NELJÄS ILTATämän illan raaka-aineena toimii... valkosipuli!
Valkosipuli-voipasta500 g linguine- tai tagliatellepastaa
2 valkosipulinkynttä
50 g parmesaania
50 g voita
mustapippuria myllystä
1. Laita pastavesi kiehumaan.
2. Kuori valkosipulinkynnet ja murskaa ne veitsen leveällä sivulla.
3. Keitä pasta suolalla maustetussa vedessä noin 7 minuuttia.
4. Sulata pannussa voi. Kuullota valkosipulia voissa pastan kiehumisen ajan. Kuullota valkosipulinkynsiä miedolla lämmöllä, mutta älä ruskista.
5. Tee parmesaanista lastuja kuorimaveitsellä valmiiksi viimeistelyä varten.
6. Kun pasta on kypsynyt al denteksi, ota puoli desiä vedestä säästöön ja valuta loput pois.
7. Kaada pasta pannulle ja pyöräytä sekaisin. Jos voi erottuu, lisää keitinvettä pannulle.
8. Nosta lautasille. Viimeistele rouhaisemalla mustapippuria myllystä ja koristelemalla parmesaanilastuilla.
Äänet4 Cameron (Halima, Vampire, Jinmuru, Niacin)1 Niacin (Cameron)
Cameron kuolee saatuaan eniten ääniä.
Kuolleet1. päivä: Savu, psykiatri (juusto)
1. yö: Ei kukaan
2. päivä: Marzzuu, tavallinen kyläläinen (härkis)
2. yö: Horaaneko, kultisti (kurpitsa)
3. päivä: miina, tavallinen kyläläinen (kana)
3. yö: Tube, tavallinen kyläläinen (avokado)
4. päivä: Cameron, sarjamurhaaja ja kertakäyttöinen ennustaja (valkosipuli)Jäljellä4 hyvistä
Äänestyspakot-
Peli on päättynyt hyvisten voittoon! Henkiin jäivät hyvistappaja Vampire, onnekas Jinmuru sekä tavikset Halima ja Niacin. Onnea voittajille ja kiitos kaikille pelistä. :> Tässä vielä pelissä olevat hahmot sekä salaiset voittoehdot ja lista pelissä olevista pelaajista ja näiden rooleista.
Hahmot:
Hyvät:
1 kertakäyttöinen hyvistappaja, joka saa ampua yhtenä vapaavalintaisena yönä haluamansa pelaajan. Hyvistappajaa ei voi käännyttää kulttiin.
1 psykiatri, joka yrittää parantaa jokaisena yönä sarjamurhaajan, jolloin tästä tulee tavallinen kyläläinen. Mikäli sarjamurhaaja kuolee ennen kuin psykiatri parantaa hänet, tulee psykiatrista tavallinen kyläläinen. Psykiatria ei voi käännyttää kulttiin, ei edes sarjamurhaajan kuoltua.
1 onnekas kyläläinen, joka on turvassa ensimmäisestä käännytys- tai tappoyrityksestä yöllä. Ei ole turvassa päivälynkkauksilta. Ei tiedä olevansa onnekas, vaan luulee itseään tavalliseksi kyläläiseksi.
5 tavallista kyläläistä, jotka pyrkivät tappamaan kaikki ei-hyvikset.
Pahat:
1 kultisti, joka käännyttää parittomina öinä (1, 3, 5, ...) yhden pelaajan puolelleen ja voittaa, kun kultin jäseniä on yhtä paljon tai enemmän, kuin muita kyläläisiä. Kultistin voimat siirtyvät kultistin kuollessa hänen ensimmäiselle apurilleen, mutta eivät enää seuraaville. Kaikki kulttiin kuuluvat voivat keskustella keskenään.
1 sarjamurhaaja, joka tappaa parillisina öinä (2, 4, 6, ...) yhden pelaajan. Sarjamurhaajalla on lisäksi käytössään yksi kertakäyttöinen ennustus, jolla saa tietää yhden pelaajan tarkan roolin haluamanaan yönä. Sarjamurhaaja voittaa, kun hän on viimeisenä hengissä. Sarjamurhaajaa ei voi käännyttää kulttiin.
PJ päivittää hyvisten ja ei-hyvisten lukumäärät jokaisessa ilta- ja aamuviestissä.
Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki ei-hyvikset ovat kuolleet.
Kultti voittaa, kun heitä on yhtä paljon tai enemmän, kuin muita kyläläisiä.
Sarjamurhaaja voittaa, kun hän on viimeisenä hengissä.
Mikäli sarjamurhaaja on hengissä yhden kulttilaisen kanssa, päättyy peli sarjamurhaajan voittoon.
Jinmuru, onnekas (jauheliha)
Savu, psykiatri (juusto)
Tube, tavis (avokado)
Marzzuu, tavis (härkis)
Vampire, hyvistappaja (tomaatti)
Halima, tavis (kukkakaali)
Horaaneko, kultisti (kurpitsa)
Niacin, tavis (lohi)
justy, tavis (kana)
Cameron, sarjamurhaaja (valkosipuli)