Pieni luolaseikkailu 3 - Peli on päättynyt

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 14.10.2018 17:27:31

Pelaajia jäi puuttumaan, älkää huoliko: otan teidät puheeksi myöhemmin. :)
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja miina » 14.10.2018 17:40:33

Nopeita ajatuksia ennen ruokaa.

Jeekaka vaikuttaa hyvikseltä, en kyllä tosin ymmärrä miks kerkes jo ahistia siitä että sen sanoja syynätään.

Cameron hyvis, tai pahis :D en kyllä oikein tajua että miten se sai aika erilaiset mielikuvat pelaajista kuin minä. Kuten Aelina ja Jinmuru.

Jinmuru epäilyttää vähillä viesteillä. Se oli sillä tapana kulttinakin.

Aelinasta ei tule samaa oloa kuin aiemmin hyviksenä. Analysoi vähän turhia.

Savusta en osaa sanoa..

Horaa ei sano mitään joten voi hyvinkin olla myös pahis.

Mus vaikuttaa hyvismäiseltä.

Marzzuulta kovin erilainen alkupeli kuin aiemmin, oikein kiva ja veikkaan ettei kyseessä ole siis pahismaezzuu.

Nyt siis vahviten epäilyttää Jinmuru.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja miina » 14.10.2018 17:41:13

Äh piti äänestää ++Jinmuru
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.10.2018 17:49:31

Marzzuu kirjoitti:Jokin jeekakan viesteissä häiriköi, joku voisi jopa miettiä onko jeekaka kuningas itse.


??? Onko sulla nyt rooleista jotain tietoa mitä meillä ei oo vai onko ingamessa tälle joku selitys? :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.10.2018 17:54:15

Jos pahiksilla on joku kuningashahmo sitä ei voi tietää kuin pahikset.

--Jinmuru
++Marzzuu
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 14.10.2018 18:06:16

jeekaka kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:Jokin jeekakan viesteissä häiriköi, joku voisi jopa miettiä onko jeekaka kuningas itse.

Onko sulla nyt rooleista jotain tietoa mitä meillä ei oo vai onko ingamessa tälle joku selitys? :D

Ei :D Ei ole, toi oli vaan Marsun Mietintää.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.10.2018 18:18:35

Hmmm.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Savu » 14.10.2018 18:35:20

Marzzuu kirjoitti:
Mus kirjoitti:Marzzuu – Miten uskot että hahmoluokat vaikuttavat peliin? Miten hahmoluokat (jos niitä oli?) vaikuttivat peliin aikaisemmissa luolaseikkailuissa?

Väitän että hahmoluokat tekevät pelistä jopa selkeämmän kuin aiemmat luolaseikkailut, en ikävä kyllä muista oliko niissä hahmoluokkia mukana ja itse ajattelen, että olen hahmoluokkien kanssa itselle oudolla maaperällä joten en lupaa pelaavani hyvin mutta katsotaan.


Tuo Musin kysymys Marzzuulle on erikoinen. Mus näyttää tietävän että Marzzuu osallistui edelliseen luolaseikkailuun ja osaa näin vastata kysymykseen. Kuitenkin Mus esittää ettei tiedä oliko pelissä hahmoluokkia (oli). Vaikka tuo olisi sattumaa, pidän koko kysymystä (plus miinalle esitettyä kysymystä) erikoisena, koska siihen ei voi vastata mitään mikä kertoisi jotain vastaajasta. Sillä saataisiin pahiskaveri kivasti mukaan peliin ilman että hän voi vastata mitään epäilyttävää.

Miinan viestejä kun luki uudelleen, niin tuli sellainen maku että nyt oikein tuodaan esille omaa avuttomuutta. Kapteeni käskee -pelissä Miinalla oli paljon ajatuksia rooleista, mutta nyt piiloutuu vaan että "en ymmärrä mitään peliteknisyyksistä". Sitten sekoillaan että muka sekoitetaan Mus Mursumukseen, vaikka asian olisi voinut minuutissa tarkistaa ilman että siitä kirjoittaa kaksi viestiä. Mulle tulee sellainen olo, että hieman näyttelee avutonta ja haluaa esittää ettei tunne Musia.

Cameronin uusin viesti oli hyvä, joskaan en ymmärrä miten voi saada hyvisreadeja yhdestä viestistä :D Ehkä se on sitä kokemusta. Ei laittanut jeekakaa pahismaisiin, mikä viestii että ei halua vain lähteä eniten epäillyn pelaajan kimppuun. Toisaalta lähti ainakin alustavasti äänestämään Marzzuuta, joka vaikuttaa olevan ennestään aika monen pahislistalla, joten vaikea sanoa. Sikäli edelleen samanlainen alku kuin viimeksi pahiksena, eli melko varovainen ja mielipiteet pelaajista tulee pienellä viiveellä ja pysyy aika lähellä yleistä konsensusta. Toki ekana päivänä ne epäilyt kohdistuukin vähän automaattisesti niihin helpoimpiin kohteisiin, koska hyvin pelaavat pahikset tuskin tekevät itsestään maalitaulua ekana päivänä.

Horaaneko ja Jinmuru on nyt pysytelleet vähän liian hiljaisina. Aelinakin on yllättävän hiljainen.

Marzzuusta on nyt taas tosi vaikea sanoa että sekoileeko vaan vai lipsautteleeko vahingossa paljastavia juttuja. Taitaa olla niin että puhui Marzzuu tai ei, niin viestien sisältö on aina niin toisesta maailmasta ettei Marzzuusta voi koskaan päätellä mitään. Ehkä haluaisin kuitenkin nähdä vielä lisää miten aktiivisempi Marzzuu pelaa enkä lähteä heti lynkkaamaan siksi että on aktivoitunut.

++miina
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 14.10.2018 19:34:26

Off-topic:
Spoiler:
Meniki kotoiluviikonloppu ankeammin, ku meidän koira kuoli. Sillä oli eturauhastulehus, jota jo hoidettiin, mut ei vanhus jaksanu ennää. ;_; Eli ei tullu pelattua viikonloppuna, sori, viestejä yritin kyl lukea mut nyt uusiks.


Mus kirjoitti:
Jinmuru kirjoitti:
Mus, mitä hyötyä sun mielestä on kysyä joltain "ootko hyvis"? Ei kait siihen kukaan vastaa "En oo, lynkatkaa vaan"? :'D



Ilman tontyyppistä kysymystä ei olisi esim tullut tota Jeekakan epäilyttävää kommenttia :-). Tää vastaus on myös vähän hassu - jotenkin puolustelevan oloinen ilman mitään syytä?

No, totta, mut keskustelu kyl sit harhautuki aika paljo tollaseen metaan. Kysyin tuota lähinnä ku jäi SM-peliä seuratesa ihmetyttämään, et mitä hyötyä tollasesta kysymyksestä on.
Heh, Aelina myöhemmin huomautti et SM:sä sitä kyseli pahis... En kyl kuitenkaan saa pahisvibaa musista :D

Savu kirjoitti:Jinmurulta tuli paljon mukavia kommentteja mun aiemmasta pelistä <3 Mutta ainahan tuon voi lukea niinkin, että ehkä haluaakin mun pelaavan samanlaista peliä kuin viimeksi että vetäisin taas kaikki epäilyt itseeni :D Seuraavaa viestiä odotellessa.

Nääh, oon vaan ihana ihminen :p

Savu kirjoitti:
Horaaneko kirjoitti:Pidätkö siis Aelinaa myös pahismaisena?

Hieman kyllä. Aelina on mielestäni erottautunut usein sillä että pelaa tosi itsenäistä omaa peliään ja vastailee/lainailee toisten viestejä harvemmin. Voi tosiaan tarkoituksella pelata eri tavalla, tai sitten rooli voi olla nyt toinen. Peli on vielä kuitenkin vasta alussa, joten saattaa olla että ylitulkitsen.

Eikös Aelina saanu palautetta siitä, et hänen viestit on vähän sekavia ku ei lainaile muita? :D Vai meneekö mulla pelaajat sekasi? Anyway, mun mielestä lainailu ei oo huono asia, koska sit on helppo nähä, mihin viestiin viitataan. Vai mitä tarkotat tällä itsenäisemmällä pelillä?



Täsä vaiheesa täytyy todeta et emmää saanu mitenkään hirveesti pahisvibaa jeekakasta, se yks halimamainen kommentti vähän häirihti mut ei mitenkään niin paljo et ois ääni siitä tullu. Samoin tää...
jeekaka kirjoitti:Alan pikkuhiljaa raskaasti turhautua tähän aiheeseen, koska kyseessä on syytös jota vastaan on täysin mahdoton puolustautua. Jos teistä tuntuu, että olen pahis, niin alkakaa toimia. Paras pelini ever jos kuolen D1 johonkin yhteen ääneen ja muut vaan jaappasee että mitä se nyt silleen sano :D

... vaikuttaa mun mielestä enemmän hermostuneelta hyvikseltä ku pahikselta. En oo näillä perusteilla ainakaan sua äänestämässä, vähän pitää vaan alkupelistä tökkiä kaikkea pientäki epäilyttävää et saa pelin liikkeelle :'D

jeekaka kirjoitti:
Jinmuru kirjoitti:Jeekakan "haaveilin pahisroolista" -viesteistä vähän tulee sellanen viba, että esittää hyvistä. Vertaan tätä esim. pahis-Halimaan Pelottomisa ("onneks en tällä kertaa oo pahis" -tyyppinen alotusviesti)... :D Seurasitko jeekaka Pelottomia?


Tän tyyppinen epäily on pahikselle tosi mukava, koska sitä ei mitenkään voi todistaa keksityksi, koska eihän sille mitään voi, jos joku tuntuu epäilyttävältä+epärehelliseltä. Samaa mietin Musin kohdalla. Jinmurun kohdalla tietysti tulee vielä erikseen mieleen pahis-Halima Pelottomista eikä hyvis-Halima Koiravideoista :D


... Tosin se, että alat vasta-epäillä mua ku tulkihit et mää epäilen sua, on pikkasen hämärää :D Piti käyä ihan kahtoon et mitä Halima sano Koiravideoisa, ei ollu jääny mieleen tuo alotus, varmaan koska se oli totta :'D En kyl tiiä et miten niitä pahiksia sit pitäis napata jos ei tunteen perusteella, ku harvoin ekana päivänä on mitään oikeita todisteitakaan :L

jeekaka kirjoitti:Jos Mus ja Jinmuru ois pahispari, lähtiskö Jin peesaamaan Musin epäilystä mulle? Ehkä hyvinkin, jos tulee tarvetta pelastaa pahiskaveria niin äänien osoite on jo tiimillä valmiina, mut toisaalta jos ei niin Jinmurun ei hirveesti tarttee tohon epäilyynsä sitoutua.

Heh, just ku pääsin kirjottamasta etten saanu susta ees pahisvibaa... :'D Mut en ala kiertelemään, ku näin asia on. Enpä kyl tiiä mitä tähänkään voi vastata.

Marzzuu kirjoitti:++jeekakalta tulikin jo arvointi musta, mainitsinkin jo että tunsi ehkä penen äreydenpiston mielessäni sen luettuani mutta urheilijamaisen tyylikkäästi otan palautteen vastaan ilman hirveää kohtausta. :D
Jokin jeekakan viesteissä häiriköi, joku voisi jopa miettiä onko jeekaka kuningas itse.

Jaahas!

Kylän roolilista kirjoitti:Kuningas
Kuningas on hyvisten "johtohahmo", joka kuollessaan aiheuttaa hyvisten häviämisen. :( Kuningas voittaa kuten muutkin hyvikset eli kun kaikki pahikset on lynkattu. Jotta peli pysyisi mahdollisena kaikille osapuolille, kuningas on usein vapaamuurari jonkinlaisen tiedustelu- tai suojeluhahmon kanssa. Tavallisia ovat myös useamman kuningashahmon pelit.


Oiskohan siis mahollista, että pahiksilla ois tällanen johtohahmo? Oispa aika raaka peli, tosin niinhän tuo rooli on hyviksilleki raaka. :D Toki voi olla et Marzzuu on keksiny ton kuninkaan ihan päästään, mut en muista et Marzzuu ois ikkään ennen ihan tuolla tavalla puhunu. Todennäkösempää ois, et on vahingosa lipsauttanu jotain. Marzzuu, jos tää oli vaan "mietintää", nii kerro toki vähän tarkemmin tätä ajatusprosessia :'D

Pelaajalistausta myöhemmin. Tällä hetkellä äänestäisin todnäk Marzzuuta, koska tosiaan tuntuu, ettei tollasta voi tietää ku pahis: jos ois joku syy miks Marzzuu tietäis et ois hyvis-kuningas, ei kai se nyt äänestäis sellasta tyyppiä, jota arvelee täks hyvis-kuninkaaks. :'D Toki voi olla, et Marzzuulla on voittoehto "tule lynkatuksi"!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja miina » 14.10.2018 20:18:05

Pahoittelut Jinmuru! Nyt tuntuu kauheelta ku äänestin sua yhen (?) viestin perusteella.

Itseasiassa, --Jinmuru.

Mulla tuli savun viestistä sellanen olo että pahiskaverin kanssa sovittu että minä oon helppo kohde epäloogisuuksieni takia ja se kuka tätä osaisi käyttää hyväkseen ja sano savulle näin on Cameron. Ja nyt kun mietin niin cameronin ääni marzzuulle oli ehkä vähän outo koska nyt kun kerran marzzuu on aktiivinen niin vois kuvitella että se edes näin alkuun riittäis. Onko tässä nyt pahis pari ottanu kohteekseen helpot joita on tosiaan helppo hämmentää ja joiden teksteistä on helppo löytää omituisuuksia.

Joten ++Cameron
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 14.10.2018 20:23:36

Tänään on sadellut huonoja ääniä.

Cameronin ääni Marzzulle on aika hassu. "Äänestän koska olet aktiivinen" wtf?

Marzzuun ääni jeekakalle on todella OMGUS ääni. Provosoitunut pahis?

Miinan ääni Jinmurulle oli todella laiska. Ääni Cameronille ei ole kamalasti sen parempi.

Jeekaka on tuntunut vähän juuttuneen paikalleen viesteissä, nyt viimeisimpiä lukuun ottamatta.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 14.10.2018 20:30:47

miina kirjoitti:Pahoittelut Jinmuru! Nyt tuntuu kauheelta ku äänestin sua yhen (?) viestin perusteella.

Ei mittään, oikeesti, et voinu tietää :') Ois pitäny aiemmin ehkä käyä sanomasa.

Mus kirjoitti:Marzzuun ääni jeekakalle on todella OMGUS ääni. Provosoitunut pahis?

Mikä on OMGUS?

Mus, miina, miksette kommentoi Marzzuun kuningas-paljastusta?
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 14.10.2018 20:33:49

OMGUS =OMG U SUCK, ääni joka annetaan vastauksena jos epäillään/tullaan äänestetyksi.

En ole ehtinyt käydä kunnolla vielä kaikkia uusia viestejä läpi, niin en ole ehtinyt vielä katsomaan marsun paljastusta.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 14.10.2018 20:41:11

Savu: Katsoin kummankin edellisen luolaseikkailun pelaajalistat, mutta en sen tarkemmin jäänyt lukemaan pelejä. Siksi marsu valikoitui siihen kysymykseen.

Mitä itse marsun kuningaspohdintaan tulee: vähän epäilyttävää, mutta ei 100% varma pahislipsahdus. Kuitenkin huomiollepantavan arvoista.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Aelina » 14.10.2018 20:46:17

Sain historian tehtävän palautettua! Sitten siirrytään matikkaan ja psykan kokeeseen... (Mä haluan sanoa, että pikkuisen huono viikko osallistua tähän, mutta ehkä tästä selvitään.)

jeekaka kirjoitti:Tää eroaa siitä edellisen roolilistan pelistä siinä, että meillä on setupista enemmän tietoa :D
---
Eli kaksi pahista, joiden lisäksi saattaa olla muutakin. Narriin tai kulttiin en uskonut viime pelissä, mutta juuri sen takia että ne oli siinä en usko tässäkään :D Sarjamurhaaja ei kans kuulosta kovin todennäköiseltä, ellei ole vahvoja suojelurooleja myös. Hyvis-pahisrakastavaiset tai jotain tehtävää suorittava kolmas osapuoli voisi olla mahdollisia.
---
Tietysti saattaa olla, joten ei välttämättä ole, mutta en kyllä usko että tuollaista mainintaa olisi jos mitään ylimääräistä hämminkiä ei olisi :D

Kieltämättä! Jäi vaan edellisestä pelistä kamalan varovainen fiilis, että mitään ei uskalla varmaksi sanoa, ennen kuin on oikeasti todisteiden kanssa varma tieto. Silloin olisi saattanut päästä pitkälle lukemalla oma rooliviesti vähän paremmin, mikä hyvisten tehtävä onkaan. Sen takia pidän kyllä erittäin todennäköisenä, että tuollainen maininta merkkaa jotain omituisuuksia, en vain ollenkaan osaa ajatella, että mitä. (Ilmaisen itseni hyvin, eikö?)

jeekaka kirjoitti:
Jinmuru kirjoitti:Jeekakan "haaveilin pahisroolista" -viesteistä vähän tulee sellanen viba, että esittää hyvistä. Vertaan tätä esim. pahis-Halimaan Pelottomisa ("onneks en tällä kertaa oo pahis" -tyyppinen alotusviesti)... :D Seurasitko jeekaka Pelottomia?


Tän tyyppinen epäily on pahikselle tosi mukava, koska sitä ei mitenkään voi todistaa keksityksi, koska eihän sille mitään voi, jos joku tuntuu epäilyttävältä+epärehelliseltä. Samaa mietin Musin kohdalla. Jinmurun kohdalla tietysti tulee vielä erikseen mieleen pahis-Halima Pelottomista eikä hyvis-Halima Koiravideoista :D

Mä olen tehnyt tätä niin hyviksenä kuin pahiksenakin. Toisaalta muistelen, että Jinmurulta tuli ihan hyvät perustelut viime pelissä Halimaa vastaan? // Mutta nyt tulikin lisää asiaa.

jeekaka kirjoitti:Jos Mus ja Jinmuru ois pahispari, lähtiskö Jin peesaamaan Musin epäilystä mulle? Ehkä hyvinkin, jos tulee tarvetta pelastaa pahiskaveria niin äänien osoite on jo tiimillä valmiina, mut toisaalta jos ei niin Jinmurun ei hirveesti tarttee tohon epäilyynsä sitoutua.

Musin perään kai sinänsä olisi helppo lähteä noin muutenkin sanomaan samaa asiaa, koska Mus otti melko vahvan aseman heti alussa. Eli mun mielestäni se ei ole välttämättä Mus-Jinmuru, vaikka Jinmuru olisikin pahis.

jeekaka kirjoitti:Ei kun miina on niin symppis että se ei ehkä pahiksena tulisi sanomaan topicciin että ois mieluummin pahis mun kaa kun sen pahistoverin :D

Oota vaan, jos miina paljastuu pahikseksi. Sitten me täällä mietitään, että mitä psykologiaa se tässä viestissä on käyttänyt... :D

Cameron kirjoitti:Mulla on kans ollu vähän menoa tänäviikonloppuna ja ne ajat mitä oon ollu koneella on pyöriny diskossa (se on koukuttavaa :DD), niinku aika moni muukin täältä... Mutta keskitytäänpä nyt välillä tähänkin peliin! :)

Siirretään koko peli samantien sinne, kun puolet pelaajista + pj + apj roikkuu siellä. :D (Pikapelit on kyllä viihdyttäviä, koska ovat niin erilaisia verrattuna tähän!)

Cameron kirjoitti:Ajattelin, että kysymys ois mielenkiintoinen siinä mielessä, jos Mus myöhemmin paljastuisi pahikseksi, sillä olisi voinut olla epäkohteliasta pahiskaveria kohtaan heittää joku muu kuin hänen nimensä. Mutta tää oli vähän hämmentävä vastaus, en osannu odottaa sitä :D

Mua hieman mietityttää se, että Mus ei ole tainnut muutamaan vuoteen pelata täällä kovinkaan aktiivisesti (tarkistin, viimeksi kunnolla ilmeisesti vuonna 2014). Sillä tavalla tämä nyt voi olla vähän vaikea kysymys, jos pahiskaveri on vähemmän aikaa pelanneita joukossa (vrt minä ja Savu, muista en tiedä). Enemmänkin se herättäisi ihmetyksiä, jos Mus nimeäisi vaikka Savun. Eli alunperinkin tämän vastaus ei ole kovin luotettava, vaikka olikin ihan hyvä kysymys.

Marzzuu kirjoitti:Jokin jeekakan viesteissä häiriköi, joku voisi jopa miettiä onko jeekaka kuningas itse.

Tämä vaivaa mua ihan luvattoman paljon, koska en oikein ymmärrä ollenkaan, mitä Marzzuu on hakenut takaa. Mietin kyllä jeekakan tavoin, että onko Marzzuulla nyt jotain ylimääräistä tietoa.

Savu kirjoitti:Aelinakin on yllättävän hiljainen.

Sori, mun piti tulla kommentoimaan jo aiemmin. :/

Jinmuru kirjoitti:Off-topic

Voi ei. :( Koiran kuolema on aina kamalaa.

Jinmuru kirjoitti:Eikös Aelina saanu palautetta siitä, et hänen viestit on vähän sekavia ku ei lainaile muita? :D Vai meneekö mulla pelaajat sekasi? Anyway, mun mielestä lainailu ei oo huono asia, koska sit on helppo nähä, mihin viestiin viitataan. Vai mitä tarkotat tällä itsenäisemmällä pelillä?

Joo, sain. :D Mun veikkaus itsenäiseen peliin on, että muodostin enemmän omia mielipiteitä, tähän asti se on jäänyt vähän syrjempään, kun olisin halunnut vähän lisää kommentteja kysymyksien avulla.

Jinmuru kirjoitti:Oiskohan siis mahollista, että pahiksilla ois tällanen johtohahmo? Oispa aika raaka peli, tosin niinhän tuo rooli on hyviksilleki raaka. :D

Mä en osaa todennäköisyyksistä sanoa mitään, mutta tämän pelin sääntöjen mukaan roolit on listalta ja niissä voi olla muutoksia.

Jinmuru kirjoitti:Tällä hetkellä äänestäisin todnäk Marzzuuta, koska tosiaan tuntuu, ettei tollasta voi tietää ku pahis: jos ois joku syy miks Marzzuu tietäis et ois hyvis-kuningas, ei kai se nyt äänestäis sellasta tyyppiä, jota arvelee täks hyvis-kuninkaaks.

Ja käyttäisi sitä pahiksena vielä äänestyssyynä.

// Mus, Jinmuru, Mus, Mus

Tuun hitusen myöhemmin antamaan ne pelaajapohdinnat. Mun pitää hoitaa yksi koulujuttu alta ekana. (En tykkää valittaa kiireestä. :( Osasyynä on kyllä ihan huono aikataulutus ja ajankäyttö.)
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja miina » 14.10.2018 22:01:05

[quote="Jinmuru"]

Mus, miina, miksette kommentoi Marzzuun kuningas-paljastusta?[/

Siis hyvinkin voi olla että takana on joku lipsahdus mutta en ole aiemmin kuullut mistään kuningasroolista joten en osannut sitä mitenkään heti säikähtää. Mulla on haasteita joka tapauksessa ymmärtää marzzuuta (ja monia muita ja saatan jäädä odottelemaan seuraavissa viesteissä apuja että voisin ymmärtää asian asiayhteydestä) ja ajattelin että se on taas Marsun jotakin pohdintaa, näitähän on. Tietty itse ajattelisin että pahiksilla ei olis yhtä erityistä pahista, vaan tasavertaisia. Tuo marzzuun kuningas välähdys kävis vain järkeen jos marzzuu olis rooli joka tietää että pelissä on joku vahvempi (pahis)rooli mutta että marzzuukaan ei tietäis kuka se on.. huh. Ymmärtääkö mitään?


Mus, mun Jinmuru ääni oli kyllä heikko mutta Cameron ääni ei mielestäni niinkään? Voitko väittää omaa savulle annettua ääntä jotenkin erityisen vahvaksi?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja miina » 14.10.2018 22:04:26

Ja quotet persiillään..

Ja miehän en siis aio vielä käyttää energiaa pohtimalla sitä että tässä pelissä olis yhtään ketään muita kun hyviksiä ja tavan pahiksia koska menisin muuten solmuun. Muita variaatioita alan pohtimaan kun siihen ois jotakin viitteitä. Jos tämä marsun kuningas viittaus saa jonkun järkiselityksen niin voin alkaa uhraamaan ajatuksia sille.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 14.10.2018 23:21:24

Ensinnäki, tsemppiä Jinmuru ;_;

Oon pitäny tätä viestikenttää auki varmaan kaks tuntii ku kokoajan tullu jotai muut tekemis tähä väliin nii ajatukset vähän harhailee, palaan varmaan viel kommentoimaa jotai koska salee unohdan täst jotai oleellist!

Cameron kirjoitti: "Horaassa häiritsee vähän toi huomion kiinnittäminen edelleen jeekakaan vaikka sitä on jo topicissa käsitelty ja vähän myös se, että hän kyllä vastailee kysymyksiin, mutta ei kuitenkaan kerro suuremmin mielipiteitään pelaajista. Toisaalta en tiiä tulisko pahis kertomaan että "en keksi oikein mitään tartuttavaa topicista" :D"


No voihan kikkihiiri just eilen taputtelin itteeni henkisesti selälle et wow oon saanu jopa muodostettuu mielipiteit muutamist pelaajist jo ekan päivän aikana :( Korkeiks noussu kylän kriteerit. No nyt lueskelin topicii läpi ja jotain jäi käteenki!

Ok ensinnäki miinasta.

miina kirjoitti:En tällä kertaa :D Mutta on epäilyttävää että sanoit tuon ääneen että kaikki muutkin näin alkaisivat ajatella.


Täst tuli vähä sellanen on the edge -fiilis, Cameron kuitenki vaa tos mun mielest ilmais mielipiteen eikä mitenkää yrittäny johdatella ihmisiä epäileen miinaa. Idk tollanen et joku heittää sust jotain epäilyksenpoikasta ja vastaat heti vastaepäilyllä on outoo.

Mietin aluks et miina ja Mus tuskin ois mahdollinen pahispari, kun miina sekotti musin ihan eri tyyppiin, mut joku tos (Savu?) esitti ihan hyvän pointin et vois olla bluffii. Tai siis, ok miina sä sekoilet mut vois kuvitella ettet tahallaa haluis vaikuttaa siltä et oot ulapalla, mikset tarkistanu kuka Mus on ennen ku kirjotit viestis?

Et kysyny multa, mutta Mie ottasin jeekakan, me ei kyllä varmasti voitettais, hmm. Sun kanssa jo pahisteltu aikanaan, paristikkin?


Siis.. Mikä ihme tän viestin pointti on :DD Mitä.. häh?? Ensinnäki kysymys ei tosiaa ees ollu sulle eikä siin viel mitää jos vastaus ois ollu ees jotenki järkevä mut tällaset kommentit vaan sekottaa peliä ihan turhaan? Miks ihmees sä haluisit jeekakan sun pahispariks jos uskot ettette ees ois hyviä :'D

miina kirjoitti:Toisaalta oli muuten aika pahismaista jeekakalta sanoa Musia "pahismaiseksi" aktiivisuudesta.


Olin kirjottanu mun muistiinpanoihin et saan täst hyvisvibaa (koska hutiloiden luettu viesti) mut nyt ku pistän yhteen näit miinan viestei nii en tiiä enää ::D Vähä sama keissi ku tos Musin nimes, ei olla tarkastettu faktoja (miina siis täs luki väärin jeekakan viestin) mikä vois olla ihan vaan sekoiluu tai sit taktikointii. Vois kuvitella et lukis viestin vähän huolellisemmin, jos siitä toista pelaajaa epäilee.

Also tää:

jeekaka kirjoitti:Ei kun miina on niin symppis että se ei ehkä pahiksena tulisi sanomaan topicciin että ois mieluummin pahis mun kaa kun sen pahistoverin :D


Siis ok en tunne kunnol kys pelaajaa mut mikä on tää soft uwu -kuva miinasta? :'D Niinku tää on juonari ja jos miina on voittanu mont pahispelii nii en luottais mihinkää vaa siks et se on "symppis"?? (Ja jos tää oli vitsil heitetty nii hyi sua, juonittelupelit pelataan otsa hiessä ja verenmaku suussa)

In conclusion, miina kaatuu mul enemmän sinne pahismaiseen suuntaan. Ei oo hyödyttäny hyvispeliä mitenkään ja sekoilee menemään siihen malliin et tuntuu vähän jo feikiltä. Also toi listaus oli vaan tosi tyhjänpäiväinen ja tulee fiilis et miina yrittää näyttää mahd aktiiviselt antamatta meille kuitenkaa oikeest mitää. Mielipiteit pelaajist tuli mut missä perustelut? Esim, miks pidät Musia hyvismäisenä?

jeekaka kirjoitti:stressi siitä, että häviän pelin tiimille, ja siksi huonoimmillaan vihaan pahisroolia. Sitä olen jäävi sanomaan, kuinka paljon se näkyy ulospäin. Haluaisin kuitenkin kokeilla pitkästä aikaa :D


Oot ollu aika stressaantuneen olonen ja ehkä vähän paisutellut huomiota sua kohtaan, kuitenkaa loppuje lopuks ei keskustelu oo keskittyny vaa tohon sun heittoon vaan on puhuttu paljon muustaki (ja enemmän muusta ku susta). Voisko tää olla sitä stressii mistä puhuit?

jeekaka kirjoitti:Sä sentään mietit, mitä oikeasti teen tässä pelissä, joten pääset mun hyviskirjoihin. Savulta kanssa tuli analyysia, jossa hyviä pointteja. Aelina ehkä menee kanssa hyviksiin


Must on outoo miten sen jälkeen kun oot käyttänyt viestin ittes puolustamiseen, listaat siihen loppuun nopeesti kaikki ketä pidät hyviksinä. Tulee vähän sellanen fiilis et kalastelet meilt pisteit (en muista Aelinasta, mut Savu epäili sua myös).

Cameron sano et keskityn liikaa Jeekakaan and u might be right mut joku mua vaan häiritsee Jeekakas ?? Tosi ristiriitaset fiilikset, toisaalt tuntuu mututuntumal rehelliselt mutta vastausten kärkkäys, yhdessä kohtaa epäilyksiin vastaamisen välttely, ja nyt varsinkin outo ääni Jinmurulle pistää Jeekakan mun silmissä enemmän epäilyttäväks. Tho täl hetkel mua häiritsee enemmän miina ja marzzuu.
(Ja tos äänes Jinmurulle häiritsee siis se et Jin oli tos vaihees tosiaa laittanu vaan sen yhen viestin jos nopeesti sivuaa Jeekakaa, eikä toi kommentti mun mielest ois viel hirvee validi pohjustus äänelle? Also muutkin oli epäilly Jeekakaa, joten miks just Jinmuru sai sut vakuuttumaan et on pahis? Ja jos Mus ja Jin on pahispari, miks päädyit äänestää Jinmurua, etkä Musia joka oletettavasti ois uhkaavampi pahis aktiivisena ja melko dominoivana pelaajana?

Aelinan viestejä läpi käydessä pisti merkille, että tekstiä on aika paljon mut sisältöä ei sit oikein nimekskään. Paljon kysymyksiä ja jonkun verran peliteknisyyksiä, vähän sellasta puolturhaa jaarittelua (esim tsemppaa Savua ja miettii ihmistem käyttäytymistä edellisissä peleissä - tällanen pohdiskelu on mun mielest ihan ok keskustelunavauksena mut pidemmänpäälle ei niin tärkeetä koska ihmisten pelitaktiikat ja tyylit kuitenkin muuttuu)

Aelina kirjoitti:Mitä on nyt jäänyt päällisesti mieleen, niin Savulta kyllä ihan kiva aloitus. Mus myös sai peliä pikkuisen käyntiin, mutta on nyt hävinnyt.


Tällaset mielipiteet tuli pitkän viestin loppuun, jossa oli käsitelty rivikaupalla kaikkee pelin kannalt ei niin tärkeet, jää fiilis et yrittää vaikuttaa aktiiviselta ja hyödylliseltä mut tuntuu olevan vaikeeta muodostaa mielipiteitä pelaajista mikä vois kertoo pahisroolista. Lowkey epäilyttää.

Savulta tuli yllättävän sisältötäyteinen listaus jo toisella sivulla. Tai siis, ei mitää huippupainavaa pelaaja-arvioo mut ottaen huomioon viestimäärän siin vaihees nii aika valideja pointteja. Sen jälkeen Savult on tullu mun mielest tosi hyvii viestei ja tuntuu arvioivan pelaajia ns tasa-arvoisesti (tulee fiilis, ettei tiedä kenenkään roolia). Täl hetkel tuntuu hyvismäiselt.

Marzzuu kirjoitti:Jokin jeekakan viesteissä häiriköi, joku voisi jopa miettiä onko jeekaka kuningas itse.


Tää on kyl?? Outo?? Kuningashan vissiin on legit rooli mut tosiaan hyvisten puolella, eli tuskin hyvikselle tulis mieleen tällast pohtii ääneen, also Marzzuu selvästi täs viittaa jeekakaa pahismaiseks. Kun miettii pelin teemaa ingamen puolest, pahis "kuningas"-tittelil on mun mielestä aika mahdollinen.
Kävi kans mielessä et jos pelissä on kolmas osapuoli, voisko Marzzuu olla pelaaja jonka tehtävänä on tapattaa ittensä? (Ainakin muistaakseni tällanen rooli on olemassa?)
Sit kolmas vaihtoehto on, että toi on vaan Marzzuun joku lentävä lausahdus. Mut tuntuu kyl kontekstis kaikkein epätodennäköisimmält. Epäilyttää.
Eikä marzzuun aikasempi peli vähennä epäilyksii ollenkaan, ollu tosi epämääräst kaikin puolin. Ääni jeekakalle oli tosi outo.
Hmhmh Marzzuu kyl häiritsee, vaik perusteit ei sinäänsä oo kun toi kuningas -heitto ja outo ääni + viestien sisällöttömyys. Nii, ja voisko olla et pahistoverit antais marzun sekoilla tälleen?
Also miten mahdolliseks koette ihmiset et näin pienessä pelissä ois joku kolmas osapuoli?

Mus, Jinmuru ja Cameron putoaa mulla neutraaleihin. Kaikilt tullu iha hyvä määrä viestei, ei mitää tajunnanräjäyttävää. Mus jääny parhaiten mieleen alun ansiosta ja heittelemistään äänistä. Ootan kyl sult Mus sitä pelaajapohdintaa, imo toi toisten äänien kommentointi ei hirveesti auta rakentaan sust minkäänlaista kuvaa. Jin tuntuu mututuntumal hyvismäiselt mut en mee luottaa tohon vibaan liikaa, must tuntuu et oon kelannu Jinmurust noin joka pelis x) Cameronilt tuli ihan kivankokone pelaajalistaus mut muuta ei oikei jääny mieleen. Pitää ehk viel erikseen lukee näiden kolmen viestit läpi ennen ku päivä loppuu.

Toivoin et tän viestin lopuks tietäsin ketä äänestää, mut huhhuh, pitää kyl viel lueskella viestei läpi uudelleen.

Heitän viel tähän loppuun pelaajat siistimpään listaan:

Epäilyttää:
miina
Marzzuu
Jeekaka

Aelina (putoaa neutraalin ja pahismaisen väliin)

Neutraali:
Mus
Jinmuru
Cameron

Hyvisviboi:
Savu
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja justy » 14.10.2018 23:53:57

Väliaikalaskenta

2 jeekaka (Mus, Marzzuu)
2 Marzzuu (Cameron, jeekaka)
1 miina (Savu)
1 Cameron (miina)

Jeekaka on putoamassa ensin saadulla äänellään.

1. päivä päättyy TÄNÄÄN maanantaina klo 21.00.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja miina » 15.10.2018 07:01:01

Vastailen tuohon Horaan viestiin.

No ensinnäkin, tämän nyt laittaisin tähän ja mainitsisin että mullakin oli hyvinkin sellanen olo, että jes, oon onnnistunut miettimään edes jonkun listan pelaajista, kaikista ei ole vielä tässä vaiheessa mielipidettä. Mutta että itekkin oot syyllistynyt samaan ja mulla näät sen pahismaisena?

Horaaneko kirjoitti:
No voihan kikkihiiri just eilen taputtelin itteeni henkisesti selälle et wow oon saanu jopa muodostettuu mielipiteit muutamist pelaajist jo ekan päivän aikana :( Korkeiks noussu kylän kriteerit. No nyt lueskelin topicii läpi ja jotain jäi käteenki!

In conclusion, miina kaatuu mul enemmän sinne pahismaiseen suuntaan. Ei oo hyödyttäny hyvispeliä mitenkään ja sekoilee menemään siihen malliin et tuntuu vähän jo feikiltä. Also toi listaus oli vaan tosi tyhjänpäiväinen ja tulee fiilis et miina yrittää näyttää mahd aktiiviselt antamatta meille kuitenkaa oikeest mitää. Mielipiteit pelaajist tuli mut missä perustelut? Esim, miks pidät Musia hyvismäisenä?


Horaaneko kirjoitti:
Et kysyny multa, mutta Mie ottasin jeekakan, me ei kyllä varmasti voitettais, hmm. Sun kanssa jo pahisteltu aikanaan, paristikkin?


Siis.. Mikä ihme tän viestin pointti on :DD Mitä.. häh?? Ensinnäki kysymys ei tosiaa ees ollu sulle eikä siin viel mitää jos vastaus ois ollu ees jotenki järkevä mut tällaset kommentit vaan sekottaa peliä ihan turhaan? Miks ihmees sä haluisit jeekakan sun pahispariks jos uskot ettette ees ois hyviä :'D

miina kirjoitti:Toisaalta oli muuten aika pahismaista jeekakalta sanoa Musia "pahismaiseksi" aktiivisuudesta.


Olin kirjottanu mun muistiinpanoihin et saan täst hyvisvibaa (koska hutiloiden luettu viesti) mut nyt ku pistän yhteen näit miinan viestei nii en tiiä enää ::D Vähä sama keissi ku tos Musin nimes, ei olla tarkastettu faktoja (miina siis täs luki väärin jeekakan viestin) mikä vois olla ihan vaan sekoiluu tai sit taktikointii. Vois kuvitella et lukis viestin vähän huolellisemmin, jos siitä toista pelaajaa epäilee.




Mun mielestä jos kaikki vastaavat VAIN heiltä kysyttyihin kysymyksiin eikä mitään muuta, niin keskustelu saattais joidenkin (kuten vaikka minun) osalta jäädä tosi vähäiseksi koska heiltä ei kysytyä useinkaan mitään koska ne ei kirjota ikinä mitään. Sellanen negatiivinen kierre, mutta pahiksille oikein hyödyllinen. No nytkin kun vastasin tyhjänpäiväsesti tähän kysymykseen niin keksitte ruveta kysymään multa muutakin. Ja Jeekakan haluaisin ihan vaan sen takia että ymmärrän useinkin sen kommentit ketjussa ja haluaisin testata tajuttaisko me pahisparina toisiamme lainkaan, veikkaan että ehkä ei oltais kaikkein toimivin pari mutta enivei.

Ja tuo tarkistelu, huhhuh, jos joutuisin tarkistamaan kaiken mitä en nyt vaan muista tai luulen muistavani. Esim, edelleen mulla on sellanen olo että Jinmuru on laittanu vaan yhen viestin (nyt varmaan jo kaks..) mutta mie oon laittanu kaikki muut viestit paisti tämän puhelimelta niin tarkistelu on kaiken lisäks vielä hankalaakin. Nyt tarkistan jinmurun viestit!
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja justy » 15.10.2018 08:27:31

Aelina on pudottautunut pelistä. Meiz on saapunut korvaamaan hänet.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja jeekaka » 15.10.2018 11:39:42

No niin, elämänrytmini on vielä hetken tällainen, että aamulypsyn jälkeen jaksan olla hetken koneella ja käydä peliä läpi vähän huolellisemmin, muuten lähinnä puhelimella huudella pikaisesti. Nyt siis tulee taas viestimaratoni, jossa koitan käydä läpi vähän kaiken. Jos en vastaa johonkin juuri sun kysymykseen tai kommenttiin[/size], niin luultavasti oon käsitellyt aihetta mielestäni jo riittävästi joten jos oikeasti kiinnostaa niin lukekaa kaikki mitä kirjoitan :D

Oki, perustelen ensin mun hyvisreadit vähän paremmin.

Horaaneko: Horalla oli selkeesti mielessä, miten oletti hyviksen reagoivan tilanteessa jossa mä olin. Pahis ois voinut vain vääntää vain kaiken mun tekemisen pahismaiseksi ("Ihmettelinkin jo miksei hyviksenä olis jo turhautunut" vs "Miksi sä noin turhaudut, pakko olla pahis" reaktiona mun turhautumiseen :D). (Tää riidi tuli suoraan mun ja Horan sananvaihdosta, luettelin sit muutkin mun hyvisreadit perään samalla vaivalla :D)

Aelina: Aelina alkoi pohtia roolilistaa siltä pohjalta, että meillä ei välttämättä olekaan pelissä peruspahiksia, vaikka roolilistassa nimenomaan kerrotaan että niitä on kaksi, ja mahdolliset muut voittoehdot on pahisten voittoehdon lisäksi. En oo ihan 100varma tästä, koska SM-pahischatissa kyllä juonivat "esitä tää teoria topicissa niin näytät hyvikseltä" -tyylisesti, mutta jos pahikset ois keksinyt näin nokkelan bluffin, oisko malttanut olla tuomatta sitä itse esiin, pohdiskelu tuli aika nopeasti reaktiona mun kysymykseen ja tekee järkeä edellisen salaisen roolilistan pelin jälkeen, joten menköön.

Savu: Mun mielestä Savu on keskittynyt pelissä pahisten etsintään ja tehnyt analyysejä josta ei mistään tule sellainen fiilis että toi on nyt ehkä ihan kukkua :D

Cameron kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Musilta mielenkiintoisia kysymyksiä. Heitetäänpä takaisinkin yksi: Jos olisit pahis ja saisit valita tiimikaverisi, kenet valitsisit ja miksi?


Cameron, mitä oli mielessäsi kun kysyit tän kysymyksen?

Ajattelin, että kysymys ois mielenkiintoinen siinä mielessä, jos Mus myöhemmin paljastuisi pahikseksi, sillä olisi voinut olla epäkohteliasta pahiskaveria kohtaan heittää joku muu kuin hänen nimensä. Mutta tää oli vähän hämmentävä vastaus, en osannu odottaa sitä :D


Jes :D Kysyin koska aloin miettiä, että kuka ja mikä oikeastaan vei peliä sivuraiteille. Mietin että noi Musin kysymykset ei lopulta hirveästi johda pahisten nappaukseen, vaan aika monen kohdalla keskusteluun just pelityyleistä, mikä on ihan turhaa jos vaikka pahismetaa ei oo, tai sitä ei tunne. Sun kysymys tuntui vielä turhemmalta, koska en tajunnut mitä ihmeen tietoa tosta vois saada, kun sellaista tilannetta jossa pahiskaverin pääsee valitsemaan ei kumminkaan tule, ja mietin et onko toi Musin avaus viritellyt sellaiseen rupatellaanpa tässä lämpimikseen mukavia -tunnelmaan, mutta sulla olikin näköjään ihan suunnitelma, ja oikeastaan miina ja Mus ja myöhemmin Aelina vei sit sitä keskustelua eteenpäin.

Sinänsä oon eri mieltä noista johtopäätöksistä, koska luulen että pahistiimissä ei ois mitään pahaa verta, koska hämäyksen vuoksi tottakai voi sanoa siihen kenet tahansa :D Siksi oikeastaan peruin miinasta antamani hyvisreadin samoin tein, vaikka miinan osalta tilanne olikin vähän eri kun tuli vastaamaan toiselle osoitettuun kysymykseen. Voin kans kuvitella että jos sä ja miina olisitte pahispari, niin toi "ottaisin jeekakan koska Cameronin kanssa ollaan pahisteltu monesti" ois ihan rehellinen vastaus :-----D

Jinmuru kirjoitti:Jeekakan "haaveilin pahisroolista" -viesteistä vähän tulee sellanen viba, että esittää hyvistä.


Jinmuru kirjoitti:Heh, just ku pääsin kirjottamasta etten saanu susta ees pahisvibaa... :'D


Ok, ehkä tein liian pitkälle meneviä tulkintoja kun kuvittelin että tarkoitat nimenomaan pahista, joka esittää hyvistä! ;)

Jos nyt oletetaan, että vaikka Marzzuu ois sun pahiskaveri, niin toi eka viesti ois jättänyt sen mahdollisuuden, että oisit sen jälkeen voinut rauhassa lurkata, ja tulla sitten ilmoittamaan että "en oo nyt pystynyt pelaamaan, mut ei tässä pelissä oo mitään epäilyttävämpääkään tapahtunut kuin jeekakan avaus, joten ääni sinne". Mut nyt sulla on sitoutuneempia mielipiteitä, niin ei silleen enää ajankohtaista :D Ja ymmärrän ettei oo ollut motivaatiota hirveästi hääriä topicissa, osanotot :(

Jinmuru kirjoitti:En kyl tiiä et miten niitä pahiksia sit pitäis napata jos ei tunteen perusteella, ku harvoin ekana päivänä on mitään oikeita todisteitakaan :L


No samassa viestissä jo sanoinkin, että ihan hyvin hyviksetkin voi lähteä samalla tavalla liikkeelle, mutta niiden epäilyjen pitäis sitten vaan johtaa johonkin toimintaan :D

Tästä saan aasinsillan seuraavan aiheeseen :D Oikeasti ärsyttää se että ihmiset ei äänestä. Ärsytti kun jauhetaan turhaa musta (voi olla että liioittelin muhun kohdistunutta huomiota, mut varsinkin puhelimella lukiessa se huomio keskittyy niihin missä sut mainitaan, ja sit jää jauhamaan niistä, ja peliin käytetty energia menee ihan epäolennaisuuksiin) eikä koko pelissä oikeasti tapahdu mitään. Sit joku Mus argh, jonka mielestä kaikkien pitäis äänestää, mutta sitten kun ne äänestää niin äänet onkin ihan huonoja. Ei sen äänen tarvii olla parhaiten perusteltu, jos se osuu pahikseen ja saa vipinää kinttuihin. Jos tilanne on se, että Marzzuu heitti mulle selustanturvausäänen ja vielä pahisslipin siihen päälle niin Cameronin ääni oli paras koko tuhannen pelissä.

Horaaneko kirjoitti:Also muutkin oli epäilly Jeekakaa, joten miks just Jinmuru sai sut vakuuttumaan et on pahis? Ja jos Mus ja Jin on pahispari, miks päädyit äänestää Jinmurua, etkä Musia joka oletettavasti ois uhkaavampi pahis aktiivisena ja melko dominoivana pelaajana?


Rakas Watson, toivottavasti kaikki edellämainittu nyt selvensi miksi äänestin Jinmurua :D (En erityisemmin aattele, että Mus ja Jin ois pahispari, ajattelin vaan ääneen sitäkin mahdollisuutta).
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 15.10.2018 11:48:26

miina kirjoitti:No ensinnäkin, tämän nyt laittaisin tähän ja mainitsisin että mullakin oli hyvinkin sellanen olo, että jes, oon onnnistunut miettimään edes jonkun listan pelaajista, kaikista ei ole vielä tässä vaiheessa mielipidettä. Mutta että itekkin oot syyllistynyt samaan ja mulla näät sen pahismaisena?


Ymmärrän et ekana päivänä on vaikee muodostaa mielipiteit, mut olit kuitenki innokkaana heittämässä kuka on hyvismäinen ja kuka ei niin niit sult kuitenki vissii löytyy? Sun listauksessa häiritsee sisällöttömyys ja perustelujen puute. En koe ite olevani tohon syyllistyny.

miina kirjoitti:Mun mielestä jos kaikki vastaavat VAIN heiltä kysyttyihin kysymyksiin eikä mitään muuta, niin keskustelu saattais joidenkin (kuten vaikka minun) osalta jäädä tosi vähäiseksi koska heiltä ei kysytyä useinkaan mitään koska ne ei kirjota ikinä mitään. Sellanen negatiivinen kierre, mutta pahiksille oikein hyödyllinen. No nytkin kun vastasin tyhjänpäiväsesti tähän kysymykseen niin keksitte ruveta kysymään multa muutakin. Ja Jeekakan haluaisin ihan vaan sen takia että ymmärrän useinkin sen kommentit ketjussa ja haluaisin testata tajuttaisko me pahisparina toisiamme lainkaan, veikkaan että ehkä ei oltais kaikkein toimivin pari mutta enivei.


Oot ihan oikeessa ton kysymysasian kanssa! Also tosi piristävää nähdä sult tällasta vähän mietitympää tekstii. En ymmärrä miks et kertonut tuota perustelua Jeekakasta pahisparina sillon kun siitä ekan kerran kerroit? Perusteluiden pimittäminen on oikeest vaan sulta pois.

miina kirjoitti:Ja tuo tarkistelu, huhhuh, jos joutuisin tarkistamaan kaiken mitä en nyt vaan muista tai luulen muistavani. Esim, edelleen mulla on sellanen olo että Jinmuru on laittanu vaan yhen viestin (nyt varmaan jo kaks..) mutta mie oon laittanu kaikki muut viestit paisti tämän puhelimelta niin tarkistelu on kaiken lisäks vielä hankalaakin. Nyt tarkistan jinmurun viestit!


No se on ikävää että on hankalaa mut välil pitää tehä epämieluisii asioita :D (ps mäkin käytän puhelint, vinkki jos haluu tarkistaa jotai, kopioi sun viestis ettei varmasti katoo ja avaa kylä toisel välilehdel!)
Idk se vaan tuntuu mulle oudolt et meet legit epäilee toist pelaajaa etkä oo ees lukenu sen viestii kunnol? Tost tulee fiilis et epäilet vaan epäilemisen ilosta ja haluut saada sisältöö sun peliin. Hyvis kun ei epäile toista pelaajaa sen takia että sais jonkun jota epäillä, vaan siks et oikeest kelaa tätä pahismaiseks syystä x ja y. Tost tulee vaa pakostikki mulle huonot vibat.

// jeekaka väliin pitkäl viestil. Höh nyt en kyl kerkee lukee
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 15.10.2018 12:01:13

Jeekaka tuntuu yhä hyvältä lynkkauksen kohteelta.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 15.10.2018 12:06:13

En tällä hetkellä viitsi lukea massiivisen pitkiä viestejä - ne yleensä antavat vaan illuusion siitä että yrittää ratkoa peliä.

Miksi jeekaka tuntuu yhä hyvältä liittyy hänen provosoituneisiin reaktioihin saadusta huomiosta.

1. Yritys rakentaa narratiivi että hänet 'lavastettiin' näyttämään epäilyttävältä. En minä johdatellut sinua tekemään kommenttejasi, sinä ihan itse kirjoitit ne.
2. Marttyyrimäinen 'no lynkatkaa mut sitten lol' viesti. Ei hyvidmäistä ollenkaan.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 15.10.2018 12:10:33

Marsu tuntuu tällä hetkellä tunaroivalta hyvikseltä, vaikkakin se kuningam-kommentti pistää miettimään.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 15.10.2018 12:18:38

Cameron olisi ollut mun top-hyvis, mutta toi ääni Marsulle on tosi huono.

Kommenttiin siitä että haluan ääniä ja sitten kritisoin ääniä - ne eivät ole millään tavalla toisensa poissulkevia argumentteja. Olisi hassua väittää toista.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja jeekaka » 15.10.2018 12:34:50

Mus kirjoitti:Kommenttiin siitä että haluan ääniä ja sitten kritisoin ääniä - ne eivät ole millään tavalla toisensa poissulkevia argumentteja. Olisi hassua väittää toista.


Sen verran kumminkin jaksoit lukea pitkää viestiä?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 15.10.2018 13:52:55

Hmhmhm Musin uudet viestit mietityttää. Se, että on pitänyt äänen Jeekakalla melkein alusta asti ja on valmis pitämään sen yhä, vaikkei ole oletettavasti edes lukenut Jeen uutta viestiä (uskoisin et jeekakan viesti putoaa kans "massiivisen pitkään". Huvittaa toi "yritetään antaa illuusio pelin ratkomisesta" sössötys, voisin heittää ihan saman argumentin sun lyhyistä mutta useista viesteistä)
Jos oot valmis äänestämään Jeekakaa eli epäilet tätä pahikseksi, eikö sun tee mieli syynää sen viestit kunnolla läpi? Kuitenkin vaan poimit sielt kohdan, joka koskee sua?

Lisäksi se, että äänet on nyt tasan jeekakal ja marzzuul ja jeekaka putoamas ekana annetun äänen takia plus se että Musia ei tunnu kiinostavan Marzzuun kuningas-heitto yhtään niin paljon kun muita, pistää miettiin oisko tässä pahispari kyseessä.
Ois tietty riskiä että pahisparil ois sama äänestyskohde, mutta Marzzuu vaikuttaa sekavalta ja epävakaalt pelaajalt joten voisi ihan hyvin heittää äänen kysymättä Musilta.

++Marzzuu

Miina ja jeekaka mietityttää edelleen, mut kummatki nostatti hyvispisteitään vähän noil viimeisimmil viesteil. Jeekakan epäily Jinmurua kohtaan on kyl imo outo edelleen.
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.10.2018 14:45:30

No ei kestänyt kauaa päästä pelaamaan :] Hellou kaikille! Pikaiset mietteet nyt kun sain kahlattua ketjun läpi.

Mus kirjoitti:En ole ehtinyt käydä kunnolla vielä kaikkia uusia viestejä läpi, niin en ole ehtinyt vielä katsomaan marsun paljastusta.

Kävit kuitenkin annetut äänet läpi viestissä viewtopic.php?f=9&t=655&start=90#p20328
Marzzuun kohdalla tuo kommentti tulee samassa viestissä kuin ääni jeekakalle. Seuraavalla sivulla reagoidaan jo aika vahvasti tuohon viestiin, ja kommentoit myös miinan antamaa ääntä Cameronille. Melko vaikea uskoa, että skippailit välistä nämä keskustelut ja keskityit vain annettuihin ääniin. Samoin viestissä viewtopic.php?f=9&t=655&start=90#p20331 tuntuu olevan oudon neutraali suhtautuminen koko asiaan. Voisin kuvitella että aktiivisella pelityylillä asia ei jäisi tähän, vaan sitä lähdettäisiin selvittämään ja kyselemään lisää. Iso kontrasti alkuvaiheen pelin eteenpäin tökkimiseen. ++Mus

Samoin miinalta kestää yllättävän kauan kommentoida noinkin vahvaa epäilyä jeekakan suunnalta Marzzuulle, tuntuu pyörivän tavallaan irrallaan ketjun tapahtumista.
Mainitsit että Marzzuun peli on erilaista ja sitä kautta viittaa hyvikseen. Eikö Marzzuu ole pelannut lähinnä hyvistä aiemmin? Annettu ääni Cameronille on aika hypoteettinen, samoin epäily Savulle tuntuu pohjautuvan vain esitetyn epäilyn takia, ottamatta sen enempää kantaa Savun muuhun peliin.

Ylipäätänsä tuntuu kummalliselta että näinkin vahva epäily jää molemmilta huomiotta. Voisi selittyä sillä, että pahikset tietäisivät Marzzuun hyvikseksi eivätkä halua koskea soppaan pitkällä tikullakaan.

Jeekaka korjasi miinan esittämää epäilyä viestissä viewtopic.php?f=9&t=655&start=30#p20224
Kuvittelisin että miina hyviksenä olisi kokenut jotain huonoa omatuntoa ja asiaan olisi kommentoitu jotain. Nyt jeekaka vain kääntyi hyvismäiseen suuntaan sen suuremmin selittelemättä.

Marzzuu, muutama kysymys ainakin vastaamatta.
Cameron kysyi miten koet hahmoluokkien selventävän peliä, jonka kuittasit "Unohda, lähinnä mietin että selkeyttäisi omaa pelinlukuani (Seli seli)". Selitätkö nyt kuitenkin lisää mitä hait tässä takaa. Ja toinen mistä onkin jo kyselty, millä ajatuksin päädyit rustailemaan viestin viewtopic.php?f=9&t=655&start=60#p20315
- Mikä jeekakassa tarkalleen epäilyttää? Sekä aiempi kysymys:
Jinmuru kirjoitti:
Kylän roolilista kirjoitti:Kuningas
Kuningas on hyvisten "johtohahmo", joka kuollessaan aiheuttaa hyvisten häviämisen. :( Kuningas voittaa kuten muutkin hyvikset eli kun kaikki pahikset on lynkattu. Jotta peli pysyisi mahdollisena kaikille osapuolille, kuningas on usein vapaamuurari jonkinlaisen tiedustelu- tai suojeluhahmon kanssa. Tavallisia ovat myös useamman kuningashahmon pelit.


Oiskohan siis mahollista, että pahiksilla ois tällanen johtohahmo? Oispa aika raaka peli, tosin niinhän tuo rooli on hyviksilleki raaka. :D Toki voi olla et Marzzuu on keksiny ton kuninkaan ihan päästään, mut en muista et Marzzuu ois ikkään ennen ihan tuolla tavalla puhunu. Todennäkösempää ois, et on vahingosa lipsauttanu jotain. Marzzuu, jos tää oli vaan "mietintää", nii kerro toki vähän tarkemmin tätä ajatusprosessia :'D


Cameron:
Cameron kirjoitti:Lievästi pahismaiset
Marzzuu on käynyt ehkä epätavallisenkin paljon postailemassa nyt topicciin ja itsella ainakin heräs ajatus että oisko tämä pahiskaverin vinkki että käyhän postaileen jotain sinne. Mitään mielipiteitä pelaajista ei ole kuitenkaan vielä kuulunut. Voisi siis hyvinkin olla pahis.

Kävit itse keskustelua alkupelissä Marzzuun kanssa ja kehoitit osallistumaan peliin, minkä Marzzuukin huomioi. Nyt aktiivinen osallistuminen on kuitenkin merkki siitä, että pahiskaveri olisi neuvonut postaamaan enemmän topickiin. Pelaajamietteiden puuttumisen ymmärrän, tuota ensimmäistä osuutta en.

Listaus viewtopic.php?f=9&t=655&start=60#p20307 on ihan hyvä, mutta hyvisviba Jinmurun suuntaan tulee mielestäni melko helpon oloisesti.

Hyvisfiilsitä tähän mennessä ovat antaneet Savu, jeekaka ja Horaaneko. Savulta tullut aika laajaa ja luontevan oloista pohdintaa, hyviä huomioita. Tykkäsin viesteistä viewtopic.php?f=9&t=655&start=60#p20275 sekä viewtopic.php?f=9&t=655&start=90#p20323

jeekakalta tuli alkuun hiukka marttyyrimäinen asenne esitettyihin epäilyihin, pahiksena voi yhtä hyvin turhauttaa mikäli viestiin tartutaan "huonoin" perustein. Myöhemmin tullut kommentti siitä että peli pyörii "väärissä" aiheissa oli ymmärrettävä, sain itse saman fiiliksen ketjua lukiessa. Pieni hyvisviba siitä ettei lähtenyt maalaamaan Aelinaa pahikseksi roolipohdinnasta johtuen, sen sijaan selvensi mekaniikkaa. Voisin kuvitella että pahikselle olisi ollut potentiaalia tarttua epäilyyn alkusetupin väärinymmärryksestä. Tykkäsin viesteistä viewtopic.php?f=9&t=655&start=60#p20302 sekä viewtopic.php?f=9&t=655&start=90#p20345

Horaanekolta tuli luonteva reaktio viestissä viewtopic.php?f=9&t=655&start=60#p20271, jossa päivän alkuvaiheilla on vaikea keksiä sanottavaa / epäiltävää. Tykkäsin viestistä viewtopic.php?f=9&t=655&start=90#p20339, vaikuttaa päätyvän readeihin loogisen oloisesti.

Mikäli Mus ei kerää tarpeeksi ääniä, äänestäisin vaihtoehtoisesti tänään ulos miinan tai marzzuun. Koko kolmikolta olisi hyvä saada mahd. aktiivista viestittelyä vielä tänään ketjuun
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa

cron