piikkisiili kirjoitti:Tarina sankarista, joka kadotti miekkaansa
PJ: piikkisiili
VPJ: Nepece
Pelityyppi: erikoispeli
Pelaajamäärä: 15
Äänestystapa: UÄ
Pelimode: Mus mus (2.7-23.7 Suru)
Peli perustuu The Legend of Zelda- pelisarjan tuotokseen Skyward Sword. Tässä kuinka kaikki tapahtui alun perin.
Kaikki vaikutti hyvältä. Link oli kokoajan lähestymässä tavoitettaan (joka ei ole sen vaatimattomampi asia kuin maailman pelastus), eikä sen tiellä ollut enää kuin yhden sävelmän löytäminen. Se löytyisi Eldinin tulivuoren lähistöltä. Linkin saapuessaan Eldinille iskee myrsky ja menettää tajuntansa. Hän joutuu vangiksi. Kaikki hänen tavaransa on takavarikoitu eikä pakotietä löydy. Loistavaa. Onneksi hänen kätyrinsä Fii ja paikalle tupsahtanut mogma Plats ovat valmiita auttamaan. Linkin tavarat pitäisi saada takaisin, mutta miten. Ilman miekkaa Link ei voi vastustaa suurta bokoblinien vartijajoukkoa. Eikä hän pääse miekkaan käsiksi ennen kuin vartijan ovat poissa. He päättävät sulautua vartijoiden joukkoon ja tappaa heidät yksitellen. Vain tappamalla kaikki bokoblinit Link pääsee käsiksi miekkaansa ja seikkailu voi jatkua.
Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin -- Nimi Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.
Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan nimet mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Erikoishahmot laittavat jokaiseen yöviestiinsä kaksi nimeä. Ensimmäinen on kyseisen yön kohde, seuraava varanimi. Tämä varanimi ei siis ole mikään virallinen, vaan mukana ainoastaan siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimi annetaan PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun vuorokausi on umpeutunut (aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi). Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, menettely riippuu erikoishahmosta:
Pahikset: Tappavat sen, jota joku heistä viimeksi on äänestänyt.
Puhehäiriöijä: Kohde arvotaan.
Kilpi: Jos esineen omistaja ei kerro kenelle antaa sen, arvotaan kohde.
Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Kaksi kierrosta äänestämättä olleet poistetaan pelistä toisen päivän iltana sen päivän äänestetyn mukana, eli hänelle haetaan varapelaaja. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitetun poissaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole äänestänyt kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy äänestää kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen päivän iltana. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.
Hahmot:
Hyvät:
Ghirahim on demonilordi, joka on jahdannut Linkiä jo jonkin aikaa. Hän voi pelin aikana kerran tappaa pelaajan yön aikana. (hyvistappaja)
Sienien kasvattaja omaa hienon sienitarhan varpaittensa välissä. Huumaa joka yö yhden pelaajista puhumaan seuraavana päivänä haluamallaan tavalla (esim. ääntelemään kuin eläin). Mikäli ehdotettu häirintätapa ei sovi PJ:lle, saa esittää uuden ehdotuksen. Puhehäiriö kestää yhden päivän, jonka jälkeen pelaaja voi jälleen pelata normaalisti. (puhehäirijöijä)
9 tavallista bokoblinia nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan pahikset ja äänestää nämä kuolemaan. Bokoblinien tavoite on saada kaikki pahikset pois pelistä.
Puukilpi: Yksi Linkin kadonneista tavaroista. Arvotaan jollekin muulle pelaajalle kuin pahikselle pelin alussa. Mikäli kilven omistaja joutuu yöllä hyökkäyksen kohteeksi, suojaa se pelaajaa kuolemalta. Hyökkäyksen jälkeen kilpi menee kuitenkin rikki eli se on kertakäyttöinen. Kilpi ei saa olla pelaajalla yhtä yötä pidempään, vaan omistaja kertoo PJ:lle kenelle sen antaa seuraavaksi yöksi. Jos pahikset saavat kilven, voivat he antaa sen toisilleen vain kerran (pahis ei voi saada kilpeä kahta kertaa, jos hyvis ei ole saanut kilpeä niiden välissä). Tämän jälkeen he eivät voi antaa sitä toisilleen, vaan antavat eteenpäin jollekin hyviksistä. (kiertävä esine)
Pahat:
Link on tarinan sankari, mutta pelin pahis
Fi on Linkin miekan henki. Tekee kaikkensa auttaakseen Linkiä tehtävässään.
He tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden muista pelaajista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan.
Plats on mogma, joka haluaa auttaa Linkiä vastapalvelukseksi. Ei kykene kuitenkaan itse tappopuuhiin eikä varsinkaan asettumaan Linkin saappaisiin maailman pelastajana. Voi keskustella pahisten kanssa yksityisviestein. (petturi)
Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Petturi voittaa pahisten kanssa.
Petturia ei tarvitse saada hengiltä hyvisten voittoon ja tätä ei lasketa pahikseksi pahisten voitossa.
Mukana:
Meiz
Vampire (Gomhog varapelaajana 1.7-16.7)
zeremi
Jite
Jii-> Zey
hyyrypyyry
Iku - Petturi (Plats)
horaaneko
Zey - tavallinen
Hagrid2
Lotazi- tavallinen
Paum
Lunella
Violet- Link
jeekaka- tavallinen
piikkisiili kirjoitti:Mikäli et saanut rooliviestiä, niin lähetä yksityisviestiä asiasta minulle.
"Herätkää, mestari"
Link avasi silmänsä. Kaikki näytti sumealta.
"Aivotärähdyksen riski on noin 15 prosenttia, mutta muita huomattavia vahinkoja ei ole. On suositeltavaa olla liikkumatta hätiköidysti."
Link nousi ylös ja kykeni jo arvioimaan ympäristöään. Hän oli ahtaassa huoneessa tai onkalossa. Ainoa ulos pääsytie oli lukittu kalteriovi. Fi, hänen apurinsa, leijui hänen vierellään.
"On 99 prosentin todennäköisyys, että olette vankina, mestari", Fi arvioi.
Link ei tienyt oliko Fi kykeneväinen ironiaan. Hän muisteli viimeisiä muistikuviaan tapahtuneesta. Niin, se oli jokin myrsky. Tulivuori oli purkautunut, eikä hän ollut voinut tehdä sen edessä mitään. Link hapuili miekkaansa olkansa takaa, mutta käsi kohtasi vain ilmaa.
"Niin, Master Sword on juuri nyt ulottumattomissanne", Fi raportoi, "Onnistuin saapumaan luoksenne, mutta en voi ratkaista kyseistä ongelmaa. Otin erivapauden kutsua apuvoimia huomioiduttuani nykyisestä tilanteestasi. Hänen pitäisi saapua piakoin."
Ei aikaakaan kun jotain kaivautui esiin Linkin jalkojen alta. Maan alta hypähti mogman näköinen otus.
"Haa pelastajanne on saapunut!" mogma hihkaisi, "Moikka kamu! Se olen mä Plats! Pitkästä aikaa!"
Linkillä kesti hetken ennen kuin muisti kuka kyseinen mogma oli. Kyllä, hän oli pelastanut Platsin roikkumasta laava-altaan yläpuolelta, kun hän oli etsinyt pyhättöä täältä lähistöltä. Hassua kuinka tilanteet voivat kääntyä välillä päinvastaisiksi.
"Mä tulin päästämään sut karkuun!" Plats jatkoi ylpeänä. "Kaivamaan ei susta taida nyt olla, mut oikein kiva kolohan tässä on mun tekemä."
Mutta miten saada Master Sword ja muut tavarat takaisin...
"Mä koetin saada sulle kamojasi takaisin, mut niitä hirviöitä on kaikkialla!" mogma valitti.
"Minulla olisi ehdotus, mestari"
Vangeille annetaan perinteisesti ruoaksi kuivaa leipää ja vettä. Bokoblini oli kuskaamassa uudelle vangille rotan raatoa. Vangin kohtalo oli vielä avoin, mutta oltiin todettu, että ehkä hänet olisi hyvä pitää hengissä. Vangin tavarat oltiin luonnollisesti takavarikoitu parempaan talteen. Niiden omistajuudesta oli kuitenkin syntynyt kauhea riita bokoblinien keskuudessa. Kuka oli löytänyt minkäkin ensin ja sen kaltaista. Tavarat oltiin sijoitettu erilleen eri säilöntäpaikkoihin odottamaan sitä ihmettä, että asioista päästäisiin sopuun. Tälle bokoblinille oli heitetty ikävin vastuu eli vangin vartijointi. Ikävien tehtävien suorittamiseen käytetään yleensä vähemmän aikaa kuin mieluisaan puuhaan. Näin kävi tässäkin tapauksessa. Saavuttuaan tyrmään bokoblini aukaisi visusti lukitun lukon ja kohotti asettaan mahdollisen hyökkäyksen varalta. Katsottuaan eteensä bokoblini ei nähnyt ketään. Maassa oli tosin epäilyttävän näköinen onkalo.
"Kriaaa!" bokoblini ehdi huudahtaa ennen kuin torven kutsutöräys kaikui tyrmiin.
Kaikki bokoblinit keräätyivät aukion ympärille, jota ympäröi lukuiset laavakentät. Kaiken keskellä seisoi heitä päätä pidempi viittaan pukeutunut henkilö, jonka varjo tuntui lankevan jokaisen ympärille.
”Olen saapunut tapaamaan vankianne”, henkilö ilmoitti. "Olen Ghirahim, teidän lordinne."
Asiaan kuuluvat palvonnat ja kumartelut.
"Joten missä hän on?" Ghirahim kysyi.
Bokoblinien katseet kääntyivät vangin vartijaan. Se ei voinut muuta kuin kertoa näkemänsä.
"HMMMHHH!" Ghirahim sisällä katkesi pingoitettu jousi ja hän kumosi raivosta lähimpänä olevat bokoblinit yhdellä käden huitaisulla. Bokoblinit perääntyivät heidän lordinsa alettua kiermurrella itsekseen. Ne katselivat peloissaan Ghirahimin sisäistä taistelua. Yhtä nopeasti kuin Ghirahim oli aloittanutkin, hän tyyntyi, "Ah, aivan..."
Ghirahim palasi bokoblinien luokse ja puhutteli niitä kuin mitään ei olisi juuri tapahtunut: "Asia on näin, että vankinne on piiloutunut joukkoonne. En tiedä kuinka, mutta hänellä on todennäköisesti joku auttamassa häntä. Teidän tulee löytää heidät! Minä, minä autan teitä tehtävässänne, mutta piiloudun joukkoonne. Todennäköisesti vankimme kuuntelee mitä minä juuri puhun. Tiedoksesi murskaan sinut maan tomuksi, kun saan sinut kiinni... Ja nyt aloittakaamme!"
Ghirahim virnisti pahansuovasti ja napsautti sormiaan. Mitään paljastamaton sumu sokensi kaikkien silmät. Sumun hälvennyttyä oli Ghirahim kadonnut. Bokoblineja oli yksi enemmän.
"Kriikhh?" yksi bokoblineista kysyi hämmentyneenä ja muut kohauttivat olkiaan.
Nyt alkoi ensimmäinen päivä ja se päättyy 30.6. kello 20.
Tulevia poissaoloja:
Vampire 1.-16.7.
Meiz kirjoitti:Vihdoinkin saatiin tämä käyntiin :) Hauskoja rooleja, varsinkin tuo kiertävä kilpi. Puhehäröilijä pitää homman toivottavasti huumoripitoisena, mutta myös siedettävänä itse kohteelle.
Aika paljon uusia kasvoja koko kylässä. Tunnetteko Hagrid, Paum, hyyry ja Lunella toisianne (tai muita peliin osallistuvia) ennestään? :)
Violet kirjoitti:Moi kaikille, hereillä ollaan. Tässä pelissä on aika paljon uudempia tuttavuuksia :)
En ole vielä pelannut täällä peliä, jossa olisi ollut hyvistappaja, puhehäiriöijä tai kiertävä esine. Puhehäiriöijä ei minusta vaikuta kovinkaan hyödyliseltä roolilta, mutta ainakin hän voi tulla esille varmana kansalaisena. Hyvistappaja vaikutti aluksi melko hyvältä roolilta mielestäni, mutta jos sillä osuu huti, niin siitä onkin vain haittaa. Kunhan tätä roolia käytetään varoen, niin eiköhän kaikki suju. Ja tässä on meillä jo toinen varma kansalainen.
Ja sitten on vielä kiertävä esine. Se suojaa hyviksiä pahisten yötapolta, mutta voi suojata myös pahiksia hyvistappajalta. Se voi myös suojata hyviksiä, jos hyvistappaja iskee huti. Se kuitenkin suojaa todennäköisemmin hyviksiä, kuin pahiksia, sillä pahikset tappavat joka yö, ja hyvistappaja vain kerran. Katsotaan, miten peli etenee.
hyyrypyyry kirjoitti:Hereillä ollaan! Ensimmäinen pelini, toivottavasti elän pitkään :)Meiz kirjoitti:Aika paljon uusia kasvoja koko kylässä. Tunnetteko Hagrid, Paum, hyyry ja Lunella toisianne (tai muita peliin osallistuvia) ennestään? :)
Tunnen piikkisiilin lukiosta. Sääli, ettei hän ole suostuvainen antamaan sisäpiirin tietoa PJ:n roolissaan :( Ei sillä, että olisin yrittänyt huijata tai mitään...
Vampire kirjoitti:Hejssan, toivottavasti peli alkaa kivasti ja kaikki ovat kivan aktiivisia. Jos vaikka ehtisin ennen jumbopoissaoloa pölpöttää jotain järkevää enemmänkin. Nyt ei mitään fiksua ole mahdollista pöpöttää, koska oon vieläkin täpinöissäni kun pääsin yliopistoon.
Iku kirjoitti:Hei vain kaikille uusille ja vanhoille tuttavuuksille!
Roolilista vilisee tosiaan uusia tuttavuuksia. Olen melko hyvin perillä puhehäiriöijästä, mutta kiertävä esine ja hyvistappaja ovat uudempia tuttavuuksia. Kiertävä esine häiritsee yötappoja käsittääkseni vain sillä kerralla kun särkyy. Näkisin etteivät pahikset tule saamaan tästä kovinkaan suurta etua, joten vaikka kilpi päätyisi heidän haltuunsa, se ei ole maailmanloppu. Tietenkin on kiva, jos jokainen pohtii hetken ennen kuin esineen eteenpäin lahjoittaa.
Hyvistappaja voi aiheuttaa harhaan osumalla enemmän haittaa kuin hyötyä, joten hänen kannattaa miettiä todella tarkkaan ja käyttää tapponsa vasta kun on varma kohteen pahikseudesta.
Puhehäiriö on ikävä muille, mutta kantajalleen se on oiva tapa kokeilla rajojaan ja luovuuttaan. Olisi kiva joskus pelata foorumipeli, jossa kaikilla olisi puhehäiriö. Toivottavasti puhehäiriöstä kärsivät eivät mykisty kuitenkaan kokonaan häiriön varjolla.
(off:Onnea vielä kerran Vam!)
Iku kirjoitti://Vampire siis kiilasi
Jite kirjoitti:Iku: Tuo puhehäiriöpeli on kyl mahtava ideana,olen pallotellut sitä itsekin aika kauan (kylään saapumisen jälkeen). Valitettavasti sen suunnittelu täällä menisi kai liian offgameksi, höh :( (aihe kai muuttuikin sitten yksäröinniksi ^^)
Henkilökohtaisesti oon itse innoissani puhehäiriöijästä, se tuo peliin ainakin viihdearvoa. On myös kiva nähdä, kuinka pitkälle kyseisen roolin haltijan mielikuvitus kantaa; kiroan syvästi, jos se on sattunut tulemaan jolle kulle antiaktiiveista :(
Kiertävä kilpikin on aika hauska juttu, mutta olenko nyt tajunnut oikein, että käytännössä se on kuin suojelija, joka ei saa suojella onnistuttuaan kerran?
Jii kirjoitti:Huomenta. Ei oo hirveästi jutunaihetta vielä täällä, mutta eiköhän tässä myöhemmin.. :DKiertävä esine häiritsee yötappoja käsittääkseni vain sillä kerralla kun särkyy. Näkisin etteivät pahikset tule saamaan tästä kovinkaan suurta etua, joten vaikka kilpi päätyisi heidän haltuunsa, se ei ole maailmanloppu.
Tää kyllä vähän pisti silmään nyt. Ensinnäkin "häiritsee" kuulostaa tosi häiritsevältä (:D) verbiltä tähän yhteyteen, aivan kuin sinusta olisi huono asia, että kilpi voi estää yötapon. Lisäksi tuo, miten mietit asiaa ainoastaan sillä, että pahikset eivät saa etua, etkä ollenkaan huomioi sitä, että kilpi antaa myös hyviksille suojaa. Miksi näin? Pelkäätkö että kilpi jotenkin vaikeuttaa peliäsi pahiksena?
Iku kirjoitti:jii: Pelissä on myös hyvistappaja, joten jos kilpi päätyy pahiksille ja hyvistappaja päätyy juuri silloin tappamaan sen pahiksen jolla kilpi on, niin se haittaa myös meitä, koska menetämme ainoan yötappomme. Kilvestä on tietenkin etua hyviksille silloin kuin pahikset osuvat kilvelliseen hyvikseen. En miettinyt sitä ääneen, koska jäin pohtimaan aiheuttaako kilpi käänteispsykologiankierteen ja miten se vaikuttaa peliin. En usko että sitä kannattaa pohtia ääneen täällä pahisten seurassa. Uskon että kilpi on loppujen lopuksi melko merkityksetön. Sen avulla estetään hyvällä tuurilla yksi yötappo ja siinä se.
Jite: noin ainakin minäkin olen käsittänyt.
Zey kirjoitti:Hereillä, vaikka tää viesti jääkin kiireen takia vähän lyhkäseksi.
Itselle uusi tuttavuus on kilpi, muut onkin tuttua juttua. Hyvistappajasta sanoisin, että hänen kannattaa viimeistään tappaa 3.yönä, mikäli kukn pahiksista ei ole kuollut, sillä sen jälkeen yksi ylimääräinen kuollut aiheuttaisi heti seuraavalle päivälle sen (mikäli siis hyvistappaja osuu hyvikseen), että pahikset voisivat massata.
Puhehäiriöijä onkin sellainen, mikä ei sinällään vaikuta paljoa peliin. Yksi varma hyvis tulee esille tullessa, muttei sen enempää. Kilvestä oon Ikun kanssa eri mieltä, sillä musta se on aika vahva ja sillä tavalla uskoisin sen vaikuttavan peliin. Vaikka kyseessä onkin suojelija, joka voi onnistua suojelussaan vain kerran, harvoin normi suojelijatkaan sen useammin onnistuvat. Ja kilpi on kuitenkin tavallaan kuolematon suojelija, kunnes suojelu on onnistunut.
Mutta joo, nyt täytyy mennä ->
zeremi kirjoitti:Hereillä. En ala pohtii yhtää mitää tällä kertaa, kun helteet vähän rajottaa toimintaa.. (plääh.. kuuma.)
zeremi kirjoitti:Zey: Musta kilpi ei loppupeleissä oo mitenkään suuremmoinen. Eikös liikkuvat esineet katoa myöskin pelistä, jos sen haltija kuolee päivällä?
Puhehäröke on yksi varma, jonkin aamun jälkeen. Hänhän voi laittaa itsensä sanomaan jotain yhdessä sovittua, jottei hänen tarvitse paljastaa itseään vielä illalla. Sitä ei voisi edes pahiskaan feikata, vaikka oltaisiin sovittu etukäteen jokin puhehärötapa, koska aito voisi sitten tulla paljastamaan kusettajan.
Paum kirjoitti:Hei vaan kaikki! :D
Eka peli tosiaan täällä kyseessä. Kauheasti viitsi ruveta analysoimaan (kun sekin puoli on jo näköjään hoidossa), muuta kuin että ennustaja puuttuu - kaikki lynkkaukset joudutaan siis hoitamaan ilman varmaa tietoa pelkän ketjuun kirjoitetun infon perusteella. Katsoo mitä tästä tulee...
Ja pitää muistaa sekin, että jos joku ilmoittaa olevansa puhehäiriöijä hän se myös melko varmasti on, koska mikäli mafialainen näin ilmoittaisi tulisi oikea varmasti ilmoittamaan siitä jolloinka mafia kuolee. Pelissä jossa on vain 3 mafiosoa se ei välttämättä ole ihan kannattavaa... :D
(Eipä sillä, ilmoittamalla olevansa varma hyvis saa olla varma kuolevansa lähiöinä. Ja ihan pelin vuoksikin toivoisin että puhehäiriöijä selviäisi hengissä mahdollisimman pitkään (toki myös siksi että siitä on etua kansalle ;) ))
horaaneko kirjoitti:Moi, tulin vaan heräilee. c: Oon vähän hiljainen loppuviikon, mutta luen viestejä ja koitan jotain kirjotellakin.
Meiz kirjoitti:Oonko käsittänyt nyt oikein että Vampire olet kokonaan poissa 16.7 asti, vai pääsetkö kirjoittelemaan jotain poissaolosi aikana?
Vampire kirjoitti:Meiz, oon totaalisen poissa 16.7. asti enkä pääse pukahtamaankaan. (varapelaaja tolle ajalle on hakusessa) Oon ton ajan ulkomailla, missä ei oo mahdollisuutta päästä nettiin.
Meiz kirjoitti:Ok, vähän pelkäsinkin. Toivottavasti saadaan varapelaaja.
horaaneko kirjoitti:No jos nyt vähän parempaa viestiä. :)
Mä mietin tuossa että kiertävä esinehän on tosi kätevä, koska se on vähän niin kuin suojelija jota ei voi tappaa ja se katoaa vasta suojeltuaan jotakuta. Mutta jos on niin että jos sen senhetkinen haltija kuolee päivällä ja näin kiertoesinekin sitten tuhoutuu, nii ei se sitten oo ihan niin mahtava. Mutta yöllä tämä "suojelija" ei kuitenkaan voi kuolla mikä on musta jo aika suuri etu.
Puhehärö on kyl kiva rooli. :) Ainoo ongelma siinä on se, kun yleebsä puhehäiriön saaneet on aika hiljaisia topicissa. Muistan itsekin että kun pitiköhän mun puhuu jotn vierasta kieltä tai jotain, niin ei se kamalasti innoittanut pölisemään. :') Mutta toivotaan että kaikki yrittää ja että puhehäröllä on mielikuvitusta! Kiva kun pitkästä aikaa viihderooli pelissä. c:Jite kirjoitti:On myös kiva nähdä, kuinka pitkälle kyseisen roolin haltijan mielikuvitus kantaa; kiroan syvästi, jos se on sattunut tulemaan jolle kulle antiaktiiveista :(
Yksi antiaktiiveista? Mistä tiedät että niitä on monta?
Meiz kirjoitti:Mielestäni jiin epäily alla oli melko väkinäinen. Lähinnä tuo "häiritsee" sanaan tarttuminen, mikä ei mielestäni antanut ollenkaan kuvaa että tapon esto olisi huono asia. Pitikö väkisin vääntää epäilyä, jii?jii kirjoitti:Kiertävä esine häiritsee yötappoja käsittääkseni vain sillä kerralla kun särkyy. Näkisin etteivät pahikset tule saamaan tästä kovinkaan suurta etua, joten vaikka kilpi päätyisi heidän haltuunsa, se ei ole maailmanloppu.
Tää kyllä vähän pisti silmään nyt. Ensinnäkin "häiritsee" kuulostaa tosi häiritsevältä (:D) verbiltä tähän yhteyteen, aivan kuin sinusta olisi huono asia, että kilpi voi estää yötapon. Lisäksi tuo, miten mietit asiaa ainoastaan sillä, että pahikset eivät saa etua, etkä ollenkaan huomioi sitä, että kilpi antaa myös hyviksille suojaa. Miksi näin? Pelkäätkö että kilpi jotenkin vaikeuttaa peliäsi pahiksena?
Zey kirjoitti:zeremi: Itse pidän sitä kuitenkin normaalia suojelijaa voimakkaampana juuri sen takia, ettei pahikset voi sitä yöllä tappaa.zeremi kirjoitti:Hänhän voi laittaa itsensä sanomaan jotain yhdessä sovittua, jottei hänen tarvitse paljastaa itseään vielä illalla. Sitä ei voisi edes pahiskaan feikata, vaikka oltaisiin sovittu etukäteen jokin puhehärötapa, koska aito voisi sitten tulla paljastamaan kusettajan.
En ymmärrä? Siis miten se, että puhehäröilijä voi laittaa itsensä puhumaan jotain sovittua, olisi jotain, mitä pahis ei voisi feikata? Tai siis voihan pahis feikata sen saman jutun, sitten vasta paljastuu oikea, kun molempien pitäis laittaa joku muu pelaajaa puhumaan jollain tapaa.
Meiz kirjoitti:Jos sovitaan ennakkoon että häröilijä laittaa itsensä puhumaan sekavia ja seuraavana päivänä pelaaja näin puhuu ja sanoo olevansa häröilijä, voimme olettaa hänen puhuvan totta. Jos 2 väittää samaa, toinen valehtelee ja on pahis/petturi. Eli voiman voisi näin todentaa. Tämä selviää vasta päivällä, jolloin pahikset eivät tietäisi roolin omaavaa vielä yönä.
Jite kirjoitti:Juu, siinä kieltämättä pahikset riskeeraavat yhden jäsenensä, jos yrittävät tulla puhehäröilijänä esiin, mutta... Mulla on villi veikkaus, ettei sillä lopulta tultaisi saamaan koskaan petturia enempää irti pahiksista. Sanoisin tän vuoksi, että puhehäiriöijän esiintulolle olisi paras tilanne sen jälkeen, jos petturi on kuollut. Ellei sitten hyvistappaja satu suostumaan yhteistyöhön, tappaen toisen häröilijän, jos lynkattu on häröilijä.
Hyvistappajan tapon ajankohtaa en osaa tarkemmin arvioida, mutta imo hänen kannattaisi ruveta kuitenkin hommiin vasta siinä vaiheessa, kun hänellä on kunnolliset todisteet, tai on varma tappamansa kaverin pahikseudesta. Hyvistappojahan on vain yksi, ja harkitsemattomalla käytöllä on jopa todennäköistä, että se osuu hyvikseen.
Vampire kirjoitti:Täällä ei oo oikeen tullut mitään uutta sanottavaa viime viestin jälkeen. Joku ehtikin jo tarttua siihen ,miten Jiin tarttuminen Ikun häiritsemiskommenttiin häiritsee, mutta mua häiritsee lähinnä se, että miks Jii koki tarpeelliseksi tarttua asiaan, joka ei tarkemman ajattelun jälkeen häiritse ainakaan tässä suunnassa, lievösti siis häiritsevää (:D)
Muuten ei oikein oo mitään järjellistä turistavaa mulla, Meizin ideassa puhehärön varalle on ihan ideaakin, ehkä ton suunnitelman toteuttaminen olis ajankohtanen myöhemmin pelissä, ei ihan alussa, koska erikoinen on vielä näin alkuun hyviksille edullisempi ollessaan piilossa. Mutta siinä vaiheessa, kun puhehärön esiintulo olisi järkevää, niin ihan varteenotettava mahdollisuus, että häiriöi itsensä sovitulla tavalla. Toki pahiksilla on pieni feikkauksen mahdollisuus, mutta veikkaisin, että sillon se oikea härö kyllä tulis älähtämään härötettynä ja sitten meillä on kaks mahdollista puhehäröä, joista pystyy sitten ratkasemaan kumpi on se oikea.
Muuten ei muuta, mut olis ihan kiva päästä irti peliteknisyyksistä ihan pelaajakeskusteluun, koska teknisyyspulla ei oikein edistä peliä.
Lotazi kirjoitti:Hereillä! Heips kaikki uudet o/
Meiz, musta tuntuu et nyt ku oot kertonu ton sun suunnitelman siitä, miten kaks tyyppii tulee esiin puhehäirikkönä - nii sitä ei tuu tapahtuu, koska pahikset tajuu viimeistää nyt et se oo hyvä idea. Niistähä joku kuolis ja eihä se oo niitten puolelle edullista. Et olisko muita ideoita? :)
Vampire, tos sun viestin alkuosas on iha kauheesti "häiritsee"-sanaa, se häiritsee mua :D
Mut joo, jotenki outo toi jiin tarttuminen tohon Ikun häiritsemis sanaan. Kenties yrittänyt ettiä jotain pahismaista? En sitten tiiä onko hyvismäisessä mielessä vai pakottavana tarpeena löytää pahiksens muista jotain epäilyttävää.
Lotazi kirjoitti:Ainii ja hei kaikille vanhoillekin tuttavuuksille :D mää oon väsyny ja nyt tuplapostaus…
Paum kirjoitti:Niin no, en sanoisi että häröilijän kannattaa ilmiantaa itseään kuin ehkä äänestysuhan alla ollessaan. Sillä jos hän antaa itsensä ilmi, saadaan vain varmuus yhdestä pelaajasta jota ei äänestetä pois (joka mitä todennäköisimmin lentää kuitenkin ulos lähiöinä), jos hän taas pysyy piilossa on hänellä yhtä hyvät mahikset selvitä kuin kellä tahansa muullakin. Loppupelissä voisi ehkä olla merkityksellistä tietää se varma liittolainen, joten ehkä siinä vaiheessa kun pelaajia alkaa oikeasti olemaan enää muutamia (= häviäisimme parin päivän päästä jos lynkataan molemmat huti) voisi olla ihan fiksua se.
Mutta tämähän on vain (turhaa) teoriointia, katsoo nyt mkten lähtee liikkeelle : D
Zey kirjoitti:Meiz kirjoitti:Jos sovitaan ennakkoon että häröilijä laittaa itsensä puhumaan sekavia ja seuraavana päivänä pelaaja näin puhuu ja sanoo olevansa häröilijä, voimme olettaa hänen puhuvan totta. Jos 2 väittää samaa, toinen valehtelee ja on pahis/petturi.
Jotenkin kauhean monimutkaisen tuntuista saada todistettua häröilijä, varsinkin kun se ei edes vielä todista että hän olisi. Tosin en kyllä usko, että jos häröilijä on jo esillä, niin että pahis tulisi myös esiin. Tuossahan esille tulo on kerran jo heti päivän alussa, niin ei ole sellaista tippumavaaraa edes, ja häröilijä on kuitenkin esillä, ettei sitä tarvitse yrittää saada esiin. Itse pitäisin yksinkertaisempana sitä, että häröilijä yksinkertaisesti sanoo olevansa häröilijä. Jos 2 tulee esiin, niin silloin molemmille annetaan eri kohteet, mieluiten toisensa, jotka pitää saada puhumaan eri tavalla. Näin ollen oikea häröilijä puhuu seuraavana päivänä normaalisti, pahis häröilee. Näin ei edes tuhlaannu päivä niin, että varma hyvis vaakkuisi koko päivää tai vastaavaa, vaan pystyisi kertomaan mielipiteitään. Et joo, pidän hieman turhana suunnitelmana tuota, koska normaalista esille tulemisesta siinä on eroa vain se, että eka häröilis itsensä, mikä on turhaa kun ei kerran edes todista mitään :/
Jiin tarttuminen Ikuun on ehkä vähän pieneen asiaan tarttumista, mutta ymmärrän kyllä mitä hän ajaa takaa. Itse olisin luonnollisemmin kirjoittanut saman asian käyttäen estää sanaa, enkä häiritä sanaa. Mutta kun Iku kertoi pohtineensa myös hyvistappaja meinaa tappaa pahiksen -kannalta, niin se oikeastaan selittää sanan, koska silloinhan se häiritsee hyvistappajan suorittamaa tappoa.
Meiz kirjoitti:Joo oot Zey oikeessa. Ja tuo "minun idea" oli zeremin, jota vain yritin vähän avata :)
Jälkimmäiseen liittyen, en näe juurikaan eroa siinä käyttääkö sanaa häiritsee vai estää (voisin käyttää yhtä hyvin kumpaakin).
Vampire kirjoitti:Lotazi, tiedän kun ne häiritsemiset sinne tahallani tungin. Oli kivaa....
piikkisiili kirjoitti:Äänestystilanne:
Ei ääniä
Poissaolot:
Vampire 1.7. - 16.7.
Violet 28.6. - 29.6.
Päivä loppuu huomenna kello 20. Tuff.
jeekaka kirjoitti:Ilmoittelenpa nyt pikaisesti, että olen hereillä, mutta tässä on kaikkea muuta tohinaa niin ekan päivän panos on ainakin toistaiseksi jäänyt aika vähäiseksi. Suosittelen muuten, että siirretään pikkuhiljaa ajatukset siihen, kuka tiputetaan huomenna. Ainakaan ei mielellään herätysäänellä kokonaan heräämätöntä pelaajaa, eikä muutenkaan hätäpäissään ketään viime hetken äänellä. Katsotaan jos mulla olis jossain vaiheessa enemmän annettavaa aiheeseen...
Kilvestä sen verran, että tämä eka yö on ainoa, kun se varmuudella suojelee hyvistä. Vaikka eipä tuosta huomiosta sen kummemmin iloa taida olla, hyvistappajan pahikseenosumistodennäköisyyttä se ei ainakaan vielä paranna :D
Jii kirjoitti:No siis joo, kyllä mä aika pienestä Ikuun tartuin, en sitä kiellä. :P Mun tarkoitus oli kuitenkin yrittää saada peliin jotain peliä edistävääkin puhetta, eli edes pieniä epäilyjä ja viboja, ettei koko ensimmäinen päivä pysyisi niissä tutuissa peliteknisyyksissä. Joten jos sellaista haluaa, on vähän pakko tarttua pieniinkin asioihin, ei siitä mun nähdäkseni mitään haittaakaan pelille ole.
Meiz kirjoitti:No ketä olisit jeekaka tiputtamassa huomenna?
jeekaka kirjoitti:Meiz; ei aavistustakaan :D Mahdollisesti en ainakaan jiitä, koska epäilen ettei pahis alkaisi ensimmäiseksi takertumaan pikkujuttuihin, koska sellaisista saa aika äkkiä huomion käännetyksi itseensä. Toisaalta taas pahikset hyötyvät eniten siitä, ettei peli mene arvontaan, joten on mahdollisesti hyväkin olla pedattuna joku, jolle heittää ääni, mutta jiin "epäily" ei vaikuttanut ihan sellaiselta että sen perusteella äänestäisi, tai en tiedä.
Ehkä äänestäisin silti jiin ääntä kommentoineita Meiziä tai Lotazia, mutta olisi sen verran random että ehkä mieluummin antaisin jonkun sellaisen äänestää ensin joka pääsee varmuudella seuraamaan tilanteen kehittymistä. Jonkun on aina pakko tehdä se likainen työ, mutta nykyään en jaksa olla enää niin suuna päänä asian suhteen kuin ennen :D
Meiz kirjoitti:Oma ääni olisi kallistumassa lotazille, kun tyytyi lähinnä toistamaan minun pointin jiistä, mutta vielä erittäin ympäripyöreästi. Josko halusi pahiksena yllyttää, mutta ilman että itse keräisi huomiota.
Iku kirjoitti:Tänään olisi ensimmäinen koe, joten en ole kovin aktiivinen, tulen sitten illalla höpöttämään, mikäli vr:n netti toimii.
Jiin tarttuminen häiritsee sanaan ei mielestäni ole mitenkään ihmeellistä. Tiesin ajatustani esittäessä, että se ei ollut täydellinen, joten on vain luonnollista, että joku kiinnittää huonoihin sanamuotoihin huomiota. Tämä ei tee Jiistä yhtään sen epäilyttävämpää, kuin mitä hän oli ennen kommentiaan.
En oikein jaksa uskoa että äänestykseen meneminen olisi yhtään kenenkään etu, joten herätelläänpä hieman porukkaa ++hagrid2. Tiedän olevani kauhea ihminen kun asetan uuden kyläläisen putoamisuhkaan herättelyäänellä, mutta ehkä on kuitenkin parempi, että joku antiaktiivinen tippuu aktiivisten pelaajien sijaan.
Zey kirjoitti:Jeekaka: Miksi juuri Meiziä tai Lotazia? Ihan viballa vai, vai liittyykö asia siihen, että he kommentoivat Jiitä?
Meiz: Kun sinulla kerran on pelaaja, ketä epäilet sen verran, että voisit äänestää häntä, mikset äänestä vaan panttaat ääntäsi?Iku kirjoitti:...mutta ehkä on kuitenkin parempi, että joku antiaktiivinen tippuu aktiivisten pelaajien sijaan.
Olen tästä eri mieltä. Hagrid voi olla erikoishyvis, ja koska ei ole nähnyt pelin alkavan, hän ei voisi puolustautua. Sen sijaan äänestämällä jo herännyttä, miksei sitten hiljaisemmasta päästä heränneistä, heillä on ainakin parempi mahdollisuus tulla kertomaan, jos on erikoishyvis. Miksi olet noin innokas tiputtamaan heräämätön pelkällä herättelyäänellä, vaikka Meiz ainakin on puhunut äänestävänsä? Eikö edes jonkun mielestä epäilyttävä pelaaja kannata tiputtaa ennen heräämätöntä, kun et kerran ole edes sanonut pitäväsi lotazia mitenkään hyvismäisenä? Etkö kenties halua Lotazin tippuvan, koska hän on pahiskaverisi?
Iku kirjoitti:Zey: kysytkö minulta vai Meiziltä? En oikein tajua, mitä haet kahdella viimeisellä kysymyksellä takaa, mutta yritän vastata niihin parhaani mukaan.
(Zey jatkuu) Meiz on vain puhunut. Ei äänestänyt. Sitten kun hän äänensä tulee antamaan voin poistaa herättelyääneni, mutta ainakin toistaiseksi pidän sen. Oletko siis sitä mieltä, että minun tulisi äänestää lotazia, koska Meiz epäilee häntä? En ole missäään vaiheessa vielä ottanut kantaa lotaziin tai muihinkaan jiitä lukuun ottamatta, koska minulla ei ole vielä muista mitään sanottavaa. Kukaan ei ole äänestänyt edes lotazia, joten en ymmärrä miten ääneni hagridille saa sinut epäilemään minua ja lotazia pahiksiksi.
Sattuikohan Zeylle joku typo edellisesä viestissään, vai oonko mä täysin pihalla tän pelin tapahtumista.
Lunella kirjoitti:Heii! Anteeksi, että heräilen näin myöhään, mutta en ollenkaan muistanut ilmoittautuneeni peliin. :D Ja tosiaan, tämä on ensimmäinen pelini kylässä, enkä siis ennestään tunne ketään. Jännittävää pelata eri ihmisten kanssa kuin mitä yleensä on pelannut.
Juttelua on saatu aikaiseksi ainakin rooleista, joista mulle vieraita ovat sekä hyvistappaja että kiertävä esine. Puhehäirijöijä on tuttu, mutta rehellisesti sanoen, en näe siitä olevan paljoakaan hyötyä pelissä pahisten kiinnisaamisen kannalta (ja joo, meillä on siinä yksi varma hyvis + tuohan se jonkinlaista viihdearvoa itse peliin). Jos joku pahis nyt päättää yrittää alkaa feikkaamaan puhehäirikköä, niin sittenhän meillä on yksi pahis kiikarissa. Tästä aiheesta on kuitenkin keskusteltu jo sen verran, ettei minulla taida olla mitään uutta sanottavaa tähän liittyen.Zey kirjoitti:Iku kirjoitti:...mutta ehkä on kuitenkin parempi, että joku antiaktiivinen tippuu aktiivisten pelaajien sijaan.
Olen tästä eri mieltä. Hagrid voi olla erikoishyvis, ja koska ei ole nähnyt pelin alkavan, hän ei voisi puolustautua.
Jep, Hagrid2 on ollut paikalla viimeksi 19. kesäkuuta, joten mitä luultavimmin hän ei tiedä edes pelin alkaneen. Minä en Zeyn tavoin lähtisi äänestämään heräämätöntä pelaajaa, koska kyseessä voi todellakin olla se erikoishyvis. Sen sijaan voisi antaa herättelyäänen niille, jotka ovat vain jättäneet vain heräämisviestin. Heillä kuitenkin on (luultavasti - kenelläkään ei nyt pitäisi olla poissaoloa) mahdollisuus tulla edes ilmoittamaan putoamisuhassa ollessaan, jos heillä on jokin erikoisrooli tmv.
Jos katsoin oikein, niin hyyrypyyry ja Violet ovat jättäneet vain herättelyviestin tähän mennessä. Olisko teillä jotain muutakin sanottavaa sen lisäksi, että olette hereillä?
zeremi kirjoitti:Katos joo.. Päiväkin loppuu jo tänään. Täytyy yrittää lukee tässä kaverilla ollessa nää viestit, mut en kyllä lupaa mitää. :D Voi olla, että tämä aktiivinen hyvis on aika hiljaa pari päivää.
Violet kirjoitti:Lunella: Minulla oli poissaolot viimepäivinä, ja en ole oikein päässyt koneelle. Tästä johtui hiljaisuuteni, mutta nyt voin toivottavasti osallistua tähän peliin aktiivisemmin.
Tuo Jiin huomio Ikusta oli minusta aika pieni juttu. Mietityttää kuitenkin juuri Meizin ja Lotazin reaktiot niihin. Eli jos jii on pahis, niin en usko, että Meiz tai Lotazi olisivat pahiksia, mutta jos Iku on pahis, niin linkittyy hän Meiziin ja Lotaziin. On kuitenkin mahdollista, että kukaan heistä ei ole pahis.
Itse olen vielä poissaoloni takia sen verran pihalla tästä pelistä, että taidan jättää äänestämisen huomiseksi.
Zey kirjoitti:Iku: Lainauksen jälkeen kysymykset sun muut on osoitettu sinulle.Iku kirjoitti:Oletko siis sitä mieltä, että minun tulisi äänestää lotazia, koska Meiz epäilee häntä?
En, mutta mikäli Meiz äänestää Lotazia kuten on suunnitellut, sinun äänesi estäisi Lotazia tippumasta, koska Hagrid on saanut äänensä ensin.Iku kirjoitti:Kukaan ei ole äänestänyt edes lotazia, joten en ymmärrä miten ääneni hagridille saa sinut epäilemään minua ja lotazia pahiksiksi.
Koska heitit herättelyäänen aikeenasi tappaa sen jälkeen kun Meiz kertoi äänestävänsä lotazia, ja viestin alussa vielä puhuit, että olet hiljaisempi tänään ja pääsemisesi puhumaan riippuu vr:stä, mikä kuullosti siltä, ettei äänenpoistoa olisi tulossa.Iku kirjoitti:Sitten kun hän äänensä tulee antamaan voin poistaa herättelyääneni, mutta ainakin toistaiseksi pidän sen.
Eli mielipiteesi siitä, että antiaktiivinen kannattaisi lynkata ennen aktiivista pelaajaa, ei pädekään tässä?
Hmm, mikset kommentoinut lainkaan pointtiani, miksei heräämätöntä pelaajaa kannattaisi olla lynkkaamassa? Etkö välitä siitä, että äänesi tekee erikoishyviksen putoamisen todennäköisemmäksi?
Itse tappaisin mielummin ++Ikun kuin heräämättömän Hagridin. Ikussa lähinnä häiritsee tuo, ettei tunnu välittävän lainkaan pointistani, vaikka hänen viimepelissään juuri kävi noin, että erikoishyvis tippui herättelyääneen, eli homman pitäisi olla tuttu, plus jos Iku olisi välittänyt pointistani, hän olisi voinut tehdä äsken asialle jotain. Lisäksi ääneen vaikuttaa myös se, että ainakin viimepahispelissään Iku turvautui useamman kertaa herättelyääneen, eli hieman tuntuu samalta, ja se, että mahdollisesti haluaa vaikeuttaa Lotazin tippumista.
//Violet väliin.
Meiz kirjoitti:Jätin äänen pois, koska kiinnosti tietää alkaisiko joku mahdollisesti ennakoimaan pelastusta. Jos lotazi paljastuisi pahikseksi niin Iku sopisi tähän kuvioon. En olisi myöskään hagridia tiputtamassa. Tällä hetkellä odottelen mielenkiinnolla Ikun vastausta Zeyn pointteihin.
Paum kirjoitti:En näe mitään syytä antiaktiivien (ts. Hagrid) äänestämiseen pois tässä vaiheessa. Hän ja muut antiaktiivit kuolevat kuitenkin antiaktiivisuuteen huomenna, jolleivat aktivoidu, joten ei ole mitään järkeä tuhlata päivätappoa heihin. Erikoishyvikseen osumisen mahdollisuus on aina olemassa, samoin kuin normihyvikseenkin. On toki mahdollista myös että Hagrid on pahis, mutta tällöinkin hän kuolee heti huomenissa (ellei sitten saa varapelaajaa. Kuitenkaan ei mielestäni kannata tappaa täysin puolustuskyvytöntä).
Vaikka pahiksen luulisi pitävän tästä (pahiksen näkökulmasta) varman hyviksen tappamisesta äilman suurempia epäilyksiä itseensä, hmm hmm.
piikkisiili kirjoitti:Äänestystilanne:
1 Iku (Zey)
Iku on vaarassa pudota. Hagrid2:lle annettua ääntä ei voi hyväksyä, koska nicki on kirjoitettu väärin.
Poissaolot:
Vampire 1.7. - 16.7.
Päivä loppuu noin puolen tunnin kuluttua.
Meiz kirjoitti:Pistän äänen nyt ++Lotazi, kun istun seuraavan tunnin auton ratissa, enkä pääse seuraamaan loppua.
horaaneko kirjoitti:Yritänpäs saada jotain viestiä aikaan. c:Meiz kirjoitti:Pitikö väkisin vääntää epäilyä, jii?
Tää kommentti häiritsi mua todella paljon. Se on enemmän syyttävä kuin provosoiva enkä näe syyttämistä kovin hyvismäisenä juttuna. Pikemminkin tulee sellainen "hei kaikki, tapetaan Jii!!" -meininki tuosta. P:
Seuraavasta Lotazin viestistä mulle taas jää sellainen olo, että pakko sanoo jotain pelaajista kun pelaajia pohtivia yleensä pidetään ainakin alussa hyvismäisinä, mutta ei sieltä oikein mitään uutta irtoa. Kommentti Vampiresta, oikeastaan offtopicia, ja komppaa muita Jiistä. Mä oon muistaakseni ennenkin epäillyt kyllä Lotazia siitä että sanoo jotain muttei oikeastaan mitään, mutta en kyllä edelleenkään muista että Lotan tyyli olis aina tällainen.
Meizin selittely, miksei äänestä, tuntuu kanssa vähän typerältä. Uskoisin kuitenkin että parempia reaktioita saadaan aikaan kun äänestetään. Varsinkin näin päivän loppupuolella. Tulee olo, ettei uskaltanut äänestää ettei vaan herättäisi liikaa huomiota, ja nyt selittelee sitä vähän puolivillaisesti jälkeenpäin.
Hömmm. Ikun vastausviestissä Zeylle pisti silmään se, että tuntui olevan vähän pihalla mutta kuitenkin vastasi kysymyksiin sillä tavalla, että kyllä mulle ainakin välittyi tunne että on perillä pelistä. Yrititkö esittää pihalla olevaa hälventääksesi epäilyjä? Ja niin kuin Lunella tuossa jo sanoikin, Hagrid on ollut paikalla viimeksi 19.6 joten en tiedä, onko äänen pitäminen miten järkevää tuolla sun motiivilla. :D
Zeyn puolelta mä taas mietin tuota hänen epäilemäänsä Lotazi-Iku -kuviota, koska se vaikuttaa aika heppoisella pohjalla rakennetulta, kun kaikki perustuu siihen, että Iku äänesti Meizin jälkeen. Mä oon saanut Ikusta sen kuvan, että kuitenkin miettii tekosiaan peleissä semitarkasti, ja tuollainen temppu tuntuisi vähän typerältä keneltä pelaajalta tahansa. Randomisti herättelyäänen pistäminen "koska antaa antiaktiivin tippua" ei ole mitenkään hirveen hieno peruste (oikeestaan se on aika syvältä), mutta en itse näe tuota juonittelutaktiikkana.
Tuosta Jiistä sen verran, en itse pidä tuota hirveen pahismaisena vaan aika Jiimäisenä toimintana. En ihmettelisi, vaikka Jii olisi esittänyt "typerän" epäilyn saadakseen vaan vielä paremman reaktion.
Eli toisinsanoen Lotazi jäi mietityttämään tuon yhden viestinsä perusteella, ja Zey ja Iku on kummatkin vähän hämäriä. Meizissä näen ehkä kaikkein eniten nyt selviä juttuja jotka epäilyttää, joten ++Meiz.
Hyvismäiseksi mä en osaa nimetä oikein ketään. P:
Ja oho alotin tän viestin kirjottamisen seitsämältä. :D Oon niin hidas.
// Väliin Meiz, PJ ja Paum. Aha, jos Ikulla olikin joku suunnitelma tuossa, niin eipä näytä hyvin sujuvan. :D Mulla ei oikeastaan ole mitään Ikun tippumista vastaan koska hänkin häiritsee, mutta pidän ääneni ykkösepäillyllä.
Lotazi kirjoitti:Meiz: mä vain ajattelin samalla tavalla ja siksi niin sanoin. En voi sille mitään että joku on jo sanonut sen mikä tulee itselle mieleen samasta jutusta.
Horaa: mulla ei oikee taida olla sellasta tyyliä tällä hetkellä millä pelaan, ilmoon aina peliin kun mulla olis aikaa pelata ja peli alkaa aina sillon kun ei olis aikaa pelata :D minkäs sille voin.
Mutta en nyt kyllä oikeen tajuu mistä yhtäkkii kaikki epäilee mua :D ja sit yhdistetää ikuun. Vähän hassua, että äänestää heräämätöntä, koska tämän roolista ei voi olla varma koska tämä ei luultavasti edes tiedä rooliaan ja ei ole puhunut mitään, niin ei ole mitään materiaalia mistä katsoa.
Lotazi kirjoitti:Toisaalta ikun ääntä ei näköjään laskettu, mutta silti ikun äänestysmeininki ihmetyttää
piikkisiili kirjoitti:Päivä on päättynyt.
piikkisiili kirjoitti:Äänestystulos
1 Iku (Zey)
1 Lotazi (Meiz)
1 Meiz (horaaneko)
Iku putoaa saatuaan ensimmäisenä äänen.
Sinä päivänä koettiin suurin aivomyrsky, jota ollaan koskaan koettu bokoblinien heimossa. Alun hankaluuksien jälkeen onnistuivat he muuttamaan luonnollisia viettejään jahdata kaikkea muuta kuin toisiansa ja kääntymään toisiansa vastaan. Sinä päivänä he keksivät myös demokratian. Auringon laskiessa oli päivän huipennus: jonkun lynkkaaminen.
"Kriaa krää kähh, Iku, kriaapuh!" yksi bokoblineista julisti.
Iku niminen bokoblini raahattiin neuvostelevan piirin keskelle.
"Eeeh ei kulkaan kamut alkää, mä-"
Siinä se sitten oli. Vaikka Iku yritti kuinka kovasti niellä sanojaan takaisin oli hän tuominnut itsensä kuolemaan. Sitä joskus paniikissa sattuu unohtamaan puhua bokoblinia, mutta paremmankin hetken olisi voinut valita.
"Kriaaa!" bokoblinit kiljaisivat ja lähin heistä kohotti miekkansa Ikun kaulan ylle.
Tsap. Sen sijasta että he olisivat nähneet päättömän bokoblinin edessään oli heidän edessään päätön mogma. Se meinasi herkullista mogmasoppaa! Myöskin sitä, että vihollisia oli yksi vähemmän.
Kuolleet
1. päivä: Iku, petturi
Yö alkaa nyt ja se päättyy huomenna 1.7. kello 20. Erikoishamot lähettäkää yönimenne siihen mennessä. Tuff.