Pelottomat - Peli päättynyt!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Halima » 20.09.2018 20:43:28

Elämä on rankkaa ja aikaavievää, huh ja puh. Pitäis ehkä pitää vähän taukoa juonittelusta välillä, paitsi että menin ja ilmoittauduin sinne SM-kisoihin.

Sitten niihin asioihin mitä multa on kyselty. Tämä on ilmeisesti se viesti mihin multa odotetaan vastausta.
Meiz kirjoitti:Mä en muista tuollaista keskustelua, vaan lähinnä kantasi siihen ettei vartija-paljastuksesi jälkeen kannata jättää liikaa materiaali, sikäli kun paljastut varmuudella myöhemmin pahikseksi. Toki parhaassa skenaariossa tuo lienee hyvä taktiikka, mutta samanaikaisesti kerää helposti huomiota pahikselle. Mutta pakko todeta että tämä nyt tullut epäily on melkoisen tekopyhä suunnaltasi. Tässä pelissä on ollut tavanomaista vähemmän aktiivisia pelaajia ekana päivänä, joten kovin laajamittaista epäilyä muista pelaajista ei ole löytynyt.

Joo, on totta että keskusteltiin tuosta aiheesta nimenomaan mun vartija-paljastuksen jälkeen, mutta kyllä ainakin minä muistaakseni puhuin myös siitä, että yleensäkin pahiksena on hyvä rajata epäilyt aika pienelle alueelle, jotta ei tule liian montaa varmaa hyvistä jos kuolee. Epäilyn tekopyhyyteen nyt on vaikea vastata mitään. Edellisen päivän loppupuolella Meiz epäilytti tuon yhteen pelaajaan takertumisen takia. Joo, on totta ettei ole ollut hirveän paljon aktiivisia pelaajia, mutta olisi sieltä nyt voinut toisen ja kolmannenkin nostaa käsittelyyn sen yhden epäillyn rinnalle. Siihen kuitenkin olisi ollut materiaalia.

Tuntuipa muuten tyhmältä vastata pelaajalle, joka ei pääse enää vastaamaan tähän viestiin ennen pelin loppua. Siinä nyt kuitenkin on vastaus, jos se jotakuta auttaa pelissä eteenpäin. :D

Sitten Black Foxin epäily. En epäile BF:ää pelkästään linkittymisestä Vampireen ja Savuun, vaan BF itsessään epäilyttää mitäänsanomattomuudellaan. Tässä esim. tiivistin vähän BF:n listausta: (tämä ei siis ole sinänsä lainaus, mutta käytännössä näin BF sanoi ensimmäisen illan listausviestissään).
Black Fox tiivistettynä kirjoitti:Aelina - neutraali
Cameron - ihan ok
Halima - miettii, se on hyvä. Puolesta ei mielipidettä
Jinmuru - neutraali
Marzzuu - ei kommenttia
Meiz - vähän epäilyttävä, odotan perusteluja
Savu - voi olla pahis, mutta pahismaisuudet on normaaleja aloittelijana
Vampire - ei kommenttia

Black Fox on pysytellyt hyvin neutraalilla linjalla läpi pelin ja pyrkinyt olemaan herättämättä huomiota. Tämä on se, mikä BF:ssä epäilyttää.

Vampire kirjoitti:LYLO-tilanne on ihan eri kuin normaali peli... Silloin kun tilanne ei ole se, että on pakko osua oikeeseen, niin silloin on suojelijaa turha ottaa esille muuten kuin tämän ollessa tippumisvaarassa, mutta LYLO:ssa koko tämä ajatus lentää suoraan ikkunasta.

No nimenomaan! Sä kuitenkin aikaisemmin sanoit näin: "Mie ottaisin itse suojelijan esille vain ja ainoastaan siinä tilanteessa, että ollaan tätä päivällä lynkkaamassa. Yhden erikoisen pelissä ei voi tehdä erikoisten massaesiintuloakaan, joten lynkkausvaara-esiintuloa lukuunottamatta en näe järkevää syytä suojelijalle tulla esiin pelin aikana." Ei tuossa mitenkään erotella Lylo-päivää muista, vaan puhutaan koko pelistä.

Mä en nyt enää oikeasti tiedä edes mitä mieltä olisin Vampiresta, joka kuitenkin oli mun ykkösepäilty. Vampiren eka viesti on mun mielestä selvän pahismainen, mutta nyt tää myöhempi puolustautuminen ja huvittuneisuus ei vaikuta enää niin pahismaiselta.

Savu kirjoitti:
Halima kirjoitti:Oliko mahdollisesti Aelinan tapon syynä se, että Aelinaa aseteltiin Savun pahiskaverin rooliin, vai tuliko Aelina lynkatuksi vain hyvismäisenä pelaajana tai epäiltiinkö häntä suojelijaksi.

Miksi Aelina olisi tapettu siksi että häntä aseteltiin minun pahiskaveriksi? Eikö hänet juuri siksi olisi kannattanut jätttää henkiin?

Olet ihan oikeassa. En tiedä mitä oon ajatellut tuossa viestissäni. Vetoan tähän: :D
Halima kirjoitti:Täällä näyttää muutkin olleen kiireisiä kuin minä. :) Ja nyt kun mulla periaatteessa ois aikaa, tuntuu vaikealta löytää keskittymiskykyä tarpeeksi että rupeaisin analysoimaan edellisen päivän loppua. Aion yrittää sitä silti. :D Katsotaan mitä saan aikaan.


Savun viestit muuten nyt luettuna ei vaikuta ollenkaan niin pahismaisilta, eli ei Savukaan enää juurikaan epäilytä mua enää. Ketäs mulle jää jäljelle? Black Fox mitäänsanomattomine viesteineen. Niin ja sitten on tietysti Marzzuu, jonka tiputtamiseen tänään BF esitti loistavat perustelut. Melkeen oon sitä mieltä, että jos Marzzuu ei pysty tosi hyvin perustelemaan hyvikseyttään ja saamaan meidät luottamaan siihen, että hän äänestää myös kolmantena ja mahdollisena neljäntenä päivänä, meidän pitää äänestää hänet pois. Koska niinkuin BF sanoi, seuraavana päivänä hyvisten puolella ei saa olla yhtään äänestämätöntä pelaajaa, muuten peli on käytännössä hävitty.

Cameron kirjoitti:Onko sinusta validia perustella epäilyjäsi Savun suhteen pahisten yötapolla? Luuletko tietäväsi mitä pahikset ajattelevat? Minusta yönimien taustojen arvailu on ihan yhtä tyhjän kanssa, sillä pahikset voivat aivan hyvin käyttää jotain käänteispsykologiaa tai olla käyttämättä. Ja miksi pahikset olisivat tappaneet Aelinan jos häntä epäiltiin Savun pahiskaveriksi? Kuten Savukin sanoi: jos Savu olisi pahis, pahiksethan olisivat vain hyvillään että väärä pelaaja linkitettäisiin hänen pahiskavereikseen?
Halima yrittää nyt muutenkin linkittää pelaajia keskenään, enkä oo oikeen koskaan ymmärtäny sitä, ennen kuin ensimmäinen pahis on saatu kiinni. Sen ymmärrän, että sen mainitsee ikään kuin laittaen sen itselle ylös, jotta muistaa sen mutta en oikein tuota että lähdetään linkittelemään pelaajia ja sen takia sitten epäilemään heitä. Pahikset pelaavat usein tietoisen erillään tai sitten sopivat taktiikan että esim. ottavat kunnolla yhteen topicissa tmv, joten minusta on vähän hankalaa/turhaa lähteä etsiskelemään linkittymiä ennen kuin eka pahis on selvillä.

Tuohon ekaan kohtaan vastasinkin jo Savulle. Mutta tuo linkitys taas on mun mielestä usein ihan kätevä tapa löytää pahiksia. Okei tässä pelissä on vielä paljonkin pelaajia, jotka voisivat olla pahiksia keskenään, kun suoranaisia yhteenottoja on ollut kuitenkin aika vähän. Kuitenkin kun löysin kolme minua epäilyttävää tyyppiä, joista kukaan ei epäile toisiaan, oli tämä mielestäni epäilyttävää ja sai ajattelemaan että pahiskaksikko voisi olla siinä kolmikossa. Mulla siis oli aluksi kaikkien epäilyyn muut syyt, ja linkitin myöhemmin. Linkitys ennen epäilyä on minusta järkevää vasta sitten kun ensimmäinen pahis on kuollut ja etsitään hänelle kaveria.

Vampire kirjoitti:Mulle tulee lähinnä mieleen, että yritetään pysyä hiljaa, jotta unohtuisi, että tälläinenkin pelaaja on mukana pelissä ja sitä kautta välttyisi putoamiselta, koska oon huomannut, että Marzzuu on kyllä yksiä vakiepäiltyjä peleissä, koska pelityyli on usein sellainen, että tuo Marzzuun eka viesti vastaa sitä varsin hyvin.

Tää on kyllä aina Marzzuun pelitapa, mutta ihan jo siksikin, että se joskus siitä muuksi muuttuisi, täytyy meidän alkaa lynkkaamaan Marzzuuta. Eihän tuollaisella pelityylillä _saa_ päästä aina loppupeliin, eihän?

Mä nyt äänestän ++Marzzuu, koska jos tänään ei lynkata Marzzuuta, eikä lynkata pahista, niin huomenna ollaan ns. lirissä.

Nyt lainaan tätä Vampiren hyvää lausetta, koska ihan sama fiilis itellä, oikeastaan joka ilta siinä vaiheessa kun koneelle pääsen. :/
Vampire kirjoitti:Mä oon vaan ihan pirun väsynyt tällä hetkellä ja pitäs mennä unille....
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Black Fox » 21.09.2018 08:14:15

Tulin kirjoittamaan pikaisen viestin, sillä en millään ehdi tänään enää pelaamaan. Tää on tosi epäreilua kaikille kun aikataulut ei vaan anna periksi niin paljon kuin haluaisi. Mikäli joku on innokas varapelaaja niin voi ottaa mun paikkani pelissä, mutta mikäli varapelaajaa ei löydy niin pelaan kyllä loppuun asti. ++Marzzuu niillä perusteluilla mitä aiemmin ehdin jo kirjoittaa.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 21.09.2018 13:58:03

++Marzzuu

Taivun nyt iteki siihen että vaikkei Marzzuu oiskaan pahis (melko varma fiilis on siitä että on, kuitenki), nii huominen on helpompi ilman. :I
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Jita » 21.09.2018 14:53:37

Marzzuu on pudottautunut pelistä. Hänelle etsitään varapelaajaa.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 21.09.2018 15:27:56

Äh, okei. Toivottavasti et Marzzuu ottanu henkilökohtasesti kritiikkiä, jota sait. :/

Jos Marzzuulle ei saada varapelaajaa ja on hyvis, ja harhalynkataan hyvis eikä suojelija onnistu yöllä, pahikset on voittanu, eli taas ollaan tässä samassa pakkoraossa... Ei siltikään tunnu fiksulta yrittää välttää tätä tilannetta pudottamalla Marzzuuta silti, nyt pittää vaan toivoa et on pahisvibat osunu oikeaan.

--Marzzuu

++Black Fox
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Jita » 21.09.2018 16:30:44

Marzzuua tulee varittamaan Aelina!
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 21.09.2018 17:54:58

Aelina, perusteluja miks meidän ei kannattais tappaa sua nyt? :p
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Aelina » 21.09.2018 18:50:21

Suoraan sanoen eipä ole. Paitsi se, että Marzzuuta/mua on hyvä massata, kun lähes kaikki tässä ovat mukana. Sen sijaan, että olisin kirjoittanut hienoja perusteluja sen jälkeen kun sain tietää varapelaamisesta, olen tehnyt töitä, joita en vaan voi jättää huomiselle. Niinpä musta ei tänään tule paljoakaan saamaan irti. Olen käynyt läpi tämän päivän viestit nopeasti, ja tässä päällimmäiset tunteet pelaajista ja aiheista.

Harmittaa älyttömästi, kun eilen en päässyt ekan päivän loppuun. Päivän loppu sai minut epäilemään Halimaa, mutta toisaalta mulla tulee muista viesteistä hyvismäinen fiilis. Ristiriitaista.

Mun yötappo: Tässä on kaksi puolta. Mä olin vahvasti ajamassa, että katsotaan, miten Savulla menee tänään (ei, en ehdi perehtyä nyt siihen). Se antaisi hyvän syyn tappaa mut, mutta toisaalta olisi arveluttavaa, koska johtaa Savuun niin selvästi. Toisaalta Meiz asetti mut Savun pahiskaveriksi, joten mua ei kyllä tältä kantilta olisi kannattanut tappaa. Jos Savu paljastuu pahikseksi, olisin varmaan ollut seuraavaksi epäilynä. (Toisaalta olisihan ollut mahdollista, että minä paljastun hyvikseksi -> Savua pidetään hyviksenä. Mun mielestäni tämä on epätodennäköinen.) Ja käänteispsykologia, kun joku mietti, että pahis löytyisi epäilyistäni: eiköhän pahikset ole ajatelleet sitäkin, että yötapolla voi viedä myös harhaan.

Mulla tulee Jinmurusta jotenkin hyvismäinen fiilis äänestyskäyttäytymisensä takia. Toki, pahiksena tietäisi, jos äänestys käytiin hyvisten kesken. Ei kuitenkaan lähtenyt massaamaan Marzzua/minua.

Joku sanoi tuolla aiemminkin (en enää tarkista kuka), että kahden pelaajan keskinen vääntö vie peliä kivasti kaikesta muusta, eikä tarvitse avata omia mielipiteitään. Tämä tuli tuosta Halima/Vampire väännöstäkin mieleen.

Savusta tulee ainakin nyt erilainen kuva kuin eilen. Ei tällä hetkellä vaikuta pahismaiselta.

Black Foxilta mun mielestä erikoinen ratkaisu äänestää kaikkien muiden perässä. Ymmärrän perustelut, mutta vaikuttaa, että ensin vähän perusteltiin ja odotettiin, tuleeko tuulta epäilyjen alle. Sitten muita lähti äänestämään ja BF:kin uskalsi ja samalla ilmoitti, ettei mitenkään ehdi tarvittaessa vaihtaa ääntään.

Vampire ei taida olla äänestänyt? Cameron ja Savu äänestivät ja vetivät äänensä pois.

Mä kunnioitan Marzzuun päätöstä äänestää Black Foxia ja jätän sinne ääneni. Olen itsekin ekana päivänä sinne suunnannut epäilyjä, ja tämä päivä ei ole helpottanut.

Vielä pienoinen pelaajalistaus:

Black Fox epäilyttää yhä äänestyskäyttäytymisensä ja viestiensä takia. Tätä olen perustellutkin.

Cameron vaikuttaa lievästi hyvismäiseltä. Mun mielestä hyvää pelaajapohdintaa. Vain muutama viesti, mutta niissä on paljon asiaa.

Halimasta mulla on ristiriitaiset tunnelmat. Vaikuttaa toisaalta hyvismäiseltä, mutta toisaalta äänestyskäyttäytyminen ja eilisen epäilyt epäilyttää. Tuli myös mieleen, että hieman tahallaan ajoi Savu vs Meiz kamppailua ja tänään sitten ajanut ehkä Vampiten kimppuun ja toisaalta Marzzun kimppuun (mikä nyt on Marzzuun varapelaajana ja rooliviestin saaneena helppo sanoa, mutta ymmärrän, että muut eivät ehkä ole mun kanssa samalla kannalla). Hieman epäilyttävä. En oikein tiedä…

Jinmurusta mun on vaikea sanoa mitään. Saisiko sulta laajempaa pelaajapohdintaa? Toisaalta sanoinkin, että kummankin päivän äänestyskäyttäytyminen on mun silmiini hyvismäistä. Toisaalta ekassakin pelissä oli välillä hieman kärkäs, kun oli kultisti.

Savu on ihan erilaisella otteella mukana tässä päivässä. Onko tosiaan nyt niin, mitä aiemmin epäilin, että sai vain enemmän materiaalia? Vai onko tahallaan varovaisempi, jottei vaan päädy pudotukseen? Hyvismäinen.

Vampirelta on tullut viestejä, mutta pikakelauksella ei ollenkaan käsitellyt pelaajia. Lievästi pahismainen? Tulee mieleen, että tahallaan jättää pelaajapohdinnat pois ja keskittyy kaikkeen muuhun.

Sori, tuhat ja sata pientä asiaa. Nyt mun on pakko taas mennä.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Aelina » 21.09.2018 18:52:55

Ja mun siis ei todellakaan ollut tarkoitus tänään lähteä varapelaamaan, koska on tosiaan nyt töitä. Houkutti liikaa, vaikka tämä taitaa jäädä erittäin lyhyeksi (ja huonoksi?) varapelaamiseksi, kun en ehdi kommentoida.

Miltä mahtaa näyttää ääntenlasku?
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 21.09.2018 19:03:02

Taitaa olla Marzzuu 2, BF 1, Vampire 1, Halima 1 (hankalasti puhelimella laskettuna). En puottais Marzzuu --> Aelinaa tän viestin perusteella.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Jita » 21.09.2018 19:05:58

PJ pyytelee anteeksi koomailuaan, yhtäkkinen sairastuminen tekee pahaa :/

Väliaikaääntenlasku!

Vampire 1 (Halima)
Black Fox 2 (Marzzuu, Jinmuru)
Halima 1 (Savu)
Marzzuu 2 (Cameron, Black Fox)

Cameronin äänenpoisto oli virheellinen, joten hänen uutta ääntään ei lasketa.
Halima äänesti poistamatta ääntään, joten uusin ääni on virheellinen.

Tällä hetkellä putoamassa Black Fox äänienemmistöllä.

Kuolleet (2)
- Meiz, päivä 1, tavis
- Aelina, yö 1, tavis

Äänestyspakot (1)
Vampire

Poissaolot (0)

Pelaajat, jotka voivat käyttää tehoääntä (1)
Vampire

Päivä päättyy tänään 21.9. klo 21!
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Cameron » 21.09.2018 19:41:20

Ääh loistavaa --Marzzuu ++Black Fox. Puhelin näköjään haluais autocorrectata tuon yhdeksi viinaksi. Meniskö nyt oikein? Tulin äkkiä kahvitauolla käväseen kattoon mikä tilanne. Tervetuloa mukaan Aelina, oletan että tulet olemaan huomattavasti tuottoisampi ja peliä eteenpäin vievempi kuin Marsu, joten minulla ei ole mitään intohimoja äänestää sinua, etenkään kun BF ei varsinaisesti ole nostanut tänään pisteitään.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Savu » 21.09.2018 19:42:29

Jitachi, eihän Black Foxilla ole äänienemmistöä? Eikö nyt ole putoamassa Marzzuu eli Aelina2 ensin saadulla äänellä?

Ilta meneenkin mulla näköjään eläinlääkärin vastaanotolla odotellessa, joten lyhyttä viestiä puhelimesta.

Haliman viimeisin viesti vaikutti jo paljon järkevämmältä, joskin siinäkin oli hassuja juttuja, kuten että kaikki pahiksen äänestyskohteet olisivat varmistettuja hyviksiä. Ehkä kuitenkin vähän hälvensi epäilyksiä tuo viesti.

Mielenkiintoista että Marzzuu tiputtautui pois, näkisin sen ehkä hieman hyvikseen viittaavana. Tällä hetkellä en haluaisi pudottaa täyttä kysymysmerkkipelaajaa, kun uudelleensyntyneestä Aelinasta varmasti irtoaa tekstiä huomenna.

Epäilyjen kärjessä tällä hetkellä Vampire ja Halima. Koska Haliman ja Vampiren yhteenotto + Haliman ihme höpötykset varmoista hyviksistä. Ei syytä vaihtaa ääntä tällä hetkellä, joskin voisin sen vielä vaihtaa mikäli tässä jotain ihmeellistä vielä ehtii tapahtua.

// Cameron
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Savu » 21.09.2018 19:46:57

No nyt on Black Foxilla äänienemmistö, nvm.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 21.09.2018 19:55:09

Okei, ite oon ainaki tyytyväinen tähän tilanteeseen. Luotan siihen, et jos BF ois suojelija, hän ois maininnu siitä jo aiemmin ku niin monen epäilyt kohistu häneen.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Vampire » 21.09.2018 19:56:47

Oon ihan totaalisesti unohtanut, että mun pitäis äänestää tänään. ++Savu

Anteeksi, Savu, en epäile siuta, mutta mun on pakko kuitata äänestyspakkoni, joten tämä on ihan puhtaasti äänestyspakkoääni. Yritän petrata tästä eteenpäin (peli osui huonoon aikaan).
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Jita » 21.09.2018 20:01:51

Vampire 1 (Halima)
Black Fox 3 (Aelina, Jinmuru, Cameron)
Halima 1 (Savu)
Marzzuu 1 (Black Fox)
Savu 1 (Vampire)

Black Fox kuolee äänienemmistöllä.

Ja pahikset vievät hyvisporukkaa taas kuin litran mittaa! Tällä kertaa kilpailun joutuu jättämään jo kolmas tavis, eli Black Fox. Millainen jännitysnäytelmä huomisesta tulee? Älä missaa sitä!

Kuolleet (3)
- Meiz, päivä 1, tavis
- Aelina, yö 1, tavis
- Black Fox, päivä 2, tavis

Äänestyspakot (1)
Vampire

Kaikki suoritettu!

Poissaolot (0)

Pelaajat, jotka voivat käyttää tehoääntä (0)


Yö 2 alkaa nyt ja päättyy 22.9. klo 21! Yönimet pelinjohdolle ennen sitä!
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Jita » 22.09.2018 21:16:48

Nyt on hyvikset pahassa pinteessä! Suojelija kuoli ja pitäisi osua kierroksella oikeaan tai pahikset vievät pelin! Tämä on Pelottomat!

Kuolleet (4)
- Meiz, päivä 1, tavis
- Aelina, yö 1, tavis
- Black Fox, päivä 2, tavis
- Jinmuru, yö 2, suojelija

Äänestyspakot (0)


Poissaolot (0)

Pelaajat, jotka voivat käyttää tehoääntä (5)
Kaikki

Päivä 3 alkaa nyt ja päättyy ke 26.9. klo 22:30!
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Jita » 22.09.2018 21:17:40

PJ pahoittelee aloituksen myöhästymistä, pelinveto kuumeisena ei ole hauskaa :/
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Halima » 22.09.2018 21:57:13

Kaikenlaista. Marzzuu pudottautui ja Aelina tuli varapelaamaan. Jinmurun yötappo nyt ei oikeastaan yllätä, häntä ei tainnut juuri kukaan epäillä?

Nyt on jäljellä siis minä, Cameron, Savu, Vampire ja Marzzuu->Aelina. Ja näistä kaksi on pahiksia.

Jinmuru kirjoitti:Taitaa olla Marzzuu 2, BF 1, Vampire 1, Halima 1 (hankalasti puhelimella laskettuna). En puottais Marzzuu --> Aelinaa tän viestin perusteella.

Samaa mieltä Jinmurun kanssa, että Aelinalta hyvä viesti peliin palattuaan. Toisaalta kun on aiemmin pelannut hyvistä, on tavallaan hyvä "pohja", jolle lähteä rakentamaan jos nyt onkin sattunut se pahiksen rooli. Eli en lähtisi tämän yhden viestin perusteella vielä ihan kauheasti luottamaankaan. Neutraalista siis lähdetään liikkeelle Aelinan kanssa.

Savu kirjoitti:Haliman viimeisin viesti vaikutti jo paljon järkevämmältä, joskin siinäkin oli hassuja juttuja, kuten että kaikki pahiksen äänestyskohteet olisivat varmistettuja hyviksiä. Ehkä kuitenkin vähän hälvensi epäilyksiä tuo viesti.

No siis tiivistin tuohon mun ja Meizin pitkän keskustelun. Ei tietenkään kaikki, ketä pahis on äänestänyt, ole varmoja hyviksiä, mutta kyllä ne, keitä pahis on kovasti painostanut ja tosissaan puskenut lynkattavaksi, ovat aika turvassa siinä vaiheessa kun pahis kuolee.

Savu kirjoitti:Mielenkiintoista että Marzzuu tiputtautui pois, näkisin sen ehkä hieman hyvikseen viittaavana.

Marzzuun tuntien tiputtautuminen ei ole merkki yhtään mistään muusta kuin siitä, että Marzzuu sai liikaa negatiivista huomiota eikä osannut käsitellä sitä. Marzzuu on tiputtautunut peleistä niin hyviksenä kuin pahiksena aiemminkin.

Vampire kirjoitti:Oon ihan totaalisesti unohtanut, että mun pitäis äänestää tänään. ++Savu

Anteeksi, Savu, en epäile siuta, mutta mun on pakko kuitata äänestyspakkoni, joten tämä on ihan puhtaasti äänestyspakkoääni. Yritän petrata tästä eteenpäin (peli osui huonoon aikaan).

Tämä viesti on kyllä epäilyttävä. Vampire ryntää paikalle muutamaa minuuttia ennen päivän päättymistä, huomaa että Black Fox on kuolemassa ja äänestää Savua syyllä "en epäile siuta". Vampirella kuitenkin taisi aikaisemmin olla jotain mielipiteitäkin pelaajista? Luulisi että vaikka olisi vain pari minuuttia aikaa, voisi vanhoihin mielipiteisiin pohjautuen laittaa edes jollakin lailla epäilyksiin perustuvan äänen. Nyt tuosta äänestä ei saa yhtään mitään irti.

Voisitko Vampire vähintäänkin tämän "korvaukseksi" antaa nyt tämän päivän alkupuolella selkeän mielipiteen pelaajista, ketä epäilet ja ketä et?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Vampire » 23.09.2018 00:01:46

Vampire ryntää paikalle muutamaa minuuttia ennen päivän päättymistä, huomaa että Black Fox on kuolemassa ja äänestää Savua syyllä "en epäile siuta". Vampirella kuitenkin taisi aikaisemmin olla jotain mielipiteitäkin pelaajista? Luulisi että vaikka olisi vain pari minuuttia aikaa, voisi vanhoihin mielipiteisiin pohjautuen laittaa edes jollakin lailla epäilyksiin perustuvan äänen. Nyt tuosta äänestä ei saa yhtään mitään irti.

Voisitko Vampire vähintäänkin tämän "korvaukseksi" antaa nyt tämän päivän alkupuolella selkeän mielipiteen pelaajista, ketä epäilet ja ketä et?

Mulla ei ole ajantasaista mielipidelistaa antaa juuri nyt, koska en ole ehtinyt oikeasti perehtyä tähän peliin niin hyvin kuin olisin halunnut (kuten sanottua, peli osui hyvin pahaan aikaan). En tiedä, ehdinkö tämän pelipäivän alkupuolella antaa selkeätä mielipidettä pelaajista, koska mulla on aika paljon muutakin tekemistä tässä (mm. pitää siivota ikkunaremontin jäljiltä) + mun selkeä ei todennäköisesti ole muiden mielestä selkeä, mutta koitan keretä tekemään parhaani tässä jossain kohtaa. Plus haluan sanoa sen verran, että jos on suunnilleen kirjaimellisesti pari minuuttia aikaa kirjoittaa äänestysviesti, niin silloin siinä ei kauheasti ehdi perehtyä pelistä heränneisiin ajatuksiin, kun yrittää vaan saada sen viestin äänineen mahdollisimman nopeasti ulos. Ei siinä muuten mitään kiirettä olisi ollut, mutta jäisi harmittamaan tippua antiaktiivisuuteen, kun ei ole pystynyt panostamaan peliin irl-syistä niin paljon kuin olisi halunnut. Savulle ääni suuntautui, koska oon tästä pelistä totaalipihalla, en halunnut äänelläni vaikuttaa äänestystilanteeseen (=äänestää pelaajaa, jota on epäilty sen verran, että olisi todennäköinen riski siihen, että äänestystilanne olemassaolevien äänien osalta lähtisi radikaalisti keikahtamaan siihen suuntaan, että pelaaja tippuisi pois, eli halusin yrittää minimoida pahisten (pahiksen? kertoo jotain mun kartallaolosta, etten edes muista pahisten määrää) mahdollisuuksia päästä manipuloimaan äänestystulosta ja Savu oli ehkä parhaiten mieleenjäänyt pelaaja, joka sopi.

Toisaalta en ole yhtään yllättynyt siitä, että pidät mun viestiäni epäilyttävänä. Sie oot tuntunut olevan mun niskassani pitkälti alusta asti - enkä oikeasti tiedä, onko millään mun sanomisilla mitään merkitystä, koska tuntuu että oot päättänyt, että mie olen pahis. Ok, todennäköisesti epäilisin itse itseäni, jos en rooliani tietäis, mutta sen siitä saa, kun on aivan pirunmoinen kiire suunnilleen koko ajan *sigh*

Ja mun pitäisi taas olla nukkumassa *eyeroll* eli suuntaan seuraavaksi petiin ja yritän päästä peliin kartallekin jossain vaiheessa...
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Savu » 23.09.2018 01:05:25

No eipä ollut Black Foxikaan sitten pahis. Mua nyt kyllä jaksaa ihmetyttää miten joka yö tapetaan se pelaaja joka on kerännyt vähiten epäilyjä, eli hyvismäisin pelaaja. Millanen pahispari ottais tuon riskin kaks kertaa peräkkäin kun suojelija oli vielä elossa? En keksi oikein muuta, kuin että pahikset ei ihan hirveän pitkälle mieti yötappojaan, tai sitten miettivät kolme askelta eteenpäin ja pelaavat tahallaan riskillä.

Vampire ja Halima ovat ainakin omien sanojensa mukaan olleet kiireisiä IRL, joten ei ehkä ole ollut aikaa seurata peliä niin tiiviisti, että olisivat huomanneet ottavansa kovan riskin yötapoissa. Kiireisille pahikselle sopisi myös hyvin keskittyä tyhjän puhuminen ja keskenään väittelyyn, kuten he ovat tehneet. Jos molemmat ovat kiireisiä, niin mielenkiintoista että sattuivat juuri samaan aikaan illalla paikalle, että ehtivät tuon minidraaman vetämään ja täyttämään päivän aktiivisuuskiintiön. Tällä ajatuksella toiseksi pahikseksi sopisi ensimmäisen yön kohdalla myös Marzzuu, mutta Aelina korvasi hänet toisena yönä. En nyt tiedä miten yötapot+suojelija tilanteet normaalisti menee, mutta ainakin alottelijan silmin tuntuis pahiksille järkevämmältä tähdätä neutraaleihin, ei hyvismäisiin pelaajiin.

En pidä siitä, etten keksi jostain pelaajasta mitään pahismaisuuksia, joten lähdin silmäilemään Cameronin edellisten pelien viestejä. Cameron vaikuttaa kahdessa edellisessä hyvispelissään tosi rennolta ja pirteältä. Ajattelin tässä jo aiemmin, että Cameronin tyyli taitaa olla syyttää aggressiivisesti muita pelaajia jotta saisi paljon irti. Aiemmat pelit eivät kuitenkaan näytä lainkaan samanlaiselta, sillä niissä pelaajapohdinnat vaikuttavat objektiivisilta eivätkä "kärjistäviltä" kuten Cameron nykyistä peliään kuvailee.

Edellisessä pelissä hyviksenä Cameron kirjoitti:periaatteessa ihan hyvää peliä, mutta vähän ihmettelin tuota että se takertui noin pitkäksi aikaa tuohon mun alun kämmiin ja sen selitykseen

Melko samanlaista perustelua kuin tässäkin pelissä. Esim Meizin pitkä tarttuminen minuun ihmetytti Cameronia.

Edellisessä pelissä hyviksenä Cameron kirjoitti:Tiiän sen tunteen kun tuntuu että kaikki omat resurssit menee jollekin pelaajalle vastaamiseen päivästä toiseen eikä sen takia pääse kärryille pelistä. Se on tosi ärsyttävää
Tässä pelissä Cameron kirjoitti:Se, että Savu jatkaa tästä aiheesta jappasemista vielä monta viestiä, on vielä hämmentävämpää kuin Meizin pitkät vastaukset siihen.

Tää on mun mielestä jossain määrin poikkeava asenne edellisten ja nykyisen pelin välillä. Tosin Cameron taisikin sanoa että puolustautuminen sinällään ei ole mielestään pahismaista, vaan se että olisin ehkä saanut apua puolustautumiseen.

Edellisessä pelissä hyviksenä Cameron kirjoitti:Tuntuu, että Halima tekee vain juuri sen verran mitä tarvitaan että pysyy pelissä mukana, mutta ei juurikaan yritä viedä peliä eteenpäin tai ylipäätään ole sellainen aktiivinen Halima, johon on tottunut. Eikä myöskään tällaiset ... ristiriidat ole tyypillisiä Halimalle, yleensä peli on aika loogista ja nyt tuntuu että ... perusteet tuntuvat aika heppoisilta.

Tässä Cameron on myös pysynyt samalla linjalla, epäilee Halimaa epäloogisuuksista kuten nytkin. Cameron ei kuitenkaan ole vielä ollut valmis Halimaa äänestämään vaikka tuossa lainatussa tilanteessa äänesti, joten voi olla vain että pakko piti jotain keksiä. Halima oli muuten tuossa pelissä pahis, joten tämä antaa lisävarmuutta omille epäilyilleni Halimaa kohtaan.

Vampire kirjoitti:Sie oot tuntunut olevan mun niskassani pitkälti alusta asti - enkä oikeasti tiedä, onko millään mun sanomisilla mitään merkitystä, koska tuntuu että oot päättänyt, että mie olen pahis.

Vampirelta taas vaihteeksi viesti jossa vain puolustaudutaan eikä kerrota mitään mielipiteitä. Haliman pointti tosi ihmeellisestä äänestä on ihan validi. Toki Vampire on selvästi keskittynyt vain puolustautumiseen ja on jo sanonut olevansa kiireinen, joten sikäli pidän ihan uskottavana ettei ole ehtinyt päättää ketä äänestää. Mä oon hieman epäillyt Halimaa ja Vampirea pahiskaksikoksi, mutta se että Halima jaksaa painostaa Vampirea vielä toisenakin päivänä osoittaa kyllä vahvasti siihen että toinen on hyvis.

Aika loppu tältä illalta, palaillaan huomenna!
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Savu » 23.09.2018 22:52:05

Halima kirjoitti:Joo, on totta että keskusteltiin tuosta aiheesta nimenomaan mun vartija-paljastuksen jälkeen, mutta kyllä ainakin minä muistaakseni puhuin myös siitä, että yleensäkin pahiksena on hyvä rajata epäilyt aika pienelle alueelle, jotta ei tule liian montaa varmaa hyvistä jos kuolee. Epäilyn tekopyhyyteen nyt on vaikea vastata mitään.
[21:38, 8/14/2018] Meiz: En oo valmis antamaan sun lynkkautua, toisi liikaa varmanoloisia hyviksiä peliin liian aikaisin

Okei kun tuota teidän edellispelin pahis-chattia lukee, niin kyllä nuo sun epäilyt Meiziä kohtaan vaikuttais niiden valossa ihan perustelluilta. En vieläkään hoksaa miksi Meiz sai siitä niin vahvan pahisreadin.

Tuon keskustelun perusteella vaikuttais että Halima ei ehkä pelais pahiksena niin, että heittäis kaverin tahallaan "bussin alle". Voisin kyllä silti nähdä Haliman pitämässä Vampirea tarkoituksella epäilyksen alla. En tiedä miten Vampire normaalisti pelaa, mutta vainoharhaisesti voisin ajatella, että nyt pelaa tahallaan epäilyttävästi, jotta pahiskaveri voi johtaa lynkkausta ja saada hyvisviitan viimeiselle päivälle. Jos kukaan ei lähde lynkkaukseen mukaan, kuten viime päivänä, niin vielä parempi. Tuntuu vähän kaukaahaetulta, mutta laitetaan ylös tämäkin ajatus.

Edelleen painaa mieltä nuo Haliman tosi naiivit epäilyt, kuten että Aelinan yötappo osoittais selvästi minuun. Halima on tosi kokenut pelaaja ja tietää ihan hyvin että tuon yötapon voi tulkita ihan miten haluaa. Tulee sellainen fiilis et Halima heittelee ilmoille tyhjiä epäilyjä kokeillakseen kepillä jäätä, että tarttuisko muut niihin.

Cameron mua on alkanut epäilyttää enemmän. Vaikka pelaajapohdinnat näyttää tosi hyvältä, hän ei ole missään vaiheessa nostanut epäilysten kärkeen ketään, joka ei olisi jo valmiiksi muiden epilyn alla. Esitin jo aiemmin kritiikkiä, että Cameron ei ensimmäisenä päivänä halunnut antaa mielipiteitä pelaajista, ennen kuin vasta sitten kun oli selvästi jo nähtävillä ketä päivän pääepäillyt tulisivat olemaan. Ensimmäisenä päivänä yrittä laittaa vettä myllyyn ja äänesti minua Meizin perässä. Toisena päivänä epäilyjen alla olivat minä, Black Fox ja Marzzuu. Vaikutti kuitenkin että minä tipuin epäilyjen listalta kun tukea ei enää tullut muilta.

Isoin ristiriita mikä mua Cameronin pelaajapohdinnoissa häiritsee, on se että Vampire on säästynyt täysin epäilyiltä. Cameron äänesti Black Foxia sillä perusteella että on ollut liian neutraali ja mitäänsanomaton. Sama peruste pätee aivan täysillä Vampireen, mutta Cameron ei ole epäillyt häntä lainkaan kumpanakaan päivänä.

Ensimmäisenä päivänä Vampire kommentoi vain Meiziä ja Halimaa ja molemmat jäävät neutraaleiksi. Viesti oli monen mielestä mitäänsanomaton, mutta Cameronin mielestä se oli hyvä ja mielenkiintoinen. Toisena päivänä Vampire on lähinnä puolustautunut Halimaa vastaan, eikä ole sanonut oikeastaan mitään mielipiteitä kenestäkään. Cameronin mielestä Vampire on tämän jälkeen rento ja lievästi hyvismäinen. Tämä on täysin ristiriidassa Black Foxin äänestämisen kanssa.

Olkaahan muuten nyt sitte tarkkana äänien kanssa. Tehoäänet on tällä hetkellä tosi edullisia pahiksille, sillä jos hyvisten äänet hajaantuu eri pelaajien kesken, niin 1 tehoääni + yksi normaali ääni pahiskaksikolta riittää pahisten voittoon.

Aelinan ja Cameronin heräämistä odotellen. Vampire vois vihdoinkin alkaa kertoa niitä mielipiteitä pelaajista.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Aelina » 23.09.2018 23:08:43

Savu kirjoitti:Olkaahan muuten nyt sitte tarkkana äänien kanssa. Tehoäänet on tällä hetkellä tosi edullisia pahiksille, sillä jos hyvisten äänet hajaantuu eri pelaajien kesken, niin 1 tehoääni + yksi normaali ääni pahiskaksikolta riittää pahisten voittoon.

Aelinan ja Cameronin heräämistä odotellen. Vampire vois vihdoinkin alkaa kertoa niitä mielipiteitä pelaajista.


Nyt kannattaa muuten ehkä hyvistenkin hieman säästellä äänen kanssa, mutta ilmaiskaa selvästi, kenen äänestämistä aiotte. Tämä peli on hävitty, jos tehoäänten mahdollisuudet tuhlataan nyt. Jos pahikset äänestää kahdella tehoäänellä ja hyvikset normaaleilla, pahikset voi voittaa.

Olen yli tunnin yrittänyt saada jotain järkevää sanottavaa. Silmät vaan seisoo päässä. Huomenna nukkuneena jaksan ehkä vähän paremmin, mutta tässä tämän hetkinen viesti, jota olin kirjoittelemassa. (Olen myös kerännyt kuka on epäillyt ja ketä, mutta julkaisen sen vasta huomenna.) Varmaan löytyy ei-niin-selkeää ilmaisua.

--

Onpas hiljaista. Mun pitäisi lähteä vielä pikkuisen opiskelemaan, mutta tuijotan tässä silmät ristissä, kuka on epäillyt ketä ja kuka äänestänyt ketä. (Hävetti muuten lukea edellistä viestiäni, muutama kirjoitusvirhe...) Tällä hetkellä mulla ei vaan riitä energia käydä läpi kaikkea, mitä on tullut, mutta yritän tässä muodostaa mielipidettä.

Savu 1 (Cameron)
Meiz 2 (Savu, Halima)
Black Fox 1 (Aelina)
Halima 2 (Meiz, Jinmuru)

Vampire 1 (Halima)
Black Fox 3 (Aelina, Jinmuru, Cameron)
Halima 1 (Savu)
Marzzuu 1 (Black Fox)
Savu 1 (Vampire)

Hajaannusta ainakin löytyy, oletettavasti tahallista. Meiz ja Jinmuru molemmat äänestivät Halimaa. Halima ja Savu äänestivät molemmat Meiziä.

Mä en tiedä, miksi mulla nousee tällä hetkellä Halima epäilyttäväksi. Ensimmäisen päivän lopussa Meiz perustelikin epäilyt. Lisäksi en pääse eroon siitä, että ekana päivänä Halima lähti linjalle Meiz tai Savu. Meiz käytti tätä viimeksi pahispelissä - Halima (=pahiskaveri) tai Jinmuru. Seuraavana päivänä Halima lähtee Vampiren kimppuun. Mä ymmärrän pointin äänestää Marzzuuta, mutta samalla Haliman ja Meizin keskustelu ekana päivänä saa vähän nostelemaan kulmakarvoja. Kannattaa äänestää helpot pois, ja paljon epäillyt on varmistettuja hyviksiä. Lisäksi se saa miettimään, että on äänestetty ketä tahansa, jota vain voi. Eikö ennemmin kannattaisi olla joka päivä pahiksen perässä, kun äänestää uhallaankin hyviksiä pois? Aiempi kommentti saa taas miettimään tätä Savun epäilyä Halimaa kohtaan. Ekana päivänä oli pakko linkittäytyä äänestyksessä, vaikka muuten epäillään Halimaa? Cameron lähti äänestämään Marzzuuta ja Savu ja Halima sitten seurasivat. Kaksi ekaa vetivät äänensä pois. Tahallista äänten hajauttamista, kun tajuttiin, että äänestetään samaa?

Mua oikein kummastuttaa, kuinka vaikeaa mielikuvaa mun on muodostaa Cameronista. Mua kummaksuttaa Cameronin asenne, ettei linkittymiä kannata etsiä tässä vaiheessa, eikä yötapoista voi mitään päätellä. Ettet vaan pelkäisi itsesi puolesta? Mun mielestä nyt kannattaisi osittain jopa katsella pareja. Näin muuten mun todellakin pitäisi katsella Cameronin viestit uudelleen läpi.

Mun yötapponi vieläkin hämmentää Savun kannalta. Lisäksi ensimmäisen päivän epävarmuus. Joku taisikin miettiä, että voisiko epävarmuuden poistuminen johtua Meizin lynkkauksesta? En sitten tiedä, viittaisiko se enemmän pahikseen vai hyvikseen. Toisaalta en tiedä, mistä ihmeestä Savu saa energian katsella edellisiä pelejä. En mä vaan jaksa… :D Mutta nyt Savultakin tuli tuo, että Halima vs Vampire toinen olisi hyvis. Ettei sulla olisi tietoa? Kumpaa epäilet pahikseksi, ja kumpaa hyvikseksi?

Vampire on hiljainen. En tiedä miksi, mutta mulla on varovaisesti ihan hyvä fiilis. Voin kyllä olla ihan väärässä, koska materiaalia ei tosiaankaan ole kovinkaan paljoa. Toivoisin, että Vampire ehtisi kommentoimaan vielä.

// Savun viesti tuli oikeastaan tähän väliin. Toisaalta mua hieman epäilyttää Savu, mutta mulla tulee ihan hyvä tunne noista viesteistä. Tällä hetkellä Savu on varovaisesti hyvismäinen, mutta oikeastaan olisin valmis liittämään Haliman pahiskaveriksi. Mun pitäisi käydä kuitenkin tarkemmin läpi Savun esille nostamat asiat.

Oikeastaan mua epäilyttää ehkä eniten Cameron-Halima. Halimaa olen perustellut. Mua hämää, että tulee viesteistä osittain myös ihan hyvää fiilistä ja ihan erilaista tunnetta kuin viimeksi, mutta sitten noiden mun esille tuomien seikkojen takia mua mietityttää. Cameron johtuu vähän siitä, ettei haluaisi vetää mistään johtopäätöksiä. Vampire jää melko neutraaliksi.

Tämä voisi olla parempikin, mutta nyt väsyttää.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Halima » 24.09.2018 20:25:40

Vampire kirjoitti:Toisaalta en ole yhtään yllättynyt siitä, että pidät mun viestiäni epäilyttävänä. Sie oot tuntunut olevan mun niskassani pitkälti alusta asti - enkä oikeasti tiedä, onko millään mun sanomisilla mitään merkitystä, koska tuntuu että oot päättänyt, että mie olen pahis. Ok, todennäköisesti epäilisin itse itseäni, jos en rooliani tietäis, mutta sen siitä saa, kun on aivan pirunmoinen kiire suunnilleen koko ajan *sigh*

Jos nyt ihan pelin alkuun palataan, niin se olit kylläkin sinä, joka ensin löysi pahismaisuuksia minusta, ihan ensimmäisestä viestistäni lähtien. Eli aika tekopyhää syyttää mua siitä mistä mä syytin alunperin sua :D . Ja kun itsekin tunnut ymmärtävän että hiljaisuutesi ja mitäänsanomattomuutesi on pahismaista, miten ihmeessä se on joku syytös mua vastaan että epäilen sua? Sun pelityyli tässä pelissä nyt on vaan ollut sellainen, joka tosi hyvin sopis pahikselle. Kun on kiire eikä ehdi sanoa mielipiteitään, ei ole paljon materiaalia mistä jäädä kiinnikään. Ja jos kuitenkin jää kiinni, niin kun sulla ei oo ollut vahvoja mielipiteitä monesta pelaajasta, niin sitten on vaikea löytää se sun pahiskaveri sun kuoleman jälkeen.

Savu kirjoitti:Vampire ja Halima ovat ainakin omien sanojensa mukaan olleet kiireisiä IRL, joten ei ehkä ole ollut aikaa seurata peliä niin tiiviisti, että olisivat huomanneet ottavansa kovan riskin yötapoissa. Kiireisille pahikselle sopisi myös hyvin keskittyä tyhjän puhuminen ja keskenään väittelyyn, kuten he ovat tehneet. Jos molemmat ovat kiireisiä, niin mielenkiintoista että sattuivat juuri samaan aikaan illalla paikalle, että ehtivät tuon minidraaman vetämään ja täyttämään päivän aktiivisuuskiintiön. Tällä ajatuksella toiseksi pahikseksi sopisi ensimmäisen yön kohdalla myös Marzzuu, mutta Aelina korvasi hänet toisena yönä. En nyt tiedä miten yötapot+suojelija tilanteet normaalisti menee, mutta ainakin alottelijan silmin tuntuis pahiksille järkevämmältä tähdätä neutraaleihin, ei hyvismäisiin pelaajiin.

Etkös sä Savu itse kritisoinut mua siitä, että vedin jotain (vääriä) johtopäätöksiä pahisten yötaposta? Ja nyt itse vedät pitkät teoriat siitä, miten minä ja Vampire sovittais pahiksiksi yötapon perusteella? Jos minä ja Vampire oltais pahiskavereita, en todellakaan painostaisi häntä tässä määrin. Ja öö, sunko mielestä se on "samaan aikaan paikalla", jos mä lähetin viestini ennen yhtätoista ja Vampire yhden jälkeen? Lisäksi mä en ainakaan ajattele täyttäväni mitään "aktiivisuuskiintiötä", peliä pelataan sen verran kun ehtii ja ainakin itse yritän käyttää käytettävissä olevan aikani mahdollisimman hyödyllisesti.

Savu kirjoitti:En pidä siitä, etten keksi jostain pelaajasta mitään pahismaisuuksia, joten lähdin silmäilemään Cameronin edellisten pelien viestejä. Cameron vaikuttaa kahdessa edellisessä hyvispelissään tosi rennolta ja pirteältä. Ajattelin tässä jo aiemmin, että Cameronin tyyli taitaa olla syyttää aggressiivisesti muita pelaajia jotta saisi paljon irti. Aiemmat pelit eivät kuitenkaan näytä lainkaan samanlaiselta, sillä niissä pelaajapohdinnat vaikuttavat objektiivisilta eivätkä "kärjistäviltä" kuten Cameron nykyistä peliään kuvailee.

Ymmärsinkö nyt oikein, että et näe Cameronissa pahismaisuutta -> lähdet väkisin etsimään sitä, jopa selaillen vanhoja pelejä ja verraten niihin? Mun mielestä Cameron on pelannut muuten hyvismäisesti, mutta vähän hiljaisen puoleisesti. Toki siinä olet oikeassa, että tämän päivän aikana on syytä ottaa kaikki pelaajat käsittelyyn, itsekin aion perehtyä myös Cameroniin paremmin päivän aikana. Mutta tuo sun lähtökohta kuulostaa omituiselta, että "tää pelaaja ei epäilytä-> nyt pitää löytää siitä epäilyttävää". Ja kun katsoin noita sun lainauksia Cameronin viesteistä, niin ei niissä nyt oikeasti mun mielestä kauheasti eroa ole. Tuo pieni vivahde-ero voi tulla ihan jo siitä, onko syönyt ennen viestin kirjoittamista vai ei! :D Itse ainakin nälkäkiukussani kirjoitan tosi paljon kärkevämpää tekstiä kuin hyvin syöneenä ja tyytyväisenä.

Savu kirjoitti:Tässä Cameron on myös pysynyt samalla linjalla, epäilee Halimaa epäloogisuuksista kuten nytkin. Cameron ei kuitenkaan ole vielä ollut valmis Halimaa äänestämään vaikka tuossa lainatussa tilanteessa äänesti, joten voi olla vain että pakko piti jotain keksiä. Halima oli muuten tuossa pelissä pahis, joten tämä antaa lisävarmuutta omille epäilyilleni Halimaa kohtaan.

Tätä kohtaa en oikein ymmärtänyt. Miten se lisää epäilyksiä mua kohtaan, että Cameron ei oo äänestänyt mua?

Nyt kun Savu luin noita sun viimeisimpiä viestejä, niin tuntuu että sulla on ns. lähtökohtana, että Halima on pahis, siksi epäilen näitä muitakin näistä asioista. Mutta mihin sä perustat sun näkemyksen siitä, että mä oon pahis? Oon kyllä lukenut sun viesteistä jotain epäilyksiä mua kohtaan, mutta oon niihin vastannut ja saanut sulta ymmärtääkseni tämän tyyliset vastaukset "nyt ymmärrän miksi Halima teki näin" tai muuta sen suuntaista. Kertoisitko siis mulle miksi mä oon sun mielestä pahis?

Savu kirjoitti:Edelleen painaa mieltä nuo Haliman tosi naiivit epäilyt, kuten että Aelinan yötappo osoittais selvästi minuun. Halima on tosi kokenut pelaaja ja tietää ihan hyvin että tuon yötapon voi tulkita ihan miten haluaa. Tulee sellainen fiilis et Halima heittelee ilmoille tyhjiä epäilyjä kokeillakseen kepillä jäätä, että tarttuisko muut niihin.

Tiedätkö että kokeneellekin pelaajalle voi tulla ajatusvirhe joskus? Ja miksi tällainen ajatusvirhe ois todennäköisempi pahis-Halimalle kuin hyvis-Halimalle?

Äänien panttaamisesta samaa mieltä. Meidän pitäis pikku hiljaa kyllä ruveta puhumaan, ketä oltais äänestämässä, mutta ei kannata äänestää vielä, koska kuten Savu ja Aelina totesi, jos pahiksilla on tehoäänet ja hyviksillä ei, meidän käy huonosti.

Aelina kirjoitti:Mä en tiedä, miksi mulla nousee tällä hetkellä Halima epäilyttäväksi. Ensimmäisen päivän lopussa Meiz perustelikin epäilyt. Lisäksi en pääse eroon siitä, että ekana päivänä Halima lähti linjalle Meiz tai Savu. Meiz käytti tätä viimeksi pahispelissä - Halima (=pahiskaveri) tai Jinmuru. Seuraavana päivänä Halima lähtee Vampiren kimppuun. Mä ymmärrän pointin äänestää Marzzuuta, mutta samalla Haliman ja Meizin keskustelu ekana päivänä saa vähän nostelemaan kulmakarvoja. Kannattaa äänestää helpot pois, ja paljon epäillyt on varmistettuja hyviksiä. Lisäksi se saa miettimään, että on äänestetty ketä tahansa, jota vain voi. Eikö ennemmin kannattaisi olla joka päivä pahiksen perässä, kun äänestää uhallaankin hyviksiä pois? Aiempi kommentti saa taas miettimään tätä Savun epäilyä Halimaa kohtaan. Ekana päivänä oli pakko linkittäytyä äänestyksessä, vaikka muuten epäillään Halimaa? Cameron lähti äänestämään Marzzuuta ja Savu ja Halima sitten seurasivat. Kaksi ekaa vetivät äänensä pois. Tahallista äänten hajauttamista, kun tajuttiin, että äänestetään samaa?

Epäiletkö siis, että minä ja Savu ollaan pahiskaverit? Ja tuota sun kursivoitua kysymystä en ymmärrä. Kun muuten oot puhunut pahisten toiminnasta (kai?), niin nyt yhtäkkiä vaihdatkin puhumaan hyvisten toiminnasta(?). Tai siis eihän pahisten kannata tietenkään olla pahisten perässä, kun sittenhän he joutuvat äänestämään pahiskaverinsa pois ja saattavat hävitä pelin? (Jaa tuolla lopussahan tulikin selkokielellä, että epäilet että minä ja Savu ollaan pahiskaverit).

Jaa ja sitten mua yhdistellään myös Cameroniin. Keksisköhän joku kohta epäillä mua Aelinankin pahiskaveriksi niin ois koossa koko sarja? Jos meillä ois varaa yhteen hutiin, niin saattaisin melkein (huom! melkein, koska en oikeasti koskaan kyllä lynkkautuisi puolustautumatta) sanoa, että ok, lynkatkaa mut niin huomaatte kuinka väärässä olette ja pääsette ehkä paremmin kärryille huomenna. Mutta nyt ei tosiaan enää ole varaa harhalynkkauksiin, eli en todellakaan aio mukisematta taipua lynkattavaksi.

-----------------

Tämän päivän aikana on pakko jostain repäistä aikaa siihen, että luen kaikkien pelissä olevien pelaajien viestit ja koitan sieltä löytää ne pahikset. Tällä hetkellä epäilyttää eniten Vampire, ja jos nyt pitäisi äänestää niin äänestäisin Vampirea. Mutta tämä pelaajaluku jää ikävä kyllä huomiseen.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Savu » 24.09.2018 21:33:33

Halima kirjoitti:Etkös sä Savu itse kritisoinut mua siitä, että vedin jotain (vääriä) johtopäätöksiä pahisten yötaposta? Ja nyt itse vedät pitkät teoriat siitä, miten minä ja Vampire sovittais pahiksiksi yötapon perusteella? Jos minä ja Vampire oltais pahiskavereita, en todellakaan painostaisi häntä tässä määrin.

Mua epäilytti sun johtopäätöksissä se kuinka ilmiselvä teoria se oli :D Onhan tuo mun teoria aika kaukaahaettu, mutta on siinä vähän enemmän yritystä kuin "Aelina epäili Savua joten Savun täytyy olla pahis". Ei sillä että epäilyjä pitäis väkisin keksiä, vaan kepillä jäätä, kuten sanoin.

Halima kirjoitti:Ymmärsinkö nyt oikein, että et näe Cameronissa pahismaisuutta -> lähdet väkisin etsimään sitä, jopa selaillen vanhoja pelejä ja verraten niihin? ... Mutta tuo sun lähtökohta kuulostaa omituiselta, että "tää pelaaja ei epäilytä-> nyt pitää löytää siitä epäilyttävää".

Ymmärsit ihan oikein. Ensinnäkin mun lähtökohta on aina pelaaja kerrallaan alkaa miettimään kaikkea sen tekemistä siinä kontekstissa että se on pahis. Jos pelaajan viesteistä ei oikein irtoa mitään, niin eihän se nyt todellakaan tarkoita että se pitäis heti laittaa hyvislistalle. Pahis voi ihan hyvin pysytellä sopivan neutraalina ja komppailla hyvisten mielipiteitä niin, ettei sen viestit päällisin puolin herätä epäilyjä. Ne parhaat epäilyt tuntuu kuitenkin tulevan siitä, kun lukee viestit monta kertaa monesta eri näkökulmasta, ja alkaa löytää virheitä tai ainakin virheiltä näyttäviä asioita. Kun kukaan pelaaja ei ole vielä erityisen tuttu, niin lienee aivan erinomaisen järkevää lukea heidän vanhoja viestejä jos vain suinkin ehtii. Cameronin tapauksessa kallistuin jopa hieman hyviksen suuntaan vanhojen viestien pohjalta. Vahvimmat epäilyt Cameronia kohtaan sain ihan tän pelin viesteistä. Tuntuu kyllä vähän tyhmältä selittää näinkin itsestäänselviä asioita sulle mutta itsepähän kysyit :D

Halima kirjoitti:Tätä kohtaa en oikein ymmärtänyt. Miten se lisää epäilyksiä mua kohtaan, että Cameron ei oo äänestänyt mua?

Epäilyksiä sua kohtaan lisäsi se, että Cameron oli epäillyt sua edellisessä pahispelissäsi samoilla perusteilla kuin nyt. Tästä Cameron sai myös vähän hyvispisteitä silmissäni.

Halima kirjoitti:Oon kyllä lukenut sun viesteistä jotain epäilyksiä mua kohtaan, mutta oon niihin vastannut ja saanut sulta ymmärtääkseni tämän tyyliset vastaukset "nyt ymmärrän miksi Halima teki näin" tai muuta sen suuntaista. Kertoisitko siis mulle miksi mä oon sun mielestä pahis?

Ymmärrän miksi äänestit Meiziä, mutta juuri mitään muuta en oo vielä ymmärtänyt :) En ymmärrä miksi tämmösen alottelijan pitää hoksauttaa sua edelleen pelin itsestäänselvyyksistä.

Tuo sun viesti oli itse asiassa tosi hyvä herätys mulle. Mä en tietoisesti pitänyt sua minkään sortin ykkösepäilynä, minkä takia on hyvin mielenkiintoista että sä itse koit sen niin. Tuo sun viesti tuntuu olevan myös pieni puolustuspuhe Cameronia kohtaan, mistä tajusinkin että tehän ootte pitäneet toisianne hyviksinä pelin alusta asti. Jostain syystä jäi multa kokonaan huomaamatta, että sä et ole sanonut epäilyksen puolikastakaan Cameronia kohtaan. Cameron taas on sun kohdalla tarttunut ainoastaan tuohon sun yötappo-kommenttiin ja siihenkin vasta sitten kun minä olin siitä ensin huomauttanut.

Voihan tää vaikuttaa Aelinan komppaamiselta mutta tuli nyt tähän mennessä varmimman oloinen pahisviba Halimasta ja mahdollisesti myös Cameronista. Mieluummin taitaisin lähteä äänestämään kuitenkin uudestaan Halimaa.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Savu » 24.09.2018 21:44:50

Aelina, mitä nuo värikoodit äänestyslistauksessa tarkoittaa?
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Aelina » 24.09.2018 21:51:53

Yritän vielä tänään tulla kommentoimaan, mutta haluan nyt lyhyesti vastata.

Halima: Mun käsittääkseni äänestysperusteesi Marzzuuta kohtaan oli, että tiputetaan pelaaja pois, josta ei saada selvää tai aktiivisesti osallistu. Kuten sanoin, ymmärrän perusteet tietyllä tapaa. Mutta eikö kyitenkin kannattaisi äänestää pahismaista, kuin pelaajaa, josta ei edes jaksa miettiä sillä hetkellä, onko hyvis vai pahis (=uhallaankin hyviksen lynkkaamista). Musta kyllä tuntui, että tämä ei ollut yhtään parempi selitys...

Savu: Siniset pudonneita hyviksiä ja minä vihreällä lähinnä itseäni varten. Eli ekana päivänä olin todistetusti hyvis, tokana päivänä minä ja Marzzuu sama henkilö, mikä vähän sekoittaa.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Cameron » 24.09.2018 22:06:42

No niiin katotaan mitä irtoaa 12h työpäivän jälkeen :D Viikonloppu oli sen verran haipakkaa että ei ollu mitään tsäänssejä ehtiä pelaan. Savulla näytti olevan paljon asiaa mulle.

Savu kirjoitti:En pidä siitä, etten keksi jostain pelaajasta mitään pahismaisuuksia, joten lähdin silmäilemään Cameronin edellisten pelien viestejä. Cameron vaikuttaa kahdessa edellisessä hyvispelissään tosi rennolta ja pirteältä. Ajattelin tässä jo aiemmin, että Cameronin tyyli taitaa olla syyttää aggressiivisesti muita pelaajia jotta saisi paljon irti. Aiemmat pelit eivät kuitenkaan näytä lainkaan samanlaiselta, sillä niissä pelaajapohdinnat vaikuttavat objektiivisilta eivätkä "kärjistäviltä" kuten Cameron nykyistä peliään kuvailee.

Minusta on todella epärealistista kuvitella, että pelaajan viestien sävy olisi aina samanlainen. Voin kertoa, että mulla on aina syksyllä energiatasot matalammat kuin keväällä, lisäksi mulla on työpaikka vaihtumassa viikon sisään ensimmäistä kertaa viiteen vuoteen ja töitä on n. 3 kertaa enemmän verrattuna tuohon puolen vuoden takaiseen peliin, johon vertaat. Myös monet muut pelin ulkopuoliset seikat voivat vaikuttaa siihen sävyyn tai tyyliin, millä pelaaja pelaa. Uskon, että eniten tähän aggressiivisempaan pelityyliini on vaikuttanut kuitenkin yksi ihminen, jota vastaan olen saanut aika lailla puollustaa itseäni viimeiset kaksi kuukautta. Olen niin tottunut siihen että mua epäillään ja haukutaan että jotkut juonariepäilyt tuntuu aika pieneltä siihen verrattuna :'D Täytyy muuten myöntää että olen itsekin syyllistynyt aikanaan tuohon vanhojen pelien vertailuun esim. Violetin kohdalla, kunnes totesin että se on erittäin ei-kannattavaa. Mutta ehkä jokaisen pitää todeta se itse kantapään kautta :D

Savu kirjoitti:Cameron mua on alkanut epäilyttää enemmän. Vaikka pelaajapohdinnat näyttää tosi hyvältä, hän ei ole missään vaiheessa nostanut epäilysten kärkeen ketään, joka ei olisi jo valmiiksi muiden epilyn alla. Esitin jo aiemmin kritiikkiä, että Cameron ei ensimmäisenä päivänä halunnut antaa mielipiteitä pelaajista, ennen kuin vasta sitten kun oli selvästi jo nähtävillä ketä päivän pääepäillyt tulisivat olemaan. Ensimmäisenä päivänä yrittä laittaa vettä myllyyn ja äänesti minua Meizin perässä. Toisena päivänä epäilyjen alla olivat minä, Black Fox ja Marzzuu. Vaikutti kuitenkin että minä tipuin epäilyjen listalta kun tukea ei enää tullut muilta.

Anteeksi vaan Savu mutta otan tämän kyllä melkolailla henkinlökohtaisena loukkauksena. Luuletko tosiaan että hiihdän vaan muiden mielipiteiden perässä? Ihan niin kuin omassa päässäni ei liikkuisi mitään :D Ja enkö saisi epäillä jotain pelaajaa sen takia että joku muu on epäillyt sitä jo? Mitä järkeä siinä olisi? Yleensä pelaajien kesken nimenomaan yritetään löytää keskustelemalla yhteisymmärrys, ketkä pelaajat ovat koko joukon mielestä epäilyttävimpiä. Siihenhän koko peli perustuu! Luen peliä, teen omat huomioni ja toki rekisteröin, ovatko muut pelaajat samoilla linjoilla ja jos eivät ole, mitkä heidän näkökantansa ovat. Ja se, että en epäillyt sinua enää toisena päivänä samalla tavalla, johtui siitä, että aloit kerta kaikkiaan pelaamaan huomattavasti hyvismäisemmin kuin ensimmäisenä päivänä. Ilmeisesti myös muut olivat samaa mieltä.

Savu kirjoitti:Isoin ristiriita mikä mua Cameronin pelaajapohdinnoissa häiritsee, on se että Vampire on säästynyt täysin epäilyiltä. Cameron äänesti Black Foxia sillä perusteella että on ollut liian neutraali ja mitäänsanomaton. Sama peruste pätee aivan täysillä Vampireen, mutta Cameron ei ole epäillyt häntä lainkaan kumpanakaan päivänä.

Wait for it. Vampiren ensimmäiset viestit olivat tyyliltään niin rennon letkeitä, etten nähnyt niissä mitään pahimaista. Nyt kuitenkin Vam on ehtinyt olla hereillä pelissä jo niin kauan, että mielipiteiden silmiin pistävä puute häiritsee. Ja tuo eilinen ääni ilman mitään perusteita oli musta ihan käsittämätön siihen nähden, että Vam oli ehtinyt jo kuitenkin lukea monta sivua peliä -> mielipiteitä pelaajista olisi todellakin pitänyt olla enemmän kuin randomäänen verran.

Savu kirjoitti: Cameronin mielestä Vampire on tämän jälkeen rento ja lievästi hyvismäinen. Tämä on täysin ristiriidassa Black Foxin äänestämisen kanssa.

Hmm ei? Tuolloin Black Fox yritti epätoivoisesti tehdä listauksia, jossa kaikki luokiteltiin neutraaleiksi. Hän vaikutti vähän hermostuneelta pahikselta, joka yritti näyttää aktiiviselta. Vam taas tuntui ottavan pelin löysin rantein, ja vastaili letkeästi viesteihin. Eli nämä epäilyt/lievät hyvisvibat tulivat viestien sävyeroista, ei niinkään loisteliaasta sisällöllisestä annista.

Aelina kirjoitti:Mua oikein kummastuttaa, kuinka vaikeaa mielikuvaa mun on muodostaa Cameronista. Mua kummaksuttaa Cameronin asenne, ettei linkittymiä kannata etsiä tässä vaiheessa, eikä yötapoista voi mitään päätellä. Ettet vaan pelkäisi itsesi puolesta? Mun mielestä nyt kannattaisi osittain jopa katsella pareja.
Huomaat varmaan, että tämä kommenttini oli puolessavälissä toissa päivää? Silloin meillä oli käytettävissä yksi äänestys ja ensimmäisen illan turinat, joiden perusteella minusta todella on ihan turhaa lähteä vetelemään vielä suuria linkityksiä yhtään kenenkään välille (eteenkään kun illan aikana ei sattunut mitään dramaattista, kuten jonkun selvä pelastusyritys tmv.). Nyt meillä on toki jo toinenkin äänestys, eli yhteensä kaksi, mikä on sekin vielä aika vähän linkittymien muodostamiselle, mutta enempään ei ehkä ole mahdollisuuksia tässä pelissä.
Aelina kirjoitti: Cameron johtuu vähän siitä, ettei haluaisi vetää mistään johtopäätöksiä.

Ilmeisesti siis Aelinan epäilyt minua kohtaan johtuvat siitä etten haluaisi vetää mistään johtopäätöksiä. Kyllä minä silti johtopäätöksiä teen :D Joka pelaajasta, yksitellen. Arvioiden heidän peliään, reaktioita muihin ja sitä fiilistä, mikä heidän viesteistään välittyy. En ole koskaan ollut juonareissa mikään suurien teoriakaavioiden ystävä.

No niin sitten vähän pelaajistakin.

Lievästi hyvismäiset
Marzzuu -> Aelina
Marzzuun pelistä ei jäänyt kuin luu käteen, mutta Aelina on pelannut minusta aika samalla tavalla kuin alkupelissäkin. Toki pahiksena hänen olisi ollut ehkä helppo jatkaa samaa linjaa, mutta nuo hyvät huomiot pelaajista toisen päivän iltana kyllä hyvistyttävät. Tämän päivän viesti taas oli vähän sekava, enkä päässyt esim. tuosta äänestyskaavion tarkoituksesta ihan selvyyteen, mutta Aelina sanoikin että oli väsynyt sitä kirjoittaessaan. Lievästi siis hyvistyttää, ja tästä nelikosta uskon vähiten pahikseksi. En haluaisi äänestää Aelinaa tänään, vaikka meillä onkin näkemyseroja linkitysten hyödyllisyydestä :D

Lievästi pahismaiset
Halima
Halimasta on kyllä ristiriitaiset fiilikset. Ne linkitykset pelaajien kesken olivat musta niin epäloogisia, että jotenkin on hankala nähdä Haliman hyviksenä kirjoittamassa sellaista. Myös aggressiiviset vastaukset Vampirea vastaan nostattivat kulmia. Tänään taas Halima on vaikuttanut minusta ihan normi hyvis-itseltään: pelaajista on tullut hyviä huomioita ja hän on nostanut sellaisia pointteja esille, mihin itsekin olen kiinnittänyt huomiota ja toisaalta myös sellaisia, mitä en ole tullut ajatelleeksikaan. Samoin ekana päivänä tykkäsin hänen viesteistään. Voisin kuitenkin kuvitella Haliman pelaavan pahista tuolla tavalla melko taitavasti, hän on saanut viime peleissä kosolti harjoitusta :D

Savu
Voi Savu :D Oot kyllä tosi aktiivinen mutta monesta kommentista oon ihan eri mieltä, enkä jaksa alkaa kaikkia avaamaan tähän, niistä aika paljon kirjoitin tuossa ylempänä. En myöskään oo ihan varma, saako tuo tiettyjen asioiden purkaminen atomeiksi asti hyvisten pelin junnaan paikallaan vai onko se vaan tosi analyyttista hyvää pohdintaa. Ihailen kuitenkin tuota energiamäärää millä pelaat. Sun peli on kuitenkin viimeiset kaksi pelipäivää ollut huomattavasti parempaa kuin ensimmäisenä päivänä. En vieläkään osaa päättää, johtuiko se siitä, että Meiz tippui ja olosi helpottui, vai siitä, että sai vinkkejä pahiskaveriltasi, mitä seuraavana päivänä kannattaisi tehdä. Voihan se olla toki molempiakin.

Pahismaiset
Vampire
Ensimmäisenä päivänä ja toisen päivän alussa Vamilla oli minusta hyvällä sykkeellä kirjoitettuja, rentoja viestejä, joissa oli osassa kivoja huomioitakin pelaajista. Nut kuitenkin vamin neljä viimeistä viestiä ovat olleet käytännössä vain nopeita muiden kommentteihin vastaamisia ja minusta tuo eilinen "äänestän nyt muuten vaan" oli jo niin hämmentävä teko että en tiedä mikä Vamin ajatus oikein oli siinä. Mikset vain Vam äänestänyt mielestäsi epäilyttävintä pelaajaa? Vähän tuntuu, että Vam piiloutuu irl-kiireidensä suojaan välttyäkseen kertomasta mielipiteitään pelaajista.

Käytännössä olisin tällä hetkellä valmis äänestämään ketä tahansa muuta paitsi Aelinaa. Onneksi tässä on jo aika isot osumatarkkuudet, jokaisella 50% ja päivää vielä hyvin jäljellä. Ja samaa mieltä siitä, että äänet todellakin kannattaa käyttää harkiten.

//Savu väliin. Ööm en kyllä oo pitäny Halimaa alusta asti hyviksenä? Ensimmäisenä päivänä hän oli mun "lievästi hyvismäisissä" ja näköjään sen jälkeen en ole näin kategorioinutkaan pelaajia. Mutta tässäpä näet samalla päivitetyn version.
//Savu taas. Siniset on hyviksiksi todettuja pelaajia, vihreä taas hän itse.
//Aelina vielä.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Vampire » 25.09.2018 17:10:33

Okei, multa on penätty mielipiteitä ja epäilty, että piiloudun irl-kiireiden taakse, jotta mun ei tarvisi mielipiteitä kertoa. Okei, tähän haluan sanoa sen, että mä olen lukenut tätä peliä tasan sen verran, että olen edes suunnilleen kartalla siitä mitä on puhuttu, mutta se lukeminen on ollut niin pinnallista, ettei siinä mielipiteitä muodostu ja tämä peli on oikeasti osunut todella pahaan aikaan, osaltaan sen takia, että lähdin itse aivan liian nopeasti osallistumaan, vaikka tiesin, että aika ei ole hyvä, kun pohjalla on paitsi opintojen alku uuden lukuvuoden myötä myös tuore surutyö, joka päättää yllättää hyvin epäloogisiin aikoihin, vaikka oonkin sinällään ihan ok sen kanssa. Eli tilanne ei pelin kannalta ole mun osaltani missään nimessä ihanteellinen tai edes hyvä. Mulla on tekeillä pidempi viesti, jossa ainakin yritän kommentoida pelaajia kattavammin (etenee, mutta hitaasti), mutta tällä hetkellä tuntuu, että silloin, kun periaatteessa olis aikaa panostaa peliin, niin keskittymiskyky on huitelemassa jossain muilla mailla. Yritän kyllä parhaani niillä voimavaroilla, mitä mulla tällä hetkellä on, eikä se valitettavasti ole niin paljoa kuin toivoisin tai mihin multa ehkä on totuttu. Pidempi viesti on tosiaan tekeillä, vaikken osaakaan sen valmistumisesta antaa mitään lupauksia.

Savu kirjoitti:En pidä siitä, etten keksi jostain pelaajasta mitään pahismaisuuksia, joten lähdin silmäilemään Cameronin edellisten pelien viestejä. Cameron vaikuttaa kahdessa edellisessä hyvispelissään tosi rennolta ja pirteältä. Ajattelin tässä jo aiemmin, että Cameronin tyyli taitaa olla syyttää aggressiivisesti muita pelaajia jotta saisi paljon irti. Aiemmat pelit eivät kuitenkaan näytä lainkaan samanlaiselta, sillä niissä pelaajapohdinnat vaikuttavat objektiivisilta eivätkä "kärjistäviltä" kuten Cameron nykyistä peliään kuvailee.

Oon tähän tarttumassa jo tuossa pidemmässä viestissäni, josta puhuin, mutta koska Savu ilmeisesti jatkaa tällä linjalla edelleen, niin nostetaan se nyt esiin tässäkin. Mie inhoan sitä, että epäilyjä tai muita mielipiteitä perustellaan edellisillä peleillä. Ensiksikin siitä syystä, että irl-tilanne voi olla täysin erilainen jokaisen pelin kohdalla, mutta myös siksi, että harva meistä varmaan osaa pelata pelistä toiseen aina tismalleen samalla tavalla pelatessaan roolia X. Edellisistä peleistä ja niiden pohjalta ei voi siis päätellä yleensä juurikaan mitään. Ehkä riittävän pitkältä aikajänteeltä tyylin peruspiirteet, mutta ei roolia siinä pelissä, joka sillä hetkellä on meneillään. Kannattaisiko, Savu, keskittyä tähän meneillään olevaan peliin pahisten nappaamiseksi eikä jymähtää sinne historiaan, kun tilanteet tosiaan voivat olla muuttuneet ja pelaaja (menemättä siihen, että kenestä on kyse, koska puhun ihan yleisellä tasolla) voi olla päättänyt valita erilaisen lähestymistavan tähän käsillä olevaan peliin riippuen tai riippumatta siitä, miten edellinen peli meni. Sanotaan nyt vaikka esimerkinomaisesti itsestäni, että mie oon parhaimmillani aktiivinen ja aggressiivinen pelaaja, mutta pelin ulkopuoliset tekijät vaikuttavat merkittävästi siihen, millä tavalla pystyn panostamaan tai jaksan keskittyä kuhunkin käsillä olevaan peliin. Jos pelin ulkopuolella ei ole mitään ihmeellistä meneillään, niin pystyn ja jaksan keskittyä täysillä pelaamiseen, mutta jos pelin ulkopuolella on yhtään enemmän mitään härdelliä, etenkin tunnepuolella, niin se näkyy pelissä heti ja silloin juonittelupeli on se viimeinen, johon tulee edes mieleen käyttää niin paljon energiaa kuin yleensä. Eli pelien vertailu ei ole kovinkaan järkevää, koska sie et voi mitenkään tietää, mitkä kaikki tekijät siellä on vaikuttamassa taustalla niiden kahden pelin välillä. Joo, ehkä tää on turhan tunteikas purkaus, mutta kyseessä on asia jota mie kirjaimellisesti inhoan yleisesti juonittelupeleissä.

Savu kirjoitti: hän ei ole missään vaiheessa nostanut epäilysten kärkeen ketään, joka ei olisi jo valmiiksi muiden epilyn alla

Anteeksi, jos puolustan nyt Cameronia, mutta öh?! Onko kiellettyä epäillä pelaajia, jotka ovat jo muiden epäilyjen kohteena? Ei! Okei, voi nostaa peliin mukaan myös sellaisia epäilyjä, joita kukaan ei ole huomannut, mutta olen tässä silti samaa mieltä kuin Cam. En mene niin pitkälle, että kokisin loukkaavana implikoida, että hiihtelee muiden mielipiteiden perässä sanomatta omia epäilyjä näkemättä muiden mielipiteitä ensin. Mutta tämä kommentti implikaatioineen saa silti tekemään mielen repiä hiuksia päästä ja kysyä, että "oikeesti!?!" Tämä kuulostaa niin hatusta vedetyltä, että siitä tulee melkein jo epätoivoinen fiilis.

Savu kirjoitti:Isoin ristiriita mikä mua Cameronin pelaajapohdinnoissa häiritsee, on se että Vampire on säästynyt täysin epäilyiltä.

Eli Cam on pahismainen, koska ei epäillyt minua? Logiikka?

Cameron kirjoitti:Nut kuitenkin vamin neljä viimeistä viestiä ovat olleet käytännössä vain nopeita muiden kommentteihin vastaamisia ja minusta tuo eilinen "äänestän nyt muuten vaan" oli jo niin hämmentävä teko että en tiedä mikä Vamin ajatus oikein oli siinä. Mikset vain Vam äänestänyt mielestäsi epäilyttävintä pelaajaa? Vähän tuntuu, että Vam piiloutuu irl-kiireidensä suojaan välttyäkseen kertomasta mielipiteitään pelaajista.

En äänestänyt mielestäni epäilyttävintä pelaajaa, koska tällä hetkellä topicinlukuni on ollut niin pinnallista, että niitä epäilyttäviä pelaajia ei vain ole. Hankala siinä tilanteessa on niitä lähteä parissa minuutissa vain repimään jostain. Muiden kommentteihin olen vastaillut silloin, kun siihen on ollut sopivasti aikaa, energiaa ja keskittymiskykyä, mutta henkilökohtaisesti koen sen parempana kuin sen, että jättäytyisin täysin hiljaiseksi enkä kävisi sanomassa yhtään mitään yhtään mihinkään sillä aikaa, kun yritän haalia aikaa ja keskittymiskykyä topicin läpikahlaukseen.

Savu kirjoitti:Ensinnäkin mun lähtökohta on aina pelaaja kerrallaan alkaa miettimään kaikkea sen tekemistä siinä kontekstissa että se on pahis. Jos pelaajan viesteistä ei oikein irtoa mitään, niin eihän se nyt todellakaan tarkoita että se pitäis heti laittaa hyvislistalle. Pahis voi ihan hyvin pysytellä sopivan neutraalina ja komppailla hyvisten mielipiteitä niin, ettei sen viestit päällisin puolin herätä epäilyjä. Ne parhaat epäilyt tuntuu kuitenkin tulevan siitä, kun lukee viestit monta kertaa monesta eri näkökulmasta, ja alkaa löytää virheitä tai ainakin virheiltä näyttäviä asioita. Kun kukaan pelaaja ei ole vielä erityisen tuttu, niin lienee aivan erinomaisen järkevää lukea heidän vanhoja viestejä jos vain suinkin ehtii. Cameronin tapauksessa kallistuin jopa hieman hyviksen suuntaan vanhojen viestien pohjalta. Vahvimmat epäilyt Cameronia kohtaan sain ihan tän pelin viesteistä. Tuntuu kyllä vähän tyhmältä selittää näinkin itsestäänselviä asioita sulle mutta itsepähän kysyit :D

Eli lähdet liikkeelle "syyllinen kunnes toisin todistetaan, paitsi että syyllinen silloinkin"-lähtökohdasta? :D Itse ehkä käyttäisin energiani paremmin kuin etsimällä etsisin pelaajista epäilyttäviä juttuja, koska se on asia, johon pahikset joutuvat turvautumaan. Yleensä itse lähden peleissäkin oletuksesta "syytön, kunnes toisin todistetaan".

Savu kirjoitti:Jos molemmat ovat kiireisiä, niin mielenkiintoista että sattuivat juuri samaan aikaan illalla paikalle, että ehtivät tuon minidraaman vetämään ja täyttämään päivän aktiivisuuskiintiön. Tällä ajatuksella toiseksi pahikseksi sopisi ensimmäisen yön kohdalla myös Marzzuu, mutta Aelina korvasi hänet toisena yönä. En nyt tiedä miten yötapot+suojelija tilanteet normaalisti menee, mutta ainakin alottelijan silmin tuntuis pahiksille järkevämmältä tähdätä neutraaleihin, ei hyvismäisiin pelaajiin.

:::D Tälle on oikeasti pakko nauraa, koska tää alkaa mennä varsin absurdille tasolle jo... Kuten Halima sanoikin jo, en käsitä, millä tavalla klo 23 ja klo 1 on samaan aikaan (okei, samana yönä, mutta silti), toisekseen, mulle on aivan se ja sama tällä hetkellä, kuinka aktiivinen olen tässä pelissä, joten mulla ei ole minkäänlaista tarvetta täyttää mitään "aktiivisuuskiintiöitä". En pelaa muita pelaajia varten tai muiden pelaajien vaatimukset täyttääkseni, pelaan ihan vain sen takia, että nautin siitä ja pidän sitä mukavana harrastuksena.

Mun ei pitänyt kirjoittaa tästä edes näin pitkää viestiä, koska mulla oli muutakin pakollista tekemistä tälle päivälle, mutta nyt kävi näin ja joudun tiivistämään muita tälle päivälle tarkoitettuja asioita ja siirtämään osan huomiseen.

++Savu

Tällä hetkellä Savun pelaaminen ei näytä kovinkaan hyvismäiseltä ja haluan lisätä vähän painetta. Ja koska joku kuitenkin vetää herneen nenään tästä äänestä, niin ei hätää, mulla on tarkoitus yrittää tulla kirjoittelemaan vielä ennen päivän päättymistä, joten pystyn mukautumaan pelin tilanteisiin suht nopeallakin syklillä. Joo, en ole lukenut peliä kokonaisuudessaan ja kaikkia pelaajia pohtien, mutta tällä hetkellä olen lukenut tarpeeksi siihen, että Savu näyttäytyy tällä hetkellä pahismaisimpana pelaajana. Penäsitte multa mielipiteitä ja tässä on teille sellainen. Pidemmän ja kattavamman viestin saatte siinä vaiheessa, kun se on valmis, vaikka tästäkin tuli jo varsin pitkä melkein huomaamatta.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron