Pieni luolaseikkailu 3 - Peli on päättynyt

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.10.2018 12:11:27

Kirjoittaja miina » 12.10.2018 20:35
Ollaanko me Mus pelattu joku peli yhessä? Muistaakseni oltais se tehty, mutta että et kyllä sillon alottanu näin peliä. Käynpä tarkistamassa olitko hyvis vai pahis..

Kirjoittaja Marzzuu » 14.10.2018 18:26
Olemmeko Mus pelanneet aikaisemminkin vai muistanko väärin kun peliä eteenpäin vievä tyylisi tuntuu tutulta?


Mitäs hemmettiä? :D
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.10.2018 12:24:59

Oiskohan nyt kuitenkin niin että pahikset on jutelleet Musista ja kuninkaasta privana, ja Marzzuu on sitten käynyt kaivelemassa sieltä ideoita postaukseensa, tuloksena viesti viewtopic.php?f=9&t=655&start=60#p20315 :D

Marzzuu listautuu miinalla hyvikseksi kun kuningas - kommenttiin ei ole vielä tartuttu. Asiasta nousee haloo ja miinan seuraava reaktio onkin heittää ääntä Cameronille. Jinmurun pitää erikseen kysyä miksei reagoi tuohon lipsautukseen. Näin muuten miinalta aika vahvaa pelaamista siihen suuntaan ettei mitään hajua mistään kuninkaista :D Ylihuolestunut ja selittelevä jo ennakkoon siitä miltä näyttää kun Marzzuu ei lähtenyt äänestämään päivän päätteeksi.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.10.2018 12:39:15

Nyt herää myös kysymys miksei tosiaan lähtenyt vaihtamaan päivän lopussa ääntä Marzzuulle, ei siis sisäistänyt sitä ideaa että Marzzuun lisäksi hänen pahiskaveri voisi myös äänestää miinaa. Koska tiesi ettei se ole käytännössä mahdollista? :D ++miina
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.10.2018 12:59:03

Horaaneko kirjoitti:Peliteknisyydet ei oo mun vahvin osa-alue joten en välttämättä oo paras ihminen niit pohtimaan, mut mun on edellee vähä vaikee uskoo pahiskuninkaaseen. Pelin säännöis puhutaan, että rooleissa on voitu tehdä pieniä muutoksia. Laskettaisko periaatteessa kokonaan uuden roolin luominen pieneksi? Itse koen, että pienellä muutoksella voitais tarkoittaa esim sitä, että ennustaja vois ennustaa vaan joka toinen päivä tms.

Sit taas roolilistalla mainitaan myös "Tavallisia ovat myös useamman kuningashahmon pelit", toki ei suoraan että pahiskuningas olisi yksi vaihtoehto.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja miina » 18.10.2018 13:12:16

Meiz kirjoitti:Nyt herää myös kysymys miksei tosiaan lähtenyt vaihtamaan päivän lopussa ääntä Marzzuulle, ei siis sisäistänyt sitä ideaa että Marzzuun lisäksi hänen pahiskaveri voisi myös äänestää miinaa. Koska tiesi ettei se ole käytännössä mahdollista? :D ++miina


Mie olin koko ajan paikalla ja valmiina luonnoksissa viesti jossa poistuu cameronilta ääni ja siirtyy marzzuulle. Ajattelin että hyödyllisempää on pitää ääni siellä missä oikeasti sen ajattelen kuuluvan olla kuin että vaihdan ääntäni toisten painostuksesta. Nyt jos miettisin uusiks niin toki siirtäisin ääneni marzzuulle, mutta tuollon Miusta oli hyödyllistä nähä mitä
Marzzuu tekee ja tullaanko sitä pelastamaan. Ja mulla ei pahiksena ole mitään ongelmaa äänestää miun kaveria pois jos siltä näyttää. varsinkin marzzuu vois olla ihan hyvä vaihtoehto lynkata parin päivällä pois ja saada huviscredittiä, miks ei jopa heti ensimmäisenä ihan vaan koska sillä on tapana jossain vaiheessa tippua kun pelaajat ei ota siitä selvää..

Ja sille en voi mitään että marzzuu on käyttäny melkeinpä miun sanoja miettiessään musin pelitapaa. Veikkaan että suunniteltu juttu.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.10.2018 13:24:21

Oot koko tän pelipäivän käyttänyt itsesi puolusteluun. Kenet meiän pitäs lynkata ja miksi?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja miina » 18.10.2018 14:10:10

Just tuota äskeistä viestiä kirjoittaessa mietin ihan samaa. Mutta pakko puolustautua sen minkä kerkiää. sanosin että pahis on nyt joku hiljaisista ja odottelee vaan sivusta seuraten tätä miun kaatamista. Jinmuru, Cameron (sillä tosin taitaa alkaa poissaolo), mus.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja Niacin » 18.10.2018 15:37:21

Väliaikalaskenta

1 Mus (Jinmuru)
1 miina (Meiz)

Tulevat poissaolot:
Cameron 19.-21.10

Kaikki ovat suorittaneet äänestyspakkonsa.


2. päivä päättyy perjantaina 19.10. klo 21.00.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja jeekaka » 18.10.2018 15:49:25

Meiz kirjoitti:Olihuolestunut ja selittelevä jo ennakkoon siitä miltä näyttää kun Marzzuu ei lähtenyt äänestämään päivän päätteeksi.


Pahistovereina olisi kuitenkin voinut sopia äänestävänsä toisiaan, ei tarttis tänään selitellä.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.10.2018 15:58:04

Paitsi jos on pahiskuningas ja peli voi päättyä siihen.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja jeekaka » 18.10.2018 16:02:11

miina ois silti voinut äänestää Marzzua...

Äh, tosi ristiriitainen olo miinasta :D Jotkut jutut viittaa siihen että vois tosiaan olla pahis, mutta tosiaan mun mielestä toi äänestys ei oikein sovi.

Tykkään silti siitä että Meiz tutkii tätä vaihtoehtoa eikä vain tyydy lynkkaamaan Musia.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja Cameron » 18.10.2018 16:04:10

Meiz kirjoitti:Cameronilta aikainen ääni marzzuulle ja myöhemmin sen poisto (kun alkanut oikeasti kääntymään Marzzuuta kohti). Pahoittelen kärjistyksestä, mutta paljon sanoja ja loppujenlopuksi suht vähän asiaa. Hyvismäiset/pahismaiset kyllä listautuvat, mutten suoraan näe miten readeihin sitten lopulta on päädytty. Eli hyvismäisiin tunnutaan pääsevän jonkun yksittäisen huomion kautta. Toki ensimmäisen päivän readit jne. En myöskään saa ihan noin vahvaa fiilistä tuon yhden alleviivatun lauseen perusteella, että pahiskaverin on oltava Marzzuuta ohjaileva. Nyt tulee muutama nimi esiin jotka sopisivat profiiliin, mutta voisivat yhtälailla olla sopimatta. Toivoisin laajemmat perustelut epäilyihin.

Mulla on tällä hetkellä pieni aikatauluongelma tämän pelin (ja kaiken muunki elämän) suhteen. Tämän vuoksi en ole ehtinyt tehdä niin syvällisiä analyyseja kuin oisin toivonut, saati sitten kirjoittaa niitä.

Tapottoman yön jälkeenhän tilanne on se, että joko suojelija on suojellut tai roolinlukitsija on toiminut (tai olisi osuttu kirottuun kuten Savu myöhemmin huomautti!).
Jos se oli roolinlukitsija, joka toimi, niin hän olisi varmaan jo tullut esille viimeisen varman pahiksen nimen kanssa.

jeekaka kirjoitti:En oo kyllä käytännön syistä hirmu innokas ottamaan suojelijana esiin :D

Miksi et? Yleensä suojelija ei saa suojella kahta yötä samaa pelaajaa peräkkäin, joten jos sinä todella olet kuningas ja me ei tänään löydetä pahista ja pahikset on yrittäneet ampua sut viime yönä, me ollaan hävitty tämä peli.

Eli itse ehdotan että suojelija tulisi esiin jos hän on suojellut jeekakaa viime yönä
-> saadaan selvyys, onko jeekaka oikeasti hyviskuningas. Jos on, meillä on oikeasti kiire ja yhden pelaajan rajautuminen pois pahisvaihtoehdoista olisi hienoa. Jos suojelija saa suojella samaa pelaajaa useamman yön, meillä on vielä huomennakin mahdollisuus löytää pahis. Jos ei saa, meillä ei ole enää käyttöä suojelijalle sillä hän ei voi suojella jeekakaa ja peli on ensi yönä jo hävitty.
Onko tässä suunnitelmassa joku aukko jota en huomaa?

Jos jeekaka on pahis, se selviää viimeistään 3. aamuna jos hän on edelleen hengissä, joten en usko että jeekaka olisi pahiksena tehnyt noin.

Savu kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Ja tosiaan tiedossa on nyt siis että pelissä on roolinlukitsija tai suojelija.

Eiks vielä oo ihan mahdollista että pahikset osui yöllä kirottuun? Toki jos jeekaka oikeesti on hyviskuningas niin aika epätodennäköistä että ketään muuta ois yritetty tappaa.

Joo totta! Olin unohtanut koko kirotun olemassaolon kun sitä niin harvoin näkee peleissä. Lähetän tän viestin ja yritän ehtiä sitten kirjoittaa pelaajista vielä ennen kuin pitää lähtä reeneihin.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja jeekaka » 18.10.2018 16:09:32

Cameron, et kai oo pahis, joka koittaa kalastella suojelijan esiin :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.10.2018 16:13:30

jeekaka kirjoitti:miina ois silti voinut äänestää Marzzua...

No ehkä, tai ehkä mietti että se on ilmiselvää peliä. Mä ite viittaan nyt enemmän viestiin viewtopic.php?f=9&t=655&start=210#p20458 jossa on jo etukäteen mietitty ne vaihtoehdot miksi Marzzuu ei häntä päätynyt äänestämään. Oliko kukaan edes tuosta epäillyt? Mua epäilyttää se että on jo etukäteen mietitty nämä selitykset valmiiksi, ja viittaa mun mielestä enemmän siihen kuinka pahiksena olisi itsetietoinen siitä miten pahalta tuo näyttää (vaikkei oikeasti näyttänyt).
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja Cameron » 18.10.2018 16:13:52

jeekaka kirjoitti:Cameron, et kai oo pahis, joka koittaa kalastella suojelijan esiin :D

En ymmärrä mitä se hyödyttäis mua pahiksena? Sun perässähän ne on jos oot kuningas. Miten koet että edellä mainitsemassani tilanteessa suojelijalle olisi haitallista tulla esiin?
/Meiz
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja Cameron » 18.10.2018 16:23:41

Kallistun kyllä myös sille näkökannalle että toinen pahiksista ois Mus tai miina. Meizin pelin näen edelleen selkeän hyvismäisenä, samoin Savun. Horaanekon tämä http://juonittelupelit.foorumi.eu/viewtopic.php?f=9&t=655&start=210#p20510 viesti oli musta sen verran hyvismäinen, etten lähtisi häntäkään nyt lynkkaamaan. Jinmuru on mulle vähän epäselvä, mutta en uskoisi hänen lähteneen neuvomaan Marzzuua kovinkaan paljoa. jeekaka taas on ilmeisesti kuningas.

Musin pahikseuden puolesta puhuisi
- täydellinen hiljentyminen toisena päivänä masentavan alun jälkeen
- Marzzuun viestien kommentit, jotka tulivat selvästi kokeneemmalta pelaajalta ja kuulostaisivat minusta enemmän Musilta kuin miinalta
- vähäinen mielenkiinto muiden viestiin (tai ainakin sellaisen esittäminen)
- eilinen äänestyskäyttäytyminen

Miinan pahikseuden puolesta puhuisi
- eilisen äänen erikoiset perustelut
- erikoinen sähläys vs. hyvinkin asialliset viestit
- eilinen äänestyskäyttäytyminen (periaatteessa, kuitenkin huonommin kuin Musin)

Ja voin hyvin kuvitella että miinalle tuli tämmönen kuningasrooli ihan uutena juttuna, joten näin lähtökohtaisesti en ihmettele sitä, ettei hän noteerannut Marzzuun pahiskuningasjuttua. Tässä valossa veikkaisin että toinen pahis on (kuninkaana tai ilman) ++Mus
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja jeekaka » 18.10.2018 16:27:57

Piti ihan avata tietokone, että kirjoitan auki suojelijapohdinnot.

Vaihtoehto yksi:
Suojelija voi suojella vain yhtenä yönä, viime yönä suojeli mua. Kannattaa tulla esille ainoastaan että voidaan estää pahista claimaamasta.

Vaihtoehto kaksi:
Suojelija voi suojella vain yhtenä yönä, viime yönä suojeli jotain muuta. Kannattaa tulla esille tuomaan varma hyvis ja estämään pahista claimaamasta, lisäksi tuomaan esiin että mä en oo siitä näkökulmasta varma hyvis.

Vaihtoehto kolme:
Suojelija voi suojella joka yö, viime yönä suojeli mua. Kannattaa tulla esille ainoastaan että voidaan estää pahista claimaamasta.

Vaihtoehto neljä:
Voi suojella joka yö, viime yönä suojeli jotain muuta. Kannattaa tulla esille tuomaan varma hyvis ja estämään pahista claimaamasta, lisäksi tuomaan esiin että mä en oo siitä näkökulmasta varma hyvis.

Mun mielestä suojelijalla on kuitenkin tärkee funktio myös siinä, että pahis joutuu päättämään, riskeeraako ens yönä tapottoman yön lähtemällä ampumaan mua (ei juuri hyötyä hyviksille, koska lylo on joka tapauksessa heti kun suojelija on kuollut, mutta mitä vähemmän yötappoja, sitä pidempään pahis joutuu sinnittelemään) vai koittamaan suojelijaa (jolloin joutuu pienentämään myös epäiltyjen joukkoa).

Missään tapauksessa suojelijan ei kannata tulla esiin, jos on suojellut mua, koska siitä ei nähdäkseni oo mitään ylimääräistä hyötyä :D Jos on suojellut jotain muuta, niin sitten harkintansa mukaan ehkö, muuten korkeintaan counterclaimaamaan pahista.

Kuningas on hyvisten "johtohahmo", joka kuollessaan aiheuttaa hyvisten häviämisen. :( Kuningas voittaa kuten muutkin hyvikset eli kun kaikki pahikset on lynkattu. Jotta peli pysyisi mahdollisena kaikille osapuolille, kuningas on usein vapaamuurari jonkinlaisen tiedustelu- tai suojeluhahmon kanssa. Tavallisia ovat myös useamman kuningashahmon pelit.

Mitä roolista täytyy mainita peli-infossa
- Kenen kanssa on vapaamuurari? (Jos ei ole, miten tasapaino säilyy?)


Mä en ole vapaamuurari kenenkään kanssa. Oletettavasti suojelijakaan ei siis ole tiennyt mun henkilöllisyyttä. Pahiskuningas vois tasapainottaa jonkun verran, mutta silti veikkaan, että tasapainon vuoksi suojelijan on hyvinkin mahdollista suojella mua useampanakin yönä peräkkäin.

//Meiz, Cameron
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja jeekaka » 18.10.2018 16:31:25

jeekaka kirjoitti:Missään tapauksessa suojelijan ei kannata tulla esiin, jos on suojellut mua, koska siitä ei nähdäkseni oo mitään ylimääräistä hyötyä :D Jos on suojellut jotain muuta, niin sitten harkintansa mukaan ehkö, muuten korkeintaan counterclaimaamaan pahista.


Tätä piti siis vielä täsmentää: periaatteessa on ihan mahdollista ja järkevää, että suojelija vahvistaa mun roolin olemalla vaan hiljaa. Jos on suojellut jotain muuta, voi tuoda esiin toisen varman hyviksen + mä jään kiinni viimeistään kolmantena päivänä.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja jeekaka » 18.10.2018 16:32:06

Eli ehkä joo järkevää että suojelija tulee esiin, jos on suojellut jotain muuta. Mutta ei ikinä jos on suojellut mua :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja Cameron » 18.10.2018 16:35:47

No en oo kyllä samoilla linjoilla :’D jos suojelija on suojellut jotain muuta niin sillähän on seuraavana yönä mahdollista suojella sua, jolloin sen ei todellakaan kannata tulla esiin, vaikka kaksi varmaa hyvistä esille.
Mutta siinä olet oikeassa että jos ei oo rajattu sitä, minkä verran suojelija saa suojella valitsemaansa pelaajaa peräkkäin niin sitte ei tietenkään kannata tulla esiin.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.10.2018 16:38:50

Cameron kirjoitti:Eli itse ehdotan että suojelija tulisi esiin jos hän on suojellut jeekakaa viime yönä
-> saadaan selvyys, onko jeekaka oikeasti hyviskuningas. Jos on, meillä on oikeasti kiire ja yhden pelaajan rajautuminen pois pahisvaihtoehdoista olisi hienoa. Jos suojelija saa suojella samaa pelaajaa useamman yön, meillä on vielä huomennakin mahdollisuus löytää pahis. Jos ei saa, meillä ei ole enää käyttöä suojelijalle sillä hän ei voi suojella jeekakaa ja peli on ensi yönä jo hävitty.
Onko tässä suunnitelmassa joku aukko jota en huomaa?

Jos jeekaka on pahis, se selviää viimeistään 3. aamuna jos hän on edelleen hengissä, joten en usko että jeekaka olisi pahiksena tehnyt noin.

Sellanen pointti kuitenki et jokanen päivä kandee jokatapauksessa pelaa niinku se ois viimenen ja napata se pahis, eli sen "kiireen" tietämisellä ei pitäs olla vaikutusta peliin. Sanot itsekin että jeekaka on tod. näk. aito kuningas, joten onko lisävarmistukselle niin suurta kiirettä. Ja kolmanneks, jeekaka vois olla hengissä jos pahikset etsivätkin seuraavana yönä suojelijaa, tai suojelija voikin suojella peräkkäisinä päivinä samaa kohdetta.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja jeekaka » 18.10.2018 16:39:42

Cameron kirjoitti:No en oo kyllä samoilla linjoilla :’D jos suojelija on suojellut jotain muuta niin sillähän on seuraavana yönä mahdollista suojella sua, jolloin sen ei todellakaan kannata tulla esiin, vaikka kaksi varmaa hyvistä esille.
Mutta siinä olet oikeassa että jos ei oo rajattu sitä, minkä verran suojelija saa suojella valitsemaansa pelaajaa peräkkäin niin sitte ei tietenkään kannata tulla esiin.


No pahiksille nyt ei ainakaan kannata paljastaa voiko suojella samaa vai ei, eli esiintuloa ei kannata sen perusteella päättää :D

//Meiz
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja Cameron » 18.10.2018 16:46:08

*vaikka toisi yhteensä kaksi varmaa hyvistä esille (itsensä ja 1. Yön kohteen)
//Meiz, jeekaka

Niin ajattelitte että pahis lähtisikin hakemaan suojelijaa pelaajien joukosta? Se on toki mahdollista ja muuttaa sitten tilannetta. Mää aattelin että totta kai pahis yrittäisi tykittää kuninkaan hengiltä, mutta totta kai se on epäkannattavaa jos suojelija voi suojella rajattomasti kohdettaan.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.10.2018 17:01:40

Sanon nyt vielä, mun on vaikea uskoa että pahikset ovat kehitelleet jotain masterplania hyvis-miinan päänmenoksi jo alkupäivästä. En usko että Marzzuu itse olisi tällaisen planin kehitellyt viestiinsä ja sitten samaan viestiin vahingossa alkanut höpisemään kuninkaasta, paljastaen itsensä. Tuo viestien samankaltaisuus on tosi outo ollaakseen vain sattumaa :D Tähän kun lisätään miinan ignore jeekakan vahvaan epäilyyn niin...
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja jeekaka » 18.10.2018 17:09:46

Mus kirjoitti:Marsu, nyt olisi aika claimia roolisi, kun pelataan salaisen roolilistan peliä.


Mun top 1 -kysymys tän jälkeen on edelleen, että miksi Marsu ei tän jälkeen claiminut hyviskuningasta :D Se ois kumminkin hypoteettisesti sellainen rooli, jonka vois kuvitella saaneen rooliviestissä tietoa pahiskuninkaasta. Miks Mus ees esittää tän kysymyksen topassa, kun vois käskeä Marsun vaan pahischatissa claimia?? Oikeastaan ainoa syy, jonka takia mietin että Mus ei ehkä välttis ookaan pahis, vaikka Musin käytös aiemmin on kyl siinä tapauksessa ollut pahiksille huikeeta tuuria :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja jeekaka » 18.10.2018 17:11:40

Nyt voin ihmetellä ääneen, että onko tää edes sellainen peli jossa kaikilla on joku rooli XD Silloin kyllä luulis pahismarzzuullakin olleen muuta kun peruspahis.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja jeekaka » 18.10.2018 17:12:33

Mut älkää nyt muut claimatko tavista kuin Cameron, kun se jo paljasti ettei ole suojelija :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 18.10.2018 18:09:09

Mä vähän vihaan tätä peliä täl hetkel ku tää on niin hiton pelitekninen ja mä en vaan tajuu :D oon kyl samaa mielt jeekakan kanssa, että suojelijan ei kannata tulla esiin, ellei suojellut yöllä jotain muuta kuin jeekakaa.
Mut koitan nyt tehä sitä mitä osaan, eli jäsennellä viel vähän ajatuksii pelaajist.

Mul on jotenkin tosi vainoharhainen olo atm kaikista, mutta päivä loppuu huomen joten pakko täs on alkaa pikkuhiljaa tekeen päätöksii. Täl hetkel uskon, että pahis on joko miina, Mus tai Jinmuru. Aelina mietityttää yhtäkkisen tiputtautumisen takia, mutta vaik keissi ois se et Aelinaa alko turhauttaa marzun sekoilut tms, en usko että tää olis halunnut sysää Meiziä niin ikävään tilanteeseen, kun tiesi että tää on varapelaajapaikalta tulossa peliin. Olis tietty voinut ajatella, että ehk meizil on paremmat mahdollisuudet saada pahisten peli kääntyyn parempaan suuntaan, mutta uskon silti että olis odottanut vähemmän kriittiseen hetkeen ennen pudottautumista. Meiz on kans pelannut vakuuttavaa peliä. Et pointsit vaan sulle jos oot pahis :D

Musista oonkin jo kirjotellut aika paljon, lähinnä eilisen päivän aloitus vrt pelaaminen sit kun asiat alkoi oikeesti edetä ja varsinkin siinä vaiheessa kun marzu alko sekoilee, tuntuu vaan ilmiselvästi pahismaiselta. Tän päivän hiljaisuus tuntuu siltä, niin ku meiz tais jo tos todeta, että on vaan luovuttanut pelin kanssa. Toisaalta kävi mieles kans et ehkä Mus turhautu siihen et arvosteltiin sen mielipiteitä viestien pituudest tos ykköspäivänä, mut en uskois että kokenut pelaaja kuitenkaan ottais tota henkilökohtasesti :D

Jinmuru pääsee epäiltyjen joukkoon ihan vaan hiljaisuutensa takia, mikä on tietty ikävää, mut mitä enemmän mietin Marzzuun pelaamista sitä vaikeempaa mun on uskoo että tos on ollut minkäänlaista pahistaktiikkaa takana, ei ekan päivän aikana suoriteta tollasii temppui, varsinkaan kun kukaan ei sen johdosta saanut paikkaa varmana hyviksenä (paitsi jeekaka joka tuli esiin ja piru sut periköön jos tää on joku sun suurudenhullu pahisjuoni :----D). Sillä Jin sopis tähän profiiliin, ettei sil ois ollu aikaa hirveemiin vahtii et mitä se marzu topicis sekoilee. Mut Jinin reaktio kuningas-heittoon tuntuu mulle ihan mututuntumal vakuuttavalt, joten näistä kolmesta kuitenkin vähiten epäilyttävä.

miina taas. Ähhhh. Mun päätä alkaa särkee kun yritän käsittää sen pelaamista :DD Näist uusimmist viesteist saa ehk siitä vähän hyvisvibaa et seisoo niin vahvasti sen takana, ettei ajatellut marzun heitosta mitään ihmeempää, vastoin kaikkii muita pelaajia. Kuitenkin tuo, että selittelee kaikkia tekemisiään jälkikäteen ja keskittyy vaan itseensä, hälyttää aika pahasti. Käsitän miina jos sua turhauttaa kun huomio kohdistuu suhun, mutta ei se ainakaan asiaa auta, että ruokit sitä itse kokoajan :D Sen sijaan voisit keskittyä miettiin muit pelaajii. Toikin, että vasta kun Meiz siit huomautti, sanoit että niin just tos mietin et pitäis miettii muitaki pelaajii. No, niii. Jos sitä mietit jo viestii kirjottaessas, mikset sit lätkässy sinne niit pelaajapohdintoja?

Cameron on edelleen mulle tosi epäselvä, mutta uusimmat viestit on antaneet vähän hyvisviboi. Pohdinnat suojelijasta ja pelin voittamisesta tuntuu tulevan hyvisnäkökannalta, ja selvästi on nyt herännyt panostamaan pelinkulkuun.

Savu on pysynyt mulle koko pelin aika tasaisen hyvismäisenä eikä toi kuva oo muuttunu. Samaa ku Meizille, jos oot pahis nii hyvin vedetty koska en kyl osaa sua jotenkaa yhtää ajatella pahispelaajaks :D

Näil näkymin äänestäisin Musia, mutta haluisin kyl kuulla eka hänest ees jotain. Toinen vaihtoehto on sit miina. Sori jos tää viesti toisti vähä itteään ton mun edellisen kanssa, lähinnä itteni kannalt nyt yritän täs selkiyttää ajatuksii.
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja Savu » 18.10.2018 19:14:18

Mä en oikein jaksa tuota suojelijaa ajatella, niin paljon eri vaihtoehtoja että ei mulla oo oikein mitään sanottavaa tohon. Jotain huomioita täs on kuitenki tullut:

Kuningas
Mitä roolista täytyy mainita peli-infossa
- Kenen kanssa on vapaamuurari? (Jos ei ole, miten tasapaino säilyy?)

Jeekaka sanoo siis että ei oo vapaamuurari kenenkään kanssa. Mikä ois sitten se tasapainottava tekijä? Pahiskuninkaasta ei oo roolilistassa mitään puhetta joten en oikein usko siihen. Veikkaisin että tuo Marzzuun lipsautus on tullut vaan siitä että pahiskaveri on spekuloinu chatissa voittoehdoista ja mahdollisesta hyviskuninkaasta. Vois kai olla joku tehokas suojelurooli sitten.

Meizillä on kyllä hyviä argumentteja Miinaa vastaan. Mulle tulee tästä tilanteesta kuitenki vähän deja vu -fiilis. Aiemmassa pelissä Meiz anto ratkasevan äänen pahiskaverilleen kun kaveri näytti olevan tuhoon tuomittu, mistä sai hyvisviitan. Sen jälkeen piti epäilyt ja keskustelun suunnan helpoimmissa kohteissa kuten miinassa ja voitti. Oon kyllä kokenut että Meiz osaa olla melkonen jyrääjä niin hyviksenä kuin pahiksenakin.

Tuossa ekana päivänä Meiz ei pahemmin kommentoi Marzzuun kuningas-puheita, heitti äänen Musille mutta sanoi voivansa äänestää myös Miinaa tai Marsua. Puheissaan Meiz vaikuttaisi epäilevän toiseksi eniten Miinaa, mutta muutaman tunnin päästä vaihtaakin äänensä Marzzuulle ilman mitään perusteluja. Tästä reilu tunti eteenpäin ja Marzzuu tulee möläyttelemään itsensä lynkatuksi. Aika mielenkiintoisesti ajoitettu äänenvaihto, tulee hieman sellainen olo että Meiz tiesi että Marzzuu tulee varmasti tippumaan. Tänään onkin sitten jyrännyt näitä helpoimpia kohteita eli Miinaa ja Musia, mikä ei ainakaan lisää hyvispisteitä mun silmissä. Mutta ihan tunnepohjalta tulee sellainen olo että Meiz on oikeasti innoissaan siitä että uskoo löytäneensä oikean pahiksen ja kerää siihen todisteita.

Miina näyttäytyy nyt kaikista epäilyttävimpänä, mutta annan ainakin toistaiseksi silti äänen ++Mus koska mä en ymmärrä miksi ei osallistu peliin.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 2. päivä päättyy pe 19.10. klo

ViestiKirjoittaja Savu » 18.10.2018 19:17:08

Eiku multa jäi nyt kyllä kokonaan yks Meizin viesti lukematta joka käsittelee pelkästään Marzzuun kuningas puheita.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 109 vierailijaa

cron