Ennustajapeli IV päättynyt, hyvikset vei!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 15.06.2019 20:27:39

Ja tosiaan, ainakin Slendielle, Horaanekolle ja Vampirelle hyvis!Zey on periaatteessa tosi hyvismäinen kohde, koska niitten kaikkien pitäis tietää että Zey pystyy ratkaisemaan näitä pelejä hyviksille. Lauchuo varmaan menee samaan kategoriaan.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Raegan » 16.06.2019 09:43:27

Miks kaikki on nyt hiljentyneet :--(
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Vampire » 16.06.2019 10:58:14

Jeekaka, se nimenomaan oli syy sille, miksi itse valitsin nimenomaan Zeyn tarkistuskohteeksi. Pahis!Zey on uhka, mutta hyvis!Zey on aivan valtava etu, koska pystyy ratkaisemaan pelejä hyviksille. Mä en myöskään itse pahiksena välttämättä lähtisi feikkaamaan pahistulosta, ihan jo osittain siitä syystä, että esim. mielenvikaisia on mukana kolme, jolloin olisi ns. turvallisempaa lähteä feikkaamaan sitä, koska mielenvikaiset ei tietenkään tunne toisiaan, jolloin on vaikeampi tietää kuka filmaa. Tällä logiikalla (olettaen, että edes joku pahiksista ajattelee mun kanssa samalla logiikalla) vähintään yksi hyvis-tuloksen saaneista on pahis - eli vähintään yksi pahis löytyisi porukasta Slendie, Raegan, Violet, horaa, Ropsus, Halima - mikä ei oikeastaan rajaa juuri ollenkaan. Pidän silti erittäin todennäköisenä sitä, että tästä porukasta se yksi pahis ainakin löytyisi, koska pidän itse mielenvikaisen filmaamista loogisimpana vaihtoehtona.

Mutta Vamissa mua häiritsee se, että sivulla neljä hän sanoo, ettei ole vielä saanut kenestäkään mitään muuta fiilistä kuin neutraali. Siis mitäh? Peliä on jo ennen tuota viestiäsi käyty 3 sivua, etkä ole vielä saanut kenestäkään mihinkään suuntaan mitään vibaa tai fiilistä?
Quote Lauchuolta, kännykällä normaali quoteaminen ei onnistu.
Ei mitään sellaista, minkä kokisin riittävän kypsäksi topiciin asti. Mä oon oikeasti kiireinen (teen gradua ja TSH-trilogiasta poliittisen maantieteen pitkää esseetä, molemmat vie aikaa, koska mun pitää oikeasti lukea se trilogia ja siihen päälle hoitaa Daffeja), joten luen peliä ja osallistun aina kun kerkeän. Mä en ole kerennyt syventyä peliin, vaikka oon lukenut kaikki viestit. Plus harvemmin mulla sivumäärästä huolimatta on ekana päivänä mitään kovin kummallista. En koe järkeväksi heitellä perusteettomia kommentteja, vaan haluan tuoda mielipiteitä pelitopiciin siinä vaiheessa, kun ne ei ät tunnu täysin arvotuilta, vaan voin oikeasti seistä niiden takana ja niillä alkaa olla jo jotain pohjaa. Jos se on väärä tapa pelata, niin ei voi mitään, pelaan sillain silti. Mä oon lukenut pelitopicin viestit kerran, se ei erityisemmin mahdollista sitä, että niistä syntyy vielä mitään kummallista.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Slendie » 16.06.2019 11:18:49

Nyt on kyllä väärä tapa pelata, joo, Vampire. Sitä on nimenomaan erikseen pyydetty sulta ettei väliä onko syvennytty vai ei, kunhan osallistut ja jaat ajatuksias vaikka sitten täysin perusteettomasti ja täysin pintapuolisesti.

Erityisesti koska, ainakin mun matikkapääni mukaan, tää raundi on helkkarin vaikea pahiksille voittaa. Mikä tarkoittaa että "yhteistyöhaluttomuutes" ois oikein mainio strategia pahikselle joka haluaa odottaa rauhassa tokaa päivää ja katsoa miten jatkaa siitä. Joten vaikka itseasiassa tulkitsen sun "yhteistyöhaluttomuutes" kyläläismerkkinä, on se käytännössä coin flip että mitä se oikeasti tarkoittaa, ja minulla ei ole mitään kiirettä tehdä sille asialle mitään että olet johtava vaunu ekana päivänä.

Itselleni tuli tosi huono olo eilen, pahoitteluni siitä et tuli ketjusta kadottua. Vieläkin vähän heikot hapet mut nyt pystynen jo keskittymään uudelleenlukemiseen mikä erityisesti Raeganin postien kohdalla ois tosi kriittistä.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 16.06.2019 12:01:51

jeekaka kirjoitti:Jos oisin pahis, en välttämättä haluais tarkistaa hyvis!Zeytä, mutta jos oisin sen pahiskaveri niin silloin ehkä kyllä. Zeytä tutkineissa veikkaan että voi siis olla max 1 pahis.

Itsekin aluksi miettisin, että pahikset ei haluaisi tähdätä muhun tai oikeastaan keneenkään, joka ois niiden mahdollisesti nopeasti kuolevien joukossa. Mut loppujen lopuksi sanoisin, että pahistulos musta ei ois lainkaan niin paha, mitä hyvistulos - eikä se hyvistuloskaan ole hirveän paha. Jos miettii, että kuolisin ja paljastuisin hyvikseksi, niin sen perusteella hyvistuloksen musta saaneista voitaisiin sulkea pois kaksi roolia eli mielenvikaiset. Mut jos mielenvikaisia haluaa feikata, niin ylipäänsä pahistulokset on siihen parempia, koska todennäköisemmin mielenvikaset saa sen pahistuloksen. Ja ylipäänsä mielenvikaista hyvistuloksella on vaikea pidemmän päälle feikata, koska jo kaks hyvistulosta tekee hyvin epätodennäköisen mielenvikaisen - ja jos taas vaihtaakin ja saa seuraavaksi pahistuloksen, niin sit menettää herkkäuskoiset, mikä on kuitenkin tosi hyvä piilopaikka pahikselle. Jos taas on saanut musta pahistuloksen, niin ainoa, mikä sen jälkeen ei oo mahdollinen, on ennustaja. Yhden roolimahdollisuuden menettäminen ei oo hirveän paha. Varsinkin kun uskon, että yöllä pahikset on jo sopineet, että toinen sanoo hyvistuloksen ja toinen pahistuloksen, jotteivat pahikset lähde kisailemaan samoista rooleista. Ylipäänsä siis pahistuloksen esille tuovan on vaikea pitää ennustaja mahdollisena, ellei sitten päätä "ennustaa" pahiskaveriaan. Mutta näin tehdessään menettäisi mahdollisuuteensa mielenvikaiseen, mikä on kuitenkin 2 roolia -> ei kiva vaihto.
Mut siitä oon samaa mieltä, että en usko kummankin ennustaneen samaa henkilöä.

Toisin sanoen, uskon ennustusten perusteella, että toinen pahiksista löytyy joukosta Horaaneko, Halima, Ropsus, Raegan, Violet, Slendie ja toisen joukosta Marzzuu, Vampire, Lauchuo, jeekaka. Jos lähden miettimään Raeganille pahiskaveria, niin Lauchuo ois kaikista todennäköisin: Marzzuun ei kannattais ennustaa pahiskaveriaan pahikseksi, jeekaka tuntuu hyvikseltä, Vampire ois muuten ihan mahdollinen, mut uskoisin, että haluais jotain mielipidettä sanoa Raeganin suhteen tai jotenkin tuntis pakkoa kommentoida asiaa, jos pahiskaveri ois syytettävänä, ettei jälkikäteen ajatella, että hän pysyi asiasta erossa.

jeekaka kirjoitti:koska niitten kaikkien pitäis tietää että Zey pystyy ratkaisemaan näitä pelejä hyviksille.

Vampire kirjoitti:Pahis!Zey on uhka, mutta hyvis!Zey on aivan valtava etu, koska pystyy ratkaisemaan pelejä hyviksille.

<33

Vampire kirjoitti:Mä en myöskään itse pahiksena välttämättä lähtisi feikkaamaan pahistulosta, ihan jo osittain siitä syystä, että esim. mielenvikaisia on mukana kolme, jolloin olisi ns. turvallisempaa lähteä feikkaamaan sitä, koska mielenvikaiset ei tietenkään tunne toisiaan, jolloin on vaikeampi tietää kuka filmaa.

Tää vaikuttaa kyllä hyviksen kirjoittamalta, koska Vam tuntuu vain ajattelevan mitä itse tekisi pahiksena, eikä tunnu lainkaan ajattelevan, että pahiksia on tosiaan kaksi ja kummankin ei kannata herkkäuskoista feikata. Jos Vam ois pahis, niin se ois jo koko yön käyttänyt miettimällä miten kahden pahiksen kannattais pelata, jolloin tuskin topassa vetoaisi tällaiseen.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Vampire » 16.06.2019 12:25:44

Selvästi Kylän ilmapiiri on muuttunut, jos tapa, jolla oon pelannut viimeiset 10 vuotta on yhtäkkiä väärä. Mä osallistun parhaani mukaan, jopa siitä huolimatta, että tällä hetkellä tämä koko peli ahdistaa aivan hirveesti ja mulle normaali tapa reagoida on paeta sitä ahdistusta. Mulle on tällä hetkellä aivan yhden tekevää olenko johtava vaunu vai en, mulle on aivan yhdentekevää putoanko mä, koska selvästi mä en kuulu enää Kylään, jos kerran en voi pelata tavalla, joka on mulle luontevinta ja koko ajan vaaditaan enemmän ja enemmän. Mä kuitenkin teen tätä kaiken muun ohella. Jos mun osallistumiseni ei ole riittävän hyvää, niin tiedänpähän olla pelaamatta jatkossa. Mä pyrin jo nyt tekemään parhaani, se että vaaditaan tekemään lisää ei tuu muuttamaan tilannetta mitenkään + reagoin huonosti painostamiseen ja hoputtamiseen, yleensä vieläpä erittäin huonosti.

Ollaan selvästi Zeyn kanssa samaa mieltä siitä, miten pahikset todennäköisimmin pelaajien joukosta ennustusten perusteella löytyy. Toki ekojen tulosten perusteella on paha rajata yhtään tiukemmin, mutta ollaan samoilla linjoilla. Mä en oo vielä ktse ehtinyt sen tarkemmin syventyä viesteihin tai noihin ennustustuloksiin, mutta koitan keretä, kunhan saan itseni liikkeelle (pitäs käydä kaupassa).

Jos mun ois ihan pakko heittää jotain hyyyyyyvin heppoista mutua, jota multa niin kovasti penätään ja jonka heittämistä vihaan, koska haluan perustella mielipiteeni, niin tällä hetkellä Zey ja Slendie on hyviksiä. Ette saa perusteluita, koska mulla ei niitä ole ja tääkin mutumutu voi muuttua vaikka kuinka monta kertaa.

Mistä sä Zey oikein päättelit, etten ois ajatellut pahiksia olevan kaksi? Koska totta kai mä ajattelin, että pahiksia on kaksi, mutta se ei vähennä ollenkaan tuom quoteamasi kommentin ajatusta. Jos oletetaan, että molemmat pahikset ajattelisi samalla tavalla kuin mie (en ajattele, mutta siksi ajattelen monelta kantilta) niin silloin pahikset todennäköisesti filmaisivat ennustajavariaatiota, joka tarjoaa suhteessa eniten suojaa - eli on loogisinta olettaa, että vähintään yksi filmaa mielenvikaista/herkkäuskoista (unohdin jo kumpi se oli :D), mutta todennäköisesti molemmat ei (koska se ois idioottimaista). En myöskään usko, että pahis lähtisi filmaamaan noppaa, koska näitä on mukana vain yksi, joten vaara paljastumiselle olis 50:50, jos saadaan missään vaiheessa pääteltyä ihmisten variaatioita. Yleensä mä tykkään ennen pelin alkamista ja rooliviestin saamista miettiä sitä pahisnäkökulmaa, että millä taktiikalla itse lähtisin oeliin, jos sattuisi pahisrooli tulemaan. Yleensä ei tule, mutta onpahan pieni osa työstä tehtynä etukäteen, kun on edes vähän mietittynä mahdollisia taktiikoita, joita pahikset voisivat käyttää.

Nyt meen vaihtaan itseni pois yövaatteista ja painun kauppaan. Sen jälkeen luen kirjaa, koska opiskelut.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 16.06.2019 12:39:50

Vampire kirjoitti:Mistä sä Zey oikein päättelit, etten ois ajatellut pahiksia olevan kaksi? Koska totta kai mä ajattelin, että pahiksia on kaksi, mutta se ei vähennä ollenkaan tuom quoteamasi kommentin ajatusta.

Tarkoitin, että et tuota vastausta antaessasi miettinyt pahistiimin strategiaa vain vaan sitä, mikä olisi optimaalista vain sulle pahiksena. En tiedä osaanko selittää tätä hyvin. Mut siis tuo quote kohta sisältää vain mietinnän mitä sä tekisit, mutta jos oisit pahis ja käynyt pahiskaveris kanssa niitä keskusteluja, niin olisit tota viestiä kirjoittaessas tajunnut, ettei tossa ole järkeä. :D Siis koska joo, hyvistulos on kaikista järkevin pahikselle, mutta kun niitä pahiksia on kaksi, ni ei kummankin kannata hyvistulosta antaa, vaan toisen vain hyvistuloksen ja toisen pahistuloksen (ja tämänkin varmasti tiedostat). Ja olisi outoa, jos ajattelisit pahiksena, että joo, totta kai toisen kannattaa antaa hyvistulos ja toisen pahistulos, mutta minä en kyllä olisi pahiksista se, joka antaisi pahistuloksen. :D Ns. sun logiikkasi tossa viestissä on yksin pelaavan pahiksen logiikkaa, mikä sopii hyviksen logiikaksi kun miettii mitä tekisi jos olisi pahis. Eli tiedostat, että pahiksia on kaksi, tiedostat, että pahiksien kannattaisi antaa eri tulokset, mutta kun mietit mitä tekisit pahiksena, et ajatellut näitä asioita lainkaan, koska sun pohdintasi mitä tekisit pahiksena on teoreettista, eikä ole niin lähellä käytäntöä, että olisit oikeasti miettinyt mitä tekisit pahiksena kun sulla olisi se pahiskaveri. :D
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 16.06.2019 12:52:04

Mun mielestä Vam ei myöskään yhtään aattele pahislogiikalla tossa kohtaa kun vastaa mulle Zeyn tutkimisesta - koska mun pohdinta perustui kokonaan siihen, miks Zey ois huono valinta pahikselle ja Vam ei tunnu hoksaavan sitä ajatusta ollenkaan vaan perustelee valintaansa pelkästään hyvisnäkökulmasta. Ok, kai periaatteessa pahis vois jättää kokonaan ajattelematta, että tää pelaaja me luultavasti halutaan hengiltä mahdollisimman pian, ja jos ennustetaan se niin ei voida tappaa sitä paljastamatta jotain meidän mahdollisesta ennustajaroolista :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Vampire » 16.06.2019 12:57:13

Aaa, no nyt mä sain aivoni kartalle :D
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 16.06.2019 13:00:59

jeekaka kirjoitti:Mun mielestä Vam ei myöskään yhtään aattele pahislogiikalla tossa kohtaa kun vastaa mulle Zeyn tutkimisesta - koska mun pohdinta perustui kokonaan siihen, miks Zey ois huono valinta pahikselle ja Vam ei tunnu hoksaavan sitä ajatusta ollenkaan vaan perustelee valintaansa pelkästään hyvisnäkökulmasta. Ok, kai periaatteessa pahis vois jättää kokonaan ajattelematta, että tää pelaaja me luultavasti halutaan hengiltä mahdollisimman pian, ja jos ennustetaan se niin ei voida tappaa sitä paljastamatta jotain meidän mahdollisesta ennustajaroolista :D

Tää on kanssa hyvä pointti.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Slendie » 16.06.2019 16:09:12

Kiitos, --Vampire. Tiedän itsekin kyllä sen tunteen kun haluaisi kovasti olla perfektionisti ja miettiä moneen kertaan mitä sanoo, mutta näissä peleissä (jotka jo lähtökohtaisesti on herkästi stressaavia) on tärkeää myös osata ottaa rennosti :) Muuten päätyy vain lukkoon eikä peli etene. Joskus päätyy epäillyksi ja sekin on vain osa sitä tanssia mikä tähän peliin kuuluu -- aktiivisuus ja epäileminen on kuitenkin tärkeimpiä työkaluja pahisten löytämiseen.

Epäilen että pahis!Vampire lähtisi suhtautumaan alkupeliin eri tavalla, tällä hetkellä tulee vahvasti sellainen viba että ajattelee ja suunnittelee yksistään, omasta perspektiivistään pelkästään, asioita.

jeekaka:n kommentit, Vampireen ja muuhunkin liittyen, lisäävät hyvis!viboja hänestä.

Miksi Violet päätit tutkia nimenomaan Raegan:in?

Kaikille muillekin jotka eivät ole vielä kommentoineet miksi valitsivat kenet valitsivat ekana yönä, kertokaa toki miksi päädyitte keneen päädyitte.

Ajattelin itse että Zey vois olla sellainen pelaaja johon mahdollisimman moni pyrkis ekana yönä. Ja näköjään hän eniten (väitettyjä) vierailuja saikin. marzzuu kävi mielessä kans mutta Zey on joka tapauksessa kuolemassa ja/tai tuomassa affiliaatiotaan selville hyvin alkuvaiheissa peliä.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 16.06.2019 16:20:26

Ajattelin aika lailla samalla tapaa, että todennäköisesti Slenistä mulle tulee joku kuva 1. päivänä ja/tai Slen kuolee 2. yönä, jolloin mulla on joku pohja mistä lähteä liikkeelle 2. yön ennustuksen tuloksen kanssa. Ja toisaalta, jos mä onnistun ja kuolen 2. yönä, niin jos mulla on joku kunnon ennustusrooli, niin Slenin roolin tietäminen ois hyödyksi. Marzzuua miettisin kanssa, mut totesin, että sen aika tulee mahdollisesti myöhemmin, kun Marzzuun puoli tuskin on selviämässä hetkeen (=ei kannata käyttää ainakaan ensimmäistä ennustusta sinne, koska Marzzuun ennustaminen ei auta päättelemään mikä mun roolini on, milloin myöskään siitä ennustuksesta ei oikein voi lähteä päättelemään Marzzuunkaan roolia).
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Slendie » 16.06.2019 16:36:44

En väitä olevani auktoriteetti marzzuu:n suhteen erityisesti kun tässä yhteisössä tämä on vasta kolmas pelini (ja marzzuu:n kanssa toinen), mutta saan jonkinasteista hyvis!vaikutelmaa.

Joka tapauksessa se että marzzuu olisi ensi yönä suosittu tutkimuskohde ei olisi mielestäni lainkaan huono juttu.

Voisikohan jopa sellainen splitti missä KAIKKI tutkii joko Zey:n tai marzzuu:n olla järkevä...?
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 16.06.2019 16:50:34

Mitä Slen ajattelet, että siitä saataisiin irti? Tai siis omasta mielestä meidän kannattaa pitää kohteetkin laajoina, jotta olisi vähän semmonen tilanne, että kuka tahansa kuoleekin, niin saadaan jotain infoa jostain irti. Jos esim. kaikki olis tutkinut mut (joko 1. yönä tai 2. yönä) ja mut tapettais 1. yönä, niin se ei paljoakaan antaisi infoa siitä, mitä te voisitte olla. Tai ainakaan musta ei antaisi uutta infoa, koska me tiedetään jo, missä porukassa on 3 herkkistä, ennustaja, noppa ja pahis ja missä taas 2 mielenvikaista, 2 vainoharhasta ja pahis. Mitä muuta toi samaan tähtääminen vois antaa? Jos jotain halutaan sopia, niin mieluiten sitä, että tähdätään kaikki mahdollisimman pahismaisiin. Koska jos jollain, joka on nyt saanut pahistuloksen, muuttuukin hyvistulokseksi, on kyseessä joko pahis tai mielenvikainen, joka on osunut pahikseen. Jos taas joku, joka on saanut hyvistuloksen, saakin pahistuloksen, on hän joko ennustaja, joka on osunut pahikseen, noppa, tai pahis itse.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 16.06.2019 17:09:27

Tajusin vasta että päivä päättyy tänään, ja mulla on meno enkä ehdi varmaan takaisin ennen sitä.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 16.06.2019 17:10:58

Ketä meinaat jeeksu äänestää?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 16.06.2019 17:19:01

En pysty hirveesti tässä katujuna-ajelulla miettiä XD
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 16.06.2019 18:07:46

jeekaka kirjoitti:En pysty hirveesti tässä katujuna-ajelulla miettiä XD

Mä voin auttaa! :>

Syyt äänestää Raegania:
- Tuo tuloksiensa paljastamis jupakka
Spoiler:
- Ei vaikuta oikeesti kiinnostuneen odottamaan niitä perusteluja, koska niitä perusteluja ei ehtinyt tulemaan kuin Slenin "pahikset mokaa helpommin", minkä ei pitäisi olla semmonen perustelu, että ilman pohdintaa (mitä ei näkynyt) kohauttaisi vain olkiaan ja toteaisi huonoksi perusteluksi. Perustelujen tulemattomuuskaan ei pitäisi olla syynä sille, ettei kiinnostanut enempää odotella, koska oikeesti 18 minuuttia ei oo niin pitkä aika, että voisi todeta, että koska perusteluja ei ole tullut, niin hyviä perusteluja ei voi olla. Jos Rae oisi itse pohdiskellut näitä vaihtoehtoja, niin miksi sitten pitää nää pohdinnat salassa? Musta tää on vaan niin selkeästi sitä, että Raegania ei kiinnostanut se, mikä on hyviksille optimaalinen tapa paljastaa tulokset.
- Selitys on vaihtunut nopeemmin ku sukat Slendien jaloissa (ja ne vaihtuu nopeesti, kun se astuu aina samoihin lätäköihin heti kun on vaihtanut sukat). Millon perusteluja ei tullut, milloin niitä tuli, mutta unohdettiin, että ne tuli ja milloin taas ne tuli ja koko ajan muistettiin, että ne tuli, mutta ei vain osattu ilmaista, että ei vaan ollut hyviä perusteluja. (Ja tässä viimisessä kohdassakin kyseenalaistan sitä, miten topan tapahtumien perusteella voi todeta, että hyviä perusteluja ei ole, jos kerran on jo lähtenyt epäilemään, että voi olla.)
- Ei ollut kiinnostunut siitä, miksi pidän Slenkkua ja Vioa hyviksinä, vaikka erityisesti hyviksiä se kiinnostaa. Pahiksen on helppo olla kiinnostumatta siitä, koska perustelemattomat hyvismielipiteet on jees juttu heille.
- Käytti sanavalintana, ettei ole vielä pahismaisuuksia löytänyt, eikä yleisesti mielipiteitä -> osoittaa, ettei Raegan ole niin kiinnostunut siitä, minkä takia voi pitää muita hyviksenä, mikä on pahikselle sopivampaa ajattelua, kuten olenkin jo perustellut.
- Puolustautuessaan puolustautuu ohi pointin, mikä on taktiikka, jota itse oon ainakin pahiksena käyttänyt, ettei tarvitsisi puolustua sitä oikeaa pointtia vastaan. Ja omasta mielestäni en oo mitenkään epäselvästi ilmaissut itseäni epäilyissä.
- Puolustautuessaan kääntää huomion takaisin epäilijään. On musta ok ja aiheellista välillä osoittaa, ettei ole järkeä esimerkiksi epäillä ketään kana-sanan käytöstä, jos itsekin on sitä käyttänyt. Mut mielestäni nää takaisin kääntämisetkään ei oo liittyneet itse asiaan, koska mun epäilyni on niin moneen asiaan ja kontekstiin liittyviä, ettei yksinkertaisesti ole mitään vastaavaa tilannetta, johon voisi viitata "hahaa, säkin teit näin!" mikä ois se hyviksen rakentava tapa puolustautua (okei, ei ehkä noilla sanoilla :P). Enemmän siis tulee mieleen se, että koittaa väistellä, vierittää huomiota itsestään pois ja lisäksi saada toinen lopettamaan itsensä epäily, ettei joutuisi itse kestämään ns. syytettynä olemista.

Haluankin siis kuulla miksi nää mun pointit on huonoja tai miksi joku muu on epäilyttävämpi. (Siis muiltakin ku jeeksulta. :D) Koska mun mielestä on outoa, ettei kenenkään muun kellot soi ja ääniä oo tullut Raeganille keneltäkään muulta kuin multa.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Niacin » 16.06.2019 18:11:01

Äänitilanne

1 Zey (Violet)
1 Raegan (Zey)
1 Vampire (Halima)

Tällä hetkelä putoamassa Zey ensiksi saadulla äänellä.

Poissaolot: Ei ole

Päivä päättyy 16.6 klo 21, siis vajaan parin tunnin päästä!
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Slendie » 16.06.2019 18:22:46

En edelleenkään näe mitään mikä saisi pitämään ++Raegania kyläläisenä.

Raegan on ollut aktiivinen ketjussa, mutta läsnäolo on sitä että reagoidaan yleiseen (tekniikka)keskusteluun. Minkäänlaista päämäärää muiden pelaajien joukkueen selvittämiseksi ei näy. Sen sijaan on paljon epämääräisen mustamaalavia sanavalintoja. Hyviä esimerkkejä väitetty reaktiotesti-kysymys mulle ja Vio:lle. Tai Zey:lle kommentti "aa, tiedät siis et Vio ja Slendie on hyviksii, vai kuinkas?" -> tuollaisia sanavalintoja tarkoitan mustamaalaavalla. Mutta kuitenkaan yksikään niistä ei ole vaikuttanut johtavan siihen, että Raegan:ille oikeasti muodostuisi mielipidettä muista pelaajista.

Ja niin, Rae kyllä väitti epäilevänsä mua ja Zey:tä. Mutta... missä painostus meitä kohtaan? Missä minkäänsorttinen looginen jatkumo muka-huolestuneisuudelle meidän suhteen, irrallisen heiton jälkeen? Erityisesti kun Zey:lläkin jo oli ääni entuudestaan, kiitos torkuille kadonneen Vio:n.

Mitä tulee Zey: ja Rae:n väliseen yksinkertaiseen vääntöön, yksinkertaiseen asiaan on turha uhrata liikaa sanoja ja quote:ja: Rae:n tarjoama selitys on epäuskottava. Jengi on tulkinnut Rae:n asennoitumista hyvis!vibattavana, se johtuu yksinkertaisesti siitä että Rae:a ärsyttää että häntä epäillään hänen mielestään väärin perustein (ja liian varhaisessa vaiheessa peliä). Joten se ei ole hyvis!signaali.

Lisäksi sellainen pikku detalji että kun tässä nyt on ketju pitkään ollut "siestalla", Raegan ei ole mitenkään koittanut edistää muita puheenaiheita ja agendoja kuin "puolustautuminen Zey:tä vastaan".

TL;DR kun lukee Raegan:in postit lävitse, vaikutelma ei ole se että luenpa tässä kaveria joka koittaa pähkäillä kuka ois ja mitä. Vaan vaikutelmaksi jää "koitanpa murehtia siitä miten muut pelaajat minut näkevät, reagoin siis heidän tekemisiinsä ja sanomisiinsa paljon sen sijaan että toisin omia havaintoja esille, ja lisäksi valitsen sanomiseni sillä tavalla, että minulle jää aina vaihtoehdoksi epäillä ketä haluan tarpeen myöhemmin niin vaatiessa". Raegan ei vaikuta aidolta samalla tavalla kuin hyvis!postaaja vaikuttaisi.

((Alan tosin miettimään sitä et saisko tän pelin helpoiten rikki sitten, että yksinkertaisesti ei lynkattais ekana päivänä? Meillä on kolme tutkivaa roolia ja vain kaksi pahista vastassa. Olettaen et joka päivä lynkataan väärin samalla kun maagisesti ei saada yhtään mitään tutkimuksilla selville, lynkkauspakko siirtyis eteenpäin kokonaisella päivällä.
Suoraan sanottuna en usko että pahiksilla pitäis olla mitään saumaa ellei mokata tosi pahasti. Epäilen et raundin pitäis olla muotoa "rooleja ei paljasteta kuoleman yhteydessä, vain joukkue".))
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 16.06.2019 18:27:07

Slen, tässä on pakko tappaa joku. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Slendie » 16.06.2019 18:37:12

Zey kysyi miksi ehdotin vain kahta kohdetta ens yölle, lähinnä murehdin sitä et saatais omat tarkkuutemme selville ASAP. En sen kummemmin pyöritellyt ideaa päässäni et auttaisko oikeasti.

Halima:n Rae- ja Vampire-riidit tosiaan tuntui jotenkin irrallisilta, mutta toisaalta viime raundissakin pidin jotain Haliman kiire!postauksia irrallisentuntuisina. Mutta jos olisin ollu aktiivisempi eilen, olisin ehkä luonut vaunua Halima:n suuntaan katsoakseni mitä tapahtuu.

On ikävää että Vio on joutunut katoamaan ketjusta, mutta todettakoon, että palatessaan ketjuun joutuu uudestamaan todistamaan hyvikseytensä meikän silmissä. Alkupelin enimmäkseen teknisyyteen perustuvalla hyvis!signaalilla ei enää ole merkitystä. Lisäksi nyt kun kaikkien ennustuskohteet ekalta yöltä on paljastuneet, ihmettelen että miksi Vio valitsi Rae:n. Rae-Vio pahispari ei suoraan sanottuna olis mahdoton alkupelin perusteella. Vähän foliohattuilua, joo, mutta jaettakoon ketjun kanssa kumminkin.

Lauchuo:ta on mainittu mahdollisena pahiksena erityisesti Rae:n kanssa. Mahdollista, miksei, mutta pitäisin hyvistä hieman todennäköisempänä. Postissaan ei ollut mitään sellaista mikä olis haiskahtanut epäuskottavalle.

Ketju tosin on ollut varsin inaktiivinen pienen alkuspurtin jälkeen joten melkein kaikki on loppujen lopuksi coin flip:ejä joukkueensa suhteen. Zey ja jeekaka on sellaisia joita ei pitäisi lynkata tänään todellakaan. Vampire, Horaaneko ja marzzuu taitavat olla kyläläisiä, mutta ovat jo lähempänä coin flip:iä.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Raegan » 16.06.2019 18:40:58

Entä jos sovittais muutama pelaaja joista valita? Antais silti aika laajan katsauksen roolien todennäköisyyksiin ja takais silti infovariaation kuolematapauksissa. Joka tapauksessa aamulla on kolme roolia (hyvis/pahis) selvillä ja kaks ennustajaroolia selvillä myös.

Tai jos ottaa Slendien ajatuksen yhdestä pelaajasta, vois toimia myös koska jäljellä olevista 9/11 pelaajasta kahden ennustajarooli on selvillä ja yks on hyvis (jonka ennustajaroolin voitanee ehkä päätellä myös henkilöstä riippuen?) Jättäen kuusi pelaajaa joista ois jo paljon helpompi arvioida todennäköisyyksiä jos kaikki on tarkistaneet saman henkilön.

Tai no siis tämä kaikki vain siinä tapauksessa että se on hyvis joka kuolee tai joku muu kuin minä :--D koska jos Violet ei ole pahis, kuolee hän yöllä ja me ristiintarkistettiin. Näyttää tosin siltä että näin tulee käymään, joten mainitsen nyt huomista varten, että kannattaa ehkä katsoa epäilyjä mua epäilleistä. Ainoa toinen pari joka ristiintarkisti oli Zey ja Slendie ja mä en edelleenkään oo vakuuttunut että kummallakin on puhtaat jauhot pussissa.

Enivei, ikinä en oo pelannut näin huonosti, pahoittelen. Valitettavasti oon ollut töissä koko viikonlopun ja nyt vielä menoa enkä siis ehdi enää kirjoittamaan. Jos siis henkeni heitän niin kiitos kaikille kuitenkin pelistä, oli kiva pelailla pitkästä aikaa. :--)
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Raegan » 16.06.2019 18:46:26

Ja siis selvennyksenä että en tarkoita vain Zeytä ja Slendietä. Voihan olla että mä vaan olin helppo kohde ja olis ollut pahikselta hullua lähteä epäileen edellämainittuja kun heillä kuitenkin positiivinen maine topassa. Että voin heidän suhteen olla ihan väärässä mutta lyön pääni pantiksi että joku mua epäilleistä on pahis.
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 16.06.2019 18:49:42

Raegan kirjoitti:Että voin heidän suhteen olla ihan väärässä mutta lyön pääni pantiksi että joku mua epäilleistä on pahis.

Keiden kaikkien koet epäilleesi sinua, eli keiden joukossa tää pahis on?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Slendie » 16.06.2019 18:55:45

Raegan: miksei joku sinua puolustaneista voisi olla liikaa-tietävä-pahis?
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Raegan » 16.06.2019 18:59:38

Slendie, mitä tarkoitat? Siis kun mä kuolen selviää vain kaksi roolia, jos olis ollut joku muu niin olis selvinnyt kolme (=pahiksille vähemmän ideaali).
Tai Zey, toistepäin, hyvispisteitä niille jotka puolusti mua. Haha
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 16.06.2019 19:03:55

Raegan kirjoitti:Tai Zey, toistepäin, hyvispisteitä niille jotka puolusti mua. Haha

Miksi? Ja keille siis annat hyvispisteitä?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Slendie » 16.06.2019 19:11:45

Tota "hyvispisteitä niille jotka puolusti" tarkoitinkin, Rae.

Sen ei ole väliä kuinka mututuntumalla lähdet laukomaan, Rae, mutta jos olet hyvis, mitkä tahansa vaikutelmat, kuinka irrallisia hyvänsä onkaan, olisi arvokkaita tässä vaiheessa jos olet hyvis.

Valitettavasti ainakaan minua puolustuksesi ei ole vakuuttanut sen suhteen ettei se olisi voinut tulla pahikselta. Mutta, tiedät mitä tarkoitan, niin tai näin :)

Mitä huoleesi Vio!yötaposta tulee... no, lynkkausta miettiessä ei kannata liikaa murehtia tuota mielestäni. Aivan yhtä hyvinhän voi esimerkiksi olla että sinä ja Vio, jos olette molemmat hyviksiä, olettekin hyväuskoisia, jolloin hyödymme valtavasti tokaan päivään lähtiessä. Enempää en aihetta "yötapot" lähde kommentoimaan koska en halua liikaa keskustella ketjussa siitä miten pahisten tulisi meidän kaikkien mielestämme pelata.

Jjjjja lisäksi myös marzzuu on tarkistanut sinut, vieläpä pahis!tuloksella, joten ymmärsinkö sittenkin väärin mitä tarkoitit kahden roolin paljastumisella?
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 1. päivä päättyy 16.6 klo 21.

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 16.06.2019 19:12:08

Raegan kirjoitti:Entä jos sovittais muutama pelaaja joista valita? Antais silti aika laajan katsauksen roolien todennäköisyyksiin ja takais silti infovariaation kuolematapauksissa. Joka tapauksessa aamulla on kolme roolia (hyvis/pahis) selvillä ja kaks ennustajaroolia selvillä myös.

Tai jos ottaa Slendien ajatuksen yhdestä pelaajasta, vois toimia myös koska jäljellä olevista 9/11 pelaajasta kahden ennustajarooli on selvillä ja yks on hyvis (jonka ennustajaroolin voitanee ehkä päätellä myös henkilöstä riippuen?) Jättäen kuusi pelaajaa joista ois jo paljon helpompi arvioida todennäköisyyksiä jos kaikki on tarkistaneet saman henkilön.

Tai no siis tämä kaikki vain siinä tapauksessa että se on hyvis joka kuolee tai joku muu kuin minä :--D koska jos Violet ei ole pahis, kuolee hän yöllä ja me ristiintarkistettiin. Näyttää tosin siltä että näin tulee käymään, joten mainitsen nyt huomista varten, että kannattaa ehkä katsoa epäilyjä mua epäilleistä. Ainoa toinen pari joka ristiintarkisti oli Zey ja Slendie ja mä en edelleenkään oo vakuuttunut että kummallakin on puhtaat jauhot pussissa.

Enivei, ikinä en oo pelannut näin huonosti, pahoittelen. Valitettavasti oon ollut töissä koko viikonlopun ja nyt vielä menoa enkä siis ehdi enää kirjoittamaan. Jos siis henkeni heitän niin kiitos kaikille kuitenkin pelistä, oli kiva pelailla pitkästä aikaa. :--)

Siis mitä, miksen mä saa nyt yhtään kiinni tästä postista, mitä yrität tässä sanoa? Miksi Violet kuolisi yöllä jos hän ei ole pahis, miten voit olla varma siitä? Minkä laskukaavan mukaan aamulla on kolme roolia selvillä ja kaksi ennustajaroolia? Siis en tiedä, voi olla etten nyt vain itse osaa laskea, mutta musta tässä ei ole mitään järkeä.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 73 vierailijaa

cron