Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset vei!

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja Awaclus » 17.10.2018 22:42:44

raynpelikoneet kirjoitti:Ei Awan tavassa pelata ollut mitän vikaa. Mutta jos se ei toimi niin silloin ei vedetä strategista modkilliä vaan kärsitään seuraukset siitä itselle (ja tiimille). Mu a ei koskaan ärsyttänyt Awan tapa pleata, mutta kun näin pahischatin niin rupes huutamaan punasta ja aika pirun kovaa... Koska tuo on aivan hanurista. Et voi pelata tyylillä X ja kun se ei toimi sanoa että "no pannaan sitten joku muu mun tilalle niin se voi "pelastaa" tilanteen". Ei tämä peli niin toimi, ja valitettavasti multa meni maku koko tähän tän vuoden peliin sen jälkeen kun (ironisesti) peli oli jo loppu, kun vielä Lauchuokin rupes jauhaan jotain ihme poopoota. Ja vielä justykään -- modena!! - ei "osannut kertoa" että ei noin tehdä??? For real? Propsit Aelinalle hyvästä yrityksestä, sä sentään pelasit mafiaa. <3

Toki jos haluatte pelata pelejä jossa jos tuntuu siltä ettei voi voittaa tai whatever, niin saa vaan quitata koska "jos joku muu voiskin voittaa mun tilalla", niin pelatkaa sitten. Mun mielestä toi on isoin offense ikinä, varsinkin jos pelataan jotain mestaruuspeliä. Miks jengi hyväksyy tollasta pelleilyä?


Pelasin käsittääkseni ihan sääntöjen mukaan. Jos siinä oli mielestäsi jotain vikaa, niin valita säännöistä, älä siitä, että minä yritin niiden puitteissa löytää tiimilleni parhaat mahdollisuudet voittaa.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja justy » 17.10.2018 22:46:53

Kyllähän pelistä pudottautua saa, jos pelaaminen ei enää maistu. Jos Awaculus olisi peliketjussa sanonut että pudottautuu koska häntä kohdellaan ikävästi eikä hän enää halua pelata tällaisessa pelissä, olisi tilanne ollut eri. Nyt te itse teitte tulkinnat hänen pudottautumisensa syistä. Oli Awasculuksen temppu minustakin kyllä epäurheilijamainen, mutta ei se kyllä mitenkään sääntöjenvastaista ollut.

Itse olen tottunut siihen että tuollaiset temput ovat mahdollisia kerran. Sen jälkeen kyseinen pelaaja on muodostanut itselleen metan, jonka perusteella esim. pelistä pudottautumista ei katsota enää mitenkään hyvismäisenä tai pahismaisena tekona. Tällaisissa eri tahoilta tulevia pelaajia yhteen kokoavassa pelissä tuosta ei tietysti ole paljoa apua (ellei jaksa kaivella Awaculuksen taustoja).

//Awa väliin.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.10.2018 22:48:53

Me tehtiin se tulkinta ihan kyllä teidän pahischatista jossa se ite niin sanoi... Et sillee.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.10.2018 22:50:41

Olkootkin sääntäjen puitteissa tai ei (teidän säännöt on nyt muutenkin ihan hanurista btw -- iha nsuoraan sanottuna) niin pitäs joku moraalikäsitys itellä olla. Näinniinkun ihan suoraansanottuna.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja justy » 17.10.2018 22:53:08

raynpelikoneet kirjoitti:Me tehtiin se tulkinta ihan kyllä teidän pahischatista jossa se ite niin sanoi... Et sillee.


Tarkoitin tulkintaanne pelin aikana.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.10.2018 22:54:12

justy kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Me tehtiin se tulkinta ihan kyllä teidän pahischatista jossa se ite niin sanoi... Et sillee.


Tarkoitin tulkintaanne pelin aikana.

Mitä väliä sillä on mitä me tulkittiin pelin aikana? Vissiin tulkittiin oikein kun piti pelätä ja painua mäkeen pelistä ku ei koennu pärjäävänsä? vai?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.10.2018 22:56:09

Minä ainakin tulkitsin, että sen slotin pitää olla hyvis koska kukaan ikinä pahiksena ei voisi olla noin [insert bad word here], että pilaa koko pelin hengen sillä että pudottautuu kun "ei vaan pärjää". Vaan niin, kuinkas sitten kävikään.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja justy » 17.10.2018 22:57:29

raynpelikoneet kirjoitti:Olkootkin sääntäjen puitteissa tai ei (teidän säännöt on nyt muutenkin ihan hanurista btw -- iha nsuoraan sanottuna) niin pitäs joku moraalikäsitys itellä olla. Näinniinkun ihan suoraansanottuna.


Mä luulen että kaikilla täällä on moraalikäsityksiä. Ne eivät varmasti ole aivan samat. Sen lisäksi se mikä saattaa näyttää erolta (tai puutteelta) moraalissa voi myös johtua siitä että eri pelaajat suhtautuvat tähän peliin eri vakavuudella. Tiedän että tämä on sinulle vakava juttu, mutta luulen että samalla tulkitset helposti muita väärin kun oletat heidän suhtautuvan peliin samalla tavalla.


//No jos ette olisi pelin aikana ajatelleet että vain hyvis tuossa tilanteessa lopettaisi pelaamisen, olisitte saattaneet lynkata Awaculuksen. Ainakin muistelen että se oli joillakin suunnitelma ennen kuin hän pudotautui ja sai yleisen hyvisreadin.

//No juuri tuota tulkintaa tarkoitin. Se että tulkitsitte niin ei ollut Awaculuksen vika.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.10.2018 22:58:01

Ja tuolla ei ole mitään tekemistä metan kanssa, tai sen kanssa mihin "pelaajan meta muodostuu jatkossa".
Awaclusin meta muodostui nyt siihen että ainakaan minä en tollasen kusettajan kanssa pelaa enää ikinä.
No hard feelings but that's my opinion.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja justy » 17.10.2018 22:59:13

raynpelikoneet kirjoitti:Ja tuolla ei ole mitään tekemistä metan kanssa, tai sen kanssa mihin "pelaajan meta muodostuu jatkossa".
Awaclusin meta muodostui nyt siihen että ainakaan minä en tollasen kusettajan kanssa pelaa enää ikinä.
No hard feelings but that's my opinion.


Miten sillä ei ole mitään tekemistä metan kanssa? Nyt on tieto siitä, että Awaculus voi tehdä noin pahiksena. Jos hän joskus tulevaisuudessa ajautuu riitaan koko ketjun kanssa ja pudottautuu pelistä, ei ole mitään erityistä syytä pitää häntä hyviksenä koska hän on tehnyt juuri saman pahiksena.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja justy » 17.10.2018 23:01:00

Mut ehkä te voitte houstata ensi vuoden "sm-kisat" niin voidaan pelata ne eri säännöillä. Samalla mekin täällä saataisiin uusia vertailukohtia joihin peilata Kylän sääntöjä. :)
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.10.2018 23:04:19

justy kirjoitti:Mä luulen että kaikilla täällä on moraalikäsityksiä. Ne eivät varmasti ole aivan samat. Sen lisäksi se mikä saattaa näyttää erolta (tai puutteelta) moraalissa voi myös johtua siitä että eri pelaajat suhtautuvat tähän peliin eri vakavuudella. Tiedän että tämä on sinulle vakava juttu, mutta luulen että samalla tulkitset helposti muita väärin kun oletat heidän suhtautuvan peliin samalla tavalla.

Ei varmaan olekaan. Ja ihan varmasti pelaajat pelaavat eri "vakavuusasteella" niinkuin sanot. Mutta se, että joku tiputtautuu pelistä kun tekee asiaa X ja se ei toimikaan, on mun mielestä syy, jonka takia EI KOSKAAN saa tiputtautua pelistä. Samoin kun pelaajan, joka on nightkillattu replaceeminen takaisin peliin. En tiedä näetkö sinä tässä ongelmaa, mutta sinun pitäisi, ainakin jos pelaat / hostaat peliä jossa edes väitetään pelattavan jostain mestaruudesta. Mua ei hirveesti kiinnosta jos yleisesti ottaen jotkut peruspelit sallii jotain mun mielestä typeriä juttuja, sit mä en vaan pelaa niitä. Mutta nyt puhutaan pelistä jokta kutsutaan SM-peliksi; kaveri kusi oman pelinsä (kirjaimellisesti kyllä, teki näin, oli syy mikä vaan mutta silti), sit se sano että "muya ei enää huvita ku mä kusin, otetaa joku muu jos se voittais". Ja sä et näe siinä mitään ongelmaa? Vaan siinä että joku valittaa siitä, kun sille jollekin vois tulla paha mieli siitä mitä se teki pelille ja muille siinä pelissä?

No, on sullk8in toki oikeus mielipiteesees, mun mielestä toi on vaa vähä.... No jätettäköön sanomatta, ehkä ilmaisin itteäni jo tarpeeks (liian) rankasti sillon yks päivä tän asian suhteen....
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.10.2018 23:06:06

justy kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Ja tuolla ei ole mitään tekemistä metan kanssa, tai sen kanssa mihin "pelaajan meta muodostuu jatkossa".
Awaclusin meta muodostui nyt siihen että ainakaan minä en tollasen kusettajan kanssa pelaa enää ikinä.
No hard feelings but that's my opinion.


Miten sillä ei ole mitään tekemistä metan kanssa? Nyt on tieto siitä, että Awaculus voi tehdä noin pahiksena. Jos hän joskus tulevaisuudessa ajautuu riitaan koko ketjun kanssa ja pudottautuu pelistä, ei ole mitään erityistä syytä pitää häntä hyviksenä koska hän on tehnyt juuri saman pahiksena.

Jos joku pudottautuu pelistä ilman mitäänm oikeaa syytä, bannia. Aina.
Jos se ei ole teidän säännöissä, niin teillä on huonot säännöt, ja jos teidän huonoja sääntöjä hyväkskäytetään (ja te vielä tiedätte sen lol) niin miks te ette paranna niitä?
Mä oon tästä jo varmaan vuoden koittanu sanoa..
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja Awaclus » 17.10.2018 23:07:27

raynpelikoneet kirjoitti:Olkootkin sääntäjen puitteissa tai ei (teidän säännöt on nyt muutenkin ihan hanurista btw -- iha nsuoraan sanottuna) niin pitäs joku moraalikäsitys itellä olla. Näinniinkun ihan suoraansanottuna.


Minun moraalikäsitykseni mukaan on väärin pelata tahallaan huonommin kuin säännöt sallivat.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.10.2018 23:08:46

justy kirjoitti:Mut ehkä te voitte houstata ensi vuoden "sm-kisat" niin voidaan pelata ne eri säännöillä. Samalla mekin täällä saataisiin uusia vertailukohtia joihin peilata Kylän sääntöjä. :)

voin kyllä, olisin hostannut jo pelin aiemminkin muttakun mun ei anneta hostata sellasta peliä jonka haluasin koska "en varmaan osaa kun en ole ennen" niin en oo sit jaksanu. peruspelejä osaa hostata muutkin, ei mua ne kiinnosta, jos mun pitää hostata peruspeli ennen kun saan hostata pelin joka ei ole peruspeli ni.... ei onnaa. :)
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.10.2018 23:10:06

Awaclus kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Olkootkin sääntäjen puitteissa tai ei (teidän säännöt on nyt muutenkin ihan hanurista btw -- iha nsuoraan sanottuna) niin pitäs joku moraalikäsitys itellä olla. Näinniinkun ihan suoraansanottuna.


Minun moraalikäsitykseni mukaan on väärin pelata tahallaan huonommin kuin säännöt sallivat.

eli siis teiksä just tota vai oliks vaan huono?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja justy » 17.10.2018 23:14:28

raynpelikoneet kirjoitti:
justy kirjoitti:Mä luulen että kaikilla täällä on moraalikäsityksiä. Ne eivät varmasti ole aivan samat. Sen lisäksi se mikä saattaa näyttää erolta (tai puutteelta) moraalissa voi myös johtua siitä että eri pelaajat suhtautuvat tähän peliin eri vakavuudella. Tiedän että tämä on sinulle vakava juttu, mutta luulen että samalla tulkitset helposti muita väärin kun oletat heidän suhtautuvan peliin samalla tavalla.

Ei varmaan olekaan. Ja ihan varmasti pelaajat pelaavat eri "vakavuusasteella" niinkuin sanot. Mutta se, että joku tiputtautuu pelistä kun tekee asiaa X ja se ei toimikaan, on mun mielestä syy, jonka takia EI KOSKAAN saa tiputtautua pelistä. Samoin kun pelaajan, joka on nightkillattu replaceeminen takaisin peliin. En tiedä näetkö sinä tässä ongelmaa, mutta sinun pitäisi, ainakin jos pelaat / hostaat peliä jossa edes väitetään pelattavan jostain mestaruudesta. Mua ei hirveesti kiinnosta jos yleisesti ottaen jotkut peruspelit sallii jotain mun mielestä typeriä juttuja, sit mä en vaan pelaa niitä. Mutta nyt puhutaan pelistä jokta kutsutaan SM-peliksi; kaveri kusi oman pelinsä (kirjaimellisesti kyllä, teki näin, oli syy mikä vaan mutta silti), sit se sano että "muya ei enää huvita ku mä kusin, otetaa joku muu jos se voittais". Ja sä et näe siinä mitään ongelmaa? Vaan siinä että joku valittaa siitä, kun sille jollekin vois tulla paha mieli siitä mitä se teki pelille ja muille siinä pelissä?

No, on sullk8in toki oikeus mielipiteesees, mun mielestä toi on vaa vähä.... No jätettäköön sanomatta, ehkä ilmaisin itteäni jo tarpeeks (liian) rankasti sillon yks päivä tän asian suhteen....


Olen tuosta kanssasi eri mieltä. Pelaajalla on aina oikeus tiputtautua. Ja vaikka olisin samaa mieltä, en kyllä varmaan yrittäisi kirjoittaa tuota säännöksi. Jos joku haluaisi pudottautua koska uskoo varapelaajan olevan parhaaksi hänen tiimilleen, olisi hänen helppo vedota johonkin muuhun syyhyn (s.o. valehdella). Eli jos haluttaisiin estää mokoma, pitäisi kieltää varapelaajat kokonaan. Tällaista vastaan mulla ei "Sm-pelissä" olisi mitään, ellei ainakin toistaiseksi nämä pelit ole vaatineet aika läjän varapelaajia (tänä vuonna 3, viime vuonna ehkä saman verran).

Pudonneiden pelaajien palaamisesta peliin olen samaa mieltä, eikä sitä sääntöä tässä pelissä ollutkaan. Kylän peleissä se on todettu tarpeelliseksi vähäisen pelaajapoolin vuoksi. Mutta siitä ei ehkä tässä enempää.

Luulen että tän pelin kutsuminen SM-peliksi on ehkä virhe, koska se antaa turhan kilpailullisen kuvan. Joo, äänestetäänhän tässä parasta pelaajaa, mutta ei näitä pelejä varsinaisesti järjestetä sen vuoksi että löydettäisiin Suomen paras juonittelija.

//Nyt taas paljon tavaraa väliin...
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja justy » 17.10.2018 23:16:37

raynpelikoneet kirjoitti:
justy kirjoitti:Mut ehkä te voitte houstata ensi vuoden "sm-kisat" niin voidaan pelata ne eri säännöillä. Samalla mekin täällä saataisiin uusia vertailukohtia joihin peilata Kylän sääntöjä. :)

voin kyllä, olisin hostannut jo pelin aiemminkin muttakun mun ei anneta hostata sellasta peliä jonka haluasin koska "en varmaan osaa kun en ole ennen" niin en oo sit jaksanu. peruspelejä osaa hostata muutkin, ei mua ne kiinnosta, jos mun pitää hostata peruspeli ennen kun saan hostata pelin joka ei ole peruspeli ni.... ei onnaa. :)


Joskus oli ajatus että nää SM-pelit vois kiertää foorumilta toiselle. En tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta musta ainakin olisi hauska käydä välillä pelaamassa jollain toisella foorumilla. Ainakin jos siellä saa pelata suomeksi, englanninkielisille peleille mulla on nykyisin vähemmän kysyntää kun niiden pelaaminen on niin kovin hidasta ja aikaavievää.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja Awaclus » 17.10.2018 23:25:09

raynpelikoneet kirjoitti:
Awaclus kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Olkootkin sääntäjen puitteissa tai ei (teidän säännöt on nyt muutenkin ihan hanurista btw -- iha nsuoraan sanottuna) niin pitäs joku moraalikäsitys itellä olla. Näinniinkun ihan suoraansanottuna.


Minun moraalikäsitykseni mukaan on väärin pelata tahallaan huonommin kuin säännöt sallivat.

eli siis teiksä just tota vai oliks vaan huono?


Siinä mielessä olin huono, ettei tiimini voittanut.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.10.2018 23:27:18

justy kirjoitti:Olen tuosta kanssasi eri mieltä. Pelaajalla on aina oikeus tiputtautua. Ja vaikka olisin samaa mieltä, en kyllä varmaan yrittäisi kirjoittaa tuota säännöksi. Jos joku haluaisi pudottautua koska uskoo varapelaajan olevan parhaaksi hänen tiimilleen, olisi hänen helppo vedota johonkin muuhun syyhyn (s.o. valehdella). Eli jos haluttaisiin estää mokoma, pitäisi kieltää varapelaajat kokonaan. Tällaista vastaan mulla ei "Sm-pelissä" olisi mitään, ellei ainakin toistaiseksi nämä pelit ole vaatineet aika läjän varapelaajia (tänä vuonna 3, viime vuonna ehkä saman verran).

Mun mielestä ei ole. Esim Awaclusilla tässä pelissä oli tasan 0 syytä pudottautua. Se, että sinua epäillään (rippumatta joukkueestasi), ei ole syy pudottautua. Ja tottakai voi valehdella. Mutta sen alkaa huomaamaan siinä vaiheessa, kun joku pudottautuu joka ikisestä pelistä, jossa on mafia (esimerkiksi), tai joka ikisessä pelissä kun menee huonosti. Tottakai joku voi kerran tai kaksi "kiertää" sääntöjä, mutta onko edes kiva pelata siinä vaiheessa kun joudut "kusettamaan" että "näyttäisit itse paremmalta". Itelle ei oo ainakaan tullut mieleenkään ikinä pudottautua pelistä millään verukkeella (iteasiassa oon varmaan tasan kerran pudottautunut pelistä kaikissa ikinä pelaamissani peleissä -- ja mä oon kuitenkin pelannut esim kolmea peliä samaan aikaan kun oon ollut töissä ~12-14h päiviä sillon). Aikaa on varmasti kaikilla (kuvainnollisesti), jos et pysty lukemaan (teidän dayphaseilla) vaikka 10-20 sivua 4 päivässä niin sitten kannattaa ehkä miettiä, kannattaako pelata lainkaan. Ihan oikeasti, viestejä saattaa tulla "yllättävän" paljon. En sano että on pakko luke esim yhtä nopeasti kun mä, tai joku muu, mutta pitää tiedostaa mitä peli vaatii ajankäytön osalta, ja jos pudottaudut vaikka 2/5 pelistä (näöitähän siis on), niin kannattais varmaan miettiä onko tää ihan oikea peli sulle. Koska se, kun joku pudottautuu, vaikuttaa aina muidenkin peliin ja pelikokemukseen.

Luulen että tän pelin kutsuminen SM-peliksi on ehkä virhe, koska se antaa turhan kilpailullisen kuvan. Joo, äänestetäänhän tässä parasta pelaajaa, mutta ei näitä pelejä varsinaisesti järjestetä sen vuoksi että löydettäisiin Suomen paras juonittelija.

Ei tietenkään. Ei sulla koskaan tule olemaan raatia joka valitsee "absoluuttisella totuudella" parhaan näissä peleissä, joissa pelataan joukkueena. Mutta vois jengi edes yrittää pelata. Yllättäen ne on yleensä AINA mafia jotka ekana quittaa (niinkun esim viime vuonna jos muistat, kun mun koko tiimi replacettiin). Miksei jengi vaan pelaa ja kato mihin se riittää? Et sä ainakaan paremmaks tässä (tai missään) pelissä tule jos vaan quittaat ku tulee "huono tilanne". Eikä se ole muillekaan pelaajille kivaa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja Awaclus » 17.10.2018 23:34:54

raynpelikoneet kirjoitti:Mun mielestä ei ole. Esim Awaclusilla tässä pelissä oli tasan 0 syytä pudottautua. Se, että sinua epäillään (rippumatta joukkueestasi), ei ole syy pudottautua.


On se, jos sillä tavalla tiimisi pääsee eroon niistä epäilyksistä.

raynpelikoneet kirjoitti:Mutta vois jengi edes yrittää pelata.


Miksi sitten valitat siitä, että minä pelasin?
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.10.2018 23:36:59

Awaclus kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Mun mielestä ei ole. Esim Awaclusilla tässä pelissä oli tasan 0 syytä pudottautua. Se, että sinua epäillään (rippumatta joukkueestasi), ei ole syy pudottautua.


On se, jos sillä tavalla tiimisi pääsee eroon niistä epäilyksistä.

Ei ole. Se ei ihan oikeasti ole. Jos sä et sitä tajua niin tästä on turha keskustella enempää.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja justy » 17.10.2018 23:37:51

raynpelikoneet kirjoitti:
justy kirjoitti:Olen tuosta kanssasi eri mieltä. Pelaajalla on aina oikeus tiputtautua. Ja vaikka olisin samaa mieltä, en kyllä varmaan yrittäisi kirjoittaa tuota säännöksi. Jos joku haluaisi pudottautua koska uskoo varapelaajan olevan parhaaksi hänen tiimilleen, olisi hänen helppo vedota johonkin muuhun syyhyn (s.o. valehdella). Eli jos haluttaisiin estää mokoma, pitäisi kieltää varapelaajat kokonaan. Tällaista vastaan mulla ei "Sm-pelissä" olisi mitään, ellei ainakin toistaiseksi nämä pelit ole vaatineet aika läjän varapelaajia (tänä vuonna 3, viime vuonna ehkä saman verran).

Mun mielestä ei ole. Esim Awaclusilla tässä pelissä oli tasan 0 syytä pudottautua. Se, että sinua epäillään (rippumatta joukkueestasi), ei ole syy pudottautua. Ja tottakai voi valehdella. Mutta sen alkaa huomaamaan siinä vaiheessa, kun joku pudottautuu joka ikisestä pelistä, jossa on mafia (esimerkiksi), tai joka ikisessä pelissä kun menee huonosti. Tottakai joku voi kerran tai kaksi "kiertää" sääntöjä, mutta onko edes kiva pelata siinä vaiheessa kun joudut "kusettamaan" että "näyttäisit itse paremmalta". Itelle ei oo ainakaan tullut mieleenkään ikinä pudottautua pelistä millään verukkeella (iteasiassa oon varmaan tasan kerran pudottautunut pelistä kaikissa ikinä pelaamissani peleissä -- ja mä oon kuitenkin pelannut esim kolmea peliä samaan aikaan kun oon ollut töissä ~12-14h päiviä sillon). Aikaa on varmasti kaikilla (kuvainnollisesti), jos et pysty lukemaan (teidän dayphaseilla) vaikka 10-20 sivua 4 päivässä niin sitten kannattaa ehkä miettiä, kannattaako pelata lainkaan. Ihan oikeasti, viestejä saattaa tulla "yllättävän" paljon. En sano että on pakko luke esim yhtä nopeasti kun mä, tai joku muu, mutta pitää tiedostaa mitä peli vaatii ajankäytön osalta, ja jos pudottaudut vaikka 2/5 pelistä (näöitähän siis on), niin kannattais varmaan miettiä onko tää ihan oikea peli sulle. Koska se, kun joku pudottautuu, vaikuttaa aina muidenkin peliin ja pelikokemukseen.


Menemättä enää siihen kenen näitä pelejä pitäisi pelata, niin eikö tuon "jos kusettaa 2-3 kertaa niin sittenhän sen tietää" hoida samalla tavalla sillä että pelaajalle muodostuu meta. "Toi pudottautuu aina pahiksena kun asiat menee huonosti, ei oo syytä antaa sille hyvisreadia". Sitten jos pelaaja pudottautuu hyviksenä ja pahiksena, niin ehkä on ihan hyvä jos saadaan replacementti riippumatta siitä mitä ne pudottautumisen syyt ovat.

Luulen että tän pelin kutsuminen SM-peliksi on ehkä virhe, koska se antaa turhan kilpailullisen kuvan. Joo, äänestetäänhän tässä parasta pelaajaa, mutta ei näitä pelejä varsinaisesti järjestetä sen vuoksi että löydettäisiin Suomen paras juonittelija.

Ei tietenkään. Ei sulla koskaan tule olemaan raatia joka valitsee "absoluuttisella totuudella" parhaan näissä peleissä, joissa pelataan joukkueena. Mutta vois jengi edes yrittää pelata. Yllättäen ne on yleensä AINA mafia jotka ekana quittaa (niinkun esim viime vuonna jos muistat, kun mun koko tiimi replacettiin). Miksei jengi vaan pelaa ja kato mihin se riittää? Et sä ainakaan paremmaks tässä (tai missään) pelissä tule jos vaan quittaat ku tulee "huono tilanne". Eikä se ole muillekaan pelaajille kivaa.


Täsmälleen samaa mieltä. Mutta en usko että tähän ideaaliin päästään ennen kuin tällainen peli kerää ainakin kaksinkertaisen kiinnostuksen nykyiseen verrattuna. Nythän tää on kutsupeli tai parhaat pelaajat kokoava vain siinä mielessä, että kutsutaan eri foorumeita (ja live-lupustelijoita) pelaamaan - Kylä taisi olla ainoa paikka missä edes piti äänestää edustajista. Siihen asti mä näen että näiden pelien pitää olla mahdollisimman matalan kynnyksen kivaa, johon pelaajat tulevat tutustumaan erilaisiin tapoihin pelata ja toivottavasti jaksavat pelata loppuun.

Näen että tää voi olla keino lisätä tän pelin pelaamista suomeksi foorumeilla, mikä voi sitten aikanaan lisätä tän pelin pelaamisen tasoa kun väki saa pelata oikeasti taitavien pelaajien (esim. sun kanssa). Se että sitten sanotaan että pelaat väärin, sun ei kannata pelata, tai että ei pidä tulla peliin jos siitä aikoo tiputtautua (enkä sano että sä olisit sanonut näin yleisellä tasolla) ei tue tätä yleistä pelaajamäärän lisääntymistä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja justy » 17.10.2018 23:40:24

Mutta nyt mä menen nukkumaan. Sanonpa vain (hyvien öiden lisäksi) että musta on kiva että tätä keskustelua käydään ja toivottavasti muutkin tulevat kertomaan mielipiteitään. Tätä tapahtumaa voi varmasti parantaa, mihin tää antaa välineitä. Mutta myös väärinymmärrysten aiheuttamaa mielipahaa vähentää se että asioista voi keskustella (suht) kiihkottomasti - vaikka ne olisivatkin tärkeitä asioita.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.10.2018 23:41:04

Jos nyt vaikka ensin lähettäis siitä että pelaajat jaksais pelata loppuun ja ymmärtäis mistä tää peli on kotosin, eli mikä tän tarkoitus on (eli siis että ei ainakaan se että kun sulla menee huonosti niin voit kilauttaa kaverille ja laittaa sen "pelastamaan"). Ei se ole tän pelin idea että sulla voi olla backup jota voit käyttää kun sua epäillään......
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.10.2018 23:46:04

justy kirjoitti:Menemättä enää siihen kenen näitä pelejä pitäisi pelata, niin eikö tuon "jos kusettaa 2-3 kertaa niin sittenhän sen tietää" hoida samalla tavalla sillä että pelaajalle muodostuu meta. "Toi pudottautuu aina pahiksena kun asiat menee huonosti, ei oo syytä antaa sille hyvisreadia". Sitten jos pelaaja pudottautuu hyviksenä ja pahiksena, niin ehkä on ihan hyvä jos saadaan replacementti riippumatta siitä mitä ne pudottautumisen syyt ovat.

Mun mielestä pelaaja joka pudottautuu tosi usein (riippuen tai riippumatta roolistaan), pitäs laittaa pannaan ennenkun (tai ETTÄ) ymmärtää, että ei pidä pelata peliä jota ei voi sitten kuitenkaan pelata.
Kuten jo sanoin, replacementit vaikuttaa aina muihinkin pelaajiin, ja niiden readeihin. Mun mielestä se, että jos joinataan johonkin peliin, siihen "sitoudutaan", ja sille on varattu aikaa ainakin mielessään sen verran, että vaikka peli saattaa kestää kuukauden.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja Awaclus » 17.10.2018 23:47:17

raynpelikoneet kirjoitti:
Awaclus kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Mun mielestä ei ole. Esim Awaclusilla tässä pelissä oli tasan 0 syytä pudottautua. Se, että sinua epäillään (rippumatta joukkueestasi), ei ole syy pudottautua.


On se, jos sillä tavalla tiimisi pääsee eroon niistä epäilyksistä.

Ei ole. Se ei ihan oikeasti ole. Jos sä et sitä tajua niin tästä on turha keskustella enempää.


Kyllä on. En pystyisi elämään itseni kanssa, jos olisin tehnyt tiimini kannalta huonon ratkaisun ja jatkanut peliä siitä huolimatta, että tarjolla oli ratkaisu, josta oli enemmän hyötyä.

raynpelikoneet kirjoitti:Jos nyt vaikka ensin lähettäis siitä että pelaajat jaksais pelata loppuun ja ymmärtäis mistä tää peli on kotosin, eli mikä tän tarkoitus on (eli siis että ei ainakaan se että kun sulla menee huonosti niin voit kilauttaa kaverille ja laittaa sen "pelastamaan"). Ei se ole tän pelin idea että sulla voi olla backup jota voit käyttää kun sua epäillään......


Pelin tarkoitus on, että teet kaikkesi sen eteen, että tiimisi voittaa, niin kuin kaikissa muissakin peleissä.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.10.2018 23:48:07

justy kirjoitti:...ei pidä tulla peliin jos siitä aikoo tiputtautua (enkä sano että sä olisit sanonut näin yleisellä tasolla) ei tue tätä yleistä pelaajamäärän lisääntymistä.

Mä kyllä ainakin sanon just näin, ja ihan avoimesti.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.10.2018 23:49:52

Awaclus kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:
Awaclus kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Mun mielestä ei ole. Esim Awaclusilla tässä pelissä oli tasan 0 syytä pudottautua. Se, että sinua epäillään (rippumatta joukkueestasi), ei ole syy pudottautua.


On se, jos sillä tavalla tiimisi pääsee eroon niistä epäilyksistä.

Ei ole. Se ei ihan oikeasti ole. Jos sä et sitä tajua niin tästä on turha keskustella enempää.


Kyllä on. En pystyisi elämään itseni kanssa, jos olisin tehnyt tiimini kannalta huonon ratkaisun ja jatkanut peliä siitä huolimatta, että tarjolla oli ratkaisu, josta oli enemmän hyötyä.

Okei. Me ei sitten varmaan koskaan enää pelata samassa pelissä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset v

ViestiKirjoittaja Keturin » 18.10.2018 00:04:28

Awaclus kirjoitti:Kun lähetin esimerkkipelejä Dominion Strategystä, valitsin tahallaan sellaisen pelin, jossa hyviksenä pelasin huonosti, ja pyrin muutenkin antamaan itsestäni mahdollisimman paljon sellaista kuvaa, että pelaan hyviksenä huonosti, jotta olisi uskottavaa, että olen hyvis, joka pelaa huonosti. Jos olisin lähettänyt sen sijaan esimerkin siitä, miten pelaan hyviksenä hyvin, olisi ollut ilmiselvää, että olin tässä pelissä pahis, koska on valitettavasti totta, että en osaa jäljitellä sitä pahiksena.


Mä kyseenalaistin tän sun väitteen, että sä olisit hyvis koska postasit hyvispelejä joissa oot pelannu samalla tavalla- Sä valehtelit pitkin peliä - kuten pahiksen kuuluukin valehdella, siinä ei varsinaisesti ollu mitään vikaa-, että olisit hyvis. Mä en ikinä uskonu sua.

Keturin kirjoitti:
Awaclus kirjoitti:
Halima kirjoitti:Nyt Awaclus joku roti. Uskon että olet hyvis, mutta jos sun asenne peliin on tämä, niin mäkin alan olla sillä kannalla, että sut on sama lynkata. Se lynkkaus nimittäin tällaisella pelityylillä tulee varmasti jossain vaiheessa, ja silloin se on parempi tehdä aiemmin kuin myöhemmin. Ota itseäsi niskasta kiinni, lopeta trollaus ja ala pelata niinkuin kunnon kyläläinen!


Asenteeni peliin on se, että aion voittaa. Lynkkaus on estettävissä hyvinkin helposti, jos hyvikset keskittyvät pahisten etsimiseen sen sijaan, että lynkataan yksi hyvis siksi, että ei olla samaa mieltä hänen pelityylistään.


Ketään ei kiinnosta miten oot tätä peliä aikasemmin pelannu, juonittelupelien perussääntöihin kuuluu ettei edellisistä peleistä puhuta. Jos sä et pyri joukkuepeliin, eli kylän voittoon niin ei kylä sua tarvitse. Itseasiassa itseensä kohdistuvaa luottamusta rakentava pahiskin ois vähemmän haitallinen kylälle, kuin sinä tällä hetkellä. Sä vain sotket peliä puhumalla itsestäsi ja vaihtoehtoina on joko et skarppaat tai poistut.


Mä kyselin vielä pitkälle peliin, että onko joku oikeesti fact checkannu sun pelihistorian, että ootko aina pelannu samalla tavalla hyvistä. Jengi oli kuitenki laiskoja ja imi sun pajunköyden 100%, Xatalos etunenässä.

Keturin kirjoitti:Oon tässä miettiny myös Xatalosin ja Awan herkkää suhdetta pitkin peliä. Jotenki Xatalos on kyllä vakuuttunut Awaclusin hyviksiydestä perustuen näihin aikaisempiin pelilogeihin - oliks joku muu katellu niitä? -, minkä takia häntä ei missään nimessä kannattaisi lynkata. Ääni kuitenki heilahtaa välillä Awan suuntaan, kun muita vaihtoehtoja ei tunnu olevan, mutta mitään committaamista ei ole havaittavissa. Hyödyllisen idiootin utilisointi tuntuu kuitenki kiinnostavan enemmän ja Xatalos on muutamat kerrat pelin aikana lähes proaktiivisesti kutsunut Awaclusin mekastamaan peliin ja siinä ohella suitsuttelee häntä hyvispelaajaksi.

Xatalos: koetko, että Awa pääsis tuosta samasta luupistaan irti? Jos et, niin miks kannustat sitä jatkamaan tota täysin tyhjää räksytystä?

Onko joku dataa lukenut tullut samaan johtopäätökseen Xatalosin kanssa, että Awa on varmasti hyvis ja tähän tulkintaan kantsii luottaa?


Sä valitsit pelin alussa pahistiimin voiton kannalta huonon ja slotillesi hyvin raskaan strategian heti pelin alkaessa. D2 sun täysin itse aiheutetut olosuhteet oli niin huonot, että sulla ei ollu mitään mahdollisuuksia selvitä elossa LyLo-tilanteeseen jossa sä olisit voittanu. Sä päätit ratkaista tilanteen niin, että pudottaudut pelistä ja annat varapelaajalle mahdollisuuden aloittaa oman pahisslottinsa peli "alusta". Sä olet avoimesti myöntänyt pudottautuneesi pelistä pois jotta hyvistiimin readit sun slotista menis pilalle. Jos tästä johtuen pahikset ois jotenki onnistunu voittamaan pelin ja asia ois siinä vaiheessa käyny ilmi niin tästä ois noussu aivan erilainen metakka eikä kukaan ois tunnustanu pahistiimin voittoa. Se on ihan legit huijaamista eikä se ole ok. Sun olis pitäny maksaa ne ite aiheuttamasi laskut lynkkautumalla tai kärvistellä peli sun itse keräämäsi hiitin kanssa loppuun asti.

Mä oon edelleen legit pahoillani mun omasta käytöksestäni sua kohtaan pelin aikana, mut tää constant vastaanväittäminen ja kyvyttömyys nähdä miten sun ratkaisu pudottautua pois oli ongelmallinen alkaa ihan oikeesti pikkuhiljaa meneen vähän yli.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2018 finaali

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron