Anniversarypeli 2. Peli päättyi?
Lähetetty: 15.05.2019 21:56:51
PJ: Violet
VPJ/APJ: Niacin
Pelityyppi: Anniverasary - peli. Pelissä saattuu tapahtua kaikkea enemmän tai vähemmän odottamatonta.
Pelaajamäärä: Kaikki pääsevät mukaan
Äänestystapa: Uusi äänestystapa
Pelimode: Jita
Vuosi 2021
Zey piteli kädessään valokuvaa Mafian yhteistapaamiselta 2019 Tukholma-miitiltä, otettuna muutamia kuukausia ennen suurta skismaa. Zey ei voinut ymmärtää, miksi hän oli kaivanut kyseisen kuvan työpöytänsä laatikosta juuri tänään. Syvään huokaisten, ja aikaisempia vuosia miettien, siirtyi hän taas työntekoonsa. Hän oli taas saanut uuden nimilistan. Jokin siinä listassa vaikutti hieman tutulta, mutta Zey ei osannut sanoa mikä. Tokihan monet mielenterveyspotilaat palasivat pitkän prosessin jälkeen uuteen hoitoon, ja mielenterveyslaitoksen tietokantaohjelmoijana Zey kävi läpi päivittäin kaikki parantolan nimet. Tässä ei kuitenkaan tuntunut olevan kyse siitä. Kyseessä oli pikemminkin kuin...
Uusi sähköposti avautui Zeyn koneen ruudulle.
"Moi Zey :)"
Kylmä hiki nousi Zeyn otsalle. Eikai se voinut olla...?
Zeyn kännykkä alkoi soimaan. Violet. Parempi olla vastaamatta, ajateli Zey estämällä soiton. Työpäivä on muutenkin pitkä, eikä pelleily kuulunut työtoimenkuvaan.
"Luulitko pääseväsi minusta noin helpolla :>". kuului Violetin ääni Zeyn takaisesta kaiuttimesta. Zeytä hirvitti Violetin puhetyyli,josta hymiötkin välittyivät. Hän kasasi itsensä, ja pyrki vastaamaan kylmän viileästi takaisin.
"On sinulla otsaa näyttää naamaasi taas täällä", sanoi Zey ylpeänä siitä, kuinka rauhallisesti sai asiansa sanottua.
"Voi Zey, kyllä minä tiedän että ikävöit minua vieläkin. Satun tietämään, että tämänkin talon sosiaalitiloihin olet asettanut valokuvani :>".
"Se löytyy tikkataulusta!"
"Varmasti katselet sitä joka päivä :>"
"S-se ei ole totta!"
"Noh, tätä voidaankin kysyä sitten seuraavassa mafian kokouksessa. Skisman jälkeen on ollut niin kovin vaikeaa, ja juteltuani muiden kanssa, kokivat he tarvitsevansa hieman hoitoa. Siksi päätin lähettää kaikki Kranien luokse. Onneksi helpotit työtäni olemalla jo itse paikalla :>".
Tämä oli se, mitä Zey oli kaikkein eniten pelännyt. Tämän takia hän oli peitetehtävässä vahtimassa Kranieta, jottei Violet voisi olla häneen yhteydessä.
"Mulla olisi vielä yksi juttu Zey :>"
Mitä se olisi? Vielä viimeinen uhkaus? Koominen oman pahan juonen selityskohtaus? Oliko kaikki vain pahaa unta?
"Tahoma :>"
.........
Tervetuloa Tohtori Kranien odotushuoneesen!
Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Ääni lasketaan, jos pelinjohtaja tietää ketä äänellä tarkoitetaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.
Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan yönimi, eli kyseisen yön kohde, mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Lisäksi Kylässä on käytössä varanimisysteemi, johon pääsee tutustumaan varanimisysteemi -topicissa. Mikäli yönimeä ei ole käytettävissä kun vuorokausi on umpeutunut (aikaisemmin vain, jos pelinjohtaja on erikseen ilmoittanut kyseisen yön umpeutumisajan olevan lyhyempi), eivät erikoishahmot toimi lukuun ottamatta varanimisysteemi -topicissa mainittuja rooleja.
Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Pelissä on puhepakko joka pelipäivä. Jokaisen pelaajan tulee siis kirjoittaa peliketjuun vähintään kerran pelipäivän aikana. Mikäli pelaaja ei täytä puhepakkoa, hänet poistetaan sen päivän iltana ulos äänestetyn pelaajan mukana. Tällöin puhepakkoaan suorittamattomalle pelaajalle haetaan varapelaajaa. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään yhden kierroksen ajan.
Hahmot:
Pelin roolijakauma on salainen. Tiedätte, että pelissä ei ole kolmansia osapuolia.
Kaikilla ei ole pelissä nimettyjä rooleja, eli osa on vain taviksia. Tämä johtuu tasapainoituksellisista syistä.
Peli alkaa 15.5.!
Ilmoittautuneet:
Justy
Marzzuu
Halima
raynpelikoneet
Jinmuru
Zey
Pyramidi - Pahis, 1. yö
Horaaneko
Slendie - Hyvis, 1. yö
Cameron - Pahis, 1. päivä
Aelina
Keturin
Voittaminen:
Pahikset voittavat kun muodostavat enemmistön pelaajista.
Hyvikset voittavat kun kaikki pahikset on eliminoitu.
Pelissä saattaa olla voimia, jotka tuovat voittoehtoihin lisäehtoja.
VPJ/APJ: Niacin
Pelityyppi: Anniverasary - peli. Pelissä saattuu tapahtua kaikkea enemmän tai vähemmän odottamatonta.
Pelaajamäärä: Kaikki pääsevät mukaan
Äänestystapa: Uusi äänestystapa
Pelimode: Jita
Vuosi 2021
Zey piteli kädessään valokuvaa Mafian yhteistapaamiselta 2019 Tukholma-miitiltä, otettuna muutamia kuukausia ennen suurta skismaa. Zey ei voinut ymmärtää, miksi hän oli kaivanut kyseisen kuvan työpöytänsä laatikosta juuri tänään. Syvään huokaisten, ja aikaisempia vuosia miettien, siirtyi hän taas työntekoonsa. Hän oli taas saanut uuden nimilistan. Jokin siinä listassa vaikutti hieman tutulta, mutta Zey ei osannut sanoa mikä. Tokihan monet mielenterveyspotilaat palasivat pitkän prosessin jälkeen uuteen hoitoon, ja mielenterveyslaitoksen tietokantaohjelmoijana Zey kävi läpi päivittäin kaikki parantolan nimet. Tässä ei kuitenkaan tuntunut olevan kyse siitä. Kyseessä oli pikemminkin kuin...
Uusi sähköposti avautui Zeyn koneen ruudulle.
"Moi Zey :)"
Kylmä hiki nousi Zeyn otsalle. Eikai se voinut olla...?
Zeyn kännykkä alkoi soimaan. Violet. Parempi olla vastaamatta, ajateli Zey estämällä soiton. Työpäivä on muutenkin pitkä, eikä pelleily kuulunut työtoimenkuvaan.
"Luulitko pääseväsi minusta noin helpolla :>". kuului Violetin ääni Zeyn takaisesta kaiuttimesta. Zeytä hirvitti Violetin puhetyyli,josta hymiötkin välittyivät. Hän kasasi itsensä, ja pyrki vastaamaan kylmän viileästi takaisin.
"On sinulla otsaa näyttää naamaasi taas täällä", sanoi Zey ylpeänä siitä, kuinka rauhallisesti sai asiansa sanottua.
"Voi Zey, kyllä minä tiedän että ikävöit minua vieläkin. Satun tietämään, että tämänkin talon sosiaalitiloihin olet asettanut valokuvani :>".
"Se löytyy tikkataulusta!"
"Varmasti katselet sitä joka päivä :>"
"S-se ei ole totta!"
"Noh, tätä voidaankin kysyä sitten seuraavassa mafian kokouksessa. Skisman jälkeen on ollut niin kovin vaikeaa, ja juteltuani muiden kanssa, kokivat he tarvitsevansa hieman hoitoa. Siksi päätin lähettää kaikki Kranien luokse. Onneksi helpotit työtäni olemalla jo itse paikalla :>".
Tämä oli se, mitä Zey oli kaikkein eniten pelännyt. Tämän takia hän oli peitetehtävässä vahtimassa Kranieta, jottei Violet voisi olla häneen yhteydessä.
"Mulla olisi vielä yksi juttu Zey :>"
Mitä se olisi? Vielä viimeinen uhkaus? Koominen oman pahan juonen selityskohtaus? Oliko kaikki vain pahaa unta?
"Tahoma :>"
.........
Tervetuloa Tohtori Kranien odotushuoneesen!
Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Ääni lasketaan, jos pelinjohtaja tietää ketä äänellä tarkoitetaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.
Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan yönimi, eli kyseisen yön kohde, mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Lisäksi Kylässä on käytössä varanimisysteemi, johon pääsee tutustumaan varanimisysteemi -topicissa. Mikäli yönimeä ei ole käytettävissä kun vuorokausi on umpeutunut (aikaisemmin vain, jos pelinjohtaja on erikseen ilmoittanut kyseisen yön umpeutumisajan olevan lyhyempi), eivät erikoishahmot toimi lukuun ottamatta varanimisysteemi -topicissa mainittuja rooleja.
Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Pelissä on puhepakko joka pelipäivä. Jokaisen pelaajan tulee siis kirjoittaa peliketjuun vähintään kerran pelipäivän aikana. Mikäli pelaaja ei täytä puhepakkoa, hänet poistetaan sen päivän iltana ulos äänestetyn pelaajan mukana. Tällöin puhepakkoaan suorittamattomalle pelaajalle haetaan varapelaajaa. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään yhden kierroksen ajan.
Hahmot:
Pelin roolijakauma on salainen. Tiedätte, että pelissä ei ole kolmansia osapuolia.
Kaikilla ei ole pelissä nimettyjä rooleja, eli osa on vain taviksia. Tämä johtuu tasapainoituksellisista syistä.
Peli alkaa 15.5.!
Ilmoittautuneet:
Justy
Marzzuu
Halima
raynpelikoneet
Jinmuru
Zey
Pyramidi - Pahis, 1. yö
Horaaneko
Slendie - Hyvis, 1. yö
Cameron - Pahis, 1. päivä
Aelina
Keturin
Voittaminen:
Pahikset voittavat kun muodostavat enemmistön pelaajista.
Hyvikset voittavat kun kaikki pahikset on eliminoitu.
Pelissä saattaa olla voimia, jotka tuovat voittoehtoihin lisäehtoja.