Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset vei!

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 04.10.2018 02:35:55

raynpelikoneet kirjoitti:Voit myös laittaa kaikkien nähtäville nämä minun valheeni, antaa tulla vaan.

Keturin kirjoitti:Rayn myös kehotti mua listaamaan "hänen valheensa" ketjuun, vaikka en koskaan ollut sanonut Rayn valehtelevan vaan korkeintaan laittavan sanoja mun suuhun.

Keturin kirjoitti:Samalla tavalla mua jännitti hyvin paljon, kun rayn pyysi Tubea postaamaan jonkun vanhan pahispelinsä logit tähän ketjuun. Tää on mun mielestä erittäin iso ja raskas pyyntö pyytää pelaajaa tekemään jotain varsinaisen pelin ulkopuolella. Oli se sitten logien etsimistä tai niiden lukemista.

Tube kirjoitti:Itseäkin kummastutti tuo pyyntö postata aiempi peli, mutta en ole Kylässä ennen pelannut, joten ajattelin, että se on normaalia käytöstä. Tuosta pelistä on myös ihan kamalasti aikaa, joten eipä se oikeastaan mitään todistaisi edes, eli sikäli turha pyyntö ja turha vastaus.


Mä en tosiaan tunne tätä foorumipelaamista, mutta tällästen tiedonnoutopyyntöjen tekeminen tuntuu lähinnä pelaajien juoksuttamiselta. Etenkin kun rayn varmasti tiesi, että hänen muotoilullaan en ketjusta tulisi mitään löytämään. Ei olisi kuitenkaan pahis!Tuben väsyttämistä, jos pahis!rayn logipyynnöllään halutaan maalata luotettavampaa kuvaa omasta pahiskaverista, asiasta on jo sovittu etukäteen ja lopulta muut pelaajat joutuvat rämpimään kokonaisen larppauspelin logien läpi, kun pahis!rayn voi vaan toistaa, että kyllä tämän pelin perusteella voin pitää Tubea hyviksenä.

Herääkin kysymyksiä:

Miksi postasit Rayn pyynnöstä ihan uskomattoman paljon - omasta mielestäsi - turhaa materiaalia joka ei voinut mitenkään tukea hyvisten peliä?

Kuinka todennäköisenä pidät Raynia pahiksena?
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.10.2018 06:24:12

Tube kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Lisähuomiona, kommentoi Tuben äänessä (Awaclus) ja puheissa (äänestän hiljaisia) ollutta ristiriitaa, mikä on mun silmään tikkuun tarttumista.

Joku tähän tarttuikin jo aiemmin, mutta toistetaan vielä: tarkoituksenani on äänestää hiljaisia pois, jos ei ole selkeitä muita epäilyksiä herättäviä. Awa ja Keturin saavat minut valpastumaan, joten ei ole tarvetta kiusata vielä niitä hiljaisia.

Keturin kirjoitti:Lähdin ensimmäisenä peesaamaan tyhjillä sanoilla Awaclusia, koska 3(minä+2) ääntä ei nyt tässä vaiheessa ole mitenkään ratkaiseva juttu, mutta jäin mielenkiinnolla odottamaan neljättä ääntä joka onkin jo huomattavasti rankempi siirto äänestetyn pelaajan kuoleman puolesta. Eli erittäin otollinen paikka pahikselle pompata. Olin yllättynyt, että tämä pelaaja oli Tube. Mä en myöskään tajua miks Tube yrittää vähän skidisti nurkasta nyt saada mua puolelleen.

Äänestin Awaa mun ensimmäisessä viestissäni tähän ketjuun, ja viestini tuli seitsemän minuuttia sun viestin jälkeen. En ole niin nopea kirjoittamaan, että saisin kirjoitettua ja korjailtua viestin tuossa ajassa. Saatan nyt olla liian varovainen ääneni kanssa, mutta kun nimeän sinut ensimmäisessä viestissäni kahtena mielestäni epäilyttävimpänä tyyppinä, niin en ymmärrä missä maailmassa saat sen olemaan minun yritys saada sinut puolelleni.

Keturinin perustelu siitä, että turha jauhaminen jättää allensa (hänen mielestään) "oikean keskustelun" on jossain määrin ymmärrettävä. Tuon verran lasken Keturinin eduksi. Sen sijaan vahva puolustuskanta vaikuttaa mun silmiini pahismaiselta, samaten se, että hän tekee pitkälle meneviä johtopäätöksiä viestistä, jossa on kuitenkin hyvä määrä tekstiä, ja joka on lähetetty seitsemän minuuttia hänen viestinsä jälkeen. (--> Mun ois pitänyt siis valmistella viestini jo etukäteen ja odottaa, että joku äänestää Awaa ennen kuin lähetän viestini.) Jotenkin tuosta vaan tulee sellainen fiba että pahis yrittää väkisin kääntää virran suunnan, ja ottaa kaikki perusteet käyttöönsä, oli niissä sitten oikeasti järkeä tai ei. Silläkin uhalla, että tämä nähdään vastaäänenä, eikä edellisten viestien tuoman lisäperusteiden takia annettuna äänenä: ++Keturin.

Tube, mitä tarkoitat tässä viestissä alleviivatulla osuudella?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Aelina » 04.10.2018 06:55:47

Jatketaan vieläkin ei-kamalan-virkeänä. Eli ehkä oon Tuben kommenteista vetänyt turhan paljon johtopäätöksen, että olisi varsinaisesti miettinyt pelaajia, mutta tosiaan osaan verrattuna mielikuva on parempi siltä osin. Eli Tuben kohdalla turhan suora johtopäätös ja ilmaisu, rayn viestit turhan huonosti luettu. Valitettavasti olen ihminen, joten ihan kaikkea en huomaa tai muista (=Haliman kommentti).

Raynilta erittäin hyvä huomio. Muistelin Tuben sanoneen jotain asiasta, joten kaivelin tämän: "Siinä olet kyllä oikeassa, että jälkikäteen ajatellen varmaan rakensin viestiäni tunteja samalla ketjua lueskellen ja välillä muuta tehden, ja sun viesti pullahti sinne väliin ennen kuin lähetin viestini. (En ole tästä aivan varma: voi olla, että olit jo lähettänyt sen ennen kuin edes aloitin kirjoittamisen.) Päätös äänestää Awaa oli kuitenkin riippumaton sun viestistä, ja syntynyt jo aiempia sivuja lukiessa. Tämän muistikuvan takia kuitenkin edes kävin katsomassa sitä timestämppiä. Olisi tietty ollut hyvä, jos olisin vielä katsonut sitä oikein. Mutta jos sä tosissasi rakennat keissin tuolle, niin se puhuu omaa kieltään." Eilen yhdeltä päivällä.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.10.2018 07:20:22

Aelina, voisitko laittaa quotea mukaan kun vastailet sinulle esitettyihin kysymyksiin? Nykytyylillä vastausten yhdistely kysymyksiin on tuskaa.

Aelina kirjoitti:Zey kyseli Haliman hyvismäisyydestä. Mä kyseenalaistan Awaclusin selkeästi hyvismäiseksi leimaamisen. <snip> Ehkä mä olen turhan heikoilla siinä, että mun mielestä Halimalla on nyt hyvismäinen tyyli, ja listauksen kannalta olin kuitenkin turhan heikosti peliin keskittynyt. Mutta mun mielestä Halima pelaa hyvismäisesti, ja pahiksena Haliman ei nyt vain ole kannattavaa leimata yksi hyvikseksi keinolla millä hyvänsä. Mä en vaan näe järkeä tässä, ellei Halima nyt yritä pahiksena saada hyvistä mukanaan hautaan (mutta Awaclus oli menossa siinä vaiheessa sinne ensin). Jos Halima on pahis, en näe järkeä noin epäilyttävän henkilön pelastamisessa. Toki silloin voi jättää hämmentävän pelaajan peliin mukaan, mutta enemmänkin se aiheuttaa epäilyjä Halimaa kohtaan. Lisäksi Halima on käsitellyt pelaajian monipuolisesti, mikä ei ole pahis-Halimaa. Toisaalta en kyllä epäile Haliman kykyjä feikata asiaa. Mä en tiedä, miksi mulla tuli jo Zeyn ekasta kommentista lähtien mieleen, että Zey yrittää tehdä Halimasta väkisin pahiksen.

Haliman epäilyt perustuvat siihen kuinka selkeä hyvis Awaclus oli, eli hän rakensi narratiivin kuinka ne jotka eivät tätä nähneet ovat pahismaisia. Tässä on motivaatio pahis-Halimalle leimata Awaclus selkeäksi hyvikseksi. Minun mielestä näin selkeään readiin ei tuossa vaiheessa ollut perusteita, eikä epäilyssä otettu huomioon sitä kuinka molemmat kohteet olivat myös hyvin miettineet muutakin kuin pahis-Awaclus vaihtoehtoa. Pahis lukee peliä eri tavalla koska tietää muut hyviksiksi, ja tällöin saattaa helposti käydä niin että pelaaja näyttäytyy hyvismäisemmässä valossa kuin todellisuus on (vertaa vaikkapa edellispeliin ja siihen kuinka minä ja Halima pahiksina tulkitsimme justyn pelin selkeäksi hyvispeliksi, vaikka asia ei näin sitten ollutkaan). En usko että Halima osasi arvata tämän readin kääntyvän häntä vastaan. Jos olet hyvis niin uskon että sulta löytyy aika paha sokea piste Haliman pahispeliä kohtaan :D
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.10.2018 07:23:41

Meiz kirjoitti:näin selkeään readiin ei tuossa vaiheessa ollut perusteita

olipa, ihan oikeasti
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.10.2018 07:26:28

Mun mielestä pahis-Awaclus kykenisi vastaavaan peliin, ja mm. tämän huomiotta jättäminen epäilyttää mua Halimassa.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.10.2018 07:34:00

Niin varmasti sinun mielestäsi, aivan niinkuin Xatalosin mielestäkin. En minä sitä epäile.
Saat sitten epäillä minuakin jos tuosta syystä Halimaa epäilet koska minä olin lähes täysin varma ettei Awaclus ole mafia pelin tokalla sivulla.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.10.2018 07:34:38

SInä et kuitenkaan kääntänyt tätä siihen, että koska muut eivät asiaa nähneet, ovat ne muut pahiksia.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.10.2018 07:35:01

Meiz kirjoitti:Haliman epäilyt perustuvat siihen kuinka selkeä hyvis Awaclus oli, eli hän rakensi narratiivin kuinka ne jotka eivät tätä nähneet ovat pahismaisia.

Tässä tosin saattaa olla pointti.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.10.2018 07:35:26

:D
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.10.2018 07:36:01

niih :)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Aelina » 04.10.2018 07:40:46

Sori Meiz, yritän alkaa laittamaan nuo lainaukset! Vastaukset pikana kommenttiisi:

Mutta kannattaako pahiksen alkaa vetämään vastavirtaa yhden pelaajan kanssa? Ennemmin kannattaisi seurata yleistä mielipidettä. Mutta hyvä pointti tuon justyn kanssa, ehkä tämä on mulle pelkkää hyvistä pelanneena vaikea tajuta. Mielestäni olen kyllä nostanut esille sen, että kyseenalaistan tuota Awaclusin selkeää mielipidettä, eli en nyt koe olevani sokea Haliman pahistyylille, vaikka pidän/pidin (en ole nyt hetkeen miettinyt) Haliman pelityyliä hyvismäisenä. Mä mietin kyllä jossain vaiheessa noita pahispuolia, voin etsiä sen myöhemmin (en menetä koko ruotsin tuntia), jatkan miettimistä myöhemmin.

// Meiz, rayn, Meiz, rayn, rayn...
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 04.10.2018 07:43:27

Joo.. vähän kyllä mietin aiemmin, oliko tuo varmuus Awaclusista viite Haliman pahikseudesta (yleensä niin päin, että pahis on ylivarma pelaajan hyvikseydestä ketjussa). Lähinnä siksi, että muut mielipiteet tuntuivat olevan johdannaisia Awaclusista, eli oli käytännössä satavarma tästä. Miksi hyvis-Halima ei edes huomioinut mahdollisuutta että Awaclus olisi pahis tai että häntä epäiltäisiin perustellusti..

rayn: kiinnostaisi nyt kyllä kuulla ajatuksesi Keturinista.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.10.2018 07:43:45

Pahis voi helposti kuvitella että epäilyä keränneen pelaajan puolustelu kasvattaa omia hyvispisteitä muiden silmissä. Mutta itse nyt perustan epäilyn enemmän siihen, että pahiksena peli tulkittiin siihen malliin, että saadaan jotain epäilyjä aikaiseksi. Ja ne pointit jotka kävisivät tätä pahisreadia vastaan ohitettiin.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.10.2018 07:45:54

Mun ongelma on siinä että mä ne usko että Halima ja Zey on molemmat pahiksia mutta toisen on AIVAN pakko olla. Halima sanoi jotain todella typerää tossa jossain vaiheessa eilen jonka kaivan jossain vaiheessa kun jaksan keskittyä johonkin muuhun kun selvittämään tämän Keturin-Tube hässäkän, ja Zey ei vieläkään oikeastaan tee mitään, postaa vaan jotain summarya summaryn perään, eikä oikeasti esitä paljoakaan mielipiteitänsä (juu tiedän että sieltä tulee "mielipiteitä" mutta kun mikään ei koskaan konkreettisesti johda mihinkään ikinä).

Samoin Violet, aivan pihalla verrattuna siihen mitä normaalisti post-quality-wise, aivan sama onko paljon aikaa vai ei, silti.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 07:50:02

Ensimmäinen mun lukulistalla ollut.

Meiz
Puhetta ystävystyjästä, ihmisten kanssa samaa mieltä olemista. Kehuu Zeyn analyysiä Aelinasta. Ihmettelee raynille miten Zeyn readin epävarmuus viittaa siihen että Zey on pahis. Äänestää minua perusteiden kera, ihmettelee miksi Zeyn epäily Awaclukselle jää huomiotta, kun vastaavat kommentit Xatalokselta keräävät epäilyn. Kysyy Awaclusilta mielipidettä minusta. Myöhemmin Xatalosin hoksauttamana huomaa että Zeyn epäily Awaclusille ei jäänytkään huomiotta, mutta epäily minua kohtaan säilyy. Kysyy uudestaan Awaclusin mielipidettä minusta kun ei ole saanut vastausta. Perustelee lisää epäilyään minua kohtaan. Kritisoi raynpelikoneita siitä, miten rayn epäilee Zeytä. Kysyy raylta mikä pitää Zeyn epäilyttävien listalla. Selittää lisää epäilystään mua kohtaan, lisää kohdan, että tartuin tikkuun Tuben kohdalla. Toteaa että raynin pointti Zeystä on kuitenkin varteenotettava, Zey on pysytellyt aidalla. Toteaa Tube vs Keturin -keissistä, että todennäköisesti molemmat ovat hyviksiä. Zeyn tuorein viesti hyvä, Aelinan vastaukset kiinnostaa.

Lisäksi Meizillä on muutama lyhyt kysymys tai pieni huomio joidenkin pelaajien viesteihin.

Jotenkin tulee sellainen olo, kuin Meiz ei olisi itse mukana pelissä, vaan jostain kentän laidalta vain huutelisi kommentteja osallistumatta kovin syvällisesti. En tiedä saanko tätä nyt selitettyä ymmärrettävästi, mutta jotenkin ulkopuolinen olo tulee. Tämä voi toki johtua myös siitä, että Meiziä ei ole juurikaan epäilty, eikä hänelle ole niin ollen kertynyt paljon kommunikaatiota muiden kanssa.

Se mikä mua nyt häiritsee, on se, että suurin osa Meizin viesteistä tuntuu olevan
    1) toteamista että on jostain samaa mieltä
    2) Zeyn kevytpuolustelua
    3) minun epäilyä/syyttelyä
    4) pieniä kysymyksiä muille
Nämä on kaikki ihan ok ja kuuluu peliin, mutta se mikä puuttuu, on suuremmassa mittakaavassa Meizin mielipiteet. Mulla ei esim ole hajuakaan ketä muuta Meiz pitää epäilyttävänä kuin mua. Mä en tiedä ketä muita Meiz pitää hyvismäisenä kuin Zeytä. Joistakin pelaajista on tullut pieniä kommentteja, mutta kun ne eivät toistu ja peli kulkee eteenpäin, ei voi tietää enää monen päivän jälkeen onko Meiz enää niistä samaa mieltä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.10.2018 07:54:35

Halima kirjoitti:
Se mikä mua nyt häiritsee, on se, että suurin osa Meizin viesteistä tuntuu olevan
    1) toteamista että on jostain samaa mieltä
    2) Zeyn kevytpuolustelua
    3) minun epäilyä/syyttelyä
    4) pieniä kysymyksiä muille
Nämä on kaikki ihan ok ja kuuluu peliin, mutta se mikä puuttuu, on suuremmassa mittakaavassa Meizin mielipiteet. Mulla ei esim ole hajuakaan ketä muuta Meiz pitää epäilyttävänä kuin mua. Mä en tiedä ketä muita Meiz pitää hyvismäisenä kuin Zeytä. Joistakin pelaajista on tullut pieniä kommentteja, mutta kun ne eivät toistu ja peli kulkee eteenpäin, ei voi tietää enää monen päivän jälkeen onko Meiz enää niistä samaa mieltä.

Komppailu ei ole automaattisesti pahismaista, vaan oleellinen osa myös hyvispeliä. Mä oon jauhanut tästä tarpeeksi edellispeleissä, enkä tiedä haluanko aloittaa samaa taas uusiksi :)

Kuinka tarkkaan olet lukenut viestini? Ei ole pitkä aika kun kerroin miksi Tingle epäilyttää. Mutta joo, kirjoittelen mietteet pelaajista yhteen postiin tänään.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 04.10.2018 07:55:44

Tuntuu että Zey kuitenkin nyt oikeasti miettii peliä loogisesti, kuten pohdinnat Aelinasta yms. En ainakaan ekana lähtisi häntä lynkkaamaan.

Mikä muuten olikaan perusteesi Tuben hyvikseydelle?

Kieltämättä Violetin ääni Aelinalle oli varsin ”half-assed” ja muutenkin varsin laihaksi jäi hänellä saalis (mielipiteiden suhteen) massiivisen tekstimäärän lukemisen/kirjoittamisen jälkeen. Ei hirveän hyvä viestien hyödyllisyys suhteessa pintapuoliseen vakuuttavuuteen so far.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Aelina » 04.10.2018 07:56:38

Voi apua, keskitynpä paljon. Meiz lainasi nämä ja tässä ne nostin esille. Mun nähdäkseni Halima siis pelaa eri tavalla kuin pahiksena...

// Väliin edellisestä viestistäni.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 07:59:22

Meiz kirjoitti:Komppailu ei ole automaattisesti pahismaista, vaan oleellinen osa myös hyvispeliä. Mä oon jauhanut tästä tarpeeksi edellispeleissä, enkä tiedä haluanko aloittaa samaa taas uusiksi :)

Kuinka tarkkaan olet lukenut viestini? Ei ole pitkä aika kun kerroin miksi Tingle epäilyttää. Mutta joo, kirjoittelen mietteet pelaajista yhteen postiin tänään.

Siksipä kirjoitinkin "Nämä on kaikki ihan ok ja kuuluu peliin". Luin melko tarkkaan, mutta jos Tingle on sun ainoa toinen epäilys, niin aika helppo/köyhä, koska Tinglellä on peliin vasta pari viestiä. Toki hän itseänikin epäilyttää ihan hiljaisuudellaan, mutta ymmärtänet pointtini.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.10.2018 08:03:52

Halima kirjoitti:Siksipä kirjoitinkin "Nämä on kaikki ihan ok ja kuuluu peliin". Luin melko tarkkaan, mutta jos Tingle on sun ainoa toinen epäilys, niin aika helppo/köyhä, koska Tinglellä on peliin vasta pari viestiä. Toki hän itseänikin epäilyttää ihan hiljaisuudellaan, mutta ymmärtänet pointtini.

Kyse ei ole hiljaisuudesta. Miksi Tingle hyviksenä haluaisi jarrutella ääniä Keturinia vastaan, jos hänellä itsellään ei ole vahvaa mielipidettä Keturinista, eikä esittää parempaa kohdetta äänille?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.10.2018 08:10:50

Halima kirjoitti:Ensimmäinen mun lukulistalla ollut.

Meiz
Puhetta ystävystyjästä, ihmisten kanssa samaa mieltä olemista. Kehuu Zeyn analyysiä Aelinasta. Ihmettelee raynille miten Zeyn readin epävarmuus viittaa siihen että Zey on pahis. Äänestää minua perusteiden kera, ihmettelee miksi Zeyn epäily Awaclukselle jää huomiotta, kun vastaavat kommentit Xatalokselta keräävät epäilyn. Kysyy Awaclusilta mielipidettä minusta. Myöhemmin Xatalosin hoksauttamana huomaa että Zeyn epäily Awaclusille ei jäänytkään huomiotta, mutta epäily minua kohtaan säilyy. Kysyy uudestaan Awaclusin mielipidettä minusta kun ei ole saanut vastausta. Perustelee lisää epäilyään minua kohtaan. Kritisoi raynpelikoneita siitä, miten rayn epäilee Zeytä. Kysyy raylta mikä pitää Zeyn epäilyttävien listalla. Selittää lisää epäilystään mua kohtaan, lisää kohdan, että tartuin tikkuun Tuben kohdalla. Toteaa että raynin pointti Zeystä on kuitenkin varteenotettava, Zey on pysytellyt aidalla. Toteaa Tube vs Keturin -keissistä, että todennäköisesti molemmat ovat hyviksiä. Zeyn tuorein viesti hyvä, Aelinan vastaukset kiinnostaa.

Lisäksi Meizillä on muutama lyhyt kysymys tai pieni huomio joidenkin pelaajien viesteihin.

Jotenkin tulee sellainen olo, kuin Meiz ei olisi itse mukana pelissä, vaan jostain kentän laidalta vain huutelisi kommentteja osallistumatta kovin syvällisesti. En tiedä saanko tätä nyt selitettyä ymmärrettävästi, mutta jotenkin ulkopuolinen olo tulee. Tämä voi toki johtua myös siitä, että Meiziä ei ole juurikaan epäilty, eikä hänelle ole niin ollen kertynyt paljon kommunikaatiota muiden kanssa.

Se mikä mua nyt häiritsee, on se, että suurin osa Meizin viesteistä tuntuu olevan
    1) toteamista että on jostain samaa mieltä
    2) Zeyn kevytpuolustelua
    3) minun epäilyä/syyttelyä
    4) pieniä kysymyksiä muille
Nämä on kaikki ihan ok ja kuuluu peliin, mutta se mikä puuttuu, on suuremmassa mittakaavassa Meizin mielipiteet. Mulla ei esim ole hajuakaan ketä muuta Meiz pitää epäilyttävänä kuin mua. Mä en tiedä ketä muita Meiz pitää hyvismäisenä kuin Zeytä. Joistakin pelaajista on tullut pieniä kommentteja, mutta kun ne eivät toistu ja peli kulkee eteenpäin, ei voi tietää enää monen päivän jälkeen onko Meiz enää niistä samaa mieltä.

Meiz on noin about kaikista selvimmin kaupunkilainen tässä pelissä joten...
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 04.10.2018 08:15:48

Olisi ihan kiva kyllä kuulla myös perusteita välilllä näille varmoille kannoille :D
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.10.2018 08:16:46

Xatalos kirjoitti:Olisi ihan kiva kyllä kuulla myös perusteita välilllä näille varmoille kannoille :D

Ei tartte, kyllä mut on pussitettu ihan näinkin :D
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 08:19:28

Meiz kirjoitti:
Halima kirjoitti:Siksipä kirjoitinkin "Nämä on kaikki ihan ok ja kuuluu peliin". Luin melko tarkkaan, mutta jos Tingle on sun ainoa toinen epäilys, niin aika helppo/köyhä, koska Tinglellä on peliin vasta pari viestiä. Toki hän itseänikin epäilyttää ihan hiljaisuudellaan, mutta ymmärtänet pointtini.

Kyse ei ole hiljaisuudesta. Miksi Tingle hyviksenä haluaisi jarrutella ääniä Keturinia vastaan, jos hänellä itsellään ei ole vahvaa mielipidettä Keturinista, eikä esittää parempaa kohdetta äänille?

No mä en oo vielä tehnyt tarkempaa Keturinin läpilukua, mutta alan olla melko varma siitä että Keturin on vaan hyvis. Niin silloin on vaikea löytää tuosta Tinglen jarruttelusta myöskään pahismotivaatiota.

Mistä tulikin mieleeni että mun ääni on yhä Keturinilla, siirretäänpä.
++Meiz
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.10.2018 08:21:42

Halima kirjoitti:No mä en oo vielä tehnyt tarkempaa Keturinin läpilukua, mutta alan olla melko varma siitä että Keturin on vaan hyvis. Niin silloin on vaikea löytää tuosta Tinglen jarruttelusta myöskään pahismotivaatiota.

Epäily ei perustu siihen että Keturin olisi pahis, vaan pahiskin voi yrittää kerätä näin hyvispisteitä. Taas kerran tuntuu siltä ettei peliä tulkita ihan täysin oikein hyviksen näkökulmasta katsottuna.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 08:34:28

Meiz kirjoitti:
Halima kirjoitti:No mä en oo vielä tehnyt tarkempaa Keturinin läpilukua, mutta alan olla melko varma siitä että Keturin on vaan hyvis. Niin silloin on vaikea löytää tuosta Tinglen jarruttelusta myöskään pahismotivaatiota.

Epäily ei perustu siihen että Keturin olisi pahis, vaan pahiskin voi yrittää kerätä näin hyvispisteitä. Taas kerran tuntuu siltä ettei peliä tulkita ihan täysin oikein hyviksen näkökulmasta katsottuna.

Mikähän tuossa kommentissa oli pahiksen näkökulmasta katsottua sun mielestä?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.10.2018 08:47:01

Halima kirjoitti:Mikähän tuossa kommentissa oli pahiksen näkökulmasta katsottua sun mielestä?

Et huomioi sitä miksi pahis-Tingle voisi haluta puolustaa hyvis-Keturinia, eli ajattelet tässä asian mielestäni liian yksiulotteisesti. Ja tämä ajatteluketju taas tukee aiempaa ajatustasi siitä, että esittämäni epäily Tingleä kohti oli liian helppo/köyhä, koska kyseessä oli vain muiden hiljaisten joukossa olevan hiljaisen pelaajan tökkäisy. Et siis myöskään tulkitse ihan oikein niitä syitä mistä todellisuudessa Tingleä epäilin. Koen että peliä tulkitaa nyt siinä valossa, miten minun "riittämättömät" mielipiteet pahiksista tekevät minusta pahiksen.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 08:50:35

Toiseksi käsittelyyn Zey, joka epäilytti mua alkupelissä, sitten epäilyni vähän laimeni, mutta nyt viimeisimmän puolivillaisen listauksen jälkeen epäilyttää taas. Katsotaanpa.

Yli-innokas aloitus. Äänestää Awaclusta heti toisessa viestissään äänipomppimisen takia. Perustelu äänelle. Puhetta ystävystyjästä. Jo reilu tunti pelin alusta peruuttaa vähän Awaclus-epäilystään, jättää kuitenkin äänen paikalleen.
Zey kirjoitti:Awaclus selkeästi räiskii vaan ääniä tekemättä mitään johtopäätöksiä. Vähän kyl mietityttää homman avoimuus, koska tolla tavalla voi saada ittensä lynkattua helposti, ellei hallitse myös niitä jälkiseurauksia. Sikäli kyl Awaclus vaikuttaa pelaajalta, joka tietää mitä on tekemässä, eikä niin vaan huvikseen hommaa tee.

Tämä viesti mulle pomppaa silmiin epäilyttävänä. Varsinkin tuo alleviivattu lause. Zey hoksaa että Awa ei ehkä olekaan pahismainen, mutta haluaa pitää Awan kuitenkin pahiksissa niin lisää tuon lauseen.

Lisää puhetta ystävystyjästä. Selittää Awaclukselle perustelun tärkeydestä.

Ensimmäinen "listausviesti", jossa listaa vain Aelinan ja Awacluksen. Aelinasta ihan hyviä huomioita, olen itsekin samaa mieltä. Sitten Awacluksesta:
Zey kirjoitti: Nämä + viestien sävy viittaa enemmän siihen, että Awa koittaa olla piikki lihassa, eikä niinkään yritä vaikuttaa aktiiviselta (ja ylipäänsä viestien perusteella vaikuttaa kokeneelta), mikä tekee hommasta hankalamman, sillä ensimmäinen on pahiksille vaarallisempaa toimintaa. Toisten tökkiminen ihan vaan tökkimisen ilosta johtaa usein siihen, että tökkijä lynkataan, mikä ei ole pahikselle hyvä. Awan kohdalla tää voi kuitenkin olla tarkoituksellinen valinta myöskin, sillä nimenomaa päättelyketju ”toi koittaa ärsyttää kaikkia -> tulee todennäköisesti lynkatuksi -> pakkohan pahiksen ois tiedostaa toi -> tuskin on pahis” taas on pahikselle hyödyllinen, koska tällöin pahis saa käyttäytyä ihan miten pahismaisesti vain ja silti säilyy hengissä – ja jos vain saa ton päättelyketjun aikaiseksi, niin tää voi olla ”turvallisempikin” tapa pahikselle pelata verrattuna perushyviksen esittämiseen, sillä ensimmäisessä saa mokailla miten paljon vain, eikä mokista kiinni jääminen johda lynkkaukseen.

Taas toistuu tää: "Ei se nyt vaikutakaan pahismaiselta mutta keksin syyn sille miksi kuitenkin vois olla ja jätän äänen paikalleen".

Pitkän viestin kera minä nousen Zeyn mielestä vaihtoehtoiseksi paikaksi äänelle (Awaclusin rinnalle). Seuraavassa pitkässä viestissään Zey löytää Aelinan viesteistä puutteita/virheitä, jonka seurauksena siirtää äänensä Aelinalle.

Zeyn viimeisin listausviesti on minusta epä-Zeymäinen ja näin ollen saa mun pahistutkan väpättämään. Zey aloittaa listauksen, kuin aikoisi jokaisesta sanoa mielipiteensä lyhyesti, mutta selkeästi. Sitten kesken listan kuitenkin tyyli muuttuu täysin, kun Zey lainaileekin pelaajien viestejä ja kyselee kysymyksiä kertomatta mielipidettään kyseisistä pelaajista.

Zey siis epäilyttää jossain määrin. Sitten kuitenkin jäin miettimään, että kirjoittaisiko Zey esim. tuota viimeisintä listausviestiään pahiksena. Pahiksena hän varmasti olisi hyvin tietoinen, miltä hänen listauksensa yleensä näyttävät, ja yrittäisi pysyä suunnilleen samassa formaatissa ja sisällössä. Sitten taas on se käänteispsykologia. En siis oikein tiedä. Epäilyttää, mutta Zey ei ole mun suurin epäilykohde just nyt.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2018 08:54:22

Meiz kirjoitti:
Halima kirjoitti:Mikähän tuossa kommentissa oli pahiksen näkökulmasta katsottua sun mielestä?

Et huomioi sitä miksi pahis-Tingle voisi haluta puolustaa hyvis-Keturinia, eli ajattelet tässä asian mielestäni liian yksiulotteisesti. Ja tämä ajatteluketju taas tukee aiempaa ajatustasi siitä, että esittämäni epäily Tingleä kohti oli liian helppo/köyhä, koska kyseessä oli vain muiden hiljaisten joukossa olevan hiljaisen pelaajan tökkäisy. Et siis myöskään tulkitse ihan oikein niitä syitä mistä todellisuudessa Tingleä epäilin. Koen että peliä tulkitaa nyt siinä valossa, miten minun "riittämättömät" mielipiteet pahiksista tekevät minusta pahiksen.

Hmm. Ok myönnän etten ole kauheasti pohtinut Tinglen motiiveja. Olen ehkä liikaakin keskittänyt ajatukseni näihin äänekkäisiin (vaikka itsekin totesin pelin alussa että pitäisi enemmän ajatella myös hiljaisia).

Ja joka tapauksessa, vaikka sinun Tingle-epäilysi olisikin ihan oikea ja pohdittu, on se aika vähän, että tähän mennessä pelissä olet epäillyt kahta pelaajaa ja pitänyt yhtä hyvismäisenä. Tässä on tapahtunut aika paljon kaikenlaista. Odottelen sitä sinun listausviestiäsi.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2018 finaali

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron