Pieni luolaseikkailu 3 - Peli on päättynyt

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 15.10.2018 14:45:47

jeekaka kirjoitti:
Mus kirjoitti:Kommenttiin siitä että haluan ääniä ja sitten kritisoin ääniä - ne eivät ole millään tavalla toisensa poissulkevia argumentteja. Olisi hassua väittää toista.


Sen verran kumminkin jaksoit lukea pitkää viestiä?


Silmä tietysti huomaa jos oma nimi mainitaan.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 15.10.2018 14:50:46

Selvennys pitkistä viesteistä: pitkät viestit ovat yleensä tarkkaan harkittuja ja mietittyjä, ja pyrkiväy olemaan mahdollisimman analyyttistä. Tämä on tietysti hyvä, mutta koen että ne on yleensä NAI (non alignment indicative) koska pahisyen ja hyvisten pitkäviestit eivät yleensä eroa paljoa toisistaan.

Sen sijaan lyhyet reaktiiviset viestit jotka vastaavat enemmän emotionaalisesti uuteen viestiin kertoo minusta paljon enemmän. Ja kuten mainitsin, aika usein pitkät viestit luo enemmän illuusiota siitä, että olisi paljon sanottavaa. Yleensä asian voi kertoa lyhyesti ja ytimekkäästi ilman että tulee ongelmaa. Esim toi aikaisempi viestini jeekakasta olisi voinut olla hyvin pitkä analyysi missä lainaan useita viestejä, mutta en kokenut sitä relevanttina. Varsinkin kun on D1.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 15.10.2018 14:53:06

En ole lukenut viime vuosien pelejä, mutta uskallan veikata että löytyisi useita pelejä joissa pahiksia ei löydetty koska he saivat tarpeeksi hyvispisteitä vain siksi koska 'heillä on niin pitkät ja analysoivat viestit, pakko olla hyvis'.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 15.10.2018 14:55:46

Ylipäätänsä tosi vahvat pelaaja-analyysit on yleensä vähän yhtä tyhjän kanssa D1. Relevanttia materiaalia on liian vähän, eikä äänestyskäyttäytymistä pysty oikein tarkastelemaan vielä kuolemien valossa.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Cameron » 15.10.2018 15:40:30

Pahoittelut Jinmurun koiran puolesta! :( Lemmikistä luopuminen on aina yhtä kamalaa, varsinki jos se tapahtuu yhtäkkiä.

Useampikin on ihmetellyt mun ääntä Marzzuulle. Totesin tosiaan että mukavaa, että hän on kirjoittanut aktiivisemmin tähän peliin kuin moneen muuhun edelliseen yhteispeliimme, mutta viestien sisältö oli aika tyhjää täynnä. Miksi kirjoittaa monta viestiä pelitopaan jos niissä ei ole mitään asiaa? Olen joskus pelannut Marzzuun kanssa vapaamuurareina ja silloin hän otti usein vinkistä kirjaimellisesti vaarin ja jos nyt pahiskaveri on sanonut että "käy kirjoittamassa tiheästi topicciin", Marzzuu on voinut käydä useasti kirjoittelemassa ilman että olisi kauheasti pohtinut peliä.
Toivoin siis Marsulta jotain mielipiteitä ja ajatuksia, ja nyt niitä ainakin vähän saatiin, joten
--Marzzuu. En koe tuota kuningasheittoa itse mitenkään ihmeellisenä, luulen sen enemmän olleen Marsun kielikuva pahikselle. Kuningashan on siis hyvisten rooli.
Ja tästä
Marzzuu kirjoitti:Jokin jeekakan viesteissä häiriköi, joku voisi jopa miettiä onko jeekaka kuningas itse.

saa kyllä selvästi sellaisen kuvan, että Marsu tarkoittaa että häntä epäilyttää jeekaka. Noh. En kyllä varmaksi mene sanomaan, etteikö pelissä kuningasta olisi, mutta en jotenkin silti usko tähän.

Se mikä tässä kaplakassa oli mielenkiintoista, oli minusta jeekakan nopea äänenmuutos Marsulle tämän kommentin perusteella. Se vaikutti jotenkin aika nopealta käännökseltä, vähän niin kuin johonkin "mihin vain muuhun kuin minuun" -köyteen tarttumiselta, mikä nyt vähän laski jeekakan hyvispisteitä minun silmissä.

Savu kirjoitti:Cameronin uusin viesti oli hyvä, joskaan en ymmärrä miten voi saada hyvisreadeja yhdestä viestistä :D

Voi niitä! :D Tokikin täytyy aina muistaa että ne on ekan päivän readeja, eikä siksi niin vakaalla pohjalla. Savun uusin viesti jatkaa minusta hyvää loogista päättelyä, joten edelleen pidän häntä kyllä hyvismäisenä.

miina kirjoitti:Pahoittelut Jinmuru! Nyt tuntuu kauheelta ku äänestin sua yhen (?) viestin perusteella.

Itseasiassa, --Jinmuru.

Mulla tuli savun viestistä sellanen olo että pahiskaverin kanssa sovittu että minä oon helppo kohde epäloogisuuksieni takia ja se kuka tätä osaisi käyttää hyväkseen ja sano savulle näin on Cameron. Ja nyt kun mietin niin cameronin ääni marzzuulle oli ehkä vähän outo koska nyt kun kerran marzzuu on aktiivinen niin vois kuvitella että se edes näin alkuun riittäis. Onko tässä nyt pahis pari ottanu kohteekseen helpot joita on tosiaan helppo hämmentää ja joiden teksteistä on helppo löytää omituisuuksia.

Joten ++Cameron

Ja sää aattelit että me Savun kans tällee avoimesti komppailtais toisiamme hyviksiksi jos oltais pahispari? :D Siis sää epäilet mua siksi, että mää oisin sanonu Savulle, että äänestää sua? Eihän tuossa nyt oo järjen häivää :D

Kuten mus muuten huomioi, niin täällä on tosiaan nyt paljon "kostoääniä". Eli jos joku epäilee itseä, sen on pakko olla pahis!! joten äänestän sitä takas (esim. Marzzuu, miina, jeekaka). Yleensä niin ei kuitenkaan oo, vaikka se ikävältä tuntuukin että se toinen epäilee tai äänestää, joten toivon että jokainen koittaa pohtia objektiivisesti niitä epäilyjä, joita saa muilta pelaajilta. Eli onko ne hyvin perusteltu, mistä johtuu että joku näkee tilanteen näin yms. Tällöin ei mee turhaa huomiota siihen että kokee toisen pahiksena siksi että se äänesti itseä. En tiedä saiko kukaan kiinni mun ajatuksesta, mutta tää on ollut itselle yks tärkein oppi juonareista, joten toivon että joku tajusi :D (lyhyesti: jos joku epäilee sua, älä heti lähde epäileen sitä jos ei ole muuta syytä! vaikka se äänesti sua se ei yleensä ole pahis, noin niinku matemaattisella todennäköisyydelläkään.) Enkä tarkoita etteikö sitä saisi epäillä joka sua äänestää, mutta ei kannata lähteä sokeasti pelkän tunteen takia epäileen/äänestään takaisin. Aamen! Nyt takas varsinaisesti peliin ->
miina kirjoitti:Ja miehän en siis aio vielä käyttää energiaa pohtimalla sitä että tässä pelissä olis yhtään ketään muita kun hyviksiä ja tavan pahiksia koska menisin muuten solmuun. Muita variaatioita alan pohtimaan kun siihen ois jotakin viitteitä. Jos tämä marsun kuningas viittaus saa jonkun järkiselityksen niin voin alkaa uhraamaan ajatuksia sille.

Olen tästä erittäin samaa mieltä! Roolit paljastuu sitte joskus, on ihan turha lähteä mitään suuria skenaarioita miettimään kun vaihtoehtoja on ihan liikaa. Mutta sen verran kommentoin kun Horaa sitä kysyi: on mahdollista että on kolmaskin osapuoli (esim. rakastavaiset tai kultti), niitä on nähty näin pienissäkin peleissä.

jeekaka kirjoitti:Sinänsä oon eri mieltä noista johtopäätöksistä, koska luulen että pahistiimissä ei ois mitään pahaa verta, koska hämäyksen vuoksi tottakai voi sanoa siihen kenet tahansa :D Siksi oikeastaan peruin miinasta antamani hyvisreadin samoin tein, vaikka miinan osalta tilanne olikin vähän eri kun tuli vastaamaan toiselle osoitettuun kysymykseen. Voin kans kuvitella että jos sä ja miina olisitte pahispari, niin toi "ottaisin jeekakan koska Cameronin kanssa ollaan pahisteltu monesti" ois ihan rehellinen vastaus :-----D

Joo, on totta että ei ollu kyllä niin valideja kysymyksiä (suuntaan eikä toiseen) että niistä mitään varmaa irti saisi :D

Horaanekon tyyli tuntuu jotenkin aggressiivisemmalta mitä muistin, mutta toisaalta hänen ajatuksensa tuntuvat kulkevan samaa rataa. En oo ennen kuullut että joku syyttäisi että "luodaan illuusio että yritetään ratkoa pelejä" silloin kun kirjottaa pitkiä ja analyyttisia viestejä kuten Mus nyt tekee :D Oon samaa mieltä horaan kanssa että oon kyllä enemmän nähny sitä pahistyyliä että kirjoitetaan usein mutta harvemmin asiaa.

Harmi että Aelina pudottautui :( Mutta tervetuloa Meiz! :) Meiziltä hyvä eka postaus, paljon asiaa ja hyviä pohdintoja, joista oon monesta aika lailla samaa mieltä. Liitän Meizin tällä hetkellä Savun kanssa mun listan hyvismäisimpiin pelaajiin.

Mus kirjoitti:Ylipäätänsä tosi vahvat pelaaja-analyysit on yleensä vähän yhtä tyhjän kanssa D1. Relevanttia materiaalia on liian vähän, eikä äänestyskäyttäytymistä pysty oikein tarkastelemaan vielä kuolemien valossa.

Kuitenkin itse sanoit, että meillä ei ole paljon aikaa kun on näin pieni peli. Tällöin minua ainakin kiinnostaa kaikki pohdinnat pelaajista, oli ne lyhyitä tai pitkiä ja mieluiten pitkiä ja hyvin perusteltuja. :D
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Cameron » 15.10.2018 15:54:38

No niin sitten voisi pohtia ketä sitä äänestäisi tänään. En kirjoita kaikista, vain niistä joista koen että on tarpeellista sanoa jotain edellisten viestieni jälkeen.

Hyvismäiset:
Savulta on tullut hyviä, pohtivia viestejä pelaajista. Vaikuttaa mun silmiin selkeimmältä hyvikseltä.

Meiziltä on tullut vasta yksi viesti, mutta se oli minusta täynnä hyvää asiaa ja teräviä huomioita, enkä nähnyt kyllä Aelinankaan peliä pahismaisena, joten ei epäilytä tällä hetkellä.

Lievästi hyvismäiset

jeekaka

Neutraalit

Jinmuru

Horaanekossa tuo aggressiivinen pelityyli tosiaan vähän hämmentää, mutta en näe muuta suuresti pahismaista hänen toiminnassaan.

Lievästi pahismaiset
Marzzuusta en näe että tuo Kuningas-juttu olisi totta, mutta ihmeellinen kostoääni jeekakalle tuntuu erikoiselta. Marzzuu kuitenkin pelaa aktiivisemmin kuin pitkään aikaan, joten en mielellään heti tänään lynkkaisi.

++miina taas tuntuu sekoilevan vähän tahallisesti, enkä ymmärrä oikein ajatuksenjuoksua. Ääni minulle tuli oudoilla perusteilla (ilmeisesti koska minä ja Savu epäilemme häntä?), ja tuntuu ettei hän

Musissa jotenkin häiritsee just tuo että hän ensin toitottaa aktiivista peliä, mutta sitten jää kuitenkin vähän sivusta seuraajaksi kun peli oikeasti lähtee käyntiin. Usein tulee joo viestejä, mutta lähinnä hän tuo ilmi ettei ole tyytyväinen tulleisiin ääniin tai ei ole lukenut kaikkia viestejä vaan vastailee vain osiin niistä. Toisaalta en tiedä toisiko pahis tällä tavalla tyytymättömyyttään esiin, ei ehkä?

Oon muuten päivän päättyessä hevosen selässä, joten viimeisen tunnin aikana en pääse koneelle. Sitä ennen ehdin käydä puhelimella kurkkimassa :)
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja justy » 15.10.2018 16:03:06

Väliaikalaskenta

2 jeekaka (Mus, Marzzuu)
2 Marzzuu (jeekaka, Horaa)
2 miina (Savu, Cameron)
1 Cameron (miina)
1 Mus (Meiz)

Jeekaka on putoamassa ensiksi saaduilla äänillään.

1. päivä päättyy TÄNÄÄN maanantaina klo 21.00.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 15.10.2018 17:42:05

Meizilt hyvää pohdintaa! En yhden viestin perusteella vielä anna liikaa luottoa kun Aelina lowkey epäilytti, mutta jatkaa kyl Aelinan legendaa hyvismäisempään suuntaan.

Mus kirjoitti:Selvennys pitkistä viesteistä: pitkät viestit ovat yleensä tarkkaan harkittuja ja mietittyjä, ja pyrkiväy olemaan mahdollisimman analyyttistä. Tämä on tietysti hyvä, mutta koen että ne on yleensä NAI (non alignment indicative) koska pahisyen ja hyvisten pitkäviestit eivät yleensä eroa paljoa toisistaan.

Sen sijaan lyhyet reaktiiviset viestit jotka vastaavat enemmän emotionaalisesti uuteen viestiin kertoo minusta paljon enemmän. Ja kuten mainitsin, aika usein pitkät viestit luo enemmän illuusiota siitä, että olisi paljon sanottavaa. Yleensä asian voi kertoa lyhyesti ja ytimekkäästi ilman että tulee ongelmaa. Esim toi aikaisempi viestini jeekakasta olisi voinut olla hyvin pitkä analyysi missä lainaan useita viestejä, mutta en kokenut sitä relevanttina. Varsinkin kun on D1.


Oon kyllä eri mieltä. En usko et pitkät viestit on loppujen lopuks yhtään sen tarkemmin mietittyjä, mä yleensä proof readaan niin pitkän ku lyhyenkin viestin tasan yhden kerran kirjotusvirheiden ja aivopierujen varalta. Tietty voi olla ihmisii jotka hioo niit viestei loppuun asti, mut uskon et porukka hioo niiden lyhyitäki viestei yht lailla. Mä henkilökohtaisesti olisin mielelläni nähnyt sulta pitkän analyysin jeekakasta ja kokenut sen täysin relevanttina! Imo tunnerikas lyhyt viesti voi olla ihan yhtä haitallinen tai hyödyllinen pelille kuin pitkä ja analyyttinenkin. Ja harvoin itse luokittelen pelaajan hyvismäiseksi vaan, koska on kirjoittanut pitkiä viestejä (vaikka toki muistan tällasenkin ajan kylässä, kun listaaja oli automaattisesti hyvis. Tää ajatus kyl kuoli mun mielest aika nopee pois).

Cameron huomioi tos Jeekakan äänenvaihdost Marzzuulle ja mietin et tos vaihees äänestystilanne oli jeekaka x2 ja Jinmuru x2, joten jeekakalle ois ollut edullisempaa jättää ääni Jinmurulle omaa pelastumistaan ajatellen. Jeekaka siis muutti äänen marzulle ja laittoi ittensä taas suurempaan putoamisvaaraan. Toisaalt, pahiksena voisi ottaa tollasen riskin siinä toivossa et muutkin tajuu tän emämokauksen ja lähtee heti mukaan lynkkaamaan. Tosin uskon edelleen et toi Marzun kuningas-heitto oli legit paljastus, toi on vaan niin oudon spesifi ja sopiva ingamelle etten usko olevan sattumaa.

Cameron kirjoitti:Horaanekossa tuo aggressiivinen pelityyli tosiaan vähän hämmentää, mutta en näe muuta suuresti pahismaista hänen toiminnassaan

must on tullu vanha ja kyyninen :(

Cameron kirjoitti:ja tuntuu ettei hän


Hän mitä? Jäi vissii lause kesken? Haluun kuulla loput tost perustelust, atm mua hiukan huvittaa et paasasit viestiä aiemmin kostoäänistä ja oot nyt äänestämäs miinaa ku se äänesti sua :D
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 15.10.2018 18:06:15

Missä jeekaka, marsu ja miina ovat? Te olette kaikki etulinjalla lynkkausjonossa.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja jeekaka » 15.10.2018 18:14:35

Kerroin siinä pitkässä viestissä mitä et lukenut.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja jeekaka » 15.10.2018 18:14:53

Ehkä :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 15.10.2018 18:16:38

:-)
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 15.10.2018 18:18:03

Nyt kun meillä on kolme konkreettista lynkkauskohdetta:

En usko että Marsu on pahis
Jeekaka on yhä musta pahismainen.

Tämä jättää Miinan. nyt aion lukea konkreettisemmin hänen viestit uudestaan ennen kuin päivä loppuu.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 15.10.2018 18:22:10

Mutta ennen sitä, koska huomasin että osa ihmetteli mitkä minun kysymysten motivaation takana oli, kyseessä oli useasta tekijästä:

1. Pelin käynnistäminen. Tärkeää lähteä jostain, joten oli hyvä saada materiaalia heti alkuun että kukaan ei jää hiljaa taustalle.
2. Metanpuute. Minulla ei ole kunnon metaa kenestäkään pelaajasta, joten kyselyt siitä miten eri pelaajat pelaa päästää minut nopeammin kärryille. Esim minulla ei ollut mitään käsitystä siitä miten Marzzu pelaa, mutta kysymyksillä ja lisäkysymyksillä sain paremman mielikuvan.
3. Mahdolliset reaktiot kysymyksiin. Jeekakan reaktio (ja myöhemmät lisäreaktiot) toivat hyvää materiaalia.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja jeekaka » 15.10.2018 18:27:53

Horaaneko kirjoitti:Hmhmhm Musin uudet viestit mietityttää. Se, että on pitänyt äänen Jeekakalla melkein alusta asti ja on valmis pitämään sen yhä, vaikkei ole oletettavasti edes lukenut Jeen uutta viestiä (uskoisin et jeekakan viesti putoaa kans "massiivisen pitkään". Huvittaa toi "yritetään antaa illuusio pelin ratkomisesta" sössötys, voisin heittää ihan saman argumentin sun lyhyistä mutta useista viesteistä)
Jos oot valmis äänestämään Jeekakaa eli epäilet tätä pahikseksi, eikö sun tee mieli syynää sen viestit kunnolla läpi? Kuitenkin vaan poimit sielt kohdan, joka koskee sua?

Lisäksi se, että äänet on nyt tasan jeekakal ja marzzuul ja jeekaka putoamas ekana annetun äänen takia plus se että Musia ei tunnu kiinostavan Marzzuun kuningas-heitto yhtään niin paljon kun muita, pistää miettiin oisko tässä pahispari kyseessä.
Ois tietty riskiä että pahisparil ois sama äänestyskohde, mutta Marzzuu vaikuttaa sekavalta ja epävakaalt pelaajalt joten voisi ihan hyvin heittää äänen kysymättä Musilta.


Tässä horaaneko sanoo kaiken mitä mulla on sanottavana tästä tilanteesta, PAITSI että selkeesti Marzzuu on pahisten kuningas koska Mus noin aggressiivisesti haluaa ajaa mua lynkattavaks. Jos toinen pahis ois kuningas se bussais Marzzua niimbirusti.

Sanon että ei oo muuta järkevää ratkaisua kuin lynkata Marzzuu :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.10.2018 18:32:06

Ja takas :]

@Mus, ihan turhaa alkaa rajaamaan lynkkauskohteita 3:een vaihtoehtoon (ja sitä kautta rajata sitä kenen viestit aikoo lukea) kun päivää on 40min jäljellä, ja pelaajilla max 2 ääntä.

++Marzzuu
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 15.10.2018 18:37:56

Miina.

Kysymyksen vastaus oli aika mitäänsanomaton. Antaa mielikuvan aloittelevasta pelaajasta (tosin viestimäärä ei vaikuta tukevan tätä, mutta se on metaa joka ei kuulu tähän peliin). Vastaus Cameronin huomioon kysymyksen vastauksesta on enimmäkseen NAI, mutta kohta "sanoit tuon ääneen jotta muut ajattelisivat noin" tuntuu vähän puolustelevalta.

Vastaaminen Cameronin kysymykseen pyytämättä vähän outo. En ole varma kertooko se millä puolella hän on. Kun kysyin Cameronilta mitä hän ajatteli asiasta, hän sanoi että Miina tekee tällaista aina ("tykkää kommentoida kivoja kysymyksiä").

miina kirjoitti:Toisaalta oli muuten aika pahismaista jeekakalta sanoa Musia "pahismaiseksi" aktiivisuudesta.


Tämä on aika NAI, kuka tahansa pelaaja voisi laittaa tämän kommentin sen enempää miettimättä.

miina kirjoitti:Mikäs tämä kumma keskustelu täällä on minun pahispeleistä. Kyllä miut on löydetty myös pahiksena.
Miun ongelma on sekavuus, ja se etten voi vältellä sitä roolista huolimatta. Se ei siis yleensäkään oo tarkoituksenmukaista vaan ihan vaan normitila. Ja siis sehän on kylälle vaan huono jos aina vaan järvellä roolista huolimatta, yleensä kyllä oon hyviksenä vielä vähän oudompi kun ei oo kavereita eikä tiiä ketkä on hyviksiä. Pahiksenahan sen tietää.

Aelina, jeekaka siks kun ymmärrän sen viestit yleensä hyvin ja pystyn moniin kommentteihin samaistumaan.


Tämä viesti on vähän kökkö. En osaa sanoa kyllä miksi, mutta jokin ei siinä sovi mun silmiin.

Sivun 4 pelaaja-analyysit ihan turhaa filleriä. Melkein kaikki analyysit voi tiivistää "voi olla hyvis tai no voi olla pahis". Ääni Jinmurulle oli aika kehno. Ääni Cameronille vähän parempi mutta ei paljon.

Kommentin Marsun kuningas-sekoilusta on vähän sekava.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 15.10.2018 18:39:04

Miina piiloutuu aika paljon sen taakse että "voi olen niin avuton, älkää epäilkö minua", mikä ei hirveästi nosta hyvispisteitä. Vähän sama kuin Jeekakan marttyyrimentaliteetti aikaisemmin tänään.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 15.10.2018 18:44:22

Jos marsu on hyvis ja jeekaka on pahis, niin se antaa Meizin äänestyskäyttäytymisestä mielenkiintoisen kuvan.

Marsu tuntuu liian helpolta kohteelta tässä vaiheessa.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.10.2018 18:48:59

Joo ei tää kyllä aiheuta ihan sellaista vipinää kun kuvittelin... :D
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 15.10.2018 18:50:03

Marsu, nyt olisi aika claimia roolisi, kun pelataan salaisen roolilistan peliä.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja jeekaka » 15.10.2018 18:50:52

Odotan innolla.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja justy » 15.10.2018 18:53:46

Väliaikalaskenta

3 Marzzuu (jeekaka, Horaa, Meiz)
2 jeekaka (Mus, Marzzuu)
2 miina (Savu, Cameron)
1 Cameron (miina)


1. päivä päättyy TÄNÄÄN maanantaina klo 21.00.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 15.10.2018 18:55:13

Pelin otsikko sanoo että päivä päättyy klo 20, väliaikalaskenta sanoo 21. Mikä on oikein?
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.10.2018 18:55:55

Hahhah, avauspostista "Ensimmäinen päivä on alkanut ja se päättyy maanantaina 15.10. klo 21.00." :DD
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja justy » 15.10.2018 18:56:03

Mus kirjoitti:Pelin otsikko sanoo että päivä päättyy klo 20, väliaikalaskenta sanoo 21. Mikä on oikein?


Klo 21 on oikein. Pahoittelut virheestä otsikossa, väliaikalaskennoissa ja päivän avausviestistä pitäisi olla kyllä kaikissa puhuttu yhdeksästä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Savu » 15.10.2018 18:56:21

Musin pisteet ei nyt ainakaan tän päivän aikana noussu. Tuntuu et aluksi hieman säikähti kun alettiin epäillä pelin ohjailemisesta, ja otti tarkoituksella hieman etäisyyttä. Jokseenkin huvittavan ylimielisiä nuo kommentit huonoista äänistä, kun oma äänensä ei näytä olevan yhtään paremmin perusteltu. Itse ei kuitenkaan ole kommentoinut pelaajista juuri mitään, vaan kirjoitellut lyhyitä mitäänsanomattomia viestejä. Jos noita viestejä katsoo kokonaisuutena, niin siellä ei ole käsitelty oikeastaan ketään muuta kuin Jeekakaa. Ei minua ainakaan kiinnosta yhtään onko jonkun viesti tai ääni Musin mielestä hyvä tai huono, vaan haluaisin kuulla miksi Mus niin ajattelee. Nuo viestit ne vasta filleriä ovatkin. Useimmista pelaajista ei ole sanonut yhtään mitään.

Tuntuu tosi yllättävältä, että Miinan reaktio mun antamaan ääneen on heittää ihan hatusta että Cameron on varmasti käskenyt tehdä näin. En näe tossa oikein järjen hiventäkään. Miina on kyllä useinkin epäilyttänyt mua tosi outojen perustelujen kanssa, joten vaikea sanoa mihin tämä nyt viittaa. Jotenkin tuntuu kuitenkin järjettömältä että Miina putoamisvaarassa päättäisi vaihtaa epäilynsä kahteen pelaajaan, jotka eivät ole kenenkään pahislistalla. Tämän päivän hiljaisuus vaikuttaa myös olevan samanlainen reaktio kuin viimeksi, kun Miina oli putoamassa hyviksenä.

Horaanekolta ja Meiz tällä hetkellä hyvismäisimmiltä vaikuttavat pelaajat.

Cameron vaikuttaa nyt tosi pirteältä aiempaan verrattuna, joten ehkä se on tällä kertaa hyvis tai sitten on vaan syönyt hyvin :D Tykkäsin tuosta Musille heitetystä kysymyksestä ja sen perusteluista, aika ovela kuvio jos oli suunniteltu. Hieman kuitenkin edelleen vähän tuuliviirimäinen fiilis tulee, kun pienestä painostuksesta päättikin vaihtaa äänensä pois Marzzuulta. Neutraali.

Meiz,
justy kirjoitti:1. päivä päättyy TÄNÄÄN maanantaina klo 21.00.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja justy » 15.10.2018 18:57:37

justy kirjoitti:
Mus kirjoitti:Pelin otsikko sanoo että päivä päättyy klo 20, väliaikalaskenta sanoo 21. Mikä on oikein?


Klo 21 on oikein. Pahoittelut virheestä otsikossa, väliaikalaskennoissa ja päivän avausviestistä pitäisi olla kyllä kaikissa puhuttu yhdeksästä.


Ja otsikko näköjään puhuukin pelin alkamisajasta, ei päättymisajasta.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 15.10.2018 18:58:44

No sitten marsulla ei ole niin kiire tulla claimimaan, kun on tunti aikaa.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 15.10.2018 19:00:34

Jos Savu koet että ääneni on huono, niin sitä saa haastaa:

Mus kirjoitti:
Miksi jeekaka tuntuu yhä hyvältä liittyy hänen provosoituneisiin reaktioihin saadusta huomiosta.

1. Yritys rakentaa narratiivi että hänet 'lavastettiin' näyttämään epäilyttävältä. En minä johdatellut sinua tekemään kommenttejasi, sinä ihan itse kirjoitit ne.
2. Marttyyrimäinen 'no lynkatkaa mut sitten lol' viesti. Ei hyvidmäistä ollenkaan.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 65 vierailijaa

cron