007 - Elä ja anna toisten kuolla - ohi on! Onnea pahikset!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja miina » 17.12.2018 21:30:39

Horaa äänesti mua sillon kun alpa oli tippumassa. Ja eikö nyt vaan olis ihan hyvä sada muitakin ajatuksia esille. Mika Horaa ei vois olla pahis?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja justy » 17.12.2018 21:52:16

No voihan se olla, mut mun mielestä se ei voi olla sun kanssa pahis. Ja jos veikkaan ettei se Pilkku oo pahis, niin mua kiinnostaa tänään lähinnä Savu-lynkkaus. Ja nyt kiinnostaa et miks sua ei kiinnosta Savu-lynkkaus, kun se tuntuu olevan aina sun listalla vikana enkä ihan tiedä miksi.

Mulla on nyt semmoinen olo että jos en saa Savusta selkoa, se on mun paras versio osua tänään pahikseen. Varsinkin kun tää peli on ollut niin pitkään niin kovin hiljainen.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja miina » 17.12.2018 21:57:42

No miks sua ei sitten kiinnosta mun lynkkaus
? Sullahan on tässä vain yks mahdollisuus pahispariksi ja se on minä-savu. Saisit varmaan horasta siihenkin kaverin? Jos tietenkin aattelit että sitten ei riitä äänet kun Mie en oo äänestämässä samaa?

Kyllä Mus kiinnostaa savu-lynkkaus mutt tässä on vielä aika monta päivää jälellä ja haluan olla varma.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja justy » 17.12.2018 22:25:30

Eikun mun mielestä todennäköisimmöy parit ovat sinä/Savu ja Hora/Savu. En usko että sinä ja Horaa ootte pari. Pilkku nyt varmaan on hyvis, ja jos on pahis niin vois olla kenen teistä tahansa pari. Näin ollen tuntuu et Savua äänestämällä osuu todennäköisimmin pahikseen.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja justy » 18.12.2018 14:55:15

Mä en nyt oikein tiedä mitä tän pelin kanssa pitäisi tehdä. On jotenkin nihkeää kun tuntuu että tää päivä piti yrittää ratkaista tosi aikaisin kun yhdellä pelaajista on poissaolo ja tarvitaan kaksi ekaks annettua ääntä jotta on edes mahdollisuus voittaa pahikset. Mut se sit vaati että piti vaan yrittää arpoa se todennäköisin pahis. Ja nyt on rapea vuorokausi päivää jäljellä, joten enkä tiedä oisko hyvis-Savulla enää ees aikaa vakuuttaa mua hyvikseydestään - tosin mulla ei oo hajuakaan myöskään siitä mitä Horaa ajattelee, eli onko hän mahdollisesti liikkumassa äänensä kanssa jonnekin.

Miina on ollut aktiivinen, yrittänyt saada asioita tapahtumaan. Jos ois pahis Savun kanssa, niin oisko yrittänyt saada ääniä siirymään Horaan? Hänen tarvii kuitenkin saada joko mut tai Horaa liikkumaan pelastaakseen Savun. Horaa on vaikuttanut kannassaan epävarmemmalta, eli vois olla fiksua tarjota horaalle mahdollisuus siirtää ääntään.

Mut oisko miina pahis jonkun muun kanssa? Se ois sit miina-pilkku. Kai se on mahdollinen, mut kun pilkusta ei oikein oo mitään tietoa, niin vaikea sitä on analysoida. Ja ne heikot readit mitä mulla siitä on on hyviksen suuntaan. Eikä muillakaan taida siitä mitään erityisiä readeja olla - paitsi Savun justy puolustaa pahis-pilkkua -readi joka ei nyt tietty muhun uppoa.

Eli Savulla mennään... Tän viestin informaatioarvo on aika lähellä nollaa varmaan. Mut en osaa olla pelaamattakaan. :/
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 18.12.2018 20:50:38

Täält tulee tällane kevee 8 word sivuu tekstii :DD Laitan spoilereihi et ei ärsytä porukkaa nii paljoo skrollaa tätä alaspäi. Sori jos nää muistiinpanot on vähä sekavii kirjotin sitä mukaa ku luin nii voi ol joukos aik paljon turhaaki asiaa jost tuun myöhemmi toisee lopputuloksee :D

Justy

Spoiler:
Justyn peli alko mukavasti pelaajia tökkien. Aika nopeesti peli siirty siitä sit hyvin marzzuu/Zey-keskeiseks. Toi pelaajien puolest puolustuskannalla oleminen tuntuu mulle hyvismäiseltä, kosk pahiksena siin ei ehk ois pointtia. Pahiksen kannattais mieluummin jättää pelaajien epäilyt hyviksistä rauhaan, koska silleen sais huomiota sitten muualle kun niihin pahiskavereihin. Tietty en näe mahdottomana et Justy on pahiksena valinnu tällasen taktiikan just siit syystä et siin ei ois pahikselle järkee, mut aika vaikeen haasteen ois kyl siinä itellee jo heti pelin alkuu ottanu.

Muistin just että tässä pelissähän on uusia pelaajia. Al Pacino ja Pilkkuvirhe, tervetuloa pelaamaan!


Tää vois olla viaton toivotus uusille pelaajille, tai sit sen korostamista ettei ois muka muistanut uusia pelaajia. Tää ois mielenkiintonen jos ajatellaan et pilkkukin on pahis.

Toi Marzzuun viimeseen asti puolustamine antaa kyl enemmän hyviskuvaa.

Oon Justyn kohdal miettiny tota iltahässäköintiä ekalt illalt ja se on epäilyttäny osittain sen takii et tuonu ylimääräst sekavuutta peliin. Mult jäi huomaamatta Justyn viesti Zeylle, jossa selittää et vaihto äänen Vampirelta Jinmuruun, koska halus ”tietää mitä ääni saa aikaan”. Tää vahvistaa mun hyviskuvaa Justyst, kosk osottaa et justy tekee tätä iltahälinöidenkin ulkopuolella.

Justy kirjoitti:Eiks me voitas lynkata Savu tai miina?


jeekaka kirjoitti:Ei.


Tää huvittaa mua edellee suuresti


miina
Spoiler:
miinan pelinalotuksest oonki jo jotai höpissy. Alku tuntu hyvismäiselt, mut mun mielest on ihan mahdollist et pahismiinakin pystyis tollaseen. Toi jää siis neutraaliks.
Seuraava viesti miinalt on aika tyhjää täynnä. Pitää äänen Zeyllä oikein ilman mitään kunnon perustelui, samoin kuin aikoo pitää tätä myös silmällä (ja täs jännä yhtenevyys muuten Savun sanomisten kanssa tos silmäl pitämises ((tulee täs myöhemmi aiheeks)))

En äänestä Keturinia.

En nyt yritä puolustella keturinia mutta tämä:

Tää hajuttomuus ja haluttomuus ottaa kunnol kantaa on kyl se mikä miinas on mua eniten tän pelin ajan kaivellu. En muista nähneeni miinaa aiemmin näi varovaisen olosena ja täst oon aiemminki topaan jo puhunu. Jotenki tääki, et kommentoi keturin-keissii ”hassuks” ja sanoo ettei äänestä (eli oletan ettei myöskään epäilytä siis), ja sit perään ettei haluu puolustella keturinia. Tulee sellanen fiilis et pelkää ottaa kunnol oikei kehenkää mitää kontaktii, tietonen tahto pysyy vähä läpinäkyvänä

Siis mitä, eikö joku just sanonu tuolla ettei meillä oo suojelijaa. Kukahan se oli? Lähtee taas lukemaan sääntöjä.. Ei hele, miun piti vielä olla APJ, en tiiä kummassa teen/olisin tehnyt pahempaa tuhoa..

Tästäki oon puhunu jo aiemmin mut sanonpa uudestaa, et tää tuntuu mulle jo feikkaamiselt. Ei rehelline hyvis eikä pahis voi ol noi pihal pelist et eka luulee pelissä olevan narri ja sit ettei oo suojelijaa. Mä en nii vaa osta tätä :D

Samaa rataa hajuttomuudest jatkaa tää:
Äh, en tiiä mitä ajattelisin Jinmrusta nyt. Uskon kyllä että se ei ole pahis, mutt amiks tehä tuolalsta.

Uskot et se ei ole pahis, mut mitä? Tää tuntuu jotenki hassult et eka kerrot et jinmuru ei oo pahis mut sit kuitenki lähet kyseenalaistaa asiaa ja sun mielipide jää taas vähän jonnekki puoliväliin

Tost miinan Marzzuu-äänestä: En nähny aiemmin tota kommenttii outona jos sanoo, et ”ääni vaihtuu Halimaan jos tarve vaatii” kosk suodatin sen mu aivois vaa sillee et ok miina on varautunu jonku claimin tai vastaavan varalta, samaa fraasia oon itekki käyttäny sellases yhteydes. Mut ko tota mietin niin outoohan tos on kyl se, et spesifisti mainitsee Haliman (tietty siis ihan luonnollist ku sano et ”Halima-wagon on hyvä idea” mut toi ”jos tarve vaatii” on kyl outo?? :D Kun pelin kulkuu ei voi mitenkää ennakoida, tuntuu oudolt tällane et on valmiiks päätetty kuka potkitaan pihalle ja mis järjestykses. Tulee vähän sellane välinpitämätön viba, ettei täs ol iha täysii ettiin ees pahiksia.

Seuraavas viestis miina selittää tota, no, jotenkin. Täs taas:

Koska AINA kun marzzuu jatkaa porhallustaan, se tulee olemaan yksi epäilyttävimmistä. Toisaalta, nyt marzzuu on pelannut melko hyvin (kuten sillon kun halima tutoroi sitä...)


tällane kommentti, jost mielipide jää tasolle nolla. Sanoo, et marzu on aina yks epäilyttävimmist ja se ois järkevä poistaa pelist ajoisssa, mut loppuun myöntää et on pelannu melko hyvin (ja sit viel vihjailee auttajast taustal... Eli, lopputulema oli mikä?)

Miun mielestä Halima/Marzzuu/Zey vois ihan hyvin olla se kolmikko. 

Sama siis kuka noista tippuu.

Totta, Halima, että tyhmää palkita aktiivisuus tiputtamalla mutta aika epäilyttävää tuo on.

//Halima. Hmm. Mun pahis-trion muut on äänestämässä sitä mun kolmatta. Jahas, vähän outo tilanne. Mietitään.


Tää koko viesti pahistuttaa. Ensin sun mielest noi on pahiskolmikko ja sulle on ihan sama kuka kuolee. Sit se trio menee rikki kun yht näist kolmest äänestää loput porukast. Eiks sul nyt täs vaihees tuu jo mielee ettet ehk ookaan oikees ja ehk näin ei ookaan ihan sama kuka tippuu? Sen sijaan jätät keissin auki pakenemal tilanteest ”miettimään”. No miettiminen ei vissii ratkassu mitää, seuraavas viestissä ei palaa enää asiaan

tost tokan päivän suojelijakommentist oon kans jo puhunu, ei ny mikää raskauttava juttu mut äkilline muutos kun oma mielipide ei ollukkaa yleinen mietityttää

Violet myös hyvä vaihtoehto, yrittää siellä nyt kammeta pahiksiin strategiaa

mitä tää ees tarkottaa :DDD

miina innostuu marzu-junast heti kun sellanen tarjoillaan. Yritys pelastaa alpakaveri?

Yleensä lylo-päivänä nämä vahvat pahispelaajat ovat ottaneet minut kynsiinsä jo päättäväisesti työntäneet reunan yli vieden tiensä voittoon. ne tietää että olen heikko. Mutta vasta huomenna. Ja en siis automaatisesti äänestä mua äänestänyttä mutta pidän mielessä että pahiksella saattaa olla tällainenkin motivaatio.

Tää menee jo vähän naurettavaks :D Sä siis ennakoit jo seuraavalle päivälle et sua äänestävät on pahiksii? Kuka hyvis ajattelee näin?? ei pelei voi pelaa näin mustavalkosesti. Paitsi jos on pahis ja haluu helppoi kohteit keit syytellä. Toi itsensä äänestämisen ehottaminen ei vakuuta mua, se vaan sopii täydellisesti tohon edelliseen "mut lynkataan koska oon helppo kohde" kommenttiin.

Savu kirjoitti:Varmaan Justyä tai Pilkkuvirhettä. Sä et ole kyllä poissuljettu vaihtoehto mutta näistä viesteistä ainaki tulee sellanen olo että yrität ihan rehellisesti miettiä miten selvitään huomisesta vaikka niin että uhraat itsesi.


miina kirjoitti:Mulla tuntuu että kaks hyvistä vänkää keskenään. Onko oikeesti hyödyllisempää jos miut tiputetaan?

--Marzzuu


Eeeii apua nyt tää alkaa näyttää jo joltain saippuadraamalt :DD Miks sä Savu koet itsensä uhraamisen hyvismäisenä tai liittyvän toho ”Selvitään huomisesta” juttuun, jos miina tietää ittesä hyvikseks nii toiha on vaa tosi huono juttu hyvistiimille?? Miksei miinaa kinee hyviksenä lynkkaa marzuu jonka roolist ei oo varma? Miks ihmees heittäis hyvisten pelii tolla lailla mäkee ottamal äänen pois marzult? Mä en nää täs muut ku pisteide keruuta :D


Savu
Spoiler:
Savus itsessää mul ei oo hälyttäny kelloi hirveemmi mikää. Tuntuu pelaavan yht rennosti ku ennenkin ja niit mielipiteitäki on tullu iha kattavasti. Fiilis vähä et joko Savu on hyvin hajuttomuutensa laskelmoinu pahis tai epäonninen hyvis, jonka linkittymiset kaikkiin pelaajiin on tosi väljii ja antaa tilaa pahisparien muodostamiselle. Täs ku pitää kuitenki alkaa tuijottaa iha numeroit ja todennäkösyyksii nii alkaa tuntuu et Savun on melkein pakko olla jonkun pahispari.


Pilkkuvirhe

Pilkkuvirhee alust ei sanottavaa. Äänesti Halimaa ku moni muuki oli siihe jo ryhtyny, ei tehny siis pelillisesti mitää merkittävää.


Justy & miina

Spoiler:
Justyn ja miinan alun interaction ei mikään maatamullistava, miina pitää Justyn oletettua hyvisvibaa Zeyst outona ja Justy korjaa asiaa. Ehkä asia minkä pahikset olis voinu käydä läpi jo chatissa eikä tuoda näin chatin puolelle, mut nää on tällasii spekulaatioit joille en lähe antaa liikaa pohjaa – se ku on ihan arvaamattomis et kui aktiivisesti pahikset oikeest jubaa siel chatin puolel ja mistä

@miina, oot pahismainen kun tunnut äänestävän Zeytä lähinnä koska tää pelaa eri tavalla kuin yleensä. Ok, et pidä hänen tyylistään mut miks se on pahistyyli? Sun äänesi oli tosi vanhentunut kun tulit takas ketjuun ja oletin edes jotain pohdintaa sen pätevyydestä tai muista pelaajista, mut ei: olit ihan tyytyväinen äänesi. Tää sopii pahikselle, joka nyt vaan haluu äänestää koska niin tässä pelissä kuuluu tehdä. Pelaajien puolien selvittäminen ei kiinnosta, kun ne on jo tiedossa. 

Vähän sama mua häiritsee Savussa.


Täst tulee ekan mielee kaks asiaa: miltä näyttää epäily hyvikselle ja miltä näyttää epäily pahiskaverille :DD Ei mut, toi epäily miinalle tuntuu aidolta mut ei edelleenkää nii raskauttavaa etteikö vois ol pahisliiton keskeine. Toi ois enemmän huvittavaa jos Justy ja Savu ois kimpassa ja Justy olis ollu sillee, nOH, pakko siit jotai on sanoo this is good enough. Uskon kuitenkin täs nimenomases viestis et jos Savu ja Justy on juttu, ehk Justy ois keksiny tohon pari virkettä lisää.


Justy & Savu

Spoiler:
Justy: Pelannu mielestäni hyvin ja herätellyt nukkuvia. Vähän kummallisia readeja sai Marzzuusta mutta ei mielestäni erityisen raskauttavaa. Hyvismäinen.

Tällast kommenttii heitti Savu Justyst ihan ekana. Ei tosiaan kovin raskauttavaa. Samaa rataa jatkaa seuraava:

Justy on ottanu tollasen “pelinrakentajan” roolin, mikä on kyl tosi hyvä jos se vaan on hyvis. Tosi hyviä ja hyvin kohdennettuja kysymyksiä eri pelaajille. Menee mulla kyllä edelleen vahvasti hyvismäiseksi. Mut pitää tarkkaan katsoa et mihin Justy sitä keskustelua haluaa ohjata. Jos pahis ottaa tollasen johtoroolin itelleen niin siinä ollaan kyl tosi huonossa tilanteessa.


Tää ois helppo kommentti kaverilt toiselle. Ei epäile, mut tuo esiin sen et Justy ois pahiksena vaarallinen ja sanoo tarkkailevansa Justya (varsinki tää ”tarkkaillu” herättää mielenkiinnon jo iha omist lähtökohdist, mul oli joskus tapana käyttää pahiksena paljonki tota ”tarkkailemista”, kosk se on niin hemmetin kätevä neutraali kommentti negatiivisel vibal – jää fiilis, et sanoit jotai tähdellistä.

Savu mietityttää kanssa. Hän tuntuu pitävän pahismaisena sekä suossa että Keturinissa asioita, joita teette eri tavalla kuin mitä hän näkee fiksuna. Pahismotivaation esittäminen kuitenkin puuttuu. Toisaalta ei mua varsinaisesti haittaa hänen Keturin-äänensä eilisessä kontekstissa. Se toi actionia. Mut en oo ihan varma tarkoittiko Savu sen keskustelunvilkastajaääneksi.

Tällast puhelee Justy Savust päivän loppupuolel. Mietin oisko pahiskaverin ollu järkee täs vaihees tuoda näkyvyyttä kaverilleen kun kukaa muu ei sitä tainnu epäillä, mut voi ol takana myös sanoo kaverist jotai ja täähä ei loppuje lopuks oo hirvee raskas epäily.

Onko sulla jotain Savun äänestämistä vastaan? Et tunnu häntä hyviksenäkään pitävän?

--Vampire
++Savu


Tää ois kyl jännä veto pahiskaverilta :D Jos Justy ois rauhallisempi äänestäjä tää sais ehk enemmän painoarvoo mut kun mietin miten justy tulee viel täs ekan päivän aikan siirteleen ääniään, en tbh osaa sanoo oikei mitä mielt ol täst. Samaan kategoriaan tippuu toi seuraava ääni miinalle

Tossa Justy listas pitkän pätkän tekstiä miks Halima ei sen mielestä vaikuta pahikselta, sit vikassa lauseessa sit toteaa et ei ehkä ihan tarpeeksi yritä ratkasta peliä ja vaihtaa äänensä Halimalle. Mua on alkanut hieman häiritä Justyn pelissä jokin. Lähinnä se tulee tosta et se yrittää johtaa peliä ja haluais munki siirtävän ääneni pois Jeekakalta kun se ei saa tuulta alleen. Keturin nostiki jo tossa lainauksia siitä miten Justy ja Jeekaka puhuukin välillä ihan samoilla sanankäänteillä joten musta tuntuu et Justy yrittää kääntää huomiota pois Jeekakasta ja samalla kääntää epäilyjä mua kohtaan koska taidan olla ainoa joka on epäilly Jeekakaa. Kokonaisuutena pitäisin tätä kaikista potentiaalisimpana pahiskaksikkona.

Savult tulee sit Justylle tällast. Jos mietin silt kannalt et Justy on hyvis, tää puhuis mun mielest hyvisSavun puolesta. Savu ei vaikuta pelaajalt joka tekee hirvee radikaalei ratkasui ja tällane et asetutaa pelin suosituin wagonii ja yht vaikuttavimmist pelaajist vastaan tuntuis pahikselle jotenki, idk turhalt vaivalt? Jos Justy ja Savu taas on pahiskaksikko toi menettää merkitystään, vois iha hyvi heittää toverille jotai tollast.

Justy äänestää toisenkin päivän alussa Savua ja jatkaa tän ja miinan epäilemistä. Tää jatkuva hiillostus sen johtamatta kuitenkaan oikeesti kunnon lynkkaustilanteeseen itessää mietityttää ja sopis pahisparikuvioon, mut täs kohtaa mietin samaa kun sillon kun justy äänesti alpaa. Joo, Justy vois tehä näin, mut oispa aika ikävää pahispelaamista heittää kumpaakin pahiskaverii jatkuvasti bussin alle.

Toisena päivänä Savu epäilee Justya, mutta vaan Zeyn kautta.

Ihan näi mututuntumal toi Savun ja Justyn väittely Zeyst tuntuu aidolta.


Justy & pilkkuvirhe

Justy antaa pienehköö luottoo pilkkuvirheelle kyseenalaistamal miks pilkku ois äänestäny halimaa pahiksena.

Justy & Alpacino
Spoiler:
Justy heräsi keskusteluun Marzzuun lynkkauspisteiden kasvaessa ja alkoi kiinnittämään huomiota muihin kuin Marzzuun. Kuitenkin jostain syystä kiinnitti huomion Vampireen. Mutta myös muihin... -Epäilyttävää.


Täs epäilys (? en koskaa päässy selville ihan siit et saiks näit nyt sanoo epäilyiks vai ei :D) ei oikei mitää järkee, kun ei tulla mihinkään lopputulemaan. Ihan mahdollinen kommentti pahiskaverista.
Mut sit tää:

Okei, sä oot kyllä mun silmissä jo muuttunut eri henkilöksi mun ekan viestin jälkeen. Siinä vaiheessa mietin, miksi Marzzuun painostuksen aikaan avasit suusi. Mutta kai jokaisen on jossain vaiheessa avattava peli. Mut sulta on tullut kyllä hyviä kysymyksiä/epäilyjä muihinkin suuntiin, joten eipä mulle nyt hirveitä epäilyjä sun suhteen ole. Toisaalta mielenkiintoista aktiivista peliä olisi toikin, jos pelaisit pahista. Tähän mennessä kuitenkin loogista.


Tuntuu enemmän taas sellaselt toppuuttelult, ehk AlPa tunsi olonsa painostetuks kun peliä aik vahval otteel eteenpäi vievä pelaaja huomioi sitä. En näe järkee miks pahiskaveri olis back offannu tällee sen aiemmasta epäilyksestä pahiskaverille

Sit tulee tällast:

Kiitos Zey. Al Pacinosta vähän samansuuntaisia mietteitä, tosin täytyy lukea ne hänen kommenttinsa uudestaan. Hänen lukemistaan vaikeuttaa myös se kun kyselin uudesta foorumipelaajasta mut jonkin verran livenä pelanneesta. Nää kulttuurit on sen verran erilaisia (vrt. Keturinin alku SM-pelissä).

Mut en kyl tost osaa vetää oikei mitää johtopäätöksii.

Justyn ja AlPan välil on jonkinverran keskusteluu, ei mitää mikä ois hypänny silmii.

petturin tappaminen ois oikeesti ihan hyvä juttu

Tää ois muute aik törkee foreshadowing jos Justy ja alpa on pahispari ja suunnitelmis oli alunperinki tappaa petturi :DDD

Justyst ei alpa sano listatessa muuta, ko et on pelannu hyvin.


miina & Savu
Spoiler:
Jeekaka. Oon muuten Savusta vähän samaa mieltä (olematta kuitenkaan mitään mieltä siun roolista tähän liittyen), että vähän erikoinen alku. Yleensä Savulla on ollu tosi vankkaa pohdintaa ja osallistunu ketjuun melko reippaasti. Voi tietty olla että joillakin on elämääkin ja sen kyllä hyväksyn :D Mutta se, että savu ei oo ollu ikinä aiemmin pahis, niin saattais sitten viitata tähän muuttuneeseen pelityyliin jota vielä ehkä haetaan..

miina heittää Savust tällast epäilyy. Tota lieventää imo toi irlin ottaminen mukaan, eikä täl perusteel muutenkaa lähdetty ääntä heittään joten iha mahdolline etäisyysheitto kaverille.

Joo savu-wagon viimemetreillä olis kyllä niin eilistäpeliä että Huhhuh. Onko savu hyviksenä niin paha vastus pahiksille että kannattaa puskea se ulos rytinällä ja huomenna sanoa että Hups mitenkäs tässä näin?

Tää pahistuttaa edelleen, oon täst jo aiemmin puhellu

Mielenkiintost muute miten miina tulee heti äänestää Justyy kun tää on heittäny ääntä Savulle :D (siis tuol toisen päivän alussa). Vielä, kun ei sitä ees perustele (sanoo perustelevansa kyl myöhemmin) (ja sit kun asiast huomautetaa, ei tuukkaan niit lupaamiaan perusteit vaan ottaa äänen äkkii pois ja sanoo ettei tienny mitä ajatella)

Miina on kyl jännä pelaaja koska sen kohdalla mun pitää yleensä etsimällä etsiä siltä hyvismäisiä tekoja, koska melkein kaikki sen tekeminen näyttää mulle pahismaiselta :D Oisin oikeestaan ollu varma et Miina on pahis jos se ois hypänny tohon loppupäivän Savu-junaan, koska en usko että se ois halunnu toistaa edellisen pelin alkua, ja jos Miina pitää mua jotenki vaarallisena pelaajana niin luulis että se ois sitte mut mielellään pudottanu. Et se kyllä lisää mun silmissä Miinan pisteitä.

Nii... Paitsi jos syy miks se ei hypänny Savu-junaan oli se et Savu on sen kaveri :D

Toisaalta muistan Miinan käyttäytyneen näin ennenkin hyviksenä, joten siitä on kyl hyvin vaikea saada readeja.

Tähän kaipaisin vähän selitystä. Eli muistat että miina on ennenki hypänny äänestää pelaajaa joka on epäilly sitä..? :'D Eiks tää hälytä yhtää kelloi, vai onks tää sun mielest nimenomaa jotai mitä miina tekee hyviksenä

Mä oon melko varma että Miina on hyvis, sille ei jää muita potentiaalisia kavereita ku Pilkkuvirhe

Vahva readi savult miinalle heti päivän alkuun. Jos ajatellaa tätä miinasavu-parin pohjalt vois ol johdatteluu tulevalle päivälle, et ei miina nyt ainakaa, kun alpa sitä äänesti. Savu saa miinalt takas hyvispointsit ja jatkaa jo kauan kestänyttä marzutaistoaan

Kolmantena päivänä miina/Savu alkaa näyttää entist todennäkösemmält. Kummallaki kaiken pienen koristelun alla suht samat epäilyt ja selvä draivi mihin tää peli pitäis viedä: marzzuun lynkkaamiseen ja justyn epäilemiseen. Justy tuntuu varmasti pahistiimille suurelt uhalt ja uskon et halu ois saada se pois päivällä kun yötapot on lukittu erikoisiin.


miina & pilkkuvirhe

Pilkku sanoo et vois aktiivisist pelaajist äänestää miinaa, mut täs vaiheessahan pilkun ääni on alpal joten ei tätä tee.

miina & AlPacino
Spoiler:
AlPan puolustelu miinaa kohtaa tos listaukses kyl hämmentää. Myöntää et siel on pointteja mitkä on omia sanojaa lainaten ”vaikeita”, mut tulee niist vaa päätelmään et justy ja miina ei oo pahiskavereit eik sano miinast loppuje lopuks oikei mitää

Justyl hyvä pointti miinast ton alpan epäilyn kaa. Miina ei sanonu alpast oikeesti mitään, mut seuraavana päivänä kertoo et ois voinu tän pudottaa ja tätä epäili. Toi perustelu sille ettei siit sanonu mitää tuntuu vaa tökerölt ja tulee fiilis et täs kerätää vaan jälkeenpäi hyvispisteit


Savu & pilkkuvirhe
Spoiler:
Savu on pelis eka joka äänestää pilkkuu ja olis ihan yht hyvin voinu valita vaik violetin joten en ehk usko ihan täysii tähän pariin. Tietty jos Savu on pahis, se bussas AlPaa eli ei mahdotont käyttäytymist Savult mut en näkis sitä alottamas pahikskaverin äänestystä. Tätä kyl lieventää se et aika pian sen perään poistaa äänen, eli vois olla myös pesäeron ottoo. En kyl usko iha siihenkää, pilkku ei linkittyny keneenkään joten tällanen ääni-äänipois ois melkei haitallisempaa pahiskavereille kun kokonaan ignooraaminen tuomal kaverille ihan turhaan huomioo. Myöhemmin äänestää uudestaan pilkkuu, en edelleenkää nää pointtii pahisSavult miks ois veivannu tällee ees taas

Savu & AlPacino
[spoiler]
AlPan listaus on sen verran tasapaksuu ja mielipiteetöntä, että oikeestaan ton perusteel kaikki sopis sen pahiskavereiks :D Savustaki heitti tosi, hehheheheheheh savutonta (sä et varmaa oo kuullu tätä vitsii viel tarpeeks) kommenttii.

Muistaakseni tästäkin oon jo maininnu, mut Savu tosiaan kyseenalaistaa Justyn ääntä AlPalle ja tuntuu epäsuorasti puolustavan tätä. Hälyttävää silt kannalt jos Savu on pahis, mut toi tuntus mun mielest luonnolliselt myös siin mieles et Savu on epäilly Justyy läpi pelin ja täs vaihees vois hyvikselle iha hyvin iskee vainoharhat

Vaikkakin tää mun kommenttien rautalangasta vääntäminen on outoa! Ehkä pitää alkaa jokainen ajatus lyömään kirjaimiksi, ettei tarvisi toistaa itseään.
Kaikki hiljaisista on epäilyslistalla. Se ei tarkoita, että kaikki olisi pahiksia, vaan epäilen siellä olevan vähintään yhden pahiksen. Samoin kuin hyvispäässä olevat ei tarkoita, että olisivat automaattisesti kaikki hyviksiä, vaan näen heidät vähemmän epäiltävien joukossa vielä......rautalankaaaa....diiipadaapaadiiii....x_x

Tää turhautuminen Alpalt tuntuu iha mutul silt ettei täs oltais puhumas pahiskaverille
Tosin toi ”Savu muualla kuin hyvispäässä edelleen” tuntuu oudolt sen perään kun on aiemmin sanonu et savu ehk hiukan kääntymäs hyvikseen päin

Toi Savun äänipoisäänitakas alpalle mietityttää kyl vielki :D Toi et ääni alpalt pois ja marzulle ja alpalt ääni marzulle on laitettu legit samal minuutil saa miettii et oisko täs muka kaks pahist pelaamas. Nään sen sillee mahollisena et tää ois ollu keissi mist ei etukätee pahischatissa keskusteltu. Muutenki ku alpa oli hiljanen nii ihan mahdollista. Mut äähh, en tiiä, vaikee sanoo


pilkkuvirhe & AlPacino

Pilkku äänesti AlPaa ekojen joukossa. Ois voinu hyvin valita miinan mukana violetin, joten vie vähän uskoo tält parilt. En kuitenkaa näe mahdottomana et tää ois pahischatissa keskusteltu asia, alpa oli täs vaihees saanu paljon huomioo ja aatella et parempi antaa pilkulle lisää toivoo tulevaisuuteen.


Huhhuh, sori et noi pelaajapohdinnat tost alust jäi vähän köyhiks, aloin keskittyy noihin mahollisiin pareihin ja alko muutenki tuntuu vähä ittesä toistamiselt :D

Justy ei tunnu oikei mitenkää enää pahismaiselt. Periaattees menee pilkun kaa yhteen mut Justy on tehny nii paljo sellasii juttui joit en osaa asettaa pahismuottiin et, ok, jos oot pahis nii onnee hyväst ja älyttömän törkeest pahispelist :''D

Pilkust on ihan mahdoton sanoo. Ehk toi ääni alpalle vähän laskee mun silmis mahiksii et pilkku ois pahis

Mä alan olla vakuuttunu siitä et miina on pahis. Se sopii AlPan kaveriks, Savun kaveriks enkä näe miina/pilkussakaan mitään ihmeempää estettä? Vai jäiks mul jotai huomaamatta? Justyy en usko pahikseks näil eväil, mut sinäänsä Justy/miinaki ois jollai sairaa twisted taval mahollinen kun Justy on nyt lynkkaamas Savuu miinan sijaan (ois muute vuosisadan kämmi mut... ei kai iha mahdoton :----D)

Savu sopis miinan pariks ku nappi silmään. Toi AlPa mua mietityttää vieläki. Eihä siin mitää raskauttavaa oo miksei, mut kun AlPa selkeest loppupelist taas innostuki kirjottaa, mietin oisko pahisSavul ollu sydänt olla yrittämättä pelastaa sitä. Mietin kans Savun tän päivän hiljasuutta verraten miinan aktiivisuuteen. uskois et ees toinen pahiksist ois paikalla aktiivisena ja täl hetkel se on miina. Äänestäisin siis mieluummin miinaa, siin on mun silmään vähemmän epävarmuustekijöitä. Raskauttavimpana toi miten nää kaks pelaajaa linkittyy AlPaan

Mutmut. Mitäs mielt Justy on. Mä en vielkään tajuu miten toi äänestyssysteemi ihan menee nii en uskalla täs vaihees ottaa mun ääntä Savulta pois
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 18.12.2018 20:52:14

Nii ja mul alko tulee kiire tos viesti loppupuolel, pitää lähtee koht miest vastaan junalle mut en hirvee tarkkaa enää lukenu näit uusimpia viestei. palailen lautaselle jos tulee jotai kommentoitavaa ko on taas aikaa!
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja justy » 18.12.2018 21:24:58

Hyvää pohdintaa Horaa. Mä ymmärrän jos sun näkökulmasta Miina vaikuttaa todennäköisemmältä pahikselta, oot vissiin rajannut tiimit savu/miinaan, savu/pilkkuun tai pilkku/miinaan? Mulla miinan hyvikseyden puolesta puhuu ehkä eniten se miten hän eilen tuntui turhautuvan mun epäilyihin vaikka hänellä ei pahiksena olisi ollut mitään hätää kun Marzzuu-lynkkaus oli menossa läpi. Plus jos sä oot hyvis ja Miina on pahis, ei hänen ois taktisesti kannattanut äänestää sua jos Savu on myös pahis. Toki tää jättää vielä Miina/pilkku-parin mahdolliseksi.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja Savu » 19.12.2018 01:14:49

Pahoittelut hiljaisuudesta. Piti tehdä töitä illat ja viikonloppu että sai projektin maaliin jouluksi. Nyt se on ohi joten ehdinpä ainakin tämän ja huomisen pelaamaan kunnolla :)

Täällähän onki tapahtunu kaikenlaista mielenkiintoista :D Pakko myöntää että minäkään en tienny että tuo äänestyssääntö toimii noin. Kylän sääntökirjassa taitaa lukea jotain tyyliin "äänensä ensimmäisenä saanut putoaa", jonka voi tulkita niin että kyse on yhdestä äänestä, kun sillä tarkoitetaan kaikkia ääniä. Noh se tekee tästä aika mielenkiintoisen tilanteen, nyt kun Pilkku ei välttämättä äänestä.

Justy äänesti ensin Miinaa, mutta siirsi äänen sitten mulle. Mun vahvin tunne on nyt se, että Justy on Pilkkuvirheen pari, ja tajutessaan ettei kaveri ole tulossa apuun, tarvi nopeasti jollekin hyvikselle kaksi ääntä. Miina ois voinu olla helppo kohde, mutta se ois sitten Horaanekon varassa koska mä olen pitänyt Miinaa hyvismäisenä. Joten helpointa vaihtaa kohteeksi minut, joka on kaikkien mielestä neutraali, eli kuka tahansa voi mua äänestää. Lisäksi aloin jo eilen epäillä Justyä, joten on ihan fiksua alkaa kääntää peliä mua vastaan hyvissä ajoin. Mun mielipiteillä luultavasti on silloin vähemmän painoarvoa.

Justy voi hyvinkin olla myös Horaanekon pari.
justy kirjoitti:Mun tekisi Miina mieli kysyä että miksi me oltais pahiksina käyty tuo keskustelu ketjussa eikä vaan äänestetty esim. sua.

Niinku jo itsekin sanoit aiemmin toisesta tapauksesta, tollanen keskustelu on voitu käydä jo ensin pahis-chatissa, ja sitten toistaa se ketjussa. Sitten sitä voi kivasti käyttää puolusteluna, että eihän me pahiksina näin ois tehty.

Horaaneko kuitenkin äänesti nätisti perässä, ja vaihtoi äänensä muhun hyvin vähällä suostuttelulla. En oo käsittääkseni ollu Horaan ykkösepäilty missään vaiheessa, joten yllättävän nopeasti se hyppäsi Justyn kelkkaan mukaan. Toi tuntuu kevyesti vaan näytelmältä joka piti vetää että voidaan koordinoida äänet mutta ei haluta paljastaa kortteja täysin :D

horaaneko kirjoitti:Kolmantena päivänä miina/Savu alkaa näyttää entist todennäkösemmält. Kummallaki kaiken pienen koristelun alla suht samat epäilyt ja selvä draivi mihin tää peli pitäis viedä: marzzuun lynkkaamiseen ja justyn epäilemiseen. Justy tuntuu varmasti pahistiimille suurelt uhalt ja uskon et halu ois saada se pois päivällä kun yötapot on lukittu erikoisiin.

Myös hyvis-Savu varmaan antais Miinalle hyvisvibaa, kun Miinan todennäköisin pahispari näyttää olevan hyvis-Savu. Ja ihan sama perusteet pätee suhun ja Justyyn. Samat epäilyt molemmilla alusta asti, ei mitään aitoa epäilyä oo tullu kummaltakaan toiselle koko pelin aikana.

justy kirjoitti:Entä mitä olet mieltä mun syistäni pitää pilkkuvirhettä hyviksenä? Eli se että pahis-Pilkku ois ehkä äänestänyt Violetia AlPan sijaan kun hän päätti 4. päivänä äänestää toista epäaktiivista.

Edelleen täysin mahdollista että AlPa päätettiin bussata kun halus pelistä pois. Sä et jostain syystä vieläkään vaan suostu pitämään sitä mahdollisena? Oli tossa kohtaa jo peräti todennäköistä että Violet putoaa kuitenkin, joten sama antaa se ääni suoraan AlPalle niin näyttää paremmalta. Jos näin kävi, pahispariksi sopii parhaiten sinä koska pidät muka bussausta täysin mahdottomana ajatuksena. Myös Horaaneeko voisi sopia Pilkun pariksi, mutta en tiedä miksi olisi hypännyt sitten takaisin Miina-junaan myöhemmin.

justy kirjoitti:Tai että pahis-Pilkku ei ehkä ois ottanut poissaoloa näin kriittiselle päivälle, kun pahikset voivat voittaa yhdellä harhalynkkauksella.

Tää päivähän on nimenomaan hyviksille kriittinen, ei pahiksille. Tänään vaan hyvikset saattaa hävitä, pahiksilla ei oo vielä mitään hätää.

justy kirjoitti:Ja nyt on rapea vuorokausi päivää jäljellä, joten enkä tiedä oisko hyvis-Savulla enää ees aikaa vakuuttaa mua hyvikseydestään

Jos pääperuste mun äänestämiselle on se, että olen potentiaalisin pari kenelle vaan, niin mitäpä siihen voi sanoa vastaan. Todellisuudessahan konsensus näyttää olevan se, että Pilkkuvirhe on potentiaalisin pahiskaveri kenelle vaan, mutta sen kohdalla sä näytät enemmänkin yrittävän keksiä syitä olla äänestämättä sitä.

Musta Miina tuntuu tässä pelissä edelleen epätodennköisimmältä pahikselta. Justy ja Horaa on halunneet sen lynkata ekasta päivästä asti. Sen eilinen lynkattavaksi tarjoutuminen vaikutti tosi hyvismäiseltä. Sen äänen siirto Horaanekolle ei ois yhtään järkevää jos se ois Pilkun pari. Ymmärrän miksi se näyttää muiden silmissä pahikselta mun kaverina, mutta lienee varmaan myös ihan ymmärrettävää miksi se samasta syystä ei näytä mun silmissä pahikselta.

Nyt tuntuu siis eniten pahikselta ++Justy ja kaveri lienee todennäköisimmin Horaa tai Pilkku.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja justy » 19.12.2018 08:21:02

Miks sä Savu epäilet just mua haluttomuudesta äänestää Pilkkuvirhettä? Ethän säkään häntä äänestä vaikka tuntuu sopivan sunkin mielestä periaatteessa pariksi kelle tahansa? Eikä miina tai Horaakaan oo osoittanut intoa Pilkku-ääneen.

Ja mulla oli siellä päivän alussa sulle kysymyskin odottamassa: miks et tehnyt eilen mitään Marzzuun puolen edistämisen eteen? Sun ääni Marzzuulle näytti perusteluiltaan enemmän kevyeltä heitolta, mut et kysynyt Marzzuulta eilen yhtään kysymyksiä selventääksesi hänen ajatuksiaan. Siit tuli samalla tapaa laiskan äänen tuntu kuin sun ja miinan ekan päivän Zey-äänistä tuli.

Noihin muihin sun juttuihin vastaan/kommentoin kun oon koneella. Meillä on tänään tiimipäivä, mut koetan jostain välistä löytää aikaa jo ennen iltaa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja justy » 19.12.2018 08:21:51

puolen edistämisen = puolen selviämisen
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja Savu » 19.12.2018 11:59:33

justy kirjoitti:Miks sä Savu epäilet just mua haluttomuudesta äänestää Pilkkuvirhettä? Ethän säkään häntä äänestä vaikka tuntuu sopivan sunkin mielestä periaatteessa pariksi kelle tahansa? Eikä miina tai Horaakaan oo osoittanut intoa Pilkku-ääneen.

Miksi en itse äänestänyt tänään: Pilkkuvirhe sopii kenen tahansa pariksi pääasiassa siksi, ettei hänen vähäisistä viesteistään voi vetää johtopäätöksiä että joku ei voisi olla hänen parinsa. Sellaset perusteet sopii minusta paremmin alkupäivään kun ei olla lylossa, ja siksi ehdotin Pilkun äänestämistä jo D2 ja D3. Tässä vaiheessa peliä pelaajista saa jo sen verran vahvoja readeja että voi suoraan äänestää sitä ketä pitää pahiksena, eikä tarvi vaan laskeskella että Pilkkuvirhe on matemaattisesti todennäköisin pahis kun se sopii kaikille pariksi, vaikkei sen viesteistä mitään pahis-readeja tulekkaan. Uskon että se on muidenkin syy olla nyt äänestämättä Pilkkuvirhettä.

Miksi epäilen just sua Pilkkuvirheen kautta: D3 sä osoitit melko epäilyttävää haluttomuutta tuoda Pilkkuvirhettä edes ehdolle lynkattavien joukkoon. Tänään sä olet jatkanut samaa linjaa ja yrittänyt löytää perusteita miksi Pilkku ei olisi pahis. Ei muiden pelissä näy tällasia piirteitä vaikka ne ei Pilkkua nyt äänestäkkään. Ja se vähä mitä Pilkkuvirheen viesteistä nyt ylipäätään saa irti, tuntuu viittaavan eniten siihen että just sinä oisit sen pari.

justy kirjoitti:miks et tehnyt eilen mitään Marzzuun puolen edistämisen eteen? Sun ääni Marzzuulle näytti perusteluiltaan enemmän kevyeltä heitolta, mut et kysynyt Marzzuulta eilen yhtään kysymyksiä selventääksesi hänen ajatuksiaan.

Miten siitä tulee kevyt heitto siksi etten aktiivisesti kysellyt häneltä kysymyksiä? Mä en ole koskaan erityisemmin esittänyt kysymyksiä pelaajille, vaan katson mitä he itse haluavat sanoa. Se on erilainen pelityyli, eikä tee pelaajasta laiskaa. Jos se nyt jotain merkitsee niin kysyin yhden kysymyksen päivän alussa. Kyselikö muut pelaajat enemmän kysymksiä Marzzuulta kuin minä?
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja justy » 19.12.2018 12:43:43

Mutkun sun epäily mua kohtaan tuntuu perustuvan siihen että oon pilkun pari. Okei, sanot että voisin olla Horaanekon pari, mut silti tunnut epäilevän mua lähinnä sillä perusteella ett suojelen pahis-pilkkua. Mut voitko vaikka tarkentaa että mikä mussa epäilyttää jos pilkku on hyvis? Jos ei juuri mikään niin sithän sun pitäis äänestää just pilkkua eikä mua?

No jos sä oisit oikeasti kiinnostunut siitä että onko Marzzuu hyvis vai pahis, luulisi että sua kiinnostaa tietää jotain Marzzuun ajatuksia niistä asioista mitkä sua epäilyttää. Nyt olit muistaakseni silleen että katsotaan mitä tuo Marzzuu tänään tekee.

Miinan epäilyt oli pidempää perua, siks mua ei niin ihmetyttänyt hänen halunsa äänestää Marzzuuta vanhoilla perusteilla. Horaanekon ääni oli kiinnostavampi, eikä mulle oikein käynyt selväksi miksi Marzzuu epäilytti enemmän kuin Miina. Mut en oikein nää Horaa ja miinaa pahiskavereina, joten en tiedä miksi pahis-Horaa ois tossa arponut noin kahden hyviksen välillä yhtään todennäköisemmin kuin hyvis-Horaakaan.

Mut siis joo, eniten mua kiinnostaa sun ajattelusi koska pidän sua todennäköisimpänä pahiksena.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja miina » 19.12.2018 15:37:25

Kunnille teijän perusteluita niin muita vaihtoehtoja pahiksille ei ole kuin pilkku ja Mie :D jokainen pyörittää kyllä niin taitavasti ja käyttää paljon aikaa. Uskoisin teidät kaikki jos en tietäis omaa rooliani. En tiiä. Jonkun teistä kolmesta on oltava pahis ja miks se ei vois olla savukin.?

--Horaaneko ++Savu
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja Savu » 19.12.2018 17:12:27

justy kirjoitti:Mut voitko vaikka tarkentaa että mikä mussa epäilyttää jos pilkku on hyvis? Jos ei juuri mikään niin sithän sun pitäis äänestää just pilkkua eikä mua?

Sääkö unohdit jo kokonaan että sovit täydellisesti myös Horaanekon pariksi? Lisäksi sä olet ohjaillut peliä alusta asti, ja tässä pisteessä sitä nyt ollaan että hyvikset on häviämässä. Sä vaan olet kaikenkaikkiaan parhaiten pahikseksi sopiva pelaaja, joka pelaa erittäin vakuuttavaa peliä.

justy kirjoitti:No jos sä oisit oikeasti kiinnostunut siitä että onko Marzzuu hyvis vai pahis, luulisi että sua kiinnostaa tietää jotain Marzzuun ajatuksia niistä asioista mitkä sua epäilyttää. Nyt olit muistaakseni silleen että katsotaan mitä tuo Marzzuu tänään tekee.

Mun pelityyli on aina katsoa mitä toiset tekee, ei pommittaa niitä kysymyksillä. En oo koskaan kokenut kysymyksiä tehokkaana tapana saada selville mitään toisen roolista. Oot jäljellä olevista pelaajista ainoa joka pelaa sillä tyylillä, joten on melko tekopyhää alkaa nyt keksimällä keksimään lisää perusteita mua vastaan jotka pätee kaikkiin muihinkin :D Kysymyksissä on myös se jännä puoli, että kun pahis heittelee kysymyksiä pelaajille, peli pyörii koko ajan just siellä missä pahikset haluaa. Eli tällä hetkellä minun lynkkaamisessa.

Miina, pari huomiota sulle:
- Jos Justy on mun pahispari, miksi se yrittää savustaa mua pois minkä ehtii? Nyt kun sun ja Horaan äänet on mulla mun peli on menetetty vaikka Justy siirtäiskin äänensä. Aika huono strategia siis jos oltais pahispari.
- Jos Horaaneko on mun pahispari, miksi me ei tässä kahden päivän aikana siirretty ääniä sulle, Justylle tai Pilkulle kun oltais sillä luultavasti voitettu peli?
- Jos sä kerran tiedät itsesi hyvikseksi, mulle ei pitäis jäädä muita kavereita kuin Pilkkuvirhe

Uskotko siis että minä ja Pilkkuvirhe ollaan pelin pahikset? Vai uskotko että olen pahis jonkun muun kanssa?
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja justy » 19.12.2018 18:12:08

Koetan nyt koneella käydä läpi näitä juttuja, mihin en ole mielestäni vielä vastannut/kommentoinut.

Savu kirjoitti:Justy voi hyvinkin olla myös Horaanekon pari.
justy kirjoitti:Mun tekisi Miina mieli kysyä että miksi me oltais pahiksina käyty tuo keskustelu ketjussa eikä vaan äänestetty esim. sua.

Niinku jo itsekin sanoit aiemmin toisesta tapauksesta, tollanen keskustelu on voitu käydä jo ensin pahis-chatissa, ja sitten toistaa se ketjussa. Sitten sitä voi kivasti käyttää puolusteluna, että eihän me pahiksina näin ois tehty.

Horaaneko kuitenkin äänesti nätisti perässä, ja vaihtoi äänensä muhun hyvin vähällä suostuttelulla. En oo käsittääkseni ollu Horaan ykkösepäilty missään vaiheessa, joten yllättävän nopeasti se hyppäsi Justyn kelkkaan mukaan. Toi tuntuu kevyesti vaan näytelmältä joka piti vetää että voidaan koordinoida äänet mutta ei haluta paljastaa kortteja täysin :D


Lähinnä mä oisin ehkä pahiksena halunnut tehdä sen äänten kasaamisen ekaks, koska asiasta huutelu ketjussa olisi tarjonnut hyviksille tilaisuuden tehdä sen saman asian ennen kuin Horaa ja mä oltais tehty se pahiksina. Eli huutelu ketjussa ois ollut riskaabeliä, vaikka toki sitä ois voinut käyttää puolusteluna.


Savu kirjoitti:
justy kirjoitti:Entä mitä olet mieltä mun syistäni pitää pilkkuvirhettä hyviksenä? Eli se että pahis-Pilkku ois ehkä äänestänyt Violetia AlPan sijaan kun hän päätti 4. päivänä äänestää toista epäaktiivista.

Edelleen täysin mahdollista että AlPa päätettiin bussata kun halus pelistä pois. Sä et jostain syystä vieläkään vaan suostu pitämään sitä mahdollisena? Oli tossa kohtaa jo peräti todennäköistä että Violet putoaa kuitenkin, joten sama antaa se ääni suoraan AlPalle niin näyttää paremmalta. Jos näin kävi, pahispariksi sopii parhaiten sinä koska pidät muka bussausta täysin mahdottomana ajatuksena. Myös Horaaneeko voisi sopia Pilkun pariksi, mutta en tiedä miksi olisi hypännyt sitten takaisin Miina-junaan myöhemmin.


Kyllä mä sitä mahdollisena pidän. Etenkin kun jos miina ja Horaa ei oo pahispari niin joku pahiksista bussasi AlPaa. En vaan tiedä että onko todennäköisin selitys että Pilkku bussasi yrittämättäkään ekaks äänestää itsensä ja AlPan lisäksi tarjolla olevaa kolmatta vaihtoehtoa Violetia siksi että AlPa halusi pelistä pois. Mun mielestä on todennäköisempää että AlPaa bussasit sinä, joka edes yrittivät tehdä peliliikkeitä ettei AlPaa lynkattaisi.



Savu kirjoitti:
justy kirjoitti:Tai että pahis-Pilkku ei ehkä ois ottanut poissaoloa näin kriittiselle päivälle, kun pahikset voivat voittaa yhdellä harhalynkkauksella.

Tää päivähän on nimenomaan hyviksille kriittinen, ei pahiksille. Tänään vaan hyvikset saattaa hävitä, pahiksilla ei oo vielä mitään hätää.


Äänestämällä yhdessä ja saamalla hyvisten äänet hajautettua pahikset voittavat tänään. Kyl sitä mun mielestä voi sanoa kriitiseksi hetkeksi, vaikkeivat he häviäisikään jos tänään menee väärin. Jotenkin kuvittelisin että pahis-Pilkku yrittäisi tällaisessa tilanteessa saada edes sen äänen aikaiseksi.

Savu kirjoitti:
justy kirjoitti:Ja nyt on rapea vuorokausi päivää jäljellä, joten enkä tiedä oisko hyvis-Savulla enää ees aikaa vakuuttaa mua hyvikseydestään

Jos pääperuste mun äänestämiselle on se, että olen potentiaalisin pari kenelle vaan, niin mitäpä siihen voi sanoa vastaan.


Ihan hyvä pointti. Se mikä mut olisi voinut vakuuttaa jos olisit vaikuttanut etsivän pahista tänään. Toki tää ois ollut sulle vaikea rasti kun tunnut olevan justy/pilkku-linjalla, minkä aitoudesta mua on vaikea vakuuttaa.

Savu kirjoitti:Todellisuudessahan konsensus näyttää olevan se, että Pilkkuvirhe on potentiaalisin pahiskaveri kenelle vaan, mutta sen kohdalla sä näytät enemmänkin yrittävän keksiä syitä olla äänestämättä sitä.


Kuten myös sinä, joka äänestät mua koska vaikutan suojelevan pahis-pilkkuvirhettä. Loogisin vaihtoehto olisi tietysti selvittää että onko se pilkkuvirhe pahis.

Savu kirjoitti:Musta Miina tuntuu tässä pelissä edelleen epätodennköisimmältä pahikselta. Justy ja Horaa on halunneet sen lynkata ekasta päivästä asti. Sen eilinen lynkattavaksi tarjoutuminen vaikutti tosi hyvismäiseltä. Sen äänen siirto Horaanekolle ei ois yhtään järkevää jos se ois Pilkun pari. Ymmärrän miksi se näyttää muiden silmissä pahikselta mun kaverina, mutta lienee varmaan myös ihan ymmärrettävää miksi se samasta syystä ei näytä mun silmissä pahikselta.


Jos miina on pilkun pari, miinan kannattaa hyvinkin tehdä siirtoja äänellään kahden hyviksen välillä. Mitäpä hän siinä häviää, koska todennäköisesti mahdollinen miina/pilkku-wagon kuitenkin rikkoisi sen aiemman Savu-wagonin. Mut joo, ymmärrän kyllä mikset pidä miinaa pahiksena jos olet hyvis.


Savu kirjoitti:
justy kirjoitti:Miks sä Savu epäilet just mua haluttomuudesta äänestää Pilkkuvirhettä? Ethän säkään häntä äänestä vaikka tuntuu sopivan sunkin mielestä periaatteessa pariksi kelle tahansa? Eikä miina tai Horaakaan oo osoittanut intoa Pilkku-ääneen.

Miksi en itse äänestänyt tänään: Pilkkuvirhe sopii kenen tahansa pariksi pääasiassa siksi, ettei hänen vähäisistä viesteistään voi vetää johtopäätöksiä että joku ei voisi olla hänen parinsa. Sellaset perusteet sopii minusta paremmin alkupäivään kun ei olla lylossa, ja siksi ehdotin Pilkun äänestämistä jo D2 ja D3. Tässä vaiheessa peliä pelaajista saa jo sen verran vahvoja readeja että voi suoraan äänestää sitä ketä pitää pahiksena, eikä tarvi vaan laskeskella että Pilkkuvirhe on matemaattisesti todennäköisin pahis kun se sopii kaikille pariksi, vaikkei sen viesteistä mitään pahis-readeja tulekkaan. Uskon että se on muidenkin syy olla nyt äänestämättä Pilkkuvirhettä.


Tästä olen samaa mieltä, ainakin se kuvaa hyvin sitä miksen itse haluaisi äänestää pilkkuvirhettä. Oon myös löytänyt mielestäni ihan ok syitä ajatella että ehkäpä se pilkku on hyvis, mutta eipä noin vähästä viestimäärästä mitään kauhean vakuuttavaa saa irti.

Savu kirjoitti:Miksi epäilen just sua Pilkkuvirheen kautta: D3 sä osoitit melko epäilyttävää haluttomuutta tuoda Pilkkuvirhettä edes ehdolle lynkattavien joukkoon. Tänään sä olet jatkanut samaa linjaa ja yrittänyt löytää perusteita miksi Pilkku ei olisi pahis. Ei muiden pelissä näy tällasia piirteitä vaikka ne ei Pilkkua nyt äänestäkkään. Ja se vähä mitä Pilkkuvirheen viesteistä nyt ylipäätään saa irti, tuntuu viittaavan eniten siihen että just sinä oisit sen pari.


Mut tää mua häiritsee silti. Sun pahis-readi musta perustuu ihan vaan siihen (vai olenko väärässä?) että suojelen Pilkkua. Mut jos pilkku on hyvis, tältä pahisreadilta putoaa kokonaan pohja. Eli käytännössä loogisesti ajateltuna sun pitäisi haluta pudottaa se pilkku mun sijaan, kun pilkku vielä boonuksena sopii muidenkin pareiksi. Koska jos pilkku on hyvis, tää mitä näet mussa pahismaisena ei ookaan pahismaista. Ja jos pilkku on pahis, niin sit sulla on silti aikaa pudottaa mut seuraavana päivänä.

Haen tähän vielä myöhemmästä viestistä uudemman kommenttisi aiheesta:

Savu kirjoitti:
justy kirjoitti:Mut voitko vaikka tarkentaa että mikä mussa epäilyttää jos pilkku on hyvis? Jos ei juuri mikään niin sithän sun pitäis äänestää just pilkkua eikä mua?

Sääkö unohdit jo kokonaan että sovit täydellisesti myös Horaanekon pariksi? Lisäksi sä olet ohjaillut peliä alusta asti, ja tässä pisteessä sitä nyt ollaan että hyvikset on häviämässä. Sä vaan olet kaikenkaikkiaan parhaiten pahikseksi sopiva pelaaja, joka pelaa erittäin vakuuttavaa peliä.

En unohtanut. En siis tarkoittanut sitä että näkisit vain justy/pilkku-vaihtoehdon, vaan sitä ettet ole oikein esittänyt mitään epäilyä mua kohtaan, joka ei liittyisi siihen että oon puolustanut pilkkua. Jos näät Horaa/pilkun, justy/pilkun ja justy/horaan (ja miina/pilkun) mahdollisina pareina, ja epäilet mua siitä että oon suojellut pilkkua, niin en vaan ymmärrä miksi päädyt äänestämään mua pilkun sijaan.

Ja jos mä oon muka taitavasti peliä ohjaava pahis, niin miks ihmeessä mä pudotin pahiskaverini AlPan hyvis-miinan sijaan? Vai onko se sun selitykses kuolemaansa toivovasta AlPasta niin vakuuttava ettet mieti koko asiaa enää.


justy kirjoitti:miks et tehnyt eilen mitään Marzzuun puolen edistämisen eteen? Sun ääni Marzzuulle näytti perusteluiltaan enemmän kevyeltä heitolta, mut et kysynyt Marzzuulta eilen yhtään kysymyksiä selventääksesi hänen ajatuksiaan.

Miten siitä tulee kevyt heitto siksi etten aktiivisesti kysellyt häneltä kysymyksiä? Mä en ole koskaan erityisemmin esittänyt kysymyksiä pelaajille, vaan katson mitä he itse haluavat sanoa. Se on erilainen pelityyli, eikä tee pelaajasta laiskaa. Jos se nyt jotain merkitsee niin kysyin yhden kysymyksen päivän alussa. Kyselikö muut pelaajat enemmän kysymksiä Marzzuulta kuin minä?


Savu kirjoitti:Mun pelityyli on aina katsoa mitä toiset tekee, ei pommittaa niitä kysymyksillä. En oo koskaan kokenut kysymyksiä tehokkaana tapana saada selville mitään toisen roolista. Oot jäljellä olevista pelaajista ainoa joka pelaa sillä tyylillä, joten on melko tekopyhää alkaa nyt keksimällä keksimään lisää perusteita mua vastaan jotka pätee kaikkiin muihinkin :D Kysymyksissä on myös se jännä puoli, että kun pahis heittelee kysymyksiä pelaajille, peli pyörii koko ajan just siellä missä pahikset haluaa. Eli tällä hetkellä minun lynkkaamisessa.



Anteeksi, ei ollut tarkoitus sanoa sua laiskaksi pelaajaksi, vaan sanoa että mua epäilyttää se kun pelaaja heittää äänen mutta ei aktiivisesti käsittele aihetta enää enempää. Tää on musta ihan validi pahistaktiikka, koska pahiksille riittää usein että saavat vaan äänestettyä.

Kävin selailemassa sun viestit kahdesta edellisestä pelistä, ja on kyllä totta ettet sielläkään erityisen aktiivisesti yrittänyt selvittää pelaajien puolia kysymällä kysymyksiä. Mut silti musta jotenkin tuntuu ettet ollut kauhean kiinnostunut eilen siitä onko Marzzuu hyvis vai pahis. Et vastannut mun vasta-argumentteihin. Päivän lopussa kun miina pyysi sun kommentteja siitä että ketkä epäilyttää jos marzzuu on hyvis/pahis, sanoit näin:

Savu kirjoitti:
miina kirjoitti:Jos marzzuu onkin pahis niin ketä äänestät huomenna?

Todennäköisimmin Horaaneko olis pahispari, mutta pitää katsoa sitten tarkemmin.

miina kirjoitti:Ja jos marzzuu onkin hyvis niin ketä äänestät sitten?

Varmaan Justyä tai Pilkkuvirhettä. Sä et ole kyllä poissuljettu vaihtoehto mutta näistä viesteistä ainaki tulee sellanen olo että yrität ihan rehellisesti miettiä miten selvitään huomisesta vaikka niin että uhraat itsesi.


Tää kuulostaa siltä ettet oo edes oikein miettinyt peliä siltä kannalta että Marzzuu on pahis, vaan enemmän siltä kannalta että mitä sitten kun Marzzuu paljastuu hyvikseksi. Samoin sun eiliset viestit oli enemmän justy/pilkkuvirhettä kuin Marzzuuta - mikä on outoa jos Marzzuu oli sun paras vaihtoehto pahikseksi.

miina kirjoitti:Kunnille teijän perusteluita niin muita vaihtoehtoja pahiksille ei ole kuin pilkku ja Mie :D jokainen pyörittää kyllä niin taitavasti ja käyttää paljon aikaa. Uskoisin teidät kaikki jos en tietäis omaa rooliani. En tiiä. Jonkun teistä kolmesta on oltava pahis ja miks se ei vois olla savukin.?

--Horaaneko ++Savu


En ymmärrä, selvennätkö? Miks äänestät Savua jos susta alkaa tuntua että pilkku on pahis? Miks yrität arvata kuka meistä kolmesta on Pilkun pahiskaveri?


Savu kirjoitti:Miina, pari huomiota sulle:
- Jos Justy on mun pahispari, miksi se yrittää savustaa mua pois minkä ehtii? Nyt kun sun ja Horaan äänet on mulla mun peli on menetetty vaikka Justy siirtäiskin äänensä. Aika huono strategia siis jos oltais pahispari.


Jos tiimi ois Savu/justy/AlPa, voittaisin varmaan jonkun p-mäisin tiimikaveri -palkinnon seuraavassa Keppi-gaalassa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 19.12.2018 19:55:20

Tost mun äänestä marzulle on ollu epäselvyyksiä, joten selitän viel kerran! Mun pääepäilty oli miina, mut alko mietityttää toi miten alpa äänesti sitä - eihän petturin ois mitää järkee saattaa pahista pahempaan lynkkausvaaraan. Sisäistin kyl justyn pointin siit et ehk alpan oli tos tilantees vaan pakko mut mietin kans sitä et se ois voinu vaan ignooraa ton ja jos asiast ois kysytty keksii jonkun tekosyyn miksei äänestä miinaa. Seuraavana päivänä ko mul oli asiaa paremmin aikaa kelaa, tajusin et ois näyttäny pahiskaverille viel pahemmalt olla äänestämättä miinaa, koska oli äänestäny muitakin pelastaakseen ittesä. Marzu oli alkanu kans epäilyttää ja linkitty pelaajiin joten menin sit sil!

Must tuntuu et oot saattanu selittää tätä jo aiemmin Justy, mut miks pilkkuvirhe on sun mielestä hyvis? Johtuuko se tosta antiaktiivisuudesta?

Justy kirjoitti:Plus jos sä oot hyvis ja Miina on pahis, ei hänen ois taktisesti kannattanut äänestää sua jos Savu on myös pahis.

Selvennä tätä kans, miks?

Savu kirjoitti:"äänensä ensimmäisenä saanut putoaa", jonka voi tulkita niin että kyse on yhdestä äänestä

Nii?? Niinpä?!! Mä en voi uskoo et oon kaikki nää 7 vuotta tulkannu tän säännön väärin viel tajuumatta sitä :DD

Must tuntuu jotenki uskomattomalt et Justy ja Savu pitää kummatki tota miinan eilist itsetuhost käytöst hyvismäisenä :D Oonks mä vaa hirviö ku en nää tos mitää viatonta. Miina ei ollu joo tippumisvaaras mut en yhtää ihmettelis et pahiksena turhautuis esim siihen, et Justy manailee seuraavan päivän menevän siihen kun pahismiina ja pahisSavu alkaa epäilee justy/pilkku-parii. miina ties että Justy on pelaaja jota kuunnellaan ja ties, että mä oon epäilly miinaa. Miksei heittää tohon loppuun tollast näytöst ja ennakoida tulevaa päivää keräämäl pisteit itelleen? Vielä kun näyttää siinä onnistuneen nyt kun Justy ei pitkälti sen perusteel haluu miinaa äänestää

Savu kirjoitti:Sellaset perusteet sopii minusta paremmin alkupäivään kun ei olla lylossa, ja siksi ehdotin Pilkun äänestämistä jo D2 ja D3. Tässä vaiheessa peliä pelaajista saa jo sen verran vahvoja readeja että voi suoraan äänestää sitä ketä pitää pahiksena, eikä tarvi vaan laskeskella että Pilkkuvirhe on matemaattisesti todennäköisin pahis kun se sopii kaikille pariksi, vaikkei sen viesteistä mitään pahis-readeja tulekkaan.

Mun mielest just lylotilanne on se, jossa pitää alkaa kattoo todennäkösyyksii. Toki myös pahisreadien rinnalla, mut kun tiiät että pelissä on kaks pahist ja oot varma et pilkku linkittyy kaikkiin pelaajaan, etkä epäile miinaa joten esim justy ja miina menee vissiin sul kuvion ulkopuolelle, eikö ois kannattavampaa äänestää pilkkuvirhettä, joka linkittyy kaikkiin pelaajiin ja on siis todennäkösemmin pahis? Mä ymmärrän Savun epäilyn pilkkuJustya kohtaan, se on munkin mielest oikeestaa ainoo pelaaja joka sopis justyn kaveriks. Mut en ymmärrä miks Savu ei sit äänestä pilkkuu, jos epäily Justylle pohjaa niin paljon tähän paritukseen. Täst tulee mielee jo et pilkku oiski Savun pari. Suuret on puheet ollu pilkkuJusty parista mut Savu ei oo tehny mitää konkreettista selvittääkseen pilkun roolia. Epäilit muistaakseni pilkkuJustyy jo eilen, mikset tehny mitää sen eteen et oisit selvittäny jommankumman roolin? Miks päädyit äänestää Marzua heidän sijaan?

Oon lowkey samaa mielt sen kaa et pilkku yrittäis saada tänään ees sitä ääntä heitettyy, mut toisaalt on ollu toisessa pelissä ihan yhtä hiljaa joten mä en tiiä uskallanko pohjaa tällä hiljasuudel liikaa mun mielipidettä pilkusta. Kun ei voi koskaan tietää mitä siel hiljasuuden takana on ja kui paljo pelaajaa oikeest kiinnostaa pelin lopputulos, pelas sit hyvistä tai pahista. Mietin kyl aiemmin tätä samaa Savun kohdalla et oisko pahis näi hiljaa lylopäivänä mut Savun kohdal tällasen miettiminen on järkevämpää kosk Savu on aktiivisempi pelaaja ja sen pelityyli on tutumpi ja hiljasuus/ei hiljasuus ehkä kertoo enemmän. Pilkust ei taas uutena pelaajana oikeest pysty sanoo mitään. (nii ja tosiaa tost mun Savun hiljasuuden pohdinnastahan tuli invalidi kosk Savu on taas ollu äänessä)

Ähh, tää menee kyl taas vaikeeks. Savu/miina tuntuu todennäköselt, mut alan taipuu myös Savu/pilkkuun. Mietin tos aiemmin et Savu ei ois pahiksena lähteny tollasee eestaas-äänestelyyn pilkun kanssa iltana kun AlPa lynkattiin, mut toisaalt jos Savu on pahis, se bussas myös AlPaa joten toi ei ehk sit ookkaan ihan mahdoton.. Tosin, miina/pilkkullekaan en nää estettä. Äähh. Edelleen oon sitä mielt et miina kuitenki sopis paremmin kaikkien kaveriks, mut Savun epäily Justyy kohtaan on ollu vähintäänki outoo, ja toi mahdollisuus pilkkuSavusta nostaa taas miinan ja Savun tilannetta tasasemmaks. Toi miinan ääni Savulle ei hirveemmi horjuta mun silmissä miinan ja Savun mahdollisuutta, tos tilantees olis saanu miinan ja Savun näyttämään vaan pahemmalt jos ei ois äänestäny. Ehkä.. Emmä tiä, aivot ihan solmus tän pelin kaa :'D Eli mitä mä oon mieltä? miina/savu, miina/pilkku, savu/pilkku. Ehk jotenki myös miina/Justy ja pilkku/Justy, mut en vaa enää osaa uskoo Justyy pahikseks.

Miina tuntuu edelleen pahismaisemmalta, mut miina/Savu ja savu/pilkku tuntuu nyt sen verran todennäkösilt vaihtoehdoilt et pidän mun äänen Savulla
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja justy » 19.12.2018 20:20:48

Horaaneko kirjoitti:Must tuntuu et oot saattanu selittää tätä jo aiemmin Justy, mut miks pilkkuvirhe on sun mielestä hyvis? Johtuuko se tosta antiaktiivisuudesta?


Ei suoraan. Toki antiaktiivisuudesta johtuen mun hyvisreadi pilkusta perustuu kahteen aika pieneen asiaan:
1) Pilkku äänesti Alpaa Violetin sijaan, kun me äänestettiin ulos hiljaista pelaajaa pari päivää sitten. Jos pilkku on pahis, joka toteaa että pitääpä äänestää hiljaista pelaajaa, miksei pilkku äänestänyt Violetia?
2) Pahikset voittaa tänään sillä, että ne saa yhden kolmesta hyviksestä äänestämään hyvistä ja liittyvät sit tähän wagoniin. Oikeestaan ne voivat päivän lopussa stormata voittoon missä tahansa tilanteessa missä edes yksi hyvisten äänistä on hyviksellä. Tässä tilanteessa pahiksella vois kuvitella olevan enemmän motivaatiota olla ottamatta poissaoloa, kun ei oikeestaan tarvii tehdä muuta kuin massata äänensä hyvikselle kriittisessä kohdassa.

Oikeestaan näistä kahdesta syystä johtuen mun mielessä on ollut tänään äänestää ennemmin Savua kuin pilkkua. Painavampi noista on ehkä toi ykkönen.

Horaa kirjoitti:
Justy kirjoitti:Plus jos sä oot hyvis ja Miina on pahis, ei hänen ois taktisesti kannattanut äänestää sua jos Savu on myös pahis.

Selvennä tätä kans, miks?


Kun miina äänesti sua, Savulle jäi sun ja mun ääni. Jos miina ja Savu on pahiksia, miinan täytyi toivoa että mä vaihtaisin ääneni Savulta sulle, muutenhan he eivät voi tänään voittaa. Jos miina ois äänestänyt Pilkkua, voisit myös sinä vaihtaa ääntäsi, jolloin miina/Savulla ois paremmat mahdollisuudet siirtää äänet pois Savulta.


Horaa kirjoitti:Must tuntuu jotenki uskomattomalt et Justy ja Savu pitää kummatki tota miinan eilist itsetuhost käytöst hyvismäisenä :D Oonks mä vaa hirviö ku en nää tos mitää viatonta. Miina ei ollu joo tippumisvaaras mut en yhtää ihmettelis et pahiksena turhautuis esim siihen, et Justy manailee seuraavan päivän menevän siihen kun pahismiina ja pahisSavu alkaa epäilee justy/pilkku-parii. miina ties että Justy on pelaaja jota kuunnellaan ja ties, että mä oon epäilly miinaa. Miksei heittää tohon loppuun tollast näytöst ja ennakoida tulevaa päivää keräämäl pisteit itelleen? Vielä kun näyttää siinä onnistuneen nyt kun Justy ei pitkälti sen perusteel haluu miinaa äänestää


En muista pidinkö eilen, mut ainakaan nyt en sitä pidä hyvismäisenä. Mulle tuli miinasta hyvisvibaa ennen kaikkea siitä, miten hän vaikutti turhautuvan totaalisesti mun eilisiin epäilyihin tilanteessa, jossa Marzzuu oli jo kerännyt putoamiseen tarvittavat kolme ääntä (koska vaikka pilkku ois tullut äänestämään miinaa, ei miina ois enää voinut pudota Marzzuun saatua äänensä ekaks). Jotenkin se ei tunnu hetkeltä, jossa pahis kokisi turhautumista, kun taas hyvis vois hyvinkin turhautua siihen että häntä vaan väärin perustein epäillään.

Siitä oon samaa mieltä, ettei miinan äänenpoistolla ollut tossa kohtaa juuri mitään väliä, kun paikalla ei ees tuntunut olevan ketään joka ois voinut asiaan vaikuttaa. Marzzuuhan oli putoamassa niillä kahdella ekaks saadulla äänellään vaikka miina ja Marzzuu oli tasoissa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja miina » 19.12.2018 20:35:23

Siis Justyi. Se oli kehu siitä miten osaatte pahiksena perustella koska joku teistä kolmesta on pahis. Piste. Koska itekkin luen noita teidän viestejä ja koko ajan mietin että ei se oo ainakaan kukaan teistä, eli jäljelle jää minä ja pilkku. Se ei tarkota että minä ja pilkku oltais pahiksia vaan että joku teistä valehtelee oikein hienosti. Mutta siis koska muitakaan ehokkaita ei oikein ole, alan uskoa että pahikset on justy-Horaa,koska pahikset tajuaa paremmin keskittää äänensä ja sehän tapahtui tosi helposti. Ja nyt meillä ei ole mahollisuuksia voittaa enää koska en usko että pilkku tulisi äänestämään enää. Äänestän siis pahisten kanssa savua :D
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja Cameron » 19.12.2018 20:43:12

Väliaikalaskenaa!

Äänet
3 Savu (justy, Horaaneko, miina)

Savun ääntä ei huomioida väärinkirjoitetun äänen vuoksi.

Puhepakko hoitamatta
-

Poissa
pilkkuvirhe 16.12-20.12.

Päivä päättyy tänään kello 22.00.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja Savu » 19.12.2018 20:51:34

justy kirjoitti:Mut tää mua häiritsee silti. Sun pahis-readi musta perustuu ihan vaan siihen (vai olenko väärässä?) että suojelen Pilkkua. Mut jos pilkku on hyvis, tältä pahisreadilta putoaa kokonaan pohja.

No joo, olet ehkä oikeassa että mun pahis-readit susta itsestäsi on aika hataria. Sitä on vähän vaikea selittää, mutta mitä parempi pelaaja on kyseessä, niin sitä enemmän mä annan painoarvoa pienillekkin epäilyksille. Esim Meizin kanssa oon kokenut monta kertaa, että se voi ihan hyvin olla pahis vaikka 99% ajasta se näyttää hyvikseltä. Samasta syystä mua epäilyttää suuresti miksei Horaaneko näe sua yhtään pahiksena.

justy kirjoitti:Tää kuulostaa siltä ettet oo edes oikein miettinyt peliä siltä kannalta että Marzzuu on pahis, vaan enemmän siltä kannalta että mitä sitten kun Marzzuu paljastuu hyvikseksi.

Aika iso johtopäätös siitä että toisessa skenaariossa on yks lause enemmän. Musta oli hyvin todennäköistä että jos Marzzuu on pahis, Horaa on sen pari, joten sitä ei tarvinut sen enempää spekuloida.

justy kirjoitti:Samoin sun eiliset viestit oli enemmän justy/pilkkuvirhettä kuin Marzzuuta - mikä on outoa jos Marzzuu oli sun paras vaihtoehto pahikseksi.

Toinen outo johtopäätös. Kirjotin eilen vain kolme pidempää viestiä, enkä missään niistä keskittyny enemmän justy/pilkkuvirheeseen. Iso osa näistä viesteistä on vieläpä vastauksia sun esittämiin kysymyksiin aiheesta pahis-justy, joten aika outoa että ensin haluat saada mut puhumaan siitä ja seuraavana päivänä pidät sitä epäilyttävänä. Siinäpä taas yksi esimerkki miten kysymyksillä voi ohjailla peliä.

Horaaneko kirjoitti:Eli käytännössä loogisesti ajateltuna sun pitäisi haluta pudottaa se pilkku mun sijaan, kun pilkku vielä boonuksena sopii muidenkin pareiksi.

Horaaneko kirjoitti:Mut en ymmärrä miks Savu ei sit äänestä pilkkuu, jos epäily Justylle pohjaa niin paljon tähän paritukseen

Teille näyttää olevan epäselvää että epäilen myös teitä hyvin potentiaaliseksi pahispariksi. Sen myötä pidän todennäköisimpinä pareina:

Justy - Pilkku
Justy - Horaaneko
Horaaneko - Pilkku

Tästä seuraa se, että Pilkku on pelkkien linkitysten valossa ihan yhtä todennäköinen ku jompikumpi teistä. Totta kai mä sitten mieluummiin äänestän sitä joka eniten tuntuu pahikselta, enkä sitä josta ei saa mitään radeja. Ihan sama tilanne mulla siis on Horaa kuin sullakin eli savu/miina/pilkku vs justy/horaaneko/pilkku.

Horaaneko kirjoitti:Suuret on puheet ollu pilkkuJusty parista mut Savu ei oo tehny mitää konkreettista selvittääkseen pilkun roolia. Epäilit muistaakseni pilkkuJustyy jo eilen, mikset tehny mitää sen eteen et oisit selvittäny jommankumman roolin? Miks päädyit äänestää Marzua heidän sijaan?
Mitäääh :D Mä oon ainoa pelaaja joka on aktiivisesti yrittäny saada Pilkun lynkattua. D2 yritin aloittaa Pilkku-junaa, ei tullu ketään mukaan. D3 yritin tiputtaa Pilkkua, eikä siihenkän tullu ketään mukaan. Justy sen sijaan on tehny vaikka mitä sen eteen ettei Pilkku tippuis, mut sehän ei tietenkään merkkaa mitään? Epäilet Pilkkua mun pahispariksi ku en oo muka oikeasti sitä yrittäny pudottaa, mut pelaaja joka selvästi suojelee sitä on varma hyvis? Ei käy yhtään järkeen.

D4 Marzzuu alkoi edellisien päivien käyttäytymiseltään näyttää enemmän pahikselta monestakin syystä, joten sinä päivänä halusin äänestää mieluummin häntä.

Horaaneko kirjoitti:mut en vaa enää osaa uskoo Justyy pahikseks.

Ei voi olla että sua ei vieläkään epäilytä Justy yhtään :D Voi kyllä hyvinkin olla että Justy on hyvis ja sä vaan oot hännystelly sitä koko pelin läpi. Hyppäsit Miina-junaan sen perässä, hyppäsit Savu-junaan sen perässä. Jos oot Pilkun pari, on todella kätevää pitää Justy hyviksenä koska se ei halua uskoa suhun eikä Pilkkuun. Jos te ootte Justyn kans pahiksia niin blääh.

Mä meen nyt näin. En usko että kukaan äänestää Pilkkua, eikä näytä että Justyäkään kukaan haluaa äänestää.

--Justy
++Horaaneko
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja Savu » 19.12.2018 20:53:29

miina kirjoitti:Mutta siis koska muitakaan ehokkaita ei oikein ole, alan uskoa että pahikset on justy-Horaa,koska pahikset tajuaa paremmin keskittää äänensä ja sehän tapahtui tosi helposti. Ja nyt meillä ei ole mahollisuuksia voittaa enää koska en usko että pilkku tulisi äänestämään enää. Äänestän siis pahisten kanssa savua :D

Joten äänestät sitte mua ettei vaan kävis niin että Pilkku tulis vielä äänestämään jotain muuta? :D Tää järkeily tuntuu nyt kyllä tosi oudolta...
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja justy » 19.12.2018 21:03:42

Musta tuntuu että tässä pelissä on nyt neljä pelaajaa, joiden kaikkien mielestä pilkku vois olla ihan hyvä betsi äänelle (oon siis yksi näistä neljästä). Kukaan ei oo kuitenkaan tänään hänen äänestämistään tuntunut vakavasti harkitsevan (en siis minäkään). Tulee kyllä aika headdesk-fiilis jos pilkku on pahis miinan tai Horaan kanssa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja justy » 19.12.2018 21:06:00

miina kirjoitti:Siis Justyi. Se oli kehu siitä miten osaatte pahiksena perustella koska joku teistä kolmesta on pahis. Piste. Koska itekkin luen noita teidän viestejä ja koko ajan mietin että ei se oo ainakaan kukaan teistä, eli jäljelle jää minä ja pilkku. Se ei tarkota että minä ja pilkku oltais pahiksia vaan että joku teistä valehtelee oikein hienosti. Mutta siis koska muitakaan ehokkaita ei oikein ole, alan uskoa että pahikset on justy-Horaa,koska pahikset tajuaa paremmin keskittää äänensä ja sehän tapahtui tosi helposti. Ja nyt meillä ei ole mahollisuuksia voittaa enää koska en usko että pilkku tulisi äänestämään enää. Äänestän siis pahisten kanssa savua :D


Joo, mutta tän perusteella musta tuntuu että sun pitäis äänestää Pilkkua eikä jotakuta meistä kolmesta. Vähän niin kuin mun mielestä Savun pitäisi äänestää pilkkua eikä mua tai Horaa, tosin Savun kohdalla tää ero ei oo niin selvä kun se tuntuu kuitenkin pitävän justy/horaa kaikista todennäköisimpänä vaikkei oikein osaa sitä perustella. Mut sä lähdit tähän päivään vielä hyvisreadilla Savusta ja tunnut nyt ajattelevan että mä, horaa tai Savu on pahis pilkun kanssa. Mut ehkä tulkitsen sua vain väärin ja pidät jotain savu/justy/horaa komboa todennäköisenä?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja justy » 19.12.2018 21:12:12

Savu kirjoitti:
justy kirjoitti:Tää kuulostaa siltä ettet oo edes oikein miettinyt peliä siltä kannalta että Marzzuu on pahis, vaan enemmän siltä kannalta että mitä sitten kun Marzzuu paljastuu hyvikseksi.

Aika iso johtopäätös siitä että toisessa skenaariossa on yks lause enemmän. Musta oli hyvin todennäköistä että jos Marzzuu on pahis, Horaa on sen pari, joten sitä ei tarvinut sen enempää spekuloida.


Okei, multa ehkä hukkui se että pidit todennäköisenä Horaa pariksi. Sanoit jotain ettet jaksa miettiä asiaa pidemmälle, mikä tuntui oudolta kun olisin kuvitellut sun miettineen koko päivän sitä että kenen kanssa Marzzuu ois pahis, kun kuitenkin pidit Marzzuuta koko päivän pahismaisimpana.

Savu kirjoitti:
justy kirjoitti:Samoin sun eiliset viestit oli enemmän justy/pilkkuvirhettä kuin Marzzuuta - mikä on outoa jos Marzzuu oli sun paras vaihtoehto pahikseksi.

Toinen outo johtopäätös. Kirjotin eilen vain kolme pidempää viestiä, enkä missään niistä keskittyny enemmän justy/pilkkuvirheeseen. Iso osa näistä viesteistä on vieläpä vastauksia sun esittämiin kysymyksiin aiheesta pahis-justy, joten aika outoa että ensin haluat saada mut puhumaan siitä ja seuraavana päivänä pidät sitä epäilyttävänä. Siinäpä taas yksi esimerkki miten kysymyksillä voi ohjailla peliä.


Ehkä sitten kyse on vain siitä että sun epäilyt koskivat mua jolloin kiinnitin niihin enemmän huomiota. Mut musta sulla tuntui olevan enemmän sanottavaa siitä miks mä voisin olla pahis joka suojelee pilkkua kuin siitä että Marzzuu on pahis. Et esim. koskaan vastannut siihen kun kommentoin sitä että miksi Marzzuu ois niin aikaisessa vaiheessa päivää ekaks bussannut saadakseen krediittiä, mutta sitten myöhemmin perunut bussinsa ja yrittänyt riskillä pelastaa kaveriansa.

Savu kirjoitti:
Horaaneko kirjoitti:Eli käytännössä loogisesti ajateltuna sun pitäisi haluta pudottaa se pilkku mun sijaan, kun pilkku vielä boonuksena sopii muidenkin pareiksi.

Horaaneko kirjoitti:Mut en ymmärrä miks Savu ei sit äänestä pilkkuu, jos epäily Justylle pohjaa niin paljon tähän paritukseen

Teille näyttää olevan epäselvää että epäilen myös teitä hyvin potentiaaliseksi pahispariksi. Sen myötä pidän todennäköisimpinä pareina:

Justy - Pilkku
Justy - Horaaneko
Horaaneko - Pilkku

Tästä seuraa se, että Pilkku on pelkkien linkitysten valossa ihan yhtä todennäköinen ku jompikumpi teistä. Totta kai mä sitten mieluummiin äänestän sitä joka eniten tuntuu pahikselta, enkä sitä josta ei saa mitään radeja. Ihan sama tilanne mulla siis on Horaa kuin sullakin eli savu/miina/pilkku vs justy/horaaneko/pilkku.


Mut olet sanonut myös että miina voisi olla pahis pilkun kanssa - ja muistaakseni että sun hyvisreadi miinasta perustuu siihen että vain pilkku on tälle mahdollinen pari.

Plus sit se että sun epäilyt mua kohtaan on puhtaasti pilkun pahikseuteen sidoksissa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja miina » 19.12.2018 21:14:55

Saako poissaoleva edes käydä äänestämässä? Miun usko siihen että pilkku tulis äänestämään on nollissa.voin kyllä edelleen äänestää Horaa koska se on ainut teistä joka ei äänestänyt alpaa ja tuntuis ihan järkeenkäyvältä ettei kaikki pahikset ole kuitenkaan olleet lastaamassa alpaa arkkuun.

Mie en rehellisesti usko että hyvikset voi tätä voittaa. Jos savu on pahis niin Horaa tuskin on. Jos savu on hyvis niin se on nyt tippumassa koska mahdollisesti kaksi pahista äänestää sitä, jollon peli on menetetty.

Pilkku tuntuu hyvismäiseltä mutta voi olla mitä vaan, en oikein saa siitä käsitystä.

Ja koska pilkku on ns. hyvis, ja toinen pahiskanditaatti äänestääkin sitä kenet Mie ajattelisin pahikseksi niin se ei varmaan sitä myös ole. jäljelle jää justy. Mutta jos justy on pahis niin miksi se äänestäis savua. Eli tulen siihen tulokseen että savu voi olla pahis vain pilkun kanssa ja jos te muut että nää sitä myöskään järkevänä niin pitäiskö olettaa että te ootte pahikset.

// justy. Ei pitäis äänestää pilkkua kun minä en oo sen pari. Sitten taas eri asia jos keksisin kuka se pari on. Sie tulkitset tuon miun viestin ilman sitä sarkasmia siitä etten tajua lainkaan että kuka teistä on pahis, vaan pelaatte niin hyvin että olisin melkein valmis tiputtamaan itteni pahiksena :D
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja miina » 19.12.2018 21:18:32

Pahis vaihtoehdot tällä hetkellä Miusta on

Pilkku-savu

Pilkku-Horaa

Justy- Horaa

Pilkku - justy

Näistä haluaisin mieluiten tarkistaa ne missä on Horaa ja koska Miusta se Alpan bussaaminen siulta ois ollu aivan älyttömän hienosti tehty niin vielä enemmin tuo justy-horaan. Mutta tätä konnia meillä ei oo mahollista tiputtaa jos ovat pahiksia niin pitääkö tyytyä pilkkun joka on åahislistoilla vain koska ei linkity kummemmin muihin?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja miina » 19.12.2018 21:19:30

Jestas mitä kirotusvirheitä. Syytän puhelinta.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja justy » 19.12.2018 21:22:42

Mulla alkaa olla päivän lopun pitäiskö äänestää pilkkua -vibat. Mut koetan pysyä vahvana ja pitää ääneni Savussa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 5.pv 19.12. 22 asti

ViestiKirjoittaja miina » 19.12.2018 21:28:58

En Mie tiiä miks haluisin äänestää jotakin muuta kuin savua, varmaankin siksi etten täysin usko pilkun olevan pahis joka taas näyttää oleva ainut kombo savulle, mutta tuntuu että nyt mennään pahisten voittoon.

--Savu ++ pilkkuvirhe

Ei kai se auta. Nyt miun ääni on käyny jo kaikilla muilla paitsi justylla. Kohta varmaan sekin hetki tulee..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa

cron