Torin avajaispeli - peliketju!

"Torilla sattuu ja tapahtuu kaikenlaista." Torille tulevat nopeatempoisemmat pelit, joissa kommunikaation nopeus on tärkeässä osassa.

Re: Torin avajaispeli - peliketju!

ViestiKirjoittaja justy » 03.12.2017 16:18:19

raynpelikoneet kirjoitti:- 40 min on ihan hyvä. Tosi paljon tässä täytyy intuitiolla mennä. Jos on tunnin päivät, pelit (varsinkin isommalla porukalla) tuppaa mennä liian pitkiksi.
- Ton äänestämisen suhteen toi äänen poistaminen kannattaisi poistaa. Eli voi vaan äänestää uudestaan poistamatta vanhaa ääntään ja se hyväksytään. Parempi systeemi mielessäni lyhyemmissä peleissä.
- Onko pelinjohtajalla mahdollisuus lukita topikki? Vai voiko sellaista jotenkin järjestää? Jos voi niin se olisi hyvä, pelinjohtaja voisi lukita topikin niin ettei kukaan vahingossakaan postaa silloin kun ei saa postata. Itse ainakin postasin tässä pelissä sellaisen postin, jonka olisi pitänyt kertoa jeekakalle että minä en ole kultisti, jos hän postin näki. Poistin sen kylläkin heti kun näin että yöposti oli jo tullut.


Tuo vähänkään isompien pelien venyminen muakin huolettaa. Ehkä myöhemmässä viestissäsi ehdottama yöpuhumisen salliminen olisi toisaan ratkaisu tähän - se antaisi lisäaikaa pelaamiselle samalla kun pelinjohtaja käsittelee äänestystulosta ja yönimiä. Toki se myös tarkoittaisi sitä, että kaikki yönimet tulisivat viime hetkellä, jolloin päivän alku voisi viivästyä myös.

Samaa mieltä siitä, että äänten poistaminen ennen uutta ääntä vaikeuttaa ketjun seuraamista liikaa näin nopeatempoisessa pelissä liikaa (myös pelinjohtajalle).

Topikin saa kai lukkoon jos on moderaattorina täällä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Torin avajaispeli - peliketju!

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 03.12.2017 16:19:11

Mä olin päivän lopussa sinänsä suht varma, että jeekaka tai Niacin kumpikaan ei ole kultisti. Mietin että voisko se olla rayn, mutta sekään ei tuntunut todennäköiseltä ja koska Violet oli komppaillut mua parikin kertaa "Lauchuo on oikeassa" niin aattelin, että Violet ehkä pohjusti sitä, että sais mut näyttämään hyvismäisemmältä, jotta vois käännyttää mut yöllä (eikä mua siis tapettaisi) :D Sit oli helppo tökkiä raynin suuntaan että jeekakan pitäis tappaa rayn :D Ja olin myös aika varma, että ennemmin rayn kuin Niacin on yökäännytyksen kohde siinä tapauksessa, että mua ei käännytetä. Heti kun tajusin tuon, että kultisti tulee voittamaan tosi helposti tän pelin, niin oli helppo tehdä päätös että kannattaa pelata kultin pussiin :D
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Torin avajaispeli - peliketju!

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 03.12.2017 16:21:01

Lauchuo kirjoitti:Mä olin päivän lopussa sinänsä suht varma, että jeekaka tai Niacin kumpikaan ei ole kultisti. Mietin että voisko se olla rayn, mutta sekään ei tuntunut todennäköiseltä ja koska Violet oli komppaillut mua parikin kertaa "Lauchuo on oikeassa" niin aattelin, että Violet ehkä pohjusti sitä, että sais mut näyttämään hyvismäisemmältä, jotta vois käännyttää mut yöllä (eikä mua siis tapettaisi) :D Sit oli helppo tökkiä raynin suuntaan että jeekakan pitäis tappaa rayn :D Ja olin myös aika varma, että ennemmin rayn kuin Niacin on yökäännytyksen kohde siinä tapauksessa, että mua ei käännytetä. Heti kun tajusin tuon, että kultisti tulee voittamaan tosi helposti tän pelin, niin oli helppo tehdä päätös että kannattaa pelata kultin pussiin :D

Itseasiassa sä pelasit vähän niinkun omaa win conditioniasi vastaan sitten. :(
Jota ei pitäisi tehdä, vaikka olit siinä tilanteessa että sulle kaikista helpointa on tehdä se.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Torin avajaispeli - peliketju!

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 03.12.2017 16:21:39

raynpelikoneet kirjoitti:
Lauchuo kirjoitti:Mä olin päivän lopussa sinänsä suht varma, että jeekaka tai Niacin kumpikaan ei ole kultisti. Mietin että voisko se olla rayn, mutta sekään ei tuntunut todennäköiseltä ja koska Violet oli komppaillut mua parikin kertaa "Lauchuo on oikeassa" niin aattelin, että Violet ehkä pohjusti sitä, että sais mut näyttämään hyvismäisemmältä, jotta vois käännyttää mut yöllä (eikä mua siis tapettaisi) :D Sit oli helppo tökkiä raynin suuntaan että jeekakan pitäis tappaa rayn :D Ja olin myös aika varma, että ennemmin rayn kuin Niacin on yökäännytyksen kohde siinä tapauksessa, että mua ei käännytetä. Heti kun tajusin tuon, että kultisti tulee voittamaan tosi helposti tän pelin, niin oli helppo tehdä päätös että kannattaa pelata kultin pussiin :D

Itseasiassa sä pelasit vähän niinkun omaa win conditioniasi vastaan sitten. :(
Jota ei pitäisi tehdä, vaikka olit siinä tilanteessa että sulle kaikista helpointa on tehdä se.

Niin pelasin, sori että petin teidät :( Mutta tän pelin tarkoitushan on voittaa ;)
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Torin avajaispeli - peliketju!

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 03.12.2017 16:23:12

justy kirjoitti:Tuo vähänkään isompien pelien venyminen muakin huolettaa. Ehkä myöhemmässä viestissäsi ehdottama yöpuhumisen salliminen olisi toisaan ratkaisu tähän - se antaisi lisäaikaa pelaamiselle samalla kun pelinjohtaja käsittelee äänestystulosta ja yönimiä. Toki se myös tarkoittaisi sitä, että kaikki yönimet tulisivat viime hetkellä, jolloin päivän alku voisi viivästyä myös.

Mä ehdotan ratkaisuksi sitä, että jos yönimet tulee vaikka :59:
- sä prosessoit ne, sanotaan vaikka että siinä menee :06 asti (aika simppelejä pelejä nää on).
- seuraava päivä loppuu :46 jos päiväposti tulee :06 (eli päivä on kuitenkin aina sen 40 minuuttia ja samoin yö 20min, välissä vaan tulee sellanen "delay" kun pelinjohtaja prosessoi tapahtumat phaselle).
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Torin avajaispeli - peliketju!

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 03.12.2017 16:24:28

Lauchuo kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:
Lauchuo kirjoitti:Mä olin päivän lopussa sinänsä suht varma, että jeekaka tai Niacin kumpikaan ei ole kultisti. Mietin että voisko se olla rayn, mutta sekään ei tuntunut todennäköiseltä ja koska Violet oli komppaillut mua parikin kertaa "Lauchuo on oikeassa" niin aattelin, että Violet ehkä pohjusti sitä, että sais mut näyttämään hyvismäisemmältä, jotta vois käännyttää mut yöllä (eikä mua siis tapettaisi) :D Sit oli helppo tökkiä raynin suuntaan että jeekakan pitäis tappaa rayn :D Ja olin myös aika varma, että ennemmin rayn kuin Niacin on yökäännytyksen kohde siinä tapauksessa, että mua ei käännytetä. Heti kun tajusin tuon, että kultisti tulee voittamaan tosi helposti tän pelin, niin oli helppo tehdä päätös että kannattaa pelata kultin pussiin :D

Itseasiassa sä pelasit vähän niinkun omaa win conditioniasi vastaan sitten. :(
Jota ei pitäisi tehdä, vaikka olit siinä tilanteessa että sulle kaikista helpointa on tehdä se.

Niin pelasin, sori että petin teidät :( Mutta tän pelin tarkoitushan on voittaa ;)

No suotakoon kulttipeleissä tämä kaupunkilaisille. :)
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Torin avajaispeli - peliketju!

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 03.12.2017 16:26:40

Sitten se tärkein kysymys, haluaako jengi pelata lisää? Mä voin johtaa pelin jos muut (justy mukaanlukien) haluaa pelata. :)
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Torin avajaispeli - peliketju!

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 03.12.2017 16:28:31

raynpelikoneet kirjoitti:Sitten se tärkein kysymys, haluaako jengi pelata lisää? Mä voin johtaa pelin jos muut (justy mukaanlukien) haluaa pelata. :)

Mulla on valitettavasti vaan puoltoista tuntia aikaa ennen kun alkaa raidi kaverien kanssa :( Eli en ehdi enää tänää, sori!
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Torin avajaispeli - peliketju!

ViestiKirjoittaja justy » 03.12.2017 16:28:49

Lauchuo kirjoitti:Niin pelasin, sori että petin teidät :( Mutta tän pelin tarkoitushan on voittaa ;)


Monissa paikoissa pelien säännöissä kielletään pelaamsta oman puolen voittoehtoa vastaan, mikä sinänsä on järkevää tällaisissa käännytyspeleissä. Sitten kun kylällä menee huonosti niin kiusaus hypätä pahisten puolelle on suuri.

Toki pisteet siitä että osasit järkätä tilanteen näin otolliseksi voitolle käännytyksen kautta. :)
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Torin avajaispeli - peliketju!

ViestiKirjoittaja Niacin » 03.12.2017 16:29:05

Ehdotan ratkaisuksi, että minä enää ikinä osallistu näihin.... :´D Ei vaan, hauskahan tuota ois vielä kokeilla, mutta mun pitää viimestään kuuden aikaan lähtä kavereita treffaamaan, joten en välttämättä ehdi pelata loppuun asti toista peliä.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Torin avajaispeli - peliketju!

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 03.12.2017 16:31:04

Jos saadaan 5 pelaajaa niin mä vedän pelin alkaen 17:00 joka kestää max 1h.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Torin avajaispeli - peliketju!

ViestiKirjoittaja justy » 03.12.2017 16:32:12

Mulla on valitettavasti nippu kokeita korjattavana huomiseksi. Eli jää pelailut itsenäisyyspäivälle.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Torin avajaispeli - peliketju!

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 03.12.2017 16:32:47

raynpelikoneet kirjoitti:Jos saadaan 5 pelaajaa niin mä vedän pelin alkaen 17:00 joka kestää max 1h.

Mukana o/
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Torin avajaispeli - peliketju!

ViestiKirjoittaja Niacin » 03.12.2017 16:38:31

Nnnoooooh tuota... no joo, miksipä ei!
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Torin avajaispeli - peliketju!

ViestiKirjoittaja Violet » 03.12.2017 16:45:26

Jos se on maksimissaan sen tunnin, niin enköhän ehdi mukaan.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Torin avajaispeli - peliketju!

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 03.12.2017 16:47:43

Niacin
Violet
Lauchuo

Ny äkkiä viestiä kaikille. Heti ku on 5 täynnä niin alotetaan, max 17:00.

Setup:

3 kostonhimoista kaupunkilaista, 1 tavallinen pahis, 1 kummisetä. Ei öitä, jos kummisetä lynkataan, kaupunki voittaa heti. Muutoin kaupungin tulee eliminoida mafia.

Mafia voi puhua keskenään.
Jos kaupunkilainen lynkataan, pakko ampua, heti vaan nimeä minulle.
Pelaajien on pakko lynkata, eli äänestyspakko.
Päivällä tasatilanteessa (2-2 tai 1-1) mafia voittaa.
Päivä kestää 30min.
Uusi äänestyssysteemi.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Torin avajaispeli - peliketju!

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 03.12.2017 17:01:35

No, katsotaan sitten uudelleen itsenäisyyspäivänä. :)
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Torin avajaispeli - peliketju!

ViestiKirjoittaja jeekaka » 03.12.2017 18:10:32

Itsehän tulin vasta kotiin, mutta oli kyllä hauskaa vaihteeksi tällainen vähän kevyempi peli, ja jotenkin kivempi formaatti tämä foorumimuoto pikapeleillekin kuin irc. Kosahti kyllä toi oma ajankäyttö siihen, että tietenkin kaikki menot aina venyy ja ilmottautuessa ei yhtään tajunnut tuota, että näin pieni peli käytännössä tapahtuu just sen ekan päivän aikana ja siinä mukanaolo on nimenomaan se kriittisin :D Eli ehdottomasti mukana itsenäisyyspäivänäkin jos ei mitään muita suunnitelmia tässä näytä ilmaantuvan!
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Torin avajaispeli - peliketju!

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 03.12.2017 18:20:08

jeekaka kirjoitti:Itsehän tulin vasta kotiin, mutta oli kyllä hauskaa vaihteeksi tällainen vähän kevyempi peli, ja jotenkin kivempi formaatti tämä foorumimuoto pikapeleillekin kuin irc. Kosahti kyllä toi oma ajankäyttö siihen, että tietenkin kaikki menot aina venyy ja ilmottautuessa ei yhtään tajunnut tuota, että näin pieni peli käytännössä tapahtuu just sen ekan päivän aikana ja siinä mukanaolo on nimenomaan se kriittisin :D Eli ehdottomasti mukana itsenäisyyspäivänäkin jos ei mitään muita suunnitelmia tässä näytä ilmaantuvan!

Laita sitten aikoja ja äänestystä sinne ilmotopikkiin. :)
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Torin avajaispeli - peliketju!

ViestiKirjoittaja jeekaka » 03.12.2017 18:52:24

Jessöör, heti kun uskallan sanoa niistä jotain :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Edellinen

Paluu Tori

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron