Ensimmäinen pelisi?

Kaikki juonittelu- tai kylä-aiheinen keskustelu kuuluu yökerhoon. Höpise harhalynkkauskaavasta, kylän tulevaisuudesta ja kylämiiteistä sydämesi kyllyydestä! Muista kuitenkin, että käynnissä olevista peleistä puhuminen on kielletty!

Ensimmäinen pelisi?

ViestiKirjoittaja Mus » 02.11.2013 21:50:58

Alkuperäisen topicin aloittanut Roikka.

---

Roikka kirjoitti:Kertokaahan ensimmäisistä peleistänne. Millainen, mitä roolia pelasitte, miten sujui ja millainen fiilis jäi pelin jälkeen? Kuka oli mielestänne se pelin paras tyyppi, jonka kanssa oli kiva pelata? Kuka taas oli se pelin mokailija, jonka olisitte suoneet tippuvan jo ensimmäisessä äänestyksessä? Ja tippuiko hän? Oliko PJ mielivaltainen, armoton despootti, vai osasiko hän toimia kaikkien kannalta mahdollisimman reilusti?

Omasta ensimmäisistäni en vielä voi sanoa juuri mitään, sillä pelit ovat vielä kesken.


---

azural kirjoitti:Uu, tämähän on hauska topic.

Noh, oikeastaan ensimmäistä juonittelupeliäni en pelannut Kylässä, vaan Vuotiksessa - vaikka tuo Kylän peli tosin ehti loppua ennen vuotispeliä. Luokittelisin vuotispelin kuitenkin ekaksi, ja mielestäni se on yksi suosikkipeleistäni. Muistan, kuinka pelasin siinä pääpahista, roolini oli Voldemort, ja olin kamalan kokematon, koska en ollut koskaan ennen oikein pelaillut. Pahistovereinani olivat onneksi pelikonkari Leonor, yhyy, Rainmaker ja Erkku -> Kate, jotka onnistuivat hommassaan oikein hyvin. He pelasivat aivan mahtavasti pahiksia, ja meidän yölynkkauskeskustelumme olivat aina hauskaa luettavaa :D Kuitenkin, kokemattomuuteni takia pääni joutui pölkylle nelospäivänä, ja silloin äänestykseni aloitti kukas muu kuin pahistoverini Kate. Olin aluksi katkera hänelle kuoltuani, mutta kun näin millaisia etuja se toi hänelle, olin kovin innoissani. Erikoisia sateli pois oikein roppakaupalla ja Harry Potterkin kuoli (tosin samana yönä kuin pahiksemme, Rainmaker. ;_;) En koskaan unohda sitä yötä :D Pelin loppu sitten varmasti olikin se jännittävin, kun Leo, yhyy ja Kate olivat vielä mukana ja heitä epäiltiin hyvin vähän - Leoa jonkin verran ja myös yhyytä hieman, mutta he onnistuivat luikertelemaan pois tilanteestakin kuin tilanteesta ja pelihän loppujen lopuksi päättyi pahisten voittoon, eikä kukaan heistä kolmesta kuollut. Siinä vaiheessa tuntui kovin hyvältä nähdä, kuinka oma puoli voittaa (vaikka oltiin kyllä siinä pelin pituudesta johtuen voitettu jo kylän ATK joka alkoi myöhemmin), ja tuntui siltä kuin olisi itse ajanut pahisten etua hyvinkin paljon. Minä en silloin onnistunut hämäämään ketään, mutta minä olin yksi syy pahisten voittoon. Tämä peli oli nimeltään Tylypahkan Taistelu. Sen PJ:ltä, Indiltä oli hauskaa pummata kuolleiden rooleja sen päättymisen jälkeen :D

Myös Aivan Tavallinen Kylä, joka oli toinen aloitettu pelini ja ensimmäinen voitettu, oli kovin mieluinen. Olin siinä pahisennustaja ja tovereitani olivat Mizar ja Adhara, tosin olin vieläkin kokematon ja hyvispuolen ennustaja tarkisti minut jo ensimmäisenä yönä. Noh, kuolinhan sitten siinä toisena päivänä, mutta olin jo kertonut ensimmäisen yön tulokseni Vehka-arkkienkelistä pahiksille, ja siitä olikin kovin paljon hyötyä siinä vaiheessa, kun Vehka esitti olevansa vapaamuurari, jonka pari on arkkienkeli. Vain pahikset tiesivät totuuden >:)

Pelasin siis tosiaan pahista melko paljon alkuaikoina. Ne olivat hyviä aikoja ne :)


---

TKQFU kirjoitti:Tulin kylään joskus loppukesästä 2006. Kun olin viimein hahmottanut pelien säännöt, olin tietysti innoissani menossa mukaan peliin kuin peliin - kunhan jokin alkaisi! Taisin kuitenkin tulla hieman huonoon aikaan, sillä ilmoittautumisvaihe oli aika jumissa. No, ei hätää, sillä Kuolonsyöjien peräkylävastineet tarvitsi varapelaajaa. Tulin tähän ensimmäiseen peliini mukaan - taviksena - muistaakseni noin kolmantena päivänä. Heti seuraavana yönä minut tarkistettiin - mutta koska ennustaja oli huumattu, hän luuli minua pahikseksi. Väittelimme räikeästi, ja lopputulos oli ennustajan lynkkaus. Olin varma, että minut tapettaisiin seuraavaana päivänä, koska lynkkautin ennustajan... mutta kuinka ollakaan, pahikset tappoivat minut heti seuraavana yönä.

Olin muuten tavis muistaakseni vähintään seitsemässä ensimmäisessä pelissäni.


---

Kettu kirjoitti:Ensimmäinen pelini oli Kelmien Elämää, josta miut lynkattiin ekana päivänä herättelyäänellä, joka ei ollut kai edes sääntöjen mukainen. Nick oli kirjoitettu Getoric :P Ja syy siihen, että kuolin tuohon herättelyääneen, oli se, etten löytänyt keskusaukiolle ja kyseiseen pelitopikkiin tarpeeksi ajoissa. Kylä oli niin uusi paikka ja olin vielä ihan pihalla kaikesta, joten niin siinä sitten kävi.

No, oikeesti eka peli, missä sitten pelasin, oli Taas Tavallinen! Joka oli minipeli. Olin rakastavainen Painlessin kanssa, enkä kovin pitkälle taaskaan selvinnyt. Kuolin nimittäin toisena yönä :P

Hassua, kun nykysin mie selviän aika pitkällekkin jopa. Ekoissa peleissä putosin monesti aika alussa.


---

piikkisiili kirjoitti:Se oli myös vuosi 2006 täälläkin. Se oli kai sama vuosi kun aloin käyttämään nettiä :). Ensimmäinen peli oli Vuotiksessa Kuolonsyöjä- peli johon lähdin ihan vain uteliaisuudesta. Iso peli ja koko peli meni vain toisten komppaamiseen, massan seuraamiseen ja lopuksi leikittelyyn, kun keksin äänestää itseäni yhden toisen ehdokkaani sijasta (joka olisi ollut pahis). Eihän siitä juonittelusta saanut selvää. Olin siis tavis, mikä oli hyvä aloittelijalle. Se oli peli, josta Kylä keksittiin perustaa. Kylässä taas menin Peetulin Lordin on oikeus!- peliin. Ingamella sen pelin vedin. Siskonikin oli siinä pelissä ja tiesimme toistemme roolit, mutta ei se auttanut. Intoakin puuttui ja hämmentynyt tavis taas olin. Sinäänsä pidin oikein hauskana sitä, kuinka tiesin isosiskoni parin Fishin vapaamuurariksi ja kirjoitin "ainakin nuo ravintolan kalat ovat hyviksiä". Vielä kuitenkin pelaan :p.

//Päivittelen jos jotain mieleen tulee :).


---

Lenune kirjoitti:Miksei tämmöstä topicia ollu jo vanhassa kylässä?

Ekaan peliini päädyin, kun bongasin vuoden -07 keväällä Vuotiksessa alkavan pelin, johon en kuitenkaan ehtinyt mukaan. Sieltä löytyi kuitenkin linkki Kylään ja jossa päädyin Los Serranoon. Taviksen sain roolikseni ja ihan hyvä niin kun ihan out olin, varsinkin alussa. Mutta pelasin kai kuitenkin kohtuullisen hyvin, kun eivät minua päivällä lynkanneet, vaan muistaakseni kolmantena tai neljäntenä yönä. Vitsin pahikset. Pelin jälkeen kun utelin pahiksilta syytä tähän, he sanoivat että epäilyni alkoivat liipata liian läheltä, vaikka rohkeutta äänestää sooloillen ei siinä pelissä vielä järin paljon ollutkaan. Varsinkin kun vastassa olivat Vehka ja Kuparikolikko. Varsinkin Vehka jäi mieleen siitä pelistä, koska taisi olla ensimmäinen peli, jossa käytettiin legendaarista ennustaja esiin kolmantena päivänä, sen jälkeen suojellaan suojelijalla, sitten lynkataan oikee suojelija ja suojellaan suojelijaharjoittelijalla vai mikä nyt olikaan :D Ja vehka ehdotti sitä. Vaikka oli pahis. Ja taisvat nuo pahikset sitten lopulta voittaakin koko pelin. Muita pelaajia en kyllä enää muista, pahoittelut teille :( paitsi että olitte kaikki aika pelottavia silloin. Mutta ihana peli oli, tunnearvoa paljon jo siitä, että se oli ensimmäinen pelini <3


---

Roikka kirjoitti:No niin, ensimmäinen pelini, Peroonalisuushäiriö on osaltani ohi. Jouduin julmasti paloitelluksi toisena yönä. Täytyy myöntää että hyvä fiilis jäi.


---

Mus mus kirjoitti:Itselläni kiinnostus juonittelupeleihin alkoi tossa 2006 puolella. lueskelin tota vuotiksen ihmisusipeliä, ja päätin, että haluan tuollaiseen mukaan. Huomasin sitten silloin kuolonsyöjäpelin, joka oli jo käynnissä, niin kyrsiinnyin siitä. Löysin linkin sieltä kylään, ja rekisteröidyion. 1. Pelini olikin sitten Terroristipeli by the awesome Amiale ^^
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Ensimmäinen pelisi?

ViestiKirjoittaja Mus » 02.11.2013 21:55:13

Tata kirjoitti:Olin alussa ihan tosi innoissani ja halusin puhua koko ajan ja et pelissä tapahtuis jotain. Oon vieläki semmonen mut nyt tiiän paremmin et mitä kannattaa tehdä ku sillon :D Sillon vaan sanoin mitä tuli mieleen.
Mun eka peli oli WTF ingametuspeli. Se oli tosi kiva kun sai eläytyä ja ingamekirjottaa. Mun rooli oli filmitähti ja tein siitä tosi sellasen AH. Se tyylikirjotus oli kyl hirveän hidasta ja kaikki tajuaa mut sen takia väärin enkä oo sen jälkeen sitä jaksanu :D Oli ihana keksiä ittelleen rooli jota sit sai esittää. Olin alussa ihan tosi innoissani ja halusin puhua koko ajan ja et pelissä tapahtuis jotain. Oon vieläki semmonen mut nyt tiiän paremmin et mitä kannattaa tehdä ku sillon :D Sillon vaan sanoin mitä tuli mieleen.

Toi peli meni mun osalta ihan pieleen kun mut tapettiin jo tokana päivänä kun olin yli-innokas ja mun perustelut oli typeriä (muiden mielipide), kun en tajunnut sääntöjä ihan oikein. Mut sit vaan ilmottauduin toiseen peliin heti perään eli TheTest Gameen ja olin TAAS tavis niinku siinä edellisessäki. Se meni viel enemmän pieleen ku olin taas liian yli-innokas ja sit tuli vähän riitaa ja lähdin koko pelistä ja menin uuteen peliin eli Illidan's 7 demonhuntters ja arvatkaa mitä no olin taas tavis ja taas tuli riitaa XD Huomaako kaavan tai jotain?

Mut tuol oli mukana kivojaki ihmisiä. Oli ihana kirjotella niiden kans peliin ja me oltiin viel tosi hyvin pahisten kimpussa ja aktiivisia. Meil oli hyvä henki. Mun mielestä tärkeintä pelissä on just hyvä tunnelma ja että on kivaa ja tutustuu uusiin ihmisiin. En kyl muista enää miten koko peli ees päätty taisin kyllästyä siihen jossain vaiheessa ku kaikki kuoli.

Joo eli ekoissa peleissä kuolin koko ajan alussa ja luin säännöt aina väärin. En ny sanois et oli mahtava heti eka peli mut ainakaan ei ollut tylsä :D Luulen et muutki muistaa mut. Sanosin vaan kaikille et kannattaa yrittää uudelleen jos sut tapetaan heti alussa ja vaikka sun tyylille oltaiskin että WTF?!?! Kolmessa ekassa pelissä mua haukuttiin mulkuksi, säälittäväksi ja saatanan typeräksi ja moderaattori karju mulle aina yksärillä perään ku multa lähti hermot noihin haukkujiin ja aloin mesota :DD

Pelin parhaat tyypit oli mul ekoisas peleissä omatuntoni ja Tuittu jotka oli kans uusia. uusi on uuden paras kaveri <3 Sit muitsan et Xanie oli kans kiva ja Flyraki välillä. Huonoiten pelas Royalasassin, Vilppi ja Mus mus niillä meni ihan käsille koko homma ne käyttäyty vielä tosi huonosti. Ne ei pudonnu ikinä ku aina minä ku ne osas puhua pahemmin yhyy :DD Pelinjohtajat oli ihan ok ja pelimodet kans etenki Suru kun se oli ymmärtäväinen sen jälkeen kun ensin huusi ja Nahazaki.

Et mieti sitä sinä uusi. Ei sulla voi mennä huonommin ja mä oon vielki täällä (ihmisten suureks harmiks oon varma xD) joten ETEENPÄIN! Nyt viimeisimmässä pelissä olin pahis ja vietiin hyviksiä ihan sata nolla meillä oli loisto tiimi! Voitin ja se oli aivan mahtavaa!


---

Halima kirjoitti:Mun ensimmäinen peli oli lautapeliseuran foorumilla pelattu vuoteen 1956 sijoittuva peli, jossa me pelaajat oltiin etelänapamantereelle lähetetty tutkijaryhmä ja sitten siellä tapahtui kaikenlaista kummallista tietysti. Peli oli hyvin ingamepainoinen, ja se oli musta ihan kiva. Pelaajista tuli heti ensimmäisenä päivänä elävät mielikuvat kun siellä oli lääkäriä ja sotilasta ja salakirjoittajaa ja tutkijaa yms.

Mä sain heti tuohon ensimmäiseen peliin tärkeän roolin ja olin ennustaja, mutta tietysti uutena pelaajana pelasin roolini liian innokkaasti ja meinasin joutua lynkatuksi jo toisena päivänä. Onneksi olin löytänyt jo ensimmäisenä yönä suden ja paljastettuani itseni ennustajaksi lynkkasimme tuon suden sitten minun sijastani. Kuolin lopulta sitten kolmantena yönä, mikä oli tietysti odotettavissa, kun sudet tiesivät minun olevan ennustaja ja suojelija ei voinut enää suojella toista yötä putkeen.

Loppujen lopuksi hyvikset voittivat kun viimein kolmen pelaajan ollessa jäljellä kaksi ihmistä osasivat osoittaa syyttävät sormensa oikeaan suuntaan.

Mä tykkäsin tuosta pelistä tosi paljon ja olin koko ajan ihan tärinöissä että huomaakohan sudet että mä oon ennustaja yms. Jatkossa toivottavasti osaan piilottaa innokkuuteni paremmin, jotta en ole aina toisen päivän lynkkauslistalla. Mutta tosi hyvät muistot jäi tosta pelistä ja sen jälkeen oon halunnut päästä pelaamaan lisää. (Ja nyt oon onneks päässyt :D)


---

Audra kirjoitti:Ensimmäinen juonittelupelini koskaan ikinä milloinkaan oli muinainen Egypti -peli siellä vanhalla foorumilla. Muistan olleeni hyvis ja minut lynkattiin pelissä aika laussa... Ei kun ei lynkattu, minut nirhittiin salakavalasti yöllä nukkuessani. Pelistä jäi hyvä maku suuhun enkä kyllä keksinyt moitteen sijaa kenekään toiminnasta siinä. Tai sitten olen vaan lahjakkaasti unohtanut, sillä siitähän on jo aikaa aika kätevästi. Harmittavaa, että yksityiskohdat ovat hämärtyneet näinkin paljon: en minä muista enää kuka oli pelissä mikäkin ja kuinkas sitten kävikään. Muistan vaan, että minulla oli ihan hirviömäinen kiire ja häsellys ja olin vähällä luisua antiaktiivisuuteen ja välillä hengasin mukana normaalisti ja välillä minusta tuntui että argh, ei tästä tule mitään, en minä osaa juonitella ollenkaan.

Hauskaa se kuitenkin oli näköjään: olenhan täällä taas.


---

porkkana kirjoitti:Minu eka peli oli Pieni sipulipeli, jossa sitten tulin varapelaajaksi Harrietinko tilalle. Ja ihan tavis olin, joten ei tarvinnut sen erikoisemmasta roolista huolehtia. Se pelin mokalija taisin kyllä olla minä, helppo kohde pahiksille tulla ja äänestää pois, joten tuli voitto näille sitten.. :D Hmmh, olisi ehkä pitänyt pysyä ihan vain sivussa, niin joku ehkä vähän kokeneempi olisi voinut tulla.. ^^' No ei sentäs, pahikset sai voittaa ja mie sain ekan pelikokemuksen. :)

Se kokonaan alusta asti aloitettu peli oli Mus musin The Ultimate Disneygame, peruspeli sekin ja taas tavis. :) Ja onnellisesti kuolin ekana päivänä yhdellä äänellä kun olen niin pahismainen. :( Mutta tännekin sitten varapelaajana takaisin, ei musta niin helposti eroon päästä. :) Ja jälleen tavis ja tällä kertaa ihan loppun asti pääsin. ^^ Ja voitto hyviksille siis.

Nyt ei kyllä enää olla siinä ekassa pelissä, mutta lasken tän silti mun tavallaan oikeaksi ekaksi peliksi, jossa en ekoina päivinä kuole ja silti alusta asti aloitettu. Ja tässä siis jo pahis ja ei voi uskoa, että tuli kans voitettua! Niin että oltiin parin kanssa (paripeli siis oli) oltiin ainoat pahikset jäljellä, mutta tosiaan mie olin se joka mokaili ja toinen sai korvata mun virheitä sitten siinä samalla.. :D Eli ei mun ansiosta voitettu, ellei sit muut ajatellu et ei noin läpinäkyvästi kukaan voi pelata.. Mutta siinä taisi olla mun.. mmh ekat neljä peliä, jossa mun mittakaavan mukaan vaan yks kunnolla pelattu peli. :)


---

Chita kirjoitti:Mun eka peli oli legendaarinen... :D Se oli Vuotiksen Tupamestaruuden tavoittelijat -peli tässä hetki sitten. Tulin peliin varapelaajana seitsemäntenä päivänä Azzen tilalle. Pelissä olin Korpinkynnen valvojaoppilas, eli pystyin käännyttämään viattomat ekaluokkalaiset korpinkynteen, jos he vain arvaisivat tupani oikein. Tupaani kuuluivat Maigguli, Lohikäärmelady, Charity sekä Lauren. Lohikäärmelady putosi kahdeksantena yönä, joten emme kauheasti ehtineet juonittelemaan yhdessä. Lauren vaihtui jossain vaiheessa Riaksi. Kahdentenatoista päivänä, ei ollut Rohkelikkoja enää ollenkaan, kaksi puuskupuhia, kolme korpinkynttä (minä, Ria ja Charity sillä Maigguli pudotettiin edellisenä yönä), yksi luihunen sekä yksi opettaja. Opettaja (Hufflepuff Charm) sanoi olevansa Puuskujen ope joten tupatilanne Puuskujen ja Korppareitten välillä olisi tasan. Opettaja päätti pistää tupansa äänestämään Korpinkynsiä, jotta seuraavana päivänä voitaisiin pudottaa viimeinen pahis ja näin saada puuskut voittamaan, joten niin alkoi puuskujen ja Korppareitten välinen sota... Niin siinä kävi että pahojen kommellusten kautta putosi Charity ja niin oli Korpinkynsiä jäljellä kaksi, puuskuja kolme ja luihuja yksi. Yöllä Pahis pudotti yhden Puuskun ja niin päivä alkoi ja puuskut ja korpparit olivat yhä tasoissa. Ja jälleen alkoi sota. Tällä kertaa Korpparit olivat parempia ja saivat yhden puuskun pudotettua, mutta mitä selvisikään ilalla? No sellasta vaan että ope olikin LUIHUSTEN ope! Näin luki aamulla topassa:

"Hik."

Kuului jostain nurkasta.

Lauma tylypahkalaisia kääntyi katsomaan nurkkaa, mutta ei siellä mitään näkynyt.

"Mitähän ihmettä täällä tapahtuu?" Ria ihmetteli.

"Urpo on kännissä", tiesi Hufflepuff Charm.

"Kuka ihmeen urpo?" Hidarico kysyi. Chita ihmetteli vieressä ja mietti, puhutaanko nyt hänestä vai jostain ihan muusta.

Túrin Turambar katseli pitkin seiniä ja kattoa ja koitti olla kuin ei olisikaan, vaikka kaikki jo tiesivätkin hänet luihuiseksi.

Ilmoitustaululla oli neljä lappua.

Lappujen mukaan Hidaricon, puuskupuhin, olisi aika päätyä putkaan. Jäljellä olevat tylypahkalaiset miettivät, oliko nyt ihan oikeasti todennäköistä, että puuskupuh olisi voinut passittaa niin monta muuta sairaalasiipeen, mutta ei sen ollut väliä - ilmoitustaulun äänestys oli pitävä ja sillä selvä.

Hidarico joutui putkaan.

Samalla hetkellä Hufflepuff Charm alkoi nauraa maanisesti.

Chita ja Ria kääntyivät katsomaan, mistä nyt puhaltaa. Mitä ihmettä Puuskupuhia kannattavalle opettajalle tapahtui. Myös Túrin Turambar kohotti varovasti vasenta kulmakarvaansa.

"Voi teitä daijuja, olen koko ajan pelannut omaan pussiini! Luihuiset voittivat! Ja minusta on tullut koko koulun yksinvaltias!" Hufflepuff Charm kailotti.

Ja totta tosiaan. Nyt, kun se ihan ääneen sanottiin, huomasivat muutkin, että Hufflepuff Charm, nimestään huolimatta, ei ollutkaan niin kauhean puuskupuhmainen kuin ehkä olisi pitänyt olla. Hidaricon päädyttyä putkaan, oli luihuiset - oppilas ja opettaja - päätyneet muodostamaan puolet jäljellä olevista tylypahkalaisista ja näin voittaneet koko hässäkän.


Noh selvittiinpähän ainakin Rian kanssa toiseksi, mutta oli kyllä mahtava vedätys. Meinaan Huff oli arvannut yhden puuskun olevan puusku ja sanonut sen ennen kun hän putosi ja muutenkaan ei ollut kertaakaan äänestänyt puuskua...


---

Zey kirjoitti:Juu eli mun ensimmäinen peli oli aiiiivan mahtavan ihana! <3 Itseasiassa kyseessä on sama peli kuin Chita tuossa ylempänä kertoi :D Eli olen sen pelin Maigguli, joka tänne tuli tiputtuaan 11.yö.

Mutta takaisin siihen peliin. Itse tulin Tarun tilalle 4.päivänä ja silloin Korpinkynnen tuvassamme oli jo Lauren, joka oli tullut Indogon tilalle, Eleanír ja Azze. aiii, joka oli myös korpinkynnessä, tippui 2.yönä ennen minua siis. Lauren muuten oli se, joka lähetti minulle (Urpo Spokin, joka oli PJ:mme, jälkeen) ensimmäisenä yksärin ja kertoi kaiken mitä oli tapahtunut. Muutenkin he ottivat minut ihanasti vastaan :))

Meinasin tippua heti 4.päivänä, sillä kaikki pitivät minua/edeltäjääni pahiksena. Onneksi satuin ihanaan tupaan ja he saivat pelastettua minut ^____^ Kun Eleanír paljasti tupani (säännöissä ei nimittäin oltu kielletty) niin vähitellen kaikki lopettivat mun epäilyn.

Ja muistaakseni heti 4. päivänä (voi toki olla 5.kin) Lohikäärmelady, joka oli ollut tuvaton, liittyi tupaamme. En siis ollut enää tupani "nuorin". Eleanír kuoli aika pian sen jälkeen ja Lohikäärmelady esitteli ideaansa rekrytointi ideastaan. Niinpä hän laittoikin sen itse topickiin ja saimme sitä kautta 7. päivänä Charityn; kuraverisen (ei siis pääse luihuiseen (pahiksiin) vaikka arvaisikin tuvan ja oppilaan oikein) ekaluokkalaisen ja Azze vaihtui samana päivänä Chitaksi.

Charity toi mukanaan tärkeää tietoa: hän oli saanut yhden pahiksen selville, ehdottamalla Milénaa (oliko se nyt hän? :D) luihuiseksi ja sai vastaukseksi että arvaus oli oikein, mutta hän on kuraverinen. Näin siis me pohdimme asiaa ja päätimme että toinen ekaluokkalaisemme, Lohikäärmelady, saisi kertoa tämän löydön omanaan. Näin siis suojelimme Charitya :)

Lohikäärmelady oli seuraava, joka tippui ihanasta tuvastamme ja seuraavana seurasin minä. Charitykin liittyi tippuneiden joukkoon pian, mutta Chita ja Ria jäivät loppuun saakka edustamaan tupaamme ^____^

Pelin loputtua, kun kävin topickia lukemassa olin tippua tuolilta kun luin että pahikset olivat voittaneet! :D Huff oli huijannut meitä kaikkia ja meidän tuvassakun oli kerran vielä joka toisessa viestissä tyyliin "Mutta jospa Huff on pahisten opettaja..." ja joka toisessa "Ei Huff toisaalta voi olla pahisten puolella, sillä hänhän tiesi Earan tuvan (puuskupuh) ja sanoi olevansa Puuskupuhin opettaja, vaikka 2 opettajaa oli vielä jäljellä... Se olisi ollut liian suuri riski..." :DD Beatrix, joka tippui muistaakseni 1. yönä oli loppujen lopuksi ollut Puuskujen opettaja :)

Meidän opettajamme oli lustica; Pimeyden voimilta suojautumisen opettaja. Hän tippui joku yö, en muista mikä... Ja minä olin jossain vaiheessa ollut varma että Azura olisi ollut meidän opettajamme, vaikka loppujen lopuksi hän paljastui pahikseksi :D Ja minä kun olin lukenut kaikki hänen viestinsä ja tehnyt hienot perustelut miksi hän olisi opettajamme :D Noh, "arvasinhan" minä sentään muutaman kerran oikein pahiksissa ja olin monta kertaa heitä tiputtamassakin :) Tosin viimeinen äänestykseni; Hidarico, osoittautui huti ammunnaksi, sillä hän oli puusku... :D

Mutta kyllä tuo loppu yllätti :D Ja se oli kyllä aika hauskakin lukea :DDD Ja kyllä Huff ansaitsee myös kiitokset siitä, että miksi ensimmäinen pelini oli niin fantastinen :) Ilman hänen juonittelujaan, siitä lopusta olisi voinut tulla tylsempi :D
//Pikku hiljaa tänne näköjään kertyy yhä enemmän tuttuja vuotiksesta :D


---

Heliodora kirjoitti:Ensimmäinen pelini oli tällä Uudella Foorumilla ensimmäisiä pelejä ollut Harry Potter ja Paluu Hautausmaalle, joka oli mus musin vetämä. Olin yli-innokas pieni uusi tulokas. :D Olin ihan henki kurkussa aina jos minua epäiltiin, ja yritin kovasti olla hyödyllinen ja ihan paniikissa, kun mokasin jotain. Olin kuitenkin vain tavallinen tavis. :) Pelissä oli mukana paljon isoja aktiiveja, joita vähän aluksi pelkäsin, kun en tuntenut ketään, esim. Celestia, Azural, Lenune ja Kae.

Rupesin epäilemään Lenunea pahikseksi jo neljännen päivän aikaan, ja äänestelin häntä seuraavina päivinä, mutta en saanut ketään muuta vakuutetuksi. :( Tottakai se oli pahis, ja pahikset juoni koko pelin lopun ja sitten viimeisenä päivänä massaäänestivät minut ulos. Jäin katkeraksi, koska jos mua oltas kuunneltu, oltas voitu voittaa. >:(

Ekasta pelistä jäi hirvee koukkuuntuminen ja nälkä pelata lisää. :D Ja täällähän sitä edelleen ollaan, mutta vähän vähemmän peloissaan kun sillon. ^^


---
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Ensimmäinen pelisi?

ViestiKirjoittaja Mus » 02.11.2013 21:57:34

Flyra kirjoitti:Mun eka peli tais olla... Neven Muumipeli. Tai ainakin se jäi niiin mieleen. :D Olin siin Muumipeikko ja miun parina oli blackdragon Nipsuna. Olin ihan hermona koko pelin ja pelkäsin ja olin ihan ;_;;; kun mua epäiltiin kun komppasin, koska pelkäsin esittää omia ajatuksia enkä olult yhtään tajunnut koko pelin ideaa.. :D Muistan et siinä pelissä oli Vehka ja siinä sain kuulla ekan ennustajasuunnitelman mitä oon ikinä kuullut. Sen, että jokainen kertoo kenet olisi tarkistanut ja minkä tuloksen saanut jo ekana, tokana ja kolmantena yönä. Mut se oli tosi kiva peli, taisin ehkä jopa selvitä loppuun asti. :> Jäi hyvä mieli ja innostus ja kiinnostus juonareihin. Mulla oli vissiin joku et blackdragon oisi kuollut mun puolesta tai toiste päin. Hyviä muistoja, vanhoja muistoja.. <3


---

Herkkuoone kirjoitti:Herkkuoone ilmoittautuu ensikertalaiseksi samaan peliin kuin Chita ja Zeykin! Eli vuotiksen tupamestaruuden tavoittelijoihin!
Minun tuvalleni tuo peli oli täysi lottopotti ja sehän me vietiinkin loistavalla vedätyksellä.
Tämä on suoraan pelin jälkeisestä Huffin viestistä (joka sattumoisin oli myös tupamme ope xD):
Alkuperäisiä luihuisia olivat siis Haltiamieli (jonka en tiennyt olevan valvojaoppilas, olisin ehkä vähän hillinnyt ensimmäisten päivien äänestelyäni, jos olisin tiennyt XD mutta onneksi muutkin luihuiset oli tarpeeksi läpinäkyviä, että saatiin kolme ekaluokkalaista), Nokikolari, Miléna, Azura ja Herkkuoone.
Zaira liittyi luihuiseen 1. yönä
Toujors pur liittyi luihuiseen 2. yönä
Túrin Turambar liittyi luihuiseen 4. yönä

Meillä meni siis aika hyvin. Alussa vähän sekoiltiin ja kun meidän valvojaoppilas Haltiamieli ja kokeneemmat pelaajatkin pudotettiin yksi kerrallaan pois samalla kumminkin saatiin lisää porukkaa ekaluokkalaisista. Suurin kiitos kuuluu Huffille ja Turinille, jotka pelasivat pelin lopullisesti meidän pussiimme. Itse putosin 12. päivänä (peli loppui 14. päivä) pois, kun loput yli-innokkaat äänestivät minut pois.

Huff antoi aina välillä pelottavan vaarallisia kommentteja, joista päättelimme, että hän on meidän oma opemme. Itse olin pudota tuoliltani muutaman kerran Huffin viestejä lukiessani, niin pelottavan vihjaavia, ne olivat meidän luihujen rooleista. Meidän onneksemme kukaan ei osannut yhdistellä asioita tarpeeksi ajoissa ja peli päättyikin Huffin mahtavaan vedätykseen!

Samalla hetkellä Hufflepuff Charm alkoi nauraa maanisesti.

Chita ja Ria kääntyivät katsomaan, mistä nyt puhaltaa. Mitä ihmettä Puuskupuhia kannattavalle opettajalle tapahtui. Myös Túrin Turambar kohotti varovasti vasenta kulmakarvaansa.

"Voi teitä daijuja, olen koko ajan pelannut omaan pussiini! Luihuiset voittivat! Ja minusta on tullut koko koulun yksinvaltias!" Hufflepuff Charm kailotti.

Ja totta tosiaan. Nyt, kun se ihan ääneen sanottiin, huomasivat muutkin, että Hufflepuff Charm, nimestään huolimatta, ei ollutkaan niin kauhean puuskupuhmainen kuin ehkä olisi pitänyt olla. Hidaricon päädyttyä putkaan, oli luihuiset - oppilas ja opettaja - päätyneet muodostamaan puolet jäljellä olevista tylypahkalaisista ja näin voittaneet koko hässäkän.


Olin todella yllättynyt siitä, miten pitkälle pääsin. Kaikki luulivat minua tuvattomaksi ekaluokkalaiseksi ja hyvikseksi melkein koko pelin ajan. Naureskin muiden listauksille ja puistelin päätäni ajatellen, miten väärässä kaikki listaajat olivatkaan.
En siis sano, että listaamisessa mitää pahaa on, kyllähän mekin niitä listoja väkerrettiin yksityisviestein ja laskettiin, että kuka pudotetaan mistäkin tuvasta seuraavaksi ja muutenkin tehtiin hienoja tappokuvioita...

Tuosta pelistä on jäänyt pelkästään positiiviset tunnelmat ja sen takia tänne tulinkin. Halusin pelata lisää. =)

//Zey: en olis osannu yhistää sua Maigguliin ikinä. =D Kiva, että täällä on sentään muutama tuttu!


---

Juulianna kirjoitti:Herätän tän topan järkyttävän pitkällä juonarihistoriallani - kokonainen kuukausi ja pari viikkoa yli :DDD Mutta ei se mitään, kun ekasta pelistähän tässä kerrotaankin.

Mun ensimmäinen peli oli äng-äänteen vetämä Aavan Avaruuden™ tuolla puolen. Olin aivan kauhuissani siitä pelistä, koska ensikertalaisena en ollut tottunut juonarisysteemiin ja kaaduin komppailuun :D Roolitukseni oli tavis, mutta silti mä pahistelin usean mielestä :( Joka tapauksessa lynkkauduin kolmantena päivänä ja pahiksethan sen pelin voitti.


---

mettew kirjoitti:Mäki taidan sit kertoa ekasta pelistä :3

Mun eka peli nimittäin oli Yumishan Susien sakissa, jäi lynkauduin aika nopeesti kun alottelijathan ne aina on pahiksia.
No, pelin loputtua olin innoissani juonareista mun siit pelistä jäi vähän kökkö fiilis kun putosin niin nopeesti vaikka olin vaan normaali pikku aloittelija. Mutta juonarit veivät mennessään ja loppu on historiaa :D


---

Linesca kirjoitti:Mun ensimmäinen pelini oli Omenapuussa, Zeyn vetämänä (eikä siitä ole tosiaankaan kauaa, ehkä kuukausi... :D). Olin pahis, ja jännitti kauheasti, entä jos mokaan? Entä jos paljastan itseni ja Ruen, pahistoverini? Hyvinhän me silti pärjättiin, vaikka hyvikset voitti. Meidän voitto oli kyllä aika lähellä... Kiitokset Ruelle, en olisi yksinäni pärjännyt (;


---

Hagrid kirjoitti:Mun ensimmäinen peli oli kylässä oli tarina sankarista joka kadotti miekkansa, kenenköhän vetämä(?) ja ite olin siinä hyvistappaja, ja kivahan se oli ekana yönä murhata vibojen perusteella yks ja saada heti pääpahis pois pelistä! :D
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17


Paluu Yökerho

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron