Keskustelua peli-ideoista

Kaikki juonittelu- tai kylä-aiheinen keskustelu kuuluu yökerhoon. Höpise harhalynkkauskaavasta, kylän tulevaisuudesta ja kylämiiteistä sydämesi kyllyydestä! Muista kuitenkin, että käynnissä olevista peleistä puhuminen on kielletty!

Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Sukka » 19.10.2013 20:31:55

Eli täänne voit tulla kertomaan mieleesi tulleita peli-ideoita tai vaikkapa kysellä neuvoa suunnitteluvaiheessa. Tarkoitus on kuitenkin enemmänkin pohtia mikä toimii peleissä ja mikä ei, eikä niinkään kysellä muiden kiinnostusta tietynlaisen pelin pelaamiseen. Sen sijaan toiveiden esittäminen on suotavaa. :) Peli-idea keskustelu on nyt siis avoin!
Avatar
Sukka
Ylläpitäjä
 
Viestit: 118
Liittynyt: 19.10.2013 13:38:02

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Violet » 17.12.2013 21:07:19

Toiveenani olisi pelata puhehäiriöijää. Jos joku vetäisi pelin, jossa se on roolihahmo, niin osallistuisin heti.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 28.10.2014 21:53:52

Mietin yhdessä vaiheessa sellaista "viesti haudan takaa" -ominaisuutta pelissä, missä kuollut pelaaja saisi missä tahansa vaiheessa peliä kirjoittaa topiciin vielä yhden viestin. Ei äänestysoikeutta, mutta varmasti monella kuolleella pelaajalla saattaisi olla hallussaan mielipide, jonka haluaisi vielä esittää. Mitä mieltä olette: toimisiko, sotkisiko vain peliä, vai olisiko vain turha? Itse mietin että ennustajahahmojen kanssa ei ehkä toimisi, koska kuollessaan ennustaja voisi vain paljastaa kaikki tietonsa pelkäämättä enää yötappoa tms. Mutta joissain yhteyksissä ehkä?
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Avatar
Arokiuru
Kyläläinen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.12.2013 14:40:47
Paikkakunta: Villa Auditore a Monteriggioni
Palkinnot: 1

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 29.10.2014 00:01:08

Kai se voisi tavisten kanssa toimia? Erikoisroolien kanssa on se ongelma että on jotain kautta voinut saada varmaa tietoa pahisten/erikoisten rooleista. En kyllä tiiä miten se sotkisi sitten peliä, mut olishan se aika hauskaa :D kyllä mä mielelläni kokeilisin.
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Jita » 29.10.2014 20:51:03

Jos erikoisrooleja on, niin henkilökohtaisesti ne joko eivät saa olla tiedustelurooleja, tai jos ovat, roolissa pitäis olla lisäys että esim. ennustustuloksista ei saa kuoleman jälkeen puhua. Itekin oon muuten aika avoin idealle.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Zey » 29.10.2014 21:47:56

Hmm. Erikoisrooleihin täytyy juurikin kiinnittää huomiota, että saavatko puhua kuoleman jälkeen vai ei. Tiedustelurooleille ainakin ehdoton ei, sillä vaikka pelaaja ei puhuisikaan tuloksistaan, niin jotain mielipiteitä varmaan tuo esille. Ja muut pelaajat kun varmasti huomaa, jos ennustajaksi selvinnyt tyyppi kertoo kuolemanjälkeisessä viestissään, että luottaa täysin pelaajan X tai vastaavasti käskee tappamaan pelaajan Y. Lisäksi esimerkiksi suojelija ei voisi puhua kuolemansa jälkeen, sillä voi tulla tilanne missä suojelija on aiheuttanut tapottoman yön, jolloin sinä yönä suojeltu on aika varmasti hyvis. Ylipäänsä kaikki erikoisroolit, joilla voi olla jotakin ylimääräistä tietoa, täytyy miettiä läpi. Esimerkiksi jo puhehäiriöijän tiedot voivatkin tulla jossain pelissä tärkeiksi, jos pahis vaikka haluaa esittää häröttyä jostain syystä, milloin kuoleman takaiset tiedot voisi hänet paljastaa. Eli lähinnä erikoisroolit, joilla ei minkään näköistä ylimääräistä tietoa ole (esm. onnekas, työmatkalainen...), voisivat lähettää viestin. Helpointa tosin voisi olla niin, että antaa mahdollisuuden puhua kuoleman jälkeen vain taviksille, niin pääsee vähemmällä miettimisellä.

Toinen mikä tuli mieleen oli lähinnä oma sekoaminen että kuka onkaan tippunut. :D Eli luulisin, että mulle tulisi hämmennys jos joskus 3.päivän lopulla tulisi viesti joltain yöllä kuolleelta, että häh, oliko toikin hengissä. :o Tosin asian saisi nopeasti katsottua, mutta silti punnitsisin mahdollisuutta, että pelaaja kirjoittaisi viestin ja lähettäisi sen sitten PJ:lle, joka taas postaisisi sen topaan. Näin heti tajuaisi että kyseessä on kuolleen viesti. Voisi ehkä vähän helpottaa pelaajaa pysymään kärryillä. :>

Pahiksen kannalta taas aloin miettimään, että olisiko hyvä asettaa kuolleille jokin takaraja, milloin viimeistään saa sen viestin lähettää. Tai siis jos olisin kuollut hyvis pelissä, niin itse säästäisin viestiäni siihen kohtaan, kun on viimeinen päivä menossa - eikä varmaan ole kiva pahiksille, että kaikki ne pelaajat, jotka ovat heitä epäilleet kuolleet pelaajat tulevat vakuuttaamaan muut, että nuo on ne pahikset. :D Tai siis useinhan hyviksiä tapetaan sen perusteella, että jos he aiheuttavat kauheasti paineita pahiksille/pahikselle tai ovat alkaneet epäillä oikeaa pelaajaa. Ainakin itseä hirvittää, että juuri viimeisenä päivänä, milloin kaikki hermostuttaa muutenkin, niin olisi vielä joku suuri armeija postittamassa viestejä, että tappakaa Zey. :D Eli jonkinlainen rajoituskin voisi olla kiva. Rajoitus voisi olla ihan vaikka, että viimeistään 3.päivänä tulee lähettää tai sitten voi vaikka porrastaakin niitä, että kuoleman jälkeisenä päivänä saisi lähettää sen viestin (eli siis 1.päivänä ja 1.yönä kuolleet postittaa 2.päivänä, 2.päivänä ja 2.yönä kuolleet postittaa 3.päivänä jne.).

Mutta mielenkiintoinen on idea, ja kyllä mä ainakin peliin mukaan tulisin, jos semmoinen järjestettäisiin! :)
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 11.11.2014 20:14:09

Kiitos kaikille kommenteista! Aika samalla linjalla teidän kanssa olen erikoishahmojen suhteen itsekin ollut, ja Zeyltä tuli vielä lisää hyviä pointteja. Etenkin tuo että PJ postaa viestit on hyvä, ja myös noi rajoitukset ajan suhteen sellaisia, että voisi miettiä. Tämä ideani on muuten ihan vapaasti käytettävissä, jos joku haluaa sellaisen pelauttaa - itse en ainakaan vielä edes pystyisi mitään kokeellisuuksia vetämään koska ei ole yhtään PJ:tystä takana. ^^
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Avatar
Arokiuru
Kyläläinen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.12.2013 14:40:47
Paikkakunta: Villa Auditore a Monteriggioni
Palkinnot: 1

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Jii » 11.11.2014 20:21:08

Mun mielestä joskus muinoin on ollut käytössä aika yleisestikin tuo, että haudan takaa voisi laittaa vielä yhden viestin. Kannattaa katsoa vanhasta kylästä, että löytyiskö sieltä mitään sellaisia pelejä, vai vieläkö se on olemassa? Siis se edellistäkin Kylää vanhempi foorumi. En oo ihan varma, minkä takia tuo systeemi sit päätettiin ottaa käytöstä pois mut jotain kai siinä taustalla on ollut. :) Erikoishahmottomassa pelissä se vois hyvin toimiakin.
Avatar
Jii
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 372
Liittynyt: 15.11.2013 00:26:35
Palkinnot: 11

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Violet » 11.01.2015 23:48:47

Itselleni on tullut mieleen peli, jonka kokoonpano olisi tälläinen:

9 hyvistä
1 hyvä tv-reportteri (reportteri + mediapuhuja)
1 toimituspäällikkö
1 paha tv-reportteri
1 pahis

tv-reportteri voi ennustaa kerran, mutta hänen on pakko seuraavana päivänä ilmoittaa ennustustulos. Tämän tuloksen saa kuitenkin ilmoittaa mediapuhujaviestissä. Koska mediapuhujia on kaksi, niin kummatkin keksivät itselleen nimimerkin, jolla uutisviestit ilmoitetaan aamuviestissä. Mediapuhujat saavat myös tehdä iltaviestiin viestin tällä nimimerkillä, kunhan se tulee ajoissa. Toimituspäällikkö taas ei ole yhdistelmähahmo (tai on osittain), mutta sillä on uusia ominaisuuksia. Kerran pelin aikana toimituspäällikkö voi muuttaa päivä-äänestyksen toimitusvaaliksi, jolloin valitaan uusi toimitusjohtaja tai toimitusjohtaja uudelle kierrokselle. Valittu henkilö 1) on turvassa ensi yön ja 2) saa itse päättää kenet lynkataan päivä-äänestyksessä. Tämän lisäksi toimitusjohtajalla on kertakäyttöinen äänenostokyky, jolla hän voi vaikuttaa myös toimitusvaaleihin. UÄ. Ajatuksia?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 19.01.2015 19:12:44

Tykkään kyllä ideasta, olisi jännää nähdä miten se toteutuisi käytännössä. Toimitusjohtaja on aika jokeri, ja voi hyvinkin sekoittaa pakkaa, mutta sitäkään en näe välttämättä huonona ajatuksena. Hahmolista näyttäisi olevan aika tasapainoinenkin, joten ainakaan minä en mitään ongelmia näe.
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Avatar
Arokiuru
Kyläläinen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.12.2013 14:40:47
Paikkakunta: Villa Auditore a Monteriggioni
Palkinnot: 1

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Violet » 22.01.2015 19:27:44

Toimitusjohtajan ideana oli sen tarjoama monipuolisuus, sillä tätä hahmoa voi käyttää monella tavalla moniin tarkoituksiin tilanteesta riippuen. Todennäköisesti pidän tämän pelin jossain vaiheessa, kun ei tarvitse huolehtia kirjoituksista.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Lilian » 29.03.2015 14:37:26

Hei, olisiko Star Wars-pelistä mihinkään?
Siihen kuuluisi hyvis-Kuningatar, jolla olisi alaisinaan 6 jediä, pahis-Musta Lordi, 2 pahista
ja erikois-Jedipomo. En tiedä, miten tämä toimisi käytännössä, mutta ainahan voi ehdottaa
peli-ideoita. :)
Itse en voisi peliä vielä johtaa, mutta peli-idean ehdottaminen ei kai ole kiellettyä aloittelialtakaan?
Teresa -> Lilian
Lilian
Kyläläinen
 
Viestit: 40
Liittynyt: 21.02.2015 19:02:19
Paikkakunta: Espoo

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 15.04.2015 16:51:51

Mikä on pienin mahollinen määrä pareja paripelisä? :D Tällä pelaajamäärällä tuskin sais kasaan 13 paria... Mun laskujen mukaan 9 paria riittäis: jos pahiksia ei saatais kiinni 4. päivänä ni ne voittais. Kuulostaa mun mielestä tasapainoselt, mut mitä mieltä muut on? Ja voisko tuosa 9 parisa olla pahisparin lisäks sit erikoishahmoja? (En kyllä usko, että saatais 18 pelaajaa kasaan, mut aina voi haaveilla!)
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Zey » 15.04.2015 17:19:52

No jos ihaaaan pienintä mietit, niin pienin taitaa olla se 7 paria, joista yksi olisi sitten pahispari. Tällöin aikaisin voitto pahiksilla olisi 3.päivän jälkeen. Mutta siihen ei kyllä saa erikoisia mahdutettua. Tossa 9 parissa riippuu vähän erikoishahmojen laadusta, että voiko olla. Esimerkiksi mitään ennustushahmoa, edes kertakäyttöistä en kyllä laittaisi, jos on vain yksi pahispari, koska peli voi loppua saman tien, jos tulevat ennustetuksi.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 15.04.2015 17:25:00

Aivan :) Mietin ekaks, et jos ois 8 paria, mut sit mietin et loppuisko se sit liian nopeesti. Ois melkeen jopa mahollista löytää 14 tai 16 pelaajaa :D
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Zey » 17.04.2015 09:52:41

Miisa: Mikäli peli ei täyty, se joko pienennetään pienemmälle pelaajamäärälle sopivaksi tai peli perutaan.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Hupi » 22.05.2015 23:03:27

mulla on erittäinkin toimiva idea. laitetaan poruikkaa ihan vaan taistelemaan niin kyllä sitiä peliä saadaan
Hupi
 

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Halima » 20.06.2017 19:38:03

Mafia championshipit kaudella 3 (eli viime vuonna) pelattiin matriisilla, josta pelinjohtaja arpoi kussakin pelissä käytetyt roolit. Minusta olisi huippukivaa kokeilla vastaavaa matriisia täällä, mutta keskustellaanpa ensin, voisiko tästä tulla mitään. :) Yritin parhaani mukaan suomentaa Mafia Universellä käytettyjä rooleja, mutta kaikille ei löytynyt suoraa suomennosta. Näistä myös voidaan keskustella, että minkä nimisiä näistä rooleista tulisi suomeksi!

Kuva

Eli roolien jako menee siten, että pelinjohtaja arpoo 12 vaihtoehdosta (A-F, 1-6) mikä kokoonpano pelissä on. Peliin tulee matriisin sillä rivillä/sarakkeella olevat hahmot, lisäksi kaksi pahista ja taviksia niin paljon että yhteensä pelaajia on 17. Eli esim. jos pj arpoo sarakkeen C, roolit ovat seuraavat:

Pahisennustaja
Pahis-vanginvartija
2 Pahista

Suojelija
Jäljittäjä
Hyvistappaja
10 tavista

Mielenkiintoista pelistä tekisi se, että pelin alussa pelaajat eivät tiedä olemassaolevia rooleja. Ois hauskaa kun pikkuhiljaa pelin edetessä paljastuisi myös käytössä oleva kokoonpano. :)

Erikoisempien roolien selitykset:
Vanginvartija: pitää valitsemaansa pelaajaa vankilassaan yön ajan. Vangittua pelaajaa ei voida tappaa yöllä, eikä vangittu pääse tekemään yötoimiaan.
Tavis kertakäyttöluotiliivillä: Selviää ensimmäisestä yötaposta ja tietää sen. Ei saa tietää että häntä on yritetty tappaa.
Jäljittäjä: Seuraa joka yö haluamaansa pelaajaa ja saa tietää keneen valittu pelaaja käytti mahdollisen yötoimintonsa.
Hyvistappaja: Saa halutessaan joka yö tappaa valitsemansa pelaajan.
Marttyyri: Suojelee yöllä haluamaansa pelaajaa. Jos tätä pelaajaa yritetään tappaa, marttyyri kuolee valitsemansa pelaajan puolesta.
Ennustaja, jolla hyvis-yö0-tarkistus: Tavallinen ennustaja, joka saa ensimmäisen päivän alussa tietoonsa yhden varman hyviksen (pj:n arpoma). Tämä hyvis voi olla tavis tai jokin erikoisrooli.
Viaton lapsi: Tavallinen hyvis, joka voi vahvistaa viattomuutensa laittamalla yksityisviestin pj:lle. Pj tulee sitten peliketjuun kertomaan että viaton lapsi todellakin on viaton.

Pahis yhdellä supertapolla: Jos tämä pahis suorittaa yötapon ja kertoo käyttävänsä supertapponsa, tappo onnistuu suojelijoista, vanginvartiojoista yms huolimatta.
Pahisninja: Jos tämä pahis suorittaa yötapon, hän liikkuu niin salakavalasti, että jäljittäjä ei pääse hänen jäljilleen.
Pahis kertakäyttöluotiliivillä: Selviää ensimmäisestä yötaposta ja tietää sen. Ei saa tietää että häntä on yritetty tappaa. (tästä roolista on hyötyä vain kokoonpanossa 4)
Pahisvahtaaja: Voi tarkkailla yhtä pelaajaa joka yö, ja saa tietää ketkä kävivät tämän pelaajan luona.
Viimeksi muokannut Halima päivämäärä 20.06.2017 20:16:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 20.06.2017 20:06:10

Tämähän on hyvä idea. Ainakin paperilla siis. Pitäisi mennä ja kokeilla (vähintään kymmenen kertaa), että miten on käytännössä. Suomennokset on myös ihan hyvät noinkin (kun en tiedä mitkä ne alkuperäiset nimet on, niin en osaa sanoa kääntäisinkö eri tavalla...) Perinteisiin Kylän peleihin verrattuna tasapaino näyttäisi omaan silmään olevan enemmän pahiksille, kun heitä on neljä ja osalla erikoiskykyjä, vaan haittaako tuo mitään en tiedä.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Halima » 20.06.2017 20:09:51

Niin joo, alkuperäisen idean linkki unohtui. Eli täältä otin tuon idean. Siinä vähän alempana on myös linkki databaseen, josta löytyy roolien selitykset englanniksi. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Violet » 20.06.2017 20:49:28

Pelattiinko noita siten, että kuolleen pelaajan rooli paljastetaan vai ei? Tässä kun voisi pelata molemmin tavoin, ja oikein tehdyllä matriisilla pahikset eivät voi omista rooleistaan täysin päätellä, mitä erikoisrooleja hyviksillä on.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Halima » 20.06.2017 20:58:26

Roolit paljastettiin kun pelaaja kuoli. Ajattelin vielä katsella että miten nuo pelaantui, eli kuka voitti ja kuinka usein. En ole vielä katsonut.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Halima » 20.06.2017 21:47:34

Noista peleistä on toooosi vaikea ottaa selvää, mikä kokoonpano missäkin on ollut, mutta tällaisen listan löysin, missä siis koottuna Mafia Universellä tuolla matriisilla pelatut pelit ja miten niissä kävi. 17 peliä pelattu, hyvikset voitti 7. Kuudessa pelissä peli kesti niin pitkään, että viimeisenä päivänä oli vain 3 pelaajaa hengissä.

Noitten pelaajien kommenttien mukaan matriisi oli suunnilleen tasapainossa. Jos se johonkin suuntaan oli kallellaan niin hitusen pahiksille, mutta sekin johtui paljon siitä, että kun noissa championship-peleissä kukaan ei tunne ennalta toisten pelityylejä, pahiksilla on siitä etulyöntiasema. Eli tällaisessa ympäristössä mikä meillä on täällä (paljon ennestään tuttuja pelaajia), se pienikin pahisten etulyöntiasema pienenisi entisestään.

Kokeillaan ihmeessä!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 21.06.2017 08:11:18

Koska idea on mielestäni hyvä ja jotta asia edistyisi, niin voisin tehdä jonkun pelin näillä spekseillä tässä kohtapian. Ettei jäisi tämä ihan pelkkien puheiden asteelle.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Meiz » 21.06.2017 08:17:04

Kannatan! :)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Halima » 21.06.2017 10:50:25

Tetradynamia kirjoitti:Koska idea on mielestäni hyvä ja jotta asia edistyisi, niin voisin tehdä jonkun pelin näillä spekseillä tässä kohtapian. Ettei jäisi tämä ihan pelkkien puheiden asteelle.

Oispa kiva jos tekisit (pääsisin itse mukaan peliin)! Mutta saisko pyytää tähän peliin sitten normaalia tiukempia antiaktiivisuussääntöjä? Mielellään puhepakko joka päivä?

Nimittäin mulla on aika vahva oletus, että kylän normaali melko antiaktiivinen pelityyli on edullinen pahiksille (tietysti helpompi pysyä piilossa kun puhetta ei niin paljon vaadita ja hyviksetkin on hiljaa). Ja siis nämä matriisipelit on nimenomaan suunnilleen tasapainossa MU:n peleissä, mitkä on huomattavasti aktiivisempia kuin meidän. Siellä on siis normipeleissäkin puhepakko 5 kertaa päivässä ja championship-peleissä puhepakko 10 kertaa päivässä!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja justy » 21.06.2017 15:31:05

Olen samaa mieltä siitä, että tiukemmat antiaktiivisuussäännöt olisivat hyvästä. Onnistuisikohan tuon matriisin muokkaaminen vähän pienemmälle pelaajamäärälle? Jos vaikka pelissä olisi 10 pelaajaa, voisi olla helpompaa saada tarpeeksi varapelaajia jotta mahdollisesti epäaktiiviset pelaajat voisivat helposti saada itselleen korvaajan. Minä ainakin mielelläni jättäydyn varapelaajaksi ja hyppään sitten tarvittaessa mukaan.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 21.06.2017 15:51:57

Toisaalta taas onko esim. kymmenen pelaajan pelissä lähtökohtaisesti mitään järkeä? Vastaan itse, ei ole. On totta, että aktiivisuussäännön tiukentaminen saattaa johtaa varapelaajaongelmaan, mutta pelin pienentäminen ei mielestäni ole ratkaisu lainkaan.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Halima » 21.06.2017 16:12:40

Munkaan mielestä ei kannata lähteä pienentämään tätä peliä. Tuo matriisi on tuollaisenaan hyväksi testattu, niin mielelläni menisin sillä. Ja niillä tiukemmilla antiaktiivisuussäännöillä.

Mä sitäpaitsi luulen, että kylässä kyllä pystytään pitämään 17 hengen peli jokapäiväisellä puhepakolla ilman että tarvii tiputtaa rooleja pois kesken kaiken. Onhan tuo Violetinkin peli pyörinyt jo noin pitkälle, ja kaikille tipahtaneille on löytynyt varapelaajat. Ja uskon että jokapäiväisellä puhepakolla siitä olisivat tipahtaneet juuri samat pelaajat, ei enempää, ei vähempää.

Ja mä ainakin uskon, että tää Kylän pelaajakanta on tästä ennemminkin nousussa kuin laskussa, että jos tuo peli ois vaikka joskus syksyllä niin miksipä ei voisi saada jo heti alkuun 17 pelaajaa, jotka pystyvät sitoutumaan pelaamaan aktiivisesti! :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Keskustelua peli-ideoista

ViestiKirjoittaja Jita » 21.06.2017 16:16:42

Juu, myös mun melestäni isommalla porukalla pelaaminen on hauskempaa: tiukemmat antiaktiivisuussäännöt toki aiheuttavat enemmän hommia pelinjohtajalle ja peelomodelle, mutta ihannetilannehan olisi ettei joutuisi jakelemaan yhtään ilmokieltoa pelin aikana. Varapelaajaongelmaa ei mun mielestäni pitäisi tulla todennäköisesti vastaan, ollaanhan sitä ennenkin aktiiveja kierrätetty :D
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Seuraava

Paluu Yökerho

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron