Muistoja Kylästä Peli on ohi. :>
Lähetetty: 27.11.2013 21:59:24
Pelattu 28.10.2013 - 17.11.2013
Zey kirjoitti:Muistoja Kylästä
PJ: Zey
APJ: Hagrid
VPJ: sinä? :>
Pelityyppi: Erikoispeli. Pelissä kaikkea kivaa otettuna hieman kaikkialta, kyseessä myöskin paripeli. :>
Pelaajamäärä: 22 halusi mukaan, jeij :>
Koska peli on viimeinen peli, joka Kylässä pelataan, on hyvä palata ajatuksissaan menneeseen. Mitä kaikkea Kylässä onkaan ollut? No, vaikka et kaikkea muistaisikaan, niin tässäpä oiva tapa saada mieleen kaikki ihanat asiat! Äänestystapa vaihtelee päivittäin, ingamet ovat vanhoja tuttuja ja tämän kaiken saa jakaa parin kanssa! Mikäpä olisi sen parempaa, kuin keskustella parin kanssa pelin lisäksi myös niistä ihanista muistoista Kylää koskien?
Ingame:
Ingame pätkät tässä pelissä ovat vanhoista peleistä, jotta voi verestää muistoja niidenkin osalta. :> Ingamen lopussa on aina kerronta mistä pelistä ingame on, kuka pelin on johtanut, sekä linkki itse peliin, jotta pääset helposti lukemaan koko tarinan!
Päivä ja äänestys:
Päivän pituus vaihtelee. Samoin äänestystapa. Nämä molemmat ilmoitetaan aina päivän alussa.
Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan nimet mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Erikoishahmot laittavat jokaiseen yöviestiinsä kaksi nimeä. Ensimmäinen on kyseisen yön kohde, seuraava varanimi. Tämä varanimi ei siis ole mikään virallinen, vaan mukana ainoastaan siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimi annetaan PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun vuorokausi on umpeutunut (aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi). Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, menettely riippuu erikoishahmosta:
Pahikset: Tappavat sen, jota joku heistä viimeksi on äänestänyt.
Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Kaksi kierrosta äänestämättä olleet poistetaan pelistä toisen päivän iltana sen päivän äänestetyn mukana, eli hänelle haetaan varapelaaja. Varapelaajaa haetaan niin kauan kunnes sellainen löytyy. Sen aikaa parin toinen osapuoli jatkaa peluutaan yksin. Näille parittomille pelaajille jaetaan parit pudottautumis järjestyksessä niin pian kuin vain löytyy. Esimerkiksi jos pelaaja A on tiputtautunut B:tä ennen, hänet myös korvataan ennen B:tä.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitetun poiassaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole äänestänyt kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy äänestää kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen päivän iltana. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.
Parit:
Peli pelataan pareittain. Parin molemmilla osapuolilla on sama rooli ja he kuolevat samaan aikaan. He saavat keskustella yksityisesti toistensa kanssa pelin ulkopuolella pelistä, esimerkiksi yksityisviestein.
Ilmoittautuminen:
Peliin voi ilmoittautua yksin tai parin kanssa. Parittomille pelaajille arvotaan pari ennen pelin alkua. Koska pelissä ei ole tiettyä pelaajamäärää, peliin ilmoittautumisaika on rajattu. Viimeinen päivä, jolloin peliin voi ilmoittautua on 26.10.2013.
Roolit:
Koska peliin kerran saa osallistua niin monta kyläläistä kuin vain haluaa, pelin roolilista on suuntaa antava. Tästä siis lähdetään pienentämään/suurentamaan peliä ilmoittautumisen jälkeen tarpeen mukaan, ja näin siis roolituskin voi vaihtua. :)
Hyvät:
1 Reportteripari saa kerran pelin aikana ennustaa yhden parin roolin tarkkuudella hyvis/pahis. Seuraavana päivänä reportteriparin on kuitenkin kerrottava ennustustuloksensa.
8 Tavallista paria nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan pahikset ja äänestää nämä pois pelistä. He saavat jutella yksityisellä tavalla oman parinsa kanssa. Tavallisten hyvisten tavoite on saada kaikki pahikset pois pelistä.
Pahat:
2 Pahisparia tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisellä tavalla. Joka yö he valitsevat yhden parin tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Pahiksien tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksia on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Voitto:
Hyvikset voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Mukana (22):
Violet & Kreachzeremi & Vampire(3.päivä, tavallinen hyvis)Ropsus & jeekaka(2.päivä, pahis)piikkisiili & Mus mus(4.päivä, pahis)Jite & Jii(3.yö, tavallinen hyvis)Hagrid & Raegan(1.päivä, tavallinen hyvis)
Heliodora -> Sukka & Cameron
Yut & Meyjoordun -> HagridHerkkuoone & horaaneko(1.yö, tavallinen hyvis)
Less & TrafeEvey & Suru(2.yö, tavallinen hyvis)