Ennustajapeli IV päättynyt, hyvikset vei!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 13.06.2019 20:33:30

Zey kirjoitti:
Violet kirjoitti:
Raegan kirjoitti:Moi Zey, pitkästä aikaa! Meikä äänesti Violetia ja tulokseksi tuli hyvis.


Hassu juttu, sillä mä tarkastin sut yön aikana. Näemmä tässä ollaan vaan tarkastettu ihmisiä ristiin tähän asti.

Pidit tärkeämpänä tuoda tuloksen esille ennen kohdetta, mut nyt toit kohteen esiin ilman tulosta. Miksi?


Koska luotan Slendien johtopäätökseen asiaa mietittyäni. Molemmat tavat anta hyötyä, mutta tämä antaa hyötyä, jota ei saisi ilman tätä menettelyä, kun taas pelkän tuloksen paljastaminen ei lopputilanteessa ole niin hyödyllistä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 13.06.2019 20:38:28

Ok.

Rae, mitä mieltä olet Vion ja Slenin aloituksista?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Raegan » 13.06.2019 20:44:20

Violet kirjoitti:
Raegan kirjoitti:Moi Zey, pitkästä aikaa! Meikä äänesti Violetia ja tulokseksi tuli hyvis.


Hassu juttu, sillä mä tarkastin sut yön aikana. Näemmä tässä ollaan vaan tarkastettu ihmisiä ristiin tähän asti.


Meillä oli muistaakseni tapana olla joskus vähän tukkanuottasilla peleissä ennen vanhaan (niinku näette mulla kova nostalgiafiilis päällä) niin ehkä siks ;-)

Oon kyllä edelleen ihan hämilläni että miks tiedon pimittäminen auttaa, eikö pahiksilla oo suurempi mahdollisuus tehdä virhe jos kaikki tieto tulee esille heti?

//Zey vaikea sanoa, aika paljon keskitytty vasta tekniseen puoleen ja paljon populaa vielä heräämättä niin ei mulla vielä mitään suurempia pahisviboja ole :-D
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Halima » 13.06.2019 20:50:08

Moi vaan kanssaennustajat! Mä en nyt ihan hiffaa miks täällä pimitellään tuloksia? En ajatellut tänään istua tässä enää yhtään enempää (muita hommia), niin omatoimisesti päätän kertoa tulokseni vaan julki samantien.

Ennustin Marzzuusta ja sain tulokseksi hyviksen.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 13.06.2019 20:54:18

Raegan kirjoitti:Zey vaikea sanoa, aika paljon keskitytty vasta tekniseen puoleen ja paljon populaa vielä heräämättä niin ei mulla vielä mitään suurempia pahisviboja ole :-D

Entäs hyvisviboja? :>
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 13.06.2019 21:02:01

Ootko Raegan pelannut näinä vuosina jossain muualla?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 13.06.2019 21:12:30

Mä aattelin kanssa että kaikki ennustaa Marzzuun ja sain itse tulokseksi pahiksen. Jos Marzzuu on pahis en usko että Hali on pahis kaveri, mutta toisaalta en usko olevani oikea ennustaja.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 13.06.2019 21:15:09

jeekaka kirjoitti:Mä aattelin kanssa että kaikki ennustaa Marzzuun

Kuka aatteli sun kanssa samalla tavalla? :>
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 13.06.2019 21:19:08

Moikka! Oon conis koko viikonlopun nii en ehi hirveemmi varmaa kirjottelee, mut ennustin ite zeyn ja sain tulokseks hyviksen.
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 13.06.2019 22:01:44

Zey kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Mä aattelin kanssa että kaikki ennustaa Marzzuun

Kuka aatteli sun kanssa samalla tavalla? :>


Halima.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 13.06.2019 22:02:04

Luulisin :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 13.06.2019 22:16:02

En usko Horaan olevan pahis.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Slendie » 13.06.2019 22:19:41

Haluatko Zey avata mielipiteitäs musta, Viosta ja Raeganista?

Ja näköjään myös Horaa:sta.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 13.06.2019 22:20:12

Moikka moi! :)

Ai ai: äänestin Raegania ja sain tuloksen pahis.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 13.06.2019 22:38:17

Horaasta en avaa vielä. Raeganista avaan sen verran, että heränneistä hän epäilyttää eniten, mut en vielä lähde syitä avaamaan. Susta voin kai osittain avata: Sun idea itses tutkimisesta vaikuttaa aidolta. Violetin avaamisesta ei kai pitäis tulla mitään haittaa, joten avataan. Vio vaikuttaa hyvikseltä, koska ei tyydy vanhaan kaavaan, vaan haluaa rajata enemmän infoa, jota pahiksilla on saatavilla. Lisäksi tätä hyviskuvaa vahvisti Vion mielipiteen muutos siitä, kumpi kannattaa kertoa ensin: tulos vai kohde.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 13.06.2019 22:43:32

Itseasiassa Horaan kohdalla ajattelin väärin, unohtakaa.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Vampire » 13.06.2019 22:51:23

Jestas, kun täällä on taas puhuttu paljon. Päivä alkoi vajaa kolme tuntia (kai? en osaa laskea + väsyttää) sitten ja nyt jo tokalla sivulla :D Ei meinaa tällänen vanhus pysyä perässä sitten ollenkaan...

Mä en myöskään ymmärrä, miksi pirussa pitäisi erikseen kertoa ennustuksen tulos ja sen kohde. En vaan tajua, mitä lisäinfoa sillä muka saa aikaan, mutta ehkä mä en vaan osaa..

Slendie kirjoitti:Näkisin, että pahikset mokaavat todennäköisemmin, jos kerromme ensin kohteemme, sitten vasta tuloksemme. Mutta en halua liikaa halua lähteä erittelemään miksi näin ajattelen.

Miten? Mun mielestä tässä ei ole mitään, mikä saisi pahikset mokaamaan millään tavalla.

Zey kirjoitti:Tällä hetkellä uskon sekä Vion ja Slenin hyviksiksi.

Miks?

Violet kirjoitti:Näemmä tässä ollaan vaan tarkastettu ihmisiä ristiin tähän asti.

Eiks se sillain mee normaalisti? Ihmiset ennustelee toisiaan ihan miten sattuu ja siitä sitten yritetään saada jotain irti ainakin siihen asti, että saadaan edes jotain varmuutta siihen, kehen ja kenen tuloksiin voi luottaa.

Halima kirjoitti:Mä en nyt ihan hiffaa miks täällä pimitellään tuloksia?

Samma här... Ja Halima on salee pahis, koska se on Halima :D (enkö mä aika monesti oo sua epäillyt millon mistäkin kummallisesta syystä tai ollut sun kanssa muutenkin napit vastakkain :D)

Zey kirjoitti:Kuka aatteli sun kanssa samalla tavalla? :>

Jäin miettimään ihan samaa :D

Tämän ehkä itsestäni hieman kiukkuiselta tuntuneen avauksen jälkeen sanon ennustaneeni Zeyn ja saaneeni pahistuloksen... Nyt meen nukkuun.

//Zey väliin
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 13.06.2019 23:07:31

Marzzuun en usko olevan pahis.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 13.06.2019 23:08:28

Zey kirjoitti:Marzzuun en usko olevan pahis.

Raeganin kanssa siis. Pitäisköhän pitää paussi, kun ajatukset katkeilee. :D
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Slendie » 13.06.2019 23:26:29

Ei, ei kiukkuinen avaus, ++Vampire, mutta tosi luikerteleva! Kauhea määrä sanoja muttet sitten kuitenkaan totea oikeasti mitään.

Todettakoon myös että Raegan-ääni ei tuntuisi hassummalta, mutta Vampire pisti vielä enemmän silmään sisääntulonsa kanssa.

Vio ja Zey taitaa olla kyläläisiä molemmat.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 13.06.2019 23:27:15

Zey kirjoitti:Itseasiassa Horaan kohdalla ajattelin väärin, unohtakaa.

Jatkan sekoilua, mut en ajatellutkaan väärin, joskin oon epävarmempi ajatteluni pätevyydestä. :D

//Slen.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 14.06.2019 06:24:37

Nää sain poimittuu nyt tuloksista tähän mennessä:

Horaa = Zey hyvis
Zey = Slendie pahis
Raegan= Violet hyvis
Violet = Raegan
Slendie = Zey
Halima = Marzzuu hyvis
Jeeka = Marzzuu pahis
Marzzuu = Raegan pahis
Vampire = Zey pahis

Ja jotai ajatuksii:

- jeekakalle tosi varovaist hyvisvibaa, mut en kerro viel miks haluun eka kuulla muiden tulokset

- Slendielle hyvispojoi tost ittesä ennustamisest kosk oisko pahikselle oikeest tullu mielee bluffaa tollast. Tietojen pimittämisideasta en osaa sanoo oikei mitään, koska en tajuu mitä se hyödyttäis ja mitä välii järjestyksel on. Ei se siis pahistuta, en vaa tajuu sitä joten en osaa sanoo oisko tuo suoraan hyvismäinen ehdotus.

- Hassuu muuten kun Slendie mainitsee että kohteen kertominen ekana kasvattaa mokausmahiksia, nii Raegan tulee melkein heti perään kertoon omat tuloksensa ees harkitsematta tätä Slendien ehdotusta :D Joo, Zey kysyi Raelt tuloksii mut rupesin kelaa et oisko hyvis miettiny kaks kertaa tota Slendien ehdotust eikä sit ehk kuitenkaa viel kertonu tuloksii - tai et ois kertonu vaa nimen. Tuntu et oli enemmä kiire vaa äkkiä vastaa Zeylle, joka oli heittänyt Raelle ääntä. Tää sai Raeganin pahisvibattaa vähän.

- Vampiren viesti ei tunnu mulle mitenkää kummalliselt, mut voi ol et oon tottunu sen pelityyliin vaa enemmän. Vampirelt tuntuu tulevan ain paljo tekstii vaik asiaa ei oiskaa nii hirveest.

Muist ei oikee viel sanottavaa, palailen asiaan kuha kerkeen!
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 14.06.2019 06:26:23

Lol vähä epäselvä toi jeeksu kohta, tos pitäs ol pilkku: "en kerro viel miks, haluun eka kuulla.."
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.06.2019 09:38:17

Horaa ethän sä taas taskuta mua?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Raegan » 14.06.2019 10:25:48

Horaaneko kirjoitti:Hassuu muuten kun Slendie mainitsee että kohteen kertominen ekana kasvattaa mokausmahiksia, nii Raegan tulee melkein heti perään kertoon omat tuloksensa ees harkitsematta tätä Slendien ehdotusta :D Joo, Zey kysyi Raelt tuloksii mut rupesin kelaa et oisko hyvis miettiny kaks kertaa tota Slendien ehdotust eikä sit ehk kuitenkaa viel kertonu tuloksii - tai et ois kertonu vaa nimen. Tuntu et oli enemmä kiire vaa äkkiä vastaa Zeylle, joka oli heittänyt Raelle ääntä. Tää sai Raeganin pahisvibattaa vähän.

Jaa no en mä kauheasti miettimään jäänyt kun ei musta siinä ollut juuri miettimistä :-D Kukaan ei vielä(kään) ole tullut ulos hyvien argumenttien kera miksi tiedon pimittäminen auttaisi ketään muita kun pahiksia. Hyvänä esimerkkinä - olen tässä näköjään keräillyt pahisviboja (Zey, Slendie, perusteluita pliis, vaikea puolustautua jos ei tiedä mistä syytetään!) ja Marzzuu on mut tarkistanut pahikseksi - Violet on mut myös tarkistanut muttei kertonut tulosta, jos Violet on pahis on hänellä nyt reilusti aikaa puntaroida tuodako roolini ulos hyviksenä vai pahiksena.
Hyviksellä ei pitäisi olla mitään salattavaa?

Toinen mikä mua hämää tässä pimittämisteoriassa on että antaa muutenkin hyvin aikaa pahiksille keskustella kenet ovat "tarkistaneet" - Violet, Slendie, pitikö odottaa että pahiskaveri herää?
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Raegan » 14.06.2019 10:55:18

Violet kirjoitti:Jos saataisiin vaikka jakauma, että on kolme hyvistulosta ja 9 pahistulosta, niin tiedetään ketkä ovat herkkäuskoisia ennustajia. Tän kautta sit osataan rajata myöhemmin saatavia hyvistuloksia paremmin.

Voi olla että mulla on liian monta vuotta siitä kun olin viimeks matikantunnilla, mutta mä en näe miten ainakaan ensimmäisenä päivänä näistä tuloksista sais selville juuri mitään, vielä liikaa mahdollisuuksia. Kyseinen tilanne ei kai olis ees mahdollinen? Tulokseksi tulee toki ainakin kolme hyvistä ja kaks pahista, mutta jäljelle jää 6 nimeä jotka voi olla mitä vaan. Kaks kun näkee väärinpäin, yks arvotaan ja yks on oikeassa (jonka todennäköisyys tarkistaa pahis on vielä aika pieni joten todennäköisempää että tulos hyvis?) ja sit tietysti kaks pahista jotka keksii hatusta.
Yön jälkeen toki selkenee vähän.

Ainiin ja Zey, en ole pelaillut muualla, muutin Englantiin 2014 ja sit kaikki vähän jäi :-(
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Ropsus » 14.06.2019 11:06:08

Huh, täällähän on käyny keskustelu vilkkaana. Itse en kanssa näe ennustuksien pimittämisen hyötyjä ainakaan näin ensimmäisenä päivänä, joten sanottakoon, että tarkistin Horaan ja sain tulokseksi hyviksen.

Tällä hetkellä kukaan ei hirveämmin vibata vielä mihinkään suuntaan, joten palaan lukemaan topaa uudemman kerran josko sitten aukeaisi jotain.
Let's go poke it with a stick!
Avatar
Ropsus
Kyläläinen
 
Viestit: 91
Liittynyt: 15.11.2013 08:34:24
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Slendie » 14.06.2019 11:22:38

Raegan, koska en näe kirjoituksissasi yhtään mitään mikä kertoisi minulle, että olisit hyvis.

Kuten Horaa:kin jo huomautti, rivien välissä vaikuttaisi siltä kuin olisit reagoinut Zey:n ääneen pelokkaasti. Myös hänen kysymykseen mielipiteistäsi -- vastauksesi yritti olla mahdollisimman ympäripyöreä.

Miten olet eilenillalla sanonut että ketjussa ei ole mitään "pahisviboja" herättävää, mutta tänään aamulla lähdet epäilemään minua ja Vio:a sen perusteella mitä olemme eilen puhuneet? Haiskahtaa todella opportunistiselta.
Myös se on hyvä kysymys minkä Zey sinulle jo heittikin että miksei ketjussa sitten myöskään näkynyt mitään hyvis!viboja herättävää?

Optimointi sen suhteen että kerrotaan ekana päivänä ensin kohde ja vasta sitten tulos, on todella pientä. Luokkaa promilleja eli tuhannesosia. (Koska pahikset todennäköisesti ovat ekan yön jo käyttäneet sen miettimiseen, mitä sanovat, ja aikovat pitäytyä siinä.) Mutta tämänhän sanoin jo eilen, joten miksi yrität saada tikun kuulostamaan asialta?
Saman tikunhan voisi myös vääntää asiaksi näin päin: "Raegan, onko sinulla noin kova kiire saada Excel-tiedosto parisi kanssa edistymään, että saisitte rajattua harhanäkijät joukostamme pois?" Pahiksethan pääsevät PALJON meitä kyläläisiä pidemmälle avoimen jakamisen jälkeen sen suhteen, ketkä meistä ovat tarkkoja näkijöitä ja ketkä eivät. Ketjussa käytyä keskustelua aiheesta pystyisi, nyt jo, kyllä tarkastelemaan muustakin valosta kuin vain siitä, että "jaetaan tulokset ASAP".

Mitä mieltä Raegan muuten olet jeekaka:sta ja Horaaneko:sta? Ylipäänsä mielipiteesi meistä kaikista tässä vaiheessa kiinnostaisi, mutta näistä kahdesta haluaisin erityisesti kuulla.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Slendie » 14.06.2019 11:31:35

Unohdin mainita kaksi asiaa: ensinnäkin, sain Zey:stä tuloksen hyvis.

Toiseksi, en aio kommentoida lainkaan miksi heitin kohde-ensin -idean, koska en tähänastisen perusteella halua enempää keskustelua ketjuun aiheesta "miten-pahisten-tulisi-mielestämme-pelata".
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 14.06.2019 12:24:57

Kirjoittelin viestiä, jonka meinasin julkaista vasta kun Lau on tullut tuloksensa kanssa esiin, mut oikeastaan tän alla olevan osion voi kyllä julkaista jo nyt.

Mitä tulee Slenin ja Vion salailuun, niin sanoisin, että pahis nimenomaa herkemmin kertoisi tuloksensa, ettei vaikuttaisi siltä, että odottaa muiden tuloksia ennen kuin keksii omansa. Lisäksi kumpikaan ei ole pelaaja, jonka pahiksena tarvitsisi odotella muiden tuloksia ennen omansa kertomista, kumpikin haltsaa pelin mekaniikan hyvin ja tietää kyllä mitä tuloksia heidän pahiksena pitäisi feikata. Salailu johtaa vain siihen, että he keräävät enemmän huomiota. Kumpikin menee siis idea ensin, oma nahka vasta sitten -meiningillä.

Raegan sitten taas. Raegan ensiksi sanoi, ettei tuloksien esilletulojärkällä oo väliä, muttei kuitenkaan lähtenyt tuomaan tuloksiaan esille. Eikö halunnut lähteä silittämään vastakarvaan kun kaksi aktiivista hyvistä teorisoi, ettei kaikkea infoa kannata kertoa? Kuitenkin kun tuloksia kysyi niin kertoi mitä sai, eikä pohtinut sen enempää kannattaako info jakaa vai ei (ja myöhemmin sanoikin, ettei siinä hänestä mitään mietittävää ollut), joten ainakaan panttailun syynä ei ollut epäröinti siitä, voisiko fiksuin taktiikka olla pitää tieto osittain salassa.

Mitä tulee siihen, että Raeganilla ei ollut mielipiteitä alussa, niin se on sinänsä ok, vaikka hieman ihmettelin hänen sana valintaansa vastauksessaan. Kysyin mitä mieltä hän on Viosta ja Slenistä ja vastaus oli, ettei vaikuta pahismaisilta, mikä tuntuu pahislähtökohdasta katsomiselta. Pahiksena oleellista on juuri löytää niitä, joita lähtee syyttämään, joten tuollainen “ei vielä mitään, mistä voisin syyttää”-ajattelu sopisi pahikselle. Sen sijaan hyvikselle oleellista on ne hyviksenä pitämisetkin ja koska itse olin juuri sanonut pitäväni heitä hyviksinä, niin ois ollut hyvikselle luonnollista lähteä myös sitä puolta miettimään ja enemmänkin vastata, ettei vielä ole mielipiteitä heistä.

Kolmantena seikkana vielä se, että mua ihmetyttää miksi Raegan ei kysynyt perusteluja sille, miksi mä pidän Viota ja Sleniä hyviksinä. Ylipäänsä sellaiset asiat on asioita, jotka kiinnostaa hyviksiä, jotta voi puntaroida onko samaa mieltä ja ylipäänsä saada kuvaa myös mielipiteiden esittäjästä. Raegan ei ole pelannut muualla, joten hänen pelikulttuurinsa on se, mitä Kylässä aikanaan on ollut, joten perustelemattomat mielipiteet ei ole mikään normaali asia hänelle. Lisäksi tarjosin vielä oivan tilaisuuden kysyä multa niitä perusteluja virittämällä keskustelua siitä, mitä mieltä Raegan on Viosta ja Slenistä. Musta siinä ois ollut hyvinkin luonnollista hyvikseltä sanoa, ettei vielä ole mielipiteitä suuntaan eikä toiseen, mut ois kiinnostunut kuulemaan miksi mä pidän heitä hyviksinä. Mut mitään kyselyä asiasta ei tullut, mikä kertoo siitä, ettei Raegania kauheammin asia kiinnostanut, mikä kielii enemmän pahisnäkökulmasta. Pahista ei yhtään haittaa, että hyvismielipiteet jää perustelematta, eivätpähän vakuuta ainakaan ketää muuta siitä, että Vio ja Slen ovat hyviksiä.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 79 vierailijaa

cron