Mitä tänään syötäisiin? Peli on päättynyt!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 30.10.2018 10:09:39

Tubel (moikka sullekki!) iha hyvä pointti hei noist raaka-aineista, en ehk lähtis huuteleen niist liikaa. Kuitenkin luolaseikkailus pahiksil oli tiedossa kuninkaan olemassaolo nii en näe mahdottomana vihjettä raaka-aineesta/roolista.

Vampire:

Vampire kirjoitti:Horaaneko sen sijaan ehkä lähti enemmän kyseenalaistamaan tuota kysymystä


Horaa kirjoitti:Mulla on aina tapana kyseenalaistaa kaikkee, silleenki saa kivasti keskusteluu aikaan ja porukast ulos mielipiteit (Hei totta. Ehk se on mun taktiikka)


Vampire, mun eka reaktio sun kysymykseen oli rehellisesti se, etten nähny siin oikei mitää pointtia :D Vasta kun muut alko siihen vastailee, tajusin että tota voi kattoo siltäkin kannalt, että mikä on vaiks oma pelityyli. En vaan nähny sitä oikei "taktiikkana", tost sanast mulle tulee ekan mielee enemmä just kaikki peliteknilliset asiat ja sellaset jäätävät kaavat miten ne pahikset nyt täl kertaa nappaillaan (ja simppelisti ajateltuna, se on just sitä aktiivisuutta ja kaikkien epäilemistä mitkä on itsestäänselvyyksii)

Oon samaa mielt siitä että peliteknisyydet on pahiksille turvallinen aihe eikä siihe pitäis jäädä velloo liia pitkäks aikaa, mutta kun materiaalia pelissä on käytännössä nolla, jostain pitää lähtee! On myös vähän hassua syyllistää porukkaa siit et pyörittelee peliteknii ekan sivun aikana :D Cmon, päivä on just alkanu eik kaikki oo ees viel laittanu yhtä viestii enempää.

Vampire kirjoitti:Millä tavalla Haliman viesti on jännä?


Sil et mun muistikuva Halimast on sellasii semipitkii ja pohdiskelevii viestei kirjotteleva pelaaja (Tho siit on oikeest vuosii ku ollaa pelattu yhes, voi ol et muistan väärinki) Ja siis se et hän sanoo suoraa pelitaktiikakseen häröillä ja heittää perustelemattomia epäilyjä :^D Idk loppuje lopuks must tuntu et Halima halus vaa keventää vähä tunnelmaa, uskon (ja toivon) et sielt tulee jatkos jotai vähä rakentavampaa.

Jinmurusta saan iha mututuntumal hyvisvibaa, tuntuu ottavan rennosti ja se näkyy kans viesteis, laukoo tosi suoraan mielipiteit (tai siis hyvisviboi lol)

Jfc ku ekal sivul näkyy jo listausta ja pitkii pohdintoi pelaajista must o tullu liia vanha tähän :DD Ei mut, yritän myöhemmi viel tänää lukee viestei vähä paremmal ajal ja kattoo josko sais jotai mielipiteit kasailtuu
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Jii » 30.10.2018 10:17:23

PJ:lle tuli kyselyjä noista raaka-aineista yksärillä ja kyseiselle pelaajalle jo vastasinkin, joten pitänee ilmoittaa myös pelitopicissa. :) Raaka-aineet ovat siis puhtaasti ingameen sidonnaiset ja ne on jokaiselle arvottu erikseen.
Avatar
Jii
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 372
Liittynyt: 15.11.2013 00:26:35
Palkinnot: 11

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 30.10.2018 10:38:14

(Hyvä, sit voinki julkisesti valittaa siitä, et mun raaka-aine on jauheliha, joka on mun inhokkiraaka-aine lapsuuesta asti :D)

Tubelta pitkä viesti josa verrattain vähän asiaa ja tyhjähkö herättelyääni, näennäisaktiivisuutta?
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 30.10.2018 12:25:47

Tube kirjoitti:Salainen roolilista kuulosti peliin liittyessä kiehtovalta, koska en ole aiemmin pelannut tällaista peliä. Nyt se taas sitten tuntuukin melko turhauttavalta, kun ei tiedä oikein miten pitäisi pelata ja mitä pitäisi miettiä. :D

Samalla tavalla tässä pelataan kun muissakin, erona vaan se, ettei peli ihan samalla tavalla jää peliteknisyyksiin kiinni mun muuten. Toki tää on vaan mun oma mielipide ja kokemus, mutta ite tykkään salasen roolilistan peleistä, koska näissä peliteknisyyksien kanssa mennään aika minimissä ja on pakko cut to the chase. Toki osa peleistä on luonteeltaan sellasia, että niissä liikkumavaraa peliteknisyyden kanssa on enemmän, kun rooleista tiedetään enemmän, mutta tässä kun tietoa on nolla, niin pääsee suoraan siirtymään niihin pelaajiin.

Tube kirjoitti:Noita omia raaka-aineita ei varmaan kannata edes vitsillä mainita? Mitä, jos pahiksille on annettu vaikka joku johonkin erikoisrooliin liittyvä vinkki? "Etsikää tätä ja tätä ainesosaa", tai jotain muuta vastaavaa? En näe, että sen raaka-aineen mainitsemisesta voi olla ainakaan mitään hyötyä, vaikka täällä jo ainakin yksi vähän vihjaili, että mikä raaka-aine on, ja meinasin itsekin kirjoittaa pienen viittauksen omaani, ennen kuin mietin tätä puolta. Etenkin voittoehtojen salaisuus voi hyvinkin tuoda jotain mielenkiintoista tuohon mukaan, koska ne saattavat olla pahiksille jotain "hankkiutukaa eroon ananaksesta ja sinihomejuustosta" -tasoista. Toisaalta hyviksilläkin on salaiset voittokeinot. Voisivatkohan nuo ainesosat liittyä siihenkin jotenkin? Oletan, että pahisten lynkkaaminen on kuitenkin vähintään yksi voittokeinoista hyviksille, vai voiko salainen voittokeino olla pahiksille hankkiutua lynkattavaksi? Miten villejä noiden suhteen ollaan oltu tapauksissa, joissa voittokeinot ovat salaisia pelin alkaessa, ja onko niille ylipäätään jotkut foorumin asettamat rajoitukset?

Tää on musta vähän hassu kommentti, koska koen itse noi raaka-aineet puhtaasti ingamellisina (tämän PJ vahvistikin myöhemmin, mutta tätä kirjoittaessani en sitä vielä tiennyt, aka tämä osio on kirjoitettu luennolla (oon hyvä opiskelija :D), joten tällä mennään), joita PJ voi käyttää hyväkseen sitten pelaajien pudotessa. Ennen PJ:n ingamellisuus-vahvistusta tässä oli mukana pientä pohdintaa siitä, että olisiko Tube tiennyt ei-hyviksillä mahdollisesti olevan etsintärooleja (=olisi ei-hyvis), mutta tämä samainen pohdinta sisälsi alunperin myös sen, että tässä ajatuksessa ei lopulta olisi ollut kovinkaan paljon järkeä, koska en koe tuota kommenttia sellaiseksi, että Tubella olisi mitään ekstratietoa, enemmänkin vain huolena siitä, että entä jos. Toisaalta tuo koko raaka-aine -juttu tuntuu vähän hassulta, kun tässä tuohon mennessä yksi pelaaja oli suoraan puhunut raaka-aineestaan ja toinen kommentoinut. Tässä pelissä on kuitenkin 10 pelaajaa, joista jos kaksi kommentoi raaka-aineita, niin vaikka niillä olisikin ollut jotain suurempaa roolia kuin ingame, niin ei siinä mitään katastrofaalista olisi tapahtunut. Siitä ehkä muodostui mulle sellanen "kärpäsestä härkänen"-fiilis + jos siinä joku häiritsee, niin enemmän se, että oliko se lopulta niin olennainen asia esiin nostettavaksi, kun pelaajapohdinnat oli kuitenkin saatu jo alkuun ja materiaaliakin siihen alkaisi olla.

Mutta koska tykkään ajatella, että "Toisaalta...", niin Tuben kanssa niitä toisaaltia on tällä hetkellä vähän suuntaan ja toiseen. Raaka-aine-kommentti on ehkä vähän vientiä pois pelaajista, mutta toisaalta en kyllä pysty tässä vaiheessa vielä yhden viestin perusteella sanomaan Tubesta juuri mitään, joten tää kaikki on pitkälti vähän +-0, kun on sitä kummastuttavaa ja ei-kummastuttavaa, mutta niiden välinen suhde on tällä hetkellä pitkälti negaatio. Vähän enemmän ehkä sinne miinuksen suuntaan kallellaan, vaikkakin hyvin lähellä nollaa. Tällä hetkellä ehkä haluan vaan lisämatskua ja ehkä mun tutkani on turhankin herkällä, kun mulla ei ole Tubesta mitään ennakkokäsitystä, kun ei olla pelattu samoissa peleissä. Noin kokonaisuudessaan tosin toi alotusviesti oli tyhjähkö, lähinnä ei-niin-relevantin yksityiskohdan pohdintaa ja pelin salaisen roolilistan ihmettelyä. Ja kirjaimellisesti kirjoitin mun muistiinpanoihin luennolla seuraavasti: "antoi äänen Cameronille, okei", mikä ehkä omalta osaltaan kertoo vähän siitä, että en tiedä miten muuten tuohon ääneen suhtautua kuin vähän ehkä tyhjänä herättelynä.

Horaaneko kirjoitti:Oon samaa mielt siitä että peliteknisyydet on pahiksille turvallinen aihe eikä siihe pitäis jäädä velloo liia pitkäks aikaa, mutta kun materiaalia pelissä on käytännössä nolla, jostain pitää lähtee! On myös vähän hassua syyllistää porukkaa siit et pyörittelee peliteknii ekan sivun aikana :D Cmon, päivä on just alkanu eik kaikki oo ees viel laittanu yhtä viestii enempää.

Joo, mutta pakko se pelaajakeskustelukin on jostain alottaa. Toisaalta en koe varsinaisesti syyllistäneeni ketään, kunhan oon yrittänyt saada keskustelua vähitellen siirrettyä pois sieltä peliteknisyyksistä. Ekan päivän pohdinnat pelaajista on vähän pakko repästä jostain :D Ja helpompaahan se on (ainakin musta) tulla mukaan viestittelemään peliin, kun siellä puhutaan enemmän ja uusista asioista. Sillon todennäkösemmin löytää sen jonkun kolon, johon tuupata itsensä väliin ja josta lähteä rakentamaan sitä omaakin peliä. Tässä vaiheessa on vaan pakko kärjistää ja vetää vähän mutkiakin suoriks, jotta saa muista jotain irti ja pääsee pois siitä nollatilanteesta.

Jinmuru kirjoitti:Tubelta pitkä viesti josa verrattain vähän asiaa ja tyhjähkö herättelyääni, näennäisaktiivisuutta?

Jinmuru näköjään samoilla fiiliksillä liikkeellä kuin miekin :D Toivottavasti kuullaan Tubesta vielä lisää tässä päivän aikana.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 30.10.2018 18:43:25

Savu kirjoitti:Horaanekosta tulee taas sellanen rento ja itsevarma fiilis kuin viime pelissä. Tuntuu että se kirjottaa vaan mitä ajattelee eikä yritä punnita jokaista lausettaan, mikä vaikuttaa hyvismäiseltä.

Note to self: Tarkkaile Savua jos Horaa paljastuu pahikseksi. Ja sama toisinpäin.

Horaaneko kirjoitti:
Aikainen hyvisviba Niacinista

Kerro ihmees meillekki miks?

Tuntui siltä. Ja Niacinin viimeisimmän viestin perusteella tuntuu yhä enemmän siltä. En usko että Niacin lähtis pahispelissään kokeilemaan rennompaa tyyliä.

Tube kirjoitti:Oletan, että pahisten lynkkaaminen on kuitenkin vähintään yksi voittokeinoista hyviksille, vai voiko salainen voittokeino olla pahiksille hankkiutua lynkattavaksi? Miten villejä noiden suhteen ollaan oltu tapauksissa, joissa voittokeinot ovat salaisia pelin alkaessa, ja onko niille ylipäätään jotkut foorumin asettamat rajoitukset?

Tämä vähän otti mulla silmään. Jos olet hyvis, miksi sinun pitää olettaa hyvisten voittokeinoja?

Horaaneko kirjoitti:Sil et mun muistikuva Halimast on sellasii semipitkii ja pohdiskelevii viestei kirjotteleva pelaaja (Tho siit on oikeest vuosii ku ollaa pelattu yhes, voi ol et muistan väärinki) Ja siis se et hän sanoo suoraa pelitaktiikakseen häröillä ja heittää perustelemattomia epäilyjä :^D Idk loppuje lopuks must tuntu et Halima halus vaa keventää vähä tunnelmaa, uskon (ja toivon) et sielt tulee jatkos jotai vähä rakentavampaa.

Mä oon vähän kyllästynyt olemaan rakentava... Tai hmm, mitenhän tän ilmaisis. Menee hirveästi aikaa ja energiaa, kun pelaa peliä silleen ku mä oon tavannut pelata. Ja nyt mulla ei oo aikaa eikä varsinkaan energiaa. Haluan ottaa rennommin ja painottaa sitä että peli ois mulle hauskaa, voitto ois kiva mut ei yhtä tärkeää kuin kivuus. Ja joo, jo tässä viestissä oon perustellut jotain, eli en aio koko peliä ihan perustelematta mennä. Tuskin kuitenkaan näette multa mitään seitsemäntoista kohdan listoja, miksi joku tyyppi on pahis tai hyvis. :D (Ei sillä että ennen oisin semmoisia tehnyt. Tai en mä muista... teinkö? :D )

******************
Ja nyt, koska mun mielestä listat on kivoja, ja mulla joka tapauksessa on omalla koneella porukka jossain järjestyksessä, jota sitten muokkaan fiiliksen mukaan, jaan tän listan teillekin. Olkaa hyvät!

Hyvikset: Jinmuru, Niacin
Keskikasti: Savu, Vampire, Cameron
Pahikset: Horaaneko, Tube
Ei herännyt: justy
En halua kategorioida, mutta haluan että muutkin äänestää: Marzzuu
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 30.10.2018 19:10:22

Toi et Savu kokeili kalastella Marzzuusta taas jonkinlaist lipsahdusta tuntuu mulle hyvismäiselt iha vaa siks, et jäi fiilis et Savu lähtee tos aidosti metsästään pahista. Savun peli on muutenki tähän mennes ollu aika samanlaist ku edellises ja lähteny reippaasti pohtii pelaajii, pient hyvisvibaa siit.

Marzzuu kirjoitti:Tulihan se eka ääni miulle :D 
Tuo Savun erikoisroolikysymys herätti lähinnä hölmistyneen 
"Siis mitä?" - alkureaktion itselläni, koska oli erikoisrooleja tahi ei, ne jättäisin mieluummin hämäriin varjoihin oleskelemaan.


Tää tuntuu iha mututuntumal suht rennolta, ehk.. Astetta vähemmä sekoileva ku yleensä. Mä nyt pohjaan kaikkee mun viime peliin ku en oo pelannu melkei kenenkää kaa missää muussa lol, mut muistelen ku siin sai äänii nii reaktiot oli paljo hermostuneempii, esim ns. kostoäänesti takas. Mut Marzzuu on kyl sellane pelaaja jost en osaa sanoo juuta enkä jaata, tuntuu et kaivais maata lusikalla ku yrität löytää jotai näist kryptisist viestintyngist.

Hämmentää vähän et Vampire muistuttaa kokoajan siitä, että peliteknisyydet ei oo niin tärkeitä, on itse asias ottanu asiakseen muistuttaa siit neljä kertaa tän pelin aikana, ja me ollaan tokan sivun alussa. Tuntuu vähän turhalt viestin täytteelt, samoin tää:

Vampire kirjoitti:Mutta koska tykkään ajatella, että "Toisaalta...", niin Tuben kanssa niitä toisaaltia on tällä hetkellä vähän suuntaan ja toiseen. Raaka-aine-kommentti on ehkä vähän vientiä pois pelaajista, mutta toisaalta en kyllä pysty tässä vaiheessa vielä yhden viestin perusteella sanomaan Tubesta juuri mitään, joten tää kaikki on pitkälti vähän +-0, kun on sitä kummastuttavaa ja ei-kummastuttavaa, mutta niiden välinen suhde on tällä hetkellä pitkälti negaatio. Vähän enemmän ehkä sinne miinuksen suuntaan kallellaan, vaikkakin hyvin lähellä nollaa. Tällä hetkellä ehkä haluan vaan lisämatskua ja ehkä mun tutkani on turhankin herkällä, kun mulla ei ole Tubesta mitään ennakkokäsitystä, kun ei olla pelattu samoissa peleissä. Noin kokonaisuudessaan tosin toi alotusviesti oli tyhjähkö, lähinnä ei-niin-relevantin yksityiskohdan pohdintaa ja pelin salaisen roolilistan ihmettelyä. Ja kirjaimellisesti kirjoitin mun muistiinpanoihin luennolla seuraavasti: "antoi äänen Cameronille, okei", mikä ehkä omalta osaltaan kertoo vähän siitä, että en tiedä miten muuten tuohon ääneen suhtautua kuin vähän ehkä tyhjänä herättelynä.


Muistan kyl, et Vampire tykkää kirjottaa suuuuperpitkiä viestejä, mut niinku... Tän kommentin ois voinu legit tiivistää ”En oikein tiedä mitä sanoa Tubesta, ristiriitasii fiiliksiä, ääni Cameronille tyhjää herättelyä, tyhjähkö viesti muutenkin, ihmetteli salaista roolilistaa”.
Muistan et Vampire ei hirveesti viestejää referoi, mut tää tuntuu Jinmurun sanoi lainaten vähän näennäisaktiivisuudelta. Tho, on Vampire kyl viesteihin heitellyt sit tasapainottamaan ihan hyvin niit pelaajapohdintoikin, joten en oikei osaa sanoo viel suuntaa tai toisee.

Tuben viestist tuli kyl vähä mielee joku poliitikon haastattelu. Jäi jotenki sellane, tasapaksu harmaa fiilis :D Tosin, mun mielest (niinku jo tos sanoin) huoli noist raaka-aineist oli iha relevantti.

Ja nii jäi kyl tasapaksu harmaa fiilis näide viestien lukemisen jälkeenki :D Idk aik nihkeesti tuntuu lähtevän peli käyntii, mut ehk tää täst.

En halua kategorioida, mutta haluan että muutkin äänestää: Marzzuu

Naurahdin

Mä kyl fiilaan tos et ois mukavampaa jos pelaamine ois oikeest kivaa ja oon aiks positiivisesti yllättyny tänne paluun myötä miten tuntuu et ilmapiiri on keventyny tääl tosi paljon. Tuntu sillon vuosii sitte ku pelimoti alko lähtee et hirveesti vaadittii niit hirviölistauksii ja veri suussa pelaamist ja hymiöt oli pahismaisii etc etc eikä siin oikeest ollu loppuje lopuks enää mitää järkee :D
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 30.10.2018 19:40:43

Horaaneko kirjoitti:Ja nii jäi kyl tasapaksu harmaa fiilis näide viestien lukemisen jälkeenki :D Idk aik nihkeesti tuntuu lähtevän peli käyntii, mut ehk tää täst.

Mun mielestä tää peli on lähtenyt hyvin käyntiin! Mulla on jo kaks melko vahvaa hyvisvibaa, ja se on enemmän kuin parin ekan pelivuorokauden aikana usein on.

Voisko muutama liittyä mun seuraan äänestämään Marzzuuta? Jos ei epäilytä, ni ihan vaan siks että saatais ehkä Marsu puolustautumaan/hätääntymään/mitävaan ees puhumaan?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 30.10.2018 20:24:02

Halima kirjoitti:Tämä vähän otti mulla silmään. Jos olet hyvis, miksi sinun pitää olettaa hyvisten voittokeinoja?

Tässä on kyllä kieltämättä hyvä pointti, joka mulla ainakin itselläni jäi täysin huomaamatta. Hyvis kuitenkin tietäisi omat voittoehtonsa, joten tuntuis kyllä hassulta, jos niitä tarvii olettaa, kun voittoehdot kuitenkin kerrotaan rooliviestissä. Onko Tube siis tällä perusteella ei-hyvis, joka oikeasti joutuisi nimenomaan olettamaan, mitkä ovat hyvisten voittoehdot tässä pelissä? Vaikka ne yleensä kyllä linkittyvät siihen, että ei-hyvikset on saatava pelistä pois.

Halima kirjoitti:Hyvikset: Jinmuru, Niacin

Miksi Jinmu on tuolla eikä vaikka keskikastissa? Oot kommentoinut Jiniä lähinnä "Jin huiputtaa heti pelin ekassa viestissään. Melkeen ilmos eka pelis toka sanoisin. :D", mikä ei kauheasti anna olettaa mitään puolista.

Siitä en oikein tiedä, mitä mieltä pitäisi olla, että Marzzuu on luokiteltu tolleen. Joo, ymmärrän kyllä, mikä siinä luultavasti on taustalla, koska I concur, mutta toisaalta tuntuu hassulta lähteä äänestämään jotakuta pelkästään siitä syystä. Todennäköisyys on kuitenkin sen puolella, että se olisi harhalynkkaus, vaikka se mahdollistaisikin sen, ettei tarvisi ainakaan enää miettiä ja arpoa.

Horaaneko kirjoitti:Muistan kyl, et Vampire tykkää kirjottaa suuuuperpitkiä viestejä, mut niinku... Tän kommentin ois voinu legit tiivistää ”En oikein tiedä mitä sanoa Tubesta, ristiriitasii fiiliksiä, ääni Cameronille tyhjää herättelyä, tyhjähkö viesti muutenkin, ihmetteli salaista roolilistaa”.
Muistan et Vampire ei hirveesti viestejää referoi, mut tää tuntuu Jinmurun sanoi lainaten vähän näennäisaktiivisuudelta. Tho, on Vampire kyl viesteihin heitellyt sit tasapainottamaan ihan hyvin niit pelaajapohdintoikin, joten en oikei osaa sanoo viel suuntaa tai toisee.

Tässä kohtaa vois pallotella sulle takaisin sen "eka päivä, toka sivu"-argumentin, jota käytit aikasemmin kommentoidessas ekasta sivusta ja mun vaatimuksista. Meillä on ehkä eri käsitykset siitä, mikä on tarpeellista ja mikä ei, koska mulle tuossa kappaleessa oli olennaista taustottaa myös se, miksi olen mihinkin lopputulokseen päässyt, jotta mun ajatuskulkuni on edes suunnilleen selvä. Jos olisin tiivistänyt sen tuolla sun mainitsemalla tavalla, niin a) se ei olis ollut mun tyylistä ja b) se olis jättänyt mun makuun liikaa aukkoja, jotka mä haluan tilkitä. Ehkä mun peli- ja kirjotustyyli noin yleensä on turhan koukeroinen, mutta jos se on mulle luontaista, niin en kyllä halua lähteä sitä väkinäisesti muuttamaankaan. En siis varsinaisesti ole samaa mieltä tuosta näennäisaktiivisuudesta, toki peliteknisyyksiin liittyvät jutut vois kyllä itekin jättää sivuun. Mä enemmän näen, että tässä on kyse vaan tyylien erilaisuudesta, mä olen koukeroisemp kun taas muut ehkä haluaa mieluummin ilmaista asiansa mahdollisimman tiiviisti. Ihan yhtä hyviä tekniikoita ja tyylejä ne on silti molemmat :D

Plus mä en vaan millään ymmärrä, että miten huoli pelkästään ingameen vaikuttavista raaka-aineista on relevanttia? Jos ne ei vaikuta mihinkään muuhun kuin ingameen, niin mikä funktio niistä huolissaan olemisella on?

Horaaneko kirjoitti:Mä kyl fiilaan tos et ois mukavampaa jos pelaamine ois oikeest kivaa ja oon aiks positiivisesti yllättyny tänne paluun myötä miten tuntuu et ilmapiiri on keventyny tääl tosi paljon. Tuntu sillon vuosii sitte ku pelimoti alko lähtee et hirveesti vaadittii niit hirviölistauksii ja veri suussa pelaamist ja hymiöt oli pahismaisii etc etc eikä siin oikeest ollu loppuje lopuks enää mitää järkee :D

OT-komppi tälle. Mua ei ehkä itsee niin rankasti häirinnyt se listaukset ja muut, enemmän mua itseäni rassas se, että auta armias, jos teit yhtään mitään eri tavalla, niin olit salee pahis. (nimim. tuun varmaan ikuisesti muistaan, kun mua on vuosien varrella epäilty, koska puhuin murteella, koska puhuin kirjakielellä, koska olin aggressiivinen ja koska en ollut aggressiivinen) Mutta joo, tuntuu, että pelaaminen on kyllä rentoutunut vähän eikä tää ookaan sellasta verenmaku suussa vääntämistä, että nyt on pakko tehdä sitä tai tätä, jotta olis edes remotely hyvismäinen. Tosin ite en oo näköjään vielä(kään) päässyt eroon pitkistä viesteistä enkä osaa tiivistää... Oon selvästi liian puhelias ollakseni concise.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 30.10.2018 21:02:50

Savu kirjoitti:Joo hyvin te ootte päätelleet että olen joko pahis joka yrittää selvittää onko Marzzuu erikoisrooli, tai hyvis joka yrittää selvittää lipsauttaisiko se taas olevansa pahis :D Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki kaikille nokkeluudesta!

Jee! Tätä viestiä on vaikea kuvitella pahis!Savun kirjoittamaksi. Mutta hieman riskikysymys tuo on kyllä hyviksenkin esittämänä, koska Marzzuu saattaisi varsin hyvin lipsauttaa hyviserikoisroolinsakin. :D

Tube kirjoitti:Noita omia raaka-aineita ei varmaan kannata edes vitsillä mainita? Mitä, jos pahiksille on annettu vaikka joku johonkin erikoisrooliin liittyvä vinkki? "Etsikää tätä ja tätä ainesosaa", tai jotain muuta vastaavaa? En näe, että sen raaka-aineen mainitsemisesta voi olla ainakaan mitään hyötyä, vaikka täällä jo ainakin yksi vähän vihjaili, että mikä raaka-aine on, ja meinasin itsekin kirjoittaa pienen viittauksen omaani, ennen kuin mietin tätä puolta.

Tubelle antaisin myös hyvispisteitä tästä pohdinnasta. Mulla kävi täysin sama vaihtoehto mielessä ja siksi kysyinkin pj:ltä asiasta ennenkuin uskalsin alkaa omastani hölisemään. Pahikset varmasti tiesivät heti alusta asti, ettei raaka-aine liity heidän voittoehtoihinsa, joten vaikea kuvitella että pahis!Tube keksisi lähteä "muka-epäilemään" tällaista asiaa. Tietty on pieni mahdollisuus että pahis!Tube epäilisi pelissä olevan joku kolmas osapuoli, jonka tehtävä saattaa olla metsästää homejuustoa etc., mutta pitäisin sitä kuitenkin pienempänä todennäköisyytenä. Halimalta hyvä huomio siitä, ettei hyvis!Tuben pitäisi olettaa hyvisten voittoehtoja, mutta mulla on vaikeuksia ymmärtää sitä koko lausetta jossa Tube noin sanoi joten en vedä johtopäätöksiä ennen kuin kuulen lisää asiasta.

Vampiressa kiinnitti minunkin silmään huomiota todella pitkä ja yksityiskohtainen kuvaus siitä, miten Tubesta on vaikea sanoa mitään. Vampiren viesteistä on mulle tullut aiemminkin olo, että koittaa kirjoittaa muita pyörryksiin sillä että kirjoittaa "liian tarkasti" jolloin se oikea asia (tai sen puuttuminen) saattaa mennä vähän ohi. Mutta sama tyyli oli tosiaan aiemmassakin pelissä mitä seurailin, eikä se silloin ollut merkki pahisroolista, joten voinen allekirjoittaa Vampiren selityksen että se on vain hänelle ominainen kirjoitustyyli. :) Koska kirjoittaminen käy Vampirelta selvästi helposti, en pidä kuitenkaan ollenkaan mahdottomana etteikö pahis!Vampirekin voisi kirjoitella samaan tapaan pitkiä ja tarkasti "tilkittyjä" ajatuksia. Ts: en pidä tyyliä Vampirelle pahismaisena, muttei se myöskään poissulje pahiksen mahdollisuutta.

Horaanekolla on aivan mielettömän kivan ja letkeän kuuloinen kirjoitustyyli, mistä tulee helposti hyvisfiilis ihan sama mitä se sisältö on. :D Yritän kovasti nähdä sen yli! Muutamasta jutusta oon ollut vähän eri mieltä ja ne on tuntuneet siksi yllättäviltä, mutta ei nekään mitenkään räikeästi pahista huuda.

Halima vaikuttaa aika rennolta ja hyvismäiseltä näin äkkiseltään.

Jinmurusta tulee vähän jotenkin.. hmm.. välttelevä fiilis? On kyllä ollut mukana ja selvästi seurannut peliä aktiivisesti, mutta viestit on aikalailla niin lyhyitä kuin vain voi olla ja niihin jää aika vähän mitään tarttumapintaa. Tiedän että on kiirettä ja muuta, mutta koska muut on onnistuneet paremmin vakuuttamaan hyvikseydestään ja jonkun on pakko olla ei-hyviskin, niin ehkäpä Jinmuru voisi sitten olla potentiaalinen pahiskandidaatti tässä vaiheessa.

Cameron, Marzzuu ja justy on vielä semmoisessa kategoriassa ettei ole mitään mistä voisi mitään sanoa.

Oon hirmu ilonen, että muutkin haluaa pelata mielummin hyvällä fiiliksellä kuin veren maku suussa ja itku silmässä!
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 30.10.2018 21:04:09

Vampire kirjoitti:
Halima kirjoitti:Hyvikset: Jinmuru, Niacin

Miksi Jinmu on tuolla eikä vaikka keskikastissa? Oot kommentoinut Jiniä lähinnä "Jin huiputtaa heti pelin ekassa viestissään. Melkeen ilmos eka pelis toka sanoisin. :D", mikä ei kauheasti anna olettaa mitään puolista.

Jinmuru pelaa just niinku yleensä hyviksenä pelaa. Ja silloin kun Jinmuru on hyvis, sen huomaa mun mielestä aika nopeasti aika helposti. Niinkuin nyt. Vahva hyvisfiilis Jinmurusta, en vaan oo hoksannut sanoa sitä aiemmin.

Vampire kirjoitti:Siitä en oikein tiedä, mitä mieltä pitäisi olla, että Marzzuu on luokiteltu tolleen. Joo, ymmärrän kyllä, mikä siinä luultavasti on taustalla, koska I concur, mutta toisaalta tuntuu hassulta lähteä äänestämään jotakuta pelkästään siitä syystä. Todennäköisyys on kuitenkin sen puolella, että se olisi harhalynkkaus, vaikka se mahdollistaisikin sen, ettei tarvisi ainakaan enää miettiä ja arpoa.

Jos ymmärrät mitä on taustalla, tuu mukaan äänestämään. Mä toivoisin että saatais hyvissä ajoin ennen päivän loppua Marzzuulle huomattava äänivyöry.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 30.10.2018 21:40:28

(Vastaan myöhemmin muihi viesteihi kosk hyi joku taidehistorian essee mut

Halima kirjoitti:Jos ymmärrät mitä on taustalla, tuu mukaan äänestämään. Mä toivoisin että saatais hyvissä ajoin ennen päivän loppua Marzzuulle huomattava äänivyöry.


Häh?? :D Oon vähä kujal Haliman innostuksest murhaa marzu, luulin sitä aluks melkei vitsiks.. Jos siis uskot et marzu on pahis (?? Tai jotai?? Et listannu pahikseks) ja pelissä on 2 ei-hyvistä nii miks me tarvitaa huomattava äänivyöry marzulle? Pelastusyritys tolla ei-hyvismääräl on aika toivoton.
Also I get it jos sua turhauttaa se et Marzzuu pelaa sekavasti eikä oo hirvee hyödylline hyvistiimille mut tollane hopi hopi äänestä! on outoo?
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 30.10.2018 21:48:50

Halima kirjoitti:
Tube kirjoitti:Oletan, että pahisten lynkkaaminen on kuitenkin vähintään yksi voittokeinoista hyviksille, vai voiko salainen voittokeino olla pahiksille hankkiutua lynkattavaksi? Miten villejä noiden suhteen ollaan oltu tapauksissa, joissa voittokeinot ovat salaisia pelin alkaessa, ja onko niille ylipäätään jotkut foorumin asettamat rajoitukset?

Tämä vähän otti mulla silmään. Jos olet hyvis, miksi sinun pitää olettaa hyvisten voittokeinoja?

Tää on erittäin hyvä pointti, ei mun ainakaan tarvi omia voittoehtojani olettaa ku hyvin selvästi niistä käy ilmi miten voitan :D Tubelta kaipaan tähän selitystä.

++Tube
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 30.10.2018 21:52:37

Musta Horaa tuntuu että sä et kuitenkaan ymmärtänyt mitä on taustalla. Ja lisäksi musta tuntuu ettei kukaan oo lähdössä mun mukaan "murhaamaan Marzzuuta".

Pointtihan tässä oli, että oltais voitu nyt päivän ensimmäisellä puoliskolla äänestää, painostaa, ja äänestää lisää Marzzuuta, jotta hänestä ehkä saataisiin jotain irti. Kun oletushan on, että ei saada. Niin jos ehkä, neljällä tai viidellä äänellä sieltä olisi tullut joku viesti, jossa olisi edes aavistus osviittaa jompaan kumpaan suuntaan. Sitten kun saatais osviittaa suunnasta (jonka siis itsekin oletan olevan hyvis), voitaisiin siirtää äänet sinne ketkä oikeasti epäilyttää.

Mutta siis. Koska nyt näyttää että mun suunnitelma ei toimi, koska a) Marzzuu ei tule puolustautumaan ja b) muut ei lähde mun mukaan, siirrän ääneni sille joka eniten epäilyttää eli --Marzzuu ja ++Tube.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 30.10.2018 22:04:53

Hmm joo i get it know, sul oli plan ja piti olla random et sais vakuuttavan reaktion marzust. Ei vaa ehk paras peli valita tollast taktiikkaa tällases salasen roolilistan pelis, mä lähin kelaa sust jo vaik mitä teorioit tehtävää suorittavast 3. osapuolest tms :D

Mä en ees tajunnu et tos Tuben viestis oli mitää outoo ennen ku porukka sen nosti esille, mut joo kieltämättä outo sananvalinta? Palailen asiaan kunha oon luovuttanu tän esseen suhtee
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 30.10.2018 22:40:40

Niacin kirjoitti:Tubelle antaisin myös hyvispisteitä tästä pohdinnasta. Mulla kävi täysin sama vaihtoehto mielessä ja siksi kysyinkin pj:ltä asiasta ennenkuin uskalsin alkaa omastani hölisemään. Pahikset varmasti tiesivät heti alusta asti, ettei raaka-aine liity heidän voittoehtoihinsa, joten vaikea kuvitella että pahis!Tube keksisi lähteä "muka-epäilemään" tällaista asiaa.

Mun mielestä se taas oli aivan loogista, että raaka-aineet ovat vain ingamellisia työkaluja, joita PJ voi hyödyntää pelaajan pudotessa. Joten mä en itse näe tämän asian pohtimisessa mitään rooliin viittaavaa, enemmän koen sen edelleen irrelevanttina. Tälläsiä pieniä ingamellisia juttuja on käytetty aika paljon aina sillon tällön peleissä, joten laskin tuon raaka-aineen nopeasti samaan kategoriaan kuin esim. ingamessa hyödynnettävät hahmot, jotka eivät kuitenkaan liity rooleihin. Joten en itse näe, että millä logiikalla tämä kertoisi Tuben olevan hyvis.

Niacin kirjoitti:Vampiressa kiinnitti minunkin silmään huomiota todella pitkä ja yksityiskohtainen kuvaus siitä, miten Tubesta on vaikea sanoa mitään. Vampiren viesteistä on mulle tullut aiemminkin olo, että koittaa kirjoittaa muita pyörryksiin sillä että kirjoittaa "liian tarkasti" jolloin se oikea asia (tai sen puuttuminen) saattaa mennä vähän ohi. Mutta sama tyyli oli tosiaan aiemmassakin pelissä mitä seurailin, eikä se silloin ollut merkki pahisroolista, joten voinen allekirjoittaa Vampiren selityksen että se on vain hänelle ominainen kirjoitustyyli. :) Koska kirjoittaminen käy Vampirelta selvästi helposti, en pidä kuitenkaan ollenkaan mahdottomana etteikö pahis!Vampirekin voisi kirjoitella samaan tapaan pitkiä ja tarkasti "tilkittyjä" ajatuksia. Ts: en pidä tyyliä Vampirelle pahismaisena, muttei se myöskään poissulje pahiksen mahdollisuutta.

Mä uskon, että tämä "kirjoittaa muut pyörryksiin"-efekti tulee siitä, että mä olen taustaltani ficcari/kirjoittaja ja kirjoitan tooodella paljon. Mun kirjoitustyyli on normaalisti koristeellinen ja jopa vähän jaaritteleva, joten en ylläty siitä, että se heijastuu juonittelupeleihinkin. Samalla tyylillä kirjoitan aina, jos mulla vaan on aikaa, koska se tulee luonnostaan ja olisi lähinnä väkinäistä, jos lähtisin omaa kirjoitustyyliäni muuttamaan. Tää kommentti on kuitenkin ehkä vähän sellanen +-0, kun toteat, että et pidä sitä erityisen pahismaisena (ie. maininta siitä, että tyyli ollut sama ennenkin eikä ollut merkki pahisroolista), mutta kuitenkin backpedalaat ja toteat, ettei se poissulje pahisroolia - eli pitkälti päädytään siihen samaan pisteeseen, jossa oltiin alun alkaenkin :D

Halima kirjoitti:Jinmuru pelaa just niinku yleensä hyviksenä pelaa. Ja silloin kun Jinmuru on hyvis, sen huomaa mun mielestä aika nopeasti aika helposti. Niinkuin nyt. Vahva hyvisfiilis Jinmurusta, en vaan oo hoksannut sanoa sitä aiemmin.

Jinmu pelaa kyllä varsin jinmusti, mutta en oo vielä oikein päässyt perille siitä, että mikä Jinmu meillä tässä on mukana. En jotenkin saa kovin hyvää otetta viesteistä, pitäis lukea uudelleen ja koittaa saada ajatuksia paremmin järjestykseen. Toisaalta niitä totaalihämärässä olevia pelaajia on muitakin, että pitäis koittaa siinäkin mielessä lukea lisää.

Halima kirjoitti:Jos ymmärrät mitä on taustalla, tuu mukaan äänestämään. Mä toivoisin että saatais hyvissä ajoin ennen päivän loppua Marzzuulle huomattava äänivyöry.

Mä en vain näe, että miten tämä vaikuttais. Joo, siinä on sinällään se potentiaali, että olis jotain merkitystä, mutta pelkään, että luultavasti se ei johtais yhtään mihinkään. Mieluummin äänestän itse pelaajaa, joka oikeasti epäilyttää enkä pelaajaa, josta epätoivosesti haluaa vaan saada jotain irti. Toki niistä Marzzuun korteistakin on melkein pakko päästä jossain kohtaa selville, vaikka todennäköisyys olis hyviksen puolella (todennäkösyyksiin ei silti voi koskaan luottaa), mutta oon pessimisti sen suhteen, että tosta olis mitään hyötyä.

Mielenkiinnolla odotan kyllä, että mitä Tubella on sanottavaa. Tällä hetkellä Tube nimittäin kelluskelee siellä munkin epäilylistan kärjessä ja jos en saa jotain vakuuttavaa vastausta, niin ääni todennäkösesti suuntautuu sinne, ellei sitten nouse jotain vielä epäilyttävämpää tai Tube onnistu vakuuttamaan mua hyvikseydestään.

Haliman suhteen oon vielä vähän varautunut. Toisaalta Halima on tähän asti vaikuttanut lähinnä hyvismäiseltä, mutta mulla on aina takaraivossa Haliman kanssa se joku pieni "entä jos"'-ääni, joka supattaa, että entä jos se onkin pahis. Tällä hetkellä oon taipuvaisempi uskomaan, että Halima on hyvis. En menis 100% readia antamaan, mutta tän hetken fiilis on kuitenkin vahvemmin sinne hyviksen suuntaan kallellaan.

justysta olis kanssa kiva kuulla jotain! Missä oot?
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Jii » 30.10.2018 22:52:04

justy on pudottautunut pelistä ja hänen varapelaajaksi tulee miina.
Avatar
Jii
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 372
Liittynyt: 15.11.2013 00:26:35
Palkinnot: 11

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 30.10.2018 22:57:17

Terppa! Täällä sitä nyt kuitenkin.. Lueskelen huomenna viestit läpi, nyt pitää jatkaa unia.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Jii » 30.10.2018 23:14:26

Välipalan aika

Mango-banaanismoothiekulho

1 pussi (300 g) pakastemangokuutioita
1 banaani
4rkl kauraleseitä
1prk (150 g) maustamatonta jogurttia
kiiviä, banaania, mysliä

Anna mangokuutioiden sulaa puoliksi. Siirrä palat tehosekoittimeen. Lisää joukkoon kuorittu banaani, leseet ja jogurtti.
Aja tasaiseksi soseeksi. Jaa seos kahteen kulhoon. Pilko pinnalle banaania ja kiiviä. Lisää viereen mysliä.

Äänet
2 Tube (Jinmuru, Halima)
1 Cameron (Tube)

Poissaolot
-

Tube on pudotusuhan alla. Päivä päättyy to 01.11 klo 21:00.
Avatar
Jii
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 372
Liittynyt: 15.11.2013 00:26:35
Palkinnot: 11

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Savu » 30.10.2018 23:16:55

Musta tuo Marzzuun vastaus kuulosti vähän liian harkitulta Marzzuulle. Yleensä kun Marzzuun viesteissä ei ole yhtään mitään järkeä, mutta tuo vastaus oli hyvin selkeä. Vähän jäi sellanen maku että hänelle oli sanottu miten pitää vastata.

Tube kuulostaa siltä että keksii tikusta asiaa. Mutta jos jotku muutki on ollu huolissaan että ruoka-aineet liittyis jotenki peliin niin ehkä se olis sitte ihan ymmärrettävää :D Olis tossa voinu kyllä pelaajistakin ees jotain sanoa... En kiinnittänyt tohon hyvisten voittoehtojen miettimiseen kyllä mitään huomiota ensilukemalla, mutta kuulostaahan se kyllä lipsautukselta. Toki voisin kuvitella itsellenikin käyvän noin kun innostun miettimään eri skenaarioita.

Vampire meinas aluksi ajautua höpöttelemään vähän taas liikaa asian ohi mutta nyt tullut hyviä viestejä ja näyttää käyneen pelaajien viestejä läpi ihan ajatuksella. Muutamia hyviä huomioitaki siellä oli! Tuo Haliman ja Jinmurun välinen hyvistely on mielenkiintoinen kuvio. Samoin tuo että nopeasti tarttuivat yhdessä Tubeen.

Halimasta tulee aina melko ristiriitainen olo. Se että se listaa Jinmurun hyvismäisiin ilman mitään perusteluja vois hyvinkin olla sellaista mitä se tekee pahiksena. Musta tuntuu että se pelaa nimenomaan pahiksena tuolla tavalla "rennosti" että vaihtelee ääntään helposti, eikä aina perustele sanomisiaan tai muista edes huomioida kaikkia pelaajia.

Mä aattelin että ku mulla yleensä menee se 1-2 tuntia kirjottaa yks viesti, niin jos alkaisinki lähettään viestejä pala kerrallaan ja alottaa sitte seuraava viesti. Muuten nää menee niin myöhään että ehdin vasta keskiyöllä laittaa yhen viestin ja sit vasta seuraavana iltana lukemaan vastauksia. Olen muuten nyt työreissulla Helsingissä ja kun illallakin on vielä paljon menemisiä niin jää hyvin myöhäiseen nämä kirjoittelut.

++Marzzuu

// Epäilen miinaa!
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 30.10.2018 23:58:56

Savulla kyllä hyvä pointti Marzzuusta, kuin myös Halimalla. En paa pahakseni, jos Marzzuu lynkataan, jos ei Tubea (toki saa nähä miten hyvin Tube saa perusteltua tuota lausumaansa :D).

Mää annoin ensin Halimalle hyvisvibaa, sit Halima mulle. Halima epäili ensin Tubea, mistä mää huomasin tuon oudon sanamuodon Tuben viestisä (ois menny ohi muuten). Mää äänestin Tubea ensin, sit Halima vaihto äänensä Tubelle myös. Vähän tulee sellanen fiilis, et jos Halima ois pahis, ni pahikset yrittäis saaja mut näyttään pahismaiselta, ku linkittyisin noin pahikseen :D

Jännä miten Savulla on noin erilainen kuva Haliman pahispelistä ku mulla :D Mun mielestä Halima hyviksenä on paljo höpöttävämpi, koska se aina aattelee ettei sillä oo mitään menetettävää!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Savu » 31.10.2018 00:14:39

Jinmuru kirjoitti:Jännä miten Savulla on noin erilainen kuva Haliman pahispelistä ku mulla :D Mun mielestä Halima hyviksenä on paljo höpöttävämpi, koska se aina aattelee ettei sillä oo mitään menetettävää!


Nyt ku tarkemmin miettii nii enhän mää ees koskaan oo nähny Halimaa hyviksenä :D Samalta se nyt siis kuitenki tuntuu!
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Tube » 31.10.2018 00:35:42

Joo kappas, olihan se voittokeino myös siellä rooliviestissä. Skannasin vain tuota avausviestiä läpi melko väsyneenä, ja vaikka oli sellainen olo, että pahikset pitää tappaa, niin koska aloitusviestissä ei siitä mitään lukenut, niin löi tyhjää. Taisin tuoda tässä samalla vähän kuin vahingossa paljastaa hyvisten voittokeinon samalla. >_> En voi edes väittää, että yritin vain piilotella sitä, että hyvikset tietävät voittokeinonsa, vaan ihan oikeasti oli vaan huti. :/

Vampire kirjoitti:Samalla tavalla tässä pelataan kun muissakin, erona vaan se, ettei peli ihan samalla tavalla jää peliteknisyyksiin kiinni mun muuten. Toki tää on vaan mun oma mielipide ja kokemus, mutta ite tykkään salasen roolilistan peleistä, koska näissä peliteknisyyksien kanssa mennään aika minimissä ja on pakko cut to the chase. Toki osa peleistä on luonteeltaan sellasia, että niissä liikkumavaraa peliteknisyyden kanssa on enemmän, kun rooleista tiedetään enemmän, mutta tässä kun tietoa on nolla, niin pääsee suoraan siirtymään niihin pelaajiin.

Joo, jää nähtäväksi tietysti, vaikeuttaako tuo miten paljon, ja tuo pelaajiin keskittyminen on tietysti hyvä juttu, ainakin tokasta päivästä alkaen. Eka päivä nyt on vähän mitä on aina... Kaipa se lopulta paljon mielenkiintoisempaa on näin, eli ensimmäinen fiilikseni saattaa ihan hyvin olla oikea.

Jii kirjoitti:PJ:lle tuli kyselyjä noista raaka-aineista yksärillä ja kyseiselle pelaajalle jo vastasinkin, joten pitänee ilmoittaa myös pelitopicissa. :) Raaka-aineet ovat siis puhtaasti ingameen sidonnaiset ja ne on jokaiselle arvottu erikseen.

Ah, okei no hyvä, että tarkistit. Itse ajattelin, että noissa voisi olla myös jotain roolien tai vastaavien kannalta oleellista, mutta parempi nyt, että siitä on varmuus. En oikein tiedä miten kryptisesti täällä voidaan jotain asioita kertoa ja vihjata, niin ajattelin, että voisi hyvinkin olla joissain peleissä tapana kertoa pelaajille jotain näennäisen merkityksetöntä, mutta jolla sitten kuitenkin on oikeasti väliä.


Olen väitetysti syy sille, että milleniaalit eivät omista asuntoja. :|

//Jinmuru, Savu: Eikö Halima ole aiemmin metapeleistä huolimatta pärjännyt ihan hyvin pahiksena ja hyviksenä, joten onko niiden pohtiminen nyt oikeasti niin hedelmällistä? Mun mielestä on jotenkin outoa, että muusta kuin pelaajista puhuminen on epäilyttävää, mutta sitten taas joku tosi heikkoja tuloksia antava vertailu aiempiin peleihin on hyvää pelaamista.
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Tube » 31.10.2018 00:39:47

Koska itse tiedän itseni hyvikseksi, niin Halima muuten vähän epäilyttää. Pedataan epäilyksiä mua kohtaan, muttei aivan vielä itse uskalleta lähteä ensimmäisenä junaan. Sitten, kun joku antaa ensimmäisen äänen, niin koetaan turvalliseksi hypätä mukaan junaan. Ääni pysyy kuitenkin Cameronilla, koska tässä kohtaa hiljaisuus alkaa tuntua jo laskelmoidulta. Paikalla heti pelin alussa, sen jälkeen aivan hissuksiin. Toisaalta ymmärrän vähän, koska itsekin piti jo nyt tiistaina kirjoittaa viesti päivällä, mutten ehtinyt, eli mikään varma readi tämä ei tietenkään ole.
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Cameron » 31.10.2018 10:06:27

Heeloou vaan! Luulin että oisin ehtiny osallistua näinä kahtena ekana päivänä enemmänkin mutta oonkin ollu aika lailla koko ajan tukka putkella menossa paikasta toiseen näinä parina vapaapäivänä. Noh, vielähän tuota on huomiseen aikaa!
Vampire kirjoitti:Horaa, jotenkin tuntuis kummalliselta, jos näin pienessä pelissä olis mukana vain yks pahis ja kolmas osapuoli.

Luolaseikkailua aiemmassa salaisen roolilistan pelissä olin itse kultti, joten kyllä niitä vain näköjään on :D Eli täysin mahdollinen on tämäkin vaihtoehto.
Tube ilmeisesti pahoitti mielensä kun en hoksannut häntä moikata alussa kun on heti äänestämässä :D Hei vaan Tube! Aattelin että ollaanhan me pelattu aiemminkin mutta en oo sisäistäny sitä että määhän PJ:tin SM-pelin enkä pelannu siinä, joten kiva päästä pelaan sunkin kanssa! Pahoittelen hiljaisuuttani, oon itse asiassa muutaman kerran alkanut kirjottaan viestiä puhelimella mutta todennut sen nopeasti niin kauheaksi että oon suosiolla siirtänyt viestin kirjoituksen siihen kun pääsen koneelle asti :)

Vampire kirjoitti:Lähdetään vaikka herättelemään keskustelua kysymällä, mikä on juuri sinun (yleisesti) taktiikkasi tässä pelissä?

Hmm pelillisten tavotteiden lisäksi omana tavoitteena on kyllä pyrkiä pelaan peliä niin että siitä olisi mahdollisimman paljon iloa ja jännitystä elämään mahdollisimman vähällä stressillä. Eli yritän olla ressaamatta pelistä ja pelata silti aktiivisesti. (Kumpikaan ei oo ihan vielä toteutunut ku en oo vielä ehtinyt kunnolla pelaan, mutta kyllähän tavoitteita pitää silti olla! :D)
Aah Halima tämän myöhemmin kirjoittikin auki hyvin:
Halima kirjoitti:Mä oon vähän kyllästynyt olemaan rakentava... Tai hmm, mitenhän tän ilmaisis. Menee hirveästi aikaa ja energiaa, kun pelaa peliä silleen ku mä oon tavannut pelata. Ja nyt mulla ei oo aikaa eikä varsinkaan energiaa. Haluan ottaa rennommin ja painottaa sitä että peli ois mulle hauskaa, voitto ois kiva mut ei yhtä tärkeää kuin kivuus. Ja joo, jo tässä viestissä oon perustellut jotain, eli en aio koko peliä ihan perustelematta mennä. Tuskin kuitenkaan näette multa mitään seitsemäntoista kohdan listoja, miksi joku tyyppi on pahis tai hyvis. :D

My thoughts exactly.

Savu kirjoitti:Halimalta myös tosi aidonoloisen rento aloitusviesti. Ehkä toi "yritän olla kuolematta ekana päivänä" tuntu jotenki epämääräiseltä, kun ainaki oman kokemukseni mukaan Halimalla ei oo juurikaan ollut vaikeuksia selvitä alkupelistä.

Halimahan yleensä aina kuolee ekana päivänä jos ei oo pahis... :D

Mutta täällä on ollut jo sen verran mukavasti juttua että pelaajista alkaa saaman jo jotain käsitystä.

Hyvismäiset:

Jinmuru: Minusta hyviä huomioita pelaajista, pelailee mukavan aktiivisesti ja tuntuu rohkeasti ottavan kantaa asioihin. Tuntuu että ajattelee myös monesta asiasta samalla tavalla kuin itsekin aattelen (että Halima pelaa tuolleen rennommin hyviksenä, Tubelta oli aika tyhjää täynnä aloitusviesti), joten pidän hyvismäisimpänä.

Halima: Pelaa tosiaan rennon oloisesti. Itse ymmärrän täysin tuon innon antaa Marzzuulle ääniä hyvissä ajoin. Jos aiotaan saada hänestä jotain materiaalia, se yleensä tulee siinä vaiheessa kun Marsua ollaan pudottamassa. Hali ei oikeastaan epäilytä mua tällä hetkellä (minkä takia kai hälytyskellojen pitäis soida :D Musta tuntuu että aina jos epäilen Halimaa, se on hyvis ja toisinpäin).

Savu: Vaikuttaa minusta hyvin samanlaiselta kuin aiemmissakin hyvispeleissään. Paljon hyviä huomioita pelaajista ja kertoo avoimesti mielipiteitään.

Neutraalit:

Vampire: Paljon tekstiä ja jonkin verran asiaakin. On innoissaan pelin alusta, mikä on toki aina kiva ja hänestä saa hyvin materiaaliakin. Ei kuitenkaan sellaisia syitä ole antanut, ettenkö voisi uskoa hänen pelaavan myös pahiksena noin.

Niacin: Hyviä huomioita ja rennon oloista peliä. Olen Haliman kanssa kuitenkin vähän eri mieltä siitä, etteikö Niacin voisi lähteä pelaamaan näin myös pahiksena, sillä Niacin osaa kyllä olla yllättävän ovela.

Horaaneko: Tykkäsin esim. Vampiren superpitkiin viesteihin liittyvästä kommentista ja muutenkin semmonen positiivinen fiilis välittyy hänen pelistään. Mutta vähän sama kuin Niacinilla, että uskon silti että Horaa pystyis pelaamaan pahiksenakin tuolla tavalla.

justy-> miina: heräämisviesti tullut.

Ketkä olisin valmis lynkkaamaan tänään:

Marzzuu: Jos ei saada hänestä enempää irti, on aika lailla turhaa jättää häntä kysymysmerkkinä kellumaan kovin pitkälle peliin. Hän on vain mukana kasvattamassa sitten epämääräisten pelaajien joukkoa johon pahisten on helppo piiloutua.

Tube: Oikeastaan ainut, josta olen saanut tähän mennessä vähän pahisvibaa. Tuo ensimmäinen viesti joka painottui melko pitkälle ainesten mahdollisen roolin miettimiseen voittoehdoissa tuntui kyllä melko kaukaa haetulta :D Herättelyäänen ymmärrän kyllä, mutta tätä myöhempää "laskelmoitua hiljaisuutta" taas en. Kuka ois tietoisesti hiljaa pelissä? :D Tai siis hyvikset haluaa tietysti osallistua aktiivisesti ja pahikset taas yrittää näyttää hyvismäisiltä ja hiljaisuus taas näyttää pahismaiselta.

Hmm. Ja juuri kun päätin etten kirjoita niin pitkiä viestejä... :D
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Cameron » 31.10.2018 10:07:42

Ääni unohtui! ++Tube
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 31.10.2018 13:00:14

Mun pitäis opiskella, mutta.... :D

Savu kirjoitti:Tube kuulostaa siltä että keksii tikusta asiaa. Mutta jos jotku muutki on ollu huolissaan että ruoka-aineet liittyis jotenki peliin niin ehkä se olis sitte ihan ymmärrettävää :D Olis tossa voinu kyllä pelaajistakin ees jotain sanoa... En kiinnittänyt tohon hyvisten voittoehtojen miettimiseen kyllä mitään huomiota ensilukemalla, mutta kuulostaahan se kyllä lipsautukselta. Toki voisin kuvitella itsellenikin käyvän noin kun innostun miettimään eri skenaarioita.

Mun mielestä se, että useampi ihminen ajattelee X ei tee siitä vielä järkevää, olennaista tai validia. Tai siis mun ongelma ton kanssa on se, että tuo oli epärelevantti juttu, johon Tube käytti viestistään niin paljon tilaa - mikä taas edelleen näyttää lähinnä näennäisaktiivisuudelta, kun sillä saa viestille tyhjää pituutta.

Jotenkin tästä kommentista tulee vähän sellanen fiilis, että Savu ikään kuin puolustaa Tubea, mutta jää kuitenkin vielä vähän puolimatkaan, kun aloittaa kommentoinnin toteamalla, että Tube vääntää tikusta asiaa, mutta loppuosa on enemmän puolustava - jolloin Savun mielipide jää vähän hävyksiin. Sitä en kyllä tiedä, miten Savu saa tulkittua Marzzuun viestistä harkitun. Ihan samanlainen se musta on kuin yleensäkin. Savu myös toteaa, että saa Halimasta ristiriitaisia fiiliksiä, mutta näyttää sen jälkeen listaavan lähinnä pointteja, jotka mun mielestä ei herätä juurikaan ristiriitaa (aka lähinnä "tämän vuoksi Halima olisi pahis", mutta se ristiriidan toinen pää ei tuu näkyviin. Se ei oo ristiriita, jos siinä on vain yhdenlaisia argumentteja).

Tube kirjoitti:Joo kappas, olihan se voittokeino myös siellä rooliviestissä. Skannasin vain tuota avausviestiä läpi melko väsyneenä, ja vaikka oli sellainen olo, että pahikset pitää tappaa, niin koska aloitusviestissä ei siitä mitään lukenut, niin löi tyhjää. Taisin tuoda tässä samalla vähän kuin vahingossa paljastaa hyvisten voittokeinon samalla. >_> En voi edes väittää, että yritin vain piilotella sitä, että hyvikset tietävät voittokeinonsa, vaan ihan oikeasti oli vaan huti. :/

Tää selitys on sinällään hyväksyttävissä, mutta kun mun mielestä se on vaan loogista lähteä lähtökohtaisesti siitä ajatuksesta, että hyvisten voittoehtona on saada ei-hyvikset pois, koska se on aika pitkälti se normi. Silloin ei tarvis periaatteessa joutua edes olettamaan mitään, kun se sinällään on maalaisjärjellä pääteltävissä.

Tube kirjoitti:Koska itse tiedän itseni hyvikseksi, niin Halima muuten vähän epäilyttää. Pedataan epäilyksiä mua kohtaan, muttei aivan vielä itse uskalleta lähteä ensimmäisenä junaan. Sitten, kun joku antaa ensimmäisen äänen, niin koetaan turvalliseksi hypätä mukaan junaan. Ääni pysyy kuitenkin Cameronilla, koska tässä kohtaa hiljaisuus alkaa tuntua jo laskelmoidulta. Paikalla heti pelin alussa, sen jälkeen aivan hissuksiin. Toisaalta ymmärrän vähän, koska itsekin piti jo nyt tiistaina kirjoittaa viesti päivällä, mutten ehtinyt, eli mikään varma readi tämä ei tietenkään ole.

Tästä taas tulee vähän sellanen fiilis, että "epäilen sua, kun epäilet mua". Cameron-kommentti taas kummastuttaa, koska miten hiljaisuus voi olla laskelmoitua? Eiköhän me kaikki haluta olla pelaamassa, kun kerran ollaan peliin ilmottu ja toisaalta hiljaisuus on surkea taktiikka (jota Cam ei muistaakseni/käsittääkseni ole käyttänyt ennenkään, joten olis ihme, jos se nyt päättäis olla "taktisesti hiljaa"). Kiireille ei kukaan voi mitään ja se, että on kiireisempi hetki ei tarkota suorilta, että hiljaisuus on laskelmoitua (samallahan vois heti päättää, että poissaolot on vain laskelmoituja ja niiden taustalla ei ole todellista syytä). Hiljaisuus ei myöskään auta kumpaakaan puolta tässä pelissä, hyvisten on pakko puhua, jotta pahikset saa pois ja pahikset ei pystyis liikaa kontrolloimaan peliä, ja pahisten on pakko puhua, jotta ne ei paljastuis tai menettäis mahdollisuuksiaan edes yrittää vaikuttaa pelissä tehtäviin päätöksiin. Tää vaikuttaa mun mielestä lähinnä ehkä epätoivoiselta yritykseltä saada käännettyä huomiota pois itsestä jonnekin muualle.

Cam kirjoitti:Luolaseikkailua aiemmassa salaisen roolilistan pelissä olin itse kultti, joten kyllä niitä vain näköjään on :D Eli täysin mahdollinen on tämäkin vaihtoehto.

Mä en oo pahemmin täällä pyörinyt, joten en oo lukenut kaikkia vanhoja pelejä, joten tämä oli uutta tietoa :D No, aina oppii uutta - eli näköjään tuokin on mahdollista.

Nyt opiskelemaan... Palailen astialle, kunhan saan tämän päivän opiskelunakin hoidettua.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 31.10.2018 13:08:20

Nyt yhen lukukerran jälkeen jäi tällasta mieleen. Katotaan muuttuuko mieli jos saan joskus aikaseks luettua nuo uusiks.

Cameronin toisessa viestissä oli jotakin jännää. Jään tätä pohtimaan mikä siinä on vikana.

Halima vaikuttaa hyvismäiseltä. Uskaltaisko pahiksena lähteä kokeilemaan aivan uudenlaista tapaa osallistua? Varsinkin kun Halima on tainnut olla pahiksen amelko voittoisa..

Horaan viestit kovin samankaltaisia kuin viime pelissä. Mutta jos Marzzuu jostakin syystä paljastuu pahikseksia niin Horaa vois olla yks mitä kannattaa seurata.

Jinmurua on kyllä niin hankala lukea, voi olla kumpaa vaan. Jotenkin hämmentävää, että jinmuru heittelee ideoita kirotuista ja muista voittoehdoista. Sie sekotat miun pään. TIedän vaan, että rakastat noita pohdiskeluja, että sinällään ei taida kertoa roolista mitään.

Marzzuun tekstissä en nää sitä samaa mitä joku muu näki että onkohan sille annettu vinkkejä. Vielä en laittais kumpaankana suuntaan.

Niacin on vähän mysteeri. Nyt jos äkkiseltään pitäis sanoa, niin väittäisin pahikseksi. En oikein tiedä miksi. Varmaan sillä on vaikutusta, että on joskus (eli ekassa pelissäni) kusettanu mua satanolla pahiksena. Ai että mikä kostoepäilijä? Kostan vielä pelienkin päähän!

Savu olis ehkä mahdollisuus pahiksena bongata, koska ei ole vielä ikinä pelannut aiemmin pahista, joten oot tarkkailun alla. On jotenkin outoa, että melko pienestä epäilee Marzzuuta (vaikka se onkin ihan aiheellista usein), mutta se on myös pahikselle melko helppoa.
Savu kirjoitti:// Epäilen miinaa!
JA minä äänestän Meiziä!

Tubesta en osaa oikein sanoa. Ja tervetuloa! Tuo sana-moka pitää vielä miettiä tarkkaan ennen kun äänestän sen takia. Tuollaset moat olis mulle aivan todella todennäköisiä, mutta sitten taas esim. Justy jäi jossai pelissä kiinni vähän samanlaisesta moasta.

Ja vampiresta on hankala sanoa mitään. Se mokoma kerkiää kuolla aina ennen kun saan mitään käsitystä sen pelistä. Aina on myöskin tainnu olla hyvis joten sanoisin, että on sitä nytkin koska viestit samanlaista kuin aiemminkin.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 31.10.2018 13:09:32

Vampire kirjoitti:--
Sitä en kyllä tiedä, miten Savu saa tulkittua Marzzuun viestistä harkitun. Ihan samanlainen se musta on kuin yleensäkin.
--


Tästä samaa mieltä ja tämä epäilyttävää.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Tube » 31.10.2018 15:24:51

Cameron kirjoitti:Tube ilmeisesti pahoitti mielensä kun en hoksannut häntä moikata alussa kun on heti äänestämässä :D Hei vaan Tube!

Hmm, eli ääni sinulle johtuu vain siitä, että pahoitin mieleni? Okei joo, luultavasti vaan vitsailet, mutta samalla yrität saada koko äänen vaan vaikuttamaan naurettavalta sen kummempia tekemättä. Hmm... Kuten todettua, epäaktiivisuus ei ole oikeasti mikään vahva read, mutta vahvin tällä hetkellä, koska...

Vampire kirjoitti:Hiljaisuus ei myöskään auta kumpaakaan puolta tässä pelissä, hyvisten on pakko puhua, jotta pahikset saa pois ja pahikset ei pystyis liikaa kontrolloimaan peliä, ja pahisten on pakko puhua, jotta ne ei paljastuis tai menettäis mahdollisuuksiaan edes yrittää vaikuttaa pelissä tehtäviin päätöksiin.

Pelaamissani peleissä aika usein yksi pahis on ollut hiljaa, ja jättäytynyt tahallaan vähän varjoon. Hiljaisena pystyy olemaan sanomatta mitään tyhmää, johon voitaisiin palata myöhemmin, ja jos se, että toinen pahis kontrolloi peliä riittää sillä hetkellä, hiljaisuus voi olla ihan hyvä strategia osalle pahiksista. Hyviksillehän täydestä hiljaisuudesta ei ole mitään hyötyä.
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 31.10.2018 15:31:27

Mä oon kirjottanu tätä yht viestii varmaa 24 tuntii ain sillee 10 minuutin pätkis ku ollu vaihteeks hirvee kiire koulujuttujen kans joten sori jos tää viesti on vähän sekava :DD En jaksanu ees yrittää tehä täst selkeenpää jälkeenpäi jote aik suoraa ajatusvirtaa

Vampire kirjoitti:En siis varsinaisesti ole samaa mieltä tuosta näennäisaktiivisuudesta, toki peliteknisyyksiin liittyvät jutut vois kyllä itekin jättää sivuun. Mä enemmän näen, että tässä on kyse vaan tyylien erilaisuudesta, mä olen koukeroisemp kun taas muut ehkä haluaa mieluummin ilmaista asiansa mahdollisimman tiiviisti. Ihan yhtä hyviä tekniikoita ja tyylejä ne on silti molemmat :D


Joo siis en toki keltää käy kieltämään sen pelityylii eikä se tos ollukkaa ihan se pointti, sö pelaat just ku sä pelaat is all cool. Tarkotin tos sisällön toistoa/pelin kannalt turhaa filleriä. Toi mun esimerkkikommentti oli tottakai kärjistetty, tarkotus oli vaan tuoda pointti esiin.
Tohon toistoon vois lisää viel sen, et Vampire on nyt ottanu kolme kertaa esiin mielipiteensä, että raaka-aineet on obviously ingamellisia, mikä mun silmis tippuu tohon samaan kategoriaan ku jatkuva muistutus, että pelaajapohdinta on tärkeää. Siel on ihan hyvä pointti taustalla, mutta tulee fiilis, et viestiä yritetään täyttää. Vampire on muuten pohtinu pelaajii hyvin ja ottanu kantaa kaikkeen mahdolliseen, mutta tää filleröinti mietityttää.

Plus mä en vaan millään ymmärrä, että miten huoli pelkästään ingameen vaikuttavista raaka-aineista on relevanttia? Jos ne ei vaikuta mihinkään muuhun kuin ingameen, niin mikä funktio niistä huolissaan olemisella on?


(First, ku tota ite mietin, ei ollu viel tiedossa että nimikkeet tosiaa on vaa ingamellisii), mut siis ei oo mun mielest tavatonta että ingamenimet kertoo jotai sun roolist. Täs keissi ois voinu ol vaikka se et hyvikset on vihanneksii ja pahikset liharuokii tms.

Horaanekolla on aivan mielettömän kivan ja letkeän kuuloinen kirjoitustyyli

Vau kiitti! :D

joo i get it know

HäiRitSEe ku löytää virheen omast viestist, *now

Toi Jinin ja Haliman syvä luottamus toisiaa kohtaa ja peräkkäi äänestäminen on kyl hmhmhm hassuu :DD Kummatki anto toisillee hyvisvibaa tyylii yhen viestin jälkee perusteel "no, toi ny vaa on hyvishalimaa/Jinmuruu" Kumpiki on kokeneit pelaajii ja kummallaki on rento pelityyli, joten pahiksina en näkis tällast taktiikkaa yhtää mahdottomana. Sit taas, kummatki kummatki nimenomaa on rentoi ja ehk se et ei lähde nii vakaval mielel peliin alentaa kynnyst luottaa toiseen pelaajaan. Emmä tiä, Halimaa on tosi vaikee tulkkaa ja Jin tuntuu mul edellee iha mututuntumal hyvismäiselt. Mut ehdottomasti nään tän kaksikon ihan mahdollisena.
(Kelasin kans et salee Halima on pahis ja bondaa Jinmurun kaa et sit jos se kuolee kaikki lähtee Jinmun perää ja oikee pahis nauraa jossai partaansa)

(Täs vaihees ryömin mun puhelimen muistiost kylän viestikenttään ja lol Jinmuru miettii ihan samaa :D Also katon näit viestei nyt läpi aikajärjestykses ei riitä keskittymiskyky lukee eka kaikkii läpi)

Mmm Tuben viesti on outo. Toi alku kuulostaa silt et on ihan oikeesti harmissaan täst asiasta, jotenki aidonoloinen reaktio ja viestist välittyy rauhalline fiilis vaik Tubel täs kohtaa on jo äänii. Mut sit. Tube sai jo ekan viestin jälkee noottii siitä, ettei viesteis oikee oo sisältöö ja nää jatkaa iha samaa rataa. Jatkaa peliteknisyyksii, ja kommentoi Haliman metapelaamista. Ainoo mielipide pelaajista on Halimasta, lähinnä koska epäilee Tubee, ja Cameronist joka on ollu hiljaa. Tollanen vastaepäily on tosi helppoo ja varsinki pahikselle voi tulla ihan luonnostaan, kun ne epäilyt omas niskas alkaa painaa. Täst ei vaa millää jää kätee fiilis et Tube haluis ees edistää peliä mitenkää.

Vampire kirjoitti:Tää vaikuttaa mun mielestä lähinnä ehkä epätoivoiselta yritykseltä saada käännettyä huomiota pois itsestä jonnekin muualle.


Veikkaisin kans et äänen pitämisen takana vois olla se, että täl hetkel annetuist äänist Cameronille annettu on laitettu pelissä ekana, eli jos päädyttäis jotenki tasatilanteesee Cameronin ja Tuben äänien kanssa, Cam tippuis. Pahiksest vois tuntuu vaikeelt ottaa pois ääntä jolla on noin hyvä asema: jos Tube ottais sen pois, ekana pelissä annettu ääni ois Tubella. Tuntuu vähän selustan turvaamiselt mikä ei kyl hirveest Tuben pisteitä nostata.

Hei moi miina! :D
miinan viesti jäi mulle jotenki paljon selkeemmän oloseks ku viime pelis ja siin oli hyvis, joten en nyt tiiä mitä täst sanoo :D Nojoo, ehk miina on vaa nukkunu hyvin enk voi hirveesti perustaa metaan kun tosiaa vaa kerran miinan kaa pelannu. siel oli muutama hyvä pointtiki, oon kans samaa mielt etten lähtis sanoo Marzzuun viestii harkituks, enemmänki just rennommaks niinku taisinki jos aikasemmi mainita. On kans totta et Savu lähtee aika hepposil perusteil äänestää marzuu. Savu tosin on mulle iha mututuntumal tuntunu hyvismäiselt, pitää katella sen viestei läpi viel paremmin myöhemmi.

Tuntuu et oon taas jotenki sivuuttanu muutamii pelaajii, esim Niacinist en oo tainnu sanoo mitää paitsi et vaikuttaa (hänkin) ihan mutul hyvismäiselt :D Näil eväil mäkin heitän täs vaihees ääneni:

++Tube

Mut yritän viel huomenna käydä kaikki pelaajat läpi ja tehä ees jonkinnäköse listauksen et ajatukset vähä selkiytys.
Nyt lähen juhlii halloweenii -->

//Tube
Mä kyl syön pääni ennen ku uskon et Cameron käyttäis hiljaisuutta legit pahistaktiikkana
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa

cron