Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset vei!

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 15:23:59

Eli suomeksi sanottuna epäilet mua koska mulla on huono tapahtuneiden asioiden muisti (oikeasti on, en huijaa) ja koska yhdistät mut Zeyhin. Ok. Mä voin kertoa, että pahiksena oisin käynyt tarkistamassa kuka se oli joka kävi niitä pelejä lukemassa, mutta hyviksenä oma nahka ei ole yhtä tärkeä kuin pahisten löytäminen niin en jaksanut. Tästä olen kärsinyt ennenkin.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 15:24:40

Tuo äskeinen siis vastauksena raylle.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.10.2018 15:24:45

"siivutetaan" :D
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 15:24:52

Tarkoitin sanoa: pelissä oli mukana paljon [minulle] uusia pelaajia [, jotka eivät tunteneet pelityyliäni].
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.10.2018 15:26:00

Halima kirjoitti:Eli suomeksi sanottuna epäilet mua koska mulla on huono tapahtuneiden asioiden muisti (oikeasti on, en huijaa) ja koska yhdistät mut Zeyhin. Ok. Mä voin kertoa, että pahiksena oisin käynyt tarkistamassa kuka se oli joka kävi niitä pelejä lukemassa, mutta hyviksenä oma nahka ei ole yhtä tärkeä kuin pahisten löytäminen niin en jaksanut. Tästä olen kärsinyt ennenkin.

Epäilen sua koska väität että unohdit kuka teki mitä, kun tämä kuka ja mitä on 100%:sti sinun keissisi Xatalosia vastaan...
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.10.2018 15:30:02

raynpelikoneet kirjoitti:
Halima kirjoitti:Eli suomeksi sanottuna epäilet mua koska mulla on huono tapahtuneiden asioiden muisti (oikeasti on, en huijaa) ja koska yhdistät mut Zeyhin. Ok. Mä voin kertoa, että pahiksena oisin käynyt tarkistamassa kuka se oli joka kävi niitä pelejä lukemassa, mutta hyviksenä oma nahka ei ole yhtä tärkeä kuin pahisten löytäminen niin en jaksanut. Tästä olen kärsinyt ennenkin.

Epäilen sua koska väität että unohdit kuka teki mitä, kun tämä kuka ja mitä on 100%:sti sinun keissisi Xatalosia vastaan...

Enkä minä syytä ketään huonosta muistista, unohdan itsekin asioita ja luen väärin. Mutta en kyllä tasan tarkkaan unohda kuka teki jotain kun syytän kyseistä henkilöä pahikseksi juuri tästä syystä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 15:30:48

raynpelikoneet kirjoitti:
Halima kirjoitti:Eli suomeksi sanottuna epäilet mua koska mulla on huono tapahtuneiden asioiden muisti (oikeasti on, en huijaa) ja koska yhdistät mut Zeyhin. Ok. Mä voin kertoa, että pahiksena oisin käynyt tarkistamassa kuka se oli joka kävi niitä pelejä lukemassa, mutta hyviksenä oma nahka ei ole yhtä tärkeä kuin pahisten löytäminen niin en jaksanut. Tästä olen kärsinyt ennenkin.

Epäilen sua koska väität että unohdit kuka teki mitä, kun tämä kuka ja mitä on 100%:sti sinun keissisi Xatalosia vastaan...

Joo ymmärsin. Ja mua on ennenkin epäilty siksi, että en muista, ja hyviksenä en jaksa tarkistaa kun siinä kohtaa sillä ei oikeasti ollut väliä kuka sen oli käynyt tarkistamassa.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.10.2018 15:37:23

No miksi sinun "keissisi" Zeytä vastaan kuulostaa siltä ettet oikeastaan halua sen olevan mikään keissi? Miksi et pidä minua hyviksenä kun minä pidän Zeytä pahiksena käytännössä samoista syistä kun sinäkin? Mutta sitten annat minulle hyvisluottoa jostain aivan absurdista syystä joka ei tee minusta oikeasti yhtään mitään.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.10.2018 15:42:39

Awaclus kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:
Awaclus kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Yksittäinen heikentynyt ääni ei ehkä niin painosta, mutta kyllä iso ääniläjä nyt paremman puutteessa vähän painostaa ja edistää peliä.


Millä tavalla se painostaa ja edistää peliä, että joudun todistelemaan, että strategiani on kilpailukykyinen käytettyäni sitä ihan onnistuneesti monta vuotta?

Siksi koska (katson tässä hyvispelisi threadia):

Players

LaLight – Mafia Goon (survived) – WINS
WestCoastDidds – VT (lynched day 5)
hypercube – Doctor (killed night 1)
chairs – VT (endgamed)
DatSwan – VT (killed night 3)
Xxraptorslayer96 Replacement: gkrieg – Doctor (killed night 2)
Hydrad – Mafia Rolecop (lynched day 2) – WINS
Awaclus – VT (lynched day 3)
Uncleeurope – VT (killed night 4)
infangthief – VT (lynched day 1)

Maifa voitti (eli strategiasi ei ollut onnistunut), sinut lynkattiin (eli strategiasi ei ollut onnistunut), setup on aivan uskomattoman town-favored (2 doctors ja 8vs2 -- kun normaalisti balanced game olisi 7vs2 eikä TODELLAKAAN mitään kahta kaupunkilaisroolia ja mafialle ehdottomasti roleblocker).


Kyseinen peli oli uusille pelaajille suunniteltu. Tämä tarkoitti sitä, että pelissä oli mukana paljon uusia pelaajia. Valitsin sen esimerkiksi demonstroimaan sitä, mitä haittaa siitä voi olla, jos hyvikset keskittyvät pahisten etsimisen sijaan minun pelityylini kritisointiin.

Kun sinä tykkäät sanoa tälleen niin sanon sitten minäkin; Miksi sinä et tekisi noin pahiksena tässä tilanteessa, ottaen huomioon että sinun päälläsi on jo ääniä, en nyt tarkalleen muista montako tuossa vaiheessa mutta monta kuitenkin? Miksi minun pitäisi ajatella että sinä olet hyvis? Se mitä ajattelen on irrelevanttia, miksi minun sinun mielestäsi pitäsi ajatella että olet hyvis, olet äänestänyt neljää pelaajaa joista yhden tiedän olevan kaupunkilainen ja kahdesta olen aika varma että he ovat myös. Sanottakoon vielä ettei minulla ole oikeastaa mitään hajua miksi olet heitä äänestänyt pl. Xatalos, mutta väitän että noin 80% todennäköisyydellä olet väärässä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 15:48:23

raynpelikoneet kirjoitti:No miksi sinun "keissisi" Zeytä vastaan kuulostaa siltä ettet oikeastaan halua sen olevan mikään keissi? Miksi et pidä minua hyviksenä kun minä pidän Zeytä pahiksena käytännössä samoista syistä kun sinäkin? Mutta sitten annat minulle hyvisluottoa jostain aivan absurdista syystä joka ei tee minusta oikeasti yhtään mitään.

Täh? Ehkä siksi että Zeyn alkupeli vaikutti pahismaiselta, mutta nyt viimeisimmät viestit on vaikuttaneet hyvismäisemmiltä. Niin että lopputulos tällä hetkellä huitelee jo jossain neutraalin tuntumassa, eli ei ole enää mitään "keissiä" Zeytä vastaan. Miten niin en pidä sinua hyviksenä? Pidänhän minä (muistaakseni :D ) sinua hyviksenä! Ja pitäiskö mun jokaiseen joista oon jonkun kanssa samaa mieltä, huomauttaa, että "oon tästä samaa mieltä"?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 15:52:39

raynpelikoneet kirjoitti:Kun sinä tykkäät sanoa tälleen niin sanon sitten minäkin; Miksi sinä et tekisi noin pahiksena tässä tilanteessa, ottaen huomioon että sinun päälläsi on jo ääniä, en nyt tarkalleen muista montako tuossa vaiheessa mutta monta kuitenkin? Miksi minun pitäisi ajatella että sinä olet hyvis? Se mitä ajattelen on irrelevanttia, miksi minun sinun mielestäsi pitäsi ajatella että olet hyvis, olet äänestänyt neljää pelaajaa joista yhden tiedän olevan kaupunkilainen ja kahdesta olen aika varma että he ovat myös. Sanottakoon vielä ettei minulla ole oikeastaa mitään hajua miksi olet heitä äänestänyt pl. Xatalos, mutta väitän että noin 80% todennäköisyydellä olet väärässä.


Halima olikin jo puolestani pistänyt kasaan ihan hyvän puolustuskeissin minulle:

1) Pahiksen ei kannattaisi tuossa määrin vetää huomiota ja epäilyksiä puoleensa
2) Pahiksena Awaclus (Xataloksen mukaan) pelasi varovaisemmin
3) Awaclus vaikuttaa rennolta, vaikka häntä epäillään joka suunnalta
4) Pahiksena on tosi vaikea ylläpitää noin aktiivista ja rentoa otetta läpi pelin, eli jos Awa on pahis, hän jää siitä kiinni kyllä myöhemmin.

Jos olet jostain kohdasta eri mieltä, niin voit toki tuoda asian julki, niin vastaan parhaan kykyni mukaan.

"Noin 80% todennäköisyydellä" väärässä oleminen ei oikeastaan ole mitenkään erikoista, kun ottaa huomioon, että lähtökohtaisesti kaikilla pahisepäilyillä on 75% todennäköisyys olla väärässä, joka on noin 80% jos pyöristetään lähimpään kymmeneen.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.10.2018 15:56:38

Halima kirjoitti:
Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti: Itse nyt kuitenkin myöhemmin peliin palattuani huomaan, että nimenomaan Awacluksen selittämätön äänipoukkoilu on se, joka sai pelin käyntiin. Ja tämä on mielestäni hyvismäistä jos mikä!

Musta pelin käyntiin saanti ei oo automaattisesti hyvismäistä. Musta hyvismäinen pelin käyntiin saanti on sellainen, jossa pelaaja lähtee epäilemään ja ottamaan kantaa muiden viesteihin, jolloin puhetta herää toki myös pelaajasta itsestään, mutta myös pelaajien kohteeksi ottamistaan pelaajista, jolloin on todennäköisempää, että huomion kohteena on myös pahis/pahiksia. Sen sijaan musta semmoinen pelin käyntiin saanti, jossa pelaaja kerää huomion vain ja ainoastaan itseensä, ei ole hyvismäinen, sillä jos kyseinen pelaaja on hyvis, niin hän takaa sen, että huomio ei ole pahiksissa, josta hyötyvät pahikset.

Ok. Olemme eri mieltä. Tästä on varmaan turha jaappasta enempää, tuskin kummankaan mielipide siitä suuremmin heilahtaa. Minusta pelin käyntiin saanti on käyntiin saanti ja hyvä niin. Sitäpaitsi puhutaanhan täällä ainakin nyt jo paljon muustakin kuin Awacluksesta.

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:Tämä mitäänsanomaton avaus on tavallaan ominaista Meizille, mutta SM-pelissä odottaisin häneltäkin vähän vahvempaa kannanottoa kyllä jo alkupelissä. Vähän pahisvibattaa.

Miksi pelin nimi vaikuttaisi Meizin peliin? Etkö usko, että Meiz hyviksenä tekee parhaansa muissa peleissä?

Kauhean vaikea kysymys. Varmaan tekee joo, mutta kyllä varmasti jokainen antaa vähän ekstraa, kun kyseessä on spesiaalimpi peli. Ja tuossa ehkä sanoitin ajatukseni huonosti, mutta jokin Meizin ekoissa viesteissä toi ennemmin mieleen pahis-Meizin kuin hyvis-Meizin. Enkä toki vieläkään oikein osaa sanoa mikä se on, eli ymmärrän kysymyksesi ja pahoittelen etten osaa vastata paremmin.

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:Ei lähde puhumaan erikoisroolisuunnitelmista, mikä viittaa minusta ennemmin hyvikseen kuin pahikseen.

Onko ray yleensä pahiksena puhunut erikoisroolisuunnitelmista?

Jos mun muisti ei ihan reistaile, niin ainakin yhdessä pelissä missä olin raynin kanssa pahis, raynillä oli aika pitkiäkin teorioita ja suunnitelmia erikoishahmojen käyttöön. Voi toki olla että muistan väärin, mutta silloinkin minusta on hyvismäistä jättää erikoisroolipohdinnat vähemmälle ja keskittyä itse peliin.

Zey kirjoitti:Tuben epäily taas vaikuttaa väkisin väännetyltä, kun edes faktat ei ole oikein.
Halima kirjoitti: Yllättävän "väärää" mieltä siitä, että äänien heittely ei auttaisi hyviksiä -> kuten sanoin Awaclus-kohdassa, tuo äänien heittely nimenomaan sai pelin nopeasti käyntiin, eli auttoi hyviksiä.

Äänien antamisessa ei oo vikaa, oonhan itekin antanut. Mutta jos nyt tarkastelee Awacluksen tekoja, niin hän on 1) saanut kaikki pohtimaan itseään – ja jos hän on hyvis, niin kaikkien huomio on keskittynyt hyvikseen, mikä tarkoittaa, että tämä huomio ei ole pahiksissa -> huono juttu hyviksille 2) hän on onnistunut keräämään jo 4 ääntä ja tämän perusteella olisi nyt kuolemassa -> sillä huomiolla, jonka hän on itseensä kerännyt, ei hän tällä hetkellä ole onnistunut vakuuttamaan muita hyvikseydestään vaan päinvastoin on kerännyt itselleen ääniä ja asettanut itsensä lynkkaus vaaraan -> jos hänet lynkataan ja hän on hyvis, ollaan tuhlattu yksi lynkkaus 3) viesteissään hän ei ole tuonut esille pointteja muista pelaajista -> ei johda pelaajia sinne pahiksien etsintään – ellei itse ole pahis. Millä tavoin tää on nyt hyviksien auttamista?

Puh, rankkaa selittää joka kohtaan. Me nyt vaan oikeesti ollaan perustavanlaatuisesti eri mieltä monesta asiasta, niin tuntuu että selittäminen ei oikeastaan edes paljon auta. Mutta. Joo, hän on saanut kaikki pohtimaan itseään. Hän on kerännyt ääniä. Nämä ovat ihan oikein. Tämä ei kuitenkaan poista sitä, että hän on minun mielestäni hyvismäinen. Sitten tuo "Hän ei johda pelaajia pahisten etsintään". Minusta johtaa, hän tekee sen vain omalla tyylillään. Esim. juuri Awacluksen ja Xatalosin välinen keskustelu johti minut Xatalosin pahikseuden jäljille. Ja niin, olen toistellut tätä toistelemasta päästyäni: hän ei minun mielestäni pelaa optimaalisella tavalla hyvikselle, mutta minun mielestäni jokaisella saa olla oma pelityyli, ja minun mielestäni Awacluksen pelityyli vaikuttaa hyvismäiseltä.

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti: Zey vähän pakittaa epäilyksensä kanssa Awaclusta kohtaan, mutta jättää kuitenkin äänensä paikalleen. Tämä on minusta vähän epäilyttävää, koska en näe motivaatiota miksi hyvis-Zey tekisi näin.

Miksi hyvis-Zey olisi poistanut äänensä pelaajalta, joka edelleen epäilyttää, vaikka alkoikin miettimään myös muita näkökulmia?

Nojoo, ei välttämättä miksikään. Kuitenkin pakittamalla poistit Awacluksen päältä sitä painetta, mitä ainakin oletan että epäilemällä ja äänestämällä sinne yritettiin saada. Toki pieni osa siitä paineesta ehkä jäi äänen muodossa.

Jos jotain hyvää tästä Zeylle selittämisestä haluaa löytää, niin ainakin se sai minut nostamaan Zeytä listallani ylemmäs. Tämä minun joka lauseeseen tarrautuminen on nimittäin hyvinkin sellaista, mitä hyvis-Zey tekee. Voi olla siis että Zey on hyvis. :D

Tämä on aivan uskomaton johtopäätös, miksi ikinä pahis ei puolustautuisi (kuten hyviskään)? Mitä sinä odotat Zeyn pahiksena tekevän? roll over and die? Hän ei sanonut mitään jonka millään tavalla pitäisi muuttaa mielipidettäsi koska kirjaimellisesti sanot olevasi kaikesta eri mieltä...
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 16:11:00

Kirjaimellisesti olen aikalailla kaikesta eri mieltä, mikä on ihan tuttua Zeyn kanssa. Me ollaan muistaakseni ennenkin väännetty Zeyn kanssa ollen molemmat hyviksiä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.10.2018 16:31:11

Awaclus kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Kun sinä tykkäät sanoa tälleen niin sanon sitten minäkin; Miksi sinä et tekisi noin pahiksena tässä tilanteessa, ottaen huomioon että sinun päälläsi on jo ääniä, en nyt tarkalleen muista montako tuossa vaiheessa mutta monta kuitenkin? Miksi minun pitäisi ajatella että sinä olet hyvis? Se mitä ajattelen on irrelevanttia, miksi minun sinun mielestäsi pitäsi ajatella että olet hyvis, olet äänestänyt neljää pelaajaa joista yhden tiedän olevan kaupunkilainen ja kahdesta olen aika varma että he ovat myös. Sanottakoon vielä ettei minulla ole oikeastaa mitään hajua miksi olet heitä äänestänyt pl. Xatalos, mutta väitän että noin 80% todennäköisyydellä olet väärässä.


Halima olikin jo puolestani pistänyt kasaan ihan hyvän puolustuskeissin minulle:

1) Pahiksen ei kannattaisi tuossa määrin vetää huomiota ja epäilyksiä puoleensa
2) Pahiksena Awaclus (Xataloksen mukaan) pelasi varovaisemmin
3) Awaclus vaikuttaa rennolta, vaikka häntä epäillään joka suunnalta
4) Pahiksena on tosi vaikea ylläpitää noin aktiivista ja rentoa otetta läpi pelin, eli jos Awa on pahis, hän jää siitä kiinni kyllä myöhemmin.

Jos olet jostain kohdasta eri mieltä, niin voit toki tuoda asian julki, niin vastaan parhaan kykyni mukaan.

"Noin 80% todennäköisyydellä" väärässä oleminen ei oikeastaan ole mitenkään erikoista, kun ottaa huomioon, että lähtökohtaisesti kaikilla pahisepäilyillä on 75% todennäköisyys olla väärässä, joka on noin 80% jos pyöristetään lähimpään kymmeneen.

Tiedän omakohtaisesti ettei noilla millään kohdalla ole mitään merkitystä, ellet tunne henkilöä paremmin. Olen periaatteessa samaa mieltä kohdasta 2, koska peleissä jotka linkkasit, mafiapelissäsi pelasit oikeasti miellyttävästi -> pelasit oikeasti mafiaa (en tarkoita ettetkö voisi jäädä kiinni, en lukenut niin tarkkaan), townpelissäsi olit kirjaimellisesti vain ja ainoastaan pain-in-the-ass (pardon my french), ja vaikka se ei tee kenestäkään mafiaa ei se sitä tarkoita että se tekee sinusta kaupunkilaisen, erityisesti ottaen huomioon että olit osaltasi auttamassa mafian voittoa (kun sinut lynkattiin -- toisaalta hammerasit itsesi joka on vieläkin typerämpää ellet ollut 99,85% pelistä oikeassa (tämä voisi oikeuttaa hammeramisen)), eikä se tee sinun strategiastasi hyvää, koska se ei ole hyvä.

Kaupunkilaisten löytäminen on lähtökohtaisesti paljon helpompaa kun mafian. Siinä Xatalos on täysin oikeassa, että jos sinä et anna itsestäsi mitään (selviä) merkkejä, sinun tunnistamisesi kaupunkilaiseksi on todella vaikeaa mikäli sellainen olet. Taas kerran, on irrelevanttia mitä minä mietin, koska minä en ole koko kaupunki ja sinun päälläsi on noin 50% pelin D1 äänistä tällä hetkellä, ja minua ärsyttää suunnattomasti se että koska en tunne pelaajia tarpeeksi hyvin en voi edes sanoa ketkä ovat ottamassa mielestäni helppoa tietä D1 lynkkaukseen antamatta mitään ulos itsestään, ja ketkä oikeasti uskovat että sinun käytöksesi tekee sinusta mafian. Pointti on että se, että sinut voidaan helposti lukea kaupunkilaiseksi vaikuttaa mafian lynkkaamiseen aivan yhtä paljon kuin se. että kerrot (ja perustelet!!) kuka on mafia. Kaikki eivät koskaan tule olemaan samaa mieltä, mutta lähtökohtaisesti, jos kaikki kaupunkilaiset todistavat kaupunkilaisuutensa tekemällä kaupunkilaisia asioita, mafialla ei ole tilaa piiloutua -> he joutuvat tekemään BS keissejä -> he jäävät kiinni. Kuten sanoin, minä en tiedä, tällä hetkellä, vaikka luulenkin sinun olevan kaupunkilainen, kuka BS:aa ja kuka ei.

Voit jatkaa valitsemallasi tiellä, eikä minua oikeastaan kiinnosta. Jos jatkat, niin sinut todennäköisesti lynkataan, jos ei D1 niin joku toinen päivä ja sillä mitä mieltä minä sinusta olen ei tule olemaan mitään merkitystä koska tällä hetkellä minä saatan jopa itse haluta poistaa sinut pelistä vain ja ainoastaan sen takia että ihan sama mikä joukkueesi on, olet tällä hetkellä +1 mafia koska minä en voi kertoa monesta pelaajasta jotka sinua äänestävät, ovatko he oikeasti tuota mieltä, vai piiloutuvatko he vain helpon lynkkauksen taakse ja perustelevat sillä tekemättömyytensä. Ja käytännössä kaikki pelaajat paitsi minä ja Halima ovat joko-tai. So go figure that...

En usko että olet mafia mutta tällä hetkellä pelaat 100%:sti mafia pussiin riippumatta joukkueestasi. Minua ei kiinnosta mitä mieltä tästä olet koska tiedän että se on totta.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.10.2018 16:42:06

Halima kirjoitti:Kirjaimellisesti olen aikalailla kaikesta eri mieltä, mikä on ihan tuttua Zeyn kanssa. Me ollaan muistaakseni ennenkin väännetty Zeyn kanssa ollen molemmat hyviksiä.

Varmasti olette, mutta nostat Zeytä listallasi syystä että hän vääntää sinun kanssasi, ei siksi että hänen sanomisensa kävisi sinulle jotenkin enemmän järkeen.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 16:46:33

Täytyy sanoa, että ehkä olin turhan antelias Zeylle. Olit rayn oikeassa siinä, että ei Awaclus-kommenttien lisäksi ole mitään kovin hyvää hänen filtterissään (lähinnä kaikenlaisia pieniä kysymyksiä, roolikeskustelua yms.). Awaclusiin suhtautuminen oli myös varsin empivää, eli jokaiseen argumenttiin melkeinpä liittyi jokin ehto tai vastalause (joka suoraan teki argumentista taas "neutraalin"). Käteen ei loppujen lopuksi jäänyt mitään vahvaa mielipidettä, vain pari mielipidettä jotka eivät oikeastaan sido mihinkään toimintaan tulevaisuudessa.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 16:52:01

raynpelikoneet kirjoitti:tällä hetkellä pelaat 100%:sti mafia pussiin riippumatta joukkueestasi. Minua ei kiinnosta mitä mieltä tästä olet koska tiedän että se on totta.


Miksi minua sitten pitäisi kiinnostaa, mitä mieltä sinä siitä olet?
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 16:52:40

raynpelikoneet kirjoitti:
Awaclus kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Kun sinä tykkäät sanoa tälleen niin sanon sitten minäkin; Miksi sinä et tekisi noin pahiksena tässä tilanteessa, ottaen huomioon että sinun päälläsi on jo ääniä, en nyt tarkalleen muista montako tuossa vaiheessa mutta monta kuitenkin? Miksi minun pitäisi ajatella että sinä olet hyvis? Se mitä ajattelen on irrelevanttia, miksi minun sinun mielestäsi pitäsi ajatella että olet hyvis, olet äänestänyt neljää pelaajaa joista yhden tiedän olevan kaupunkilainen ja kahdesta olen aika varma että he ovat myös. Sanottakoon vielä ettei minulla ole oikeastaa mitään hajua miksi olet heitä äänestänyt pl. Xatalos, mutta väitän että noin 80% todennäköisyydellä olet väärässä.


Halima olikin jo puolestani pistänyt kasaan ihan hyvän puolustuskeissin minulle:

1) Pahiksen ei kannattaisi tuossa määrin vetää huomiota ja epäilyksiä puoleensa
2) Pahiksena Awaclus (Xataloksen mukaan) pelasi varovaisemmin
3) Awaclus vaikuttaa rennolta, vaikka häntä epäillään joka suunnalta
4) Pahiksena on tosi vaikea ylläpitää noin aktiivista ja rentoa otetta läpi pelin, eli jos Awa on pahis, hän jää siitä kiinni kyllä myöhemmin.

Jos olet jostain kohdasta eri mieltä, niin voit toki tuoda asian julki, niin vastaan parhaan kykyni mukaan.

"Noin 80% todennäköisyydellä" väärässä oleminen ei oikeastaan ole mitenkään erikoista, kun ottaa huomioon, että lähtökohtaisesti kaikilla pahisepäilyillä on 75% todennäköisyys olla väärässä, joka on noin 80% jos pyöristetään lähimpään kymmeneen.

Tiedän omakohtaisesti ettei noilla millään kohdalla ole mitään merkitystä, ellet tunne henkilöä paremmin. Olen periaatteessa samaa mieltä kohdasta 2, koska peleissä jotka linkkasit, mafiapelissäsi pelasit oikeasti miellyttävästi -> pelasit oikeasti mafiaa (en tarkoita ettetkö voisi jäädä kiinni, en lukenut niin tarkkaan), townpelissäsi olit kirjaimellisesti vain ja ainoastaan pain-in-the-ass (pardon my french), ja vaikka se ei tee kenestäkään mafiaa ei se sitä tarkoita että se tekee sinusta kaupunkilaisen, erityisesti ottaen huomioon että olit osaltasi auttamassa mafian voittoa (kun sinut lynkattiin -- toisaalta hammerasit itsesi joka on vieläkin typerämpää ellet ollut 99,85% pelistä oikeassa (tämä voisi oikeuttaa hammeramisen)), eikä se tee sinun strategiastasi hyvää, koska se ei ole hyvä.

Kaupunkilaisten löytäminen on lähtökohtaisesti paljon helpompaa kun mafian. Siinä Xatalos on täysin oikeassa, että jos sinä et anna itsestäsi mitään (selviä) merkkejä, sinun tunnistamisesi kaupunkilaiseksi on todella vaikeaa mikäli sellainen olet. Taas kerran, on irrelevanttia mitä minä mietin, koska minä en ole koko kaupunki ja sinun päälläsi on noin 50% pelin D1 äänistä tällä hetkellä, ja minua ärsyttää suunnattomasti se että koska en tunne pelaajia tarpeeksi hyvin en voi edes sanoa ketkä ovat ottamassa mielestäni helppoa tietä D1 lynkkaukseen antamatta mitään ulos itsestään, ja ketkä oikeasti uskovat että sinun käytöksesi tekee sinusta mafian. Pointti on että se, että sinut voidaan helposti lukea kaupunkilaiseksi vaikuttaa mafian lynkkaamiseen aivan yhtä paljon kuin se. että kerrot (ja perustelet!!) kuka on mafia. Kaikki eivät koskaan tule olemaan samaa mieltä, mutta lähtökohtaisesti, jos kaikki kaupunkilaiset todistavat kaupunkilaisuutensa tekemällä kaupunkilaisia asioita, mafialla ei ole tilaa piiloutua -> he joutuvat tekemään BS keissejä -> he jäävät kiinni. Kuten sanoin, minä en tiedä, tällä hetkellä, vaikka luulenkin sinun olevan kaupunkilainen, kuka BS:aa ja kuka ei.

Voit jatkaa valitsemallasi tiellä, eikä minua oikeastaan kiinnosta. Jos jatkat, niin sinut todennäköisesti lynkataan, jos ei D1 niin joku toinen päivä ja sillä mitä mieltä minä sinusta olen ei tule olemaan mitään merkitystä koska tällä hetkellä minä saatan jopa itse haluta poistaa sinut pelistä vain ja ainoastaan sen takia että ihan sama mikä joukkueesi on, olet tällä hetkellä +1 mafia koska minä en voi kertoa monesta pelaajasta jotka sinua äänestävät, ovatko he oikeasti tuota mieltä, vai piiloutuvatko he vain helpon lynkkauksen taakse ja perustelevat sillä tekemättömyytensä. Ja käytännössä kaikki pelaajat paitsi minä ja Halima ovat joko-tai. So go figure that...

En usko että olet mafia mutta tällä hetkellä pelaat 100%:sti mafia pussiin riippumatta joukkueestasi. Minua ei kiinnosta mitä mieltä tästä olet koska tiedän että se on totta.


Joo, ampuisin kyllä varmaan Awaclusin pois tieltä jos olisin day vigi. Saa nyt nähdä, onko tämä kuitenkaan paras lynkkaus ekalle päivälle. Ei se tosiaan ihan hirveästi informaatiota antaisi, koska on niin helppoa hypätä Awaclusin kimppuun oli sitten hyvis tai pahis.. Ja niin, onhan tuo asenne aika "varomaton". Luulisi että vähän edes myötäilisi muita pelaajia pahiksena tässä vaiheessa, kuten teki tuossa linkkaamassaan pahispelissä
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.10.2018 16:54:28

Awaclus kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:tällä hetkellä pelaat 100%:sti mafia pussiin riippumatta joukkueestasi. Minua ei kiinnosta mitä mieltä tästä olet koska tiedän että se on totta.


Miksi minua sitten pitäisi kiinnostaa, mitä mieltä sinä siitä olet?

en yymmärrä kysymystä
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 16:55:13

raynpelikoneet kirjoitti:
Awaclus kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:tällä hetkellä pelaat 100%:sti mafia pussiin riippumatta joukkueestasi. Minua ei kiinnosta mitä mieltä tästä olet koska tiedän että se on totta.


Miksi minua sitten pitäisi kiinnostaa, mitä mieltä sinä siitä olet?

en yymmärrä kysymystä


Se oli semmoinen retorinen kysymys.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 16:55:24

Awaclus kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:tällä hetkellä pelaat 100%:sti mafia pussiin riippumatta joukkueestasi. Minua ei kiinnosta mitä mieltä tästä olet koska tiedän että se on totta.


Miksi minua sitten pitäisi kiinnostaa, mitä mieltä sinä siitä olet?


Kukaan muu kuin sinä ei kyllä tähän asti ole sanonut, että tuo olisi hyvä strategia. Päinvastoin. Kannattaisi ehkä kuunnella muita aina joskus - jos nyt olet hyvis. Pahiksena ymmärrän kyllä, että tätä ehkä kannattaa jatkaa siinä toivossa että pääset helpolla ja voit jatkaa loppupeliin asti tietojen pimitystä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.10.2018 16:57:16

Awaclus kirjoitti:Se oli semmoinen retorinen kysymys.

Ehkä sen ei kannattaisi olla jos olet kaupunkilainen ja sua kiinnostaa voittaa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 16:59:31

Puoliksi tekisi vain mieli jatkaa tällä ja lynkata Awaclus pois tieltä riippumatta mikä on. Toisaalta jos on hyvis, se kyllä hukkaisi vain koko ekan päivän..
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.10.2018 17:00:49

Aelina kirjoitti:Mua tosin kiinnostaisi kuulla, miksi Zey meni tuohon ääneen vastaamaan. Alussa Awaclus kuitenkin heitteli niitä ääniä minne sattuu, eli ei vaikuttanut niin epäilyttävältä kuin perustelujensa jälkeen. Toki tässä on voinut olla Zeyn suunnalta pelkkää reaktionhakua, eli en tiedä onko epäilyttävää. Muuten Zeyltä on tullut hyviä perusteluja ja mielipiteitä.

vastasiko Zey koskaan tähän mitenkään?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 17:01:52

Zeyn vastaus oli: "Koska Awaclus pisti silmään ja miksi sitä ääntään panttailemaankaan."
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 17:02:37

raynpelikoneet kirjoitti:
Halima kirjoitti:Kirjaimellisesti olen aikalailla kaikesta eri mieltä, mikä on ihan tuttua Zeyn kanssa. Me ollaan muistaakseni ennenkin väännetty Zeyn kanssa ollen molemmat hyviksiä.

Varmasti olette, mutta nostat Zeytä listallasi syystä että hän vääntää sinun kanssasi, ei siksi että hänen sanomisensa kävisi sinulle jotenkin enemmän järkeen.

No siis kun en yleensäkään ymmärrä Zeyn sanomisia. :D Nimenomaan se, että hän vääntää kanssani, on sitä tuttua Zeytä. Siinä oot toki oikeassa, että kyllä hän varmaan voisi tehdä sitä pahiksenakin, mutta eipä hän olekaan vielä noussut minun hyvislistalleni. Neutraalina tällä hetkellä.

Awaclus kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:tällä hetkellä pelaat 100%:sti mafia pussiin riippumatta joukkueestasi. Minua ei kiinnosta mitä mieltä tästä olet koska tiedän että se on totta.


Miksi minua sitten pitäisi kiinnostaa, mitä mieltä sinä siitä olet?

Nyt Awaclus joku roti. Uskon että olet hyvis, mutta jos sun asenne peliin on tämä, niin mäkin alan olla sillä kannalla, että sut on sama lynkata. Se lynkkaus nimittäin tällaisella pelityylillä tulee varmasti jossain vaiheessa, ja silloin se on parempi tehdä aiemmin kuin myöhemmin. Ota itseäsi niskasta kiinni, lopeta trollaus ja ala pelata niinkuin kunnon kyläläinen!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.10.2018 17:04:12

Xatalos kirjoitti:Zeyn vastaus oli: "Koska Awaclus pisti silmään ja miksi sitä ääntään panttailemaankaan."

okei kiitos, ei sitten enempää siitä
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 17:11:16

No, olen ihan tyytyväinen rayniin tähän mennessä.

(Onkohan se vaaran merkki? :P)

Miksi Meiz muuten mielestäsi olikaan hyvis?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 17:16:23

Xatalos kirjoitti:Kukaan muu kuin sinä ei kyllä tähän asti ole sanonut, että tuo olisi hyvä strategia. Päinvastoin. Kannattaisi ehkä kuunnella muita aina joskus - jos nyt olet hyvis.


Ei se sillä tavalla toimi. Ensinnäkään kukaan ei ole esittänyt sellaista argumenttia strategiaani vastaan, jota en olisi pätevällä vasta-argumentilla kumonnut. Toisekseen, vaikka nyt muuttaisinkin lennosta pelityyliäni, pelaisin varmaan aika huonosti sellaista strategiaa jota en ole koskaan aikaisemmin harjoitellut, kun taas tällä tavalla tiedän osaavani pelata ja päästä hyviin tuloksiin (tietysti riippuu myös muista pelaajista, sekä omasta sen kertaisesta suorituksestani, kuinka hyvin siinä onnistuu). Kolmanneksi, strategiani on nykyään yleisesti hyväksytty kilpailukykyisenä Dominion Strategyssä, jonka vuoksi minut myös esim. demokraattisesti valittiin heitä edustamaan viime vuoden Mafia Universen championships-turnaukseen; luotan tässä tapauksessa mieluummin sellaisten ihmisten mielipiteeseen, jotka ovat vuosien ajan nähneet kehitykseni pelaajana käyttäen tätä tyyliä, kuin sellaisten, jotka pelaavat kanssani ensimmäistä kertaa.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.10.2018 17:17:53

Xatalos kirjoitti:Miksi Meiz muuten mielestäsi olikaan hyvis?

En osaa selittää tarkasti. Tuntuu ottavan kantaa asioihin jotka häntä kiinnostavat (aka esim Halima kun voisi vain istua äänensä päällä) ja joo sitten Halima. :D Meizillä oli ihan ok pointteja mielestäni.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2018 finaali

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron