007 - Elä ja anna toisten kuolla - ohi on! Onnea pahikset!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja justy » 26.11.2018 12:29:20

Muistin just että tässä pelissähän on uusia pelaajia. Al Pacino ja Pilkkuvirhe, tervetuloa pelaamaan!

En nyt muista oletteko pelanneet aiemmin livemafiaa/werewolfia, mutta foorumipelaaminen voi aluksi tuntua tosi hankalalta. Jos tuntuu ettette tiedä mihin tarttua, tässä olisi pari asiaa joista kuulisin mielelläni vastauksianne:

Tähän mennessä eniten ääniä ovat keränneet Marzzuu ja Zey. Onko jommankumman viesteissä jotakin, joka ihmetyttää teitä?
Ymmärrättekö miksi näitä pelaajia äänestäneet ovat heitä äänestäneet? Jos ymmärrätte, oletteko samaa mieltä heidän syistään? Jos ette ymmärrä miksi he äänestivät Zeytä tai Marzzuuta, olisiko teillä mielessä jotain kysymyksiä joihin nämä äänestäjät voisivat vastata?

Miten arvelette pahisten käyttäytyvän tässä pelissä eri lailla kuin hyvikset? Onko joku pelaaja antanut mielestänne viitteitä tällaisesta käytöksestä?

Jos teidän olisi pakko nimetä yksi pahismainen pelaaja ja yksi hyvismäinen pelaaja, kenet nimeäisitte?

//Zey, näin arvelinkin listauksesi toimivan. Kuulostaa järkevältä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja Zey » 26.11.2018 12:30:05

justy kirjoitti:Mun mielestä Zey vaikutti spämmissään määrätietoiselta ja hänen viestinsä pyrkivät mun mielestä viemään peliä eteenpäin (esim. ne lukuisat äänet eri henkilöille, kärkkät kysymykset pelaajille jne). Jos vertaa esim. Kylässäkin usein nähtyyn käydään läpi kaikki pelin roolit ja pohditaan montako harhalynkkausta pelissä on -aloituksiin, Zeyn viestit ovat olleet timangia.

Piti ihan googlata et mitä timangia. :D Mut kiitos. :3

justy kirjoitti:Vaikea sanoa onko kyse painostuksesta vaiko ei - ainakin Halima, Zey ja Jinmuru väittävät Marzzuun epäilyttävän heitä.

Itselle Marzzuu on tosiaan pahismainen, koska tosiaan hänen reaktionsa ei ollut yhtä rento mitä mun muistikuvani hyvis!Marzzuun reaktioista oli ja kun hänen pelejään vilkaisin, niin samaan tulokseen tulin.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja Zey » 26.11.2018 12:33:18

justy kirjoitti:
Zey kirjoitti:Summarum, Marzzuu on pelannut 6 kertaa pahiksena, joista viidestä en löytänyt reagointeja ja yhdestä löysin ei-niin-rennon reagoinnin. Hyviksenä Marzzuu on pelannut 14 kertaa ja seitsemässä ei reagoinut. Muuten reaktiot hyviksenä olivat rentoja, lukuunottamatta kahta vähemmän rentoa reaktiota, jossa toisessa epäiltiin takaisin ja toisessa tunnuttiin vähän ottavan henkilökohtaisesti epäilyt. En siis näiden perusteella näe, miten Marzzuu pahiksena reagoisi yleensä mielistelevästi epäilyihin, nyt niitä oli kyllä musta enemmän hyviksenä. Haluiskohan justy selventää miten päätyi eri lopputulokseen?


En puhunut varsinaisesti Marzzuun reaktiosta siihen että häntä äänestetään, vaan hänen reaktiostaan Haliman tapaan kohdella häntä (äänestetään pelin alusta asti periaatteesta, kuten viime pelissäkin). Mulle tuli mieleen miten Marzzuu vaikutti ärtyvän "Marzuu on Marzzuu" -ajattelutavasta Koiravideoissa. Kävin etsimässä viestin, kyse on tästä. En muista että Marzzuu olisi tuolla tapaa pahiksena ärtynyt muiden suhtautumisesta häneen. Tosin tuo löytämäsi quote Pieni luolaseikkailu kolmosesta on kyllä aika lähellä Marzzuun reaktiota tässä pelissä, eli ehkä teoriani ei pidä vettä.

Hmm, ite en nää tota Marzzuun viestiä mitenkään ärtyneenä? Enemmän anteeksipyytelevältä ja siltä, että ihan oikeesti on vähän pihalla mihin Jita viittaa?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja jeekaka » 26.11.2018 12:37:40

justy kirjoitti:Tarkoitatko readien perusteilla pohdintojasi tässä viestissäsi? Vai onko jotain muutakin mikä Zeyn perusteluissa mättää?


Juu. No ehkä Marzzuu-readikin, mutta Marzzu tarjoili sen kyllä hopealautasella :D

justy kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Joo ja muistan sen yhden casen jossa höyhenet pöllyten taistelin jonkun hyviksen kaa siitä että voiko trollailu olla osa jotain suurempaa hyvissuunnitelmaa jne, mutta tosiaan mun mielestä Zey ei oo niin rento kuin tällaiselta pelityyliltä odottaisi :D


Mä en sanoisi Zeyn alkupeliä trollailuksi. Mun mielestä Zey vaikutti spämmissään määrätietoiselta ja hänen viestinsä pyrkivät mun mielestä viemään peliä eteenpäin (esim. ne lukuisat äänet eri henkilöille, kärkkät kysymykset pelaajille jne). Jos vertaa esim. Kylässäkin usein nähtyyn käydään läpi kaikki pelin roolit ja pohditaan montako harhalynkkausta pelissä on -aloituksiin, Zeyn viestit ovat olleet timangia.


No siis joo trollailu on ehkä vähän väärä sana. Lähinnä haen jotenkin sitä, että avaa pelin räväkästi ja pohjalla on muka joku suunnitelma :D Kun ei niistä suunnitelmista loppujenlopuksi yleensä saa irti hirveästi mitään, mikä jotenkin todistaisi sen että se suunnitelma oli oikeasti olemassa. Voi ollakin, kuten sanottu olen ollut ennenkin oppositiossa sellaisessa tilanteessa :D

justy kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Näin vahva Marzzuun painostus ei mun mielestä ole pelillisesti järkevää, koska vaikka Marzzuu olisikin pahis niin mitä pahikset nyt voi tällaisessa tilanteessa tehdä kuin toivoa että kelkka kääntyy :D Itse varovasti pidän Marzzua hyviksenä, mutta toivon kyllä että M tulee vielä täsmentämään mitä ajatteli ja missä vaiheessa.


Vaikea sanoa onko kyse painostuksesta vaiko ei - ainakin Halima, Zey ja Jinmuru väittävät Marzzuun epäilyttävän heitä. Jos kyse on siitä että feikataan epäilyitä paineen lisäämiseksi, on kyse aika kehnosta hyvistaktiikasta imho. Feikkaaminen olisi syytä jättää pahiksille (ja joskus erikosrooleille).


Jos nää oikeasti epäili Marzzua sen "No jaahas" -viestin perusteella niin eipä siinä :D Epäilyksethän on oikeasti käytännössä syntyneet vasta sen jälkeen kun ääni on jo annettu aiemmin, ja niitä antaessa kaikilla oli motivaationa nimenomaan se, ettei Marzzusta saa kuitenkaan mitään irti joten äänestetään sitä jos jotain tapahtuisi.

//justy+Zey
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja Zey » 26.11.2018 12:39:25

justy kirjoitti:Miten arvelette pahisten käyttäytyvän tässä pelissä eri lailla kuin hyvikset? Onko joku pelaaja antanut mielestänne viitteitä tällaisesta käytöksestä?

justylta järkeviä kysymyksiä, tähän vaan pieni kommentti, että ensimmäinen kysymys kantsii ehkä päässään kysyä ja sitten jälkimmäisen kysymyksen kohdalla avata vasta, että pelaaja X on antanut viitteitä pahikseudestaan koska teki asian Y. Ihan vaan, koska en pidä niin järkevänä, että pelin alussa jo antaa listan pahiksille, että nää on asioita joita pidän pahismaisena, koska se helpottaa niiden välttelyä. :D Varsinkin, kun uudet pelaajat on vähän mustia hevosia, kun niiden ajatusmaailmaa ei oo vielä kukaan päässyt opiskelemaan. :>
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja justy » 26.11.2018 12:41:53

Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:Vaikea sanoa onko kyse painostuksesta vaiko ei - ainakin Halima, Zey ja Jinmuru väittävät Marzzuun epäilyttävän heitä.

Itselle Marzzuu on tosiaan pahismainen, koska tosiaan hänen reaktionsa ei ollut yhtä rento mitä mun muistikuvani hyvis!Marzzuun reaktioista oli ja kun hänen pelejään vilkaisin, niin samaan tulokseen tulin.


Mun mielestä vain Luolaseikkailu 3 -löytösi on relevantti vastine mun syilleni pitää Marzzuuta reaktionsa perusteella hyviksenä. Se löydös laski Marzzuun omassa kategoriassani lähemmäs neutraalia. Pidän silti turhautumista "äänestän periaatteesta" -strategiaan todennäköisemmin hyvismäisenä. Pahis kuitenkin tietäisi että tässä äänestetään pahista.

Ootko muuten Zey käynyt pelaamassa ulkomailla? Tuo alignment!nimi-formaatti puheessasi kuulostaa joltain vieraiden foorumien hapatukselta. :D

//Zey, Jita kutsui Marzzuuta hankalaksi pelaajaksi. Mun tulkinta tuosta vastauksesta on sellainen "anteeksi mitä, perustelepas vähän" -närkästys.

//Jeekaka, ainakin Halima väitti Marzzuulle että hänen äänensä perustui siihen että Marzzuu on todennäköisemmin pahis. Jinmurusta ja Horaasta en tiedä, Zey onkin näkemyksiään jo selittänyt.

// Zey, muistan saaneeni samaa palautetta asiasta kun kysyin sitä viimeksi. Perusteluni kysymykselle voi käydä lukemassa "Pienestä" peruspelistä. :D Tai sitten voi vaan vastata niin kuin ehdotit, tosin olisi hauska nähdä kun pahikset alkavat vääntää käytöstään vältelläkseen aloittelevan pelaajan pahiskäsityksiä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja justy » 26.11.2018 12:43:22

Nyt on pakko mennä taas tekemään töitä (äskenkin olisi pitänyt, mutta...)
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 26.11.2018 12:43:51

justy kirjoitti:
Jinmuru kirjoitti:Sanosin et tällä hetkellä Marzzuu on neutraali joka kallistuu pikkusen pahikseen.


Mikä kallistaa hänet pahikseuteen?

Koska ei jotenki tunnu aidolta nuo Marzzuun reaktiot, mielty vaan enemmän pahikseen ku hyvikseen.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja Zey » 26.11.2018 12:44:01

jeekaka kirjoitti:Lähinnä haen jotenkin sitä, että avaa pelin räväkästi ja pohjalla on muka joku suunnitelma :D Kun ei niistä suunnitelmista loppujenlopuksi yleensä saa irti hirveästi mitään, mikä jotenkin todistaisi sen että se suunnitelma oli oikeasti olemassa. Voi ollakin, kuten sanottu olen ollut ennenkin oppositiossa sellaisessa tilanteessa :D

Oot siis skeptinen oliko mulla oikeesti pelin alussa toi avaamani kolmeosainen suunnitelma mielessä vai? :D

jeekaka kirjoitti:Jos nää oikeasti epäili Marzzua sen "No jaahas" -viestin perusteella niin eipä siinä :D Epäilyksethän on oikeasti käytännössä syntyneet vasta sen jälkeen kun ääni on jo annettu aiemmin, ja niitä antaessa kaikilla oli motivaationa nimenomaan se, ettei Marzzusta saa kuitenkaan mitään irti joten äänestetään sitä jos jotain tapahtuisi.

Uskoisitko, että Marzzuusta saisi enemmän irti, jos häntä ei äänestettäisi?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja jeekaka » 26.11.2018 12:44:36

Ja siis, eihän Marzzuulla ole ollut oikeasti roolista riippumatta muuta vaihtoehtoa reagoida tuohon kuin että aha kiva kun äänestätte mua :D En usko että tuo siis mitenkään kertoo mistään mitään.

//justy. Ihan sama mitä väittävät, ei voi mitenkään olla totta että ääntä antaessa olisi voinut olla mitään legit epäilyjä.

//justy, Jin, Zey
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja jeekaka » 26.11.2018 12:45:53

Zey kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Jos nää oikeasti epäili Marzzua sen "No jaahas" -viestin perusteella niin eipä siinä :D Epäilyksethän on oikeasti käytännössä syntyneet vasta sen jälkeen kun ääni on jo annettu aiemmin, ja niitä antaessa kaikilla oli motivaationa nimenomaan se, ettei Marzzusta saa kuitenkaan mitään irti joten äänestetään sitä jos jotain tapahtuisi.

Uskoisitko, että Marzzuusta saisi enemmän irti, jos häntä ei äänestettäisi?


No uskoisin, että Marzzuusta voisi saadakin jotain irti, jos äänestystilanne olisi muuta kuin 4-0 :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 26.11.2018 12:48:00

Nii ja siis ite äänestin Marzzuuta samalla perusteella ku Halima. Mut jätän äänen, koska Marzzuun reaktiot ei vakuuta hyvismäisyyestä. :D

// jeekaka. Ketä sun mielestä pitäis sit äänestää :D
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja Zey » 26.11.2018 12:49:05

justy kirjoitti:Ootko muuten Zey käynyt pelaamassa ulkomailla? Tuo alignment!nimi-formaatti puheessasi kuulostaa joltain vieraiden foorumien hapatukselta. :D

No ne pienet yritykset MU:ssa silloin aikoinaan. :D Aka hydra ja se massiivinen peli. Mut siis toi alignment!nimi on tarttunut muilta, syytä heitä tästä. :D

justy kirjoitti:// Zey, muistan saaneeni samaa palautetta asiasta kun kysyin sitä viimeksi. Perusteluni kysymykselle voi käydä lukemassa "Pienestä" peruspelistä. :D Tai sitten voi vaan vastata niin kuin ehdotit, tosin olisi hauska nähdä kun pahikset alkavat vääntää käytöstään vältelläkseen aloittelevan pelaajan pahiskäsityksiä.

Yritän muistaa illalla tsekata perustelusi! Nyt vaan yritän nopeesti vastailla, koska piti jo 20 minuuttia sitten alkaa valmistautua luentoa varten, hups... :D No mut eiköhän sitä 10 minuutissakin saa ittensä valmiiksi ja ulos ovesta. :3
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja jeekaka » 26.11.2018 12:52:44

Jinmuru kirjoitti:// jeekaka. Ketä sun mielestä pitäis sit äänestää :D


Mun mielestä teidän ei nyt tässä vaiheessa kannata perääntyä tosta Marzzuu-äänestä, jos kerran pidätte pahiksena, koska jos Marzzuu on pahis, veikkaan että pahikset ovat aika varovaisia lähtemään mihinkään pelastusoperaatioihin. Marzzuun äänestys on musta ihan hakuammuntaa, mutta voihan silläkin osua oikeaan.

Itse äänestänen Zeytä.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja Zey » 26.11.2018 12:54:59

jeekaka kirjoitti:Ja siis, eihän Marzzuulla ole ollut oikeasti roolista riippumatta muuta vaihtoehtoa reagoida tuohon kuin että aha kiva kun äänestätte mua :D En usko että tuo siis mitenkään kertoo mistään mitään.

//justy. Ihan sama mitä väittävät, ei voi mitenkään olla totta että ääntä antaessa olisi voinut olla mitään legit epäilyjä.

//justy, Jin, Zey

No esimerkiksi hyviksenä Marzzuu on rennosti reagoinut näin "Haha, mie voisin vaikka saada (syystä kielletyn) super-mävoinkaikkea-tyypin roolia ja mua epäiltäis :D" ääniinsä, joten kyl mä sanoisin, että Marzzuu voisi rennostikin reagoida! :D Nyt sen sijaan vaan on että heheh, tiiän ettette mua lynkkaa, eikä pelottais vaikka lynkkaisitte, koska oon hyvis!!

Mut joo, nyt täytyy kyl oikeesti alkaa valmistautumaan. :D Illalla palanen taas asiaan. :>
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja jeekaka » 26.11.2018 12:57:07

Zey kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Ja siis, eihän Marzzuulla ole ollut oikeasti roolista riippumatta muuta vaihtoehtoa reagoida tuohon kuin että aha kiva kun äänestätte mua :D En usko että tuo siis mitenkään kertoo mistään mitään.

//justy. Ihan sama mitä väittävät, ei voi mitenkään olla totta että ääntä antaessa olisi voinut olla mitään legit epäilyjä.

//justy, Jin, Zey

No esimerkiksi hyviksenä Marzzuu on rennosti reagoinut näin "Haha, mie voisin vaikka saada (syystä kielletyn) super-mävoinkaikkea-tyypin roolia ja mua epäiltäis :D" ääniinsä, joten kyl mä sanoisin, että Marzzuu voisi rennostikin reagoida! :D Nyt sen sijaan vaan on että heheh, tiiän ettette mua lynkkaa, eikä pelottais vaikka lynkkaisitte, koska oon hyvis!!


No mut eihän sitä epäilty! Vaan äänestettiin just because.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 26.11.2018 13:05:34

--Marzzuu

Hiffasin mitä Halima haki tol äänel takaa mut tbh Hali en usko et it ain't never gonna work :D Viimeks mä pilasin sun yrityksen ja nyt tuntuu et keskustelu pyörii ihan liikaa taas kerran marzun ympäril. Oli se sit pelil hyödyllist tai ei oon kyllästyny mite joka pelis jonka oon nyt täs pelannu eka/toka päivä on menny siihe et mietitää marzuu (ja oon toki siihe itekki syyllistyny, mut en oikei handlaa mite kys pelaajaa pitäis käsitellä ku siit ei saa mitää irti vaik yrittäs mitä taikatemppuja)

Tho, parempi tää ku et juteltais vaik niist viestin pituuksist. En oo ehtiny lukee viestei kunnol läpi mut nopeel vilkasul vampire mietityttää, on helppoo olla eka sillee ettei tiiä minkä mielipitee takan seisoo marzu asias, ja sit lähtee syytteleen pahiksiks niit jotka sitä o äänestäny (sen jälkee ku jeekaka, jota tunnutaa yleisesti pidettävän hyvismäisenä, on sanonu et ei pidä marzuu pahismaisena)

Zey

No oisikko saanut enemmän infoa, jos oisin sanonut "No voi harmi. :( Tuntuuko Jin hyvismäiseltä?"? :> Kun en tiiä mitä muuta kommentoitavaa mulla ois siihen,


Tää sun asenne hämmentää ja vahvistaa mun kuvaa et oot jotenki puolustuskannal/herkil täs pelis. Tähä ois voinu simppelisti vastaa "ei ollu mitään kommentoitavaa", toi kärkäs kommentti hiertää

// Zey ja Jeekaka
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja AlPacino » 26.11.2018 14:00:06

Pelaan ekaa kertaa o/ Moikka vaan kaikille!
Musta on aika outoa miettiä, miten joku on pelannut edelliset pelit, koska pelitapaa voi muuttaa. Olit sit hyvis tai pahis.

Tokana pakko sanoa, että toinen päivä ja jo 5. sivulla mennään. Huhhuh, tuli vähän overwhelming tunne, eikä meinannut saada otetta, mitä mieltä kukakin on ollut ja miksi on vaihtaneet mielipidettä. Tämä viimeinen sivu meni jo ihan täysin vilkuillen vain.

Mitä mä mietin..?
Zey sekottaa pakkaa. Pelaakohan aina näin? Vaikeuttaa ainakin mun pysymistä kärryillä. -Epäilyttävää.

Marzzuuta alettiin ymmärtääkseni äänestämään, jotta hän avaisi suuta "ai jaahas" tms kommentilleen. Ei kuitenkaan oikeen vakuuttanut, kun ei alkanut avaamaan ajatuksiaan meille. -Epäilyttävää.

Vampire tuli suojelemaan Marzzuuta "huomaamattomasti". -Epäilyttävää

Justy heräsi keskusteluun Marzzuun lynkkauspisteiden kasvaessa ja alkoi kiinnittämään huomiota muihin kuin Marzzuun. Kuitenkin jostain syystä kiinnitti huomion Vampireen. Mutta myös muihin... -Epäilyttävää.

Mitä mä toivoisin? Että Marzzuu avaisi ajatuksiaan ja saataisiin lihaa luiden päälle jutellessa hänen epäilyttävyydestään.
++Zey
Koska sekottaa pakkaa ja antaa näin pahiksille tilaa. Myös Marzzuun suun avaaminen voi tuntua vaikealta, jos hän on ainoa äänestetty.


Justylta hauskoja kysymyksiä! Olen pelannut ennenkin, mutta vain livenä.
Pahis käyttäytyy mun silmissä kuten hyvis, mutta tekee yleensä logiikkavirheen. Sit ite sekoittavat pelaajat tekevät tilaa pahiksille, jotta heidän virheet eivät ole niin huomattavia. Tai tekevät itse isompia virheitä, jotta pahisten virheitä ei huomata.
Onneksi ei ole pakko nimetä ketään hyvismäiseksi tai pahismaiseksi, koska en halua lyöttäytyä täysin tuntemattomien hahmojen kanssa kelkkaan. Jos hän osoittautuu pahikseksi, niin sitten minutkin teilataan. Epäilyttävät asiat kirjailin jo :D
AlPacino
Kyläläinen
 
Viestit: 17
Liittynyt: 19.11.2018 17:19:27

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja Vampire » 26.11.2018 14:42:47

justy kirjoitti:"En usko että Marzzuu on pahis mutta ymmärrän että häntä äänestetään ja hänen pudottamisensa on minulle ok" on kanta, joka sopii pahiksen suuhun paremmin kuin hyvin.

Jos oot yhtään seurannut mun peliä samoissa peleissä kuin Marzzuu on mukana, niin sun pitäisi tietää, että oon tätä mieltä roolista riippumatta. Joo, se varmaan on sellanen helppo kommentti, jonka perusteella lähteä mallaamaan pahista, mutta kun se mielipide on sama aina.

justy kirjoitti:Osaatko yhtään sanoa ketä epäilisit siinä Marzzuuta massaavassa joukossa eniten?

Valitettavasti en tällä hetkellä. Se massa olis hyvä tilaisuus pahikselle piiloutua + helppo kohde, mutta sen täsmemmin en osaa tällä hetkellä sanoa, koska kaikista on jäänyt mulle tähän hätään aika harmaa fiilis.

Zey kirjoitti:Perustuuko tää fiilis siis vieläkin siihen, että Marzzuulla nyt on vaan suuremmat todennäköisyydet saada hyvisrooli kuin pahisrooli, vai onko sulla jotain pelinsisäistä syystä pitää Marzzuua hyviksenä?

Vähän ehkä sekä että. Todennäköisyys sille, että Marzzuu olisi pahis on aika pieni (mahdollisuus olla hyvis on suurempi) + mun mielestä tää vaikuttaa hyvin vahvasti siltä Marzzuulta, jota oon tottunut näkemään hyvis!Marzzuulta. En osaa sitä vielä sen selvemmin perustella, mutta tää on tähän mennessä ollut pitkälti hyvin samanlainen Marzzuu kuin mitä on mulle tullut useimmiten vastaan (ja useimmiten niissä peleissä Marzzuu on ollut hyvis). Ei mitään sen hienompaa, koska, no, tässä pelissä sitä ulosantia ei oo ollut niin hirveesti. Toki mua vähän ihmetyttää se, miten Marzzuu muka on voinut ajatella ekan viestin aikana, että taas saa Halimalta ääntä, koska sitä ääntä ei ollut vielä annettu. Se ei siis mitenkään voi pitää paikkaansa, joten Marzzuu säätää jotain omaansa.

Zey kirjoitti:Marzzuun lynkkaisin mieluummin kuin Vampiren, ihan vaan koska Vampiren pitäminen läsnä pidempään on musta hyödyllisempää, koska sieltä voi tulla infoa, jolla voidaan kokonaan välttää harhalynkkaus mikäli Vam on hyvis.

www

Zey kirjoitti:Hmm, ite en nää tota Marzzuun viestiä mitenkään ärtyneenä? Enemmän anteeksipyytelevältä ja siltä, että ihan oikeesti on vähän pihalla mihin Jita viittaa?

En nähnyt itsekään tuota Marzzuun viestiä ärtyneenä, joten vähän mietityttää, että mistä justy sen ärtyneisyyden oikein pieraisee.

Jinmuru kirjoitti:Koska ei jotenki tunnu aidolta nuo Marzzuun reaktiot, mielty vaan enemmän pahikseen ku hyvikseen.

Kuin?

Zey kirjoitti:Uskoisitko, että Marzzuusta saisi enemmän irti, jos häntä ei äänestettäisi?

Mie suhtaudun skeptisesti siihen, että äänestyksellä olisi kauheasti merkitystä. Toki voin olla väärässä, mikä olis vain positiivista, mutta se jääköön nähtäväksi.

jeekaka kirjoitti:Ja siis, eihän Marzzuulla ole ollut oikeasti roolista riippumatta muuta vaihtoehtoa reagoida tuohon kuin että aha kiva kun äänestätte mua :D

Eihän tuon "no jaahas"-kommentin tullessa kukaan ollut edes äänestänyt Marzzuuta. Ellet sit puhu siitä sitä seuraavasta viestistä, joka ei mun mielestä välttämättä ollut niin kauheen reaktiivinen..

jeekaka kirjoitti:No uskoisin, että Marzzuusta voisi saadakin jotain irti, jos äänestystilanne olisi muuta kuin 4-0 :D

Toivottavasti, koska muuten toi äänestäminen on melkein se ainoa mahdollisuus.

Jinmuru kirjoitti: En oo ehtiny lukee viestei kunnol läpi mut nopeel vilkasul vampire mietityttää, on helppoo olla eka sillee ettei tiiä minkä mielipitee takan seisoo marzu asias, ja sit lähtee syytteleen pahiksiks niit jotka sitä o äänestäny (sen jälkee ku jeekaka, jota tunnutaa yleisesti pidettävän hyvismäisenä, on sanonu et ei pidä marzuu pahismaisena)

Eli en saa itse pitää Marzzuuta hyvismäisenä? Siis wut? Oon tietääkseni ollut koko ajan enemmän kallellaan sinne hyvismäisen suuntaan (en vaan ehkä tuonut sitä niin spesifisti esiin), vaikka oonkin sitä mieltä, että tässäkin kolikossa on kaksi puolta. Enkö saisi suhtautua skeptisesti siihen, että Marzzuuta lähdetään massaamaan porukalla ulos? Varsinkaan, kun tämä on pahiksille helppo kohde.

AlPacino kirjoitti:Vampire tuli suojelemaan Marzzuuta "huomaamattomasti". -Epäilyttävää

Millä tavalla mie suojelen Marzzuuta? Oon sanonut olevani sinällään fine sen lynkkaamisen kanssa (koska turhautus), mutta oon sen verran paljon pelannut Marzzuun kanssa samoissa peleissä, että pidän tällä hetkellä tätä rehellisesti enemmän hyviksenä kuin pahiksena. jeekaka on myös pitänyt Marzzuuta hyviksenä, mutta tämä ei kuitenkaan epäilytä sua tai sun mielestä suojele tätä?
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja Cameron » 26.11.2018 15:45:57

Väliaika, saisiko olla virvokkeita ravistettuna, ei sekoitettuna?
Äänet:
3 Marzzuu (Halima, Zey, Jinmuru)
3 Zey (miina, Keturin, AlPacino
1 Vampire (justy)

Puhepakot:
Jii, Keturin, pilkkuvirhe, Savu

Poissaolot:
Ei ketään

Päivä päättyy torstaina 29.11. klo 20. Jatkakaa olkaa hyvät! :)
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 26.11.2018 16:31:12

Miks multa aina kysytään perusteluita ku vaan mutuilen :'D Tunne on tunne enkä osaa järkeistää sitä. :D

Vampire myös aika kirjaimellisesti laitto sanoja mun suuhun, tuo sun tokavika lainaus taitaa olla Horaan, ei mun :DD
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja justy » 26.11.2018 16:38:18

jeekaka kirjoitti:
justy kirjoitti:Tarkoitatko readien perusteilla pohdintojasi tässä viestissäsi? Vai onko jotain muutakin mikä Zeyn perusteluissa mättää?


Juu. No ehkä Marzzuu-readikin, mutta Marzzu tarjoili sen kyllä hopealautasella :D


Mun mielestä Zey on esittänyt ihan järkeviä perusteluita epäilyilleen, mutta noin yleisesti en pidä kauhean vahvana niitä epäilyitä jotka perustuvat siihen että Marzzuu sanoi miettivänsä Haliman ääntä. Musta Zeyn kysymyksen "mitäs mietit" voisi hyvin ymmärtää pyyntönä kertoa mitä Marzzuu miettii siihen vastatessaan. Ainakin olisi kiva kuulla perustelu sille miksi hän pahiksena vastaisi noin todennäköisemmin kuin hyviksenä.


jeekaka kirjoitti:No siis joo trollailu on ehkä vähän väärä sana. Lähinnä haen jotenkin sitä, että avaa pelin räväkästi ja pohjalla on muka joku suunnitelma :D Kun ei niistä suunnitelmista loppujenlopuksi yleensä saa irti hirveästi mitään, mikä jotenkin todistaisi sen että se suunnitelma oli oikeasti olemassa. Voi ollakin, kuten sanottu olen ollut ennenkin oppositiossa sellaisessa tilanteessa :D


Tarkoititko siis trollaamisella sitä että Zey sanoi hänellä olleen suunnitelman vaikket usko hänellä sitä alusta asti olleen? Se on sitten vähän eri juttu, mä puhuin yleisesti Zeyn alkupelistä ja siitä että hän mielestäni aloitti pelin peliä edistävästi.


Jinmuru kirjoitti:
justy kirjoitti:
Jinmuru kirjoitti:Sanosin et tällä hetkellä Marzzuu on neutraali joka kallistuu pikkusen pahikseen.


Mikä kallistaa hänet pahikseuteen?

Koska ei jotenki tunnu aidolta nuo Marzzuun reaktiot, mielty vaan enemmän pahikseen ku hyvikseen.


Jinmuru kirjoitti:Nii ja siis ite äänestin Marzzuuta samalla perusteella ku Halima. Mut jätän äänen, koska Marzzuun reaktiot ei vakuuta hyvismäisyyestä. :D

// jeekaka. Ketä sun mielestä pitäis sit äänestää :D


Mikä on sun tulkinta Haliman syistä (ei tarvii vastata jos uskot ettei Halima vielä haluaisi paljastaa syitään)? Kuulisin kans mieluusti mikä Marzzuun tokassa viestissä vaikuttaa epäaidolta ja viittaa enemmän pahikseen kuin hyvikseen.


Zey kirjoitti:Yritän muistaa illalla tsekata perustelusi! Nyt vaan yritän nopeesti vastailla, koska piti jo 20 minuuttia sitten alkaa valmistautua luentoa varten, hups... :D No mut eiköhän sitä 10 minuutissakin saa ittensä valmiiksi ja ulos ovesta. :3


Ei tarvii käydä lukemassa, ellet usko että mun kommentti voi olla jotenkin relevantti mun puolen selvittämisessä. Tuli vaan fläshbäkkejä aiemmasta pelistä kun luin kommenttisi.

AlPacino kirjoitti:
Justy heräsi keskusteluun Marzzuun lynkkauspisteiden kasvaessa ja alkoi kiinnittämään huomiota muihin kuin Marzzuun. Kuitenkin jostain syystä kiinnitti huomion Vampireen. Mutta myös muihin... -Epäilyttävää.


Yritin avata syitäni sille miksi Vampire kiinnitti huomioni siinä viestissä, jossa häntä äänestin. Kysy ihmeessä jos niissä jäi jokin epäselväksi.

(ymmärrän hyvin tuon tunteen mitä viisi sivua viestejä herättää... suosittelen käyttämään etsintää, jonka avulla voit lukea yhden pelaajan kirjoitamat viestit tässä pelissä. Kopioi tää osoite: "http://juonittelupelit.foorumi.eu/search.php?f=9&t=674&author=justy" ja vaihda nimen tilalle sen pelaajan nimi, jonka viestejä haluat lukea. Klikkaamalla yksittäisen viestin otsikkoa voit mennä siihen kohtaan ketjua, missä viesti kirjoitettiin.)

AlPacino kirjoitti:++Zey
Koska sekottaa pakkaa ja antaa näin pahiksille tilaa. Myös Marzzuun suun avaaminen voi tuntua vaikealta, jos hän on ainoa äänestetty.


Millä tapaa tuo pakan sekoittaminen on mielestäsi antanut pahiksille tilaa? Mitä pahikset ovat tehneet/jättäneet tekemättä, minkä Zeyn pelityyli on mahdollistanut?

Vampire kirjoitti:
justy kirjoitti:"En usko että Marzzuu on pahis mutta ymmärrän että häntä äänestetään ja hänen pudottamisensa on minulle ok" on kanta, joka sopii pahiksen suuhun paremmin kuin hyvin.

Jos oot yhtään seurannut mun peliä samoissa peleissä kuin Marzzuu on mukana, niin sun pitäisi tietää, että oon tätä mieltä roolista riippumatta. Joo, se varmaan on sellanen helppo kommentti, jonka perusteella lähteä mallaamaan pahista, mutta kun se mielipide on sama aina.


Tämä epäilyttäisi huomattavasti vähemmän - jos ollenkaan - jos sulta olisi enemmän muuta materiaalia. Nyt tuntuu että 90% peliä käsittelevistä viesteistäsi on ollut tätä Marzzuu-jahkailua. Musta tuntuu ettei se jahkailu johda mihinkään peliä edistäviin havaintoihin siitä kuka olisi pahis tai hyvis. Tai no, pidät Marzzuuta hyviksenä, mutta et kuitenkaan myöskään välitä jos hänet lynkataan.

Zey kirjoitti:Hmm, ite en nää tota Marzzuun viestiä mitenkään ärtyneenä? Enemmän anteeksipyytelevältä ja siltä, että ihan oikeesti on vähän pihalla mihin Jita viittaa?

En nähnyt itsekään tuota Marzzuun viestiä ärtyneenä, joten vähän mietityttää, että mistä justy sen ärtyneisyyden oikein pieraisee.[/quote]

Marzzuu kirjoitti:
Zey kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:Ai jaahas.

Mitäs mietit? :>

Mietin, että aha, Halima ehdottaa mun "lynkkausta"? :D Eipä yllätä eikä pelota kun tiiän olevani hyvisten riveissä.
Noh, vastahan peli alkoi ja mä pahoittelen, ettei musta saa nyt kovin järkevää viestiä irti, nuhanenä-Marsu kuittaa ja painuu juomaan lämmintä teetä, hrr...


Lihavoitu vaikuttaa mun mielestä ärtyneeltä. Etenkin kun Halima teki tän saman viime pelissä.

(jos jollakulla on muuten hyviä syitä pitää Marzzuuta pahiksena, kuuntelen niitä mielelläni. Mun mielestä mulla on hänestä ihan ok D1-hyvisreadi, joka päihittää/on ainakin yhtä pätevä kuin ketjussa esitetyt D1-pahisreadit. Joten todennäköisyyksillä mentäessä Marzzuu on todennäköisemmin hyvis kuin pahis)


jeekaka kirjoitti:No uskoisin, että Marzzuusta voisi saadakin jotain irti, jos äänestystilanne olisi muuta kuin 4-0 :D

Toivottavasti, koska muuten toi äänestäminen on melkein se ainoa mahdollisuus.

Jinmuru kirjoitti: En oo ehtiny lukee viestei kunnol läpi mut nopeel vilkasul vampire mietityttää, on helppoo olla eka sillee ettei tiiä minkä mielipitee takan seisoo marzu asias, ja sit lähtee syytteleen pahiksiks niit jotka sitä o äänestäny (sen jälkee ku jeekaka, jota tunnutaa yleisesti pidettävän hyvismäisenä, on sanonu et ei pidä marzuu pahismaisena)

Eli en saa itse pitää Marzzuuta hyvismäisenä? Siis wut? Oon tietääkseni ollut koko ajan enemmän kallellaan sinne hyvismäisen suuntaan (en vaan ehkä tuonut sitä niin spesifisti esiin), vaikka oonkin sitä mieltä, että tässäkin kolikossa on kaksi puolta. Enkö saisi suhtautua skeptisesti siihen, että Marzzuuta lähdetään massaamaan porukalla ulos? Varsinkaan, kun tämä on pahiksille helppo kohde.

Nää kaksi lihavoitua kommenttia osoittaa hyvin mun huolen sun suhteen. Istut tukevasti aidalla Marzzuun suhteen, sanoen toisaalta että jos tästä ei saa mitään irti, parempi äänestää pois ja toisaalta että olet skeptinen ajatuksen suhteen. Et siis oikeestaan ota asiaan kantaa, eli jos Marzzuu on hyvis ja äänestetään pois, et oikeestaan ole sitten asiasta vastuussa. Mutta et kuitenkaan myöskään varsinaisesti taistele ajatusta vastaan...
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja Keturin » 26.11.2018 16:39:30

Zey kirjoitti:
Vampire kirjoitti:Mun fiilis Marzzuusta tällä hetkellö on hyvis. Toki sitä on oikeesti vaikea sanoa, koska se materiaalin saaminen tuntuu olevan pitkälti mahdotonta, eli harvoin saan Marzzuusta muutenkaan pahisvibaa (paitsi sen kannalta, että viestit on mitä on).

Perustuuko tää fiilis siis vieläkin siihen, että Marzzuulla nyt on vaan suuremmat todennäköisyydet saada hyvisrooli kuin pahisrooli, vai onko sulla jotain pelinsisäistä syystä pitää Marzzuua hyviksenä?


Mitä tää tarkottaa?
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 26.11.2018 16:43:30

Pakoilen ruotsinesseetä joten aika olla urhee ja käydä tää viissivunen hirviö läpi. Iha ajatusvirtaa sitä mukaa ku luen topicii et älkää oottako mitää mestariteosta

Tost pelialust ei täs vaihees oikei mitää sanottavaa ku selvästi tos vaa heitetää läppää puolintoisin. en lähtis näiden puolest linkittään ketään pahiskavereikskaan, jos otetaa nyt vaiks et Zey on pahis ja sanoo täs et lähetää äänestää Jiitä, vois eka aatella et kätevä tapa heittää pesäeroo pahiskaveriin, mut toisaalt vois myös olla hyviksen mustamaalaamist.
Tajusin et Zeyhän alottaa ton kysymysten pakoilun heti alussa :DD Ok jeekakan kommentti ei ollu suora kysymys mut selkeesti kommentti johon ootetaan reaktioo, ja Zey vastaa vaan "aika mielenkiintosta" ja "et kysyny mitään :>" ja kun jeekaka tost huomauttaa, tulee sielt "olisitko muka uskonu"

Mietin hetken häiritseeks mua Jinmurun hyvistely ("harhaanjohtava uskomus ainakin kun en oo pahis") ja suoraan Zeyn hyvikseks heittäminen, mut viime peleissä mitä oon Jinin kaa pelannut, on harrastanu noit kumpaaki, eli heitelly nopeit readei ja puhunu omast hyvikseydestää. Tollane boldness (mikä sana se on suomeks) sopii imo ehk vähän enemmän hyvisJinmun tyyliin.

Ja Zey jatkaa ignooraamista, ei ota mitenkään kantaa Jeekakan epäilyihin, vaan vastaa epäilyihin sanomalla, että luottaa Jeekakaan eniten :D HHhhh idk mua häiritsee Zeyn pelaaminen täl hetkel jotenki iha hirveesti. Ymmärrän kyl et ain ei huvita olla vastaamassa epäilyihin mut pelille on hyödyllist et niihin vastataan jotenkin, eikä sit se epäilijä jää junnaa tän epäilyksen kanssa. Niist vastauksist voi kuitenki saada materiaalii vaik mite nii yhelle jos toisellekki pelaajalle. Zeyn "itsekkyys" täs pelis häiritsee ja ku tiimipelaaminen tuntuu olevan nollassa, pistää miettiin onks oikeest hyvispuolella. Pahiksienkaan ei kannata liikaa lähteen sooloilee joten petturiviba kyl vahvistuu täs.

Jeekakal on kyl hyvä pointti kans tos et Zeyn mielipiteet on oudon vahvoi. Mietin vaan, että oisko täs takana myös Zeyn puolelt jonkinlaist provoo/reaktionhakuu. Kans se, että kysyy paljon kysymyksii tukee tätä ja ku ajattelen Zeyn pelii tält kannalt (et keräis paljo informaatiota pelaajilt) nii toi puhuu enemmän hyvisroolin puolest. Kans se, et pimittää teoriaansa/jotain Jinmurusta, miks pahis tekis niin. ÄÄähhhh mun päätä alkaa särkee ku yritän käsittää Zeytä täs pelis :DD

Naurahdin ääneen miinan viestille ja narrisekoilulle, voi sua :'D En osaa viel näiden viestien perusteel sanoo mitää, tuu puhuu lisää!

En tiiä oikei mitä sanoo tost et Marzzuu suoraa valehteli Zeylle, kun ei mitenkää tos vaihees voinu kelaa Halimaa. Voiha olla et Marzul vaa pyöri mieles se enemmän ku mikä ikinä oliki ennen tota Haliman viestii ja mihin Marzu reagoi "ai jaahas" ja päätti sit vaa kommentoida sitä. Tulee vähä sellane olo et iski paniikki ku kysyttii mitä oli miettiny kosk voiha ol ettei marzu miettiny oikei mitää ja piti sit jotai keksii (en kans ihmettelis jos Marzu päätti sanoo noin vaan kosk Jeekaka sanoi melkein samoin aiemmin ja marzu aatteli et tää on turvallinen tapa kommentoida peliä, kosk Jeekakan jaahas-viestist ei mitää haloota tullu)

Vampire kirjoitti:Tbh, musta Marzzuu luultavasti on hyvis, koska pelaa aina samalla tavalla, siinä ei oo mitään eroa pahiksena ja hyviksenä oikeestaan, vaikka hyviksenäkään Marzzuusta ei kyllä saa paljoa irti


Siis tässähän ei oo vaan järkee. Miten voit saada Marzzuust nyt hyvistuntuman, jos se kerta pelaa sun mielest samal taval sekä hyviksenä että pahiksena? :D Sit viel perään heität et sen viesti ei vakuuta, nii eiks tää nyt jo kallista pahikseen jos sun hyvisreadil ei alunperin ollu mitää pohjaa??

Zey kirjoitti:Uskoisitko, että Marzzuusta saisi enemmän irti, jos häntä ei äänestettäisi?


(kysymys jeekakalle mut mäki vastaan hähä) Oon täs mietiskelly tätä Marzun äänestyskulttuurii ja tbh alan tulla siihe lopputuloksee et ehkä. Marzust tuntuu olevan lähes mahdotont saada mitää irti, mut eiköhä se oo tähä mennes tajunnu et äänivyöryjen takana on vaa tarkotus saada se puhuu ja saattaa olla ettei sit vaa iha periaatteest haluu tulla reagoimaan/menee moti tulla puhuu topiciin. Tietty ku katon läpi tota Zeyn listaa Marzun peleist nii joo ei sitä tavaraa taida tulla hirveemmi ylipäätää, mut ei tää äänestämine tunnu asiaa ainakaa auttavan.
Mua kyl kiinnostaa hirveesti miks Marzu aina ilmoo peleihin kun se on niin hiljaa :D

AlPacinolt (hei ja tervetuloa!) ihan kivan asiatäyteinen aloitusviesti. Tho haluutko avaa enemmän tota epäilyys Justylle, miks siitä tekee epäilyttävän se et alkoi kommentoimaan muita ja miks nostit Vampiren tossa esille?

Vampire kirjoitti:Eli en saa itse pitää Marzzuuta hyvismäisenä? Siis wut? Oon tietääkseni ollut koko ajan enemmän kallellaan sinne hyvismäisen suuntaan (en vaan ehkä tuonut sitä niin spesifisti esiin), vaikka oonkin sitä mieltä, että tässäkin kolikossa on kaksi puolta. Enkö saisi suhtautua skeptisesti siihen, että Marzzuuta lähdetään massaamaan porukalla ulos? Varsinkaan, kun tämä on pahiksille helppo kohde.


(en mä oo Jinmuru D:)
Missä vaihees mä kielsin sua olemasta jotain mieltä? :D Jaoin vaan mun ajatukset ja pidän sua epäilyttävänä. Ja jos mietit miks jeekaka ei nyt saa noottia siitä et on pitäny marzuu hyvismäisenä, nii mun pointti ei ollu se mitä mieltä oot pelaajasta, vaan miten oot asias esittäny. Tost sun hyvisvibast oonki puhellu jo ylempänä. Joo et tuonu hirvee spesifisti esiin :D

Voisin kans tehä minilistan heränneist!

Pahismaiset
Vampire
Zey
Marzzuu
Keturin
miina
AlPacino
Halima
Justy
Jinmuru
Jeekaka
Hyvismäiset

Nyt ois kiva kuulla jotai jiistä, savust ja pilkkuvirheest !!

//Jin justy ja ketu väliin ähh nyt ei ehi lukee
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja Jii » 26.11.2018 16:48:38

Hei, oon hereillä. Odotin, että tästä pelistä tulisi mukava ja rento, suht hidastahtinen peli, mutta täällä onkin jo mitä, viisi sivua tekstiä. Suurin osa viesteistä kyllä aika lyhyitä, mutta siltikin. Luin nyt kaikki viestit läpi, melko nopeasti ja sen suuremmin niihin paneutumatta, pitää varmaan myöhemmin taas käydä kaikki ajatuksen kanssa läpi.

Ymmärrän kyllä Marzzuu jahdin ihan täysin. Ja ymmärrän senkin miksi jotkut ei halua lähteä siihen mukaan - kuitenkin siihen liikaa keskittyminen on pelille aika epäedullista, kun ei se kerro juuri mitään kenenkään roolista, mitä mieltä asiasta ovat. Marzzuulla kyllä oli aika kummallinen puolustus tuota "Ai jaahas" viestiään kohtaan, kun keksi sen olevan reaktio vasta myöhemmin ilmestyneeseen ääneen, mikä ei kyllä hyvisvibojani ainakaan herätä. :D Haluan kuitenkin nähdä Marzzuulta lisääkin ennen kuin äänestän (saattaa toki olla turha toivo).

Eniten hyvispisteitä annan tällä hetkellä justylle. justylta on tullut tosi hyvää ja peliä oikeasti edistävää pohdintaa ns. "filleri-viestien" sijaan mitä tässä pelissä on aika paljon jo. :D Mietin itsekin tuota Vampiren kommenttia Marzzuusta jossa Vampire puhuu Marzzuusta, mutta ei kuitenkaan loppunen lopuksi ole mitään mieltä -> pahiksena helppoa kääntyä myöhäisemmässä vaiheessa kumpaan kelkkaan tahansa. justykin tähän tarttui.

Zeytä sanoisin ehkä vielä tässä vaiheessa enemmän hyvismäiseksi, kuin pahismaiseksi. Tai oikeastaan myös Jinmurua - yhdessä tuskin ainakaan ovat pahiksia. En ole ihan varma onko tuollainen popcornimainen pelitaktiikka pahiksille hyödyllistä, etenkin kun kumpikaan ei ole aiemmin sellaista harrastanut. Vetäisi turhan herkästi huomion heihin.
Avatar
Jii
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 372
Liittynyt: 15.11.2013 00:26:35
Palkinnot: 11

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja justy » 26.11.2018 17:04:10

Kaikille tästä Marzzuuta epäileville: miksi te tulkitsette että Marzzuu yritti vastata siihen mitä hänellä oli mielessään silloin kun Zey kysymyksensä esitti? Eikös tuo vastaus ole täysin looginen, jos Marzzuu vastasi kysymykseen "mitäs mietit" kertomalla mitä vastausta kirjoittaessaan miettii? Jos Zey olisi kysyny että "mikä asia pelissä sai sut toteamaan että 'ai jahas'?" ymmärtäisin tän epäilynne paljon paremmin.

Nyt kyllä hämmentää kun sekä Horaa että Jii tulivat antamaan hyvispisteitä Jinmurulle - mun ajatukseni oli nimittäin tehdä näin:
--Vampire
++Jinmuru

Jinmurun puheet hänen Marzzuu-epäilyistään eivät kuulosta kovin loogisilta. Ymmärtäisin kyllä painostusäänen, mutta Jinmuru tuntuu kovasti sanovan että Marzzuun sanomiset ovatkin epäilyttäviä - kykenemättä oikein perustelemaan näitä epäilyitään. Tää haiskahtaa pahiksen halulta maalata äänensä jotenkin perustellummaksi ja pahisjahtaavammaksi kuin mitä se todella on.

Horaaneko kirjoitti:Tost pelialust ei täs vaihees oikei mitää sanottavaa ku selvästi tos vaa heitetää läppää puolintoisin. en lähtis näiden puolest linkittään ketään pahiskavereikskaan, jos otetaa nyt vaiks et Zey on pahis ja sanoo täs et lähetää äänestää Jiitä, vois eka aatella et kätevä tapa heittää pesäeroo pahiskaveriin, mut toisaalt vois myös olla hyviksen mustamaalaamist.


Tarkentava kysymys, mihin viittaat pelin alulla? Koska tunnut tän jälkeen puhuvan pitkälti alkupelin asioista.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja Vampire » 26.11.2018 17:20:48

Jinmuru kirjoitti:Vampire myös aika kirjaimellisesti laitto sanoja mun suuhun, tuo sun tokavika lainaus taitaa olla Horaan, ei mun :DD

Mun moka :D Horaanekoksi se piti kirjoittaa, mutta syystä tai toisesta pieleen meni ww

justy kirjoitti:Nää kaksi lihavoitua kommenttia osoittaa hyvin mun huolen sun suhteen. Istut tukevasti aidalla Marzzuun suhteen, sanoen toisaalta että jos tästä ei saa mitään irti, parempi äänestää pois ja toisaalta että olet skeptinen ajatuksen suhteen. Et siis oikeestaan ota asiaan kantaa, eli jos Marzzuu on hyvis ja äänestetään pois, et oikeestaan ole sitten asiasta vastuussa. Mutta et kuitenkaan myöskään varsinaisesti taistele ajatusta vastaan...

Mä oon vaan totaali turhautunut Marzzuun suhteen. Se valitettavasti näkyy. Turhautuminen pitkälti johtaa siihen, että haluaisin vain jättää koko asian käsittelemättä ja keskittyä mieluummin jonnekin, missä siitä huomiosta olisi jotain hyötyä ja josta saa jotain irtikin. Äänestämiskommentti viittas siihen, että jos millään muulla keinolla ei Marzzuusta saa kauheasti materiaalia, niin sitten sitä tarvii yrittää saada laittamalla ääniprässiä päälle - ei välttämättä tiputtamalla. En taistele ajatusta vastaan, koska en vain jaksa.

Horaaneko kirjoitti:Siis tässähän ei oo vaan järkee. Miten voit saada Marzzuust nyt hyvistuntuman, jos se kerta pelaa sun mielest samal taval sekä hyviksenä että pahiksena? :D Sit viel perään heität et sen viesti ei vakuuta, nii eiks tää nyt jo kallista pahikseen jos sun hyvisreadil ei alunperin ollu mitää pohjaa??

Mulla ei muistaakseni ole kokemusta pahis!Marzzuusta, mutta ainakin Zeyn aikaisemmin listaamien kommenttien perusteella Marzzuu pelaa aika samalla tavalla pahiksenakin. Plus Marzzuu nyt vaan on todennäköisesti todennäköisemmin hyvis kuin pahis, ihan vaan, koska hyviksiä on tässä pelissä enemmän. Se, että tämän viestissä on mystisyyttä ei poista sitä, että tämä on todennäköisemmin hyvis + pelaa mun kokemuspohjaan nojaten samalla tavalla kuin hyvis!Marzzuu, niin en näe tässä ristiriitaa.

Mä lähden nyt kauppaan, en kestä tätä mun nälkäkiukkua :D
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja jeekaka » 26.11.2018 17:46:04

justy kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:
justy kirjoitti:Tarkoitatko readien perusteilla pohdintojasi tässä viestissäsi? Vai onko jotain muutakin mikä Zeyn perusteluissa mättää?


Juu. No ehkä Marzzuu-readikin, mutta Marzzu tarjoili sen kyllä hopealautasella :D


Mun mielestä Zey on esittänyt ihan järkeviä perusteluita epäilyilleen, mutta noin yleisesti en pidä kauhean vahvana niitä epäilyitä jotka perustuvat siihen että Marzzuu sanoi miettivänsä Haliman ääntä. Musta Zeyn kysymyksen "mitäs mietit" voisi hyvin ymmärtää pyyntönä kertoa mitä Marzzuu miettii siihen vastatessaan. Ainakin olisi kiva kuulla perustelu sille miksi hän pahiksena vastaisi noin todennäköisemmin kuin hyviksenä.


jeekaka kirjoitti:No siis joo trollailu on ehkä vähän väärä sana. Lähinnä haen jotenkin sitä, että avaa pelin räväkästi ja pohjalla on muka joku suunnitelma :D Kun ei niistä suunnitelmista loppujenlopuksi yleensä saa irti hirveästi mitään, mikä jotenkin todistaisi sen että se suunnitelma oli oikeasti olemassa. Voi ollakin, kuten sanottu olen ollut ennenkin oppositiossa sellaisessa tilanteessa :D


Tarkoititko siis trollaamisella sitä että Zey sanoi hänellä olleen suunnitelman vaikket usko hänellä sitä alusta asti olleen? Se on sitten vähän eri juttu, mä puhuin yleisesti Zeyn alkupelistä ja siitä että hän mielestäni aloitti pelin peliä edistävästi.


Siis Zeyhän nyt selkeesti lähti peliin kaikin tavoin Kylässä epätyypilliseen chattailutyyliin, ja moni koki sen myös vaikeaksi tarttua, ja on heittänyt monia semistä provosoiviakin kommentteja (esim nyt se alun petturikeskustelu meidän välillä). Itse en sano että siinä ois välttämättä mitään vikaa, kaikenlaiselle keskustelulle on paikkansa, mutta en tiedä uskonko että sen taustalla on oikeasti alussa ollut mitään suunnitelmaa. Kun pelin avaus backfiresi petturiepäilyillä, niin pelityylille löytyi heti syy ja ihmisistä vedettiin tosi loogiset readit, mutta vaikka ne perustuu sinänsä oikeisiin asioihin niin johtopäätökset on mun mielestä liian pitkälle vietyjä.

Mun ajatukset Marzzuusta on samat kun sulla ja mun mielestä Zey koittaa noilla perusteluilla Marzzun pahismaisuudesta kääriä konvehtipaperiin ihan jotain muuta kuin suklaata. Sama pätee kyllä Jinmuruunkin. Joo, jos Marzzuu on harhalynkkaus, niin se harmittaa vähemmän kun harhalynkkais jonkun aktiivisemman pelaajan, mutta se että koittaa vakuutella että Marzzuu on jotenkin pahismaisempi kuin yleensä on joko tosi laiskaa hyvispeliä tai sitten pahiksen tarttumista helppoon kohteeseen tyytyväisenä myhäillen.

++Jinmuru

I can live with this.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja jeekaka » 26.11.2018 17:49:24

Niin ja piti sanoa että tuolla hopealautaskommentilla tarkoitin tosiaan sitä, että teknisesti Marzzua voi tosiaan syyttää valehtelusta, koska ei voinut miettiä Haliman lynkkaushaluja sanoessaan sen Zeyn quoteaman kommentin, mutta on tosiaan varmasti miettinyt Haliman lynkkaushaluja vastatessaan Zeyn kysymykseen. Mut ei se ollutkaan näköjään edes Zey joka epäili siitä vaan Halima :----D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja Zey » 26.11.2018 18:16:55

jeekaka kirjoitti:
Zey kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Jos nää oikeasti epäili Marzzua sen "No jaahas" -viestin perusteella niin eipä siinä :D Epäilyksethän on oikeasti käytännössä syntyneet vasta sen jälkeen kun ääni on jo annettu aiemmin, ja niitä antaessa kaikilla oli motivaationa nimenomaan se, ettei Marzzusta saa kuitenkaan mitään irti joten äänestetään sitä jos jotain tapahtuisi.

Uskoisitko, että Marzzuusta saisi enemmän irti, jos häntä ei äänestettäisi?


No uskoisin, että Marzzuusta voisi saadakin jotain irti, jos äänestystilanne olisi muuta kuin 4-0 :D

Mikä juuri siinä 4-0 tilanteessa oli vikana? :D Ymmärtäisin jos elettäisiin päivän loppua, jolloin voisi olla idea, että pahikset voisi yrittää pelastaa (mitä ei nyt voisi tapahtua, koska pahiksia on vaan kolme, eikä siis riittävästi pelastamaan), mutta pahikset ei tuu koskaan yrittämään ensimmäisen vuorokauden aikana pahiskaverin pelastusta, kun päivää on vielä 3 vrk edessä ja mitä vaan voi tapahtua. x)
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 73 vierailijaa

cron