Iloinen paripeli

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Meiz » 14.12.2018 17:37:20

Mairilta hyvää sisältöä peliin, antoi hyviskuvaa hänestä.

miina vaikuttanut toistaiseksi rennon omalta itseltään. Hieman naurattaa sääli paria kohti, vaikkei miinan roolista nyt kerrokaan :D Black Foxilta taas aikalailla tapahtumien kertaamista ja sitä kautta paljon sanoja, mutta vähän asiaa. Ei antanut mitään kuvaa roolista vaikka pitkä viesti olikin.

Ymmärrän flawlessin reaktiot aikaiseen ääneen kulttuurishokkina, mutta lieneeköhän tosiaan niin ettei Finin puolella tunneta aikaisia ääniä ja niiden tarkoitusperiä? Toistaiseksi keskittynyt vain reagoimaan Pyramidiin, missä jumittaminen ei herätä luottoa. Mitä mieltä olet muista pareista, materiaalia on?

Lauchuolta aika tiukka täsmäisku Pyramidia kohti, mielestäni ylireagoi aika vahvasti. Onkohan kyse reaktionhausta takaisin, vai ihan aidosta epäilystä? Yleisesti pidän pahismaisena tapaa jolla pelaajan kaikki toimet tuntuvat kääntyvän viittaamaan pahikseen, jolla pönkitetään omaa epäilyä tarpeettoman paljon. Ironista sikäli kun Lauchua itse tiedostaa kuinka pahiksella on suurempi paine löytää "hyvät" syyt epäilyyn, ja tuo viesti täsmää hyvin tähän ajatukseen.
Lauchuo kirjoitti:Jos äänestetään hiljaiset pois heti alussa, sillä ei edetä oikeasti mihinkään vaan pahimmassa tapauksessa tiputetaan vaan hyviksiä ja "tuhlataan" lynkkauksia. Jos joku hyvin hiljainen hyvispari mietityttää, se pitäisi lynkata päivää ennen lylo-tilannetta, jotta ei lähdettäisi turhaan hiljaisten lynkkaukseen - varsinkin tässä vaiheessa peliä, kun ei vielä ole oikeasti edes varmaa ketkä aikovat olla hiljaisia ja ketkä eivät. Mitä jos Horaaneko ja Jita paljastuvatkin aktiivisiksi pelaajiksi kaikesta huolimatta?

En ymmärrä moralisointia. Pyramidin ääni on tässä vaiheessa siirtynyt jo eteenpäin syystä joka ei liity mitenkään aktiivisuuteen.
Lauchuo kirjoitti:
Pyramidi kirjoitti:Oikeassa olette siinä, että tuo minun ajatus tuollaisesta pahistaktiikasta on aika loukkaava, mutta sellainen ajatus nyt vain kävi mielessä. Muuta epäilyttävää ei ole tullut, joten
--Horaaneko & Jitachi

Ja sit ääni pois heti kun saa vähän epäilyjä niskaan siitä, kun on antanut äänen. Ilman oikeastaan mitään syitä miksi.

Mielestäni Pyramidin siirto äänelle oli kuitenkin perusteltu. Vaikuttaako Pyramidin pelinavaus ja äänestystaktiikka tosiaan siltä, että hän olisi taipuvainen säikähtämään reaktioita annettuihin ääniin?

Niacin ollut toistaiseksi ihmeen vaisu, samoin tuore viesti ei tuonut peliin juurikaan lisää. Pahikselle otollinen taktiikka pysyä tuossa välissä neutraalina rauhoittelemassa tilannetta. Samoin kommentti Horachin aktiivisuudesta on jo pitkään vanhentunutta tietoa, sikäli kun Pyramidi ei mitenkään kampanjoi nyt hiljaisten (ja nimenomaan tämän parin) lynkkaamista.

Mair kirjoitti:Meiz, mikä ”tuplatehokas ennustaja”? Kertakäyttöinen se on, ja ei pelin parimekaniikka sitä sen tehokkaammaksi tee, siitä yhdestä parista me se tulos kuitenkin vaan saadaan :D

Käytin tarkoituksella yksinkertaistettua ja ylioptimista logiikkaa. Osumalla pahikseen tai hyvikseen saadaan 2 pelaajan rooli tietoon = Major profit (eli suomeksi "Suuri voitto"). Nyt kun pareilla on omat äänet niin tämähän on oikeasti kova juttu, pahikseen osumalla saadaan pahiksilta kaksi ääntä pois.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Niacin » 14.12.2018 17:59:18

miina kirjoitti: Ja toinen syy on se miks kysyin noita ihan yleisesti täällä on että en ihan vielä ymmärrä että miten yhteinen yksikkö me parina ollaan ja pitäiskö sitä olla enemmän samaa mieltä asioista.. vai miten.

Mää en ymmärrä miks hyvis miettis pitääkö parin kanssa olla samaa mieltä. :D On varmaan aika selvää että eriäviä mielipiteitä voi pariskuntien sisällä olla, joten tarkotatko siis että pitäiskö teidän sopia yhteinen kanta ja esittää olevanne samaa mieltä? Tuo kuulostaa semmoselta mitä pahisparit varmaan joutuu miettimään, en oikein nää mitä hyvis hyötyis moisesta. Tottakai ääniä voi hyviksetkin jotenkin koordinoida jos tuntuu että on ite tippumisuhan alla, mutta se nyt on vähän eri juttu. Tää pohdinta vähän kummastuttaa siksikin, kun tiiän että miina on ainakin kerran (vai useemminki?) pelannu vapaamuuraria/rakastavaista, joten luulis olevan vähän tutumpaa parin kanssa pelaaminen, vaikka nämä julkiparitukset hieman eroaakin siitä. Epäilyttävää!

Meiz on käynyt silloin tällöin heittämässä viestiä, mutta ei ole vielä sanonut oikein mitään varsinaisesti pelillistä. Muutakuin jeekakasta pari sanaa. Meiz on yleensä sellanen turbopelaaja että tällanen hissuttelu pistää silmään, mutta kertonee enemmän kiireistä kuin roolista koska Meiz on sekä turbohyvis että turbopahis.

jeekaka kirjoitti:[]uTykkään siitä että Meiz aloittaa huomioiden tekemisen pelaajista (pystyis kyllä varmaan tähän pahiksenakin ja etkai sä vaan yritä pussittaa mua :D) [/u]ja siitä että Pyramidi aloittaa äänestyksen, eli kokonaisuudessaan parille hyvispisteitä, sekä sitten hyvipointseja flawlessille kun lähtee etsimään pahiksia.

"Jeekaka mainittu, torilla tavataan!" ? :D Luulen että tykkäät siitä että sua pidetään hyvismäisenä (noh, kukapa ei), mutta ei Meiz minun mielestä oo oikein edes alottanu koko peliä vielä joten tuo on vähän outo kommentti. Oon samaa mieltä että Meiz pystys ehkä pahiksenakin sanomaan että jonkun aloituksesta on jäänyt hyvä fiilis. Ehkä.

Äh, luulin että ois nyt aikaa käydä useempi pelaaja läpi, mutta pakko mennäkin hoitaan muita juttuja vielä ennen iltaa. Jäi aivan kesken just ku olin pääsemässä alkuun. :( Ehkä sitten myöhemmin.
//Jahas, sieltä saapuikin Meiz tutummalla otteella. :>
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2018 18:55:38

Niacin kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:[]uTykkään siitä että Meiz aloittaa huomioiden tekemisen pelaajista (pystyis kyllä varmaan tähän pahiksenakin ja etkai sä vaan yritä pussittaa mua :D) [/u]ja siitä että Pyramidi aloittaa äänestyksen, eli kokonaisuudessaan parille hyvispisteitä, sekä sitten hyvipointseja flawlessille kun lähtee etsimään pahiksia.

"Jeekaka mainittu, torilla tavataan!" ? :D Luulen että tykkäät siitä että sua pidetään hyvismäisenä (noh, kukapa ei), mutta ei Meiz minun mielestä oo oikein edes alottanu koko peliä vielä joten tuo on vähän outo kommentti. Oon samaa mieltä että Meiz pystys ehkä pahiksenakin sanomaan että jonkun aloituksesta on jäänyt hyvä fiilis. Ehkä.


No siinäpä just, että koska pelissä ei oo vielä oikeastaan tapahtunut muuta kuin shippinimien ja kiireiden kommentointia, niin Meiz kumminkin tuo esiin jo ekoja fiiliksiä pelaajista. (Ja joo vaikka tuohon Odon kommenttiin tartuinkin, niin käsitin sen kumminkin sellaisena "X on saleen pahis koska X" kevyenä heittona vaan. Oon muuten pelannut kerran Odon kaa samassa pelissä ja lieköhän se siinäkin aloitti samalla tavalla :D). Ihan samalla tavallahan mä annoin tossa hyvisvibaa flawlessille pelkästään siitä että se kyseenalaistaa Pyramidin motiiveja (vaikka en ollu siitä samaa mieltä).

Mut joo en kiellä ettenkö olisi myös itsekeskeinen X) Ei se musta kuitenkaan pahista tee :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2018 19:01:19

Oli pakko tarkistaa, ja näköjään mun alitajunta Odosta oli oikeassa. Kas tässä koko pelin ensimmäinen viesti edellisessä mun ja Odon yhteisessä pelissä:

Odo kirjoitti:Morjes vaan kaikille, hauska päästä pelaamaan ja niin edelleen, mutta eiköhän hypätä näiden alkulöpinöiden ylitse. Tiedättehän te, ettei pelikoneisiin voi luottaa? Aina ne ottaa enemmän kuin antaa. raynpelikoneet on varmasti pahis.


Fun fact, raynpelikoneet oli pahis XD
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2018 19:07:15

Ja mua vähän häiritsee että Pyramidi sujuvasti ignoraa mun vastauksen sen syytöksiin, ja sen jälkeen ollaankin jo ihan salettiin pahiksia flawlessin ja Lauchuon kanssa. Mulla on vaikeuksia ylipäätään käsittää, että mikä järki muutenkaan mun ois tulla kehumaan pahiskaveriani hyvikseksi ihan päästäkeksityillä perusteilla? :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja flawless » 14.12.2018 19:11:35

Meiz kirjoitti:Ymmärrän flawlessin reaktiot aikaiseen ääneen kulttuurishokkina, mutta lieneeköhän tosiaan niin ettei Finin puolella tunneta aikaisia ääniä ja niiden tarkoitusperiä? Toistaiseksi keskittynyt vain reagoimaan Pyramidiin, missä jumittaminen ei herätä luottoa. Mitä mieltä olet muista pareista, materiaalia on?

Ei se ollut mikään kulttuurishokki vaan äänen perustelujen kyseenalaistaminen koska ne oli musta huonot?? Ja huomauttaisin, etten ole ainoa niitä kyseenalaistanut. Perustelut eivät olleet mielestäni hyvät, joten tartuin asiaan ja esitin mielipiteeni. En näe siinä mitään kovin erikoista mihin ei olisi juonareissa totuttu...

Omaan pelityyliini ei kuulu äänien antaminen kevein perustein pitkin päivää vaan tykkään antaa ääneni vasta kun sille on perusteluja ja voin seistä sen takana lopullisesti, mutta mun verkkainen ja rauhassa pohdiskeleva pelityyli ei liity mitenkään Finin tottumuksiin tai siihen etten ymmärtäisi erilaisia tarkoituksia äänien takana vaan mun omiin mieltymyksiini ääniin liittyen. (Tämä siis siihen liittyen, mitä vastasin Pyramidin kysymykseen äänen perusteluista, kun siitä ilmeisesti tämäkin kommentti juontaa juurensa.)

Olen lähinnä vaan reagoinut Pyramidiin koska se on aihe josta on ollut sanottavaa. Haluan yrittää olla aktiivinen ja luoda materiaalia peliin, joten puhun siitä mistä on puhuttavaa ja koska kommentoin lähinnä tauoilla suht pikaiseen niin tuppaan siksi tarttumaan ns. helppoihin juttuihin joista löytyy heti kommentoitavaa. Jos jotain vihaan niin epäaktiivisuutta juonareissa.

Materiaalia on vielä vähän ja mitään kokonaiskuvaa pelaajista ja heidän yhteyksistään en ole vielä saanut, sillä todella moni on vain herännyt ja peli on vielä niin alussa että vakaita epäilyksiä on vaikea antaa. En halua sortua siihen että heittäisin epäilyttäviksi niitä joista materiaalia on, koska se on ihan totta että yleensä pahiksia piileskelee hiljaisempienkin joukossa, ja kun aktiivisten joukko on pieni, luo se musta valheellisen ja hämäävän raamin ja rajauksen epäilyksille. Jos olisi pakko sanoa joku joka on vibatukseni herättänyt niin sanoisin Pyramidi, mutta en millään jaksaisi heittäytyä pelkkään vastaepäilyyn vaan haluaisin saada kerättyä materiaalia ja mielipiteitä päivän kuluessa muistakin. Koska Pyramidin tekojen takana voi olla myös reaktioita hakeva ja pelin edistämiseen pyrkivä hyvis. Toistaiseksi mielipiteeni muista on se, että en ole oikein saanut vielä selkeää kuvaa kenestäkään. jeekakasta on jäänyt miedon hyvismäinen kuva, ottaa kantaa asioihin ja kommentoi paljon, mikä on musta suht hyvismäistä sillä pahikselta tuollainen taktiikka altistaa aina lipsautuksille. Moni osaa kuitenkin pahiksenakin pelata taitavan aktiivista ja hyvismäistä peliä, joten en halua tuudittautua tähän liikaa. Mairista on myös jäänyt vähän hyvismäinen kuva lähinnä tuon pidemmän viestin vuoksi, teräviä huomioita ja paljon komppaamisen arvoisia juttuja. Black Foxista jäi vähän näennäisaktiivinen kuva tuosta pidemmästä viestistä, siinä lähinnä referoi tapahtumia ja lähes jokaisen kohdalla päätyi toteamaan neutraaliutta tai lisämatskun tarvetta, varsin kädenlämpöistä otetta muihin pelaajiin, mikä olisi pahikselle helppo taktiikka. Puhuttu paljon, mutta ei juurikaan sanottu mitään. Toisaalta näen tätä samaa myös omassa pelityylissäni ja ymmärrän ettei tässä vaiheessa peliä oikein sen kummempaa välttämättä irtoakaan. miinasta on jäänyt mieleen lähinnä se, että hän tuntuu puhuvan kaikkea muuta kuin pelaajista/epäilyksistä, esim. paripelin luonteesta, termeistä, ynnämuusta.

Niacin, mua kiinnostaa tuo sun aikaisemmin mainitsema pahismainen juttu jeekakasta jota et vielä selventänyt?

Jos jotain voi aina odottaa Odolta (hehe) niin se on se, että jossain vaiheessa se sanoo lauseen "x on varmasti pahis!!1" :D

Ps. Tiiän että Kylässä ei oo tapana boldata nickejä samalla lailla kuin Finissä ja jossain aiemmassa pelissä tätä tapaa ihmeteltiin, mutta musta se helpottaa tosi paljon pitkien viestien hahmottamista, joten kaavoihin kangistuneena aion tätä välillä tehdä.
Avatar
flawless
Kyläläinen
 
Viestit: 15
Liittynyt: 11.12.2018 10:42:54
Kotiyhteisö: FinFanFun

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Meiz » 14.12.2018 19:46:15

jeekaka kirjoitti:Ja mua vähän häiritsee että Pyramidi sujuvasti ignoraa mun vastauksen sen syytöksiin, ja sen jälkeen ollaankin jo ihan salettiin pahiksia flawlessin ja Lauchuon kanssa. Mulla on vaikeuksia ylipäätään käsittää, että mikä järki muutenkaan mun ois tulla kehumaan pahiskaveriani hyvikseksi ihan päästäkeksityillä perusteilla? :D

Sanottakoon etten itse ole samoilla linjoilla Pyramidin kanssa tässä, hyvän yleisfiiliksen lisäksi juuri mainitsemasi syy tuosta viestistä, en näe suurta motivaatiota pahikselle.
flawless kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Ymmärrän flawlessin reaktiot aikaiseen ääneen kulttuurishokkina, mutta lieneeköhän tosiaan niin ettei Finin puolella tunneta aikaisia ääniä ja niiden tarkoitusperiä? Toistaiseksi keskittynyt vain reagoimaan Pyramidiin, missä jumittaminen ei herätä luottoa. Mitä mieltä olet muista pareista, materiaalia on?

Ei se ollut mikään kulttuurishokki vaan äänen perustelujen kyseenalaistaminen koska ne oli musta huonot?? Ja huomauttaisin, etten ole ainoa niitä kyseenalaistanut. Perustelut eivät olleet mielestäni hyvät, joten tartuin asiaan ja esitin mielipiteeni. En näe siinä mitään kovin erikoista mihin ei olisi juonareissa totuttu...

Tuossa vaiheessa ei oikeastaan ollut edes mahdollisuutta mihinkään erikoisempiin perusteluihin. Pyramidi kuitenkin halusi saada pelin käyntiin kiirevoivottelujen sijaan, ja mielestäni tuo tavoite myös saavutettiin hyvin. Pointtina on yhtä paljon muiden reaktiot asiaan, kuin itse kohteenkin. Tässä on eri koulukuntia, ja vaikka en itsekään nykyisin näe niin suurta painetta lykkiä heti peliä hampaat irvessä eteenpäin, väitän että tuo avaus toi hyvää keskustelua peliin.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 14.12.2018 21:43:53

jeekaka kirjoitti:Ja mua vähän häiritsee että Pyramidi sujuvasti ignoraa mun vastauksen sen syytöksiin, ja sen jälkeen ollaankin jo ihan salettiin pahiksia flawlessin ja Lauchuon kanssa. Mulla on vaikeuksia ylipäätään käsittää, että mikä järki muutenkaan mun ois tulla kehumaan pahiskaveriani hyvikseksi ihan päästäkeksityillä perusteilla? :D


Toki se olisi aika riskialtista tulla noin näkyvästi puolustamaan pahiskaveria ja niin hepposeilla perusteella, mutta toisaalta tällaiset virheet voivat sattua kenelle tahansa. Ja pelissä tähän saakka olevan materiaalin perusteella ainoa asia, jolla sain jotain paria linkitettyä Lauchuo&flawlessiin. Toisaalta sinun viestien yleinen rento tunnelma puhuu pahikseutta vastaan, en muista sinun pahiksena koskaan tuollaisia viestejä pystyneen kirjoittamaan. Mutta en lähde liikaa perustamaan tähän asiaan, koska en todellakaan muista hyvin sinun vanhoja pahiepelejä.

Black Fox kirjoitti:Kummatkin ovat ilmoittaneet olevansa kiireinen. Odo heitti mielestäni hieman vitsillä pelin ensimmäisen epäilyn Jitaa ja Horaa kohtaan (en tiedä saitko Pyramidi tästä idean ensimmäiseen ääneen, vai oliko se oma ajatus?). Mikään ei tällä hetkellä pistä silmään, neutraali.


Mistä tällainen kuva, että Odo olisi epäillyt Horaaneko&Jitachia? Minusta Odon viestissä ei ollut mitään tällaiseen viittaavaa.

flawless kirjoitti:Omaan pelityyliini ei kuulu äänien antaminen kevein perustein pitkin päivää vaan tykkään antaa ääneni vasta kun sille on perusteluja ja voin seistä sen takana lopullisesti, mutta mun verkkainen ja rauhassa pohdiskeleva pelityyli ei liity mitenkään Finin tottumuksiin tai siihen etten ymmärtäisi erilaisia tarkoituksia äänien takana vaan mun omiin mieltymyksiini ääniin liittyen. (Tämä siis siihen liittyen, mitä vastasin Pyramidin kysymykseen äänen perusteluista, kun siitä ilmeisesti tämäkin kommentti juontaa juurensa.)


Toki ääneni ovat olleet kevein perustein, koska pelin alussa ei saa parempiakaan. Mutta itse katson, että jopa kevein perustein tulleisiin ääniin ihmiset reagoivat eri tavalla ja se vie peliä eteenpäin+tuo lisää tietoa heistä. Jos jäisi odottelemaan, että pelitopassa on materiaalia hyvin perusteltuihin ääniin, voisi pelin käynnistymisessä kestää pidempään ja se taas suosii pahiksia.
Avatar
Pyramidi
Kyläläinen
 
Viestit: 228
Liittynyt: 13.11.2014 11:14:22
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 2

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 15.12.2018 00:14:45

Joo-oh jospa sitä tännekki jotai ajatusvirtaa kirjottais. Saa nähä kyl mite nää kaks pelii händläytyy yht aikaa :---D Thank god toises pelis on yö, vähä enemmä aikaa vuorostaa tälle

Pelin alust ei mitää ihmeempää, kaikil on kiire :D Also vautsi, muistan sut Odo ihan avatarin puolest jostai vanhan kylän muinaisajoilt! Tulee jotenki tosi kiva fiilis ku törmää sellasii pelaajii joit ei oo nähny ikuisuuksii!

Jeekakast saan mäki näi alkuun hyvisviboi, tuntuu pelaavan tosi huolettomasti ja aiks samal taval ku yleensäkki hyviksenä. Pilkust ei viel mielipidettä ku ei oo ihmeempii puhellu

Meiz kirjoitti:Niin että pahistopiccia sulle ei ole ilmoitettu?

Nyt ko tost o jo hetki ku tän heitit miinalle nii haluuks avaa tätä? :D Mikä tän pointti oli, mitä tää ees meinaa. Reaktionhakuu?
Pyramidi kirjoitti:(off: Horaa, et muistaakseni kirjoittanut tuolla tavoin suomea ja englantia sekoittaen monta vuotta sitten peleissä. Inhoan, kun näen nenglanninkielisiä sanoja keskellä suomenkielistä tekstiä. Anteeksi, sitä se opiskelu humanistipuolella teettää.)

No sille mä en voi mitää :D Onnee sit loppupeliin mun viestei lukies, en aio muuttaa mun tyylii mihinkää kosk tykkään siit! Pus <3
Also haluun viel Pyramidi sanoo et ton mun kommentin jeekakalle piti ol enemmän hauska ku valitusviesti siit mite mul ei oo aikaa mut tuntuu et sul meni se vitsiosuus siit sillee, sataaviittäkymppii ohi :'D

Mmm tuntuu et flawlessilla hiertää Pyran äänessä lähinnä tottumattomuus kylän meininkiin, imo toi Pyramidin ääni ei ollu ollenkaa tavaton vaan aika perus settii mitä kyläläiset heittää ekana päivänä. Tol äänel oli jopa jonkinlainen peruste eik äänestetty jostai pilipalisyystä :D (lisäys koko topan luettuani: jaaha ei näköjää johtunukkaa sit kulttuurishokista)

Kenties flawless&Lauchuo ja Horaaneko & Jitachi ovat keskenään se pahispari, kun noin flawless tuli toppuuttelemaan minua. Mutta annan mennä vielä tällä.

Jos olisin pahis en kyl päästäis mun pahisparii vääntää puolustelui mul jostai puolvillasest epäilyst pelin tokal sivul :DD

Iha alkuu major vibat et flauchuo ja meizidi ei oo meidä pahisnelikko. Toi väittely flawlessin ja pyramidin välil voi tietty ol täyttä bluffii mut täs vaihees tuntuu iha mututuntumal aidolt

bussaaminen


Muistaaks kukaa miks tätä kutsuttiin ennen ku tää termi saapu kylään, ei mitää muistikuvaa :D Mul o joku hämärä muistikuva et sille oli sillo joskus joku oma terminsä, ois hauska muistaa

Jeekaka kirjoitti:Samaten mä ja esim Horaa ollaan aina silleen "lol XD KAWAIII mikäs tässä :D kunhan ollaan rentoja ja hyvismäisiä ;____;" :------D


u know me so well <3 Voe muna muistan ku legit käytin noit alaviivahymiöit (n___n) huHHUh voi niit aikoja

Mun on aik vaikee uskoo pyramidin olevan ”vakuuttunut” täs vaihees pelii pahisnelikosta. Tuntuu et tos on enemmän jotain reaktionhakuu takana. Yleensä tollaset tosi vahvat readit pistää mul hälyt soimaan kosk ei oo tavatonta et pahiksena hyvikset tietäessään tekee välil vahingossaki aik vahvoi readei mut imo uskosin et toi on enemmän pyramidin pelityyliin liittyvä juttu.
Mair kirjoitti:Horaa, onko sulla jotain huonoja kokemuksia siis hiljaisesta pahistaktiikasta, kun triggeröidyt (vahva sana) siitä? Tykkäätkö yleensä pelata enemmän hyvistä vai pahista? 

(sori muute vahvan sanan väärinkäytöst, mä oon se tyyppi jota tumblr vihaa)
Joo emmä oo mitenkää traumatisoitunu :D Iha yleisesti mä tykkään enemmän pahis- ja kolmannen osapuolen rooleist kosk niis on mulle enemmän haastetta. Et ihan jo senki takii mua ärsyttää, pelasin sit sil hetkel hyvist tai pahista tai mitä puolt vaa, jos mulle ehdotellaa tollasii halpoi pahistaktiikoit :D
Jos teidän pitäis nimetä yksi luotettavan oloinen tai epäilyttävä pari (vaikka ihan mutulla), niin kenet nimeäisitte? 
Ja miten aattelette, että tähän peliin vaikuttaa se, että tää on paripeli? Helpottaako se hyviksiä vai pahiksia teidän mielestä? 

Jee haluun vastaa kans! Luotettavalt tuntuu täl hetkel jeekavirhe ainaki, also tää sun viesti oli aiks hyvä mut en ehk yhen viestin perusteel lähe heittää hyvisviboi. Ei nyt iha villiks aleta
Epäilyttävä, lol haluisin sanoo et Pyramidi kosk :( mut oikeestaa Meizidin koko peli on tuntunu suht hyvält, kumpiki vie pelii eteenpäi. Ehk ainoo huomiota herättävä juttu oli, minkä joku jo nostiki esille, pyramidin nopee back offaus äänest meille ja epämääränen fiilis siit et oliks se ääni nyt loppuje lopuks meille tosissaa laitettu vai ei mut ei noikaa mua nyt suoranaisesti epäilytä. Mut joo ei mul pahemmi viel epäilyi oo täs vaihees

Mul o aikaa ku oon viimeks pelannu paripelii (tais mulki ol joku alottelijaparipeli) enkä kyl muist et se ois mitenkää radikaalisti vaikuttanu peliin. Tietty sil taval paripelit poikkee usei normipeleist et ku kaikil hyviksil on se yks varmistettu hyvis heti pelin alust, tulee enemmä puolustuspuheit toise puolest eik oo tavatont et vastaillaa parin puolest etc etc. En kuitenkaa nää et tää vaikuttais mitenkää helpottavasti/vaikeuttavasti mihkää puolee pelissä

Sitten vielä: Mä toivoisin, että voitaisi puhua suomea, kun kerran suomenkielisellä foorumilla pelataan tätä. Ihan jo periaatteesta. ^^’ Plus kun tässä on kiireistä muutenkin, niin mielellään sitä omaa ja perin aikaa en käyttäisi englannin ihmettelyyn, että hei, mihin nää kaikki on menossa bussilla ja mitä iilimatohoitoja jeekaka harrastaa :D

Ja mä vastaan tähänki et ei tuu omalt osalt onnistuu :'D Enhä mä mitää kokonaisii lauseit ala englanniks vääntää, jotai tyhmii lisäyksii sinne tänne lipsahtaa joskus tekstiin enk mä oikeest ees melkei voi niil mitää ku harvoin jaksan lukee mun viestei uusiks läpi. Etteks te hyvät ihmiset käytä somee herran vuonna 2018 vieraskielisten sanojen heittäminen oman kielen sekaan on ehk normaalein asia ikinä, oon hämmentyny :D
(Also voi pojat, ette tiiäkkää mite kivaa on kirjottaa vähä vasemmal kädel sivukaupal puhekielist tekstii ku oot vääntäny koko päivän opinnäytetyön kirjallist osuutta. Tuntuu melkei terapialt)

No huhhei ollaa tokal sivul ja black fox jo listaa :D (pls sano joku lempinimi mitä sust voi käyttää. Käyks tyylii vaa fox?)
Mm, paljon asiaaha tos listaukses ei itessää oo, suurin osa tekstist vaan kertaa mitä on tapahtunu. Toisaalt, me ollaa legit toisel sivul pelis jos suurin osa viesteist on koostunu siit, et porukal on kiire joten ehk mitää tän tajunnanräjäyttävämpää ei oo ootettavis. Silti mun mielest vähän hassua, että fox kävi koko pelin läpi ja teki listauksen mut silti monen kohdalla mainitsee, että pelaaja pitää vielä käydä läpi? Justhan sä kävit kaiken läpi mitä pelis on tapahtunu, mitä sulta ois voinu jäädä huomaamatta :D

miina kirjoitti:Aa, totta. Siis heti kun aloit kirjottaa niin tajusin! Tuli ehkä vähän hölmö olo. Eipä yllätä sinällään.

Mitä sä tarkotat tol ”heti kun aloit kirjottaa”, mist ihmeest sä olisit nähny ku jeekaka alko kirjottaa sen viestii :'D Vai tarkotiks ees sitä. Miina mitä

Niacinil muuten hyvä pointti miinasta, varsinki jos on tosiaan näin et miina on aiemmin pelannu rakastavaisii. Luulis että tollanen asia ois itsestäänselvyys kaikille et pareil voi ol eriävii mielipiteit, kun siit ei säännöissäkään oo mitää mainintaa

Pyramidi, Fox tarkotti varmaa tätä:

Odo kirjoitti:Mutta mutta, jottei tämä menisi ihan jaaritteluksi, niin Jitachi kumppaneineen on varmaan pahis, joka koettaa piilotella innostustaan. :(


Ei mul täs vaihees tän enempää. Päätin et yritän ottaa tän pelin nii rennosti ku mahdollist ku tos toises on jo iha tarpeeks pähkäiltävää, et älkää oottako mult nyt jatkos mitää lyhyit sekavii viestei ihmeellisempää :D Pelaaminen tääl pitkäst aikaa on kivaa ja haluun kans pitää sen sellasena. peace out
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 15.12.2018 00:50:09

Horaaneko kirjoitti:Mun on aik vaikee uskoo pyramidin olevan ”vakuuttunut” täs vaihees pelii pahisnelikosta. Tuntuu et tos on enemmän jotain reaktionhakuu takana. Yleensä tollaset tosi vahvat readit pistää mul hälyt soimaan kosk ei oo tavatonta et pahiksena hyvikset tietäessään tekee välil vahingossaki aik vahvoi readei mut imo uskosin et toi on enemmän pyramidin pelityyliin liittyvä juttu.


Se on tällä hetkellä minun varmin epäilys pahisnelikoksi. Tosin tällä hetkellä, kun on vaikeampi kuvitella jeekaka pahikseksi, se toinen puolisko puuttuu. Muta edelleen epäilen Lauchuo&flawlessin olevan toinen pahispari, toinen olisi tällä menolla hyvin noissa hiljaisissa Sen vuoksi tänä päivänä näkisin mieluiten Lauchuo&flawlessin roolin.

Horaaneko kirjoitti:Ehk ainoo huomiota herättävä juttu oli, minkä joku jo nostiki esille, pyramidin nopee back offaus äänest meille ja epämääränen fiilis siit et oliks se ääni nyt loppuje lopuks meille tosissaa laitettu vai ei mut ei noikaa mua nyt suoranaisesti epäilytä.


Back offaus Horaaneko&Jitachi äänestä, syy on yksinkertaisesti se, että tuohon mennessä olin jo nähnyt reaktiot tuohon ääneen ja sen vuoksi en kokenut tuon äänen enää olevan kaivattu ja päätin heittää sen uuteen suuntaan. Miksi pitää ääntä kohteessa, kun siitä ei ole enää mitään hyötyä? Vaihto jeekaka&pilkkuvirhe äänestä tas tuli sen vuoksi, koska Lauchuon viestin jälkeen koin Lauchuon&flawlessin pelin pahismaisimpana ja heistä tuli minun varmin pahisreadi. Joten minun mielestä ihan syistä olen ääneni aina vaihtanut.

Ja en tiedä, miten missasin tuon odon kommentin viestin lopusta vaikka mielestäni luin sen viestin.
Avatar
Pyramidi
Kyläläinen
 
Viestit: 228
Liittynyt: 13.11.2014 11:14:22
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 2

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Zey » 15.12.2018 02:09:16

Väliaikalaskenta!

Kuva

Äänet:
1 Meiz & Pyramidi (Lauchuo)
1 Lauchuo & flawless (Pyramidi)

Puhepakot:
Savu

Poissa:
justy 12.-19.12.
Jinmuru 14.-16.12.
Aelina 14.-19.12.

PJ, voisko selventää sääntöihin onko niin, että parin nimien välissä ei saa olla välilyöntejä? kun ovat kuitenkin välilyönteineen merkitty osallistujalistaan.

&-merkin kummallakin puolella saa olla tai saa olla olematta välilyönnit, kumpikin muoto käy. Tarkennus lisätty myös ensimmäiseen sääntöviestiin. :)

Ylväs päivä päättyy sunnuntaina 16.12. kello 21:00! n___n
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja flawless » 15.12.2018 09:12:59

Mä en nyt oikein tajua mitä vääntämistä tässä asiassa enää on. Äänen pointtina oli saada aikaan reaktioita, minä reagoin. Sitten multa kysyttiin, onko MINULLA parempaa perustetta äänelle, ja kun vastasin että ei ole eikä mulla ole sellaisia tässä vaiheessa peliä tapana antaa ja heitin takaisin provoa, niin on alettu vääntämään pelin alun äänistä yleisesti. Mä edelleen olen ihan kykeneväinen tajuamaan mikä tuollaisten äänien pointti on, mutta jos multa kysytään suoraan mun toimintapaa tuossa tilanteessa, niin vastaan tietysti omasta näkökannastani. Imo tässä asiassa pyöriminen on menettänyt jo sen punaisen langan eikä oikein enää kuljeta peliä eteenpäin.

Pyramidi kirjoitti:Ja pelissä tähän saakka olevan materiaalin perusteella ainoa asia, jolla sain jotain paria linkitettyä Lauchuo&flawlessiin.

Miksi sun piti saada joku pari linkittymään meihin? Jotta meistä olisi helpompi maalailla pahismaisia? Eikö kannattaisi etsiä niitä oikeita linkittymiä eikä sellaisia, jotka sun täytyy väkisin saada aikaan?

Kenties flawless&Lauchuo ja Horaaneko & Jitachi ovat keskenään se pahispari, kun noin flawless tuli toppuuttelemaan minua. Mutta annan mennä vielä tällä.

Jos olisin pahis en kyl päästäis mun pahisparii vääntää puolustelui mul jostai puolvillasest epäilyst pelin tokal sivul :DD

Tää olisi aika puhdasta idiotismia jos oltaisiin pahispari.

Muutenkin musta vaikuttaa että Pyramidi sun epäilys seisoo tosi hataralla pohjalla ja liittyy lähinnä siihen, että lähdin tökkimään sua takaisin. Halusin nähdä sun reaktion jos hyökkään takaisin, ja sun reaktio oli tarttua siihen rystyset valkoisena ja heittää meidät varmoiksi pahiksiksi. En oikeen osaa päättää onko toi hätäilevän pelityylin omaavan hyviksen vai mahdollisuuteen tarttuneen pahiksen touhuksi luontevampaa.

Englanninkieliset sanat tekstin seassa on ihan ok kunhan se ei mene niin pitkälle että kuulostaa Joni Hesselgreniltä ;D
Avatar
flawless
Kyläläinen
 
Viestit: 15
Liittynyt: 11.12.2018 10:42:54
Kotiyhteisö: FinFanFun

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.12.2018 10:08:56

flawless kirjoitti:Muutenkin musta vaikuttaa että Pyramidi sun epäilys seisoo tosi hataralla pohjalla ja liittyy lähinnä siihen, että lähdin tökkimään sua takaisin. Halusin nähdä sun reaktion jos hyökkään takaisin, ja sun reaktio oli tarttua siihen rystyset valkoisena ja heittää meidät varmoiksi pahiksiksi. En oikeen osaa päättää onko toi hätäilevän pelityylin omaavan hyviksen vai mahdollisuuteen tarttuneen pahiksen touhuksi luontevampaa.

Epäily pohjautuu isolta osin Lauchuon viestiin jonka itsekin näin melkoisena ylireagointina. Tämä puoli keskustelusta jäänyt nyt kesken, joten jatkoa odotellessa.

Sinulta kaipaan tämän hetkisen readin Niacinista. Jos haluat kommentoida myös Pyramidin parin tähän astista peliä niin en laita pahitteeksi.

Horaaneko kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Niin että pahistopiccia sulle ei ole ilmoitettu?

Nyt ko tost o jo hetki ku tän heitit miinalle nii haluuks avaa tätä? :D Mikä tän pointti oli, mitä tää ees meinaa. Reaktionhakuu?

Ensivälähdyksenä tuli että pahis varmaankin olisi saanut suoran linkin pahiskeskusteluun ja näin ollen pari olisi jo osittain löytynyt, lähteekö pahis miina bluffaamaan tällaista. Näin nerokkaalle tulkinnalle nopea stoppi ennenkuin riistäytyy käsistä. Miinalta tulee yleensä persoonallsiet reaktiot asiaan kuin asiaan, joten päätin kommentoida. Reaktio oli rento eikä herättänyt pahisfiilistä.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja miina » 15.12.2018 11:00:45

Äehhh. Puhelimella ei onnistu lainailu. Mutta horaalle tuosta "heti kun aloit kirjottaa.." :D :D :D en kestä itteäni. En siis ymmärrä itekkään. Tarkotin varmaan sitä että heti ku aloin lukemaan (kirjoitustasi) niin tajusin. Luin jeekakan viestiä vähän niinku se siinä samalla sitä kirjottais.. :D

Meillä taitaa olla vielä aika paljon ihan heräämättömiä pareja tai ainakin parin puolikkaita. Niitäkin mukaan odotellessa.

Niacinin huomio miun rakastavaispeleistä on hyvä. Oonhan mie vapaamuuraria ja rakastavaista pelannu mutta miusta siinä on aika iso ero kun nyt ei tarvii piilotella sitä pariaan mitenkään. Noissa on pitäny jopa suoranaisesti olla vähän erimieltä ettei liikaa linkity ja kohta tipu molemmat (rakastavaisissa).

Menen kysymään nyt yhden tyhmän kysymyksen black foxilta, jota kysyin jo täällä, mutta en ehkä saanut vastausta. Jos ei sekään oo nähny vastausta niin kysyn sitten täällä uusiks, ihan vaan valmiiks lauchuolle tiedoks ;D huomaa ystävällinen sarkasmi
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 15.12.2018 11:46:58

Mair kirjoitti:pilkkuvirhe, Aelina, Savu, Odo, Marzzuu ja miina:
Jos teidän pitäis nimetä yksi luotettavan oloinen tai epäilyttävä pari (vaikka ihan mutulla), niin kenet nimeäisitte?
Ja miten aattelette, että tähän peliin vaikuttaa se, että tää on paripeli? Helpottaako se hyviksiä vai pahiksia teidän mielestä?

Nopeasti ehdin käydä jotain pukahtamassa, mun mielestä Jitachi & Horaaneko kaksikon "ei oikein kiinnosta mutta pelaan" aloitus tuntuu minusta jopa siltä, että voisi olla suunniteltuakin? Toisaalta Jitalla on poissaolo, joten jätän vielä rauhaan.

Henkilökohtaisesti ajattelen, että uusille/epävärmoille pelaajille paripeli voi olla etu, koska kokeneempi pelipari saattaa pystyä tasapainottamaan tilannetta vaikka kokemattomampi vähän häsläisikin pelissä.
Yleisesti koen paripelin auttavan hyviksiä, koska jos pahikset sais päähänsä matkia esim suojelevaa paria, edellyttäen että sellainen olisi syystä tai toisesta pompannut esille, olisi helppo vain kysyä feikeiltä että ketä suojelitte ja toinen sanoisi Marsuliinia ja toinen Marzzuuta ja olisi aiemmin j ollut puhe että Marzzuu on suojeltu niin aika helppo heittää feikkaajat ulos pelistä. Sekava selitys, toivottavasti joku hoksasi mitä se Marsu taas taivastelee
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 15.12.2018 12:55:09

Pyramidi kirjoitti:Back offaus Horaaneko&Jitachi äänestä, syy on yksinkertaisesti se, että tuohon mennessä olin jo nähnyt reaktiot tuohon ääneen ja sen vuoksi en kokenut tuon äänen enää olevan kaivattu ja päätin heittää sen uuteen suuntaan. Miksi pitää ääntä kohteessa, kun siitä ei ole enää mitään hyötyä? Vaihto jeekaka&pilkkuvirhe äänestä tas tuli sen vuoksi, koska Lauchuon viestin jälkeen koin Lauchuon&flawlessin pelin pahismaisimpana ja heistä tuli minun varmin pahisreadi. Joten minun mielestä ihan syistä olen ääneni aina vaihtanut.


Jea tätähän sä selitit jo aiemmin ja äänenvaihto oli iha perusteltu. Mikä tos näytti imo pahalt sun kannalt oli se, miten poistit äänen heti ku olit siit saanu noottia ja täst tulee pakosti vähän fiilis et säikähdit tollast negatiivist huomioo heti pelin alkuun. Toisaalt, lähdit heti samas viestis jo toisen kaksikon perään joten en tiiä voisinks loppuje lopuks sanoo et oot pelaaja joka helposti säikähtää mistää :D

Mm ymmärrän tavallaa flawlessin turhautumisen, se on kusist ku oma pointti ei tuu toiselle läpi. Tho tää sit:
flawless kirjoitti:Miksi sun piti saada joku pari linkittymään meihin? Jotta meistä olisi helpompi maalailla pahismaisia? Eikö kannattaisi etsiä niitä oikeita linkittymiä eikä sellaisia, jotka sun täytyy väkisin saada aikaan?


Alkaa mun mielest ol jo vähän typerä syy epäillä toista. Jos pyramidi tosissaan uskoo teitä pahiksiks (minkä tos nyt varmistiki äsken ettei ääni ollu vaan reaktionhakuu) niin totta kai se alkaa ettii linkittymii, vaik vähän väkisin vääntäen. Eletää kuitenki ekan päivän puoltavälii, täs vaihees jos sul on vahva pahisviba niin se ettimäl ettiminen on ehk iha sallittuu. Tho en tajuu vielkää miten pyramidi on voinu saada noi vahvan pahisreadin näi aikases vaihees pelii :D

Imo syytökset täs meizidi vs. flauchuo keissis "huonost" äänest on vähän tökeröi kumpaankin suuntaan. Launchuo äänesti Meizidiä kosk Pyramidi äänesti hiljast parii hiljasuuden takii, koska Pyramidi käytti sanontaa "löytää parempaa perustetta" ja koska Pyra äänesti epäilemänsä pahiskaksikon sijaan jeekavirhettä. Pyramidi taas puolestaa äänesti flauchuota koska flauchuo vaikuttaa pelästyneeltä ja koska epäilee, että tuli kääntämään huomiota pois jeekakasta ja flawlessista "kärkkäästi ja hyökkäävästi". Okei Launchuol on useampi syy epäillä Pyramidii (tho toi "löytää perustetta" tippuu mun silmis samaan settiin ku toi flawlessilt lainaama kohta tos yläpuolel) mut mun mielest kummanki äänen takana on suunnillee samantasosii perusteit :D

miina kirjoitti:Äehhh. Puhelimella ei onnistu lainailu. Mutta horaalle tuosta "heti kun aloit kirjottaa.." :D :D :D en kestä itteäni. En siis ymmärrä itekkään. Tarkotin varmaan sitä että heti ku aloin lukemaan (kirjoitustasi) niin tajusin. Luin jeekakan viestiä vähän niinku se siinä samalla sitä kirjottais.. :D

voi miina :'''''D Ok tbh toi on kyl aivopieru mikä vois käydä mullekki. Kiitos selvennyksest!

miina selitti tota parihommaa iha järkevänolosesti mun silmään, eli ei siit sen enempää täs vaihees.

Marzzuu kirjoitti:mun mielestä Jitachi & Horaaneko kaksikon "ei oikein kiinnosta mutta pelaan" aloitus tuntuu minusta jopa siltä, että voisi olla suunniteltuakin? Toisaalta Jitalla on poissaolo, joten jätän vielä rauhaan.

Joo-o, Jita varmaa suunnitteli sen poissaolonki :DDD Oon marzu jo tähän väitteeseen vastannu, käy lukasee jos missasit
marzzuu kirjoitti:jos pahikset sais päähänsä matkia esim suojelevaa paria, edellyttäen että sellainen olisi syystä tai toisesta pompannut esille, olisi helppo vain kysyä feikeiltä että ketä suojelitte ja toinen sanoisi Marsuliinia ja toinen Marzzuuta ja olisi aiemmin j ollut puhe että Marzzuu on suojeltu niin aika helppo heittää feikkaajat ulos pelistä. Sekava selitys, toivottavasti joku hoksasi mitä se Marsu taas taivastelee

Siis käsitinks oikein, et feikkisuojelijat saatais kiinni niin että siit samast parivaljakost pelaajat sanois eri nimen? kai se nimi nyt ois etukätee sovittu pahischatissa :D
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Cameron » 15.12.2018 13:46:13

Huhh, viimeset työvuorot taputeltu eli nyt pitäis mullaki löytyä taas aikarakoja tälle pelille :) Vielä on vähän vaikeuksia hahmottaa pelaajat pareina, mutta eiköhän se tästä ala pelin edetessä luonnistuun.

jeekaka kirjoitti:Okei, multa freepass Jitalle ja Horaalle, sit jos ne alkaa tekemään jotain mooveja niin erittäin epäilyttävää XD

Mitä tää tarkotti jeekaka? :D

jeekaka kirjoitti:Etkä nyt koita syyttää mua taskuttamisesta kun just epäilin sua taskuttamisesta, koitat leechaa musta hyvismäisyyttä :D

tai tämä...

Komppaan niin Mairia tässä että voidaanko puhua suomea? :D Kestää hitokseen kauan lähteä onkimaan näitä sanoja jostain googlen kääntäjästä tai urbaanista sanakirjasta...
Horaaneko kirjoitti:(Also voi pojat, ette tiiäkkää mite kivaa on kirjottaa vähä vasemmal kädel sivukaupal puhekielist tekstii ku oot vääntäny koko päivän opinnäytetyön kirjallist osuutta. Tuntuu melkei terapialt)

Also voi pojat et on raskast lukee tota puhekilist tekstii ;__; :D Ja hei Black Fox tunnetaan yleisesti BF:nä täällä :D

flawless kirjoitti:Itse en ole pelannut aiemmin paripelissä, olisiko jollain joka on niin jotain hyödyllisiä vinkkejä tai kokemuksia tähän asiaan liittyen?

Tästä miinalle ja kaikille muillekin: Kannattaa jutella sen parin kanssa mahdollisimman paljon! Varsinkin kun peli etenee niin parilta voi saada tosi paljon hyviä näkökulmia ja huomioita, jotka monipuolistaa omaakin ajattelua :) Kun miina siis sanoi että miksi kysyisi BF:ltä mitä mieltä se on jostain pelaajasta niin kannattaa kysyä! Sen jälkeen kun ootte jutelleet kahdestaan asiasta, sen voi toki halutessaan vaikka kysyä julkisestikin topicissa.


Odolina
Kiireisiä molemmat, heräämisviestit tullut.
Odolta heräämisviesti jossa ilmoittaa Horaachin pahiksiksi :D

jurzzuu
Marsulta hyvä pointti että paripeli tosiaan on hyvää reeniä aloittelijoille kun voivat pohtia peliä kokeneemman pelaajan kanssa. Tuota suojelijapointtia en ihan ymmärtänyt. justylla poissaolo.

Savucin
Savu ei ole vielä herännyt. Nialta on tullut lähinnä ymmärrystä Pyramidin reaktiohaulle ja epäilee miinaa vähän ihmeperustein. Sitten vielä miettii että Meiziltä ei oo tullut turbomeizimäisiä viestejä. Siis nyt kun luin Nian viestit niin jää kieltämättä vähän taskulämmin olo! Siis semmosia haaleita kommentteja sinne tänne, mutta ei yhtään teräviä huomioita ja vähän erikoisesti perusteltuja mielipiteitä pelaajista. Epäilyttää.

Black miina
miina on aloittanut erittäin miinamaisesti :D vähän sekoilemalla. Eli ei kerro vielä mitään hänen roolistaan. En tosin tiedä oisko se yrittäny pahiksena vähän skarpata. :D Ja moni on kritisoinut tuota BF:n viestiä missä se kertaa mitä pelaajat on tehneet ja sitten vähän omia mielipiteitä. Ite taas ymmärrän täysin tuon tyylin, tykkään tehdä samanlaista listausta omissa peleissä riippumatta roolista. Se selkeyttää omia ajatuksia ja saa paremmin kokonaiskuvaa, vaikka ei ehkä niin paljon muille avaakaan niitä omia johtopäätöksiä. Niitä vaan sitte kirjotteleen rohkeesti auki kun semmosia alkaa muotoutua :) Kokonaiskuva tästä parista on tällä hetkellä lievästi hyvismäinen.

Horachi
Horaasta tuli jotenki hyvä vaikutelma nuiden kahden viimeisen viestin perusteella. Ainaki se rentous, josta jeekaka varotteli, paisto läpi :D Mutta siis myös hyviä huomioita ja tuoreita kommentteja pelaajista. Lievästi hyvistyttää.

Meizmidi
Pyramidilta mielenkiintoinen pelin alku, kun lähtee heti äänestämään Horaachia ulos motivaation puutteen vuoksi. Myöhemmässä viestissä perusteli ääntään ehkä vähän paremmin, mutta silti melko räväkkä aloitus. Sen jälkeen oli ilmeisesti tyytyväinen vastauksiin kun vaihtoi äänensä jeevirheelle. Ja sitten erittäin nopea päätelmä että Lauchless olisi pahispari ehkä Horaajichin kanssa kun molemmat ovat sanomassa että nopeaa äänestystä. Mutta etkö pyraa just tullut siihen tulokseen että Horaachi ei ollutkaan pahismainen? Miten tämä sopii siihen ajatuskuvioon? Ja sitten äänen saatuaan Pyra kääntää kelkkansa takaisin äänestämään Lauchlessia.
Meiziltä taas aika neutraali peliteknisyysaloitus. Tosin tuo miinalle heitetty kommentti pahischatista oli vähän outo :D mutta ilmeisesti se oli vaan vitsi. Tästä parista on kyllä tosi ristiriitainen olo! Tai siis tykkään siitä että peliä lähdetään viemään eteenpäin ja sitä jos jotain tämä pari on tehnyt. Mutta useampaa ajatuksenjuoksua en pysty seuraamaan, enkä oo kaikista mielipiteistä samaa mieltä :D Mutta en tiedä lähtisivätkö vedättämään pahiksina peliä heti aluksi näin lujaa. Ehkä eivät.

Halimuru
Halilta heräämisviesti. Jiniltä myös, ja viesti, jossa ihmettelee Pyramidia. Mikä Jin ihmetytti Pyrassa ja ihmetyttääkö edelleen?

jeevirhe
Tykkään että jeekaka on alottanut pelin aktiivisesti ja käynyt kommentoimassa asioita. Mutta nuita lauseen-parin viestejä on sen verran paljon, että kaipaisin jeekakalta seuraavaksi vähän koontia asioista; ketkä kaksi paria epäilyttävät sua tällä hetkellä eniten? pilkkuvirhe on herännyt peliin ja kertonut kiireistään.

Lauchless
Lauchuolta yksi aika kärkäs viesti, lähinnä puollustautumista Pyraa vastaan ja äänestääkin tätä. Lisäksi on halua heittää miina pahiskastiin kun kyselee topassa kysymyksiä eikä parilta. Mair kysyikin tästä jo hyvän kysymyksen. Flawless on pelannut aktiivisesti ja ymmärrän hänen ajatuksenjuoksuaan. On välillä yllättävän närkästynyt saamastaan huomiosta ja epäilyistä, mutta ymmärrän että se saattaa pidemmän päälle alkaa ärsyttää. Tällä hetkellä neutraali.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Niacin » 15.12.2018 13:47:44

Multa on turha oottaa semmosta kaiken kattavaa pelaajalistausta näin isosta porukasta. Poimin suurennuslasin alle pelaajia sieltä täältä sen mukaan mistä on fiilis, että saattais löytyä jotain kiinnostavaa. Ja pitää muuten tarkentaa, että vaikka sanoin etten oo erityisen kiireinen, niin käyn silti töissä ja on välillä muitakin menoja, että en oo pelkästään laiskuudesta ollu hiljainen. :D Ei oo siis mitään ruhtinaallista joululomaa tai muuta että vois erityisemmin panostaa joka päivä. P.S.Tykkään tuosta Flawslessin boldaus-tyylistä, kokeilen!

Olin jeekakaa lukiessa ihan siinä uskossa, että jeekaka ja Pyramidi on pari, kun jeekaka tuntui hienoisesti puolustelevan Pyramidia. Piti oikein kirjottaa itelle lunttilappu kun ei muista kuka pelaa kenenki kans. (Enhän oo ainut..?) Myös Meiz sai aika helpolla hyvispisteitä jeekakalta, joten jeekaka linkittyy Meizidiin jännittävästi. Jeekaka, sori tuo tori-heitto, en tarkottanu että se ois pahasta. :D Mietin vaan että annatko noin kevyitä hyviskrediittejä jostain kyseenalaisesta pahismaisesta syystä, vai siksi että sillä oli sulle spesiaali painoarvoa kun olit itse maininnan kohteena (mikä ei tosiaan ole mitenkään pahismaista). :,)

Mutta se mun aiempi jeekaka-epäily! Jaa-a. Muistaakseni se tuli tästä:
jeekaka kirjoitti:Siis yleisesti ottaen esim just mulla ja vaikka Horaalla on pelityyli, josta monet kommentoi että ei noin rennosti pelais pahiksena tms. Sitten taas Pyramidi on asiallesimpi (ja toisella tavalla kärkäs, kärkkäydestä on muakin joskus syytetty). Eli siis pointti yritti vähän niin kuin olla se, että pelkästään se että joku vaikuttaa joltain, ei vielä välttämättä kerro mistään, vaan pitäisi keskittyä siihen että mitä se tyyppi oikeasti tekee.
…mutta en mää enää oikein tiiä mikä tässä nyt sitte oli pahismaista, koska tuo on ihan hyvä pointti ja täyttä asiaa. :D Lähinnä tää näyttää vähän pahalta jos Pyramidi osottautuu pahikseksi, koska tää ois jotenkin semmonen… objektiivinen? tyyli puolustaa pahiskaveria. Mutta aika heikko homma koska vaikka Pyramidi ois pahis niin ei se tee tuota pointtia yhtään vähemmän todeksi. Että tuota… unohtakaa!

Flawlessista jäi ihan ok fiilis, järkevää asiaa. Lauchuon puolustusviesti oli myös ihan ymmärrettävä, joskin aika erikoista ettei ainoalla viestillään ota kantaa mihinkään muuhun kuin Pyramidin epäilyyn. Mut tähän:
Lauchuo kirjoitti:Niin, koska sinä olet vai löytänyt hyvän perusteen äänestää? Hyvisten ei tarvitse löytää perusteita äänestää, koska hyvisten ei tarvitse etsimällä etsiä syitä, miksi jotakuta voi äänestää, vaan ennemminkin tietyt asiat automaattisesti ikäänkuin huutavat "tässä on pahis!". Pahikset on niitä, joiden täytyy löytää hyvät perusteet äänestää hyvistä.
Ei mun hyvispeli ainakaan toimi ollenkaan noin. :D Jos en etsimällä etsi pahismaisia juttuja, niin yleensä kaikki vaikuttaa nopeesti luettuna hyvismäisiltä, enkä sais koskaan epäiltyä/äänestettyä ketään jos jäisin vaan ootteleen että joku mojova pahismaisuus tipahtais itsestään syliin. Ihan saan samallain tehdä työtä sen eteen, että luen viestejä moneen kertaan ja koitan kaivella niistä jotain mihin tarttua. Aika harvoin on tullut vastaan että pahis ois tehnyt jonkun räikeän virheen tai lipsautuksen mistä tulis suoraan tuollanen ”pahis!!1” -fiilis.

Pyramidi on jännä! Etsii pahiksia melkoisella draivilla, mutta en oikein allekirjoita useimpia johtopäätöksiä. Mut tää:
Pyramidi kirjoitti:Toki se olisi aika riskialtista tulla noin näkyvästi puolustamaan pahiskaveria ja niin hepposeilla perusteella, mutta toisaalta tällaiset virheet voivat sattua kenelle tahansa. Ja pelissä tähän saakka olevan materiaalin perusteella ainoa asia, jolla sain jotain paria linkitettyä Lauchuo&flawlessiin. 
Joku tätä jo kommentointin, mutta sanon silti itekin, että täh? :D Miksi sun pitäis väkisin saada ketään linkitettyä Lawlessiin? Ymmärtäisin tuon jos meillä olis jo varma tieto yhdestä pahisparista, mutta mitä järkeä on lähteä väkisin parittamaan tyyppejä joiden rooli on vasta arvailun varassa, (varsinkaan noin kuin itsekin sanoit, että et nyt parempaakaan linkkiä keksinyt, niin pakko käyttää tätä)? Sanoit joo että sulla on erittäin vahva pahisviba Lawlessistä, mutta en nää mistä voit sellasen vakuutteen saada kun luen samoja viestejä. Tää on tämmöstä mitä en käsitä ollenkaan, mutta en oikein tiiä miks pahiskaan sanois ääneen tekevänsä noin. Musta tuntuu että melkein joka pelissä se joka on eka päivänä eniten äänessä ja tekee rohkeimmin asioita, kerää eniten epäilyjä ja osottautuu sitten hyvikseksi. Siksi ei tee mieli äänestää Pyramidia nyt, vaikka en ihan ymmärrä kaikkea mitä tekee.

Horaaneko kirjoitti:Jos olisin pahis en kyl päästäis mun pahisparii vääntää puolustelui mul jostai puolvillasest epäilyst pelin tokal sivul :DD
Tiedoksi annettakoon, että lukasin läpi myös Horaanekon, mutta siitä ei herännyt oikein mitään kommentoitavaa, paitsi tohon ylempään: En jotenki usko että kaikki keskustelee etukäteen parinsa kanssa kaikesta mitä aikoo topaan kirjottaa, paha mennä estämään jos ei tiiä mitä toinen on tekemässä. :D

miina kirjoitti:Niacinin huomio miun rakastavaispeleistä on hyvä. Oonhan mie vapaamuuraria ja rakastavaista pelannu mutta miusta siinä on aika iso ero kun nyt ei tarvii piilotella sitä pariaan mitenkään. Noissa on pitäny jopa suoranaisesti olla vähän erimieltä ettei liikaa linkity ja kohta tipu molemmat (rakastavaisissa). 
miina, vaikka tää on erilainen setti kuin sun aiempi kokemus rakastavaisista, niin kai se on aika selvää ettei nyt tarvi sitä linkittymistä varoa. Miksi pitäis siltikään yrittää väkisin olla samaa mieltä? Näkisin asian niin että pahiksilla (jotka joutuu muutenkin feikkaamaan kaikki epäilyksensä) siitä voi olla hyötyä, että ajavat yhdessä jonkun hyviksen lynkkaamista, mutta jos hyvikset tekee samaa niin se menee vaan hankalaksi jos toinen joutuu teeskentelemään epäilevänsä jotain. Tästä syystä se että mietit moista antaa fiiliksen että mietit peliä nimenomaan pahisnäkökannasta tai esität muuten vaan näennäisestikysymyksiä joihin oikeesti tiiät jo vastauksen. Mutta aiempaan kysymyksees: kyllä, kaikki on rakastavaispareja, jotka saa itsenäisesti erikseen äänestää ketä paria vaan, mutta keräävät ääniä nippuna ja tipahtavat yhtä aikaa. En huomaa että oisit muusta jääny vaille vastausta. :)

Marzuu kirjoitti:Yleisesti koen paripelin auttavan hyviksiä, koska jos pahikset sais päähänsä matkia esim suojelevaa paria, edellyttäen että sellainen olisi syystä tai toisesta pompannut esille, olisi helppo vain kysyä feikeiltä että ketä suojelitte ja toinen sanoisi Marsuliinia ja toinen Marzzuuta ja olisi aiemmin j ollut puhe että Marzzuu on suojeltu niin aika helppo heittää feikkaajat ulos pelistä. Sekava selitys, toivottavasti joku hoksasi mitä se Marsu taas taivastelee
Sori Marsu, mutta mulle ei auennut tuo taivastelu ollenkaan… :D

Jaahas, kylläpä siinä aamupäivä vierähti. Nyt muihin puuhiin.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Black Fox » 15.12.2018 13:51:56

Pyramidi kirjoitti:
Black Fox kirjoitti:Kummatkin ovat ilmoittaneet olevansa kiireinen. Odo heitti mielestäni hieman vitsillä pelin ensimmäisen epäilyn Jitaa ja Horaa kohtaan (en tiedä saitko Pyramidi tästä idean ensimmäiseen ääneen, vai oliko se oma ajatus?). Mikään ei tällä hetkellä pistä silmään, neutraali.

Mistä tällainen kuva, että Odo olisi epäillyt Horaaneko&Jitachia? Minusta Odon viestissä ei ollut mitään tällaiseen viittaavaa.

Tällä juurikin tarkoitin tuota Horaneekon lainaamaa kohtaa. Ehkä epäily on turhan vahva sana, heitto voisi olla parempi.

Horaaneko kirjoitti:No huhhei ollaa tokal sivul ja black fox jo listaa :D (pls sano joku lempinimi mitä sust voi käyttää. Käyks tyylii vaa fox?)
Mm, paljon asiaaha tos listaukses ei itessää oo, suurin osa tekstist vaan kertaa mitä on tapahtunu. Toisaalt, me ollaa legit toisel sivul pelis jos suurin osa viesteist on koostunu siit, et porukal on kiire joten ehk mitää tän tajunnanräjäyttävämpää ei oo ootettavis. Silti mun mielest vähän hassua, että fox kävi koko pelin läpi ja teki listauksen mut silti monen kohdalla mainitsee, että pelaaja pitää vielä käydä läpi? Justhan sä kävit kaiken läpi mitä pelis on tapahtunu, mitä sulta ois voinu jäädä huomaamatta :D

Fox on ihan hyvä, jotkut käyttää myös BF :) Ehkä tässä vähän voisin avata tuon viestin järjestystä, sillä se on kirjoitettu tapani mukaan kooten. Eli ensin kirjoitin itselleni sen mitä oli tapahtunut (ajatusviivatyyppisesti) ja sitten kirjoitin sen puhtaaksi. Lopulta jäin miettimään mitä ajatuksia pelaajista tuli, mutta tässä en päässyt siis loppuun asti kun aika loppui ja viestit olisivat vaatineet vielä paremman paneutumisen niiltä, jotka enemmän ovat peliin kirjoitelleet. Eli mun näkökulmasta viesti ja se prosessi on kesken. Mulle on todella aikaa vievää (ja vaikeaa jos aikaa ei ole) muodostaa näissä peleissä mielipiteitä toisista pelaajista ja osittain sen takia useammankin kerran hyviksenä tipahtanut.

Flawless & Lauchuo
flawlessin turhautuminen Pyramidin viesteihin tuntuu jotenkin aidolta. Turhautuisin varmaan itsekin tuossa tilanteessa, jos siitä että haluaa äänestää myöhemmin epäilyttävää paria käännetään siihen ettei hän halua että pahiksia etsitään. Tuo sanojen vääntely Pyramidin kohdalla jää mietityttämään. Ehkä näen asiat eri tavalla, mutta itse en nähnyt flawlessin sanovan, ettei haluaisi etsiä pahiksia. Tässä vielä kyseinen tilanne:

flawless kirjoitti:
Pyramidi kirjoitti:
flawless kirjoitti:Eipä kai motivaation puute kenestäkään kuitenkaan pahista tee, joten aika erikoinen peruste Pyramidilla jo äänellä hutkia.


Oletko löytänyt sitten jotain parempaa perustetta äänestää? Jos olet, niin kerro toki muillekin.

Mieluummin annan pelin edetä että voi jotain perusteita sitten ylipäätään ollakin, mulla ei ole tarvetta antaa ääntä vielä alle vuorokausi ekan päivän alusta kun lähes kaikki materiaali on heräämisviestejä. En sitten tiedä, mikä tuli sun takapuolen alla on, että ääniä pitäisi näin pikaisesti antaa ja perustella?

Pyramidi kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:...sekä sitten hyvipointseja flawlessille kun lähtee etsimään pahiksia.

Ai Flawless lähti etsimään pahiksia? Minusta hänen viestinsä oli pikemmin kehoitus olla etsimättä niitä vielä.


Lauchuon viesti herätti myös hämmennystä:

Lauchuo kirjoitti:Jos äänestetään hiljaiset pois heti alussa, sillä ei edetä oikeasti mihinkään vaan pahimmassa tapauksessa tiputetaan vaan hyviksiä ja "tuhlataan" lynkkauksia. Jos joku hyvin hiljainen hyvispari mietityttää, se pitäisi lynkata päivää ennen lylo-tilannetta, jotta ei lähdettäisi turhaan hiljaisten lynkkaukseen - varsinkin tässä vaiheessa peliä, kun ei vielä ole oikeasti edes varmaa ketkä aikovat olla hiljaisia ja ketkä eivät. Mitä jos Horaaneko ja Jita paljastuvatkin aktiivisiksi pelaajiksi kaikesta huolimatta?

Miksi haluat lynkata hiljaisen hyvisparin? Jos tiedät heidät hyviksiksi, ei ole mitään syytä lynkata heitä, ellet sitten ole pahis.

Kumpikin pareista tarttuu Pyramidin käyttämiin sanavalintoihin. Tuntuu, että tämä pari on ainakin lukenut viestejä huolella analysoiden sanamuotoja. Vähän on ristiriitaista, sillä flawlessin turhautuminen (katso ylempää) on mun mielestä aito reaktio, mutta tää sanavalintojen ”kyttääminen” ihmetyttää. Toki itselläni silmään pisti Lauchuon puhe hiljaisesta hyvisparista, joten ehkä mäkin tähän ”kyttäämiseen” syyllistyn. Tässä kohdat mistä puhun:

Lauchuo kirjoitti:
Pyramidi kirjoitti:
flawless kirjoitti:Eipä kai motivaation puute kenestäkään kuitenkaan pahista tee, joten aika erikoinen peruste Pyramidilla jo äänellä hutkia.

Oletko löytänyt sitten jotain parempaa perustetta äänestää? Jos olet, niin kerro toki muillekin.

Niin, koska sinä olet vai löytänyt hyvän perusteen äänestää? Hyvisten ei tarvitse löytää perusteita äänestää, koska hyvisten ei tarvitse etsimällä etsiä syitä, miksi jotakuta voi äänestää, vaan ennemminkin tietyt asiat automaattisesti ikäänkuin huutavat "tässä on pahis!". Pahikset on niitä, joiden täytyy löytää hyvät perusteet äänestää hyvistä.


flawless kirjoitti:
Pyramidi kirjoitti:Ja pelissä tähän saakka olevan materiaalin perusteella ainoa asia, jolla sain jotain paria linkitettyä Lauchuo&flawlessiin.

Miksi sun piti saada joku pari linkittymään meihin? Jotta meistä olisi helpompi maalailla pahismaisia? Eikö kannattaisi etsiä niitä oikeita linkittymiä eikä sellaisia, jotka sun täytyy väkisin saada aikaan?

Miten te itse näette sen, että kumpikin tarttuu yksittäisiin sanavalintoihin? Onko se monen lukukerran tulos vai hyppäävätkö ne heti silmiin? Itse haluaisin tähän jonkinlaisen näkemyksen, kun en tuollaisiin asioihin osaa useinkaan kiinnittää huomiota kuin vasta monen lukukerran jälkeen (hyvässä lykyssä).

Plus sit Pyramidille vielä uudestaan tämä kun en aiemmin saanut vastausta:

Black Fox kirjoitti:
Pyramidi kirjoitti:
Mair kirjoitti:Pyramidi nyt sanotkin, että se ääni Horaalle&Jitalle oli sittenkin reaktionhakua. Mikset tätä maininnut aiemmin vaan päinvastoin puhuit hiljaisten saamisesta ulos?

Tuo oli pelkästään spekulaatiota Horaanekon ja Jitachin tulevasta epäaktiivisuudesta. Enhän minä noilla perusteilla enää halunnut pudottaa ketään, varsinkin kun sain jeekakasta mielestäni vahvemman readin. Olen sitä mieltä, että jos potentiaalisempia pahisehdokkaita ei ole alussa, niin sitten karsisin hiljaisten joukkoa. Tuolla äänellä ja myöhemmällä viestillä sain ulos tyydyttävät reaktiot molemmilta, jotka antoivat enemmän hyvisvaikutelmaa. Siispä ääni oli tarkoituksensa palvellut ja tuottanut reaktion ja saatoin siis siirtyä eteenpäin, varsinkin kun havaitsin jeekakan viestistä mielessäni olleen virheen.

Mikä virhe oli mielessäsi?


Nyt on pakko pitää taukoa tässä läpiluvussa ja miettimisessä, muuten räjähtää pää.

//Horaaneko, Cameron & Niacin
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Cameron » 15.12.2018 14:08:08

BF: Miksi aito turhautuminen n hyvismäistä? Eikö pahis voi aidosti turhautua että häntä epäillään omasta mielestä huonoin perustein?
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 15.12.2018 14:10:31

Cameron kirjoitti:Huhh, viimeset työvuorot taputeltu eli nyt pitäis mullaki löytyä taas aikarakoja tälle pelille :) Vielä on vähän vaikeuksia hahmottaa pelaajat pareina, mutta eiköhän se tästä ala pelin edetessä luonnistuun.

jeekaka kirjoitti:Okei, multa freepass Jitalle ja Horaalle, sit jos ne alkaa tekemään jotain mooveja niin erittäin epäilyttävää XD

Mitä tää tarkotti jeekaka? :D


Epäilin että Jita ei ois pahiksena kertonut motivaatiopuutoksestaan, vaan hyödyttänyt sen siihen että pahistoverit bussaa niitä ankarasti eka päivästä, mutta että riippuu siitä kuika innokas pari on ----> pari tulee kertomaan että innostus on pyöree nolla -----> noniin nyt ne ois pahiksena käyttänyt tän kuten edellä mainittu -----> on hyviksii -----> jos joku alkaa kohta bussaamaan niitä niin ei ookaan :D Mutta siis toi nyt oli oikeasti aika kieli poskessa -juttu. Tosin Horaa tuli tossa pitkässä viestissään sanomaan aika monta asiaa, joita oon itekin miettinyt, joten vahvistaa tästä parista saamaani hyvisvibaa.

Cameron kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Etkä nyt koita syyttää mua taskuttamisesta kun just epäilin sua taskuttamisesta, koitat leechaa musta hyvismäisyyttä :D

tai tämä...


Meiz antoi mulle hyvisvibaa -----> annoin Meizille hyvisvibaa mut heitin että ei kai se vaan taskuta mua -----> sitten Meiz tossa taskutusselityksessään vastaa että "niin kuin jeekaka tekee nyt" tms (ilmeisesti koska annoin Meizille sitä hyvisvibaa aiemmin?) ----> jos Meiz ois pahis, se ois voinu ottaa tollaisen vainoharhainen hyvis -moodin matkimalla mua, koska olis tiennyt mut hyvikseksi. Taas vähän tollanen puoliläppä :D Sori oon savolainen, kun kirjoitan jotain vastuu siirtyy lukijalle!

Cameron kirjoitti:Tykkään että jeekaka on alottanut pelin aktiivisesti ja käynyt kommentoimassa asioita. Mutta nuita lauseen-parin viestejä on sen verran paljon, että kaipaisin jeekakalta seuraavaksi vähän koontia asioista; ketkä kaksi paria epäilyttävät sua tällä hetkellä eniten?


Hahahaha ei onnistu. Totuus että mua "epäilyttää" eniten Meizidi ja flauchuo, just kun mietin tota Pyramidin tarvetta löytää niitä epäilyttäviä kaksikoita, ja Lauchuo tuntuu olevan aika hyökkäys on paras puolustus -asemissa. Silti en oikeesti usko, et kumpikaan näistä kaksikoista on pahiksia, koska helpolla hyviksistä syntyy just näitä "taistelupareja" eka päivänä varsinkin. Mieluummin äänestäisin jotain vaisumpaa kaksikkoa, mutta en oo katsonut peliä silleen kokonaisuutena että todellakaan tietäisin kuka se vois olla.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 15.12.2018 14:27:59

Pakko puuttuu viel kerran tähän offtopiciin kosk ottaa päähän :DDD

Cameron kirjoitti:Komppaan niin Mairia tässä että voidaanko puhua suomea? :D Kestää hitokseen kauan lähteä onkimaan näitä sanoja jostain googlen kääntäjästä tai urbaanista sanakirjasta...

Siis täl samal periaatteel meidän pitäis bännää tyylii vaikeet sivistys- eli vierassanatkin, kosk ne on johdettu suoraa englanninkielest ja voi ol iha yht vaikeit porukalle ymmärtää jos ei englanninkieli oo hallussa. Esim mä en sais jatkos käyttää vaik sanaa ekspressiivinen tai abstrakti :D (also meidän pitää kans bännää sana "offtopic" keskusteluist. Aletaan jatkos käyttää "pelin ulkopuolinen keskustelunaihe"!) Ei voi ol nii iso vaiva laittaa uus välilehti auki ja kattoo mitä joku sana tarkottaa.

Also voi pojat et on raskast lukee tota puhekilist tekstii

Mulle puolestaa on raskast lukee tosi kirjakielist tekstii et :DD ihmisil on preferenssei ja mieltymyksii. Oonks mä pyytäny vaik pyramidilt et sen pitäis muuttaa sen puhetyylii? en oo kosk se on mun mielest loukkaavaa ja tylsää ja kaikkien pitäis saada pelaa just niinku ne haluu. Tää on jeesus kristus juonittelupeli pienel foorumil ei oo nii vakavaa

Foxin (Ei mä en haluu käyttää bf:ää :DDD) uus viesti on jo paljon tota edellist parempi, hyvin avasit sun mielipiteit tos!

Mä tavallaan ymmärrän mist Pyramidi on saanu repästyy ton et flawless kehottaa porukkaa oleen ettimättä pahiksii. Siis tää:

flawless kirjoitti:Mieluummin annan pelin edetä että voi jotain perusteita sitten ylipäätään ollakin, mulla ei ole tarvetta antaa ääntä vielä alle vuorokausi ekan päivän alusta


Tän vois tulkita kehotuksena et älkää nyt herran jestas viel äänestäkö (=ettikö pahiksia), mut on kyl totta et toi oli Pyralt aik pirun kaukaa haettuu ihan jo siit lähtökohdast et ei äänestäminen tarkota aina suoranaisesti pahisten ettimistä, herätysäänet on esim tällane äänestämisen sivujuonne joka ei varsinaisesti oo "pahisten ettimistä"

//Cameron ja jeekaka väliin
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja flawless » 15.12.2018 14:30:55

miina jatkaa kovin samalla linjalla, lähinnä vastauksia ja sitten yleisluontoisia asioita. Tähän mennessä varmaan edes jostakin on jonkunlaista mielipidettä, kuulisin mielelläni sulta jotain pelaajiin liittyvää kannanottoa. Kun mietin tuossa aiemmin päälimmäisinä mieleen jääneitä juttuja niin miellän sut suht aktiiviseksi, mutta et sitten kuitenkaan oo sanonut viboja kenestäkään tai ottanut kantaa muihin asioihin kuin hyvin kevyisiin aiheisiin jotka ei liity pelaajiin tai epäilyksiin. Ymmärrän että pelin alussa etenkin tulee puhuttua peliteknisyyksistä, mutta jos sisältö on vaan sitä niin tulee semmonen fiilis että pyrit pysymään aktiivisena kuitenkaan jakamatta mitään sellaisia juttuja joista voisi rakentaa kuvaa susta tai joissa voisit antaa itsestäsi ilmi jotain.

Meiz kirjoitti:Sinulta kaipaan tämän hetkisen readin Niacinista. Jos haluat kommentoida myös Pyramidin parin tähän astista peliä niin en laita pahitteeksi.

Mä vastaan näihin myöhemmin, potkaise jos unohdan! Mulla on tänään kiiruspäivä niin palaan huomenna asiaan pelaajamietintöjen kanssa, niin ehdin toivottavasti vähän miettiä kaikkia. Vastailen nyt vaan nopsaan pariin juttuun.

Black Fox kirjoitti:Miten te itse näette sen, että kumpikin tarttuu yksittäisiin sanavalintoihin? Onko se monen lukukerran tulos vai hyppäävätkö ne heti silmiin? Itse haluaisin tähän jonkinlaisen näkemyksen, kun en tuollaisiin asioihin osaa useinkaan kiinnittää huomiota kuin vasta monen lukukerran jälkeen (hyvässä lykyssä).

Mulla ainakin hyppää tällaiset helposti silmiin heti. Mä ymmärrän että jotkut kokee yksittäisiin sanoihin tarttumisen saivarteluna, mutta mä koen että tuollaiset voi helpostikin olla sitä että lipsahtaa jokin diipimpi tarkoitus sinne sanavalintaan. Jos pahis ei mieti tarkkaan miten sanansa muotoilee, voi sinne vahingossa päästä yllättävänkin kertovia lipsahduksia joukkoon. Yksittäisiin sanoihin tarttuminen on vähän tikkujuttuja, eikä niille voi kauheesti painoarvoa antaa ellei ne toistu, mutta on siinä pointtikin :D

Marzzuu kirjoitti:Yleisesti koen paripelin auttavan hyviksiä, koska jos pahikset sais päähänsä matkia esim suojelevaa paria, edellyttäen että sellainen olisi syystä tai toisesta pompannut esille, olisi helppo vain kysyä feikeiltä että ketä suojelitte ja toinen sanoisi Marsuliinia ja toinen Marzzuuta ja olisi aiemmin j ollut puhe että Marzzuu on suojeltu niin aika helppo heittää feikkaajat ulos pelistä. Sekava selitys, toivottavasti joku hoksasi mitä se Marsu taas taivastelee

Mäkään en kyllä yhtään tajunnut tätä kuviota :D

Mutjoo palaan astialle paremmalla ajalla, nyt jäi vähän vilkaisuluontoiseksi uusien viestien lukeminen mun osalta.
Avatar
flawless
Kyläläinen
 
Viestit: 15
Liittynyt: 11.12.2018 10:42:54
Kotiyhteisö: FinFanFun

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 15.12.2018 19:30:45

Black Fox, virhe oli mielestäni se, että jeekaka sanoi flawlessin pyrkineen etsiään pahiksia viestissään, kun taas itse tulkitsin flawlessin viestin ihan toisella tavalla. Tässä on se kyseinen viesti:

flawless kirjoitti:Mieluummin annan pelin edetä että voi jotain perusteita sitten ylipäätään ollakin, mulla ei ole tarvetta antaa ääntä vielä alle vuorokausi ekan päivän alusta kun lähes kaikki materiaali on heräämisviestejä. En sitten tiedä, mikä tuli sun takapuolen alla on, että ääniä pitäisi näin pikaisesti antaa ja perustella?


Jonka jeekaka tulkitsi näin:
jeekaka kirjoitti:sitten hyvipointseja flawlessille kun lähtee etsimään pahiksia.


Mutta olisikohan tämä asia vuorostaan käsitelty.

jeekaka, tuo tulkintaero tuosta viestistä on mahdollinen. Tarkoitan nyt sitä, että halusiko flawless estellä vai edistää pahisten etsintää. Mutta pidän tätä kyllä ihmeellisenä tulkintana:
jeekaka kirjoitti:Pyramidi, tulkitsin tän silleen että flawless epäilee sun tuli persikan alla äänestävän ketä tahansa että te tai toinen pahispari ei putois ainakaan ihan random ääneen:


Jos olisin pahis, en äänestäisi tällaisesta syystä varsinkaan, kun pelin oli silloin vasta alussa. Hyvin harva pahis olisi niin tuli hännän alla.

Niacin kirjoitti:Miksi sun pitäis väkisin saada ketään linkitettyä Lawlessiin?


Koska tykkään osaltaan kehitellä teorioita pidemmälle ja pelissä loppujen lopuksi on kaksi pahis paria. Minusta on siis luonnollista yrittää etsiä yhteyksiä pelaajien väliltä, jotka eivät ole pareja keskenään ja varsinkin, jos toista paria pidän vahvana pahisepäilynä.

Niacin on minulle nyt yksi suuri kysymysmerkki.

Niacin kirjoitti:Flawlessista jäi ihan ok fiilis, järkevää asiaa.


Mikä oli sinun mielestä niin hyvää asiaa, että jäi ok fiilis?

Koko Niacinin viestistä jäi minulle tunne, että mitäköhän tässä haluttiin sanoa. Pohtii pääasiassa näkyvimpiä pelaajia, muista vain yksittäisiä asioita nostaa esiin. Lisäksi useimmat viestien asioista ovat yleispohdintoja, kuten paripelin luonteesta. Kokonaisuutena on minusta nyt hyvin varovainen pelissä, varoo ottamasta kantaa kehenkään eikä yritä sovittaa ketään pahikseksi, vaan aina löytyy seikkoja tätä vastaan. Tuosta pitkästä viestistä minulle käteen se, että "Ahaa, miettii jeekakaa ja Pyramidia pahiksena, mutta ei kuitenkaan usko siihen." Ja kun kuitenkin on paikalla ja yrittänyt pohtia omien sanojensa mukaan viestejä, olisi mukava alkaa kuulla niitä johtopäätöksiä. Päivä päättyy huomenna ja nyt olisi hyvä aika alkaa miettimään ketä pudottaa. Vai onko sinulla jotain tietoa, minkä vuoksi uskot suurin piirtein kaikkien olevan hyvis?

Cameronilta panostuksena peliin pääasiassa yksi pitkä viesti, jossa toteaa usean olevan hiljainen. Pohdintoihin Niacinista yhdyn samalla tavalla, mutten kyllä ihan tuohon päätelmään flawless&Lauchuosta. Jäi tunne, että haluaa ymmärtää tätä paria kaikin tavoin. Muutenkin minulle jää cameronista itsestään samanlainen olo kuin hänelle jäi Niacinista. Pitkä viesti, jossa tasan tarkkaan yksi pari, joka epäilyttää. odottaisin mielelläni lisää päätelmiä.

horaanekolta tajunnanvirtaviestejä, joista pääasiallinen olomuotoni lukemisen jälkeen oli, että "ok, mitä haluaa oikein sanoa". Asiaa paljon, mutta johtopäätökset ja syytökset loistavat poissaolollaan. Pidin tuota horaanekon ja Jitachin alkureaktiota minun ääneen hyvismäisenä, mutta nuo horaanekon viestit tuntuvat sisältävän niin vähän todellista asiaa. Olisikin kivaa kuulla, kuka on sinusta epäilyttävin pahispari nyt?
Avatar
Pyramidi
Kyläläinen
 
Viestit: 228
Liittynyt: 13.11.2014 11:14:22
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 2

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Niacin » 15.12.2018 20:55:21

Pyramidi kirjoitti:
Niacin kirjoitti:Flawlessista jäi ihan ok fiilis, järkevää asiaa.


Mikä oli sinun mielestä niin hyvää asiaa, että jäi ok fiilis?
Minusta flawlessin vastaukset häneen kohdistuneisiin kyseenalaistuksiin oli järkevän kuuloiset ja ymmärrän hänen kantansa hyvin. En huomaa mitään epäilyttävää. Oon ite vähän saman tyylinen pelaaja, että en ole ensimmäisenä heittelemässä niitä teräviä epäilyjä vaan joudun seurailemaan peliä pidempään, ennen kuin osaan sanoa kuka epäilyttää tai ketä haluaisin äänestää.

Pyramidi kirjoitti:Ja kun kuitenkin on paikalla ja yrittänyt pohtia omien sanojensa mukaan viestejä, olisi mukava alkaa kuulla niitä johtopäätöksiä.
Aika tylsä kommentti siihen, kun oon koko aamupäivän käyttäny niiden pohdintojeni jakamiseen. :D Mut jooh, tätähän tää aina on, en aio masentua.

Pyramidi kirjoitti:Vai onko sinulla jotain tietoa, minkä vuoksi uskot suurin piirtein kaikkien olevan hyvis?
Sanoinko uskovani suurin piirtein kaikkien olevan hyvis? No en sanonut. Sanoin että yleensä kaikkien viestit näyttää musta ensisilmäyksellä hyvismäisiltä. Ja joudun tosissaan hieroon aivonystyröitäni ennenkuin tulee sellaisia "hetkinen, tuo on kyllä pahismaista" -kokemuksia. Mikä johtuu siitä, että yleensä ihmiset osaa aika hyvin pelata pahiksia ja kirjoittaa hyvismäisiä viestejä, ei siitä että mulla olis mitään sisäpiiritietoa rooleista.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 15.12.2018 21:15:53

Pyramidi kirjoitti:jeekaka, tuo tulkintaero tuosta viestistä on mahdollinen. Tarkoitan nyt sitä, että halusiko flawless estellä vai edistää pahisten etsintää. Mutta pidän tätä kyllä ihmeellisenä tulkintana:
jeekaka kirjoitti:Pyramidi, tulkitsin tän silleen että flawless epäilee sun tuli persikan alla äänestävän ketä tahansa että te tai toinen pahispari ei putois ainakaan ihan random ääneen:


Jos olisin pahis, en äänestäisi tällaisesta syystä varsinkaan, kun pelin oli silloin vasta alussa. Hyvin harva pahis olisi niin tuli hännän alla.


En vaan nää miten sen vois tulkita millään muulla lailla??? Ja mistä flawless tietäisi millaisesta syystä äänestäisit pahiksena :D

Sinänsä oon sun ja Niacinin kans samaa mieltä siitä että aika tikusta ne syyt epäillä eka päivänä pitää aluks rakentaa, ja peli ei ala ikinä jos pitäis olla ihan super vakuuttunut niistä äänistään, mutta mun mielestä toi flawlessin kanta on sinänsä ihan looginen.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 15.12.2018 21:19:31

Ainiin ja torilla tavataan, mielestäni Niacinilta hyvismäinen ajatuksenkulku toi "löysin jeekakasta jotain epäilyttävää" ja sit palatessaan asiaan toteaa että "eihän tässä ehkä ollutkaan mitään erikoista" :D Koska tossa olisi voinut olla tilaisuus alkaa keksimään niitä epäilyjä päästään. (Tai sit Niacin pahiksena vaan totesi että ei tästä saakaan vakuuttavaa keissiä ;))
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.12.2018 22:54:56

Pidin Black Foxin ajatuksenjuoksua avanneesta selityksestä (viewtopic.php?f=9&t=695&start=60#p22830), samoin symppaan sitä kuinka mielipiteen muodostus voi olla melko hankalaa alussa. Mielestäni luontevan oloinen selitys hyvikselle listauksesta. Muutenkin uskon että pahiksena olisi tuolla työmäärällä panostanut enemmän kategorisoimaan pelaajia, sen sijaan että koko homman tulos olisi ollut kasa neutraaleja. Sanoisin nyt miinan & black foxin hyviksiksi.

Black Fox kirjoitti:flawlessin turhautuminen Pyramidin viesteihin tuntuu jotenkin aidolta. Turhautuisin varmaan itsekin tuossa tilanteessa, jos siitä että haluaa äänestää myöhemmin epäilyttävää paria käännetään siihen ettei hän halua että pahiksia etsitään. Tuo sanojen vääntely Pyramidin kohdalla jää mietityttämään. Ehkä näen asiat eri tavalla, mutta itse en nähnyt flawlessin sanovan, ettei haluaisi etsiä pahiksia.

Mäkin uskon että flawlessin turhautuminen on aitoa, Pyramidilta tuli aika vahva tulkinta siitä mitä hän olisi ajanut takaa enkä usko että se ajatus oli flawlessin päässä. En vain usko että turhautuminen viittaisi hyvikseenkään, pahis turhautuisi luultavasti samasta asiasta. Tästä tuskin täytyisi valehdella roolista riippumatta. Ajattelin itse vain ohittaa nuo viestit jatkossa tätä rooliä miettiessä.

Cameronille pisteet mielestäni oikeasta tulkinnasta Black foxin listaukseen. Muutenkin luontevan oloista pohdintaa listauksessa. Yhdistettynä Mairin hyvään viestiin, vaikuttaa hyviskaksikolta.

flawlessilta ihan ok viesti viewtopic.php?f=9&t=695#p22783
Symppaan ajatusta hyvien epäilyjen vaikeudesta pelin alkuvaiheessa, mielestäni luonteva ajatus hyvikselle. Odotan mielenkiinnolla jatkoa huomenna, sekä Lauchuon paluuta ketjuun.

horaanekolta pääosin rauhottelua Pyramidin ja flawlessin väliseen vään...keskusteluun, ja vaikuttaa muutenkin aika ymmärtäväiseltä molempia osapuolia kohti. Lopputulema vaikuttaa olevan se ettei kumpikaan pareista epäilytä suuresti vaikka pieniä yksityiskohtia epäilyyn molemmista löytyykin. Itseäni hieman kutkuttaa onko Pyran ja flawlessin roolit jo tiedossa ja sovittelu pahiksen taktikointia. Horaanekon tyyli on tuttu ja rento, mutta aiemman hyvispelin häneltä miellän olleen vähemmän filleriä ja enemmän asiaa alusta loppuun. En vastusta että peli pidetään rentona, mutta toistaiseksi tuntuu että eteenpäin pelissä ei oikein päästä. Sikäli kun päivä loppuu jo huomenna, ketä äänestäisit kun ase ohimolla? Jitachilta kaipaisin mietinnät pelistä, onko ollut keskustelua privan puolella?

Jinmurun tähän astinen peli herättänyt toistaiseksi ajatuksen ++Jinmuru&Halima
(Ilman tätä motivaattoria ääni lähtisi mitä todennäköisemmin horaanekon suuntaan.)

Niacinin tuoreempi viesti ihan hyvä, komppaan jeekakan ylläoleva pointtia.

Ja loppuun kompaan täysillä Pyramidin viestiä yllä, koska huomaan tätä kirjoittaessa olevani melko pehmo näiden epäilyjen kanssa :D
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Mair » 15.12.2018 22:58:33

Nonii, täällä on taas tapahtunut ja yritän vähän kasailla ajatuksia :> Nää tulee nyt useammassa osassa, koska selkeämpi ja helpompi itselle ja muille :D

miinalla useita viestejä, mutta ei tunnu siirtyvän yleisestä kyselystä ja oman pelityylinsä selittelystä siihen, että jakaisi epäilyksiä tai luottamusta. Tässä on nyt tosin se, että ilmeisesti hän on vähän aina tuollainen, eli en tiedä onko hänen pelityylinsä kyseenalaistamisella hirveästi arvoa vai pahentaako se asiaa, kun hän käyttää yhä enemmän aikaa sen selittelyyn ja muulle sisällölle jää vielä vähemmän aikaa?
En siis ole sanomassa, että häntä ei saisi epäillä, vaan lähinnä viittaan yleiseen kommentointiin, joka ei suoraan liity epäilyksiin.
Tai mitä jos miina nyt ottaisit projektiksi seuraavaan viestiin kirjoittaa vain epäilyksiä ja luottoja ja ajatuksia muista pelaajista ja ihan tietoisesti jättäisit huomiotta kaikki, mitä joku kommentoi sun viesteistä? (Ja teet vaikka sitten niille vastauksille erillisen viestin myöhemmin, jos koet tarpeelliseksi.)

miinan parista Black Foxista kevyen hyvismäinen kuva, ihan ton laajan käsittelykulman takia, olkoonkin et BF:n tulos hyvin isosta osasta on neutraali tai ei kuvaa. Tää peli pyörii rehellisesti sanoen aika vahvasti muutaman keskenään puhuvan pelaajan ympärillä ja sitten on iso massa, josta ei saa oikein otetta ja kaikki sinne päin tökkiminen ja puhe voi osaltaan houkutella väkeä puhumaan. Plus tuo ”ensin kaikki läpi ja sitten tartutaan tarkemmin muutamaan”, miltä BF:n viestit vaikuttaa mun silmiin, on ihan järkeenkäypä hyvisstrategia.

Jitachista ei uutta. Horaanekon viestejä lukiessa huomioin, että siellä on yllättävän paljon kaikkea ns. tyhjää, saman toistelua ja ihan puhdasta offtopicia esim. ihkuttaa jonkun vanhaa avaa, muistelee miten joskus hymiöi ja kyselee jonkun termin vanhan version perään. On siellä asiaakin, mutta tämän runsas offaus tuntuu pahismaiselta, koska se voi kieliä ennen kaikkea mielenkiinnosta muuhun kuin pahistennappaukseen. Samoin voimakas reagointi voisi olla pahikselta herkemmin tulossa kuin hyvikseltä.

Horaaneko aloitti pelin julistamalla, että innostuksen aste on nolla ja sitten vähän päästä ihkutti, että pelaaminen on pitkästä aikaa kivaa. Täh? Mukava toki, että pelaaminen muuttunut kivaksi (ja aktiviisuudesta ei haluaisi sinällään epäillä), mutta kyllähän tässä ajatuksia herää, etenkin kun Horaaneko kertoi, että tykkää enemmän pahisrooleista.

Ja jeekaka kommentoi näin:
jeekaka kirjoitti:Samaten mä ja esim Horaa ollaan aina silleen "lol XD KAWAIII mikäs tässä :D kunhan ollaan rentoja ja hyvismäisiä ;____;" :------D
Eli tulee mieleen, että tämä viestien määrä ja runsaasti viljellyt :DDD voisivat olla tulosta siitä Horaan mielestä kivasta pahisroolista ja/tai ihan tietoinen yritys osua tuohon jeekakan kuvailemaan Horaan hyvismäiseen pelityyliin. Silloin alun innonpuute olisi joku ollut ihan peliin liittymätöntä (ja kiva rooli sitten kumonnut sen) tai mahdollisesti harhaan johtamista. Kun peli-into hyppii tuolla lailla laidasta laitaan niin kyllä se nostaa sitä todennäköisyyttä, että se tekee niin siksi, että joku osa on vain esitystä.
Mahdollinen on toki myös se, että Horaa ärsyyntyi hiljaisen pahistaktiikan epäilystä ja siksi aktivoitui (tämä toimisi sekä hyviksenä että pahiksena). Ei tosin selitä noita muita juttuja... Eli epäilyttäviin menee.

Ihan mutulla pidän hyvin lievästi hyvismäisenä sitä, että Niacin toi hänet ja parinsa esiin tässä kohtaa, koska miksi pahis toisi esiin omaa epäilyttävyyttään:
Niacin kirjoitti:Sitä vähän ihmettelen jos Pyramidi on edelleen/oikeasti sitä mieltä että Horaa&Jita tulee olemaan kaikkein vähiten materiaalia tuottava pari, kun esimerkiksi Savu on vielä umpiunessa enkä minäkään oo kirjottanu vielä heräysviestiä kummempaa.
Niacinin pitkä viesti on asiallinen, siihen on selvästi nähty vaivaa ja siellä on paljon hyviä pointteja, mutta sitten toisaalta ne ovat tarkemmalla luvulla melkein kaikki joko komppausta tai peliteknisyyksiä ja omat epäilykset ja luotot jäävät vähiin.

Niacinissa oudoksuttaa se jeekaka-epäilyn mainostus. Siis se mainostus, ei niinkään siis se itse epäily, koska Niacinin siitä antamaa selitystä pidän ihan järkeenkäypänä. Se kuulostaa enemmän siltä, että nopeasti ajateltuna asia oli pahismainen, mutta tarkemmin pohdittuna sitten ei ollutkaan -> mielipiteenmuutos.
Mutta se alkuperäinen ” Jostain jeekakan jutusta tuli aiemmin epäilyttävä fiilis, mutta en nyt kerkeä selata että mikä se olikaan. Palaan illemmalla, nyt pakko jatkaa töitä!” Miksi katsoit tarpeelliseksi mainita tästä? Esim. halusitko antaa kuvaa, että sinulla on ideoita ja olet aktiivinen epäilemään?

//Meiz väliin
Avatar
Mair
Kyläläinen
 
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2018 19:25:47

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Mair » 15.12.2018 23:33:32

Pyramidi&Meizin pelitaktiikka tuntuu vähän siltä, että potkaistaan ovi sisään ja aletaan ammuskella, mitä ensin eteen tulee. Teistä saisi hienon toimintaleffan! :D Pisteitä edelleen pelin vauhdittamisesta, joskin siellä vauhdissa tulee myös sitten ammuskeltua vähän seiniin ja lattioihin ja kohta tulee varmaan lasku siitä. Meiziltä huomattavasti rauhallisempaa meininkiä kuin kaveriltaan. Ihan asiallista pohdintaa tässä uusimmassa viestissä, jonka ninjasi eteeni (kirjoittelin siis suurimman osan tästä ennen sitä :>)

Meiz kirjoitti:Käytin tarkoituksella yksinkertaistettua ja ylioptimista logiikkaa. Osumalla pahikseen tai hyvikseen saadaan 2 pelaajan rooli tietoon = Major profit (eli suomeksi "Suuri voitto"). Nyt kun pareilla on omat äänet niin tämähän on oikeasti kova juttu, pahikseen osumalla saadaan pahiksilta kaksi ääntä pois.
Öm, miksi ajattelit, että oli hyvä idea käyttää yksinkertaistettua ja ylioptimistista logiikkaa? Menee jo totuuden vääntelyn puolelle tai on vähintään väkinäistä hehkutuksenaiheen etsintää. Kumpikin on pahismaista.

Ja tässä pelissä kaikki on tuplattu, niin pahikset kuin hyviksetkin. Ei niillä pahiksilla ole yhtään sen enempää ääniä suhteessa kuin normaalissakaan pelissä. :)

Pyramidi ainakin ohitti yhden kysymykseni (miten todennäköisenä piti että ääni tappaisi) ja jeekaka näköjään mainitsi hänen ohittaneen myös jeekakan jonkin vastauksen. Lisäksi pahisteoriat ovat välillä minunkin mielestä ennenaikaisia, esim. juuri se topicissa puitu useamman pahisparin etsintä epäillylle parille, vaikka se alkuperäinenkin epäilykin on aika hutera.
Kulmia kohotuttaa hiukan myös se, miten Pyramidi on keskittynyt nyt juuri näihin muutamiin aktiivisiin, kun huomioi, millaisella kiihkolla hän kierroksen alussa suhtautui hiljaisiin, olkoonkin että se oli reaktionhakuakin silloin.

Kaiken kaikkiaan mun tunne P&M-parista on, että joko ovat todella poukkoilevia ja hätäisiä hyviksiä, joilla on jostain syystä hirveä kiire pelin kanssa ja siksi hyppivät oudon oloisesti… tai sitten niitä pahiksia. Koska vaikka he vievät peliä eteenpäin niin sieltä tulee paljon myös outoja juttuja. Epäilyttävät, mutta ongelma on se, että toisaalta tuo voi olla hyvin paljolti tyylikysymys ja on myös paljon materiaalia, joka vaikuttaa siltä, että pyrkivät edistämään peliä.. Ihan periaatteessa en hirveän mielellään lähtisi harvoja aktiivisia ensimmäisenä päivänä heivaamaan mäkeen. Mutta epäilyttäviin nyt silti.

Tuosta vastavuoroisesta ottelusta Lauchuon&flawlessin kanssa minulla on edelleen vähän se tunne, että voisi ihan hyvin olla vain kaksi hyvisparia ottamassa kierroksia toistensa perusteluista. Tunne on kyllä vähentynyt, koska tämä tilanne jatkuu edelleen.

Tämä reagointi on myös tämän vastaäänestelyn toisen puoliskon eli Lauchuo&flawlessin juttu, mutta heidän kohdallaan ei ole niin paljon muuta pahismaista, ja tosiaan pidän itsekin Pyramidi&Meizin joitakin tekemisiä pahismaisina eli perustelut sinne päin ovat mielestäni paremmat. Flawless myös avasi tuota alun kärttysävyään uskottavasti ja muutenkaan en pidä hänen tekemisiään epäilyttävinä.
Esiin tältä parilta nousee lähinnä kaksi Lauchuon outoutta: se topicissa ääneen kyselyn pitäminen pahismaisena, mistä kysyinkin aiemmin, ja sitten oudohko muotoilu hiljaisen hyvisparin lynkkauksesta (mitä Cam tuossa kummasteli enemmän aiemmin, joten en toista). Ja Lauchuo on myös se, joka näistä äänesti reaktiona itsensä epäilylle… Tämä on varmaan niitä paripelin hyötyjä/haittoja, kun parin eri osapuolista on hiukan erilaiset mielikuvat. Lauchuon selitystä odotellessa pistäisin flawlessin takia ennemmin hyvismäisiin.

Ja niin, mun mielestä yleisten peliteknisyyksien tms. kyselyssä topicissa ei ole mitenkään kamalaa. Kuten joku (flawless?) sanoikin, useampi voi miettiä samaa eli se kysymys voi säästä monenkin ihmisen vaivoja ja sehän on aina kivaa. :> Totta kai siis parilta on myös hyvä kysellä, mutta en ymmärrä, miksei voisi topicissakin.

jeekakasta ei oikeastaan muuta uutta kuin ihan hirveän tuntuinen määrä viestejä, joissa ei mitään mikä muuttaisi aiempaa kuvaa radikaalisti. Paristaan pilkkuvirheestä taas ei ole mitään kuvaa.

jeekaka, onko horaan pelityyli (ja sävy) tässä pelissä hänen tyypillisen ”hyvismäinen” sävynsä? (Kysyin sulta tästä aiheesta aiemmin osittain siis siksi, että sun kuvaus Horaasta iloisen hyvismäisenä ei yhtään sopinut omaan mielikuvaani hänen triggeröitymis-reaktiostaan.)

jeekaka kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Tykkään että jeekaka on alottanut pelin aktiivisesti ja käynyt kommentoimassa asioita. Mutta nuita lauseen-parin viestejä on sen verran paljon, että kaipaisin jeekakalta seuraavaksi vähän koontia asioista; ketkä kaksi paria epäilyttävät sua tällä hetkellä eniten?
Hahahaha ei onnistu. Totuus että mua "epäilyttää" eniten Meizidi ja flauchuo, just kun mietin tota Pyramidin tarvetta löytää niitä epäilyttäviä kaksikoita, ja Lauchuo tuntuu olevan aika hyökkäys on paras puolustus -asemissa. Silti en oikeesti usko, et kumpikaan näistä kaksikoista on pahiksia, koska helpolla hyviksistä syntyy just näitä "taistelupareja" eka päivänä varsinkin. Mieluummin äänestäisin jotain vaisumpaa kaksikkoa, mutta en oo katsonut peliä silleen kokonaisuutena että todellakaan tietäisin kuka se vois olla.
Luulen, et parini yritti vähän niin kuin juuri ehdottaa sitä, että katsot sitä peliä kokonaisuutena ;) Jäämme odottelemaan sitä :D

Marzzuu&justy ja Aelina&Odo sekä Halima&Jinmuru on käytännössä sellaisia pareja, joista ei voi oikein sanoa mitään kummakaan osapuolen kohdalla, paitsi että Marzzuun suojelijaselitys meni minultakin ohi (ja lisäksi eihän meillä edes ole suojelijaa tässä pelissä :D) ja saman viestin alkupohdinta (epäilys) oli ok.

Marzzuu kirjoitti:Henkilökohtaisesti ajattelen, että uusille/epävärmoille pelaajille paripeli voi olla etu, koska kokeneempi pelipari saattaa pystyä tasapainottamaan tilannetta vaikka kokemattomampi vähän häsläisikin pelissä.
Avaatko, mitä tarkoitat ”häsläämisellä”?

Eli hmm, äänekkäistä epäilyttävimmät Jitachi&Horaaneko ja Pyramidi&Meiz. Mutta kaikkiaan mua häikkää tässä pelissä nyt se, että tää pyörii tosi paljon muutaman keskenään puhuvan ja toisiaan äänestelevän henkilön ympärillä. Mieluummin äänestäisin niistä lähtökohdista, että olisi kaikista pareista jokin kuva. Nyt 10 parista vain 7:stä mulla on jokin käsitys ja niistäkin yks ollaan me Cameronin kanssa ja iso osa muistakin kallistuu mielestäni hyvismäiseen. Pidän siis hyvin todennäköisenä, että joku näistä hiljaisista pareista on pahis. Haluaisin nyt siis ihan todella, että tulisitte kaikki hiljaiset, joilla vaan ei ole poissaoloa, niin puhumaan jotain!
Avatar
Mair
Kyläläinen
 
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2018 19:25:47

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 87 vierailijaa

cron