Juonittelun SM - finaali 2017 on päättynyt, pahikset vei!

Vuoden 2017 SM-kilpailut

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Halima » 11.10.2017 19:57:24

Xatalos on oikeassa, häneltä puuttui yksi ääni.

Väliaikalaskenta

Äänestystilanne:
5 justy (raynpelikoneet, Xatalos, Kiirsu, Violet, miina)
4 Xatalos (Hukka, jeekaka, Odo, justy)
1 Odo (Shirokami)

Tällä hetkellä kuolemassa on justy äänienemmistöllä.

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Kuula (0/3)

2.päivä päättyy tänään 11.10. kello 21.00.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja justy » 11.10.2017 19:58:15

Violet, minua syytettiin myös viime pelissäni hyökkäävästä (vai oliko se kärkkäästä) pelistä, silloin olin hyvis. Eli valitettavasti metareadisi on vähän vinossa.

//Ai kyse oli siis siitä ettei minulla ollut mitään sanottavaa SINUSTA. No olisihan se pitänyt arvata. Jos katsot mitä ajatuksia minulla oli, ne olivat lähinnä pelaajista joiden kanssa olen pelannut aiemmin. Eli pelaajista, joiden peliin minulla oli jotain kosketuspintaa ja joiden seuraamisesta olin katsojan roolissa kiinnostuneempi. Sori ettet ollut huomioni keskipisteessä...
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Violet » 11.10.2017 19:59:10

Justyn tästä pelistä puuttuu viime hetken rooliclaimaus.

--justy
++Xatalos
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja justy » 11.10.2017 19:59:18

Tuo siis raynille. tuo //

Xalatos on sitten se, jota aktiivisesti tänään yritettiin pelastaa. Eli minua äänestänee ehkä jopa kaksi jäljellä olevista pahiksista.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Halima » 11.10.2017 20:00:41

Päivä on päättynyt. Teen vielä tarkistuslaskennan ennen iltaviestiä. Ketjuun ei saa enää kirjoittaa.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Halima » 11.10.2017 20:13:11

Äänet:
5 Xatalos (Odo, Hukka, jeekaka, justy, Violet)
4 justy (raynpelikoneet, Xatalos, Kiirsu, miina)
1 Odo (Shirokami)

Xatalos kuolee äänienemmistöllä.

"Pottuiletsä mulle?" Eräs asiakas oli hikeentynyt tarjoilijaparkaan, joka oli tuonut perunasoseen sijasta perunakeittoa. Sehän asiakasta potutti todella paljon koska nakkejahan ei yleensä keiton kanssa kokonaisina syödä. Keittiö pahoitteli asiaa ja valmisteli uuden perunan soseiseen kuolemaansa.

Kuolleet:
Jonttu - tavis (1.päivä)
Cameron - tavis (1. yö)
Xatalos - tavis (2. päivä)

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Kuula 0/3

Kuula ei ole täyttänyt puhepakkoaan, joten hän putoaa antiaktiivisuuteen. Varapelaajaa etsitään yön ajan, ja mikäli varapelaajaa ei löydy, Kuulan rooli paljastetaan aamunkoitteessa.

Toinen päivä on ohi. Yö alkaa nyt ja päättyy 12.10. klo 21:00. Yönimet minulle ja Jitachille viimeistään tuntia ennen päivän päättymistä eli deadline on klo 20:00. Muistattehan, että yöllä ketjussa ei puhuta. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 2. yö päättyy 12.10. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Halima » 12.10.2017 20:00:07

”Päivän erikoinen!” kaikki olivat ihmeissään tilauksen huutanutta Halimaa lukuun ottamatta. ”Päivän erikoinen on tänään porkkanasosekeitto!” Vasta nyt apukokit tajusivat käydä tuumasta toimeen. Halima pudisteli päätään: millaisia pösilöitä Jita oli kiireapulaisiksi oikein värvännyt? Kanat olivat potkaisseet porkkanat jo valmiiksi pihalle kuultuaan mitä päivän erikoisena oli luvassa, joka oli juuresten epäonni mutta hätäiselle apukokille oli hyvin suuri siunaus ettei pussia tarvinnut etsiä joka paikasta.

Kuolleet:
Jonttu - tavis (1.päivä)
Cameron - tavis (1.yö)
Xatalos - tavis (2. päivä)
Odo - suojelija (2. yö)

Kuulan paikan pelissä ottaa Lauchuo finfanfunista, tervetuloa!

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Hukka (0/3)
Kiirsu (0/3)
Lauchuo (0/3)
Shirokami (0/3)
jeekaka (0/3)
justy (0/3)
miina (0/3)
raynpelikoneet (0/3)
Violet (0/3)

3.päivä alkaa nyt ja päättyy maanantaina 16.10. kello 21.00.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 12.10.2017 20:24:37

++Shirokami

Kovasti nyt kaipaisin jotain eloa. Olisiko nyt sanottavaa jostain muusta kuin Odosta?
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 12.10.2017 20:40:05

++Violet, miksi vaihdoit äänesi justylta Xatalokselle viime hetkillä? Pitäisikö sun mielestä kaikkien pelata täsmälleen samalla tavalla jokainen pelinsä? En tiedä, mitä viime pelissä on tapahtunut, mutta musta tää vaikuttaa ihan suoraan kaverin pelastukselta viime hetkellä kun on jo ns. "varmaa" ettei tilanne ehdi enää muuttua.

Äh hitto. Odon paljastuminen (erikois)hyvikseksi veti mun pasmat ihan sekaisin :D Olin varma, että Odo olisi pahis, sillä vaikutti siltä, ettei hän ole yhtään ollut niin analyyttinen ja pohtiva tässä pelissä kuin yleensä aiemmin.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 12.10.2017 20:43:08

Mulla on tänään tosi vähän aikaa tälle pelille, joten sanon tän heti alkuun, jotta pääsette pelissä vauhtiin. Olen pelin bataatti, eli ennustaja, ja syy, miksi vaihdoin ääneni Xatalokselle, näyttää tältä:

5 Xatalos (Odo, Hukka, jeekaka, justy, Violet)
4 justy (raynpelikoneet, Xatalos, Kiirsu, miina)
1 Odo (Shirokami)

Tumman vihreällä ovat minä, jonka tiedän hyvikseksi, sekä Hukka, joka on ensimmäiseltä yöltäni saama ennustustulos. Valikoin kohteeni sen perusteella, että kuka a) todennäköisesti on hengissä loppuvaiheessa peliä (oletin esim. että hyvisray kuolisi nopeasti yöllä) ja b) kenestä on vaikea saada selkoa pelissä ja tietysti c) kuka voisi olla pahis. Odo paljastui myös hyvikseksi, mutta hän kyllä aika vahvasti vihjasi eilen olevansa erikoishahmo. Kahdesta wagonista, josta toisesta pystyn varmuudella spottaamaan kaksi hyvistä, ei ollut enää vaikea valita. Mielestäni Justyn peli on myös ollut riittävän erilainen viime pahispeliin verrattuna, ja hän ei tehnyt viime hetken rooliclaimauksia kuten viime pahispelissään. Xatalos myös sohi itseäni silmään vahvasti, kun kehitti niin vahvat teoriansa Shirokamin ennustajuuden pohjalle, kun itse tiesin sen kaiken pätemättömäksi.

Joka tapauksessa, Odon kuolema oli harmillinen sen kannalta, että hän oli suojelija, mutta kuolleenakin hänen roolistaan voidaan päätellä jotain. 3/5 Xataloksen äänestäjistä ovat varmoja hyviksiä. En usko Justyn pahikseuteen,joten uskon, että pahisten oli tarkoitus asettua Justyn wagonin taakse, ja tämän kuoltua kääntyä Xatalosta vastaan - rayn olisi voinut esittää loogisen pointin, että Justyn äänestäjiä voi epäillä wagonien pohjalta kunnolla vain, jos Xatalos olisi pahis, mikä varmaankin olisi seuraavana päivänä kääntänyt kelkan tätä kohti. Tällä hetkellä intuitio ja pelin kuviot viittaa mielessäni pahiskuvioon, joka näyttäisi olevan muotoa ray/miina/Kuula tai Kiirsu, mutta selvittelen tätä vielä tarkemmin.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 12.10.2017 20:45:24

Ja juuri kun tuon teorian esitän, saapuu Lachuo antamaan äänensä minulle. Toisin kuin muut varapelaajat, hän ei lähde erittelemään peliä mitenkään, vaan siirtyy suoraan hommiin... No okei, Shirokam oli aika sama keissi. Jos osaat jo eritellä, ettei Odo ollut riittävän analyyttinen tässä pelissä, niin olet lukenut pelin sen verran huolella, että osaat sanoa muutakin.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 12.10.2017 21:02:54

Violet kirjoitti:Ja juuri kun tuon teorian esitän, saapuu Lachuo antamaan äänensä minulle. Toisin kuin muut varapelaajat, hän ei lähde erittelemään peliä mitenkään, vaan siirtyy suoraan hommiin... No okei, Shirokam oli aika sama keissi. Jos osaat jo eritellä, ettei Odo ollut riittävän analyyttinen tässä pelissä, niin olet lukenut pelin sen verran huolella, että osaat sanoa muutakin.


Jep, koska mun pitää makustella tätä hommaa nyt vähän, kuten viestissäni sanoin. Koska Odon paljastuminen erikoishyvikseksi ei sopinutkaan mun ajatuksiin koko pelistä. En oikein tiedä, ostanko tota sun paljastusta siitä, että oot ennustaja. Mikset tullut esiin edellisenä pelipäivänä ajatustesi kanssa? Vaan annoit sen sijaan koko pelin pyöriä väärien teorioiden ympärillä, varsinkin kun sulla oli jo tarkistettu pelaaja eli ei tarvinnut edes odottaa, että pääsisit tarkistamaan? Mitä jos oisit kuollut tänä yönä? Et mitenkään voinut kuitenkaan olla varma että et kuolisi.

Anyway, palaan tosiaan pohdintojeni kanssa huomenna. Pakko mennä nukkumaan, koska herätys kuudelta. Tää pisti mulla silmään heti ja halusin tarttua, koska Violetin äänenvaihto ihan päivän lopussa oli aika ihmeellinen.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 12.10.2017 21:15:24

No ohhoh! Meinasin että yöllä kirjoitan valmiiksi viestin jossa manaan violetin alimpaan tuleen tuon äänen vaihdon kanssa, mutta ajattelin kattoa vielä yötapon! Oisin voinu olla varma, että odo olis ollu pahis ja olisin sitä tänään varmasti äänestänyt, taikka justya. Mutta violet bataatti ja hukka kyläläinen. Ja tuo justylla ratsastaminen kuulostaa kyllä pahiksilta järkeenkäyvältä. Jeekakan ääni myöskin nyt täytyy tarkistaa. Shirokami puolestaan jo ansaitsis äänen, mutta olisko tuollanen noin voimakas odoon tarttuminen pahikselle kovin järkevää?

Meille tulee viikonlopuksi vieraita, mutta yritän pysyä pelissä kärryillä.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 12.10.2017 21:16:42

Lauchuo kirjoitti:
Violet kirjoitti:Ja juuri kun tuon teorian esitän, saapuu Lachuo antamaan äänensä minulle. Toisin kuin muut varapelaajat, hän ei lähde erittelemään peliä mitenkään, vaan siirtyy suoraan hommiin... No okei, Shirokam oli aika sama keissi. Jos osaat jo eritellä, ettei Odo ollut riittävän analyyttinen tässä pelissä, niin olet lukenut pelin sen verran huolella, että osaat sanoa muutakin.


Jep, koska mun pitää makustella tätä hommaa nyt vähän, kuten viestissäni sanoin. Koska Odon paljastuminen erikoishyvikseksi ei sopinutkaan mun ajatuksiin koko pelistä. En oikein tiedä, ostanko tota sun paljastusta siitä, että oot ennustaja. Mikset tullut esiin edellisenä pelipäivänä ajatustesi kanssa? Vaan annoit sen sijaan koko pelin pyöriä väärien teorioiden ympärillä, varsinkin kun sulla oli jo tarkistettu pelaaja eli ei tarvinnut edes odottaa, että pääsisit tarkistamaan? Mitä jos oisit kuollut tänä yönä? Et mitenkään voinut kuitenkaan olla varma että et kuolisi.

Anyway, palaan tosiaan pohdintojeni kanssa huomenna. Pakko mennä nukkumaan, koska herätys kuudelta. Tää pisti mulla silmään heti ja halusin tarttua, koska Violetin äänenvaihto ihan päivän lopussa oli aika ihmeellinen.


Koska kumpikaan, minä eikä Hukka, ollut missään vaiheessa vaarassa pudota. Monen muunkin pelaajan kanta oli, että ennustajan ei kannattaisi tulla esille, mainittakoon edesmennyt Odo sekä ray. Xataloksen olisi siis mielestäsi pitänyt mielestäsi houkutella oikea ennustaja esiin, jotta hän olisi sidetrackkaamisen lisäksi sabotoinut minun pelini? Ja kyllä, en voinut olla varma, etten kuolisi - siksi kirjoitin eilen kolme minuuttia ennen pelin päättymistä tämän viestiini.

Hukka on minulle kyllä erityisessä asemassa - niin paljon sanoja, mutta niin vähän itse epäilyjä ja mitään suoraa. Varmaan ehkä tästä epämääräisestä joukosta se, jonka nostaisin hyvikseksi.


Erityisellä asemalla viittasin siihen, että hänet olin ennustanut hyvikseksi. Toisaalta olisin voinut olla melko varma, että joko minä tai ennustamani henkilö kuolisi yöllä, jos paljastaisin itseni. Jos pystyt esittämään paremman teorian siitä, miten ennustajana olisin voinut toimia päivän aikana, niin ole hyvä, ja kerro. Meillä on tänä päivänä kaksi varmaa hyvistä ja äänestystulos, josta pääsee tekemään johtopäätöksiä.

Lauchuo ei kyllä erityisen hyvismäisesti ole onnistunut peliä silmissäni avaamaan.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 12.10.2017 21:22:28

miina kirjoitti:No ohhoh! Meinasin että yöllä kirjoitan valmiiksi viestin jossa manaan violetin alimpaan tuleen tuon äänen vaihdon kanssa, mutta ajattelin kattoa vielä yötapon! Oisin voinu olla varma, että odo olis ollu pahis ja olisin sitä tänään varmasti äänestänyt, taikka justya. Mutta violet bataatti ja hukka kyläläinen. Ja tuo justylla ratsastaminen kuulostaa kyllä pahiksilta järkeenkäyvältä. Jeekakan ääni myöskin nyt täytyy tarkistaa. Shirokami puolestaan jo ansaitsis äänen, mutta olisko tuollanen noin voimakas odoon tarttuminen pahikselle kovin järkevää?

Meille tulee viikonlopuksi vieraita, mutta yritän pysyä pelissä kärryillä.


Elikkä Justylla ratsastaminen oli pahiksille järkeenkäypää? Kerro siinä tapauksessa hieman mietteitäsi Kiirsusta sekä raysta.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 12.10.2017 21:38:13

Violet, okei, toi käy järkeen jollain tapaa. Itse ajattelin enemmänkin niin, että nyt iso osa eilisestä pelipäivästä tuhlaantui siihen ennustaja-arvuutteluun, mutta toisaalta, jos tosiaan olet ennustaja, niin nyt meillä on kaks varmaa hyvistä kun yön jälkeen todennäköisesti olisi ollut vain yksi. Xataloshan puhui oikean ennustajan esiintulosta vähän siihen malliin, että oikean olisi hyvä tulla esiin, ja musta sillekin on pointtinsa. Musta sun ääni Xatalokselle päivän lopussa oli silti outo, koska et mitenkään voinut olla varma Odon hyvikseydestä ja itsehän olit samassa wagonissa Hukan kanssa vasta äänen vaihdettuasi. Hukka olisi lisäksi voinut vaihtaa ääntänsä vielä myöhemmin justylle jos olisi ollut paikalla (oon nyt kännykällä joten en pysty tarkistamaan mutta mulle jäi mielikuva ettei Hukka enää ollut loppupäivästä paikalla).

Mikä mun pelin avauksessa ei ole ollut hyvismäistä? Se että pyysin sulta perusteluja äänellesi? Ok.

No anyway, näillä perusteluilla oon valmis poistamaan ääneni, joten --Violet. Nyt meen oikeesti nukkumaan jos maltan, tää peli on vaan liian jännä :D
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 12.10.2017 21:54:58

Lauchuo: Ymmärrän sen, että lähdet vahvasti kyseenalaistamaan toimiani, mutta se, että lähdit noin innokkaasti vastustamaan ennustajuuttani sohaisi vähän silmään - mä kun olin aika pitkään miettinyt, että mikä on paras toimintapa ennustajana toimia kyseisen ennustustuloksen kanssa.

Siinä vaiheessa, kun ennustajuuttani epäilevän viestin lähetin, olin jo kirjoittanut perusteluni äänelleni. Enkä voi itsekään pitää epäilyttämisperusteena viestiä, jonka kirjoitit ennen claimiani. Voimme varmaankin olla yhtä mieltä siitä, ettei ääneni perustelujen pyytäminen ollut peruste sinun epäilylleni, joten miksi tuoda se esiin?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 12.10.2017 22:11:09

Violet <3 :D

Tän perusteella näyttäisi siis aika varmalta, että justy on hyvis. Yötappo puhuu mielestäni sen myös puolesta, että Shirokami on myös hyvis, ja pahisten tarkoitus oli ajaa meidät hänen kimppuunsa todistamalla ennustajateoria vääräksi. Toki tässä on vielä joku mahdollisuus jollekin mindgamelle, mutta näillä näkymin ainakin raynpelikoneet ja miina näyttäisivät tosiaan aika todennäköiseltä pahiskaksikolta, varsinkin siinä valossa että mä tarjouduin auliisti lähtemään äänestämään miinaa, joka oli yksi rayn pudotusehdokkaista, ja silti jengi päätyi rayn johdolla äänestämään justya. Ihan tsägä, koska vaikka eilen luotin vielä raynpelikoneisiin, niin en luottanut tämän pahisreadeihin justysta, koska ne perustui asioihin jotka justy oli selittänyt jo moneen kertaan ja jo itseasiassa maininnut niissä ensimmäisissä viesteissä joihin rayn epäilykset perustui :D

//Violet
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 12.10.2017 22:19:15

Pahis!justyn uhraaminen olisi ollut täysin turhaa pahiksille, joten jos tätä teoriaa joku lähtee ajamaan, se tarkoittaisi, että pahiskolmikko oltaisiin mä, justy ja Shirokami (potentiaalisesti myös Lauchuo, jonka ei kuitenkaan olisi ollut siinä tapauksessa mitään järkeä lähteä kyseenalaistamaan Violetia vaan ostaa pahisteoria hyppien keikkuen :D).
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 12.10.2017 22:38:46

Niin joo, ehkä Odon erikoishahmovihjailu on sinänsä ollut ihan riittävä syy yötapolle, mä oon näköjään ollut täysin puusilmä sille :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 12.10.2017 23:54:30

Violetin esiin tulon jälkeen tässä kieltämättä muodostui luontevasti kaksi pahisporukkaa. Minä-rayn-miina ja justy-jeekaka-Shiro. Lauchuo sitten villinä korttina, kun Kuula ei osallistunut eiliseen äänestykseen ja sen perusteella ei voi mitään päätellä. Toisaalta molemmat tuntuvat oudoilta vaihtoehdoilta, koska en tiedä miksi pahikset lähtisit noin ilmiselvän yhtenäisesti äänestämään. Pahis!justyn uhraamisessa ei ole järkeä, mutta aika riski olisi raynille ja miinalle yhdessä lähteä hyviksen kimppuun, kun muuten arvottiin Odon ja Xataloksen väliltä, jotka hekin olivat molemmat hyviksiä. Toki on sekin mahdollisuus, että rayn lähti tätä ajamaan yksin ja kaverina hänellä on kaksi porukasta jeekaka-Shiro-Lauchuo. Mutta tässäkin vähän kyseenalaistan, että olisiko tämä kovin fiksu pahisstrategia.

En tiedä onko Shiron strategia fiksu pahiksellekaan, mutta yhä pidän häntä epäilyttävänä. jeekakasta minulle on jäänyt ihan hyvät fiilikset, miinasta ei ota selvää mutta hän tai Lauchuo voisivat sopia kolmanneksi rayn ja Shiron kanssa.

miina ja justy eivät mitenkään istu samaan pahisporukkaan. Tosin miina-Shiro-Kuula(/Lauchuo) ovat kaikki olleet epäilyttäviä, mutta en tiedä olisivatko kaikki alkuperäiset pahikset olleet jättämässä leikin kesken.
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.10.2017 06:05:44

Lauchuo mikä on sinun readisi justystä?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Shirokami » 13.10.2017 06:06:30

Hei taas kaikille.

Tosiaan, pelissä on siis kolme mafiaa eikä kaksi(ei mitään hajua miksi luulin että niitä on kaksi :D), ja odo olikin sitten näköjään town. no siinä meni pohja mun peliltä, luen hetken päästä vähän taakseppäin tässä aamulla ja postaan myöhemmin lisää. Viikonloppu on mulla auki, ehtii ehkä jopa pelaamaan vähän enemmän.
Avatar
Shirokami
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 28.09.2017 15:10:58
Kotiyhteisö: Vendetta Strada
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.10.2017 06:18:51

justy kirjoitti://Rayn. Niin? En nyt ymmärrä pointtiasi? Sanoit että readini ovat kuin ensimmäisen päivän alusta, mutten sanonut niitä ensimmäisenä päivänä. MUTTA SANOINHAN MINÄ HETI KUN TULIN PELIIN MUKAAN ETTÄ MITÄ OLIN AJATELLUT PELIN ALUSTA. Mikä ihme tässä nyt mättää?

Väännän tämän rautalangasta vielä tässä jossain vaiheessa. Odottelen että loputkin outtaa ittensä ensin. :)
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.10.2017 06:20:30

Näyttää siltä että jeekaka yrittää sanoa välittäneensä eilisestä lynkkauksesta "tooooosi paljon".
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.10.2017 07:43:29

Lauchuo voisit vastata kun kävit kerran threadia lukemassa.
Nyt on se tilanne että minä alan vaatimaan vastauksia.

Siihen on syynsä, että minut tapetaan kaupunkilaisena 70% peleistä N1 tai N2. Viimeisestä neljästätoista LYLOsta, F3 - F7 olen hävinnyt kaupungille kaksi. Ajatelkaa siitä mitä ajattelette. Violet voi huudella tuota älytöntä teoriaansa niin paljon kun jaksaa, ei kiinnosta, minä vain kerron teille kuka on mafia ennen kun päivä päättyy.

Toivoisin että niitä vastauksia tulee.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.10.2017 07:50:29

jeekaka kirjoitti:Violet <3 :D

Tän perusteella näyttäisi siis aika varmalta, että justy on hyvis. Yötappo puhuu mielestäni sen myös puolesta, että Shirokami on myös hyvis, ja pahisten tarkoitus oli ajaa meidät hänen kimppuunsa todistamalla ennustajateoria vääräksi. Toki tässä on vielä joku mahdollisuus jollekin mindgamelle, mutta näillä näkymin ainakin raynpelikoneet ja miina näyttäisivät tosiaan aika todennäköiseltä pahiskaksikolta, varsinkin siinä valossa että mä tarjouduin auliisti lähtemään äänestämään miinaa, joka oli yksi rayn pudotusehdokkaista, ja silti jengi päätyi rayn johdolla äänestämään justya. Ihan tsägä, koska vaikka eilen luotin vielä raynpelikoneisiin, niin en luottanut tämän pahisreadeihin justysta, koska ne perustui asioihin jotka justy oli selittänyt jo moneen kertaan ja jo itseasiassa maininnut niissä ensimmäisissä viesteissä joihin rayn epäilykset perustui :D

//Violet

Etpä ole hirveästi lukenut eilisen päivän loppua.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 13.10.2017 07:54:07

Lueskelin vähän työmatkalla justyn viestejä vielä lisää ja mulle tuli mieleen seuraavia asioita. Alunperinkin varsinkin eilisen luku-urakan perusteella justy vaikutti mun mielestä vähän epäilyttävältä, joten ehkä luin vähän enemmän siihen suuntaan, että "löytyykö asioita joita pahis tekisi". En toki kaikkia ehtinyt lukea, mutta laitan nyt näitä mietteitä jo silti.

Ensimmäisenä päivänä justy totesi, että ei aio äänestää - mikset justy halunnut äänestää silloin? Sulla kuitenkin oli selvästi jo jotain ajatuksia siitä, ketkä on epäilyttävimpiä, joten mikset antanut kontribuutiota niiden epäilyttävien lynkkaukseen? Lisäksi ekana päivänä justy mainitsi muutaman jotka epäilyttävät, mutta ei kertonut mitään siitä, miksi he oikeastaan ovat epäilyttäviä. Tätä vastaan tosi tappelee sitten se, että pahis voisi äänestää oikeastaan ketä vain ilman huolta siitä, että osuu omiin, koska pahis tietää keitä omat ovat. Mutta ehkäpä justy jättikin äänensä auki siksi, että voisi tarvittaessa tulla vielä pelastamaan kaverin pulasta, ilman että tarvitsisi selitellä miksi joku toinen yhtäkkiä olikin epäilyttävä kuin se, jolle hän olisi antanut äänensä ensin (jos olisi sellaisen antanut)? Päivän lopuksi kuolemassa oli kuitenkin Jonttu, joka paljastui tavikseksi, eikä oikeastaan muilla ollut juurikaan ääniä, joten justyn pelastusta ei olisikaan kaivattu.

[quote=justy]Ehkä hyvismäisintä oli se, miten Violet pystyi pysymään vakaasti ajatustensa takana, perustelemaan kaikki toimensa. Yleensä pahiksilla on taipumus häilyä enemmän.[/quote]
Mun kokemuksen mukaan hyviksen on helpompaa häilyä enemmän, ja usein nimenomaan taviksen. Hyviksellä on noin yleisesti kuitenkin paljon vähemmän menetettävää kuin pahiksella, koska pahisten voittomahikset tippuu radikaalisti jo yhden pahiksen kuolemasta - hyvikset voi usein harhalynkata aika monta pelaajaa ennen kuin voittomahikset on tosi pienet. Pahikset myös usein pysyy kannassaan siksikin, ettei heillä ole kohteita joihin vaihtaa - pahikset kuitenkin tietää ketkä on hyviksiä eikä he yleensä ala ajamaan oman puolulaisen tiputusta erityisen herkästi ainakaan ensimmäisenä. Hyvis voi epäillä käytännössä ketä vain, koska hyvis ei voi tietää kuka toinen on oikeasti hyvis ja kuka on pahis. Mietin aluksi, olisiko tässä voinut olla pientä hyvisluoton antoa pahiskaverille, mutta jos Violet oikeasti on ennustaja, niin ehkä tässä voisi olla pientä ripustautumista hyvikseen. "Katsokaa, minä pidin tätä tyyppiä hyviksenä, minäkin olen hyvis!"

Justy myös sanoi, ettei pidä Hukan siitä osasta peliä, jonka muistaa. Aiemmin samaisessa viestissä justy kuitenkin antaa ymmärtää, että pitää Hukkaa hyvismäisenä. Wtf? Ekaksi Hukka on susta hyvismäinen mutta yhtäkkiä et pidä hänen pelistään? En muista, onko justy kommentoinut Hukkaa tämän jälkeen. Justylla on muitakin epäloogisuuksia kuten se, että jos Odo on pahis, muut Finin edustajat olisivat hyviksiä, ei mitään perusteluja tähänkään. What? Mitä se kotiyhteisö vaikuttaa siihen, mikä rooli jollain on?

Justyn mielestä myös itsetietoisuus pelaajalla on epäilyttävää, vaikka aiemmin on sanonut että pahikset on usein häilyväisiä. Ja antanut Violetille hyvisluottoa siitä, että hän pysyy kannassaan. Miksi yhtäkkiä itsetietoisuudesta tuli epäilyttävää?

Justyn pointit tuntuu muutenkin olevan sellaisia, että hänen on helppo vaihtaa mielipidettään ja sanoa yhtäkkiä, että joku mikä ei aiemmin ollut epäilyttävää (tai jopa mistä hän antoi hyvisluottoa) onkin yhtäkkiä epäilyttävää. Justy on myös tosi vähäsanainen pelaajista puhuessaan, koettaa selvästi jättää itselleen vaihtoehtoja auki jotta voi missä vaiheessa tahansa lähteä kenen kelkkaan vain. Eikä oikeen tunnu haluavan sanoa pelaajista kovin vahvoja epäilyjä siitä, ovatko he hyviksiä vai pahiksia.

No näiden viestien valossa mä pitäisin justya epäilyttävänä. Luen vielä loputkin uudelleen, en menisi vielä suoraan sanomaan, että justy on pahis, mutta kyllä mun epäilykset alkuperäisestä kasvoi aika paljon, kun aloin katsoa näitä tarkemmin.

Huh onneksi kohta on viikonloppu. Kamalaa kun pitäis oikeasti tehdä töitä eikä pelata juonaria :(

// ray väliin. Häh? Eli jos lukee threadia niin täytyy olla heti vastaamassa 10 min sisään? Eikö oo mahollista että esim. lukis kännykällä tai että kävis vilkaisemassa viestit ja vastaa kun on aikaa? Wtf. Nyt oikeesti. Kaikki ei välttämättä pysty olla päivystämässä 24/7 ja kirjoittamassa viestejä ja jos sille linjalle lähdetään että täällä pitäs olla koko ajan katsomassa ja kirjoittamassa, niin ei tainnutkaan olla mun peli ja tiputtaudun kyllä pois. Että pliis kärsivällisyyttä. Minä käyn töissä ja luultavasti tulen päivän aikana kyllä vilkaisemaan tätä threadia, mutta en todellakaan voi olla koko ajan kirjoittamassa viestejä ja analysoimassa pelaajia, koska mulla on muutakin elämää kuin juonari. Jos ei oo sun mielestä ok käydä tsekkaamassa viestejä ilman että pitäis heti olla vastaamassa, niin ois aika vähän korjata asennetta.

Joo, nyt meni tunteisiin, koska ei kukaan voi olettaa että täällä ois kellään mahista olla koko ajan paikalla kirjoittamassa jotain.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 13.10.2017 07:57:19

Sitäpaitsi ray, mihin hittoon sulla on niin kiire? :D pelipäivä on vasta alkanut eikä kukaan ees oo äänestänyt sua. Ei edes epäillyt tänään. Joten miksi sulla on kauhea hätä että sut äänestetään hyviksenä pois ja oot vaatimassa vastauksia kun joku ei ehdi olla heti kirjoittamassa viestiä?

// oho, toi edellisen viestin quote ei nyt mennyt ihan niinku piti. No ehkä siitä saa selvää.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.10.2017 08:09:30

Oletin vain että olisit vastannut yksinkertaiseen kysymykseen heti (meinasin että olisit ihan vaan sanonut kaupunkilainen/mafia/en tiedä).
Sitten se jatkokysymys, miksi äänestit Violetia? Jos justy ei olekaan pahis, sinun Violet = pahis teorialtasi katoaa pohja kokonaan, eli miksi Violet justyn sijaan?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2017

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron