Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset vei!
Lähetetty: 29.09.2018 20:34:02
Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - Suomenmestaruuspeli 2018
PJ: Cameron
VPJ/APJ: Niacin
Pelityyppi: Peruspeli
Pelaajamäärä: 13
Äänestystapa: UÄ
Pelimode: Jitachi
Lokakuun sateinen keli hämärtyi iltaa kohti Tylypahkassa. Kivihirviöt linnan seinillä katsoivat tyhjin silmin alaspän, kun Bellatrix Lestrange asteli nopein askelin Yaxleyn kanssa kohti linnan lämpimänä hehkuvia valoja. Heidän vierellään kipitti laiha, selvästi kovia kokenut rotta, joka yritti pysyä seuralaistensa kintereillä. Kuu hohti kelmeästi sadepilvien utuisen harson läpi.
"En olisi kuuna päivänä uskonut, että Malfoyn poika saa meidät sisään linnaan", Bellatrix hymähti ivallisesti kuolonsyöjätoverilleen. Monijuomaliemipullo keikkui hänen viittansa sisällä olevassa taskussa. Kohta olisi aika vaihtaa ulkonäköä ja solahtaa Tylypahkan oppilaiden sekaan.
"Toisaalta Pimeyden Lordin suunnitelmat harvoin epäonnistuvat", Bellatrix lisäsi palvovaan äänensävyyn. "Minä niin odotan sitä, että pääsen taas tapaamaan kuraverisiä."
"Ai tapaamaan vai tappamaan?" Yaxley kysyi ja hymyili Bellatrixille ivallisesti.
"Mitäs luulet? Muista kuitenkin, että tärkeintä on löytää Potterin poika ja viedä hänet Pimeyden Lordille. Eiköhän hänen suojauksensa tipahda kun hän näkee kuinka hänen verenpetturiystävänsä alkavat laota ympärillä", nainen hymyili hyytävästi. "Piskuilan!" Bellatrix kivahti ja potkaisi rottaa. "Valmistaudu muuttumaan taas miehisempään olemukseesi! Tai siis siihen, mitä sinun kohdalla siitä on jäljellä", hän tokaisi ja heitti halveksuvan katseen rottaan, joka vinkaisi surkeana.
"Eiköhän vaihdeta vähän sopivampaan vaatetukseen." Yaxley totesi ja pysähtyi kaivamaan Tylypahkan kaavut laukustaan.
Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta, alkaen ja loppuen klo 21.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Ääni poistetaan boldattuna ja miinuksilla --Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Toisin kuin yleensä Kylän peleissä, edellistä ääntä ei tarvitse poistaa ennen uuden antamista, vaan uusin ääni on aina automaattisesti voimassa! Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.
Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan yönimi, eli kyseisen yön kohde, mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen.Kylässä on kaikissa peleissä käytössä varanimisysteemi. Erikoisroolihahmoilla on siis oikeus lähettää yönimen lisäksi myös varanimi. Tämä varanimi ei ole mikään virallinen, vaan on mukana vain siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimen voi antaa PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun yön vuorokausi on umpeutunut. Aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi. Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, roolit toimivat seuraavasti:
Pahikset: Tappavat sen, jota joku heistä viimeksi on äänestänyt.
Muut roolit: Eivät toimi.
Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Pelissä on puhepakko. Jokaisen pelaajan tulee kirjoittaa vähintään kolmesti pelipäivän aikana. Mikäli pelaaja ei täytä puhepakkoa, hänet korvataan varapelaajalla varapelaajajonon mukaisessa järjestyksessä. Ellei varapelaajaa ole, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudonneen pelaajan ääni voimassa.
Muita tärkeitä sääntöjä:
- Kun olet mukana, et saa puhua pelistä missään muualla kuin pelitopicissa. Poikkeuksena pahikset, jotka saavat puhua toisilleen pelitopicin ulkopuolella, kuitenkin niin, ettei kukaan muu pääse viestejä kesken pelin lukemaan.
- Kun olet kuollut, et saa enää puhua pelitopicissa, mutta pääset silloin keskustelemaan Katsomon puolelle.
- Viestejä ei saa missään nimessä muokata.
- Rooliviestiään ei saa kopioida kokonaan tai osittain pelitopiciin.
- Kielenkäytön tulee olla asiallista.
- Pelinjohtajalla on oikeus poistaa pelaaja pelistä, mikäli hän rikkoo pelin sääntöjä.
- Pidetään peli kaikille mukavana. :)
Hahmot:
Hyvät:
1 ystävystyjä
Ystävystyjä lähettää PJ:lle yönimen, joka kertoo, kenen kanssa haluaa ystävystyä eli olla vapaamuurarina loppupelin ajan. Ystävystymisen jälkeen ystävystyjä ja tämän kaveri saavat siis jutella keskenään pöllöpostilla, hormiverkolla tai muulla kivaksi toteamallaan keinolla. Ystävystyjä voi ystävystyä vain tavallisen kyläläisen kanssa. Ystävystyjä voi yrittää ystävystymistä korkeintaan kahdesti.
1 roolinlukitsija
Roolinlukitsija valitsee joka yö jonkun pelaajan, joka estyy sinä yönä käyttämästä voimiaan (jos hänellä on sellaisia). Roolinlukitsijan täytyy osua pahiksista nimenomaan yönimen lähettävään pelaajaan estääkseen yötapon.
1 ennustaja
Ennustaja lähettää joka yö pelinjohtajalle sen pelaajan nimen, jonka haluaa ennustaa. Ennustaja saa tuloksen hyvis/pahis -tarkkuudella.
7 tavallista tylypahkalaista
Tavikset nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan murhaajat ja äänestää nämä hirteen. Kyläläisten tavoite on saada kaikki pahikset pois pelistä.
Pahat:
2 pahista
Pahiksista joista jompi kumpi lähettää pahisten yötappokohteen nimen.
1 lavastaja
Lavastaja on pahis, joka saa joka yö lavastaa jonkun pelaajan syylliseksi. Jos ennustaja tarkistaa lavastuksen kohteen kyseisenä yönä, lavastettu näkyy ennustajalle pahiksena. Lavastaja ei voi lähettää pahisten yötapponimeä jos muita pahiksia on vielä hengissä.
Pahikset ja lavastaja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden hyviksistä tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Pahisten tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksia on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Mukana (kotifoorumi) 8/13:
Aelina (finfanfun) - 1. Päivä, lavastaja (Peter Piskuilan)
Awaclus (Dominion Strategy ) -> Lauchuo - 3. Päivä, pahis (Bellatrix Lestrange)
Ebsuli (Facebookin juonittelupeliryhmä) - tavallinen tylypahkalainen (Hannah Abbot)
Halima (Kylä) tavallinen tylypahkalainen -> ystävystynyt 1. yönä (Theodore Nott)
Keturin (Conilupustelijat) - tavallinen tylypahkalainen (Percy Weasley)
Meiz (Kylä) - 1. Yö, tavallinen tylypahkalainen (Dean Thomas)
raynpelikoneet (TL Mafia) - ystävystyjä (Neville Longbottom)
Tingle (Resetti) -> justy - 2. Päivä, pahis (Corban Yaxley)
Tube (Resetti) - tavallinen tylypahkalainen (Angelina Johnson)
Ustegius (Mangahelpers) - 2. Yö, ennustaja (Sibylla Punurmio)
Violet (Kylä) -> Pyramidi - tavallinen tylypahkalainen (Terry Boot)
Xatalos (TL Mafia) - roolinlukitsija (Hermione Granger)
Zey (Kylä) - tavallinen tylypahkalainen (Padma Patil)
Ensimmäinen päivä käynnistyy 1.10. klo 21. Sitä ennen ei saa puhua tässä ketjussa. Onnea peliin! :)
PJ: Cameron
VPJ/APJ: Niacin
Pelityyppi: Peruspeli
Pelaajamäärä: 13
Äänestystapa: UÄ
Pelimode: Jitachi
Lokakuun sateinen keli hämärtyi iltaa kohti Tylypahkassa. Kivihirviöt linnan seinillä katsoivat tyhjin silmin alaspän, kun Bellatrix Lestrange asteli nopein askelin Yaxleyn kanssa kohti linnan lämpimänä hehkuvia valoja. Heidän vierellään kipitti laiha, selvästi kovia kokenut rotta, joka yritti pysyä seuralaistensa kintereillä. Kuu hohti kelmeästi sadepilvien utuisen harson läpi.
"En olisi kuuna päivänä uskonut, että Malfoyn poika saa meidät sisään linnaan", Bellatrix hymähti ivallisesti kuolonsyöjätoverilleen. Monijuomaliemipullo keikkui hänen viittansa sisällä olevassa taskussa. Kohta olisi aika vaihtaa ulkonäköä ja solahtaa Tylypahkan oppilaiden sekaan.
"Toisaalta Pimeyden Lordin suunnitelmat harvoin epäonnistuvat", Bellatrix lisäsi palvovaan äänensävyyn. "Minä niin odotan sitä, että pääsen taas tapaamaan kuraverisiä."
"Ai tapaamaan vai tappamaan?" Yaxley kysyi ja hymyili Bellatrixille ivallisesti.
"Mitäs luulet? Muista kuitenkin, että tärkeintä on löytää Potterin poika ja viedä hänet Pimeyden Lordille. Eiköhän hänen suojauksensa tipahda kun hän näkee kuinka hänen verenpetturiystävänsä alkavat laota ympärillä", nainen hymyili hyytävästi. "Piskuilan!" Bellatrix kivahti ja potkaisi rottaa. "Valmistaudu muuttumaan taas miehisempään olemukseesi! Tai siis siihen, mitä sinun kohdalla siitä on jäljellä", hän tokaisi ja heitti halveksuvan katseen rottaan, joka vinkaisi surkeana.
"Eiköhän vaihdeta vähän sopivampaan vaatetukseen." Yaxley totesi ja pysähtyi kaivamaan Tylypahkan kaavut laukustaan.
Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta, alkaen ja loppuen klo 21.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Ääni poistetaan boldattuna ja miinuksilla --Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Toisin kuin yleensä Kylän peleissä, edellistä ääntä ei tarvitse poistaa ennen uuden antamista, vaan uusin ääni on aina automaattisesti voimassa! Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.
Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan yönimi, eli kyseisen yön kohde, mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen.Kylässä on kaikissa peleissä käytössä varanimisysteemi. Erikoisroolihahmoilla on siis oikeus lähettää yönimen lisäksi myös varanimi. Tämä varanimi ei ole mikään virallinen, vaan on mukana vain siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimen voi antaa PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun yön vuorokausi on umpeutunut. Aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi. Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, roolit toimivat seuraavasti:
Pahikset: Tappavat sen, jota joku heistä viimeksi on äänestänyt.
Muut roolit: Eivät toimi.
Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Pelissä on puhepakko. Jokaisen pelaajan tulee kirjoittaa vähintään kolmesti pelipäivän aikana. Mikäli pelaaja ei täytä puhepakkoa, hänet korvataan varapelaajalla varapelaajajonon mukaisessa järjestyksessä. Ellei varapelaajaa ole, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudonneen pelaajan ääni voimassa.
Muita tärkeitä sääntöjä:
- Kun olet mukana, et saa puhua pelistä missään muualla kuin pelitopicissa. Poikkeuksena pahikset, jotka saavat puhua toisilleen pelitopicin ulkopuolella, kuitenkin niin, ettei kukaan muu pääse viestejä kesken pelin lukemaan.
- Kun olet kuollut, et saa enää puhua pelitopicissa, mutta pääset silloin keskustelemaan Katsomon puolelle.
- Viestejä ei saa missään nimessä muokata.
- Rooliviestiään ei saa kopioida kokonaan tai osittain pelitopiciin.
- Kielenkäytön tulee olla asiallista.
- Pelinjohtajalla on oikeus poistaa pelaaja pelistä, mikäli hän rikkoo pelin sääntöjä.
- Pidetään peli kaikille mukavana. :)
Hahmot:
Hyvät:
1 ystävystyjä
Ystävystyjä lähettää PJ:lle yönimen, joka kertoo, kenen kanssa haluaa ystävystyä eli olla vapaamuurarina loppupelin ajan. Ystävystymisen jälkeen ystävystyjä ja tämän kaveri saavat siis jutella keskenään pöllöpostilla, hormiverkolla tai muulla kivaksi toteamallaan keinolla. Ystävystyjä voi ystävystyä vain tavallisen kyläläisen kanssa. Ystävystyjä voi yrittää ystävystymistä korkeintaan kahdesti.
1 roolinlukitsija
Roolinlukitsija valitsee joka yö jonkun pelaajan, joka estyy sinä yönä käyttämästä voimiaan (jos hänellä on sellaisia). Roolinlukitsijan täytyy osua pahiksista nimenomaan yönimen lähettävään pelaajaan estääkseen yötapon.
1 ennustaja
Ennustaja lähettää joka yö pelinjohtajalle sen pelaajan nimen, jonka haluaa ennustaa. Ennustaja saa tuloksen hyvis/pahis -tarkkuudella.
7 tavallista tylypahkalaista
Tavikset nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan murhaajat ja äänestää nämä hirteen. Kyläläisten tavoite on saada kaikki pahikset pois pelistä.
Pahat:
2 pahista
Pahiksista joista jompi kumpi lähettää pahisten yötappokohteen nimen.
1 lavastaja
Lavastaja on pahis, joka saa joka yö lavastaa jonkun pelaajan syylliseksi. Jos ennustaja tarkistaa lavastuksen kohteen kyseisenä yönä, lavastettu näkyy ennustajalle pahiksena. Lavastaja ei voi lähettää pahisten yötapponimeä jos muita pahiksia on vielä hengissä.
Pahikset ja lavastaja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden hyviksistä tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Pahisten tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksia on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Mukana (kotifoorumi) 8/13:
Ebsuli (Facebookin juonittelupeliryhmä) - tavallinen tylypahkalainen (Hannah Abbot)
Halima (Kylä) tavallinen tylypahkalainen -> ystävystynyt 1. yönä (Theodore Nott)
Keturin (Conilupustelijat) - tavallinen tylypahkalainen (Percy Weasley)
raynpelikoneet (TL Mafia) - ystävystyjä (Neville Longbottom)
Tube (Resetti) - tavallinen tylypahkalainen (Angelina Johnson)
Violet (Kylä) -> Pyramidi - tavallinen tylypahkalainen (Terry Boot)
Xatalos (TL Mafia) - roolinlukitsija (Hermione Granger)
Zey (Kylä) - tavallinen tylypahkalainen (Padma Patil)
Ensimmäinen päivä käynnistyy 1.10. klo 21. Sitä ennen ei saa puhua tässä ketjussa. Onnea peliin! :)