Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset vei!

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Ustegius » 05.10.2018 18:15:46

Yritän viikonloppuna taas kuroa kiinni ja olla aktiivisemmin "huomenna" mukana.

Mitä tulee Zeyhin, niin pikavilauksena puhe on hyvin metapohjaista. Koska tuun tän yhteisön ulkopuolelta, asiaan on vaikea sanoa mitään. Pitäisi lukea vanhoja pelejä läpi, mutta siihen ei nyt ole aikaa.

Pidän ääneni Aelinassa. Jos vapaaehtoisvärväys oli kerran huono idea, niin miksi sitä piti edes vähän niinkuin mutta ei kuitenkaan ehdottaa?
Avatar
Ustegius
Kyläläinen
 
Viestit: 10
Liittynyt: 22.09.2018 14:11:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.10.2018 18:16:22

Xatalos, mitä mieltä olet Aelinasta?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.10.2018 18:21:56

Aelina kirjoitti:Halimasta en todellakaan tiedä. Musta alkaa itsestä tuntua omituiselta, kun tunnun olevan ainoa joka näkee Haliman hyviksenä. Sen takia Halima on edelleen luettavien listalla. Mietin kyllä sitä, ettei olisi se sokea piste. Toisaalta haluan miettiä myös Xatalonia uudestaan (kun sen nyt mainitsin).

Eli Halimaa en lähtisi ainakaan tänään lynkkaamaan.

Halima ois pitänyt varmaankin lukea läpi tänään, sen sijaan että homman kanssa arvotaan koko päivä ja päällisin puolin käteen jää "Halima on hyvis koska tuntuu siltä ja käsittelee pahiksena vain 1-2 pelaajaa"

Mä meen nyt tällä ja rayn saa vakuuttaa kuinka väärässä olen. ++Aelina
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 18:40:58

Juuri katselinkin Aelinaa.

Aelina kirjoitti://Erittäin paljon väliin ja huonosti luettuna

Täällä on tullut kohtuu nopeaan tahtiin viestejä, joten vastaan nyt vähän jäljessä kaikkeen ja valikoidusti, mulla on pieni hetki vaan aikaa. Kirjoitin edellistä viestiä Kylään, ja se poistui.

Halima antaa melko hyvismäisen kuvan tällä hetkellä verrattuna pahis-Halimaan. Tyyli on erilainen siihen verrattuna. Mikäänhän ei sano, että tyyli ei voisi muuttua, mutta tällaiset ensimmäiset mietteen.

Awaclus vaikuttaa tosi varmalta omasta tyylistään, mutta minä hieman kyseenalaistan sitä. Moni onkin jo kommentoinut tätä, mutta en nyt ymmärrä miten tiedon minimointi pahiksilta auttaa. Ihan loppupelissä pahiksia voi olla melkein puolet, jolloin pahiksilla on ehdoton yliasema, kun voivat jakaa ajatuksiaan keskenään. Hyviksenä olet yksin, jolloin yhdessä miettiminen auttaa (vaikka tietysti pahikset tällöin varmasti yrittää manipuloida). Varsinkin, kun yksi pelaaja ei välttämättä kaikkea näe. Ainoa keino hyvikselle on jakaa ajatuksia ja katsoa reaktioita. Mihin sinä saat reaktion, jos et kerro pelaajalle, mistä haluat reaktion? Tosin melko rohkeaa, jos pahiksena julistaa, että ei halua kertoa mielipiteitään, kunhan äänestää. En kyllä näe suurta järkeä kummallakaan puolella.

Zeyltä tulee mun mielestä ihan hyvää pohdintaa, mutta hieman tuo aiempi ääni mietityttää. Miksi lähdit vastaamaan jonkin sortin herättelyääneen (toisaalta tämähän tietysti voi olla reaktionhakua)? Ymmärrän kyllä tällä hetkellä pointin äänestää Awaclusta, mutta miksi äänestit aiemmin?

Mulla loppuu aika. Ustegius äänesti minua, joten vastataanpa siihen vähäsen. Mä olen koko ajan nostanut esille asiaa, että tämä antaa pahiksille tapettavan (missä ainoa hyvä puoli on, että se ei ole erikoinen). Sen takia kyseenalaistin jo alkuun, että onko tällainen järkevää, jos joku muu löytäisi pointin kuitenkin. Mulle tärkein pointti asiassa oli, että hyvis päivän lopussa voisi ainakin ekana päivänä ilmoittautua vapaaehtoiseksi (erikoinen taas tulisi tässä esiin), jolloin ystävystyjä yrittäisi käännytystä. Mutta pahiksen tappokohde on iso miinuspuoli, minkä takia en tahtonut lähteä tätä ajamaan sen kovempaa, kuin mainitsemalla. Mä olen aiemmissa peleissä puhunut, kuinka mä mietin asiaa -> mainitsen -> seuraavalla kerralla voin olla jo eri mieltä.

Pakko mennä, tunti alkaa.



Aelina kirjoitti:Kamalalla vauhdilla pukkaa taas viestejä. Ajattelin ihan lähteä listauksella liikkeelle nyt. Sori, jos taas löytyy epäloogisuuksia, kun en käy ihan aikajärjestyksessä.

Tube kirjoitti:Ihan yleinen kysymys kaikilta: mitä roolia pelaatte mieluiten?

Jaa-a, erittäin hyvä kysymys. :D En tiedä, olen tyytyväinen kaikkeen. Minulla on takana 3 peliä + 1 varapelaus. Kolmesti olin normi hyvis ja kerran hyvisrakastavainen (parina kulttipetturi, käännyin itsekin kulttiin viimeisellä hetkellä), eli kamalasti ei ole kokemusta eri rooleista. Tietysti olen utelias kaikkea kohtaan, mutta ihan tyytyväinen taviksenakin.

Zey kirjoitti:
Aelina kirjoitti:Halima antaa melko hyvismäisen kuvan tällä hetkellä verrattuna pahis-Halimaan. Tyyli on erilainen siihen verrattuna.

Millä tavalla tyyli on erilainen?

raynpelikoneet kirjoitti:
Aelina kirjoitti://Erittäin paljon väliin ja huonosti luettuna
Halima antaa melko hyvismäisen kuvan tällä hetkellä verrattuna pahis-Halimaan. Tyyli on erilainen siihen verrattuna. Mikäänhän ei sano, että tyyli ei voisi muuttua, mutta tällaiset ensimmäiset mietteen.

Selittäisitkö tarkemmin? Mikä on erilaista?


Minä alan nyt käydä läpi uudestaan viestejä, mutta mielestäni Halima pahiksena ohjaa keskustelun yhteen tai kahteen henkilöön. Hyviksenä taas käsittelee melko monipuolisesti. Haliman alku vaikutti ihan kivalta, mutta käyn kohta viestit läpi, niin mietin vielä.

Zey kirjoitti:
Aelina kirjoitti: Zeyltä tulee mun mielestä ihan hyvää pohdintaa, mutta hieman tuo aiempi ääni mietityttää.

Enhän mä ole kirjoittanut mitään sitten viime viestisi, jossa mua kommentoit?
Sun kysymyksees on vastaus ylempänä, kun kerta kysyit nyt uudestaan samaa.


Minä en osaa käydä aikajärjestyksessä asioita, joten viittasin aiempiin viesteihisi. Mulla on ongelmia tuoda ajatuksia yhdessä nätissä kasassa. Tai selkeästi (omasta mielestäni viestini ovat usein selkeitä - muiden mielestä ei).

AWACLUS - Ekana: Awacluksella on jotenkin mun mielestäni käsittämätön pelitapa. En ymmärrä, miten tämä hyödyttää peliä. Mä olen Awaclusia jo kommentoinut tästä asiasta. Mun on vaikea uskoa pahiksen pelaavan tällä tavalla, mutta niin myös hyviksen. Vaikka en usko, että Awaclusin kannattaisi pahiksena näin pelata, minun mielestäni hän on kuitenkin lievästi epäilyttävä. Vaikea sanoa mitään ja todellakin näyttää uskovansa kantaansa. Mua arveluttaa mennä muiden mukana, mutta näköjään ainakin muiden (myös Awaclusin edellisten pelien) pelaajien mukaan näin Awaclus pelaa hyviksenä. Hän ei putoa epäilylistan pohjalle, mutta epäilyttää kyllä. Aiotko sä kertoa meille muille mitään siitä, mitä mietit?

EBSULI - Hiljaa.

HALIMA - Haliman pelityylistä oli mun osaltani puhetta. Eli tosiaan hyviksenä Halima mun mielestä pohtii kattavasti pelaajia, mutta pahiksena keskittyy 1-2 pelaajaan. Toki pelityyliä voi aina vaihtaa. Ekana Halima lähti melko kattavasti pohtimaan pelaajia heti alussa. Mua vähän häiritsee se, että pitää Awaclusia niin vahvasti hyvismäisenä, ja yhtenä syynä se, että Awaclusin avulla peli on lähtenyt käyntiin. Ehkä Haliman tyylillä tämä olisi ihan positiivista, mutta kuten Halima Xatalosille sanoi, kaikki eivät pelaa samalla tyylillä. Lievästi hyvismäinen.

KETURIN - Minä luen tätä vähän huonossa vaiheessa, kun keskustelu on juuri menossa. Mutta mun mielestä Keturinin viestit ovat ristiriidassa. Keskityt yhteen pelaajaan, ja tulet sanomaan, että ei ole materiaalia? Minä en näe pointtia Awaclusin sinne sun tänne äänestelyllä, mutta ehkä tässä tuli jonkinlainen vastaus, mitä Awaclus taisi hakea (siis vastaus tuohon ääneen). Täällä on monta sivua tekstiä, joten takuulla täällä on materiaalia. Epäilyttää hieman.

MEIZ - Meiz on miettinyt vain Halimaa ja Awaclusta. Mitään suuntaan tai toiseen en vielä saa sanottua, mutta ihan hyvää mietintää. Vähän mitäänsanomaton ehkä edellistä hyvis-Meiziä ajatellen. Kaipaisin lisää mietintää, mutta varmaan sieltäkin on tulossa. Neutraali.

RAYNPELIKONEET - Melko aktiivista peliä, mutta mua vaivaa sama kuin Awaclusin kanssa. Raylta tulee kyllä listaus, mutta mitään tuosta ei voi päätellä. Ei myöskään perustele monia epäilyjään. Heittelee myös noita “*joku* on varmasti mafia” ilman kummempia selityksiä. Moni epäilee Awaclusia, mutta mun mielestä ray pelaa ihan samalla tavalla. Joissain hetkissä vaikuttaa hieman järkevämmältä. Mua hämmästyttää, että ray ei ole kiinnittänyt pelaamisellaan huomiota muissa. Toki näissä on pieni ero, mutta ovat kuitenkin melko samanlaisia. Eli epäilyttävä myös, sinne Awaclusin rinnalle.

TINGLE - Minä oon kyllä samaa mieltä Tinglen kanssa, mutta Tinglen kommentti jäi vähän turhan hiljaiseksi. Ryntäsi syyttämään yhtä henkilöä, eikä ottanut muihin oikein mitään kantaa. Haluaisin kuitenkin vähän enemmän materiaalia, ennen kuin osaan sanoa mitään. Neutraali.

TUBE - Täältäkin kaipailisin enemmän materiaalia. Mun mielestä Tube on epäillyt enemmän yhtä pelaajaa, mutta toisaalta kyllä miettinyt kaikkia (tai ainakin kiinnittänyt moneen huomiota). Ehkä pienellä varauksella lievästi hyvismäinen, mutta tosiaan kaipailisin lisää.

USTEGIUS - Mulla ei ole ongelmaa sen kanssa, että mua epäilyttää. Mutta Ustegius sinkoaa esille, heittää mulle äänen lyhyillä perusteluilla (ja kommentoi Awaclusia) ja katoaa. Niin mitä juuri tapahtui? Suoraan sanoen tuntuu, että Ustegius haluaisi multa jonkun reaktion. Neutraali, kunnes kuulen lisää.

VIOLET - Hiljainen.

XATALOS - Ihan hyvää mietintää, mutta keskittyy turhan paljon yhteen pelaajaan, vaikka lopulta laajentaakin useampaan (haluaisin kuulla tämänhetkiset mietteet linjalta Halima/Zey/Meiz, kun olet niitä miettinyt). Mua myös vaivaa se, että yhdessä välissä tuntui jo päättäneen, että Awaclus on hyvismäisempi kuin pahismaisempi, mutta silti halusi kauan pitää ääntään. Ehkä eniten mua häiritsee lause “Puoliksi tekisi vain mieli jatkaa tällä ja lynkata Awaclus pois tieltä riippumatta mikä on. Toisaalta jos on hyvis, se kyllä hukkaisi vain koko ekan päivän..” Tämä on jostain syystä mun pelaamissa peleissä aina ollut huono merkki. Sanoja yleensä on pahis, joka on löytänyt hyvän syyn edes olla etsimättä pahismaista pelaajaa.

ZEY - Tosiaan, toistan hieman itseäni. Mun mielestä Zeyltä tulee ihan hyvää pohdintaa, mutta käsittelee vain muutamia pelaajia, joista toisia tosi paljon. Ymmärrän kyllä tuon erityisesti muutamaan pelaajaan kohdistuneet viestit, koska peli on kuitenkin kohtuu alussa, eivätkä kaikki ole edes heränneet. Silti mulle jäi vähän mitäänsanomaton olo. Toivoisin ehkä nyt jotain kattavampaa listausta ja mielipiteitä, mutta uskoisin kyllä, että sellaisia on tulossa.

Mua vaivaa hieman tämä uusin Keturiniin kääntynyt äänestys. Okei, raylta lähti painostusta, mutta miksi Awaclus liittyi siihen? Tai ehkä ennemminkin Xatalos, Awaclus näyttää edelleen heittelevän ääniä minne sattuu? Eikä kukaan kummemmin vaivaudu perustelemaan? Herättelyääni juu, mutta kolme?

Eli monelta pelaajalta toivoisin laajempaa pelaajien käsittelyä.

Elikkäs suunnilleen näin:

Halima
Tube
---
Zey
Meiz
Tingle
Ustegius
---
Keturin
Awaclus
Raynpelikoneet
Xatalos

Ebsuli ja Violet hiljaisia.

Kirjoitin tätä melko pitkään, joten väliin on tullut monta viestiä. En tällä sekunnilla käy läpi tarkemmin, mun on pakko tehdä koulujuttuja.


Molemmissa hirveästi jahkailua ja "sitomattomat" johtopäätökset aika lailla kaikista pelaajista (poikkeuksena ehkä rayn). Ei kyllä tosiaankaan tunnu sitoutuvan edistämään peliä mihinkään suuntaan, kunhan listaa jonkinlaisia mielipiteitä muiden nähtäväksi.

Aelina kirjoitti:Sori, minä en ihan samalta istumalta tätä kirjoittanut. Olen kyllä ainakin yrittänyt pysyä perillä viesteistä.

Violet pudottautui. En usko Violetin pudottautuneen vain epäilyjen tai roolinsa takia takia, ja ehkä osaltaan tämä selittää neutraalia käytöstä. Mua kuitenkin vaivaa se, että Violet luki topicin läpi, kommentoi asioita, mutta ei kertonut mielipidettään kuin kolmesta henkilöstä. Mulle jäi vähän mysteeriksi, oliko ääni mulle pelkkää painostusta äänestämään, vai oliko pohjalla joku isompi syy. // Pyramidi varapelaamaan, tervetuloa! Minun puolestani Pyramidi saa tämän pelipäivän aikaa.

Topa jotakuinkin luettu, en jaksanut tehdä sivukommentaareja. Nyt kun sekä Awaclus ja Keturin molemmat ovat olleet huomion kohteena, ja molemmat tuntuvat hyviksiltä (Awaclusia olen käsitellyt jo. Keturinin kohdalla mietityttää, että jos hän pahiksena todella on sitä mieltä, että peli ei etene, niin miksi hän tulisi voimakkaasti huutamaan että keskustelkaa oikeasta asiasta? Pahiksena hänelle pitäisi ihan hyvin sopia se, ettei peli etene. Jos peli taas etenee hänestä, niin miksi hän pahiksena tulisi huutelemaan että se ei etene? Pidän häntä tässä tilanteessa turhautuneena hyviksenä). Kun kaksi oletettua hyvistä on näin tarjottimella, huomio kohdistuu niihin, jotka näennäisesti vaikuttavat tutkivan heitä, ja rakentavan itselleen tällä tavalla hyvismäistä kuvaa. Tube ainakin sopii tähän profiiliin, tosin katson vielä muut pelaajat läpi. Ääni pysyy nyt Aelinalla.


Tarkoitukseni on laittaa mielipidelista perusteluineen tänään/huomisen aamuyön aikana viestiketjuun. Mulla on vieläö 600 sivua luettavana ensi viikoksi kun työt veivät aikaa alkuviikosta, minkä vuoksi en päässyt kunnolla peliin sisälle. Joka tapauksessa tässä vaiheessa vahvimmat hyvikseni ovat Awaclus ja Keturin aikaisemmin mainitsemistani syistä. Tingle vaikuttaa lievästi hyvismäiseltä, sillä pahiksena hänen äänensä tuli todella huonoon aikaan, sillä se rikkoo äkillisesti syntyneen Keturin vs. Awaclus tasapelin, mitä pahis ei haluaisi tehdä etenkään jos toinen tasapelin kohteista on pahis - molempien kohteiden ollessa hyviksiä pahis haluaa kyllä osallistua, mutta ei äänestämällä näin huonoon aikaan. Ei vahvin readi, mutta riittää kirjoissani neutraaliin hyvikseen.


Awaclus tietenkin vaivaa takaraivossa. Oikeastaan mikään ei ole muuttunut Awaclusista sitten edellisen listaukseni. Myöskään Awaclusin tyyli. Mysteeriääniä heittelee yhä. Minä en oikein tiedä mitä tehdä Awaclusille tai mitä ajatella. // Täällä mietitään näköjään taas Awaclusin pudotusta. Mä olen sillä kannalla, että tietysti ensisijaisesti aina siihen pahismaiseen. Mutta haluan nyt nukkumaan, enkä jaksa miettiä tätä pidempään.

Minun kommentti aiemmin: Awacluksella on jotenkin mun mielestäni käsittämätön pelitapa. En ymmärrä, miten tämä hyödyttää peliä. Mä olen Awaclusia jo kommentoinut tästä asiasta. Mun on vaikea uskoa pahiksen pelaavan tällä tavalla, mutta niin myös hyviksen. Vaikka en usko, että Awaclusin kannattaisi pahiksena näin pelata, minun mielestäni hän on kuitenkin lievästi epäilyttävä. Vaikea sanoa mitään ja todellakin näyttää uskovansa kantaansa. Mua arveluttaa mennä muiden mukana, mutta näköjään ainakin muiden (myös Awaclusin edellisten pelien) pelaajien mukaan näin Awaclus pelaa hyviksenä. Hän ei putoa epäilylistan pohjalle, mutta epäilyttää kyllä. Aiotko sä kertoa meille muille mitään siitä, mitä mietit?


Ebsulista on jäänyt mieleen kaksi kommenttia, jotka ovat hieman hämäriä. Jos pelissä ei olisi puhepakkoa, suuntaisin ääntä varmaan sinne. Ebsulin on kuitenkin pakko tulla puhumaan vielä.

Ebsuli kirjoitti:Zay taas alku kirjoitukseltaan tulee esiin hiukan agressiivisena mutta selittää hyvin päätelmänsä mikä antaa enemmän neutraalia vibaa kuin pahis /
Halimasta tulee itselle hyvis viboja ja mietin että jos Keturin olisikin lavastaja, mutta olisiko tällöin niin suorasti tullut lynkkaamaan Awaclusia hiljaisuuden jälkeen ilman suurempia pohdintoja...

Hieman ihmetyttää se, että Zeystä on tullut ilmeisesti pahisvibaa aggressiivisuuden takia. Mielestäni aggressiivisuus on huono peruste epäillä. Tuota jälkimmäistä olen kommentoinut ainakin kahdesti.

Tingle ja Ustegius tulee jaettua yhteen ryhmään, koska henkilöt ovat kadonneet kokonaan. Tässä vaiheessa jopa sanoisin, että kummankin äänet ovat vanhentuneita. Vaikka samoja henkilöitä vielä epäilisivät, ovat jääneet ihan varjoihin ja olisi erittäin kiva kuulla lisää. Tällä hetkellä jäävät ehkä jopa hieman keskustelun ulkopuolelle. Toisaalta vaikea heistä on keskustellakaan. Ustegius on äänestänyt keskipäivällä 2. päivä. Tingle puolestaan seitsemän maissa illalla 2. päivä. Tingle tuo viestissään esille, että haluaa mielipiteitä. Ustegius ei, mutta tuo tuntui reaktion hakemiselta. Voin toki olla väärässäkin.

Kolme viimeistä ovat hieman villejä kortteja, joista ei voi sanoa suuntaan tai toiseen.

Keturin sai ääniä ja myös menetti niitä. Mielestäni Keturilla todellakin oli villit päätelmät ja syyttää Tubea omista puheistaan, mikä ei mun mielestäni tuo kovinkaan hyvismäistä vaikutelmaa. Keturin on melko pikkutarkka, minkä oletan johtuvan livepelaamisesta, mikä nyt ei sinänsä ole epäilyttävää. Mua kuitenkin huolestuttaa, miten tuntuu pitävän itseään hyviksenä pitäviä hyviksinä ja pahiksena pahiksia. Kuten Tube (?) sanoi, se oma puoli pitää todistaa. Ei voi pelata ja olettaa kaikkien epäilijöiden olevan pahiksia ja myötäilevien hyviksiä. Pahikset tietysti tietävät pahikset ja keksivät epäilyksensä, mutta hyvisten pitää yrittää löytää niitä epäilyksiä. // Ja mitähän ihmettä nyt taas. Mä ihmettelen vahvasti tätä uusinta tapausta. Kyseenalaistan vahvasti sitä, että Violet olisi ystävystyjä. Sen sijaan tuotahan missään nimessä ei olisi kannattanut tuoda esille, enkä löydä yhtään järkevää syytä tuohon. Tavallaan Keturin antaa itsestään hyviksen kuvan nyt, mutta en tiedä.

Argumenttini on tämä vaikka itseä puistattaakin ottaa pelin ulkopuoliset seikat tiskiin: Äänestettyäni Tubea, pahis!Tube ymmärsi minun olevan riski hänen tiimilleen, bongasi mahdollisuuden syöttää minulle suunnatun false facts-atrapin johon minut tuntien aivan varmasti siirtäisin fokukseni - esimerkiksi sen sijaan, että kommentoisin tätä muuta peliä lol - ja parhaimmillaan mä räyhäisin tästä kellonajasta päivän loppuun asti tällä äänisaldolla ja homma ratkeaa kuin itsestään ilman sen suurempia ponnisteluja. Tubehan occamin partaveitsen ja kaiken logiikan mukaan "vain mokasi" :).


Ootko saanu sen memon, että tää peli on joukkuepeli? Yllättäen pelaajat jotka kokee olevansa hyviksiä, haluaa tukea toisiaan. Violet on antanu erittäin hyvät tulkinnat miksi hän pitää mua hyviksenä ja näillä tulkinnoilla Violet on ansainnut minun luottamukseni.

// Tämä muuttaa nyt vähän merkitystä, mutta Keturin oli miettinyt kyllä vastaavasti muitakin. Tämä vain oli selkein.

Xatalos: Neutraalia peliä joka on selkeästi yrittänyt kärsivällisesti ymmärtää kaikkien pelaajien tulokulmia, myös minun ja Awan. Hyvisvibat, vaikka hyppy lynkkausjunaan jännittikin.

// Mun mielestä pelaajan hyvismäisyys tai pahismaisuus nyt ei ole näkökulmista kiinni, vaan siitä, mitä tuo esille.

Tube jää tällä hetkellä kovin neutraaliksi. Aiemmin vaikutti varauksella lievästi hyvismäiseltä, mutta ei ole tuonut vieläkään kovin laajasti niitä epäilyjä läpi. Mietityttää kyllä, että ilman tuota Keturin vs Tube -väittelyä olisi jäänyt turhan paljon taustoihin. Oikeastaan Tube on kommentoinut tässä vaiheessa kaikkea muuta erittäin vähän. Vastannut muutamaan itseään koskevaan juttuun ja lisäksi tuohon Keturinin juttuun - kuitenkin siihenkin melko vähän. Ehkä hieman epäilyttävä tuon neutraalina pysymisen takia? Aiemmin vielä ymmärsin sitä, mutta pelipäivää on alle vuorokausi jäljellä.

Raynpelikoneet vastaili aiemmin pelaajien käsittelyyn, mistä tulikin ihan hyviä pointteja, joita en ollut ajatellut. Olen kyllä eri mieltä, mutta ymmärrän tämän mielipiteen. Tällä hetkellä mulla ei ole oikein mitään sanottavaa. Mun mielestä raynilla on jossain määrin epäilyttävä pelityyli, mikä taas välttämättä ei sano suoraan pahis. Luin noita viestejä ja mun mielestä siellä oli hyviä pointteja, sellaisia mitä itse en ollut ajatellut. Kun mun edellisestä viestistä poistetaan virheellinen mielikuva, jäljelle jää melko hyvismäinen kuva. Ainakaan kamalasti noista osan henkilöiden perusteluista ei taida olla raynille huomautettu, vaikka alkuun niitä kyselty? Luulisin, että tästä olisi puhetta enemmän, jos osan perusteluista poisjättäminen on omituista. Mua kuitenkin vaivaa tuo tyyli…

Samalla vastaan Aelinalle hänen syytökseensä(?) tai ihmettelyyn, en edes oikein tiedä mikä se oli, minusta; Minä en puhu asioista joita en koe tärkeiksi. Ketään ei kiinnosta miksi minun tai sinun #6 townread on kuka on (tai ei ainakaan pitäisi kiinnostaa), koska sillä ei ole mitään merkitystä tällä hetkellä. Kun viesteissä keskitytään liian moneen asiaan jää oleellinen pimentoon. Sinulla saattaa olla todella hyväkin pointti jostain asiasta mutta harmittavan usein pelaajat hautaavat nämä hyvät pointit tuhannen muun asian alle. Tämä on lisäksi edullista pahikselle (toimia tällä tavoin), sillä voit ihan huoletta heittää esim pahiskaverisi mukaan "pahislistaasi" kun sinulla on aina muitakin vaihtoehtoja --> sinun ei tarvitse "committaa" (sori en keksi hyvää suomennosta sanalle) äänestämään pahiskaveriasi, mutta olet kuitenkin "oikeassa" jos hänet satutaan lynkkaamaan.


Ja sitten Meiz. Mulla oli jotenkin mielikuva, että Meiz olisi ollut vähemmän innokkaasti mukana. Nyt lukiessa Meizin viestit uudelleen kuitenkin mielikuva on eri. Johtuu varmaan siitä, että täällä on paljon aktiivisia pelaajia, tosin Meiziltä on tullutkin nyt hieman enemmän kommenttia, kuin ihan alussa. Nämä Meizin viestit erityisesti painaa Halimaan päin (kuten myös rayn), joten pitää käydä Halima läpi tarkemmalla silmällä. Yleisesti Meizistä jää tarkkasilmäinen kuva ja käsittelee pelaajia minun mielestäni hyvin. Kysymys: Ketä pidät pahismaisena, ketä hyvismäisenä, onko muista pelaajista tullut ajatuksia?

- Haliman listaus hyvismäiseksi tässä ei epäilytä niin paljoa, perustuen edelliseen peliin jossa ei tunnistanut Halimaa pahikseksi.

Menee itseni puolustamiseksi, mutta kyllä mä sen lopulta tajusin… Siinä vaiheessa vaan alkoi olla turhan myöhä. (Ärsyttää, etten heittänyt vaan ääntä Halimalle, vaan jäin silloin lopussa arpomaan, mikä on tähän ot tähän) :D

Halimaa mä olen alkanut ajattelemaan uudelleen, kun näköjään moni epäilee Halimaa ja uusintalukemalla on tullut ihan hyviä pointtejakin. Mä luin Halimankin viestit nyt uudestaan läpi. Melko monelta on tullut asiaa ja epäilyjä, joten en enää korosta niitä tähän uudelleen. Yleisesti Halimassa alussa laittaa tosiaan turhan heppoisin perustein Awaclusia hyvikseksi. Mä olen jossain määrin kannalla, että tämä ei ole kannattavaa pahiksena, mutta Meiziltä tuli hyvä pointti, että pahiksena voi lukea tilanteen väärin. Mä väittäisin myös tosiaan, että aina lopulta olen kyllä tajunnut Haliman pahistyylin. Siinä mielessä tämä on monipuolisempaa ja hyvismäisempää Halimaa, koska (oon sanonut jo nämä) Halima käsittelee kaikkia eikä ole jumittunut 1-2 pelaajaan. (Ja toisaalta yhä uskon Haliman osaavan feikata…) Minä kyllä sinänsä ymmärrän ne epäilyttävät pointit kun luen ne toisten teksteistä, mutta sitten avaan Haliman viestit, enkä enää ymmärrä. Ehkä nyt alan olla hitusen liian väsynyt. Sillain yleisesti laittaisin Haliman silmällä pidettäviin neutraaleihin. Mun pitää varmaan vielä miettiä ja lukea uudestaan. Näyttää tekevän sitä samaa “flip-floppaamista(?)” kuin Xatalos.
Nyt Awaclus joku roti. Uskon että olet hyvis, mutta jos sun asenne peliin on tämä, niin mäkin alan olla sillä kannalla, että sut on sama lynkata. Se lynkkaus nimittäin tällaisella pelityylillä tulee varmasti jossain vaiheessa, ja silloin se on parempi tehdä aiemmin kuin myöhemmin. Ota itseäsi niskasta kiinni, lopeta trollaus ja ala pelata niinkuin kunnon kyläläinen!

En käy ihan järjestyksessä, tämä on se alhaalla mietitty kommentti. En nyt oikein päätynyt näissä kahdessa mihinkään. Ylipäätään tässä pelissä nyt on vähän osittainen yhteinen mieliala, joten siltä kantilta mun oli huono nostaa nimenomaa Xatalosin kommentti huomioon. Pahoittelut, se sattui ensin silmiin. Mua edelleenkin epäilyttää tällaiset kommentit, mutta toisaalta nyt tuntuu jo monelta tulevan tätä, että Awaclus voitaisiin lynkata ihan huvikseen. Ehkä mä sitten tulkitsin väärin.

Xatalosista mulla on vähän vaikea kuva. Tuota soutaa-huopaa “saattaahan tämä olla hyvis, mutta äänestän silti” tapahtuu. Ensin sitä oli alkupelissä ja nyt myös päivän loppua kohden. Nyt häiritsee muuten tuo (Keturininkin mainitsema) pomppiminen. Aina päädytään toisesta pelaajasta takaisin Xatalosiin. Lisäksi mua hieman häiritsee se, että mua epäillään, suurimpana syynä se mun “ääneni” (jonka korjasin kahdesti (=en ole äänestänyt), jonka jälkeen olin taas epäilyttävä ilman kummempaa perustelua). Xatalos ei vaikuta loogiselta, vaikka vaikuttaa olevan koko ajan pelin tasalla.

Ja en kyllä tiedä miksi äänesti minua tuon Awaclus-kommentin takia, mutta muiden samanlaiset kommentit sivuutettiin samalla. Muistaakseni useampikin itse asiassa sanoi samaa eikä vain tuo toinen esimerkki?

Etpä tainnutkaan, mutta se mielikuva jäi kun sanoit että olin epäilyttävin tms., eli olisit äänestänyt minua sillä hetkellä. Miksi muuten et äänestänyt, vaikka epäilys oli kova?

(En ole nyt ihan varma, mutta luulen sanoneeni, etten listaukseni perusteella halunnut lähteä äänestämään vielä. Jos en sanonut tai tehnyt sitä selväksi, niin pahoittelut. Myönnän virheeni tässä.)
Aelinan ääni minulle aiemmin pelissä jäi nyt kyllä vähän vaivaamaan. Perusteena oli että olisin "piileskellyt oikealta pelaamiselta äänestämällä helppoa kohdetta" tms., mutta olin kuitenkin siihenkin mennessä ollut jo varsin aktiivinen osallistuja pelissä monin tavoin. Lisäksi oli moni muukin äänestänyt Awaclusta, vieläpä ainakin Zey samalla tyylillä (eli epäilyt laskeneet mutta ääni pysyi yleisen ärsyttävyyden/haitallisuuden takia tms.), joten miksi minä olin juuri se pahis, kun taas esim. juuri Zey ei pahemmin haitannut?

Nyt lyö ihan tyhjää. Löydätkö sen kohdan, missä näin olen sanonut? Päällimmäisenä tuli mieleen viestini Violetille:
Oma viestini: Olettaisin, että Violetilta on tulossa listaa, kun on kuitenkin pelin käsitellyt? Mun mielestä Violet on nyt omituisen neutraali. Kommentoi peliä ja äänestää mua ilmeisesti lähinnä painostaakseen äänestämään (tai ainakaan muuta syytä ei sanonut). Siinä mielessä kovin helpon kohteen valitsi, koska tosiaan en ole vielä äänestänyt (ja kyllä, teen sen ajoissa ennen pelipäivän loppua). --- Mua ihmetyttää Violetin neutraalius ja helppo äänestyskohde ja -peruste.

Sinua taas olen epäillyt tästä:
Oma viestini: Mua myös vaivaa se, että yhdessä välissä tuntui jo päättäneen, että Awaclus on hyvismäisempi kuin pahismaisempi, mutta silti halusi kauan pitää ääntään. Ehkä eniten mua häiritsee lause “Puoliksi tekisi vain mieli jatkaa tällä ja lynkata Awaclus pois tieltä riippumatta mikä on. Toisaalta jos on hyvis, se kyllä hukkaisi vain koko ekan päivän..” Tämä on jostain syystä mun pelaamissa peleissä aina ollut huono merkki. Sanoja yleensä on pahis, joka on löytänyt hyvän syyn edes olla etsimättä pahismaista pelaajaa.

Jos viittasit tähän, niin Halima sanoi samankaltaisen kommentin kuin sinä, ja sinun kommenttia kommentoin. Eli en tiedä, mistä nyt Zeyn repäisit tähän. Tästä kommentista puhuimme aikaisemmin ja lupasin miettiä Halimaa myöhemmin. Voi kyllä olla, että tarkoitit tuota alempaa kommenttia, mutta enemmän tuli mieleen tuo ylempi kommentti Violetille. Joku toinen (oliko se nyt Halima vai joku muu?) nosti esille sen, että sinä ja Zey molemmat ensin epäilitte, sitten lievensitte epäilyjä ja jätitte kuitenkin äänen voimaan, mistä minäkin taisin mainita. Tätä olin myöhemmin Zeylle sanonut kyllä. Tässä on nyt vähän puurot ja vellit sekaisin.
Aelina - neutraali/pahis - ei mitään kovin positiivista ja häiritseviä yksityiskohtia (mm. se ääni minulle alussa)


Zeystä taitaa tulla vähän toistoa. Zeyssä mua häiritsee se, kuinka on tarttunut minuun. Edelleenkään mua ei haittaa, että mua epäillään. Sen sijaan mua alkaa tuskastuttaa, kun joudun kauan jankkaamaan samaa asiaa. Sitten kun Zey päätyy tulokseen, ettei se ehkä ollutkaan epäilyttävää, hän nostaa esiin jonkun toisen seikan, jonka “pahis olisi sanonut” ja joka jää omasta mielestäni hieman hataralle pohjalle. Tuntuu, että yhden epäilyn tilalle on pakko keksiä toinen. Ylipäätään tästä jankkaamisesta tulee vain tunne, että Zey on päättänyt minun olevan pahis ja se päätöshän pysyy. Zeyn pelin tapahtumiin osallistuminen on melko vähäistä, mutta mielipiteitä on listoina tullut. Yksi häiritsevä seikka on, kuinka mua on lähdetty äänestämäään Ustegiusin (jonka pointti jäi epäselväksi, oliko siinä muuta, kuin pahikselle helppo aihe nuo erikoiset) ja Violetin (jonka pointti jäi myös epäselväksi, oliko siinä muuta, kuin äänestykseen painostaminen) jälkeen. Tällä hetkellä Zey on näistä ainoa, jonka perustelut ymmärrän.

Hyvismäiset:
Raynpelikoneet
Meiz

Neutraalit:
Keturin (en ymmärrä käytöstä, mutta pakko kai olla hyvis?)
Halima (silmällä pidettävä)
Tube (rajalla)

Epäilyttävät:
Awaclus
Xatalos
Zey

Hiljaiset (en halunnut sotkea tuonne listaan):
Tingle, Ustegius, Violet/Pyramidi, Ebsuli

Tällä hetkellä ++Zey


Tästä viestistä pidin ensin vähän enemmän kuin aiemmasta sisällöstä. Ainakin johtopäätöksiä syntyy. Vähän laskelmoitu kuva jäi kuitenkin edelleen, eli ikään kuin tuo olisi tehty enemmän sen mukaan miltä se näyttää / sopii loppupäivän tarpeisiin kuin orgaaninen.

Sanoisin että jos Zey on pahis, niin Aelina on todennäköisesti hyvis, ja toisinpäin. Molemmat tuskin voivat olla pahiksia. Tällä hetkellä Aelina epäilyttää enemmän näistä kahdesta.

TLDR: Aelinan epäilykset tuntuvat enemmän sellaisilta joita väsättäisiin pahiksena ketjun näytille kuin joihin päätyisi luonnollisesti..
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 18:43:16

Erityisesti siis siksi että pääosin ne ovat hyvin sitomattomia/ehdollisia, ja vaihtelevat suuresti ketjun mukana mutta mitään suurta vaikutusta mielipiteillä ei tunnu olevan, paitsi olla näytillä noissa listoissa.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 18:44:31

++Aelina
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.10.2018 18:45:13

05.10.2018 02:22
Aelina kirjoitti:Halimaa mä olen alkanut ajattelemaan uudelleen, kun näköjään moni epäilee Halimaa ja uusintalukemalla on tullut ihan hyviä pointtejakin. Mä luin Halimankin viestit nyt uudestaan läpi. Melko monelta on tullut asiaa ja epäilyjä, joten en enää korosta niitä tähän uudelleen. Yleisesti Halimassa alussa laittaa tosiaan turhan heppoisin perustein Awaclusia hyvikseksi. Mä olen jossain määrin kannalla, että tämä ei ole kannattavaa pahiksena, mutta Meiziltä tuli hyvä pointti, että pahiksena voi lukea tilanteen väärin. Mä väittäisin myös tosiaan, että aina lopulta olen kyllä tajunnut Haliman pahistyylin. Siinä mielessä tämä on monipuolisempaa ja hyvismäisempää Halimaa, koska (oon sanonut jo nämä) Halima käsittelee kaikkia eikä ole jumittunut 1-2 pelaajaan. (Ja toisaalta yhä uskon Haliman osaavan feikata…) Minä kyllä sinänsä ymmärrän ne epäilyttävät pointit kun luen ne toisten teksteistä, mutta sitten avaan Haliman viestit, enkä enää ymmärrä. Ehkä nyt alan olla hitusen liian väsynyt. Sillain yleisesti laittaisin Haliman silmällä pidettäviin neutraaleihin. Mun pitää varmaan vielä miettiä ja lukea uudestaan. Näyttää tekevän sitä samaa “flip-floppaamista(?)” kuin Xatalos.


05.10.2018 18:39
Aelina kirjoitti:Halimasta en todellakaan tiedä. Musta alkaa itsestä tuntua omituiselta, kun tunnun olevan ainoa joka näkee Haliman hyviksenä. Sen takia Halima on edelleen luettavien listalla. Mietin kyllä sitä, ettei olisi se sokea piste. Toisaalta haluan miettiä myös Xatalonia uudestaan (kun sen nyt mainitsin).

Eli Halimaa en lähtisi ainakaan tänään lynkkaamaan.

//Zey


Luettu on ja luettavien listalla taas jotta päästään joskus johtopäätöksiin ja ja ja...

Miksei raynia kiinnosta tämä Aelinan arpominen?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 05.10.2018 18:45:50

Sain aikaa sen verran, että kerkesin lukea Zeyn viestit läpi kun Meiz sitä pyysi. Tässä on tiivistettynä mietelmäni Zeyn pelistä tähän asti.

Zeyn alkupeli koostui pääasiassa Awacluksen epäilemisestä. Epäiltiin, sillä perusteella ettei peruuta ääntään, vaikka ei enää epäile niin paljoa. Minusta tässä ei ole sinällään mitään kovin outoa. Ihan normaalia pitää ääni kohteella, joka epäilyttää eniten, vaikka se epäilys olisikin vähentynyt. Lisäksi alun syyt epäillä Awaclusta olivat ihan hyviä, ottaen huomioon sen tosiasian, ettei selkeästi tiennyt eikä varmasti odottanut kenenkään pelaavaan tuolla tavoin koskaan hyviskenä, varsinkaan tässä pelissä.

Sen jälkeen tapaus Aelina vs Zey. Kun luin Zeyn viestit, huomasin muutamia hyviä pointteja, jotka olin omalla pikaisella lukemisella Aelinasta jättänyt huomiotta. Minulle huomiota herättävintä on alussa hyvisviban antaminen roolipohdinnoista Aelinalle, vaikka ei ole samaa mieltä tästä asiasta. Myöhemmin pelissä on tuonut esiin Aelinan epäloogisuuksia ja mielipide on vaihtunut aika hurjasti. Vaikea sanoa, onko tällainen mielipiteen vaihdos pahis vai hyvismäistä.Zey, mihin tilanteeseen viittaat tällä:

Zey kirjoitti:Aelinan syy pitää ray pahismaisempana kuin Awa on ok. Samoin uskon, ettei lukenut raynin & muiden viestejä sen enempää, mutta pidän kyllä kummallisena sitä, että kun Aelina kuitenkin näki äänet, niin miksei sitten ollut kiinnostunut lukemaan, että mitä ihmettä tilanteessa tapahtuu. Kuitenkin Aelinan epäilylle tuli kolme ääntä -> perusteluiden pitäisi kiinnostaa. Ja kun äänien antajat olivat vielä kaikki Aelinan mielestä pahismaisia, niin kiinnostuksen pitäisi olla tässä vaiheessa olla todella korkealla. Kiire voisi asiaa selittää, mutta kuitenkin Aelina on reilun puolen tunnin päästä vielä topassa lukemassa viestejä ja vastailemassa muissa asioissa, muttei kiinnitä asiaan huomiota.


Mutta kun luen Zeyn viestejä, mielestäni hänen antamansa vastaukset epäilyihin ovat ihan hyviä. Sen vuoksi ei epäilytä minua sen vertaa, että äänen laittaisin. Yhden kysymyksen tosin haluan vielä esittää. Zey, miksi kannatat Aelinan lynkkausta enemmän kuin Haliman, vaikka molemmat epäilyttävät sinua?

Mutta en osaa kyllä sanoa, kenen lynkkausta kannattaisin juuri nyt. Periaatteessa, sekä Aelinan/Zeyn lynkkaus toisi peliin kaivattua lisätietoa kun toisen puoli on selvillä.

/Meiz, Xatalos, Ustegius, Meiz, Xatalos väliin.
Avatar
Pyramidi
Kyläläinen
 
Viestit: 228
Liittynyt: 13.11.2014 11:14:22
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 2

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.10.2018 18:51:00

Pyramidi kirjoitti:Zey, mihin tilanteeseen viittaat tällä:

Zey kirjoitti:Aelinan syy pitää ray pahismaisempana kuin Awa on ok. Samoin uskon, ettei lukenut raynin & muiden viestejä sen enempää, mutta pidän kyllä kummallisena sitä, että kun Aelina kuitenkin näki äänet, niin miksei sitten ollut kiinnostunut lukemaan, että mitä ihmettä tilanteessa tapahtuu. Kuitenkin Aelinan epäilylle tuli kolme ääntä -> perusteluiden pitäisi kiinnostaa. Ja kun äänien antajat olivat vielä kaikki Aelinan mielestä pahismaisia, niin kiinnostuksen pitäisi olla tässä vaiheessa olla todella korkealla. Kiire voisi asiaa selittää, mutta kuitenkin Aelina on reilun puolen tunnin päästä vielä topassa lukemassa viestejä ja vastailemassa muissa asioissa, muttei kiinnitä asiaan huomiota.

Mä nyt vastaan tähän koska kello juoksee.

Äänet Keturinille lähtee tästä viewtopic.php?f=34&t=650&start=180#p18669

Samanaikaisesti Aelian rustailee pitkää viestiään, jonka postaa viewtopic.php?f=34&t=650&start=210#p18699
Huomioi viestissä Keturinille menneet kolme ääntä, muttei koskaan palaa takaisin miettimään mitkä ne perusteet olivat miksi äänivyöry tuli. Tämä on erikoista, koska Aelina itse on epäillyt sekä Keturinia, rayniä että Xatalosia nyt ainakin. Jatkaa myöhemmin ketjussa muihin asioihin vastailua sen sijaan että olisi palannut takaisin miettimään mitä tuossa tilanteessa on tapahtunut.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 18:51:16

Pyramidi: heitäpä ääntä Aelinalle. Näkisin kyllä mielelläni mitä seuraa jos menee tasatilaan Zey vs Aelina. Toinen on ainakin aika todennäköisesti pahis ja nyt tuntuu että se on ennemmin Aelina.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Niacin » 05.10.2018 18:51:32

Äänitilanne:

4 Zey (raynpelikoneet, Halima, Awaclus, Aelina)
4 Aelina (Ustegius, Zey, Meiz, Xatalos)
3 Awaclus (Tingle, Keturin, Tube)

Tällä hetkellä putoamassa Zey ensiksi saadulla äänienemmistöllä.

Suoritetut puhepakot (vain ne joilta niitä vielä puuttuu):
Ebsuli (2/3)
Tingle -> ? (2/3)

Poissaolot:
-

Päivä päättyy tänään klo 21!

//APJ täällä puhelimen varassa päivystämässä hei, pahoittelen jo etukäteen mahdollista ääntenlaskun hitautta. Koitan pysyä perässä! :-)
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 18:53:48

Meiz kirjoitti:
Pyramidi kirjoitti:Zey, mihin tilanteeseen viittaat tällä:

Zey kirjoitti:Aelinan syy pitää ray pahismaisempana kuin Awa on ok. Samoin uskon, ettei lukenut raynin & muiden viestejä sen enempää, mutta pidän kyllä kummallisena sitä, että kun Aelina kuitenkin näki äänet, niin miksei sitten ollut kiinnostunut lukemaan, että mitä ihmettä tilanteessa tapahtuu. Kuitenkin Aelinan epäilylle tuli kolme ääntä -> perusteluiden pitäisi kiinnostaa. Ja kun äänien antajat olivat vielä kaikki Aelinan mielestä pahismaisia, niin kiinnostuksen pitäisi olla tässä vaiheessa olla todella korkealla. Kiire voisi asiaa selittää, mutta kuitenkin Aelina on reilun puolen tunnin päästä vielä topassa lukemassa viestejä ja vastailemassa muissa asioissa, muttei kiinnitä asiaan huomiota.

Mä nyt vastaan tähän koska kello juoksee.

Äänet Keturinille lähtee tästä viewtopic.php?f=34&t=650&start=180#p18669

Samanaikaisesti Aelian rustailee pitkää viestiään, jonka postaa viewtopic.php?f=34&t=650&start=210#p18699
Huomioi viestissä Keturinille menneet kolme ääntä, muttei koskaan palaa takaisin miettimään mitkä ne perusteet olivat miksi äänivyöry tuli. Tämä on erikoista, koska Aelina itse on epäillyt sekä Keturinia, rayniä että Xatalosia nyt ainakin. Jatkaa myöhemmin ketjussa muihin asioihin vastailua sen sijaan että olisi palannut takaisin miettimään mitä tuossa tilanteessa on tapahtunut.


Joo, vähän sellainen tunnelma jäi Aelinasta ettei ole kunnollisia oikeita "reads" vaan luettelee niitä muuten vaan listoihin. En käynyt nyt kaikkia hänen viestejään läpi, mutta ei tuntunut oikein olevan merkitystä mitä listoilla luki, kunhan tuli kirjoitettua, ja sitten taas seuraava lista oli ihan erilainen.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 18:54:47

Oho, äänitilanne onkin näköjään jo tasan.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 19:08:26

Ketä tässä nyt vielä on paikalla? Laittakaa kaikki äänet Aelina/Zey niin ne eivät mene "hukkaan".

Hyvin todennäköisesti ääneni nyt pysyy Aelinassa, koska Zey tuntuu varsin mahdollisesti edelleen hyvikseltä ja taas Aelinassa ei oikein mitään hyvismäistä ole, vaan vain näennäistä osallistumista (aika sitomattomia listoja lähinnä) ja muita omituisuuksia (kuten se aiempi pääepäily minuun paikkaansa pitämättömällä perusteella, eli että olisin epäillyt Awaclusia saadakseni vapautuksen muuta pelaamisesta..).
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Zey » 05.10.2018 19:12:48

Pyramidi kirjoitti: Zey, mihin tilanteeseen viittaat tällä:

Zey kirjoitti:Aelinan syy pitää ray pahismaisempana kuin Awa on ok. Samoin uskon, ettei lukenut raynin & muiden viestejä sen enempää, mutta pidän kyllä kummallisena sitä, että kun Aelina kuitenkin näki äänet, niin miksei sitten ollut kiinnostunut lukemaan, että mitä ihmettä tilanteessa tapahtuu. Kuitenkin Aelinan epäilylle tuli kolme ääntä -> perusteluiden pitäisi kiinnostaa. Ja kun äänien antajat olivat vielä kaikki Aelinan mielestä pahismaisia, niin kiinnostuksen pitäisi olla tässä vaiheessa olla todella korkealla. Kiire voisi asiaa selittää, mutta kuitenkin Aelina on reilun puolen tunnin päästä vielä topassa lukemassa viestejä ja vastailemassa muissa asioissa, muttei kiinnitä asiaan huomiota.

Pitää ray pahismaisempana kuin Awa = tilanne, jossa Aelinan arvio raysta oli se, että on samanlainen kuin Awa, mutta välillä järkevämpi -> kuulosti musta siltä, että rayn olisi pitänyt olla hyvismäisempi, mutta Aelina olikin ajatellut, että raylla on pahiskaverit, jotka ei kiinnitä rayhin huomiota, vaan Awaan tms.
rayn & muiden viesteillä viittaan niihin Keturinille esitettyjen äänien jälkeiseen keskusteluun, josta perustelut tuli selville.

Pyramidi kirjoitti: Zey, miksi kannatat Aelinan lynkkausta enemmän kuin Haliman, vaikka molemmat epäilyttävät sinua?

Aelina epäilyttää mua enemmän kuin Halima ja vielä kuitenkin vaikuttaa olevan toivoa, että Aelina lynkkaantuu (pariin kertaan oon kyllä miettinyt pitäiskö vaihtaa ääntä, mutta sitten on taas tullut positiivisia merkkejä). Tän lisäksi vähän mietin, että voiko Aelina ja Halima olla pahiskavereita keskenään. Kumpikin kuitenkin tuntuu olevan sokea toisen ”virheille”, eikä yritä ottaa toisiinsa etäisyyksiä. Tätä täytyis tutkia tarkemmin, mutta nyt tuntuu epätodennäköiseltä, jolloin epäilyttävämpi Aelina olis järkevämpi lynkata. Lisäksi Halima ei enää pääse topaan -> jos siellä on erikoinen, niin ei tule kiljaisemaan ennen lynkkausta. Tän takia koitan lukea tässä kiireellä Awan pelejä loppuun (vaikkei päänsäryn ja huonon enkuntaidon takia sujukaan kauhean hyvin nyt), että jos tulee tilanne, ettei Aelina kerää tarpeeksi ääniä, tiedän lähteäkö Awan vai Haliman suuntaan. Xataloksen puheiden perusteella Awan peluu on hyvis-Awan peluuta ja jos tää pitää paikkaansa, lähden Haliman suuntaan. Vähän siis semmonen olo, että Aelinasta on varmin olo, Halimassa ärsyttää nyt, ettei oo paikalla, mut en kuitenkaan haluaisi päästää häntä sen takia pois pälkähästäkään.

Meiz kirjoitti: Tämä on erikoista, koska Aelina itse on epäillyt sekä Keturinia, rayniä että Xatalosia nyt ainakin.

Ja Awa oli myös Aelinan epäilty ja heitti myöskin Keturinille äänen (vaikkei sen perusteettomuutta ihmetellytkään).

//Xatalos
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.10.2018 19:18:01

Jos Aelina paljastuu pahikseksi niin heitän pahiskavereiksi Haliman ja raynin. Mun mielestä tämä trio sopii aika hyvin yhteen, varsinkin raynin kohdalla sanat ja teot ei kohtaa ollenkaan, ja ihmettelen kovasti ettei ole puuttunut Aelinan päämäärättömyyteen vaikka Zeyssä asia kvoasti epäilyttää.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Zey » 05.10.2018 19:19:05

Miksi Meiz Halima ja Aelina sopii hyvin toistensa kanssa yhteen sun mielestä?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Aelina » 05.10.2018 19:19:29

Ustegiuksen kyseenalaistan. Tulee täyttämään puhepakkonsa, mutta ei tuo mitään uutta. Olen tuotakin asiaa kommentoinut.

Meiz: Tänään en ole Halimaa pystynyt käymään läpi. Se miksi haluaisin Haliman käydä vielä kerran läpi, on ihan yksinkertaisesti se syy, että en ymmärrä miksi saan Halimasta niin erilaisen kuvan. Xatalosista haluaisin käydä läpi, että miten mielipide muista on vaihtunut pelipäivien aikana.

Mielestäni en ole vain lukenut muiden listoja läpi, mutta pahoittelen, jos tuntuu siltä.

Harmittaa, jos putoan. Pyramidi on kuitenkin siinä oikeassa, että ehkä tämä tuo tietoa peliin.

// Xatalos
Hieman siltä se vaikuttaa, kun pidät koko ajan Awaclusta varalla. Nyt sitten hyppäät minun lynkkaamiseeni.
// Zey
Siis kuka heitti Keturinille äänen? Minä en. Mutta jos Awaclusta tarkoitat, niin olen noita mysteeriääniä ihmetellyt, mutta en enää ole jaksanut jokaista nostaa esille. Mietityttää kyllä Awaclusin Zey-ääni, jonka peruste on ilmeisesti, että Zey olisi Keturinin pari.
// Ja Meiz ja Zey
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 05.10.2018 19:21:11

Aelina kirjoitti:Siis kuka heitti Keturinille äänen? Minä en. Mutta jos Awaclusta tarkoitat, niin olen noita mysteeriääniä ihmetellyt, mutta en enää ole jaksanut jokaista nostaa esille. Mietityttää kyllä Awaclusin Zey-ääni, jonka peruste on ilmeisesti, että Zey olisi Keturinin pari.


Rayn avas mun pistesaldon, koska quotesin Halimaa vahingossa, sit tuli Awa ja Xanatos
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Aelina » 05.10.2018 19:22:49

Ainoa asia, joka mua huolettaa, on se, että yleensä nämä 1 vs 1 ekana päivänä ovat olleet hyvis vs hyvis tilanteita. Mutta katsotaan...

// Ah, mä mietin vain tuota viimeistä ääntä.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Zey » 05.10.2018 19:24:13

Aelina kirjoitti:Siis kuka heitti Keturinille äänen? Minä en. Mutta jos Awaclusta tarkoitat, niin olen noita mysteeriääniä ihmetellyt, mutta en enää ole jaksanut jokaista nostaa esille. Mietityttää kyllä Awaclusin Zey-ääni, jonka peruste on ilmeisesti, että Zey olisi Keturinin pari.

Joo, lisäsin siis Awan Meizin listaan, eli Awa oli sun epäilty ja Awa äänesty myös rayn ja Xataloksen kanssa Keturinia.

//Aelina
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 19:26:11

Keturin, ketä aioit äänestää?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Zey » 05.10.2018 19:29:00

Et muuten rayn koskaan vastannut mun kysymykseen:
Zey kirjoitti:
rayn kirjoitti:En pidä millään tavalla mahdottomana että olisitte molemmat mafia.

Mikä muuttui, kun puoltatoista tuntia aiemmin sun ongelma nimenomaa oli se, ettet usko meidän molempien olevan mafiaa?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 05.10.2018 19:29:12

Xatalos kirjoitti:Keturin, ketä aioit äänestää?


Tässä viimeisten tuntien aikana on tapahtunu niin paljon kaikkee, et jännittää tosi paljon. Tilanne on nyt tasan?
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 19:29:47

Jep, 4-4 Zey/Aelina, Zey lynkkautumassa.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Zey » 05.10.2018 19:30:31

Keturin kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Keturin, ketä aioit äänestää?
Tässä viimeisten tuntien aikana on tapahtunu niin paljon kaikkee, et jännittää tosi paljon.

Sua jännittää ketä äänestät? :D
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 05.10.2018 19:31:06

Xatalos kirjoitti:Jep, 4-4 Zey/Aelina, Zey lynkkautumassa.


Joo, tää tasatilanteenprioriteetti pääsiki unohtumaan. ++Aelina'

//Zey touché
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Aelina » 05.10.2018 19:33:04

Mun tekisi mieli äänestää Xatalosta, koska tuntuu seuraavan muiden perässä ja mua vaivaa, kuinka ei muista mun epäilyjä häntä kohtaan ja vastauksiani. Mutta ihan itsemurhaa en haluaisi tehdä.

// No jaa, nyt vähän yks ja sama
++Xatalos
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 19:33:52

Vielä 30min niin nähdään tulos. On kyllä aika hyvä fiilis Aelina-lynkkauksesta. Paljon todennäköisemmin ainakin saadaan pahis kuin Awaclusista.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 05.10.2018 19:35:09

Flipattiinko kuolleet?
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2018 finaali

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa

cron