Anniversarypeli 2. Peli päättyi?

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Keturin » 15.05.2019 23:32:28

Zey kirjoitti:Mitä Ketu tarkotat objective-tavoitteella?


No siis mä veikkaan mallia: Niin et jos pelaaja X on hengissä - eli pelissä mukana - niin pelissä on jommalle kummalle puolelle joku ylimääräinen voittoehto. Esim Ray on kertonu, et hänellä on lisäehto pelin voittamiselle. Se ei kuitenkaan kerro, että onko lisäehto hyviksille vai pahiksille, tai et onko Zey edes hyvis tai pahistiimissä.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Keturin » 15.05.2019 23:33:34

Keturin kirjoitti:
Zey kirjoitti:Mitä Ketu tarkotat objective-tavoitteella?


No siis mä veikkaan mallia: Niin et jos pelaaja X on hengissä - eli pelissä mukana - niin pelissä on jommalle kummalle puolelle joku ylimääräinen voittoehto. Esim Ray on kertonu, et hänellä on lisäehto pelin voittamiselle. Se ei kuitenkaan kerro, että onko lisäehto hyviksille vai pahiksille, tai et onko Zey edes hyvis tai pahistiimissä.


(..)tai et onko Rayn edes hyvis tai pahistiimissä.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Keturin » 15.05.2019 23:35:44

Jonku hyvispelaajan voitto/pelinpäättymisehtona voi olla vaikka "Pahikset eivät voi voittaa niin kauan kuin sinä olet hengissä". tjs.

Tässä esimerkissä ei tietenkää ois mitään järkeä jos pahiksia on vaan 2.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 15.05.2019 23:36:43

*Haukottelee* Hyvää *päätäitsemikätähänkuuluu*! :)

Yleensä kitisen, että ekana päivänä ei ole materiaalia. Ja mulla o materiaalia ja sitten tulee totaalinen muistinmenetys, että mitä ajattelin tai mitä mun piti kirjoittaa. Pyh.
No, lätkin jotain peliin liittyvää ettei mene ihan jutteluksi tämä viesti, itse aion keskittyä pelissä pahisten nappaamiseen ja mahdolliseen lylotilanteeseen en vielä ota kantaa. Ja joo, pidetään vaan ne vanhat pelit mielellään erossa tästä pelistä?
:)
Olinko kyllin epäselvä ja hämmentävä.

//Etuilijoita, luen kohta
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Zey » 16.05.2019 00:12:17

Tämän hetkisiä fiiliksiä pelaajista:

Slendien sanoisin hyvikseksi ihan vaan koska oli tulossa roolinsa kanssa esiin, muttei sitten tullutkaan, koska raynin voittoehto. Tulee varovainen hyvis mieleen. En usko, että toi esilletuloajatus oli feikkausta. Enkä usko, että pahiksena haluais feikkiesiintulla heti aluksi, mut pahiksellakin toki toinen rooli lisäksi, minkä kanssa vois tulla esiin. Mut en silti tiedä, tuntuu epätodennäköisemmältä, että pahiksella ois toinen rooli ja että se toinen rooli ois vielä semmonen, että ois fiksua tulla esiin sen kanssa ilman että tarttis miettiä miksei kuole yöllä sun muita juttuja.

rayn taas hyvistyttää, koska toi esiin ton lisävoittoehtonsa. En usko, että pahiksilla on lisävoittoehtoa ja en usko, että rayn heti ekaks päättäis hankkia hyviskreduja feikkaamalla lisävoittoehdon.

Halimasta ekaks tuli pahat vibat kun oli työntämässä raynia lynkattavaksi, koska mä en tiiä miten ihmeessä tohon tulokseen tuli. :D Tai siis jos rayn on hyvis ja hänet tappamalla voitetaan helpommin, ni rayn varmaan itse kertoo meille, että tappakaa hänet. :D Ni en tiedä mitä Halima funtsi, mut toisaalta Halima on yleensä pahiksena tarkempi mitä sanoo, joten ehkä tää menis kuitenkin enemmän hyvis-Haliman alle.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Zey » 16.05.2019 00:16:48

Miks Ketu halusit lähteä pohtimaan mitä erikoisrooleja pelissä voi olla?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Keturin » 16.05.2019 00:24:30

Zey kirjoitti:Miks Ketu halusit lähteä pohtimaan mitä erikoisrooleja pelissä voi olla?


Koska me ei tiedetä niitä?
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Zey » 16.05.2019 00:26:49

Keturin kirjoitti:
Zey kirjoitti:Miks Ketu halusit lähteä pohtimaan mitä erikoisrooleja pelissä voi olla?


Koska me ei tiedetä niitä?

Auttaako niiden pohtiminen sitten jotain?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Keturin » 16.05.2019 00:34:15

Zey kirjoitti:
Keturin kirjoitti:
Zey kirjoitti:Miks Ketu halusit lähteä pohtimaan mitä erikoisrooleja pelissä voi olla?


Koska me ei tiedetä niitä?

Auttaako niiden pohtiminen sitten jotain?


No tällases settingis joo, koska:
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Zey » 16.05.2019 00:35:06

Koska? :D
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Keturin » 16.05.2019 00:41:10

Kuva

No voidaa ihmetellä vaikka tota täs yhdessä.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Keturin » 16.05.2019 00:43:48

Kuva

Tää toimii varmaa paremmin
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Zey » 16.05.2019 00:46:13

Kun avaa sen kuvan uuteen välilehteen, ni näkee kokonaan kyllä.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Zey » 16.05.2019 00:49:37

Okei. Henk. koht. sanoisin, et kaikkien kannattaa miettiä mitä pohtii erikoisrooleista topassa, ettei se anna pahiksille vaan vihiä omasta roolista.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.05.2019 00:53:38

Ainoa asia mikä kummastuttaa tällä hetkellä on miksi Slendy ei kommentoinut Haliman avausta millään tavalla. Ehdottomasti topan mielenkiintoisin postaus (ja kommentoimattajättäminen) mielestäni.

Zey on hyvis.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Slendie » 16.05.2019 01:35:44

Zey: mitä mieltä olet Pyramidista?

Rayn: sain aika "hyvät" vibat haliman avauksesta. Olettaisin pahis!halimalta toisenlaista aloitusta. Mutta antaa haliman itsensä ensin vastata kommentteihin.

Välikommenttina: kiitos paikalla-huomautuksesta! :)
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Zey » 16.05.2019 01:39:28

Ei vielä mielipidettä. Mitä mieltä itse olet?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.05.2019 02:10:33

Minä en saanut. Mielestäni Halima on paljon "röyhkeämpi" mafiana kun kaupunkilaisena, esim äänesti kylmästi pahiskaverinsa pois euroviisupelissä ekana päivänä (peli oli siis setupiltaan ns reverse mafiaa jossa mafian tarkoituksena oli kuolla) ilman mitään järkevää syytä / perustelua.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.05.2019 02:11:14

Tuossa haliman kommentissa mua kohtaanhan ei ole oikein mitään järkeä, ei edes vitsillä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.05.2019 04:47:25

Keturin kirjoitti:Jonku hyvispelaajan voitto/pelinpäättymisehtona voi olla vaikka "Pahikset eivät voi voittaa niin kauan kuin sinä olet hengissä". tjs.

Tässä esimerkissä ei tietenkää ois mitään järkeä jos pahiksia on vaan 2.

Voitko kertoa jonkun oletetun pahiksen erikoisvoittoehdon missä on jotain järkeä? Tässähän ei ole mitään järkeä, koska tuolla voittoehdolla ei ole mitään merkitystä ellei pelissä ole 1 pahis, missä taas ei ole mitään järkeä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.05.2019 09:08:31

Ei väsytä vielä joten aattelin sitten kirjottaa romaanin niistä tänhetkisistä mietteistä jotka koen tarpeelliseksi tuoda esiin.

Ensin tuo Halima-keissi. Spoilereissa allaolevaa tekstiä ei tarvitse lukea, se ei oikeastaan ole relevanttia tämän kannalta, mutta mikäli et ymmärrä miten muodostan johtopäätöksiäni se saattaa avata hieman.
Spoiler:
Olen eräässä pelissä ehkä viisi vuotta sitten claimannut ampuneeni nuken sen tapettua kaupunkilaisen (nuke on siis delayed vigilante shot -- eli lähetät pelinjohtajalle yksärin missä tahansa vaiheessa päivää ja PJ julkisesti ilmoittaa "nuke on ammuttu kohteeseen X", kyseinen pelaaja kuolee päivän lopussa. Tuossa pelissä oletin syistä X (oikein), että kyseisen nuken ampujan täytyy olla mafia. Eräs pelaaja fakeclaimini jälkeen alkoi syyttämään minua mafiaksi, koska ammuin nuken, vaikka mafiosolla tuossa tilanteessa on tasan nolla intressiä claimata tuo nuke. Käytännössä kukaan pelaaja joka ei tiedä kuka nuken ampui (aka ei ole mafia), ei voi mitenkään saada ensimmäiseksi johtopäätöksekseen että olen mafia. Ainoastaan mafia syyttää minua mafiaksi, koska (yksinkertaistettuna) "pahismainen teko kun ammuit hyviksen". Ylläripylläri tämä kyseinen pelaaja oli mafia. :)


Kun minä kerroin ylimääräisestä voittoehdostani, Haliman reaktio siihen oli tämä:
Tarkoittaako raynin lisäehto voitolle sitä, että meidän ois helpompi voittaa jos lynkattais rayn eka? *hmm*

Minä pidän epätodennäköisenä sitä, että hyvikselle tämä on ensimmäinen asia joka tulee mieleen -- oli tuo haliman kommentti sitten vitsi tai ei (nego aina tykkäs tapella näistä "sanoin vitsillä" jutuista vaikka se ei koskaan ollut mun pointti -- slendy varmaan muistaa^^). Ei ole mitään järkevää perustetta sille, että tuo "helpompi voittaa jos lynkattaisiin rayn" pitäisi paikkaansa mikäli halima uskoo, että puhun totta siitä että minulla on lisäehto voitolleni (ja tuo kirjoitus itsessään implikoi sitä, että ainakin tuossa skenaariossa hän sen uskoo). Mitä järkeä on sellaisessa voittoehdossa, että minun (hyviksenä) pitää kuolla, että kaupunki voittaa? Tai että minun pitää kuolla, että kaupungin on helpompi voittaa? Mielestäni -- ja uskoisin, että aika monen muunkin (pitäisi olla kaikkien) mielestä -- tuollainen voittoehto sotii pelin perusperiaatetta vastaan, sillä lähtökohtaisesti hyviksen pointti pelissä on löytää pahiksia ja vakuuttaa muut siitä ettei itse ole pahis (joka auttaa löytämään pahiksia by process of elimination (sori mä oon tosi huono kääntämään jotain termejä enkä jaksa käyttää aikaa niiden järkevien suomennosten miettimiseen)). Minä kerroin voittoehdostani kolmesta syystä:
1) En näe siitä olevan mitään haittaa kaupungille
2) En usko, että pahiksilla on extra voittoehtoja. En näe, että järkeviä sellaisia on olemassa. Jos joku pystyy minulle sellaisen (järkevän) esittämään niin ehkä saatte paremman readin minusta ja voitte miettiä valehtelenko vai puhunko totta
3) Koska (1) ja (2), halusin nähdä mitä tapahtuu. rehellisesti sanottuna en tiennyt mitä tapahtuu koska tein ns split-second-decisionin kun luin rooliviestini. Haliman lisäksi pari muutakin juttua olen tuosta saanut irti mutta niistä lisää kun ne ovat mielestäni ajankohtaisia.

Käytännössä siis koen, että:
1) Haliman kommentti on ajattelematon (uskon "todistaneeni" tämän yllä -- saa esittää kritiikkiä jos kokee olevan aiheellista)
2) Koska Haliman kommentti jo lähtökohtaisesti on ajattelematon, uskon että se on mafia!ajattelematon suuremmalla todennäköisyydellä kun kaupunki!ajattelematon, koska "johtopäätös", tai paremmin sanottuna vaan "teksti" jonka halima kirjoitti lähtee mielestäni aika täysin mafiaperspektiivistä. Verrataan esim siihen mitä Zey sanoi:
Halima, mistä toi ajatus sulle oikeen tuli ja miks halusit tuoda sen ilmoille? [tää on siis viittaus Haliman kommenttiin mun voittoehdosta]

rayn taas hyvistyttää, koska toi esiin ton lisävoittoehtonsa. En usko, että pahiksilla on lisävoittoehtoa ja en usko, että rayn heti ekaks päättäis hankkia hyviskreduja feikkaamalla lisävoittoehdon.

Käytännössä kaikki oikeat asiat. Mun mielestä Halima lähtee tossa jutussaan enemmän siitä lähtökohdasta, että "voiskohan toi olla pahismaista? tai edes voisko tohon sanoa jotain vaan ettei tarttis sanoa et rayn on hyvis". Tarkoitan siis että;

TLDR; Haliman viesti tohon liittyen kuulostaa enemmän pahisnäkökulmasta kirjoitetulta, koska en oikein tiedä miksi hyvikselle tulis mieleen tollanen ajatus ensimmäisenä (vaikka olisi vitsikin -- myös vitsit voi olla kirjoitettu hyvis-/pahisnäkökulmasta, se että "se oli vitsi vaan" ei poista sitä tosiasiaa että hyvikset ja pahikset saattavat kommentoida tiettyihin asioihin eri tavalla, vaikka vaan vitsilläkin).

--------------------

Slendy -- hyyyyvin sekavat tunteet tällä hetkellä... Zey "case" tuntuu aika running-like-a-headless-chicken hässäkältä, en ymmärrä siitä yhtään pointtia. Ei ehkä ole tarkoituskaan ymmärtää soul-read pointteja mutta silti. Näen tyhjiä syytöksiä jotka ei mun mielestä ole äänen arvoisia sitten millään. Toinen pointti jota en ymmärrä on se että miksi Slendie sanoo että mietti claimaavansa mutta koska mä sanoin että mulla on erikoisvoittoehto, ei sitten claimannutkaan? Mitä mun voittoehto siihen vaikuttaa? Siinähän ei ole mitään järkeä, että esim mulla olis voittoehto, että "voittaaksesi joukkueesi kanssa sinun täytyy löytää henkilö X yön aikana". Mitä järkeä, jos tää henkilö X vaikka tapetaan ekana yönä niin mä en voi enää voittaa, olipa kiva peli mulle?!?!?!?! Slendy on varmasti tarpeeksi fiksu tajuamaan että tollaset voittoehdot ei oo mitenkään todennäkösiä, joten iso epäilyksen sormi peruuttamiseen claimistaan tolla perusteella. Sanotaan vielä että Slendy voisi ehdottomasti valehdella mafiana omaavansa voittoehdon, joten "ajattelin tehä näin mut emmä sittekään" ei oo out-of-range mafiana.

Zey -- reagoinut aivan kaikkeen topassa tapahtuneeseen mielestäni erittäin hyvismäisesti. Veikkaan että olis saattanut jäätyä Slendyn syytöksiin jos olis pahis, ehkä, antaisin tälle ajatukselleni sellasen 70/30 tsäänssin :D

Pyramidi -- voisitko kertoa mulle viimeisimmän pelin jossa oot ollut pahis? Foorumilla ei ilmeisesti oo mitään tietokantaa peleistä, josta olis helppo ettiä. Kävin läpi pari peliä mutta luovutin sitten kun oli aika aikaavievää.

Keturin -- sun hahmokarttas:
1) hyviksen tulee käyttää yötoimintoja hahmoon X jotta kylä voi voittaa -- mitä jos hahmo X kuolee N1? järkevä wincondition?
2) pahis, hahmon X on kuoltava jotta pahikset voi voittaa -- sanotaa vaikka että 3 pahista. pahikset on 3v3 mutta ei voita kun hahmo X on elossa. pahikset voittaa kuitenkin kun vaikka pahis lynkataan niin ku ne ampuu jonkun yöllä ni se on taas n vs n (kato Zey "matikkaa"!! ^^) sit seuraavana päivänä 2v2, toista sama. pahikset saa aina ainakin tasapelin lynkkauksessa ja onko hyvä setuppi että voitto ratkaistaan mahdollisesti kolmen päivän randomizerilla? Ei.
3) pahis, "tähän voidaan soveltaa..." --- ks. ylempi

Tuossa aikalailla kaikki tältä erää, muista pelaajista ei hirveesti mainitsemisen arvoisia ajatuksia ole.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.05.2019 09:20:28

Niijoo se piti vielä sanoa että en ymmärrä yhtään miksi Slendy saa hyvät vibat Haliman avauksesta riippumatta siitä mitä Halima ikinä vastaakaan ja miksi ylipäätään saa "hyvät" vibat eikä vaan hyvät vibat.....
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Keturin » 16.05.2019 09:37:51

raynpelikoneet kirjoitti:
Keturin -- sun hahmokarttas:
1) hyviksen tulee käyttää yötoimintoja hahmoon X jotta kylä voi voittaa -- mitä jos hahmo X kuolee N1? järkevä wincondition?
2) pahis, hahmon X on kuoltava jotta pahikset voi voittaa -- sanotaa vaikka että 3 pahista. pahikset on 3v3 mutta ei voita kun hahmo X on elossa. pahikset voittaa kuitenkin kun vaikka pahis lynkataan niin ku ne ampuu jonkun yöllä ni se on taas n vs n (kato Zey "matikkaa"!! ^^) sit seuraavana päivänä 2v2, toista sama. pahikset saa aina ainakin tasapelin lynkkauksessa ja onko hyvä setuppi että voitto ratkaistaan mahdollisesti kolmen päivän randomizerilla? Ei.
3) pahis, "tähän voidaan soveltaa..." --- ks. ylempi

Tuossa aikalailla kaikki tältä erää, muista pelaajista ei hirveesti mainitsemisen arvoisia ajatuksia ole.


1) En mä ota kantaa siihen mitä ne voittoehdot on vaan, et mitä ne vois olla. Tää on vaan tajunnanvirtaa peliketjuun

2&3) Tää on täysn totta jos lynkkaaminen on ainut keino lahtaa jengii kylän puolesta. kts yllä.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.05.2019 09:48:30

Mä meinasinkin sitä, että jos vaikka sulla olis voittoehto että "sun pitää käyttää voimaas raynpelikoneisiin yön ainakin yhden yön aikana, että kaupunki voi voittaa pelin", ja sä failaat ja mä kuolen ekana yönä, niin mitä järkee koko pelissä on?

Jos ei ole järkee, niin miksi spekuloit edes tollasella?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.05.2019 09:51:19

Öh.. koitan selittää paremmin, nou sun listaamat hypoteettiset voittoehdot sisältää oletuksen, että jotain ei ole tapahtunut, mikä on jotain mitä PJ:n ei koskaan pitäis olettaa tehdessään setuppia (eli että jos jotain nyt tapahtuikin niin peli menee pilalle noiden takia).
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Zey » 16.05.2019 13:18:57

Rayn. Mistä ne sun sekavat tunteet Slendietä kohtaan tulee? Tai ainakin omaan silmään vaikuttaa siltä, että sulla on vain syitä epäillä Slendietä?

Mitä tulee vanhoihin peleihin niin täältä pääsee katsomaan listaa niistä, joskin uusin taitaa sieltä vielä puuttua. Pyra ei oo ollut pahis vielä K4:ssä, eli vanhaa pahispeliä ei löydy ainakaan Kylästä.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja justy » 16.05.2019 13:57:35

Keturin kirjoitti:nytku tää ~spekulointi~ on niin kova trendi niin onko kellään ajatusta siitä mitä ne ~flavor~-roolit on ja mitkä niiden erikoisvoimat on?


Ekaks tuli mieleen että jos pelissä on hahmoina Violet ja Zey, ovat nämä jotenkin linkittyneitä. Eli vaikkapa niin että Violet on pahis ja Zey onkin petturi (pahiksen puolella oleva kyläläinen), tai että nämä ovat eri puolilla pelaavia rakastavaisia (jotka voivat siis myös voittaa olemalla kaksi vikana hengissä olevaa pelaajaa.

Yllä mielestäni mahdollinen, eikä kylässä ennennäkömätön ylimääräinen (tai oikeastaan vaihtoehtoinen) voittoehto pahikselle. Toinen mahdollinen mieleeni tuleva pahiksen ylimääräinen voittoehto voisi olla vaikkapa "ole ainoa pelin loppuun selviävä pahis", mut tää on jo aika epätodennäköinen ja vaatisi varmaan jotain vahvaa flavor-tukea taakseen.

Noin muuten, raynilla on mielestäni fiksuja pointteja, kiinnostavaa kuulla mitä Halima vastaa. Haliman aloituksen röyhkeyteen, musta toi tyyli vaikuttaa yhdenmukaiselta viimepelien Halima-tyylin kanssa.


@Slendie, mitkä vibat sulla on nyt Zeystä?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja justy » 16.05.2019 14:00:00

Selvennys: rakastavaiset oli siis se mielestäni mahdollinen flavoriin sopiva vaihtoehtoinen voittoehto pahikselle.

Kylän rooliwikistä:

Spoiler:
Rakastavaiset hyvis + pahis

Rakastavaisista on myös olemassa variantti, joissa toinen rakastavaisista on hyvis ja toinen pahis. Tällöin takastavaiset tietävät toisensa, eivätkä saa äänestää toisiaan lynkkauksissa, mutta pahistiimi voi yötappaa hyvisrakastavaisen (jolloin pahisrakastavainen kuolee perässä heti) tai kylä lynkata kumman tahansa rakastavaisista (jolloin myös toinen rakastavainen kuolee).

Eri puolilla pelissä olevat rakastavaiset muodostavat poikkeuksen normaaleihin voittosääntöihin. Sen lisäksi että kumpikin voi voittaa oman puolensa mukana, rakastavaiset voivat myös voittaa yhdessä. Siinä tapauksessa, että he ovat kaksin viimeisinä hengissä pelissä, he unohtavat puoltensa eroavaisuudet ja voittavat yhdessä rakastavaisina. Tämä on tähän asti toteutunut Kylässä vain yhdessä pelissä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja justy » 16.05.2019 14:01:51

Tällä hetkellä ++Keturin. Hän, Pyramidi ja Marzzuu vaikuttavat postiensa perusteella eniten näennäisaktiivisilta. Ketu näistä sitten aktiivisin näennäisyydessään.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Zey » 16.05.2019 14:23:59

justy, uskotko, että rayn pahiksena tulisi vaihtoehtoisen voittoehtonsa kanssa esiin? Jos vaikkapa se voittoehto ois pahisrakastavaisen voittoehto.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 80 vierailijaa

cron