Iloinen paripeli

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja justy » 01.01.2019 15:29:19

Mair kirjoitti:justy, hmm niin. Tulin kuikuilemaan tänne joskus lokakuun lopulla. Se jälkeen täällä on jälkipuitu / pelattu neljä peliä, joista kolmessa on ollut ilmapiiriongelmia. :/


Oma mutuselitykseni tuolle on se, että syksyn aikana pelatut pelit ovat olleet epätavallisen aktiivisia postimäärien osalta. Mitä enemmän ketjussa on posteja, sitä raskaampaa pelin seuraaminen on. Kun seuraaminen on raskasta, voi stressitaso nousta ja ärsytys lisääntyä. Siihen kun yhdistää sen että aika ei riitä kunnolliseen lukemiseen tai kirjoittamiseen, erilaiset väärinymmärrykset tapahtuvat ja eskaloituvat helpommin. Esim. jos tän pelin ekana päivänä olisi kirjoitettu vain pari sivua viestejä, en usko että ekan päivän konfliktit olisivat jääneet samalla tavalla leijumaan ratkaisemattomina.

Voi tietysti olla että aika kultaa muistot, mutta en ainakaan muista vastaavanlaista konfliktisumaa rauhallisemman temmon peleistä. Ja toivottavasti ne konfliktit vähentyvät ajan myötä myös aktiivisemmissa peleissä, kun pelaajat oppivat tunnistamaan omia reaktioitaan ja toivottavasti navigoimaan niiden pahimpien konfliktinsynnyttäjien ohitse.


Mair kirjoitti:
minä itse kirjoitti:Lisäksi se, että joku pakotetaan valitsemaan a) epäiletkö pahista (tai hyvistäkin) ja olet ilkeä ihminen vai b) jätätkö sen huomiotta ja olet kiva, on todella syvältä kaikilla mahdollisilla tavoilla.
Tämä on se pointti, mitä yritän sanoa. Se, että pelin nimi vaihdetaan epäilyksiin vastatessa ”mafia”:sta ”oletko inhottava ihminen”-peliin on pelin hengelle myrkkyä riippumatta siitä, tekeekö sitä hyvis vai pahis.
(Pahikselle vain siitä on lisäksi pelillistä etua. Pahis ei kärsi yhtään siitä, että hyvis joutuu ignoraamaan tätä. Hyvisten peli sen sijaan kärsii.)

Jos epäilysperusteet eivät ole omasta mielestä hyvät, sitten se sanotaan asiallisesti, pelin sisällä, ja selitetään rauhassa, mitä oikeasti tarkoitettiin. Ei se sen ihmeellisempää ole.


Toisaalta olisi ollut myös mahdollista, että kumpikin teistä olisi ollut hyviksiä. Siinä tilanteessa aiheen pudottaminen kun se ei selvästi pelin sisällä alkanut ratketa, olisi ollut hyvisten pelille plussaa. Edellisessä pelissähän pelityylin perusteella epäilystä alkanut konflikti oli hyvisten välistä, ja sen aiempi pudottaminen olisi voinut edistää pahisten löytämistä. Toki jos olet sitä mieltä, että onnistuit nappaamana Horaanekon tekemästä jotain mitä tämä ei hyviksenä olisi tehnyt, ymmärrän että tämä ärsyttää sua kovasti. Itse en vaan usko, eikä Horaakaan tunnu uskovan, että tästä oli kyse.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että epäilyksiä ei pitäisi ottaa liikaa itseensä - oli ne epäilyt sitten pelityyliin, pelin sisäisiin tekoihin, tai vaikka sananvalintoihin liittyviä. Ja vaikka ottaisi ne epäilyt itseensä, olisi aina hyvä miettiä olisiko paras ratkaisu vain antaa asian olla. Tää on vaan aika vaikeaa, etenkin kun peli on intensiivistä. Olen seurannut paria erilaista foorumipelikulttuuria - osaa tarkemmin ja osaa pintapuolisemmin - ja niissä kaikissa on mun mielestä tämä sama ongelma olemassa jollain asteella. Kai jokin tässä pelissä vaan menee tunteisiin.

Mutta. Me yritetään ylläpidon puolelta tehdä jotain asialle, koska Kylän pitäisi tietysti olla se maailman paras paikka pelata, missä erilaiset tyylit voisivat kohdata peleissä, ja missä kommunikaatio-ongelmat eivät johtaisi peli-ilmapiirin tulehtumiseen tai pelaajaan meneviin loukkauksiin. Katsotaan mitä saadaan aikaan, toivottavasti kuitenkaan menettämättä aktivoitunutta peliotetta (oma preferenssini - kauhean hiljaiset pelit tuppaavat olemaan vähän tylsiä).
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja jeekaka » 01.01.2019 15:57:04

Täytyy sanoa, että mä ymmärrän kyl Horaa ihan täysin. Ensin Pyramidi puuttuu kirjoitustyyliin mielestäni aika asiattomasti (tyyliin "et sä ennen noin kirjoittanut, tosi ärsyttävän kuuloista") ja sit Mair puuttuu asiaan silleen että "joo sovitaan että Horaaneko ja jeekaka ei enää käytä finglishiä tai termejä joita en tunne". Sit vaikka Horaa selkeesti loukkaantuu epäpelillisten syiden kritisoinnista, niin sitä on pakko vielä jatkaa ja siirtyä passiivisaggressiiviseen "miks sä nyt noin suutuit :)))" -tyyliin.

Niin kuin sanoin, pahoitin mieleni itsekin, mut koitin kestää kunnialla koska myönnän etten ole maailman puhtain pulmunen itsekään - yritin jopa välttää niitten termien käyttöä mutta. en. vaan. pysty, tosi vaikea muuttaa sellaista luontaista ilmaisutapaa ja jättää vaikka termit joilla jonkun asian selittäminen tuntuu simppeliltä, mä kun oikeasti reagoin aika nopeasti vaikka reaaliaikaisessa keskustelussa. Ja tsiisus, mä ja Meiz vielä tosi auliisti samaan aikaan selvennettiin, kun käytin termiä jota miina ei tajunnu (vielä ihan suomenkielistä :DDDD) että IMHO ei siitäkään voi oikeesti syyttää että kysyville ei vastattais. (Kaikki ei oo muuten ees juonaritermejä, outit taitaa tulla alunperin mun nettipokeria pelaavalta kaverilta kun se opetti mua pelaamaan mahjongia :D) Mitä muuhun mun pelityylin kritisointiin tulee, niin annan olla, koska se liittyi vissiin pahisepäilyihin, mun on vaan oikeesti vaikee tajuta miten joillekin voi olla niin vaikee tajuta mikä on mun tapa hahmottaa peliä, kun se on omasta mielestäni tosi looginen ja itsestäänselvä :----D

Tota lukuunottomatta olin muuten Mair tosi vaikuttunu sun pelistä!

Sit siitä mistä mulla on oikeesti edelleen tosi kurja olo, lienee turha jatkaa koska asianosainen vissiin ragequittas koko kylästä, mut on kyl itselläkin sellaiset fiilikset, että meen muualle olemaan syöpää keskenäni.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 01.01.2019 16:09:16

jeekaka kirjoitti:Täytyy sanoa, että mä ymmärrän kyl Horaa ihan täysin. Ensin Pyramidi puuttuu kirjoitustyyliin mielestäni aika asiattomasti (tyyliin "et sä ennen noin kirjoittanut, tosi ärsyttävän kuuloista") ja sit Mair puuttuu asiaan silleen että "joo sovitaan että Horaaneko ja jeekaka ei enää käytä finglishiä tai termejä joita en tunne". Sit vaikka Horaa selkeesti loukkaantuu epäpelillisten syiden kritisoinnista, niin sitä on pakko vielä jatkaa ja siirtyä passiivisaggressiiviseen "miks sä nyt noin suutuit :)))" -tyyliin.


En todellakaan tarkoittanut tuota loukkauksena. En tarkoittanut tuota, että se on ärsyttävän kuuloista, vaan ihan pienenä kevennyksenä tuohon loppuun. On niin pitkä aika, kun pelasin horaanekon kanssa samassa pelissä, joten sanoin tuon asian. Olen todella pahoillani siitä, kun sitten muiden tartuttua siitä tuli tällainen peli-ilmapiiriä myrkyttävä asia.

Minä en todellakaan ole vastaan puhekielellä puhumista, kuten horaaneko aluksi tulkitsi sen. En vain niin pitänyt siitä, että siellä on niin monta englanninkielistä sanaa mukana. Nyt vain oikeasti tuntuu, että tässä tehtiin kärpäsestä härkänen ja lähdettin turhan paljon myrkyttämään pelin ilmapiiriä tarttumalla tuohon. horaanekon kirjoitustyyli, jos jätetään nuo englanninkieliset sanat pois, on todella virkistävää luettavaa.
Avatar
Pyramidi
Kyläläinen
 
Viestit: 228
Liittynyt: 13.11.2014 11:14:22
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 2

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja jeekaka » 01.01.2019 16:13:19

Ei se mitään Pyramidi, kaikki sympatiat sinulle siitä että joku sivulauseessa möläytetty juttu jolla ei oikeasti tarkoita mitään saa suhteettomat mittasuhteet :'D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja justy » 01.01.2019 16:24:50

Mä en usko että kukaan pyrki tahallaan myrkyttämään pelin ilmapiiriä, mun mielestä Kykässä ei sellaista henkilöä pyöri jolla olisi niin ankea pelitaktiikka. (Ja puhun nimenomaan myrkyttämisestä, en siitä että peli-ilmapiiristä pyritään tekemään vaikkapa laiska). Suosittelen ottamaan yhteyttä pelinjohtajaan tai pelimodeen - tai vaikka käyttämään foorumin ”raportoi viesti” työkalua jos uskot jonkun niin toimivan jossain pelissä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 01.01.2019 18:36:15

Siis joo Pyramidi en mä siit sun kommentist viel itteeni ottanu, sähä et ees puhunu mun puhekielisyydest (se oli toinen pelaaja joka sano että nimenomaan mun kirjotustyyli on raskasta/epämiellyttävää luettavaa) Kiva kuulla et mun kirjotustapa on sit kuitenki muuten virkistävä!

Jos mää jeekaka osasin laskee 1 + 1 tost mist loukkaannuit, en usko että henkilö tarkotti tosissaan sitä mitä sano. Mut ymmärrän kyl et jäi ikävä fiilis, se oli tosi tökerö kommentti. Blähh.

Josko täs nyt ois puitu kaikki läpi ja voitas jättää tää taakse ja ehk mennä vähä mukavemmal mielel seuraavaan peliin :D Tho mä tarviin kyl pienen breikin, huhhhuh
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 01.01.2019 19:18:07

No voihan vietävä :D BF:n en osannu yhtään aatella olevan pahis, mutta joo. Onnea pahikset ja kiitos justy ja kaikki pelistä ja kiitos pj-Zeylle! :)
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja jeekaka » 02.01.2019 13:13:19

Horaaneko kirjoitti:Jos mää jeekaka osasin laskee 1 + 1 tost mist loukkaannuit, en usko että henkilö tarkotti tosissaan sitä mitä sano. Mut ymmärrän kyl et jäi ikävä fiilis, se oli tosi tökerö kommentti. Blähh.


En mä oikeastaan loukkaantunut, se syöpäkommentti ei kuitenkaan varsinaisesti ollut mun silmille tarkoitettu ja rehellisyyden nimissä saattaisin itse tuulettaa turhautumistani privassa railakkaamminkin sanakääntein, ja ymmärrän kyllä miksi tässä tapauksessa kävi hermoille. Kurjaltahan se toki tuntui, ei voi kieltää.

Oon ihan vilpittömästi pahoillani että mun sanomiset on aiheuttanut niin huonot fiilikset, vielä enemmän koska en tarkoittanut sanomistani niin kuin se tulkittiin (vaikka periaatteessa väärintulkinta perustuu ihan oikeutetusti siihen miten muotoilin sanani, en tosiaan aluks ees tajunnu et mistä mulle niin suututtiin ja sit kun luin sen viestin uudelleen niin olin että hups). En todellakaan halua olla sellainen pelaaja, jonka tyyli aiheuttaa pahaa mieltä muille, ja ihan rehellisesti kaikki kritiikki mitä tässä oon saanut on mennyt aika paljonkin ihon alle ja oon miettinyt että kannattaako mun vaan lopettaa koko juonarointi.

Mut koitan olla ottamatta liian henkilökohtaisesti, katsotaan jos vähän aikaa nuolis haavojaan ja pystyis vaikka oppimaan tästä jotain :P
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja jeekaka » 02.01.2019 18:05:35

Sain vähän pelinohjausta ihanalta Zeyltä ja oon nyt vähän paremmalla mielellä :D (Ja tässä tuli mieleen yks tapa, jolla ylläpito vois ehkä ilmapiiriin vaikuttaa, jos pj/vpj/pelimode/joku neutraali taho ottais vähän isomman roolin keskustella henkilökohtaisesti pelissä heränneistä näkyvistä ärsyynnyksen aiheista asianosaisten kanssa? Se vois olla yksityisesti helpompaa kuin puida julkisesti tilanteessa jossa syntyy kumminkin tietynlainen vastakkainasettelu ja puolustuskanta, ja ei tarttis välttämättä odottaa pelin loppumista. Siis toki tää voi kyl vaatia aika hyvää pelisilmää, ettei mene miksikään kukkahattutätimäiseksi höösäämiseksi tai muuten tungetteluksi :D)

Mairilla ja justylla oli mun mielestä molemmilla hyviä pointteja tästä ilmapiiriasiasta. Ihmiset pelaa tosi erilaisilla odotuksilla, toiset käy heittämässä muutaman viestin mututuntumalla ja toiset pelaa enemmän voittaakseen, ja syyttelyllä siitä että miks vaaditaan panostamaan näin paljon tai mikset panosta tarpeeksi ei oikeasti saavuta mitään muuta kuin sen, että kaikille tulee fiilis että tää mun pelityyli ei nyt kelpaa. Eli pelkän ilmapiiristä valittamisen sijaan pitäisi jokaisen ehkä myös katsoa peiliin että mitä itse tekee sille ilmapiirille. (Ja panostamisen määrä ei oikeesti ole kiinni viestien tai analysoinnin määrästä, mulle ei tuota vaikeuksia tuottaa sataa viestiä per pelipäivä kiukuttelemalla jossain tunnekuohussa ja käytännössä hukata koko päivä minkään järkevän suhteen, kun taas jonkun Marzzuun, jota kritisoidaan monesti siitä ettei se paljoo sano mitään ja on niin hämärä, oon nähnyt tulevan vaan vikana pelipäivänä ratkaisemaan pelin hyviksille :----D) Vaiks sain nyt melkoiset jaskat niskaan, niin mielestäni oon kuitenkin itse aika suvaitsevainen eri tyylejä ja elämäntilanteita kohtaan (vaikkakin joskus turhauttaa, kun haluaisin voittaa hyviksenäkin ja puolet pelaajista ei ees yritä :D - Tää on tiimipeli, vaikka osa tiimistä kusettaakin XD Tästä muuten mun top1 oppitunti on toi 007-peli, kun hetkeks otin justyn suhteen vainoharhalasit silmiltä ja pelattiin yhteen, niin sit saatiin vihdoin petturi napattua :D (Mähän muuten btw sheeppaisin eli lammasmaisesti seuraisin justya tyyliin aina, jos en joskus pitäis niitä vainoharhalaseja ja muistais että se voi olla pahiskin XD) Ja tässäkin pelissä tästä ois voinut alkaa kaunis tarina hyvisvoitosta, jos mä ja Mair ei oltais molemminpuolisesti oltu niin vakuuttuneita siitä että tolla ei ainakaan oo puhtaat jauhot pussissa ja mä vielä diivaimaisesti loukkaantunut*.)

Ja tosiaan, mun syy puskea pyrameiz-lynkkausta toisena päivänä on hyvin pitkälti tässä, ja niinhän siinä sitten kävi:

jeekaka kirjoitti:Ja siiiiis mun paletilla on keskeisenä kyllä tää yks criminal mastermind joka on selvinnyt yhdestä lynkkauksesta ja nyt niin nätisti vetoaa siihen kuinka hänellä oli vain puhtaat motiivit. En sano etteikö voisi ollakin, mutta mulla on vähän huonot aavistukset mitä mahdolliseen ennustukseen tulee, ja jos tänään lynkataan joku random hyvispari niin se jättää muut vaihtoehdot vielä avoimeksi, ja sitten jää toi Meizidi/Mameron -yhteyskin tonne roikkumaan, ja sit jos sekin on harhalynkkaus niin oh duck :P


Ja vaikka mua kovasti syytettiin foliohattuilusta ja vainoharhailusta, niin en kyl oikeesti mielestäni tällä kertaa kovin pahasti syyllistynyt niihin :D Se eka ääni oli vähintään 50% reaktionhakua, ihan lottoo että osuisin tuollaisilla perusteella D1 oikeaan, mut sit ne reaktiot ja kaikki mitä tapahtui sen jälkeen oli oikeestaan 100% mitä kuvittelin voivan tapahtua jos sattuu äänestävän pahista :D

Piti nyt tulla vähän omaa häntää nostamaan, koska tällä oli potentiaalia olla yks mun taktisesti paremmista peleistä, jos toi toisen päivän loppu ei ois mennyt angsteihin ja siihen etten saanut loppupäivästä huonon nettiyhteyden takia läpi ees viestiä siitä että sori en nyt irl-syistä kerkeä osallistumaan ja ettei pilkkukaan päässyt peliin :D

Tää muuten vielä Halimalle, että tää on tosiaan myös taktiikkapeli! Eli tosiaan varsinkaan alkupäivästä kun se ei oo niin kriittistä niin ei kannata pelastaa muiden mielestä epäilyttävää paria ihan vaan siks että se on sun mielestä varmasti hyvis, koska se ampuu sit salaliittoteorioiden muodossa jalkaan myöhemmin XD Toisaalta siks varmaan pärjäät pahiksena niin hyvin, että sulta hyväksytään tollainen toiminta kun teet niin hyviksenäkin :----D

*Ja siis en tarkoita että loukkaantuminen yleisesti ottaen olisi diivamaista, lähinnä sitä että itsekin osaan olla aika suorasanainen kritiikissäni joten pitäis kestää sitä takaisinpäinkin.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Halima » 02.01.2019 19:09:10

Joo jeekaka, taktiikkapelihän tää on. Mä vaan joka pelissä luotan ja oletan, että kyllä ihmiset nyt hoksaa että mä oon hyvis kun kerta oon, ja silloin kun oon hyvis, niin aika hyvällä prosentilla se mun ykköshyvisreadi on oikeasti ollut hyvis (en muista että se koskaan ois ollut pahis). Niin hyviksenä ei tule mieleen se oman selustan turvaaminen, vaan tulee lähdettyä kympillä puolustelemaan. Ja toisaalta tykkään paljon enemmän pelata tolleen rennosti ja kirjoittaen just sitä mitä mieleen tulee. Ehkä joskus viidennellätoista kerralla joku muistaa että mä ihan-ihan-IHAN oikeasti teen tota hyviksenä ja enimmäkseen nimenomaan hyviksenä! :D
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja jeekaka » 02.01.2019 19:12:27

Joo siis jäi tohon kirjoittamatta, että ehkä pitäis myös alkaa luottaa enemmän sun intuitioon/hyvisvainuun/whatever X)

//Eikä tosiaan siinä puolustelussakaan sinänsä mitään, se just et on valmis äänestämän ketä tahansa muuta jättää vaan aika paljon tilaa kaikille salaliittoteorioille :D Mut en sano että pitäis sen tietoisemmin vaihtaa sitä tyyliä. Mun mielestä oot just yks niistä hyvistä esimerkeistä siitä, miten voi panostaa peliin rennollakin otteella (vaik nyt tää nimenomainen peli menikin sulta vähän muiden kiireiden piikkiin).
Viimeksi muokannut jeekaka päivämäärä 02.01.2019 19:18:04, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Halima » 02.01.2019 19:17:02

No miinan ja Black Foxin kohdalla se hyvisvainu kyllä meni mönkään tällä kertaa. Mut toisaalta se ei ollut se mun ykköshyvisreadi, lohduttaudun sillä! :D
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Niacin » 02.01.2019 19:41:54

jeekaka! Haluan pyytää anteeksi että viittasin suhun "ufoteorioilla", en tarkottanu sitä pahalla, mutta ei se toisaalta kovin kivaltakaan kuulosta näin jälkikäteen ajateltuna. Parempi ja osuvampi sanavalinta olis luovat teoriat! Musta on oikeesti tosi hienoo että osaat ja uskallat ajatella laatikon ulkopuolelta, vaikka kaikki ei aina pysyiskään mukana kärryillä. :>
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja justy » 02.01.2019 20:21:42

jeekaka kirjoitti:Sain vähän pelinohjausta ihanalta Zeyltä ja oon nyt vähän paremmalla mielellä :D (Ja tässä tuli mieleen yks tapa, jolla ylläpito vois ehkä ilmapiiriin vaikuttaa, jos pj/vpj/pelimode/joku neutraali taho ottais vähän isomman roolin keskustella henkilökohtaisesti pelissä heränneistä näkyvistä ärsyynnyksen aiheista asianosaisten kanssa? Se vois olla yksityisesti helpompaa kuin puida julkisesti tilanteessa jossa syntyy kumminkin tietynlainen vastakkainasettelu ja puolustuskanta, ja ei tarttis välttämättä odottaa pelin loppumista. Siis toki tää voi kyl vaatia aika hyvää pelisilmää, ettei mene miksikään kukkahattutätimäiseksi höösäämiseksi tai muuten tungetteluksi :D)


Tässä voisi olla ideaa. Ainakin pelin jälkeen asioista on helppo puhua, kun kenenkään ei tarvitse miettiä mikä kaikki on pahisten tahallista sumutusta ja pelinjohtajan ei tarvii varoa paljastamasta salaisia tietoja tai ottamasta liikaa osaa pelin tapahtumiin. Mut olisi toki kiva jos pystyisi jo pelin aikana jeesaamaan ainakin niissä tilanteissa, joissa pelaaja alkaa harkita pudottautumista ilmapiirin tai itseensä kohdistuvien asiattomien kommenttien vuoksi.

Ja aina voi tietysti ottaa yhteyttä pelinjohtoon tai pelimodeen, jos alkaa ahistaa. Me kaikki katsotaan maailmaa vähän eri vinkkelistä, eikä ulkopuolelta välttämättä aina näe mikä tuntuu toisesta pahalta.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja jeekaka » 02.01.2019 21:14:50

Voi Niacin :') Sä oot varmaan viimeinen ihminen joka on pahoittanut mun (tai varmaan kenenkään muunkaan) mieltä tässä pelissä <3 Toi foliohattujuttu on sellainen, jonka suhteen osaan kyllä nauraa itselleni, vaikka se saattaakin satunnaisesti olla turhauttavaa että kaikki mun mielipiteet kuitataan sillä (ja pahiksellekin helppoa, vink miina ;D)

Ja siis tosi usein unohtuu myös se positiivisen palautteen antaminen, kyllä mä ainakin arvostan Meizin, Pyramidin ja Mairin panostusta tähän peliin vaikka ajauduttiinkin tässä vähän vastapuolille :D

justy kirjoitti:Me kaikki katsotaan maailmaa vähän eri vinkkelistä, eikä ulkopuolelta välttämättä aina näe mikä tuntuu toisesta pahalta.


Tämäpä.
Spoiler:
Täytyy kyllä sanoa, että sain vähän lohtua siitä että Horaanekokin sai pelinjohdolta noottia sopimattomasta käytöksestä, tarvitaan varmaan joku disclaimer että meillä on kamala puolalainen koulutus ja törkeiden asioiden möläyttely on meille ihan normipäivää johon suhtaudutaan huumorilla, ainakin niin kauan kun se ei kohdistu meihin itseemme XD
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Zey » 02.01.2019 22:25:17

jeekaka kirjoitti:Sain vähän pelinohjausta ihanalta Zeyltä ja oon nyt vähän paremmalla mielellä :D (Ja tässä tuli mieleen yks tapa, jolla ylläpito vois ehkä ilmapiiriin vaikuttaa, jos pj/vpj/pelimode/joku neutraali taho ottais vähän isomman roolin keskustella henkilökohtaisesti pelissä heränneistä näkyvistä ärsyynnyksen aiheista asianosaisten kanssa? Se vois olla yksityisesti helpompaa kuin puida julkisesti tilanteessa jossa syntyy kumminkin tietynlainen vastakkainasettelu ja puolustuskanta, ja ei tarttis välttämättä odottaa pelin loppumista. Siis toki tää voi kyl vaatia aika hyvää pelisilmää, ettei mene miksikään kukkahattutätimäiseksi höösäämiseksi tai muuten tungetteluksi :D)

Ihanaa jos vähän ees autto. <3 Mut joo, tässä on musta hyvä idea ja vaikken kaikkien pelinjohtajien, varapelinjohtajien ja apulaispelinjohtajien puolesta voikaan puhua, niin pelimodelle saa aina tulla tunteita tuulettelemaan. Pelin ollessa kesken pelimode ei ehkä niin vapaasti voi kuitenkaan puhella, ettei rupee pelimoden sanat ja mielipiteet vaikuttamaan peliin, mutta ainakin saa jakaa tunteitaan ja saa vähän tukea ja sit pelin jälkeen voi puida asiaa tarkemminkin. :) Ja siis Zeyn pelinohjaussessiot on avoinna aina kun en oo pelissä mukana, oon aina valmis kuuntelemaan ja juttelemaan. :> Ja jos oon pelissä mukana, ni sit vaan mua lynkkaamaan ja heti kuoleman jälkeen jututtamaan (vaikka varotan, et sillon en ehkä oo kaikkein objektiivisimmillani :P).

Lisäksi haluun sanoa, et oikeesti, kyläläiset on tosi hieno porukka, en mä muuten ois täällä melkein yhdeksän vuotta viihtynyt. <3 Enkä tiiä ketään kyläläistä, joka tarkotuksella koittais toisia täällä loukata, mut aina ei tuu niitä kaikkein kauniimpia sanoja valittua pelin tiimellyksessä (se pelaaminen kun on niin jännittävää, että siinä miettii enemmän mitä sanoo kuin miten sanoo - ja välillä ei tuu mietittyä ees sitä mitä sanoo, kun on jo viis askelta pidemmällä ajatteluketjussaan :D) tai muistettua sitä, ettei toisen tarkoitus varmastikaan ole millään tavalla kommentoida sua ihmisenä vaan pelkästään pohtia sitä roolia. Mut me yritetään. Ja sit kun asiat ei sujukaan ni huolehditaan, ettei mitään jää hampaankoloon, mennään vaikka sille pelimodelle tai mulle juttelemaan ja sit taas ens pelissä lähdetään puhtaalta pöydältä ja yritetään taas uudestaan. :>

Ja nyt lopetan höpinäni ennen ku alan tunteilemaan. :')

(Paitti että I feel you, jeekaka. Muakin on syytetty liian luovista teorioista, vaikka musta mun teorioissa ei oo tippaakaan luovuutta. Joskus muut ei vaan oo samaa mieltä... :P)
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja miina » 03.01.2019 11:48:48

Jeekaka. Vaikka mitä muuta väitän niin sie oot niitä joita pahiksena eniten pelkään. Siun ne.. Hmm. Luovat teoriat oon ihan oikeesti aika pelottavia välillä. Ne liippaa miun ajatuksen juoksua niin täydellisesti että tuntuu että näät miun sieluun. Joten en ollu yhtään pahoillani siun tippumisesta, niinku en kyllä kenenkään muunkaan, en oikeestaan ees aelinan vaikka bf sitä saatto ollakkin. :D
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Aelina » 06.01.2019 18:36:41

Okei, oon ihan myöhässä. Iso kiitos Odolle ja Horaalle, jotka pelasi, kun elämä vei mua. :D Iso kiitos myös miinalle ja BF:lle, hyvää peliä. Hyvikset ei pelanneet ollenkaan huonosti, ei todellakaan. Pahischatista voi nähdä, kuinka mä aina stressasin, mitä hyvikset tulevat sanomaan. :D Tähän kaikkeen väittelyn aiheeseen mulla ei oikeastaan ole mitään erityistä sanottavaa, mitä ei olisi jo sanottu. Horaan pahistaktiikka se ei ollut. Toivottavasti Mair vielä palaa pelaamaan.

Hyviksistä Jinillä ja Halimalla kyllä ihan uskomaton peli, kun onnistuivat pahikset löytämään. :D Mairilta hyvä ensimmäinen peli! Ja kaikilta muiltakin kyllä hyvää peliä. :) Nian tavoin en ymmärrä, miten olen tänne päätynyt pelaamaan, kun tuntuu aina niin pahalta syyttää muita pelaajia. Varsinkin pahiksena, kun tietää heidän olevan hyviksiä... :D

Henkilökohtaisesti olen vielä yllättynyt, että onnistuin vaikuttamaan niin hyvikseltä. Ja hiljaisuus ei tosiaan pahistaktiikka ollut, oli vain turhan paljon kiireitä. Onneksi oli paripeli!
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Aelina » 06.01.2019 22:56:42

Unohdinpa myös mainita. Meillä oli tosiaan pieni stressi (tai ainakin mulla oli...) viimeisestä yötaposta, jotta ei osuta onnekkaaseen. :D Noh, siinä BF sai idean ja kehitti tällaisen systeemin, jotta yötappo ei ole kenenkään vastuulla:

1. Yksi pelaaja valitsee kohtien 2-4 suorittajat (Aelina: BF, Horaa, miina arpomalla)
2. Yksi pelaaja merkitsee pelaajat satunnaisessa järjestyksessä ylös (BF: Halimuru, Camair, Savucin)
3. Yksi pelaaja sanoo numerot 1-3 satunnaisessa järjestyksessä (Horaa: 2, 1, 3)
4. Yksi pelaaja sanoo numeron välillä 1-3 (miina: 1)
Eli lopputulos oli Camir. :D
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Edellinen

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 75 vierailijaa

cron