Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset vei!

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Keturin » 02.10.2018 02:28:50

(Moi vaan kaikki)

Awaclus kirjoitti:
Zey kirjoitti:Awaclus selkeästi räiskii vaan ääniä tekemättä mitään johtopäätöksiä. Vähän kyl mietityttää homman avoimuus, koska tolla tavalla voi saada ittensä lynkattua helposti, ellei hallitse myös niitä jälkiseurauksia. Sikäli kyl Awaclus vaikuttaa pelaajalta, joka tietää mitä on tekemässä, eikä niin vaan huvikseen hommaa tee.


Teen kyllä johtopäätöksiä, mutta on useita syitä, miksi en postaa niitä julkisesti (missä useita = 2). Ensinnäkin, jos perustelisin kaikki ääneni, pahisten olisi superhelppoa vastata niihin nimenomaisiin syytöksiin, jotka olen esittänyt, ja lopettaa sillä tavalla toimiminen jatkossa, ja niin keissi kuolisi samantien siihen paikkaan ja olisi vaikeaa päästä siitä uudestaan jäljille. Sen sijaan, jos pahiksen (tai hyviksen) on puolustauduttava keissiäni vastaan tietämättä, mistä syistä hän on joutunut epäilykseni kohteeksi, tämä puolustus itsessään voi osaltaan auttaa sekä minua että muita hyviksiä lukemaan häntä oikein.


Sori, en oo pelannu tätä peliä vielä ihan hirveesti ni en tiedä miten täysin nollaperusteisiin syytöksiin vasta-argumentoidaan. En myöskään ymmärrä miksi kenenkään pitäisi millään tavalla reagoida ääniin joihin johtaneet johtopäätökset kieltäydytään jakamasta. Mä en koe meidän olevan samalla puolella, jos sokea luotto omaan pelityyliisi on joku Jeesus joka "auttaa (muita) hyviksiä tulemaan hyviin johtopäätöksiin". Hyviin johtopäätöksiin, kenen kannalta?

++Awaclus

//Zey kerkes välii, luettu
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Tube » 02.10.2018 04:23:57

Moi kaikki. Oispa unta. Melatoniini, auta jo.

Zey kirjoitti:Lisäksi jos pahis ei tiedä, että hänen kanssaan on yritetty ystävystyä, hän voi myöhemmin pelissä yrittää claimata taviksen roolia -> saadaan hänestä varma pahis.


En menisi noin pitkälle. Itse olen ainakin joskus hyviksenäkin väittänyt olevani tavis, vaikka mulla on ollut erikoisrooli, jotta olen vielä päässyt yhden tai kaksi yötä käyttämään rooliani. Toki mutulla paljon useammin pahiksena tulee moista jekutettua, että sikäli olet oikeilla jäljillä.

raynpelikoneet kirjoitti:Mielestäni jo tuo alkuperäinen pahireadi oli iso !!!! koska en oikeasto usko, että joku voi ihan oikeasti ajatella Awaclusin avauksen tekevän hänestä mafian.


Täällä yksi lisää, joka näki avauksen tosi epäilyttävänä, mutta sen jälkeiset viestit ovat vielä tehneet mielipiteestäni vahvemman. Alun viestit voisi vielä perustella "jee peli alkoi, vihdoin saa kirjoittaa" -asenteen ilmentymisenä, mutta sen jälkeistä turhaa sopan sekoittamista ei. Awaclus ei edes perustele ääniään, vaan puhuu äänien perustelua vastaan. Tarkoitus on saada demokraattisesti päätettyä, kuka on epäilyttävin. Jos itse tekee jonkun havainnon, niin silloinhan on todella tärkeää tuoda se esiin, jotta muut hyvikset voivat verrata syytöksien perusteluita puolusteluiden perusteluihin, ja tehdä johtopäätöksiä siitä, kumpi on perusteltu paremmin. "Annan ääniä ja saatte arvata miksi" -äänestystapa ei tuota lainkaan tällaista keskustelua, ja ilman sitä on aika vaikea päästä mihinkään lopputulokseen. Pahikset voivat toki pelata esiin nostettua käyttäytymistä vastaan, mutta toisaalta tämäkin kerää ihmisten huomion: miksi se noin helposti muutti tapaansa pelata heti, kun sanottiin, että se on epäilyttävää? Jää ilmoille sellainen olo, että haluaa vaan olla äänessä ja vaikuttaa aktiiviselta ilman mitään oikeaa sisältöä viesteissä ja saada hommat sekaisin. On tietysti mahdollista, että pelaa hyviksenäkin, mutta jos pelaa, niin mielestäni melko heikko pelinavaus hyvikseltä. Jos itse hyviksenä lähtisin liikkeelle noin agressiivisesti, niin yleensä jäisin ainakin odottamaan, että siihen koukkuun tartutaan, enkä vaan vetäisi siimaa pois ja heittäisi uutta toiseen paikkaan. Täten: ++Awaclus.


Vähän tulevaa pohjustaen:

Tulen epävarmoissa tilanteissa ainakin itse antamaan äänet joillekin hyvin hiljaisille tyypeille, jotta pahikset eivät pääse pakenemaan hiljaisuuden ja lyhyeiden ja sisällöttämien viestien ansiosta. Hiljaisuus ei tietenkään tarkoita, että on pahis, mutta jos jollain ryhmällä on tarve antaa mahdollisimman vähän tarttumapintaa muille pelaajille, niin juuri pahiksilla. Enkä toisaalta tarkoita myöskään hiljaisuudella pelkästään viestien vähäistä määrää, vaan myös niiden sisältöä: tarjoaako pelaaja jotain kommentteja, joihin muut voivat ottaa kantaa, vai pyrkiikö hän olemaan teflon, johon mikään ei voi tarttua? raynpelikoneet mainitsi myös tuon äänten antamatta jättämisen: helpompi yrittää jäädä varjoon, jos ei anna tuonkaan vertaa tarttumapintaa muille, ja hyviksille on huono idea olla äänestämättä, koska pahiksilla äänestäminen on varmaan aika hyvin koordinoitua, ja äänestämättä jätetään vain silloin, kun pahikset tiiminä näkevät, että ei välttämättä ole tarvetta äänestää ketään tai että voi antaa jonkun hajaäänen jonnekin. Toivottavasti saataisiin patistettua kaikki antamaan ja perustelemaan äänensä.

Kannattaa myös varmaan vähän pitää silmällä sitä, että missä vaiheessa porukka äänestää ketäkin. Jos on heti alussa ollut äänestämässä tyyppiä, joka paljastuukin sitten pahikseksi, on aika paljon epätodennäköisempää, että hän on pahis, kuin tyyppi, joka antoi viidennen äänen lynkatulle.

Aika pitkälti tässä kyllä tulee vaan toisteltua jo esitettyjä havaintoja ja annettua niille validaatiota, mutta minkäs teet, kun oot paikalla vähän myöhemmin. En tiedä miksi, mutta Keturinin viesti vaikutti omaan silmään tosi peesailevalta, eikä uutta sisältöä ollut senkään vertaa kuin minulla on viestissäni, mistä johtuen aion ainakin jatkossa tarkkailla hänen viestejään vähän tarkemmin.
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Tube » 02.10.2018 04:28:33

Lisätään nyt vielä sen verran, että onneksi joku sentään sekoitti soppaa, jotta on jotain, mistä keskustella, jotta tulee kommentteja, joiden perusteella voi olla jotain mieltä muista pelaajista. En esimerkiksi olisi voinut tehdä havaintoani Keturinista ilman tätä, eli sikäli näen, että tämä ei välttämättä olisi aivan surkein mahdollisin tapa hyvikseltäkään pelata, mutta jos Awaclus olisi hyvis, hänen olisi pitänyt sekoittaa soppaa järkevämmin edellisissä viestissäni perustelluin syin.
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.10.2018 06:09:33

Tube kirjoitti:Aika pitkälti tässä kyllä tulee vaan toisteltua jo esitettyjä havaintoja ja annettua niille validaatiota, mutta minkäs teet, kun oot paikalla vähän myöhemmin. En tiedä miksi, mutta Keturinin viesti vaikutti omaan silmään tosi peesailevalta, eikä uutta sisältöä ollut senkään vertaa kuin minulla on viestissäni, mistä johtuen aion ainakin jatkossa tarkkailla hänen viestejään vähän tarkemmin.

Sinähän sanoit aivan täsmälleen saman mitä hänkin, käytit vain enemmän sanoja sen sanomiseen??
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Niacin » 02.10.2018 06:35:13

Äänitilanne:

Awaclus 4 (Zey, Xatalos, Keturin, Tube)
Meiz 1 (Awaclus)

Tällä hetkellä putoamassa Awaclus äänienemmistöllä.

Suoritetut puhepakot:
Aelina (3/3)
Awaclus (3/3)
Ebsuli (0/3)
Halima (1/3)
Keturin (1/3)
Meiz (2/3)
raynpelikoneet (3/3)
Tingle (0/3)
Tube (2/3)
Ustegius (0/3)
Violet (2/3)
Xatalos (3/3)
Zey (3/3)

Poissaolot:
-

Kuolleet:
-

Ensimmäinen päivä päättyy pe 5.10. klo 21!
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.10.2018 06:35:53

Nyt saa lupaamani etsiminen ja analysointi jäädä siihen asti kunnes olen nukkunut. Mutta vielä ennen tuota, Tube, viestissäsi on eräs mielenkiintoinen juttu joka saattaa paljastaa hyvinkin paljon sinusta. En vain tiedä kumpaan suuntaan. :D Joten minulla on sinulle pari kysymystä; Kuinka kokenut mafiapelaaja olet, ja pidätkö itseäsi hyvänä mafiosona? Olisiko sinulla linkata jotain (mieluiten viimeistä) pelaamaasi peliä, jonka olet pelannut mafiana?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Aelina » 02.10.2018 07:07:20

Olen koulussa, joten kunnon kommentointi jää iltaan, jos en nukahda. Tämä sivu on huonosti luettu.

Okei, eli ekana Zeyn kysymys. Awaclus pisti silmään siinä, että ääniä tuli useampi. Yksi ääni alkuun ok, mutta mikä pointti on laittaa niitä monia heti alkuun? Ja nuo Awacluksen perustelut ei vakuuta, ja moni on siitä sanonutkin, eli en tähän nyt perustele. Mutta toisaalta Awaclus vetää erittäin paljon huomiota itseensä juuri nyt, enkä tiedä olisiko pahikselle kannattavaa pelata noin. Toki hyviksenäkin tuollainen huomion vetäminen ja nuo perustelut on tosi kyseenalaisia, mutta Awaclus nosti itsensä juuri vahvaksi lynkkausvaihtoehdoksi jo päivän alussa, mikä on pahiksena jopa vähemmän kannattavaa kuin hyviksenä. Luulisi pahiksena olevan vähän varovaisempi.

Eli Awaclus epäilyttää melko vahvasti, mutta ei kai pahis voi olla noin ilmiselvä?

Mua tosin kiinnostaisi kuulla, miksi Zey meni tuohon ääneen vastaamaan. Alussa Awaclus kuitenkin heitteli niitä ääniä minne sattuu, eli ei vaikuttanut niin epäilyttävältä kuin perustelujensa jälkeen. Toki tässä on voinut olla Zeyn suunnalta pelkkää reaktionhakua, eli en tiedä onko epäilyttävää. Muuten Zeyltä on tullut hyviä perusteluja ja mielipiteitä.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 07:32:39

raynpelikoneet kirjoitti:En kyllä mitenkään ymmärrä miksi pitäisi olla läpinäkyvä jos jotain painostaa, varsinkin jos oma argumentti on että toinen on mafia koska on läpinäkyvä painostusääniensä kanssa (tuohonhan Zey käytännössä argumenttinsa "perustaa" nähdäkseni).

No, jatkan aiheesta aamulla kun tsekkaan yhen jutun jota en rupea puhelimella tekemään. Sinänsä ihan hyvää settiä so far että uskon vakaasti ettei mikään kaksikko teistä kolmesta oikeastaan voi olla yhdessä mafia.


Zeyllä oli kyllä useita ihan muita argumentteja mitkä laittoivat epäilemään Awaclusia, ja oikeastaan hänen mukaansa Awaclusin ”avoimuus” oli vain viite hyvyydestä, koska riskeerasi ehkä vähän liikaa tuolla asenteella?

Ei Awaclusin ääniä voi edes kutsua painostusääniksi, koska niihin on mahdotonta reagoida eli ne eivät luo mitään painetta kohteelle.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 07:39:43

Zey kirjoitti:Mitäpä muutakaan sitä tekis kun lukis uudestaan viestejä läpi. :D


Aelina

Pohtii paljon ystävystyjää. Vaikka aihe sikäli turvallinen (koska peliteknisyydet) ja loppujen lopuksi ei edes päätynyt pohdinnassaan mihinkään (eikä hänen tarjoamansa taktiikka mielestäni edes ole hyviksille järkevä), on ylipäänsä asian pohtiminen musta pieni positiivinen merkki. Ts. pahis pohtisi asiaa, jotta tietää miten varautua ystävystyjän ennustamisiin, mutta pohdinta tapahtuisi todennäköisemmin pahiskeskusteluissa kuin topassa. Tän lisäksi pahiksen kannattaa pohtia topassa jos a) voi esittää jonkun hyviksien kannalta hyvän suunnitelman, joka on kuitenkin sen verran itsestään selvä, että se keksittäisiin kuitenkin, mutta itse tuomalla voisi saada pinnoja, b) voi tuoda jonkun suunnitelman esiin, josta on hyötyä hyvisten lisäksi myös pahiksille, mutta käärii sen nättiin pakettiin, c) ”pohdinta”, joka on vain todella itsestään selvien asioiden toistelua, joka on lähinnä täytettä viestiin kun ei parempaakaan keksi, muttei oikeasti vaadi yhtään asian pohdintaa. Musta Aelinan viesti ei kuitenkaan sovi mihinkään kohtaan, koska a) suunnitelma ei toimi ja Aelina epäili sitä itsekin, b) ei oltu paketoitu ”tää on paras suunnitelma hyviksille ikinä” -pakettiin ja c) Aelina oli oikeasti pohtinut tätä. Musta siis vaikuttaa enemmän siltä, että Aelina hyviksenä on lähtenyt oikeasti tarkastelemaan, miten saataisiin hyöty irti ystävystyjästä, muttei vaan loppujen lopuksi löytänyt mitään varmaa taktiikkaa.

Lisähuomiona se, että mainitsi ensimmäisessä viestissään Awacluksen pistävän silmään, mutta mulle jäi ainakin auki, minkä suuntaisia ajatuksia Awacluksen käytös aiheutti?


Awaclus

Ensimmäisessä viestissään (yrittää) äänestää Ebsulia, mutta vaihtaa heti toisessa viestissään äänen raynpelikoneille, jolloin joko ei ollut alunperinkään ollut kiinnostunut samaan minkäänlaista reaktiota häneltä tai rayn viesti oli hänen mielestään oikeasti pahismainen, jolloin äänen siirto ”haluan randomilta pelaajalta jotain reaktiota, mistä lähteä liikkeelle -> pelaaja, joka oikeasti epäilyttää” on perusteltu. Rayn viesti on kuitenkin omaan silmään neutraali, eikä Awaclus ole antanut mitään perusteluita, mikä viittaa enemmän siihen, ettei ollut kiinnostunutkaan reaktiosta, mikä viittaa enemmän siihen, että kyseessä on pahis, joka vain koittaa näyttää aktiiviselta pelin eteenpäin viejältä. Awa kuitenkin kieltäytyy useampaan otteeseen perustelemasta ja vaihtaa taas ääntään. Nämä + viestien sävy viittaa enemmän siihen, että Awa koittaa olla piikki lihassa, eikä niinkään yritä vaikuttaa aktiiviselta (ja ylipäänsä viestien perusteella vaikuttaa kokeneelta), mikä tekee hommasta hankalamman, sillä ensimmäinen on pahiksille vaarallisempaa toimintaa. Toisten tökkiminen ihan vaan tökkimisen ilosta johtaa usein siihen, että tökkijä lynkataan, mikä ei ole pahikselle hyvä. Awan kohdalla tää voi kuitenkin olla tarkoituksellinen valinta myöskin, sillä nimenomaa päättelyketju ”toi koittaa ärsyttää kaikkia -> tulee todennäköisesti lynkatuksi -> pakkohan pahiksen ois tiedostaa toi -> tuskin on pahis” taas on pahikselle hyödyllinen, koska tällöin pahis saa käyttäytyä ihan miten pahismaisesti vain ja silti säilyy hengissä – ja jos vain saa ton päättelyketjun aikaiseksi, niin tää voi olla ”turvallisempikin” tapa pahikselle pelata verrattuna perushyviksen esittämiseen, sillä ensimmäisessä saa mokailla miten paljon vain, eikä mokista kiinni jääminen johda lynkkaukseen.

Ja sit päästäänkin siihen viestiin, joka sekoittaa vielä taitavammin pakan. :D Nimittäin tähän. Hän perustelee perustelemattomuuttaan aika vakuuttavasti. (Ja tässä vakuuttavuudella tarkoitan sitä, että vaikuttaa siltä, että hän oikeasti ajattelee niin, vaikken itse voi ymmärtää miten ihmeessä hän on tuollaiseen ajatusmaailmaan päätynyt.) Jos hänen ajatusmaailmansa on oikeasti toi, niin se tekee hänen käytöksestään neutraalin, koska noin hän tekisi tuolla ajatusmaailmalla oli hänen roolinsa mikä vain, eikä sieltä löydy roolin antamaa motiivia takaa (tai löytyy siitä, että miten moni on feikkiääni ja miten moni vain salatusti perusteltu ääni, mut näitä on hankala erottaa varmasti toisistaan). Ja jos hän on tuolla linjalla, hänen rooliaan on todella vaikea selvittää, mikä on ongelma.

Mutta sitten Awa kuitenkin kyselee viesteissään multa kysymyksiä, jotka sitten taas ei musta ihan sovi tohon ajatusmaailmaan. Kuitenkin kyseessä on jonkin sortin epäilyskysymyksiä, jonka kysymisen ainakin itse rinnastan siihen, että hän antaa toiselle mahdollisuuden puolustautua ja osoittaa sen kohdan, mihin pitäisi puolustautua – vaikka tänhän piti olla hänen ajatusmaailmassaan se pointti, ettei hän halua tämmöstä mahdollisuutta antaa, mikä saa vakuuttavasta kirjoituksesta huolimatta epäilemään Awan esittämän ajatusmaailman todenmukaisuutta ja uskomaan ennemminkin pahikseksi, jolle tämä on taktiikka.


Eli summasummarum, tällä hetkellä uskoisin Aelinan hyvikseksi ja Awacluksen pahikseksi. Muista ei vielä ookaan ajatuksia herännyt. Mut nyt taidan mennä nukkumaan, et pääsen joskus ylöskin. :D



Vähän ylianalysoitu roolikeskustelua varmaan. Ei se voi kovin suuri osoitus hyvyydestä olla, jos rooleista laittaa järkevän viestin, koska se on yksi helpoimmista asioista pahiksena tehdä kerätäkseen puoli-ilmaista hyväksyntää pelaajilta.

Ihan mielenkiintoista pohdintaa kyllä Awaclusista. Tosiaan pari asiaa hänessä hämää edelleen, joten toivottavasti palaa ketjuun lähitulevaisuudessa.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 07:45:40

Keturin kirjoitti:Sori, en oo pelannu tätä peliä vielä ihan hirveesti ni en tiedä miten täysin nollaperusteisiin syytöksiin vasta-argumentoidaan. En myöskään ymmärrä miksi kenenkään pitäisi millään tavalla reagoida ääniin joihin johtaneet johtopäätökset kieltäydytään jakamasta. Mä en koe meidän olevan samalla puolella, jos sokea luotto omaan pelityyliisi on joku Jeesus joka "auttaa (muita) hyviksiä tulemaan hyviin johtopäätöksiin". Hyviin johtopäätöksiin, kenen kannalta?


1) Syytöksiin vasta-argumentoidaan argumentoimalla, miksi muiden pitäisi uskoa, että sinä olet hyvis.
2) Koska et pysty poistamaan itsellesi annettuja ääniä muuten kuin saamalla äänten antajat vakuutettua siitä, että olet hyvis.
3) Hyviin johtopäätösteen hyvisten kannalta. Et voi kiistää sitä, että olen näytellyt suurta roolia siinä, miten aktiivisesti peli on lähtenyt käyntiin, ja vaikka toistaiseksi nyt näköjään sillä ei ole ollut muuta vaikutusta kuin muutama matalalla-roikkuva-hedelmä -tyyppinen ääni itselleni, siitä tulee olemaan hyötyä myöhemmin.

Xatalos kirjoitti:Awaclusin tyyli tuntuu enemmän pahiksen taktiikalta, koska perusteettomat äänet sarjatulella eivät auta etsimään pahiksia. Ne eivät todellisuudessa painosta pahiskohdetta (yli)reagoimaan, koska eivät kannusta ketään muuta liittymään lynkkaukseen, joten koko ääni on ikään kuin hukattu ääni. Sen sijaan ne luovat pintapuolisesti aktiivista/aggressiivista mielikuvaa, mikä antaa vähän suojaa epäilyille, koska klassinen pahis pelaa siten että välttelee huomiota. Itse olen pahiksena pelannut pari kertaa tuolla tavoin ja se jopa voi hämätä yllättävän hyvin - runsasta äänten jakelua tulkitaan usein "aktiivisena pahisjahtina" vaikka tosiasiassa se on vain tarpeetonta taustamelua.

Lisäksi perusteeton äänestely mahdollistaa epämääräiset/mielivaltaiset äänestyskäytöksen muutokset tarpeen mukaan, mikä on ideaalinen tilanne pahiksena.


Jos et usko, että olen pelannut tällä tavalla hyviksenä neljä vuotta, voit toki käydä tarkistamassa asian Dominion Strategystä. Tässä esimerkiksi yksi melko viimeaikainen peli: http://forum.dominionstrategy.com/index.php?topic=18930

Xatalos kirjoitti:Olisi kyllä hyvä kuulla, miten tämä auttaa pelin ratkaisemisessa.


No varmaan jos kaikkien hyvisten on helppo nähdä, ketkä ovat pahiksia, niin se saattaa ehkä jollain tavalla auttaa pelin ratkaisemisessa.

raynpelikoneet kirjoitti:Toivottavasti kerrot ennen päivän loppua miten. Oken lisäksi esittänyt sinulle kysymyksen ja koska et ole antanut vastausta, en oikein voi tulla muuhun johtopäätökseen, kun että et osaa vastata.


Minäpä esitän sinulle sitten vastakysymyksen: miksi minun pitäisi uskoa, että sinä olet hyvis?
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 07:48:13

Meiz kirjoitti:Kurja juttu Halima :F Mutta, hienoa nähdä taas tuttuja nimiä kylän puolella, kuten myös uudet nimet :)

Hyviksille tuli erittäin hyvä kattaus rooleja tähän peliin. Ystävystäjä tosiaan toimii myös hyvis-ennustajana, ja ennustajan hyvis-skannaukseen voi luottaa. Jospa siis erikoiset tällä kertaa säilyisivät hengissä pelin myöhempään vaiheeseen, minkä jälkeen esiintulossa mahdollisten pahisten jengi jää hyvässä lykyssä todella pieneksi.

Rayn, ehdotus äänien antamisesta on hyvä! :D

Awalcus, mitä meinasit saada aikaiseksi jakamalla perustelemattomia ääniä?


Ainakin tunnetasolla tämä aloitusviesti ehkä eniten jäi vaivaamaan. Erityisen ”turvallinen” ja mitäänsanomaton viesti, vaikka päällepäin siinä kyllä tehdään paljon asioita. Melkeinpä näennäisaktiivisuuden määritelmä. Jos pitäisi pelkästään aloitusviestien perusteella äänestää, ääni menisi varmaankin tähän osoitteeseen.

Tämä itse asiassa vähän töksähti silmään jo eilen, mutta Awaclus/Zey veivät silloin kaiken huomion.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 07:52:21

Täällä onkin kätevästi jo näköjään esitetty minun puolestani argumentti siitä, että en pelaisi pahiksena tällä tavalla uudessa ympäristössä, kun tiedän, miten paljon huomiota tämä vetää puoleensa.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.10.2018 08:02:13

Hienoa että viestejä on luettavana yön jälkeenkin :D

Xatalos kirjoitti:Ei Awaclusin ääniä voi edes kutsua painostusääniksi, koska niihin on mahdotonta reagoida eli ne eivät luo mitään painetta kohteelle.

Naulan kantaan. Lähinnä nuo äänet keräävät reaktioita muilta pelaajilta, mikä on ihan ok keino saada peliä käyntiin. Se mitä Awaclus nyt tekee näiden kalastelujen tulosten myötä tulee kertomaan enemmän hänen roolistaan kuin itse äänien heittely, jään odottelemaan.
//Awaclus, ajatukset täsmää sen suhteen, että oikea tapa äänen poistoon on jatkaa omaa peliä ja sitä kautta vakuuttaa muut omasta roolista.

Zeyltä tuli hyvää analyysiä Aelinan avauksesta, samaa mieltä siitä että pahiksella todennäköisemmin olisi se valittu kanta erikoisten toiminnasta. Nyt tullut epämääräisempi pohdiskelu antoi enemmän hyvisvibaa Aelinasta.

raynpelikoneet kirjoitti:Niinno se ongelma mieleatäni on juuri siinä, että minä en näe Zeyn pelissä tätä "painostusta". Jos minä olisin Awaclus ja mafia en olisi lainkaan huolissani Zeystä, koska vaikka hän "painostaakin" ja on äänestänyt, hänen käytöksestään ja tavasta jolla hän Awaclusille puhuu huokuu mielestäni se, ettei hän ole ollenkaan varma omasta readistään.

Miten tuon readin epävarmuus viittaa siihen että Zey on pahis?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 08:02:29

Awaclus: Näyttää tosiaan siltä, että olet hyviksenäkin pelannut vähän samansuuntaisesti. Tosin enemmän itseäni kiinnostaisi tietää se, miten olet pelannut yleensä pahiksena? Tämä olisi nimittäin erinomainen tapa pelata pahiksena, etenkin jos on tuollainen ”peitetarina” eli että hyviksenäkin on tehnyt tällaista (epämääräisiä ääniä jne). Se vähentäisi huomattavasti riskiä tulla lynkatuksi epämääräisen pelityylin takia.

No, täytyy kyllä myöntää että on tästä keskustelua syntynyt, joten ei se täysin arvotonta ole ollut. Toisaalta ihan mahdollista, etä koko homma olisi sivuutettu (kuten rayn teki aiemmin) koska nuo äänet eivät kerro mitään. On varsin outoa luottaa sen varaan, että itse joutuu lynkkauslistalle ja siten edesauttaa informaation syntymistä. Enemmän tuntuu siltä, että yritit ennemminkin välttää lynkatuksi joutumista tällä tyylillä, joka ei anna mm. mahdollisuutta puhua itseään pussiin (koska ei ole ketjussa omia mielipiteitä).
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Aelina » 02.10.2018 08:15:03

Awaclus kirjoitti:Täällä onkin kätevästi jo näköjään esitetty minun puolestani argumentti siitä, että en pelaisi pahiksena tällä tavalla uudessa ympäristössä, kun tiedän, miten paljon huomiota tämä vetää puoleensa.

Mun mielestä sä tukeudut nyt ihan liikaa minun mielipiteisiini. Miten itse puolustautuisit? Mitä mieltä olet muista pelaajista?
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 08:15:59

Xatalos kirjoitti:Awaclus: Näyttää tosiaan siltä, että olet hyviksenäkin pelannut vähän samansuuntaisesti. Tosin enemmän itseäni kiinnostaisi tietää se, miten olet pelannut yleensä pahiksena? Tämä olisi nimittäin erinomainen tapa pelata pahiksena, etenkin jos on tuollainen ”peitetarina” eli että hyviksenäkin on tehnyt tällaista (epämääräisiä ääniä jne). Se vähentäisi huomattavasti riskiä tulla lynkatuksi epämääräisen pelityylin takia.

No, täytyy kyllä myöntää että on tästä keskustelua syntynyt, joten ei se täysin arvotonta ole ollut. Toisaalta ihan mahdollista, etä koko homma olisi sivuutettu (kuten rayn teki aiemmin) koska nuo äänet eivät kerro mitään. On varsin outoa luottaa sen varaan, että itse joutuu lynkkauslistalle ja siten edesauttaa informaation syntymistä. Enemmän tuntuu siltä, että yritit ennemminkin välttää lynkatuksi joutumista tällä tyylillä, joka ei anna mm. mahdollisuutta puhua itseään pussiin (koska ei ole ketjussa omia mielipiteitä).


Tässä on esimerkki pahispelistäni: http://forum.dominionstrategy.com/index.php?topic=17247 (Haddock oli toinen pahis tuossa). Yritän siis pelata vähän samaan tyyliin, mutta se saattaa jäädä vähän laimeaksi silloin kun tarkoituksenani ei ole oikeasti hyödyttää ketään lukemaan ketään. Jostain käsittämättömästä syystä yleensä silloin en joudu ollenkaan niin paljon epäilyksien kohteeksi.

Onhan tässä mahdollisuus puhua itsensä pussiin. Jos esimerkiksi minun näkökulmastani pitäisi olla selvää, että Meiz on hyvis, mutta äänestän häntä silti ratkaisevalla hetkellä joka saattaisi johtaa hänen lynkkaamiseensa, siitähän jää heti kiinni.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 08:23:37

Aelina kirjoitti:
Awaclus kirjoitti:Täällä onkin kätevästi jo näköjään esitetty minun puolestani argumentti siitä, että en pelaisi pahiksena tällä tavalla uudessa ympäristössä, kun tiedän, miten paljon huomiota tämä vetää puoleensa.

Mun mielestä sä tukeudut nyt ihan liikaa minun mielipiteisiini. Miten itse puolustautuisit? Mitä mieltä olet muista pelaajista?


No mitäs postasit mielipiteesi, jos et kerran halua, että minä tukeudun niihin. Tämän takia itse vältän omien mielipiteideni postaamista.

Puolustautuisin itse tällä tavalla kuin nyt olenkin jo puolustautunut ja edelleen puolustautumassa.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 08:38:56

Hm. Täytyy kyllä sanoa, että tämän pelin Awaclus tuntuu soveltuvan paremmin aiempaan hyvispeliinsä kuin pahispeliinsä (mm. oli pahiksena varovaisemman oloinen ja kyseli/puuhaili kaikkea turhaa enemmän kuin haastoi muita uhmakkaana). No, ongelmana on se, että Awaclusin aiempi hyvispeli olisi kuitenkin helppoa toistaa myös pahiksena, enkä yhtään ihmettelisi vaikka se olisi ollut johtoajatuksena tähän peliin tultaessa. Toisaalta isolta osin putosi pohja siltä alkuperäiseltä ajatuksestani, että tuskin hyvis lähtisi näin pelaamaan, koska selvästi Awaclus voisi niin tehdäkin hyviksenä.

Pidän nyt ääneni hänessä toistaiseksi kuitenkin, jos se rohkaisisi osallistumaan hyödyllisemmin pudotusuhan alla ollessa, ellei muuta.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 08:45:52

Awaclus kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Awaclus: Näyttää tosiaan siltä, että olet hyviksenäkin pelannut vähän samansuuntaisesti. Tosin enemmän itseäni kiinnostaisi tietää se, miten olet pelannut yleensä pahiksena? Tämä olisi nimittäin erinomainen tapa pelata pahiksena, etenkin jos on tuollainen ”peitetarina” eli että hyviksenäkin on tehnyt tällaista (epämääräisiä ääniä jne). Se vähentäisi huomattavasti riskiä tulla lynkatuksi epämääräisen pelityylin takia.

No, täytyy kyllä myöntää että on tästä keskustelua syntynyt, joten ei se täysin arvotonta ole ollut. Toisaalta ihan mahdollista, etä koko homma olisi sivuutettu (kuten rayn teki aiemmin) koska nuo äänet eivät kerro mitään. On varsin outoa luottaa sen varaan, että itse joutuu lynkkauslistalle ja siten edesauttaa informaation syntymistä. Enemmän tuntuu siltä, että yritit ennemminkin välttää lynkatuksi joutumista tällä tyylillä, joka ei anna mm. mahdollisuutta puhua itseään pussiin (koska ei ole ketjussa omia mielipiteitä).


Tässä on esimerkki pahispelistäni: http://forum.dominionstrategy.com/index.php?topic=17247 (Haddock oli toinen pahis tuossa). Yritän siis pelata vähän samaan tyyliin, mutta se saattaa jäädä vähän laimeaksi silloin kun tarkoituksenani ei ole oikeasti hyödyttää ketään lukemaan ketään. Jostain käsittämättömästä syystä yleensä silloin en joudu ollenkaan niin paljon epäilyksien kohteeksi.

Onhan tässä mahdollisuus puhua itsensä pussiin. Jos esimerkiksi minun näkökulmastani pitäisi olla selvää, että Meiz on hyvis, mutta äänestän häntä silti ratkaisevalla hetkellä joka saattaisi johtaa hänen lynkkaamiseensa, siitähän jää heti kiinni.


Ongelmana on nimenomaan se, että ”sinun näkökulmasi” ei aukea ulkopuolisille. Voit jälkeenpäin väittää mitä huvittaa, eikä aiempien viestiesi perusteella voi päätellä, valehteletko vai et. Satunnaiset äänet ovat kuitenkin merkityksettömiä, koska niiden vakavuusaste/perusteet eivät selviä mitenkään. Tämä melkein pakottaa lynkkaamaan sinut ennemmin tai myöhemmin, koska loppupelissä olisit vain taakka hyviksenä (helppo harhalynkkaus pahiksille ja hankala osoittaa hyvikseksi) ja toki myös hyvin mahdollisesti pahis.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 08:53:50

Xatalos kirjoitti:Ongelmana on nimenomaan se, että ”sinun näkökulmasi” ei aukea ulkopuolisille. Voit jälkeenpäin väittää mitä huvittaa, eikä aiempien viestiesi perusteella voi päätellä, valehteletko vai et. Satunnaiset äänet ovat kuitenkin merkityksettömiä, koska niiden vakavuusaste/perusteet eivät selviä mitenkään. Tämä melkein pakottaa lynkkaamaan sinut ennemmin tai myöhemmin, koska loppupelissä olisit vain taakka hyviksenä (helppo harhalynkkaus pahiksille ja hankala osoittaa hyvikseksi) ja toki myös hyvin mahdollisesti pahis.


Kyllä sen pitäisi aueta. Olen sanonut useita asioita ja antanut useita ääniä; en voi jälkeenpäin väittää mitään sellaista, joka ei käy järkeen aiempien sanomisieni tai äänieni kanssa.

Ääneni eivät ole satunnaisia, ja on strategiani kannalta hyvin tärkeää, ettei niiden perusteet selviä pahiksille. "Tämä melkein pakottaa lynkkaamaan sinut ennemmin tai myöhemmin, koska loppupelissä olisit vain taakka hyviksenä (helppo harhalynkkaus pahiksille" on itsensä toteuttava ennustus. Voi olla, että minua voi olla hankala osoittaa hyvikseksi tyhjiössä, mutta yritän pelata siten, että oikeat pahikset paljastuvat riittävän selkeästi, ettei minun lynkkaamiseni missään vaiheessa tule kysymykseen (ja jos tulee niin sit ei voi mitään, aina se ei onnistu).
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.10.2018 08:55:39

Zey kirjoitti:
Aelina kirjoitti:Roolinlukitsijanhan tulee osua ystävystyjään, ei kohteeseen. Eli ystävystyjän ei kannata tätä miettiä roolinlukitsijan kannalta. Ja sitten on tietysti se, että paljonko roolinlukitsijan osuessa saa tietoa (roolinlukitsija esti osumasta kohteeseen vrt et voinut ystävystyä). Mutta roolinlukitsija on samaan aikaan erittäin hyödyllinen, ja jossain määrin haitallinen rooli. Roolinlukitsija voi yötapottomasta yöstä päätellä jotain, mutta voipa myös estää erikoishyvisten voimat.

Uskoisin ystävystyjän saavan vain tietää, että ystävystyminen epäonnistui, eikä syytä siihen. Ja jos tulee tapoton yö, niin roolinlukitsija tietää pahiksen, koska mikään muu ei voi aiheuttaa tapotonta yötä.

Tätä viestittelyä lukiessa tuli mieleen, olisiko pahis-Aelina ollut tietoisempi tapottoman yön vaikutuksista.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 09:04:14

Awaclus kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Ongelmana on nimenomaan se, että ”sinun näkökulmasi” ei aukea ulkopuolisille. Voit jälkeenpäin väittää mitä huvittaa, eikä aiempien viestiesi perusteella voi päätellä, valehteletko vai et. Satunnaiset äänet ovat kuitenkin merkityksettömiä, koska niiden vakavuusaste/perusteet eivät selviä mitenkään. Tämä melkein pakottaa lynkkaamaan sinut ennemmin tai myöhemmin, koska loppupelissä olisit vain taakka hyviksenä (helppo harhalynkkaus pahiksille ja hankala osoittaa hyvikseksi) ja toki myös hyvin mahdollisesti pahis.


Kyllä sen pitäisi aueta. Olen sanonut useita asioita ja antanut useita ääniä; en voi jälkeenpäin väittää mitään sellaista, joka ei käy järkeen aiempien sanomisieni tai äänieni kanssa.

Ääneni eivät ole satunnaisia, ja on strategiani kannalta hyvin tärkeää, ettei niiden perusteet selviä pahiksille. "Tämä melkein pakottaa lynkkaamaan sinut ennemmin tai myöhemmin, koska loppupelissä olisit vain taakka hyviksenä (helppo harhalynkkaus pahiksille" on itsensä toteuttava ennustus. Voi olla, että minua voi olla hankala osoittaa hyvikseksi tyhjiössä, mutta yritän pelata siten, että oikeat pahikset paljastuvat riittävän selkeästi, ettei minun lynkkaamiseni missään vaiheessa tule kysymykseen (ja jos tulee niin sit ei voi mitään, aina se ei onnistu).



Tarkoitin satunnaisuudella sitä, että ne näyttävät ulospäin ainakin satunnaisilta, ja voit pahiksena muuttaa niiden syitä tarpeen mukaan pelin edetessä. Miten muutenkaan saa ketään pahista paljastettua, jos ei aiheuta mitään painetta pahiksille tai ohjaa ääniä näiden suuntaan?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 09:05:50

Xatalos kirjoitti:Tarkoitin satunnaisuudella sitä, että ne näyttävät ulospäin ainakin satunnaisilta, ja voit pahiksena muuttaa niiden syitä tarpeen mukaan pelin edetessä. Miten muutenkaan saa ketään pahista paljastettua, jos ei aiheuta mitään painetta pahiksille tai ohjaa ääniä näiden suuntaan?


Tarkoituksena on nimenomaan aiheuttaa painetta pahiksille.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 09:11:31

Täytyy kyllä sanoa että jos nyt olisin pahis ja äänestäisit minua, ei se aiheuttaisi minulle mitään vaaran tunnetta :D Yli puolet pelaajista täytyy kuitenkin vakuuttaa, eikä perusteeton ääni sitä mitenkään edesauta.

Toki aloitteleva pelaaja saattaa pelin alussa säikähtää, mutta mitä parempia pelaajat keskimäärin ovat (kuten olettaisin että aika hyviä tässä pelissä) ja mitä pidemmälle peli etenee, sitä vähemmän vaikutusta tuollaisella on.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 09:14:55

Onpa jännää ja erilaista aloittaa peliä näin, ettei itse olekaan aktiivisena mukana. Jotenkin tuntuu ehkä jopa helpommalta muutamista pelaajista mielipiteen muodostaminen, kun ei ole henkisellä tasolla niin "mukana" vielä tässä pelissä. :D Olen kirjoittanut tätä aikajärjestyksessä pomppien pelaajasta toiseen, eli saattaa vaikuttaa välillä sekavalta. On siellä kuitenkin pointti, koittakaa saada selvää! :D

Aelina
Ihan perusavaus, mutta sain hyvismäisemmän viban kuin Meizin avauksesta. Ystävystyjän miettiminen vaikuttaa hyvisnäkökulmasta tehdyltä.

Awaclus
Aloittaa pelin äänestelemällä sinne tänne. Tästä on tosi moni Awaclusta kritisoinut ja epäillyt, äänestänytkin. Itse nyt kuitenkin myöhemmin peliin palattuani huomaan, että nimenomaan Awacluksen selittämätön äänipoukkoilu on se, joka sai pelin käyntiin. Ja tämä on mielestäni hyvismäistä jos mikä! Pahiksen ei kannattaisi tehdä itsestään tällaista helppoa kohdetta missään vaiheessa peliä, koska kyllä hän varmaan kokeneena pelaajana tietää, että tällä voi hyvinkin saada epäilyjä niskaansa. Awacluksen roolista mulla on tän pelin vahvin tutina, ja se tutina sanoo että Awaclus on hyvis.

Vaikka uskonkin, että Awa on hyvis, mun mielestäni hänen tulisi pohtia uudestaan tätä:
Awaclus kirjoitti:Toisekseen, varsinkin pelin loppupuolella, en välttämättä halua olla täysin rehellinen kaikkien äänieni kanssa, koska jos esim. viimeinen pahis on päättämässä, kenet jättää henkiin 2v1:een, päätöstä hankaloittaa se, jos hän ei voi laskea sen varaan, että minä äänestän viimeisenä päivänä tietyllä tavalla. Aika usein myös selviänkin pelin loppupuolelle asti ainakaan tulematta pahisten tappamaksi, juuri siitä syystä että valitettavasti on totta, että tällä tavalla voi joskus joutua aiheettomasti lynkatuksi, varsinkin ennestään tuntemattomien pelaajien kanssa.

Tässä pelissä hyviksen tärkein tavoite ei kuitenkaan ole selviytyä loppupeliin, vaan lynkata ne pahikset. Ja jos hyvikset rupeavat valehtelemaan (mutkat suoriksi -> jos ei ole rehellinen, valehtelee), on tosi vaikea erottaa niitä hyviksiä pahiksista, ja varsinkin siellä viimeisenä päivänä on hankalaa, jos mukana on hyvis, joka on valehdellut, koska hän saattaa helposti joutua lynkatuksi ja täten antaa pahiksille sen voiton.

Ebsuli
Ei herännyt.

Keturin
Vain yksi lyhyt viesti, jossa lähtee mukaan Awacluksen epäilijöihin. Ei ainakaan hyviksiin mene tämän viestin perusteella.

Meiz
Aloitti tosi mitäänsanomattomalla viestillä, en sano puolesta vielä muuta kuin että ei ainakaan hyvisvibata. Toinen viesti parempi sävyltään, mutta ei ota kantaa pelaajiin. Kolmas pysyy samalla turvallisella linjalla, lähinnä vain mukailee toisten mielipiteitä ja esittää jonkin kysymyksen jollekin pelaajalle. Tämä mitäänsanomaton avaus on tavallaan ominaista Meizille, mutta SM-pelissä odottaisin häneltäkin vähän vahvempaa kannanottoa kyllä jo alkupelissä. Vähän pahisvibattaa.

raynpelikoneet
Aloitus perusrayta. Lähtee haastamaan Awaclusta itselleen ominaiseen tapaan, mikä ei sinänsä puolesta kerro mitään. Ei lähde puhumaan erikoisroolisuunnitelmista, mikä viittaa minusta ennemmin hyvikseen kuin pahikseen.

Tingle
Ei herännyt.

Tube
Outo kommentti, että on joskus hyviserikoisena väittänyt olevansa tavis. En suosittele ketään tekemään tätä koskaan, koska se sekoittaa peliä ja hyvisten on vaikea pysyä asioista kärryillä jos hyviksetkin valehtelee. Lähtee myös mukaan Awan äänestäjiin. Sitten kuitenkin toteaa, että tulee antamaan äänet hiljaisille tyypeille -> ristiriita Awan äänestämisen kanssa! Tube on ihan oikeassa siinä, että nimenomaan pahiksilla on tarve antaa mahdollisimman vähän tarttumapintaa muille pelaajille. No mutta Awahan nimenomaan on antanut tarttumapintaa, ja Tube tarttui siihen. Tämä ristiriitaisuus epäilyttää.

Ustegius
Ei herännyt.

Violet
Lyhyet välikommentit ystävystyjäsuunnitelmaan ja roolimietintään ottamatta kantaa pelaajiin. Ei riipu puolesta.

Xatalos
Xatalos astui peliin, kun oli jo (minun mielestäni) selvää, että Awacluksen hyppelyäänestys oli pelin käynnistävä voima. Tämä huomioon ottaen, on minusta kummallista, että Xata lähtee Awaa siitä epäilemään. Lisäksi tuntuu, että epäilyperuste on se, että "Itse olen pahiksena pelannut pari kertaa tuolla tavoin". Se, että Xata on pelannut pahiksena jollain tavalla, ei tarkoita automaattisesti, että kaikki sillä tavalla pelaavat ovat pahiksia. Olen myös täysin eri mieltä Xatan kanssa Zeystä, sillä minulle Zey ei ole antanut positiivista ensivaikutelmaa. Tähän Xatan avaukseen mennessä peliä lukiessa minun on vaikea uskoa, että hyvä hyvispelaaja olisi tullut noin päinvastaisiin johtopäätöksiin kuin minä, joten Xata epäilyttää kyllä ihan kunnolla.
Xatalos tekee myös samaa kuin Zey, eli lieventää epäilystään Awaa kohtaan, mutta ei poista ääntään.

Zey
Ylipirteä avaus, yllättävän vähän asiaa rooleista ekassa viestissä. Yllättävän "väärää" mieltä siitä, että äänien heittely ei auttaisi hyviksiä -> kuten sanoin Awaclus-kohdassa, tuo äänien heittely nimenomaan sai pelin nopeasti käyntiin, eli auttoi hyviksiä. Zey vähän pakittaa epäilyksensä kanssa Awaclusta kohtaan, mutta jättää kuitenkin äänensä paikalleen. Tämä on minusta vähän epäilyttävää, koska en näe motivaatiota miksi hyvis-Zey tekisi näin.
Pitkässä kokoomaviestissään Zey käy kyllä Awaclusta aika monipuolisesti läpi, tämä vaikuttaa enemmän hyvis-Zeyviestiltä.
Zey kirjoitti:Ystävystyjä käyttääkin näköjään kykynsä ennen pahiksia, joten päivällä lynkkauksen pelko ei oo ongelma.

Onko tässä jokin ajatushärö, vai miksi en ymmärrä mitä tarkoitat?

-------------------------

Hyvismäiset
Awaclus
Aelina
raynpelikoneet

Neutraalit
Keturin
Violet

Pahismaiset
Meiz
Tube
Zey
Xatalos

Ei heränneet
Ebsuli
Tingle
Ustegius

++Xatalos
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 10:02:13

Halima yrität ilmeisesti sanoa, että Awaclusin strategia oli kerätä itseensä negatiivista huomiota ja siten ”herätellä” peliä. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa, koska hän on selkeästi sanonut ettei tämä ole mikään ”aloittelukikka” ohjata huomio itseensä vaan ”pitkän tähtäimen suunnitelma painostaa kohteitaan”, mikä ei kuitenkaan tunnu lainkaan toimivalta hyvisnäkäkölulmasta - eihän näihin kohteisiin ole mitään painetta tullut eikä tule olemaankaan tällä taktiikalla. Lisäksi moni on häntä kiitellyt tästä ”aktiivisuudesta”, vaikka ei se ole oikein mitään vaatinut tai hyödyttänyt (paitsi epähuomiossa kun itse joutui epäilyksien kohteeksi). Todennäköisempi skenaario olisi ollut se, että hän vain oleskelisi ketjussa vaikuttamatta mitenkään tapahtumiin, jos esim. jotakin kiinnostavampaa olisi sillä välin ehtinyt tapahtua.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 10:08:35

En yritä ollenkaan sanoa tuota. Yritän sanoa, että Awacluksen pelityyli on hyvä pelin alulle, mutta loppua kohden jos jatkuu saman tyylisenä, yhä hankalampi hyviksille. En siis kehu sinänsä Awan pelityyliä, mutta itse luulen silti, että Awa on hyvis.

Olisiko sinulla jotain sanottavaa minun epäilyksiini sinua kohtaan? Onko oikeasti epäilyperusteesi Awaa kohtaan tuo minkä sanoin, ja jos/kun nyt tuntuu että epäilyksesi ovat lieventyneet, miksi pidät äänesi yhä siellä?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Ustegius » 02.10.2018 10:13:26

Heissan kaikki! Kirjoitan tälleen ketjua muuten vielä lukematta, ilmoittaakseni läsnäolostani, vaikka oonkin uusi ja missasin ensimmäisen yön. Maanantaisin on reenit kymmeneen, ja työt alkoi aamukahdeksalta. Palailen tarkemmin astialle illasta, mutta koitan tässä työpäivän lomassa lukea ketjua kiinni!

Myös - tiesin että olen oikea velho vaikka en kirjettä en saanutkaan. Pakko olla Voldemortin juonia jästisyntyisten karsimiseksi Tylypahkasta.
Avatar
Ustegius
Kyläläinen
 
Viestit: 10
Liittynyt: 22.09.2018 14:11:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 10:19:33

Xatalos kirjoitti:mikä ei kuitenkaan tunnu lainkaan toimivalta hyvisnäkäkölulmasta - eihän näihin kohteisiin ole mitään painetta tullut eikä tule olemaankaan tällä taktiikalla.


Kyllä se on tässä viimeisten neljän vuoden aikana ihan hyvin toiminut. On huomionarvoista itsessään, jos joku ei millään tavalla reagoi saamiinsa ääniin.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 10:31:33

Halima kirjoitti:En yritä ollenkaan sanoa tuota. Yritän sanoa, että Awacluksen pelityyli on hyvä pelin alulle, mutta loppua kohden jos jatkuu saman tyylisenä, yhä hankalampi hyviksille. En siis kehu sinänsä Awan pelityyliä, mutta itse luulen silti, että Awa on hyvis.

Olisiko sinulla jotain sanottavaa minun epäilyksiini sinua kohtaan? Onko oikeasti epäilyperusteesi Awaa kohtaan tuo minkä sanoin, ja jos/kun nyt tuntuu että epäilyksesi ovat lieventyneet, miksi pidät äänesi yhä siellä?


Se, että tuo on minulle tuttu pelityyli pahiksena, oli vain lisäsyy. Pääsyy oli se, että yleisesti ottaen tuo tyyli on monin verroin hyödyllisempi tekijälleen pahiksena kuin hyviksenä (jolloin se ei oikein mitään auta), kuten selitinkin jo. En nyt tiedä, miksi tarttuisit tuohon lisähuomiooni ja ohittaisit muut viestini.

Pidän ääneni Awaclusissa, koska parempaakaan kohdetta ei nyt ole, ja ehkä tästä äänikasasta hänellä vielä jotain kiinnostavaa seuraa. Meiz myös vähän epäilyttää tosin, muttei yhtä vahvasti tällä hetkellä.

Se vähän ihmetyttää, miksi mielestäsi on minun hirveää pitää ”perusteiltaan heikentynyt ääni” Awaclusissa, kun taas Awaclusin äänet ovat kaikki perusteettomia ja se on OK? Eikö tuolla logiikalla minun pitäisi säilyttää ääneni Awaclusissa synnyttämään painetta/keskustelua vaikka ajattelisinkin, että hän on hyvis? Miksi Awaclusin perusteettomat äänet ympäri ketjua ovat hyväksi keskustelulle, mutta minun lievemmin perusteltu ääni hänelle on pahiksen teko..?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2018 finaali

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron