Juonittelun SM - finaali 2017 on päättynyt, pahikset vei!

Vuoden 2017 SM-kilpailut

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 06.10.2017 19:30:42

Mitenköhän minä olen sekava? Olen omasta mieslestäni perustellut sanomani paremmin kuin kukaan muu tässä pelissä, joten en oikein ymmärrä tuota.

Esim tuo sinun väitteesi on hyvin "sekava", koska et millään tavalla edes perustele miten tulet tälläiseen johtopäätökseen.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Odo » 06.10.2017 19:34:06

Älä ota sitä liian vakavasti, hieman huono termi. Johtunee tyylistäsi, mistä en saa oikein kiinni. Ei siitä, että perustelut puuttuisivat.
Avatar
Odo
Kyläläinen
 
Viestit: 40
Liittynyt: 21.09.2014 13:24:38
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Cameron » 06.10.2017 19:36:44

Olen töissä iltavuorossa kymmeneen asti, josta radiohiljaisuuteni. Selasin vain nopeasti pelin läpi, Jonttu ilmeisesti edelleen putoamassa ilman suurempia vastaansanomisia? Ensi pelipäivänä ei onneksi ole ihan näin paljon vuoroja.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Violet » 06.10.2017 19:38:58

Odo, tässä on tainnut olla jo pitkään sellainen vaihe, ettei massaääniin Jontulle juurikaan reagoida. Jonttu kun on pelannut epäilyttävästi, ei ole puolustautunut kunnolla, sortui martyrosointiin eikä kukaan muu pelaaja ole sitä mieltä, että häntä ei pitäisi lynkata. Ihmettelisin enemmänkin jos joku reagoisi massaääneesi erityisen paheksuttavasti.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Jonttu » 06.10.2017 19:58:59

Onnittelut, saitte tahtonne läpi.

Omalta osaltani nämä SM-kisat jäivät todelliseksi pannukakuksi. Näyttäisi siltä, että vaikeneminen olisi ollut kultaa tällä kertaa ja uskon, että tietyllä tapaa myös meikäläisen tulokasasema vaikutti omien sekavien viestieni lisäksi äänestyspäätöksissä. Olin kuitenkin Kylässä katsomaton kortti, joten muilla ei ollut ennestään käsitystä siitä, miten tulisin mahdollisesti pelaamaan. Itsestäni tuntuu siltä, että tuli vähän liiankin heikko ensivaikutelma annettua :)
Tulen varmasti kyllä juonareita pelaamaan ja pakkaa sekoittamaan jatkossakin, sen verran kiehtova tämä koko genre useine erilaisine variaatioineen on.

Cameron ja Kiirsu, hoitakaa homma kotiin.
Jonttu
Kyläläinen
 
Viestit: 15
Liittynyt: 28.09.2017 00:01:05
Kotiyhteisö: Pistepotti
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Violet » 06.10.2017 19:59:56

Aistin tossa lopussa ansan.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Jita » 06.10.2017 20:01:18

6 Jonttu (raynpelikoneet, Cameron, Xatalos, Kiirsu, Kuula, Odo)
2 Kiirsu (Violet, jeekaka)
1 Odo (Shirokami)

Jonttu kuolee äänienemmistöllä.


Kesken kiivainta keskustelua Halima sai uuden tilauksen. Uuniperuna. Miettimättä sen enempää hän otti jääkaapista ensimmäisen käteen sattuneen perunan ja alkoi valmistelemaan siitä herkullista annosta. Muut juurekset kauhistelivat tapahtunutta, mutta taustalla kanafileet vain naureskelivat räkäisesti, kuinka yksi vihollisista oli juuri päätynyt uuniin kokattavaksi.

Kuolleet:
Jonttu - tavis (1.päivä)

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Rappio 1/3

Rappio ei ole täyttänyt puhepakkoaan, joten hän putoaa antiaktiivisuuteen. Varapelaajalistalla seuraavaan, miinaan otetaan yhteyttä yön aikana.

Ensimmäinen päivä on nyt ohi. Yö alkaa nyt ja päättyy 7.10. klo 21. Yönimet minulle ja Halimalle viimeistään tuntia ennen päivän päättymistä eli deadline klo 20. Muistutan vielä, että yöaikaan ei ketjussa puhuta :)
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. yö päättyy 7.10. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Zey » 07.10.2017 20:00:10

Ravintolan sulkeuduttua Jita kävi läpi jääkaapin sisältöä. Pilaantuneet elintarvikkeet piti säännöllisin väliajoin heittää menemään. Tutkaillessaan jääkaappia hän huomasi muutamassa perunassa olevan ituja. Outoa. Eihän niiden parasta ennen-päiväys ollut lähelläkään. Joka tapauksessa, pakkohan ne oli heittää menemään: itäneet perunat ovat myrkyllisiä eikä ravintola halunnut joutua vastuuseen mahdollisista ruokamyrkytyksistä. Miten tämä oli mahdollista, oliko kanoilla hallussaan joku itämiskone joka sai perunat itämään? Kuka tietää.

Kuolleet:
Jonttu - tavis (1.päivä)
Cameron - tavis (1.yö)

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Hukka (0/3)
Kiirsu (0/3)
Kuula (0/3)
Shirokami (0/3)
jeekaka (0/3)
Odo (0/3)
justy (0/3)
miina (0/3)
raynpelikoneet (0/3)
Violet (0/3)
Xatalos (0/3)

2.päivä alkaa nyt ja päättyy keskiviikkona 11.10. kello 21.00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2017 20:13:34

Cameron kirjoitti:Hukka
Aika perus tavispelaamista, jossa en näe vielä suuria epäilyttävyyksiä. Ainoa jäi vähän hämmentämään, oli ensimmäinen viesti, jossa epäilit Nevskiä ja Xatalosta, mutta äänestit kuitenkin Kuulaa. Myöhemmin et enää ole kommentoinut näitä epäilyjä ja poistit äänen Kuulaltakin. Epäilyttääkö Nevski ja/tai Xatalos edelleen?

Kiirsu
En oikein tiedä mitä mieltä olisin Kiirsusta. Ymmärrän kyllä hänen hämmennyksensä Rayn pelitavasta, olin ihan yhtä hämmentynyt ensimmäisessä Rayn kanssa pelaamassani pelissä ja ymmärrän että rayn pelityyli vaikuttaa monien silmään pahismaiselta (ennen kuin sitä oppii ymmärtämään :D). Tuota pidän vähän hassuna, että Kiirsu lähtee vain Odon perustelujen vanavedessä äänestämään Rayta. Olen myös erimieltä siitä, etteikö Rayn ja Xatan viesteissä olisi asiaa. Toki viestit ovat lyhyitä mutta ihan turhia viestejä on aika vähän. On myös hauskaa, miten Nevski kritisoi aika paljon muiden viestejä, mutta ei varsinaisesti tarjoa parempaakaan tilalle, esim.
Kiirsu kirjoitti:Minusta tämä Violetin esiin tuoma pahiskaksikko tuntuu nyt vähän väkinäiseltä. Minusta siinä ei ole mitään outoa, että Negolla ei ole mitään uutta sanottavaa Nevskistä, varmaan siksi hän ei alunperinkään asiaa kommentoinut. Ihan ymmärrettävää ettei lähtenyt komppailemaan monen muun perässä, jos ei ole mitään uutta sanottavaa. Ja jos Nego olisikin nyt tuonut jotain uutta esiin, olisi voinut kyseenalaistaa, miksei hän sanonut sitä aiemmin. Joten Violet loi helpon raon rakentaa linkittymää olisi Negon vastaus mikä tahansa.

Ei näe Violetin pahiskaksikkoajatusta kovin hyvänä, mutta ei kerro, ketkä voisivat olla parempi pahiskaksikko tai että tekeekö tämä Violetista jotenkin pahismaisemman. Johtopäätökset jäävät ikään kuin kesken. Näiden pointtien valossa ehkä vähän epäilyttää.

Nevski
Ah niin Nevskiltä oli vain heräämisviesti. No ei ihme että hänestä ei jäänyt kauheasti mitään sanottavaa :D Siitäpä ei ihan kauheasti saa irti... Nevski, kuka on mielestäsi epäilyttävin tällä hetkellä ja miksi?

Odo
Hyvää pohdintaa pelaajista, perustelee hyvin pointtinsa ja vie peliä eteenpäin. Lähinnä ollaan eri mieltä epäilyttävistä pelaajista, ei tällä hetkellä suurmmin epäilytä.

Rappio
Vain heräämisviesti peliin, ei siitä suurempia tuntemuksia

Pivot
Pelaa ehkä vähän varovaisemmin kuin millainen muistikuva mulla on Pivotista. Jotenkin vähän jännästi pehmentelee ääntään Kuulalle:
Pivot kirjoitti:@Kuula en tiedä onko tuo tyyliseikka tai liiallista varovaisuutta. Samaa näkee välillä uusissa pelaajissa ja sitten sellaisissa joilla on vaan asenne ensimmäistä päivää kohtaan.

Ja sitten kun ottaa ääneen pois niin ikään kuin itse perustelee itsensä pois äänestä.
Pivot kirjoitti:Ajattelinkin, että ensimmäinen kommenttisi oli enemmänkin meemi/vitsi, mutta odotin, että sen jälkeen olisi tullut jotain kommenttia itse pelistä myös. Mutta ymmärrän jos ensimmäinen foorumipeli on outo (itse en ole koskaan livenä pelannut). Kannattaa lähteä vaan kommentoimaan mitä asioita jostain posteista täällä tulee ja vaikka siitä kuka vaikuttaa hyvismäiseltä, jos pahisviboja ei tule.

Ikään kuin pahoittelee että tuli äänestäneeksi :D Tämä voi olla pahikselta vähän sellaista "älä nyt suutu vaikka tässä vähän äänestän sinua O:>" ja neutraalia pelaamista, jolla pyrkii välttämään huomion saamista itseensä. Jään seurailemaan.

Violet
Tällä hetkellä aika hyvimsäinen kuva. On pelannut aktiivisesti ja tuonut hyviä pointteja esiin pelaajista. En tällä hetkellä näe mitään epäilyttävää viesteissä ja tuo ensimmäinen äänikin oli sellainen että olisin voinut kuvitella Violetin tekevän niin missä roolissa vain.

//Shiro, Xata ja Zey väliin.

Shiro: en ole erikseen lukenut vanhoja pelejä vaan olin mukana pelaamassa :)


Vähän jännä tappo. Cameron ei tuntunut olevan hirveän aktiivinen ekana päivänä, joten olisin olettanut että rayn tai ehkä jopa minut olisi ammuttu.

Yllä on Cameronin viimeisimpiä näkemyksiä (Jontun lisäksi). Taisi olla lähinnä epäileväinen Kiirsua ja Pivotia kohtaan, tosin ei mitään hirveän vahvaa epäilyä. Mietityttää, olisiko jompikumpi heistä nyt sitten pahis, kun kerran tällainen tappo tehtiin. Toisaalta se saattoi olla myös roolitapon yritys tai suojelun välttämistä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Violet » 07.10.2017 20:32:48

Cameronin yötappo oli kyllä vähän yllätys, sillä hänen vaikutuksensa peliin ei ollut kovinkaan suuri. Ensimmäinen asia mikä tuli mieleen on, että aktiiviset pahikset hyötyisivät eniten linjasta, jossa lynkataan hiljaisia. Pahikset kuitenkin varmaan ymmärtävät tämän itsekin, joten ei pidä missään mielessä poissulkea vaihtoehtoa hiljaisista pahiksista. Sanottakoon, että vaikkei tästä voi tehdä suuria johtopäätöksiä pelaajien rooleista, niin pidän itse Xatalosta ja rayta tarkemmin silmällä.

6 Jonttu (raynpelikoneet, Cameron, Xatalos, Kiirsu, Kuula, Odo)
2 Kiirsu (Violet, jeekaka)
1 Odo (Shirokami)

Tuolta näyttää eilisen äänestys. Yhdeksän pelaajaa äänesti, ulkopuolelle jäivät Hukka, Jonttu ja Justy. Jontun nyt oli turha äänestää ketään, Justyn oli ihan perusteltu syy jättäytyä pois. Hukka, miksi et äänestänyt eilen ketään?

En kyllä tiedä, mitä äänestystilanteesta voi oikein päätellä. Jonttua äänestäneissä varmaankin on pahis, sillä massaan on helppo piiloutua (ja se sattuu olemaan suurin ryhmä), mutta Jontun äänestäminen itsessään ei ole pahismaista. rayhan aloitti kyseisen wagonin, mutta mielestäni ihan perustellusti, joten siitä ei pahispisteitä voi antaa.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Violet » 07.10.2017 23:06:26

Ulkopuolelle jäi toki myös Rappion korvannut miina, jonka nyt vasta muistin.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja miina » 07.10.2017 23:15:52

Hellurei! Kyllä on ollu melkosta tulistusta täällä! Kauhea homma kahlata viestejä läpi ja huomenna siihen yritän paneutua. Kill me now! Vähän jännittää kun on niin paljon uusia nimiä joiden pelityylistä ei kokemusta.

Mutta näin koko ajan mukana viestejä selanneena sanoisin että cameronin yötappo oli outo, johtuko kenties siitä ettei sitä oltu oikein ääneen epäilty..

// ja violet, korjaisin siun lauseen: ulkopuolelle jäi Rappio, jonka korvaa miina. En oo ollu päivän äänestyksessä osallisena. En tiiä onko sillä väliä, mutta nyt tuo antaa ymmärtää että minä olisin jättänyt jostakin syystä äänestämättä.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Violet » 07.10.2017 23:28:19

Joo, toi oli mun moka. Multitaskaan tässä liian montaa asiaa kerralla. Osallistumattomuuttasi äänestykseen ei voi katsoa sinun vahingoksesi.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2017 00:28:05

Valitettavasti tuosta äänikertymästä ei ihan hirveästi voi päätellä. Lopputulos oli jo n. puolivälissä päivää selvä, joten tavallaan kaikki äänet alkoivat olla melko merkityksettömiä.

Toki kai sen verran voisi sanoa, että jos ei pahemmin välittänyt äänestyksestä (eli tiesi tuloksen jo etukäteen) niin se on huono merkki :P Siinä mielessä esim. Shirokami, Hukka ja justy herättävät pieniä epäilyksiä. justylla kyse oli tosin ehkä vain siitä, että ei ollut tarpeeksi aikaa.

miinan avaus oli pikkaisen turhan hermostunut/puolusteleva makuuni, mutta suotakoon hänelle nyt hetken rauha tutustua peliin. Ei ihan hirveästi voi vielä tuosta päätellä suuntaan tai toiseen.

Tällä hetkellä ei ole kovin vahvaa tuntumaa kenenkään epäilyttävyydestä. Ajattelin laittaa äänen Pivotille (nyt justylle), mutta lueskelin Pivotin viestejä läpi enkä siitäkään tullut juuri vakuuttuneeksi että olin pahiksen löytänyt. Ja justy ei ole juuri mitään vielä kirjoittanut, joten odotellaan nyt.

Kiirsusta, Kuulasta, Odosta yms. olisi hyvä myös kuulla lisää mahdollisimman pian.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja justy » 08.10.2017 00:46:29

Koska olin melko varma ettei luoti osuisi itseeni, käytin tänään aikaa lukeakseni pelin huolella läpi. Alla on huomioita, joita mulle heräsi. Olen koettanut pikkuisen editoida noita muillekin ymmärrettävään muotoon, mutta en kuitenkaan jaksanut ihan kauheasti siihen aikaa käyttää (mielummin käytän ajan nyt muiden mukana pelaamiseen). Kysykää siis jos jokin on epäselvää.

Violet
- Komppaan Xatalosin pointtia ihan pelin alussa siitä miten Violetin aloitus sisältää paljon ennenaikaisista puolustelua. Violetin ajatus on periaatteessa hyvä (ei saa lynkata erilaisen pelityylin takia), mutta se on kuitenkin aika omaan napaan keksittyvä (mua on epäilty erilaisista pelitavoista vaikka olen ollut hyvis).

Violet kirjoitti:ray tuli, eikä aggressiivinen aloitus oikein yllätä. RVS (Random Voting Stage?) ääniin en suhtaudu itse järin vakavasti, minkä vuoksi osaltani ihmettelinkin sitä, että Odo ei sellaista heittänyt. Oma ääneni Kiirsulle kuuluu osaltaan myös tähän kategoriaan sopiva ääni tarkoituksensa puolesta. Mä toivon, että tällä kertaa vältytään edellisen pelin kaltaiselta yhteenotolta (taustoitukseksi muille: kahden hyviksen välinen yhteenotto, joka varasti koko shown pelipäiväksi), koska se ei todellakaan ole hyvisten edun mukaista, mutta jos näkemyksemme siitä, mikä pelissä on hyviksille edullista ja mikä ei risteää, en anna äänestysuhkasi estää minua esittämästä asiaani.




Hyvismäinen vastaus raylle. Ei kavahda konfliktia vaan on valmis siihen jos kokee sen tarpeelliseksi.

Muutenkin Violetin perustelut Kiirsu-äänelleen ovat järkeviä (reaktionhakua). Ainoa asia mikä ihmetyttää on, että miksi Violet ei mitenkään kommentoinut Kiirsun vastausta hänen ääneensä, vaan keksittyi vastaamaan Xatalosin ja Odon epäilyihin. Myöhemmin sitten hän valitteli, ettei saanut reaktiota testattua kun muut tulivat Kiirsun hätiin, mutta kyllähän Violet sai Kiirsulta reaktion, jonka sitten unohti.

Violetilta taas vähän tikusta asiaa –epäilyjä, kun kyselee Negolta miksei tämä tarttunut Nevskin aloitukseen. Tämän Violet kuitenkin selitti myöhemmin ihan pätevästi.

Lopputulema: hypätessäni sijaiseksi olin saanut kasuaalisesta seuraamisesta pahisviboja Violetista. Tarkempi luku löysi ne pointit jotka mua ihmetytti, mutta sieltä löytyi kyllä myös paljon hyvismäsitä toimintaa. Ehkä hyvismäisintä oli se, miten Violet pystyi pysymään vakaasti ajatustensa takana, perustelemaan kaikki toimensa. Yleensä pahiksilla on taipumus häilyä enemmän.

@Violet, sanoit jossain kohtaa että olet ollut viime peleissä hyvis. Muistatko milloin olit viimeksi pahis? Olisi kiva nähdä miten pelaat siinä roolissa.


raynpelikoneet

En tiedä oliko kyse pelikulttuurieroista, joista tässä pelissä ja JooJoo:ssa paljon on puhuttu, mutta raynpelikoneiden 1. päivä herätti kyllä epäilyitä hänen suuntaansa. Rayn peli tuntui olevan hyvin itsetietoista ("mitä muut ajattelevat minusta"), mikä tuo minulle mieleen pahikset jotka stressaavat sitä miten muut näkevät heidän pelinsä. Alla pari esimerkkiä, joihin tämä tulkinta perustuu:

1) Hämmentävän vahva reaktio Kiirsun epäilyihin: viewtopic.php?f=28&t=493&start=30#p9840

Etenkin tuo ”et kyllä voi pitää Xatalosia minua hyviksempänä kun olet kanssani samaa mieltä yhdestä pointista” on oudon vahva reaktio. Miksi hyvis-ray välittäisi siitä, pitääkö Kiirsu häntä vai Xatalosia hyviksempänä?

2)Vastauksessaan Hukalle, kun tämä oli sanonut ettei osaa sanoa mitään raysta:
raynpelikoneet kirjoitti:Sinun tämänhetkinen pahislistasi on siis käytännössä täysin sama kuin minunkin, mutta sinulla ei ole mielipidettä minusta. Okei....
. Olenko ainoa, jonka silmissä tämä kääntyy muotoon: "Olet kanssani samaa mieltä että nämä ovat pahiksia, pidä minua hyviksenä!"?

Muita havaintoja, joita tein:
-Pelin alussa outo näkemys jonka mukaan rayn äänestää violetia jos tämä toimii tietyllä tavalla riippumatta siitä onko Violet hyvis vai pahis - varsinkin Violet on jo edellisessä pelissään osoittanut että kyseinen toimintatapa kuuluu hänen hyvisrepertuaariinsa. Tätä ihmetystäni lievensi kyllä Rayn myöhempi selitys hänen pelifilosofiaastaan.

Hyvä pointti Xatalosin ajatuksenjuoksusta: viewtopic.php?f=28&t=493&start=30#p9838

Liikkeellepaneva voima Jonttu-lynkkauksen takana. Kuitenkin perustelut Jontun epäilylle (viewtopic.php?f=28&t=493&start=120#p9948 ) ovat ihan ymmärrettävät ja loogiset. Pidän paljon enemmän Rayn Jonttu-casesta kuin hänen Kiirsu-casestaan. Jälkimmäinen tuntuu enemmän itsensä puolustamiselta kuin Kiirsun epäilyltä.

Lopputulema: raynpelikoneet vaikuttaa epäilyttävältä koska hän tuntuu miettivän liikaa sitä mitä muut hänestä ajattelevat. Lisäksi hän vielä aktiivisesti tuntuu vaativan pelaajia pitämään häntä hyviksenä tai ainakin lakkaamasta epäilemästä häntä jos he ovat jostakin asiasta samaa mieltä, mikä on mielestäni aika outo vaatimus tällaisessa pelissä, jossa pahikset nimenomaan pyrkivät tekemään tekoja jotka ovat samanlaisia kuin mitä kyläläiset tekevät.

Kiirsu[b]

Jos ei tuosta raynpelikoneet-osuudesta tullut selväksi, niin sain Kiirsusta hyvisvibaa. Tämä viba tuli kun luin hänen 2. sivun postejaan. Vähän samat perustelut kuin Violetin kohdalla: tykkään siitä miten Kiirsu esitti perusteltuja mielipiteitä ja pysyi hyvin argumentissaan. Se mikä tekee Kiirsusta Violetia hyvismäisemmän on ehkä se, että siinä missä Violetilla oli välillä kulmiakohotuttavia iskuja muita pelaajia vastaan, jotka mielestäni menivät helposti aika kärkkäiksi, Kiirsuvaikutti enemmän etsivän tietoa kuin promoavan omaa agendaansa. Tässä voi kyllä olla kyse siitä että tykkään enemmän tuollaisesta harkitsevasta pelityylistä kuin kärkkäästä tökkimisestä.

Kiirsu kirjoitti:Minusta tämä Violetin esiin tuoma pahiskaksikko tuntuu nyt vähän väkinäiseltä. Minusta siinä ei ole mitään outoa, että Negolla ei ole mitään uutta sanottavaa Nevskistä, varmaan siksi hän ei alunperinkään asiaa kommentoinut. Ihan ymmärrettävää ettei lähtenyt komppailemaan monen muun perässä, jos ei ole mitään uutta sanottavaa. Ja jos Nego olisikin nyt tuonut jotain uutta esiin, olisi voinut kyseenalaistaa, miksei hän sanonut sitä aiemmin. Joten Violet loi helpon raon rakentaa linkittymää olisi Negon vastaus mikä tahansa.


Tässä aika vahvaa puolustusta Negolle. Jännää että Kiirsu kokee juuri tämän pointin kommentoinnin arvoiseksi, kun Nego on (mielestäni järkevästi) jo vastannut Violetin epäilyihin. Mahdollinen linkki Negon ja Kiirsun välillä?

Lopputulema: Kiirsusta jäi hyvisvibat. Voi olla että missasin jotain sillä häntä epäiltiin jonkin verran 1. päivän aikana, mutta mielestäni Kiirsu vastasi näihin epäilyihin järkevästi.

[b]Xatalos


Xatalos vaikuttaa pelaajalta, jonka peliä minun on vaikea tulkita hyvis/pahisvihjeiden löytämiseksi. Ehkä eniten tähän vaikuttaa se, että hän tuntuu ottaneen itselleen Kylä-Raynpelikoneet-Kylä-tulkkaajan tehtävän, minkä vuoksi mulla menee sekaisin Rayn ja Xatalosin näkemykset asioista. Tätä ei auta sekään, että Xatalos myös suoraan komppaili jonkin verran Rayn mielipiteitä.

Sitten oli se Xatalosin Kiirsu-Odo-etäännyttämis-gate. Mielestäni Rayn ja Hukka tarttuivat tähän ansiokkaasti, ja Xatalos puolustautui järkevästi. Oma lopputulemani on, ettei Xatalosin virhe oli hyvismäinen eikä pahismainen, mutta tykkäsin kyllä siitä miten Hukka seurasi tätä tilannetta.

Lopputulema: neutraali/lievästi pahismainen komppailuidensa vuoksi. Voisin kuitenkin lyödä ison vedon siitä että rayn/Xatalos-duosta ainakin toinen on hyvis, koska noin tiivistä komppailua tuskin kahden pahiksen välillä olisi.

Hukka

Yleisesti jäi hyvä fiilis Hukan 1. päivästä. Taustalla painaa edelleen se, miten pielessä olin hänen suhteensa edellisessä kohtaamisessamme (olimme molemmat hyviksiä mutta minä pidin häntä pahiksena suuren osan pelistä). Pidin siitä miten Hukka kävi Xatalosin ajatusten kimppuun eikä tyytynyt odottamaan mitä muut hänen epäilemänsä (siinä pelin vaiheessa epäaktiiviset) pelaajat tekisivät.

Muistiinpanojen perusteella mulla ei ollut muita huomioita Hukasta, vaikka hän kuitenkin osallistui mielikuvani mukaan suht aktiivisesti. Täytyy siis lukea hänet vielä uudestaan...

Shirokami

Jos Xatalos oli vaikea lukea, Shirokamin ajatustenjuoksua en ymmärrä ollenkaan. Hänen Odo-casensa perustelunsa eivät auenneet minulle nimittäin lainkaan:

Shirokami tuntuu sanovan että Odo on pahis koska tämä kertoo pelin seruaamisen olevan hankalaa ja että ei anna Kuulalle hyvispisteistä asiasta, koska hänen mielestään Kuula voisi tehdä niin pahiksenakin. Sitten myöhemmin tulee joku lisäpointti, jonka mukaan pahikset vitaislevat tavalla jolla Odo vitsaili.

Mielenkiinnolla odotan mitä 2. päivä tuo tullessaan nyt kun Shirokin on ehtinyt päästä mukaan peliin hypättyään kesken kyytiin.

jeekaka
Aloitusviestistä hyvisvibaa. Hyvis ja pahis molemmat voivat olla innoissaan pelin alusta, mutta mielestäni se että jeekaka postaa rennon oloisesti ajatuksiaan pelistä on hyvismäistä, sillä jeekaka on itse sanonut joskus lopettaneensa pelaamisen koska hän stressaa pahispelaamista todella paljon (vai muistanko väärin?). Tämä viittaa mielestäni hyvis-jeekakan suuntaan, koska mitään stressiä en tuosta viestistä kyllä havaitse.


Cameronista olin näköjään todennut, että hänellä oli pelaajien läpikäynnissään järkevänoloisia ajatuksia. Odosta tai Rappiosta mulla ei ole mitään muistiinpanoja. Rappio ei tainnut mitään postatakaan, Kuula ja Odo postasivat mutta mitään ei tarttunut mieleen luku-urakassa.


Ketkä vaikuttavat hyviksiltä?
Jeekaka ja Kiirsu eniten. Violet tavallaan, tavalaan ei.

Ketkä vaikuttavat pahismaisilta: ++raynpelikoneet tällä hetkellä eniten.

Xatalos on jossain epäilyttävän ja neutraalin rajamailla.

Hukka ja Shirogami menevät sekalaiseen kastiin. Hukka sen vuoksi että pidän siitä yhdestä osasta hänen peliään jonka muistan, mutten tällä hetkellä hahmota hänen peliään kokonaisuutena (ja kello on liikaa sen muodostamiseen), Shirogami siksi että hänestä on niin vähän materiaalia ja se vähä mitä on tuntuu pelaavan jotenkin eri logiikalla.

Sitten tuntematonta (ja huomenna tutustuttavaa) kastia ovat nämä Kuula, Odo ja miina.


Nyt nukkumaan...

//Violet ja Xatalos väliin.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2017 01:01:13

Hm, ihan hyvä viesti justylta. Ei ainakaan herättänyt äänestyshaluja, vaan ennemmin osoitti oma-aloitteista pelin pohdintaa.

raynin suhteen täytyy kyllä sanoa, että hän on hyvin herkkä itseensä kohdistuvista epäilyistä myös hyviksenä. Viime pelissä mm. osoitin lievemmän pään epäilyjä häntä kohtaan (molemmat olimme hyviksiä) ja siitähän alkoi massiivinen konflikti.. Ilmeisesti hän on jossain määrin varovainen sen suhteen, että hänet usein lynkataan etenkin vieraiden pelaajien keskuudessa turhan hätäisesti. Ja varmaan myös suht houkutteleva kohde pahis-äänelle.. Ja onhan se helpompaa huomata outoja piirteitä itseen kohdistuvassa hyökkäyksessä, jos/kun tietää olevansa hyvis.

Kieltämättä tuo oli tosin jo pikkaisen omituista, että niin kova huomio keskittyi yksityiskohtiin siitä, miten häntä/minua vertailtiin hyvyydessä/pahuudessa. No, olen odotuskannalla raynin suhteen. Jos on hyvis, niin aika varmasti ammutaan lähiaikoina tai vaihtoehtoisesti nappaa jonkun pahiksen. Jos ei, niin sitten alkaa huolestuttaa enemmän.

Nyt alkoi mietityttää kyllä se, mikä ihmeen pahistiimi ampuu Cameronin.. No, kai tuo mysteeri vielä selviää.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Odo » 08.10.2017 11:32:54

Tiedän, että olen valittanut kiireistäni aiemmin ja olen jopa harkinnut pelistä tiputtautumista. Odotin kuitenkin tätä peliä niin paljon, etten aio tehdä sitä, ellei oikeasti mene tilanne opiskeluiden kanssa niin pahaksi. Huomenna kuitenkin tentti, joten sen jälkeen pitäisi helpottaa, ainakin vähän, kun se on alta pois.

Edellisestä äänestyksestä on paha sanoa oikeastaan mitään, siinä on useampi äänestänyt Jonttua, ja joukossa voi todennäköisesti olla pahis. Nostin esille Xataloksen jo edellisenä päivänä ja hankin löytyy äänestäneiden joukosta. Mielestäni peli ei jatku hänen osaltaan kovin imartelevasti vieläkään, sillä heti päivän alkuun puolustellaan raynpelikoneita, mitä on tehty jo aiemmin. Xataloksella tuntuu olevan joku pakkomielle puolustella pelityyliä, mikä ilmeisesti on tuon tyyppinen muuallakin. Molempien (Xataloksen ja rayn) huoli myös siitä, että vieraissa peleissä ray tiputetaan pois, koska pelityyli on minusta aika pahismaisia. Tulee fiilis "älkää nyt äänestäkö sitä, koska se tippuu aina heti alussa" ja nyt tätä vielä vahvisti Xataloksen huomio siitä, että joko ray tiputetaan tai tämä nappaa pahiksen. Kyllähän sitä sanotaan, että ollaan seurailukannalla, mutta musta jää edelleen tuosta varsin puolusteleva kanta, jota koetetaan pehmitellä sillä "seurailu"argumentilla.

++Xatalos, koska epäilyttää tällä hetkellä eniten. Minulla on tällä hetkellä viba Xatalos/ray-komboon, mutta en siitä uskalla vielä olla varma, koska rayn peliviestestä en ole saanut niin hyvin otetta kuin olisin halunnut (tähän toivottavasti tulee muutos). Molemmat ovat vahvasti linkittyneet toisiinsa ja justyllä oli hyvää pohdintaa myös raysta. Uskon, että toinen on vähintäänkin pahis, ellei jopa molemmat. Kummankaan pelityyliä en tunne entuudestaan, mutta kuva suhteellisen rohkeista pelaajista on jäänyt. Rohkeilta pelaajilta tuommoinen linkittyminen voisi jopa olla mahdollinen, varsinkin, kun täällä on tuotu esille ajatusta siitä, että ainakin toinen olisi hyvis, jos toinen paljastuu pahikseksi. Jos kyseessä on parivaljakko niin linkitystekniikka ainakin toimii, koska täällä tuntuu monilla olevan kanta yleensäkin linkittyneisiin pelaajiin se, että vähintään toinen on hyvis, mikä on musta hassua. Muistaakseni joku mainitsi senkin, että minusta ja Kiirsustakin toinen on todennäköisesti hyvis, jos toinen paljastuu pahikseksi. Mielestäni tällaiseen ajatukseen uskominen on puhtaasti sinisilmäistä, enkä siksi antaisi luottoa kummallekaan epäilyistäni.

Toinen päivä ei ole vielä herättänyt suurempia ajatuksia, joten mitään uutta sanottavaa ei ole kovinkaan paljoa. Violetia ja rayta aion seurata, Xatalosta epäilen, kuten äänestäkin voipi päätellä. Muista minulla ei ole vielä kovin vahvaa kuvaa, joskin Kuula epäilyttää jonkun verran, joten toivoisin että siltä suunnalta tulisi jotain ajatuksia. Eilen mainituista myös pidän silmällä Shirokamia ja odotan tuleeko sieltä jonkunlaista vastausta epäilyilleni. Siinä olisi ollut toinen vaihtoehto äänelleni, vähintäänkin herättelymielessä ellei muutenkin.

Jos pitää jonkunlaista kevyttä hyvisvibaa antaa niin se menisi tällä hetkellä varmaan Kiirsun suuntaan, tuon yhden viestin perusteella myös varmaan justylle, mistä jäi hyvä fiilis. En kuitenkaan yhden viestin perusteella halua luottoa antaa. Aluksi mietin, että Hukkakin vaikuttaa hyvismäiseltä, mutta muiden nostamien ajatuksien pohjalta olen alkanut vähän epäillä omia ajatuksiani sen suhteen. Muista ei ole oikeastaan jäänyt minkäänlaista kuvaa niin pitää varmaan koettaa perehtyä peliin paremmin, jos vain on aikaa. Useimmiten minulla on tapana tarttua peliin kunnolla vasta toisena päivänä, koska ensimmäinen on yleensä hieman häsellystä, että sillä taktiikalla menen varmaan nytkin.
Avatar
Odo
Kyläläinen
 
Viestit: 40
Liittynyt: 21.09.2014 13:24:38
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2017 11:46:25

Täytyy kyllä sanoa että tuo Xatalos/rayn pahistiimi on aika fantasiaa :D En edes ihan ymmärrä, miksi epäilet meitä erillisinä pelaajina, saati sitten yhtenä tiiminä (joka olisi täysin mahdoton voittavana strategiana, koska en näe miten silloin voisimme selvitä loppupeliin asti... paljon turvallisempaa on ns. "pelata monia puolia" pahiksena eli välttää vahvaa linkittymistä äänissä/mielipiteissä). Ilmeisesti tämä "linkittyminen" kannoissamme vieläpä on suuri syy epäilyllesi meitä kohtaan.. Joten enpä oikein tiedä mitä sanoa. Olen eri mieltä melkein kaikesta mitä sanoit.

Lisäksi eilen sanoit, että Xatalos/rayn/Violet olivat liiaksi huomion keskipisteenä ja mahdollisesti kaikki hyviksiä. Mikä nyt yhtäkkiä käänsi kannan siihen, että olemme kaikki (potentiaalisesti) osa pahistiimiä....?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Halima » 08.10.2017 11:53:37

Väliaikalaskenta

Äänestystilanne:
1 raynpelikoneet (justy)
1 Xatalos (Odo)

Tällä hetkellä kuolemassa on raynpelikoneet ensiksi saadulla äänellä.

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Hukka (0/3)
Kiirsu (0/3)
Kuula (0/3)
Shirokami (0/3)
jeekaka (0/3)
Odo (1/3)
justy (1/3)
miina (1/3)
raynpelikoneet (0/3)

2.päivä päättyy keskiviikkona 11.10. kello 21.00.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Odo » 08.10.2017 11:56:59

En tiedä, sattuiko sinulle unohdus vai yritätkö tarkoituksella vääristellä sanomisiani? Ei se ainakaan hyvältä näytä, että väität päinvastaista mitä olen sanonut.

Hukka kirjoitti:Olen siis todistanut sivusta tätä Xatalos, raynpelikoneet, Violet -kolmikon kohtaamista aiemminkin ja kovasti peli tuntuu keskittyvän juuri tähän sananvaihtoon, ehkä liikaakin? Ainakin viimeksi kaikki kolme olivat hyviksiä...

Odo kirjoitti:Minulla tämä pistää silmään ja pahasti. Minäkin olen ollut viimeisimmissä pelessäni hyvis, eikä se tee minusta yhtään sen varmempaa hyvistä, kuin kenestä muustakaan. Se on nyt ihan selvä juttu, etteivät edelliset roolit vaikuta tulevaan rooliin, koska roolit arvotaan. Joten tämä lausunto "viimeksikin olivat hyviksiä" on vähän invalidi. Yritetäänkö tässä jotenkin pehmitellä kuvaa tuosta porukasta, jossa kenties on pahiskaveri?


Mutta mitä tulee siihen, että Violet kuuluisi teidän pahistiimiin, en ole siitä täysin varma. Tällä hetkellä eniten huomioni keskittyy sinuun ja rayhin, mutta kyllä, epäilen yhä Violetiakin. En tiedä, miten se sopisi teidän joukkoonne ja on mahdollista, että Violet on hyvis. Taisinkin puhua aiemmin, että epäilykseni Violetiin ovat hieman hälvenneet jo senkin puolesta, että hänen pelinsä vaikuttaa tasaisemmalta alkuun verrattuna.

Se, kuka kolmas tähän pahisvaljakkoon todennäköisimmin olisi on vielä mysteeri. Kuitenkin kaksi äänekästä voisi yhdistyä yhteen vähän hiljaisempaan, joka pysyy turvallisimmilla vesillä. Kenties Shirokami, näin hatusta heitettynä? Hänen epäilyksensä minua kohtaan tulivat puhtaasti puskista, eikä hänen pelinsä ole vakuuttanut. Tästä en kuitenkaan sano mitään varmaksi. Tai ehkä kyseessä on Hukka, joka vihjailee teidän kaikkien olevan hyviksiä, minkä tuossa yllä olevassa lainauksessa nostinkin esille silmään särähtävänä huomiona.
Avatar
Odo
Kyläläinen
 
Viestit: 40
Liittynyt: 21.09.2014 13:24:38
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Odo » 08.10.2017 12:07:27

Myös, mitä muuta tulee sinun epäilemiseesi on se, että vaihtelet ääniäsi kuin sukkia oikein epäilemättä kuitenkaan ketään. Sen olen myös nostanut jo aiemmin esille ja tunnut sohivan joka paikkaan, mutta sinusta ei saa minkäänlaista kunnollista otetta. Mielestäni tuommoinen näennäisaktiivisuuden tyyppinen heittely ei anna mitään parasta kuvaa hyvispelistä.

Nostin myös rayn esille, koska justyn viesti antoi vähän paremmin kuvaa siihen, millaista rayn peli on ollut ja sitä mietittyäni olen aika pitkältä samoilla kannoilla, kun muistelee edellistä päivää.

Ei siis ole ainoastaan teidän linkittymisenne syynä epäilyyn, vaan on siinä muutakin. Jos Violet välttämättä halutaan tähän soppaan heittää, vedit Violetilta äänesi pois heti, kun tajusit minun antaneeni myös äänen siihen suuntaan. Muutenkin kantasi vaihtui aika nopeasti Violetin suhteen, vaikka aluksi tätä epäilitkin, joka oli aika yllättävä mielenmuutos. Se, että pidän Violetin tyyliä tasaisempana kuin alussa itseasiassa nyt pohdittuani sopisi myös siihen yhteen rauhallisempaan pahikseen, mutta kuten sanoin, en ole vielä kovin vahvoilla tämän trion suhteen.
Avatar
Odo
Kyläläinen
 
Viestit: 40
Liittynyt: 21.09.2014 13:24:38
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja justy » 08.10.2017 12:11:46

Odo, tulimme näköjään päinvastaisiin lopputulemiin siitä voisivatko Rayn ja Xatalos olla pahiskamuja. Minusta (kuten Xataloskin sanoi) tuo olisi aika hazardi strategia pahiksille pelata. Toki he voivat laskea sen varaan että pelaajat minun tavoin eivät uskoisi molempien voivan olla pahiksia. Mutta silti, en muista koskaan vastaavaa kahdelta pahikselta nähneeni. Oletko itse törmännyt tuollaiseen pahisduopeliin aiemmin? Tai voitko muuten avata ajatustasi siitä miksi oletat että pahis-Xatalos tuolla tavalla ripustautuisi pelissään pahis-Rayniin?

//Lisää Odoa väliin. Hyviä pointteja ja olen samaa mieltä siis siitä että molempien pelissä on häiritseviä elementtejä. En vain oikein näe heitä parivaljakkona.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja justy » 08.10.2017 12:15:08

@Xatalos, kiitos kommenteistasi rayniin liittyen. Laitan ne korvan taakse, mutta tässä vaiheessa kuulisin mielelläni myös hänen omat vastauksensa epäilyihini.

Onko Odo mielestäsi nyt liikkeellä pahis-agendalla? Olet hänen kanssaan vahvasti eri mieltä, mutta onko hän epärehellinen vai vain väärässä?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Odo » 08.10.2017 12:23:47

En osaa mainita peliä, missä räikeää pahiskomboa olisi ollut, mutta muistelisin kyllä sellaisessa pelanneeni. Tuo on kyllä hyvin räikeää yhteen pelaamista, mutta voisin itsekin tehdä saman, joskaan en ehkä ihan tuolla tyylillä. Varsinkin tällaisessa pelissä, missä tunnutaan yleisesti uskovan siihen, ettei pahisparit linkittyvät toisiinsa. Kuten sanoin, se on mielestäni sinisilmäistä ja mielestäni kaikki vaihtoehdot tulee ottaa huomioon.

Se, että se olisi Xataloksen sanoin "fantasiaa" on musta huono argumentti ylipäätään. Miksi se olisi? Roolit arvotaan, taktiikoita on monenlaisia, ja rohkeilta pelaajilta voi odottaa mitä tahansa. Toisen päivän aamuna on paha olla vuoren varma omista teorioistaan, mutta se on minulla nyt tarjolla, tiedä sitten mitä päivä tuo tullessaan.

Tietysti voin olla väärässäkin, juonareissa tupataan usein olemaan, muutenhan tämä olisi liian helppoa. Mutta jostain on lähdettävä, eikä peli etene, jos omia epäilyksiä hyssytellään tai pidetään mahdottomana ajatusta, joka on juolahtanut mieleen.
Avatar
Odo
Kyläläinen
 
Viestit: 40
Liittynyt: 21.09.2014 13:24:38
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja justy » 08.10.2017 12:30:29

Nojoo, ei kai se mahdotonta ole, mutta itse en kyllä äkkiseltään pääse yli ajatuksesta että tossa suossa on korkeintaan yksi pahis. Siksipä koetankin kovasti etsiä heitä muualta. Minusta olet ehkä turhan tyytyväinen siihen että sulla on kansi mahdollista pahista jo löydetty (viittaan siihen miten pohdit sitä kuka olisi kolmas).

Mutta joo, kiitos vastauksissasi. Ymmärrän logiikan niiden takana, vaikka olenkin eri mieltä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Odo » 08.10.2017 12:40:39

Pahikset napataan parhaiten tiiminä, vaikka en tiedäkään toistemme rooleja. Joten se on vain rakentavaa, jos kaikki eivät ole samaa mieltä eikä minunkaan teoriani ole kiveenhakattuja. Kuten sanoin, eletään toisen päivän aamua vasta, mutta en suostu silti pehmittelemään teoriaani. Xatalosen vastaus ei vakuuta, sinne suunnalle enemmän epäilyjäkin, mutta odottelen mitä raylla on sanottavaa.
Avatar
Odo
Kyläläinen
 
Viestit: 40
Liittynyt: 21.09.2014 13:24:38
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2017 12:47:47

En ole ihan vakuuttunut siitä, että tämä olisi pahis-strategia Odolta. Ensinnäkin se on aika vaikea/kunnianhimoinen tavoite lynkata minua tai etenkin minua&raynia. Paljon helpompaa olisi vain etsiä joku, joka esim. ei laita vastaan kunnolla. Näin Odo joutuu takuuvarmasti valokeilaan. Toiseksi ei tule sellainen tunne, että tuo olisi kovin laskelmoitu juttu, vaan ennemmin vainoharhainen salaliittoteoria :P Lisäksi en ole vielä yleisesti ottaen vakuuttunut Odon pahuudesta, etenkään Shirokamin perusteilla. Helpompaa olisi nähdä että tämä on erehtynyt ääni Odolta.

Odo: olet oikeassa että et tarkalleen kutsunut meitä hyviksiksi eilen, mutta sain kuvan ettet ainakaan pahemmin epäillyt kun sanoit "viimeksi ainakin olivat kaikki hyviksiä...".
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2017 12:51:35

Kukaan ns. pääepäillyistä ei tällä hetkellä itseäni pahemmin epäilytä. Pitää varmaan illalla taas katsoa, jos tästä pelistä saisi selkoa.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Odo » 08.10.2017 13:02:48

Se oli edelleen Hukan sanominen, ei minun, joka ylemmästä lainauksesta käy ilmi. Takerrut nyt asiaan, mitä en ole tehnyt.

Minulla ei ole mitään hävittävää, joten valokeilaan joutuminen ei pelota. Mieluusti tuon esille villitkin teoriat siitä huolimatta, että joutuisin valokeilaan. Voi olla, että teoriani on villi ja ehkä epätodennäköinen, mutta en henkilökohtaisesti jätä tuomatta asioita esille vain siksi, että pelkäisin valokeilaa. Se ei edistä hyvispeliä ja vaikka olisin väärässä toisesta tai molemmista, olenpahan ainakin tuonut oman kantani esille, mikä on aina parempaa kuin hiljaisuus.

Se, että oletko vakuuttanut minun pahekseudestani ei taas vaikuta siihen, mitä ajattelen sinusta. Et ole ottanut myöskään kantaa siihen, miksi heittelet ääniäsi miten sattuu ja tältä päivältä epäilyksesi ovat olleet varsin vaisuja, ehkä jopa itseään kumoavia joissain tapauksissa. Sen sijaan olet keskittynyt rayn ja nyt minun puolusteluun. Vaikka onkin tärkeää tuoda esille myös se, ketä pitää hyviksenä, on huomattavasti edistävämpää keskittää huomio mahdollisiin pahiksiin. Koska toisten rooleja ei voi tietää niin jokainen voi pitää huolta itsestään. Ainoastaan pahikset voivat pitää huolta toisistaan, koska tuntevat toisensa. Hyviksiltä se ei onnistu.

// Keistä pääepäillyistä oikeastaan puhut? Kenen epäilyistä?
Avatar
Odo
Kyläläinen
 
Viestit: 40
Liittynyt: 21.09.2014 13:24:38
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2017 13:22:02

Odo kirjoitti:Se oli edelleen Hukan sanominen, ei minun, joka ylemmästä lainauksesta käy ilmi. Takerrut nyt asiaan, mitä en ole tehnyt.

Minulla ei ole mitään hävittävää, joten valokeilaan joutuminen ei pelota. Mieluusti tuon esille villitkin teoriat siitä huolimatta, että joutuisin valokeilaan. Voi olla, että teoriani on villi ja ehkä epätodennäköinen, mutta en henkilökohtaisesti jätä tuomatta asioita esille vain siksi, että pelkäisin valokeilaa. Se ei edistä hyvispeliä ja vaikka olisin väärässä toisesta tai molemmista, olenpahan ainakin tuonut oman kantani esille, mikä on aina parempaa kuin hiljaisuus.

Se, että oletko vakuuttanut minun pahekseudestani ei taas vaikuta siihen, mitä ajattelen sinusta. Et ole ottanut myöskään kantaa siihen, miksi heittelet ääniäsi miten sattuu ja tältä päivältä epäilyksesi ovat olleet varsin vaisuja, ehkä jopa itseään kumoavia joissain tapauksissa. Sen sijaan olet keskittynyt rayn ja nyt minun puolusteluun. Vaikka onkin tärkeää tuoda esille myös se, ketä pitää hyviksenä, on huomattavasti edistävämpää keskittää huomio mahdollisiin pahiksiin. Koska toisten rooleja ei voi tietää niin jokainen voi pitää huolta itsestään. Ainoastaan pahikset voivat pitää huolta toisistaan, koska tuntevat toisensa. Hyviksiltä se ei onnistu.

// Keistä pääepäillyistä oikeastaan puhut? Kenen epäilyistä?


Oho. En tiedä mistä päähäni oli jäänyt, että sinä olit tuon lauseen sanonut.. Siinä tapauksessa koko kysymys on merkityksetön. (Taisi johtua tarkemmin ajatellen tästä typerästä systeemistä, jossa pelaajan viestihistoriaa katsoessa eivät lainaukset ja oma teksti erotu toisistaan.......)

Viittasin valokeilaan joutumisella siihen, että pahis-Odo olisi sen suhteen luultavasti varovaisempi kuin olet nyt itse ollut viime aikoina.

"Sohin ympäriinsä" varsin usein, etenkin ekana päivänä. Jos on pienikin epäilys, niin asiat lähtevät sillä hyvin liikkeelle. Violet-ääni vaihtui, koska Violetin myöhemmät viestit olivat parempia vrt. alku (ja Nevski ja Jonttu näyttivät pahemmilta).

"Pääepäiltyjä" tässä nyt ovat pyörineet mm. Kiirsu/Odo, varsinkin eilisten äänten perusteella. En kumpaakaan tällä hetkellä ole innostunut lynkkaamaan.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2017

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron