Juonittelun SM - finaali 2017 on päättynyt, pahikset vei!

Vuoden 2017 SM-kilpailut

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.10.2017 12:21:57

Kiirsu kirjoitti:Koska ihan yhtälailla kun olin valmis luottamaan sinuun olin valmis myös luottamaan Violetiin jonka uskoin heti ennustajaksi koska tämä ei vaikuttanut aiemminkaan. En halunnut mielistellä vaan koska uskoon hänet hyvikseksi uskoin että hänen epäilynsä ovat aitoja. Koska hän epäili sinua niin rupesin itsekin kyseenalaistamaan oliko fiksua luottaa sinuun.

Lähdin ihan tyhjästä sinunkin mukaasi äänestämään justya D2. Äänestin mukanasi koska se oli mielestäni riski joka johtaisi pahiksen jäljille tavalla tai toisella ja olin valmis siihen että olisin väärässä ja justy paljastuisi hyvikseksi jolloin olisin epäillyt sinua pahikseksi. En ollut epäillyt justya joten oletin että lasket sen varaan etten kuienkaan häntä äänestä ja joku muu putoaa jolloin voit todeta että ainakin yritit lynkata jotain muuta. Tahdoin nähdä mitä tapahtuu jos äänestän perässäsi koska en uskonut sinun oikeasti luottavan saavasi minua mukaasi. Koska justyn suhteen en saanutkaan vastausta jäi kysymykseksi sinunkin tarkoitusperäsi. Enkä itkenyt että yhyy miksi luotinkaan sinuun, älä ole dramaattinen. Mietin jo äänestäessä että kannattaako sinuun luottaa ja mietin sitä myös kun Violet epäili sinua.

D3:
Kiirsu kirjoitti:Minusta tuossa kyllä pallon antamisen sijaan enemmän kysyit tulemmeko mukaan äänestämään justya, koska et siinä kauheasti vaihtoehtoja antanut. Violet kuitenkin yritti tarjota miinaa lynkattavaksi, muttan rayn ei tätä kommentoinut mitenkään. Sen myönnän, että itse tässä vaiheessa mieluummin äänestin justya kuin miinaa.

Hetkinen, nämä nyt ei mene mitenkään yksi yhteen.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.10.2017 12:22:26

Sinä et yksinkertaisesti voi olla molempaa mieltä.....
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 21.10.2017 12:26:17

Koska olen tyhmä enkä luota tarpeeksi omaan harkintakykyyni. miinaa oli kuitenkin äänestämässä Hukka ja Violet ja aloin miettiä olenko sittenkin liian sinisilmäinen hänen suhteensa. Olisin äänestänyt sinua jos joku muukin olisi lähtenyt äänestämään mutta siinä vaiheessa aloin jo pitää sinua ja miinaa epäilyttävämpänä kuin justya enkä siksi äänestänyt häntä.

Miksi ei mene yhteen? Luet nyt taas sanojani ihan väärin. Minusta kysyit että äänestämmekö kanssasi justya (etkä että ketä tahdomme äänestää) mutta et uskonut että oikeasti tekisimme niin
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.10.2017 12:26:49

Jos joku oikeasti tietää tai luulee tietävänsä mikä se Odon slippi oli niin se auttaisi kyllä minua mahdollisesti. Kiirsu, sinä olet samalta foorumilta, kuten kai Lauchuokin? Onko teillä mitään hajua?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 21.10.2017 12:29:42

On hajua. En nyt ulkoa muista missä Odo siitä puhui mutta yritän löytää
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 21.10.2017 12:31:45

Se, että vannoi kautta kiven ja kannon olla jatkossa enemmän hyödyksi?

Mun mielestä oikeastaan ainoa vihjailuksi tulkittava oli varmuus siitä, ettei ennustaja ole toiminut eka yönä, mutta se taas olisi tarkoittanut että Odo vihjaa olevansa ennustaja, mikä taas ei käy järkeen sen kanssa että Violet oli. Mutta pahiksille varmaan olisi käynyt.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.10.2017 12:33:17

Kiirsu kirjoitti:Miksi ei mene yhteen? Luet nyt taas sanojani ihan väärin. Minusta kysyit että äänestämmekö kanssasi justya (etkä että ketä tahdomme äänestää) mutta et uskonut että oikeasti tekisimme niin

Hä? Miksi minä ikinä tekisin niin kaupunkilaisena tai mafiana?

Okei, oletetaan että ajattelit näin. Oletitko sinä siis että Xataloskin on kaupunkilainen (koska et kuitenkaan häntä äänestänyt) tuossa tilanteessa? Miksi sinä et yrittänyt tehdä asialle jotain? Tilanne oli tämä:
- Violet äänestää miinaa.
- Minä kysyn sinulta ja Violetilta, mitä haluatte tehdä?
- sinä oletat että minä äänestän justya, koska whatever... mutta en kuitenkaan oikeasti halua lynkata justya koska.... en nyt oikein vieläkään ymmärrä miksi???
- sinä annat äänesi justylle

Vihjaatko sinä tuossa, että minä olen mafia justyn kanssa, vai mitä sinä oikein yrität sanoa?

jos sinä et yritä sanoa tuota, niin miksi sinä sitten äänestit justya tuossa tilanteessa jossa MINÄ yritän "kujeilla" jotain (eli siis olen joko mafia itse tai mafia justyn kanssa), etkä esim miinaa Violetin kanssa jolloin mafia!rayn olisi joutunut tekemään jotain päätöksiä (uskoit kuitenkin, ainakin D3 että minä ja miina olemme molemmat mafia)?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 21.10.2017 12:51:45

Välillä mietin puhummeko edes sama kieltä. Äänestin justya koska oletin että joko yrittät kujeilla jotain TAI sitten olet oikeasti hyvis ja pahiksen jäljillä. Pidän kuitenkin sinua hyvänä pelaajana nyt kun olen saanut kii tyylistäsi joten uskoin että hyviksenä saatat hyvinkin olla oikeassa. Enkä epäillyt että olette yhdessä mafia. Jos olisin äänestänyt miinaa niin mafia!rayn olisi voinut hyvin seuraavana päivänä jatkaa justy-jahtia. miina muuttui epäilyttävämmäksi seuraavana päivänä ja vasta silloin aloitte vaikuttaa enemmän kaksikolta. Tarvitsetko lisää rautalankaa?

Odon kanssa oli juurikin tuo että hän totesi olevansa enemmän hyödyksi elossa mitä ainakin itse pidin vihjauksena erikoisuudesta.
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.10.2017 13:03:14

okei, asia selvä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.10.2017 13:06:34

Sori, mä en mitenkään tahallaan yritä olla ärsyttävä vaikka se siltä vaikuttaakin. Minä tongin ja kaivan, enkä halua antaa mahdolliselle mafialle "oikeita" vastauksia. Eli kyllä, mullekin täytyy vääntää välillä rautalangasta, tosin yleensä (omasta mielestäni -- mutta mä oonkin egoistinen idiootti) eri syistä kun minun muille. :)
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Shirokami » 21.10.2017 13:44:05

Hukka kirjoitti:Okei, entäs nyt. Käytetäänkö aika muiden etsintään, vai ollaanko nyt vaan tyytyväisiä valheellisesti kun yksi pahis hyvin todennäköisesti kiinni. Olisko sulla muuta sanottavaa? Kuulostaa vähän liikaa pahiskaverin sanomalta...

Lynkkausjärjestykseksi justyn jälkeen voisin ehdottaa siis Shirokamia ja sitten jeekakaa tällä hetkellä, jos ja kun toivottavasti niin pitkälle peli etenee.


Confirmed hyvikseksi pelaat todella pahismaisen huonosti :D huhheijaa, missä skenaariossa mä oon jeekakan kanssa pahis? Ja jos et ole sitä mieltä että olen jeekakan kans pahis oikeasti niin saanen muistuttaa että harhalyönteihin ei ole varaa joten sun järjestykses on invaliidi VAIKKA vain toinen meistä olisi pahis, hävitään silti :D

raynpelikoneet kirjoitti:Shirokami olit eilen "varma" että Kiirsu on mafia, miksi mieli muuttui Kiirsusta jeekakaan?


Kuten jo aikaisemmassa postissani kirjoitin, tuo "no jos menee väärin niin pahikset on ansainnut voittonsa" on semmonen pahiskommentti että lynkkaisin mielelläni jo pelkästään siitä syystä MUTTA WAIT, THERE IS MORE! En tiedä huomasitko mutta lueppa tämä posti uudestaan :D

jeekaka kirjoitti:++Shirokami on mun mielestä tässä tilanteessa paras valinta. Se, että rajaan Lauchoun ja rayn eri puolille tai ei ainakaan pahiksiksi yhdessä, perustuu kuitenkin aikalailla yhteen yksittäiseen juttuun. Lisäksi Lauchuo myös petasi eilen äänenvaihtoa miinalle, joten periaatteessa olemassa mahdollisuus että hyvis!Kiirsu vain ehti ensin ja pahikset korkkaili skumppapulloja. Vaikka olisin väärässä justyn suhteen, todennäköisimmät pahiskaverit olisivat Shirokami ja Lauchuo (nojoo Kiirsu epäilyttää kyllä myös tässäkin tapauksessa, mutta tokan päivän justy-ääni tuli tilanteessa, jossa oli ihan mahdollista että Kuula tippuu antiaktiivisuuteen, joten justyn lynkkaus olisi jättänyt Kiirsun yksin jos Lauchuo olisi kolmas tässä jengissä :D). Ja muut pahikset on kyllä pelanneet gg, joten jos tää menee nyt puihin niin ovat voittonsa ansainneet.


Tekee periaatteessa pelkästään Lauchuota vastaan casen mutta silti äänestää mua, mahdollinen soft-bussaus? mahdollinen soft-bussaus.

Sitkun vielä otetaan se fakta että kolmannen päivän alussa Jeekaka oli sitä mieltä että odon yötappo puhuisi sen puolesta että mä olen hyvis ja jeekaka ei ole tuon kommentin jälkeen pystynyt antamaan yhtäkään pahisreadia :D

Joten tuosta syystä olen jeekakasta paljon varmempi kuin kiirsusta.
Avatar
Shirokami
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 28.09.2017 15:10:58
Kotiyhteisö: Vendetta Strada
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.10.2017 14:06:46

Hukka tuo on ihan totta, jeekaka ei kyllä koskaan ole mafia shirokamin kanssa.
Itseasiassa tuo on myös aika hyvä pointti, jeekakahan kyllä tekee casen nimenomaan Launchouta vastaan, mutta äänestää shiroakamia. :D
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.10.2017 14:12:30

Shirokami kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Shirokami olit eilen "varma" että Kiirsu on mafia, miksi mieli muuttui Kiirsusta jeekakaan?


Kuten jo aikaisemmassa postissani kirjoitin, tuo "no jos menee väärin niin pahikset on ansainnut voittonsa" on semmonen pahiskommentti että lynkkaisin mielelläni jo pelkästään siitä syystä MUTTA WAIT, THERE IS MORE! En tiedä huomasitko mutta lueppa tämä posti uudestaan :D

Jos olit tätä mieltä, miksi et sanonut myös tätä aiemmin?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Shirokami » 21.10.2017 14:21:14

häh, sitähän mä just sanoin aikaisemmin :D
Avatar
Shirokami
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 28.09.2017 15:10:58
Kotiyhteisö: Vendetta Strada
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.10.2017 14:23:39

Väärä quoten osa sori, siis tarkoitan miksi et sanonut tätä:
Tekee periaatteessa pelkästään Lauchuota vastaan casen mutta silti äänestää mua, mahdollinen soft-bussaus? mahdollinen soft-bussaus.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Shirokami » 21.10.2017 14:35:59

Jaa. no lähinnä niinku panttasin tuota ja odotin että toivottavasti kiirsu tai lauchuo huomaisi sen ja sais siitä ittellensä mun silmissä hyviscredittiä. Mutta nytkun justy tuli ulos (jää)kaapista oikein vaudilla niinkuin jari sillanpää (tirsk vitsi oli oma keksimä, täs pitää tietää että se ei oo hetero ja kärähti huumeista :D) niin tuon panttaamisesta ei oikeen oo hyötyä kun oon melko varma että täs vaihees pahiskin toisi sen esiin ja bussaisi jeekakaa kuitenkin.
Avatar
Shirokami
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 28.09.2017 15:10:58
Kotiyhteisö: Vendetta Strada
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Shirokami » 21.10.2017 14:37:00

siis jari sillanpää ei justy
Avatar
Shirokami
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 28.09.2017 15:10:58
Kotiyhteisö: Vendetta Strada
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.10.2017 15:37:45

voi juma sun kanssas...
en nauranut (valehtelin) :D
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.10.2017 15:39:10

öh joo, justy + jeekaka + launchou
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 21.10.2017 16:18:34

Väliaikalaskenta

Äänestystilanne:
5 justy (Shirokami, raynpelikoneet, Lauchuo, Hukka, Kiirsu)
1 Shirokami (jeekaka)

Tällä hetkellä kuolemassa on justy äänienemmistöllä.

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):

justy (2/3)

4.päivä päättyy tänään kello 21.00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 21.10.2017 19:55:47

++Hukka
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 21.10.2017 20:10:50

Päivä on päättynyt, iltaviesti tulee pian.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 21.10.2017 20:22:04

5 justy (Shirokami, raynpelikoneet, Lauchuo, Hukka, Kiirsu)
1 Shirokami (jeekaka)
1 Hukka (justy)

Justy kuolee äänienemmistöllä.

”Yksi kanakori pöytään neljä!” Zeyn huudahdus keittiöön kuului jääkaappiin asti. Fileet kalpenivat kauhusta. Kaikki muut tilaukset passasivat mutta miksi juuri tämän illan erikoisuuden oli oltava kanakori? Koko kylä tiesi kanan olevan pahismainen tilaus eikä kukaan täysjärkinen ikinä tilannut sitä sen vuoksi. Yhtäkkiä yhteen fileeseen tartuttiin kunnon otteella ja puoliväkisin pyristelyistä huolimatta vietiin leikkuulaudalle. Juurekset hurrasivat.

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Kaikki ovat suorittaneet puhepakkonsa.


Kuolleet:
Jonttu - tavis (1.päivä)
Cameron - tavis (1.yö)
Xatalos - tavis (2. päivä)
Odo - suojelija (2. yö)
miina - tavis (3. päivä)
Violet - kertakäyttöinen ennustaja (3. yö)
justy - pahis (4.päivä)

Neljäs yö on alkanut, ja päättyy 22.10. klo 21. Yönimet minulle ja Halimalle ennen klo 20!
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 22.10.2017 20:17:40

Edellisen illan kanatarjoiluista huomattua: kana oli hyvin suosittua, näitä lisää. Jitachi ei vieläkään ole tarinoiden mukaan täysin varma siitä, että arvostivatko vegaanit kanamenun ohella ollutta "50 perunan käyttötapaa"-vegaanimenua. Muutamaa vastalausetta lukuunottamatta menu oli oikein suosittu, erityisesti kiitosta oli saanut eräs annos: tunnettu nimellä juonariperunat. Varmasti yleisölle on jo tässä vaiheessa selvää, että eräs ainesosa on erittäin juonikas peruna, ja niitähän jääkaapissa riitti.

Kuolleet:
Jonttu - tavis (1.päivä)
Cameron - tavis (1.yö)
Xatalos - tavis (2. päivä)
Odo - suojelija (2. yö)
miina - tavis (3. päivä)
Violet - kertakäyttöinen ennustaja (3. yö)
justy - pahis (4.päivä)
Hukka - tavis (4. yö)

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Kiirsu (0/3)
Lauchuo (0/3)
Shirokami (0/3)
jeekaka (0/3)
raynpelikoneet (0/3)

5.päivä alkaa nyt ja päättyy torstaina 26.10. kello 21.00.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 5. päivä päättyy 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 23.10.2017 08:46:55

No niin, mulla on motivaatio suoraan sanottuna aika vähissä, koska olen ilmeisesti syyllinen kunnes toisin todistetaan, mutta koitan skarpata koska oon oikeasti tosi pahoillani jos hyvikset nyt häviää sen takia että olen ollut väärässä ja muutenkin pelannut tyhmästi.

Lauchuo, mitä mieltä oot siitä että oot mun pahistoveri?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 5. päivä päättyy 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 23.10.2017 15:23:41

Ja tänään tuntuu jotenkin eilistä tarpeellisemmalta vastata näihinkin jotain :D

raynpelikoneet kirjoitti:Day1:
Hyvismäisinä tässä vaiheessa pidän raynpelikoneita, Violetia ja Shirokamia, liittyen yleiseen asenteeseen ja lähinnä Shirokamin/Negon kohdalla yksittäisiin viesteihin. Tällä hetkellä epävarmimpana olen Violetin suhteen, koska tuntuu jääneen vaisummaksi päivän edetessä. Xatalosin suhteen olin vähän epäluuloinen, koska muistelin tämän edellisessä pelissä pahiksena kertoneen pahiksena pelkäävänsä raynpelikoneita, ja silmään pisti äänenvaihto Violetilta Nevskille rayn kerrottua hyvisreadeistaan Violetista ja epäiltyään Nevskiä - kuitenkin Xatalos on kyseenalaistanut rayn hyvisreadeja itsestään, mitä tässä tapauksessa en kuvittelisi pahiksena tekevän, vaan pikemminkin olevan niihin tyytyväinen. Tämän puolesta varovasti puhuu myös rayn omat readit Xatalosista.

tässä vaiheessa ollaan lynkkaamassa Jonttua D1. Kuitenkin, after flip D2;
No ainakin täytyy sanoa etten näillä näkymin lähtisi lynkkaamaan tänään Kiirsua, ja että olen pistänyt merkille, etteivät rayn pahisreadit ole toistaiseksi osuneet ihan nappiin, mutten ehkä vielä pidä sitä suoraan pahismaisena.

ja sitten;
Mitä tulee raynpelikoneisiin, on selvää ettei pahiksen scumlistiltä tule löytymään pahiksia, mille ray jo tarjosikin selityksen. Silti eilisissä epäillyissä olisi vielä jäljellä Kiirsu ja Hukka (sekä Rappio->miina), jotka eivät mielestäni ole tämänhetkisen tiedon valossa edelleenkään mitenkään huonoja epäilyjä. Raylla on kuitenkin ollut mielestäni ymmärrettävä ja hyvismäinen logiikka epäilyjensä pohjana.

jeekaka siis sanoo että hänellä ei ole mitään ongelmaa minun jonttu caseni suhteen mutta kuitenkin heittää "epäilyksen varjon" päälleni tuosta D1 lynkkauksesta. Yrittää siis olla "joka mieltä". Tai no, minä näen tämän henkilökohtaisesti sillä tapaa, että hän yrittää saada muut ajattelemaan että "rayn on ehkä pahis kun hän mislynkkasi Jontun" itse sanomatta sitä. Vertaa siis ylempää alleviivausta alempaan.

jeekaka kirjoitti:Sinänsä hyvä pointti, mutta jotain kummallista teidän kanssakäymisessä on, mitä ei ollut viimeksi kun olitte molemmat hyviksiä :D Kyllähän sä tosiaan myös kyseenalaistat ja pyydät täsmennyksiä raylta. Ehkä se on sekin, että korostat allekirjoituksessakin olevasi usein väärässä rayn suhteen, mikä tarkottaisi sitä että nyt kun tunnut olevan varmahko rayn hyvikseydestä hänen kuuluisikin olla pahis :D Tosiaan tuo yötapon esiinnosto oli ehkä se, mikä omia kellojani alkoi eniten soittamaan. Se että rayn ei kuollut yöllä puhuisi sun hyvikseyden puolesta sen perusteella mitä olit aiemmin sanonut, ja se että toit sen itse esiin kummastellen kovasti Cameronin yötappoa, voisi viitata siihen että toivoisit että joku muistaa ja antaa tästä sulle hyvisvibaa.

tämä oli siis Xatalosista (tällä sivulla ei voi muuten quotea mitenkään kunnolla *sigh*)....
Jälleen kerran hän antaa ymmärtää että minä olen pahis ns. "antamatta ymmärtää". :)
see above, yrittää saada muut ajattelemaan että rayn on ehkä pahis itse sanomatta sitä.


Ei mulla ihan rehellisesti ollut näissä taka-ajatuksia :D Ei musta eka päivän harhalynkkauksessa ole mitään pahismaista, ja Jontun lynkkauksesta nyt oli lopulta aika moni muu enemmän vastuussa kuin sä. Ja oikeasti mua ihmetytti se, että Xatalos ei yhtään kyseenalaistanut sua, vaikka itsekin kokenut olleensa susta yleensä väärässä. Tai no, kyllä kävi mielessä sekin, että mahdatko pelata rakentavammin nyt koska olet pahis etkä halua lynkkautua heti kärkevän pelityylin takia, mutta kyllä tuossa vaiheessa oikeasti epäilin Xatalosta.

raynpelikoneet kirjoitti:Sama kaava toistuu D3:
jeekaka kirjoitti:Sori, sun scumreadit ei ole toistaiseksi olleet kovin vakuuttavat :D

jeekaka kirjoitti:No en ole ollut oikeassa sen paremmin, se myönnettäköön :D

Mistä jeekaka tietää, ettei minun scumreadit ole olleet oikein jollei tiedä, että justy on kaupunkilainen? Minunhan KAIKKI todistettavat readit OVAT olleet oikein, poislukien Jonttu, joten miten hän voi edes sanoa näin? En voi ymmärtää tätä, muutakuin jos hänellä on TMI, tai/jos hän on justyn kanssa mafia (joka jälleen kerran tuo tilanteeseen -- hänen on pakko tehdä mitä teki -- katso alempi).


Tässä vaiheessa taisin olla turhautunut siihen, ettet tuntunut ymmärtävän mun syitä uskoa justyn hyvikseyteen, ja siihen, että (ainakin koin että) pidit mua pahiksena, ja olit siinä väärässä :D Sitten tosiaan muistin että ainoa toinen vääräksi todistettu readi oli Jonttu :D Silti sun varmuus siitä, että olen justyn pahistoveri vahvisti mun uskoa siihen, että olet väärässä myös justysta etkä vain musta.

Shirokami kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:++Shirokami on mun mielestä tässä tilanteessa paras valinta. Se, että rajaan Lauchoun ja rayn eri puolille tai ei ainakaan pahiksiksi yhdessä, perustuu kuitenkin aikalailla yhteen yksittäiseen juttuun. Lisäksi Lauchuo myös petasi eilen äänenvaihtoa miinalle, joten periaatteessa olemassa mahdollisuus että hyvis!Kiirsu vain ehti ensin ja pahikset korkkaili skumppapulloja. Vaikka olisin väärässä justyn suhteen, todennäköisimmät pahiskaverit olisivat Shirokami ja Lauchuo (nojoo Kiirsu epäilyttää kyllä myös tässäkin tapauksessa, mutta tokan päivän justy-ääni tuli tilanteessa, jossa oli ihan mahdollista että Kuula tippuu antiaktiivisuuteen, joten justyn lynkkaus olisi jättänyt Kiirsun yksin jos Lauchuo olisi kolmas tässä jengissä :D). Ja muut pahikset on kyllä pelanneet gg, joten jos tää menee nyt puihin niin ovat voittonsa ansainneet.


Tekee periaatteessa pelkästään Lauchuota vastaan casen mutta silti äänestää mua, mahdollinen soft-bussaus? mahdollinen soft-bussaus.


Edellisessä viestissä olin just sanonut, että uskoisin että pahiskolmikko on Shirokami-Kiirsu ja Lauchuo tai raynpelikoneet – tuo oli perustelu sille, että vaikka olisin siinä väärässä, Shirokami on silti todennäköisimmin pahis...

Shirokami kirjoitti:Sitkun vielä otetaan se fakta että kolmannen päivän alussa Jeekaka oli sitä mieltä että odon yötappo puhuisi sen puolesta että mä olen hyvis ja jeekaka ei ole tuon kommentin jälkeen pystynyt antamaan yhtäkään pahisreadia :D


Pohdin tuota ennen Violetin esiintuloa, ja sitten unohdin että Violet oli maininnut Odon erikoishahmovihjailuista, mikä oli paljon todennäköisempi yötapon syy, joten toi pointti alkoi tuntua saman tien aika turhalta.

jeekaka kirjoitti:Toki tässä on vielä joku mahdollisuus jollekin mindgamelle, mutta näillä näkymin ainakin raynpelikoneet ja miina näyttäisivät tosiaan aika todennäköiseltä pahiskaksikolta, varsinkin siinä valossa että mä tarjouduin auliisti lähtemään äänestämään miinaa, joka oli yksi rayn pudotusehdokkaista, ja silti jengi päätyi rayn johdolla äänestämään justya. Ihan tsägä, koska vaikka eilen luotin vielä raynpelikoneisiin, niin en luottanut tämän pahisreadeihin justysta, koska ne perustui asioihin jotka justy oli selittänyt jo moneen kertaan ja jo itseasiassa maininnut niissä ensimmäisissä viesteissä joihin rayn epäilykset perustui :D


jeekaka kirjoitti:Mun näkökulmasta justyn lynkkaus tänään on aivan selvä pahisoperaatio. Jos se on pahisoperaatio siinä mielessä, että pahistoverit ovat päättäneet uhrata yhden joukostaan, menen kyllä mielelläni hautaan huomenna justyn perässä. Oikeastaan vaihtoehtoisen lynkkausehdokkaan esittämisessä on se ongelma, että silloin olisi pakko osua pahikseen, ja on kuitenkin 40% mahdollisuus että vikaan menee. Jos lynkataan tänään hyvis joukosta ray/miina/Kiirsu/Lauchou/Shirokami, se tarkoittaa että justyn lynkkausta on oikeastaan mahdoton estää huomenna, mikä tarkoittaa että jos justy on hyvis (niin kuin uskon) peli menee pahiksille. Tästä näkökulmasta pystyn hyväksyä justyn lynkkauksen, mutten kyllä mielelläni itse äänestäisi pelaajaa jota pidän hyviksenä.


Tässä on kans kaks niin tyhmää juttua että tekis mieli läimäyttää itseään. Ensinnäkin toi eka, justyn äänestys vaikutti musta ihan selkeältä hyvisoperaatiolta silloin, mutta arvoin oikeasti ihan loputtomasti ja sit kun Violet teki ratkaisunsa, olin vaan silleen huh, ei tarvii päättää. Ja sit kun Violet vaihtoi äänensä Xatalosille olikin liian myöhäistä. Puhumattakaan nyt siitä, että mun olis alunperinkin pitänyt äänestää miinaa, kun olin jo kerran tullut siihen lopputulokseen että Xatalos ei voi oikein olla pahis ilman miinaa, mutta miinalla on muitakin vaihtoehtoja... Se vain tuntui turhalta siinä vaiheessa, kun miinaa ei kuitenkaan voinut tiputtaa. Sit seuraavana päivänä kun alkoi vahvasti epäilyttää että miina voiskin olla hyvis, ois pitänyt vaan antaa justyn tippua. Siinä vaiheessa kumminkin oli helpompi vain sheepata varmoja ja hyviksiä ja toivoa parasta kuin tehdä mitään omia ratkaisuja. Tosin tästä on omaksi puolustuksekseni sanottava, että justyn pudotus näyttäytyi (ja osaksi olikin) pahisten masinoimana.

En ole aina ihan näin turha pelaaja, mutta tällä kertaa ei oikeasti johdu roolista. Koen monesti aika vaikeaksi alkaa epäilemään ihmisiä jonkin yksittäisten juttujen perusteella, ja silloin kuin epäilen niin käy kuten Xatalosin kohdalla :D Mun tapa hahmottaa peliä perustuu enemmän siihen kokonaisuuteen ja pelaajien välisten suhteiden pyörittelyyn, ja sen pohtimiseen kuka olisi pahis todennäköisesti. Pidin esim justy-Shirokami-Launchuo -kuviota epätodennäköisempänä kuin sitä, että pahiskombo on pikemminkin joukossa Shirokami-Lauchuo-Kiirsu-miina-rayn. Se (sekä savolaisuuteni ;D) johtaa just niihin ”voehan se olla näennii tae voe olla olemattannii” -tyyppisiin johtopäätelmiin :D Nyt kun justy paljastui pahikseksi, en (ylläripylläri ;)) itseasiassa ole enää niin varma siitäkään, että just Shirokami ja Lauchuo on ne kaksi muuta :D raynpelikoneet sentään tässä vaiheessa jo lukitsisin hyvikseksi.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 5. päivä päättyy 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 23.10.2017 15:30:34

No ketkä sitten on pahiksia?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 5. päivä päättyy 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 23.10.2017 15:43:35

Uskoisin edelleen, että Shirokami (pahiksille riittäis, että justyn lynkkauksen jälkeen mua pidetään pahistoverina, ja tää oli hyvin pitkälti Shirokamin anti eilen). Kiirsun ja Launchuon ei ois tarvinnut molempien pohjustaa D3 äänenvaihtoa miinalle, olisi riittänyt että toinen tekee sen ja toinen äänestää vaan suosiolla justya. Kiirsu epäilyttää ehkä (osaksi myös intuitiopohjalta) enemmän, koska aluksi osti Violetin teorian, sitten kumminkin äänesti justya siinä vaiheessa hirveämmin perustelematta, ja sitten oli lopulta se joka oikeasti vaihtoi ääntää. Lauchuo tuli eiliseen enemmän samantapaisesti kuin varma hyvis Hukka, eli vaihtoehdoille avoimempana. Toisaalta ei sitten justya äänestettyään hirveämmin miettinyt jatkoa. Lisäksi sitten justyn halukkuus lynkata Kuula antiaktiivisuuskuoleman uhatessa, siitä olisi saanut aika helpot hyvispointsit. Näistä en osaa vielä valita.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 23.10.2017 18:22:44

Väliaikalaskenta

Äänestystilanne:
-

Tällä hetkellä lynkattava ollaan arpomassa äänien puutteen takia.

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Kiirsu (0/3)
Lauchuo (0/3)
Shirokami (0/3)
raynpelikoneet (1/3)

5.päivä päättyy torstaina 26.10. kello 21.00.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 5. päivä päättyy 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 24.10.2017 08:44:48

Shirokamihan siis äänesti justya jo D3. Ensimmäisenä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2017

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron