Juonittelun SM - finaali 2017 on päättynyt, pahikset vei!

Vuoden 2017 SM-kilpailut

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 15.10.2017 23:00:56

Ainakin itselleni se, että justy on lähtenyt putoamistilassaan kasaamaan uutta analyysiä ja arviota tilanteesta nostaa silmissäni hyvispisteitä. Pahiksena olisi varmaan pyrkinyt vahvemmin ratsastamaan omilla mielipiteilläni.

Jos nyt käytetään harhalynkkaus välillä miina/justy, niin justystä saatte huomiselle pelaajan, joka tuottaa itsenäisesti järkeenkäypää materiaalia. Jos Hukka liittyy miinan wagoniin, niin pelissä on kaksi neljän henkilön tukemaa wagonia

miina kirjoitti:Oon miettiny justyn saamia ääniä ja ajatellut että onpa massaamisen näköistä touhua, mutta voiko vaan olla että hyvikset massaavat pahista pois.. (uskon kyllä joukossa olevan yhden pahiksen)

No pelissä on tällä hetkellä kolme pelaajaa, jotka eivät ole äänestäneet, ja näistä yksi on varma hyvis. Ellei pahiskolmikko ole justy, sinä ja jeekaka, niin tiedät, että joukossa on tällä hetkellä yksi pahis.

Mistä herääkin kysymys, miksei äänesi ole justyllä. Pelkäätkö näyttäväsi massaajalta?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 15.10.2017 23:03:11

miina kirjoitti:Pakko vastata nopeasti violetille vaikkakaan en pääse oikein penkomaan tekstejä. Älä nyt violet ole hullu mun äänestämisessä! Nii kaikki mitä kirjotit musta on totta, jopa se että vaikutan varmasti pahismaiselta. Mutta olisiko minun pahiksena missään nimessä kannattanut pelata noin, ei! Mulla on huonona tapana kestää hyviksenä kritiikkiä miun epäloogisesti toiminnnasta ja kaikissa hyvispeleissäni olen tainnut äänestää minua vastaan hyökännyttä pelaajaa kohtaan nopeasti reagoimalla, esim. justy ääni. Vaikkakin se mielestäni oli ihan ok ääni siihen hetkeen pelissä.


Tämä on mielestäni ensimmäinen kerta kun sanot äänestäneesi minua koska hyökkäsin sinun kumppuusi. Aiemmin syynä oli se että äänestin mielestäsi epäilyttävästi ja se ettei viesteissäni ole sisältöä. Plus en kyllä ole mielestäni kritisoinut sinua epäloogisesta käytöksestä...

Eli joko: a) näit hyökkäyksen Kuulaa vastaan hyökkäykseksi sinua (tiimiäsi) vastaan tai b) epäilit että aion äänestää sinua ja halusit ehtiä ensin. Ongelma vain oli, että sulla meni nyt selitykset sekaisin. Koska siis sinä äänestit minua ennen kuin minä äänestin sinua, enkä koskaan sanonut peliäsi epäloogiseksi (tai sitten olen totaalisesti unohtanut mitä pelistäsi olen sanonut).

miina kirjoitti:Myöhemmin jo lauhduin mielessäni, mutta kun xatalosta alettiin pommittaa niin oli mielestäni selkeää että justya pelastetaan jolloin en ollutkaan valmis luopumaan justyn pahisroolista.


Eli lauhduit ja äänestit Odoa, mutta sitten kun Kiirsu äänesti Xatalosta (ainoa henkilö joka Odo-äänesi jälkeen äänesti tätä), tämä on pommittamista? Mutta kuitenkin äänestät minua, kun tuon yhden Xatalos-äänen jälkeen tulee kolme ääntä minulle (rayn, Xatalos ja Kiirsu) - joista yksi oli se pelaaja, joka pommitti Xatalosta äänellään. Joten sitte äänestät minua.

Mun mielestä kuvauksesi tässä ei vastaa pelin tapahtumia alkuunkaan...

raynpelikoneet kirjoitti:tämäkin tapahtui aivan pelin alussa, ja toisekseen tuo on aivan järjetön väite, justy vain keksii jonkun syyn joka ei tee kenestäkään pahista. Miksi minä en haluaisi hyviksenä itseäni pidettävän hyviksenä??? Miksi minä, tai kukaan ikinä haluaisi kenenkään epäilevän minua jos olen hyvis? Kaikki epäilyt minua kohtaan vievät peliä pois oikeilta raiteilta. Toki varmasti sanoisin saman pahiksenakin, mutta ei se tee minusta pahista millään tavalla.


Mutta ei Hukka epäillyt sinua, hänellä ei ollut mielipidettä sinusta. Minusta on pahismaista kärkkyä muilta hyvispisteitä vain siksi että he ovat joistakin asioista samaa mieltä kanssasi. Mutta olen kyllä valmis hyväksymään että tämä on osa pelifilosofiaasi, ja siinä mielessä uskon että teet niin hyviksenä tai pahiksena. Varsinkin kun varmistettu hyvis Xatalos on tästä samaa mieltä. Mutta jos näkisin pelaajan, jonka kanssa en ole pelannut, kerjäävän tuolla tapaa hyvisreadeja, epäilisin häntäkin ellei hänellä olisi samanlaista pelifilosofiaa.


rayn kirjoitti:Ja nyt tulee se pointtini:

Justyllä on tuon ensimmäisen lainaamani viestin kohdalla jo käytettävissään kaikki informaatio caseensa jonka hän tekee toisen päivän alussa. Aivan kaikki, koska (huomatkaa toinen underlineys) hän on muodostanut jonkunnäköisen readin Violetista toussa vaiheessa. Hän on siis aivan satavarmasti lukenut rayn-kiirsu-violet sananvaihdon jo tässä vaiheessa. Minun mielestäni kaupunkilaisen pitäisi jo tässä vaiheessa pystyä muodostamaan readi myös minusta varsinkin kun hän tekee sen toisena pelipäivänä. Eli siis, tarkennetaan:
Day 1 -- justy ei pysty muodostamaan readia minusta luettuaan tuon sananvaihdon
Day 2 -- justy yllättäen pystyy muodostamaan readin minusta perustuen informaatioon jonka hän on jo lukenut D1 kun minä johdan Jontun lynkkausta.


Sä nyt unohdat/et halua ymmärtää, että mä en ollut kaupunkilainen kun luin peliä ensimmäisenä päivänä. Olin kolmannella sijalla oleva varapelaaja, pelissä jonka oletin olevan täynnä motivoituneita pelaajia. Mulla ei ollut minkäänlaista oletusta että tulisin pelaamaan tähän peliin. En olisi itse asiassa varmaan edes ilmoittautunut varalle ellen olisi a) ollut suunnittelemassa tätä kisaa ja b) uskonut että tuskin tulen peliin mukaan. Sattui nimittäin aika kiireiseen väliin tämä...

Mutta siis, seurasin peliä enemmän katsojana kuin pelaajana. Harmittelin muutamaan kertaan mielessäni, kun en päässyt kertomaan katsomossa muille havaintoja joita olin tehnyt itseäni kiinnostavista pelaajista. Olen pahoillani jos tämä satuttaa egoasi, mutta sinun pelisi ei kiinnostanut minua lainkaan. En ole koskaan pelannut kanssasi ja postejasi on mielestäni hankala lukea. Kun tulin mukaan peliin, en muistaakseni ollut muodostanut pelistäsi mitään hyvis/pahisfiiliksiä suuntaan tai toiseen.

No, kun D2 koitti, olin sitten ehtinyt lukea pelin pelaajana, jonka tehtävänä on löytää pahikset, en katsojana jonka tehtävänä on viihtyä. Käytin siis aikaa ja vaivaa tulkitakseni postejasi (ja kaikkien muidenkin posteja). Luin pelin aivan toisin silmin 1. yön aikana, ja ennen kaikkea luin sen ajatuksella, en töiden lomassa viesti silloin toinen tällöin. Mun pelityyli vaatii runsaasti aikaa ja muutaman avonaisen tabin läppärillä.

rayn kirjoitti:Se miksi tämä on epäilyttävää on, koska minun mielestäni on paljon todennäköisempää että justy nyt vaan ei ollut kiinnostunut sanomaan mitään kun kaupunkilaisen (Jonttu) lynkkaus oli menossa läpi. Ja minä en oikeasti ymmärrä, miksi kaupunkilaisena justyn päässä ei olisi tässä vaiheessa pieni ääni sanonut että "epäilyttävä henkilö johtaa lynkkausta, se tulee varmaankin olemaan harhalynkkaus", koska tuollainen ajatus minulle tulee ainakin AINA ensimmäisenä, mikäli epäilyttävä henkilö johtaa lynkkausta, miksi ei tulisi?


Okei, oletetaan että olen pahis. Miksi pahis-justy ei olisi sanonut ajatuksiaan hyvis-raynista D1, jos hän oli ne jo muodostanut? Mikä maaginen suunnitelma pahis-justylla oli säästää nämä havainnot D2? En ymmärrä miksi näet tässä jonkinlaisen pahisstrategian.

raynpelikoneet kirjoitti:tämäkin tapahtui aivan pelin alussa, ja toisekseen tuo on aivan järjetön väite, justy vain keksii jonkun syyn joka ei tee kenestäkään pahista. Miksi minä en haluaisi hyviksenä itseäni pidettävän hyviksenä??? Miksi minä, tai kukaan ikinä haluaisi kenenkään epäilevän minua jos olen hyvis? Kaikki epäilyt minua kohtaan vievät peliä pois oikeilta raiteilta. Toki varmasti sanoisin saman pahiksenakin, mutta ei se tee minusta pahista millään tavalla.
Sitäpaitsi tuo alkuperäinen kommenttini ei edes ollut mitä justy väittää, se oli sarkastinen kuittaus ja epäily Hukan suuntaan.


Olisi tietty ollut kiva että olisit sanonut tämän jo D2 alussa. Tai tuon miksi minua oikein äänestit...

raynpelikoneet kirjoitti:- Jos justy on lukenut peliä niin tarkasti, että pystyy antamaan jonkunlaisen readin Violetista, tämä automaattisesti tarkoittaa että hän on myös lukenut minun postini pelin alussa, eikös joo? Koska hänen readinsa Violetista perustuu Violetin sananvaihtoon minun kanssani. On aivan typerää väittää ettei hän muka olisi minun postejani lukenut, koska et sinä voi lukea argumenttia kahden ihmisen välillä lukemalla VAIN toisen heistä posteja, eikös joo?
- Minä ymmärtäisin myöhemmän justyn selityksen, sen että "keskityin vain niihin pelaajiin jotka jo tunnen", JOS hän ei olisi tehnyt casea minua vastaan D2 alussa. Siinä kun ei ole mitään järkeä.


"readini Violetista" oli ajatuksia, joita hänen kommenteistaan oli tullut. Se ei ollut readi jonka pohjalta ketään haluaisin äänestää. En ymmärrä miksi ajattelet että se että mulla on viboja pelaajasta, jonka pelejä olen seurannut aika monta tällä foorumilla (ei olla taidettu pelata samassa pelissä?) vibattaa minua suuntaan tai toiseen.

Miten se että D1 kun seuraan peliä katsojana on ristiriidassa sen kanssa, että D2 kun luen pelin uudestaan pelaajana olen muodostanut näkemyksiä muistakin pelaajista?

(Aha, Violet onkin jo sanonut suurimman osan mitä sanoin itsekin raynille)

Lauchuo kirjoitti:En ehdi nyt vastailemaan kaikkeen mutta Violetin pointteihin pakko sanoa: kun justy oli jo ilmottautunut varapelaajaksi, miksi hän olisi katsonut peliä "vain katsojan" silmin? Eikö järkevämpää olisi katsoa peliä alusta asti sillä mentaliteetilla, että saattaa joutua pelaamaan itse jossain vaiheessa?


Tähän pitäisi olla vastaus noissa vastauksissani raynille. Sano jos et löydä. Ja edellisessä pitkässä postissani oli vastaus siihen postiin, jonka perusteella minua epäilet. Eli katsopa sitäkin kun ehdit ja anna minulle päivitetty readisi minusta.

raynpelikoneet kirjoitti:Minun mielestäni tuo on ihan looginen oletus jos hän on vahavasti sitä mieltä että justy on pahis. Esim mulla on myös epäilyjä jeekakaa, Kiirsua ja miinaa kohtaan, mutta minä en kuitenkaan ikinä tule voteemaan Kiirsua tai miinaa tänään koska he eivät todennäköisesti ole pahiksia jos justy on, ja justy nyt sattuu olemaan mun top scumread.

En ymmärrä miksi epäilet Lauchuota siitä, että "hän ei halua äänestää miinaa" kun hänen miina readinsa perustuu siihen, että "miina voisi olla justyn scumpartner".


Olen top scum read koska kehtasin epäillä sinua. Joko luotat siihen että voit agressiivisella pelitavallasi myydä muille minkä keissin tahansa, tai sitten olet hyvis joka on liian fakkiutunut omaan tapaansa ajatella tätä peliä. Oli kummin tahansa, eipä se sinun vikasi ole että muut ostavat casesi päivästä toiseen. Eilen Xatalos ja Kiirsu äänestivät minua ymmärtääkseni puhtaasti sinun casen pohjalta, tänään Shirokami ja Kiirsu...



rayn kirjoitti: Vielä kerran:

- Justy on lukenut ja sisäistänyt informaation X
- D1 justy ei pysty muodostamaan raynista mielipidettä informaatiolla X
- D2 justy pystyy muodostamaan niin kovan casen että antaa jopa äänensä minulle informaatiolla X
- Kun kysyn, että miksi, niin hän sanoo "koska en ole pelannut sinun kanssasi, en saanut sinusta readia D1"

Niin muttakun mikään ei ole muuttunut D2 alkuun mennessä, ja kaikki info justyn casessa oli jo olemassa D1 kun hän ei pystynyt mitään sanomaan. Tuo on vähän sama kun sanoisit että mulla oli punainen auto 2007 ja kun sulta huomenna kysytään että minkä värinen auto sulla oli 2007 sanot että sininen. Toisen väittämän on pakko olla valhe. Tässä ei edes ole kyse mistään logiikasta, joko justyn toiminnan D1 tai D2 on AIVAN PAKOSTI oltava valhe.


Mun informaatio D1 ei ole sama kuin informaatio D2. Toki teksti ketjussa on sama, mutta olen lukenut sen tarkemmin, yrittäen keskittyä analysoimaan kaikkia pelaajia. Toisin kuin kasuaalisti seuratessani D1 aikana.

Ja tuo autojuttu on ihan höpöhöpöä. Parempi esimerkki olisi että jos katsot leffaa ja samalla luet vaikka kirjaa selaillen ja välillä hyppien, kiinnostuneena lähinnä yksittäisistä hahmoista ja sanoisit että Harry Potter on muuten taitava velho. Se että jos seuraavana päivänä sanot että sivuhenkilö X on muuten aika tunari velho kun olet lukenut kirjan ajatuksella läpi etsien tunareita ja taitavia velhoja, ei todellakaan ole asia mitä sun olisi pitänyt objektiivisesti kyetä tekemään kasuaalin lukemisesi pohjalta.

Todellakaan tässä ei ole kyse logiikasta vaan havaintopsykologiasta ja kognitiivisista prosesseista. Käy vaikka lainaamassa joku alan kirja kirjastosta jos haluat mullistaa maailmankuvaasi.

Lauchuo kirjoitti:Miina on pelannut mun mielestä vähän oudosti ja viesteissä tuntuu välillä olevan asioita, joita en tiedä miksi hyvis sanoisi. Miina olis ihan hyvin voinut äänestää eilen justya hämäämismielessä sillä, että jos justy putoaa niin häntä ainakin pidetään hyviksenä. Sama pätee Kiirsuun äänestämisen osalta, mutta kuten sanoin, musta Kiirsu vaikuttaa hyvikseltä tässä pelissä.


Kuulisin mielelläni lisää Kiirsu-readistasi (sori jos olen sen missannut). Minun mielestäni Kiirsulla ei ole ollut D1 jälkeen mitään mielipiteitä mistään (paitis listoja pahispelaajista ilman perusteita). Hänen ensimmäisen päivän viestinsä vaikuttivat minusta muistaakseni hyvismäisiltä, joten voi olla että hänen perustelemattomat epäilynsä minua kohtaan vain sotkevat käsitystäni.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 15.10.2017 23:14:37

Kannatan edelleen miinan lynkkaamista. Mielestäni hänen kertomuksensa siitä miksi olen epäilyttävä/miksi äänesti minua on muututnut sen verran monesti. Plus pahis-miina Leppäkertuissa löysi paljon enemmän epäilyttäviä pelaajia kuin hyvis-miina niissä aiemmissa peleissä joita olen hänen kanssaan pelannut.

Odotan innolla Lauchuon vastauksia posteihini ja kuulisin mielelläni hänen päivitetyn readinsa minusta ja syynsä pitää Kiirsua hyviksenä. Kuulisin mielelläni Kiirsulta perusteluja hänen epäilyilleen (minua tai muita kohtaan).

Raynista minulla on itse asiassa parempi fiilis kuin eilen. Hänen casensa minua vastaan on huono, mutta sentään nyt alan ymmärtää mistä siinä on kyse. Lisäksi kun analysoin eilisen (ja tämänpäiväiset äänestykset), niin eihän se raynin vika ole jos muut lähtevät ajattelematta äänestämään minua hänen höpöperusteidensa pohjalta. Tässä on itse asiassa yksi syy miksi voisin melkein mieluiten lynkata Kiirsun - jos rayn on kyläläinen, Kiirsu on täysin opportunistisesti seurannut raynin kelkassa kaksi päivää.

Shirokami teki tänään saman kuin eilen. Postaili mitäänsanomattomuuksia ja katosi sitten. Mitä tuohon nyt sitten sanoisi? Jos lynkataan tänään ja on mafia, niin eipähän ainakaan anneta lurkkausvoittoa. Jos lynkataan tänään ja on kyläläinen, ei saada kyllä mitään infoa huomiselle.

@Shirokami, oisko mitään ajatuksia pelistä? Jotain omia ajatuksia eikä vain raynin perässä äänestämistä?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 15.10.2017 23:51:52

Väliaikalaskenta

Äänestystilanne:
4 justy (Shirokami, raynpelikoneet, Lauchuo, Kiirsu)
2 miina (Violet, justy)

Tällä hetkellä kuolemassa on justy äänienemmistöllä.

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Hukka (2/3)

3.päivä päättyy tänään maanantaina 16.10. kello 21.00.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 16.10.2017 13:49:22

Justylta tuli oikein vaikuttavan mittaista romaanisarjaa, johon hyvin todennäköisesti olisi kykenevä myös pahiksena, mutta näyttää minusta kyllä mieluummin hyvismäiseltä. Näiden viestien hyvismäisyyden edestä puhuu mielestäni mm. se, että vaikka mukana on myös puolustamista (onhan häntä reilusti epäilty ja on äänillään johdossa) mutta siellä on myös paljon hyvää pohdintaa pelinkulusta ja muista ihmisistä. Miinan pahismaisuudesta taas olen edelleen samaa mieltä joten minun on äänestettävä häntä ++miina.

Hänen pahiskavereikseen voisivat sopia muutenkin epäilyttävät Kiirsu ja Shirokami (molemmat lähteneet äänestämään justya ihan vaan rayn perässä), sekä myös justy (vaikka on miinaa vastaan, sillä on itse tilanteessa, jossa voi hyvinkin kuolla ja miina “ainoa” todellinen vaihtoehto äänestää) ja Kuula-Lauchuo (vaikka hänellä onkin hyvät syyt justyn äänestämiselle, lähti hän melko reilusti raynin perään).

Olen samaa mieltä justyn kanssa siitä, että Shirokamin lynkkaus voisi olla hyvä idea ja että se ei oikeastaan olisi hyvä idea juuri saatavan informaation vähyyden takia, miinan tai justyn lynkkaaminen olisi tältä kannalta järkevämpää, mutta epäilyttävyydessä järjestys olisi mielestäni miina, Shirokami, Kiirsu, justy?, raynpelikoneet?.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 16.10.2017 14:02:34

Näin alkuun pahoittelut siitä, että olen pelannut tosi laiskasti ja lähes kaikki peliin käyttämäni aika on mennyt viestien lukemiseen, enkä ole jaksanut itse pitkiä viestejä kirjoitella, joten pois ovat jääneet readit ja perustelut äänille, koska halusin vain kaikesta huolimatta vaikuttaa peliin edes äänien kautta. Tänäänkään ei ole loputtomasti aikaa, joten käyn nyt läpi vain miinaa, raynia ja justya, jotka ovat ne, joiden väliltä harkitsen tänään ääntäni. Tässä vaiheessa kaikki epäilyttävät jonkun verran, mutta moni muu kytkeytyy rayniin/justyyn ja mielestäni heistä saa hyvin lisää tietoa heidän roolinsa tiedettyään. Mistä päästää Violetin pointtiin siitä, että lynkkauksessa tulisi miettiä myös tapon informaatioarvoa. Sen takia olen yhä vähän epäileväinen miinan lynkkauksen suhteen. Hän vaikuttaa nyt entistä epäilyttävämmältä, mutta en tiedä, kuinka paljon infoa saa, jos hän paljastuu hyvikseksi. Mielestäni raynin/justyn tappo antaa enemmän infoa, vaikka osuisikin hyvikseen.

justy kirjoitti:@Kiirsu, avaatko vähän miksi päätit että olen Xatalosta epäilyttävämpi?

Kun Shirosta ei kuulunut mitään, olin ihan hukassa ääneni suhteen. Xatalosin äänikin oli nopea päätös, jolle en heittänyt perusteita, koska halusin vain jotain tapahtuvaksi ja halusin nähdä tuleeko esim. miinalta jotain reaktiota, kun hän vaikutti vastahakoiselta Xatalosia äänestämään. Siinä vaiheessa yksikään vaihtoehto äänelle ei tuntunut olevan yli muiden ja rayn vaikutti minusta tässä vaiheessa hyvikseltä, joten lähdin ihan puhtaasti hänen perässään äänestämään. Myönnän pelanneeni loppupuolen eilisestä (ja tämän päivän) tosi laiskasti eikä minulla tässä vaiheessa ollut antaa mitään syvällistä analyysia justysta, mutta raynin epäilyt vaikuttivat minusta järkeviltä ja ihan lampaana äänestin hänen perässään. En edes yritä väittää olevan kovin fiksua seurata ketään tällä tavoin. Päivän lopussa Odo vihjaili sen verran olevansa erikoinen, että aloin miettiä olisiko hän ennustaja, joka on jättänyt ensimmäisenä yönä ennustamatta, enkä siksi kovin innoissaan enää ollut häntä äänestämässä ja Xatalosin suhteen olin kaiken aikaa ollut vähän epävarma. Shiro oli yhä epäilyttävä, mutta häntäkään en halunnut äänestää, jos Xatalosin teoria olisi pitänyt paikkaansa. Muutenkin mietin, että tämä ennustaja!shiro-tapaus kuitenkin ratkeaa seuraavana päivänä, joten mielelläni olin katsomassa justy-kortin, koska jo silloin ajattelin sen antavan vastauksia suuntaan tai toiseen. Vaikka hölmönä hyppäisinkin pahis!raynin kelkkaan äänestämään hyvistä, niin ainakin siinä paljastuisi raynin tarkoitusperät.

justyn viimeisimmät viestit ovat minusta vaikuttaneet fiksuilta ja sellaiselta toiminnalta, jota hyvis saattaisi tehdä olleessan vaarassa pudota. Itse olisin tässä vaiheessa ihan valmis äänestämään raynia ja alan uskoa rayn/miina-liittoumaan, mutta ainakin toistaiseksi äänet näyttävät menevän justyn ja miinan kesken. Ääneni on nyt toistaiseksi missä on kunnes saan ajatukseni järkevään muotoon, mutta se tuskin justylle jää. Minäkin alan olla valmis lynkkaamaan miinan.

Pohdintani heitän erilliseen viestiin.
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 16.10.2017 14:17:01

Väliaikalaskenta

Äänestystilanne:
4 justy (Shirokami, raynpelikoneet, Lauchuo, Kiirsu)
3 miina (Violet, justy, Hukka)

Tällä hetkellä kuolemassa on justy äänienemmistöllä.

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
-

3.päivä päättyy tänään 16.10. kello 21.00.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 16.10.2017 14:28:35

En ehdi luultavastikaan kovin paljon käymään peliä läpi ja kirjoittaa viestiä ennen pelipäivän päättymistä (ja vikatkin tunnit oon koiran kanssa rallytokossa), joten kirjoitan nyt nopsaan sen mitä ehdin.

Violet kirjoitti:Pakko nyt sanoa, että tämä miinan readi Justystä on ollut kuin epälooginen vuoristorata Pivotin epäilyineen, pivotin neutraaliuuden suhteen reagoimisen, Justyn Kuula ääneen ylireagoimisen ja tämän pelipäivän puolella vahvan syyttävän asenteen ottaminen tätä kohtaan.

Tää oli Violetilta musta tosi hyvä pointti. En ole lukenut miinan viestejä pelin alusta lähtien uudestaan (joo tiedän, mun piti tehdä se mutta aika..), joten mulle ei ollut jäänyt mieleen mitään näistä miinan Pivot-mielipidevaihteluista (muistin että miina oli Justysta kyllä sanonut tuon, ettei viestit sisällä juuri mitään). Ihan totta, siltä nuo lainaukset ainakin vaikuttaa.

Apua, nyt en oikeesti ehdikään tän enempää. Ja tää miina vai justy -kuvio käy vielä mielenkiintosemmaksi! Justylta kieltämättä ihan hyvät viestit, vaikka en vielä vakuutukaan siitä, etteikö justy olisi pahis. Ja mulla on jostain syystä sellainen vibatus, että ray oikeasti vetää meitä kaikkia kuin pässiä narussa ja me ollaan ihan yhden pahiksen vietävissä tänään, joten harkitsen nyt kuitenkin miinan lynkkaamiseen yhtymistä. Se ei tosin mun mielestä vielä kerro tarpeeksi, sillä ray voi olla pahis vaikka miina ei olisikaan.. Mutta siitä oon aika vakuuttunut, ettei ray ja justy ole samaan aikaan pahiksia. Toivon että mulla riittää päivän lopusta aikaa vaihtaa ääni, jos näyttää siltä että niin pitäis tehdä!
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 16.10.2017 14:53:59

Violet kirjoitti:Ainakin itselleni se, että justy on lähtenyt putoamistilassaan kasaamaan uutta analyysiä ja arviota tilanteesta nostaa silmissäni hyvispisteitä. Pahiksena olisi varmaan pyrkinyt vahvemmin ratsastamaan omilla mielipiteilläni.

Jos nyt käytetään harhalynkkaus välillä miina/justy, niin justystä saatte huomiselle pelaajan, joka tuottaa itsenäisesti järkeenkäypää materiaalia. Jos Hukka liittyy miinan wagoniin, niin pelissä on kaksi neljän henkilön tukemaa wagonia

miina kirjoitti:Oon miettiny justyn saamia ääniä ja ajatellut että onpa massaamisen näköistä touhua, mutta voiko vaan olla että hyvikset massaavat pahista pois.. (uskon kyllä joukossa olevan yhden pahiksen)

No pelissä on tällä hetkellä kolme pelaajaa, jotka eivät ole äänestäneet, ja näistä yksi on varma hyvis. Ellei pahiskolmikko ole justy, sinä ja jeekaka, niin tiedät, että joukossa on tällä hetkellä yksi pahis.

Mistä herääkin kysymys, miksei äänesi ole justyllä. Pelkäätkö näyttäväsi massaajalta?


Sanosin, että juurikin pahiksen on helpompi lähteä tekemään analyysia, koska sillä on koko pahistiimi kenen puolesta taistella. Ja toisekseen, mun kyläläisenä on hankala keksiä "tarinoita" muista pelaajista, koska kuka vaan voi olla oikeasti pahis.

Ja violet, en pelkää näyttäväni massaajalta vaan pelkään olevani massaaja (joko hyviksen tai pahiksen).. Ja tottakai tulen justya äänestämään jos minä olen tippumassa, koska minä olen varma hyvis. Mutta tiedostan kyllä senkin, että mikäli käykin niin surkeasti, että justy olisi hyvis, niin minä tipun seuraavan päivänä joka tarkoittaa meille häviötä.

justy kirjoitti:Kannatan edelleen miinan lynkkaamista. Mielestäni hänen kertomuksensa siitä miksi olen epäilyttävä/miksi äänesti minua on muututnut sen verran monesti. Plus pahis-miina Leppäkertuissa löysi paljon enemmän epäilyttäviä pelaajia kuin hyvis-miina niissä aiemmissa peleissä joita olen hänen kanssaan pelannut.


Olisko sulla jotain muutakin epäilyä muhun kuin vain se, että mulla on epäilyjä? Koska leppäkertut ja tämä on nyt mun viimeisimmät pelit ja voisko olla, että alan vaan pikkuhiljaa tehdä asioita eritavalla kuin ensimmäisessä pelissäni joka me taidettiin pelata yhdessä?

Miusta alkaa tuntua, että pahikset pyörittää tätä peliä ihan mennen tullen. Jos äänestätte miut ulos tänään, ja siltä vähän vaikuttanee, niin mitäs sitten tehdäänkun olenkin hyvis? Onko justy sitten ainut mahdollisuus huomenna tai toisin päin. Tänään tippuva ei saa olla hyvis (jos minä en siis tipu) tai muuten huomenna hävitään!

Erikoista on, että esim. Lauchuo, joka mun yksi pahisehdotus on, on nyt hieman alkanut puhua miun epäilyttävyydestä.. Onko pahikset nähneet mahollisuuden, ettei yhdenkään tarvii tippua?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 16.10.2017 14:57:42

miina ketä epäilet eniten?
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 16.10.2017 14:59:59

Ainii ja onko muka miina-rayn pahispari mitenkään järkevä? Rayn on ehkä jopa huomattavan vähän puuttunut miun tekemisiin joka on miusta melko erikoista. Voisko olla mahollista, että mahdollinen pahis-ray haluaa pitää minut pelissä mukana jotta huomenna saadaan äänestettävää..

Mikäli justy siis on kaikkien mielestä hyvis -elämänsä loppuun asti-, niin olen sitä mieltä, että tiputtakaa miut (tai sitten lauchuo), jotta huomenna on mahkut johonkin uuteen epäilyyn..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 16.10.2017 15:02:04

Kiirsu kirjoitti:miina ketä epäilet eniten?


EN TIIÄÄÄÄ! Oon sekasin ku seinäkello. Justy epäilyttää edelleen, mutta olin varma myöskin Odon pahuudesta. Voisin vannoa, että lauchuo on toinen pahiksista. Kolmantena jeekaka tai shirokami..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 16.10.2017 15:04:10

Veikkaan, että jeekaka tulee jollakin verukkeella äänestämään vielä minua. Ja jos täpäräksi käy niin Lauchuo on jo soppelisti pedannut äänenvaihtoa edellisessä viestissään.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 16.10.2017 15:12:30

miina kirjoitti:Ainii ja onko muka miina-rayn pahispari mitenkään järkevä? Rayn on ehkä jopa huomattavan vähän puuttunut miun tekemisiin joka on miusta melko erikoista. Voisko olla mahollista, että mahdollinen pahis-ray haluaa pitää minut pelissä mukana jotta huomenna saadaan äänestettävää..

On minusta järkevä. Olen miettinyt tässä sitäkin, että onkohan pahiksilla kuinka yhtenäinen strategia vai ovatko kaikki oman onnennsa nojassa. Minusta tähän sopisi hyvin se, että rayn tekee mitä tahtoo ja miina ehkä osin huomaamattaankin kauheasti häntä peesaailee, koska ei kokemattomuuttaan tiedä mitä tehdä. Lisäksi jos justy putoaisi ja paljastuisi hyvikseksi rayn saisi minusta oikein kauniin kohteen huomiselle, koska olen tässä hänen vanavedessään mennyt lynkkaamaan hyvistä, että on tässä miina muitakin äänestettäviä tarjolla.

Jos et osaa sanoa eniten epäilyttävää henkilöä, niin mitä mieltä olet minusta miina?
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 16.10.2017 15:13:26

Miina, mä olen kyllä jo pitkään sanonut että oisit mahdollinen pahis kaksikkoon justy + jeekaka kolmanneksi :DD miksi pelkäät sitä että massaat pahiksen? Eikö se just ois hyvä että massataan pahis koska se tarkottais että suuri osa hyviksistä olis samalla kartalla ja ehkä jopa samassa kohtaa karttaa?

miinalla on kyllä tosi rajua hyvistelyä nyt viesteissään. Jotenkin vaikuttaa siltä, että miina yrittää marttyrisoida että häntä ei tiputettaisi nyt koska "mä oon niin hyvis!"
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 16.10.2017 15:16:56

Kiirsu kirjoitti:
miina kirjoitti:Ainii ja onko muka miina-rayn pahispari mitenkään järkevä? Rayn on ehkä jopa huomattavan vähän puuttunut miun tekemisiin joka on miusta melko erikoista. Voisko olla mahollista, että mahdollinen pahis-ray haluaa pitää minut pelissä mukana jotta huomenna saadaan äänestettävää..

On minusta järkevä. Olen miettinyt tässä sitäkin, että onkohan pahiksilla kuinka yhtenäinen strategia vai ovatko kaikki oman onnennsa nojassa. Minusta tähän sopisi hyvin se, että rayn tekee mitä tahtoo ja miina ehkä osin huomaamattaankin kauheasti häntä peesaailee, koska ei kokemattomuuttaan tiedä mitä tehdä. Lisäksi jos justy putoaisi ja paljastuisi hyvikseksi rayn saisi minusta oikein kauniin kohteen huomiselle, koska olen tässä hänen vanavedessään mennyt lynkkaamaan hyvistä, että on tässä miina muitakin äänestettäviä tarjolla.

Jos et osaa sanoa eniten epäilyttävää henkilöä, niin mitä mieltä olet minusta miina?

Tälle niin iso komppi!! Raynin fiksaatio justyyn jo tokasta päivästä on kyllä epäilyttävää, vaikka raynilla onkin perustelut. Raynin case perustuu kuitenkin vain yhteen juttuun jolle on saatu jo justylta selitys - vähän tosiaankin selityksenmakuinen minun mielestäni, mutta kuitenkin. Tiedän että olen itsekin tässä ollut vähän justyn perässä joten mua voisi syyttää samasta, mutta mielestäni mulla kyllä on ihan perustelutkin ollut ja lisäksi eilinen justyn pelastus sai mut miettimään nimenomaan häntä. En vieläkään käsitä, miten Violet on niin varma justyn hyvikseydestä.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 16.10.2017 15:42:07

Pajko nopeesti todeta, että näistä wagoneista toisessa on kaksi varmaa hyvistä. Miinan kohdalla epäilyttävyyttä on nyt lisännyt se, että justyä lukuunottamatta hänen readinsa eivät oikein tunnu kehittyvän, ja justynkin kohdalla mainittu kehitys oli varsin epäloogista.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 16.10.2017 16:02:20

miina kirjoitti:Veikkaan, että jeekaka tulee jollakin verukkeella äänestämään vielä minua. Ja jos täpäräksi käy niin Lauchuo on jo soppelisti pedannut äänenvaihtoa edellisessä viestissään.


Varsinainen veikkaus :D Sikäli kun mun äänellä olisi edes väliä - se ei riitä, jos Kiirsu tai Lauchuo ei muuta mieltään, ja jos muuttaa, ei mun ääntä sitten enää tarvitakaan.

Tän hetken valossa:
a) miina on hyvis
b) pahiskolmikko on miina-Shirokami-rayn
c) pahistoverit on todenneet, että tässä vaiheessa kannattaa alkaa etäännyttää itseään miinasta, ja ehkä jopa toivoa että tämä vakuuttaisi meidät kohdasta a. Sinänsä mahdollista, koska ääniä ei ole vielä annettu.

Tuossa aiemmin pohdin, että ottaen olosuhteet huomioon, Lauchuon päivänavaus olisi voinut aivan luonteva. Tulee varapelaajaksi tilanteessa, jossa peliä seurattuaan varmaan juuri saanut ajatuksen, että Violet on varmasti pahis. Lähtee heti ajamaan tätä ajatusta, jolloin sinänsä ymmärrettävää ettei heti osta Violetin paljastusta. Mitä tulee rayniin, olen aika varma ettei eilinen äänestys ollut mikään pahisten maailmanvalloitussuunnitelma, koska olisi ollut aika riskialtis ja ainoa minkä sillä olisi voittanut olisi ollut Xatalosin lavastus, ja sellaisenakin sen onnistuminen olisi ollut epävarma. Oon aika varma myös siitä, että Lauchuo ja rayn eivät ole pahiksia yhdessä, koska Lauchuo tuntui oikeasti ärsyyntyneen raympelikoneiden kommentista heti päivän alussa, mitä ei varmaan pahisten välillä tapahtuisi :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 16.10.2017 16:05:51

Tällä hetkellä veikkaisin, että pahiksia ovat miina ja Shirokami, aiemmin Kiirsu epäilytti eniten mutta nyt en kyllä ole kolmannesta ihan varma.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 16.10.2017 17:30:12

miina kirjoitti:Ainii ja onko muka miina-rayn pahispari mitenkään järkevä? Rayn on ehkä jopa huomattavan vähän puuttunut miun tekemisiin joka on miusta melko erikoista. Voisko olla mahollista, että mahdollinen pahis-ray haluaa pitää minut pelissä mukana jotta huomenna saadaan äänestettävää..

Mikäli justy siis on kaikkien mielestä hyvis -elämänsä loppuun asti-, niin olen sitä mieltä, että tiputtakaa miut (tai sitten lauchuo), jotta huomenna on mahkut johonkin uuteen epäilyyn..

Jännää, että sinun teki mieli kysyä tästä sen sijaan, että puolustelisit esim. readiesi kehitystä. Lauchuo sekä justy olivat esittäneet teorioita muista pahiskavereistasi, ja vaikka ray sinuun näyttää tehokkaasti linkittyvän (suuri keskittyminen justyyn on mielestäni tapahtunut miinan kustannuksella. Nytkin ray on sitä mieltä, etteivät justy ja miina mahdu samaan pahistiimiin, mikä puolestaan antaa hänelle syyn jättää miinan epäilyittä jos hän ajaa justyn wagonia). Cameronin yötapon outous avautuu myös mielessäni järkevämmin, jos ray on pahis.

Ainut henkilö, jota miina on justyn lisäksi lähtenyt epäilemään on Lauchuo. Eilinen justyn epäily lähti miinalla kuintenkin vasta kunnolla käyntiin, kun justy antoi äänensä Kuulalle.

ray kirjoitti:Minun mielestäni tuo on ihan looginen oletus jos hän on vahavasti sitä mieltä että justy on pahis. Esim mulla on myös epäilyjä jeekakaa, Kiirsua ja miinaa kohtaan, mutta minä en kuitenkaan ikinä tule voteemaan Kiirsua tai miinaa tänään koska he eivät todennäköisesti ole pahiksia jos justy on, ja justy nyt sattuu olemaan mun top scumread.

Eli sinulla kuitenkin on epäilyjä miinasta, mutta et ole tuonut niitä vahvasti esiin. Jos olisit lähtenyt ajamaan näitä muita casejasi myös, etkä vain lähtenyt lynkkaamaan justyä, niin kenties olisit sitä epäilyttävää materiaalia saanut kasaan muistakin pelaajista. Ja kun katsotaan pelkkiä lähtökohtia, joiden perusteella nyt kolmantena päivänä voisi casea yrittää rakentaa, niin miina on mielestäni huomattavasti justyä epäilyttävämmässä asemassa. Enkä kyllä voi olla ajattelematta, että olet pahiksena tunneloinut justyä miinan kustannuksella, ja äskeisellä kommentilla pelaat itsellesi pelivaraa seuraavalle päivälle.

Pelin alkupuolella minusta tuntui, että tässä olisi kyseessä jonkinlainen keskitetty hyökkäys justyä kohtaan pahisten toimesta, johon Lauchuo olisi osallinen, mutta nyt päivän loppupuolella hän on kehittänyt readejaan ja vaikuttaa huomioivan myös muita vaihtoehtoja. Luulen kylläkin, että hän on edelleen ainoa, joka saa justyn ja miinan mahtumaan samaan tiimiin. Kiirsun kanssa oikeastaan sama homma sen suhteen, että hänen epäilynsä ovat kehittyneet.

Shirokamista mun on paha sanoa mitään. Tällä hetkellä ei ole ainakaan syitä olla epäilemättä häntä. Hän sopisi kyllä miinan ja rayn pahiskaveriksi kohtuu hyvin. Shirokami kuitenkin rakentaa tänään casea Kiirsua vastaan, mikä ehkä puhuu ainakin heidän pariuttaan vastaan. Hän myös sinäänsä riitelee Lauchuota vastaan.

Shirokami kirjoitti:Miinan postit menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mut ne eroaa toisistaan sillä, että Kiirsu on paljon loogisempi ajattelija ja en usko että he molemmat ovat pahiksia.

Sun case oli se että justy jätti tekemättä casen sua vastaan joka sillä oli melko varmasti valmiina jo ekana päivänä kun huomasi että johdit jo lynkkausta joka ajautuu kaupunkilaiseen, samahan se on jättää case seuraavalle päivälle kun yksi kaupunkilainen on jo tulossa tiensä päähän?

Eli tästä voi huomata, että Shiro ei epäile miinaa (tosin perustelut on aika hatarat) ja tiivistää rayn tekemän casen justystä (joka edelleen perustuu oletukseen siitä, että justyllä olisi ollut case rayta vastaan valmiina. Tätä ei edelleenkään ole kyetty osoittamaan, enkä henkilökohtaisesti siihen usko). Ja tätä casea hän pitää parempana kuin omaa Kiirsun caseaan.

Jos justy kuolee tänään hyviksenä, niin paljastettuani Hukan roolin pahiksilta on mennyt aika vähän elintilaa, joten en olisi yllättynyt, jos pahikset joutuisivat epäilemään toisiaan. Pitäisi varmaan yrittää tarkastella, vaikuttavatko keidenkään epäilyt aivan liian teennäisiltä ollakseen aitoja.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.10.2017 17:58:19

No, en jaksa enää tositella itseäni. Sanonpa vain vielä tämän, D2:sta:
justy kirjoitti:Tuo vastauksesi loppuosa on kyllä hyödyllistä tietoa, ja tuntuu viittaavan siihen että kyse on ehkä pelikulttuurierosta - tai ehkä pikemminkin erosta pahistenjahtaamistavassa. Itse nimittäin oletan että pahikset yrittävät löytää tasapainon, jossa he tekevät hyviä juttuja (esim. sanovat hyviä pointteja) tarpeeksi saadakseen kyläläispisteitä, mutta tarpeeksi vähän ollakseen edistämättä peliä liikaa (paitsi jos pelaa jollain deep wolf taktiikalla ja heittää kaikki kaverit bussin alle).

Tuosta keep your options open = pahismaista olin samaa mieltä ennen kuin aloin pelata kylässä, mutta siinäkin näkemä on pelityylieroja.

--raynpelikoneet
++Xalatos

Tuo raynin pelifilosofiajuttu selitti paljon, vaikka rayn tuntuikin tekevänsä parhaansa ymmärtääkseen pointtini väärin. Ja jos Xalatos tuntee raynin pelifilosofian, se voisi olla hyvä syy pahis-Xalatosille roikkua noin tiukasti kiinni raynissa, jonka mielipiteitä komppaamalla ja tätä hyviksenä pitämällä pelaa tyylillä jota rayn pitää hyvismäisenä.

Tämä siis taphtui sen jälkeen kun vastasin justyn caseen. Arvatkaa olinko sanonut samat asiat jo ekana päivänä? Voi toki olla että olen väärässä, minä nyt vaan en usko että kaupunkilainen tulee eri johtopäätöksiin samoista asioista. Silloin joutuu joko skippeilemaan posteja aika isolla kädellä tai sitten vaan ei lue tai yritä ymmärtää kunnolla.

Jos lynkkaatte miinan niin toivon sitten että olen väärässä. Mibnä nyt en vaan usko että miina bussasi justyä eilen siinä kohdassa kun hän sen teki. Minä en myöskään usko että justy puhuu totta kirjoittamiensa viestien motiiveista.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 16.10.2017 18:22:02

Väliaikalaskenta

Äänestystilanne:
4 justy (Shirokami, raynpelikoneet, Lauchuo, Kiirsu)
3 miina (Violet, justy, Hukka)

Tällä hetkellä kuolemassa on justy äänienemmistöllä.

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
-

3.päivä päättyy tänään 16.10. kello 21.00.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 16.10.2017 18:31:09

Äh, en tiiä, pelkään että näin tekemällä kumminkin vain lyön viimeisen naulan justyn arkkuun, mutta ++miina
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 16.10.2017 18:33:05

justy
Hänen epäilynsä raynia kohtaan kiinnittivän huomioni siksi, että kyse oli pitkälti samoista asioista, joita olin jo itse tuonut esiin ja joihin rayn oli moneen kertaan vastaillut. Ymmärrän sen, että raynin pelitapa kiinnittää huomiota, mutta hän oli kyllä tehnyt jo varsin pitkän sepustuksen siitä, mikä hänen filosofiansa on ja justyn epäilyt eivät tuntuneet johtavan mihinkään, koska ne pohjasivat jo käsiteltyihin asioihin. Itse edelleen uskon siihen, että rayn pelaa kuin pelaa roolista huolimatta, koska esimerkiksi Xatalos oli niin sen kannalla, että ei raynin käytös ole outoa. Juuri siksi, että olin itse edellisenä päivänä jauhanut aika kauankin samasta aiheesta, tuntui hieman väkinäiseltä, että justy nyt perusti epäilynsä samoihin asioihin ja ainakin minusta tuntui, että vaati uudestaan vastauksia jo käsiteltyihin asioihin. Silloin pohdin sitäkin, että justy oli kovasti ehdottamassa Kuulaa lynkattavaksi, mutta kun Odo ja Xatalos osoittautuivat hyviksiksi, ei tämä enää vaikuta epäilyttävältä.

Pakko myöntää, että en ehkä seurannut peliä eilen tarpeeksi hyvin. Silloin jäi tunne, että justylla on kauhea päähänpinttymä raynista, mutta pitkälti hän jauhoi asiasta niin paljon, koska rayn oli häntä koko ajan tökkimässä. Tämän päivän pohdinnat eilisestä äänestyksestä olivat minusta fiksuja. Toisaalta justylla on jännä ote epäilyihinsä ja hän osaa ikään kuin etäännyttää itsensä tilanteesta ja tarkastella sitä ulkopuolisen silmin, mikä saisi asian kuulostamaan vakuuttavalta myös pahiksen suusta tullessa. Mutta minusta alkaa tuntua, että olin tyhmä lähtiessäni raynin mukana äänestämään justya ja olin väärässä.

rayn+miina
rayn kirjoitti:On toki totta, että miina oli epäilyttävä mielestäni D2, mutta minä halusin lynkata justyn. Jos sinä haluat jotain "syyttää" tuosta "ei halunnut äänestää miinaa", niin minun syyttämiselläni haukut aivan väärää puuta. Minä annoin pallon sinulle ja Kiirsulle, koska tiesin, että tarvitaan teidän molempien äänet enemmistön saamiseksi. Kiirsu ei näköjään halunnut äänestää miinaa justyn sijaan, etkä sinäkään nyt hirveästi meitä yrittänyt vakuutella.

Minusta tuossa kyllä pallon antamisen sijaan enemmän kysyit tulemmeko mukaan äänestämään justya, koska et siinä kauheasti vaihtoehtoja antanut. Violet kuitenkin yritti tarjota miinaa lynkattavaksi, muttan rayn ei tätä kommentoinut mitenkään. Sen myönnän, että itse tässä vaiheessa mieluummin äänestin justya kuin miinaa.

En tiedä onko rayn oikeasti niin varma justy-casestaan, ettei tahdo edes harkita vaihtoehtoa, että miina olisi pahis, mutta ainakin hän tällä verukkeella tuntuu ignoraavan miinan lähes täysin.

Violet kirjoitti:Toi miinan viesti poikkeaa tyylillisesti hänen aikaisemmista viesteistään. Poikkeaa siitä täysin. Vähän mielestäni tuntuu siltä, että kuulen raynpelikoneiden äänen siinä taustalla. En nyt voi poissulkea vainoharhaisuutta, mutta luotto miinaa kohden ei oikein noussut.

JOTEN sinun mielestä minun roolini ollessa hyvis:

kylälisiä: Miina, rayn, violet, hukka
pahiksia/kyläläisiä: justy, kiirsu, shirokami, launchuo, jeekaka


Tätä komppaan myös tosi paljon. Tämä pohdinta tuntuu ihan liian loogiselta miinalle. Minusta oli myös hauskaa huomata, että kun rayn on ollut vähän aikaa poissa, ei miina enää yhtään tiedä ketä epäillä, eikä hän osaa äänestää tai sanoa, ketä pitää epäilyttävimpänä. Kyllä hän aikaisemmin sentään osasi esittää epäilyjä, vaikka niillä ei perusteita ollutkaan. Sopivasti hän ei myös osaa esittää selitystä sille, miksi pitää raynia hyvismäisenä. Ja mukavasti vielä tämä martyyriksi heittäytyminen päivän lopussa.

Violet kirjoitti:Jos justy kuolee tänään hyviksenä, niin paljastettuani Hukan roolin pahiksilta on mennyt aika vähän elintilaa, joten en olisi yllättynyt, jos pahikset joutuisivat epäilemään toisiaan. Pitäisi varmaan yrittää tarkastella, vaikuttavatko keidenkään epäilyt aivan liian teennäisiltä ollakseen aitoja.

Varmasti pahikset epäilevät toisiaan ja jos yhtään ovat fiksuja, niin ovat kyllä epäilleet aikaisemminkin kuin nyt tai on aika ilmiselvää touhua, jos epäilyjä alkaa vasta tässä vaiheessa nousta. Siksi en ainakaan sulkisi pois mahdollisuuttaa siitäkään, että rayn ja Lauchuo esimerkiksi olisivat yhdessä pahiksia tai miina yhtään kenenkään kanssa, koska eivät kaikki pahikset voi miinaa jättää huomiotta. miina+justy onkin sitten jo eri juttu, koska en nyt usko, että miina oikeasti yrittäisi pahiskaveriaan lynkata, silloin kun tämä ei muuten edes olisi putoamassa.

No nyt loppuu taas aika kesken ja raynista en saanut sanottua juuri mitään, mutta eniten minua epäilyttää tämä hänen ja miinan kaksikko. Toivon todella, että miinan suhteen osutaan oikeaan, koska yhä kyseenalaistan sitä, että tilanne ei selviä yhtään, jos miina paljastuu hyvikseksi.

--justy
++miina
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 16.10.2017 18:38:40

Kiirsu kirjoitti:Näin alkuun pahoittelut siitä, että olen pelannut tosi laiskasti ja lähes kaikki peliin käyttämäni aika on mennyt viestien lukemiseen, enkä ole jaksanut itse pitkiä viestejä kirjoitella, joten pois ovat jääneet readit ja perustelut äänille, koska halusin vain kaikesta huolimatta vaikuttaa peliin edes äänien kautta. Tänäänkään ei ole loputtomasti aikaa, joten käyn nyt läpi vain miinaa, raynia ja justya, jotka ovat ne, joiden väliltä harkitsen tänään ääntäni. Tässä vaiheessa kaikki epäilyttävät jonkun verran, mutta moni muu kytkeytyy rayniin/justyyn ja mielestäni heistä saa hyvin lisää tietoa heidän roolinsa tiedettyään. Mistä päästää Violetin pointtiin siitä, että lynkkauksessa tulisi miettiä myös tapon informaatioarvoa. Sen takia olen yhä vähän epäileväinen miinan lynkkauksen suhteen. Hän vaikuttaa nyt entistä epäilyttävämmältä, mutta en tiedä, kuinka paljon infoa saa, jos hän paljastuu hyvikseksi. Mielestäni raynin/justyn tappo antaa enemmän infoa, vaikka osuisikin hyvikseen.


Kerro vähän tarkemmin - mitkä ovat teoriasi pahiksista jos rayn/minut lynkataan? Mitä infoa näistä saat? (Olen vähän yllättynyt tuosta halustasi lynkata rayn infon vuoksi, kun olet nyt kahdesti äänestänyt hänen argumenttiensa pohjalta. Ja luonnollisesti pidän itseni lynkkausta huonona ideana). Tällä hetkellähän miinaa äänestää kanssani kaksi varmistettua hyvistä, joten en itse keksi mitä muuta infoa saisit paljastumisestani hyvikseksi kuin että miina on varmaankin pahis.

Mä itse näen että miinan pahikseus osoittaisi kaiksita vahvimmin Lauchuon pahikseuteen, koska miina reagoi niin vahvasti Kuulan saamaan ääneen eilen, ja tänään miina ja Lauchuo tuntuvat epäilevän toisiaan vähän kuin periaatteesta. Toki me ollaan jo tilanteessa, jossa kahden varman hyviksen lisäksi on ihan syytä epäillä kaikkia muita vähän kuin periaatteesta. Mutta en näkisi kummallekaan näistä kahdesta vaikeaksi äänestää huomenna jotakuta muuta kuin toistaan.

Muita mahdollisuuksia ovat Shirokami. Miina oli aluksi haluton äänestämään Odoa, jota Shirokami jo äänesti, ja miina piti Xatalosia pahiksena kun Xatalos epäili Shirokamia. Violet on esittänyt hyviä pointteja siitä miten epäloogisuuksia vihaava rayn on kohdellut miinaa silkkihansikkain, eli rayn/miina olisi myös mahdollinen. Toki rayn saataa olla vaan niin syvällä tunnelissaan ettei enää näe mitään muuta epäilyttävää kuin minut.


Kiirsu kirjoitti:
justy kirjoitti:@Kiirsu, avaatko vähän miksi päätit että olen Xatalosta epäilyttävämpi?

Kun Shirosta ei kuulunut mitään, olin ihan hukassa ääneni suhteen. Xatalosin äänikin oli nopea päätös, jolle en heittänyt perusteita, koska halusin vain jotain tapahtuvaksi ja halusin nähdä tuleeko esim. miinalta jotain reaktiota, kun hän vaikutti vastahakoiselta Xatalosia äänestämään. Siinä vaiheessa yksikään vaihtoehto äänelle ei tuntunut olevan yli muiden ja rayn vaikutti minusta tässä vaiheessa hyvikseltä, joten lähdin ihan puhtaasti hänen perässään äänestämään. Myönnän pelanneeni loppupuolen eilisestä (ja tämän päivän) tosi laiskasti eikä minulla tässä vaiheessa ollut antaa mitään syvällistä analyysia justysta, mutta raynin epäilyt vaikuttivat minusta järkeviltä ja ihan lampaana äänestin hänen perässään. En edes yritä väittää olevan kovin fiksua seurata ketään tällä tavoin. Päivän lopussa Odo vihjaili sen verran olevansa erikoinen, että aloin miettiä olisiko hän ennustaja, joka on jättänyt ensimmäisenä yönä ennustamatta, enkä siksi kovin innoissaan enää ollut häntä äänestämässä ja Xatalosin suhteen olin kaiken aikaa ollut vähän epävarma. Shiro oli yhä epäilyttävä, mutta häntäkään en halunnut äänestää, jos Xatalosin teoria olisi pitänyt paikkaansa. Muutenkin mietin, että tämä ennustaja!shiro-tapaus kuitenkin ratkeaa seuraavana päivänä, joten mielelläni olin katsomassa justy-kortin, koska jo silloin ajattelin sen antavan vastauksia suuntaan tai toiseen. Vaikka hölmönä hyppäisinkin pahis!raynin kelkkaan äänestämään hyvistä, niin ainakin siinä paljastuisi raynin tarkoitusperät.


Eli siis ajattelit, että jos paljastun hyvikseksi, rayn on pahis? Mutta silti seurasit hänen ääntään? Ja teet nyt taas niin?

Kiirsu kirjoitti:justyn viimeisimmät viestit ovat minusta vaikuttaneet fiksuilta ja sellaiselta toiminnalta, jota hyvis saattaisi tehdä olleessan vaarassa pudota. Itse olisin tässä vaiheessa ihan valmis äänestämään raynia ja alan uskoa rayn/miina-liittoumaan, mutta ainakin toistaiseksi äänet näyttävät menevän justyn ja miinan kesken. Ääneni on nyt toistaiseksi missä on kunnes saan ajatukseni järkevään muotoon, mutta se tuskin justylle jää. Minäkin alan olla valmis lynkkaamaan miinan.

Pohdintani heitän erilliseen viestiin.


Mä äänestän kyllä raynia jos saat häntä vastaan jutun kokoon ja muita mukaan. Pidän miinaa parempana vaihtoehtona koska mielestäni hän on todennäköisemmin pahis kuin rayn. Mutta toki rayn on todennäköisemmin pahis kuin minä, joten tulen kyllä mukaan. Mun mielestä tää nyt kuitenkin vaikuttaa siltä että aiot käyttää hyvis-flippiäni huomenna raynin kimppuunkäymiseen sen sijaan että yrittäisit aktiivisesti selvittää onko rayn pahis tänään. Ja että tämä oli suunnitelmasi jo eilen. Tämä kyllä nyt vähän huolettaa, eikä ainakaan saa sua näyttämään kyläläisemmältä silmissäni.

Lauchuo kirjoitti:Apua, nyt en oikeesti ehdikään tän enempää. Ja tää miina vai justy -kuvio käy vielä mielenkiintosemmaksi! Justylta kieltämättä ihan hyvät viestit, vaikka en vielä vakuutukaan siitä, etteikö justy olisi pahis. Ja mulla on jostain syystä sellainen vibatus, että ray oikeasti vetää meitä kaikkia kuin pässiä narussa ja me ollaan ihan yhden pahiksen vietävissä tänään, joten harkitsen nyt kuitenkin miinan lynkkaamiseen yhtymistä. Se ei tosin mun mielestä vielä kerro tarpeeksi, sillä ray voi olla pahis vaikka miina ei olisikaan.. Mutta siitä oon aika vakuuttunut, ettei ray ja justy ole samaan aikaan pahiksia. Toivon että mulla riittää päivän lopusta aikaa vaihtaa ääni, jos näyttää siltä että niin pitäis tehdä!


Tiedän että sanoit viestisi alussa olevasi illan kiireinen, mutta kuulisin kyllä mielelläni tarkempia kommentteja siitä miten vastaukseni caseesi minua vastaan vaikuttavat näkemyksiisi. Nyt sanot että viestit ovat hyvät muttet vakuuttunut, mutta se ei vielä kerro minulle tai muille paljoakaan prosessistasi.

Tavallaan kyllä ymmärrän, että olisit puolestasi riippumatta haluton liittymään miinan lynkkaajiin. Ainakin minua sinun olisi huomenna vaikea vakuuttaa hyvikseydestäsi jos miina paljastuu pahikseksi.

Ja jos ehdit, niin kuulisin mielelläni siitä miksi Kiirsu onkaan mielestäsi hyvis?

miina kirjoitti:
justy kirjoitti:Kannatan edelleen miinan lynkkaamista. Mielestäni hänen kertomuksensa siitä miksi olen epäilyttävä/miksi äänesti minua on muututnut sen verran monesti. Plus pahis-miina Leppäkertuissa löysi paljon enemmän epäilyttäviä pelaajia kuin hyvis-miina niissä aiemmissa peleissä joita olen hänen kanssaan pelannut.


Olisko sulla jotain muutakin epäilyä muhun kuin vain se, että mulla on epäilyjä? Koska leppäkertut ja tämä on nyt mun viimeisimmät pelit ja voisko olla, että alan vaan pikkuhiljaa tehdä asioita eritavalla kuin ensimmäisessä pelissäni joka me taidettiin pelata yhdessä?


Me ollaan pelattu yhdessä kahdessa pelissä - toinen oli se sun eka pelisi ja toinen oli joku Violetin vetämä (olikohan Undertale). Mielestäni mä niissä molemmissa peleissä onnistuin hyvin lukemaan sut hyvikseksi, koska pelityylisi vaikutti jotenkin avoimen epävarmalta ja rehelliseltä. Ja kun sitten näin sun pelaavan pahista Leppäkertuissa muistan ajatelleeni että pelaatpas eri tyylillä pahiksena (tiesin siis silloin että oot pahis koska olin pelimode). On toki mahdollista että sun tyyli muuttui riippumatta siitä että myös puolesi muuttui. Sehän näiden meta-readejen ongelma on...

Mutta muita syitä epäilyysi ovat se miten reagoit ääneeni Kuulalle, miten muutit mieltäsi raynista ja Xatalosista kun sinua kritisoitiin että pidät liian useaa pelaajaa pahiksena (ja mäkin olin sanonut että pahiksena sulle on helpompaa tehdä pahisreadeja pelaajista), sekä se miten perustelusi epäilylleni tuntuvat muuttuvan jatkuvasti.


miina kirjoitti:Erikoista on, että esim. Lauchuo, joka mun yksi pahisehdotus on, on nyt hieman alkanut puhua miun epäilyttävyydestä.. Onko pahikset nähneet mahollisuuden, ettei yhdenkään tarvii tippua?


Miksi Lauchuo on mielestäsi pahismainen? Mikset yritä saada häntä lynkattua tänään?

jeekaka kirjoitti:Tän hetken valossa:
a) miina on hyvis
b) pahiskolmikko on miina-Shirokami-rayn
c) pahistoverit on todenneet, että tässä vaiheessa kannattaa alkaa etäännyttää itseään miinasta, ja ehkä jopa toivoa että tämä vakuuttaisi meidät kohdasta a. Sinänsä mahdollista, koska ääniä ei ole vielä annettu.


Tätä en nyt tajua? Ketkä olisivat niitä miinasta itseään etäännyttäviä pahiksia? Miinaa äänestää kaksi varmaa hyvistä (Violet ja Hukka) ja pelaaja, joka on toinen lynkkausvaihtoehto (eli meitsi). Sä olet ainoa, joka edes teoriassa voisi etäännyttää itseään äänestämällä miinaa, kaikki muut ovat jo äänestämässä miinan kanssa minua.

jeekaka kirjoitti:Tuossa aiemmin pohdin, että ottaen olosuhteet huomioon, Lauchuon päivänavaus olisi voinut aivan luonteva. Tulee varapelaajaksi tilanteessa, jossa peliä seurattuaan varmaan juuri saanut ajatuksen, että Violet on varmasti pahis. Lähtee heti ajamaan tätä ajatusta, jolloin sinänsä ymmärrettävää ettei heti osta Violetin paljastusta. Mitä tulee rayniin, olen aika varma ettei eilinen äänestys ollut mikään pahisten maailmanvalloitussuunnitelma, koska olisi ollut aika riskialtis ja ainoa minkä sillä olisi voittanut olisi ollut Xatalosin lavastus, ja sellaisenakin sen onnistuminen olisi ollut epävarma. Oon aika varma myös siitä, että Lauchuo ja rayn eivät ole pahiksia yhdessä, koska Lauchuo tuntui oikeasti ärsyyntyneen raympelikoneiden kommentista heti päivän alussa, mitä ei varmaan pahisten välillä tapahtuisi :D


Tää on kyllä ihan mielenkiintoinen havainto. Täytyy myöntää että mun Lauchuo-readiani varjostaa kovasti se että pidän miinaa pahiksena, joka linkittyy pahis-Lauchuoon, sekä se että Lauchuo alkoi heti epäillä minua. Sinänsä Lauchuo vaikuttaa kyllä järkevältä pelaajalta, ja olisi kiva kuulla hänen vastauksiaan ja päästä tulkitsemaan miten hänen readinsa minusta kehittyy. Oma vika tietysti että pääsin niin myöhään peliin mukaan 3. päivänä.

raynpelikoneet kirjoitti:No, en jaksa enää tositella itseäni. Sanonpa vain vielä tämän, D2:sta:
justy kirjoitti:Tuo vastauksesi loppuosa on kyllä hyödyllistä tietoa, ja tuntuu viittaavan siihen että kyse on ehkä pelikulttuurierosta - tai ehkä pikemminkin erosta pahistenjahtaamistavassa. Itse nimittäin oletan että pahikset yrittävät löytää tasapainon, jossa he tekevät hyviä juttuja (esim. sanovat hyviä pointteja) tarpeeksi saadakseen kyläläispisteitä, mutta tarpeeksi vähän ollakseen edistämättä peliä liikaa (paitsi jos pelaa jollain deep wolf taktiikalla ja heittää kaikki kaverit bussin alle).

Tuosta keep your options open = pahismaista olin samaa mieltä ennen kuin aloin pelata kylässä, mutta siinäkin näkemä on pelityylieroja.

--raynpelikoneet
++Xalatos

Tuo raynin pelifilosofiajuttu selitti paljon, vaikka rayn tuntuikin tekevänsä parhaansa ymmärtääkseen pointtini väärin. Ja jos Xalatos tuntee raynin pelifilosofian, se voisi olla hyvä syy pahis-Xalatosille roikkua noin tiukasti kiinni raynissa, jonka mielipiteitä komppaamalla ja tätä hyviksenä pitämällä pelaa tyylillä jota rayn pitää hyvismäisenä.

Tämä siis taphtui sen jälkeen kun vastasin justyn caseen. Arvatkaa olinko sanonut samat asiat jo ekana päivänä?


Mä olen jo monta kertaa yrittänyt selittää niihin sun antamiin D1-esimerkkeihin, että mielestäni kyse ei ole samasta asiasta. Jos missasin sun pelifilosofiapostin ekana päivänä et ole vielä sitä mulle näyttänyt. Sun viestisi eivät ole mitenkään helppolukuisimpia (en esim. koko D2 päivänä tajunnut ennen viimeistä tuntia minkä ristiriidan näit mun D1 viestin ja D2-avausviestin välillä). Voit rauhassa olla sitä mieltä että syy on minussa, mutta tällä hetkellä tuo taitaa olla ainoa syysi epäillä minua, joten turha ainakana mitään juonittelun SM-kultaa odottaa.

[quote=#rayn"]Voi toki olla että olen väärässä, minä nyt vaan en usko että kaupunkilainen tulee eri johtopäätöksiin samoista asioista. Silloin joutuu joko skippeilemaan posteja aika isolla kädellä tai sitten vaan ei lue tai yritä ymmärtää kunnolla.[/quote]

Siinä joutuu kyllä skippailemaan posteja aika isolla kädellä tai sitten ei vaan lue tai yritä ymmärtää kunnolla jos et ole vieläkään tajunnut, että minä nimenomaan skippailin posteja isolla kädellä ja luin niitä vain puolittain kun seurasin peliä KATSOJANA ennen kuin tulin sisään PELAAJANA. En vaan tajua miksi tää on niin vaikea sulle uskoa.

Et ole muuten vieläkään selittänyt että miksi mä pahiksena päättäisin jättää kirjoittaa rayn-epäilyni D1 viestiini, jos sun mielestä mulla on ne väkisin täytynyt olla olemassa D1 kun seurasin peliä katsojana. MIKÄ ON MUN PAHISMOTIVAATIO?

//Kiirsulta pitkä posti, laitan tämän nyt kuitenkin ulos ennen kuin luen.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 16.10.2017 18:42:23

jeekaka kirjoitti:Tän hetken valossa:
a) miina on hyvis
b) pahiskolmikko on miina-Shirokami-rayn
c) pahistoverit on todenneet, että tässä vaiheessa kannattaa alkaa etäännyttää itseään miinasta, ja ehkä jopa toivoa että tämä vakuuttaisi meidät kohdasta a. Sinänsä mahdollista, koska ääniä ei ole vielä annettu.


Tätä en nyt tajua? Ketkä olisivat niitä miinasta itseään etäännyttäviä pahiksia? Miinaa äänestää kaksi varmaa hyvistä (Violet ja Hukka) ja pelaaja, joka on toinen lynkkausvaihtoehto (eli meitsi). Sä olet ainoa, joka edes teoriassa voisi etäännyttää itseään äänestämällä miinaa, kaikki muut ovat jo äänestämässä miinan kanssa minua.[/quote]

Sekä Lauchuo että Kiirsu olivat alkaneet suunnitella äänenvaihtoa miinalle, minkä Kiirsu nyt tekikin.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 16.10.2017 18:48:06

Kiirsu kirjoitti:justy
Hänen epäilynsä raynia kohtaan kiinnittivän huomioni siksi, että kyse oli pitkälti samoista asioista, joita olin jo itse tuonut esiin ja joihin rayn oli moneen kertaan vastaillut. Ymmärrän sen, että raynin pelitapa kiinnittää huomiota, mutta hän oli kyllä tehnyt jo varsin pitkän sepustuksen siitä, mikä hänen filosofiansa on ja justyn epäilyt eivät tuntuneet johtavan mihinkään, koska ne pohjasivat jo käsiteltyihin asioihin. Itse edelleen uskon siihen, että rayn pelaa kuin pelaa roolista huolimatta, koska esimerkiksi Xatalos oli niin sen kannalla, että ei raynin käytös ole outoa. Juuri siksi, että olin itse edellisenä päivänä jauhanut aika kauankin samasta aiheesta, tuntui hieman väkinäiseltä, että justy nyt perusti epäilynsä samoihin asioihin ja ainakin minusta tuntui, että vaati uudestaan vastauksia jo käsiteltyihin asioihin. Silloin pohdin sitäkin, että justy oli kovasti ehdottamassa Kuulaa lynkattavaksi, mutta kun Odo ja Xatalos osoittautuivat hyviksiksi, ei tämä enää vaikuta epäilyttävältä.

Pakko myöntää, että en ehkä seurannut peliä eilen tarpeeksi hyvin. Silloin jäi tunne, että justylla on kauhea päähänpinttymä raynista, mutta pitkälti hän jauhoi asiasta niin paljon, koska rayn oli häntä koko ajan tökkimässä. Tämän päivän pohdinnat eilisestä äänestyksestä olivat minusta fiksuja. Toisaalta justylla on jännä ote epäilyihinsä ja hän osaa ikään kuin etäännyttää itsensä tilanteesta ja tarkastella sitä ulkopuolisen silmin, mikä saisi asian kuulostamaan vakuuttavalta myös pahiksen suusta tullessa. Mutta minusta alkaa tuntua, että olin tyhmä lähtiessäni raynin mukana äänestämään justya ja olin väärässä.


Musta tuntuu että jos rayn on hyvis, meidän pitäis mennä hänen kanssaan jollekin kommunikaatiokurssille. Mutta epäilyni raynia kohtaan lievenivät kyllä jo aika aikaisessa vaiheesa, mielestäni hän antoi ihan hyvän selityksen toiminnalleen kun sitä vähän aikaa nyhdin. Suurin osa vuorovaikutuksestamme D2 oli sitä että yritin ymmärtää miksi hän minua epäili, eikä selityksissään ollut mielestäni mitään järkeä, mikä sitten toi taas pahisvibaa. Ja sitten loppupäivästä asia nytkähti taas eteenpäin kun ymmärsin mikä häntä hiersi.

Sulla menee analyysisi suhteestani Kuulaan pikkuisen harhaan. Kuulan peli epäilytti kyllä D1 perusteella, mutta äänestin häntä 1. kerran nähdäkseni mitä miina tekisi. Myöhemmin äänestin häntä uudestaan, koska alkoi mielestäni näyttää siltä että Kuula putoaisi antiaktiivisuuteen. Nyt Lauchuo on vähentänyt epäilyitäni slottia kohtaan, mutta pahis-miina viittaisi mielestäni edelleen pahis-Kuulaan, koska niin paljon miina tätä tuntui puolustavan.

Eli epäilyni ovat aika pitkälti miina-sidonnaisia tällä hetkellä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 16.10.2017 18:53:53

//Jeekaka, ymmärrän.

Tilanne näyttäisi nyt olevan se että miina on putoamassa. Olen huojentunut, koska en oikein enää osaa nähdä vaihtoehtoa jossa miina olisi hyvis. Mä yritän seurata vielä iltaa parhaani mukaan, mutta en pysty päivystämään koneen ääressä iltaan asti.

Jos mut lynkataan, miina on paras vaihtoehto huomiselle. Jos tämäkin päivä oli hyvis vastaan hyvis, me ollaan varmaan hävitty tämä peli.

Violet, laita jotain testamenttia ketjuun ennen yhdeksää.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 16.10.2017 18:55:35

Mie en kerkee nyt illan aikana oikein koota mitään järkevä, mutta nopeesti vastailen johonkin..

justy kirjoitti:[
Miksi Lauchuo on mielestäsi pahismainen? Mikset yritä saada häntä lynkattua tänään?


Koska olen halunnut sinun tippuva, mutta koska näyttää, etten sinä ainakaan tipu niin äänestän kyll änyt Lauchuoa.

jeekaka kirjoitti:
miina kirjoitti:Veikkaan, että jeekaka tulee jollakin verukkeella äänestämään vielä minua. Ja jos täpäräksi käy niin Lauchuo on jo soppelisti pedannut äänenvaihtoa edellisessä viestissään.


Varsinainen veikkaus :D Sikäli kun mun äänellä olisi edes väliä - se ei riitä, jos Kiirsu tai Lauchuo ei muuta mieltään, ja jos muuttaa, ei mun ääntä sitten enää tarvitakaan.


Eikö muka tarvita jos minä äänestäisin justya?

Kiirsu kirjoitti:
Toivon todella, että miinan suhteen osutaan oikeaan, koska yhä kyseenalaistan sitä, että tilanne ei selviä yhtään, jos miina paljastuu hyvikseksi.


Tämä! Ette osu. Ja joku sanoin, että yritän keräillä pisteitä kertomalla olevani hyvis, olitko jopa sinä.. Mutta ei mulla nyt ole aikaa/eikä myöskään osaamista ruveta kiertelemään sitä kauhean pitkillä analyyseillä ja kaikella muulla diplomaattisella sanailulla. Mutta jos justy on hyvis, niin kuolen mieluummin tänään enkä huomenna.

Miten muuten äänet nyt menee? Mulla 5, justy 3? Oisko siis innokkaita Lauchuon äänestäjiä? Mun on turha laittaa ääntäni justylle, koska sitä ei selvästikkään haluta äänestää pois?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 16.10.2017 18:56:49

Mulla on hankala päästä enää koneelle, joten ++Lauchuo
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2017

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron