Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset vei!

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 05.10.2018 09:06:40

Ai niin, haluan ilmoittaa nyt hyvissä ajoin, että en ole tänään koneen (enkä siis pelin) ääressä enää viiden jälkeen. Jos haluatte minulta vastauksia johonkin, mielellään kysymykset ennen sitä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 09:08:22

Halima voisitko omin sanoin toistaa miksi Zey mielestäsi oli pahis?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.10.2018 09:15:26

Xatalos kirjoitti:Olen sinänsä eri mieltä Awaclusin suhteen että hänen tyylinsä on näköjään säilyä mysteerinä läpi pelin, ei vain ekana päivänä. Siis hän on vain valtava hyöty pahiksille loppupelissä hyviksenäkin (ei vaadi juuri vaivaa vakuuttaa 1-2 hyvistä lynkkaamaan hänet tuolla pelillä).

Ei tuo tosiaan ilman lynkkausta välttämättä selviä muutenkuin sillä kenet hän itse päätyy lynkkaamaan (jos hyvisten roolit eivät tietoa anna). Minä elättelen pientä toivetta että hyviksenä taktiikka pätee ekaan päivään (mitä ei itse tunnustaisi) jotta saadaan materiaalia ja reaktioita, ja homma alkaa rullaamaan uudella tavalla toaksta päivästä eteenpäin. Jokatapauksessa itse käytän ekan päivän parhaimman pahisreadin lynkkaamiseen, en policy lynkkaukseen.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 05.10.2018 09:16:41

Xatalos kirjoitti:Halima voisitko omin sanoin toistaa miksi Zey mielestäsi oli pahis?

Tämä oli se viimeinen oljenkorren katkaiseva viestinpätkä, alla myös kommenttini siitä:
Halima kirjoitti:
Zey kirjoitti:Haliman äänestyskäytös tuntuis viittaavan siihen, ettei oikeasti ole kiinnostunut kuka tippuu, ennemmin välttelee vastuuta olla lynkkaukseen mukana. En nimittäin voi uskoa, että Halima uskoisi saavansa Meizin tänään lynkattua, kun hän on monien muiden mielestä hyvismäinen. Ja kuitenkin kaksi hänen muuta epäiltyään on saanut jo äänen, mä yhden ja Violet kaksi. Violetia äänestämällä Halima sais Violetin jopa tasatilanteeseen kärjessä olevan Aelinan ja Awan kanssa, jotka molemmat uskoo hyviksiksi ja silti se ääni on siellä yksin Meizillä ilman oikeita mahdollisuuksia tällä hetkellä vaikuttaa lynkkaukseen.

Tätä mä nyt en oikeesti meinaa uskoa Zeyn, siis sen Zeyn joka on mun mielestä tosi hyvä pelaaja ja kokenut ja kaikkea, sanomaksi. Kun siis jos olisi jäljellä tunti-kaksi iltalynkkaukseen, niin tilanne olisi tietysti se, että ääniä siirrellään niille epäilyksen kohteille, ketä muutkin epäilevät. Sen sijaan nyt, kun on vielä yli vuorokausi tätä päivää jäljellä, ei ole tarvetta kasata vielä ääniä parille tyypille. Voin aivan hyvin painostaa sitä, ketä eniten epäilen ja katsoa saisinko muitakin puolelleni. Tosin nythän jo poistin ääneni Meiziltä. Toisaalta se ääneni Meizille saattoin olla osasyy siihen, miksi Meiz kirjoitti mielipiteensä auki ja sain hänestä paremman kuvan, eli siitä tosiaan oli ainakin minulle hyötyä.

Tästä viimeisestä kappaleesta nyt tulee todella vahvasti sellainen olo, että Zey on päättänyt epäillä minua, eli jokainen asia minkä hän vain keksii, hän kääntää minua vastaan. Tämä kyllä ansaitsee jo minun ääneni.
++Zey


Olen aiemminkin jo epäillyt Zeytä siitä, että hän tuntuu jotenkin eriltä kuin yleensä. Hän myös tuntuu sekä minun että Aelinan kohdalla "päättäneen" että me ollaan pahiksia, ja kuten Aelinakin totesi, jankkaa jankkaamasta päästyään jostain pienestä asiasta, joka "osoittaa" sen pahikseuden. Sitten kun hän lopulta päästää siitä asiasta irti, löytyy joku seuraava pikku juttu, josta hän alkaa jankkaamaan.

Zey on mulle aina tosi hankala pelaaja arvioitavaksi, koska kuten sanoin, me ollaan aika erilaisia ihmisiä ja eri mieltä monesta asiasta sekä pelissä että muutenkin. Sen takia olen ollut vähän kahden vaiheilla Zeyn kanssa koko pelin ajan. Nyt kuitenkin tuo lainaamani pätkä, missä hän syyttää mua siitä, että en mene mukaan yleisiin äänestyskohteisiin, kun pelipäivää on vielä pitkästi yli vuorokausi jäljellä, oli sellainen kommentti, että oon aika vakuuttunut Zeyn pahikseudesta.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.10.2018 09:18:50

Halima kirjoitti:Olen aiemminkin jo epäillyt Zeytä siitä, että hän tuntuu jotenkin eriltä kuin yleensä. Hän myös tuntuu sekä minun että Aelinan kohdalla "päättäneen" että me ollaan pahiksia, ja kuten Aelinakin totesi, jankkaa jankkaamasta päästyään jostain pienestä asiasta, joka "osoittaa" sen pahikseuden. Sitten kun hän lopulta päästää siitä asiasta irti, löytyy joku seuraava pikku juttu, josta hän alkaa jankkaamaan.

Eikös tämä kuitenkin ole aika ominaista hyvis-Zeyn tyylille myös, vai näetkö tässä jotain eroa? Aiemmin puhuit siitä kuinka usein koet Zeyn hyvikseksi, kun hän on kanssasi kaikesta erimieltä ja alkaa vänkäämää pikkutarkoista asioista.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 05.10.2018 09:21:00

No tämä on se ongelma. Kun Zey tosiaan aina tarttuu pikkuasioihin ja vänkää niistä. Siksi en häntä pitkään äänestänytkään (mistä rayn keksi että me ollaan Zeyn kans pahiskavereita, kun en kerran äänestä). Mutta tosiaan tuota äänestyskritiikkiä en todellakaan ymmärrä, ja se sai äänestämään.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.10.2018 09:22:22

Nojoo, mun mietteet tuosta sun äänestä minulle voi lukea edelliseltä sivulta.... :)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 09:24:13

Hm. Pitänee vielä katsoa Zey läpi tuosta näkökulmasta illalla. Jos olet oikeassa, niin eivät staattiset mielipiteet kyllä hyvismäisiä ole (vai ovatko nyt sitten Zeylle jotenkin tyypillisiä?). Ehkä rayn tosiaan on oikeassa ja toinen teistä on pahis / toinen hyvis, en kyllä usko että molemmat olisitte, joten siinä mielessä Zey vs Halima wagons voisi olla hyvä tilanne loppupäiväksi pahisten reaktioiden näkemiseksi.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 09:26:26

Tai rayn taisikin sanoa että epäili molempien olevan pahiksia.. hm
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 09:27:10

Olisi kyllä varsinainen riski strategia lähteä alusta täysin toistenne kimppuun pahiskavereina.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 05.10.2018 09:36:36

Meiz kirjoitti:Nojoo, mun mietteet tuosta sun äänestä minulle voi lukea edelliseltä sivulta.... :)

Niin näköjään voi. Nyt ainakin ymmärrän, miten Aelinalta jäi jossain vaiheessa jotain viestejä lukematta, nimittäin tuota sun viestiä en ollut huomannut ennen kuin nyt, vaikka luulin että olin lukenut ketjun kaikki viestit. Oli siellä pari muutakin viestiä, jotka jotenkin olivat menneet ohi sinä aikana kun kirjoitin viestiäni.

Se on minusta kummallista, että ne, jotka mun kanssa on Kylässä paljon pelanneet (Meiz, Zey, raynkin), eivät muista/ymmärrä, että mä nimenomaan pelaan näin hyviksenä. Pahiksena olen paljon (ja tarkoitan PALJON) itsetietoisempi, tarkistan asioita ketjusta koko ajan etten kirjoita vääriä asioita jne. Jos pahiskavereilla on aikaa, niin tarkistutan vielä viestejäni heillä, ettei vain tule sanottua mitään epäilyttävää. Hyviksenä en jaksa nähdä sitä vaivaa että tarkistaisin asioita aiempaa ketjusta, saati aiemmista peleistä, kun jotenkin oletan aina, että tottakai se mun hyvikseys paistaa läpi mun viesteistä kun oon hyvis. Ja ei se kuitenkaan paista! :D En tajua miten mä aina lankean tähän samaan kuoppaan, enkä tajua, että mun pitäis pelata hyviksenäkin samalla lailla kuin pahiksena, jotta mua ei epäiltäis niin usein.

Sitten taas kuitenkin olen sitä mieltä, että hyviksenä pelatessa ei pitäisi ruveta teeskentelemään. Hyviksenä pitäisi kirjoittaa juuri se, mitä päässä liikkuu, niinkuin olen tehnyt. Mutta taas, kuten usein ennenkin, se on ajanut minut epäilysten eteen, ja moni pelaaja "ei voi ymmärtää miten hyvis pitäisi Awaclusta heti pelin alussa niin varmana hyviksenä, että epäilee Xatalosta ja Zeytä sen perusteella, että he eivät näe Awaclusin hyvikseyttä". No, juuri näin kuitenkin kävi, enkä mä sille mitään voi, että mulle tuli heti pelin alussa sellaiset tunteet Awaclusista, Xatalosista ja Zeystä kuin tuli.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.10.2018 10:24:37

Halima kirjoitti:Se on minusta kummallista, että ne, jotka mun kanssa on Kylässä paljon pelanneet (Meiz, Zey, raynkin), eivät muista/ymmärrä, että mä nimenomaan pelaan näin hyviksenä. Pahiksena olen paljon (ja tarkoitan PALJON) itsetietoisempi, tarkistan asioita ketjusta koko ajan etten kirjoita vääriä asioita jne. Jos pahiskavereilla on aikaa, niin tarkistutan vielä viestejäni heillä, ettei vain tule sanottua mitään epäilyttävää. Hyviksenä en jaksa nähdä sitä vaivaa että tarkistaisin asioita aiempaa ketjusta, saati aiemmista peleistä, kun jotenkin oletan aina, että tottakai se mun hyvikseys paistaa läpi mun viesteistä kun oon hyvis. Ja ei se kuitenkaan paista! :D En tajua miten mä aina lankean tähän samaan kuoppaan, enkä tajua, että mun pitäis pelata hyviksenäkin samalla lailla kuin pahiksena, jotta mua ei epäiltäis niin usein.

Sitten taas kuitenkin olen sitä mieltä, että hyviksenä pelatessa ei pitäisi ruveta teeskentelemään. Hyviksenä pitäisi kirjoittaa juuri se, mitä päässä liikkuu, niinkuin olen tehnyt. Mutta taas, kuten usein ennenkin, se on ajanut minut epäilysten eteen, ja moni pelaaja "ei voi ymmärtää miten hyvis pitäisi Awaclusta heti pelin alussa niin varmana hyviksenä, että epäilee Xatalosta ja Zeytä sen perusteella, että he eivät näe Awaclusin hyvikseyttä". No, juuri näin kuitenkin kävi, enkä mä sille mitään voi, että mulle tuli heti pelin alussa sellaiset tunteet Awaclusista, Xatalosista ja Zeystä kuin tuli.

Et ole kirjoittanut mitään faktuaalisesti vääriä asioita jotka pahis varmaan tarkastaisikin. Sen sijaan et ole mielestäni päätynyt epäilyihisi hyvikselle loogisin ajatuksin, mikä sopii hyvin yhteen sen kanssa mistä olet ennenkin kerännyt epäilyä pahiksena. Epäilyt perustuvat paljon tuntumiin, "tää nyt ei vaan tunnus hyvis-Meiziltä / Zeyltä" ja puolustus epäilyihin seuraa samantyyppistä kaavaa, "musta nyt vaan tuntu siltä joten kirjoitin sen". Tunnistin pelisi pahispeliksi edellisessä pelissä, samoin jäit aika samantyyppisistä asioista kiinni Mafia Universen champion pelissä (tässä pelissä oli ihan faktatkin pielessä, mikä puhuu sitä vastaan että olisit todella huolellinen pahiksena). Myös meidän yhteisessä pahispelissä keräsit jo ekana päivänä epäilyä heikosti perustelluista äänistä, jotka eivät mielestäni ole ominaisia hyvispelillesi. Tällä hetkellä olen suhteellisen itsevarma että luen pelisi pahispeliksi oikein.

Tässä muutamia esimerkkejä Haliman pahisepäilyistä, joista Halima on saanut epäilyä niskaansa.

Spoiler:
http://juonittelupelit.foorumi.eu/viewtopic.php?f=10&t=633&sk=a&start=30#p17772
- Kaksi samankaltaista kommenttia joista Aelina kääntyy pahikseksi ja miina neutraaliksi. Aelina kääntyy tässä pahikseksi hyvin neutraalista kommentista huolimatta, ilman sen kummempia perusteita.
- Erioishuomiona kommentti "Myöhemmässä viestissä selittelyn makua.", joka on aika vastaava kuin tässä pelissä Xatalosia vastaan käytetty "puhuu itsensä vain pahemmin pussiin". Ei mitään perusteluja. Miten Xatalos puhui tässä pelissä itsensä pussiin puolustautuessaan? Minun mielestä ei mitenkään.

viewtopic.php?f=10&t=633&sk=a&start=30#p17788
- justystä tulee nyt pahisfiilistä ja pyramidista hyvisfiilistä, ei perusteluita. Ääni lähtee Pyramidille koska "Nyt kuitenkin oon sitä mieltä, että Pyramidi on todennäköisempi pahis kuin Aelina, joten ääni siirtyy."

Meinasin jatkaa tätä kaavaa todistaakseni että Haliman peli täsmää nyt hyvin aiempiin pahispeleihin, mutta jatkan tätä vain mikäli joku kaipaa lisää esimerkkejä.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Aelina » 05.10.2018 10:33:08

Xatalos, ei se mitään, ettet muista. :D Mua vaan häiritsee, kun olin jo sua korjannutkin. Aiemmin kuitenkin sanoit, että voisit miettiä mun äänestämistä, mutta en tajua perusteitasi. Sepä unohtuikin kysyä tältä hetkeltä, mutta ilmeisesti palaat myöhemmin asiaan.

Ja Zeystä vielä kerran:
Mua ei haittaa se, että epäillään. Mua ei ärsytäkään se, enkä todellakaan äänestä ärtymisen takia. Zey kuitenkin näyttää jo päättäneen, että minä olen pahis. Jos hän jostain asiasta lieventää epäilyjä, hän tarttuu toiseen pikkuseikkaan, joka menee mun mielestä vähän yli. Tuntuu, että hän haluaa väkisin keksiä syyn, miksi olen pahis. Aluksi epäilytin epäloogisuuksieni takia, nyt koska vaikitan siltä, että yritän olla muka-aktiivinen ja yritän näyttää jakavan mielipiteitä. Lisäksi Zey ei vaikuta osallistuvan peliin muuten, kuin noiden listausmielipiteidensä kautta, vaikka toki hänen listauksensa ovat pitkiä ja huolellisia. // Halima sanoikin samaa.

Tuosta Halimalta voi katsoa tuon lainauksen (ettei äänestys vaikuta järkevältä). Sen kommentin pohjalta Zeyn ääni mulle tuntuu erikoiselta, koska Zey on oikeastaan ainoa, jota tuossa vaiheessa minä epäilytin (en vain ennen sitä kommenttia, myös jälkeen). Muut kaksi ääntä tuntuivat reaktion haulta, nyt olen tilanteesta epävarma. Mua siis epäilyttää, kuinka nuo mun äänet ovat rakentuneet kahden hiljaisen ympärille, kun Zeyn äänen noista ainoastaan ymmärrän jotenkin. Sille on edes jotain perusteita, vaikka en olekaan samaa mieltä. En sitten tiedä puhuuko tämä mitään Zeystä vai ei.

// Meiz
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 05.10.2018 10:35:58

Meiz kirjoitti:Et ole kirjoittanut mitään faktuaalisesti vääriä asioita jotka pahis varmaan tarkastaisikin. Sen sijaan et ole mielestäni päätynyt epäilyihisi hyvikselle loogisin ajatuksin, mikä sopii hyvin yhteen sen kanssa mistä olet ennenkin kerännyt epäilyä pahiksena. Epäilyt perustuvat paljon tuntumiin, "tää nyt ei vaan tunnus hyvis-Meiziltä / Zeyltä" ja puolustus epäilyihin seuraa samantyyppistä kaavaa, "musta nyt vaan tuntu siltä joten kirjoitin sen". Tunnistin pelisi pahispeliksi edellisessä pelissä, samoin jäit aika samantyyppisistä asioista kiinni Mafia Universen champion pelissä (tässä pelissä oli ihan faktatkin pielessä, mikä puhuu sitä vastaan että olisit todella huolellinen pahiksena). Myös meidän yhteisessä pahispelissä keräsit jo ekana päivänä epäilyä heikosti perustelluista äänistä, jotka eivät mielestäni ole ominaisia hyvispelillesi. Tällä hetkellä olen suhteellisen itsevarma että luen pelisi pahispeliksi oikein.

Nyt joko mä en ymmärrä, tai sitten sulla on faktat pielessä. Sillä siinä Mafia Universen Champion-pelissä, missä mä olin pahis, mä en jäänyt kiinni, vaan elin pelin loppuun asti.

Noihin muihin sun pointteihin en nyt ehdi enkä oikeastaan jaksakaan vastata. Jos sä oot vakuuttunut että mä oon pahis, ei sun mielipide siitä mihinkään muutu vaikka vastaisinkin. Ja niin, tottakai mä pahispelissä epäilen tyyppejä samantyylisesti kuin hyviksenä, kyllähän mä silloin kuitenkin yritän näyttää hyvis-Halimalta.

Jos ehtisin niin saattaisin käydä etsimässä pari hyvispeliä, missä mua on myös epäilty samoista asioista, mutta en ehdi, eikä taida maksaa vaivaa.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.10.2018 10:37:51

Halima kirjoitti:Nyt joko mä en ymmärrä, tai sitten sulla on faktat pielessä. Sillä siinä Mafia Universen Champion-pelissä, missä mä olin pahis, mä en jäänyt kiinni, vaan elin pelin loppuun asti.

Saattoi olla Hydra pelikin.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 05.10.2018 10:39:12

Joo hydrapelissä pelasin kyllä huonosti. Eikä mulla ollut silloin aikaa pysyä sentasoisessa pelissä mukana.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.10.2018 11:16:47

Ja näin sitä itsetunto vain vapisee kun alkaa miettimään asioita seitsemättä kertaa. Mun mielestä Haliman avaus peliin ja siinä esitetyt epäilyt ovat edelleen epäilyttävät, pohjautuen niin vahvasti Awacluksen hyvisreadiin. Tietyllä tapaa ymmärrän näkökulman siitä, ettei uskonut Awacluksen avauspeliä pahikselle sopivaksi, ja alkoi sitä kautta etsimään niitä pelaajia jotka tartuisivat "helppoon kohteeseen". Halimalta haluan vastauksen siihen, mikä Xatalosin vastauksissa oli häneltä "itsensä pussiin puhumista". Tuo on niin random heitto mihin toinen ei voi mitenkään puolustautua.

Jos Halima on hyvis, ensituntumalta laittaisin Zeyn pahisten joukkoon.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 11:22:17

Joo, itseänikin kyllä mietitytti se heitto että ”puhuin itseäni solmuun”. Juuri se tunne että oli päättänyt minun olevan pahis ja sitten vain väitti että kaikki mitä sanoin oli pahismaista, vaikka ei mitenkään ollut.

No, on tässä vielä aikaa päätyä oikeaan tulokseen.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.10.2018 11:25:46

Halimalta tulee hyvisperspektiivistä katsottuna ihan looginen reaktio kyssäriin:
Halima kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Miksi ray epäilyttikään?

En oo vielä lukenut rayta läpi, niin en osaa eritellä, mutta jostain syystä on tullut pelin edetessä huonompi ja huonompi kuva raysta. Saattaa liittyä myös siihen, että ray epäilee mua, ja kun mä ajattelen, että rayn on tosi hyvä pelaaja, niin oletan että hän hyviksenä hoksaisi että mäkin oon hyvis (koska pidän myös itseäni hyvänä pelaajana :D ).
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 11:30:02

Alkaa taas mietityttää, pitäisikö sittenkin hankkiutua eroon Awaclusista ja toivoa että muista saa paremman kuvan toisen päivän aikana.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.10.2018 11:36:56

Heitetään nyt kuitenkin ++Zey

Mielestäni hän on ollut nyt tavanomaista enemmän pelin ulkopuolella, ei sellaista aktiivista osallistumista mihin olen tottunut, vaan harvemmin tulevia koosteita. Tuntui olevan yllättävän pitkään jumissa aidalla tuossa "enpä tiedä onko Awaclus vai Halima epäilyttävämpi". Jatkuvasti odotellut sitä kuinka puheiden perusteella ääni lähtee ihan kohta Haliman suuntaan, ilman että asia sitten koskaan edistyisi. Sanoisin että n. 90% syytöksistä Aelinaa kohtaan oli pointteja, jotka yhtä hyvin selittyvät hyvis-Aelinalle.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.10.2018 12:00:32

Xatalos kirjoitti:Alkaa taas mietityttää, pitäisikö sittenkin hankkiutua eroon Awaclusista ja toivoa että muista saa paremman kuvan toisen päivän aikana.

Saisko sinulta tän hetkisen Zey readin?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.10.2018 12:12:06

Aelina tarvitsee kyllä jonkun koulutuksen oikeaoppiseen quotettamiseen :D
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 12:14:18

Lievästi hyvä vaikutelma (mm. päätyi hyvillä syillä siihen että olen hyvis ja parissa asiassa kiinnitti samoihin asioihin huomiota kuin itsekin, mm. Awaclus). Nyt on kuitenkin tullut sen verran epäilyjä Zeyn suuntaan eikä hänessä ole mitään ehdottoman hyvismäistäkään, joten pitää katsoa tarkemmin.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.10.2018 12:20:55

Aelina kirjoitti:Tube jää tällä hetkellä kovin neutraaliksi. Aiemmin vaikutti varauksella lievästi hyvismäiseltä, mutta ei ole tuonut vieläkään kovin laajasti niitä epäilyjä läpi. Mietityttää kyllä, että ilman tuota Keturin vs Tube -väittelyä olisi jäänyt turhan paljon taustoihin. Oikeastaan Tube on kommentoinut tässä vaiheessa kaikkea muuta erittäin vähän. Vastannut muutamaan itseään koskevaan juttuun ja lisäksi tuohon Keturinin juttuun - kuitenkin siihenkin melko vähän. Ehkä hieman epäilyttävä tuon neutraalina pysymisen takia? Aiemmin vielä ymmärsin sitä, mutta pelipäivää on alle vuorokausi jäljellä.

Hyvä huomio, itsekin olen jäänyt odottelemaan laajempaa kantaa pelistä.

Aelina kirjoitti:Kysymys: Ketä pidät pahismaisena, ketä hyvismäisenä, onko muista pelaajista tullut ajatuksia?

Aiempaan viestittelyyni lisäisin että Zeyn ollessa pahis, Xatalosin aidalla seisominen ja Awaclus policy lynkkaukseen keskittyminen laskisi aika paljon hyvisreadia hänestä, vaikka itse viestien sisältö onkin ollut jatkuvasti kantaaottavaa. Tuoreimmasta viestistä saan sinun osalta hyvistunnetta, mikä taas kasvattaa epäilyä Zeytä kohti.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Aelina » 05.10.2018 12:23:42

Minä käyn myöhemmin tuon Haliman Xatalos-keskustelun läpi (päiväunien ja päänsäryn lähtemisen jälkeen) mutta mun listauksesta: Siinä listausviestissä henkilön alapuolella on hänen kommenttinsa (jos ei muuta lue). Sori, mulla vaan tökkii nyt älyttömästi, kun oon ollut paljon puhelimen varassa ja oon laiska. Ja Docsissa kirjoittaessa nuo lainausmerkit menee jostain syystä väärin, jolloin lainaukset menee täällä väärin. Kun luin kunnolla nuo viestit pelaaja kerrallaan, niin ymmärrän mitä tarkoitatte. :D: Mä oon yrittänyt käydä aina kommentoimassa vaan nopeasti, joten en jaksanut säätää, mikä oli tyhmä päätös. Ehkä seuraavassa viestissä taas olen askeleen lähempänä tavoitetta...

Koska edellinen viestini käsittelee Zeytä, niin laitetaan nyt se Zeyn viesti, mitä hain takaa:
Zey kirjoitti:Haliman äänestyskäytös tuntuis viittaavan siihen, ettei oikeasti ole kiinnostunut kuka tippuu, ennemmin välttelee vastuuta olla lynkkaukseen mukana. En nimittäin voi uskoa, että Halima uskoisi saavansa Meizin tänään lynkattua, kun hän on monien muiden mielestä hyvismäinen. Ja kuitenkin kaksi hänen muuta epäiltyään on saanut jo äänen, mä yhden ja Violet kaksi. Violetia äänestämällä Halima sais Violetin jopa tasatilanteeseen kärjessä olevan Aelinan ja Awan kanssa, jotka molemmat uskoo hyviksiksi ja silti se ääni on siellä yksin Meizillä ilman oikeita mahdollisuuksia tällä hetkellä vaikuttaa lynkkaukseen.


// Xatalos, Meiz
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 05.10.2018 12:26:44

Materiaalia on todellaki niin murhaava määrä ja olen lukenut vasta aakkosisssa alkupäässä olevia, joten viestini tulee keskittymään siihen.

Awaclus on selkeästi ollut se ykköspuheenaihe alkupelissä. Oma kantani on se, että en ole koskaan nähnyt kenenkään voittavan tuolla pelityylillä pahiksena, koska pahikset yleensä haluavat esittää olevansa hyödyllisiä hyviksiä, eivätkä harrasta tuollaista pelaamista (randomääniä ja perusteiden piilottamista), mistä saa itsensä lynkkauslistalle yleensä jo ensimmäisenä päivänä. Vähän Xatalosin tapaan samanlaiset mietteet täytyy myöntää, ei tunnu minulle pahismaiselta, mutta haluaisin kuitenkin lynkata Awaclusin ihan vain siksi, että peliin jäisi järkevämpiä pelityylejä harrastavia eivätkä hämmentäisi pakkaa tahallaan tuolla tavalla.

Awaclus kirjoitti:Moi Pyramidi! Satutko sattumalta olemaan sellaisessa pahistiimissä, johon kuuluu itsesi lisäksi Keturin ja Zey?


Juuri samanlaisia heittoja koko pelin ajan, joissa ei ole juuri mitään perustetta nähtävissä. Tähän taas vastaan lyhyesti ja ytimekkäästi, että en ole.

Aelina taas vaikuttaa minun ensimmäisen silmäilyn jälkeen ihan omalta itseltään, samanlainen kuin kahdessa aiemmassa yhteisessä pelissämme. Löytyy hyvin viestejä, joissa on ihan asiaakin ja tuo esiin hyviä pointteja. En ainakaan näe syytä äänestää häntä, joten Violetin aiemmin laittama ääni poistettakoon --Aelina.

Halima: Minulla vain tulee aina mieleen noista päivän 1-2 listauksista kuva aktiivista ja hyödyllistä esittävästä pahiksesta. Tuossa Haliman ensimmäisessä listauksessa pohti suurin piirtein kunkin aloituksen tuolloin, lukuunottamatta syvempää pohdintaa muutamasta. Muuten en huomaa ensisilmäyksellä mitään todella epäilyttävää, jota lähtisin syvemmälle vetämään.

Meiz kiinnitti huomiota samankaltaisuuksiin tässä ja Haliman aiemassa pahispelissä.

Meiz kirjoitti:- Kaksi samankaltaista kommenttia joista Aelina kääntyy pahikseksi ja miina neutraaliksi. Aelina kääntyy tässä pahikseksi hyvin neutraalista kommentista huolimatta, ilman sen kummempia perusteita.


Tuossa pelissä enemmänkin epäilin Halimaa siitä, että hän periaatteessa samanlaisesta ideasta käyttää tuon pelin erikoishahmoja, antoi toiselle pahisvibaa ja äänen ja toista taas kehui hyvikseksi. Tässä pelissä en ole huomannut samanlaista täysin vastakkaista suhtautumista samaan asiaan.

Keturin on kyllä yksi iso kysymysmerkki. En ihan ymmärrä, että mitä järkeä on lähteä etsimään erikoisroolin omaavia hyviskenä, koska siitä ei ole hyötyä kenellekään muulle kuin pahikselle. Ei sinun tehtävä hyviksenä ole etsiä erikoisroolin omaavia, vaan niitä pahiksia. Jos satut löytämäänkin erikoisroolin mielestäsi omaavan, parasta olisi vain pitää se omana tietona. Ihan tällaista mahdollista karhunpalvelusta pahiksille en nähnyt edes Awaclukselta, joka häiriköi sekä hyviksiä, että pahiksia tuolla käyttäytymisellään.

Viestejä on topassa jo niin murhaava määrä, ettei näistä oikein ota mitään selkoa. Lisäksi suuri osa viestitulvasta ensi simäyksellä liittyy näihin muutamiin taistelupareihin, joita on ollut eri päivinä. Kuten tästä viestistä näkee, en ole saanut silmäiltyä kuin ekaa puolta topicista plus viimeaikaisia viestejä. Suurin osa tuntuu vain hukkuvan tuonne suuureen massaan, josta ei saa mitään irti tällä hetkellä. Lisäksi tänä päivänä en ole koneella loppupäivänä kuin satunnaisesti, enkä tykkää kännykällä lukea, joten taidan ihan vain jättää tämän ensimmäisen päivän viestit toissijaiseksi ja keskittyä kunnolla peliin toisena päivänä.

// Meiz, Xatalos, Meiz, Aelina
Avatar
Pyramidi
Kyläläinen
 
Viestit: 228
Liittynyt: 13.11.2014 11:14:22
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 2

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.10.2018 12:42:07

Pyramidi kirjoitti:Lisäksi tänä päivänä en ole koneella loppupäivänä kuin satunnaisesti, enkä tykkää kännykällä lukea, joten taidan ihan vain jättää tämän ensimmäisen päivän viestit toissijaiseksi ja keskittyä kunnolla peliin toisena päivänä.

Mielestäni sinun kannattaisi vähintäänkin käydä läpi tällä hetkellä putoamisvaarassa olevat pelaajat, käydä heidän viestit läpi ja muodostaa jonkinlaiset mietteet tänne.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.10.2018 12:43:25

Zey nyt varmaan oleellisimpana pelaajan.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 05.10.2018 13:17:51

No kai minut on helppo saada lynkattua jos kaikki koko ajan haluavat lynkata minut, vaikka olisin miten selvästi hyvis. Siihen ongelmaan on olemassa ratkaisu: älkää lynkatko hyviksiä.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2018 finaali

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa

cron