Iloinen paripeli

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Halima » 28.12.2018 20:59:52

Pyramidi kirjoitti:Minulla on nyt hyvin väsynyt olo, joten en jaksa lukea toppaa kovin tarkasti läpi vielä tänään. Mutta nyt tämän hetkisten mietteiden pohjalta itse katsoisin Niacin&Savu tai horaaneko&Aelina parin kortit nyt. Olen kohtuu varma, että toisen on oltava pahis.

Onko kukaan lukenut tätä nelikkoa sillä silmällä, että nämä kaikki neljä ois pahiksia? Onko jotain mikä estäis tämän? Musta alkaa tuntua että tää nelikko ois hyvinkin mahdollinen.
Horaaneko kirjoitti:Nopeet kommenttii oon kaveril, mut mä näen savun pelissä tosi vahvan kontrastin sen edellisee pelii jossa oli pahis. Voi olla et ottanu vaa toisen taktiikan mut Savu pelas tos edellises ekaa kertaa pahista ja tuntu stressaavan semi paljon mitä sanoa topiciin ja levittävän epäilyksiä/mielipiteitä laajemmalle. Tässä taas tuntuu aidosti vakuuttuneelta PyraMeizistä mikä hyvistyttää. Pääsen toivottavasti lukemaan pelin tarkemmin läpi viimestää huomenaamul, mut tässä nopeesti luettuna tuli tällaset fiilikset

Hmm? Vahvistaa tätä Savucin-Horaalina-nelikkovibaa.

Cameron ja Mair käy heittämässä ihan totaalisen väärät pahisreadit, mutta saan silti molemmista hyvisvibaa. Ja nyt loppuu mun aika tän illan osalta, palataan asiaan toivottavasti huomenna.

Nyt jos pitäis jotakuta äänestää, äänestäisin Horaaneko & Aelinaa, ja taidan tehdäkin sen, koska miksi ei?
++Horaaneko & Aelina
Niacin & Savu epäilyttää myös, ja heille siirrän ääneni ennen iltaa jos Pyrameizin pelastaminen sitä vaatii. Kuitenkin mieluummin menisin tuolla Horaalina-linjalla, koska heidän molempien viesteistään sain vahvimmat pahisfiilikset.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 28.12.2018 21:24:15

Hmm, luotan Halimaan ja koska kukaan muu ei tunnu silleen erityisen pahismaiselta ni ++Horaaneko & Aelina. Tosin oon eri mieltä Savucinista :D Tai siis voi neki olla pahiksia mut ei ne tunnu siltä varsinaisesti.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 28.12.2018 22:28:46

Äh, jäi lainaukset… Jos joku kaipailee, niin voin käydä nekin poimimassa.

Pyramidi: Mä en mitenkään yrittänyt pohjustaa ääntä Pyrameizille. Kerroin epäilyni, mutta en vielä siinä vaiheessa edes miettinyt äänestämistä. Yksi syy Pyrameizin epäilyttävyydelle on linkki Halimuruun. Halimuru epäilyttää enemmän, joten sen takia ensisijaisesti halusin äänestää Halimurua. Kuitenkin Halimurulta luvattiin sisältöä, joten jäin sitä odottamaan.

Mun mielestä on mielenkiintoinen näkökulma, että Pyrameizin epäileminen on äänen pohjustamista? Miksi mä pohjustaisin ääntäni? Joo, en vieläkään osaa äänestää välittömästi, joten haluan ensin miettiä. Tässä kuitenkin nousee taas esiin se, kuinka Pyrameizin epäileminen on epäilyttävää. Ja mua hieman kummaksuttaa, että Pyran mielestä mun viestissä jokin kääntää muut aina hyvismäisiksi. Mä olen nostanut esiin asiat, jotka ovat mua häirinneet. Lisäksi olen saattanut sanoa jotain hyvismäisyyteen liittyvää. Mä olen Pyrameizistäkin sanonut, että toinen päivä oli heiltä vakuuttavampi. En mä yritä nimenomaa teitä sysiä jotenkin rekan alle, vaan olen sanonut ajatuksiani.

Noita äänestysjuttuja on Mairkin nostanut esiin. Halima tuli puolustamaan teitä vähäisillä tiedoilla, ilmaisten, että parin sivun perusteella oli varma hyvikseydestä. Osan mielestä on epäreilua epäillä toisen tekemisillä teitä, mutta mun mielestä tämä on ehdottomasti silmäänpistävää ja pelastusyritys. Tuosta toisesta päivästä on puhuttu, mutta mä en oikeasti ole selvillä sen kokonaiskuvasta. Mun pitäisi varmaan sekin käydä.

Ja Pyramidi, en mä siis tuosta peli- ja puhetyylistä heittänyt epäilyä, se oli vain pieni huomautus. :D Sä et tykkää puhua pelityylistäsi, joten varmaan ymmärrät, että Horaa ei tykkää puhua puhe- ja pelityylistään.

Mun mielestä vain olisi vain erikoista, että hyvispari tulee pohtimaan yön tapahtumia ennustajan etsinnällä. Joo, siellä voi olla takana jotain muuta. Tai sitten ei. Mutta en ymmärrä pohtimista, jos ainoa näkökulma on, että ennustajaahan täällä selvästi etsittiin. Voisi ajatella, että oikein viedään ajatuksia ennustajajahtiin.

Savu: Savulta tulee paljon asiaa. Mua jäi hieman vaivaamaan, miksi Pyrameizin äänestys, jos Camir epäilyttää enemmän. Noin muuten Savulta tosiaan hyvää asiaa. Pyrameizille olisi tosiaan kannattavaa lynkata omia epäilijöitä, koska heti alusta alkaen niitä epäilijöitä on ollut. Tosin joo, voisihan se olla lavastusyrityskin. En oikein osaa sanoa.

Meiz: Meiziltä hyvä viesti taas. (Ja joo, BF:ää en tosiaan koneesta epäillyt, vaan liitin syyksi hiljaisuuteen.) Mitään kummempaa kommentoitavaa mulla ei ole tuohon (mitä en Pyralle olisi jo sanonut). Mun mielestä varsinkin Meiz osaa olla nyt tosi vakuuttava. Mulla tulee mieleen Meizin pahispeli, jossa vaikutti sanovan paljon, mutta todellisuudessa lainaili ja kyseli paljon. Meiz on ihan vastakohta nyt. En tosin epäile, etteikö Meiz osaisi olla vakuuttava pahis.

Miina: Miina sanoo, että osaan olla vakuuttava pahiksena… :’D Aivan, tästä syystä olen lynkkautunut ensimmäisenä päivänä. Anteeksi, hieman tämä huvitti.

Pyramidi: (Pyra kertoi halunneensa testata raynpelikoneet-tyyppisiä readeja SM-kisoista. Mulla ensimmäinen mielikuva on vuoden 2017 SM-kisat, joissa rayn vedätti porukkaa täysillä. Vähän ot:na. Taisit kuitenkin tarkoittaa vuotta 2018?)

Pyra luo koko ajan viesteissään kuvaa, että mä lähtisin täysillä ajamaan Pyrameiziä takaa, mutta mä en vaan oikeasti ymmärrä mistä hän saa tällaisen kuvan. Joo, mä epäilen Pyrameiziä. Ajan takaa? En. Pyramidi taas jatkaa epäilyään niitä kohtaan, jotka pitävät häntä epäilyttävänä.

Camir: Cameron ja Mair tulevat kertomaan ajatuksiaan. Mua ehkä hieman vaivaa Savucinin haluttomuus äänestää Camiria, kun Cameronkin sanoo pitävänsä Savucinia hyvismäiseltä. Mä olen nähnyt väitteitä, että kumpikin piti eilen Pyrameiziä hyvismäisenä, mutta sitten vaihtoi mieltään täksi päiväksi. Mun pitää tämä tarkistaa, koska kuulostaa mielenkiintoiselta. Jos tämä on todellakin tapahtunut, voisiko olla mahdollista, että päättivät yhdessä lähteä äänestämään epäilyttävänä pidettyä paria, joka pitäisi saada helposti ulos?

BF: BF kyseli mun kertomasta lainauksesta Odolta. Varsinaista pointtia ei ollut. Lähinnä nostin sen esiin, koska aiemmin oli mietitty, miksi Odo lähti äänestämään Jitahoraa. Ajattelin vihdoin kertoa ratkaisun tähän arvoitukseen. :D Mitään pelillisesti hyödyllistähän ei siinä tullut esiin.

Pyramidi: Pyramidi puolestaan kyllä vääntää minun sanomisiani ihan miten sattuu, vaikka minua siitä syyttää. Tavoitteissa onnistuminen oli tässä tapauksessa neutraalia. No se vähän on tämän pelin huono puoli, että hiljaisuus ja kaikki muukin saa vaipumaan henkilön taka-alalle. Vaikea on epäillä ilman materiaalia. Mä en ole suoraan sanoen ihan varma, minkä vaiheen äänistä nyt puhut Camirin Halimuru-äänellä. Tällainen ihan yleinen reaktio on, että eikö kannattaisi kuitenkin äänestää sitä, joka itseä epäilyttää eniten? En ota kantaa tähän, kun en tiedä/muista tilannetta. Nyt on varmaan kyse toisesta päivästä, mikä on mun äänestystietämyksellä huonoiten tiedossa. Katselen sen kyllä vähän myöhemmin aikajärjestyksessä.

Savucin ja Camir ovat kahden kohteen jäljessä melko paljonkin. Varsinkin Camir. Mutta en kyllä vieläkään ymmärrä, miten minä tai Horaa ollaan kahden kohteen jäljessä?

Halima: Käytännössä ainoa syy Halimalla siis epäillä on se, että minä ”en sano paljoa” ja Horaasta en ole varma. Koska epäilee Pyrameiziä ja melko neutraaleiksi Haliman silmin jäi muut? Pyramidille hyvisviba. Savulle pahisviba. Meiz hyvismäinen. Miina hyvismäinen. Samalla kun Halima meitä syyttää siitä, että mä en sano paljoakaan, Halimasta voisi sanoa ihan samaa. Camir hyvisviba. Jin tulee sitten komppaamaan ilman mielipiteitä.

Minä jäin vähän edellisessä viestissä odottamaan niitä Halimurun kommentteja. En tiedä, onko tulossa lisää, mutta nyt epäilyttää vieläkin.

++Halima&Jinmuru
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Meiz » 28.12.2018 22:50:16

Mielestäni hyvää pohdintaa Aelinalta ja vahvistaa omaa hyvisfiilistäni parista. Pitäisi varmaan lukea huolellisemmin myös Pyramidin viestit, koska olen itse myös sitä mieltä ettei alkuperäisestä listauksesta saatu suoraan kuvaa jossa ääni teidän suunnalta olisi tulossa tänään meidän suuntaan. Ainoa tähän viittaava seikka on oikeastaan se, ettei niin selkeää muutakaan kohdetta ollut, joten ymmärrän myös Pyramidin näkemyksen tuosta. Myös horaanekon viesteistä päättelen että kallistuisi enemmän tällä hetkellä äänestämään meitä ainakin yli Savucinin, jos näistä pitäisi valita.

Tähän voinee vaikuttaa oma näkemykseni jäljellä olevasta pahisnelikosta, mutta Haliman viesteistä saan tällä hetkellä oudon viban, jossa peli tulkitaan turhan vahvasti meidän hyvismäisyyden mukaan. Aivan kuin tavoitteena olisi vahvistaa kuvaa meidän mahdollisesta pahisparituksesta. Edelleen peräänkuuluttaisin molemmilta tarkemmat selitykset siitä mihin näihin readeihin ollaan päädytty. En tällä hetkellä ymmärrä mistä horaaneko&aelina epäily todella kumpuaa, ja haluan myös tietää mikä tarkalleen saa meidät näyttämään nyt niin selkeiltä hyviksiltä. Mikäli tähän ei tule selkeitä ja hyvismäisiä perusteita, siirrän todennäköisesti myös oman ääneni tuohon suuntaan.

Jos taas Halima&Jinmuru eivät ole pahiksia, pitäisin Mairia&Cameronia ihan potentiaalisena pahisparina, ja jos johonkin suuntaan niin mielestäni Niacin&Savulle, jotka ovat toistaiseksi päästäneet pelissä aika helpolla. Tähän voisi viitata myös Savun vahva preferenssi meidän äänestämiseen tällä hetkellä. En nyt kuitenkaan ole valmis ajamaan tätä teoriaa täysillä eteenpäin, koska Mairin peli ensimmäiseltä ja toiselta päivältä ei sisällön ja sävyn puolesta viittaa pahikseen. Cameron jää nyt valitettavasti mysteeriksi, olisin toivonut kyllä lisätietoa siltä suunnalta vielä.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Black Fox » 29.12.2018 00:01:52

Jinmuru, jos Niavu ei tunnu pahismaiselta ja luotat Halimaan niin paljon, että annat oman äänesi Horalinalle niin kenet laittaisit heidän pariksi?

Halima on nähtävästi tarttunut samaan asiaan, josta itsekin yritin kysyä Savulta. Niavu on toinen epäily pahispariksi, miksi? Tai tämä kohta, josta itsekin edellisessä viestissä Savulta kysyin, oli ainoa pahismainen asia, jonka heitä vastaan bongasin. Oliko lisäksi muuta?

Halima mietti Savucin-Horalina pahisnelikkona, jolle en kyllä äkkiseltään muistaisi mitään mikä ei estäisi tämän vaihtoehdon, vaikka omien epäilysteni kärjessä Horalina ei ole. Mielenkiinnolla odotan Haliman vastausta ylempänä esitettyyn kysymykseen ennen kuin lähden sen suuremmin tätä nelikkoa tutkimaan.
Kieltämättä Pyrameiz linkittyy äänestysten pohjalta Halimuruun, mutta olisiko pahispari näin näyttävästi pelastelemassa toisiaan? Ainakin Halimalla on paljon kokemusta pahispeleistä ja osaisi varmasti halutessaan harhauttaa tuota pelastusta paremmin.

Camair teki täyskäännöksen hyvismäisestä Pyrameizista pahismaiseen. Mikäli Pyrameiz paljastuu pahikseksi, täytyy tätä yhteyttä miettiä enemmän.

Meizin kaikkia reilua 100 viestiä en jaksanut lukea, mutta loppupäästä luin viestit pikaisesti. Aika paljon Meiz on joutunut puolustautumaan, mutta kyllä viesteistä tuntuu mielipiteitäkin löytyvän.

Meiz kirjoitti:Savu, otan huomenna vakavasti Mairin ja Cameronin uudelleenharkintaan, Pyramidin johdattamana joka heitä jo epäileekin. Riippuu toki tämän päivän tuloksesta. Tämä tuore viesti sinulta herätti ihan hyvän tunteen. Minulla henk. koht. alkaa pahisehdokkaat loppumaan.

Oletko nyt vakavasti harkinnut Camairia vai oliko tulos sellainen, että et kokenut tätä tarpeelliseksi? Bongasin viesteistäsi Camairia kohtaan vähäisen vuorovaikutuksen Niavua kohtaan ja sen jälkeen Mairin hyvismäiset viestit. Listaat Camairin hyvismäisiksi Mairin viestien perusteella, mutta jos Halimuru ei ole pahispari, Camair voisi olla kuitenkin mahdollinen. Haluatko avata hieman tätä?

Toivoin, että tänään olisin ehtinyt käydä Pyrameizin kokonaisuudessaan ajatuksella läpi, mutta en sitten ehtinytkään. Täytyy jatkaa huomenna, nyt nukkumaan.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 29.12.2018 00:43:31

Mä oon aika harvoin näin varma mun readeist mut oon Halima oikeesti aika vakuuttunu et SavuNia pelaa hyvistä. Käy lukasee jos ehdit Savun 007 peliä ja kannattaa vilkasta tota pahischattiiki minkä oon pelin loppuun kopioinu, Savun peli on imo tosi erilaista enkä usko näin isoon pelieroon näin lyhyel aikavälil. Varsinkin toi Savun ääni ilman perustelui tän päivän alkuun on mun silmiin sellasta minkä en uskois tehneen pahiksena.

Nyt mää meen lukee MeizPyraa ja Halimuruu, katotaa saanks viestii enää tän päivän (yön) puolel aikaseks ku unilääke hidastaa ajatuksii
(En tosiaa oo koton ennen uudenvuodenpäivää et tää viestie kirjailu onnistuu vaa nopee millo sattuu olee aikaa)
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 29.12.2018 02:29:32

Aloin lukee viestei läpi mut hyi nyt ei kyl riitä keskittymine. Saa nähä josko huomen parempi tuuri. Pari juttuu mihi pitää kuitenki kommentoida ennen ko unohan!

Halima, mitä kohtaa tarkotat miinan aidolla turhautumisella? Entä mitä mieltä oot siitä että miina tunnetaan feikanneen esim sekoilujaan myös pahiksena, eikö se turhautuminen siis vois ol mahollist myös pahismiinalt?
(En tässä siis mitenkää vastusta sun vibaa haluisin vaa kuulla vähän enemmän sun kannasta miinaan ku pidät sitä nii vahvasti hyviksenä)

Pyramidi, syytät Savuu (ja ehk myös kaikkii muit en saanu iha selkoo) siiit et epäilyt kohdistuu kahteen pariin mut tos viestis mua häiritsee se, että käsittelet kuin esimerkkinä kaikki pelaajat läpi mut oikeesti et sano muista paitsi Savucinist oikein mitään. Mielipiteet pareist jää puolväliin, toinen parist mietityttää ja toinen ei jne. Toi kans on ihmeellistä (ja tätä onki nostettu jo esille) miten kerrot epäilleesi MairCamia jo aiemmin mut siit ei oo mitään näyttöö ja tippuu mun silmis tähän samaan jälkeenpäi selittelyn makuun mist oon aiemmi jo Pyran kohdal puhunu. Sun parilta kuulinkin jo ketä haluis äänestää tänää, saanks sultakin jotain listaa? Tuntuu et täl hetkel epäilet meistä tyylii kaikkia :'D

MeizPyras häiritsee ehk enite kui Meiz tuntuu iha mutul ja viestien fiiliksen ja sisällön perusteel paljon hyvismäisemmältä ja Pyramidin viesteis mun on taas jatkuvasti vaikeet nähä miks hyvis kirjottais näi. Tän parin pohtimist häiritsee ehk eniten "itsekeskeinen" ajattelutapa pelistä (epäilyt, mielipiteet tms perustuu tosi vahvasti siihen mitä muut on ollu heist mieltä) mikä voi ol aika kohtalokas tapa lähtee pelii miettii. Totta kai itteesä pelis luottaa eniten mut on pakko yrittää muistaa et muut ei tiedä sun roolia, varsinkin kun lähetään puolustautumaan.

Mä vaa kelaan et jos PyraMeiz on pahiksii, pystyiskö feikkaa tällast vainoharhaa. Nimenomaa parin peli tuntuu vainoharhaselta. Mairon on eka hyviksii ja sit ei ookaan kun epäilyt vaihtuu. Halimuruu epäillään koska Halima pitää PyraMeizii hyvismäisenä. Ähhh. mun ei pitäs miettii tätä tällee puolunes mut halusin saada tän oksennettuu mu aivoist ku en kuitenkaa muist enää aamul mut siis joo in conclusion olo entist sekavampi pyrameizist. Blääh.

Off:
Spoiler:
Mair, jea ja haluun viel varmistaa et vaikka sun alkupelin viesteist tuliki mulle vähä epämukava oli nii en todellakaa ajattele et olisit irl ikävä ihminen! Huono vitsi on huono
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Meiz » 29.12.2018 09:47:33

Black Fox kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Savu, otan huomenna vakavasti Mairin ja Cameronin uudelleenharkintaan, Pyramidin johdattamana joka heitä jo epäileekin. Riippuu toki tämän päivän tuloksesta. Tämä tuore viesti sinulta herätti ihan hyvän tunteen. Minulla henk. koht. alkaa pahisehdokkaat loppumaan.

Oletko nyt vakavasti harkinnut Camairia vai oliko tulos sellainen, että et kokenut tätä tarpeelliseksi? Bongasin viesteistäsi Camairia kohtaan vähäisen vuorovaikutuksen Niavua kohtaan ja sen jälkeen Mairin hyvismäiset viestit. Listaat Camairin hyvismäisiksi Mairin viestien perusteella, mutta jos Halimuru ei ole pahispari, Camair voisi olla kuitenkin mahdollinen. Haluatko avata hieman tätä?

Tämä voi tosiaan näyttäytyä aika epämääräisenä, koska en ole itsekään niin vakuuttunut tuosta readista. Yritän kuitenkin avata lisää.

Ensimmäisen ja toisen päivän osalta sanoisin Mairin olevan varmuudella hyvis, viestit ovat olleet kauttaaltaan hyvää pohdintaa ja sisältöä. Tämän vahvan hyvisreadin osalta olen antanut myös Cameronille hyvisreadin, vaikka hänen pelinsä kommentointi on jäänyt melko minimaaliseksi. Kommentoinkin tästä jo aikaisemmin sen, että tuo minimaalisempi osallistuminen voisi selittyä myös Mairin vahvalla pelaamisella, joka on antanut Cameronille mahdollisuuden vähän höllempään peliin. En siis tuota itsessään näe pahismaisena Cameroninkaan osalta, mutta ne johtopäätökset miten hän on päätynyt mm. hyvisreadeihin tai mielipiteen muutokseen horaanekosta ensimmäisenä päivänä ovat jääneet minulle pimentöön. Jos Cameronilla ei olisi Mairia parina, olisin luultavasti kiinnittänyt tuohon peliin enemmän huomiota jo aiemmin.

Itselleni tämän päivän äkkikäännös tuli yllätyksenä. Cameronin kaivaa vanhoista viesteistäni useamman mielestäni aika köykäisen pointin, jotka osoittavat pahismaisuuttani. Pidän tätä hieman omituisena siihen nähden kuinka hän on aiemmin saanut viesteistäni vilpittömän kuvan. Näen tähän 2 mahdollisuutta. Parivaljakko on saanut niin vahvat hyvisreadit miina & Black Fox, Horaaneko & Aelina sekä Niacin & Savu - pareista, että jäljelläolevien pelaajien on pakko olla viimeiset pahikset. Tätä kautta viestit pengotaan uudelleen tässä mielentilassa, jolloin nämä yksittäiset pointit voivat helposti näyttää pahismaisilta. Ehkä kuitenkin odottaisin vielä monipuolisempaa tulkintaa näistä heidän osaltaan. Ymmärrän teorian meidän&Halimurun parituksesta, koska Halima saapui enismmäsienä päivänä pelastamaan meitä, ja me taas päädyimme vaihtamaan äänet eilen jeekakan suuntaan.

Avaan nyt vielä lisää tätä vaihtoa jos se helpottaisi ymmärtämään ne perusteet siirtoon. Minun mielestäni Halima&Jinmuru lakkasivat olemasta vaihtoehto eilisen luovutusviestin perusteella, sillä usea pari kertoi olevansa haluton äänestämään heitä tuon viestin jälkeen. Myös Pyramidi piti tuota peliä epätodennäköisempänä pahikselle, ja epäreiluna taktiikkana mikäli olisivat pahiksia (eli "jos tällä pelillä sitten voittavat niin menköön"). Mielestäni justy oli jo tuossa vaiheessa varmistettu hyvis, ja kun hän kääntyi lopulta äänestämään jeekakaa vielä omien hyvis-jeekaka perustelujeni jälkeen, samoin kuin ainakin miina & horaaneko päätyivät myös epäilemään jeekakan peliä pahistaktikoinniksi, aloin kyseenalaistamaan omia hyvispointtejani hänen suhteen ja päädyin myös itse vaihtamaan äänen. Hyvispointit eivät sitten lopulta olleet tarpeeksi vahvoja jotta olisin osannut varmuudella todeta hänet hyvikseksi. Tämä harmittaa edelleen, mutta tätä nämä pelit ovat.

Toinen vaihtoehto on se, että pahis-Mair&Cameron kaksikko ovat päättäneet ajaa tänään täydellä itsevarmuudella meidät hautaan, koska materiaalia tähän löytyy paljon. Olemme olleet molempina päivinä vastaehdokkaana lynkkaukselle ja selviytyneet, ja muutenkin olleet huomion keskipiste koko pelin. Haluan siksi tässä vaiheessa ymmärtää lisää mikä sai heidät lopulta muuttamaan mielipiteen näin radikaalisti. Tällä hetkellä kallistun enemmän vaihtoehtoon yksi Mairin ensimmäisen ja toisen päivän pelin johdosta.

Jos saisin vahvan hyvisreadin Halimasta & Jinmurusta, kasvattaisi se epäilyjäni enemmän takaisin Mair&Cameronin suuntaan. Nyt tätä ei kuitenkaan ole tapahtunut ja sitä kautta pidän Halimuru&Savucin pahisparitusta todennäköisempänä vaihtoehtona.

Horaaneko kirjoitti:Mä oon aika harvoin näin varma mun readeist mut oon Halima oikeesti aika vakuuttunu et SavuNia pelaa hyvistä. Käy lukasee jos ehdit Savun 007 peliä ja kannattaa vilkasta tota pahischattiiki minkä oon pelin loppuun kopioinu, Savun peli on imo tosi erilaista enkä usko näin isoon pelieroon näin lyhyel aikavälil. Varsinkin toi Savun ääni ilman perustelui tän päivän alkuun on mun silmiin sellasta minkä en uskois tehneen pahiksena.

Olen tästä kyllä eri mieltä, sillä en pitäisi pahikselle haasteellisena ottaa varmistetun hyviksen pahisreadia omakseen ja ajaa sitä täysillä loppuun. Koska Savu tulee näin myöhään peliin, hänelle ei ole tullut suurempaa tarvetta keksiä epäilyjä itse. Uutena ajatuksena on kyllä tuo Mair&cameron/miina&bf linkitys. Tästä linkityksestä kommentoinkin jo viestissäni viewtopic.php?f=9&t=695&sk=a&start=330#p23425

Horaaneko kirjoitti:Sun parilta kuulinkin jo ketä haluis äänestää tänää, saanks sultakin jotain listaa? Tuntuu et täl hetkel epäilet meistä tyylii kaikkia :'D

Tämä tiivistääkin täydellsiesti Pyramidin mietteet privapuolelta, mutta annan hänen itse vastata tähän ja muihin esitettyihin kysymyksiin.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Meiz » 29.12.2018 09:54:19

Horaaneko kirjoitti:Sun parilta kuulinkin jo ketä haluis äänestää tänää, saanks sultakin jotain listaa? Tuntuu et täl hetkel epäilet meistä tyylii kaikkia :'D

Mielestäni tässä vaiheessa kaikkien parien pitäisi alkaa ottamaan jo vahvempaa kantaa hyviksiin ja pudotettaviin liittyen, sen sijaan että ne ajatukset pidetään päässä ja päivän lopussa saavutaan antamaan se ääni. En näe mitään syytä miksei näitä ajatuksia tuotaisi esiin vahvemmin jo nyt, ja muokattaisiin sitten päivän edetessä tarpeen mukaan. Oma pelini on tosiaan keskittynyt isoilta osin puolustautumiseen, ja vaikea nähdä kuinka paljon enemmän minusta saadaan vielä irti. Toki jatkan vastaulua kysymyksiin jatkossakin.

Mitä mieltä Halima Aelinan tuoreemmasta viestistä, muuttaako pahisreadia suuntaan tai toiseen? Komppaan myös BF:n tuoretta kysymystä, mikä Halimalle tekee Niacin&Savusta pahiksen? Mitkä ovat Jinmurun omat mietteet pelistä?

horaaneko, jos me emme ole pahiksia niin miten se muuttaisi näkemystäsi Savuciniin? Mikä on readisi pelkästään Niacinin pelistä?

Black fox, kenet pudottaisit tällä hetkellä? Mitä mieltä olet Mair&Cameronin pelistä? Entä Savun & Niacinin peleistä tähän asti, molempien osalta erikseen?

Näitä kysymyksiä on miljoona mutta eiköhän tällä päästä alkuun.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 29.12.2018 15:11:42

Meiz en nyt kyenny parempaa ku Niacinin muutamien pidempien viestien uudelleenlukuun mut hmm. Niacinis häiritsee se miten ei tunnu pystyvän muodostaa lopullisii mielipiteit oikei kenestäkää. Epäilee vähän mua mut ei sittenkään. Listaa kaikki aktiiviset hyvismäisiks ja miettii et pahikset on hiljasis, mut miinaFox ei tunnu pahismaiselta ja tos vaihees ku Marzujusty oli viel elossa, puolusteli marzuuki ku Jinmu äänesti paria. Eli jää vähä epäselväks ketä Nia loppuje lopuks epäilee :'D hyppäsin suoraa johki edellisee päivää, pitää kattoo viel nää tän päivän viestit (tbh ei ees muistikuvaa onks nia kirjottanu mitää)
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Zey » 29.12.2018 15:27:12

Väliaikalaskenta

Kuva

Äänet:
3 Meiz & Pyramidi (Savu, Cameron, Mair)
2 Niacin & Savu (Pyramidi, Meiz)
2 Horaaneko & Aelina (Halima, Jinmuru)
1 Halima & Jinmuru (Aelina)

Puhepakot:
Kaikki suorittaneet puhepakkonsa! n__n

Poissa:
Cameron 28.12.-1.1.

Ihmeellinen päivä päättyy huomenna kello 16:00. n___n
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 29.12.2018 17:16:01

Aelina, tarkoitin vuoden 2018-peliä, koska olin siinä mukana.

[quote"horaaneko"]Pyramidi, syytät Savuu (ja ehk myös kaikkii muit en saanu iha selkoo) siiit et epäilyt kohdistuu kahteen pariin mut tos viestis mua häiritsee se, että käsittelet kuin esimerkkinä kaikki pelaajat läpi mut oikeesti et sano muista paitsi Savucinist oikein mitään. Mielipiteet pareist jää puolväliin, toinen parist mietityttää ja toinen ei jne. Toi kans on ihmeellistä (ja tätä onki nostettu jo esille) miten kerrot epäilleesi MairCamia jo aiemmin mut siit ei oo mitään näyttöö ja tippuu mun silmis tähän samaan jälkeenpäi selittelyn makuun mist oon aiemmi jo Pyran kohdal puhunu. Sun parilta kuulinkin jo ketä haluis äänestää tänää, saanks sultakin jotain listaa? Tuntuu et täl hetkel epäilet meistä tyylii kaikkia :'D
[/quote]

Tällä hetkellä ainoa pari, jonka voin uskoa hyvikseksi itseni ohella on BF-miina. En ole havainnut mitään niin epäilyttävää heiltä.

Mair&Cameron parissa minua juuri häiritsee miten kovin erilaisia molemmat ovat. Syistä mitä laitoin, Cameron on niin pahismainen, mutta Mair oli ennen tätä päivää todella hyvismäinen. Cameronissa minua häiritsee juuri se, että hän antaa hyvisviboja kevyesti, kuten Halima&Jinmuru. Sitten molemmissa minua ihmetyttää tämä täydellinen suunnankäännös, mille minusta syy voi hyvin olla minun ja Meizin pudottamisen oletettu helppous. Olemme olleet pitkään kärjessä monessa äänestyksessä ja kerännyt epäilyjä. Siispä olemme täydellinen kohde päästä eroon. Sama menee jossain määrin Halima&Jinmuruun. Joko ovat todella luottavaisia tai sitten haluavat pitää yllä illusiiota kumppanuudesta ja siten tehostaa epäilyjä minun ja Meizin ja Halima&Jinmuru-parien mahdollisesta yhteydestä. Molemmat tuntuvat ajavan meitä hautaan, vain eri keinoilla. Savu taas lähtee suoraan meitä kohti yrittämättä löytää mitään muuta pahisehdokkaita. Viimeisin pohdinta muista pareista taas oli ihan hyvismäistä. Niacinin olen käsitellyt.

Eli kyllä, minulla on tällä hetkellä paha paranoidi menossa, koska näen 4 paria mahdollisina pahiksena, mutten osaa millään tavalla sanoa ketkä kaksi. Tällä hetkellä minulla on vahvimmilla Niacin&Savu, mutta heidän pahisparikseen onkin sitten runsaasti ehdokkaita.
Avatar
Pyramidi
Kyläläinen
 
Viestit: 228
Liittynyt: 13.11.2014 11:14:22
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 2

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Niacin » 29.12.2018 17:28:59

Joku, ellei useampikin, ihmetteli oonko todella muuttanut yllättävästi mielipiteitäni pelaajista eiliseen/sitä edelliseen päivään verrattuna. Voi säästää vaivaa ja kertoa että oon. :D Enkä osaa sitä kummemmin selittää, loppupelistä oon ehkä käyttänyt enemmän aikaa tähän enkä vaan heitelly puhtaita mutuja. Nythän ois hirveen hyvä käydä kaikki pelaajat ja mahdollisuudet läpi, mutta tällä viestimäärällä ei oo aikomusta alkaa uusiksi lukemaan kaikkea läpi. Oon mietiskellyt eri vaihoehtoja lähinnä muualla ku koneen äärellä. Ja en saa edelleenkään muodostettua semmosta aukotonta kuvaa tän pelin pahistiimistä, mutta paras veikkaus mitä mulla on antaa ois tällä hetkellä Pyrameiz&Camair, myöskin Halimuru potentiaalisena vaihtoehtona jonkun tilalle.

Miinafox - alussa oli muutama yksityiskohta jotka mua häiritsi, mutta näin myöhemmällä ajalla ei ole mitään silmiinpistävää kummankaan viesteissä. Miina on ollut aika paljon hiljaa. Black foxilla rauhallinen tapa käydä pelaajia läpi, ei hirveän vahvasti nouse mielipiteet esiin, mutta eipä kyllä itsellänikään sen kummemmin. Ihan mahdollisesti taustalle jäänyt turvallisesti pelaava pahispari, mutta tällä materiaalilla en lähtis sormella osottelemaan. Tää on nyt jääny vähän semmoseksi pariksi, että ei mulla oo oikein mitään sanottavaa heistä.

Halimuru - Mulla pisti silmään, kuinka Halima kysyi ketä Aelina tuuraa. Halima varmasti tietää että varapelaajan pari löytyisi topasta kysymistä näppätämmin ja nopeammin aloitusviestistä tarkastamalla, joten tuon esille tuonti toi lähinnä mieleen että oliko tuo joku tahallinen temppu. Horalinan pahisparilta voisi olla hyvä etäännytys, mutta niiden äänestäminen ei siihen kuvioon oikein passaa. Vaikea sanoa ovatko vaan kiireessä hutkimassa, Jinmuru peesaa täysin Halimaa, eikä tuo oikein mitään omia ajatuksia esiin. En tiiä, voihan se olla etteivät vaan jaksa stressata pahisroolista sen enempää kuin hyviksenä säilymisestä?
Jinmuru kirjoitti:Oon lukenu kaikki viestit, mut ei mitään hajua siitä, ketkä ois pahiksia :D Jos Halima ehit ni lue vähän Savucinin uusimpia viestejä ku ne tuntuu mulle hyvismäisiltä.

Yksi päivä aikaa löytää pahispari, teillä on kummallakin kiire ja ohjaat sun parin lukemaan sitä ainoaa paria josta sulla on hyvismäinen fiilis? :D (En ainakaan muista että oilisit muista pareista sanonut juuta tai jaata ennen tuota kohtaa) Ei kuulosta kauheen tehokkaalta pahistennappaustoiminnalta.

Camair - Edelleen kutkuttava pari, jota mietin mahdollisiksi pahiksiksi. Mutta täytyy sanoa, että tykkään uudesta rennommasta sävystä :,) Tavallaan antaa hyvismäistä kuvaa, mutta toisaalta miksei vois pahiksetkin päättää höllätä, tuntuu ettei kukaan enää jaksa vääntää samallaisella intensiteetillä eteenpäin. Teoria Pyrameiz&Halimuru setistä on tavallaan ihan hyvä, mutta perustuu vaan pariin pointtiin joiden varaan tuntuu uskaliaalta rakentaa teoriaa. Myöskin jos laskeskelin oikein, niin huomenna saattaa olla taas lylo vaikka pahis saataiskin napattua tänään. Jollon tuon Camairin markkinoiman kvartetin lynkkaus johtais myös Camair&Pyrameiz pahistiimin voittoon, kunhan Camair sais riittävästi hyvispisteitä Pyrameizin uhraamisesta ja selviäis loppuun. Tosin onnekas voi tätä lylon lähestymistä vielä keikauttaa. Vähän tuntuu nimittäin pakotetulta tuo yhtäkkinen kääntyminen Pyrameiziä vastaan nuilla perustein. Voi olla hyvistenkin tekemää kevennyksestä seurannutta yksinkertaistamista, mene ja tiedä.

Horalina - Vaikuttaa minusta hyvismäisiltä, sen kummempia selittelemättä. En jaksa kaivaa mitkä kohdat erityisesti on tuoneet hyvisvibaa, yleisesti ottaen kummaltakin on nyt tullut sellaisia viestejä, jotka ei herätä mussa mitään pahisfiiliksiä. Mulla on myös julkea off-game syy joka kallistaa tätä vaakaa enemmän hyvismäiseen, mutta en viitsi ottaa sitä täällä pyöritykseen enää koska epäilen sen aiheuttavan vaan mielipahaa.

Pyrameiz - Tää on kyllä vaikee pari, mutta tuntuu tällä hetkellä eniten siltä mihin ääntä tekee mieli laittaa. Huomaan, että näiden kahden viestejä lukiessa se on yleensä Pyramidi jonka sanomiset pistää silmään pahismaisina, kun taas Meiz saa aina välillä pitämään hyvismäisempinä. Tästä parista riittää juttua jo aiempaakin ja yhdyn aika moniin Savun pointteihin. Paitsi että en usko että Odolinan yötapolla on mitään kummempaa tekemistä kenenkään kans.

Pyramidi kirjoitti:Ainoa jäljelläoleva kysymys onkin sitten Cameron&mairin pahispari, jonka veikkaan nykyisellään olevan Niacin&Savu tai sitten horaaneko&Jitachi.

Herää kysymys, miksei sun ääni ole Camairilla, jos sun mielestä se on kaikissa nuissa skenaarioissa pahis? Miksi äänestät Savuniaa, jos näet Camairin pelastelleen pahiskamu Jitanekoaelinaa?

Pyramidi kirjoitti:Mitä jos käykin, että minä ja Meiz olemme hyviksiä. (korjattu) Silloin se pari, joka hyviksenä lähti meitä jahtaamaan on aika kivoilla paikoilla pelin jälkeen.

Itse ainakin haluan todella uskoa, ettei täällä kukaan ala pelin jälkeen syyttelemään ketään huonoista valinnoista, vaikka kävisikin niin että peli päättyy hyvisparin lynkkaukseen. :) En pidä lainkaan tällaisesta uhittelusta. Myöskin paljon aiemmin oli jeekakalle jotain ihme uhkailua takaisinpuremisesta siitä, jos hän menee heidät pudottamaan. Tällainen dramatisointi tuntuu musta hyvinkin pahismaiselta.

Pyramidi kirjoitti:Cameron, jos olet niin varma Halima&Jinmurun pahikseudesta, niin eikö olisi sama äänestää heitä? Samalla tavallahan tämä päättyisi, paitsi jos he ovatkin sinun pahiskavereita.

Tää kuulostaa mun korvaan epätoivoiselta yritykseltä saada se viimenen lynkkaus johdettua hyvikseen. Tyyliin: ”Voithan sitten rauhassa huomenna äänestää meitä - paitsi että et voi kun peli päättyy >=)

Että jotta: ++Pyramidi&Meiz

//Kiitos tsempeistä, koitan olla lannistumatta! :-) Tää ketju vaan muuttuu aina hirveäksi möröksi kun pitää välillä taukoa, eikä yhtään jaksais kahlata läpi sitä tekstimäärää mikä ehtii aina kertyä. Ärsyttää käyttää tähän paljon aikaa, mutta sitten kun ei käytyä niin ärsyttää sekin kun ei saa mistään oikein kiinni.

/Pyra
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Mair » 29.12.2018 20:42:26

Niacin kirjoitti:Tää ketju vaan muuttuu aina hirveäksi möröksi kun pitää välillä taukoa, eikä yhtään jaksais kahlata läpi sitä tekstimäärää mikä ehtii aina kertyä. Ärsyttää käyttää tähän paljon aikaa, mutta sitten kun ei käytyä niin ärsyttää sekin kun ei saa mistään oikein kiinni.
Tämä... Tämä niin paljon :D
En sano, että ei olis kiva, että jengi miettii ja postaa, koska se on <3 mutta ampuu kyllä aika jalkaan mun rentoa pelityyliä. Noh x)
Tästäkin tulee ihan varmaan tosi lyhyt viesti. Pahoittelen jo etukäteen kaikille, jotka yrittää lukee tätä topicia uudenvuoden rakettien virittelyn välissä ja on ihan että äääää lisää!!!!

Mutta siis joo, ihan puhtaasti pelimotivaatio ja se, että me päätettiin että jatketaan kuitenkin ja pelataan rennommin loppuun, on se syy sille, "miksi me ei pohdita kaikkia" ^^' Mitä väitettä kyllä siitä huolimatta protestoin, koska ollaan luettu koko topic ja Cam jopa listasi teille meidän mietteet kaikista muista. Ei valitettavasti ole aikaa eikä jaksamista alkaa tehdä mitään uutta läpilukua sen päälle. Jos jokin muuttuu uusien viestien perusteella, sanon kyllä sitten, mutta viestit tuon jälkeen on pikemminkin vain vahvistanut tätä mun tulkintaa pelistä.
Katson pahisepäilyjen kommentoinnin tärkeimmäksi ja käytän sen vähäisen peliaikani siihen.
(Niin ja tosiaan meidän "käännös" on tosiaan pitkälti seurausta siitä, että Pyra&Meiz pelasti eilen vuorostaan Halima&Jinmurun ja on tänään nyt taas jatkanu tätä epäilijöidensä hutkimista, sekä sen, että kaikki muut vaikuttaa hyviksiltä paitsi ne Halima&Jinmuru mihin nää yhdistyy ihan superilmiselvästi. Eilen epäiltiin jeekakaa pareineen näiden lisäks, mutta vähemmän ja ne on kuolleita, joten ei tässä kertakaikkiaan loogisesti jää muita jäljelle :D)

Mutta. Itse asiassa ihan kaikkein olennaisin asia musta on juuri nyt tämä äänien keskittämisjuttu. Päivä päättyy siis huomenna kello 16.00 (outo aika :D Herättää kysymyksiä pj:n nukkumaanmenoajoista :o) Jos sitä tarpeeksi isoa (kestää neljän äänen vaihdon) äänijohtoa ei ole, pahikset voi vaan käydä illalla heivaamassa äänet jonnekin. Paripelissä ne tarvittavat äänimäärät on yllättävän ison näköisiä numeroita x)

Otan esimerkin. Jos joku on kiinnostuneempi matikasta ja jaksaa laskee, niin voitte sanoo paljonko se tarkka ääniero on, mikä pitää saavuttaa et on turvaisaa. Tää on ny tällanen yksinkertaistettu räpellys mikä pyrkii vaan demonstroimaan mitä ajan takaa :D (Ja jos joku tämmösistä lyloista enemmän kokemusta omaava muutenkin keksii tästä aiheesta jotain lisättävää/korjattavaa, niin sanokaa ihmeessä! :>)

Kuvitteellinen äänitilanne:
Parilla A, jotka on pahiksia on 6 ääntä (hyvis, hyvis, hyvis, hyvis, pahis, pahis)
Parilla B, jotka on hyviksiä on 1 ääni (hyvis)

Jos pahikset viime minuutilla ryntää vaihtamaan ja antamaan äänet B:lle, tilanne onkin yhtäkkiä:
Parilla A 4 ääntä (hyvis, hyvis, hyvis, hyvis)
Parilla B 5 ääntä (hyvis, pahis, pahis, pahis, pahis)

B kuolee. Eli tuo nopealla vilkaisulla turvallisella ja kivalta näyttävä tilanne ei sitä oikeasti yhtään ole :(

Tämä on lähes se huonoin mahdollinen skenaario (eli että pahisten ääniä sattuu olemaan tuolla johdossa olevalla useampi ja niistä tulee sekä perumisvaikutus että uusi vaikutus jne), mutta meidän kannattaa miettiä huonoimman mahdollisen kautta. Pessimisti ei pety!

Fakta on kuitenkin se, että sitä iltakaaosta ei kertakaikkiaan saa tulla lylossa.
Jos olet hyvis, niin sun täytyy äänestää. Vaikket epäilisi vahvasti sitä, kuka valitaan lynkattavaksi, niin silti kannattaa äänestää sitä, koska ilman sitä keskitystä me hävitään tää jo ihan oletuksena.
(Pyra&Meiz on jo osoittanu, että iltakeikaukset on niiden repertuaarissa hyvinkin mukana ja jos oon oikeassa niiden pahisparista, niin Halima&Jinmurun herääminen sopivasti lyloon vaan lisää tän skenaarion todennäkösyyttä.)

Hajaäänien jättäminen on myös vaarallista. Etenkin useamman kasaus muille tyyliin mitä nämä epäilemäni pahisparit Pyra&Meiz ja Halima&Jinmuru juuri tekevät. Tämä muuten on varmaan juuri se syy miksi tekevät sitä eli toivovat, että hyviksistä edes joku harhautuisi sinne perään. :D

Melkein sanoisin, että kasataan kaikkien paikallaolijoiden äänet samaan paikkaan.

Ei tässä nyt vielä hengenhätä ole, mutta tuo päivä tosiaan päättyy aika aikasin huomenna x) Ja mieluummin pelaisin tän varman päälle.

Ja joo, jos osutaan tänään pahikseen niin huomenna jatkuu lylo edelleen, paitsi jos pahikset yrittää niitä onnekkaita.
Avatar
Mair
Kyläläinen
 
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2018 19:25:47

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Mair » 29.12.2018 20:55:12

Vaunu numero 2: epäiltyjen viimeaikaiset edesottamukset ja muita ajankohtaisia asioita!

Halima ilmoittaa jo valmiiksi aikovansa pelastaa Pyra&Meizin, joihin luottaa syinä vissiin vibat ja "en näe pahista". Varsin varma tieto tuntuu kuitenkin olevan kyseessä Pyra&Meizin hyvikseyden osalta, koska Halima myös teilaa mun ja parini tulkinnat pelistä sanoin "täysin väärät pahisreadit", mikä sisältää sekä Haliman pareineen että Pyra&Meizin. Teräsvibat :> Haliman pari menee perässä.

Pyra&Meizin osalta taas:
- Ne edelleen vaan hyökkää niitä epäilleitä kohtaan. Joo olen sanonut jo aiemmin ja se on vaan yksi peruste, mutta kun se on niin vahva :D Tämä on täysin pahistyyli pelata, koska hyvikselle ei ole mitään järkeä ajatella, että ”kaikki ketkä epäilee mua, on pahiksia!” ja jatkaa sitä koko peli. Pahikselle tuo "uskaltakaapas epäillä meitä ni käännytään teitä vastaan" on ihan selkeä.
- Ekana päivänä Halima pelasti ne. Eilen ne pelasti Halima&Jinmurun. Nyt vielä tänään Halima&Jinmuru on taas pelastamassa niitä. Yllätys?
- Niin kuin jo useampi on sanonut, niin niiden pudottaminen ei ole "helpoin kohde pelissä" vaikka sellaisena Pyra&Meiz jostain syystä koko ajan itseään yrittää mainostaa :>
- Tuo marttyrointi/uhkailu tyyliin "meidät lynkanneille tulee pelin jälkeen kivaa" minkä Niacin juuri lainasi, pisti mullakin silmään. Ei ole yhtään hyvismäistä tuo.

Mitä minun ja Camin aiempiin epäilyksiin Pyra&Meiziin tulee, niin iso osa noista mitä Cam tänään listasi (ja mitkä kuittaatte ylimalkaisesti naurettaviksi syiksi) on sellaisia, mitkä itse asiassa sanoin eilen. Pyra&Meiz jopa vastasi niihin silloin. Jostain syystä ne ei sillon olleet naurettavia eikä me pahiksia :D Tää vaan alleviivaa sitä, että niiden epäilyt on ihan puhtaasti sellasta "hyökkäys on paras puolustus"-juttua, jossa epäilijät väännettään epäilyiksi vaikka väkisin, aidosta asian miettimisestä ja pahistenetsinnästä viis.
Ja kun niiden selitykset meidän uudempiin epäilyksiin esim. juuri näihin jatkuviin epäilijöiden kimppuun hyökkäilyihin on pitkälti ”joo tiedetään että näyttää pahalta” niin… niin. Jos se näyttää pahalta, se todennäköisesti on sitä.

Kuten Meiz aiemmin tässä pelissä sanoi, hänen kokemuksensa mukaan selitys on yleensä se yksinkertaisempi! :> Olen tästä täysin samaa mieltä! Ja tässä tapauksessa musta näyttää yksinkertaisesti siltä, että Pyra&Meiz on pahiksia ja niiden kaverit on todennäkösesti Halima&Jinmuru.

Sit vielä!
Pyramidi kirjoitti:Cameronissa minua häiritsee juuri se, että hän antaa hyvisviboja kevyesti, kuten Halima&Jinmuru.
Herra/rouva/neiti/muu Pyramidi! ò_Ó
Kehotan Teitä vakavasti perumaan sananne, sillä jos tosissanne väitätte, että ihanaisen Camini luotot ja epäilykset tässä pelissä ovat olleet yhtä kevyitä kuin tyylipuhtaita viboja heittelevän sekä oman todistuksensa mukaan 3 ensimmäistä sivua ja 3 päivän lukeneen herra/rouva/neiti/muu Haliman tai tämän perässä massaavan Jinmurun, niin katson Teidän loukanneen tällä väärällä todistuksella mitä armaimman parini kunniaa ja haastan Teidät kaksintaisteluun!
Aamunkoitossa, hautausmaan laidalla, tuokaa revolverinne!
Avatar
Mair
Kyläläinen
 
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2018 19:25:47

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Halima » 29.12.2018 21:49:07

Pyramidi kirjoitti:Halima, aloita lukeminen vaikka molempien päivien änestyskuvioista ja toisen päivän lopusta. justyn ajatukset kannattaa minusta lukea, koska hän oli hyvis ja yleensä hänellä on erittäin hyvät ajatukset peliin.

Hyvä lukea tää nyt! :D No mut hyvä idea, jos mulla on aikaa ketjun loppuun lukemisen jälkeen niin katson justyn ajatuksia tokan päivän lopusta ja muutenkin sitä tokan päivän loppua.

Luin Meizin viestin koskien Cameronia, ja nostan nyt Camairin mahdollisten pahisten listalleni. Itse en siis Cameronin pelistä mitään muista, mut just silleenhän Cam pelaa pahiksena, että sitä ei huomaa ollenkaan.

Mair Pyramidille kirjoitti:Ekana päivänä Lauchuo epäilee teitä -> Teidän mielestä Lauchuo& Flawless on pahiksia!
Tokana päivänä jeekaka epäilee teitä -> jeekaka&pilkkuvirhe on pahiksia!
Tänään Savu ja Niacin epäilee teitä -> Savu&Niacin on pahiksia!
Mair&Cameron epäilee teitä -> Mair&Cam on pahiksia!

Tää ”kukaan hyvis ei voi epäillä meitä, ootte pahiksia kaikki!” on vaan ihan puhdasta pahistelua. Se, että aiemmin heittelitte sellaista aukotonta luottoa esim. juuri meidän suuntaan, tekee tästä vaan vielä huvittavampaa :D

Se ei vaan ole pahisten etsimistä. Se on sitä, että yritätte suojella omaa nahkaanne aggressiivisesti ja se taas on pahismaista.

Itse asiassa tällainen tapahtuu tosi usein hyviksille. Kun hyvis tietää itsensä hyvikseksi, tuntuu oudolta, että joku rupeaa vahvasti epäilemään itseä pahikseksi. Tästä sitten tulee sellainen olo, että tuon on oltava pahis kun se ei hoksaa että mä oon hyvis vaikka ihan selvästi oon! Näin on mulle käynyt pelissä jos toisessakin, ja nimenomaan hyviksenä. Pahiksena sen sisäistää että omasta pelistä voi löytyä niitä pahismaisuuksia, kun kerta on pahis, ja lisäksi on paljon tietoisempi omaan suuntaan tulleista epäilyistä ja omista epäilyistään ja ei todellakaan rupea epäilemään kaikkia takaisin.

Meiz kirjoitti:Halimalle, tässä vaiheessa ei mielestäni riitä että heität pelaajia hyviksiksi tai pahismaiseksi ilman tarkempaa perustelua siitä mikä oikeasti johtaa kyseiseen tulkintaan. Täältä katsottuna ei nykytyyli tule kertomaan läheskään niin paljoa roolistasi kuin olisi tässä vaiheessa tarpeen.

Sori mutta en tule kykenemään kovin syvällisiin tulkintoihin tässä pelissä. Yritän nyt tehdä mitä voin sillä vähällä ajalla mitä mulla on. Jos kuvittelisin että mun paikalle saatais varapelaaja, jolla ois enemmän aikaa pelata, olisin tiputtautunut jo ajat sitten. Näillä mennään kun ei muuta voi.

Horaaneko kirjoitti:En saanu tost Hali ihan selkoo et onks mun pahismaisuudelle jotai muutaki syytä ku sananvalinta :'D No joo, toi "lievästi" on mulle enemmän irl-sanonta, vaik jos joku ärsyttää saatan sanoo "lievästi ***ttaa" vaik se asia ärsyttäis paljonki. PyraMeiz epäilyttää siis ihan oikeesti.

Epäilytätte Aelinan kanssa lähinnä siksi, että kaikki epäilyttää enemmän tai vähemmän. Pidätte ns. kaikki optiot auki, että päivän lopussa voi hyvillä perusteilla siirtää äänen mihin tahansa jos tarvii pelastaa pahiskavereita. Tuo sanavalinta lähinnä nauratti.

Sivu 15 päästy loppuun, postaan tän nyt ja jatkan sivulle 16.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Black Fox » 29.12.2018 22:53:57

Pyramidista nousi muutama kysymys:
Pyramidi kirjoitti:Minulla on nyt vähän aikaa, mutta äkkiseltään haluan nähdä tänään jeekaka&pilkkuvirheen roolin tai sitten Niacin&Savun. Toisaalta vainoharhainen minäni on kovasti huolissaan Cameron&Mair-parin vahvasta johtajuusvaikutuksesta.

Mitä tarkoitit tuolla johtajuusvaikutuksella? Miten koet asian nyt, onko tämä asia muuttunut vai pysynyt samanlaisena?
Pyramidi kirjoitti:Koska ei ole oikein mitään iloa äänestää paria, joka antaa täysin periksi. En vain oikein usko pahiksen tekevän sellaista.

Tässä siis kyse Halimurun luovuttamisesta. Uskot siis hyviksen tekevän näin?
Pyramidilta mielenkiintoinen mielipiteen vaihto Halimurusta Camairiin. Johtuiko mielipiteen muutos Cameronin ja Mairin antamastä äänestä, vai olisitko ilman sitä vaihtanut mielipidettäsi?

Pyramidi on ollut huomion keskipisteessä koko pelin ajan, vastakkainasettelua on esiintynyt milloin kenenkin kanssa. Teki mieli sanoa, että Pyra olisi keskittynyt jo myöhemmissä viesteissään muihinkin pelaajiin heitä epäilevien sijaan, mutta sitten tajusin Camairin viestin olleen ennen tätä mielenmuutosta.

Ja sitten vastauksiin:
Meiz kirjoitti:Black fox, kenet pudottaisit tällä hetkellä? Mitä mieltä olet Mair&Cameronin pelistä? Entä Savun & Niacinin peleistä tähän asti, molempien osalta erikseen?

No nyt oli kyllä kysymyksiä, kiitos niistä. Kieltämättä helpottaa itseäni vastata kysymyksiin, kun muuten tuntuu olevan pää aika sekaisin kaikista vaihtoehdoista.
Cameronin ja Mairin pelaaminen vaikuttaisi Mairin osalta hyvismäiseltä, enkä Cameroninkaan viesteistä mitään ihmeellistä ole löytänyt. Mairia en kuitenkaan pelaajana tunne, joten en tiedä millainen hän on pahiksena. Täyskäännös teitä vastaan on mielenkiintoinen, varsinkin kun he ovat tuntuneet olevan varmoja teidän hyvismäisyydestä. Mair kyllä tuota selitystä aukaisi, mutta hieman hirvittää tuo kahden ”varman pahiksen” taktiikka. Mun mielestä eivät ole parina kovinkaan pahismaisia (ehkä Mairin viestien perusteella jopa hyvismäisiä), mutta silti kammoksuttaa, että viilataanko mua linssiin.

Savusta (ja vähän muistakin):
Savun peli alkoi oikeastaan vasta toisena päivänä, jolloin epäilykset oli Pyrameiz+Camair-pareissa. Ääni lähtikin sitten ensimmäiselle. Tässä on kieltämättä ”uhkarohkeaa” epäillä Camairia pahikseksi, sillä heidät on kategorisoitu siihen mennessä hyvismäisiksi. Tämä voisi olla itsensä etäännyttämistä Camairista, jos Niavu tipahtaa tänään ja paljastuu pahikseksi. Savu teki kuitenkin toisena päivänä oletuksen, että putoaisi seuraavana päivänä, mikäli olisi tässä Pyrameiz+Camair epäilyissä oikeassa.

Savun kolmas päivä käsitti heti Pyrameizin äänestämisen ja hän saikin pareineen äänen Pyrameiziltä. Camair olisi valmiimpi Pyrameiz/Halimuru akselille. Veikaan, että tässä vaiheessa pahispari ei välttämättä lähtisi suoraan äänestämään samaa paria, ainakaan heti suorilta. Voisi siis olla jonkinlainen hämäys, mutta Camairin on tällä hetkellä aika vaikeaa kääntää ääntään Niavulle. Pyrameizin pystyy kyllä pelastamaan, sillä mahdollisuus siihen jätettiin.

Mikäli Savu ja Pyrameiz olisivat pahisparit keskenään niin äänestämällä toisen ulos, toinen saisi hyvispisteitä. Pyrameiz on ollut jokaisessa äänestyksessä, joten tippumisen mahdollisuus on ollut läsnä joka päivä.

Niasta:
Nia oli alkupelin aktiivinen pelaaja ja paikkasi Savua hyvin. Nyt kuitenkin tuntuu, että aktiivisuus on vähentynyt tän pelipäivän osalta (kiireitä?), sillä nyt Nia on kirjoittanut vain yhden viestin, jossa otti osaa Pyrameiz-keskusteluun. Pääosin Nian viestit ovat mielestäni hyvismäisiä ja rentoja, vaikkakin uusia ajatuksia pelaajista ei ole tullut. //Nähtävästi viestiä kirjottaessa tuli viesti, jossa on hyviä pointteja.

Niacin kirjoitti:
Jinmuru kirjoitti:Oon lukenu kaikki viestit, mut ei mitään hajua siitä, ketkä ois pahiksia :D Jos Halima ehit ni lue vähän Savucinin uusimpia viestejä ku ne tuntuu mulle hyvismäisiltä.

Yksi päivä aikaa löytää pahispari, teillä on kummallakin kiire ja ohjaat sun parin lukemaan sitä ainoaa paria josta sulla on hyvismäinen fiilis? :D (En ainakaan muista että oilisit muista pareista sanonut juuta tai jaata ennen tuota kohtaa) Ei kuulosta kauheen tehokkaalta pahistennappaustoiminnalta.

Tää oli muuten hyvä pointti!
Vanhempia viestiä lukiessani toisena päivänä vastaan pomppasi tämä:
Niacin kirjoitti:Mair on varmaankin hyvis, jollon Cameron on varmaankin myös hyvis. (Joskin pienellä varauksella joku hassu kutkuttaa tässä parissa, vaikka päällisin puolin vaikuttaa viestit ihan hyvismäisiltä. En osaa sanoa nyt mikä kutkua aiheuttaa, joten oletusarvoisesti ovat kuitenki hyviksiä.)

Nyt kun olen purkanut Savua niin kieltämättä tuo pisti silmään, onko ääntä Camairille alettu jo pohjustaa?
Niacin kirjoitti:En oottanu ihan tämmöstä jos on tosiaan Mairin eka peli! (Suurin kammotus tällä hetkellä ois että Mairon ja Pyrameiz on pahiksia yhessä.)

Mistä päättelit, että tämä on Mairin eka peli? Onko se sanottu jossakin?

Sitten tuohon, että ketä äänestäisin tänään. Tää on hankala kysymys, koska jokaisessa epäilemässäni parissa on kuitenkin jotain hyvismäistä tai joka puhuu pahismaisuutta vastaan.

Luulen, että ääni menee Niavu/Halimuru/Pyrameiz suuntaan. Camair vaikuttaa mun silmään hyvismäiseltä, mutta nähtävästi muut alkavat kääntyä sinne suuntaan. Samoin Horalina on mun mielestä hyvismäisimpiä pelaajia tästä porukasta. Kieltämättä oon aika pihalla, että ketä mun pitäisi äänestää.

Halimurua jäin miettimään äänestyskäyttäytymisen takia. Samoin muistaisin joskus Haliman sanoneen, että hänen tapansa on puolustautua, jos on tipahtamassa. Nyt tuo puolustautumatta jättäminen mietityttää. Halimalta on kuitenkin tullut ihan ok viestejä, joskin joistakin viesteistä tuli itselleni lisää kysymyksiä, joihin en ole vielä saanut vastausta. Jinmuru taas on ollut aika hiljainen, komppailee Halimaa ja äänestää perässä.

Niavullekin voisin ehkä antaa äänen. Nia on vaikuttanut kuitenkin tähän asti hyvismäiseltä. Savulta odottelen vastausta aiempiin kysymyksiin, jonka jälkeen voisi olla helpompi kertoa mihin suuntaan ääneni lähtisi.

Pyrameiz taas sopisi pariksi aika monelle parille, joten pidän tämänkin vaihtoehdon auki. Pyramidilta on viimeisimmät viestit olleet hyviä, hän on viimeinkin irrottautunut Niavusta muihinkin vaihtoehtoihin. Kuitenkin tuntuu, että Pyrameizin äänestys on ehkä liiankin helppoa?

Mairin ehdotus äänten kasaamisesta on hyvä jos jokainen siihen vaan sitoutuu. Kuinka me valitaan ne parit, joita lähdetään äänestään? Rajataanko ne kahteen vaihtoehtoon? Tuntuu meinaan, että täällä on kaikki ihan eri mieltä tai sit mä olen ihan kujalla. Ideoita?

Oon kirjoittanut tätä viestiä tänään vähän on/off, joten laatukin voi olla sen mukainen. Toivottavasti kaikkiin kysymyksiin kuitenkin tuli vastaus. Ihan uudempia viestejä en lukenut kuin läpi, palaan niihin tarvittaessa huomenna.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 29.12.2018 23:11:07

Zey mikä toi päivänpäättymisaika on ; _ ;; Mä oon huomen neljält ilosesti kattomas spiderversee eli iltahässäkkä jää ainaki viime minuuteilt omalt osalt ohi. Oon samaa mieltä  muiden kaa et nyt ois tärkeet oikeest miettii tätä äänestystä! Me ollaan Aelinan kaa pohdittu Halimurua jonku verran ja kun nopeest täs selailen Haliman viestei nii pahisfiilis on kyl vahvoil. Päätyy äänestää mua ja Aelii tosi hepposin perustein, pitää Niacinii ehkä pahiksena? Mut ei oo lukenu niide viestei ?? Pyrameiz on hyvis syystä x??? Myöntää suoraan ettei oo lukenu puolta pelistä. Halille tuntuu olevan hyviksenäki tavallista et kertoo suoraan jis peli ei kiinnosta, mut tuntuu et täs oikei työnnetää sitä ei-kiinnostusta ihmisten naamoille. Mua kans edellee häiritsee se Haliman luovutusviesti, jossa sanoo et ovat valmiita tippumaan mut vihjailee et eipäs ehk kannata tiputtaa koska lisää materiaalia voi ol tulossa. Jinmuru lupaili parempaa peliä tälle päivälle mut Jinmu on vaan hiihtäny Halin perässä ja Hali heittelee mielipiteit perusteil joist ei ota selvää. Ainoot vahvat readit tulee Meizidistä ja miinafoxist enkä oikei ymmärrä tätäkää et miten näi vahvoihin readeihin on päästy, kun pelist on puolet lukematta. Eli vissii oot kuitenki lukenu näiden pelaajien viestit? Vai? Kui voit sanoo esim et "miinan peli on hyvismäisintä hyvistä" jos et oo lukenu kaikkii miinan viestei :'D

Mun veikkaus on täl hetkel joko Halimuru/miinaFox tai Halimuru/PyraMeiz. Camair/Pyrameiz alkaa tuntuu vähä epätodennäkösemmält. Camair ei kuitenkaa itessää oo ollu muute erityisen epäilyttävä paitsi toi yhtäkkine mielipiteenmuutos. Sama vähä miinaFoxissa, pelaaminen tuntunu mutul hyvismäiselt (tosin teilt ois kiva kuulla tuoreit mielipiteit) mut hämmentää halin vahva luotto pariin. MiinaFox/PyraMeiz ois varmaa kans aik mahdolline.
Savucin on iso kysymysmerkki, mun pitäs oikeest ajatuksen kanssa miettii Savun viestei mut ei oo vaa aikaa. Savucin ja Halimuru ois ihan mahdollinen. Savucin/PyraMeiziin en usko. Pakko myöntää et varsinki Camair on jostai syyst jääny ajatuksis vähän taka-alalle ku oon ehtiny miettii kunnol vaa pyrameizii ja halimuruu joten en näil eväil osaa sanoo heidä mahdollisist linkittymist. Tuntuu et täl hetkel sopis melkei kaikille mut pitäs lukee viestit/äänestysjutut uudestaa

tällasel pikasel läpiluvul mitä oon nyt täs joka päivä päässy vähän tekee oon aika varmuudella äänestämässä joko Halimurua tai Pyrameiziä.

Nii ja tän ylläolevan kirjotin ennen Halin uutta viestii. Tos uusimmas on hyvä pointti Pyramidist ja Meizist, vaikkaki sit toine juttu mitä mietin on se et eiks hyvispari täs vaihees ois jo tajunnu et tää puolustelu/epäily/puolustelu -sota vie tosi paljon tilaa peliltä eikä edistä sitä hirveemmin.. edellee oon ristiriidas siin mitä täst parist pitäis aatella.

Halima, miks se et epäilen "kaikkia" on pahismaista mun kohdalla muttei Pyramidin?

//kappas Black Fox! Viestin luku jää kyl myöhemmäks
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Halima » 29.12.2018 23:19:36

Meiz kirjoitti:En tällä hetkellä ymmärrä mistä horaaneko&aelina epäily todella kumpuaa, ja haluan myös tietää mikä tarkalleen saa meidät näyttämään nyt niin selkeiltä hyviksiltä. Mikäli tähän ei tule selkeitä ja hyvismäisiä perusteita, siirrän todennäköisesti myös oman ääneni tuohon suuntaan.

Horaa&Aelina-epäilyä sivusinkin jo edellisessä viestissäni. Sinä ja Pyramidi olette hyviksiä lähinnä viestien sävyn ja fiiliksen takia. Sekä just tuo että epäilitte teidän epäilijöitä, ja että varsinkin Pyramidi puolustautuu jotenkin niin... en löydä sanaa, mut silleen että mulle tulee vahva olo että te ootte hyviksiä. Tiedän, tosi huono perustelu, mut tässä elämäntilanteessa en nyt parempaan pysty.

Black Fox kirjoitti:Halima on nähtävästi tarttunut samaan asiaan, josta itsekin yritin kysyä Savulta. Niavu on toinen epäily pahispariksi, miksi? Tai tämä kohta, josta itsekin edellisessä viestissä Savulta kysyin, oli ainoa pahismainen asia, jonka heitä vastaan bongasin. Oliko lisäksi muuta?

Mä en tiiätkö muista enää mitä ajattelin eilen. Ainakin karsimis-strategialla pääsin siihen, että pahikset täytyy löytyä Horalina-Camair-Savucin-kolmikosta, mutta en muista miksi Savucin ois niistä kakkossijalla. Ehkä siksi että Camair ei sanonut sinä aikana paljon mitään mitä luin eilen, eli heistä ei ollut oikein mitään kuvaa. Nyt en oikeesti osaa sanoa ees mihin järjestykseen nää parit laittaisin, ainoa vahva readi on Pyrameizin hyvismäisyys, ja semivahva readi teidän hyvismäisyys. Ja sekin horjuu, vaikka muistan sanoneeni miinan viestiä tosi hyvismäiseksi. En vaan muista sitä enää, pitäis ehkä lukea uudestaan mutku ois paljon muutaki luettavaa ja vain vähän aikaa!

Horaaneko kirjoitti:Mä oon aika harvoin näin varma mun readeist mut oon Halima oikeesti aika vakuuttunu et SavuNia pelaa hyvistä. Käy lukasee jos ehdit Savun 007 peliä ja kannattaa vilkasta tota pahischattiiki minkä oon pelin loppuun kopioinu, Savun peli on imo tosi erilaista enkä usko näin isoon pelieroon näin lyhyel aikavälil. Varsinkin toi Savun ääni ilman perustelui tän päivän alkuun on mun silmiin sellasta minkä en uskois tehneen pahiksena.

No ku. Ensinnäkään en luota teihin (vaikkakin tää kyseinen lainattu viesti vibattaa ennemmin hyvistä), ja toisekseen uskon että Savu ois kykeneväinen vaihtamaan pahispeliään edellisestä paljonkin. Mut joo, lähinnä karsimalla, ketä jää jäljelle jos myös te ja SavuNia ois hyviksiä? Camair ja Black Miina? Ei tunnu siltä. :(

Horaaneko kirjoitti:Halima, mitä kohtaa tarkotat miinan aidolla turhautumisella? Entä mitä mieltä oot siitä että miina tunnetaan feikanneen esim sekoilujaan myös pahiksena, eikö se turhautuminen siis vois ol mahollist myös pahismiinalt?

Tää viesti oli se mistä sain tosi hyvismäisen fiiliksen miinasta. En tiedä onko tuossa nyt niinkään turhautumista, mut tommosta tunteita näyttävää höpöttelyä. Jos miina tän osaa feikata pahiksena ni sitte mun pitää jatkossa kiinnittää miinaan enemmän huomiota! Nyt en usko että osaa noin aidosti, eli uskon miinan hyvikseksi.

Horaaneko kirjoitti:Mä vaa kelaan et jos PyraMeiz on pahiksii, pystyiskö feikkaa tällast vainoharhaa. Nimenomaa parin peli tuntuu vainoharhaselta. Mairon on eka hyviksii ja sit ei ookaan kun epäilyt vaihtuu. Halimuruu epäillään koska Halima pitää PyraMeizii hyvismäisenä. Ähhh.

Tää. Nyt mulle tulee semmonen olo että oisko Horaa kuitenkin hyvis. Mikä sitte tarkoittais että pahikset ois Niavu ja Camair. Oisko se mahdollista? Mä en tiiä, ääk.

Pyramidi kirjoitti:Sama menee jossain määrin Halima&Jinmuruun. Joko ovat todella luottavaisia tai sitten haluavat pitää yllä illusiiota kumppanuudesta ja siten tehostaa epäilyjä minun ja Meizin ja Halima&Jinmuru-parien mahdollisesta yhteydestä. Molemmat tuntuvat ajavan meitä hautaan, vain eri keinoilla.

En kauheesti tykkää siitä, että sitä, että mä pidän teitä hyvismäisinä, pidetään teidän hautaan ajamisena. Joo, oon tietoinen että siihen se voi johtaa, ennenkin on johtanut (rip Zey edellisessä pelissä, ja minä ennen sitä lol), mutta silti aika kurjaa.

Mair kirjoitti:
Niacin kirjoitti:Tää ketju vaan muuttuu aina hirveäksi möröksi kun pitää välillä taukoa, eikä yhtään jaksais kahlata läpi sitä tekstimäärää mikä ehtii aina kertyä. Ärsyttää käyttää tähän paljon aikaa, mutta sitten kun ei käytyä niin ärsyttää sekin kun ei saa mistään oikein kiinni.
Tämä... Tämä niin paljon :D

Tämä tuhannesti.

Mair kirjoitti:Mutta. Itse asiassa ihan kaikkein olennaisin asia musta on juuri nyt tämä äänien keskittämisjuttu. Päivä päättyy siis huomenna kello 16.00 (outo aika :D Herättää kysymyksiä pj:n nukkumaanmenoajoista :o) Jos sitä tarpeeksi isoa (kestää neljän äänen vaihdon) äänijohtoa ei ole, pahikset voi vaan käydä illalla heivaamassa äänet jonnekin. Paripelissä ne tarvittavat äänimäärät on yllättävän ison näköisiä numeroita x)

Tää on muuten ihan totista totta! Ja ite en ainakaan huomenna klo 16 oo koneen ääressä. Aamulla saatan ehkä vielä ehtiä käväisemään, mutta sekään ei oo varmaa, eli nyt pitäis ehkä kasata ne omat äänet sinne mihin ne loppupelissä tulee menemään. Eli näillä näkymin näin:

--Horaaneko & Aelina
++Niacin & Savu

Toisaalta mietin että uskaltaisko pahikset tänään illalla vielä tulla siirtelemään massalla ääniään. Siinä on kuitenkin olemassa se mahdollisuus, että yötappo osuu onnekkaisiin, ja tulis vielä seuraava päivä vaikka nyt lynkattaiskin hyvis. Mutta joo, silti Mairilla on pointti ja parempi keskittää ääniä nyt.

Horaa: Mä tiesin jo ku tähän hommaan ryhdyin, että todennäköisesti kaivan vaan omaa kuoppaani sillä että lähen ylipäänsä millekään. Viboilla mennään ku ei tässä nyt muuhun pysty. Ja sehän pahistuttaa muita, ymmärrettävästi. Jospa muilla ois paremmat riidit kuin itellä ja ette lynkkais meitä ni ei ainakaan siihen hävittäis. Joo. Huonoin peli mitä oon ikään pelannut ja se nolottaa, mut nyt tapahtuu elämässä niin paljon kaikkea muuta ettei oikeesti jaksa kauheesti kiinnostaa.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 30.12.2018 00:41:55

Siinä lopulliset äänestykset, mutta itsellä ei tullut mitään suuria ajatuksia niitä katselemalla.
5 Lauchuo & flawless (Black Fox, Meiz, Halima, Pyramidi, Mair)
3 Meiz & Pyramidi (jeekaka, flawless, miina)
1 Horaaneko & Jitachi (Lauchuo)

miinan 20:55:46 antamaa ääntä ei lasketa, sillä Horaanekon nimi on kirjoitettu väärin.
Odon 20:58:43 antamaa ääntä ei lasketa, sillä Horaanekon nimi on kirjoitettu väärin.
Cameron 20:59:09 antamaa ääntä ei lasketa, sillä Horaanekon nimi on kirjoitettu väärin.
flawlessin 21:00:05 tekemää äänenvaihtoa ei lasketa, sillä se tuli päivän päättymisen jälkeen. HoraJita
Cameronin 21:00:28 antamaa ääntä ei lasketa, sillä se tuli päivän päättymisen jälkeen. Lauflaw

5 jeekaka&pilkkuvirhe (miina, justy, Horaaneko, Meiz, Pyramidi)
3 Pyramidi&Meiz (jeekaka, Savu, Niacin)
2 Halima&Jinmuru (Mair, Cameron)
1 Marzzuu&justy (Halima)

Marzzuun 20:09:39 antamaa ääntä ei lasketa, sillä se on väärin kirjoitettu. PyraMeiz

Ihan ensimmäinen asia: Mä en nukkunut yöllä ollenkaan ja päivällä vaan neljän tunnin päiväunet. Mun mielentilasta kertoo paljon se, että etsiäkseni viestiä kirjoitin Googlen hakuun pelaajan nimen. Sitten mä vaan tuijottelin hakua, ja mietin, miksi tämä tuntuu nyt jotenkin väärältä.

Meiz: Mun vahvin epäily oli Halimuru, joten se lopun listaus oli osittain linkittymän mukaan. Mun mielestä kuitenkin epäilyttäisi äänestää Pyrameiziä hieman sen takia, että Halimuru on mun vahvin epäily, ja Pyrameiz liittyy niin kovasti siihen. Jos Halimuru kuitenkin on hyvis, käytännössä mun olisi pakko miettiä esim Pyrameiziä kohtaan esittämiä epäilyjäni uudestaan. Ja Pyrameiz tosiaan mietitytti yli Savucinin, mutta Savucininkin linkittymää pohdin siinä. Ja tässä vaiheessa on hyvä sanoa, että on tosiaan lylo, mikä saa tämän vähän vaikeaksi.

Mä voin muuten sanoa, että minä ja Horaa ollaan kuitenkin sillain itsenäiset henkilöt, että me jaetaan epäilyksiä ja jos ne kohtaa, me ollaan sitten samaa mieltä. Jos me ei olla samaa mieltä, niin sitten me ei olla. Camir ainakin vetää tosi… yhtenäistä? peliä, mistä minä ja Horaa ollaan kuitenkin erilaisia.

Hah, mä just mietin tätä Haliman hyvisreadia Pyrameizille. Ja mä myönnän, että menee vähän turhan salaliittoteoriaksi. Halimuru on olleet alusta asti melko epäaktiivisesti mukana, minkä siis ymmärrän, koska itselläkin on ollut kiireitä. Mä vaan mietin vaihtoehtoa, että Halimuru on jonkun muun kanssa pahispari, koska oikein petaa Pyrameiziä lynkkaukseen pahiksena. Jos Halimurulla ei alussakaan ollut aikaa tai intoa pelata, ehkä tässä ajateltiin Halimurun uhraamista. Ainakin yksi päivä kuluisi siinä, kun saisivat kaksi vahvaa pelaajaa pois. Mikä taas nostaa esille sen, että ehkä Halimurun pari onkin siinä joukossa, joka epäilee Pyrameiziä ja/tai Halimurua. Mua on hieman mietityttänyt se, että edellisenä pelipäivänä lähes kaikki heittäytyivät äänestämään muita kuin Halimurua, mutta silti tänään lähes kaikki epäilevät Pyrameiziä ja Halimurua. Ja kaikki äänet ovat Pyrameizillä (pl minun). Ei siinä mitään, mutta onko joukossa innottomia äänestämään Halimurua, koska pitämällä heidät tänä päivänä pelissä pahikset voivat voittaa.

Mulla pistää silmään, että Camir jätti äänensä Halimurulle toisena päivänä. Joko se on hyvä merkki, tai sitten siinä vaiheessa on uskallettu ottaa riski ja mahdollisuus äänestää pahiskaveria (jos suunnitelma olikin hoitaa pois, jolloin saisi hyvispisteitä?). Toisaalta siinä vaiheessa riski ei ollut enää kovin iso.

Niacin oli melko alussa poistamassa ääntään Halimurulta (jos ei muistot vääristä), kun mahdollisuus tuli. Eilen äänet liikkuivat Pyrameizille, missä ovat pysyneet tämän päivän. Rinnalle Pyrameizille on sitten nostettu Camir. Jos näistä kahdesta sitten mietittäisiin, kumpi sopisi paremmin näistä Halimurulle pahispariksi, se olisi ehkä Savucin.

Miinan mielipidettä en oikeasti muista. BF ihan uusimmassa viestissään sanoo, että äänestäisi akselilla Savucin/Pyrameiz/Halimuru. Miina on ensimmäisenä päivänä äänestänyt Pyrameiziä, mikä voi sanoa että on yhä valmiita äänestämään. Kuitenkin tämä oli ensimmäisenä päivänä. Kaipaisin miinalta lisää mielipiteitä. Tämä pari on jäänyt vähän vähemmälle huomiolle. Vähän hajuton ja mauton olo. Ei varsinaisesti epäilyttävä kuitenkaan. Pahiksella luulisi nyt olevan kova kiire saada se hyvispari ulos, eikä BF tai miina ole vielä äänestäneet. Toisaalta entä jos BF ja miina vedättää täydellisesti, eivätkä siksi koe painetta, koska eivät ole vaarassa? Okei, nyt on jo ihan liian salaliittoteoria. Meinaan vain, että nyt olisi oikeasti hyvä ja vähän pakko äänestää. Hyvä mainita, että mikään ei estä Miinafoxin olevan Halimurun pari.

Sellaiset salaliittoteoriat tänään. Mä en tiedä olenko ihan hukkateillä. Mua ahdistaa, kun viimeiset tunnit lähestyy ja mä alan arpomaan Pyrameiz-Halimurusta muuallekin. Vielähän on se Savucin-Camir, mikä mua myös vaivaa. Mun mielestä sekin on ihan mahdollinen. Ymärrän, että mieli muuttuu. Savucin lähti Pyrameizin kimppuun kuitenkin eilen ja tänään vahvasti, kuten myös Camir. Camir on pelin alussa ilmeisesti heittänyt pientä epäilyä Savuciniin, mikä voisi olla hyvä keino ottaa etäisyyttä pahispariin. Nyt hyvismäinen. Ja se Savucinin haluttomuus äänestää ykkösepäilyä. Sopivaa pesäeroa taas?

Halimurun Savucin-readista kun oli puhe, niin ainakin pelin alussa Halima piti Niaa hyvismäisenä.

Niacin: Me ja Halimuru pahisparina? Joo ei. Käytännössä me siis yritettäisiin lylona ajaa toisiamme rekan alle. :D

Totta, Halima. Mulla ei ole tällä hetkellä varsinkaan sellaisia sataprosenttinen hyvis -readeja. Enemmänkin olen vainoharhainen ja katson, kuka epäilyttää eniten. Näin päivänlopun lähestyessä mun epäilyt vaan kasvaa ja lisääntyy, koska ei ole varaa mokata.

Halimalta uusi viesti. Mä en oikein nyt osaa tai jaksa sanoa mitään. Nyt Halimuru äänestää Savucinia ja mä en tiedä. Halime vetää äänen pois meiltä. Kukaan ei ole oikein ilmaissut haluaan äänestää meitä, mutta Savucinia on. Mä en vaan tiedä, voisiko tämä olla yritys pelastaa Pyrameiz tai voitaisiinko tässä yrittää lievittää Savucin-Halimuru epäilyjä. Mutta Savucin-Camir on mun silmiin ihan mahdollinen, katso salaliittoteorioiden alapuolelta. Tai mun edellisestä viestistä.

Lopputuloksena Halimuru epäilyttää vieläkin eniten, mutta parista oon vähän kuutamolla. Vaikka olen pyöritellyt tässä muita kuin Pyrameiziä, sekin vielä liikkuu mukana. Mä lynkkaisin mieluiten Halimurun ja katselisin paria enemmän huomenna. Toisaalta mua oikeasti pelottaa varsinkin Savucin-Camir. Entä jos pahikset löytyykin sieltä? Sori, mua väsyttää nyt ihan liikaa järkevien ajatusten muodostamiseen. Toivottavasti en nuku koko päivää...
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Savu » 30.12.2018 03:14:12

Halimuru

Haliman vibat on aikalailla kokonaan perusteltu fiiliksellä tai edellisiin peleihin vertaamalla. Ei oo sanallakaan perustellut miksi äänestää meitä. Ei yhtään mitään muuta ku et vaan tulee "pahisfiilis". Toisaalta onko ees mahdollista perustella sen kummemmin jos ei oikeesti panosta peliin yhtään ja mutuilee vaan hyvikset ja ottaa niiden readit sellasenaan itelleen?

Halima kirjoitti:Luin Meizin viestin koskien Cameronia, ja nostan nyt Camairin mahdollisten pahisten listalleni. Itse en siis Cameronin pelistä mitään muista, mut just silleenhän Cam pelaa pahiksena, että sitä ei huomaa ollenkaan.

Ai silleenkö se pelaa? Joo ehkä edellisessä pahispelissään, mut sitä edellisessä se pelas sun kanssa pahista ja oli hyvin näkyvästi esillä. Musta Cameron pelaa noin kiireisenä, oli se sitten hyvis tai pahis.

Halima kirjoitti:En kauheesti tykkää siitä, että sitä, että mä pidän teitä hyvismäisinä, pidetään teidän hautaan ajamisena. Joo, oon tietoinen että siihen se voi johtaa, ennenkin on johtanut (rip Zey edellisessä pelissä, ja minä ennen sitä lol), mutta silti aika kurjaa.

Miksi sä sitten tieten tahtoen teet sitä jos susta tuntuu että Pyrameizit on hyviksiä? Mullekkin tulee tosta hieman sellanen fiilis että yrität oikein asettua niiden kaveriksi. En tiedä onko tuo vaan sattumaa, yritätkö uhrautua niiden puolesta vai onks toi jotain käänteispsykologiaa.

Pyrameiz

Meiz ja Pyramidi on olleet niin ristiriitaisia ja välillä aggressiivisia tässä pelissä että myös näitä mun on edelleen hyvin vaikea nähdä hyviksinä.

Meiz kirjoitti:Miksi sitten Niacin. Mielestäni hän on pelannut tähän asti yliturvallista peliä joka ei tule keräämään huomiota keneltäkään. Vaikka puhuu itsekin kulkevansa Taskulämmin - nimellä, epäilen keskittymisen lähinnä pienten hyvisvibojen jakamiseen ja vahvojen epäilyjen puuttumisen

Meizin tärkeimmät äänestysperusteet kärjistäen:
D1 Flauchuo - liian varmat epäilyt
D2 Savucin - vahvojen epäilyjen puuttuminen
D2 Jeekaka - liian varmat epäilyt
D3 Savucin - liian varmat epäilyt

Meiz saa kyllä aina vakuuttavan kuuloista tekstiä aikaiseksi, mutta tästä nyt jää sellanen kuva, että ne liian varmat epäilyt on vaan kohdistunu väärään osoitteeseen.

Meiz kirjoitti:Mulla meni tunteisiin, myönnetään. Alkureaktiona lähennä masennus uudesta äänestä sen enempää asiaa miettimättä.

En oo koskaan aiemmin huomannut et Meiziä ois hyviksenä harmittanut näin paljon saada epäilyjä. Sen sijaan se on aiemmin jopa lynkkautunut vapaaehtoisesti kun koki niin vahvasti olevansa lynkkaamassa hyvistä. Tässä pelissä en oo nähnyt yhtään tällaista reflektiota, vaan tärkeintä tuntuu olevan oma selviäminen. Tähän voi kyllä paripelikin osaltaan vaikuttaa, kun samalla tippuisi kaveri.

Pyramidi on ollut paljon tätäkin ristiriitaisempi, ja äänestellyt muita sellaisilla perusteilla jotka pätevät parhaiten häneen omaan peliinsä. Ja enpä tiedä kuinka hyvismäistä on stressaantua epäilyistä niin paljon, että puolustautuminen menee jo uhkailun puolelle.

Ja sit mua ihan vaan ihmetyttää että jos nämä ois hyviksiä, miksi kukaan järkevä pahis ois jättänyt hyödyntämättä tilaisuuden lynkata nämä kun tilaisuuksia on ollut jo kaksi? Ihan varmasti ovat vaarallisempia hyviksiä kuin yksin pelaava Jeekaka. Vähän epäreilu peruste joo mutta Meizin kohdalla pitää miettiä vähän tästäkin näkökulmasta.

Ainoa mikä mulla aiheuttaa tässä parissa vielä kysymysmerkkejä, on se että pelaisko juuri tämä pari pahiksena näin epäilyttävästi. Meiz on kuitenki imho yks parhaita pahiksia joita on hyvin vaikea saada kiinni mistään pahismaisesta.

Camair

Moni onkin kysellyt ja pitänyt epäilyttävänä miksen äänestänyt Camairia. Mulla ei ollu siinä vaiheessa muita perusteita Camairia vastaan kuin pahismainen komppailu, joten tietysti sitten annoin ääneni sille parille jonka pahikseudelle löysin paljon enemmän näyttöä.

En oo löytänyt näiden pelistä mitään uutta epäilyttävää vanhoista viesteistä. Lähinnä perustelemattomat hyvisvibat Blackmiinalle ja näyttää siltä et ovat yrittäneet epäsuorasti suojella Pyrameiziä puhumalla heidän epäilijöitään vastaan. Tää tämän päiväinen suunnanmuutos vaikuttaa kovasti siltä että eivät olisikaan Pyrameizin pahispari. Toki tässä voi olla vielä joku juju, että toivotaan tämän johtavan tasaiseen äänestystilanteeseen, jonka voivat kääntää viime hetkellä edukseen.

Moni on nostanut esille et Camairin täyskäännös Pyrameizin suhteen on epäilyttävää, ja sama pisti myös mulla silmään. Allekirjotan kyllä täysin heidän epäilynsä Pyrameiziä kohtaan, mutta lähinnä tässä vaivaa se kontrasti eiliseen, jolloin Pyrameiz oli heidän hyvislistan kärjessä. Toki jokainen välissä on ollut yö ja peli on elänyt paljon, joten onhan se ihan odotettua että readit muuttuu. Jää kyllä täysin mahdolliseksi et olen väärässä Pyrameizistä ja katsoivat vaan että no vaihdetaanpa taskua nyt :D

Blackmiina

Black Fox on ollut aika hajuton tähän asti. Nyt peli vaikuttaa hyvismäisellä tavalla vainoharhaiselta, esimerkiksi ainoana vielä pyörittelee mahdollisuutta että bussataan Pyrameizin kanssa toisiamme.

Black Fox kirjoitti:Oletko Savu sitä mieltä, että paria epäilleiden pelaajien kuolema on pahismaisempaa kuin taskutus? Tai no ehkä näin on, koska olet pyrameiziä äänestänyt, mutta mikä tekee siitä pahismaisempaa?

Hyvä kysymys. En sanois että pelkästään paria epäilleiden pelaajien kuolema on pahismaisempaa kuin taskutus, koska se taskuttajahan voi helposti luoda sellaisen tilanteen toiselle. Pyrameizissä mua epäilyttää kovasti ristiriitaiset äänestysperusteet ja hyökkäävyys itseään epäilijöitä kohtaan. Niiden epäilijät ei pelkästään kuole vaan ne aktiivisesti ajaa niiden epäilijöiden kuolemaa.

Miksi hyökkäävyys on pahismaista: Kun pääsin peliin mukaan D2 lopulla, niin Niacin kertoi privana että sitä on alkanut epäilyttää Pyrameiz mutta se ei uskaltanut sanoa sitä ääneen topicissa, koska pelkäsi jäävänsä seuraavaksi jyrän alle. Tuollainen Pyramidin "sä tulet katumaan tätä" uhkailu on siitä malliesimerkki. Jos olet hyvis niin et sä halua lähteä tollaseen väittelyyn, ellet ole tosi vakuuttunu niiden pahikseudesta ja valmis käyttään paljon aikaa perusteluun ja puolustautumiseen. Ja sit kun sä olet tosi vakuuttunut niistä ja sanot sen ääneen, niin nehän sit hyökkää takaisin että "olet liian vakuuttunut meistä". Ei vaan tunnu yhtään siltä että kukaan hyvis valitsis tollasen tyylin.

Huhhuh nyt pitää lopettaa :D Oli tarkotus jatkaa vielä Blackmiinasta ja palata Horalinaan, mut oon kirjottanu tätä jo niin kauan etten tälle päivää jaksa. Oon lukenu heidän viestit pariin kertaan ja nämä kaks pahistuttaa kaikista vähiten, joten tossa noi tärkeimmät tulikin. Koitan vielä huomenna raapustaa heistä lisää jos hedin.

Linkityksiä on nyt hyvin hankala miettiä, kun tuntuu et äänestysten valossa kuka tahansa vois olla kenen tahansa pahiskaveri. Tälle yhdelle parille löytyy kuitenkin selkeästi eniten pahisnäyttöä, joten ääneni pysyy Pyrameizillä.

// Sori Meiz kun äänensävy lipsahti ikävän puolelle. Pääsi turhautuminen näkymään.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 30.12.2018 05:59:02

viewtopic.php?f=11&t=35#p2795 Ois pitäny vaan pysyä vuoden 2015 itseni linjoilla ja olla pelaamatta esim. ikinä, ihan hirveetä olla pelisä mukana ku ei oo mitään mielipiteitä oikeen mistään eikä siis mitään keinoja välttää epäilyjä :D Nyt tuntuu ettei hyvikset voi enää voittaa ku konsensusta pahismaisista ei selvästi oo eli pahikset voi viime hetkillä muuttaa äänet johonki suuntaan jos tarvii. En ny puhelimella jaksa alkaa tarkistaa mikä äänitilanne on mut varmaan katon herättyäni keillä on eniten ääniä ja äänestän niitä ja toivon parasta :DD Jos menee huti ni otan kaiken vastuun paskasta pelistä, ei ois kyllä pitäny ilmota alun perinkään :|

Pyysin Halimaa lukeen Savucinin viestejä koska ehkä aavistin, et Halima ehkä näkee ne eri tavalla ku se oli saanu Pyrameizistäki hyvisviboja. Ollaan nyt tosiaan eri mieltä mut luotan Haliman mielipiteisiin enemmän ku yhteen ainoaan köykäseen readiini :D Ja pakko tosiaan äänestää enemmistön mukaan aamulla muutenki.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Meiz » 30.12.2018 10:49:40

Tykkään entisestään Aelina pohdinnoista yllä, sillä ne antavat sen aidon vaikutelman kuinka tuskaisen vaikeasti pohdittava tämä peli todella on. Pidän hyvin epätodennäköisenä pahikselle noiden ajatusten feikkaamisen, mielestäni ajatukset muotoutuvat luontevasti eteenpäin aiempien viestien pohdinnoista. Viestin lopputuloksesta, minä henk. koht. suljen nyt toistaiseksi pois Mairin pahisehdokkaista ja luotan tulkintaani siitä mikä voisi ajaa hänet hyviksenäkin tänään vahvaan epäilyyn meitä kohti. Logiikka siellä taustalla on nähtävissä, ja haluan uskoa omaan kykyyni aidon hyvispelin tunnistamisesta erityisesti hänen alkupelin osalta. Nämä viimeaikaiset viestit vain vahvistavat omaa käsitystäni siitä että hyvikset eliminoimalla jäljelle jää Halima&Jinmuru + Savu&Niacin pahisnelikko.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja justy » 30.12.2018 10:51:44

Väliaikalaskenta

Kuva

Äänet:
4 Meiz & Pyramidi (Savu, Cameron, Mair, Niacin)
3 Niacin & Savu (Pyramidi, Meiz, Halima)
1 Horaaneko & Aelina (Jinmuru)
1 Halima & Jinmuru (Aelina)

Puhepakot:
Kaikki suorittaneet puhepakkonsa! <3

Poissa:
Cameron 28.12.-1.1.

Tähtisateinen päivä päättyy TÄNÄÄN kello 16.00
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Meiz » 30.12.2018 10:54:31

Niacin kirjoitti:Ja en saa edelleenkään muodostettua semmosta aukotonta kuvaa tän pelin pahistiimistä, mutta paras veikkaus mitä mulla on antaa ois tällä hetkellä Pyrameiz&Camair, myöskin Halimuru potentiaalisena vaihtoehtona jonkun tilalle.

Jos jätät meidät miettimättä, mikä tekee Mairista ja Cameronista pahiksen?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Meiz » 30.12.2018 11:00:55

Mair kirjoitti:Mitä minun ja Camin aiempiin epäilyksiin Pyra&Meiziin tulee, niin iso osa noista mitä Cam tänään listasi (ja mitkä kuittaatte ylimalkaisesti naurettaviksi syiksi) on sellaisia, mitkä itse asiassa sanoin eilen. Pyra&Meiz jopa vastasi niihin silloin. Jostain syystä ne ei sillon olleet naurettavia eikä me pahiksia :D Tää vaan alleviivaa sitä, että niiden epäilyt on ihan puhtaasti sellasta "hyökkäys on paras puolustus"-juttua, jossa epäilijät väännettään epäilyiksi vaikka väkisin, aidosta asian miettimisestä ja pahistenetsinnästä viis.

En muista että olisitte aiemmin epäilleet minua hyvisten tuudittamisyrityksistä. Naurettavuudella kommentoin tasan tuohon yksittäiseen pointtiin, en kokonaisuuteen.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja miina » 30.12.2018 11:04:15

Äh. Mie oon oksennustaudissa nyt ja en pysty oikein kunnolla selaamaan viestejä, pakko vaan maata. Hyvää uutta vuotta meille!

Blackiina on keskustellut kuitenkin privana ja black fox sano että pitää käydä äänestämässä ja keskittää ääniä. Sen verran luin että Halima tullu hyvin peliin mukaan enkä usko että on pahis. Tietty nyt on lylo(?) niin Voisko kerätä kaikki ajan hippusen ja pistää loput paukut peliin? Eih. Tästä ollaan mun best frendin kanssa vähän eriä mieltä tästä halimurusta.

Kaiketi taas on kaks vaunua, meizidi ja savusillit (tällä kertaa oli pakko jättää tuo autocorrect :D). Mie en usko että molemmat on pahiksia. Savucin pelaa Miusta hyvismäistä peliä. Jos näistä pitää päättää niin meizidi.

Mie luulen että pahikset löytyy meizidi, horalina ja camir akselilta. En oo tosiaan mairia missään vaiheessa epäilly mutta muut alkaa vaikuttaa hyvismäisemmiltä. Mun mielestä Horalina ja camir taas ei ole yhdessä pahiksia niin vaihtoehdoksi jää meizidi muitten kanssa.


++Pyramidi + Meiz

Tää miun läpikäynti on nyt kyllä ihan yhtätyhjän kanssa mutta nyt ei pysty parempaan. Laittakaa kysymyksiä, niihin on helpompi vastata sängynpohjalta.

//jotenkin outoa että meizillä on niin erilainen käsitys meijän pahiksista. Esim aelinan peliin turhautuminen. Veikkaan että tää on hankalaa myös pahikselle. Miks sitä tarviis ees feikata?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Meiz » 30.12.2018 11:04:39

Halima kirjoitti:Luin Meizin viestin koskien Cameronia, ja nostan nyt Camairin mahdollisten pahisten listalleni. Itse en siis Cameronin pelistä mitään muista, mut just silleenhän Cam pelaa pahiksena, että sitä ei huomaa ollenkaan.

Sama kysymys tänne suuntaan. Jos arvioisit nyt pelkästään Mairin pelin itsenäisesti (eli luet ne hänen viestinsä alusta loppuun), mikä tekee hänestä pahiksen?

Halima kirjoitti:Epäilytätte Aelinan kanssa lähinnä siksi, että kaikki epäilyttää enemmän tai vähemmän. Pidätte ns. kaikki optiot auki, että päivän lopussa voi hyvillä perusteilla siirtää äänen mihin tahansa jos tarvii pelastaa pahiskavereita. Tuo sanavalinta lähinnä nauratti.

Aelina on nyt päässyt johtopäätöksiin. Miten tulkitset tuoreimmat viestit ja miten se muuttaa näkemystäsi Aelinasta?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Meiz » 30.12.2018 11:20:29

Savu kirjoitti:Meizin tärkeimmät äänestysperusteet kärjistäen:
D1 Flauchuo - liian varmat epäilyt
D2 Savucin - vahvojen epäilyjen puuttuminen
D2 Jeekaka - liian varmat epäilyt
D3 Savucin - liian varmat epäilyt

Sekä D1 horaaneko - vahvojen epäilyjen puuttuminen

Savu kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Mulla meni tunteisiin, myönnetään. Alkureaktiona lähennä masennus uudesta äänestä sen enempää asiaa miettimättä.

En oo koskaan aiemmin huomannut et Meiziä ois hyviksenä harmittanut näin paljon saada epäilyjä. Sen sijaan se on aiemmin jopa lynkkautunut vapaaehtoisesti kun koki niin vahvasti olevansa lynkkaamassa hyvistä. Tässä pelissä en oo nähnyt yhtään tällaista reflektiota, vaan tärkeintä tuntuu olevan oma selviäminen. Tähän voi kyllä paripelikin osaltaan vaikuttaa, kun samalla tippuisi kaveri.

Mua harmittaa aina saada epäilyjä. Tässä pelissä ei ole tullut tilannetta jossa vahvaehdokkaasta olisi tullut niin vahva hyvisread että olisin ollut valmis tapattamaan itseni heidän sijaan. En usko että paripelillä olisi vaikutusta asiaan. Meillä molemmilla on ollut mietteet joissa oma lynkkaantuminen aiemmin olisi saattanut tehdä tästä pelistä helpomman, mutta tämän ennustaminen nyt on aika hankalaa.

Savu kirjoitti:Miksi hyökkäävyys on pahismaista: Kun pääsin peliin mukaan D2 lopulla, niin Niacin kertoi privana että sitä on alkanut epäilyttää Pyrameiz mutta se ei uskaltanut sanoa sitä ääneen topicissa, koska pelkäsi jäävänsä seuraavaksi jyrän alle. Tuollainen Pyramidin "sä tulet katumaan tätä" uhkailu on siitä malliesimerkki. Jos olet hyvis niin et sä halua lähteä tollaseen väittelyyn, ellet ole tosi vakuuttunu niiden pahikseudesta ja valmis käyttään paljon aikaa perusteluun ja puolustautumiseen. Ja sit kun sä olet tosi vakuuttunut niistä ja sanot sen ääneen, niin nehän sit hyökkää takaisin että "olet liian vakuuttunut meistä". Ei vaan tunnu yhtään siltä että kukaan hyvis valitsis tollasen tyylin.

Alkuun, jos olettekin hyviksiä niin pahoittelut jos olemme vaikuttaneet jotenkin uhkaavilta. Olen itse pyrkinyt kertomaan omat epäilyperusteeni niin tarkkaan kuin osaan, enkä mielestäni ole suureen ääneen toitottanut pääsyyn olevan meidän epäily. En myöskään koe että Pyramidi olisi uhkaillut ketään missään vaiheessa, vaan enemmän puhunut siitä kuinka huono idea yhden teoriaan varaan kaiken kasaaminen on.

Pahoittelen että nää mun kysymykset on nyt niin monipuolisia, mutta Savulle myös. Jos jätät meidät ja linkityksen miettimättä, mikä Mairin ja Cameronin viesteissä tekisi heistä pahiksen?

//ja Offina vielä Savulle, tiedän ettet tarkoita mitään pahalla joten iloisilla mielillä jatketaan pelissä edelleen :)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Meiz » 30.12.2018 11:25:47

miina kirjoitti://jotenkin outoa että meizillä on niin erilainen käsitys meijän pahiksista. Esim aelinan peliin turhautuminen. Veikkaan että tää on hankalaa myös pahikselle. Miks sitä tarviis ees feikata?

Tarkoitan siis sitä, että näiden laajempien viestien välillä on tapahtunut kehitystä erinäisissä hyvis/pahisreadeissa ja se on mielestäni tapahtunut luontevan ja loogisen olosiesti. Aiemmista viesteistä keräilin listaa kysymyksistä Aelinan suuntaan jossa halusin peräänkuuluttaa päätymään nyt oikeasti niihin johtopäätöksiin. Näihin sitten päädyttiin ilman hätistelyä enkä saanut suurempaa pahisvibaa tavasta miten niihin päädyttiin.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 65 vierailijaa

cron