo D1 meni multa töiden ja väsymyksen takia sinänsä ohi että halusin vain saada 3 pakollista viestiä kirjoitettua ja sitten seurattua ja ymmärrettyä tätä peliä (jotenkin tuntuu että en välillä vieläkään tajua). Viimeiset harjoittelut ja esseet kirjoitettava ennen valmistumista joten en oikein pystynyt keskittymään lukemiseen kun tänne tuppasi niin paljon viestejä.

Xatalos kirjoitti:Pitää vielä katsoa pelaajia tarkemmin, mutta jostain syystä uskoisin Tuben olevan hyvis. Varmaan sen takia, kuinka... avointa/läpinäkyvää/selkeää sen ajatusprosessi on ollut ketjussa? Eikä mitään turhia listoja, vaan suoraan sanoi että oli epävarma mitä äänestää. Tuntuisi vähän typerältä pahiksena sanoa niin, ja sitten vielä äänen kanssa hötkyily viime minuuteilla. Ennemmin antaa kuvan (yli)harkitsevasta hyviksestä.


Pahiksenahan sitä hyvin voi sanoa noin kun ei halua vetää epäilyjä puoleensa. kuitenkin, ensimäisenä päivänäkään ei äänestys pakkoa ollut joten jos oikeasti todella epävarma siitä ketä äänestää niin helposti jättää äänestämättä kuin äänestää summamutikassa jotakuta; hötkyily: pahiksen pelastus yritys itselle tai joukkue toverilleen?
Jostain syystä xata on näillä äänen vaihdoillaan sekä mielestäni ympäripyöreillä vastauksilla saanut itsessä vivahtamaan pahismaiseksi, yrittää pelastaa toverinsa?

joten annan mun ääneni nyt näin

++tube

mielestäni loogisimmat pahis kaksikot tällä hetkellä voisivat olla

Tube/justy
Tube/zay
Tube/xata

Btw, niis peleis mis oon ollut, se että sanoo että on tavis = hyvis eli ei sinäänsä edes paljasta sun roolia, koska pahikset ja erikoiset voi ihan yhtähyvin sanoo olevansa taviksii toivoen saavansa enemmän hyvisviboi.
Ebsuli
Kyläläinen
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01.09.2018 08:18:16
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Ebsuli » 09.10.2018 16:58:50

Zey kirjoitti:
Ebsuli kirjoitti:mielestäni loogisimmat pahis kaksikot tällä hetkellä voisivat olla

Tube/justy
Tube/zay
Tube/xata
Mistä nää muuten tuli? Kuitenkin edellisessä viestissäs sanoit, että uskot toisen pahiksista olevan hiljainen esim. Tube tai justy ja toisen aktiivinen esim. minä tai Awa. Mut nyt sun loogisimmissa vaihtoehdoissas on Tube/justy, jotka kumpikin on sun mielestä hiljaisia ja toisaalta justya ei ole lainkaan paritettu äänekkään kanssa. Ja Awa taas ei oo missään.


No siis tun miettii miten Awa pelas jo valmiiks itsemurha peliä olisi vain ajan kysymy milloin awa lynkataan mikä on todella huono taktiikka pahikselle mutta toimii hyviksenä hetkellisesti, Awa ei myöskään ole tarjonnut enempää tarvetta eipäilyy. toisaalta, se että awa poistui pelistä on sekä hyvis viboja antava, epäilisin että jos pelaa pahiksena niin ei lopettaisi peliä niin äkisti, jos ei ajatella sitä että poistui pelistä koska pahoitti mielensä... toisaalta, varapelaajaan vaihto voi olla erinomainen taktiikka pahikselle joka on putoamassa pysyä pelissä...

Zey kirjoitti:
Keturin kirjoitti:jos Tube olis ollu reagoinu ajoissa+saanu yhden hyviksen siirtämään äänensä Aelinalta keneen tahansa muuhun, olis Zey lopulta kuollu, Aelina olis jääny lavastajana+cleimattuna ennustajana henkiin ja d2 olis alkanu kylälle hyvin hankalasti samalla täyttäen Zeyn skenaarion 100%

Eikö toi olis ollut huonoin pahissuunnitelma ikinä? :D Mä olisin kuollut 1. päivänä, Aelina olis kuollut viimeistään 3. päivänä (koska 2. päivänä oikea ennustaja tulee esiin) ja jäljellä ois enää Tube ilman mitään sen suurempia syitä miks olis hyvis.


Tässä on pointtia, toisaalta voi olla että olisimme lynkanneet aelinan 2. päivänä ja esille tullut ennustaja tapettu sitten yöllä. Joten en suosittele ennustajan esille tuloa kuin vasta sen jälkeen kun 2 pahis on pois pelistä, silloin voimme varmistaa 3.pahiksen seuraavana päivänä jos mahd.

Tube kirjoitti:Ja joo, onhan tuo mun ääni lopussa Aelinalle paljon likaisemman näköinen kuin jos olisin laittanut sen jo alussa. Olit itsekin aika myöhään kyllä apajilla, eli sama soveltuu sinuun. Ihan hyvin saatoit vain päättää, että nyt karsitaan hyvispisteet talteen, koska eihän kukaan nyt voi uskoa, että hyvikset tahallaan lynkauttaisivat omansa, etenkään, jos se on lavastaja. En kyllä yhtään tiedä mistä sä vedät tätä kamaa, että mä olisin tarkoituksellisesti pantannut ääntäni. :D Siis olen oikeasti aika sanaton, kun sä maalaat jotain omia teorioitasi vailla päätä ja häntää vailla mitään totuuspohjaa.


Tube kirjoitti:Keturin on kyllä tehnyt tätä pitkin peliä muutenkin. Tekee asian A ja sitten huomauttaa, että joku muu on tehnyt A, ja A tarkoittaa, että joku muu on pahis. (Ymmärrän miten monella eri tasolla ironista tämä on mun suusta mun ekan viestin jälkeen.)

Vielä ihan siltä varalta, että oikeasti vaan ymmärsit mut väärin: mun "lievä read" Aelinasta ei ollut sellainen, jota oisin sanonut koskaan ääneen jollei olisi pitänyt valita kahdesta tyypistä, että kumpi lynkataan. Se oli sitä tasoa, että toisesta mulla ei ollut lainkaan sellainen olo, että se olisi pahis ja toisesta oli edellä lukemieni viestien perusteella syntynyt erittäin, erittäin lievä olo, että se voisi olla pahis. Annoin ääneni Aelinalle ajatellen, että nyt varmaan kuolee kyllä tavis.


Sinä teet kuule ihan samaa mitä Keturin on tehnyt, eli eikö tämä mene jo double standards-linjaan myös? Sekä eikö silloin olisi ollut parempi antaa ääntä sille ketä oikeasti epäilee pahikseksi kuin että "äänestän tätä vaikka on varma tavis", ei nyt jotenkin mahdu mun kalloon miten tämä äänestyksesi olisi ollut mitenkään hyvismäisesti ajateltu.

Niacin kirjoitti:Äänitilanne:

5 Aelina (Ustegius, Zey, Meiz, Xatalos, Keturin)
3 Zey (raynpelikoneet, Halima, Awaclus)
2 Awaclus (Tingle, Tube)
1 Xatalos (Aelina)

Tällä hetkellä putoamassa Aelina äänienemmistöllä.

Suoritetut puhepakot (vain ne joilta niitä vielä puuttuu):
Ebsuli (2/3)
Tingle -> ? (2/3)

Poissaolot:
-

Päivä päättyy tänään klo 21!


tuo väli ennen päivän päättymistä siihen kunnes Tube laittaa äänensä Awalle.


Tube kirjoitti:Oikeastaan... ++Awaclus


Miten mä en löydä tosta välistä sitä milloin Tube olisi siirtänyt ääntään Aelinalle missään vaiheessa. Epäilee kyllä Aelinan ennustaja claimia siten että olisi hyvin voinut äänestää Aelinaa mutta päätyy puolustamaa kyllä sitä miksi Aelina pitäisi pitää pelissä vielä seuraavaan päivään.

Toisaalta tähän väliin tuli miete Awan myöhästyneestä äänestä Aelinalle... Voisiko olla että Awa luki Aelinan ennustaja claimin liian myöhään, tajuten sen olevan valhetta sitten äänestäen Aelinaa mutta liian myöhään??

justy kirjoitti:@Ebsuli, pystytkö selittämään tuota vastaustasi? Nyt tuntuu ettet äänestä mua koska et halua tulla lynkatuksi seuraavaksi, mikä tuntuu aika pahismaisela mindsetiltä.


Tube on saanut multa isommat pahisvibat liikkeelle kun sä ja tämän takia äänestän häntä. Tuolla oli pari epäilyä sun ja mun pahiscombosta, minkä kyllä mieluusti todistan vääräksi. toisaalta, se jo että äänestän tubea ja jos tube paljastuu pahikseksi kertoo siitä että oon hyvis koska miksi äänestäisin pahis toveria, samalla periaatteella kuin sun äänestämisen kanssa, jos tube ei oo pahis niin se tarkottaa sitä että mut luultavasti lynkataan seuraavaksi.
Ebsuli
Kyläläinen
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01.09.2018 08:18:16
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Ebsuli » 09.10.2018 17:04:06

Siis ei oo todellista, toi teki ton lainaus jutun koko mun tekstille! siis yritin alottaa ton Zayn kommentista mun kommentille mut laittoki koko jutun Zay sanoo alle.... elikkä siis jos vaa pystytte nii unohtakaa toi taustan zay sanoo... koska *sensuroitu*.
Ebsuli
Kyläläinen
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01.09.2018 08:18:16
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Ebsuli » 09.10.2018 17:49:29

roolinlukitsija
Roolinlukitsija valitsee joka yö jonkun pelaajan, joka estyy sinä yönä käyttämästä voimiaan (jos hänellä on sellaisia). Roolinlukitsijan täytyy osua pahiksista nimenomaan yönimen lähettävään pelaajaan estääkseen yötapon.

Eli, tavallaan meillä on nyt 2 ennustajaa koska jos pahis epäonnistuu yötapossa, voi roolinlukitsija kertoa kuka se oli ja boom, saadaan pahis pois pelistä. koska nyt ollaan jo käytetty ystävystyjä paljastamaan ainakin kaksi varmaa hyvistä.
En tiedä miten te ootte pelannut mutta itse ainakin yritän tässä samalla saada selkoa kuka voisi olla erikoinen, pahiksillehan roolien paljastaminen olisi itsemurha mutta mun oman pähkäilyn avuksi se toimii... ja olen kyllä epävarma kannattaa epäilyni paljastaa täällä suoraan muuten kuin: hyvis pahis menetelmällä... (jos joku nyt tajusi mitä tässä yritän hakea, haha)
Ebsuli
Kyläläinen
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01.09.2018 08:18:16
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Ebsuli » 09.10.2018 19:21:24

raynpelikoneet kirjoitti:Mä koitan uudelleen:
raynpelikoneet kirjoitti:Ebsuli voitko kertoa mitä sä olit sanomassa noinniinkun suurpiirteisesti siinä sun viestissä mikä ei koskaan lähtenyt? Ja mihin aikaan suurinpiirtein sen kirjoitit?



Elikkäs siis se viesti joka nyt puuttuu olisi ollut vastaus Meizille joka kysyi multa perusteluista. en oikein ymmärtänyt kumman, hänen omistaan mitkä mielestäni olivat hyviä, kuten xatan sen hetkinen epäily vai siihen että minusta Halima antoi hyvis viboja joita en ollut perustellut koska sillä hetkellä minusta mikään ei viitannut halimassa siihen että olisi ollut pahis. Haliman päätelmät Awan hyvikseydestä kaikesta huolimatta menivät samoja linjoja kanssani siinä että hyviksenä Awa olisi helppo sätkynukke.

Nyt myös kun katson lähettämiä viestejäni olen myös varma että puuttuvassa viestissä oli jotain siitä että sekoitin Zayn ja Rayn alussa keskenään: samankaltaiset nimet nopeasti luettuna.

(joka kerta ku lähetän tätä niin menee vaa esikatseluu ku tulee uusiii viestei... plus kävin täs välis kaupassa koska mies niin halusi)
Ebsuli
Kyläläinen
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01.09.2018 08:18:16
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Ebsuli » 09.10.2018 20:15:16

raynpelikoneet kirjoitti:Muistatko mihin aikaan laitoit sen viestin Ebsuli?


Odotahan.... 5.10. silloin viimeisenä päivänä.

viewtopic.php?f=34&t=650&p=19104#p19104 aika stamppi on 16.01 jolloin lähetin tämän, olimme siskoni kanssa käyneet keskustelua läpi, hänen piti tulla auttamaan "hääkutsuissa", laitoin tuon viestin ja ajattelin että yritän lukea lisää, lähdin siskon luo 18.15 jälkeen , siskolle menee noin 30 min... ja sen jälken kuuntelin koiran hoito ohjeet... joten mahdollisesti kello oli vähän yli 7 kun laitoin viestin, mietin pitkään äänestääkkö awaa mutta jätin sen tekemättä koska ensimmäinen päivä ja "mikään ei ole kovin varmaa" epäilyni, tämän jälkeen huomioni kiinnitty siskoon ja koiraan sekä työpaikka juoruihin.
Ebsuli
Kyläläinen
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01.09.2018 08:18:16
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Ebsuli » 10.10.2018 12:52:10

No voihan... selkeesti mulla tulee ton nimen kohdalla lukihärö koko ajan...
no kuitenkin, koska mua pikkasen ärsyttää että vedetään peliä hyvis pahis menetelmällä joka ei helpota mun ajattelua pahis jahdissa mitenkään mutta tässä nyt jotain mitä oon saanut irti


Awa = hyvis (pelityyli, hakuammunta, myöhästynyt ääni)
Raynpelikoneet = ystävystyjä
Halima = tavis (Team ray)
Ustegius = neutraali/hyvis (jos pahis niin miksi ei vaihtanut ääntään pois aelinalta kun siihen oli mahdollisuus, D1 takia en vielä lähtisi lynkkaamaan, toisaalta olisiko äänen vaihtaminen awalle edesauttanut hyvis viboja sen enempää kun aelina juna lähti liikkeelle. Äänen vaihtaminen myöhemmin olisi voinut tulkita pahismaiseksi pelastus yritykseksi. Neutraali toistaiseksi)
Pyramidi = violetin hyvis credut, toisaalta en näe pyramidia itseäänkään pahiksena. Ei ole herättänyt sen kummenpia epäilyjä puoleen tai toiseen.
Ebsuli hyvis
Keturin hyvis (erikoinen, en osaa perustella tätä oikein mitenkään muuten kuin että sellanen readi nyt on mututuntumalla, voisi olla pahis mutta epäilen suuresti tämän mahdollisuutta, miksi olisi ollut tappamassa aelinaa kun olisi sen sijaan voinut liittyä awa/zey lynkkaukseen ja saada sillä mahdollista lisäaika aelinalle

Zey neutraali, äänestys, olisiko voinut halutessaan bussata aelinan eikä awaa, äänen vaihto halimalle ja takaisin aelinaan, ymmärrän että aika oli vähissä ja ennustaja claim mutta eikö jo tapa millä aelina sen sanoi ollut todella pahismainen viimeinen yritys pelastua, ja paljastuksen ajoitus täysin päin honkia. + ekana päivänä ei ehkä ole edes järkevää keskittyä pahis toverin tiputtamiseen ja epäilyyn. Mutta olisiko voinut tuossa parissa minuutissa tajuta että aelinaa ei ennustaja claim pelasta joten päätti palata alkuperäiseen ääneensä?
Justy pahis/tavis: mahd.keskustelu aelinan kanssa ennen ennustaja claimia... toisaalta moni muukin pystyisi siihen.
Tube = pahis, kantani tähän pitäisi olla selvä... tai sitten tosi huono tavis...
Xatalos, hyvis tai erinomaisen taitava pahis.

Joku sanoi siitä miksi en ollut laittanut Justya kenenkään puheliaamman pariksi, se johtui siitä että en pysty näkemään justya zeyn tai xatan parina, joko näillä on hyvää parityöskentelyä tai sitten olen vain itse sokea sille miksi näin ei voisi olla.

Nyt palaan töihin ja palaan asiaan viiden jälkeen.
Ebsuli
Kyläläinen
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01.09.2018 08:18:16
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Ebsuli » 10.10.2018 17:10:25

Halima kirjoitti:

En tunne Tubea niin en tiedä hänestä, mutta ite ainakin puhun enemmän puutaheinää hyviksenä kuin pahiksena. Pahiksena on tärkeämpää pitää itsensä "selvillä vesillä", niin tulee enemmän tarkisteltua asioita. Hyviksenä tuntuu ainakin musta siltä että voi vaan höpötellä menemään, kun kerran ei oo mitään salattavaa. Kuten aiemmin totesin, tää saa mut usein epäilysten alle hyviksenä, mut en vaan jotenkin opi että pitäis hyviksenäkin tarkistella asioita.

Tästä näkökulmasta mun mielestä ei oo yhtään epäilyttävää se, että ei tarkista asioita ja kirjoittelee helposti tarkistettavissaolevista asioista "valheita".[/quote]


Pahiksena on mustakin paljon helpompi pelata ja syytellä muita kun hyviksenä. pahiksena sitä voi keskittyä siihen miten saa muut näyttämään pahiksilta eikä sillä tavoin tarvitse miettiä suuremin muiden epäilyjä jos ei kohdistu itseen, hyviksenä sitten pitää miettiä enemmän jotta löytää ne pahikset ja samalla pidettyä itsensä hyvislistalla muiden silmissä.
jaaa tästä syystä yleensä putoankin helposti hyviksenä.

Zey kirjoitti: Mitä tarkoitat hyvis pahis menetelmällä?


hyvis/pahis menetelmällä sitä että pidetään rooliepäilyt salassa. Eihän sillä sinäänsä ole peliin nähden mitään väliä, estää superhyvin pahisten yötapot kun kaikki erikoiset kuitenkin on hyviksii, muuten kuin randomisti laitettuna mutta aiheuttaa vain mulle itselle päänsärkyä kun yritän miettiä että on 2 pahista, 3 erikoista(ray +kaks muuta) ja 6 tavista = 9 hyvistä. oon kai niin tottunu et epäillään roolit niin avoimesti kans et pelkkien "ketkä vois olla hyviksii" miettiminen ei onnistu vaan mun on pakko miettii koko hommaa enemmänkin pahis/hyvis/erikoinen kannalta... ku esim keturin ois mun listassa laatikossa tavis/erikoinen... toivottavasti ymmärrät mitä selitän

:D
Ebsuli
Kyläläinen
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01.09.2018 08:18:16
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 3.Pv15.10. klo21

ViestiKirjoittaja Ebsuli » 12.10.2018 10:40:05

Eilen kävin vain katsomassa että selvisinkö yöstä ennen kun menin nukkumaan. Nyt tauolla voin keskittyä kirjoittamaan.
Tuo Justyn huuto että pyramidi ja minä olimme viimeiset minuutit vain hiljaa on kyllä minustakin epäilyksiä herättävää, mutta miksi pahis julkisesti olisi huutanut pahis kaveriaan esiin, jos olisin katsomossa enkä omaa rooliani tietäisi niin pahiksena itseäni pitäisin myös.

kuitenkin olin paikalla eilen äänestyksen aikana, justy juna piteni ja päivä päätyi ennen kun sain laitettua viestini, koska viimiset minuutit olivat niin hektisia, tällä kertaa viestini kuitenkin löytyy luonnoksista.

justy kirjoitti:
@Ebsuli, pystytkö selittämään tuota vastaustasi? Nyt tuntuu ettet äänestä mua koska et halua tulla lynkatuksi seuraavaksi, mikä tuntuu aika pahismaisela mindsetiltä.


Aänestin siis tubea enkä justya, eli jos eilen kuitenkin olisin äänestänyt justya olisinko silloin todistanut sen että olen hyvis? koska itse pohdin tätä pitkään, jos olisin vaihtanut viime metreillä ääneni justylle joka jo tuossa vaiheessa oli kuolemassa. Sillä ei toisaalta olisi merkitystä kuten totesin, 50/50 että mua ei lynkata tänään. päätin silti pitää ääneni tubella koska tube vaikutti sillä hetkellä potentiaalisemmalta pahikselta, justy kuitenkin on välttänyt tuben äänestämistä koko pelin ajan ja teki hyvin selväksi että olisi halunnut minun äänestävän itseään.

Eli hyvis lista:
Ray, halima, Xata, Zey, Minä.

Voisiko olla että Justyn epäilyjen takia pahis kaveri päätti listiä ustegusten.
justy oli loppu illasta huomioinut tämän ja siten helppo listiä pois.
Ebsuli
Kyläläinen
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01.09.2018 08:18:16
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 3.Pv15.10. klo21

ViestiKirjoittaja Ebsuli » 12.10.2018 10:52:26

Elikkä siis ++Tube

elikkä tää peli tulee menee 100% just tälleen miten sä olet tän kirjottanut

Sikäli tilanne on muuttunut, että Zey ei siis ole mafia. Joten;
Ebsuli, Tube, Lauchuo, Pyramidi, Keturin.
D3: ++Ebsuli
N3: Jos town, niin Xatalos varmistaa Tuben (vaikka itse kuoleekin)
D4: Lauchuo
N4: Neljästä varmistetusta -- Minä, Halima, Tube, Zey kuolee
D5: Pyra
N5: Yksi noista kolmesta kuolee
D6: Keturin LYLOssa kahden varmistetun kanssa


toisaalta, jos tää mihinkään muuttuu mikä näyttää epätodennäköiseltä niin:
D3: Tube
N3: Jos tavis, nii xata voi lukita miut.
D4: Lauchou
ja täysin sama lopputulos tai et voitetaa tuben kohdalla... eli ihan sama kumman nyt tapetaan, lopputulos tulee olemaan täysin sama.
Ebsuli
Kyläläinen
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01.09.2018 08:18:16
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Ebsuli » 12.10.2018 10:57:38

Tämä ei ehtinyt eilen tulemaan, joka kerta kun painan lähetä meni esikatselu tilaan koska uusi viesti ilmestyy....: nyt se tule sitten myöhään...

Keturin kirjoitti:sillä tavalla, että Aelina ois tullut aikaisemmin esiin -> muut olisivat helpommin uskoneet häntä -> oikean ennustajan täytyisi tulla käräyttämään hänet.


-> pahikset ois voinu tapattaa ennustajan -> D2 aelina ois tapettu -> D3 ollaan samassa tilanteessa kuin tänään.






Eli suunnitelmana että ennustaja tarkastaa Zeyn? ja lukitsija valkkaa epäilyttävimmän, molemmissa, eli tarkistetaan 2, toisaalta jos pahikset päättää et ei tapatakkaan ketään yöllä, ei roolinlukitsijalla ole merkitystä mikä vaikeuttaa mein peliä. roolinlukitsijasta on eniten hyötyy kun on 1 pahis jäljellä, koska sillon se on 50/50 et osuu oikeeseen ja estää tapon ja saadaan tietää pahis, jos ei sitten ennustajan avulla ehditä eka.

Ja enhän mä saa tätä lähetettyy ku kokoajan menee tohon esikatselu juttuun... jestas sentään.


Tossa toi mun viesti eiliseltä
Ebsuli
Kyläläinen
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01.09.2018 08:18:16
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 3.Pv15.10. klo21

ViestiKirjoittaja Ebsuli » 12.10.2018 11:57:06

toi näyttää hyvältä suunnitelmalt.
Ebsuli
Kyläläinen
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01.09.2018 08:18:16
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 3.Pv15.10. klo21

ViestiKirjoittaja Ebsuli » 12.10.2018 20:36:18

Tässä vaiheessa minulle ihan sama kumpi lähtee. Oon jo itse laittanut tuon viestin että lyhennetään päivää. Koska pitempään pelin vetäminen tuntuu jo niin turhalta kun tuo plan on niin varma et voitetaan tää kuitenkin.
Ebsuli
Kyläläinen
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01.09.2018 08:18:16
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 3.Pv15.10. klo21

ViestiKirjoittaja Ebsuli » 12.10.2018 20:37:35

Tube muuten? Miks äänestät keturinia ku voisit äänestää mut pois nyt?
Ebsuli
Kyläläinen
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01.09.2018 08:18:16
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Halima » 01.10.2018 20:06:24

Nyt se sitten alkoi. :) Tervetuloa Kylään kaikki ensikertalaiset, ja kiva nähdä teitä vanhoja tuttuja taas. Mulla itsellä on mieli maissa, sain nimittäin potkut tänään (viikko ois ollut vielä koeaikaa jäljellä). Tympii ihan kunnolla, mutta jos positiivisia puolia katsotaan, niin nyt ainakin pitäisi olla aikaa pelata. Tänään en kuitenkaan paljon jaksa, tunnepurkaukset on rankkoja ja suuntaan kohta unten maille.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 09:14:55

Onpa jännää ja erilaista aloittaa peliä näin, ettei itse olekaan aktiivisena mukana. Jotenkin tuntuu ehkä jopa helpommalta muutamista pelaajista mielipiteen muodostaminen, kun ei ole henkisellä tasolla niin "mukana" vielä tässä pelissä. :D Olen kirjoittanut tätä aikajärjestyksessä pomppien pelaajasta toiseen, eli saattaa vaikuttaa välillä sekavalta. On siellä kuitenkin pointti, koittakaa saada selvää! :D

Aelina
Ihan perusavaus, mutta sain hyvismäisemmän viban kuin Meizin avauksesta. Ystävystyjän miettiminen vaikuttaa hyvisnäkökulmasta tehdyltä.

Awaclus
Aloittaa pelin äänestelemällä sinne tänne. Tästä on tosi moni Awaclusta kritisoinut ja epäillyt, äänestänytkin. Itse nyt kuitenkin myöhemmin peliin palattuani huomaan, että nimenomaan Awacluksen selittämätön äänipoukkoilu on se, joka sai pelin käyntiin. Ja tämä on mielestäni hyvismäistä jos mikä! Pahiksen ei kannattaisi tehdä itsestään tällaista helppoa kohdetta missään vaiheessa peliä, koska kyllä hän varmaan kokeneena pelaajana tietää, että tällä voi hyvinkin saada epäilyjä niskaansa. Awacluksen roolista mulla on tän pelin vahvin tutina, ja se tutina sanoo että Awaclus on hyvis.

Vaikka uskonkin, että Awa on hyvis, mun mielestäni hänen tulisi pohtia uudestaan tätä:
Awaclus kirjoitti:Toisekseen, varsinkin pelin loppupuolella, en välttämättä halua olla täysin rehellinen kaikkien äänieni kanssa, koska jos esim. viimeinen pahis on päättämässä, kenet jättää henkiin 2v1:een, päätöstä hankaloittaa se, jos hän ei voi laskea sen varaan, että minä äänestän viimeisenä päivänä tietyllä tavalla. Aika usein myös selviänkin pelin loppupuolelle asti ainakaan tulematta pahisten tappamaksi, juuri siitä syystä että valitettavasti on totta, että tällä tavalla voi joskus joutua aiheettomasti lynkatuksi, varsinkin ennestään tuntemattomien pelaajien kanssa.

Tässä pelissä hyviksen tärkein tavoite ei kuitenkaan ole selviytyä loppupeliin, vaan lynkata ne pahikset. Ja jos hyvikset rupeavat valehtelemaan (mutkat suoriksi -> jos ei ole rehellinen, valehtelee), on tosi vaikea erottaa niitä hyviksiä pahiksista, ja varsinkin siellä viimeisenä päivänä on hankalaa, jos mukana on hyvis, joka on valehdellut, koska hän saattaa helposti joutua lynkatuksi ja täten antaa pahiksille sen voiton.

Ebsuli
Ei herännyt.

Keturin
Vain yksi lyhyt viesti, jossa lähtee mukaan Awacluksen epäilijöihin. Ei ainakaan hyviksiin mene tämän viestin perusteella.

Meiz
Aloitti tosi mitäänsanomattomalla viestillä, en sano puolesta vielä muuta kuin että ei ainakaan hyvisvibata. Toinen viesti parempi sävyltään, mutta ei ota kantaa pelaajiin. Kolmas pysyy samalla turvallisella linjalla, lähinnä vain mukailee toisten mielipiteitä ja esittää jonkin kysymyksen jollekin pelaajalle. Tämä mitäänsanomaton avaus on tavallaan ominaista Meizille, mutta SM-pelissä odottaisin häneltäkin vähän vahvempaa kannanottoa kyllä jo alkupelissä. Vähän pahisvibattaa.

raynpelikoneet
Aloitus perusrayta. Lähtee haastamaan Awaclusta itselleen ominaiseen tapaan, mikä ei sinänsä puolesta kerro mitään. Ei lähde puhumaan erikoisroolisuunnitelmista, mikä viittaa minusta ennemmin hyvikseen kuin pahikseen.

Tingle
Ei herännyt.

Tube
Outo kommentti, että on joskus hyviserikoisena väittänyt olevansa tavis. En suosittele ketään tekemään tätä koskaan, koska se sekoittaa peliä ja hyvisten on vaikea pysyä asioista kärryillä jos hyviksetkin valehtelee. Lähtee myös mukaan Awan äänestäjiin. Sitten kuitenkin toteaa, että tulee antamaan äänet hiljaisille tyypeille -> ristiriita Awan äänestämisen kanssa! Tube on ihan oikeassa siinä, että nimenomaan pahiksilla on tarve antaa mahdollisimman vähän tarttumapintaa muille pelaajille. No mutta Awahan nimenomaan on antanut tarttumapintaa, ja Tube tarttui siihen. Tämä ristiriitaisuus epäilyttää.

Ustegius
Ei herännyt.

Violet
Lyhyet välikommentit ystävystyjäsuunnitelmaan ja roolimietintään ottamatta kantaa pelaajiin. Ei riipu puolesta.

Xatalos
Xatalos astui peliin, kun oli jo (minun mielestäni) selvää, että Awacluksen hyppelyäänestys oli pelin käynnistävä voima. Tämä huomioon ottaen, on minusta kummallista, että Xata lähtee Awaa siitä epäilemään. Lisäksi tuntuu, että epäilyperuste on se, että "Itse olen pahiksena pelannut pari kertaa tuolla tavoin". Se, että Xata on pelannut pahiksena jollain tavalla, ei tarkoita automaattisesti, että kaikki sillä tavalla pelaavat ovat pahiksia. Olen myös täysin eri mieltä Xatan kanssa Zeystä, sillä minulle Zey ei ole antanut positiivista ensivaikutelmaa. Tähän Xatan avaukseen mennessä peliä lukiessa minun on vaikea uskoa, että hyvä hyvispelaaja olisi tullut noin päinvastaisiin johtopäätöksiin kuin minä, joten Xata epäilyttää kyllä ihan kunnolla.
Xatalos tekee myös samaa kuin Zey, eli lieventää epäilystään Awaa kohtaan, mutta ei poista ääntään.

Zey
Ylipirteä avaus, yllättävän vähän asiaa rooleista ekassa viestissä. Yllättävän "väärää" mieltä siitä, että äänien heittely ei auttaisi hyviksiä -> kuten sanoin Awaclus-kohdassa, tuo äänien heittely nimenomaan sai pelin nopeasti käyntiin, eli auttoi hyviksiä. Zey vähän pakittaa epäilyksensä kanssa Awaclusta kohtaan, mutta jättää kuitenkin äänensä paikalleen. Tämä on minusta vähän epäilyttävää, koska en näe motivaatiota miksi hyvis-Zey tekisi näin.
Pitkässä kokoomaviestissään Zey käy kyllä Awaclusta aika monipuolisesti läpi, tämä vaikuttaa enemmän hyvis-Zeyviestiltä.
Zey kirjoitti:Ystävystyjä käyttääkin näköjään kykynsä ennen pahiksia, joten päivällä lynkkauksen pelko ei oo ongelma.

Onko tässä jokin ajatushärö, vai miksi en ymmärrä mitä tarkoitat?

-------------------------

Hyvismäiset
Awaclus
Aelina
raynpelikoneet

Neutraalit
Keturin
Violet

Pahismaiset
Meiz
Tube
Zey
Xatalos

Ei heränneet
Ebsuli
Tingle
Ustegius

++Xatalos
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 10:08:35

En yritä ollenkaan sanoa tuota. Yritän sanoa, että Awacluksen pelityyli on hyvä pelin alulle, mutta loppua kohden jos jatkuu saman tyylisenä, yhä hankalampi hyviksille. En siis kehu sinänsä Awan pelityyliä, mutta itse luulen silti, että Awa on hyvis.

Olisiko sinulla jotain sanottavaa minun epäilyksiini sinua kohtaan? Onko oikeasti epäilyperusteesi Awaa kohtaan tuo minkä sanoin, ja jos/kun nyt tuntuu että epäilyksesi ovat lieventyneet, miksi pidät äänesi yhä siellä?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 10:57:18

Xatalos kirjoitti:Se vähän ihmetyttää, miksi mielestäsi on minun hirveää pitää ”perusteiltaan heikentynyt ääni” Awaclusissa, kun taas Awaclusin äänet ovat kaikki perusteettomia ja se on OK? Eikö tuolla logiikalla minun pitäisi säilyttää ääneni Awaclusissa synnyttämään painetta/keskustelua vaikka ajattelisinkin, että hän on hyvis? Miksi Awaclusin perusteettomat äänet ympäri ketjua ovat hyväksi keskustelulle, mutta minun lievemmin perusteltu ääni hänelle on pahiksen teko..?

Ihmiset pelaa eri tyyleillä ja se on ok. Sinun tyylisi selvästi on epäillä jotakuta ja asettaa sinne painetta sekä äänen että perusteiden kera. Siksi on kummallista, että lievennät painetta sanallisesti, mutta jätät silti äänen. Itse en koe, että sinun äänesi enää painostaa Awaclusta, koska olet sanallisesti ilmaissut ettei hän enää epäilytä yhtä paljon.

Eikä se ole hirveää. Liioittelitkohan nyt vähän kysymystäni?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 11:05:28

Xatalos kirjoitti:Ajattelin että se oli hirveää koska se oli pääsyy miksi olen todennäköisin pahis pelissä mielestäsi.. ;D

Se ei ole pääsyy epäilyysi. Pääsyy on se, että vaikka astuit peliin kun oli jo selvää, että Awan pelityyli herätti keskustelua ja sai pelin käyntiin, silti pidit häntä ja hänen pelityyliään pahismaisena. Myös sillä on vaikutusta, että omasta mielestäni Zeyn avaus oli jossain määrin pahismainen, kun taas sinä yhdellä lauseella totesit hänen avauksensa hyväksi ja hyvismäiseksi (en muista tarkkaa sanamuotoa enkä nyt tarkista).

Ja joo, kuten Awa tuossa toteaakin, hän ei ainakaan ole syypää hiljaiseen ketjuun, päinvastoin. Xatalosin perusteet tuntuvat menevän enemmän solmuun mitä enemmän hän niitä perustelee.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 14:10:26

Xatalos kirjoitti:Tunnut koko ajan jättävän huomiotta sen, että Awaclus on ainoastaan tahattomasti aiheuttanut aktiivisuutta herättämällä epäilyksiä itseensä.

En usko hetkeäkään että se on tahatonta. Jos Awaclus on tällä pelityylillä pelannut monta vuotta, hän varmasti tietää että sillä saa keskustelun käyntiin. Varmastikin usein niin, että ensin häntä epäillään sen takia, mutta keskustelu käynnistyi joka tapauksessa.


Ustegiukselta mielenkiintoinen pelinavaus. Awaclus nyt on tietysti ollut kaikkien huulilla, mutta sitten hän nostaa toiseksi puheenaiheeksi Aelinan. Ei siinä mitään, tietysti saa ja pitääkin nostaa eri ihmisiä tutkailtavaksi, mutta jotenkin nyt omasta näkökulmasta silmiinpistävää on se, että et sano mitään Xataloksesta, josta on nyt kuitenkin aika paljon ollut puhetta.


Meiz kirjoitti:Oma ääni lähtee ++Halima

Oon samaa mieltä siitä että Awalcuksen äänet herättivät reaktioita muilta ja sitä kautta saivat peliä käyntiin. Xatalosilta löytyy kuitenkin hyvä pointti tähän aiheeseen viestissä viewtopic.php?f=34&t=650&start=90#p18564

Mun silmään Halima kuitenkin julistaa Awalcuksen aukottomaksi hyvikseksi liian heppoisin perustein. Huomiotta jää mm. Awalcuksen mainitsema taktiikka omien mielipiteiden ja perusteluiden pimittämisestä, minkä kyseenalaistaminen mm. Xataloksen toimesta on ollut varsin aiheellista. Sen sijaan hyvisread on niin vahva, että iso osa Xatalosin äänestämiseen pohjautuu väärin tulkittuun readiin Awalcuksesta. "Tähän Xatan avaukseen mennessä peliä lukiessa minun on vaikea uskoa, että hyvä hyvispelaaja olisi tullut noin päinvastaisiin johtopäätöksiin kuin minä, joten Xata epäilyttää kyllä ihan kunnolla."

Samoin jatkoviestin (viewtopic.php?f=34&t=650&start=90#p18563) heitto "Xatalosin perusteet tuntuvat menevän enemmän solmuun mitä enemmän hän niitä perustelee.", ei anna minulle kuvaa että esitettyjä perusteluita olisi luettu kunnolla ajatuksen kera. En itse ole kokenut että Xatalos olisi menny solmuun perusteluidensa kanssa. Sen sijaan koen, että viesteissä on otettu hyvin huomioon myös se mahdollisuus miten Awalcus voisi pelata näin myös hyviksenä. Tästä johtuen äänen perustelu "väärällä" readilla ei osu kovin hyvin maaliin.

Miksi Zeyn epäily Awalcukselle jää huomiotta, kun taas vastaavantyyppiset kommentit Xatalokselta keräävät epäilyn?

Vastasin tuohon Xataloksen pointtiin jo yllä. Olen myös yrittänyt painottaa, että mielestäni Awacluksen pelityyli ei ole hyvikselle todellakaan paras mahdollinen (varsinkin pelin edetessä jos jatkuu saman tyylisenä, kaukana siitä), mutta peli on joka tapauksessa hyvin pitkälti Awacluksen ansiosta lähtenyt hyvin käyntiin. Ja jopa se joku, joka tarkisti Awacluksen aiempia pelejä, sanoi että tämä peli vaikuttaa enemmän Awan hyvispeliltä kuin pahispeliltä. Itse en ole tarkistanut, enkä varmaan aiokaan, koska tykkään luottaa omaan intuitiooni. Tällä hetkellä mun intuitio sanoo, että Awaclus on hyvis, ja monet (varmasti sekä hyvikset että pahikset) tarttuvat helppoon tarjolla olevaan maalitauluun. Awacluksen pelityyli on täällä Kylässä uusi ja outo, mutta Mafia Universellä olen törmännyt saman tyylisiin, eikä se siksi minua mitenkään ihmetytä.

En ole myöskään julistanut Awaclusta aukottomaksi hyvikseksi. Tottakai pelin edetessä kaikkia readeja täytyy uudelleenarvioida, enkä voi sanoa etten pelin jossain vaiheessa epäilisi Awaclusta. Juuri nyt hän ei kuitenkaan epäilytä, nimenomaan tuon maalitauluksi tarjoutumisen vuoksi. (Tästä oli itse asiassa joku laskenut jotain tilastoa Championship-peleistä, että juuri koskaan pelin aktiivisimmat eivät olleet niitä pahiksia. Toki on poikkeuksia, mutta itse en haluaisi ekana päivänä ilman _hyviä_ perusteluita lynkata yhtä pelin aktiivisimmista jäsenistä.)

Enkö huomioinut viestissäni Zeyn epäilyä Awaclukselle? Luulin sanoneeni siellä, että se on yksi syy miksi Zey epäilyttää, että hän ensin epäilee Awaclusta ja äänestää tätä, ja sitten myöhemmin lieventää epäilystään poistamatta ääntä. Niin, ja jos sitä alkuperäistä epäilyn syytä tarkoitat, niin ero on siinä, että Zey oli päivän alussa aktiivisesti heti vääntämässä Awacluksen kanssa. Silloin ymmärrän sen helpommin: jos itse olisin ollut silloin paikalla, saattaisin myös epäillä Awaclusta tuosta toiminnasta. Näin jälkikäteen katsottuna kuitenkin se käynnisti pelin niin tehokkaasti, että en epäile siitä.


Vitossivu on vielä lukematta, postaan tämän ensin ja siirryn sitten sinne.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 14:42:09

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti: Itse nyt kuitenkin myöhemmin peliin palattuani huomaan, että nimenomaan Awacluksen selittämätön äänipoukkoilu on se, joka sai pelin käyntiin. Ja tämä on mielestäni hyvismäistä jos mikä!

Musta pelin käyntiin saanti ei oo automaattisesti hyvismäistä. Musta hyvismäinen pelin käyntiin saanti on sellainen, jossa pelaaja lähtee epäilemään ja ottamaan kantaa muiden viesteihin, jolloin puhetta herää toki myös pelaajasta itsestään, mutta myös pelaajien kohteeksi ottamistaan pelaajista, jolloin on todennäköisempää, että huomion kohteena on myös pahis/pahiksia. Sen sijaan musta semmoinen pelin käyntiin saanti, jossa pelaaja kerää huomion vain ja ainoastaan itseensä, ei ole hyvismäinen, sillä jos kyseinen pelaaja on hyvis, niin hän takaa sen, että huomio ei ole pahiksissa, josta hyötyvät pahikset.

Ok. Olemme eri mieltä. Tästä on varmaan turha jaappasta enempää, tuskin kummankaan mielipide siitä suuremmin heilahtaa. Minusta pelin käyntiin saanti on käyntiin saanti ja hyvä niin. Sitäpaitsi puhutaanhan täällä ainakin nyt jo paljon muustakin kuin Awacluksesta.

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:Tämä mitäänsanomaton avaus on tavallaan ominaista Meizille, mutta SM-pelissä odottaisin häneltäkin vähän vahvempaa kannanottoa kyllä jo alkupelissä. Vähän pahisvibattaa.

Miksi pelin nimi vaikuttaisi Meizin peliin? Etkö usko, että Meiz hyviksenä tekee parhaansa muissa peleissä?

Kauhean vaikea kysymys. Varmaan tekee joo, mutta kyllä varmasti jokainen antaa vähän ekstraa, kun kyseessä on spesiaalimpi peli. Ja tuossa ehkä sanoitin ajatukseni huonosti, mutta jokin Meizin ekoissa viesteissä toi ennemmin mieleen pahis-Meizin kuin hyvis-Meizin. Enkä toki vieläkään oikein osaa sanoa mikä se on, eli ymmärrän kysymyksesi ja pahoittelen etten osaa vastata paremmin.

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:Ei lähde puhumaan erikoisroolisuunnitelmista, mikä viittaa minusta ennemmin hyvikseen kuin pahikseen.

Onko ray yleensä pahiksena puhunut erikoisroolisuunnitelmista?

Jos mun muisti ei ihan reistaile, niin ainakin yhdessä pelissä missä olin raynin kanssa pahis, raynillä oli aika pitkiäkin teorioita ja suunnitelmia erikoishahmojen käyttöön. Voi toki olla että muistan väärin, mutta silloinkin minusta on hyvismäistä jättää erikoisroolipohdinnat vähemmälle ja keskittyä itse peliin.

Zey kirjoitti:Tuben epäily taas vaikuttaa väkisin väännetyltä, kun edes faktat ei ole oikein.
Halima kirjoitti: Yllättävän "väärää" mieltä siitä, että äänien heittely ei auttaisi hyviksiä -> kuten sanoin Awaclus-kohdassa, tuo äänien heittely nimenomaan sai pelin nopeasti käyntiin, eli auttoi hyviksiä.

Äänien antamisessa ei oo vikaa, oonhan itekin antanut. Mutta jos nyt tarkastelee Awacluksen tekoja, niin hän on 1) saanut kaikki pohtimaan itseään – ja jos hän on hyvis, niin kaikkien huomio on keskittynyt hyvikseen, mikä tarkoittaa, että tämä huomio ei ole pahiksissa -> huono juttu hyviksille 2) hän on onnistunut keräämään jo 4 ääntä ja tämän perusteella olisi nyt kuolemassa -> sillä huomiolla, jonka hän on itseensä kerännyt, ei hän tällä hetkellä ole onnistunut vakuuttamaan muita hyvikseydestään vaan päinvastoin on kerännyt itselleen ääniä ja asettanut itsensä lynkkaus vaaraan -> jos hänet lynkataan ja hän on hyvis, ollaan tuhlattu yksi lynkkaus 3) viesteissään hän ei ole tuonut esille pointteja muista pelaajista -> ei johda pelaajia sinne pahiksien etsintään – ellei itse ole pahis. Millä tavoin tää on nyt hyviksien auttamista?

Puh, rankkaa selittää joka kohtaan. Me nyt vaan oikeesti ollaan perustavanlaatuisesti eri mieltä monesta asiasta, niin tuntuu että selittäminen ei oikeastaan edes paljon auta. Mutta. Joo, hän on saanut kaikki pohtimaan itseään. Hän on kerännyt ääniä. Nämä ovat ihan oikein. Tämä ei kuitenkaan poista sitä, että hän on minun mielestäni hyvismäinen. Sitten tuo "Hän ei johda pelaajia pahisten etsintään". Minusta johtaa, hän tekee sen vain omalla tyylillään. Esim. juuri Awacluksen ja Xatalosin välinen keskustelu johti minut Xatalosin pahikseuden jäljille. Ja niin, olen toistellut tätä toistelemasta päästyäni: hän ei minun mielestäni pelaa optimaalisella tavalla hyvikselle, mutta minun mielestäni jokaisella saa olla oma pelityyli, ja minun mielestäni Awacluksen pelityyli vaikuttaa hyvismäiseltä.

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti: Zey vähän pakittaa epäilyksensä kanssa Awaclusta kohtaan, mutta jättää kuitenkin äänensä paikalleen. Tämä on minusta vähän epäilyttävää, koska en näe motivaatiota miksi hyvis-Zey tekisi näin.

Miksi hyvis-Zey olisi poistanut äänensä pelaajalta, joka edelleen epäilyttää, vaikka alkoikin miettimään myös muita näkökulmia?

Nojoo, ei välttämättä miksikään. Kuitenkin pakittamalla poistit Awacluksen päältä sitä painetta, mitä ainakin oletan että epäilemällä ja äänestämällä sinne yritettiin saada. Toki pieni osa siitä paineesta ehkä jäi äänen muodossa.

Jos jotain hyvää tästä Zeylle selittämisestä haluaa löytää, niin ainakin se sai minut nostamaan Zeytä listallani ylemmäs. Tämä minun joka lauseeseen tarrautuminen on nimittäin hyvinkin sellaista, mitä hyvis-Zey tekee. Voi olla siis että Zey on hyvis. :D
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 15:04:38

Tube kirjoitti:Ihan yleinen kysymys kaikilta: mitä roolia pelaatte mieluiten?

Hyvis. Hyvishyvishyvis. Kaikki jotka mut tuntee, tietää että oon viimeisimmän vuoden aikana pelannut ehkä 75% peleistäni pahista, ja en tykkää siitä yhtään. Hyviksistä kivoin on yleensä ihan tavis, niin ei tarvi pelätä oman nahan puolesta niin kovasti. :)

Tube kirjoitti:Voi myös olla, että erikoisroolina ei ole hyvä idea kertoa olevansa tavis, mutta niin olen kyllä kuitenkin joskus tehnyt. Taisi olla sellainen peli, jossa kaikki roolit paljastuivat kuoleman jälkeen, eli jos pahikset lynkkaisivat minut yöllä, niin ainakin saisivat tietää lopulta totuuden, vaikka eivät minun selvityksiäni saisikaan tietää. Saattoi olla tasoa, että ennustaja oli paljastunut, mä olin suojelija, mutta siitä on sen verran aikaa, että muistikuvani ovat hatarat, enkä toisaalta ala nyt myöskään sitä peliä kaivamaan. Muuten vaan tietenkään ei kannata hyviksenä valehdella rooliaan, vaan vaatii tietyn tilanteen.

Niin siis tarkoitin tosiaan tuollaisessa, kun on sovittu että erikoiset tulevat esiin. Jos ei ole mitään syytä tulla esiin, ei kannata tietenkään. Ja tässä pelissä, kuten Kylän peleissä yleensäkin, pelaajien roolit kyllä kerrotaan kuollessa.

Tube kirjoitti:Hain kyllä tuolla takaa sitä, että olisi hyvä, että muutkin pistävät tämän merkille, ja parempien vaihtoehtojen puutteessa muistavat myös hiljaisten pelaajien olemassaolon --> ei kannata olla hiljaa nyt, koska myöhemmin se voi kostautua. Tulisin kyllä ajallani perustelemaan vielä erikseen, jos moisen äänen antaisin. Eli nimenomaan oli tarkoitettu patistamaan pahiksia ulos koloistaan muistuttamalla niitä, että hyvikset kyllä tietävät tämän, ja hiljaisena ei voi selvitä loppuun asti.

Se on kyllä totta, että hiljaisiin pelaajiin pitäisi kiinnittää enemmän huomiota. Näiden pelien ongelma on usein se, että äänekkäät riitelevät keskenään ja lynkkailevat toisiaan, ja sitten ne hiljaiset (joissa usein on pahis tai kaksi) sinnittelevät loppupeliin.

Xatalos kirjoitti:Annat aika paljon melko perätöntä kiitosta Awaclusille, Halima. Katsot vain nykytilannetta ja päättelet, että kaikki positiivinen(?) seuraus oli Awaclusin suunnitelmaa. Mistä tämä järkkymätön usko? Tosiaan sama kuin jos lähtisin nyt tekemään jotain typerää/pahismaista ja sitten vaatisin että olen hyvis koska ihmiset epäilevät minua. En tajua, mikä järki tuossa on, vaikka se olisikin Awaclusin ”suuri suunnitelma” (mitä et voi tietää, koska hän ei selitä asioita).

Mä sanon tän vielä kerran selkokielellä ja isosti: Mun mielestä Awaclusin pelityyli ei ole hyvikselle kannattava. Silti uskon että Awaclus on hyvis. Tähän liittyy moni asia:
    1) Pahiksen ei kannattaisi tuossa määrin vetää huomiota ja epäilyksiä puoleensa
    2) Pahiksena Awaclus (sinun itsesi mukaan) pelasi varovaisemmin
    3) Awaclus vaikuttaa rennolta, vaikka häntä epäillään joka suunnalta
    4) Pahiksena on tosi vaikea ylläpitää noin aktiivista ja rentoa otetta läpi pelin, eli jos Awa on pahis, hän jää siitä kiinni kyllä myöhemmin.

Mä varmaan unohdin tästä vielä jotain mitä meinasin sanoa. Mutta mun pointti lähinnä on, että vaikka ei pelaa hyvikselle optimaalisella tavalla, voi olla hyvis. Ja mun pahistutka ei värähdä mihinkään kun luen Awan viestejä, joten ainakin nykyisten viestien valossa uskon hänet hyvikseksi.

(Tää on muuten tosi hyvä tää kahtiajako täällä ketjussa. Suosittelen muitakin ottamaan vahvasti kantaa puoleen tai toiseen, sillä sitten jos paljastuu että joku puolelaisista on pahis, tästä saadaan mahtavaa materiaalia jatkopäiville.)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 15:09:20

raynpelikoneet kirjoitti:Town:

Xatalos
Awaclus
Meiz
Tube

Mafia:

Zey
Halima

Miksi minä pahis ja miksi Xatalos hyvis? Miksi Meiz hyvis? Tubea olen itsekin pikkuhiljaa nostamassa ylemmäs listallani, eli sen voin jotenkin ymmärtää.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 15:23:59

Eli suomeksi sanottuna epäilet mua koska mulla on huono tapahtuneiden asioiden muisti (oikeasti on, en huijaa) ja koska yhdistät mut Zeyhin. Ok. Mä voin kertoa, että pahiksena oisin käynyt tarkistamassa kuka se oli joka kävi niitä pelejä lukemassa, mutta hyviksenä oma nahka ei ole yhtä tärkeä kuin pahisten löytäminen niin en jaksanut. Tästä olen kärsinyt ennenkin.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 15:24:40

Tuo äskeinen siis vastauksena raylle.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2018 finaali

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron