Mafia Championships

Tervetuloa vihkiytymään juonittelupelien maailmaan, saamaan opastusta ongelmiin ja löytämään tietoa uusimmista säännöistämme. Uusien kyläläisten kannattaa aloittaa foorumiin tutustuminen täältä, ja Propagandatoimistoon he voivat kirjoittaa itsestään esittelyn.

Mafia Championships

ViestiKirjoittaja Zey » 04.04.2017 22:21

Kylän ylläpidolle on tullut tiedustelu, haluaisiko Kylä lähettää yhden kyläläisen edustamaan foorumia Mafia Championships -peleihin. Kaikki on vielä alustavaa, mutta jo tässä vaiheessa olisi hyvä saada selville onko meillä halukkaita edustajia.

Mafia Championships on juonittelupelien mestaruuspelit, jotka järjestetään Mafia Universe -sivustolla. Ideana on, että jokainen kutsuttu foorumi lähettää yhden edustamaan foorumiaan. Johtuen suuresta määrästä osallistujia (viime vuonna yli 100 foorumia), on aluksi välieräpelit. Jokaisen välieräpelin jälkeen pelaajat äänestävät, ketkä heistä parhaiten suoriutui pelistä. Jokaisesta välieräpelistä kaksi eniten ääniä saanutta pelaajaa pääsee finaaliin kilpailemaan. Lisäksi pelistä riippuen 1-4 pelaajaa pääsee villikorttipeliin mukaan, josta vielä yksi pelaaja pääsee finaaliin. Villikorttipeliin pääsevät pelaajat valitsee tuomaristo, joka koostuu aikaisempien vuosien finalisteista. Kaikki pelit pelataan englanniksi. Mafia Universe -sivustoon pääsee tutustumaan täältä ja edelliset mestaruuspelit löytyvät täältä.

Mielestäni olisi hienoa saada joku kyläläisistä edustamaan Kylää. Nyt kuitenkin täytyisi tosiaan saada selville se, onko meillä yhtään mahdollista ehdokasta. Pelit pelataan tänä keväänä ja yhteensä siis pelejä tulisi olemaan tuo 1-3 riippuen miten pelaaja etenee. Mikäli olet kiinnostunut (tai miksei silloinkin jos et ole, saadaan nopeammin tilanne selville), niin ilmoita ihmeessä tähän topaan. Lisäksi jos on jotain, joka mietityttää, niin koitan parhaani mukaan vastata. Keskustelua seurailee myös Nego, joka oli viime vuonna mestaruuspeleissä edustamassa omaa kotifoorumiaan ja on Mafia Universen moderaattori, joten hänelle voi myös esittää kysymyksiä.

// Mikäli haluat päästä Mafia Championships -alueelle puhelemaan peleistä, niin ilmoita tässä topassa siitä, niin lisäilen sinut asetuksista. Tämän jälkeen uusi keskustelualue pitäisi näkyä Kahvilan sisällä.

Kaikki Mafia Championships -alueella puhutut asiat pysyvät siellä alueella, eikä peleistä keskustella sen alueen ulkopuolella, jotta Halima ja minä pysytään keskusteluista tietämättöminä. Mafia Championships -alueen viestejä ei saa myöskään lainata alueen ulkopuolelle.

Mikäli jotain ongelmia ilmenee, niin ilmoitus siitäkin tapahtuu tässä topassa.
Uskomattoman hykerryttävän tyrmistyttävä.
Zey
Ylläpitäjä

Kotiyhteisö: Kylä

Re: Mafia Championships

ViestiKirjoittaja Nego » 05.04.2017 08:26

Terve kaikille, jotka tätä ketjua lukevat!

Lähestyin tosiaan ylläpitäjiä tämän tiimoilta siitäkin huolimatta, että huomasin toiminnan täällä loppuneen. Toivottavasti kuitenkin löytyisi vielä joku kyläläinen, joka haluaisi osallistua peleihin.

Edustin tosiaan viime vuonna omaa kotifoorumiani Championship-peleissä, enkä kadu sitä hetkeäkään. Menin mukaan edustamaan ystäviäni, jotka minut peleihin äänestivät, mutta jäin sivustolle pysyvästi, kun tapasin Championshipin kautta paljon mukavia ihmisiä ja sain uusia ystäviä ja jotain vähän enemmänkin. Minua pyydettiin sinne myös moderaattoriksi, joten se sinetöi päätökseni jäädä Mafia Universeen. Suosittelen kyllä jokaiselle kiinnostuneelle!

Kannattaa toki huomata, että peli vaatii aktiivisuutta. Ketjut kasvavat nopeasti ja lukemista ja analysoimista riittää paljon. Meillä on MU:lla yleensä sääntö, että jokaisen pelaajan tulee postata vähintään 5 kertaa joka pelipäivä, mutta kannattaa huomioida että se ei todellakaan riitä Championship-peleissä.

Minulta voi tosiaan kysyä ihan mitä vain näistä peleistä. Vastailen mielelläni. Meillä on myös käytössä botti, joka kerää automaattisesti lynkkausäänet ja mafian yölliset kohteet, minkä lisäksi pelaaja voi itse pyytää bottia postaamaan äänijakauman. Vastaan myös mielelläni bottiin liittyviin kysymyksiin.

Toivottavasti joku halukas löytyy!
Nego
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 05.04.2017 11:01

Kylä on nyt saanut virallisen kutsun, jota voikin ihastella tämän viestin lopusta. Ensiksi kuitenkin lisää tietoa käytännön asioista.

Tänä vuonna pelin roolitukset sisältävät vain tavallisia kyläläisiä ja mafiaa, eli erikoisrooleja ei tule olemaan. Yleensä Mafia Universellä tuntuu olevan käytössä 36/12 päivät, eli päivä kestää 36 tuntia ja yö 12 tuntia, joten mahdollisuus lyhyempiin päiviin kannattaa ottaa huomioon osallistumista miettiessä. Näissä peleissä 2.päivästä alkaen päivä voi päättyä myös sovittua aikaisemmin, mikäli yli puolet äänestää samaa pelaajaa. Peli tulee olemaan siis nopeatempoisempaa, mitä Kylässä olevat pelit ovat olleet. Lisäksi mestaruuspeleissä täytyy lähettää vähintään 10 peliviestiä per päivä. Tämä on kuitenkin vain minimi, eli mitä aktiivisemmin pystyy pelaamaan, sen parempi.

Ja sitten aikatauluista. Osallistuminen täytyy varmistaa ennen 13.4, joten ennen sitä pitäisi saada selville, onko meillä innokkaita pelaajia, jotka haluaisivat osallistua. Jos siis haluat osallistua, ilmoita siitä tässä topassa viimeistään tiistaina 11.4. kello 23.59. Mikäli useampi kyläläinen olisi halukas osallistumaan, järjestetään äänestys, jossa jokainen kyläläinen saa äänestää mielestään parhainta ehdokasta. Eniten ääniä saanut pääsee pelaamaan ja toiseksi eniten ääniä saanut on varalla, mikäli jokin yllättävä este tuleekin valitulle edustajalle. Koitetaan kuitenkin välttää turhaa vaihtamista edustajasta toiseen, joten pohtikaa huolella ennen ilmoittautumistanne, että aikanne riittää pelaamiseen. Kylän edustaja on oltava selvillä 22.4, joten mikäli äänestystä tarvitaan, se järjestetään 13.4.-20.4. Ensimmäinen peli onkin suunniteltu alkavaksi 24.4. Pelien aikatauluista tulee kuitenkin kysely, jolla pystyy vaikuttaa oman välieräpelinsä alkamisajankohtaan.

INVITATION TO THE MAFIA CHAMPIONSHIP (SEASON 4)

Hello everyone! :)

I would very much like to invite your community to take part in Season 4 of the Mafia Championship.

The Mafia Championship is an annual online tournament series that pits representatives from various forum Mafia (aka Werewolf) communities against one another as they compete to determine the Internet’s greatest forum Mafia player. Each participating community democratically elects one person to represent them and become their “Champion”.

Season 1 ran in 2013-2014, while Season 2 and Season 3 ran in 2015 and 2016, respectively. As of Season 3, a total of 160 communities have been represented in the Mafia Championship, making it the largest cross-forum event on the Internet.

I hope that all this sounds very exciting to you guys :)

1) Do you accept the invite?

If your community wishes to participate, please confirm your participation to me before April 13 to ensure yourselves a spot. If you need more time than this to think about whether you wish to participate, let me know and I can extend the deadline.

If you agree to participate, the deadline for selecting your representative is April 22.

The games will take place on Mafia Universe. If it’s okay, I can link directly to the general discussion thread regarding this topic on Mafia Universe.

Important notes

[list=][*]You may decide yourselves how you want to elect your representative, but we highly recommend some sort of democratic process (public nominations followed by a poll usually works out well).
[*]In addition to electing a representative, you should also name an alternate who will be asked to step in if the first choice needs to back out.
[*]Your representative should be prepared for having to read upwards of 500 posts per 24 hours during the early stages of the game. Additionally, there’s a requirement that each player must make at least 10 posts per Game Day. Only active players should apply/participate. I repeat: Your chosen player needs to be able to promise a good amount of activity on a daily basis.
[*]Relevant only to communities that participated last season: Season 3 Finalists are not eligible to play again this season.[/list]

2) Season 4 Format

The tournament structure

[list=][*]120 communities will participate, each sending one representative.
[*]8 Qualifying Games will be played consisting of 15 players each. I.e. every representative plays in one Qualifying Game. 1 player will advance directly to the Finale Game from each Qualifying Game. The players themselves vote post-game to determine who is deserving of advancement. I.e. 8 of the 15 finalists will be found this way.
[*]A Jury consisting of finalists from Season 3 will along with me discuss and vote to determine a group of 30 wildcard players who will play in 2 Semi Final Wildcard Games. From each of these two games, three players will directly advance to the Finale Game. The Jury will then decide the last finalist.
[*]The Finale Game is played. Once it has completed, the players vote to determine who shall hold the title of Season 4 Champion.[/list]

The setup

MOUNTAINOUS
12 Vanilla Townies
3 Mafia Goons

We’re going back to basics for Season 4. Each season we’re changing it up, and for this season it’s finally time to play without any power roles or abilities at all. Pure mafia. You have only yourself and your reading/bluffing abilities to count on.

Relevant mechanics info

[list=][*]Day start.
[*]Deadline Lynch w/ Option for Majority starting Day 2. I.e. when day timer runs out, person with most votes will be lynched. However, day can also be ended early (starting Day 2) if there is ever a majority of votes on one person.
[*]If there is a tied lynch, one of the tied players will be randomly lynched.
[*]No outside communication. I.e. you may not contact the other players outside of the thread (unless you are Mafia and wish to speak with your teammates).
[*]Phase Lengths and Deadlines will be up to the players themselves (I’ll organize them into games with deadlines that suit their preferences).
[*]Thread is locked during Night Phases.[/list]

3) Season 4 Timeline

The first Qualifying Game is currently set to start April 24th. Additional games will take place in the 1-3 months following. I will create a Doodle and find out the best times to start the various games so that preferably everyone gets to play during a time that suits them well.

Kind regards,
Thingyman

If you want to get in contact with me ASAP, you can find me on Skype (thingyman) or Discord (Thingyman#6075).
Zey
Ylläpitäjä

Re: Mafia Championships ilmoittautuminen ti 11.4. klo 23.59

ViestiKirjoittaja Jitachi » 05.04.2017 14:40

Ois kyl siistiä, mutta valitettavasti joudun kieltäytymään. Syynä on että ensimmäinen kierros sattuu osumaan juuri samoille päiville, kuin olen muuttamassa opiskelujeni vuoksi Japaniin: muutama eka päivä varmaan menee jo siihen ettå nukun jet lagin pois. Tuun joka tapauksessa seuraamaan kisoja innolla sikäli kun kerkeän ^^
"I love this game that people call “life” from the bottom of my heart."
-Shogo Makishima
Jitachi
Ylläpitäjä

Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 1

ViestiKirjoittaja Halima » 05.04.2017 19:39

Siis houkuttelis i-han hul-lu-na! Ois niiiin mahtavaa päästä osallistumaan tuollaiseen - mites se sanoikaan - suurimpaan foorumeiden väliseen tapahtumaan internetissä. Mutta. Ja IIISO mutta. Ei oo tarpeeksi aikaa ;_;

Mä en kyllä tajua miten kellään voi olla tuohon aikaa, jos ei sitten ota töistä vapaata ja istu koneen ääressä noita viikkoja. 500 viestiä vuorokauden aikana! Ja jos mafiascum-visiitistäni jotain opin niin ne ei suurin osa todellakaan ole parin rivin viestejä, vaan megapostausta toisensa perään. Huhhuh!

Mutta voi miten houkuttais ;_;
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Nego » 05.04.2017 20:25

Hyvä, että on ainakin kiinnostusta!

Jitachi kirjoitti:Ois kyl siistiä, mutta valitettavasti joudun kieltäytymään. Syynä on että ensimmäinen kierros sattuu osumaan juuri samoille päiville, kuin olen muuttamassa opiskelujeni vuoksi Japaniin: muutama eka päivä varmaan menee jo siihen ettå nukun jet lagin pois. Tuun joka tapauksessa seuraamaan kisoja innolla sikäli kun kerkeän ^^

Mafia Universellä on oma Discord-serveri, jossa näillä näkymin tulee tänä vuonna olemana spectator chat. Toki sivustolla on oma salainen ketjunsa seuraajille, mutta chatti lienee suositumpi. Viime vuonna käytimme Skypeä, mutta sieltä ovat lähes kaikki jo poistuneet. Toki seurata voi ilman, että osallistuu keskusteluun. Kannattaa kuitenkin huomioida se, ettei Championshipistä saa keskustella MU:n ulkopuolella kisojen ollessa käynnissä, koska muuten on mahdollista, että salaista tietoa päätyy pelaajien käsiin.

Oman karsintapelin saa muuten valita aikalailla vapaasti. Olin viime vuonna itse mukana kahdeksannessa pelissä, kun sitä aiemmin minulla ei ollut aikaa pelata. Satuin vieläpä pääsemään peliin, jossa suurin osa pelaajista oli eurooppalaisia, joten aikaerojenkaan kanssa ei tullut suuria ongelmia.

Halima kirjoitti:Siis houkuttelis i-han hul-lu-na! Ois niiiin mahtavaa päästä osallistumaan tuollaiseen - mites se sanoikaan - suurimpaan foorumeiden väliseen tapahtumaan internetissä. Mutta. Ja IIISO mutta. Ei oo tarpeeksi aikaa ;_;

Mä en kyllä tajua miten kellään voi olla tuohon aikaa, jos ei sitten ota töistä vapaata ja istu koneen ääressä noita viikkoja. 500 viestiä vuorokauden aikana! Ja jos mafiascum-visiitistäni jotain opin niin ne ei suurin osa todellakaan ole parin rivin viestejä, vaan megapostausta toisensa perään. Huhhuh!

Mutta voi miten houkuttais ;_;
Työt toki vie aikaa, joten minäkään en ole pahemmin pelannut viime marraskuun jälkeen, kun työpaikan sain. Viime kesänä väsäsin graduani, joten aikaa oli hieman enemmän - tosin gradu siinä sitten vähän venähti. :D

Ihan kaikkia viestejä ei kyllä tarvitse lukea ja pelityylejä on paljon: osa lukee kaiken, toiset keskittyvät reaaliaikaiseen interaktioon ja kolmannet eristävät muiden pelaajien viestit ja analysoivat niitä tyhjiössä. Pitää myöntää, että pelästyin aluksi tahtia ja olin jo jättää leikin kesken ensimmäisenä päivänä, mutta sisälläni asuva periksiantamaton luonne päätti, että en saa luovuttaa. Ja se olikin minulta paras päätös. Hetkeäkään en kadu sitä, että osallistuin viime vuoden peleihin. Kokemus oli mahtava. Kannattaa ehdottomasti harkita osallistumista, mikäli yhtään houkuttaa!

Ja tosiaan, MU:lla on jokaisessa viestissä nappi, josta saa helposti nähtyä kaikki kyseisen pelaajan viestit kyseisessä ketjussa. Lisäksi softa mahdollistaa useamman pelaajan viestihistorian yhtäaikaisen eristämisen. Niin ollen viestien yhdenmukaisuuden ja epäilyjen johdonmukaisuuden pystyy tarkistamaan ja analysoimaan helposti.
Nego
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Halima » 05.04.2017 20:56

Täh, eihän sitä nyt niin pelata ettei lueta kaikkia viestejä! Mun pelityyliin (ainakin täällä kylässä) kuuluu se, että viestit luetaan silloin kun ne tulee, sitten uudestaan, ja seuraavana pelipäivänä taas. Ensimmäisenä pelipäivänä tulleita viestejä oon pelin lopussa lukenut läpi ehkä keskimäärin 5-8 kertaa.

Meinaatko siis, että tuolla ei ihan tuollaista omistautumista vaadittaisi? Mä tuossa vähän selailin yhtä viime vuoden karsintapeliä, ja ei tuo ainakaan ensimmäisten tuntien osalta vaikuttanut ihan mahdottomalta.

Mä vielä harkitsen, kun kiinnostais ja houkuttais niin kovasti!

Toinen ongelma toki ois sitten se, että oon elämässäni pelannut tasan yhden pelin englanniksi, ja en voi sanoa pelanneeni yhtä hyvin englanniksi kuin suomeksi. Ensinnäkään en täysin ymmärtänyt toisten pelaajien tarkoituksia, ja toisekseen oli vaikeampi ilmaista itseään vieraalla kielellä. Toki onnistuin siinä loppupeleissä ihan hyvin, ollen toinen kahdesta kyläläisestä, jotka jäivät viimeisiksi henkiin ja siis voittivat pelin kylälle. :)
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Cameron » 05.04.2017 21:58

Meinasinkin ehdottaa Halimaa jo heti kun näin tän topan. Tää kuulostaa niin siistiltä! Anna palaa vaan, sää pärjäät kyllä! *virittelee banderolleja valmiiksi, hakee muutaman pölyttyneen Kylä-lakanan ja kerän narua* Joko saa perustaa Haliman huutosakin?? <3 ^.^ Toki Zey, Evey tai Surukin minusta ansaitsisivat paikkansa tässä, mutta Eveytä ja Surua ei taida enää juonittelu niin inspata ja Zey ei ainakaan vielä oo ilmottanut halukkuuttaan?
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Cameron
Mafioso

ViestiKirjoittaja Halima » 05.04.2017 22:08

Haha, kiitos luottamuksesta Cameron <3
Älä ihan vielä niitä banderolleja virittele, mä vielä harkitsen ja laskeskelen että oisko mulla mitenkään aikaa. Mähän oon kyllä tunnetusti yllytyshullu, että eiköhän tässä niin käy, että jos mut vaan päästetään niin tuollahan mä sitten yritän selitellä itseäni ja tipahdan ekana päivänä :D
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Nego » 05.04.2017 22:19

Halima kirjoitti:Täh, eihän sitä nyt niin pelata ettei lueta kaikkia viestejä! Mun pelityyliin (ainakin täällä kylässä) kuuluu se, että viestit luetaan silloin kun ne tulee, sitten uudestaan, ja seuraavana pelipäivänä taas. Ensimmäisenä pelipäivänä tulleita viestejä oon pelin lopussa lukenut läpi ehkä keskimäärin 5-8 kertaa.

Meinaatko siis, että tuolla ei ihan tuollaista omistautumista vaadittaisi? Mä tuossa vähän selailin yhtä viime vuoden karsintapeliä, ja ei tuo ainakaan ensimmäisten tuntien osalta vaikuttanut ihan mahdottomalta.

Mä vielä harkitsen, kun kiinnostais ja houkuttais niin kovasti!

Toinen ongelma toki ois sitten se, että oon elämässäni pelannut tasan yhden pelin englanniksi, ja en voi sanoa pelanneeni yhtä hyvin englanniksi kuin suomeksi. Ensinnäkään en täysin ymmärtänyt toisten pelaajien tarkoituksia, ja toisekseen oli vaikeampi ilmaista itseään vieraalla kielellä. Toki onnistuin siinä loppupeleissä ihan hyvin, ollen toinen kahdesta kyläläisestä, jotka jäivät viimeisiksi henkiin ja siis voittivat pelin kylälle. :)

No siis riippuu ihan tietty siitä, miten on tottunut pelaamaan ja miten hyvin pääsee peliin kiinni. Mitä omistautuneempi olet niin sitä parempi totta kai! :)

Mun pelityyliin kuuluu se, että ensin luen ketjun uudet viestit ja kommentoin lennosta niitä, mitkä koen kommentoitavan arvoiseksi (välillä vitsiä heittäen) ja siinä samalla luon joitain simppeleitä ajatuksia pelaajista. Sitten lähden eristämään niiden pelaajien viestit, joista en osaa sanoa yhtään mitään ensimmäisen lukukerran perusteella. Toki jossain vaiheessa palaan niihinkin pelaajiin, jotka luen alustavasti kyläläisiksi. Kullakin nyt on toki oma pelityylinsä. Mullahan alkoi viime vuonna peli aika kehnosti, kun yllätyin sen aktiivisuudesta, mutta kunhan pääsin sen makuun, peli alkoi sujua erittäin hyvin. Nimesin oikein kolme neljästä mafiososta aika alkuvaiheessa ihan vain analysoimalla muiden viestihistorioita.

Ja hei, mikäli englanninkielinen jargon ja tyypilliset lyhenteet kummastuttavat, kysy vain rohkeasti multa. Olen mafiaa pelannut netissä englanniksi vuodesta 2008 asti, joten autan mielelläni, jos jokin termi tuntuu vieraalta. Suomeksi olen pelannut vain livenä ja sitenkin valitettavasti vain pari kertaa, kun en ole mitään ryhmää löytänyt (enkä kyllä etsinytkään).
Nego
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 06.04.2017 09:54

Juu, en oo vielä ilmoittanut halukkuuttani. Mulla on vähän päin vastoin mitä Halimalla, että aikaa kyllä varmaan riittäisi (ainakaan vielä ei oo kesätyöpaikkaa näkynyt, että toukokuusta elokuuhun näyttää aika tyhjältä.. D: ) Mutta sitten kun mennään mun englannin taitoon, niin jaa-a. Vähän tuntuu siltä, että en osaisi tulkita niin hyvin sävyjä yms. mitä sitten taas suomeksi pystyy. Ja toisaalta se oman itsensä ilmaiseminen on sitten vielä toinen kysymys... Täytyy varmaan tutustua vielä hyvällä ajalla eri peleihin englanniksi ja tutkiskella sitä omaa englannin taitoa, ennen kuin sanon varmaa juuta tai eitä. Lähinnä ongelmana on se, että houkuttaisi ihan hirveesti, vaikka oma englannin taso ei kovin korkea olekaan... :D

Mut ihanaa, miten innostuneita ootte tästä! Itsellä oli vaikeuksia pysyä paikoillani, kun luin tästä mahdollisuudesta, niin innoissani olin. :D Ja edelleenkin olo on niinku olis jo voitettu noi mestaruuspelit, niin hienolta tuntuu, että tämmönen pieni suomalainen foorumi on bongattu ja pyydetty mukaan. n__n (Että vaikka Halima menisitkin ja tippuisit heti ekana päivänä, niin mä ainakin olisin jo niin ylpeä ja onnellinen siitä, että sain seurata sun peliä edes päivän ajan tuolla. ;) )

Eli oon innoissani kyllä tästä mahdollisuudesta, että nyt yksi vaan pelamaan (yllyttäkää Halimaa!) ja loput MU:hun kannustamaan (liityn Haliman huutosakkiin! :>). Saataisiin ainakin vielä yksi yhteinen tempaus tähän loppuun.
Zey
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Halima » 06.04.2017 17:27

Miten sulle Nego kävi noissa peleissä viime vuonna? Hyvin löysit mafian, mutta saitko muut kyläläiset äänestämään sun kanssa ne pois? Pääsitkö jatkoon? Niin ja mitä foorumia edustit?

Tuossahan oli käsittääkseni aika tarkat säännöt, että kesken olevasta pelistä ei saa jutella missään muualla, eli ei varmaan edes täällä suomeksi. Eli en varmaankaan kesken pelin saa edes kysellä niitä lyhenteitä jne. Mutta toisaalta mä voin ihan hyvin kysyä selvennöksiä siellä itse peliketjussa, eiköhän ne muut ymmärrä että en oo natiivi-englanninpuhuja. :) Onko tuolla muuten paljon ei-englanninpuhujia, vai onko enemmistö englanninkielisistä maista? Pikavilkaisulla näytti ainakin USA:sta ja Kanadasta olevan monta.

Niin ja en mä taida ihan kauheasti yllyttämistä enää tarvita ;P Oon tosiaan luonteeltani helposti kaikesta innostuva, ja eihän tästä nyt vaan voi olla innostumatta. Ja itseasiassa mulla ei ees oo kovin paljoa töitä toukokuussa, että jos sattuis sopivaan saumaan peli niin ois varmaan ihan hyvinkin aikaa. Toki mulla on nuo pari muksua (nykyään ovat vuoroviikoin mulla kun ollaan erottu isänsä kanssa), eli silloin kun he ovat mulla niin en voi nököttää aamusta iltaan koneella. Silloinkin on silti aikaa pelata kun lapset ovat päiväkodissa tai iltaisin kun he nukkuvat. Eli lähinnä ne viikonloput kun lapset on mulla ois haastavia ajallisesti.

Mutta siis joo, enköhän mä tähän oo suostuvainen jos vaan mut päästätte! :D Ootellaanko nyt kuitenkin vielä jos joku muukin innostuis ni päästäis äänestämään? Ja pitäähän tuohon se varahenkilö joka tapauksessa vissiin löytää? Oisko Zey suostuvainen varahenkilöksi? :)
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Nego » 06.04.2017 19:18

Aika hyvin mulle kävi kyllä. Löysin viimeisenkin mafioson lopulta (toki yksi toinenkin sen löysi omillaan), ja jotenkin kummassa selvisin kuolemattakin. Se oli kyllä kovatasoinen peli, mutta sain lopulta kolmanneksi eniten ääniä siitä pelistä finaaliäänestyksessä. En siis päässyt finaaliin, kun eräs ensimmäisenä yönä kuollut pelaaja kampanjoi rankasti, eikä mulla ollut hinkua pyytää ääniä kuin kerran. Pääsin kyllä villikorttipeliin, joka taas ei mennyt mun osaltani putkeen, kun stressi gradun kanssa painoi päälle. En kuollut siinäkään ja voitettiin se kyllä, mutta mun matka päättyi sillä erää siihen. Toisaalta ei kyllä harmita, etten finaaliin päässyt, kun sattui lomamatka juuri sen kanssa päällekäin. Edustin siellä Vendetta Stradaa, jota olin joitakin vuosia sitten perustamassa sellaisen porukan kanssa, jonka kanssa olin mafiaa pelannut vuosia. Nykyään sekin paikka on aika kuollut, kun pelaajille on tullut ikää enemmän, eikä aikaa riitä enää töiden takia. Vaikuttaa olevan yleinen vaiva.

MU:lla on toki paljon jenkkejä ja Kanadalaisia, mutta Euroopasta on aika paljon myös. Muutama australialainenkin löytyy ja osa on Kauko-Aasiasta. Suuri osa puhuu jotain muuta kieltä äidinkielenään kuin englantia ja sivustokin on tanskalaisen perustama. Siellä ymmärretään kyllä hyvin se, että kaikkien kielitaito ei ole samanlainen. Esim. minun kanssa samassa karsintapelissä ollut hollantilaisella on aika ajoin ongelmia englannin kanssa, mutta se ei ollut hänen tiellään, kun hän sai meidän karsintapelistä eniten ääniä jatkoon. :)

Pelien aikana ei tosiaan voi keskustella siitä missään muualla, mutta uskon, että pelaajat vastaavat mielellään kysymyksiin peliketjussakin. Terminologiaan voi toki tutustua sivuston wikissäkin.
Nego
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 06.04.2017 22:16

Kyllä mä oon suostuvainen varahenkilö ehdokkaaksi. :D Mut jeij, nyt on ainakin yksi ehdokas! Ootellaan kuitenkin tohon tiistaihin asti, että jos joku muukin innostuu, niin saadaan demokraattisesti valittua kaikista halukkaista meidän edustaja. :> Nyt kuitenkin tällä tilanteella uskaltaa jo vastata kutsuu myöntävästi, eli Kylä tullaan näkemään mestaruuspeleissä! n___n Voi siis jo alkaa virittäytymään tunnelmaan. Itse ainakin olen jo ihan innoissani suunnitellemassa, että jos väsäisi jonkinlaisen "Kylä goes the mafia championship" -paidan, niin vois sen aina vetästä päällensä ennen kuin alkaa heiluttelemaan lippuja täällä kotikatsomassa. :D (Kyllä, olen liiankin innoissani tästä x) ) Itse en oo koskaan pahemmin urheilujuttuja seuraillut, joten aikasemmin en oo niin ymmärtänyt kisojen seuraamista, mut nyt alkaa kyl tuntua siltä, että haluis maalata kasvonsa Kylän väreillä tms. :D (Ja tästä tuli mieleen, et miten hienoa olis, jos järjestettäisiin irl vastaava tapahtuma, mihin vois sitten mennä paikalle katsomaan ja kuuntelemaan. Kyllä maksaisin siitä lystistä. <3 )
Zey
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Halima » 06.04.2017 22:40

Mahtavaa Zey kun oot noin fiiliksissä! <3 Mäkin oon, odotan jo tosi innolla ja toivon sormet ristissä ettei kukaan muu oo yhtä hullu ku minä ja lähde ehdokkaaksi! :D
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Halima » 12.04.2017 10:42

Hei oisko tää nyt sitte varmaa? Siis että mä pääsen edustamaan meidän hurjan aktiivista foorumia :P
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Nego » 12.04.2017 19:07

Mikäli on varmaa niin ilmoitelkaa mulle, jotta voin kertoa eteenpäin Thingymanille. :)

Sitten kun on varmaa, voit vaikka ilmoittaa siitä itse tässä ketjussa: http://www.mafiauniverse.com/forums/thr ... -Is-Now%21
Nego
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 13.04.2017 07:12

Ilmoittautuminen meni umpeen, eikä muita innokkaita ilmoittautunut, eli tällä mennään. Halima edustaa Kylää mestaruuspeleissä ja mä olen varalla. Eli nyt voi perustaa sen Haliman huutosakin ja väsätä vaikka Halima liput heiluteltavaksi kisojen ajaksi. ;)
Zey
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Nego » 13.04.2017 08:21

Onneksi olkoon, Halima! :)
Nego
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Halima » 13.04.2017 11:25

Hee, jee, jännää!

Pitää varmaan tehdä käyttäjätunnus tuonne foorumille?
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Violet » 13.04.2017 16:45

Oho, tämähän ehti mennä minulta kokonaan ohi, kun satuin olemaan intissä leirillä. En siten ehtinyt liittyä Haliman huutosakkiin, mutta seuraan sitten innolla Halimaa varsinaisissa kisoissa :)
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Violet
Mafioso

ViestiKirjoittaja Halima » 14.04.2017 00:13

Hiiohoo!

Se on nyt virallista ja minä olen meidän edustaja Championshipsissä. :) Mun varahenkilön eli Zeyn pitäisi myös käydä rekisteröitymässä tuonne forumille ja ilmoittautua tässä ketjussa: http://www.mafiauniverse.com/forums/thr ... -Is-Now%21 tai yksityisviestitse Thingymanille.

Sitten tuonne pitäisi kirjoittaa joku esittelyteksti, vapaamuotoinen mutta siinä voisi olla esimerkiksi oman foorumin pelaajien mielipiteitä minusta. Eli jos haluatte osallistua niin otan mieluusti vastaan ehdotuksia mitä voisin kirjoittaa mun esittelyyn. Mieluummin suoraan englanniksi, mutta suomeksikin käy, mä voin sitten kääntää englanniksi. :)
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Halima » 25.04.2017 21:10

Vähän uutisia. :)

Championshippeihin osallistuu (ymmärtääkseni) tänä vuonna 165 foorumia, eli enemmän kuin minään aikaisempana vuotena. Alkukarsintapelit alkavat aina maanantaisin aikavälillä 1.5. - 19.6. Alkukarsintapelien osallistujat (tai siis kuka pelaa missäkin pelissä) julkaistaan ensi yönä.

Jännää!
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Halima » 25.04.2017 21:25

Thingyman kirjoitti:UPDATE ON MAFIA CHAMPIONSHIP

Originally, the plan was for this season to feature 135 communities. We will now have 165 participating communities, which means that this season alone we will have more different communities represented than all other seasons combined. Approximately 60 communities are participating for the very first time. Of the returning communities, about a dozen of them are resending a previous representative, while the rest are all sending fresh faces.

As a result of how big this season has gotten, we'll have more games to look forward to than ever before. We will have 11 qualifying games, 2 wildcard games and 1 finale game = 14 games in total.

All kinds of communities are partipating. Besides the sites dedicated specifically to mafia, we have forums dedicated to popular entertainment, sports, poker, board games, online games, video games, role playing, LEGO, personality type testing, stick figure animations, science, atheism, music, mathematics, comics, students, etc. Some of these communities started playing mafia more than a decade ago; Others just started this year.

Despite this being a forum event, we will also have communities that play the game via various chat clients (Discord, Telegram, IRC, custom, etc.) and via webcam (with games often streamed on Twitch.tv). And not least, there are communities centered around mafia game variants that you can buy on Steam (Town of Salem and Throne of Lies).

This season will also have the biggest international scope yet. For the very first time we will have representatives from Romania, Hungary, Chile, Portugal, Ukraine and Czechia as well as our first person representing a Japanese community. We even have our first Native American.

In addition to this, we of course welcome back countries such as USA, Canada, Australia, United Kingdom, Denmark, Sweden, Norway, Finland, Germany, the Netherlands, Spain, Poland, Italy, Indonesia, South Africa and Ireland, meaning that we'll have more than 20 different countries represented in total.
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Halima » 26.04.2017 09:50

Sori, mä nyt spämmään täällä koko ajan. :D

Thingyman kirjoitti:GAME 3 @ MAY 8 (36/12 Phase Lengths w/ 4 PM EST deadline)

The first of 3 Euro games.

REPRESENTATIVE --- COMMUNITY
    .133 --- Rollspell.nu
    chrja --- PokerNet
    Cricket Umpire --- Planet Cricket
    Dixie --- Weerwolven van Wakkerdam
    Drogo --- Friendly Mafia Fun
    Franksa --- Hattrick.org (Hungarian)
    Graeham --- MMO Champion
    GUNNER --- GunsNFNRoses
    Halima --- Kylä
    Hunterschlumpf --- Hattrick.org (German)
    Klopp --- Świat Łukasza
    Mr10B --- Hattrick.org (Dutch)
    Shakerag --- Bay 12 Games
    The Must --- Lupus in Tabula
    trainingchamp --- Hattrick.org (Danish)
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Nego » 26.04.2017 11:14

Mä olen pelannut noista Chrjan ja Kloppin kanssa ja ainakin niiden perusteella oot hyvässä seurassa! Tuo on muuten suurella todennäköisyydellä juuri se peli, jonka minä järjestän. Saanpahan siten hyvän tekosyyn seurata sun peliäsi. ;)

Toivotan onnea kisaan!

Halimalle ja kaikille muillekin tiedoksi, että MU:lla on oma Discord-serveri, jossa voi tutustua ja jutella niin foorumin vanhojen partojen kuin uusien tulokkaidenkin kanssa. Kun pelit käynnistyvät, Discordiin tulee lisäksi oma Spectator Chat, jossa voi keskustella reaaliajassa meneillään olevista peleistä - se pidetään salaisena pelissä olevilta. Ihan vielä emme tiedä, miten se tätä vuonna toteutetaan, mutta siitä tulee infoa myöhemmin. Uskoisin, että MU:n sivustolla on tänäkin vuonna omat salaiset ketjunsa pelien seuraajille ja kuolleille pelaajille, mutta ne eivät ole välttämättä kovinkaan aktiivisia.
Nego
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Halima » 26.04.2017 13:14

Mä luin jostain tuolta sivustolta että Chrja oli palkittu parhaana kyläpelaajana. :D Toivottavasti mä en joudu pahikseksi!

Kiitos onnesta, sitä tarvitaan. Mulla ei onneksi oo mitään ennakkokuvitelmia jatkoon pääsystä, oon onnellinen jo siitä jos en tee itseäni ja Kylää ihan naurunalaiseksi! :)
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Nego » 27.04.2017 00:40

Juu, Chrja voitti vuonna 2015 äänestyksen parhaasta kyläläisestä. Mutta siitä on jo tosiaan kaksi vuotta. ;)
Nego
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Halima » 27.04.2017 09:42

Hah, mä voitin täällä parhaan kyläläisen tittelin muistaakseni vuonna 2011 ja oon vieläki siitä huisin ylpeä. Ei ne taidot mihinkään parissa vuodessa häviä, ja tuo foorumi on vähän isompi ja uskoisin että tasokkaampi kuin meidän. :D
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Halima » 29.04.2017 21:23

Viesti Thingymanilta otsikolla "Please share this with your community"

Thingyman kirjoitti:FINAL UPDATE

Your representative has been slotted into this game below.

GAME 3 @ MAY 8 (36/12 Phase Lengths w/ 4 PM EST deadline)
@.133 (Rollspell.nu)
@chrja (PokerNet)
@Cricket Umpire (Planet Cricket)
@Dixie (Weerwolven van Wakkerdam)
@Drogo (Friendly Mafia Fun)
@Franksa (Hattrick.org (Hungarian))
@Graeham (MMO Champion)
@GUNNER (GunsNFNRoses)
@Halima (Kylä)
@Hunterschlumpf (Hattrick.org (German))
@Klopp (Świat Łukasza)
@Mr10B (Hattrick.org (Dutch))
@Shakerag (Bay 12 Games)
@The Must (Lupus in Tabula)
@trainingchamp (Hattrick.org (Danish))

Do you wish to spectate and/or talk with players from other communities?
We have a big chat on Discord (300+ members) for those that want to spectate and talk about these games. The representatives will be added to this channel too after they die. Or if you just want to chat with people from other communities, we have a general chat too that is unrelated to the Mafia Championship.

1) CLICK HERE TO JOIN: https://discord.gg/zdeEhcg
2) Tag one of the red or blue people in the chat (write @Thingyman or @staff for example), let them know who you are and from what community, and they'll give you the necessary permissions to see the spectator channel. This is necessary to avoid the wrong people (the representatives and their backups) joining the channel.

You don't need to have Discord installed in order to join the channel, as there is a web version.

Do you want to have your own private community spectator chat?
This is definitely both allowed and encouraged. However, I ask that you please do everything possible to make this chat private and inaccessible to your representative, backup and your representative's opponents. It's important that your thoughts and comments don't influence the game. In other words, please don't post about the game in public threads -- this is very important.

Where do I get more info?
Refer to this thread: http://www.mafiauniverse.com/forums/threads/7692-Season-4-The-Time-Is-Now%21

This thread will tell you all the details about this season. It also includes the list of participating communities and their representatives.

If you need to get in contact with me, my Skype is "thingyman" and my Discord is "Thingyman#6075". From this point on I will be checking in less on the various sites. I will make sure to pop in again though when your representative's game starts and post a link :)
Halima
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Tietotoimisto