Jii kirjoitti:Erilainen kylä III
PJ jii
VPJ piikkisiili
Pelityyppi Erikoispeli (voittosäännöt, yötön)
Pelaajamäärä 9
Äänestystapa UÄ
Pelimode Zey :>
"Minä en jaksa enää! Tee tätä, tee sitä, suojele minua, pelasta minut, etsi pahis, saata meidät voittoon ja ole minun kuninkaani!"
"Sanopa muuta! Mäkämäkä, mikset kertonut tulostasi, miksi ennustit tuon, miksi suojelit väärää, miksi, miksi, miksi?"
"Turhauttavaa! Olemme ihan tavallisia kyläläisiä, siinä missä kaikki muutkin! En enää jaksa tätä erikoiskohtelua! En enää jaksa olla se, josta koko peli on kiinni. Se, jonka kuolema on automaattisesti häviö ja jonka pieni teko saattaa kaiken voittoon, ihan tuosta noin vaan!"
Erikoishyvikset valittivat kaikki yhteen ääneen. Kukaan ei tuntunut olevan tyytyväinen osaansa, Kylä oli muuttunut täysin mahdottomaksi paikaksi erikoishyvikselle elää. Asiaan tuntui olevan vain yksi ratkaisu.
"Jos häviäisimme ja kuolisimme ihan tahallaan? Jätettäisiin ne mokomat tavalliset tänne ihan yksin, ehkä ne sitten oppisivat, että ilman meitäkin voi pärjätä ja että ilman meitäkin on mahdollista löytää joukossamme lymyilevät ihmissudet ja mafiosot?"
"Oi! Kerrassaan mainio ajatus!"
Kauempana salakuunnelleet tavalliset kyläläiset eivät tukeneet tätä esille noussutta ajatusta. Elämä ilman erikoisia? Pitäisikö heidän etsiä pahikset aivan yksin? Ilman mitään voimia, ilman yhtään mitään? Kyllähän kaikki tiesivät, ettei tavallisilla kyläläisillä ollut aivoja nimeksikään, miten sellaisilla oltaisiin löydetty joukosta äärimmäisen taitavasti naamioitunut pahis? Pyh, hullujen hommaa.
"Hei, toverit. Entä jos yrittäisimme samaa taktiikkaa? Jos erikoishyvikset pääsisivät enemmistöön, ehkä he eivät tuntisi oloaan noin... Erikoisiksi, uniikeiksi. Ehkä hekin ymmärtäisivät olevansa osa kyläämme, osa tiivistä ja tasa-arvoista yhteisöämme!"
Kierros ja äänestys (UÄ)
Kierros kestää aina 4 vuorokautta, eikä pelissä ole öitä. Kierros päättyy ennaltamäärättynä aikana ja uusi kierros alkaa heti, kun PJ on laittanut iltaviestin näkyville, joka toimii samalla aamuviestinä.
Kierroksen aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Itseään ei saa äänestää. Ääntään saa vaihtaa kierroksen aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan. Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista. Kierroksen lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.
Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt
Kaksi kierrosta äänestämättä olleet poistetaan pelistä toisen kierroksen päätteeksi sen kierroksen äänestetyn mukana, eli hänelle haetaan varapelaaja. Ellei varapelaajaa löydy kahteen vuorokauteen mennessä, pelaaja tapetaan. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, lynkattavat antiaktiivit arvotaan. Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken kierroksen, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden kierroksesta. Ilmoitetun poissaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole äänestänyt kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy äänestää kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen kierroksen päätteeksi. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.
Kaikki antiaktiivisuuteen pudonneet pelaajat häviävät pelin automaattisesti. Aktiivisuus on siten suotavaa, joten harkitse peliin osallistumista, mikäli tiedät, ettet ehdi osallistumaan peliin kunnolla.
Hahmot
Hyvät
(Tavallinen kyläläinen, 6kpl) Tavalliset yrittävät äänestää omiaan ja saada erikoiset enemmistöön.
Pahat
(Pahis, 2kpl) Erikoishyvikset eivät enää millään jaksaisi enää olla Kylän edelläkävijöitä ja avaimia voittoon. Yrittävätkin siis tehdä kaikkensa, että juuri heidät asetetaan hirttolavalle kohtaamaan tuomionsa. Tuntevat toisensa sekä petturin ja voivat keskustella keskenään haluamallaan tavalla.
(Petturi, 1kpl) Superhypermegahyvis ei oikein tiedä, mitä ajatella meneillään olevasta tilanteesta. On selvää, ettei hän kuulu tavallisten joukkon, mutta onhan hän sentään niin upea ilmestys, ettei millään haluaisi kuolla. Yrittää saada kuitenkin toverinsa kuolemaan.
Voittaminen
Pahikset voittavat, kun he ovat kaikki kuolleet.
Hyvikset voittavat, kun heitä on hengissä yhtä paljon kuin pahiksia.
Petturia ei tarvitse tappaa pahisten voittoon.
Petturia ei lasketa hyvikseksi hyvisten voittoon.
Antiaktiivisuuteen pudonneet häviävät pelin.
Ilmoittautuneet
Hagrid
horaaneko, tavis
Iku, tavis
Jite, pahis
Kayu, tavis
Lunella -> Gomhog
Raegan
Valve, tavis
zeremi
Jii kirjoitti:1. kierros
Jälleen kerran kyläläiset olivat kokoontuneet keskelle pientä ja onnetonta kyläänsä. He tuijottivat toisiaan epäillen, kuten jokainen uuden pelin alettua, eihän nyt tässä vaiheessa vielä uskaltanut luottaa kehenkään. Tällä kertaa jokin tuntui kuitenkin olevan pahasti pielessä. Ilmassa ei haissut susi saati mafioso, eikä heidän joukossaan ollut ketään kuollutta. Nuori herra jii, kylän arvostettu pormestari, seisoi heidän edessään niin elossaolevana, kuin suinkin oli mahdollista, vaikka yleensä kaikki hänenkaltaisensa oltiin tapettu heti ensimmäisenä aamuna.
”Me haluamme kuolla.”
No se tuli nopeasti. Pieni joukko erikoishyviksiä astui varjoista, ja suorastaan rynni hirttolavalle hirttoköydestä fantasioiden. Ei kulunut kauaakaan, kun saman viattoman köyden kimpussa olivat myös tuiki tavalliset kyläläiset – jokin merkillinen asia oli saanut kaikki pelaajat haluamaan kuolla.
”Noh noh lapsukaiset, yksi kerrallaan. Jos teillä on noin kova hinku kuolla, astella hirttolavalle, mikä tapa nyt onkaan mielessänne, niin eihän tästä pelistä tule yhtään mitään”, jii selitteli silinterihattuaan samalla kiillotellen, ”Entä jos yrittäisimme ratkaista kinanne tuttuun tapaan äänestämällä? Siten jokainen pääsee toteuttamaan halujaan vuorollaan – jos muut sen siis sallivat.”
Väki rauhoittui ja mumisi hiljaa, osa nyökkäili päitään. Epäilyttävät ilmeet ja vedenpitämättömät alibit löysivät tiensä kyläläisten keskuuteen, puhumattakaan verisistä murha-aseista ja kaikista muista niistä asioista, millä he saisivat muiden epäilyt itselleen...
Poissa
Kayu 25.-31.7.
Äänestyspakot
-
1. kierros päättyy lauantaina 27.7 kello 21:00.
Hagrid kirjoitti:Ai katos, tämäkin alkoi :) Kiva päästä juonittelemaan, kannatti valvoa pitkään. Mut ei täs mitään herättynä ollaan mites muut?
Kayu kirjoitti:Kappas, alkoko tää jo .D no, hereilläpä olen, ja vieläpä aika ajoissa. Poissaolokin alkaa vasta kohta, eli jospas nyt yrittäsin pysytellä perillä tästäkin vielä sen päivän pari. On hirveen paljon töitä yrittää käsittää pelin idea, koska aivot ei suostu sisäistämään tietoa. Ihanaa.
Että moi vaan.
Iku kirjoitti:Huomenta vaan kaikille. Tämän pelin alkua onkin jo odotettu. Pelin idea on varsin mielenkiintoinen ja uskon että pelistä tulee mieleenpainuva. Kerronpa näin alkuun jo, etten ole tänään kovinkaan aktiivinen, mutta keskiviikkona olen taas täysillä mukana.
Uskoisin että käänteispsykologia tulee olemaan tässä pelissä kova sana, koska tavallisuudesta poiketen yritetään tappaa omaa puolta. Yöttömyys on myös hieman erikoista, mutta se selkeyttää peliä. Ääh. Tänne tarvitaan joku fiksumpi ja kokeneempi vääntämään peliteknillisyyksiä, koska en saa niistä mitään kauhean järkevää irti. zeremi! Jite! Horaa! Teitä tarvitaan!
zeremi kirjoitti:Iku: Kiitos kunniasta peliteknisyyksistä, vaikka en kyllä aina ajattele kaikkea loppuun asti tai osaa ottaa kaikkea huomioon (kuten muutamassa viime pelissä on käynyt). :D
Itsekin ilmoittelen olevani nyt hereillä. Aijon myös panostaa tähän peliin, ku viimenen meni aika antiaktiivisesti ja pitäähän tätä "aktiivisimman" pelaajan roolia yrittää pitää yllä, muutenhan se on turha ja tekopyhä titteli. :D
Sinäänsä teknisyyksistä itellä ei ole muuta sanottavaa kuin se, että pitää huomioida paljon, miten eri pelaajat suhtautuvat toisiinsa. Tarkoituksenahan pelissä on siis saada ittensä näyttämään niin hyvikselle, että muut äänestävät sut pihalle. Käänteiskäänteisseteistä on vaikea arvioida etukäteen. Kuitenkin pahikset tietää toisensa ja voi sepittää toisistaan niin hyvis- kuin pahisvibaa, joten sitä kautta itsessään saadaan mitään hyötyä. Tosin pelaajien kertomat hyvis- ja pahisvibat toisistaan on avainasemassa sitten jos ja kun eka pahis tippuu pelistä. Tälleen alkuun on vaikea antaa luottoa tai pahisvibaa. Ekana päivänä en myöskään usko pahisten lähtevän kovinkaan voimakkaasti äänestämään toisiaan, koska se tietäisi automaattista häviötä. Mahdollisesti pahisten äänestäminen toisiaan on luultavasti huono taktiikka, koska tällöin linkittäytyminen on todella selvä.
Eipä mulla muuta tähän väliin. Nyt nukkumaan yövuoron jälkeen. :)
Valve kirjoitti:Hereillä ollaan!
Piristävää, että pahiksiin osumattomuus on tässä pelissä juhlinnan arvoinen asia :D Mä en ole kyllä vieläkään suoraansanottuna sisäistänyt tätä peliä, vaikka oon yrittänyt, kun mun aivot menee solmuun tästä nurinkurisuudesta... Tätä ei voi kyllä verrata normaaliin juonariin mitenkään :D
Periaatteessahan tässä pelissä voi olla rohkeampikin epäilysten ja äänien suhteen, kun "putoamisvaaraa" ei ole. Toisaalta luulisi pahisten yrittävän olla esillä mahdollisimman paljon, sillä huomion itseensä kiinnittäminen on aika hyvä tapa saada itsensä putoamaan nopeammin. Vai onko sittenkään? Äh, taas aivot meni solmuun!
Jite kirjoitti:Eli siis näköjään porukalla on vaikeuksia sisäistää koko pelin nurinkurisuus. Helpotetaampa urakkaa hieman, kertaamalla lyhyesti, mistä on kyse. Käytännössähän tässä voidaan ajatella, että meillä on iso lauma he yrittävät tappaa omiaan voittaakseen. Ja heitä vastassa on vapaamuurarit, jotka koittavat sulautua laumaan, ja tulla lynkatuksi ison lauman sijasta. Ja he siis voittavat kuoltuaan. Käytännössä tästä voi vetää lyhennelmän, että hyviksillä ja pahiksilla on toistensa voittoehdot.
Itse ainakin ajattelisin tässä tilanteessa, että peliteknisyydet sekoittavat ainoastaan jokaisen pääkopan, yksinkertaistetaan tätä pähkäilyä hieman, ja todetaan vain, että pelataan käytännössä muuten normaalisti, mutta äänestetäänkin päivän lopuksi sitä hyvismäisintä :3 Paitsi että ilman sitä yötappoa todellakin voi olla hieman rohkeampi niiden sanojensa kanssa, mutta on silti varottava niitä jonkin verran. Virheliikkeethän tarkoittavat pahimmillaan pelissä loppuun asti junnaamista.
Lunella kirjoitti:Hereillä minäkin. En ole ikinä tämäntyyppistä peliä pelannut, joten mullakin meni hetki sisäistää pelin idea. Hyvikseen osumisen todennäköisyys on melko suuri, mutta koska pahiksia on vain kaksi (+petturi), niin harhalynkkauksia ei saisi tulla kuin maksimissaan sen kerran (tai kaksi kertaa, jos osutaan petturiin).
Itse en muuten usko, että pahiksia saa kiinni sen perusteella, onko ne äänekkäitä, hiljaisia vai siltä väliltä. Se riippuu niin paljon pelaajan irl-menoista yms. että minun mielestä ei sovi jättää yhtään ketään epäilyksettä vain sen vuoksi, kuinka aktiivinen pelaaja on.
horaaneko kirjoitti:Terve pirpanat! _〆(。。)
Nopeaa heräilyä. c: Varotan nyt sitten jo tässä vaiheessa että oon ma, ke ja pe hiljaa 8-15 ja ti&to 9-17. Pääsen silloin enintään nopeasti lukaisemaan viestejä cuz of kesätyöt. >""<
Oon muistaakseni kerran pelannut ennen tällaista peliä mutta taisin olla antiaktiivi kun en siitä muista yhtään mitään. Mutta siis ideana tää on tosi mahtava! Harmi että pelin kokoa jouduttiin pienentämään mutta toisaalta, tällaisessa pelissä se ei paljon haitanne. Pieneltä porukalta edellytetään sit vaan enemmän aktiivisuutta.
Iku, turha multa odottaa peliteknisyyksiä. XD Oon niissä niin surkee että naurattaa.
Hmmm, zeremin peliteknisyydet oli vähän sellaista liibanlaabaa, tuon nyt tajuis kuka vaan. Oletko pahis joka yrittää näyttää hyvikseltä puhelemalla kuin perushyviszeremi?
Erm, Violet, en tiedä tuosta, tietty huomion kiinnittäminen niin että vaikuttaa hyvikseltä, mutta kaikenmoinen älämölö "trolol äänestä mua jee!" varmaan vaan karkottaa äänestäjiä.
(lol ihan kun puhusin politiikasta täällä xD) Siis kun se periaate on kummaltakin osapuolelta vaikuttaa mahd. hyvismäiseltä, jos mä(kään) nyt olen oikein käsittänyt. :D
Jiten eskariopeilu (jee) vähän hämmentää, mutta on ihan hyvä neuvo että kaikkien tulisi vaan käyttäytyä normaalisti. Hyvisten kun ei tartte esittää mitään mutta pahisten pitää ja siinä jo yksi mahis saada pahiz kiikkiin.
Jebo, ei nyt muuta, nukkumaan----»
zeremi kirjoitti:horaaneko kirjoitti:Hmmm, zeremin peliteknisyydet oli vähän sellaista liibanlaabaa, tuon nyt tajuis kuka vaan. Oletko pahis joka yrittää näyttää hyvikseltä puhelemalla kuin perushyviszeremi?
Vai olenko vain perushyviszeremi?
horaaneko kirjoitti:Siis kun se periaate on kummaltakin osapuolelta vaikuttaa mahd. hyvismäiseltä, jos mä(kään) nyt olen oikein käsittänyt. :D
Oli peli mikä vaan, niin aina kaikki yrittää näyttää hyviksiltä. :D
horaaneko kirjoitti:Jiten eskariopeilu (jee) vähän hämmentää, mutta on ihan hyvä neuvo että kaikkien tulisi vaan käyttäytyä normaalisti. Hyvisten kun ei tartte esittää mitään mutta pahisten pitää ja siinä jo yksi mahis saada pahiz kiikkiin.
Periaatteessa, jos kaikki yrittää pelata kuten ennenkin, niin eihän sillä hyviksenä näyttäytymisellä ole mitään virkaa. Sen kuin vertailee sitten edellisiin peleihin ja tekee omat johtopäätökset? :D
Valve kirjoitti:Jite: Joo, ehkä parasta, ettei ala yön pimeinä tunteina miettiä tän pelin peliteknisyyksiä sen syvemmin... Olennainen juttu tätä peliä lienee tämä: siinä missä tavallisessa pelissä pahisten on käytävä jonkun hyviksen kimppuun ja käännyttää muut pelaajat tätä vastaan, tässä pitäisi saada oma pahistoveri näyttämään tapettavalta. Paitsi jos pahikset yrittää saada hyviksiä näyttämään liian hyviksiltä eli pahiksilta... eiku... Eli paras pelata vaan niinku normaalisti!
Horaaneko: Tarkoitit varmaan minua, kun Violet ei ole mukana tässä pelissä ^^ ja olen samaa mieltä siitä, että "jee tappakaa mut niin hyvikset voittaa!"- huutelu ei taida toimia :D
zeremi kirjoitti:Valve: Tässä pelissä pitää olla kyllä tosi tarkkana, miten luottoa annetaan ja mihin suuntaan.
Mietin, että tekisinkö samanlaista taulukkoa kuin Sis Veneficassa? Se helpotti seurata linkityksiä. :)
Iku kirjoitti:Tämä "päivä" venähti hieman matikan kokeen takia. Sitten kun tuli viimein tauko, jumituin piirtämään erään pikkutytön kanssa ja 10min sisällä on taas oltava tunnilla.
Jite onnistui tiivistämään pelin idean tosi hyvin, kiitos! Lunellan pointti käyttäytymisestä on myös hyvä.
Mietit valve aiemmin, että tällä kertaa omien epäilyjen kanssa voi olla rohkeampi, miten uskot tämän vaikuttavan peliin?
zeremi tee vaan! Kaikki taulukot ym. on tosi kivoja ja selkeyttävät älyttömästi. Harmittaa että itellä ekat päivät menee näin älyttömän kiireisiksi.
zeremi kirjoitti:Iku: Täytyy yrittää tehä semmonen. //OFF// Matikan tunti keskellä kesää? :D //OFF//
Raegan kirjoitti:Huomenia, minäkin heräsin! Vitsit että ootan tältä peliltä paljon, idea on ihan huippu. Ehkä vähän vaikea sisäistää aluksi mutta eiköhän tämä tästä. :) Vaikein ehkä saada alkuun, kun ei ole juuri peliteknisyyksiäkään pohdittavana.
++Iku
Hagrid kirjoitti:Hahhah, kiitti, Jite tosta sun demonstraatiosta, sillä mun pää oli pitkään ullalla tän pelin ideasta. Mut joka tapauksessa: Mun mielestä Jite ja Iku vaikuttaa hyvismäisiltä, ja jos oikein ymmärsin niin hyvismäisimmät pitää saada ulos :O Eli annan ääneni Jitelle.
++Jite
Jii kirjoitti:Väliaikalaskentaa
1 Iku (Raegan)
1 Jite (Hagrid)
Poissa
Kayu 25.7. - 31.7.
1. kierros päättyy lauantaina 27.7 kello 21:00.
horaaneko kirjoitti:Zeremi, jaa, sitä mä en voi tietää onko siellä peruszeremi vai pahiszeremi. :) Toisaalta uudemmat viestisi ovat vaikuttaneet rennommilta aka hyviszeremiltä, mutta olet vaan saattanut oppia viime pahispelistä muuttamaan tyyliäsi, so cannot say. Tuo, että aiot tehdä samanlaisen listauksen kuin pahispelissäsi, voisi olla sellaista "enhän mä nyt tekis samaa asiaa ku viime pahispelissäni jos olisin nyt pahis!" -piiloviestintää. (eikös tuo ollut meidän se yhteinen pahistelu? Think so.)
zeremi, tuo olikin vaan ihan perus nyrkkisääntö eikä taktiikka. Mutta noinhan se on.
Oho, sori Valve. xD En oo vielä tottunut sun nickiin!
Öhhhhhh Raeganin ääni?? Petustelut olis hauskoja yms.
Hagridin äänikin tuli aika puun takaa. Kun ollaan puhuttu tässä että yrittääköhän pahikset äänestää kavereitaan, niin käyttikö jompikumpi heistä ehkä käänteispsykologiaa ja päätti tehdä juuri niin?
Oonks se vaan mä vai onko tän pelin alku ollu jotenkin erikoisen sopuisa? (vaimikäsesananyon) Kaikki on vaan silleen "jee oot kiva oot aika hyvis kiitos kun teit sitä ja tätä" :D
zeremi kirjoitti:horaa: Listaus selkeytti peliä tosi paljon ja siitä näki helposti kaikkien äänet ja mietteet, joten miksi semmosta ei voisi tehdä?
Tosiaan äänet tuli vähän puun takaa. Raeganista on paha mennä sanoo mitään, kun ei edes perustelua antanut, mutta vois kyllä olla aika riskialtista äänestää pahistoveriaan heti alkuun ilman perusteluja. Hagrid puolestaan antaa luottoa Jitelle, koska Jiten heräämisviesti oli luotettavin (piti Jiteä hyvismäisimpänä), mikä omasta mielestäni kuulostaa kyllä yhtä tyhjänpäiväseltä kuin Raeganinkin ääni. Ite kyllä ehkä uskoisin, että molemmat, Raegan ja Hadrig vois olla hyviksiä, koska pahiksena vois olla aika riskiä toimintaa noin pienillä perusteilla äänestäminen. Siitä luottoa siis molemmille hiekan jyvän verran. Äänestyksen kohteista, Ikusta ja Jitesta, on turha mennä heittämään arviota, mutta jos jompikumpi paljastuu pahikseksi, niin kyllä pitäisin äänestysparia aika vahvasti myös pahiksena tai petturina, joka voi äänestää vähän rohkeemmin omia tovereitaan.
Iku kirjoitti:Hagrid, juu, olet ymmärtynyt oikein. Kuten horaneeko mainitsi peli on tosiaan lähtenyt sopuisasti käyntiin, ehkä pelin pienuuden takia, mutta ainakin henkilökohtaisesti pidän siitä. Tulen varmaan muistamaan aina ekan kylän pelini alussa vallinneen tunteen, miksi kaikki ovat niin kylmiä toisisaan kohtaa, vaikka oikeasti tulevat hyvin toimeen keskenään. Ei juonittelupelien tarvi olla kylmiä, vaikka kaikki epäilevätkin toisiaan. Sitten takaisin tähän peliin.
Olisi tosiaan kiva kuulla perusteluja reaganin ja Hagridin äänille. Voit sanoa pitäväsi enemmän irc-peleistä kuin foorumi-peleistä, mutta se ei herätä keskustelua, ellet sitä perustele. Sama pätee tähän peliin, juonittelupelejä pelatessa keskustelu on pelin kannalta lähestulkoon elinehto.
Hora. Listaukset kuvaavat todella hyvin ja selkeästi pelaajan mielipiteitä toisista pelaajista, enkä itse kyllä näe zeremin toiminnassa mitään piiloviestintää. Jos hän uskoo veneficassa käyttämänsä listaustavan toimivan parhaiten, en usko että päätökseen vaikuttaa hänen roolinsa kyseisessä pelissä. Mikä saa sinut uskomaan että listaustapa linkittyy pelattavana olevaan rooliin? Ja minkälainen tapa on mielestäsi paras omien mielipiteiden esittämiseen?:D
Lunella kirjoitti:zeremi kirjoitti:Äänestyksen kohteista, Ikusta ja Jitesta, on turha mennä heittämään arviota, mutta jos jompikumpi paljastuu pahikseksi, niin kyllä pitäisin äänestysparia aika vahvasti myös pahiksena tai petturina, joka voi äänestää vähän rohkeemmin omia tovereitaan.
Mutta linkittyisivätkö pahikset niin suoraan toisiinsa? Petturi tosiaan voi toimia vähän rohkeammin joo, mutta silti. Jos esim. Iku paljastuisi nyt pahikseksi, niin eikö ole aika selvää, että ainakin osa epäilyistä silloin kääntyy Raeganin suuntaan ja muut pelaajat eivät niin helposti lähde häntä äänestelemään poiskaan?
Perustelut äänille olisi silti kiva saada. <:
Ja tuosta pelin sopuisuudesta. Luulen, että sopuisuus voi osin johtua siitäkin, että tällä kertaa äänestetään pois hyviksiä, joita on enemmän kuin pahiksia > tulee tunne, että peli olisi jotenkin helpompi, kun todennäköisyys osua oikeaan on suurempi > ei stressata niin paljoa. :D
Jite kirjoitti:Lunella kirjoitti:zeremi kirjoitti:Äänestyksen kohteista, Ikusta ja Jitesta, on turha mennä heittämään arviota, mutta jos jompikumpi paljastuu pahikseksi, niin kyllä pitäisin äänestysparia aika vahvasti myös pahiksena tai petturina, joka voi äänestää vähän rohkeemmin omia tovereitaan.
Mutta linkittyisivätkö pahikset niin suoraan toisiinsa? Petturi tosiaan voi toimia vähän rohkeammin joo, mutta silti. Jos esim. Iku paljastuisi nyt pahikseksi, niin eikö ole aika selvää, että ainakin osa epäilyistä silloin kääntyy Raeganin suuntaan ja muut pelaajat eivät niin helposti lähde häntä äänestelemään poiskaan?
Noinhan stereotyyppinen pahis toimisi? Itse ainakin uskoisin pahisten nimen omaan välttelevän linkittymistä pelin tässä vaiheessa, jos yksi saadaan pois, niin on todennäköistä, ettei pahista poisäänestäneillä olisi ainakaan parina seuraavana päivänä kovinkaan suurta todennäköisyyttä päästä pelistä pois.
Ja tuosta pelin sopuisuudesta. Luulen, että sopuisuus voi osin johtua siitäkin, että tällä kertaa äänestetään pois hyviksiä, joita on enemmän kuin pahiksia > tulee tunne, että peli olisi jotenkin helpompi, kun todennäköisyys osua oikeaan on suurempi > ei stressata niin paljoa. :D
Joo, hyvisjahti pahisjahdin sijasta totta puhuen on hauskaa vaihtelua :D
Raegan kirjoitti:horaaneko kirjoitti:Oonks se vaan mä vai onko tän pelin alku ollu jotenkin erikoisen sopuisa?
On, erittäin sopuisa, kukaan ei sen suuremmin motkottanut mun äänestä. :D Yleensä tällaisilla äänillä saadaan vähän eloa peliin mutta nyt se ohitettiin aika lailla olkia kohauttauen. :( Vaikka aika mutuntuntumalla vielä tietysti mennään, mun mielestä Ikun viestit oli sellaisia hyvismäisiä "liibanlaaboja" -niin kuin asian hienosti ilmaisit. Tuntuu omituiselta äänestää omasta mielestä hyvismäisintä mutta eiks se tän pelin pointti ollut? :D
Mistä päästäänkin siihen että tätä peliä on oikeesti aika vaikea saada käyntiin. Kun normipeleissä joku epäilee jotakuta vaikka jostain ihan pienestä, mihin toinen puolustautuu ja kenties sit muutkin osallistuu väittelyyn, silloin on puhepaketti valmis. Tässä pelissä kaikki on valmiita kuolemaan mikä johtaa siihen ettei kukaan oikeen puolusta itseään - peli on aika rauhallista ja no - hiljaista. Toki meidän on varmaan melko helppo osua hyvikseen ekalla kierroksella mutta entä toisella, jos puhetta ei ole juuri syntynyt? Pitäiskö keksiä meille joku "tehtävä"? Esim. jokainen kertoo miksi juuri hänen pitäisi kuolla seuraavalla kierroksella. Onko ihan tyhmä idea? Jos ei, onko jotain ideoita "tehtäväksi"? Ja pointtihan ei siis ole viedä huomiota muulta keskustelulta mutta että ois jotain lisämaustetta. Mitä sanotte?
Iku kirjoitti:Reagen, Ainakin minä pidän tuota ihan hyvänä ideana. Toki hieman huolestuttaa se että pelaaminen menee pelkästään päivän kysymykseen vastaamiseen ja sitten ajatellaan että on tehnyt oman osuutensa ja istutaan tuppisuuna nurkassa. Ainoa kysymyksien ulkopuolella syntyvä keskustelu on ne muutama aktiivista jotka kokeilevat herätellä muita. Onko sinulla konkreettisia ideoita miten tälläiselta tilanteelta voidaan välttyä, vai toivommeko vain ettei näin kävisi? Olen samaa mieltä että hiljaisuus ei edistä peliä lainkaan.
Kysymykset on oikeastaan ihan kivoja ja ainakin niiden pohjalta saa loistavasti tilastoa ihmisten mielipiteistä ja asenteista. Tuo esimerkki kysymys miksi minun pitäisi kuolla on jotenkin huvittava. Tulee mieleen livemafia, jossa porukka kuuntelee järjestyksessä kaikkien puollustuspuheet ja siirtyy seuraavaan jos puhe ei ole liian epäilyttävä. Tällä kertaa vain vastaaminen olisi vaikeampaa, koska kaikki haluavat kuolla, mutta itseään ei saa tyrkyttää liikaa tai liian vähän ja silti uskon kaikilla elävän sisällään kipinä: en halua kuolla vielä vaan jatkaa pelaamista vielä pari päivää. (Tulee niin mieleen kirjekyyhkyt.):D
zeremi kirjoitti:Jite kirjoitti:Lunella kirjoitti:zeremi kirjoitti:Äänestyksen kohteista, Ikusta ja Jitesta, on turha mennä heittämään arviota, mutta jos jompikumpi paljastuu pahikseksi, niin kyllä pitäisin äänestysparia aika vahvasti myös pahiksena tai petturina, joka voi äänestää vähän rohkeemmin omia tovereitaan.
Mutta linkittyisivätkö pahikset niin suoraan toisiinsa? Petturi tosiaan voi toimia vähän rohkeammin joo, mutta silti. Jos esim. Iku paljastuisi nyt pahikseksi, niin eikö ole aika selvää, että ainakin osa epäilyistä silloin kääntyy Raeganin suuntaan ja muut pelaajat eivät niin helposti lähde häntä äänestelemään poiskaan?
Noinhan stereotyyppinen pahis toimisi? Itse ainakin uskoisin pahisten nimen omaan välttelevän linkittymistä pelin tässä vaiheessa, jos yksi saadaan pois, niin on todennäköistä, ettei pahista poisäänestäneillä olisi ainakaan parina seuraavana päivänä kovinkaan suurta todennäköisyyttä päästä pelistä pois.
Lunella: Enkös mä juuri tuota samaa selittänyt? Jos esimerkistä Iku tippuu, niin Raegania pidettäisiin pahiksena/petturina, jolloin loogista, pelin sääntöjen puitteissa, on jättää äänestämättä Raegania.
Jite: Niin mäkin luulisin, mutta aina on mahis, että pahikset käyttää sitä hyväkseen, koska täällä on jo ainakin kolme sanonut sitä, että linkittäytyminen turhan riskialtista.
Raegan: En mä ite oikeen pitäis tommosta päivän kysymysgalluppia kovinkaan toimivana. Iku tuokin siihen erään syyn miksi.
Iku: Oon samaa mieltä sun kanssas siitä, että itsensä tyrkyttäminen tuskin suosii ketään ja onhan se aina kiva olla pelissä pidempään mukana pohtimassa kuka se pahis on, kun pelissä ollessa siihen voi vaikuttaa, toisin kuin kuolleena. Tässä pelissä on kuitenkin loppupeleissä tarkoitus uhrautua tiiminsä puolesta, joten jokainen voi toimia omalla tavallaan "petturina". :D
Raegan kirjoitti:Iku kirjoitti:Toki hieman huolestuttaa se että pelaaminen menee pelkästään päivän kysymykseen vastaamiseen ja sitten ajatellaan että on tehnyt oman osuutensa ja istutaan tuppisuuna nurkassa.
Ajattelin tätä kyllä ja viittasin siihen tuolla viimeisellä lauseellani ettei sen ole tarkoitus viedä huomiota muulta keskustelulta. En usko että kysymyksiin vastaaminen menisi siihen - kun ottaa huomioon pelin koon. Olettaisin että se on lähinnä suurempien pelien ongelma, missä on muutama aktiivinen ja loput keikkuvat taustalla, jolloin kysymykseen vastaaminen tuo näennäisaktiivisuutta. Nyt meitä on vain 9, mikä helpottaa selkeästi koko pelin hahmottamista ja siihen osallistumista muullakin tavoin kuin kysymyksiin vastaamalla.
Eikä kysymyksen siis tietenkään tarvitse olla se "miksi juuri minä", vaan teiltä kyselinkin olisiko parempiakin ehdotuksia tarjolla. :)
Valve kirjoitti:Iku: Vaikea kysymys! En osaa vastata tuohon.
Raegan kirjoitti:Mistä päästäänkin siihen että tätä peliä on oikeesti aika vaikea saada käyntiin. Kun normipeleissä joku epäilee jotakuta vaikka jostain ihan pienestä, mihin toinen puolustautuu ja kenties sit muutkin osallistuu väittelyyn, silloin on puhepaketti valmis. Tässä pelissä kaikki on valmiita kuolemaan mikä johtaa siihen ettei kukaan oikeen puolusta itseään - peli on aika rauhallista ja no - hiljaista. Toki meidän on varmaan melko helppo osua hyvikseen ekalla kierroksella mutta entä toisella, jos puhetta ei ole juuri syntynyt? Pitäiskö keksiä meille joku "tehtävä"? Esim. jokainen kertoo miksi juuri hänen pitäisi kuolla seuraavalla kierroksella. Onko ihan tyhmä idea? Jos ei, onko jotain ideoita "tehtäväksi"? Ja pointtihan ei siis ole viedä huomiota muulta keskustelulta mutta että ois jotain lisämaustetta. Mitä sanotte?
Miksei nytkin voisi epäillä jotakuta pahikseksi, puollustautua ja väitellä? Vaikka suurempi rooli tässä pelissä on hyvisten "pois päästämisellä", ei se poista sitä mahdollisuutta, että voisi yrittää bongata pahiksia. En suoranaisesti vastusta tai kannata tuota ehdotustasi tehtävistä, jos sinua kiinnostaa kuulla muilta pelaajilta perusteluja siitä, miksi juuri heidät pitäisi äänestää pois, niin senkun kysyt, ja kaikki jotka haluavat vastata vastaavat :D
horaaneko kirjoitti:Jei, viikonloppu, datailun kaunista kulta-aikaa.
zeremi kirjoitti:horaa: Listaus selkeytti peliä tosi paljon ja siitä näki helposti kaikkien äänet ja mietteet, joten miksi semmosta ei voisi tehdä?
Kuka kielsi tekemästä sitä? :D Kunhan analysoin. Älä vie hernettä liian lähelle naamaa, sen voi vetää nenään!
Hm, ite en kyllä menis antamaan luottoa vaan tuon takia, että äänestivät rohkeasti. Pahistaktiikat on kulutettu puhki ja aina keksitään jotain uutta, ja asiaa vain yhdeltä kannalta katsominen on vähän haitallista. Tuosta äänitempusta menisin sanomaan että pahis tai hyvis, who knows.
Iku, ha, joo, nykysin tunnutaan olevan vielä kylmempiä peleissä. :D Se on varmaan vaikuttanut muhunkin joka olin ennen silleen "jee pelataan yhdessä ootte kivoja halataan ^___^;;" (no, kärjistetysti) Ha, no joo. Sitten heti jos jotkut kaveeraa niin ne on pahiskavereita tai muuten vaan outoja. Siihenhän se menee kun pelejä pelataan liian pitkälle, ei kai sille mittään mahda.
Iku kirjoitti:Hora. Listaukset kuvaavat todella hyvin ja selkeästi pelaajan mielipiteitä toisista pelaajista, enkä itse kyllä näe zeremin toiminnassa mitään piiloviestintää. Jos hän uskoo veneficassa käyttämänsä listaustavan toimivan parhaiten, en usko että päätökseen vaikuttaa hänen roolinsa kyseisessä pelissä. Mikä saa sinut uskomaan että listaustapa linkittyy pelattavana olevaan rooliin? Ja minkälainen tapa on mielestäsi paras omien mielipiteiden esittämiseen?:D
No listaus tietenkin!
En mä siinä listauksessa mitään pahismaista näe vaan siinä, että zeremi otti listausjutun esille juuri sen jälkeen kun olin häntä epäillyt kuin todistaakseen, että tekee saman jutun kuin viime pahispelissään, joten järkevällä käänteispsykologialla ajatellen eihän hän nyt olisi pahis. Mikä puolustuspuhe zeremin puolesta tämä ny oli? :D
Mm, "stressitön" peli on kyllä ihan kiva. Sitten kun puhuttiin tuosta, että epäilyt eivät johda mihinkään kun kaikki haluaa vaan pudota, niin totta kai ne johtaa! Itse asiassa tässä pelissä voi tulla epäilyjen kohteelle vielä tukalampi olo: kun sua topicissa epäillään pahikseksi, sua ei äänestetä, ja sitten on hauskaa katsoa miten yrität saada ihmiset äänestämään sua. En todellakaan usko että pelistä on tulossa tylsä.
Raeganin kysymysjuttu oli miun mielestä ihan hyvä. Eihän nyt yhdellä kysymyksellä pelaajia antiaktiivisuuteen ajeta, tai sitten on kyllä luottamus vähissä pelaajien keskuudessa. :D Mun mielestä jotain tuollaista kysymys, yms, -tyylistä aktivoimista voisi olla joka pelissä - jos ei hyötykäytössä, niin ainakin viihteeksi.
Iku kirjoitti:Tuo esimerkki kysymys miksi minun pitäisi kuolla on jotenkin huvittava. Tulee mieleen livemafia, jossa porukka kuuntelee järjestyksessä kaikkien puollustuspuheet ja siirtyy seuraavaan jos puhe ei ole liian epäilyttävä. Tällä kertaa vain vastaaminen olisi vaikeampaa, koska kaikki haluavat kuolla, mutta itseään ei saa tyrkyttää liikaa tai liian vähän ja silti uskon kaikilla elävän sisällään kipinä: en halua kuolla vielä vaan jatkaa pelaamista vielä pari päivää. (Tulee niin mieleen kirjekyyhkyt.):D
Just tämän takia tuo kymysysjuttu kiinnostais, koska tuotaisiin vähän lifemafiaa peliin! Ja ihmisten puheita on aina hauskaa kuunnella. Uskon tosiaan myös tuohon, ettei kukaan ihan oikeasti halua kuolla heti alussa, siis mielellään. Totta kai siinä vaiheessa kun ääniä aletaan latoa, niin äänestettävä varmaan on mukisematta.
Ha, zeremi, kysyithän itsekin eräässä yksäripelissä ihmisiltä puolustuspuheita! Eikö ees semmonen kiinnostais? :D
Hmhm. Pelaajista. zeremiä en halua äänestää, hän on epäilyttävä. Iku häiritsee, ei epäilytä mutta on jotenkin jännä. (upeatanalyysit.fi) Raegan tuntuu semihyvismäiseltä, Lunella on neutraali ja Valve kanssa. Jitestä mä en saa (taaskaan) selvää. Hagrid on Hagrid. xD Jajajajajaja Kayu taitaa olla poissaololla or something. Mjuu. Raeganille olisi varmaan tällä hetkellä menossa ääni, koska äänesti tosiaan ekana ja otti aktiivisesti kantaa asioihin (oli tuo oma ehdotuskin) Toisaalta sitten taas ei tekisi mieli äänestää näitä aktiivikansalaisia. :D Mut mää vielä mietin.
zeremi kirjoitti:horaaneko kirjoitti:Ha, zeremi, kysyithän itsekin eräässä yksäripelissä ihmisiltä puolustuspuheita! Eikö ees semmonen kiinnostais? :D
Miten mä kysyin puolustuspuheita, kun en epäillyt mun viestissäni ketään. Kysyin kaikilta vain kantaa omaan rooliinsa, en syyttänyt missään. :D
horaa: Mitä tarkoitat sillä, että Hagrid on Hagdrid? :D
Hagrid kirjoitti:Hagrid on hagrid? Lihava, pitkä ja parrakas vai hömelö ja eräjorma vai sympaattinen, kiltti ja ystävällinen? Pitäisikö ottaa loukkauksena - ei vaiskaan.
Teen itsekkin tähän jonkinmoisen listauksen.
Iku: Neutraali
Jite: Hyvismäinen
Lunella: Neutraali
zeremi: Hyvismäinen
horaaneeko: Hyvismäinen
Valve: Neutraali
Raegan: Saattaa olla pahis
Hagrid: hagridmainen
Päivän kysymys: Ketä pidätte eniten pahismaisena? Mikä on teidän lempi piz.. eiku siis... Ja joku vois selvetää onko tässä kaksi pahista vai vapaamuurarit.
horaaneko kirjoitti:zeremi, mis puhuttiin mistään syyttämisestä? :0 Ja puhuin siis siitä kun kysyit ihmisiltä että "miksi juuri sinua ei tulisi tappaaa?" (or smthng), eiks se oo iha sama asia ku tää
Mä en jaksanu laittaa niin monesta että "x on xmäinen, y on neutraali, en saa tästä selvää" joten neutraali-sanan korvaten, Hagrid on Hagrid. :D
horaaneko kirjoitti:Siis hä, mikä tuo Hagridin vika kysymys oli? Pelissä om 2 pahista+petturi eikä yhtään vapaamuuraria... Meniks multa nyt jotain ohi?
Jite kirjoitti:Horaaneko: Hagrid taisi sekoittaa pahikset vapaamuurareihin mun aikaisemman selitykseni vuoksi, koska käytin koko termiä. Käytännössä pahikset ilman tappotaitoa ovat kuin vapaamuurareita, paitsi että ovat pahoja :D
Mun on paha vastata tohon Hagridin kysymykseen siitä kuka on oikeastaan pahismaisin, suurin osa on tavalla tai toisella neutraaleja. Silmiini on kuitenkin osunut kaksi pelaajaa, joita pidän hyvismäisinä, horaaneko ja Iku. Ikua ajattelen sen vuoksi, että hänen kirjoituksistaan tulee hyvin erilainen fiilis kuin normaalisti Ikun peleissä. Tai sitten pelityyli on vain vaihtunut niin paljon lyhyessä ajassa, etten huomaa jekkua. Halusi kuitenkin pysyä pelissä hieman aikaa mukana, en pysty näkemään syytä, miksi pahis haluaisi tehdä sen. Uskoisin lähinnä viimeisen syyn takia atm, että olisi enintään petturi. horaanekoa taas ajattelen hyviksenä aika lailla kommenttiensa vuoksi, ja hän on ollut myös yksi suurimmista peliä johtavista voimista. Ja hagridin toiseen kysymykseen, olen kebabihmisiä :D
Jite kirjoitti:horaaneko, se on mustakin melkein sama asia, mutta toisin kuin yksäripelissä, sen on vaikeampi ampua hyviksiä kuolettavasti jalkaan, kuten lopulta siinä kävi.
Hagrid kirjoitti:Aijaa. Kato muistan että joku olis puhunu vapaamuurareista nii sitä ajattelin, mut hyvä että siihenki tuli selvyys. Mul o nyt 2 prosenttia akkua että siks tää viresti on näin lyhyt hehe.
Jii kirjoitti:Väliaikalaskentaa
1 Iku (Raegan)
1 Jite (Hagrid)
Poissa
Kayu 25.7. - 31.7.
1. kierros päättyy tänään kello 21:00.
Iku kirjoitti:Viimeinen tunti alkaa taas kohta ja ope ei takuulla päästä meitä etuajassa, joten tämä taitaa olla viimeinen viestini tälle päivällä.
Hagridin päivän kysymykseen vastaus on erittäin vaikea, koska en näe ketään selvästi pahismaisena. Horaneeko pistää silmään ehkä eniten, mutten voi sanoa häntä siltikään oikein pahismaiseksi.ääh. En tiedä.
Reagen, Constuckissa nähtiin viimeksi miten lisämausteeksi tarkoitettu listaus joka päivä muuttui peliä halliksevaksi ja söi keskustelua aika paljon. (Ainakin itse muistelisin postanneeni lähinnä listauksia.)
Hora, se ei oikeastaan ollut mikään zeremin puollustus puhe vaan halusin enemminkin tietää kätkeytyykö listausten ja roolien välille kytköksiä mielestäni. (En ole vielä koskaan ehtinyt tutkia kunnolla tätä wikin ja hautausmaan kanssa, mutta joskus vielä teen sen.:D)
Sitten pientä listan poikasta.
Kayu on isottelemassa muualla...
Valve tuntuu aavistuksen verran hyvikselle, koska tuntuisi että pahikselle kynnys jättää kysymykseen vastaamatta olisi korkeampi, kuin hyvikselle.
Horan luonnehdinta Hagrid on Hagrid pitää kyllä hyvin paikanssa. En tiedä ketään toista pelaaja joka pelaisi samalla tavalla kuin hän. Hagrid on neutraali.
Horaneeko pelaa jotenkin jännästi, en oikei tiedäu onko se positiivista vai negatiivista tai mistä tuo tunne juontaa juurensa, joten sijoittaisin hänet toistaiseksi neutraaleihin.
Jite sen sijaan vaikuttaa paljon rennommalta kuin tavallisesti ja viesteistä saa positiivisen kuvan. Pidän häntä hyviksenä.
Olen pahoillani, mutta muista pelaajista minulla ei ole mitääm selkeää mielipidettä ja tässä tulee älytön kiire tunnille, niin tämä jäi vähän kesken. :(
zeremi kirjoitti:horaaneko kirjoitti:zeremi, mis puhuttiin mistään syyttämisestä? :0 Ja puhuin siis siitä kun kysyit ihmisiltä että "miksi juuri sinua ei tulisi tappaaa?" (or smthng), eiks se oo iha sama asia ku tää
Logiikka menee näin. :)
syytös -> puolustuspuhe
kysymys -> mielipide
Joten jos olen kerran kysellyt puolustuspuheita, pitäis olla ensin syytöksiä. Näin ollen sun olettamas oli väärässä ja korjasin sitä. :D
horaaneko kirjoitti:Siis hä, mikä tuo Hagridin vika kysymys oli? Pelissä om 2 pahista+petturi eikä yhtään vapaamuuraria... Meniks multa nyt jotain ohi?
Luulen, että Hagrid viittas vapaamuurareilla siihen, että pahikset tietää toistensa roolin. Ja kun voittosysteemi on päinvastainen, niin voiko ajatella, että pahikset on vähän kuin vapaamuuraripari? Sinäänsä logiikka ei toimi tässä, koska vapaamuurarit yrittää yhdessä löytää pahikset (tässä pelissä siis toistepäin eli hyvikset) ja äänestää niitä ulos, mutta pelin idea on saada itsensä ulos. Eli pahikset != vapaamuurit. (!= tarkoittaa erisuuri)
Hagrid kirjoitti:Päivän kysymys: Ketä pidätte eniten pahismaisena?
Mä en osaa epäillä vielä ketään. Hagridista itestään en osaa sanoa myöskään mitään. En taida olla ees pelannu hänen kanssa ennen (kait?). Normaalisti siis äänestän varmaankin vasta huomenna, kun on oikeesti jotain materiaalia, jota pohtia.
horaaneko kirjoitti:Hm, Hagridin erehdys vaikuttaa puhtaasti hyviksen mokalta. Totta kai tässä voi olla kyse taktikoinnista ja hyvispointsien keräilystä sillä että esittää ettei tiedä mitä rooleja pelissä on, mutta sitten on kyllä hyvin toteutettu taktiikka. Oikeestaan tuon takia voisin laittaa
++Hagrid
Hm, Jitellä aika vahva mielipide, ettei usko Ikua pahikseksi vaan yhden kommentin takia. Ite en näe vielä hirveen hyvismäisenä mainintaa hengissä pysymisestä, koska se on käyny varmasti mielessä kaikilla ja siitä on vaan luonnollista puhua. Ikusta näin niinku yleisesti en osaa vieläkään sanoa.
Iku, joo, huomaan itekin että pelaan eri tavalla, mulla tulee mieleen esim koko ajan heittää jotain sarkastista läppää pohdinnan väliin. xD Että joo en tiiä mistä johtuu, mulla menee varmaan IRL paremmin tai jotain.
Ah, zeremi, tuo selvensi paljon!
zeremi kirjoitti:++Jite
Jii kirjoitti:Kierros on päättynyt. Tuli yllättävää menoa, niin viesti tulee tuossa 23-24 aikaan kunhan pääsen koneelle, olkaa hyst siihen asti.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.