Mummoleirillä tapahtuu - huligaaninuoret häädetty!

Mummoleirillä tapahtuu - huligaaninuoret häädetty!

ViestiKirjoittaja Mus » 13.11.2013 12:39:37

Pelattu aikavälillä: 25.6 - 14.7.2013

Zey kirjoitti:Mummoleirillä tapahtuu

PJ: Zey
APJ: horaaneko :)
VPJ: Vampire :)
Pelaajamäärä: 12
Pelityyppi: Peruspeli
Äänestyssysteemi: UÄ
Pelimode: Lotz :)

”Mmmmmm!” yksi mummoista mumisi kovaan ääneen. Kun kukaan ei kiinnittänyt häneen huomiota, hän mumisi hieman lisää ja hieman kovempaan ääneen: ”MMMMMMMM!” Silloin kaikki katsoivat mumisijamummoa. Saatuaan muiden huomion, mummo kyyneleet silmäkulmissa avasi suunsa ja osoitti sormella suutaan.
”Hänellä ei ole tekohampaitaan!” yksi mummoista kiljaisi pitkän hiljaisuuden jälkeen. Hän hymyili leveästi onnellisena siitä, että oli tajunnut mitä toinen tarkoitti.
”Aaa..”, kuului kaikkialta.
”Missäköhän ne mahtavat olla? Kyllä minullakin meni viime tiistaina tekohampaani hukkaan – vai oliko se sittenkin maanantaina? Kauniit ja rohkeat kyllä tuli sinä päivänä... Kuitenkin, minä löysin ne sitten radion vierestä!” yksi mummoista kertoi. Kaikki mummot ryntäsivät radion vierestä katsomaan, mutta siellä ei ollut kadonneita tekohampaita.
”Silloin kun lapsenlapseni Teemu, se Karin poika, oli meillä viikonloppua viettämässä, minä hukkasin tekohampaani. No Teemu fiksuna poikana löysi ne sitten peilin edestä. En kyllä vieläkään muista miksi mahdoin ottaa ne pois peilin edessä..”, toinen mummo muisteli. Kaikki mummot ryntäsivät katsomaan peilin edestä, mutta siellä ei ollut kadonneita tekohampaita.
”Kun minä joskus hukkasin tekohampaani, minun toinen mieheni – se siis jolla oli sitä reumaa ja verenpaine koholla – löysi ne pesuhuoneesta”, kolmas mummo selitti tärkeänä. Kaikki mummot ryntäsivät taas kerran katsomaan, mutta eipä tekohampaita löytynyt pesuhuoneestakaan.
”Eivät ne kyllä ole missään”, neljäs mummo totesi. ”Aivan varmasti ovat jotkut huligaaninuoret vieneet! Enää nuoret eivät kunnioita vanhuksia! Minun lapsenlapseni, 15-vuotias Niina on kyllä aivan eri luokkaa. Niin huomaavainen ja avulias aina.”
”Etsitään huligaaninuoret! Aivan varmasti ne odottavat jossakin lisää tilaisuuksia napata tekohampaamme! Ne ovat aivan varmasti naamioituneet sulautuakseen joukkoomme!” kuului huuto.
”Mitäpä jos äänestäisimme siitä, kenen uskoisimme olevan huligaaninuori? Sitten illalla, iltakahvin aikaan katsoisimme, että ketkä ovat eniten ääniä saaneet. Sitten voimme kokeilla otta heiltä hampaat irti! Jos hampaat eivät lähde irti, häädetään moinen huligaaninuori pihalle sateenvarjon avulla.”
”Mutta jos hampaat lähtevät irti, niin nehän täytyy puhdistaa erityisen hyvin”, eräs mummo vastusteli.
”Mutta jos me saamme sillä tavalla huligaaninuoret kiinni, on se sen arvoista”, kuului vastaus. Ja niin oli päätetty. Mummot ja huligaaninuoret olivat nyt sodassa keskenään.

Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin -- Nimi Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.

Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan nimet mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Erikoishahmot laittavat jokaiseen yöviestiinsä kaksi nimeä. Ensimmäinen on kyseisen yön kohde, seuraava varanimi. Tämä varanimi ei siis ole mikään virallinen, vaan mukana ainoastaan siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimi annetaan PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun vuorokausi on umpeutunut (aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi). Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, menettely riippuu erikoishahmosta:
Pahikset: Tappavat sen, jota joku heistä viimeksi on äänestänyt.
Suojelija: suojelee viimeisintä aiemmin suojelemaansa, johon hänellä on mahdollisuus. Jos tällaista hahmoa ei ole, arvotaan suojeltava niiden kesken, joita ei ole äänestetty lainkaan kahden edellisen päivän aikana.

Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Kaksi kierrosta äänestämättä olleet poistetaan pelistä toisen päivän iltana sen päivän äänestetyn mukana, eli hänelle haetaan varapelaaja. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitetun poissaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole äänestänyt kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy äänestää kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen päivän iltana. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.

Roolit:

Hyvikset:


Kutoja mummo: Yksi mummo otti mukaan kutomapuikot ja villalankaa. Niinpä hän muiden nukkuessa istuu jonkun vieressä ja kutoo lapsenlapsilleen villasukkia. Mikäli huligaaninuoret yrittävät ottaa mummon vieressä nukkuvalta tekohampaat, mummo pistää kutomapuikoillaan huligaaninuorten takapuoleen, mikä säikäyttää heidät. Mummo ei kuitenkaan viitsi kuunnella saman ihmisen kuorsausta peräkkäisinä öinä, eikä hän nyt itseään puolusta. (Suojelija, ei saa suojella ketään kahta kertaa peräkkäin, eikä itseään.)

Silmälasimummo: Eräs mummo pakkasi mukaansa silmälasit! Joku yö hän ottaa lasit hienosta pussukasta, pistää ne päähänsä ja lähtee katsomaan muita leirillä olevia henkilöitä. Lasiensa avulla hän tunnistaa onko henkilö mummo vai huligaaninuori. Koska huligaaninuoren mummo näyttää aivan tavalliselta mummolta, ei silmälasimummo tunnista häntä. (Kertakäyttöinen ennustaja, näkee tarkkuudella hyvis/pahis.)

Kahdeksan tavallista mummoa, jotka nukkuvat öisin ja päivisin jahtaavat huligaaninuoria.

Pahikset:

Huligaaninuoret: Kaksi huligaaninuorta päätti tulla mummoleirille mukaan pilaamaan mummoleirin. Päivisin he näyttävät mummoilta hienojen asusteiden ja maskeeraustensa takia ja yrittävät käyttäytyä kuten mummot käyttäytyvät. Yöksi he riisuvat maskinsa ja lähtevät hetken nukuttuaan viemään joltakin mummolta tekohampaat. He voivat keskustella toistensa, sekä toisen huligaaninuoren mummon kanssa jollakin yksityisellä tavalla. (Pahikset.)

Voittotavat:
Hyvikset voittavat kun pahikset ovat kuolleet.
Pahikset voittavat kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.


Mukana: (12/12)
Carm - 1.yö, tavallinen mummo
horaaneko - 1.päivä, tavallinen mummo
Dreamer - 3.päivä, huligaaninuori
Jite - 4.päivä, huligaaninuori
Isch - 2.päivä, tavallinen mummo
Heliodora - 3.yö, tavallinen mummo
Verra -> Iku
Violet
Suru - 2.yö, silmälasimummo
piikkisiili
Upin työttömyyskassa
Hagrid


Zey kirjoitti:1.aamu:

Aamulla varhain mummot heräilivät ja kipittivät sitten yhteiseen keittiöön. Osalla oli papiljotit vielä päässä, joillakin oli villasukat jalassa, mutta kaikilla kolotti kahvihammasta. Kahvihammas oli se taianomainen hammas, jonka varjolla mummot pyrkivät juomaan kahvia, vaikka lapsenlapset haluaisivat vielä touhuta kaikkea muuta kuin katsella kahvia juovaa mummoaan.

Kun mummot olivat pari kupillista kahvia juoneet, lehdestä selailleet tv-ohjelmat (kauniit ja rohkeat olivat tietysti ympyröity kuulakärkikynällä) ja vaihtaneet muutaman sanasen lapsistaan ja lapsenlapsistaan, oli aika käydä häätämään huligaaninuoret pois leiristä.

Poissa:
Ei kukaan :)

Äänestyspakkoja:
Ei ole :)

Päivä alkaa nyt ja päättyy lauantaina, 29.6. kello 21.00.


Violet kirjoitti:Hereillä ollaan. Toivottavasti tästä tulee aktiivinen peli.


Upin työttömyyskassa kirjoitti:Havahdun sängyn pohjalta tokkuraisena ja raahaudun pöydän luo aikomuksenani laittaa tuuletin päälle.
Sitten kahvia hakemaan!


piikkisiili kirjoitti:Violet: Mitä tekisit jos pelistä ei tulisi aktiivinen?

12 pelaajan peleistä on alkanut tulla yhä yleisempiä, mutta ei ne vielä perusmalli ole. Reportterin merkitys ainakin kasvaa, koska ei ole petturia ja pahikseen osuminen on vähäsen todennäköisempää (päästä vedetty arvio). Reportteri voisi tulla kolmantena päivänä esille, jos suojelija on elossa. Neljäs päivä on kuitenkin viimeinen päivä, kun pahikset voisi saada kiinni ja sitä ennen reportterin olisi hyvä tehdä tarkastuksensa. Ei haittaisi kolmannen päivän etsintöjä, jos reportteria ei tarvitsisi silloin miettiä.


Violet kirjoitti:piikkisiili: Heräteäänestelisin hiljaisia pelaajia joko materiiaalin avulla, tai materiaalin uupuessa random.orgilla.


Suru kirjoitti:Moi kaikille, kiva päästä pitkästä aikaa pelailemaan. o/ /me kohentaa kukkahattuaan ja vilkuttelee etenkin Ischille, Dreamerille ja Hagridille, joiden kanssa ei aiemmin ole pelannut. Tai olen pelannut tyyliin puolikkaan päivän... :D

piikkisiili puhuu reportterista, mutta pelissä meillä taitaa olla itse asiassa kertakäyttöinen ennustaja. Imo se muuttaa ennustamisen luonnetta jonkin verran - kun tuloksia ei tarvitse heti ölistä ääneen jos se ei sopivalta tunnu, voi ennustaja keskittyä rauhassa ennustamiseen. Mun mielestä ei ole ehkä kauhean järkevä määritellä tarkasti että minä päivänä ennustaja tuloksensa kertoo: helpointa lienee, että ennustaja käyttää omaa järkeään ja ennustaa valitsemastaan henkilöstä silloin kun sopivalta tuntuu. Tällä missataan myös ikävystyttävä peliteknisyyksien jauhaminen topickissa. :D


piikkisiili kirjoitti:Violet: Uskoisitko muidenkin pelaajien tekevän samoin?

Suru: Joo noissa rooleissa on tosiaan eroa, mutta en jaksanut kirjoittaa kertakäyttöinen ennustaja :p. Ennustaja toki tekee itse päätöksensä, mutta asettelin tuossa kannattavaa maksimirajaa esilletulon suhteen. Mistäs haluaisit puhua :)?


horaaneko kirjoitti:Huomentapäivää! Pelaajalista näyttää erityisen kivalta koska on uusia pelaajia (no, ainakin hagrid2 :D) ja myös monta joiden kanssa ei ole pitkään aikaan tullut pelattua koska he ovat mummoilleet jossain synkissä luolissaan. C:

Se on kyllä vähän tämmöisten pienien ja aika tavallisten pelien ongelma, ettei puhuttavaa oikein aluksi löydy. Peliteknisyydetkin on vähän sellasta tuhat kertaa käytyä paksua puuroa. Ennustajan esilletulossa kannatan toista tai kolmatta päivää koska niin kuin piikkis jo ihanasti laskikin eikä mun kerrankin tarvinnut vaivautua, viimeinen mahdollinen kiinnisaamispäivä pahiksille on tuo 4. päivä. Näin pienessä pelissä kuitenkin erikoisen kuolemisriski on paljon isompi joten ainakaan viimeiseen päivään en sitä jättäisi. Mut siis totta kai pahistuloksen saadessa esiin vaan.

EPPA on niin ihanan nostalginen että mie haluun käyttää sitä. Tosin sitä pitää hakata ainakin viissataa kertaa että sieltä tulee jotain oikeasti toteutettavaa. No mut ei se haittaa.

"Ota pelaajalistan viides pelaaja ja kysy häneltä, millaista taktiikkaa hän aikoo käyttää tässä pelissä." Mutta koska viides pelaaja on Isch joka on lähettänyt 3 viestiä ja käynyt Kylässä viimeksi 3.6. niin tuskin tulee vastaamaan tähänkään. Ajattelin aluksi että voisin heräteäänestää häntä samalla jos se inspiroisi puhumaan, mutta jos pelaaja ei edes käy Kylässä, niin mitäpä se ääni hyödyttää.

Joten otetaan seuraava pelaaja! ++Heliodora, vastaa kivaan EPPAan.


Violet kirjoitti:piikkis: Uskon, että jotkut pelaajat alkavat äänestämään, jotta saataisiin puheenaihetta. Itse en vielä ala heräteäänestämään, sillä ei heräteäänestä ole niin paljoa hyötyä, jos pelaaja ei ole tajunnut pelin alkavan.


piikkisiili kirjoitti:Violet: Eli jos peliin ei tule keskusteltavaa olet valmis herätysäänestämään. Oletat, että keskustelua syntyy, jos joku muu herätysäänestää. Et itse halua heräteäänestää, jotta huomio ei kiinnittyisi sinuun?


Violet kirjoitti:Mikä herätysäänen idea on? Pakottaa toinen puhumaan. Jos joku henkilö ei ole käynyt kylässä vähään aikaan, niin mitä hyötyä tämän herätysäänestämisestä on? Todennäköisesti pelaaja ei vain ole tajunnut pelin alkavan, ja tulee lähettämään herätysviestin kun tajuaa pein alkaneen. Herätysääniä voin antaa pelissä jo heränneelle, mutta hiljentyneelle pelaajalle, jonka heräteäänestämisestä voi syntyäkkin tuloksia.

Ja sitten on vielä se mahdolisuus, että erikoishahmo tippuu saamiinsa heräteääniin. Ajatteliin ottaa tämänkin esille, kun viime pelissäni kävi näin.


Violet kirjoitti:horaa, Heliodora ei ole nyt tavattavissa. Katsoin ylläpitäjien ilmoitustaulun, ja siellä luki:

Heliodora kirjoitti:Heliodora leireilee 22.6-1.7


horaaneko kirjoitti:Oho, niinpäs näkyy. P: --Heliodora

Piikkis, puutuit Violetin vastaukseen siitä mitä tämä tekisi jos peli ei olisi aktiivinen. Teidän pienen keskustelun päätteeksi heräsi mielenkiinto, mitä itse tekisit jos peli ei olisi aktiivinen? Mietit, eikö Violet uskalla äänestää koska se herättäisi huomion häneen päin, mutta olisitko itse valmis tekemään näin pelin aktivoimiseksi?

Oon muuten ainakin hiljempaa, ellen kokonaan poissa loppuviikon huomisesta lähtien. En oo vielä varma että laitanko poissaolon koska saatan välillä päästä koneelle, eli katsellaan. Mutta hiljempaa oon ainakin. :D


piikkisiili kirjoitti:horaaneko: Tekisin niin kuin nytkin, mutta olenhan minä joskus randomääniin ja provosointiin muutenkin tukeutunut. Violetilla oli hyvää pohdintaa herättelyäänistä, mutta hänen eka viestinsä melkeinpä ärsytti.


Jite kirjoitti:Piikkis, mikä asia Violetin ensimmäisessä viestissä oikein ärsytti? Musta se näytti aivan tavalliselta heräilyviestiltä.

Tässä olikin taas Työttömyyskassa mukana, ja pari uutta pelaajaa (Hagrid2, btw eikö kyseinen nikki ole kylän sääntöjen vastainen, muistaakseni nikissä ei saanut olla numeroita? Niin, ja Dreamer)

Oikeastaan Dreamerin nikki kuulostaa niin herkulliselta, että hänen herättelynsä kuulostaa hauskalta idealta ;) Toivon, ettei hän tule elämään nikkinsä mukaan.

++Dreamer


piikkisiili kirjoitti:Jite: Se että toivotaan aktiivista peliä, mutta ei tehdä asialle mitään. Ehkäpä juuri ärsyttävyyttä lisäsi, että tuohon on tullut törmättyä. Toki ekana viestittelijänä se on vähän hankalaa (ja roolin suhteen tehdä mitään suoraa johtopäätöstä, koska tuon ei tarvitse roolista riippua), mutta senpä vuoksi ajattelin kysellä häneltä tilanteesta, että mitä voisi sitten tehdä.


Carm kirjoitti:Heippa! Öhöm.

Pahoittelen kovasti, että mulla jää osallistuminen vähän vähemmälle ainakin näin alkupelistä, mutta mulla on tällä hetkellä aivan kamalasti tekemistä koko ajan. En oikein ehdi koneella istuskella, mikä on kyllä mun elämässä aika ennenkuulumatonta. D: Mukava kuitenkin, että peli alkoi, johan tätä saikin odotella! Vanhat mummelit ovat mun mielestä oikein herttaisia (paitsi silloin, kun eivät tahdo olla), joten teemakin on söpö kuin mikä.

Herättelyäänistä sen verran, että ne voisivat olla vähän hyödyllisempiä, jos äänen muassa vaikka kysyisi herättelemältään pelaajalta jotain. Ainakin näin kuvittelisin. Jos äänen saanut pelaaja tulee topiciin sanomaan "hereillä ollaan!" niin eihän siitä kamalasti saa irti. Näin niinku tuohon Jiten herättelyääneen viitaten. Itse en herättelyääniä juuri harrasta enkä ole niiden vaikutusta tilastoinutkaan, joten saatan toki olla hakoteillä.


Upin työttömyyskassa kirjoitti:Hei jälleen! Ovatko pelien alut ennen olleet näin hiljaisia? Vai tuntuuko minusta vain, että tämä peli tarpoo todellista mummovauhtia? Miksi en osaa leipoa pullaa? Olenko huono mummo, häpeä lapsenlapsilleni ja taakka kansantaloudelle?

En ymmärtänyt Violetin herättelypolitiikkaa. Ajatusleikitään! Jos pelaaja on tajunnut pelin alkaneen, miksei luottaa siihen, että tämä kyllä puhuu kun tällä on asiaa, aikaa ja aukoton teoria pelin pahiksista? Luotathan kuitenkin siihen, että heräämättömät tulevat puhumaan heti, kun huomaavat pelin alkaneen. Yhtä hyvin he voivat vilkaista peliä, mutta todeta, että sitä asiaa, aikaa tai aukotonta teoriaa ei ole. Jos he sen sijaan näkevät itselleen osoitetun äänen, voi tarve hakata sormillaan näppäimistöä kasvaa edes hitusen. Molemmilla ryhmillä.

Piikkisiili käyttää erikoishahmojen nimiä kovin liberaalisti. Eikö se nyt kuitenkin olisi ihan olennainen seikka, ettet vaikkapa uusille pelaajillemme väitä pelissä olevan reportteria kun meillä onkin kertakäyttöinen ennustaja? Jaksamisongelma korjaantuu energiajuomalla. Sitä ostamaan nyt. Vai oliko kyseessä kenties tarkoituksellinen harhautus ja yritys aiheuttaa sekaannuusta? Minulla on alkava dementia, mutta tässä iässä se onkin normaalia. Ei kai sinullakin ole?

Jite huomasi pelin tärkeimmän asian eli että minä olen mukana. Moi Jite!

Horaaneko sekoili Heliodoran kanssa EPPA:sta napatulle kysymyksellä, ja perui äänensä kiireesti, kun asiasta huomautettiin. Mikseihän hän osoittanut kysymystä nyt vuorollaan jollekin muulle? Ilman ääntä tarvittaessa, jos hän pelkäsi että ei ehdi perua sitä enää. Jokainen on vastuussa varastamastaan purkasta ja sitä ei pidä vältellä!
Hän myös kertoi äänen perusmisen jälkeen äkisti, että mahdollisesti hiljenee. Jännittävää. Tämä peli on kuitenkin aika hiljainen, joten vähäinen viestimäärän mahdollinen aleneminen tuskin nousisi heti huomion keskipisteeksi. Hätävarjelun liioittelua ja oman nahan suojelua etukäteen?
Carm kertoi myös kiireistään. Tällä oli myös ihan hyvää matskua päivän kuumasta puheenaiheesta eli herättelyäänistä.

Joku pitää tappaa huomenna, joten ehdotan että yritetään käynnistää äänestely. Ilahdun, jos joku saa sen suuren oivalluksen häijyläisistä, mutta sitä odotellessa yritetään sillä materiaalilla, mitä on. ++horaaneko

Etiäpäin, sanoi mummo lumessa!


horaaneko kirjoitti:Upi, ajattelin ettei se enää olisi kovin sitä EPPAa jos kysyisinkin viidennen sijaan seitsämänneltä tai kuudennelta. :D No okei, kysytään sitten sinulta: lue kysymys joka on tarkoitettu aluksi Ischille ja sitten Heliodoralle ja vastaa siihen. Lisäksi mulla on Ihan Oikea syy hiljaisuudelle: vietän kavereiden luona loppuviikon.

Olen samaa mieltä Carmin kanssa, pelkkä herättelyääni on aina vähän tylsä. Usein se saa herätyn pelaajan vaan sanomaan sen tutun "moi oon hereillä oon kiireinen be back later" ja sitten taas hiljennytään. Jos herättelyssä on kysymys, pelajan pitää puhuakin jotain ja se voi innostaa tätä myös puhumaan muuta.

Miksi Upi muuten oletat pelin hiljaiseksi vain sen perusteella että peli on alkanuy hissukseen. En pidä tuollaisesta pessimistisyydestä. :(


piikkisiili kirjoitti:Ajattelin äänestää Violetia tuon herättelyääni jutun takia, mutta ei sitten jos kerran poissaolo on.

Upi: Olisin kieltämättä voinut huomioida uudet pelaajat, mutta en näe tuossa voineen aiheutua vahinkoa, koska mietin nuo kantani kertakäyttöisen kannalta. En ole koskaan energiajuomaa maistanut enkä aiokaan.

Horaaneko: Kuinka vakavasti otit Upin äänen?


Zey kirjoitti:Välilaskenta:

Äänet:
1 Dreamer (Jite)
1 horaaneko (Upin työttömyyskassa)

Dreamer on tippumassa ensin saadulla äänellä.

Poissa:
Vampire 1.7. - 16.7. [VPJ]
Violet 28.6. - 29.6.

Äänestyspakot:
Ei ole :3

Päivä päättyy huomenna kello 21.00. Siihen saakka saatte puhella :>


horaaneko kirjoitti:Piikkis, otin sen semivakavasti. Upilla on muistaakseni aika matala kynnys äänestämiseen, mutta ei kuitenkaan tunnu harrastavan täysin turhaan äänestelyä. Tuo "aloitetaan äänestely" -teema kans puhuu sen puolesta ettei niin vakava. Mutta niin vakava kuitenkin että koin tarpeelliseks puolustautua. :>

Piikkis, jos oikeasti epäilet Violetia, niin miks poissaolo estäisi äänestämistä?


piikkisiili kirjoitti:horaaneko: Olit vain varsin leikkimielisen oloinen puolustautuessa. Violetia vastaan perustelut eivät ole kuitenkaan ole niin kummoiset, että hänen olisi pakko pudota. Hän ei voisi reagoida ääneen ja mahdollisesti tarpeentullen kertoa olevansa erikoishahmo.


Upin työttömyyskassa kirjoitti:Kaikki mukaan vatsatanssiin! Wuuuuuuuuuu!

horaaneko kirjoitti:Upi, ajattelin ettei se enää olisi kovin sitä EPPAa jos kysyisinkin viidennen sijaan seitsämänneltä tai kuudennelta. :D No okei, kysytään sitten sinulta: lue kysymys joka on tarkoitettu aluksi Ischille ja sitten Heliodoralle ja vastaa siihen. Lisäksi mulla on Ihan Oikea syy hiljaisuudelle: vietän kavereiden luona loppuviikon.

Mielestäni takerrut varsin epäoleelliseen asiaan, kun pitää kysyä nimenomaan viidenneltä kun EPPA niin määrää. EPPA ei ole edes mummo vaan kärttyisä vaari. Tai lehmä pellolla, pyhä tai ehkä ei. Maitoa siitä ei kuitenkaan saa ja se itkettää.
On myös erikoisjännää, että kysyttäessä heität herättelykysymyksesi nimenomaan minulle – ettei syy vain olisi se, että satuin epäilemään sinua? Mistä tälläinen reaktio? Eikö olisi ollut peliä edistävämpää herätellä jotakuta, joka EI ole kirjoittanut pelin pisintä viestiä ja ole parhaillaan ainoa muilla kuin herättelyäänillä jotakuta äänestänyt?
Mutta koska olen niin ihana höpönassukka, voinhan vastatakin: taktiikkani on pitää hauskaa ja napata pahikset!

Pointti ei muuten ollut hiljaisuutesi (mahdollinen) syy vaan se, että pidit tarpeellisena siitä niin mainita ja näin etukäteen suojella itseäsi.

Miksi Upi muuten oletat pelin hiljaiseksi vain sen perusteella että peli on alkanuy hissukseen. En pidä tuollaisesta pessimistisyydestä. :(
Korjaan, että kyseessä ei ole pessimistisyys vaan realismi. Jos peli on alkanut hissukseen, ei silloin julisteta että kylläpä nyt on aktiivista pelissä! E-hei kuule. Hiljainen se silloin on, ja tässä pelissä oli ennen viestiäni tullut sinä päivänä 0 (nolla) viestiä ja edellisenä 1 (yksi) aiemminkin kaikkien puheenaiheet olivat peliteknisyydet ja herättely.

piikkisiili, mikä on yleinen kantasi siihen, miten paljon annat poissaolojen suojella epäilyttäviä? Onko sinulla muita epäiltyjä kuin Violet vai aiotko olla äänestämättä kokonaan, kun hän on poissa?

Jite, jos Dreamer jatkaa uniaan, pidätkö vai perutko äänesi?


piikkisiili kirjoitti:Upi: Ei minulla yleistä kantaa ole, mutta en ainakaan ratkaisevina päivinä anna sen vaikuttaa ja siitä ollaan vielä ekana päivänä kaukana. Ajatukseni oli katsoa nousisiko jotain muuta esille ja tällä hetkellä se on sinun äänesi horaanekolle. Olisin valmis pudottamaan hänet Dreamerin sijasta, koska herättelyääneen on mälsä pudottaa ja horaanekon puolustautuminen iski silmään (tuo leikkimielisyys ja nuo manitsemat asiasikin kävi mielessä). Sitten vähän alkanut mietityttää Suru, joka arvosteli keskustelun alullepanoa, mutta ei ole sitten tullut tarjoamaan korvaavia vaihtoehtoja.


Suru kirjoitti:Pelien antiaktiivisuus kyllä tuntuu olevan asia, johon edes tarmokkaan vineämisen voima ei auta... Tällä hetkellä olen erityisen huolissani, kun 1/3 pelaajista on käynyt paikalla kuka milloinkin. (Verra 2.6., Isch 3.6., Dreamer 22.6. ja Hagrid 19.6.) Toivottavasti he muistavat ilmonneensa peliin, köh. Mutta siis pahimmassa tapauksessa nämä "ratkaisevat päivät" voivat koittaa hyvinkin pian. Turha optimismi on siis syytä asetella siististi viikattuna narikkaan jo ihan siksikin, että tässähän sortuu harrastamaan matikkaa tämmöisiä miettiessään...

Mitä herättelyääniin tulee, niissä ikuinen ongelma on ollut juurikin nämä "moi moi olen hereillä älkää tappako" -viestit. Ehkä herättelyäänikulttuuri vielä joskus jalostuu siihen, että ääni poistetaan, kun heräteltävältä on saatu sisällökäs ja muutenkin hieno viesti. Toisaalta monesti lyhyt ölähdyskin on parempi kuin ei mitään ja nostaa herätellyn henkilön pahimmasta kastista vain seuraavaksi pahimpaan. Usein pelissä kun ensimmäisinä päivinä on joku (tai joitakin) jotka eivät ole sanoneet yhtään mitään. x)

Mun on jotenkin aika vaikea päästä näissä 12 pelaajan peleissä kiinni alkuun, varsinkin kun tässäkin on nyt tosiaan ollut suhteellisen hiljaista. Oikeastaan mikään ei ole sillai suunnattoman epäilyttävää - tuo piikkiksen ennustaja/reportteri -sotku on oikeastaan ainoa sillai paremmin mieleen jäänyt asia. Upi on oma riemukas itsensä, horaaneko kritisoi Upia pessimistisyydestä ja on sosiaalinen. (Joskin olen vähän itse skeptinen sen suhteen, että tuo hiljaisuus olisi nyt ollut joku suuri salaliitto, pari riviä lyhyessä viestissä ja that's it. :D) Violet ja Carm puhuvat herättelyäänistä.

Mitähän suurta draamaa tässä nyt keksisi illaksi, että peli heräisi enemmän henkiin... :D


Jite kirjoitti:Upi: Hyvä kysymys. Dreamer on profiilinsa mukaan käynyt Kylässä viimeksi 22.6. Ääneni vuoksi olisi tämän takia siis heräämätön putoamassa. Kaiken lisäksi horaanekolla on yksi ääni, ja poistamalla oman ääneni asettaisin heränneen pelaajan, jota en edes pidä henkilökohtaisesti epäilyttävänä, kuolemantuomion alle. Jos siis poistaisin tässä vaiheessa ääneni, laittaisin käytännössä tahtomattani horaanekon vaaraan. Omasta mielestäni kuitenkin aktiivinen pelaaja on aina hyviksille arvokkaampi asia kuin kuin randomilla heräteäänillä heitetty pakaste. Tässä vaiheessa kysymykseesi lienee pakko vastata, että aion pitää Dreamerilla, ellei mitään maata mullistavaa tapahdu viimeisten tuntien aikana. Paha paikka.


piikkisiili kirjoitti:Suru: Miksi sitten käytit viestisi tarmokkaaseen vineämiseen?

Jite kävi Kylässä, mutta ei poistanut jostain syystä ääntään (hmm?). Aikaisemman viestini perusteella:
++ horaaneko

//aa näköjään hätiköin tuomiossani ja Jite tuli väliin. Ei poista ääntä, joten pahistoverius yhä mahdollisuus. Hiljaisen pudottaminen ei toisaalta vie peliä eteenpäin...


horaaneko kirjoitti:Upi: laitoin EPPAn sulle kun sua se niin kiinnosti :)))) No ei, mutta ajattelin heittää sen sulle koska sulta tulee yleensä mielenkiintoisia vastauksia. Pakko sanoo että petyin hiukan. :(

Hei mikä tää Kylän uus trendi lynkataan Horaa on? Ei ole kivaa.

Upi, etkö sie sitten ilmottais mahd. hiljaisuudesta? Ettei ihmiset ihmettelis että missä oot.

Ja piikkis, se olikin puolivakava. Selitin ihan hyvin Upin hiljaisuusepäilyjutun.

Hmm piikkis tuntuu kovasti kaveeraavan Upin kanssa. Yritätkö luoda kaverimaista suhdetta pelaajaan, jotta tämä ei myöhemmin sua epäilisi? ++piikkisiili

En välttämättä ehdi ennen päivänloppua koneelle enkä nyt ehi paremmin pohtimaan, sorge. P:


piikkisiili kirjoitti:Tykkään Upista siinä, että hän on yrittänyt viedä peliä eteenpäin.


horaaneko kirjoitti:Pidätkö häntä siis hyviksenä?


piikkisiili kirjoitti:Hän voisi olla tuommoinen pahiksenakin ja sen suhteen olisi huolestuttavaa, jos hän pääsisi niin sitten ohjaamaan peliä. Hänestä ei ole kumminkaan ilmennyt mitään epäilyttävääkään.


horaaneko kirjoitti:Tuo olisi aika hyvä vastaus pahikselle. Oikeestaan oletettava. Pidän ääneni.


piikkisiili kirjoitti:Millä tavalla hyvä?


horaaneko kirjoitti:Väliaikamummoilua!

2 Horaaneko (Upin työttömyyskassa, Piikkisiili)
1 Dreamer (Jite)
1 piikkisiili (Horaaneko)

Horaaneko on kuolemassa äänienemmistöllä.

Iloisesti muualla mummoilemassa:

Vampire 1.7 - 16.7 [VPJ]
Violet 28.6 - 29.6

Äänestyspakot:

Ei ole c:

Päivä päättyy tänään klo 21 eli noin 25 minuutin kuluttua.


horaaneko kirjoitti:Piikkis, otat häneen varovaista etäisyyttä kuin todistaaksesi viattomuutesi: olet hyvis joten et voi tietää onko hän uhka, mutta sitten taas varovaista lähestymistä. Se on toki ihan järkevä vastaus mutta myös hyvä vastaus pahikselta.

Ei piikkis nyt mun mikään ultimate superepäily ole mutta häiritsee Upin ja piikkiksen näkyvä "yhteistyö". No mutta joo. Viimeks kun sanoin ennen kuolemaani että napatkaa nää niin sekotin varmaan peliä vaan entisestään joten en nyt anna mitään viimeisiä neuvoja. :^D Napatkaa pahikzet.


piikkisiili kirjoitti:Tai sitten kerroin miten asiat ovat.


piikkisiili kirjoitti:
horaaneko kirjoitti:En välttämättä ehdi ennen päivänloppua koneelle enkä nyt ehi paremmin pohtimaan, sorge. P:

Se että jäit tämän kommentin jälkeen tänne roikkumaan laittaa minut epäilemään, että käyttäisit pahiksena nyt käänteispsykologiaa, koska et ole julistautunut erikoishahmoksi.


Zey kirjoitti:1.ilta:

”Katsokaa nyt tätä”, yksi mummoista sanoi ja osoitti ryppyisellä sormellaan tv:tä, josta tuli parasta aikaa saksalaisen telenovelan uusin jakso. ”Minä en kyllä yhtään pidä tuosta naisesta. Aina hän änkeää Rickin ja Jessican väliin.”
”Mitäh?” toinen mummo kauhistui. ”Rachelhan on suloinen tyttö! Jessica siinä on se ilkeä, etkö muista miten hän valehteli niistä lääkkeistä?”
”Se oli vain valkoinen valhe”, mummo totesi kättään heilauttaen. Kaksi kultaista sormusta välkähti nimettömässä.
”En voi uskoa, ettet pidä Rachelista!” yksi mummoista kiljaisi. ”Rachelhan on se, joka hoiti Jeremynkin kuntoon! Tässä on varmasti jotain takana!”
”Olen aivan varma, ettet ole se, kuka väität olevasi”, eräs mummo sanoi hörpättyään kupistaan kahvia. ”Jopa pojantyttäreni Jenna pitää Rachelista. Ja Jenna on kunnon tyttö. Ei koskaan ole tehnyt mitään kiellettyä. Sinä olet varmasti aivan eri maata.” Mummo piti dramaattisen tauon ja kertoi sitten tuomionsa: ”Olet varmasti huligaaninuori!”
Muutama muu Rachelista pitävä mummo kannatti tuomiota, ja lopulta yksi heistä kokeili Jessican kannattajan hampaita. Hölmistyneenä mummo sitten katseli kädessään olevia tekohampaita ja itkuun purskahtunatta mummoa edessään.

Äänet:
2 horaaneko (Upin työttömyyskassa, piikkisiili)
1 Dreamer (Jite)
1 piikkisiili (horaaneko)

horaaneko kuolee saatuaan eniten ääniä.

Kuolleet:
1.päivä: horaaneko – tavallinen mummo

Poissa:
Vampire 1.7. - 16.7. [VPJ]
Violet 28.6. - 29.6.

Äänestyspakot:
Ei ollut :)

Yö alkaa nyt ja päättyy huomenna kello 21.00. Yönimet minulle ennen sitä.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Mummoleirillä tapahtuu - huligaaninuoret häädetty!

ViestiKirjoittaja Mus » 13.11.2013 12:48:04

Zey kirjoitti:2.aamu:

Mummot alkoivat heräillä jo aikaisin aamulla kahvihampaan kolotukseen. Ensimmäinen mummo pisti kahvinkeittimen päälle ja istahti sitten unenpöpperössä tuolille odottamaan kahvia. Toinen mummo laittoi kupit pöytään ja noudatti sitten ensimmäisen mummon mallia ja istahti hänkin tuolille. Kolmas mummo oli jo niin reipas, että jaksoi ottaa sekä maidon että sokerin esiin. Neljäs mummo lopulta kaatoi kaikille kunnon kahvit ja loput mummot ilmestyivätkin pian hörppimään sitä.

Mutta eihän kaikki mummot olleetkaan saapuneet! Sen mummot tajusivat kun yksi höyryävä kahvikuppi nökötti yksinäisenä vapaalla paikalla. Mummot hörppäsivät nopeasti kahvinsa loppuun ja köpöttelivät sitten puuttuvan mummon huoneeseen. Siellä heitä kohtasi surullinen näky: kiharahiuksinen mummo istui sängyllään silmät itkemisestä punaisina ja mumisi suruissaan.
”Oi voi, mikä sinulla on?” yksi surullisen mummon luokse kiiruhtanut mummo kysyi ja taputti toisen kättä lempeästi. Vastauksena surullinen mummo avasi suunsa, jossa ei näkynyt lainkaan hampaita.
”Taas ne huligaaninuoret ovat olleet asialla”, yksi mummoista ärisi heristäen nyrkkiään ilmassa.
Mummot varmistivat vielä asian etsimällä tekohampaita, mutta niitä ei löytynyt. Niinpä he palasivat takaisin normaaleihin touhuihinsa, mutta jokainen kyllä seurasi valppaana toisten touhuja. Ties vaikka se olisi huligaaninuori suunnittelemassa uutta tekohammasryöstöä...

Kuolleet:
1.päivä: horaaneko – tavallinen mummo
1.yö: Carm – tavallinen mummo

Poissa:
Vampire 1.7. - 16.7. [VPJ]

Äänestyspakot:
Dreamer, Isch, Heliodora, Verra, Violet, Suru, Hagrid2

Päivä alkaa nyt ja päättyy torstaina 4.7. kello 22.00.


Dreamer kirjoitti:Hereillä nyt ollaan! Mun mieltä kummittelee koko ajan, et oisin voinu viime viikolla laittaa poissaolon voimaa, ku mulla oli kesätöitä. Mutta nyt pitää ottaa kiinni ja lukea topicit läpi. c:


Violet kirjoitti:Dreamer: Kiva kun heräsit. Haluaisitko sanoa jotain muutakin?

Upi kirjoitti:En ymmärtänyt Violetin herättelypolitiikkaa. Ajatusleikitään! Jos pelaaja on tajunnut pelin alkaneen, miksei luottaa siihen, että tämä kyllä puhuu kun tällä on asiaa, aikaa ja aukoton teoria pelin pahiksista? Luotathan kuitenkin siihen, että heräämättömät tulevat puhumaan heti, kun huomaavat pelin alkaneen. Yhtä hyvin he voivat vilkaista peliä, mutta todeta, että sitä asiaa, aikaa tai aukotonta teoriaa ei ole. Jos he sen sijaan näkevät itselleen osoitetun äänen, voi tarve hakata sormillaan näppäimistöä kasvaa edes hitusen. Molemmilla ryhmillä.

Yleensä pelaajat ilmoittavat heräämisviesteillä, että tajuavat pelin alkaneen. Eiväthän kaikki niin tee, mutta milloin osa tämän pelin antiaktiiveista on kirjautunut viimeksi sisään? En usko, että heräteäänestämällä heräämättömiä ole suurtakaan vaikutusta enää, sillä: A) todennäköisesti pysyvät heräämättöminä, ja heistä ei saada reaktioa ja B) heillä on äänestyspakot, ja tämän pitäisi aktivisoisi heitä, jos he siis heräävät.


Hagrid kirjoitti:Huuups! Unohdin kokonaan että tää peli on alkanut! Okei, ei oo vielä pahiksia nalkissa mutta kyllä me vielä tästä noustaan. Ööää, en ole yhtään näitä viestejä lukenut, joten luen nää nyt läpi, ja sen jälkeen aion tulla äänestämään. Mut ei tässä muuta!


piikkisiili kirjoitti:Joo eli minulla alkaa huomenna poissaolo ja en ehkä ehdi koko päivänä enää kirjoittamaan (varmaan kumminkin vikana iltana, riippuu miten paluumatka menee). En tiedä olisiko teillä kysymyksiä viime päivän lopputapahtumisista, mutta kyseessä oli minulla kahden vaihtoehdon välillä valitsemista. En halunnut pudottaa heräämätöntä ja horaneekossa oli edes jotain epäilyttävää. Ehkä sitten ajattelin turhan sekavasti nuo horaanekon viimeiset viestit, koska jälkeenpäin ajateltuna hyvikselle tuo käytös oli ihan luonnollista... Violetilla ei ollut aihetta reagoida minun äänestysuhkailuun?


Dreamer kirjoitti:Mua siis näkee kylässä vaa illemmalla ku päivät vietän huitelemalla jossain, nii saattaa tulla aina vaa yks tai kaks viestiä/päivä. Mutta joo, asiaan! Ja tää peli on tuntunu alkavan jotenki hitaan puoleisesti vai oonko se vaan minä?
Mulla ei oo vielä kovin mitää epäilyksiä kenenkään suhteen. Ja ymmärrän tuon Piikkiksen, et äänestit sitä joka tuntu sillo epäilyttävältä. Mutta silti mikä teki horaasta niin epäilyttävän?
Ja ennustajalle ehdotan et äänestäis tänä tai ens yönä et pääsis nopeesti ilmottelemaan. Otin tän tuolta Kanalassa-pelistä, mutta samahan pätee tänne:

1. pvä > 11 pelaajaa / 2 pahista
1. yö > 10 / 2
2. pvä > 9 / 2
2. yö > 8 / 2
3. pvä > 7 / 2
3. yö > 6 / 2
4. pvä > 5 / 2
4. yö > 4 / 2 = pahisten voitto

Ei mulla muuta. c:


Violet kirjoitti:Dreamer: Taulukossasi on se vika, että se alkaa yhdestätoista pelaajasta. Itse olin siinä pelissä pahis, joten en silloin ajatellut mainita siitä.

Piikkis: Vastaan epäilyihisi paremmalla ajalla.


Dreamer kirjoitti:Hupsista! No mut joo. Tässä on nyt yks pelaaja enemmän, ettei siinä.


Violet kirjoitti:Ikävän hiljaista täällä. ++Upin työttömyyskassa tulisitko puhumaan?

Piikkis: En vieläkään oikein ymmärtänyt äänestysuhkailuasi. Olisit ääneestänyt minua heräteääni keskustelun takia? En ymmärrä, miten oma mieipiteeni herätysäänistä tekisi minusta pahismaisen.


Zey kirjoitti:Välilaskenta:

Äänet:
1 Upin työttömyyskassa (Violet)

Kuolemassa siis Upin työttömyyskassa ainoalla äänellä.

Äänestyspakot:
Dreamer, Isch, Heliodora, Verra, (Violet), Suru, Hagrid2

Poissa:
Vampire 1.7. - 16.7. [VPJ]
piikkisiili 2.7. - 4.7.

Päivä päättyy huomenna kello 22.00.


Dreamer kirjoitti:Itsestään selvää asiaa tulin ilmottelee, mutta Verra, Heliodora eikä Isch oo viel ainakaa hereillä. Missä kaikki ovat? :c


Jite kirjoitti:Isch on ainakin kadonnut kokonaan jo muutama viikko sitten (hänelle johtamassani pelissä laittamani viesti kummittelee edelleen yksärikansiossani). Muista en sitten osaa sanoa tarkalleen, luulisi kuitenkin kohtaloiden selviävän kirjautumistiedoista.

Henkilökohtaisesti olen myös huolissani pelin "aktiivisuudesta", kaikki mitä on tapahtunut tänään on Violetin Upi-ääni. 2 hiljaista irl-päivää ei ole kovin tehokasta ajankäyttöä. Ei tosiaan näytä hyvältä, onko tässä uudestaan turvauduttava EPPA:an?

Eilisestä jäi mieleeni omasta mielestäni kunnolla lähinnä piikkiksen ärhentely Violetille, joka ei ainakaan omasta mielestä anna pisteitä puolin tai toisin. Äänestys ei omasta mielestäni edes antanut kunnolla osviittaa pahispareista, jos olisi kaukaista hakuammuntaa pakko harrastaa, niin piikkis olisi saattanut yrittää pelastaa pahispariaan, Dreameria. Piikkiksen perusteluihin oli kuitenkin sen verran panostettu, etten ainakaan atm menisi lukemaan sitä kovin pahismaiseksi vedoksi.


Hagrid kirjoitti:No voi jumantsukka, mun viestiä ei hyväksytty. ++Isch tulisitko juttelemaan mukavia meidän kanssa, ehkä pienen sherry-lasillisen ääressä? :)


Suru kirjoitti:Mua kiinnostaisi kovasti tietää tästä piikkisiilin "turhan sekavasta" eilisillan ajattelusta, koska oikeasti... ketä tässä pelissä ei kiinnosta oma henki sen vertaa, ettei jää paikalle roikkumaan ja seuraamaan äänestystä, jos suinkin kiireiltään voi? Ainakaan itse en yleensä jaksa ulottaa epäilyitäni ihmisten IRL-elämään: jos joku sanoo, että on kavereiden kanssa / ulkomailla / ei ehdi koneelle ehkä alkupäivästä, en ole heti miettimässä salaliittoa, vaan ajattelen vain ihan naiivisti, että nyt se on poissa sitten. Ihan mielenkiinnosta, huijaatteko te muut tämmöisissä jutuissa? Itselläni ei ole tullut mieleenkään nimittäin tämmöinen mahdollisuus edes. x)


Zey kirjoitti:Välilaskenta:

Äänet:
1 Upin työttömyyskassa (Violet)
1 Isch (Hagrid2)

Kuolemassa siis Upin työttömyyskassa ensin saadulla äänellä.

Äänestyspakot:
Dreamer, Isch, Heliodora, Verra, (Violet), Suru, (Hagrid2)

Poissa:
Vampire 1.7. - 16.7. [VPJ]
piikkisiili 2.7. - 4.7.
Horaaneko 3.7. - 5.7. [APJ]

Päivä päättyy tänään kello 22.00.

//Virheet Upin nimessä korjattu. Pahoittelen virhettä :>


Dreamer kirjoitti:Suru: Mietin itekki et eihän se oo syy äänestää, jos IRL-elämässä on paljon tekemistä ym. eikä pääse koneelle. Tjaa, mikähän sit lienee.
Mutta tulin tässä äänestelemään, koska itse en illemmalla pääse ennen päivän loppumista koneelle. Eli ++Isch, koska ei ole vielä herännyt ja ei oo kiva pelata hiljasella porukalla. :c


Upin työttömyyskassa kirjoitti:Hiphei ja hellät tunteet, täälläkö oli ne prinsessa Ruusunen –festarit? Mahtavaa, olen siis oikeassa paikassa. Nyt kun joku vielä ohjaisi minut sinne, mistä saa sitä ilmaista kahvia ja pullaa, niin olisipa kiva sitten juoruta niiden ääressä kanssamummojeni kanssa. Tykkään puhua erityisesti nykynuorison rappiosta, siitä riitä puhuttavaa. Mitkä teidän mieliaiheenne ovat?

Huhuu?

No, enemmän kahvia minulle! Hähähääää!

Söin muuten eilen illalla kaalisoppaa. Ehkä siksi näin painajaista, että olemme ikuisesti ensimmäisessä päivässä ja tämä kyllä muisuttaa sitä. Joku ei ole herännyt ollenkaan ja äänien lähde näyttää olevan herättely. Meillä ei ilmeisesti ole yhtäkään oikeasti epäilyksiin perustuvaa ääntä, ja äänestyspakkoisia aimo liuta? Vaikeahan tästä hiljaisuudesta on mitään epäilyksiä repiä, mutta jos ei edes yritetä, niin painajainen vain jatkuu. Julistetaankin pidettäviksi…

*******************************************************************************
MUMMOJEN KESÄTALKOOT, 2013-07-04

Sovitaan, että jokainen kertoo nyt minimissään yhden, jota epäilee EDES PIKKUPIKKUPIKKURIIKKISEN tai yhden, johon luottaa EDES PIKKUPIKKUPIKKURIIKKISEN. Kyllä tästä selviävät kaikki, eikös?
Tarjolla sitä kahvia (jos jäänyt minun jäljiltäni), onnenpyörä (jokainen arpa voittaa!) ja Kari Tapio orkestereineen viihdyttämässä! Jälkikäteen ilmainen bussikuljetus IKEAan.

*******************************************************************************

Dreamer nähtävästi herättelyn sijaan haluaa ihan oikeasti tappaa jonkun hiljaisen. Epäilyttävää. Siis Dreamerilta, ei hänen äänestyksensä kohteelta, koska sillä, että mainitun kohteen kanssa ei ole kiva pelata, kun hän on hiljaa ei ole suuresti merkitystä hänen pahikseutensa suhteen. Onko sinulla jokin syy haluta mieluummin tappaa hiljaisia kuin yrittää osua pahiksiin? Mitä on tämä, kun sanot samaan hengenvetoon, että mielestäsi toisen IRL-kiireet eivät ole hyvä syy äänestää (piikkisiililtä) - ja sitten äänestät itse täysin hiljaista? Epäiletkö hänen olevan hiljaa taktisesti vai äänestätkö nyt kuitenkin siksi, että joku on ehkä IRL-syistä hiljaa? Etkö pidä Kari Tapiosta? Sehän on kamalaa.
++Dreamer

Suru kirjoitti:koska oikeasti... ketä tässä pelissä ei kiinnosta oma henki sen vertaa, ettei jää paikalle roikkumaan ja seuraamaan äänestystä, jos suinkin kiireiltään voi?
Arvaan vaihtoehtoa a) aika montaa päätellen... no, tästä kaikesta tässä pelissä.

Haluan kuitenkin kysyä nyt, Suru, olitko tämän pelin viime yönä koneella juttelemassa pahiskavereidesi kanssa? (Uskallapas vain valehdella, se olisi moraalitonta, sillä tässä on nyt kyse siitä, oliko sinulla viime yönä paljon kiireitä vai ehditkö puhua heidän kanssaan.)


Upin työttömyyskassa kirjoitti:Ai niin, ja haluan huomauttaa, että pelinjohtaja kirjoittaa nimeni väärin. Yhdyssanavirhe! Ääntä ei hyväksytä!
Nimenihän on Upin työttömyyskassa, ei Upintyöttömyys kassa. Jälkimmäinen on selvästi joku mielikuvitukseton copycat ja vaadin, että hän vaihtaa heti nimensä tai maksaa minulle korvauksia piratismista. Mieluiten molempia, koska minulla olisi käyttöä hävyttömän korkealle tekijänoikeuskorvausrahalle.

Kiitän huomiostanne.


Suru kirjoitti:
Upin työttömyyskassa kirjoitti:Haluan kuitenkin kysyä nyt, Suru, olitko tämän pelin viime yönä koneella juttelemassa pahiskavereidesi kanssa? (Uskallapas vain valehdella, se olisi moraalitonta, sillä tässä on nyt kyse siitä, oliko sinulla viime yönä paljon kiireitä vai ehditkö puhua heidän kanssaan.)

Olin viime yönä aivan kiireetön, kiitos ensimmäisen kokonaan ohjelmattoman viikonlopun sitten... huhtikuun? (Apua!) Kanssapahikselle en kuitenkaan jutellut, kun minulla ei sellaista ole. :(

Dreamer - on kirjoittanut viisi lyhyehköä viestiä, mutta yleiseen tasoon nähden ollut kuitenkin aika aktiivinen. Toisin kuin Upi, en pidä hiljaisen äänestämistä niin kauhean tuomittavana (vaikka tietty kivointa olisi esittää niitä oikeita epäilyksiä, äänestää ja kirmata paikalle vielä iltaselle lukemaan puolustuspuhetta ja fundeeraamaan ääntä uudelleen, mutta kun niitä epäilyksiä on tähän aikaan vuodesta näemmä kehnosti liikkeellä). Hassua oli kuitenkin se, että Dreamer aloittaa viestinsä fundeeraamalla, ettei koneelta poissaoleminen ole syy tiputtamiseen, eli toisin sanoen puheet ja teot ovat vähän ristissä keskenään. Ava on kaikesta huolimatta ihan söpö.

Hagrid2 - oli hukkatiellä, mutta löysi onneksi takaisin. Du är hjärtligt välkommen. Kovin huolettomaan sävyyn kirjoitetut kaksi viestiä, joissa on paljon! huutomerkkejä! joista ainakin Upi muistaakseeni pitää kovasti? :> Lienevätkö pahispari, jos kokeneempi pelaaja olisi ohjeistanut, että näillä saa kivan vaikutelman että on Tosi Pätevä ja tietää Kaiken Kaikesta? ;)

Heliodora - torkkuu yhä. :( Selkeästi pitkäksi mennyt juhannus.

Isch - torkkuu myös. :( Tosin on syvässä unessa kert on käynyt paikalla viimeksi viime kuussa...

Jite - suojeli ihailtavasti herännyttä horaanekoa ja asetti kuolemanvaaraan heräämättömän Dreamerin, koska "Omasta mielestäni kuitenkin aktiivinen pelaaja on aina hyviksille arvokkaampi asia kuin kuin randomilla heräteäänillä heitetty pakaste." Vaikka Jite ilmoitti, ettei henkilökohtaisesti pidä horaanekoa epäilyttävänä (mutta piikkiksen perusteluihin oli kuitenkin panostettu, en ihan tajunnut tätä? :D Perustelut olivat hyvät mutta et uskonut niihin?), kuulostaa tämä lausunto vähän ihmetyttävältä. :( Ainako aktiivinen pelaaja on arvokkaampi? Entä jos nukkuva pelaaja on esimerkiksi tärkeä erikoishahmo, tai vaikkapa fiksu tavis? Eikö kivointa olisi kun kaikki olisivat aktiivisia ja taivaalta sataisi maitoa ja hunajaa sekä mannaa ja viiriäisiä? :( Lisäksi Jite on tässä suorastaan rauhallinen verrattuna moneen hänen kanssaan aikaisemmin pelaamaani peliin: hiljaisuutta ihmetellään ja siihen tarjotaan EPPAa ratkaisuksi, mutta hölinällä ei erityisemmin pyritä herättelemään peliä esimerkiksi kysymyksin.

piikkisiili - epäilyttää näin mututuntumalta tällä hetkellä eniten. Tässä on hämmentänyt ensinnäkin tämä kertakäyttöennustaja/reportteri/enjaksanu -sählinki, toiseksi tosiaan tämä eilisiltainen käänteispsykologiaepäily. Kuitenkin on pelannut aika tyylilleen uskollisesti ja mm. esittänyt paljon kysymyksiä, joilla on sitten saanut peliä edes vähän hereille. Piikkisiilen huligaaninuoruutta vastaan puhuu myös se, ettei hän ole koskaan maistanut energiajuomaa eikä aiokaan, kuten kunnon mummon kuuluukin olla tekemättä. :>

Upin työttömyyskassa - on kovin ihastunut kahviin. Lisäksi on esittänyt ehkä enemmän ajatuksia muista pelaajista ja näiden pahismaisuudesta kuin kukaan muu, mikä on ihan mukavaa ja peliä edistävää. :> Kaikenlaista muuta höttöä tuntuu kuitenkin viesteissä olevan tavallista enemmän. Liekö sitten syynä pelin päätähuimaava aktiivisuus, jossa tippuu nopeasti kärryiltä kun hetkeksi katseensa kääntää...

Verra - nukkuu yhä Ruususen unta.

Violet - toivoi aktiivista peliä, muttei sellaista saanut, ainakaan vielä. Suhtautuu herättelyääniin (tai niiden tarpeellisuuteen) suurella optimismilla. Kun sitten herättelee, herättelee aktiivista Upia. Mistä tällainen valinta?

Violet kirjoitti:Dreamer: Taulukossasi on se vika, että se alkaa yhdestätoista pelaajasta. Itse olin siinä pelissä pahis, joten en silloin ajatellut mainita siitä.

Pientä hyvistelyn makua tässä ehkä? "Silloin - nyt" jne. :D


Violet kirjoitti:Suru: Tarkoitukseni oli herättää pelaajaa, jonka saisi herille. Piikkiksellä oli poissaolo, joten valinta jäi sinuun, Jiteen ja Upiin. Ei ollut niinkään väliä kuka tulee puhumaan, kunhan vain joku tulee. Tarkoitukseni oli käyttää samaa strategiaa, kuin ensimmäisessä pelissäni, eli heräteäänestellä muita vuorotellen, ja lopulta antaa ääni oikealle henkilölle. Tällä kertaa se eniten epäilyttävä on piikkisiili, joten++piikkisiili. Perusteena hänen ensimmäisen päivän sekoilut. Ei tässä oikein ole muutakaan, mistä repiä epäilyjä.


Violet kirjoitti:Tai siis -- Upin työttömyyskassa ja ++Piikkisiili.


piikkisiili kirjoitti:
Violet kirjoitti:Tällä kertaa se eniten epäilyttävä on piikkisiili, joten++piikkisiili. Perusteena hänen ensimmäisen päivän sekoilut. Ei tässä oikein ole muutakaan, mistä repiä epäilyjä.

tarkoitatko ekan päivän sekoilulla sinun hiillostamistasi vai haluatko vielä tarkentaa? Ääntäsi ei muuten voi hyväksi, koska kirjoitit nickini väärin.

Suru kirjoitti:Mua kiinnostaisi kovasti tietää tästä piikkisiilin "turhan sekavasta" eilisillan ajattelusta, koska oikeasti... ketä tässä pelissä ei kiinnosta oma henki sen vertaa, ettei jää paikalle roikkumaan ja seuraamaan äänestystä, jos suinkin kiireiltään voi? Ainakaan itse en yleensä jaksa ulottaa epäilyitäni ihmisten IRL-elämään: jos joku sanoo, että on kavereiden kanssa / ulkomailla / ei ehdi koneelle ehkä alkupäivästä, en ole heti miettimässä salaliittoa, vaan ajattelen vain ihan naiivisti, että nyt se on poissa sitten. Ihan mielenkiinnosta, huijaatteko te muut tämmöisissä jutuissa? Itselläni ei ole tullut mieleenkään nimittäin tämmöinen mahdollisuus edes. x)

Joku olisi saanut esittää tuon boldatun väitteen minulle silloin, koska tuohn on ihan ilmeistä. Tuossa tilanteessa sorruin itseään vahvistavaan- ajatusketjuun. Eli halusin jostain löytää itselleni todisteen siihen sekavaan tilanteeseen. Tilanne ei ollut sen takia sekava, että en olisi ennen ollut sellaisessa, vaan että tuommoiset on alkanut käydä tutuiksi. horaanekollekin tilanne ei varmaan ollut uusi ja senpä vuoksi olisi voinut yrittää saada varman hyviksen leimaa ilman erikoishahmoksi ilmoittautumista (koska hyvishän ei sanoisi olevansa erikoinen ja pahis taa sanoisi). horaanekon viestien "tämä oli tässä sitten, bye bye" sävyisyys olisi tukenut tuota temppua. Tuo horaanekon roikkuminen taas olisi ollut tuon ajatuksen toteutumisen varmistamista.


piikkisiili kirjoitti:
piikkisiili kirjoitti:Tuo horaanekon roikkuminen taas olisi ollut tuon ajatuksen toteutumisen varmistamista.

Varmistamista siis siinä mielessä, että olisi jäänyt valvomaan pelaajien reaktioita.

Keksinpä muuten vielä syyn, miksi halusin keksiä perusteita horaanekon äänen pitämiselle. Halusin olla johdonmukainen ja olla muuttelematta mielipiteitäni, koska se olisi voinut vain sekoittaa tilannetta.

Kun miettii tämän päivän pudotettavaa, olisi minua vastaan eniten perusteluita (vaikkakin se reportterin väärinkäyttö ei minusta viittaa roolin suhteen kumpaakaan suuntaan). Violetia en enää haluaisi äänestää tokana päivänä eilisen perusteluilla. En siis peru niitä, mutta nyt toivoisin niillä olevan jo parempi pohja, koska vedin syytteet aluksi lähinnä peliä aktivoidakseni. Syy epäillä Violetia oli siis se, että antoi minulle kuvan aikovansa antaa muiden aiheuttaa se keskustelukuhina ja itse seurata sivusta (eli toivoi pelistä tulevan aktiivinen eikä tehnyt samassa viestissä asille mitään + näki pelin aktivoimisen keinoksi herättelyäänet, mutta ei itse halunnut niitä käyttää). Ischille taas todennäköisesti etsitään korvaajaa eikä hän olisi ainoa pelaaja. Ei voi olla varma löytyisikö korvaajia kaikille, mutta silloin esim. Iscin rooli selviäisi ilman, että häntä olisi erikseen tarvinnut päivällä pudottaa. Dreamerin viestissä on tosiaan ristiriita, mutta antaa hänen selittää tarkoituksensa.


Violet kirjoitti:piikkis: Tarkoitin sillä sitä reportteri sekoilua. Lisäksi minua jäi mietityttämään se, miten syytit minua pahikseksi sen persteella, että minulla on eri näkökulma heräteäänistä. Kiitän kuitenkin siitä, että huomautit kirjoitusvirheestäni.++piikkisiili


piikkisiili kirjoitti:Violet: Kerro sitten, miten se reportterin väärinkäyttö tekee minusta pahismaisen :D. Se että se oli hämmentävä ei riitä minulla selitykseksi. Tuon viestin perusteella ilmeisesti ymmärsit minun syytteeni sinua kohtaan väärin ja selitin sen tuossa viime viestissäni.


Violet kirjoitti:piikkis: En huomannut toista viestiäsi, taisimme lähettää ne lähes samaan aikaan. Totta, tuo reportteri sana ei tee sinusta pahista, mutta siitä jäi sellainen kuva, että lähettäisit viestejäsi hätäisesti. Ja nyt kun olet selittänyt miksi lähdit epäilemään minua ensimmäisenä päivänä, niin et ole minun silmissäni niin epäilyttävä. --piikkisiili. On kuitenkin yksi henkilö, joka juurikin valittelee pelin aktiivisuudesta, muttei ole tahnyt paljoa asialle. ++Jite, tulisitko puhumaan, tai edes suorittamaan äänestyspakkosi?


Suru kirjoitti:
piikkisiili kirjoitti:Tuossa tilanteessa sorruin itseään vahvistavaan- ajatusketjuun. Eli halusin jostain löytää itselleni todisteen siihen sekavaan tilanteeseen. Tilanne ei ollut sen takia sekava, että en olisi ennen ollut sellaisessa, vaan että tuommoiset on alkanut käydä tutuiksi. horaanekollekin tilanne ei varmaan ollut uusi ja senpä vuoksi olisi voinut yrittää saada varman hyviksen leimaa ilman erikoishahmoksi ilmoittautumista (koska hyvishän ei sanoisi olevansa erikoinen ja pahis taa sanoisi). horaanekon viestien "tämä oli tässä sitten, bye bye" sävyisyys olisi tukenut tuota temppua. Tuo horaanekon roikkuminen taas olisi ollut tuon ajatuksen toteutumisen varmistamista.
Siis marttyrointia olisit pitänyt tilanteessa hyvismäisenä? Yleensä tuntuu, että se mielletään nimenomaan pahismaiseksi, ja näin tuntuu mieltävän myös pikainen haku Kylästä. Moista näkemystä löytyy myös omista vanhoista viesteistäsi, mm. täällä, http://foorumi.juonittelupelit.net/view ... ty*#p46726 ja http://foorumi.juonittelupelit.net/view ... ty*#p33426. Kuulostaa hiukkasen selittelevältä nyt tämä...

piikkisiili kirjoitti:Halusin olla johdonmukainen ja olla muuttelematta mielipiteitäni, koska se olisi voinut vain sekoittaa tilannetta.

Mielipiteen muuttaminen voi sekoittaa tilannetta, mutta mielipiteen muuttamattomuuskin voi sekoittaa tilannetta... x) Kyllä mielipidettään on tarvittaessa hyvä pystyä muuttamaan esim. uusien viestien valossa eikä antaa johdonmukaisuuden luisua ehdottomuudeksi.

++piikkisiili, ainakin toistaiseksi. Sen verran ihmeelliseksi menee. x)


Zey kirjoitti:Välilaskenta:

Äänet:
2 Isch (Hagrid2, Dreamer)
1 Dreamer (Upin työttömyyskassa)
1 Jite (Violet)
1 piikkisiili (Suru)

Kuolemassa siis Isch äänienemmistöllä.

Äänestyspakot:
(Dreamer), Isch, Heliodora, Verra, (Violet), (Suru), (Hagrid2)

Poissa:
Vampire 1.7. - 16.7. [VPJ]
piikkisiili 2.7. - 4.7.
Horaaneko 3.7. - 5.7. [APJ]
Violet 6.7. - 15.7.

Päivä päättyy tänään kello 22.00.


piikkisiili kirjoitti:Suru: En nyt ymmärtänyt tuota marttyrisointi pointtia? horaanekon byebye sävyisyyn viittasi minusta juurikin siihen marttyrointiin. Selittelevä se oli, koska yritin selittää ajatussotkuani.


Suru kirjoitti:A-haa. Sain viestistäsi kuvan, että horaaneko olisi voinut saada varman hyviksen leimaa ilman erikoishahmoksi ilmoittautumista (?!?) ja marttyyrisävy olis tukenut tämän hyvisleiman syntymistä...? ("Viestien -- sävyisyys olisi tukenut tuota temppua.")

piikkisiili kirjoitti:Tuo horaanekon roikkuminen taas olisi ollut tuon ajatuksen toteutumisen varmistamista.

Roikkuminen? Toteutumisen varmistumista? Täh?


piikkisiili kirjoitti:Eli peleissä on ajateltu (ainakin minä), että putoamisvaarassa oleva pahis väittäisi olevansa erikoishahmo. Tavallinen hyvis taas ei tekisi näin ja olisi sitten hyvismäinen, koska ei toiminut kuin pahis. Ajattelin sitten, että horaaneko olisi voinut tiedostaa sen ja käyttää käänteispsykologiaa. Marttyrointisävy taas olisi korostanut sitä, kuinka hän ei ole väittänyt olevansa erikoishahmo.

Suru kirjoitti:
piikkisiili kirjoitti:Tuo horaanekon roikkuminen taas olisi ollut tuon ajatuksen toteutumisen varmistamista.

Roikkuminen? Toteutumisen varmistumista? Täh?

http://foorumi.juonittelupelit.net/view ... 992#p59992


Suru kirjoitti:Hmm, vähän erikoinen logiikka.

Pelaaja A väittää olevansa erikoishahmo -> Pelaaja A on pahis, joka väittää olevansa erikoishahmo.
Pelaaja A ei väitä olevansa erikoishahmo. -> Pelaaja A on hyvismäinen, koska ei toiminut kuten pahis (tai erikoishahmo?) TAI Pelaaja A on pahis, joka käyttää käänteispsykologiaa, eikä siksi väitä olevansa erikoishahmo.

Käytännössä Pelaaja A ei voi olla hyvis (tai edes se väittämänsä erikoishahmo), koska päättelyketjun mukaan hän on käytännössä aina pahis? Varsinkin jos Pelaaja A on kiinnostunut hengestään ja jää paikalle roikkumaan lähetettyään "viimeisen viestinsä", hän käyttää käänteispsykologiaa. Miksi? Tässä kohtaa ainakin tipun kärryiltä. Plus että ei kai erikoishahmouden väittäminen ihan noin yleistä ole? Toki sitä käytetään paljon, mutta varsinkin epävarmassa ja tasaisessa tilanteessa kuten nyt tässä se on suhteellisen varma keino lentää pelistä pihalle (tosin mahdollinen oikea erikoishahmo sitten yöllä tähtäimessä)...

Minun on myöskin vaikea nähdä, miten horaaneko nyt suuremmin marttyroi? Kaksikymmentä minuuttia ennen päivän loppua tuli tuo "napatkaa pahikset" ja rivien välistä toteamus että taidanpa kuolla. Sori kun olen nyt ihan pihalla, mutta tämä kuvio on minulle hirveän epämääräinen, ja nämä selityksesi eivät kyllä selvennä sitä oikein ollenkaan. Ehkä mulle pitäis tehdä joku semmoinen kunnon rautalangastavääntämisviesti? :D


Heliodora kirjoitti:Oleeeeen hereillääää!!! En ilmeisesti ollut muistanut ilmoittaa poissaoloa oikeaan topiciin (?) mutta olin tosiaan viime viikon protuleireilemässä ja tämä viikko on taas mennyt koomatessa ja töissä käydessä. (Anteeksi! :<) Minulle onneksi ette ole päässeet vielä hurjiin sivumäärälukemiin, mutta toisaalta on kurjaa, että peli vaikuttaa vähän antiaktiiviselta.

Voitaisiin pohtia tätä äänestetäänkö-aktiivisia-vai-antiaktiivisia-tilannetta? Toisaalta antiaktiivisia on aina vaarallista äänestää, koska voidaan osua erikoishyvikseen eikä se välttämättä tule esiin kiljumaan rooliaan. Toisaalta mitä hyötyä meille on sellaisista pelaajista (erikoishahmostakaan) jotka ei panosta peliin ollenkaan? Voi olla potentiaalisesti vaikka kuinka hyvä pelaaja, mutta jos se ei tässä pelissä näy niin eihän siitä ole mitään hyötyä. :D Pelin kokonaisuuden kannalta siis olisi järkevämpää äänestää antiaktiivisempia, jotta peli ei hiljene --> pahisten on helpompi piileskelä hiljaisissa/hallita peliä. Toisaalta nykyisissä aktiiveissakin voi olla jo pahiksia. Mutta pysyn silti tuossa edellisen lauseen pointissani, ja siispä äänestän ++Isch

piikkisiiliä voisin kommentoida sen verran, että mua hämmentää se ettet vaikuta olevan itsekään selvillä ajatuksistasi ja motivaatioista toimintaasi (viittaan ensimmäisen päivän loppuun ja kommenttiisi siitä ekassa viestissäsi tänään). Oot joko a) sekaisin tai b) kykenemätön kertomaan todellisia motiivejasi. Hmm-hmm? Toi reportteri/kertakäyttöinenennustaja-juttu ei mun järjen mukaan tee piikkiksestä yhtään pahismaisempaa tai hyvismäisempää. Tartuit jotenkin ekalle päivälle epätyypillisen kärkkäästi juuri Violetiin, mietin että miksihän näin?

Upi kärsii selvästi pahasta kofeiiniriippuvuudesta! (Siitä puhe, mistä puute... ;>) En muista mitään mahdollisesti aiemmin yhdessä pelaamistamme peleistä, mutta vaikutat olevan maineesi veroinen. :D Kivasti aktivoit kyl peliä ja sillee. :>

Eiköhän tää tästä mullakin lähde. :>


piikkisiili kirjoitti:Tuon suhteen palataan päivän ekaan viestiini:
piikkisiili kirjoitti:En tiedä olisiko teillä kysymyksiä viime päivän lopputapahtumisista, mutta kyseessä oli minulla kahden vaihtoehdon välillä valitsemista. En halunnut pudottaa heräämätöntä ja horaneekossa oli edes jotain epäilyttävää. Ehkä sitten ajattelin turhan sekavasti nuo horaanekon viimeiset viestit, koska jälkeenpäin ajateltuna hyvikselle tuo käytös oli ihan luonnollista...

Eli jälkeenpäin en tykkää omasta logiikastani itsekään :D. Voihan se olla mahdollista, että pahis yrittää joskus noin huijata, ainakin kun olen mennyt näin selittelemään, mutta toisaalta ei sen vuoksi saisi alkaa vainoharhaiseksi :p.

Suru kirjoitti:Plus että ei kai erikoishahmouden väittäminen ihan noin yleistä ole? Toki sitä käytetään paljon, mutta varsinkin epävarmassa ja tasaisessa tilanteessa kuten nyt tässä se on suhteellisen varma keino lentää pelistä pihalle (tosin mahdollinen oikea erikoishahmo sitten yöllä tähtäimessä)...

Eli tuolla logiikalla tuossa tilanteessa olisi nimenomaa ollut kätevä yrittää muuta kuin erikoishahmoksi ilmoittautumista?

//Heliodora tuli väliin. Luen kun saan pyykin vietyä.


Jite kirjoitti:Violet: Miten olisi, että en suorita äänestyspakkoani, koska mulla ei sellaista satu olemaan :D Ekana mokailet piikkiksen nikin kanssa, nyt ton kanssa, oletko oikeasti hereillä? Puhuminen kuitenkin olisi tosiaan paikallaan.

Kiinnitin itse aika paljon taas siihen huomiota, että täällä oltaisiin lynkkaamassa antiaktiivia porukan toimesta, jos olen nyt oikein nähnyt. Hagrid mainitsikin jo aikaisemmin sen olleen hänen puoleltaan herättely, mutta Dreamer kummastuttaa mua todella paljon. Eihän kahta ihmistä tarvita herättelemään yhtä ihmistä. Veikkaisin, että Dreamer saattaisi tosiaan yrittää pahiksena varmistaa sen, että tänään lynkataan antiaktiivi.

Toisaalta, mua ihmetyttää tässä erityisesti Surun reaktio piikkiksen sähläilylle. Musta tuo kysymys, marttyrisoiko horaaneko vai ei, todella epäoleellisena pahisten nappaamisessa. Yritättekö te piikkiksen kanssa olla ainoastaan näennäisesti aktiivisia kiistelemällä kuolleen hyviksen viimeisistä sanoista? Ymmärtäisin, jos horaaneko olisi pahis, mutta niinhän ei ole.

//Heliodorakin väliin. Ja piikkisiili. Heliodora äänesti Ischiä, alkaa kovemmin vaikuttamaan hessulta päivältä.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Mummoleirillä tapahtuu - huligaaninuoret häädetty!

ViestiKirjoittaja Mus » 13.11.2013 12:51:23

piikkisiili kirjoitti:Heliodora: Toisaalta eikö olisi parempi löytää erikoishahmolle varapelaaja, joka voisi edes kertoa sitten roolinsa? jos sinulla ei ole omia epäilyksiä, niin eikö sinusta esim. Dreameria tai Violetia vastaan esitetyt epäilykset voita antiaktiivisen pudotusta?
Vastaus on a) imperfektissä. Violetiin tartuin, koska jostain piti sitä keskustelua saada aloitettua.

//Jite tuli väliin. Minä vielä kiistellyt Surun kanssa, vaan selitin silloisia motiivejani. Sitten kun päästään siihen, mikä niissä oli epäilyttävää, niin voidaan alkaa kiistellä.


Upin työttömyyskassa kirjoitti:Ooh, keskustelua! Ikäihmisenä pidän kuitenkin rauhallisesta soutelusta lammella ja marisen, jos tästä tulee viimehetken iltasotku.

Suru teki listan. Jossain kukkuu käki. Sen jälkeen Suru on jahdannut piikkisiiliä luudan kera, oletettavasti koska siili on tonkinut hänen pihallaan. Myönnän toki, että meni hiukan ohi osa piikkisiilin jutuista itseltänikin, ja pientä piikkien pörhistymistähän siellä on havaittavissa, mikä kyllä sitten onkin jo mielenkiintoista. Kiistelyä odotettavissa? Pitäisikö hakea popparit?
Pidän pelin edistämisestä, mutta hämmästelen vähän tätä Surun luudan kokoa. Muistan tyylisi vähemmän hyökkäävänä. Toisaalta muistan sitten myös kuulleeni, että pahiksena Suru juuri on kiltti ja mielipiteetön ihan viimeiseen asti, joten ehkä tästä ei pitäisi olla kovin huolissaan. Katsotaan.

Missäs minun prillit muuten ovat?

Violetissa sen sijaan kaivelee parikin asiaa. Hänen äänensä vaihtuu vähän väliä, mistä en osaa sanoa kuin että jaa, hermostunutta? Halua tappaa joku, ihan sama kuka, kunhan ei hän? Lisäksi useampi noista äänistä on lähtenyt seikoista, jotka voitaisi tulkita kostoksi tai minä-mentaliteetiksi. Esimerkkeinä hän äänesti piikkisiiliä, koska tämä epäili Violetia ensimmäisenä päivänä. Ääni lähti pois, kun piikkisiili selitteli, että ei enää kehtaa äänestää ensimmäisen päivän pohjalta. (Joo, sanoo Violet alun perin äänestäessään myös, että syynä olivat piikkisiilin 1. Päivän sekoilut, mutta ei mainitse niitä enää lainkaan kun peruu äänensä, eli taisi olla pääsyy ihan se Violetin epäily).
Toinen ihme veto on sitten se minun äänestämiseni, kun olin kritisoinut juuri näitä ihmeellisiä herättelyäänenkohteita. Herättelyääni ei oikein toimi tarkoituksessaan, jos se osoitetaan jo muutenkin aktiiviselle pelaajalle. Silloin se on ihan turhaa touhua, jolla saa kätevästi kyllä itsensä näyttämään siltä, että kovasti tekee jotain pelin eteen. Käytännössä… ei.
Mitä mieltä muut olette?

Heliodorakin tuli ja puhui monesta ihmisestä, kivaa. Kiitos kaunis myös kohteliaisuudesta (sillä eihän toki maineeni voisi olla mitään negatiivista. Kuten ei kahvissakaan.) Sen sijaan en pidä siitä, että herättyäsi niin kivasti olet äänestämässä ulos hiljaista.

Ylipäätänsäkään en pidä yhtään siitä, että tapamme jonkun hiljaisen pelkästään siksi, että tämä joku on hiljaa. Sen sijaan ehdotan, että pahikset tappavat yöllä hiljaisia. Tämä pitäisi pelin aktiivise(mpa)na ja kaikilla olisi mukava(mpa)a. Ja jos eivät tee näin, niin ovat URPOJA TYLSIMYKSIÄ, joita ei kiinnosta yhteinen hauskuutemme yhtään.
Että niin.

Eikö kukaan oikeasti ole nähnyt minun rillejä? Tarjoan löytäpalkkion! Olen epätoivoinen! Saatte vanhan shakkipelini, jonka veistelin juoksuhaudassa asemasodan aikaan. Sen voi myydä kalliillla, kun väitätte, että se on antiikkia. Nykynuorisoonhan uppoaa kaikki, ne mitään huomaa. Kiinnostaako ketään?

Jite kirjoitti: Miten olisi, että en suorita äänestyspakkoani, koska mulla ei sellaista satu olemaan :D
Voi veikkonen, eihän sinulla vain ole sekaisin termit “äänestyspakko” ja “äänestys”? Hetken kuulosti ihan siltä, että et aio äänestää ihan siksi, että pakkoa ei ole…


Violet kirjoitti:Jite: Sori, unohdin, että äänestit eilen. Minulla ei kuitenkaan ole mitään syytä pitää ääntä enää sinulla, joten --Jite. Nyt alan olemaan jo aika pihalla näiden epäilyjen suhteen. Isch taitaa kuolla muutenkin tänään, joten ++Isch. Täytän vain äänestyspakkoni. Katsotaan, jos ehdin seuraavaksi päiväksi selvittämään ajatukseni tästä sotkusta.


piikkisiili kirjoitti:Upi: Olen valmis kiistelemään oman henkeni puolesta, jos siihen joudutaan. Violetin suhteen niin varsinkin tuon viimeisimmän vaihdon jälkeen hänellä on mennyt sähläilyksi. Hän olisi ihan hyvin voinut keksiä syyn pitää äänen minulla, jos olisi ollut pahis. Minulla äänen pitäminen ei olisi kuitenkaan ollut niin vaarallista, koska osoitin jo ennen hänen äänenvaihtoa minusta olevani hyökkäävän linjan sijasta seuraavalla Violetin suhteen.


Jite kirjoitti:Mäkin olen suoraan sanoen täysin ulalla tässä tilanteessa, mutta kuitenkin imo antiaktiivin lynkkaaminen ei oo kovin fiksua, yleisesti. Jos sitä ei lynkata, on mahdollista saada varapelaaja. Koska tiedän tän muutenkin menevän hakuammunnaksi, niin

++Dreamer

Uskon, että tässä on ainakin yksi pahis sotkeutuneena Ischin massaukseen, joten pakko aloittaa hakuammunnalla, kun ei muita johtolankoja oo :/


Upin työttömyyskassa kirjoitti:... ooookkei. Mitäs minä juuri pääsin sanomasta siitä Violetin äänestystyylistä tuuppia hautaa kohti näköjään ihan ketä sattuu ihan millä sattuu syillä?

--Dreamer ++Violet

Sanot, että olet täysin pihalla epäiltyjen suhteen ja että täytät vain äänestyspakkosi - no ei ole ihme, jos olet pihalla niistä, kun niitä ei Ischiä vastaan edes ole! Laitat lisäänen sille, joka johtaa äänissä (edelleen, ilman mitään epäilyksiä!), mikä on tyylipuhdasta massausta ja näyttää siltä, että haluat vain varmistaa hänen kuolemansa.

//piikkisiili väliin. Öö, mistä seuraavasta Violetista nyt puhut?
//Jite. No jaa :D


piikkisiili kirjoitti:Upi: Että hyökkäämisen sijasta seuraan Violetia.

Toki tämä äänestystilanne vähän muuttaa tilannetta. En itse innostu Ischin pudottamisesta ja siinä kohdin palataan siihen, keistä sitten on jotain epäilyttävää. Dreamer on näköjään Kylässä, niin voi selittää sitä viestiään. Violetin toiminta pahiksena olisi nyt sinäänsä yllättävän hätiköityä.


Dreamer kirjoitti:Huiii. Ehdimpä ennen ku päivä loppu. Mutta asiaan.

Upi:
Dreamer nähtävästi herättelyn sijaan haluaa ihan oikeasti tappaa jonkun hiljaisen. Epäilyttävää. Siis Dreamerilta, ei hänen äänestyksensä kohteelta, koska sillä, että mainitun kohteen kanssa ei ole kiva pelata, kun hän on hiljaa ei ole suuresti merkitystä hänen pahikseutensa suhteen. Onko sinulla jokin syy haluta mieluummin tappaa hiljaisia kuin yrittää osua pahiksiin? Mitä on tämä, kun sanot samaan hengenvetoon, että mielestäsi toisen IRL-kiireet eivät ole hyvä syy äänestää (piikkisiililtä) - ja sitten äänestät itse täysin hiljaista? Epäiletkö hänen olevan hiljaa taktisesti vai äänestätkö nyt kuitenkin siksi, että joku on ehkä IRL-syistä hiljaa? Etkö pidä Kari Tapiosta? Sehän on kamalaa.


Ajoin siis takaa sitä, että peli ois kiva pitää aktiivisena, vaikka siinä on riski että osuu erikoishahmoon. Koska mitä hyötyä on antiaktiivista, vaikka se ois erikoinen? Heliodora tais selittää sen oikeestaan paremmin.
Voitaisiin pohtia tätä äänestetäänkö-aktiivisia-vai-antiaktiivisia-tilannetta? Toisaalta antiaktiivisia on aina vaarallista äänestää, koska voidaan osua erikoishyvikseen eikä se välttämättä tule esiin kiljumaan rooliaan. Toisaalta mitä hyötyä meille on sellaisista pelaajista (erikoishahmostakaan) jotka ei panosta peliin ollenkaan? Voi olla potentiaalisesti vaikka kuinka hyvä pelaaja, mutta jos se ei tässä pelissä näy niin eihän siitä ole mitään hyötyä. :D Pelin kokonaisuuden kannalta siis olisi järkevämpää äänestää antiaktiivisempia, jotta peli ei hiljene --> pahisten on helpompi piileskelä hiljaisissa/hallita peliä. Toisaalta nykyisissä aktiiveissakin voi olla jo pahiksia.


Ja älä minua katso Upi, koska olen kuunnellut koko päivän rakasta Karia. Rauhallinen päivä Karin laulujen kera on taivas. Ehkä kupponen teetä vielä kruunaisi päivän, koska olen kofeiiniherkkä. :3


Dreamer kirjoitti://piikkis eteen, ja täällä ollaan!


Upin työttömyyskassa kirjoitti:Jos näyttää, että saisimme mieluummin tapettua jonkun edes vähän epäilyttävän kuin täysin hiljaisen, niin olen kyllä valmis jotain sellaista äänestämään. :P

Piikkisiili, onko Violetin äänestyskäyttäytymisellä ja hätiköinnillä järkeä hyvikselle?


piikkisiili kirjoitti:Hyvikset tekee paljon hätiköintiä, että sen suhteen olisi inhimillistä. Sitten pitää miettiä sen väliltä, että olisiko pahis huolellinen vai panikoisiko.


Upin työttömyyskassa kirjoitti:Dreamer, meillä ei ole kovin montaa harhalynkkauksta. Sinustako on todella hyvä idea hukata niistä yksi sellaisen tappamiseen, joka menee täydellä arvonnalla? Aktiivinen peli on mukava, kyllä, mutta meidän tarkoituksemme (paitsi jos olet pahis, missä tapauksessa hiljaisten tappaminen sopii varmaan hyvin sinulle koska se on pois pahisjahdista) on etsiä pahiksia, ei hiljaisia. Lisäksi on mahdollista, että saamme hiljaisen tilalle puhuvan varapelaajan.

Karia, aaah! Mutta tiesitkö, että joissain teelaaduissakin on kofeiinia? Varo niitä!

//Piikkisiili, pahiksilla on isommat paineet, mikä näkyy helpommin hermostumisena. Se on inhimillistä. Ihmettelen, että oletat pahikset fiksummiksi kuin hyvikset, vaikka pahiksilla on enemmän aiheitakin hätiköidä ja hermoilla.


Dreamer kirjoitti:Upi, no juup. Ehkä se ois kannattavampaa pitkältä kantilta, koska harhalynkkauksiin ei todellakaan ole varaa. Mutta kummasta on helpompi saada pahikset kiinni, hiljaisesta vai aktiivisesta pelistä? Ollakko hiljaa vaiko ei, siinäpä vasta pulma. :o
//piikkis ja Upi väliin. Mietin just et hiljasessa pelissä pahis ehtis olla huolellinen ja pudottaa kaikki ykstellen, mutta aktiivisessa pelissä pahis joutuu paniikkiin. Eli jommin kummin nii pahis vaikuttaa aina jotenki hyvikseltä. : D
Ja kamomillateessä ei yleensä ole kofeiinia, joten sitä siis. :3


piikkisiili kirjoitti:Upi: Tottatotta. Itselläni on pahiksena korkeampi keskittymisen taso viestien johdonmukaisuuden tarkistamisessa. Tosin eihän sitä itseään voi muihin yleistää, koska kaikilla omat reaktionsa.

++ Violet, koska Dreamerin on vastauksensa jälkeen mitäänsanomattomampi. Isch olisi pahiksille helppo kohde, mutta Dreamer ei ole ainoa ja sen suhteen erotu muista. En kyllä tykkää siitä, kuinka Upi saa mut äänestämään mukaansa :/

//Dreamer tuli väliin.


Upin työttömyyskassa kirjoitti:Dreamer, hiljaisessa pelissä pahikset on vaikeampi saada kiinni - mutta miksi, kysyn vain? No koska jos kaikki ovat hiljaa, näistä ei saa tietoa. Silloin hyvikset pakotetaan arpomaan hiljaisten joukosta äänestettävänsä. Tässä pelissä näin kauhea tilanne ei ole, koska osa puhuu ja heistä on epäilyksiäkin, mutta jostain syystä sinä ja muutama muu siitä huolimatta haluaa vaikeuttaa pahisjahtia ja ehdoin tahdoin hakuampua sieltä hiljaisten joukosta. Mitä ihmettä?

Kokoavasti voisi todeta, että pahikset on helpompi saada kiinni siinä pelissä, jossa edes yritetään tappaa heitä. Ilman epäilyksiä tappaminen ei mene minun määritelmääni yrittämisestä.


Zey kirjoitti:2.ilta

”Katsokaapas näitä sukkia”, yksi mummoista käski nostaen jalkojaan, jotta muut näkisivät hänen jalassaan olevat villasukat paremmin. ”Mitä mieltä olette näistä röyhelöistä tässä varressa? Ajattelin kotiin päästyäni kutoa lapsenlapselleni Jennylle – siis sille, jolla on oma poni, jonka kanssa hän harrastaa esteratsastusta – villasukat ja harkitsen vakavasti tekeväni niihin samanlaisia röyhelöitä.”
”Hmm, mahtaako se olla Jennyn mieleen?” eräs mummo mietti silmäillen villasukkia. ”Minun pojantyttöni on ainakin aika tarkka mitä päällensä laittaa. Hänelle on jo hyvä silmä kehittynyt nuorella iällä.”
”Ja röyhelöihin taitaa mennä aika paljon aikaa, kun niitä kutoo...”, huoneen nurkassa olevalla tuolilla istuskeleva mummo totesi ihastellessaan villasukkia.
”Taitaa?” villasukkia esittelevä mummo kiekaisi. ”Etkö sinä ole tehnyt röyhelöitä?”
”En, ei ole tullut opeteltua”, mummo vastasi päätään pudistellen.
”Mitäh?” puutui keittiöstä kahvikupin kanssa tullut mummo puheeseen. ”Kyllähän jokainen kunnon ihminen nyt on ainakin tusinan verran tehnyt röyhelöllisiä villasukkia!”
Yksi keskustelua seuranneista mummoista otti kasvoilleen tuiman ilmeen, marssi sen mummon eteen, joka ei osannut tehdä röyhelöitä, ja tutki tätä pitkään. Lopulta hän totesi: ”Ilmiselvä huligaaninuori, kyllä kaikki mummot osaavat kutoa röyhelöitä.”
Hetken pohdittuaan asiaa, muut mummot alkoivat olla samoilla linjoilla. Mummojen nyt vain kuuluu osata kutoa röyhelöitä villasukkiin. Ajatella minkälaiset olisivat lapsenlapselle joululahjaksi kudotut villasukatkin, jos niissä ei olisi röyhelöitä. Eiväthän ne olisi mitkään kunnon joululahjavillasukat. Niinpä yksi mummoista asettui tuolissa istuvan mummon eteen ja avasi tämän suun. Nopeasti hän nappasi kiinni mummon hampaista – ja kappas, nehän lähtivät irti.

Äänet:
4 Isch (Hagrid2, Dreamer, Heliodora, Violet)
2 Violet (Upin työttömyyskassa, piikkisiili)
1 piikkisiili (Suru)
1 Dreamer (Jite)

Isch siis kuolee saatuaan eniten ääniä.

Kuolleet (3/12):
1.päivä: horaaneko – tavallinen mummo
1.yö: Carm – tavallinen mummo
2.päivä: Isch – tavallinen mummo

Äänestyspakot:
(Dreamer), Isch, (Heliodora), Verra, (Violet), (Suru), (Hagrid2)

Isch ja Verra eivät suorittaneet äänestyspakkoaan. Koska Isch tippui, hänelle ei haeta varapelaajaa. Verran tilalle tulee Iku, tervetuloa!

Poissa:
Vampire 1.7. - 16.7. [VPJ]
piikkisiili 2.7. - 4.7.
Horaaneko 3.7. - 5.7. [APJ]
Violet 6.7. - 15.7.

Yö alkaa nyt ja päättyy huomenna 5.7. kello 21.00. Yönimet minulle ennen sitä.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Mummoleirillä tapahtuu - huligaaninuoret häädetty!

ViestiKirjoittaja Mus » 13.11.2013 19:18:48

Zey kirjoitti:3.aamu:

Kuten edellisinäkin aamuina, mummot heräilivät yksitellen päivään. Kahvi laitettiin porisemaan ja kupit kaivettiin esiin. Kun kahvi oli valmis, höyryävän kuumaan kahvikupilliseen tipautettiin muutama sokerin pala ja tilkka maitoa. Mummojen kasvoille alkoi taas ilmestyä huolestuneitä ilmeitä, kun yksi kahvikuppi jäi ilman mummoa.

Perimmäisessä makuukammarissa istui sängyllä lohduton mummo. Siinä hän nyyhkytti surullisesti ja kaipasi tekohampaitaan. Onneksi silmälasit olivat olleet piilossa, muuten huligaaninuoret olisivat varmastikin nekin vieneet.

Kuolleet (4/12):
1.päivä: horaaneko – tavallinen mummo
1.yö: Carm – tavallinen mummo
2.päivä: Isch – tavallinen mummo
2.yö: Suru – kertakäyttöinen ennustaja

Äänestyspakot:
Ei kenelläkään :)

Poissa:
Vampire 1.7. - 16.7. [VPJ]
Horaaneko 3.7. - 5.7. [APJ]
Violet 6.7. - 15.7.

Päivä päättyy tiistaina 9.7. kello 21.00.


Iku kirjoitti:Tervehdys kaikki uudet ja vanhat tuttavuudet! Tiesin heti pelin alkaessa, että haluan tähän varittamaan.

Dreamerin käytös ihmetyttää kovasti. Yritätkö vaikuttaa aktiiviselta ja hyödylliseltä tuomalla esiin itsestään selvyyksiä ja lainaamalla toisesta pelistä taulokkoa, joka olisi ollut helppo tehdä myös itse?

Tykkäsin piikkiksen tavasta aloittaa peli. Hän on ollut myös mukavasti aktivoimassa peliä. Piikkisi on jäänyt mieleen positiivisessa valossa, mutten leimaisi häntä vielä hyvikseksi.

Upin työttömyyskassan pelityyli on aivan omaa luokkaansa. En oikein tiedä pidänkö siitä, vai vihaanko sitä. Toisaalta tuntuu että upi sanoo kaiken pilke silmäkulmassa ja hänen viesteihin on vaikea sen takia suhtauduttua riittävällä vakavuudella. Pidän upia neutraalina.

Violetissa ihmetyttää hieman eilinen äänenvaihto-sekoilu. Ensin äänestit upia, sitten vaihdoit sen piikkikseen, ja sitten vaihdoit äänesi vielä jiteen, loppujen lopuksi päädyit kuitenkin äänestämään Ischiä. Mistä tämä epävarmuus oikein johtui? Haluaisin mielelläni lukea listauksesi pelaajista, koska se saattaisi selkiyttää epäiltyjäsi (jopa itsellesi. :D)

Heliodora näytti valitsevan helpon reitin ja liittyvän isch-massaajiin.

Muista pelaajista (ja heidän tekemisistään) minulle ei ole vielä oikein muodostunut minkäänlaista mielikuvaa ja se on harmillista. Toivottavasti tilanne saadaan korjattua mahdollisimman pian.


Dreamer kirjoitti:Olin jo tekemässä taulukkoa, mutta en sitten jaksanut/osannu alkaa tekemään sitä ja kopsasin sen Kanalasta. :c


Hagrid kirjoitti:Oke, mo, tulin ilmottelemaan että olen vielä elossa ja kunnossa, ja mikä mussa on kun en jaksa kirjottaa.. oon kirjottanu mun tarinaa liikaa, pitää pitää paussia, ja tunkea se kirjotusinto näihin juonariviesteihin!! tulen kirjottamaan jotain järkevämpää vielä tänään...

ehkä


Upin työttömyyskassa kirjoitti:Voi voi, taitaa siinä rakkaassa kahvissani olla yksi vika. Tällä iällä on jo muutenkin välillä nukahtamisvaikeuksia ja kahvi aiheutti sen, että en saanut unta sitäkään vähää. Täällä on ikävän värinen kattokin, joten sen tuijottelusta ei loputonta iloa irronnut.
Positiivisena puolena käytin ajan hyödyksi harjoittelemalla tanhuja – kunnes vanhainkodin hoitajat tulivat valittamaan, että puukengät pitäisi ottaa pois jalasta – leipomalla pullaa – kunnes palohälytin alkoi huutaa – ja lukemalla eilistä lehteä uudelleen ja pohtimalla syntyjä syviä.

Kaikille tuli varmaan jo eilen selväksi, että Upi-mummon mielestä oli huono, huono idea tuhlata päivä tappamalla tyyppi, jokta kukaan ei edes epäillyt.

Nyt tulee parempi ehdotus: Lopettakaa heti tuommoinen tai tulen tanhuamaan ovenne taakse! Nyt etsitään pahikset.

Mutta! Koska kaikesta löytää jotain positiivista, niin päätin käyttää ajan hyödyksi harjoittelemalla tanhuja – eikun, minähän kerroin tämän jo? Vai kerroinko?
Eilispäivästä voisi saada jotakin irti. Äänensä lynkatulle antoivat henkilöt nimeltä Hagrid2 (olen muuten samaa mieltä tästä jo aiemmin huomauttaneen jonkun kanssa, että kyseessä on laiton nimimerkki! PJ! Mafia! Poliisi! Herra Jumala! Joku!), Dreamer, Heliodora ja Violet.
Koska yhden päivän heitto hukkaan olisi pahiksille mahtavan hauska apu, tästä joukosta on hyvä lähteä liikkeelle, vaikka en uskokaan että välttämättä kaksi pahista tekisi molemmat tälläistä. Riskialtista olisi se. Palaan muuhun porukkaan myöhemmin, mutta nyt, joka tapauksessa ja juuri siksi, Dreamer ja Violet ovat näistä neljästä tehneet muutakin pahismaista, joten aloitan heistä.

Violetilta odotan kieli pitkällä kommenttia eilisiin syytöksiini ja jotakin selityksentapaista. Tarkempi kyselypyyntö toimitettu eilen, sieltä löytyy.

Heliodoraan ja Hagridiin olen myös pettynyt, ja kuuntelen mielelläni, jos selitätte.

Erityisesti mietin tätä Violetin ja Dreamerin kuviota ja tulin tulokseen, että kyllä se aiempi ääneni eilen oli sittenkin paremmassa paikassa. Väliäkö hällä tosin, kun Ischiä massattiin ulos äänienemmistöllä ja äänelläni ei mitään vaikutusta ollut. Toivottavasti tänään on. Huomasin nimittäin siellä eilisen päivän lehdessä tälläisen ihmeellisyyden:

Dreamer kirjoitti:Upi, no juup. Ehkä se ois kannattavampaa pitkältä kantilta, koska harhalynkkauksiin ei todellakaan ole varaa.
Tämähän on ihan suora TUNNUSTUS, että Dreamer tietää että toimintansa ei ole kannattavaa hyviksille ja että siihen ei ole varaa harhalynkkausten vähäisen märään takia – ja että hän silti toimii kuten toimii!
Rakkaat ystävät, mitä voimme tästä päätellä?

Huomattavaa on myös, että Dreamer aiemmin eilen aloitti tämän “tapetaan hiljainen”-touhun. Hagrid, joka äänesti häntä ennen, nimittäin herättelyäänesti. Joo, kyllähän se on jätkät niin, että herättelyääneenkin tappaminen on suuri synti, mutta se sentään voi vielä mennä jonkun kiireen tai alkavan dementian tiliin, ja dementia on ihan ymmärrettävä mummolla. Minullakin on. Sain kyllä lääkkeet.
Violetin äänenvaihtelu taas oli hermostunutta ja sekavaa, ja tuo viimeinen äänenvaihto kruunasi kaiken (?????) mutta hän heilui äänineen koko päivän eli jos kyseessä oli pahissuunnitelma, niin se ei ollut kauhean, niinku, suunnitelmallinen. Miksi vaihtaa ääntä turhaan, kun Isch oli kuolemassa muutenkin? Ei toimisi edes pelastuksena, koska eihän se pelastanut ketään. Hermoilu on tietysti aina mahdollinen selitys, mutta jos verrataan, niin kyllä Dreamerin toiminta olisi pahikselle paljon, paljon loogisempaa ja siis pahismaisempaa: hän esitteli meille idean, että unohdetaan pahikset päiväksi, ja sitten äänesti sen mukaan ja puolusti sitä. Tulos: hyvis kuoli, päivä meni hukkaan. Nyt Dreamer ohitti täysin hänelle eilen jaellut syytteet.

Niin juu, ja sanoihan hän siellä juuri ennen, että hiljaista ei pidä äänestää vain hiljaisuuden takia. Ja sitten äänesti itse juuri hiljaista…? Mitäh!? Eikun… Tästä puheen ja tekemisten räikeästä ristiriidastahan häntä eilen epäiltiinkin!
Sataa, sataa, ropisee, paa-his-piis-teitä…

++Dreamer

PS. Voimme yhdessä todeta, että pahiksemme ovat luusereita, joilla ei ole mitään käsitystä hauskasta pelistä ja sen aktiivisuuden iloista, koska he tappoivat aktiivisen Surun.

PPS. Tervetuloa laivaan, Iku!


Suru kirjoitti:Haudantakaviesti Tiedotusasiaa:

Hagrid2 on nyt Hagrid. ^__^


piikkisiili kirjoitti:Upi: Miksi vaihdoit ääntäsi Dreamerista, jolla oli jo yksi ääni, jos halusit antiaktiivisen olla putoamatta?

Tuo Dreamerin herääminen antiaktiivisen tiputtamattajättämiseen tapahtui siinä seitsemän minuuttia ennen päivän loppua. Se on lyhyt aika. Ihan asiallinen kysymys kuitenkin on, että miksi hän ei sitten yrittänyt korjata tilannetta. Äänenvaihtamatta jättäminen voisi olla itsevarjelua, koska hän oli yksi ehdokas Ischin korvaajaksi. Tosin jos hän olisi antanut äänensä Violetille, olisi se ollut ainoa mahdollisuus korvata Ischi. Pahiksena Dreamerille oltaisiin tarjottu kohtuu aktiivisen pelaajan pudottaminen ja antiaktiivisen mahdollinen putoaminen. Ehkä hän halusi säästää epäiltyn myöhempien päivien kohteeksi tai he ovat pahistovereita.Tämähän menee pyörittelyksi...


Upin työttömyyskassa kirjoitti:piikkisiili, Dreamerilla eikä Violetilla ollut kummallaan muita ääniä (Dreamerilla minun ääneni), kun kirjoitin äänenvaihtoviestin. Tyypilliseen iltakaaostapaan eteeni ängit ensin sinä ja sitten vielä Jite. En viitsinyt alkaa koko viestiä uudelleenkirjoittaa, koska kokemukseni mukaan se iltakaaoksissa vain antaa lisää tilaa ihmisille änkeä väliin ja taas joutuu korjaamaan. Parempi antaa mennä.
Etenkin kun Ischillä oli 4 ääntä, joten oli varsin samantekevää oliko juuri sen viestini jälkeen jollain kaksi vai yksi ääntä. Olisi tarvittu enemmän ihmisiä, jotta joku muu kuin Isch olisi kuollut, ja sanoinkin seuraavassa viestissä olevani halukas äänestämään jotain muutakin epäilyttävää kuin Violetia, jos vain olisi oikea mahdollisuus, että sillä on jotakin väliä. Valitettavasti tätä tilannetta ei ikinä tullut.

Minä en näe eilisiltaista Dreamerin osalta ensinkään valintana tiputtaako hiljainen vai aktiivinen pelaaja 7 minuuttia ennen iltaa - vaan päätöksenä pyrkiä pudottamaan hiljainen jo aiemmin päivällä. Hän vain puolusti tuota päätöstä illansuussa, kun siitä kyselin. Ja sanohan, piikkisiili, ketä pelissä auttaa, jos käytetään yksi harvoista harhalynkkauksista äänestämällä pois joku, jota kohtaan ei ollut minkäänlaisia epäilyksiä? Kun tehdään tämä tietoisena, että se on kestämätöntä hyviksille?
Niin, tätä minäkin tässä kelailin. Se on harvinaisen yksiselitteisesti pahismaista.


Upin työttömyyskassa kirjoitti:Edellinen viesti oli siis vastaus piikkisiilille.


piikkisiili kirjoitti:Aa joo katsoin tuon äänestystilanteen väärin. Vaikka Dreamer olisi vaihtanut ääntään, olisi Ischi saanut äänensä ensin.
Upi kirjoitti:Ja sanohan, piikkisiili, ketä pelissä auttaa, jos käytetään yksi harvoista harhalynkkauksista äänestämällä pois joku, jota kohtaan ei ollut minkäänlaisia epäilyksiä? Kun tehdään tämä tietoisena, että se on kestämätöntä hyviksille?
Niin, tätä minäkin tässä kelailin. Se on harvinaisen yksiselitteisesti pahismaista.

Juu ja näin tehneitä on neljä. Oletatko, että Dreamerin tunnustuksen takia hän olisi koko ajan ollut tietoinen sen kannattamattomuuden?


piikkisiili kirjoitti:Nyt päässäni surraa :D. Unohdin, että Dreameriä epäiltiin alunperin tuosta antiaktiivisen äänestämisestä, vaikka ei sitä kannattanut... Katson vielä kun voin rauhassa istua koneella.


horaaneko kirjoitti:Mummoiässä ihmisillä alkaa olla paha tapa huolehtia ihan pienistäkin asioista. Miten naapurin poikamiesukko pärjää kun äitinsä on lomalla Thaimaassa? Voiko ullakolle kertyä kosteutta jos suihkua ei kuivaa peseytymisen jälkeen? Pääseekö veljenpoika poliitikoksi ja pieni sanomalehtiuutinen kehyksiin?
Välillä mummoillekin tekee kuitenkin hyvää nostaa tekohampaat yöpöydälle ja käydä lepuuttamaan iän painamia selkiään. Lepotauolle sopivaa lukemista ovat esimerkiksi Agatha Christien teokset, sota-ajan pakolaistarinat ja pienet virkistävät rakkausromaanit, joita lapsenlapsi saattaa naurunpilke silmäkulmassaan sanoa "meidän mummon hömppäkirjoiksi".


Väliaikamummoilua!

Äänet:
1 Dreamer (Upin työttömyyskassa)

Äänestyspakot:

Ei kenelläkään ^__^

Poissa:
Vampire 1.7. - 16.7. [VPJ]
Violet 6.7. - 15.7.

Päivä päättyy tiistaina 9.7. kello 21.00.


Upin työttömyyskassa kirjoitti:HALOJATA HALLOO möllykät, oletteko tietoisia, että tämä kierros on meidän viimeinen harhalykkaus ja että päivä päättyy tämän vuorokauden puolella? Voisitteko harkita heräämistä?

No, jos te ette pelaa niin minä aion, koska hiljaa olo ei ole mitään pelaamista. Juttelen sitten itseni kanssa.

- Herra Upi!
- Niin herra tasavallan presidentti?
- Mitä mieltä olet, jos lynkattaisi tänään Dreamer?
- Sehän on mahtava idea. Mietin juuri itse samaa!
- Vastustaako kukaan?
- Ei missää nimessä. Olen täysin messissä! Lisäksi jos saan sanoa niin viiksenne näyttävät tänään aivan erityisen komeilta!
- No hyvä, se on sitten päätetty. Kopautan nuijallani pöytään! Näin! Olipa hieno kolahdus, oikein virallisen tuntuinen. Sitten asialistan seuraavaan asiaan, eli että keitä muita epäillään, koska pahiksiahan on joka tapauksessa enemmän kuin yksi. Onko jollakin ideoita? Upi?
- Aina, arvon herra puheenjohtaja. Olen lukenut ahkerasti minulle annettua opintomateriaalia ja tehnyt marginaaleihin paljon merkintöjä.
- Tiesin, että sinuun voi luottaa. No kerrohan sitten, hyvä mies.
- Jos sopii, niin minulla on tälläinen lista. Olen jaotellut ihmisiä sen mukaan, pidänkö heitä epäilyttävinä, WTF/EOS vai luotettavina.

Epäilyttävät
* Dreamer, tietenkin eniten
* Violet, eiliset syyt
* Jite, koska
a) Suru. Neiti S kommentoi eilen Jiten epätavallista vaisuutta ja kyseli tältä tämän oudoista puheista. Jite ohitti kysymykset ja epäilyt ja sen sijaan alkoi kääntää Surua epäilyttäväksi tällä lailla näin:
Jite kirjoitti:Toisaalta, mua ihmetyttää tässä erityisesti Surun reaktio piikkiksen sähläilylle. Musta tuo kysymys, marttyrisoiko horaaneko vai ei, todella epäoleellisena pahisten nappaamisessa. Yritättekö te piikkiksen kanssa olla ainoastaan näennäisesti aktiivisia kiistelemällä kuolleen hyviksen viimeisistä sanoista? Ymmärtäisin, jos horaaneko olisi pahis, mutta niinhän ei ole.

b) ristiinpuhunta. Ensimmäisenä päivän julisti hiljaisen tapon olevan parempi idea kuin aktiivisen. Toisena päivänä hän oli sitä mieltä, että kuka vain joka tälläistä yrittää on pahismainen. Joo-o. Esimerkit alla, viestit 2 ja 4.
c) Linkki suurepäiltyyni Dreameriin. Jiten koko peli nimittäin tuntuu pyörivän tämän ympärillä. Katsokaapa:
1. viesti:
Herättelyäänestää Dreameria, perusteluina
Dreamerin nikki kuulostaa niin herkulliselta, että hänen herättelynsä kuulostaa hauskalta idealta ;) Toivon, ettei hän tule elämään nikkinsä mukaan.

2. viesti
Valistaa meitä Dreamerin viimeisimmästä paikallaolopäivästä ja siitä pitäisikö tämä lynkata hiljaisena, jos tämä ei herää.
Jite kirjoitti:Omasta mielestäni kuitenkin aktiivinen pelaaja on aina hyviksille arvokkaampi asia kuin kuin randomilla heräteäänillä heitetty pakaste.

3. viesti
Juttua Ischin paikallaolosta, pientä vineä että hiljainen peli ja sitten kehittää vähän teoriaa piikkisiilin ja Dreamerin pahispariudesta ja epäröi perään.
4. viesti
Kertoo, ettei aio suorittaa äänestyspakkoaan, koska sellaista ei ole. Epäilee Surua piikkisiiliepäilyistä (mutta ei vastaa Surun Jitelle osoittamiin epäilyihin). Sitten päästäänkin taas Dreameriin ja onkin superjännää materiaalia:
Jite kirjoitti:Kiinnitin itse aika paljon taas siihen huomiota, että täällä oltaisiin lynkkaamassa antiaktiivia porukan toimesta, jos olen nyt oikein nähnyt. Hagrid mainitsikin jo aikaisemmin sen olleen hänen puoleltaan herättely, mutta Dreamer kummastuttaa mua todella paljon. Eihän kahta ihmistä tarvita herättelemään yhtä ihmistä. Veikkaisin, että Dreamer saattaisi tosiaan yrittää pahiksena varmistaa sen, että tänään lynkataan antiaktiivi.

Teoria hyvä, mutta miten tämä herättelyäänitappo on yhtäkkiä Jitestä epäilyttävä asia? Kaksi viestiä sitten Jite itse oli vahvasti sillä kannalla, että tapetaan vain heräämätön, parempi se on kuin aktiivisen tappo. Tuuliviiri yllä talon katon...
5. viesti
Äänestää Dreameria. Mutta painottaa, että kyseessä on hakuammunta.
... Mitäh? Hakuammunta? Mitä tapahtui sille Dreamerin pahissuunnitelmalle tappaa antiaktiivi, mikä oli epäilyttävää vielä edellisessä viestissä?

Tässä ovatkin kaikki viestit. Jostain syystä Dreamer näyttää olevan Jiten maailman keskipiste ja jos Dreamer paljastuu pahikseksi, ottaisin kirveen ja lähtisin Jiten perään. Pahikselle tärkeimpiä ovat ovat pahiskaverit ja näitä tulee helposti huomioitua. Jite huomioi häntä enimmäkseen negatiivisesti, mutta melko väkinäisesti (herättely ;)-kera ja eilisen täysin tuuliviiristi pyörivät perustelut tämän äänestämiseen), mikä voisi kieliä juuri pahistoveruudesta, koska pahisten on vaikeampi sujuvasti epäillä toisiaan.
Ensimmäisenä päivänä Jiten ääni olisi voinut myös tappaa Dreamerin, jos piikkisiili ei olisi tullut protestoimaan hiljaisen tappoa. Tappaisiko pahis toverinsa heti alkuun? Hmm. Riskialtistahan se olisi ja normaalisi en ehkä uskoisi, mutta kuten Jite itse kertoi, Dreamer ei ollut ollut edes paikalla viikkoon tai jotakin. Parempi saada itselle pisteitä tämän kuolemasta, edes. En siis pitäisi ollenkaan mahdottomana, ja en muista oikeastaan ikinä nähneeni, että jonkun pelaajan pelistä näin iso osa pyörisi yhden ihmisen ympärillä (!!!). Tämä yhteys kiinnostaa siis kovasti ja tarkistaisin sen mielelläni.

EOS
* Heliodora, äänesti epäilyttävästi hiljaista kuolemaan, mutta pohti muuten ihan fiksusti. Haluaisin yhä selitystä tuohon ja olen pettynyt ja joo joo. Tule puhumaan lisää?
* Hagrid oli se, joka tappoi herättelyäänellä. Tämä ei ole kivaa. Toisaalta se on vähemmän tietoisesti pahismaista kuin Dreamerin touhu. Silti, toivon, että todellakin ehdit tulemaan tänään puhumaan lisää, kuten vähän lupailit "ehkä", niin näkisin, oletko pihalla tai pahis tai jotakin muuta.

Luotettavat, molemmat koska näyttävät olevan edes jossain määrin kiinnostuneita pahisjahdista, olen näkevinäni siellä aitoa yritystä ja toisaalta he eivät ole tehneet mitään erityisen pahismaista
* piikkisiili
* Verra -> Iku. No Verrasta on mahdoton sanoa, mutta Iku tuli peliin mukaan hyvin

- Krh, vai niin, Upiseni. Aika vahvaa puhetta ottaen huomioon, että peli on niin hiljainen.
- Totta, herra kersantti, mutta mihinkä pääsisimme, jos emme ikinä tekisi rohkeita tekoja huteraltakin pohjalta?
- Totuuden sanoja, sotamies. Palaako muuten?

Niin jäi kaksi vanhaa korpisoturia polttelemaan piippua ja katselemaan, miten aurinko laski mereen lokkien kirkuessa taustalla.


Iku kirjoitti:Siis onko tänään viimeinen harhalynkkaus?! Miten olen voinut ohittaa tämän faktan näin täysin.

Epäilyttävimmät pelaajat ovat ihmeellinen dreamer ja hiljainen violet ja voisin melkein uskoa heidät pahispariksi. Kysyin Dreameriltä aikaisemmin yrittääkö hän vaikuttaa aktiiviselta ja avuliaalta ja hän kiersi kysymyksen kertomalla miksi lainasi taulukon kanalasta. Kiinnitin Dreameriin huomiota jo ennen kuin liityin tähän peliin varittamaan, silloin tosin epäilin upia hänen pahiskaverikseen. Sitten upi tuli, eikä toiminutkaan odottamalla tavallani. :D Joku hänessä vain mättää ja pahemman kerran.

Violettia on myös useampi kiusannut kysymyksillä ja hänelläkään ei ole ollut kovin suurta vastausintoa. Violet on mutenkin puhunut melko neutraaleista aiheista. Eilinen ääni sekoilu oli hämmentävä. Uskoisin pahiksen nimittäin miettivän äänen vaihtamista ja olevan sen suhteen varovainen toisin kuin violet joka pomppi äänineen ympäriinsä. Tämä voisi kyllä olla sitä kuuluisaa käänteispsykologiaa.

++Dreamer

Olen tällä hetkeolä upin kanssa samaa mieltä ja uskon että hän on pahis.


Jite kirjoitti:Upi, pyydän syvästi anteeksi aiheuttamani hämmennystä. Ensinnäkin viitaten ihmettelyysi siitä, että olisin yrittänyt leimata Surun pahikseksi. Omasta mielestäni ainoastaan osoitin ärtymystäni siihen, että piikkis ja Suru tuhlasivat aikaa miettimällä kuolleen pelaajan roolia. Saisin olla aikamoinen taikuri, jos saisin yhden väittelyn myötä Surusta pahiksen :D

Puolestaan viitaten Dreameriin, ensimmäinen ääni hänelle oli tosiaankin läppä, myönnän myös unohtaneeni aikaisemmat puheeni siinä vaiheessa, kun Ischiä oltiin lynkkaamassa. Se todellakin tuntui musta ainoastaan pahiksille helpolta harhalynkkaukselta. Toisen päivän ääneeni Dremerille oli syinä juurikin ne aikaisemmin mainitsemani seikat, hakuammunnaksi lopulta kylläkin sitä kutsuin, koska en voi olla täysin varma, meneekö se oikein.

Olen nähnyt Violetin kuuluisaa äänisekoilua ennenkin toisessa pelissä, ja silloinkin pointtina oli se kuuluisa herättelyäänimaraton. Toisen päivän aikana sellainen on mielestäni ainoastaan omituista, ei pahismaista. Mut joo, mäkin olen huomannut, ettei hän haluaisi kunnolla tarrautua pelaajiin aiheena lainkaan. Vastausinnon puute kylläkin tän päivän aikana lienee kuitenkin johtua täydellisesti siitä, että hän sattuu olemaan poissa.

Upille itselleen puolestaan nostan hattua siitä, että hän edes yrittää pitää peliä kasassa, ja aktiivisena. Pahiksena hän ainakin oletettavasti antaisi pelin kuolla pystyyn. Noiden juttujen vuoksi menisin väittämään häntä aika suurella todennäköisyydellä hyvikseksi.

Dreamerista mulla ei puolestaan ole muuta lisättävää, Upi taisikin jo sanoa kaiken oleellisimman. Jos hän sattuu olemaan pahis, Surun yötappo kävisi järkeen ainakin mun mielestä. Upin tappo ainoastaan usuttaisi luultavasti pelaajat Dreamerin kimppuun (Dreamerin kannalta itsemurha, mutta jos hän ei kuulu pahiksiin, sillä olisi voinut ainakin imho yrittää Dreamerin lavastamista.) Violetin lynkkaaminen ei olisi puolestaan luultavasti käynyt, koska siitähän saisi loistavan syntipukin. Mun lynkkaus olisi myös kohdistanut katseet Dreameriin, tosin, luultavasti ei niin vahvasti kuin Upin lynkkaus. Sen myötä voisin arvella, että vaihtoehdot olivat hänellä piikkisiili, Suru, Heliodora, Iku ja Hagrid. Luultavasti hän ei pitänyt Hagridia uhkana, ja Ikun pudottaminen heti olisi ollut varmaan halpamaista. Jäljellä siis ovat piikkis, Suru, ja Heliodora. Ja kolmikosta valikoitui ikävä kyllä kertakäyttöinen ennustajamme, Suru. Ainakin jotenkin näin luulisin pahisporukan ajatelleen Surun lynkkauksen suhteen.

Tässä vaiheessa pidän lähes mahdottomana, että ++Dreamer olisi hyvis, joten ääni hänelle. Seuraavaksi sitten miettimään mahdollista pahisparia tämän logiikan pohjalta.


piikkisiili kirjoitti:Nyt kai sitten voi toivoa, että hyvikset ovat ne heränneet ja pahikset eivät ole vain huomanneet yrittää pelastaa Dreameria. Tai sitten häntä ei vain uskalleta yrittää pelastaa. Dreamer ja Violet ovat tässä koko päivän myös pyörineet päässä. Violetista mietin viime pälipäivänä tuota äänestyssekoilun kannattavuutta ja Jiten lausunto antaisi kuvan, että se olisi häneltä ei niin erikoista toimintaa (tai sitten Jite vain puolusti pahiskaveria eli mikäs peli Jite oli kyseessä?). Dreamerin toimintaa en näe yhtä kärkkäästi kuin Upi kuvauksessaan (tai sitten se on hänen kirjoitustyylinsä), mutta onhan siellä yhä se ristiriita uudellakin katsomisella. Tuo irlstä epäilemättä jättäminen viittasi enemmän minun perusteluihin jättää ääni horaanekolle kuin antiaktiivisiin yleensä. Jos asia olisi ollut näin, niin eikö hän olisi voinut sitten kertoa se puolustuksessaan. Se ei myöskään poista sitä, että Dreamer äänesti Ischiä, jolla oli jo yksi ääni, vaikka hän ei ollut varma omasta pääsystä enää käymään Kylässä pelipäivän aikana. Minun logiikkaan tuommoinen ratkaisu ei sovi.

Jite kirjoitti:Upille itselleen puolestaan nostan hattua siitä, että hän edes yrittää pitää peliä kasassa, ja aktiivisena. Pahiksena hän ainakin oletettavasti antaisi pelin kuolla pystyyn. Noiden juttujen vuoksi menisin väittämään häntä aika suurella todennäköisyydellä hyvikseksi.

Ai tiedätkö hänen pelityylistään jotain? Hänelle voi antaa papukaijamerkin toiminnastaan, mutta ihan hyvin pahiskin voi sen merkin saada kuin hyviskin. Pahiksena hänen toimintansa olisi edullista, koska tällä hetkellä pelaajaa ollaan pudottamassa kolmatta kertaa hänen äänestystoimintansa perusteella. Voisi ajatella hänen pudottaneet Surun, jotta saisi hyvispisteitä (ennen yötä uhitteli pahiksia olla pudottamatta aktiivista pelaajaa ja vielä yön jälkeen erikseen huomautti asiasta).

Dramerin odotin jotain kommentoivan, mutta kaipa tämän kiven voisi kääntää: ++ Dreamer


Jite kirjoitti:Piikkis: Peli oli muistaakseni Autotehtaalla.


Upin työttömyyskassa kirjoitti:No heräsihän edes osa. Hienoa. Nyt voidaan yrittää keskustella. Siispä piippu hetkeksi pois suusta!

Ihmettelen kyllä suuresti, että etenkin nämä eilen niin kovasti pelin aktiivisuudesta huolta kantaneet ja sen takia jopa yhden antiaktiivin tappaneet tyypit ovat nyt itse täysin hiljaa. Pitäisikö teidän oppienne mukaan nyt siis tappaa teidät? Mihin katosi mielenkiintonne peliin? Vai onko kaikki tarvittava pelin aktivoimiseksi tehty siinä, että tapoitte yhden hiljaisen? Kaatuuko Euroopan talous?

Sallikaa minun olla eri mieltä!
Paitsi ei siitä Eurotaloudesta. Ehkä.

Violetin äänenvaihtelua en usko käänteispsykologiaksi, sillä sellaiseksi se tuntuu hyvin suunnittelemattomalta. Joko siis aitoa hermoilua pahiksena tai hysteeristä meininkiä hyviksenä.

Parittaisin silti enemmäm Jiteä kuin Violetia Dreamerin kanssa pahikseksi. Paitsi että Jite yhdistyy Dreameriin (joko he ovat pahispari tai Jite on pihkassa Dreameriin, sillä ei kai kukaan muuten ole noin yhden pelaajan huomioimisessa kiinni! Tulee ihan yläasteajat mieleen!), myöskään en usko että molemmat pahikset olisivat ottaneet riskiä äänestää eilen ulos antiaktiivia. Paljon turvallisempaa, että toinen pysyttelisi ulkopuolella.

Jite kirjoitti:Upi, pyydän syvästi anteeksi aiheuttamani hämmennystä. Ensinnäkin viitaten ihmettelyysi siitä, että olisin yrittänyt leimata Surun pahikseksi. Omasta mielestäni ainoastaan osoitin ärtymystäni siihen, että piikkis ja Suru tuhlasivat aikaa miettimällä kuolleen pelaajan roolia. Saisin olla aikamoinen taikuri, jos saisin yhden väittelyn myötä Surusta pahiksen :D
Ei huolta, vanha kuoma. Selvensit juuri paljon käsitystäni sinusta. Ei tosin sikäli, että epäilisin sinua yhtään vähemmän, vaan päinvastoin, mutta joka tapauksessa hämmennys väheni! Vaikutat nyt paljon selkeämmin pahikselta! Kiitos tästä!
Huomaan:
- Että Jite ei vieläkään vastannut Surun epäilyksiin, joiden ohittamisesta häntä aiemmin syytin
- Että Jite turvautuu puolustuksessaan asian vierestä vastaamiseen, silloin kun vastaa. "Saisin olla aikamoinen taikuri, jos saisin yhden väittelyn myötä Surusta pahiksen." Kukaanhan ei väittänyt, että olisit saanut hänestä pahiksen. Minä sanoin, että et vastannut hänen epäilyksiinsa ja sen sijaan aloit kääntää Surun toimintaa epäilyttäväksi. Hyvin eri asia kuin syyttää, että taioit Surusta epäilyttävän on, että yritit alkaa kääntää hänen toimintaansa sellaiseksi vastauksena tämän epäilyksiin.
- Että Jite ei antanut minkäänlaista tyydyttävää selitystä sille ilmeiselle ristiriidalle, että ensin itse yritti tappaa hiljaisen, mutta epäilee nyt Dreameria samasta toiminnasta.

Jite kirjoitti:Puolestaan viitaten Dreameriin, ensimmäinen ääni hänelle oli tosiaankin läppä, myönnän myös unohtaneeni aikaisemmat puheeni siinä vaiheessa, kun Ischiä oltiin lynkkaamassa. Se todellakin tuntui musta ainoastaan pahiksille helpolta harhalynkkaukselta.

Miksi sinun äänesi ensimmäisenä päivänä ei sitten ole ainoastaan pahiksille helppo harhalynkkaus? Yritithän ihan samaa kuin Dreamer toisena päivänä. Ja, lainaan, nyt pidät "mahdottomana" että Dreamer olisi mitään muuta kuin pahis.
Ja "unohdit" aiemmat puheesi. Kokemukseni mukaan aidot mielipiteet harvemmin unohdetaan. Pahisten keksimällä keksityt mielipiteet kyllä... Vaikka mummoja olemmekin, kyllä nyt vähän muisti pelaa, kai?

Jite kirjoitti:Toisen päivän ääneeni Dremerille oli syinä juurikin ne aikaisemmin mainitsemani seikat, hakuammunnaksi lopulta kylläkin sitä kutsuin, koska en voi olla täysin varma, meneekö se oikein.
Siis jos ei voi olla täysin varma, meneekö lynkkaus oikein = hakuammunta? Tämähän kattaa koko tähänastien pelin kaikki äänet ja ylivoimaisen enemmistön muidenkin pelien äänistä! Herttaiset ajat mikä hakuammuntafestivaali!
Tämä hätäselityksesi hajosi nyt kyllä harvinaisen pahasti.

Lopuksi ihmettelen, miksi Jite uhraat noinkin paljon aikaa ja selvästi isoimman yksittäisen siivun viestistäsi Surun yötapon logiikan yksityiskohtaiseen miettimiseen? Selvästi sydäntäsi lähellä on tämä teema, kun ansaitsee noin paljon energiaasi. Kenties, koska kerroit omaa viime yön logiikkaasi? Siltä se nimittäin kuulostaa, enkä ymmärrä mitä hyötyä tuosta pohdinnasta on hyviksille ollenkaan. Pahismaista touhua.

Jite kirjoitti:Pahiksena hän (MINÄ!!!) ainakin oletettavasti antaisi pelin kuolla pystyyn. Noiden juttujen vuoksi menisin väittämään häntä aika suurella todennäköisyydellä hyvikseksi.
Korjaan ihan periaatteesta, että en antaisi, jos voisin sen välttää. Olen nimittäin aidosti sitä mieltä, että pelin voitto hiljaisuudella on supernoloa hyviksenä tai pahiksena. Lisäksi antiaktiivinen peli on erittäin tylsä, ja minä olen täällä pitämässä hauskaa. Riippumatossa makailu on sitten eri harraste, vaikka hauskaa sekin on.

piikkisiili kirjoitti:Pahiksena hänen toimintansa olisi edullista, koska tällä hetkellä pelaajaa ollaan pudottamassa kolmatta kertaa hänen äänestystoimintansa perusteella
Anteeksi nyt, mutta mitä kolmatta kertaa? Mielenkiintoinen tulkinta eilisestä, täytyy myöntää.

//Suru korjasi quoten.


piikkisiili kirjoitti:Upi: Että nyt ollaan pudottamassa kolmatta kertaa sinun ehdottamasi pelaaja. Olisiko sinusta Jiten kannattanut ottaa riski ja pitää äänensä Dreamerilla ekana päivänä? Olin kyllä ilmoittanut vieroksuvani Dreamerin pudotusta ennen Jiten ilmoitusta.


Upin työttömyyskassa kirjoitti:piikkisiili, edelleenkään en ole selvillä siitä, mistä kolmesta kerrasta selität. Millä Liisa-Ihmemaassa-logiikalla Ischin pudottaminen eilen oli minun ehdotukseni? Oman muistini mukaan kiljuin harvinaisen kovaa ja toistuvasti, että tämän tappaminen on HUONO IDEA.

Kantani kaikenlaiseen hiljaisten tappamiseen pelkän hiljaisuuden perusteella on ollut koko pelin ajan ja on yhä kielteinen. Harjoitti sitä sitten Jite tai Dreamer tai kuka hyvänsä muu. Syyt on tullut selitettyä jo aiemmin, joten toistolle ei enää liene tarvetta.

Jessöör.


piikkisiili kirjoitti:Sori, kaksi. Minä olen äänestänyt kolme kertaa sinua seuraten :p. Voisit myös vastata kysymykseeni.


Upin työttömyyskassa kirjoitti:piikkisiili, suoraan sanoen väännät nyt kyllä harvinaisen ihmeellistä settiä. Syytit Ischin lynkkausta kovaäänisimmin vastustanutta henkilöä koko idean alullepanijaksi (???). Istun täällä suu auki, koska... no, koska???
Minkä lisäksi määritelmäsi "ehdottamani lynkattiin" on mielestäsi kun sinä äänestät perässäni? Eikös sinun pitäisi kysellä tästä itseltäsi? Sinähän se päätät, ketä äänestät. Minä päätän, ketä minä äänestän.

Voit lukea vastaukseni edellisestä viestistä, hyvä piikkisiili. Sinulta menee nyt hämmästyttävän paljon ohi.

Vähemmän sieniä, enemmän maitoa sanon minä!
Tai kahvia.


piikkisiili kirjoitti:Aa kysyin tuon kysymyksen enemmänkin tuon pahistoveruuden kannalta (miksi jättää pahistoveri pudotusuhan alle). En minä syyttänyt Ischin pudottamisesta, vaan kirjoittaessa muistelin omaa äänestystoimintaani ja nuo meni sekaisin keskenään. Toki minun pitää pitää oma pääni, mutta nyt jossittelen oletko sinä nyt vaikuttanut kuinka paljon omiin päätöksiini.


Upin työttömyyskassa kirjoitti:Ahem, sitten vastasin kysymykseesi jo ennen kuin kysyit sen. Käsittelin Jiten ensimmäisen päivän äänestystä suhteessa Dreamerin pahistoveruuteen viestissä, jossa listasin Jiten viestit yksitellen.

Tekemistensä syitä on hyvä toki pohtia, mutta kun teet sen ääneen ja etenkin näin pahasti vääriä faktoja minun toimistani levitellen, herää epäilys, että yrität ehkä pakoilla vastuuta omista äänistäsi ja vierittää ne jonkun toisen syyksi? Pöh, pää pystyyn ja vastuuta omasta rahankäytöstä! Se on aina ollut mottoni.


piikkisiili kirjoitti:Ei minulla ole syytä pakoilla vastuuta omista äänistäni. Halusin osoittavani olevani skeptinen sinun suhteen. Tällä hetkellä sinusta ei saa irti kuin yksittäisiä mahdollisia oletuksia, joten ei ole kuitenkaan syytä sinua alkaa äänestämään.


Upin työttömyyskassa kirjoitti:piikkisiili, no olisit heti sanonut, että vainoharhailet lämpimiksesi. Silti annan vinkin jatkoa ajatellen: perusta vainoharhat tosiasioihin, ei keksittyihin tapahtumiin, jotka oikeasti ovat ihan päinvastaiset kuin mitä tapahtui.

ASIAA SUOJELIJALLE (jonka on paras olla olematta joku antiaktiivi, koska sitten ei hyvä heilu!)
Suojele minua. Kiitos. Syystä, että Jite tuossa aika lailla kertoi suoraan mukavassa pahisten yötapposelvityksessään, että ainoa syy, miksen kuollut viime yönä oli, että se olisi johtanut lisääntyviin Dreamerin epäilyksiin tänään. Jos Dreamer kuolee, tämä syy poistuu b) jos nyt ollaan ihan rehellisiä, kaverit, niin tämä pelihän kuolee pystyyn ilman minua.

Mutta koska olen realisti sen todennäköisyyden suhteen, että suojelija on antiaktiivi, lisään perään seuraavan iltarukouksen siinä toivossa, että edes joku ei ole antiaktiivinen lukee sen.

Pieni iltarukous!

Uskon yhteen pahikseen, Dreameriin, joka käyttäytyi epäilyttävästi ensimmäisenä ja toisena päivänä ja joka lynkataan kolmantena päivänä, ja hänen pahistoveriinsa, Jiteen, joka käyttäytyi epäilyttävästi kaikkina päivänä, yhdistyi Dreameriin maailman loppuun saakka ja joka on toivottavasti lynkataan asianmukaisella tehokkuudella, jos Dreamer paljastuu pahikseksi.
Amen.


Zey kirjoitti:3.ilta

Kun ilta koitti, oli aika syödä jotain, ennen nukkumaan menoa. Muutama mummo oli jo keittiössä laittamassa leipiä ja muita ruokia esille, yksi tutkiskeli vielä aktiivisesti lehteä, kun taas muut laittoivat petejä nukkumakuntoon. Tämä yksi mummo, joka lehteä katseli, katseli jotain aivan kauheaa: mustan moottoripyörän kuvaa. Eikä siinä vielä kaikki, olihan siinä vielä puolialaston tyttö nojailemassa pyörään. Yksi hääräävistä mummoista huomasi kuvan ja järkyttyi perin pohjin – jopa hänen kädessään ollut kahvikuppi tipahti lattialle rikkoutuen sirpaleiksi. Kaikki mummot tulivat katsomaan mikä oli hätänä, eikä lehden selaaja huomannut piilottaa lehteään.
”Sinä!” järkyttynyt mummo huudahti osoittaen tärisevällä sormella lehden katselijaan. ”Sinä siis olet ollut viemässä tekohampaita! Aivan varmasti olet huligaaninuori, aivan varmasti! Vain huligaaninuoret pystyisivät katselemaan tuollaisia.. tuollaisia paholaisen kuvaamia kuvia!”
”Enhän minä mitään”, lehden katselija puolustautui. ”Minähän vain löysin tämän lehden tästä ja jäin sitä järkyttyneenä katselemaan.”
Selitystä ei kuitenkaan uskottu. Lehden katselijan suu avattiin ja hampaita kokeiltiin. Ei lähtenyt. Iso sininen sateenvarjo otettiin avuksi huligaaninuoren häätämiseen. Kun ovi oltiin huligaaninuoren jälkeen saatu lukittua, mummot huokaisivat helpotuksesta. Ehkäpä tällä kertaa he saisivat nukkua yönsä ilman varkauksia?

Äänet:
4 Dreamer (Upin työttömyyskassa, Iku, Jite, piikkisiili)

Dreamer kuolee äänienemmistön seurauksena.

Kuolleet (5/12):
1.päivä: horaaneko – tavallinen mummo
1.yö: Carm – tavallinen mummo
2.päivä: Isch – tavallinen mummo
2.yö: Suru – silmälasimummo
3.päivä: Dreamer - huligaaninuori

Äänestyspakot:
Ei ollut :)

Poissa:
Vampire 1.7. - 16.7. [VPJ]
Violet 6.7. - 15.7.

Yö alkaa nyt ja päättyy huomenna 10.7. kello 21.00. Yönimet minulle ennen sitä.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Mummoleirillä tapahtuu - huligaaninuoret häädetty!

ViestiKirjoittaja Mus » 13.11.2013 19:23:01

Zey kirjoitti:4.aamu:

Mummot hiippailivat unenpöpperöisinä keittiöön juomaan aamukahvit. He rupattelivat iloisesti, kukin tyytyväisenä, ettei heidän tekohampaitaan oltu viety. Ehkäpä huligaaninuoria ei enää ollut talossa? Mutta kun yksi höyryävän kuuma kahvikuppi jäi surullisen näköisesti yksin pöydälle, ilman omaa mummoaan, alkoi muiden mieleen hiipiä paha aavistus siitä, että vielä olisi yksi tunkeilija talossa.

Pienessä makuuhuoneessa, punaisessa yömekossa oleva mummo itki hiljaa tekohampaidensa perään. Nyt ei tehnyt mieli edes kiikkua kiikkutuolissa, juoda kahvia tai katsella kauniita ja rohkeita. Viimeksi mummo oli ollut näin surullinen, kun hänen nuorin poikansa kuoli kolarissa.

Kuolleet (6/12):
1.päivä: horaaneko – tavallinen mummo
1.yö: Carm – tavallinen mummo
2.päivä: Isch – tavallinen mummo
2.yö: Suru – kertakäyttöinen ennustaja
3.päivä: Dreamer - huligaaninuori
3.yö: Heliodora – tavallinen mummo

Äänestyspakot:
Hagrid

Poissa: 
Vampire 1.7. - 16.7. [VPJ]
Violet 6.7. - 15.7.

Päivä päättyy sunnuntaina 14.7. kello 21.00.


piikkisiili kirjoitti:Okei ehkä voisin lopettaa vainoharhailun Upin suhteen. Voisi tuota Jiteä tutkia.

Ilmeisesti tänäänkin pitäisi osua pahikseen tai he voivat massata voittoon seuraavana päivänä. Suojelija voisi sen vuoksi tulla esille.


Iku kirjoitti:Yleisesti pahismaisimpina pelaajina taidetaan tällä hetkellä pitää violettia ja Jiteä.

Jos violet on pahis, on viime yön tapon täytynyt olla varanimi ja näin ollen ensi yönä pitäisi kuolla Jiten, jota violet on viimeksi äänestänyt. Jotenkin tämä tuntuu kaukaa haetulta, mutta täytyy vielä pohtia aamulla tarkemmin, auttaako tuo tieto meitä jotenkin. Violetilta ei tähän hätään ehditä saada mitään puollustuksia, joten täytyy tarkastella muita, olisivatko he pahismaisempia.

Jite äänesti Dreameriä vaiheessa, jossa tämän tippuminen oli käytännössä selvä. Minulla ei oikeastaan ole mitään syytä lähteä Jiten niskaan enkä oikeastaan pidä häntä pahismaisena.

Hagrid kiinnostaisi minua, koska hän on niin hiljainen. Toki tämä näyttää ikään kuin kuuluvan tyylin, mutta se on myös loistava piilopaikka lymytä.

Upi aloitti dreamerin äänestämisen ja muutenkin hän on ollut aktiivinen, joten uskon hänen olevan hyvis.

Piikkisiilikin vivahtaa hyvistä. Ja alkaakin onneksi toimia sen mukaan. Ihmettelin mksi roikuit niin paljon upissa josta ei tuntunut saavan mitään pahismaista irti. Miksi muutes puhut pahiksista monikossa, vaikka heitä on vain yksi jäljellä? Meitä on tällä hetkellä kuusi, joista yksi on pahis, jiten meillä on vielä yksi harhalynkkaus. Piikkis on joko pihalla oleva hyvis tai pahis, joka esittää pihalla olevaa hyvistä, jotta voi tappaa suojelijan ensi yönä. Hyvis kuulostaa toistaiseksi vielä paremmalta, mutta jään seuraamaan tilannetta.

Multa on mennyt kokonaan ohi se fakta että meillä on suojelija. Hän ei liene ainakaan upi. Hitsit, en oo tajunnu tätä ollenkaan, kun skippasitte peliteknillisyydet, enkä oo pahemmin lueskellut pj.n viestejä kahteen kertaan.


piikkisiili kirjoitti:Joo nyt on jo ihan tarpeeksi sekoilua minulta yhdelle pelille. Syytän kesää. Pelissä ei siis ole petturia, joten pahikset ei voisi massata huomenna. Eli suojelijan ei tarvitse tulla esille.


Upin työttömyyskassa kirjoitti:++Jite
Tämä näyttää harvinaisen selvältä. Dreamer oli pahis ja yhdistyi Jiteen kuten en ole ikinä nähnyt kenenkään yhdistyvän keneenkään näissä peleissä. Kerran näin kyllä kahden vesipisaran yhdistyvän toisiinsa. Ehkä myös kaksi kahvipisaraa voisi yhdistyä toisiinsa samoin?
Nämä kaksi selvästi ovat nuorisohuligaanijengi. Mummot, hyökkäykseen!

Iku, ei mitään syytä epäillä Jiteä? Olet siis sitä mieltä, että ristiinpuhunta ei esimerkiksi ole ollenkaan pahismaista? Tai syytösten kiertely?

piikkisiili, olihan siinä.

Minäpä pyöräytän pellillisen pullia meille.


Hagrid kirjoitti:Iku:

Juttuhan on se, että aina kun pelaan juonareita oon aktiivinen. Nyt on vaan se juttu että oon uus kylässä, en oikeastaan osaa vielä pelata teidän kanssanne, koska en oikeun osaa sanoa kenestäkään ketään :D Että ei, mun pelityyli ei oo olla mitäänsanomaton epäaktiivinen koska se ei taas vie peliä eteenpäin mihinkään suuntaan. Tulevissa peleissä oon ehkä vähän aktiivisempi, ja muutenkin tässä on ollu tätä muuttohässäkkää: ei nettiä ja oon puhelimella kirjoitellut :D

PJ: olen poissa 13.7 - 15.7. ei varmuutta pääsenkö yhtään koneelle :D Toi aika nimittäin oon suurilta osin lentokoneessa/autossa.


Iku kirjoitti:Hagrid: miten voit ttutustua ihmisiin jos olet vain hiljaa ja enimmäksesi seurailet peliä? :D Me emme ainakaan opi tuntemaan sinua. Ymmärrän toki että välillä irl-elämä haittaa pelaamista melkoisesti. Voisit vaikka kertoa mitä mieltä tällä hetkellä olet muista pelaajista. Onko ketään jota pidät hyvismäisenä tai ketään kuka epäilyttäisi sinua erityisesti?

Upi: Tuo Jiten "ristiinpuhuminen" on hieman kyseenalaista, tulkintani mukaan hän ihmetteli miksi antiaktiivia lynkataan porukalla, sen sijaan että yksi herättelisi tätä. Mitä syytöksiä Jite on kierrellyt? Tuo on mennyt minulta ihan täysin ohi.

upi ja piikkis ovat hyviksiä, Jite neutraali ja Violet ja Hagrid hieman epäilyttäviä. Hagridista on älyttömän vähän materiaalia. Jite muutes aloitti herättelemällä Dreameriä ja piti äänensä päivän loppuun asti, vaikka moni muu läti äänestämään horaneekoa. Jos Jite tiesi jo tuolloin Dreamerin oleva pahis hän olisi saanut äänensä takia hyvis leiman. Yhden pahiksen kymmentä hyvistä vastaan on kuitenkin niin vaikea voittaa, etten usko Jiten lähteneen tiputtamaan pahiskaveria. Se olisi ollut pahikselta tyhmä veto. Kun Isch massattiin äänesti Jite taas Dreameria. Jotenkin minusta he eivät kertakaikkia sovi pahiskaksikoksi.


piikkisiili kirjoitti:Iku: http://foorumi.juonittelupelit.net/view ... 985#p59985
Jite ei ole vastannut Surun kysymykseen (joka on ylläolevassa linkissä) liittyen Dreamerin äänestämiseen. Sen jälkeen kun Upi nosti tämän epäilyttäväksi ei Jite tarttunut Surun esittämään kysymykseen. Joskus kysymykset menevät vain ohi, mutta tässä se tapahtui kaksi kertaa... Syy vastaamattomuuteen voi olla, että Dreamer oli hänen pahistoverinsa ja yritti välttää lipsahdukset hänestä. Miksi kumminkaan siitä aristella, jos on jo kumminkin lähtenyt niin vahvasti Dreamerista kommentoimaan?
Itse ajattelen, että pahiksena on turhan riskeeraavaa lähteä linkittäytymään pahistovereihinsa ja kahden pahiksen pelissä se olisi vielä riskimpää. Olen minä itsekin pahiksena jahdannut oman pahistoverini kuolemaan (ja tämä tapahtui varsin pelin alussa) ja Jiten pesäero olisi siihen verrattuna vielä varovaisempi. Ekan päivän ääni Dreamerille annettu alunperin pudottamisaikeissa. Silloin kun siitä tuli pudotusääni niin minä olin jo ilmoittanut mielummin pudottavani horaanekon. Vaikka pahistoveri ei olisi käynytkään Kylässä, niin ei pahistoveria noin vaan ekana päivänä lynkata, koska sitten pahiksen ulosäänestetyn eloonjääntiä ihmeteltäisiin. Kyllähän Jitkin Dreameria äänesti eilen, mutta se ei tosiaankaan ollut se ratkaiseva. Pahiksena Jiten olisi sinäänsä luullut hakuammunnalla perustelemisen sijasta yrittänyt oikeasti vaikuttavan epäilevänsä Dreameria, varsinkin kun oli edellisenä päivänä osoittanut syyttävää sormea.

Ehdin jo ihmetellä mihin Violet on hiljennyt, mutta näköjään hänellä on pitkä poissaolo.


piikkisiili kirjoitti:
minä kirjoitti:Ekan päivän ääni Dreamerille annettu alunperin pudottamisaikeissa.

Jite ei siis alunperin äänestänyt Dreameria pudotusaikeissa vaan herättelyksi.


Jite kirjoitti:Piikkis: Suoraan sanoen en tajua koko kysymystä.


piikkisiili kirjoitti:Olisit voinut kysyä Surulta selvennystä?


Jite kirjoitti:Juu, olisin voinut, jos olisin tiennyt koko kysymyksestä, mutta suoraan sanoen en edes huomannut sitä ennen kuin linkitit sen vasta tänään.


Upin työttömyyskassa kirjoitti:Jite, et tiennyt kysymyksestä, vaikka nostin sinulle jo eilen sen esiin? Useamman kerran? Yhdellä kerralla jopa vastasit heti mainitun kysymyksen jälkeisessä lauseessa esittämääni ja Suruun yhä liittyvään väitteeseen!

Sen jälkeen et valitettavasti ole mihinkään epäilyksiini vastaillutkaan ja tällä hetkellä olisin hyvin ilahtunut, jos muuttaisit linjaasi. Onko sinulla jokin syy kierrellä niitä ja kommentoida sen sijaan vain hajanaisesti piikkisiilille?
Tunnen oloni syrjityksi ja tämä masentaa.

piikkisiili, voitko copypasteta vanhat Jiten epäilyviestini uudelleen topiciin? Jite näkyy lukevan jostain syystä vain sinun viestisi ja vastaavan vain sinulle ja mielestäni olisi meidän kaikkien etu, jos hänestä saataisi irti vastaukset kysymyksiini!

Siinä tulikin samalla Ikulle esimerkki asioista, joita Jite on kierrellyt. Aiemmin tämä kierteli Surun epäilyksiä ja nyttemmin minun. Tarkemmin olen listannut kierreltyjä asioita tässä http://foorumi.juonittelupelit.net/view ... 104#p60104
Haluan lisätä listan jatkoksi, että Jite on päättäväisesti jättänyt koko tuon viestini huomiotta, eikä siis ole esimerkiksi vieläkään kertonut, miten saattoi "unohtaa" olleensa ensimmäisenä päivänä sitä mieltä, että hiljaisen tappo on kannattava idea. Tai sitä, miksi väitti, että "hakuammunta" on sama kuin "ei voi olla täysin varma, että lynkkaus menee oikein". Tai mikä on paras tapa sytyttää nuotio käyttäen apuvälineinä vain pesäpallomailaa, tuuletinta ja kumilenksuja. Tai paljoa muutakaan.

Iku, kyse ei ollut vain kahden hengen herättelystä, vaan nimenomaan siitä, että nämä olivat lynkkaamassa hiljaista. Sen perusteellahan Jite Dreameria sanoi epäilevänsä. Ristiriita muodostuu Jiten oman ensimmäisen päivän toimintaan suhteutettuna.
Myös tuo edellämainittu hakuammunta - eikun varmaan on pahis! -puhe on ristiinpuhuntaa.

Pahiskaverin tappaminen on muuten ihan yleisesti tiedetty ja sovellettu taktiikka. Pahikset saavat sillä helposti luottoa, jos väki ajattelee niin kuin sinä nyt. Sitä he juuri toivovat, se on heidän suuri unelmansa ja mustien sydäntensä salainen haave. Älkäämme suoko sitä heille.

piikkisiili kirjoitti:Pahiksena Jiten olisi sinäänsä luullut hakuammunnalla perustelemisen sijasta yrittänyt oikeasti vaikuttavan epäilevänsä Dreameria, varsinkin kun oli edellisenä päivänä osoittanut syyttävää sormea.
Ei hätää, sillä kyllä hän senkin ehti tehdä! Kyseessä on nähkääs "molempi-parempi"-taktiikka. Jite ilmoitti, että "Tässä vaiheessa pidän lähes mahdottomana, että Dreamer olisi hyvis" mitä isompaa korostusta jonkun epäilemiselle on vaikea keksiä. Mahdollisesti "lähes" sanan poistaminen vielä hiukan parantaisi asiaa, mutta kaikkia mansikoita ei kehtaa syödä kerralla kakusta, ja se on huonotapaistakin.
(Yksi Jiten pahismaisimpia piirteitä suhteessa Dreameriin on juuri tämä, että hän ei näytä itsekään tietävän haluaisiko näyttää siltä, että epäilee tätä kovasti vai sanoutua irti koko asiasta - ja siksi ensin epäilee, sitten korostaa hakuammuntaa ja sitten on lähes varma että kyseessä on pahis.)

Hagrid, poissaolot pitäisi ilmoittaa poissaolotopiciin, jos haluaa, että ne huomioidaan. Käynnissä olevien pelien poissaolot -topic löytyy Keskusaukiolta. Topicista taas löytyy tarkemmat ohjeet poissaolojen asianmukaiseen ilmoitukseen. Ohjeista löytyy salakoodattu sanoma, joka kertoo suuresta Illuminatista.
Jos muuttokiireesi ovat tällä hetkellä ohi, ehtisitkö kommentoida jotakin pelistä? Pelaamaanhan oppii parhaiten pelaamalla. Jos pelityylistäsi ja sen sopivuudesta kylään olet huolissasi... älä huoli. Kyllä tänne sekaan sopii. En itsekään pelaa (ilmeisesti) aivan tyypilliseen kylätapaan ja kivaa on!


piikkisiili kirjoitti:++ Jite, hänestä on kumminkin eniten kummallisuuksia ja saisi niitä yrittää kommentoida.


Jite kirjoitti:Upi, suoraan sanoen sä kirjoitat viestit liian sekavasti, kaskut ovat todellakin hirveen hämääviä (siis ei millään pahalla, oikeasti.) Syy, miksi vastaan mieluummin piikkisiilelle johtuu ihan puhtaasti siitä syystä, että mun on paljon helpompi yrittää ottaa piikkiksen viesteistä tolkkua, kun ei tarvitse keskittyä jättää kaskusi huomioimatta, vaikka ne ovatkin piristävä lisä peliin kuin peliin. Haluaisin muuten jossain vaiheessa nähdä sen valepahispelin, jossa kaikkien pelaajien pitäisi käyttäytyä kuin Upi (en valitettavasti usko, että mafian pää kestäisi 12 Upia, mauh)

Viitaten hakuammuntaan, niin hakuammunta=/=randomäänestys. Kuvailemasi tilanne menisi silmissäni puhtaaksi randomäänestelyksi, katsoin tarkoittavani hakuammunnalla äänestystä semihataralla pohjalla. Tuntemusta pahikseudesta on, todisteita ei toistaiseksi niinkään. Ai niin, ja olen opettanut onnistuneesti laamaa ajamaan autoa.


horaaneko kirjoitti:Teetä, kahvia ja edellisvuotisia pikkuleipiä!

Äänet:
2 Jite (Upin työttömyyskassa, piikkisiili)

Äänestyspakot:
Hagrid

Muilla mailla mummoilemassa:
Hagrid 13.7 - 15.7
Vampire 1.7 - 16.7 [VPJ]
Heliodora 6.7 - 15.7

Päivä päättyy sunnuntaina 14.7 klo 21

Hagrid, poissaolot voi ilmoittaa poissaolotopicissa, joka löytyy Keskusaukiolta. :)


Upin työttömyyskassa kirjoitti:piikkisiili, jos haluat olla varma, että äänesi hyväksytään, niin kannattaaa laittaa se uudelleen mutta niin, että plussat ja nimi ovat kiinni toisissaan. Siis ++Jite (ei ++ Jite). Ynnä boldit tietenkin.
PJ, miten on asian kanssa? Hyväksytäänkö välillä oleva ääni?

Jite, ensin hyvät uutiset! Sinun ei tarvitse huolia, että loukkaantuisin siitä, että olet liian laiska lukemaan viestejäni kunnolla saati sitten vastaamaan niihin, sillä ongelmahan on sinun, ei minun.
Huonot uutiset sen sijaan ovat, että "en jaksa lukea minulle osoitettuja syytöksiä, joten ignoraan ne" ei ole puolustus sieltä hyvismäisimmästä päästä. Ihan näin vinkkinä. Voin suositella, että käytät vähemmän aikaa laaman seurassa ja enemmän pelin lukemiseen, niin yllättävän moni asia saattaa selvitä ja voit jälleen hymyillä valokuvissa!


Zey kirjoitti:
Hyväksytäänkö välillä oleva ääni?

Välilyönnillä varustettu ääni hyväksytään. :)


Hagrid kirjoitti:No oikeastaan muuttokiireeni ei ole ohi - muta oon nyt italiassa ja jee, maanjäristyksen takia tääl on nettiyhteys poikki kaikkialta paitsi yhdestä rakennuksesta jonka portailla istun just nyt ;D

mutta äänestyspakossa ollaan halleluja! Heitän randomilla äänen nyt ja tuun äänestää uudelleen JOS suinkin ehdin ;D

++Iku


Jite kirjoitti:Upi: Syytösten välttely voi toisinaan olla totta puhuen tahatonta. Ja mulle ei mitkään laamat riitä valokuvissa, ne ovat liian mainstream :3 Itse haluan suoraan sanoen pahvisen Jenni Haukion kuviin mukaan ;) Eikun, varmaan tuo neuvosi olisi todella hyvä muistaa tulevissa peleissä.

Wtf, Hagrid, randomääni tässä vaiheessa! Vaikka olisikin se pakko olemassa, niin normaalisti joko pudottaudut kiireittesi vuoksi, tai vastaavasti oikeasti paneudut peliin, ja jaksat lukea aikaisemmat viestit -_-


Iku kirjoitti:Hagridin peli ihmetyttää, mutta ehkä se on vain uuden pelaajan sekoilua. Upi on hyvis ja ajaa todella aktiivisesti ja voimakkaasti Jiten pudottamista .Violet on tällä hetkellä muualla, mutta silti hän vaikuttaa kaikkista pahismaisimmalta. Piikkis tuntuu hyvikseltä. Äänestän kuitenkin ++Violet, koska minun on edelleen vaikea uskoa Jiteä, muiden sanomisten perusteella, sillä en pidä hänen käyttäytymistään huolimattomuutta lukuunottamatta mitenkään outona tai pahismaisena. Jos Violet paljastuu hyvikseksi suuntaan seuraavaksi todennäköisesti Hagridin kimppuun.


//Raivostuttavaa, sain just uuden koneen enkä osaa käyttää tätä yhtään vaan deletoin tänkin viestin varmaan kolme kertaa...


Zey kirjoitti:4.ilta

Ilta koitti ja mummot väsähtivät. Silmät alkoivat mennä kiinni yhdeltä jos toiseltakin, ja korut vain kilisivät kun niitä riisuttiin korulippaisiin. Tv oli sammutettu aikoja sitten, samoin kuin useimmat lamput yhteisistä tiloista. Vain keittiössä paloi pikkuruinen valo, jotta mummot löytäisivät sinne tiensä yöllä juomaan vettä ja hieman mutustelemaan keksejä. Joskus yölläkin tuli nimittäin nälkä.

Yö tuli ja mummot vaipuivat levolle levottomina siitä, etteivät he olleet löytäneet tänäpäivänä ketään huligaanimaista ihmistä heidän joukostaan. Valot sammuivat huoneista, mutta yhteen huoneeseen jäi vielä yövalo palamaan.
”Ni keneltä mä seuraavaks otan, hä?” kuului levoton kuiskaus huoneesta. Huoneen sängyllä istui mummomekko päällä oleva poika pitäen toisella kädellä puhelinta ja toisella kädellä hän vetäisi mummoperuukin pois päästään. Peruukki lensi lattialle siihen kohtaan, mihin oli jo pieni kasa muodostunut sukista ja t-paidoista.
”Se on kyllä aikamoinen kohde”, poika kuiskasi puhelimeen ja vilkaisi hermostuneena kelloon. Se oli jo yksitoista, pian pitäisi mennä nappaamaan tekohampaat.

Pojan kuiskiessa puhelimeen, tämä ei huomannut lainkaan kun yksi mummoista raotti oman huoneensa ovea ja hiippaili käytävälle. Mummon vatsaa nipisteli, kahvi oli varmaan ollut liian kitkerää. Mutta sen asian mummo uskoi hoituvan hieman paremmalla kahvilla. Niinpä mummo hiippaili keittiöön päin ajatellen vain tulevaa kahvikupillista ja toivoen, ettei kukaan heräisi kahvinkeittimen hyrinään. Mutta nähdessään yhden oven olevan raollaan ja raosta tulevan valoa, mummo huolestui. Mitä jos joku oli saanut sydänkohtauksen, eikä pystynyt itse ottamaan nitrojaan? Olisi parempi varmistaa toisen kunto, mummo päätti ja hiippaili oven taakse ja työnsi sitä auki. Nähdessään karmaisevan näyn - pitkän mustahiuksisen pojan puhuvan puhelimeen mekko päällä – mummo ei voinut kuin kiljua. Hän kiljui niin kovaa kuin vain pystyi, mikä oli aika kovaa. Hän kun lauloi kirkon kuorossa ja piti äänestään hyvää huolta.

Kuului sipsuttelua kun muut mummot tulivat paikalle. Poika sängyllä oli kääntynyt huoneen ovelle päin ja katsoi nyt mummolaumaa suoraan silmiin. Siinä järkytyksestä puhelinkin tipahti kädestä sängylle.
”Sinä!” yksi mummosta kiljui papiljotit päässä kun oli toipunut järkytyksestä.
”Minähän vain tässä harjoittelen teatteria varten”, poika tekaisi puolustuksen ääni levottomasti väristen.
”Kukaan, siis KUKAAN, arvokas nainen ei suostuisi tuollaiseen asuun”, ovella oleva mummo totesi nenäänsä nyrpistellen.
”Aivan!” kuului innostuneen mummon kiljaisu.
Poika yritti pyristellä vastaan, mutta mummot pitivät hänet huoneessa kunnes yksi mummoista sai tuotua sateenvarjon. Rohkein mummoista tarttui siihen ja lähti hätistelemään poikaa kohti ulko-ovea. Kun poika oli saatu ulos asti ja ovet lukkoon, mummot vilkuilivat hermostuneina toisiaan. Oliko heidän joukossaan vielä lisää huligaaninuoria? Pitkän hiljaisuuden jälkeen yksi mummoista keksi tilanteeseen ratkaisun: he voisivat etsiä talosta viralliset paperit ja ehkäpä he löytäisivät leirin osallistujalistan. Siitä he voisivatkin tarkistaa onko mummoja oikea määrä ja oikean nimiset mummot paikalla.

Valot sytytettiin ja mummot tarttuivat tuumasta toimeen. Jokainen sai tarkastaa oman huoneensa nurkat ja yhteiset tilat hoidettiin yhteistuumilla. Mitään ei kuitenkaan löytynyt. Lopulta mummot uskaltautuivat menemään huligaaninuorien huoneisiin ja lopulta toisen huoneesta löytyi kansio, jossa oli eri asiakirjoja. Kansion lopusta löytyikin heidän hakemansa lista – ja helpotukseksi he saivat todeta kaikkien huligaaninuorten olevan häädetty. Nyt he voisivat aloittaa kunnolla leirin!

Äänet:
2 Jite (Upin työttömyyskassa, piikkisiili)
1 Iku (Hagrid)
1 Violet (Iku)

Jite lynkataan tämän saatua eniten ääniä.

Äänestyspakot:
(Hagrid)

Äänestyspakot suoritettiin, jeij! :>

Poissa:
Hagrid 13.7 - 15.7
Vampire 1.7 - 16.7 [VPJ]
Heliodora 6.7 – 15.7

Kuolleet (7/12):
1.päivä: horaaneko – tavallinen mummo
1.yö: Carm – tavallinen mummo
2.päivä: Isch – tavallinen mummo
2.yö: Suru – kertakäyttöinen ennustaja
3.päivä: Dreamer - huligaaninuori
3.yö: Heliodora – tavallinen mummo
4.päivä: Jite – huligaaninuori

Hyvikset siis voittivat, onneksi olkoon! Kivaa oli vetää peliä ja seurailla teidän puuhia :) Kiitos siis pelaajille, pelimodena toimivalle Lotazille, VPJ Vampirelle, sekä avuliaalle APJ horaanekolle :>

Pian tulossa yönimet sun muut :)
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Mummoleirillä tapahtuu - huligaaninuoret häädetty!

ViestiKirjoittaja Mus » 13.11.2013 19:25:07

Upin työttömyyskassa kirjoitti:HÄHÄHÄHÄHÄÄÄÄÄ!

Mähän sanoin, että ei tuollaista linkitystä voi olla muuten!

Kiitoksia pelistä!


Zey kirjoitti:Roolilista:
Carm - tavis
horaaneko - tavis
Dreamer - pahis
Jite - pahis
Isch - tavis
Heliodora - tavis
Verra->Iku - tavis
Violet - tavis
Suru – kertakäyttöinen ennustaja
piikkisiili - tavis
Upin työttömyyskassa - suojelija
Hagrid2 - tavis


Pahikset:
Hekottelit itseksi kun kaikki mummot ravasivat pitkin leiriä etsimässä tekohampaita. Eivät tuollaiset vanhukset nyt edes tajunneet, ketkä olivat vieneet tekohampaat, ja nyt nuo mummelit aiheuttaisivat itse paljon enemmän vahinkoa ottamalla toisiltaan tekohampaita pois. Et edes ajatellutkaan mahdollisuutta, että sinä ja kaverisi jäisitte kiinni. Eihän tuollaiset höperöt nyt sentään sinua ja kaveriasi hoksaisi, vaikka te kiljuisitte syyllisyyttänne heidän edessään!

Olet siis huligaaninuori, toinen pelimme pahiksista! Pahiskaverisi on _____. Saatte jutella yksityisellä tavalla toistenne kanssa ja pahistella oikein olan takaa! Päivisin tietysti leikitte viatonta, mutta öisin päästätte minänne valloilleen ja tapatte jonkun pelaajista. Tämä tapahtuu lähettämällä minulle yksityisviestillä sen pelaajan nimi, jonka haluatte tappaa, sekä varanimi, siltä varalta, ettette muista taikka pääse lähettämään jonakin yönä tapponimeä. Voitatte kun teitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä. Onnea matkaan! (Ja psst vastatkaa tähän viestiin 1.yön varanimellä :>)

~Zey, PJ



Kert. ennustaja:
”Maija-kulta, älä itke. Kyllä me ne takaisin saamme”, lohduttelit surevaa mummoa. Oli kamalaa nähdä toisen suru, kun ei voinut tehdä mitään muuta kuin lohduttaa ja toivoa että huligaaninuoret jäisivät kiinni. Yhtäkkiä mieleesi välähti kuva pienestä pussukasta, joka lepäsi tällä hetkellä käsilaukussasi. Sinähän voisit tehdä jotain muutakin kuin lohduttaa ja toivoa! Voisit nimittäin kaivaa hienosta pussukastasi silmälasit ja joku yö tiirailla oikein läheltä jotakuta leirillä uinujaa. Kenties löytäisit huligaaninuoren! Hymyilit tyytyväisenä siitä, että voisit olla avuksi.

Olet siis kertakäyttöinen ennustaja! Voit kerran haluamanasi yönä tarkistaa jonkun pelaajan roolin. Tämä ennustaminen tapahtuu lähettämällä minulle joku yö yksityisviestillä pelaajan nimen, jonka roolin haluat tietää. Vastauksen saat hyvis/pahis tarkkuudella. Voitat kun kaikki pahikset ovat kuolleet. Onnea peliin!

~Zey, PJ


Suojelija:
Katselit tekohampaansa kadottaneen mummon surullisia kasvoja ja tunsit suurta empatiaa häntä kohtaan. Mummon kyyneleiden juovittamat ryppyiset mutta pehmeät kasvot olivat hellyyttävä näky ja päätit tehdä kaikkesi, ettei muut ystävättäresi joutuisi kohtaamaan samaa. Voisithan sinä aina yöllä valvoa jonkun ystävättäresi vieressä. Hymyilit tyytyväisenä muistaessasi matkalaukkuun pakatut kutimet ja lankakerän. Oli hyvä että otit ne mukaan, olisipahan sinulla jotain tekemistä yöllä valvoessasi – ja kutimilla saisi mukavasti häädettyä tekohampaiden ryövääjät tiehensä.

Olet siis suojelija! Et saa suojella itseäsi, etkä ketään kahta kertaa peräkkäin. Joka yö lähetät minulle siis sen pelaajan nimen, jota haluat sen yön suojella, sekä varanimen siltä varalta, ettet joku yö ehdi/muista lähettää suojeltavan nimeä. Vastaa tähän viestiin ensimmäisen yön varanimellä. Voitat pahisten kuollessa. Onnea peliin! 

~Zey, PJ


Tavis:
”Oi voi”, huokaat katsellessasi surullista mummoa, jonka tekohampaat olivat kadonneet mahdollisesti iäksi. Mikä voisi olla hirveämpää, kuin huligaaninuorien likaiset sormet nappaamassa tekohampaat? Harva ymmärtää miten tekohampaisiin kiintyy, mutta sinä kyllä ymmärrät. Muistat vieläkin sen avuttoman tunteen, kun et pystynyt kunnolla puhumaan kadotettuasi tekohampaasi pari viikkoa sitten. Onneksi rakas lapsenlapsesi pelasti silloin sinut pulasta ja löysi ne. Nyt taas... Edes rakas lapsenlapsesi ei pystyisi auttamaan tässä tilanteessa.

Olet siis aivan tavallinen mummo. Öisin nukut kuin tukki, mutta päivisin jahtaat huligaaninuoria. Voitat kun pahikset ovat kuolleet. Onnea peliin!

~Zey, PJ


Yönimet:
1.yön yönimet:
suojelija: Carm
pahikset: Upin työttömyyskassa
1.yö:
pahikset: Carm (Suru)
suojelija: Suru (piikkisiili)
2.yö:
suojelija: piikkisiili (Suru)
pahikset: Suru (Heliodora)
3.yö:
suojelija: Iku (Heliodora)
pahikset: ei nimiä, käytetty varanimi Heliodora


Iku kirjoitti:Oi, Upi oli sittenkin oikeassa. Kiitos kaikille, erityisesti Zeylle, tästä mukavasta pelistä. oli todella helppo pompata kesken pelin mukaan. Tiesin varmaan toisesta peli päivästä asti että dreamer on takuulla pahis ja oikeaanhan siinä osuin. Dreamerin pelityylin tarkoitus oli vain niin selvästi hyödyttää muita. Jiteä en kyllä olisi kiinni saanut.

//Upi ja Zey huristelivat rollaattoreillaan edelle...


Jite kirjoitti:Että PJ kehtaa kirjoittaa mut mustahiuksiseksi, olen pesunkestävä blondi, murr!

Oli loppua kohden musta hauskempaan päin menevä peli, harmi oikeesti, että Upi pääsi kuin pääsikin jyvälle alusta asti suunnittelemastani strategiasta :P Olisi ollut hauskaa hämmentää porukkaa lisää sen kanssa. No, moraaliseksi voitoksi voi varmaan kuitenkin sanoa, että edes joku meni halpaan <3 Onnittelut siis erityisesti mummoille, ja tekohampaat löytyvät muuten rantasaunasta :3


Violet kirjoitti:Itseäni harmittaa tässä pelissä tuo poissaoloni. En ollut tietoinen siitä, kun ilmoittauduin peliin. No, voitettiin tämä peli kuitenkin, vaikkei se ollutkaan ansiotani...


Dreamer kirjoitti:Kiitos kaikille pelistä. Ja juu, en ollu oikee varma et miten pelata, koska ekka kerta pahiksena. : D


Jite kirjoitti:Ihan hyvin se meni, sun kanssa oli hauska laatia tuota loppupelin mestarisuunnitelmaa, joka sitten lopulta taisi mennä vähän pipariksi. Mut joo,hyväksi pahikseksi oppii vain pelaamalla, ja kiitokset sullekin pahisparina toimimisesta :3


Suru kirjoitti:Kertokaapa uteliaalle tästä mestarisuunnitelmasta. :D Pelin seuraaminen vähän jäi kun kuolla kupsahdin, vaikka silloin hypinkin seinille kun olisi ollut aikaa pelata ja nyt ei ole peliä. Piilotan kuitenkin katkeruuteni neulostyöhöni ja onnittelen hyviksiä hienosta voitosta. :3 Kiitos myös pj:lle kivasta ingamesta, mummot ovat aina lähellä pientä sydäntäni. <3

Ja hei tulkaa kaikki paripeliin!!! Niitä on harvassa ja ne on kivoja!


piikkisiili kirjoitti:Jaapa jaa, näin meni. Kymmenen pistettä ja papukaija merkki Upille. Olin itse mukana kevytkenkäisesti, mutta seurasinpa sentään oikean pelaajan perässä :D.


Jite kirjoitti:Suru: Se suunnitelma taisi kyl olla enemmän mun puolelta keksitty temppu, eli suomeksi sanoen yritetään pelata niin kliseisesti ja ennalta-arvattavasti, että hyvikset eivät oikeasti harkitse mua ja Dreameria pahisparina :3 Vaikkei voittoa tullut, niin hauskaa oli silti käytännössä huudella syyllisyyttä, vaikkei siltä näyttänytkään ihan aina. Hyvä, että Upilla vaistot toimivat~


horaaneko kirjoitti:Kiitos pelistä! Vaikka ikävästi kuolla kupsahdin alussa, tuli peliä seurattua sitten APJ:na. c: Kiitos myös Surulle joka puolusteli mun mennyttä elämää marttyyrisoinnista ja muusta jännästä xD Napatkaa pahikset -viesti on klisee, ei marttyyrisointia! Mur. :D

Mutta joo onnea me ja hyvää peliä myös pahiksilta. c: Tuo suunnitelmanne oli mielenkiintoinen. :D Ihan hyvä!

Ja siis mä en halua olla ikinä pahis pelissä jossa Upi on hyvis, tuo Pahiksen Kaato on sen verran pelottavaa katseltavaa. XD
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17


Paluu KEPPI 2014 Pelit K3:sta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron