Ennustajapeli IV päättynyt, hyvikset vei!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 14.06.2019 12:47:02

Miksi muuten Slen Vam ennen Raea?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Slendie » 14.06.2019 12:53:47

Vam ei ole ennen Rae:a, ainakaan tuon "epäilenpä epämääräisesti Slendie:ä ja Vio:a perustein joilla eilen ei edes ollut minulle merkitystä" jälkeen. Vain pelkän avauspostin valossa Vam>Rae. Rae:n sisällössä on ihan oikeita epäilyttävyyksiä jo tässä vaiheessa, kuten postissasi hyvin kiteytit.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 14.06.2019 13:36:36

Ropsus kirjoitti:Tällä hetkellä kukaan ei hirveämmin vibata vielä mihinkään suuntaan, joten palaan lukemaan topaa uudemman kerran josko sitten aukeaisi jotain.

Sama täällä, vaikka täällä onkin jo pulissut papupata poikineen :D
En kommentoi tuota eipäsjuupas keskusteluun tietojen piilottelusta koska siis joo. Mitä väliä sillä on tässä välissä päivää.
Olen viikonlopun reissussa eli osallistumisensa on vähän puolikasta mutta olen erittäin mukanaoleva
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 14.06.2019 13:39:44

Mitä mieltä Marzzuu olet mun Raegan epäilystä?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Raegan » 14.06.2019 15:04:34

Jaahas, meikähän saanut täällä jo melkoisen hulabaloon aikaan :-D

Slendie kirjoitti:Raegan, koska en näe kirjoituksissasi yhtään mitään mikä kertoisi minulle, että olisit hyvis.

Täh, mites tää on yhtä kuin epäilyttävä/pahis? Mulle henkilökohtaisesti ei kenenkään viesteistä hehku että "hei, olen hyvis" mutta ei se tarkoita että epäilisin kaikkia pahiksiksi.

Slendie kirjoitti:Kuten Horaa:kin jo huomautti, rivien välissä vaikuttaisi siltä kuin olisit reagoinut Zey:n ääneen pelokkaasti. Myös hänen kysymykseen mielipiteistäsi -- vastauksesi yritti olla mahdollisimman ympäripyöreä.

Jaa, mulle tuli vaan fiilis että se oli vaan Zeyn tyypillinen herättelyääni, en mä sille juuri uhrannut sen suurempaa ajatusta. Kyseli joo mutta ei me oltu kun vasta ensimmöäisen päivän ensimmäisellä sivulla, toisin kuin muu popula näemmä täällä, meikä (ainakin yrittää) perustaa omat ajatuksensa enemmän todisteisiin kuin mututuntumaan?

Slendie kirjoitti:Miten olet eilenillalla sanonut että ketjussa ei ole mitään "pahisviboja" herättävää, mutta tänään aamulla lähdet epäilemään minua ja Vio:a sen perusteella mitä olemme eilen puhuneet?

En epäillyt teitä. Esitin kysymyksen jonka vastauksesta toivoin voivani päätellä jotakin.

Slendie kirjoitti:Myös se on hyvä kysymys minkä Zey sinulle jo heittikin että miksei ketjussa sitten myöskään näkynyt mitään hyvis!viboja herättävää?

Niin kuin tuossa jo aikaisemmin kirjoitin, ei päivä mielestäni ollut tarpeeksi pitkällä että mitään johtopäätöksiä olisi voinut luotettavasti tehdä. Meikälle kaikki on neutraaeja ennen kuin toisin todistetaan.

Slendie kirjoitti:Optimointi sen suhteen että kerrotaan ekana päivänä ensin kohde ja vasta sitten tulos, on todella pientä. Luokkaa promilleja eli tuhannesosia. (Koska pahikset todennäköisesti ovat ekan yön jo käyttäneet sen miettimiseen, mitä sanovat, ja aikovat pitäytyä siinä.) Mutta tämänhän sanoin jo eilen, joten miksi yrität saada tikun kuulostamaan asialta?
Saman tikunhan voisi myös vääntää asiaksi näin päin: "Raegan, onko sinulla noin kova kiire saada Excel-tiedosto parisi kanssa edistymään, että saisitte rajattua harhanäkijät joukostamme pois?" Pahiksethan pääsevät PALJON meitä kyläläisiä pidemmälle avoimen jakamisen jälkeen sen suhteen, ketkä meistä ovat tarkkoja näkijöitä ja ketkä eivät.

Eikös nämä tummennetut lauseet ole ristiriidassa keskenään?

Zey kirjoitti:Raegan ensiksi sanoi, ettei tuloksien esilletulojärkällä oo väliä, muttei kuitenkaan lähtenyt tuomaan tuloksiaan esille. Eikö halunnut lähteä silittämään vastakarvaan kun kaksi aktiivista hyvistä teorisoi, ettei kaikkea infoa kannata kertoa? Kuitenkin kun tuloksia kysyi niin kertoi mitä sai, eikä pohtinut sen enempää kannattaako info jakaa vai ei (ja myöhemmin sanoikin, ettei siinä hänestä mitään mietittävää ollut), joten ainakaan panttailun syynä ei ollut epäröinti siitä, voisiko fiksuin taktiikka olla pitää tieto osittain salassa.

Mielestäni ei ollut mitään järkeä pimittää tietoa, mutta en tuonut tuloksiani heti esille koska odotin että olisin kuullut hyvän argumentin miksi olisi ollut järkevää pantata, mietin että ehkä en vaan tajunnut mutta kun hyvää argumenttia ei tullut, jaoin tuloksen.
Epäiletkö kaikkia muitakin jotka noin vain toivat tuloksensa esiin, kuten Halima?
Aa, tiedät siis että Violet ja Slendie ovat hyviksiä, kuinkas? Vai tarkoitatko jos olisin ollut pahis? Eikö siinä tapauksessa olisi ollut turvallisinta myötäillä heitä myöhemminkin?

Zey kirjoitti:Kolmantena seikkana vielä se, että mua ihmetyttää miksi Raegan ei kysynyt perusteluja sille, miksi mä pidän Viota ja Sleniä hyviksinä. Ylipäänsä sellaiset asiat on asioita, jotka kiinnostaa hyviksiä, jotta voi puntaroida onko samaa mieltä ja ylipäänsä saada kuvaa myös mielipiteiden esittäjästä. Raegan ei ole pelannut muualla, joten hänen pelikulttuurinsa on se, mitä Kylässä aikanaan on ollut, joten perustelemattomat mielipiteet ei ole mikään normaali asia hänelle. Lisäksi tarjosin vielä oivan tilaisuuden kysyä multa niitä perusteluja virittämällä keskustelua siitä, mitä mieltä Raegan on Viosta ja Slenistä. Musta siinä ois ollut hyvinkin luonnollista hyvikseltä sanoa, ettei vielä ole mielipiteitä suuntaan eikä toiseen, mut ois kiinnostunut kuulemaan miksi mä pidän heitä hyviksinä. Mut mitään kyselyä asiasta ei tullut, mikä kertoo siitä, ettei Raegania kauheammin asia kiinnostanut, mikä kielii enemmän pahisnäkökulmasta. Pahista ei yhtään haittaa, että hyvismielipiteet jää perustelematta, eivätpähän vakuuta ainakaan ketää muuta siitä, että Vio ja Slen ovat hyviksiä.

Ihan ensin tuosta tummennetusta lauseesta, mitä tarkoitat? Onko siis nykyään tapana ilmaista perustelemattomia mielipiteitä? Jos näin on, surullista kuulla. Jos tarkoitat että minulle epätyypillistä ilmaista mielipiteitä ilman perusteluita, missä näin on? Vai että miksi en kysynyt sinulta lisää perusteluita?

Jaa tottajoo, olis varmaan pitänyt kysyä :-D Rehellisesti sanottuna ei tullut mieleen. Tietty en tehnyt omia johtopäätöksiä vielä mistään kun ei musta ollut tarpeeks materiaalia joten kai mä jotenkin ajattelin sunkin vibat vaan viboina.

No, kai tässä pitäis sitten tehdä jotain summa summarusta kun sitä täällä näin vaaditaan ;-)

Zey - Ollut hyvin aktiivinen. Ottanut aika dominoivan otteen pelissä mikä vois helposti olla tyypillinen pahis-Zey - auktoriteetti kun näköjään herättää luottamusta. Muodostanut selkeitä mielipiteitä aika varhaisesta, ehkä vähän hurjastelevaa pahispeliä mutta toisaalta näyttäis toimivan jos näin on. Pitäisin silmällä.
Horaaneko - Tuli esille heti tuloksensa kanssa. Hyvisviboja jeekakalle, joka ei ole juuri sanonut mitään, panttaa perusteluita. Ehkä käyttää Zeyn kuvailemaa pahistekniikkaa? Muutama muu mielipide populasta. Vaikea sanoa mitään parin viestin perusteella. Ei mitään kummempia viboja.
Halima - Yksi viesti, jossa kertoo tuloksen ja kanssa miettii miksi pantata tietoja. Ei materiaalia, ei mielipidettä vielä.
Marzzuu - Ei vielä materiaalia, ei mielipiteitä. Ei oo ainakaan hyväuskoinen tai aito ennustaja ;-) ;-)
Vampire - Yksi viesti, jossa ei ilmaise mitään mielipidettä. Neutraali vielä.
Violet - Oli alussa aktiivinen, nyt hiljentynyt. Kommentoi ainoastaan pelitekniikkaa, josta muuttaa mieltään kaksi kertaa. (Zey, mikä tässä saa hyvisviboja aikaan?) Ei vielä viboja.
jeekaka - Ei juuri mitään viestejä, kertoo tuloksensa. Neutraali
Ropsus - Vasta herännyt. Neutraali
Lauchuo - Nukkuu vielä
Slendie - Slendie, Slendie. Ei olla pelattu ennen yhdessä joten en yhtään tiedä sun pelityyliä mutta hämmentävä se mulle on tähän asti ollut. Aktiivinen, mutta kuitenkin välttää antamasta perusteluja juuri mihinkään. Epämääräinen ääni Vampirelle, joka aloittaa vahvasti vaan omalla tyypillisellä tyylillään. Hyppää heti Zeyn kelkkaan epäilemään mua vaikka ei ole muuta perusteluja kuin "ei vaikuta hyvikseltä", myötäilee sitten muita.
Tällä hetkellä sorry guys mutta epäilyttävin kombo mulle Zey ja Slendie, kumpikin siinä hiljaisesti sivussa hyvistellen toisiaan. Ehkä jonkun silmään epäilyttävää että epäilen niitä jotka epäilee mua mutta näin siis vaikka epäilisitte jotakuta muuta. Jännää lynkkaushenkeä, luulis että hyvis olis kiinnostunut muistakin?
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 14.06.2019 15:33:59

Raegan kirjoitti:Epäiletkö kaikkia muitakin jotka noin vain toivat tuloksensa esiin, kuten Halima?

En. Mulle ei kiinnittänyt huomiota se, että jaoit tuloksen, vaan, että päätit odottaa ja ilman mitään muuta näkyvää syytä kuin mun "painostus" muutit mielesi siitä odottamisesta ja päätit kertoa. Muut ei nähdäkseni näin ole tehneet. Tärkeää tää on musta siksi, että tää kertoo musta siitä, että sun tärkeysjärjestys pelissä on, että oma nahka suojellaan ensin, sitten sen jälkeen vasta tulee hyödyt hyviksille.

Raegan kirjoitti:Aa, tiedät siis että Violet ja Slendie ovat hyviksiä, kuinkas? Vai tarkoitatko jos olisin ollut pahis? Eikö siinä tapauksessa olisi ollut turvallisinta myötäillä heitä myöhemminkin?

Uskon kummankin hyviksiksi ja tällä hetkellä pidän hyyyyyyyvin epätodennäköisenä, että jos olen jommasta kummasta väärässä, niin kumpikaan ei ainakaan sun pahiskaveri ole. Jos siis olet pahis, sun näkökulmastas Vio ja Slen on kaks aktiivista pelaajaa, jotka tiedät hyviksiksi. Ja pahiksena tulee aina tasapainoteltua, joten siksi en usko siihen, että olisi turvallisinta myötäillä heitä myöhemminkin, vaan kertominen olisi ollut turvallisinta, kerran kysyin suoraan asiaa sulta.

Raegan kirjoitti:Ihan ensin tuosta tummennetusta lauseesta, mitä tarkoitat?

Tarkoitan sitä, että esimerkiksi joillakin englanninkielisissä paikoissa pelaajat jättävät perustelematta mielipiteitään erinäisistä syistä, jolloin sellaisessa ympäristössä pelaaville perustelemattomat kommentit eivät ihmetytä. Jos taas ei ole pelannut lainkaan tai on tottunut pelaamaan ympäristössä, jossa kaikki aina perustellaan, perustelemattomat mielipiteet herättävät paljon enemmän huomiota ja yleensä niitä perusteluja kysytään. Tämän takia kysyin oletko pelannut muualla, jotta tiedän voiko kysymättömyytesi mielipiteistäni johtua siitä, että olet näiden vuosien aikana tottunut erilaiseen pelikulttuuriin.

Mitä Rae tarkoitat Horaan kohdalla sanoessasi mun kuvailema pahistekniikka? Entä miksi se, että näköjään herätän luottamusta, on merkki siitä, että olisin pahis?

Mitä tulee Violetin mielipiteen muutokseen, niin musta se kertoo Vion hyvismäisyydestä, koska Vio oli valmis lähtemään kinastelemaan mun kanssa peliteknisyyksistä (mä oon kai tullut vähän tunnetuksi siitä, että mulla on peliteknisyyksiin liittyen vahvat mielipiteet, koska pyörin teknisyyksien kanssa niin paljon pelejä tarkistellessani ja tää on vielä mun tekemä pelikin), joten Vio ei pelkää huomiota tai sitä, että joutuisi puolustamaan mielipiteitään. Kuitenkin - topassa perustelematta - Vio vaihtoi mielipiteensä ympäri. Hän ei selkeästi tehnyt sitä Sleniä mielistelläkseen, koska kuten sanoin, Vio ei selkeästi pelännyt pitää päätään. Hän siis oikeasti tuntui miettivän ja tulevan siihen tulokseen, että Slenin ehdotus oli parempi ja oli valmis muuttamaan täysin mielipiteensä asiasta perustelematta ja suojaamatta omaa selkäänsä, kun tunsi, että perustelujen esille tuonti romuttaisi sen, mitä osittaisella esiintuonnilla yritettäisiin saada.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Slendie » 14.06.2019 15:47:02

Kyllä tässä ketjussa "hyvishehkuja" on jo näkynyt, Rae. Toki on eri asia kuinka paljon niille kussakin vaiheessa peliä antaa painoarvoa, mutta on niitä tärkeä siltikin koittaa nähdä, eikä vain tyytyä näkemään kaikkea neutraalina. Mikä onkin osasyynä siihen, miksi epäilyt sinua kohtaan eivät perustu "mututuntumaan" kuten koitit vihjailla vaan ihan tuottamaasi sisältöön.

Vio:n ja Zey:n jo mainitsinkin hyvismäisinä (vaikka koititkin maalata minut siihen valoon että olisin vain keskittynyt sinuun -- tai siis, aluksi koitit maalata minut johonkin toiseen valoon mutta vastauksesi loppupuolella päädyit siihen että tunnelinäkö!Slendie on kätevin narratiivi sinulle), mutta lisäksi jeekaka ja Horaa (Horaa ennenkaikkea) ovat jo lyhyissä posteissaan antaneet selkeitä hyvis!signaaleja itsestään. Minua kiinnostikin kuulla mitä mieltä olet heidän posteistaan, koska heidän hyvis!signaalinsa liittyvät hieman tähän "tekniikkakeskusteluun" jota on käyty ja halusin nähdä, tarkkailetko oikeasti muissa pelaajissa sitä, miten he lähtevät tekniikasta puhumaan. Vai onko kantasi muuttumaton ketjun tapahtumista riippumatta. Lisäisin myös hyvin varovaisen hyvis!tulkinnan sekä Halima:n että Marzzuu:n sisääntuloista.

Sanoit että todella mustamaalavasti aseteltu kysymys minulle ja Vio:lle oli ennenkaikkea reaktioidemme toivossa tehty -- mitä sait irti reaktiostani? Päädyit epäilemään minua juuri, muttet kuitenkaan tähän tiedusteluusi viitannut mitenkään puhuessasi minusta. Joten epäilen tämän -- ja kaiken muunkin ketjuun tuottamasi sisällön -- vilpittömyyttä ja aitoutta.
Slendie-epäilyysi liittyen haluaisin myös kuulla, miksi epäilet minua nimenomaan Zey:n kanssa? Miksen voi olla pahis joka yrittää uida hyvis!Zey:n vanavedessä? Ikäänkuin olisit vain mielivaltaisesti päättänyt että sinulla täytyy olla kaksi epäiltyä ja niiden täytyy olla kytköksissä toisiinsa.

En valitettavasti näe, miten tummentamasi lauseet aiemmassa postissani ovat ristiriidassa keskenään. Joudut selventämään mitä tarkoitat?
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.06.2019 16:00:25

Ois kiva kuulla Vion ja Lauchuonkin tulokset vielä, koska mun mielipide Raeganista on aika riippuvainen niistä :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Slendie » 14.06.2019 16:06:46

Ymmärrän mitä tarkoitat kun sanot että ne on olennaisia tässä vaiheessa, mutta kai Raeganin kirjoituksista pystyt jo muodostamaan mielipiteen ilmankin ekan yön tuloksia?

Onko marzzuu:n avaus muuten herättänyt mitään mututunteita tai mielipiteitä?
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Raegan » 14.06.2019 16:12:45

Zey kirjoitti:Mulle ei kiinnittänyt huomiota se, että jaoit tuloksen, vaan, että päätit odottaa ja ilman mitään muuta näkyvää syytä kuin mun "painostus" muutit mielesi siitä odottamisesta ja päätit kertoa. Muut ei nähdäkseni näin ole tehneet. Tärkeää tää on musta siksi, että tää kertoo musta siitä, että sun tärkeysjärjestys pelissä on, että oma nahka suojellaan ensin, sitten sen jälkeen vasta tulee hyödyt hyviksille.

No höh, nyt on kyllä tikusta väännetty rautalanka. Aloitin pelin sanomalla että kannatan tulosten paljastusta, mutta en sanonut tulosta heti kun niin kuin sanoin, ootin että miten Violet ja Slendie perustelee tekniikkansa. Sillä jos he olisivat sen perustelleet hyvin, olisi tietty kannattanut noudattaa yhteistä linjaa. Mutta kun niitä perusteluja ei tullut, kerroin tulokseni - vastasin kysymykseesi, en ääneesi, joka selkeästi oli herättelyääni (ymmärrän kyllä ettei ole enää :-D).
Ainiin ja itse tulit tulosten kanssa aika äkkiä ulos antamatta teoriakeskustelulle enemmän sijaa?

Zey kirjoitti:Mitä Rae tarkoitat Horaan kohdalla sanoessasi mun kuvailema pahistekniikka? Entä miksi se, että näköjään herätän luottamusta, on merkki siitä, että olisin pahis?

Zey kirjoitti:Kysyin mitä mieltä hän on Viosta ja Slenistä ja vastaus oli, ettei vaikuta pahismaisilta, mikä tuntuu pahislähtökohdasta katsomiselta. Pahiksena oleellista on juuri löytää niitä, joita lähtee syyttämään, joten tuollainen “ei vielä mitään, mistä voisin syyttää”-ajattelu sopisi pahikselle. Sen sijaan hyvikselle oleellista on ne hyviksenä pitämisetkin ja koska itse olin juuri sanonut pitäväni heitä hyviksinä, niin ois ollut hyvikselle luonnollista lähteä myös sitä puolta miettimään ja enemmänkin vastata, ettei vielä ole mielipiteitä heistä.

Tämä. Ehkä mä jotenkin vaan päässäni jatkoin tätä :-D Mutta pohjimmiltaan sanot tässä että pahiksen siis kannattaa esittää omaavaansa hyvisviboja että porukka luulee hyvikseksi? Ja tarkoitin että auktoriteettiasemalla yrität luoda luottamusta.

Zey kirjoitti:Mitä tulee Violetin mielipiteen muutokseen, niin musta se kertoo Vion hyvismäisyydestä, koska Vio oli valmis lähtemään kinastelemaan mun kanssa peliteknisyyksistä

Mä en millään näe miten tästä sais hyvisviboja, musta lähinnä toistepäin, ovelaa olis pahikselta näyttää aktiiviselta mutta vaan puhua teknisyyksistä ja vähän feikkikinailla.

Ja mitä tulee perustelemattomuuteen niin sitähän tää topa on täynnä!

Slendie, minä en niitä hyvishehkuja näe ja tää tässä on se ongelma :-D Ainoat aktiiviset on olleet Zey, sinä, Violet ja minä, joista Zey ja sinä pelaatte meikän mielestä outoa peliä ja Violetista ei musta yksinkertaisesti ole tarpeeksi materiaalia. En ala esittämään mielipiteitä jotka ei ole minun vain siksi että esittäisin sitä mitä olen kun vaan voin olla mitä olen? :--D

Voitko vähän valottaa mikä Horaanekon viestissä hyvisvibattaa sua? Perustelematon hyvisviba? Entä jeekaka? Ei enempää mielipiteitä kuin Vampirellakaan mutta silti Vampire epäilyttää mutta jeekaka ei?

Ja joo, kysymys oli reaktioiden toivossa tehty mutta en saanut sitten sun reaktiosta esille mitään mainitsemisen arvoista. Haha joo, ehkä vähän huonosti ilmaistu, eihän tässä ole vielä edes puolet pelaajista kunnolla hereillä mutta siis tarkoitin näistä pelaajista jotka jo on, te kaksi hämäätte mua eniten.

//jeekaka ja Slendie väliin. Antaa tulla vaan jeekaka! Ei niillä tuloksilla ole mitään merkitystä ennen yötä enivei.
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 14.06.2019 16:22:46

Zey kirjoitti:Mitä mieltä Marzzuu olet mun Raegan epäilystä?

Raegan täräyttikin pitkän viestin heti kättelyssä. Ja Slen perässä, no hyvä kun tulee materiaalia. Rae ei siis usko että oisin a) hyväuskoinen tai b) aito ennustaja?
Oon jopa yllättynyt etten vielä oo törmänny "Marsu on pahis!" kommenttiin :D En ihan laske Raen kommenttia sellaiseksi.

Ja vastaus Zeyn kysymykseen, Raeganin kanssa en oo pelannu ennen joten en oikeen osaa sanoa juuta tai jaata. Pitänee käydä
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.06.2019 16:29:08

Slendie kirjoitti:Ymmärrän mitä tarkoitat kun sanot että ne on olennaisia tässä vaiheessa, mutta kai Raeganin kirjoituksista pystyt jo muodostamaan mielipiteen ilmankin ekan yön tuloksia?

Onko marzzuu:n avaus muuten herättänyt mitään mututunteita tai mielipiteitä?


Oho, muistin väärin ja Raegan antoikin näköjään hyvistuloksen, muistelin varmaan Marzzuun pahistulosta Raesta tai jotain. Pitääkin miettiä uusiksi onko sillä mitään merkitystä, mutta kirjoitustensa perusteella Rae on mun mielestä hyvin mahdollinen pahis.

Marzzuusta mahatunne että vois olla hyvis. Marzzulla on mun mielestä viime aikoina ollut jotenkin tuollainen "hyväntuulisempi" ote peleissä ja se on ollut hyvis, ja se vois mahdollisesti olla sellainen juttu johon saattais rooli vaikuttaa.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Slendie » 14.06.2019 16:32:49

Todellakaan ei tarvitse esittää mielipiteitä mitä ei ole, Raegan! Ole oma itsesi niin jos olet hyvis, eiköhän yhteinen aallonpituus löydy :) Mutta hyvikset tapaavat etsiä neutraalista poikkeavia juttuja, on se mitä tarkoitin sanoa, ja mitä Zey:kin selvästi tarkoitti sanoa. Joten jos olet hyvis, sitä ei ole vielä näkynyt niinkuin olisi voinut. Ja niinkuin, pelityylistäsi riippumatta, oletan jossain vaiheessa näkyvän.

Horaa havaitsi jeekaka:n pyrkineen sellaiseen ekan yön kohteeseen, jonka mahdollisimman moni pelaaja valitsisi. Tällä tavalla kyläläiset pääsisivät nopeammin selvyyteen omista näkijäntarkkuuksistaan. Hyvin peliäratkovaa, kyläläismäistä ajattelua molemmilta, ennenkaikkea Horaa:lta kun lähti jeeksua tuon perusteella puntaroimaan.

Miksi rinnastat Vampire:n ja jeekaka:n toisiinsa -- mitä olen missannut? Vampire:n avausposti on paljon-sanoja-hyvin-vähän-asiaa. Jeekaka postaa lyhyesti ja impulsiivisesti. Valitsit ehkä vastakkaisimmat mahdolliset kirjoitustyylit koko ketjussa, joten millä perusteella mielipiteeni näistä kahdesta on tekopyhä (niinkuin tunnut implikoivan)?

Tekopyhyydestä puheenollen, missä on lainauksestani löytämäsi ristiriita jota pyysin sinua selventämään? Eikö "ristiriita" häirinnytkään sinua oikeasti?
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 14.06.2019 16:47:38

Raegan kirjoitti:Aloitin pelin sanomalla että kannatan tulosten paljastusta, mutta en sanonut tulosta heti kun niin kuin sanoin, ootin että miten Violet ja Slendie perustelee tekniikkansa. Sillä jos he olisivat sen perustelleet hyvin, olisi tietty kannattanut noudattaa yhteistä linjaa. Mutta kun niitä perusteluja ei tullut, kerroin tulokseni - vastasin kysymykseesi, en ääneesi, joka selkeästi oli herättelyääni (ymmärrän kyllä ettei ole enää :-D).

Vähän häiritsee, ettei sitten mitään kommenttia tai pohdintaa tullut asiasta. Tyyliin "En nää miten pahikset mokaisi helpommin, jos tuodaan tulokset esiin kahdessa osassa, joten kerronpa mitä sain." tai jotain muuta reaktiota perusteluihin, mitä sait tai et saanut. Ts. jotain näkyvää, mikä selittäisi miksi mielipiteesi muuttui epävarmasta muuttui niin varmaksi, ettet nähnyt enää tarpeelliseksi odottaa sitä alta 20 minuuttia pidempää niitä perusteluja osittaiselle esiintulolle.

Raegan kirjoitti:Ainiin ja itse tulit tulosten kanssa aika äkkiä ulos antamatta teoriakeskustelulle enemmän sijaa?

Juu.

Raegan kirjoitti:
Zey kirjoitti:Mitä Rae tarkoitat Horaan kohdalla sanoessasi mun kuvailema pahistekniikka? Entä miksi se, että näköjään herätän luottamusta, on merkki siitä, että olisin pahis?

Zey kirjoitti:Kysyin mitä mieltä hän on Viosta ja Slenistä ja vastaus oli, ettei vaikuta pahismaisilta, mikä tuntuu pahislähtökohdasta katsomiselta. Pahiksena oleellista on juuri löytää niitä, joita lähtee syyttämään, joten tuollainen “ei vielä mitään, mistä voisin syyttää”-ajattelu sopisi pahikselle. Sen sijaan hyvikselle oleellista on ne hyviksenä pitämisetkin ja koska itse olin juuri sanonut pitäväni heitä hyviksinä, niin ois ollut hyvikselle luonnollista lähteä myös sitä puolta miettimään ja enemmänkin vastata, ettei vielä ole mielipiteitä heistä.

Tämä. Ehkä mä jotenkin vaan päässäni jatkoin tätä :-D Mutta pohjimmiltaan sanot tässä että pahiksen siis kannattaa esittää omaavaansa hyvisviboja että porukka luulee hyvikseksi? Ja tarkoitin että auktoriteettiasemalla yrität luoda luottamusta.

Pohjimmillaan sanoin, että hyviksille myös hyvismielipiteet on tärkeitä. Mut joo, pahikset yrittää pelata aina niinku hyvikset pelaa.
Miksi mä en sitten hyviksenä haluaisi aktoriteettiasemaa tai herättää luottamusta?

Raegan kirjoitti:
Zey kirjoitti:Mitä tulee Violetin mielipiteen muutokseen, niin musta se kertoo Vion hyvismäisyydestä, koska Vio oli valmis lähtemään kinastelemaan mun kanssa peliteknisyyksistä

Mä en millään näe miten tästä sais hyvisviboja, musta lähinnä toistepäin, ovelaa olis pahikselta näyttää aktiiviselta mutta vaan puhua teknisyyksistä ja vähän feikkikinailla.

En mä tolla kohdalla perustellutkaan miksi Violet on hyvismäinen, vaan miksi Violetin mielipiteenvaihto kertoo musta siitä, että Vio on hyvis, eikä vain esimerkiksi koita välttää Slenin kohtaamista.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Raegan » 14.06.2019 16:51:27

Slendie - jaaaaa, okei nyt tajusin. Noh, yritetään etsiä niitä hyvisviboja kun sitä materiaalia tulee ;-)

Slendie kirjoitti:Horaa havaitsi jeekaka:n pyrkineen sellaiseen ekan yön kohteeseen, jonka mahdollisimman moni pelaaja valitsisi. Tällä tavalla kyläläiset pääsisivät nopeammin selvyyteen omista näkijäntarkkuuksistaan. Hyvin peliäratkovaa, kyläläismäistä ajattelua molemmilta, ennenkaikkea Horaa:lta kun lähti jeeksua tuon perusteella puntaroimaan.

Miksi mahdollisimman moni valitsisi Marzzuun?

Slendie kirjoitti:Miksi rinnastat Vampire:n ja jeekaka:n toisiinsa -- mitä olen missannut? Vampire:n avausposti on paljon-sanoja-hyvin-vähän-asiaa. Jeekaka postaa lyhyesti ja impulsiivisesti. Valitsit ehkä vastakkaisimmat mahdolliset kirjoitustyylit koko ketjussa, joten millä perusteella mielipiteeni näistä kahdesta on tekopyhä (niinkuin tunnut implikoivan)?

Vastakkaisimmat kirjoitustyylit kyllä, mutta sillähän ei pitänyt olla merkitystä? Vampire aloitti tyypillisellä tavallaan, minkä annoit perusteluksi (Vampirella kun on yleensä ainakin pelin alussa aika kupliva ja ympäripyöreä tyyli), vaikka sen ei pitänyt merkitä -
Ole oma itsesi niin jos olet hyvis, eiköhän yhteinen aallonpituus löydy :)

Siis mitä yritän sanoa on, että olet antanut hyvisviboja muille pelaajille jotka ovat tuottaneet yhtä paljon konkreettista materiaalia kuin Vampire mutta jotka kirjoittavat sinua miellyttävämmällä tavalla?
Enkä vihjaa tekopyhäksi vaan huomautan vaan ristiriidasta.

Slendie kirjoitti:Tekopyhyydestä puheenollen, missä on lainauksestani löytämäsi ristiriita jota pyysin sinua selventämään? Eikö "ristiriita" häirinnytkään sinua oikeasti?

Ainiin, unohtui vastata. Sanoit että tulosten pimittämisestä olisi vain minimalistinen etu mutta kuitenkin tulosten paljastamisesta olisi massiivinen etu pahiksille?

//Zey väliin. Noniin, miksi se sitten olisi hyväksyttävämpää sinulle kuin minulle? No mutta jos se ei ollut se mielipiteen vaihto niin mikä sitten, mikä aiheutti niitä hyvisviboja?
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Slendie » 14.06.2019 16:54:48

En mä tolla kohdalla perustellutkaan miksi Violet on hyvismäinen, vaan miksi Violetin mielipiteenvaihto kertoo musta siitä, että Vio on hyvis, eikä vain esimerkiksi koita välttää Slenin kohtaamista.
Tä?
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.06.2019 16:55:34

Raegan kirjoitti:
Slendie kirjoitti:Horaa havaitsi jeekaka:n pyrkineen sellaiseen ekan yön kohteeseen, jonka mahdollisimman moni pelaaja valitsisi. Tällä tavalla kyläläiset pääsisivät nopeammin selvyyteen omista näkijäntarkkuuksistaan. Hyvin peliäratkovaa, kyläläismäistä ajattelua molemmilta, ennenkaikkea Horaa:lta kun lähti jeeksua tuon perusteella puntaroimaan.

Miksi mahdollisimman moni valitsisi Marzzuun?


Miten ajattelit että Slendie pystyy vastaamaan tähän kysymykseen, kun kyseessä oli mun johtopäätös (joka vielä osoittautui vääräksi)? :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Raegan » 14.06.2019 16:57:52

jeekaka kirjoitti:
Raegan kirjoitti:
Slendie kirjoitti:Horaa havaitsi jeekaka:n pyrkineen sellaiseen ekan yön kohteeseen, jonka mahdollisimman moni pelaaja valitsisi. Tällä tavalla kyläläiset pääsisivät nopeammin selvyyteen omista näkijäntarkkuuksistaan. Hyvin peliäratkovaa, kyläläismäistä ajattelua molemmilta, ennenkaikkea Horaa:lta kun lähti jeeksua tuon perusteella puntaroimaan.

Miksi mahdollisimman moni valitsisi Marzzuun?


Miten ajattelit että Slendie pystyy vastaamaan tähän kysymykseen, kun kyseessä oli mun johtopäätös (joka vielä osoittautui vääräksi)? :D

No siks mää kysyn kun oon ihan ulkona :----D
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.06.2019 17:03:04

Raegan kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:
Raegan kirjoitti:
Slendie kirjoitti:Horaa havaitsi jeekaka:n pyrkineen sellaiseen ekan yön kohteeseen, jonka mahdollisimman moni pelaaja valitsisi. Tällä tavalla kyläläiset pääsisivät nopeammin selvyyteen omista näkijäntarkkuuksistaan. Hyvin peliäratkovaa, kyläläismäistä ajattelua molemmilta, ennenkaikkea Horaa:lta kun lähti jeeksua tuon perusteella puntaroimaan.

Miksi mahdollisimman moni valitsisi Marzzuun?


Miten ajattelit että Slendie pystyy vastaamaan tähän kysymykseen, kun kyseessä oli mun johtopäätös (joka vielä osoittautui vääräksi)? :D

No siks mää kysyn kun oon ihan ulkona :----D


Taustatiedoksi siis, että melkein joka pelissä käydään keskustelua siitä että Marzzuusta on niin vaikea saada mitään irti, joten oletin että voisi olla sellainen kohde jonka moni valitsee ennustettavaksi :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 14.06.2019 17:06:14

Raegan kirjoitti:Noniin, miksi se sitten olisi hyväksyttävämpää sinulle kuin minulle?

Koska konteksti on eri. Mä en missään vaiheessa lähtenyt odottelemaan, että joku perustelisi mulle, että miksi meidän pitäisi kahdessa vaiheessa tuoda tulokset esiin. Kukaan ei millään tapaa painostanut (äänillä tai kysymyksillä, ihan sama) mua tuomaan mun tuloksia esiin.

Raegan kirjoitti:No mutta jos se ei ollut se mielipiteen vaihto niin mikä sitten, mikä aiheutti niitä hyvisviboja?

Mielipiteen vaihto oli joo se, mikä oli se mun pointtini. Mut siis tuo valmis vänkäämään, jonka lainasit ja jota kommentoin, oli vaan lemma, mikä johti siihen, että mielipiteen vaihto on hyvismäistä.

Et vastannut kysymykseeni aktoriteetista?

Slendie, tarkoitan tuolla sun kohtaamisella sitä, ettei Vio vaihtanut mielipidettä "tulos ensin" mielipiteeseen "kohde ensin" vain siksi, ettei olisi halunnut lähteä vänkäämään sun kanssa asiasta, vaan sen takia olisi antanut periksi.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Slendie » 14.06.2019 17:09:44

Spoiler:
Raegan kirjoitti:Slendie - jaaaaa, okei nyt tajusin. Noh, yritetään etsiä niitä hyvisviboja kun sitä materiaalia tulee ;-)

Slendie kirjoitti:Horaa havaitsi jeekaka:n pyrkineen sellaiseen ekan yön kohteeseen, jonka mahdollisimman moni pelaaja valitsisi. Tällä tavalla kyläläiset pääsisivät nopeammin selvyyteen omista näkijäntarkkuuksistaan. Hyvin peliäratkovaa, kyläläismäistä ajattelua molemmilta, ennenkaikkea Horaa:lta kun lähti jeeksua tuon perusteella puntaroimaan.

I)Miksi mahdollisimman moni valitsisi Marzzuun?

Slendie kirjoitti:Miksi rinnastat Vampire:n ja jeekaka:n toisiinsa -- mitä olen missannut? Vampire:n avausposti on paljon-sanoja-hyvin-vähän-asiaa. Jeekaka postaa lyhyesti ja impulsiivisesti. Valitsit ehkä vastakkaisimmat mahdolliset kirjoitustyylit koko ketjussa, joten millä perusteella mielipiteeni näistä kahdesta on tekopyhä (niinkuin tunnut implikoivan)?

Vastakkaisimmat kirjoitustyylit kyllä, mutta sillähän ei pitänyt olla merkitystä? Vampire aloitti tyypillisellä tavallaan, minkä annoit perusteluksi (Vampirella kun on yleensä ainakin pelin alussa aika kupliva ja ympäripyöreä tyyli), vaikka sen ei pitänyt merkitä -
Ole oma itsesi niin jos olet hyvis, eiköhän yhteinen aallonpituus löydy :)

II)Siis mitä yritän sanoa on, että olet antanut hyvisviboja muille pelaajille jotka ovat tuottaneet yhtä paljon konkreettista materiaalia kuin Vampire mutta jotka kirjoittavat sinua miellyttävämmällä tavalla?
Enkä vihjaa tekopyhäksi vaan huomautan vaan ristiriidasta.

Slendie kirjoitti:Tekopyhyydestä puheenollen, missä on lainauksestani löytämäsi ristiriita jota pyysin sinua selventämään? Eikö "ristiriita" häirinnytkään sinua oikeasti?

III) Ainiin, unohtui vastata. Sanoit että tulosten pimittämisestä olisi vain minimalistinen etu mutta kuitenkin tulosten paljastamisesta olisi massiivinen etu pahiksille?

//Zey väliin. Noniin, miksi se sitten olisi hyväksyttävämpää sinulle kuin minulle? No mutta jos se ei ollut se mielipiteen vaihto niin mikä sitten, mikä aiheutti niitä hyvisviboja?
I) jeekaka itse vihjasi ajattelevansa niin postissaan -- onko hän objektiivisesti oikeassa ei loppupeleissä ole relevanttia. Itsellä kävi myös mielessä että Marzzuu voisi olla ok ekan yön tutkimuskohde, mutta päädyin kuitenkin aktiivisempaan pelaajaan, jos ja kun itseään ei voi tutkia.

II) oletat että pidän niiden tyyliä epämiellyttävänä, joita epäilen. Kuulin erään Pyramidi:n toteavan samaa viime raundissa jonka täällä pelasin. Mitä Vampire:en tulee, en ole koskaan pelannut hänen kanssaan enkä tiedä hänen tyylistään mitään. Kykenen näkemään tuon avauspostin myös hyvis!postina, suoraan sanottuna helpommin kuin kykenen näkemään sinun, Rae, tähän astisen sisällön hyvis!sisältönä, mutta pelin alussa pyörien liikkeelle saamiseksi on hyvä saada ääniä keskeneräisinkin perustein. Koska painostus on kuitenkin se keino, millä saadaan vastauksia, ja äänestäminen on se keino, millä nähdään, miten kanssapelaajat reagoivat eri syytöksiin.
TL;DR ehkä olen väärässä, ehkä en, mutta varhainen aggressioni näissä peleissä ei perustu preferensseihini pelityylien suhteen, vaan pelikokemukseeni. Luotan siihen että jos olet hyvis, onnistut kyllä tuomaan sen esille.

III) Tulosten paljastaminen ekasta yöstä lähtien on ainoa keino saada roolit selville, mutta lyhyellä tähtäimellä pahikset hyötyvät siitä enemmän. Se ei kuitenkaan ole syy jättää informaatiota jakamatta, koska roolien ratkaiseminen auttaa niin valtavasti jos ja kun siinä onnistutaan.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Slendie » 14.06.2019 17:11:30

jeeksu: mulla kävi sama mielessä, Halima päätyi täsmälleen samaan kuin sä, ja Horaa erittäin todennäköisesti samoin perusteluin luki sut hyvikseksi. Horaa ei ole varmistanut sitä vielä mutta mistä muustakaan hän voisi puhua avauspostiisi liittyen -- ei mihinkään muuhun mielestäni.

Rivienvälistätulkintaa, joo, mutta mahdollista nähdä joka tapauksessa :)
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Raegan » 14.06.2019 17:26:44

jeekaka kirjoitti:Taustatiedoksi siis, että melkein joka pelissä käydään keskustelua siitä että Marzzuusta on niin vaikea saada mitään irti, joten oletin että voisi olla sellainen kohde jonka moni valitsee ennustettavaksi :D

Jaaaa, tämä selvensi, kiitos :-D

Zey kirjoitti:Mä en missään vaiheessa lähtenyt odottelemaan, että joku perustelisi mulle, että miksi meidän pitäisi kahdessa vaiheessa tuoda tulokset esiin.

Eli pelin yhteinen etu ei sitten merkinnytkään?

Zey kirjoitti:Kukaan ei millään tapaa painostanut (äänillä tai kysymyksillä, ihan sama) mua tuomaan mun tuloksia esiin.

Ei niin, mutta oli vain sattumaa että ehdit kysyä mun tuloksia ennen kuin ehdin julkaista itse. Olisi ollut outoa olla vastaamatta? Meikällä ei ole salailtavaa.

Zey kirjoitti:Mielipiteen vaihto oli joo se, mikä oli se mun pointtini.

Eli aika heppoisilla viboilla mennään siis.

Ja mitä tulee auktoriteettiin, toki hyvä herättää luottamusta jos on hyvis, mutta sun dominointi tuntuu tarkoitukselliselta ja harkitulta mikä epäilyttää.

Slendie kirjoitti:jeekaka itse vihjasi ajattelevansa niin postissaan -- onko hän objektiivisesti oikeassa ei loppupeleissä ole relevanttia. Itsellä kävi myös mielessä että Marzzuu voisi olla ok ekan yön tutkimuskohde, mutta päädyin kuitenkin aktiivisempaan pelaajaan, jos ja kun itseään ei voi tutkia

Ah, ehkä mä sit vain keskityin liikaa ihmettelemään miksi ihmeessä Marzzuu :--D Aika paljon korostat että yritit tutkia itseäsi? Miksi? Ethän sä olis saanut sun tarkkaa roolia esille enivei.

Slendie kirjoitti:oletat että pidän niiden tyyliä epämiellyttävänä, joita epäilen.

Enkä oleta :-D Sulla on mielenkiintoinen tapa hypätä suoraan vastakohtaan. Sanoin että miellyttävämpäNÄ, en epämiellyttävänä.
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 14.06.2019 17:38:41

Raegan kirjoitti:
Zey kirjoitti:Mä en missään vaiheessa lähtenyt odottelemaan, että joku perustelisi mulle, että miksi meidän pitäisi kahdessa vaiheessa tuoda tulokset esiin.

Eli pelin yhteinen etu ei sitten merkinnytkään?

Mä en miettinyt, että voisi olla jotain, mitä en tajunnut ja mikä tekisi toisella tavalla toimimisesta paremman. Sinä kuitenkin miettisit niin.

Raegan kirjoitti:
Zey kirjoitti:Kukaan ei millään tapaa painostanut (äänillä tai kysymyksillä, ihan sama) mua tuomaan mun tuloksia esiin.

Ei niin, mutta oli vain sattumaa että ehdit kysyä mun tuloksia ennen kuin ehdin julkaista itse. Olisi ollut outoa olla vastaamatta? Meikällä ei ole salailtavaa.

Miksi välität siitä, että olisi ollut outoa olla vastaamatta? Eikä musta olis ollut mitään outoa siinä, jos olisit sanonut, että et oo ihan vielä varma, kannattaako tuoda koko tulos esiin, vai vaan tulos tai vaan kohde, ja olisit halunnut vielä odottaa perusteluja eri kannoista.

Raegan kirjoitti:Ja mitä tulee auktoriteettiin, toki hyvä herättää luottamusta jos on hyvis, mutta sun dominointi tuntuu tarkoitukselliselta ja harkitulta mikä epäilyttää.

Ja hyvis ei voisi dominoida tarkoituksellisesti ja harkitusti?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Raegan » 14.06.2019 17:44:14

Noh, miten se siis tekee musta pahismaisen? :--D Outoa siis siinä mielessä että olin jo tulossa ulos tulosteni kanssa. Pitänyt mennä "häähää Zey, en vastaakkaan sulle mutta enivei tässä tulos"? :-D No kai voi mutta musta aika epätodennäköistä.
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 14.06.2019 18:06:36

Tässä vaiheessa sanon, että sain Raeganista hyvistuloksen.

Luin eilen tenttiin ja tänään kokeilin ensimmäistä kertaa antihistamiinia mahdollisten allergiaoireiden selvittämiseksi - sivuvaikutksena on ihana väsymystila, joten jos mun olo ei tän päivän puolella tästä selkene, niin kontribuutio saattaa jäädä vähäiseksi tältä vuorokaudelta.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 14.06.2019 18:14:14

Raegan kirjoitti:Noh, miten se siis tekee musta pahismaisen? :--D Outoa siis siinä mielessä että olin jo tulossa ulos tulosteni kanssa. Pitänyt mennä "häähää Zey, en vastaakkaan sulle mutta enivei tässä tulos"? :-D No kai voi mutta musta aika epätodennäköistä.

Edelleen siten, että tänne lähettämäsi viestin perusteella epäilit, että ehkä voisikin olla olemassa joku osittainen paljastustaktiikka, joka toisi suurempaa hyötyä hyviksille kuin kokonaanpaljastus ja ilman mitään muuta näkyvää syytä (kuten pohdintaa asiasta tms.) kuin mun kysymykseni, tulit varmaksi/päätit ohittaa epäilysi ja kerroitkin tuloksesi. Jos miettii mitä näiden 18 minuutin aikana tapahtui, niin mitään perusteluita ei juurikaan tullut mihinkään suuntaan, lukuunottamatta Slendien "pahikset mokaa todennäköisemmin, jos kerrottaan kohde ensin". Jos pelkkä ehdotus, ettei tuotaiskaan molempia heti esiin, sai sut epäröimään, niin miten tän jälkeen sulla on varma fiilis, että Slendie on väärässä ja pahikset ei mokaa todennäkösemmin? Varsinkin kun perustelu oli noin epämääräinen (=et tiedä kaikkea, mitä perustelun takana on, joten et voi arvioida sitä helposti). Miksi et edelleen miettinyt, että mitä jos et vain vielä ole tajunnut asiaa? Miksi se 18 minuutin perusteluiden odotus oli tarpeeksi tekemään sulle varman olon, ettei mitään hyviä perusteluja voi olla? Mä en vaan jotenkin ymmärrä, koska se, että ylipäänsä pelkkä toisenlaisen idean heittäminen saa sut epäiröimään = kertoo, ettet ole varma ajattelitko oikein, mutta 18 minuuttia myöhemmin ootkin saavuttanut enemmän itsevarmuutta mitä tulee peliteknisyyksien pohtimiseen. Mä en nää, mikä on se kehityskulku siitä epäröinnistä siihen kertomiseen, ilman, että mun kysymykseni ois siihen vaikuttanut.

Voi olla, että olisit tullut ilman mun kysymystäkin esille tuloksies kanssa, mutta sitä mä en voi tietää, koska et tullut. Voi olla, että keksit vain jälkikäteen, että olisit muutenkin tullut.

Edelleenkin ohitit mun kysymyksen ja et perustellut miksi käyttäytyisin näin todennäköisemmin pahiksena kuin hyviksenä. :D Oot koko ajan vaan sanonut asioita, miten mielestäsi käyttäydyn, mut et oo esittänyt mitään ajatusketjua siitä, miksi se on todennäköisemmin pahiksen kuin hyviksen käytöstä, oot vaan todennut, että se epäilyttää.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Vampire » 14.06.2019 18:25:17

Slendie kirjoitti:Vampire:n avausposti on paljon-sanoja-hyvin-vähän-asiaa.

Huomaa, että sie et oo pelannut mun kanssa aikaisemmin (ainakaan paljoa, en muista että oltais välttämättä oltu ollenkaan samoissa peleissä), koska tämä on kirjaimellisesti mun tyyli. Mie kirjoitan usein varsin pitkästi - ja avausposti nyt on yleensä etenkin mulla sellainen, että mä en siihen kauheasti laita paukkuja. Tuo aloitusposti oli muutenkin kirjoitettu tilanteessa, jossa mun olis pitänyt olla jo pari tuntia aikaisemmin nukkumassa, olin oikeasti ihan kuolemanväsynyt ja halusin vain saada sen viestin mahdollisimman pian pois käsistäni, jotta saan kerrottua ennustustulokseni + otettua edes vähän kontaktia peliin. Musta tuntuu, että mie oon saanut ehkä vähän kyseenalaistakin mainetta siinä, että aika useasti kirjoitan jopa todella pitkiä viestejä ja muiden mielestä siellä ei ole juuri mitään asiaa. Itse taas koen asian eri tavalla, koska koitan kyllä sisällyttää jokaiseen viestiini jotain asiaa. En voi mitään sille, jos muut eivät koe "asioita" samalla tavalla tai eivät pidä samoja asioita olennaisina. Mitä miun ois siun mielestä sitten pitänyt sanoa? Lähteä laukomaan hyvin hataria/olemattomia mielipiteitä muista pelaajista sen jälkeen, kun olen hädintuskin lukenut topicin läpi kuin nopeasti silmäilemällä? Sorry, mie en toimi sillä tavalla. Mun tyyliin ei myöskään kuulu paiskoa randomisti hyvis- tai pahisfiiliksiä suuntaan tahi toiseen. Mä haluan ottaa niiden kanssa aikani, joten deal with it. Kyllä niitä tulee, kunhan koen, että mulla on perusteita niille.

Slendie kirjoitti:Ole oma itsesi niin jos olet hyvis, eiköhän yhteinen aallonpituus löydy :)

Jos tämä pätee Raeganiin, niin silloin voisi olettaa, että tämä pätee minuunkin. Eli sorry, saat siis kestää multa ainakin silloin tällöin posteja, joissa on "paljon-sanoja-hyvin-vähän-asiaa".

Raegan kirjoitti: Ethän sä olis saanut sun tarkkaa roolia esille enivei.

Ehkä ei olis saanut tarkkaa roolia selville, mutta jos itsensä ennustaminen olisi ollut mahdollista (mun mielestä on täysin loogista, ettei ole), niin sillon olisi pystynyt jo heti sillä yhdellä ennustuksella poissulkemaan mahdollisesti isomman määrän mahdollisia ennustajavariaatioita. Tai ainakin tämä on mun näkökulmani tähän asiaan. Ja jos saadaan selville mielenvikainen ennustaja (en muista ulkoa, mutta oliko se se joka vain kääntää päikseen, mutta sitä variaatiota kuitenkin tarkotan), niin sillä saadaan jo tosi paljon tietoa, vaikka ei selviäisikään, kuka on oikea ennustaja. Tästäkin näkökulmasta mun mielestä on tärkeää, että viimeisetkin kertoo ketä ennusti ja mitä sai tulokseksi. Koska ensimmäisten tiputusten jälkeen ollaan taas paljon fiksumpia ja ehkä mahdollisesti parhaassa tapauksessa saadaan eka pahiskin kiinni. Mun mielestä tässä vaiheessa on vain ja ainoastaan pahiksia hyödyttävää pitää ennustuksen tulos tai sen kohde salassa, koska ne on tuloksia, joista ei voida päätellä yhtikäs mitään.

Raegan kirjoitti:Ja mitä tulee auktoriteettiin, toki hyvä herättää luottamusta jos on hyvis, mutta sun dominointi tuntuu tarkoitukselliselta ja harkitulta mikä epäilyttää.

Miten tämä nyt liittyy yhtään mihinkään? Mie tiedän paljon hyviksiä, jotka dominoi tarkoituksella ja harkitusti (olen ollut sellainen monta kertaa itsekin vuosien saatossa). Joten en ihan näe tässä minkäänlaista syy-seuraussuhdetta sen suhteen, että dominointi tarkoituksella = pahis.

Nyt postaan tämän (olkaa hyvä, taas yksi "paljon-sanoja-vähän-asiaa"-posti, kun Slendie niistä niin kovin paljon tuntuu tykkäävän ;>) ja jatkan opiskeluhommia.

//Violet ja Zey väliin
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Raegan » 14.06.2019 18:41:45

Zey. No juuri sen takia tulin ulos kun niitä perusteluita ei tullut!! :---D Olin varma ettei osittaisessa paljastamisessa ole mitään järkeä, mutta odotin Violetin ja Slendien puheenvuorot ihan siltä varalta että olin missannut jotain ja kun kumpikaan ei perustellut, tulin ulos.

Ja mitä tulee käyttäytymiseen, itse esitit että Violet mielenvaihdollaan olisi hyvismäinen, mikä voisi hyvin olla myös pahismainen kikka, ja se on ihan ok, minä esitän että olet pahismainen koska dominoit, joka totta kyllä voisi olla hyvismäinen kikka, mutta näen että todennäköisemmin pahismainen koska pahiksilla on suurempi tarve sille. Miksi tämä on sallittua sinulle muttei minulle? :--D
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Ennustajapeli IV 1.yö päättyy 13.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 14.06.2019 19:35:12

Raegan kirjoitti:Zey. No juuri sen takia tulin ulos kun niitä perusteluita ei tullut!! :---D Olin varma ettei osittaisessa paljastamisessa ole mitään järkeä, mutta odotin Violetin ja Slendien puheenvuorot ihan siltä varalta että olin missannut jotain ja kun kumpikaan ei perustellut, tulin ulos.

Voi olla, etten sitten vaan tajua. Musta ei oo mitään järkeä olla tekemättä optimaalisella tavalla (=kertoa tuloksia), jos on varma, että se on optimaalinen tapa. Oletan siis, että et ollut varma, koska odotit, etkä kertonut tuloksia, vaan halusit kuulla lisää Vion ja Slendien näkökulmasta. Mut jos ihan vaan se, että kumpikaan ei vastannut sulle ja perustellut, riitti siihen, että susta tulikin varma, niin mä en ymmärrä mitä sä sitten ajattelit. Että Slendiellä ja Violetilla ei ole mitään perusteluita pohtia sitä, että paljastettaisiin ensin vain osittaisesti? Että kaks kokenutta pelaajaa kannattaa avoimesti käytäntöä, jonka tietää, ettei sille löydy yhtään ainutta perustelua tukemaan sitä? Ei vaikuta musta uskottavalta ajatteluketjulta. Mikä sit teki sen, että sua ei enää kiinnostanut ne perustelut? Mä en vaan ymmärrä, miten se sun mielipitees muuttu noin. :D Jos oisit lähtenyt pohtimaan, että nää seikat x, y ja z on ainoot positiiviset jutut salaamisessa, mitä sulle tulee mieleen, etkä pidä niitä vaivan väärtinä tms. ni ois ollut ymmärrettävää, että tuut varmaksi, että tulokset esiin. Tai jos jompikumpi ois perustellut ja oisit todennut, että perustelut on susta huonoja, ni ymmärrän, et se ois kans tuonut varmuutta sulle. Mä en vaan ymmärrä miten se, että perusteluita ei tullut 18 minuutissa, toi varmuutta sulle. :D

Raegan kirjoitti:Ja mitä tulee käyttäytymiseen, itse esitit että Violet mielenvaihdollaan olisi hyvismäinen, mikä voisi hyvin olla myös pahismainen kikka, ja se on ihan ok, minä esitän että olet pahismainen koska dominoit, joka totta kyllä voisi olla hyvismäinen kikka, mutta näen että todennäköisemmin pahismainen koska pahiksilla on suurempi tarve sille. Miksi tämä on sallittua sinulle muttei minulle? :--D

Osaatko sä perustella mielipidettäs kun kerran täytyy koittaa kääntää kaikki takasin muhun? :D Mut väännetäänpä vielä rautalangasta. Mitä Violet teki: muutti mielipiteensä perustelematta. Mitä mieltä siitä olen: se on hyvismäistä. Miksi olen sitä mieltä: näen kaksi vaihtoehtoista syytä mielipiteen vaihdokselleen: 1) halusi olla mielinkielin tai 2) oikeasti mietti, tajusi mitä Slendie ajoi takaa ja tajusi idean olevan parempi. Koska Violet oli valmis lähtemään tappelemaan mun kanssa peliteknisyyksistä, ykkönen ei ole pätevä vaihtoehto, koska selkeästi Violet ei halua olla mielinkielin. Näin ollen jäljelle jää vain vaihtoehto kaksi. Violet siis näki vaivaa oikeasti miettiäkseen, mikä ois hyviksille paras taktiikka. Kun tähän yhdistää vielä sen, että Violet ei kokenut tarvetta perustella asiaa, vaikka pahiksella ois kaks syytä siihen (1) suojatakseen selkänsä, koska mielipiteen vaihdokset herättää huomiota ja 2) yrittääkseen kaivaa itselleen hyvispisteitä, että katsokaas nyt miten hyvismäisesti ajattelen), niin musta tää viittaa enemmän siihen, että Violetin mielipiteen muutoksella on hyvismäiset taustat.
Mitä oon sulta saanut irti: Mitä Zey teki: oli dominoiva. Mitä mieltä Raegan on siitä: se on pahismaista. Miksi Raegan on sitä mieltä: koska siitä tuntuu siltä.
Olisi siis kiva kuulla enemmän perusteluja miksi pahiksena dominoisin todennäköisemmin? Miksi mulla ois pahiksena suurempi tarve dominoida? Haluan nähdä sen ajatteluketjun siellä takana. :D
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 74 vierailijaa

cron