Pelottomat - Peli päättynyt!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.09.2018 11:05:20

Halima kirjoitti:2) Meiz puolustautuu Savun viestiin ihan hyvin, mutta melko pitkänlaisesti ja perusteellisesti ottaen huomioon epäilyjen asteen.

Höpsis, ylipuolustaudun tähän kertomalla että kattava puolustus kannattaa aina. Mikäli epäilijä on hyvis, haluan antaa mahdollisimman hyvät eväät mielipiteen muutokseen. Pahikselle taas en halua antaa tilaisuutta jatkaa epäilyä huolettomalla puolustautumisella, vaan mielummin ajan vastapuolen suohon :]
Aelina kirjoitti:Se, miksi koin potentiaaliset pahikset omituiseksi sanavalinnaksi, oli tosiaan kahden pelaajan nostaminen muiden yli potentiaalisiksi pahiksiksi. Mulla tuli vähän tunne, että lähdetään nyt osittain mun perään (vaikkapa ihan sen takia, että lähdin viimeksi äänestämään Meiziä pois pahiksena) ja osittain Savun perään (Savulta tuli hyvää peliä, ja on tosiaan vasta yksi peli takana, molemmilta kannoilta hyvä "uhri"). Sitten Meiz lähtee enemmän Savun perään, joka oli minua ennen lähtenyt miettimään pelaajia.

Mä olen sitä mieltä että alkupeli herää käyntiin pelaajien tökkimisellä pienistäkin syistä. Olisin voinut kommentoida molempien avausten olleen neutraaleja, ja asia olisi jäänyt siihen. Sen sijaan pieni lisälause antaa heti tehoa muuten neutraaliin kommenttiin, ja jatkoviesteistä saa jo huomattavasti enemmän irti. Mielestäni tuo kommentti toimi siis varsin hyvin :) Otin teidän molempien avaukset syyniin, koska aiempien pelien perusteella mieltäisin molempien pahispelin sisältävän hyvinkin asiapitoisia viestejä, mutta molemmista avauksista puuttui tietynlainen rentous (verraten vaikkapa Haliman ja Cameronin avauksiin).
Savu kirjoitti:Mielestäni oli, niinhän hän itsekin myönsi kun katui paljastustaan. Mielestäni hänen roolipaljastuksensa ennen yötä aiheutti juuri suurimmat epäilyt toisena päivänä. Moni oli sitä mieltä että Haliman olisi pitänyt kuolla yöllä koska paljasti olevansa vartija ennen yötä. Tämän yhteys avausviestiin on se, että Halima voi kirjoittaa pahiksena tosi huomiota herättäviä viestejä, vaikka tuntuisi pahikselle fiksummalta välttää tarpeetonta huomiota.

En laske Haliman avausviestiä tässä pelissä lähellekään samaa kategoriaa. Pahis haluaa selvitä päivästä hengissä ja on valmis tekemään mitä vain sen saavuttaakseen. Loogisempi vertailu olisi Haliman muiden viestien sävy verrattuna tähän peliin. Minun mielestä Haliman pahisviestit olivat hyvin asiapitoisia, kun taas tässä pelissä viestit ovat huolettomamman ja pirteämmän oloisia.
Savu kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Vertailet parhaillaan tämän pelin avausviestiäni edellisen pelin kokonaisuuteen. Ja koska avausviestini ei täyttänyt edellispelin standardeja ja pitänyt sisällään "super-analytiikkaa", saadut hyvisvibat / neutraali - kommentit eivät ole tarpeeksi hyvin perusteltuja, vaan pikemminkin koet heikot perusteet epäilyttäviä. Miten perusteluni olivat epäjohdonmukaisia, nehän perustuivat suurimmaksi osaksi viestien sävyyn?

Totta kai vertaan, ethän sinä ensimmäisenä vuorokautena kirjoittanut kuin yhden lyhyehkön viestin, joten ei kai sitä muuhun sitä voi verrata kuin aiemmin muodostaneeseeni kokonaisuuteen sinusta. Muotoilisin ehkä uudestaan että perustelusi eivät olleet epäjohdonmukaisia, koska niitähän oli vain Cameronin osalta. Tarkoitin että hyvis/neutraali arviot olivat mielestäni epäjohdonmukaisia, koska niillä perustein millä sanoit pitäväsi Cameronia hyviksenä, olisi sinun pitänyt pitää myös ainakin Aelinaa hyviksenä. Jos mielipiteesi pohjautuivatkin kuitenkin ainoastaan tulkitsemaasi viestien sävyyn niin niitä on vaikea järkiperustein alkaa kritisoimaan.

Ymmärrät varmaan ettei tällainen vertailu ole kovin luotettavaa. Voisit vertailla tämän ja edellispelini avausviestejä ja tehdä niistä jotain tulkintaa. Koen oudoksi vaatimuksen siitä että avausviestini olisi pitänyt sisältää kattavammat ja analyyttisemmat perustelut, kun niille ei käytännössä ollut eväitä tässä vaiheessa peliä.

Sanot että johdonmukaista toimintaa olisi ollut pitää myös Aelinan avausta hyvismäisenä, ja ilmeisesti sen tekemättä jättäminen herättää epäilystä. Cameron otti suoraan kantaa Haliman rooliin, sekä esitti epäilyä Jinmurun suuntaan, viestin ollessa pirteän oloinen. Aelina taas kommentoi neutraalisti hieman peliteknisyyksiä eikä päätynyt suuntaan tai toiseen Haliman osalta.
Savu kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Voin taustoittaa muutaman seikan edellispelistä ja omasta näkemyksestäni peliin. Aikaiset äänet eivät ole epäilyttäviä, enkä tällaista yleislinjausta ole koskaan vetänytkään. Päinvastoin ääniä kannattaa mielestäni jakaa aktiivisesti niin kauan kun niitä ei joudu lyömään lukkoon. Miinan osalta kommentti perustui heikkoihin perusteluihin sekä siihen ettei hän uskonut ehtivänsä loppupäivään mukaan, eli ääni oli tavallaan lopullinen. Kysessä ei siis ollut äänen ajankohta.


Tähän täytyy vastata että moni noista asioita monikaan ei pidä paikkaansa. Miina nimenomaan sanoi että "äänestin Meiziä, koska siitä on mahdollisuus saada vastauksia, joilla on mahdollisuus tulla johonkin tulokseen." Peliä oli myös kaksi vuorokautta jäljellä, eikä Miina missään vaiheessa ilmaissut joutuvansa olemaan pois loppupäivää, eli ääni ei ollut millään muotoa "tavallaan lopullinen". Mä en ainakaan löydä mitään sellaista viestiä, mihin viittaat? Näillä tieodin hän siis toimi juuri kuten tuossa viestissäsi sanot että hyvisten kannattaa toimia. Minut olis riittänyt vakuuttamaan tuo perustelu että aiemman pelin erilaiset näkemyksesi olivat vain pahisjuonittelua. En tiedä miksi tämä tarvitsi vielä lisä taustoitusta enkä varsinkaan miksi perustelut ovat noin ontuvia. Jos multa ei jäänyt jotain tosi oleellista huomaamatta niin tästä jää hyvin hämmentynyt fiilis.

Voipi olla että muistan sitten tapahtumat väärin. That being said, en edelleenkään heittänyt epäilyä miinalle aikaisesta äänestämisestä, enkä ole koskaan pitänyt äänien jakamista itsessään pahismaisena.
Savu kirjoitti:Pidin mielipidettäsi tietyltä kannalta epäilyttävänä koska se poikkesi täysin aiemmin esittämistäsi mielipiteistä kuten lainauksien kera esitin, en siksi että se poikkeaisi omasta mielipiteestäni. Onhan täällä moni muukin ollut aikaisien äänien kannalla. Mielestäni sinun ja Cameronin pointit aikaisista äänistä ovat hyviä, enkä oikein jaksa enää keksiä miten aikaisten äänten kannattamisesta tai vastustamisesta voisi vetää johtopäätöksiä pelaajan roolista, kun molemmille argumenteille löytyy ihan hyvät perustelut.

Sanot kuitenkin suoraan jälkimmäisessä lainauksessa ettet näe miten hyviksiä hyödyttäisi aikainen äänien antaminen. Koen oudoksi että aiempi näkökulmasi samaan aiheeseen unohtuu tässä, ja asia kääntyy pönkittämään epäilyä minua kohti.
Savu kirjoitti:Oon kirjottanut tätä jo pari tuntia enkä jaksa alkaa enää oikolukemaan, tuli mitä tuli. Enkä haluais kuulostaa aina niin synkältä niin heitetään loppukevennyksenä tämmönen tekopirteä hymy :D

Hieman hermostuneen kuuloinen lopetus :)

Sitten muista pelaajista.

Aelinan viestit ovat jättäneet jo hyvän tunteen. Yhdistelee toisessa viestissään jo lankoja pelaajien välillä (minun reaktioni verrattuna muiden suhtautumiseen Halimasta), mistä sain ihan positiivisen tunteen. Ei soittanut hälytyskelloja pahiksesta alustamassa tulevaa syytöstä. Päätyy myös tulkitsemaan Haliman viestien sävyä samaan tapaan kuin itsekin ne näen, mistä annan plussaa.

Halima vaikuttaa edelleen aidon innostuneelta ja peliä eteenpäin vievältä. Viestien sävy on hyvin erilainen verrattuna edelliseen pahispeliin. Muiden mielipiteiden kalastelu mm. minun ja savun vuorovaikutukseen on juuri oikea tapa saada peliin lisää materiaalia.

Cameron sekä Jinmuru ovat molemmat jättäneet rennon ja huolettoman kuvan pelistään. Kumpikaan ei tässä vaiheessa soita pahemmin hälytyskelloja.

Black fox jättänyt toistaiseksi melko neutraalin fiiliksen. Pari pitkää viestiä, muttei mitään vahvaa kantaa itse pelaajista. Näen siis erittäin potentiaalisena pahiksena! ;) Pidän henk. koht. epäilyttävänä ettei Savun pelistä löytynyt kommentoitavaa suuntaan tai toiseen.

Savun epäilyjä minua kohtaan en ole pitänyt kovinkaan loogisina, vaan pikemminkin peliä tunnutaan tulkitsevan sen mukaan miten oma epäily saisi lisää pönkitystä. Samaan pönkitykseen lasken mukaan tukeutumisen muiden pelaajien mielipiteisiin ("kuten Aelinakin sanoi" jne). Tämän astisen pelin perusteella veikkaisin hänet aloittelevaksi pahikseksi.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Savu » 15.09.2018 15:35:20

Meiz kirjoitti:Sanot kuitenkin suoraan jälkimmäisessä lainauksessa ettet näe miten hyviksiä hyödyttäisi aikainen äänien antaminen. Koen oudoksi että aiempi näkökulmasi samaan aiheeseen unohtuu tässä, ja asia kääntyy pönkittämään epäilyä minua kohti.

Vastasin vain esittämääsi kysymykseen. Vastauksessa en myöskään unohda aiempaa näkökantaani vaan huomautin että ymmärrän nyt myös toisen näkökannan asiaan. Pelin alussa minulla ei ollut vahvaa näkemystä onko aikainen äänestäminen hyvismäistä vai pahismaista, eikä ole vieläkään. Lienee ihan odotettavaa että mielipiteeni muuttuu kun luen muiden näkökantoja asiaan. Syytät minua syytösten pönkittämiseltä vaikka yritin tuoda esille etten tiedä pidänkö käytöstä hyvismäisenä vai pahismaisena, koska käytöksesi poikkeaa viime pahispelistäsi. Tulkitset sitten kuitenkin itse melkolailla kaiken sanomani pahismaiseksi. Toki minua on aloittelijana, paljon kirjoittavana ja paljon virheitä tekevänä helppo epäillä, mutta Haliman ja Aelinan epäilyistä pystyn lukemaan paljon objektiivisemman epäilyn minua kohtaan. Viime pelissä et pitänyt haparointiani epäilyttävänä, mutta nyt näkökantasi onkin aivan eri. Ehkä viime pelissä olin sinulle hyödyllinen idiootti jonka tärkeä ääni oli johdateltavissa. Nyt olen tarpeeton, joten olen helppo uhri mustamaalattavaksi. Mietityttää kuitenkin kävisitkö pahiksena minua vastaan noin voimakkaasti, sillä yhteen pelaajaan keskittyminen ei viime pelissä kuulunut tyyliisi.

Tämmöinen lyhykäinen vastaus tien päältä, sillä en välttämättä ehdi illalla koneelle. :)
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Savu » 15.09.2018 15:42:38

Ja tarkoitan siis tätä oikean elämän iltaa, en huomista peli-iltaa! Kauheaa kun tämä sanasto aiheuttaa helposti väärinymmärryksiä :D Pyrin kuitenkin kirjoittamaan joka päivä jotain vähän pidempää niin ajattelin mainita.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Vampire » 15.09.2018 17:37:09

Jaha, peli sitten meni alkamaan just sellaisena hetkenä, kun en ole koneen ulottuvilla kuin vasta juuri ennen päivän päättymistä.. Eli todennäköisesti pääsen vasta irl-huomenillalla paremmin ottamaan kontaktia peliin ja lukemaan peliin jo nyt kirjoitettuja viestejä paremmin läpi.

Eli olen hereillä ja tietoinen pelin alusta, mutta pääsen puhumaan vasta huomenna - tai viimeistään seuraavana pelipäivänä (pyrin huomisiltaan). Kännykällä en halua lähteä lukemaan/kirjoittelemaan sen enempää ihan siitä syystä, että tämä on aivan tuskaa. Plus jaksaminen ei tänään kerta kaikkiaan riitä, koska yllättävän raskas päivä henkisesti.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Aelina » 15.09.2018 18:42:58

Meiz kirjoitti:Mä olen sitä mieltä että alkupeli herää käyntiin pelaajien tökkimisellä pienistäkin syistä. Olisin voinut kommentoida molempien avausten olleen neutraaleja, ja asia olisi jäänyt siihen. Sen sijaan pieni lisälause antaa heti tehoa muuten neutraaliin kommenttiin, ja jatkoviesteistä saa jo huomattavasti enemmän irti. Mielestäni tuo kommentti toimi siis varsin hyvin :) Otin teidän molempien avaukset syyniin, koska aiempien pelien perusteella mieltäisin molempien pahispelin sisältävän hyvinkin asiapitoisia viestejä, mutta molemmista avauksista puuttui tietynlainen rentous (verraten vaikkapa Haliman ja Cameronin avauksiin).


Okei, tämä kuulostaa ihan hyvältä vaihtoehdolta minun selitykselle. Tällä hetkellä tämä selittää mulle sun käytöstä.

Savu kirjoitti: Mietityttää kuitenkin kävisitkö pahiksena minua vastaan noin voimakkaasti, sillä yhteen pelaajaan keskittyminen ei viime pelissä kuulunut tyyliisi.


Muakin epäilyttää enemmän yhden pelaajan kimppuun hyökkäävät, mutta tässä olen ehtinyt oppia, että osa nyt vaan pelaa niin hyviksenä ja osa pahiksena.

Tässä vaiheessa myös myönnän, että mun pitäisi todellakin käydä ajatuksella läpi Meizin ja Savun viestit, kun en osaa sanoa oikein mitään nyt suuntaan tai toiseen, muuta kuin mitä olen sanonut. Ainakaan tällä sekunnilla mulla ei riitä aika tai jaksaminen siihen (haluaisin todellakin päästä maanantain kokeesta edes läpi...), mutta lupailen miettiä enemmän kuin tyyli-kannalta asioita viimeistään seuraavana pelipäivänä, jos en huomenna. Myös Cameronista ja Black Foxista. Mä olen kuitenkin osittain sitä mieltä, että tällä hetkellä peli keskittyy liikaa edellisen pelin tarkkuuksiin, ei edes ns suuriin linjoihin. Herättävät keskustelua, mutta mun mielestä ne eivät nyt niin paljoa vie peliä eteenpäin, että tämä olisi kannattavaa.

Yritän päästä äänestämään huomenna vielä ja muodostaa sitä varten jonkinlaisen mielipiteen pelaajista. Mä olen edelleenkin sitä mieltä, että Savu voi olla pahis, mutta en haluaisi nyt ainakaan vielä tänään pudottaa, vaan antaa tilaisuuden 2. päivään. Mä äkkiä selailin Meizin viestit läpi, ja mulle tuli erilainen kuva kuin viime pelistä, ainakin tässä vaiheessa. Mä olen tässä kyllä miettinyt, että ainakin toinen pahiksista ellei kummatkin, lymyilisi varjoissa neutraaleina. Tähän menee Marzzuu (ei herännyt), Vampire (joka kävi kommentoimassa), Black Fox (kovin neutraali ja hiljainen), Cameron (hiljainen myös) ja Jinmuru (jolla taitaa olla poissaolo).
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Aelina » 15.09.2018 18:46:47

Tai ehkä Black Foxille hiljainen on väärä sana, ennemminkin pelaajien suhteen mitäänsanomaton, kuin myös Cameron.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Meiz » 16.09.2018 10:14:21

Savu kirjoitti:Vastasin vain esittämääsi kysymykseen. Vastauksessa en myöskään unohda aiempaa näkökantaani vaan huomautin että ymmärrän nyt myös toisen näkökannan asiaan. Pelin alussa minulla ei ollut vahvaa näkemystä onko aikainen äänestäminen hyvismäistä vai pahismaista, eikä ole vieläkään. Lienee ihan odotettavaa että mielipiteeni muuttuu kun luen muiden näkökantoja asiaan. Syytät minua syytösten pönkittämiseltä vaikka yritin tuoda esille etten tiedä pidänkö käytöstä hyvismäisenä vai pahismaisena, koska käytöksesi poikkeaa viime pahispelistäsi. Tulkitset sitten kuitenkin itse melkolailla kaiken sanomani pahismaiseksi. Toki minua on aloittelijana, paljon kirjoittavana ja paljon virheitä tekevänä helppo epäillä, mutta Haliman ja Aelinan epäilyistä pystyn lukemaan paljon objektiivisemman epäilyn minua kohtaan. Viime pelissä et pitänyt haparointiani epäilyttävänä, mutta nyt näkökantasi onkin aivan eri. Ehkä viime pelissä olin sinulle hyödyllinen idiootti jonka tärkeä ääni oli johdateltavissa. Nyt olen tarpeeton, joten olen helppo uhri mustamaalattavaksi. Mietityttää kuitenkin kävisitkö pahiksena minua vastaan noin voimakkaasti, sillä yhteen pelaajaan keskittyminen ei viime pelissä kuulunut tyyliisi.

On totta että viestisi ovat pitäneet sisällään näitä jos - lauseita, joten täydestä epäilystä ei ole kyse. Olen kuitenkin tulkinnut viestisi siihen malliin, että alun perustelemattomat hyvisvibani epäilyttivät. Mikä nosti tässä minut yli muiden? En kuitenkaan ollut ainut joka antoi hyvisvibaa muiden avausviesteistä. En pidä niin uskottavana aiempaa selitystä jonka mukaan minun olisi pitänyt pitää myös Aelinan avausta hyvismäisenä.

Samoin tuntuu että kommentointi Black foxille viestissä viewtopic.php?f=9&t=642#p18159 pyrkisi tavallaan yllyttämään ajatusta siitä, että mielipiteelläni äänistä olisi jotain pahismaisia taka-ajatuksia. Black fox kuitenkin esitti ajatuksen siitä, että pahiksia hyödyttäisi saada aikaiset äänet tietoon, ja lähdit komppailemaan ajatusta nostaen erityisesti minut esiin. Saan mielikuvan siitä, että pyrkisit hienovaraisesti saamaan lisää epäilyä minua vastaan, tai mahdollisesti saada Black foxia jatkamaan ajatustaan. En nyt ihan mukisematta usko että ylitulkitsen tätä ja tarkoituksenasi oli esittää neutraali huomio ääniin liittyen.

Viime pelissä totesin itsekseni sinun pelaavan erittäin hyvin, enkä halunnut asettua napit vastakkain. Hyödyllinen idiootti on täysin väärä tulkinta :D Haparointia en pelissäsi nähnyt pelimekaniikan ulkopuolelta (tähän voi toki vaikuttaa että tiesin sinut hyvikseksi), vaan mielestäni pelasit oikein vakuuttavasti ja loogisesti epäilyjen kanssa. Ensimmäinen päivä on toki haastavampi, mutta nyt tuntuu että muutamankin eri tulkintaan on päädytty melko kaukaa haettujen ajatusten kautta. Tavallaan yliyrittämistä epäilyjen aikaansaamiseksi, minkä miellän aloittelevan pahiksen virheeksi.

Sanoista tekoihin, ja ääni lähtee ++Savu

Aelina kirjoitti:Ja Meiz. Mä luulen, että mulla on jonkinlainen - vaikkakin epäselvä - kuva Meizin pahispelistä (satuinpa lukemaan aiempaa peliä, jossa Meiz sanoi epäilyttäväksi tyylin, jota käytti viimeksi pahiksena).

Ihan mielenkiinnosta, mihin viittaat tällä? :]
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Savu » 16.09.2018 11:54:47

Mä en vieläkään ihan ymmärrä miksi Meiz tulkitsee nyt kaiken sanomani aloittelevan pahiksen peliksi. Tää on mun ensimmäinen alkupeli joten vähän väkisin tulee keksittyä kaukaahaettuja epäilyjä kun ei vielä ole paljon muuta materiaalia. Yliyrittäminen on mielestäni aloittelijalle luonnollista käytöstä, niin hyvikselle kuin pahikselle. Sä vastasit mun muutamaan tökkäisyyn sellasella wall of textillä että kaikki aikani on kulunut tähän meidän väliseen sananvaihtoon. Mielestäni tunnut syyllistyvän samaan kuin mistä sinua viime pelissä epäilin, eli tahallisen yksipuoliseen tulkintaan. Suurimman osan epäilyistäsi voisi aivan yhtä hyvin mieltää aloittelevan hyviksen peliksi. Uskoisinkin hyvis-Meizin kykenevän monipuolisempaan tulkintaan.

Tämän enempää en halua tähän keskusteluun enää käyttää aikaa. Yritän käyttää illan muiden pelaajien viestien tulkitsemiseen.

++Meiz
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Meiz » 16.09.2018 13:36:13

Alright, huomaan että viestittelyni turhauttaa, ja pahoittelen siitä. Mulla ei ole tapana hirveästi jarrutella epäilyjen kanssa koska mielestäni ne vievät epäilyjen tehoa pois. Keskittyminen myös muihin pelaajiin on oikea suunta, joten jään odottelemaan niitä mietteitä mielenkiinnolla. Kaipaisin kuitenkin kommenttiasi ainakin siihen, mikä kiinnitti huomiosi nimenomaan minun antamiin hyvisviboihini, verraten muihin joilta tuli samantyylisiä huomioita?

Oon nyt kahden vaiheilla onko Savun turhautuminen hyvis- vai pahispelaajan turhautumista. Hieman heikko kohta itselleni, pakko myöntää :) Jos en Savua tänään päädy äänestämään loppuun asti niin kakkosvaihtoehtona ääni menossa tällä hetkellä Black foxin suuntaan. Ollut toistaiseksi turhan neutraali ja pysynyt erossa tästä "sopasta", toivottavasti saadaan kattavaa viestiä pelaajista pian.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Niacin » 16.09.2018 15:26:10

Väliaikalaskenta!

Savu 1 (Meiz)
Meiz 1 (Savu)

Putoamassa tällä hetkellä Savu ensiksi saadulla äänellä.

Kuolleet (0)

Äänestyspakot (0)

Poissaolot (1)
Jinmuru 14.9.-16.9

Pelaajat, jotka voivat käyttää tehoääntä (7)
Aelina, Black Fox, Cameron, Halima, Jinmuru, Marzzuu, Vampire

Ensimmäinen päivä loppuu sunnuntaina 16.9. klo 21!
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Aelina » 16.09.2018 15:38:42

Jos ihan ekana kommentoin tuota Meizin tyylikysymystä. Mä ensin epäröin, mainitsenko mitään asiasta. Sitten päädyin mainitsemaan (koska mua hieman ärsytti, etten nostanut asiaa esille viime pelissä). Päädyin kuitenkin sanomaan vähän epämääräisesti, jotta saisin aikaa käydä sun viestit läpi ja katsoa myös tulevat viestit. Eli joskus kauan sitten sinä olet sanonut kysyvää tyyliä pahismaiseksi. Eli kysytään asioita ihan siksi, että näytetään aktiiviselta, mutta itse voi sanoa sitten vähemmän mielipiteitä. Mä näin sun käyttävän tätä melko paljon viimeksi. Kysyit asiaa, etkä välttämättä edes kommentoinut mitään siihen. Aktiivisesti pelasit mukana, mutta lähinnä kysellen. Nyt mitä olen selannut, mun mielestä sä pelaat eri tavalla nyt. En tiedä, onko se tietoinen valinta pahiksena, vai pelaatko eri tavalla hyviksenä. Tällä hetkellä ehkä hieman kallistun jälkimmäiseen, vaikka mua vieläkin pari asiaa epäilyttää. Viimeksi jäi ehkä välillä myös hieman töykeä kuva, toisin kuin nyt. En tiedä, oonko ihan harhateillä, mutta tällainen kuva minulla on.

Kommentoin ihan kohta vielä lisää muita asioita.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Aelina » 16.09.2018 16:36:01

Mä ymmärrän, että ihmisillä on kiireitä, mutta mua nyt niin suunnattomasti ärsyttää, että materiaalia on lähinnä kolmesta henkilöstä (+ minä), eli täällä on 5 hämärää henkilöä. Meizin tavoin alan kallistua Black Foxin äänestämiseen, joka kuitenkin on ollut paikalla vielä eilen ja jopa kommentoinut tänne, mutta ei ole silti kommentoinut mitään yhdestäkään pelaajasta suuntaan tai toiseen. Pikkuhiljaa mietin, pitäisikö vain arpoa joku hiljainen, jota äänestää, koska tällä hetkellä en ole innostunut äänestämään Halimaa, Meiziä tai Savua. Savu jossain määrin epäilyttää mua, mutta kuten olen sanonut, mua ei ollenkaan huvittaisi tänään alkaa Savua lynkkaamaan, vaan katsoa, miten huominen sujuu. Ymmärrän kyllä perusteet Savua äänestää, ja olen itsekin miettinyt sitä.

Jos Meiz ja Halima on pahispari, tai toinen on pahis, niin hyvin vedätte. Mua ei tällä hetkellä liiemmin epäilytä kumpikaan. Halima on vähän hiljentynyt, ja kiinnostaisi kuulla, mitä mieltä on Meizistä ja Savusta nyt. Meizin yhteen henkilöön tarttuminen on tyyli, joka jaksaa mua joka pelissä epäilyttää. Tähän mennessä justy on molemmissa peleissä tuolla pelannut, mutta ollut molemmilla kerroilla hyvis. Meiz taas ei pelannut muistaakseni viimeksi noin, ja oli pahis. Valitettavasti menen nyt vähän tyyli- ja tunnelmaepäilyillä, mutta en ehdi käydä noita viestejä analyyttisesti läpi, joten tällä mennään tämä päivä. Jos lohduttaa, niin inhoan itsekin tilannetta nyt.

Black Fox, kuten sanoin, mitään pelaajia koskevaa ei ole oikein sanonut. Cameron menee samaan kastiin. Cameron on ehkä ollut huolettomamman oloinen ja käynyt viimeksi pari päivää sitten täällä. Black Fox taas on käynyt eilen, mutta ollut kovin neutraali kirjoitustyyliltään. Näistä sitten tietenkin nousee Black Fox esille, mutta oikeastaan he ovat sisällöltään olleet kamalan samanlaisia. Ja Jinmurun voisi liittää joukon jatkoksi, mutta hänellä on oikeasti poissaolo. Kuitenkin mä en tiedä, miksi mulla Jinmurun kohdalla saa kulmat nousemaan tuo rento tyyli. Ehkä se on vaan se ero muihin peleihin. Toisessa tosin Jinmuru oli kultisti ja toisessa erikoishyvis, joten paha sanoa mitään.

Marzzuu ja Vampire hiljaa. Marzzuulle tämä on omituista mun mielestä, mutta taas paha sanoa mitään.

Ja sitten on vielä Savu, joka sai äänen ja äänesti takaisin. Mä olen Savusta puhunut jo niin monta kertaa, etten jaksa sanoa näitä uudestaan. Katsokaa edelliset viestit.

Tekisi mieli melkein jättää äänestämättä, mutta täällä on niin monta ei-aktiivista, että se ei tunnu kannattavalta. Tehoääntä en lähde heittämään, mutta osittaisen herätysäänen kyllä. ++Black Fox Mä ymmärrän kiireet, mutta olisi kiva kuullakin jotain, varsinkin kun muita asioita olet käynyt kommentoimassa, mutta et mitään pelaajista. Saisiko edes jotain? Jos et mitään isoa ehdi kommentoida, niin edes jotain pientä.

Black Fox kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Tehoäänistä, ymmärrän mikäli porukat haluavat pantata äänien kanssa, mutta toivoisin että tässäkin tapauksessa oma ääni annetaan vaikka sitten leikkiversiona. Näin nähtäisiin selkeämmin kenet kukakin olisi valmis pudottamaan, ja mikäli tämän suhteen vielä mennään sanoista tekoihin myöhemmin.

Jäin miettimään tätä kommenttia. Jotenkin omat aivot kääntävät tämän niin, että ihmisten äänet halutaan tietää sen takia, että kenet on helppo pahiksena äänestää pois. Pitkällisen mietinnän jälkeen tämä kertominen sinänsä voi hyödyttää hyviksiä jos huomataan, että äänet olisivat tulossa suojelijalle. Toki hyviksenä itse mietin ennemminkin sitä kuka minun mielestäni on pahis kuin että mitä muut haluavat äänestää. En tiedä saiko kukaan tästä ajatuksesta kiinni.


Mun mielestä tämä on edelleenkin jännä tapa nähdä Meizin kommentti, vaikka tätä selitit.

Black Fox kirjoitti:En toki tarkoita sitä että tehoäänen käyttöä tarvitsee muilta mitenkään salata, mutta sen kanssa kannattaa olla varovainen. Kuten sanoin, pahiksille tämä voi olla hyödyllinen tieto ja he voivat lähteä savustamaan sen kautta jotakin pelaajaa pihalle. Kyllähän se tehoääni tulee pahiksille selväksi kun sitä käyttää, mutta voi olla vaikeampaa lähteä savustamaan jotakin pihalle jos aiemmin pelaajasta on ollut erilainen käsitys. Tehoääni on kuitenkin hyvä alku savustukselle ja sitä ei voi enää muuttaa. Ymmärrän kyllä pointtisi, että se helpottaa äänestyksen hahmottamista, mutta samalla se helpottanee pahisten peliä.


Sulla on jonkinlainen pointti tässä, mutta tämäkin on hieman epäilyttävä. Joo, helpompi lähteä savustamaan pihalle mutta ihan yhtä lailla se äänestettävä tulee ilmi sieltä omista kommenteista, eli salaamalla nyt ei mitään voita. Loppupeliin odottelu taas on hyvä keino toimia kiireessä ja harkitsemattomasti. Lisäksi keskustelua ei synny tällä sinun tavallasi kyllä juuri ollenkaan. Savustamiseen nyt riittää ihan toisen mielipiteen komppailu ja sitten äänestäminen, iltaan viivyttely lähinnä vaikeuttaa älyttömästi pelaamista. Tämä vaikuttaa lähinnä tosi omituiselta tavalta pelata. "Äänestinpä perustelematta viime sekunnilla, koska en halunnut antaa pahiksille apuja." Eikö nimenomaa olisi hyvä tuoda esille, ketä tehoäänellä äänestää? Siinä vaiheessa nähtäisiin, jos meinaa alkaa tapahtua massausta ja äänestyksen kohteella on tosiaan mahdollisuus puolustautua. En tiedä, olenko nyt käsittänyt sun kommentin ihan väärin.

Kieltämättä nyt tässä mietin, ettet vain olisi tulossa viime hetkillä kertomaan perustelut ja tehoäänestämään?
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Cameron » 16.09.2018 17:25:53

No niiin yövuoroista on juuri ja juuri toivottu, mistä radiohiljaisuus tässä pari päivää on johtunut.

Aelina kirjoitti:Cameron vaikuttaa olevan innokkaana pelaamassa viestin tyylistä päätellen, mutta ei vielä oikein mitään kommentoitavaa.

Hassua, minusta olin ihan hyvin kommentoinut peliä edellisissä viesteissäni. Vai tarkoititko ettei minulla ollut suuria epäilyjä vielä? En tiedä voiko kauhean syväluotaavia epäilyjä olla vielä kenelläkään viime viestini kohdalla, jolloin viestejä on tullut peliin reilu kymmenen ja niistäkin osa omia kirjoittamiani :D

Halima kirjoitti:Tämän sananvaihdon perusteella en usko, että molemmat olisivat pahiksia, vaikka kyllähän sekin ehkä Meizin tuntien olisi mahdollista. Mua kiinnostais kuulla mitä mieltä te muut ootte tästä sananvaihdosta?

(puhe siis Meizin ja Savun viestittelystä)
Viestittelyhän lähti siis siitä, että Meiz nosti esille positiivisia huomioita pelaajista ja Savu taas olisi kaivannut edellisen pelin analyyttisempää Mieizia ja mieluiten epäilyttävien tekojen huomioimista. Kuitenkin Savu huomioi, että viime pelissä Meiz oli pahis. Minusta Meiz vastasi tähän oikein hyvin tässä:
Meiz kirjoitti:Vertailet parhaillaan tämän pelin avausviestiäni edellisen pelin kokonaisuuteen. Ja koska avausviestini ei täyttänyt edellispelin standardeja ja pitänyt sisällään "super-analytiikkaa", saadut hyvisvibat / neutraali - kommentit eivät ole tarpeeksi hyvin perusteltuja, vaan pikemminkin koet heikot perusteet epäilyttäviä. Miten perusteluni olivat epäjohdonmukaisia, nehän perustuivat suurimmaksi osaksi viestien sävyyn?

Pahiksena epäilyjen keksiminen on kovinkin helppoa, joten edellisen pelin kommentti oli tarkoitettu ajamaan miina hautaan. Mielestäni perusteluni edellispelissä eivät olleet teennäisiä vaan oikein hyviä :)

Toki myöhemmin Meiz vielä jatkoi vastaustaan, mikä oli vähän hassua. Myöhemmin (sivulla 2) Meiz kiteyttää hyvin kuitenkin sen, miksi haluaa perustella aukottomasti oman näkemyksensä ja olen tottunut näkemään Meiziltä aiemminkin tämäntyyppisiä, hyvinki hanakoita ja seikkaperäisiä vastauksia varsinkin alkupelissä hänelle osoitettuihin syytöksiin
Se on minusta tässä hassua, että Savun mielestä Meiz pelaa eri tavalla kuin viime pelissä jossa oli pahis->Meiz epäilyttää Savua. Eikö tilanteen pitäisi olla nimenomaan toisin päin? Joko että Meiz olisi ollut viimeksi hyvis tai että Savu kokee Meiz on nyt hyvismäinen kun pelaa eri tavalla. Jos siis kyse on siitä, että pelaaja pelaa eritavalla kuin viimeksi. Itse koen, että ensimmäisen päivän puolessa välissä kaikki pelaajista tehdyt huomiot (niin epäilyt kuin hyvisvibat) ovat tärkeitä ja vievät peliä eteenpäin. Se, että Savu jatkaa tästä aiheesta jappasemista vielä monta viestiä, on vielä hämmentävämpää kuin Meizin pitkät vastaukset siihen. Summa summarum, tästä keskustelusta ajattelisin, että Meiz on hyvis ja Savu hyvis tai kokematon pahis, joka koittaa nyt vaan keksiä epäilyjä jostakin jotakuta pelaajaa kohtaan. Sitä en usko, että molemmat olisivat pahiksia, sillä Savun turhautuminen aiheeseen tuntuu aidolta (ja turhautumista tuskin olisi jos tästä viestittelystä olisi etukäteen sovittu) ja Meizin puollustautuminen näyttäytyy minun silmiini hyvismäiseltä.

Savu kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Ööööm siis totta kai aikaiset äänet ovat hyviksille eduksi? Äänen saanut ehtii puollustautua, reagoida ja sen jälkeen ehtii nähdä myös muiden pelaajien reagointeja toisen pelaajan saamaan ääniin. Koska äänethän ovat lopuksi ne, jotka ratkaisee ja niistä voi nähdä lopulta konkreettisia yhteyksiä pelaajien välillä. Pahiksille ovat eduksi myöhään illalla heitetyt äänet, joita ei sitten "ehdikään" juuri perustella tai vaihtaa, eivätkä muutkaan ehdi oikein reagoida näihin. Lisäksi aikaisista äänistä syntyy tavallisesti lisää keskustelua, mikä on lähes aina eduksi hyviksille.

Miten niin tottakai? BlackFox ja minä juuri esitimme perusteluja miksi aikaiset äänet voivat hyödyttää myös pahiksia. Näen kyllä nyt pointteja puolesta ja vastaan, joten siinä mielessä aiemmat kommenttini olivat harkitsemattomia. En silti näe että ne ovat "tottakai" hyviksille hyödyllisiä.

Tässä olivat siis aiemmat kommenttisi siitä, miksi aikaiset äänet eivät olisi hyväksi:
Savu kirjoitti:Minäkään en nyt oikein näe miten hyviksiä hyödyttää aikainen äänien antaminen. Äänestys ei varmasti mene niin viime tippaan että suojelija ei ehtisi tulla esille, ja kun tehoäänetkin on vielä käytössä niin suunta on nopeampi muuttaa. Meiz piti viime pelissä aikaisia ääniä epäilyttävänä, joten aika erikoinen suunnanmuutos.

Siis erikoisten esiintulemistahan pitäisi välttää, jotta he pysyvät hengissä mahdollisimman pitkään. Se siis puollustuksena myöhäisille äänille, että kyllähän suojelija ehtii tulla esiin, on surkea. Itse en löytänyt BF:n millään tavalla kommentoineen sitä, että varhaiset äänet olisivat jotenkin huono asia pelin kannalta. Jos tarkoitit sitä, että pahikset lähtisivät seuraamaan äänillä ja epäilyillä muiden epäilemiä pelaajia, kutsutaan massaukseksi ja sitä pidetään erittäin epäilyttävänä :D Eli kyllä sen yleensä huomaa, jos joku lähtee syöttämään ääntä ja epäilyksiä jollekin pelaajalle, jota kohtaan ei ole omia ajatuksia.

Seuraavaksi teen vähän yhteenvetoa pelaajista, mutta lähetän tämän välissä.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Aelina » 16.09.2018 17:28:25

Osaan taas kirjoittaa ymmärrettävästi. :D Minulla siis ei ollut kummempaa kommenttia sinusta. Taisin myöhemmin mainitakin, että et ole pelaajia vielä käsitellyt, mutta kiva, että nyt tulet kertomaan. :)
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Meiz » 16.09.2018 17:37:44

Pikaisesti puhelimesta. Jos Savu on pahis niin nostaisin Aelinan mahdolliseksi pahiskaveriksi. En oikein ymmärrä nykyistä vastahakoisuutta Savun äänestämiseen. Potentiaalinen pahiskaverin yritys nostaa hiljaisia lynkattavaksi Savun sijaan.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Aelina » 16.09.2018 18:05:45

Mä olen miettinyt Savun äänestämistä ja yhä mietin. Olen kuitenkin päätynyt siihen, etten sitä tänään haluaisi tehdä, mutta periaatteessa myös siihen olisin valmis. Missään vaiheessa en ole kuitenkaan sanonut, että Savua en ole missään vaiheessa valmis äänestämään.

Jos Savu on pahis, täällä on silloin myös Savun pahiskumppani. Toki sinä voit epäillä minua, mutta minä tiedän, että se löytyy jostakin muualta.

Mä pidän mahdollisena, että Savusta saisi huomenna irti lisää. Jos ei saa, Savu varmaan nousee epäilylistani kärkeen huomenna. Savu pelasi viimeksi erittäin varmasti, joten ajattelin, että huomenna näkisimme, onko Savu vieläkin omituinen, vai saako materiaalin takia varmuutta ja mielipiteitä.

Joten kyllä, mun puolesta me voidaan Savua äänestää - minä vain haluaisin antaa tilaisuuden.

Puhelimella pikaa, älyttömän huono kielioppi. Sori.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Vampire » 16.09.2018 18:57:19

Okei, eli olen taas kämpillä ja tietokoneen ääressä + päivää on vielä tovi jäljellä, joten ehdin kirjoitella peliin itsekin. Mielenkiinnolla kyllä odotan, mitä tästä pelistä tulee, kun on tehoäänten mahdollisuus. Toki tehoäänet ovat myös omalla tavallaan todella riskaabeleita, joten mie en ainakaan kovin hövelisti lähtisi niitä jakelemaan.

Halima kirjoitti:Arvatkaa mikä tärinä oli kun avasin rooliviestiä: "eikai taas, eikai taas.... HUH!" En tiiä miten oisin sluibaillut tän pelin läpi jos mut taas ois heitetty pahiksen rooliin. Mutta nyt JES, saan vaihteeksi pelata hyvistä. :)

Halima lähti peliin kyllä heti kunnon rysäyksellä. Mie olen edelleen sitä mieltä, että tämmönen kommentointi ei ole kovinkaan hyvismäistä (koska mie piän ylipäänsä hyvistelyä, etenkin räikeätä sellaista pahismaisena) - mutta koska kyseessä on Halima, niin eipä tästä voi päätellä loppuviimeksi yhtikäs mitään. Koska tämä on kuitenkin aika perus-Halimaa. Silti jos olis pakko valita kallisteleeko hyviksen vai pahiksen suuntaan, niin miun ois ihan pakko sanoa, että oma mutu mönkii vähän pahismaisen suuntaan. Johtuen puhtaasti siitä, etten pidä hyvistelyä kannattavana taktiikkana hyvikselle missään vaiheessa peliä - ja tästä muistaakseni Haliman kanssa jossain pelissä vänkäsinkin. Ei siis mitään uutta tällä rintamalla.

Noin muuten Haliman eka viesti näyttäytyi mun silmiini ehkä vähän tyhjältä. Toki siinä oli paljon juttua peliteknisyyksistä, mutta kaikki se oli oikeastaan itsestäänselvyyksien jauhamista, tyyliin "suojelija suojelkoon ketä uskoo pahisten yrittävän". Kai nyt :D En kuitenkaan ala vetää liian suuria johtopäätöksiä tästä, koska pelin eka viesti ja eka päivä. Jään kuitenkin (taas) katselemaan Halimaa vähän tarkemmin, jos sieltä vaikka alkaisi tulla jotain ajatuksia herättävää.

Cameron kirjoitti:Jinmurulta rennon oloinen aloitusviesti, mutta petaako jo kaiken varalta pahiksena massalynkkausta superäänillä?

Sama tuli itsellänikin mieleen, mutta ennemmin siitä näkökulmasta, että Jinmuru on sitten ainakin todennut että äänestää pelaajaa, jonka pahikseudesta on varma. Tämä ajatus tosin kuulosti paljon hienommalta miun omassa päässä kuin silloin, kun yritin sitä tarkemmin avata sanallisesti. Mutta joku petausfiilis siitä hetkellisesti heräs :D

Tehoäänet on ehkä tehokkaampia (ja toki vaarallisempia) pelin loppupuolella, kun pelaajista alkaa olla jo enemmän mielipiteitä ja materiaalia + väkeä on vähemmän ja mahdollisten harhalynkkausten määrä suhteessa pienempi kuin pelin alussa. Toki siinä vaiheessa virheet maksavat todella paljon (pahimmillaan hyvisten pelin), että ne tehoäänet on ehkä vähän sellainen kauhun tasapaino.

Aelina kirjoitti:Haluaisin kyllä nostaa hyvänkin puolen esille: jos suojelija tulisi illalla esille, vähemmällä pelaajamäärällä voidaan muuttaa äänestyksen suuntaa.

Mie en nyt ihan saa tästä ajatuksesta kiinni. Eli ajattelitko suojelijan tulevan esiin nyt ekana iltana? Koska tällä hetkellä tämä kommentti kuulostaa lähinnä suojelijan esiinkalastelulta, koska esiinotettu suojelijahan on vallan mainio target pahiksille ja todennäköisesti tippuisi pelistä viimeistään tokana yönä - eli se olisi win-win pahiksille eikä oikein millään muotoa hyvisten pelin edistämistä. Mie ottaisin itse suojelijan esille vain ja ainoastaan siinä tilanteessa, että ollaan tätä päivällä lynkkaamassa. Yhden erikoisen pelissä ei voi tehdä erikoisten massaesiintuloakaan, joten lynkkausvaara-esiintuloa lukuunottamatta en näe järkevää syytä suojelijalle tulla esiin pelin aikana. Kyseessä kun on myös rooli, jonka kannattaisi säilyä hengissä niin pitkään kuin vain suinkin mahdollista. Plus tämän lainaamani kommentin tuominen esiin tehoäänten yhteydessä kuulostaa vain ja ainoastaan erikoisen esiinkalastelulta miun korvissa.

Meiz kirjoitti:Kallistun henk. koht. perusäänestelyn puoleen ainakin alkuvaiheessa. Yleensä aidoimmat reaktiot tulevat siinä vaiheessa kun putoamisvaara on todellinen, joten en pidä niin hyvänä ajatuksena äänen lukitsemista vajavaisin tiedoin. Loppupelissä vahvojen äänien panttaus on arvokkaampaa.

Olen tässä samaa mieltä Meizin kanssa. Loppupelissä tosin myös vahvojen äänien riskit kasvavat hyötyjen ja tehon kanssa.

Meiz kirjoitti:Muuten heränneista Aelinalta ja Savulta asialliset ja asiapitoiset viestit. Viestien sävyn puolesta molemmat jäivät neutraaleiksi. Pidän kumpaakin potentiaalisina pahiksina :)

Mie näen tässä ehkä pienoisen ristiriidan :D Jos molempien viestit ovat asiallisia ja asiapitoisia sekä jäävät neutraaleiksi, niin millä silloin siinä on potentiaaliset pahikset :D Tai siis, kun itse ehkä tulkitsisin tuon ennemmin sellaisena "potentiaalisesti hyvis"-piirteenä ja -ajatusketjuna kuin "potentiaalisesti pahis"-piirteenä. Sinällään ymmärrän kyllä ajatuksen, mutta silti. Meiz muutenkin jakelee pisteitä muille vähän hassuilla perusteilla, jotka ainakin miun silmiin vaikuttaa melkeinpä jopa mielivaltaisilta. Aidonoloisuus ja huolettomuus ei miusta kerro oikeastaan mitään roolista, enemmän ehkä pistän sen luonteen piikkiin. Toki tää on vain miun kokemus, joka pitkälti kumpuaa siitä, että mie en osaa tulkita viestien sävyjä enkä siten näe niitä valideina epäilyperusteina.

Halima kirjoitti:Meiziltä ihan varteenotettava ehdotus noista "leikkiäänistä", mutta sitten taas en oikein innostu. Jos pelataan selkeästi ja kirjoitetaan silloin tällöin listauksia, ketä epäillään ja ketä ei, niin kyllähän ne epäilyksenalaiset sieltä käy ilmi. Ja jotenkin tuntuis hankalalta ruveta "leikkiäänestämään" kun tässä pelissä on jo kahta erilaista oikeaa äänestystäkin. Meizin roolistahan tämä ehdotus ei kerro mitään tietenkään.

Leikkiäänistä en tiedä, mutta noin muuten oon tästä eri mieltä kuin Halima ja enemmän samaa mieltä kuin Meiz. Oon myös hieman eri mieltä siitä, ettei tuo pohdinta kertoisi Meizin roolista. Joo, ehkä, mutta miulle Meiz tällä hetkellä on tuntunut enemmän hyvismäiseltä kuin taas vaikkapa sie. Tosin mie varmaan epäilen sinuu aina :D

Halima muutenkin tuntuu tässä taas jotenkin jännältä. Toisaalta en saa oikein otetta, mutta toisaalta taas nousee niskavillat pystyyn. Tai sitten mie oon vaan ihan urakalla juonariruosteessa :D

Black Fox kirjoitti:Meinaatko, että haluaisit suojelijan tänä iltana esille vai tarkoititko ihan yleisesti jotakin iltaa? En ehkä nyt päässyt tähän kärryille :)

Jaha, BF ehtikin jo kysyä Aelinalta samaa kuin miekin. Sen siitä saa, kun itse kirjoittaa ja lukee topicia kronologisesti. Mielenkiinnolla luen eteenpäin, että mitä tähän oikein on vastattu. Noin muuten BF:ltä kyllä hyvin käynnistynyt peli, fiksuja kommentteja ja hyviä näkökulmia. Ainakaan vielä ei ole mitään pompannut silmiin sen suuremmin.

Black Fox kirjoitti:Jotenkin omat aivot kääntävät tämän niin, että ihmisten äänet halutaan tietää sen takia, että kenet on helppo pahiksena äänestää pois. Pitkällisen mietinnän jälkeen tämä kertominen sinänsä voi hyödyttää hyviksiä jos huomataan, että äänet olisivat tulossa suojelijalle. Toki hyviksenä itse mietin ennemminkin sitä kuka minun mielestäni on pahis kuin että mitä muut haluavat äänestää. En tiedä saiko kukaan tästä ajatuksesta kiinni.

Hmm, tuossa oli toki tämäkin aspekti. Itse en tätä lähtenyt sen suuremmin miettimään, kun en mie edes kunnolla hiffannut, että mitkä kumman leikkiäänet. Mutta pahiksillehan toi tosiaan antaisi ihan kelpo raon päästä katsomaan, kenet olisi helpoin tiputtaa ja kelle kannattaisi itse suunnata äänensä. Plus kaikenlainen "aion äänestää pelaajaa X"-julistelu syö sen äänestyksen yhden hienouden pois, nimittäin reaktioiden saamisen.

Aelina kirjoitti:Meizin kommentti, että minä ja Savu olisimme potentiaalisia pahiksia, on vähän mielenkiintoinen tässä vaiheessa peliä.

Kolahtiko liian lähelle itseä?

Cameron kirjoitti:Mua kiinnostais kuulla mitä mieltä te muut ootte tästä sananvaihdosta?

Tällä hetkellä mie en oikein osaa sanoa. Kummankaan kommentit ei ole miusta aukottomia, mutta toisaalta ymmärrän molempia, mikä ehkä omalta osaltaan ainakin tällä hetkellä hankaloittaa selkeän mielipiteen muodostamista (+ en ole juonaroinut aikoihin, joten tää on muutenkin hieman hapuilua). Miun mielestä kuitenkin Savu on onnistunut pysymään kannassaan ja suhteellisen rauhallisena ja tyynenä paineen ja saamansa huomion alla (en oo lukenut ihan koko topicia), kommentoi kärsivällisesti selittäen omaa kantaansa, mikä mun silmissä kyllä vaikuttaa lähinnä hyvimäiseltä, vaikka en tässä kohtaa vielä erityisemmin haluakaan lähteä vetämään liikaa johtopäätöksiä.

Aelina kirjoitti:Oho, unohdinpa listauksestani Vampiren

:C

Luen pelitopicin tokan sivun joskus myöhemmin, koska päivä on ollut pitkä ja raskas ja miun aivot ei jaksa toimia just nyt. Plus tää viikonloppu on ollut henkisesti aivan kamala, joten ei oo ihan paras aika pohtia peliä just nyt kovin syvällisesti. Halusin silti osallistua edes jotenkin, koska muuten se kaikki on vaan edessä myöhemmin ja olis hieman haastavampi päästä kartalle, vaikka tässä vaiheessa sitä matskua ei ole todellakaan liikaa.

//Aelina kiilaili väliin, luen myöhemmin
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Jita » 16.09.2018 19:02:23

Väliaikalaskenta!

Savu 1 (Meiz)
Meiz 1 (Savu)
Black Fox 1 (Aelina)

Putoamassa tällä hetkellä Savu ensiksi saadulla äänellä.

Kuolleet (0)

Äänestyspakot (0)

Poissaolot (1)
Jinmuru 14.9.-16.9

Pelaajat, jotka voivat käyttää tehoääntä (6)
Black Fox, Cameron, Halima, Jinmuru, Marzzuu, Vampire

Ensimmäinen päivä loppuu tänään klo 21!
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Aelina » 16.09.2018 19:10:58

Vampire kirjoitti:
Aelina kirjoitti:Haluaisin kyllä nostaa hyvänkin puolen esille: jos suojelija tulisi illalla esille, vähemmällä pelaajamäärällä voidaan muuttaa äänestyksen suuntaa.

Mie en nyt ihan saa tästä ajatuksesta kiinni. Eli ajattelitko suojelijan tulevan esiin nyt ekana iltana? Koska tällä hetkellä tämä kommentti kuulostaa lähinnä suojelijan esiinkalastelulta, koska esiinotettu suojelijahan on vallan mainio target pahiksille ja todennäköisesti tippuisi pelistä viimeistään tokana yönä - eli se olisi win-win pahiksille eikä oikein millään muotoa hyvisten pelin edistämistä. Mie ottaisin itse suojelijan esille vain ja ainoastaan siinä tilanteessa, että ollaan tätä päivällä lynkkaamassa. Yhden erikoisen pelissä ei voi tehdä erikoisten massaesiintuloakaan, joten lynkkausvaara-esiintuloa lukuunottamatta en näe järkevää syytä suojelijalle tulla esiin pelin aikana. Kyseessä kun on myös rooli, jonka kannattaisi säilyä hengissä niin pitkään kuin vain suinkin mahdollista. Plus tämän lainaamani kommentin tuominen esiin tehoäänten yhteydessä kuulostaa vain ja ainoastaan erikoisen esiinkalastelulta miun korvissa.


En ajatellut tulevan esiin ekana iltana. Pitäisi varmaan treenata tätä kirjoitustaitoa... + Tuon ajatuksia esille melko nopeasti, ja siinä vaiheessa kun alan asiaa pohtimaan, tajuan sen lopulta toimimattomaksi. Mä olen joskus puhunut tästä. :D

Eli tosiaan tarkoitin sitä, että mikäli suojelija tulee vasta viime tipassa esille päivän lopussa ja on tiputusuhan alla, tehoäänillä saattaisi pystyä pelastamaan suojelijan, koska ei tarvitsisi niin paljon ääniä. Mutta tämä edellyttäisi, että pelin loppua olisi seuraamassa äänestämättömiä pelaajia, joten alan jo tajuta, että käytännössä tilanne on epätodennäköinen.


Vampire kirjoitti:
Aelina kirjoitti:Meizin kommentti, että minä ja Savu olisimme potentiaalisia pahiksia, on vähän mielenkiintoinen tässä vaiheessa peliä.

Kolahtiko liian lähelle itseä?


Omituinen kommentti siihen nähden, että mietit itse Meizin kommenttia ylempänä viestissäsi.

Jostain syystä mulla tulee vaan tunne tuosta potentiaalisia pahiksia -viestistä, että alkaisi valmistella jo nyt pudotuksia pahiksena

Se, miksi koin potentiaaliset pahikset omituiseksi sanavalinnaksi, oli tosiaan kahden pelaajan nostaminen muiden yli potentiaalisiksi pahiksiksi. Mulla tuli vähän tunne, että lähdetään nyt osittain mun perään (vaikkapa ihan sen takia, että lähdin viimeksi äänestämään Meiziä pois pahiksena) ja osittain Savun perään (Savulta tuli hyvää peliä, ja on tosiaan vasta yksi peli takana, molemmilta kannoilta hyvä "uhri"). Sitten Meiz lähtee enemmän Savun perään, joka oli minua ennen lähtenyt miettimään pelaajia.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Cameron » 16.09.2018 19:16:41

Ai että tuntuu hyvältä kun oot tehny jo yli puolet pelaajalistauksesta ja kone päättääkin aloittaa ohjelmistopäivityksen ja koko viesti häviää taivaan tuuliin -.- Ei oo vissiin hetkeen pelannu ku ei muistanu että pitäis ehkä tallentaa välillä vaikka wordiin. Noh, uutta yritystä kehiin...

Hyvismäiset
Aelina
Hyvää, aktiivista peliä. Kommentoi alkuun paljon pelin tapahtumia ja päivän loppua kohti enenevästi myös pelaajia. Pitää hyvismäisinä Meiziä ja Halimaa, neutraalina Vampirea, Jinmuru vähän tökkii, Savu vähän vaivaa, BF epäilyttää ja äänestääkin tätä, mielestäni ihan ok perustein. Vähän välillä heittelee kärjistettyjä kommentteja ja Meiziltä ihan hyvä pointti tuo haluttomuus äänestää Savua, mutta toisaalta ymmärrän hänen perusteluitaan myös tähän. Hyvistyttää.
Tämä viestin aloitus
Aelina kirjoitti:Mä ymmärrän, että ihmisillä on kiireitä, mutta mua nyt niin suunnattomasti ärsyttää, että materiaalia on lähinnä kolmesta henkilöstä (+ minä), eli täällä on 5 hämärää henkilöä.

oli sellanen että olin ihan varma että olin alkanu lukemaan Haliman viestiä :D

Meiz
Vastannut tosi meizmäisesti ja kattavasti Savun kommentteihin. Kertonut mielipiteitä myös muista pelaajista ja aktiivisesti kommentoinut peliä. Myös suurimmasta osasta pelaajista samaa mieltä ja ymmärrän hänen ajatuksenjuoksuaan, ei suurempia ristiriitoja. Ei sytytä tällä hetkellä mitään pahismaisia tuntemuksia.

Lievästi hyvismäiset
Halima
Vähän heittänyt kommenttia ekana päivänä jo fiiliksistä, mitä muut pelaajat herättää ja lisäksi herätellyt keskustelua hyvillä kysymyksillä. Nyt loppupäivästä kuitenkin vähän hiljentynyt.

Jinmuru
Parit eka viestiä rennon oloisia, hyvin kommentoi niihin, mitä siihen asti oli kommentoitavaa. Nyt poissaoloilee, joten uutta viestiä tulee luultavasti vasta seuraavan pelipäivän puolella.

Neutraalit
Vampire
Heräsi peliin, mutta ei ole vielä ehtinyt kommentoida peliä.

Lievästi pahismaiset
Marzzuu
Ennen paria viime peliä tykkäsi olla eteenkin pahiksena niin pitkään hiljaa kuin mahdollista, joten odotan mielenkiinnolla pelin avausta.

Black Fox
Nyt kun lueskelen tarkemmin, ensimmäisestä viestistä saa ehkä vähän epävarman kuvan, vaikka ensiajattelemalta sain jotenkin rennon fiiliksen siitä. Kommentoi muutamaa kohtaa pelistä, toisessa viestissä vastailee hänelle esitettyihin kysymyksiin/kommentteihin. Kieltämättä tuo kuulostaa hassulta, ettei hyvissä ajoin haluaisi kertoa sitä, ketä aikoo ehkä äänestää. Viime hetken äänestyksistä harvoin on etua hyviksille, eteenkään jos moni tulee yhtä aikaa heittelemään/vaihtelemaan ääniä. Pointtisi oli ilmeisesti se, että pahisten on helppo lähteä sitten mukaan äänestämään hyvisten vanavedessä. Yleensä kuitenkin huomataan aika nopeasti, jos joku vain komppailee muiden mielipiteitä ja äänestää perässä ja sitä kyllä pidetään epäilyttävänä. Joten itse olen edelleen sitä mieltä, että mitä aiemmin pääsee käsiksi epäilyihin ja äänestämiseen, sen parempi. Yleensä se myös nostattaa keskustelua ja peli lähtee paremmin rullaamaan. Vähän erikoisenoloisia ajatuksia siis, mitkä voisivat sopia pahikselle ja aika vähän konkreettisia mielipiteitä pelaajista. Vähän epäilyttää.

Pahismaiset
Savu
Oonkin jo jonku verran edellisessä viestissä kommentoinut Savun viestejä. Erikoista logiikkaa Meizin epäilyissä, ristiriitaa tässä ajoissa annetut äänet ovat pahasta -ajattelussa ja vähän hermostuneen oloista pelaamista. Ja käyttänyt lähes kaikki viestit viime ajalta Meizin kanssa vääntämiseen, jolloin muiden pelaajien kommentointi on jäänyt pois. Tunnistan, että itselle on pahiksena käynyt juuri näin, ja se onkin aika kätevä tapa pelata pahiksena pari päivää. Voi jauhaa niin kauan kuin juttua riittää toisen kanssa, eikä tarvitse keksiä epäilyjä muista. Tunnistan myös tuon turhautumisen, kun tuntuukin että jää alakynteen väittelyssä, eteenkin pahiksena silloin saattaa vähän hätääntyä. Voi olla toki myös aloittelija, joka kompastelee vielä omassa ajattelussaan. Tällä hetkellä kuitenkin selvästi eniten nostaa karvoja pystyyn, joten ++Savu

//Jita ja Vampire väliin. Hmm mielenkiintoinen viesti! Ihan eri tulkinnat monesta viestistä ja pelaajasta kuin itsellä. Ihan hyviä kommentteja ekasta sivusta (vaikka monista olinkin ihan päinvastaista mieltä :D), ilmeisesti Meiz vaikuttaa hyvismäiseltä ja BF samoin, Halimaa epäilee. Noh lähetän tämän nyt kuitenkin kun pitää lähteä kohta jo töihin.
///Aelina väliin. Luen myöhemmin.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Halima » 16.09.2018 19:24:22

Aelina kirjoitti:Halima on vähän hiljentynyt, ja kiinnostaisi kuulla, mitä mieltä on Meizistä ja Savusta nyt.

Joo anteeksi hiljentymiseni, kiireinen viikonloppu jne. Meizin ja Savun "väännössä" mun mielestä Savu tuntuu kyllä enemmän hyvikseltä kuin Meiz. Mua mietityttää tosi paljon se, että Meiz on tosiaan (ainakin mun hataran muistin mukaan, en tarkistanut) epäillyt vain Savua. Viimeksi kun oltiin Meizin kanssa pahiksia, puhuttiin just tästä, että pahiksena ei periaatteessa kannattais epäillä muita kuin niitä, jotka saa lynkattua. Koska sitten jos itse jossain vaiheessa peliä kuolee, niin ne, keitä on epäillyt paljon, ovat käytännössä varmistettuja hyviksiä. Niin tästä keskustelusta ja Meizin Savuun keskittymisestä mulla tulee nyt enenevissä määrin pahisfiilis Meizistä. Savusta sen sijaan oon pitkälti Aelinan kanssa samoilla linjoilla, tai siis lähinnä siinä että jos hän on pahis, niin se käy kyllä ilmi varmaan selkeämmin toisena päivänä, koska hän kuitenkin on aloittelija näissä juonitteluhommissa.

Jos ihan totta puhutaan, lynkkaisin mieluiten Marzzuun. En jaksa uskoa että hänestä saisi mitään irti, heräsi hän sitten tähän peliin tai ei. Ja tässä pelissä on ilmeisesti äänestyspakot eikä puhepakot, eli hän ei ole antiaktiivisuuteenkaan tippumassa pitkään aikaan. Ärsyttää aika paljon tämä, että pelissä on pelaaja, josta tietää jo alussa, että ei ole mitään mahdollisuutta ottaa selvää sen puolesta.

Moraali ei kuitenkaan anna myöten äänestää heräämätöntä lynkkausajatuksella ekana päivänä, joten tällä mennään.
++Meiz
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Black Fox » 16.09.2018 19:26:06

Taas on mennyt viikonloppu ihan liian nopeasti ja vielä olisi paljon tehtävää. Tajusin vasta äsken, että päivä päättyykin jo tänään ja en ole ehtinyt kovin tarkasti lukea tulleita viestejä vieläkään.

Aelina
Aktiivista pelaamista hyvällä fiiliksellä. Ei nouse mitään ihmeellistä niistä esille, joten neutraalilla alueella ollaan. Nähtävästi äänestänyt minua, joka on sinänsä ymmärrettävää johtuen vähäisistä viesteistäni.

Cameron
Ei nyt mitään sen suurempaa mielipidettä, mielestäni ihan hyvällä fiiliksellä laiteltuja viestejä.

Halima
Halima lähti miettimään Meizin ja Savun yhteenottoa monelta kantilta, joka on hyvä juttu. En usko, että Savu ja Meiz on yhdessä pahiksia.

Jinmuru
Ihan kiva aloitus, neutraali.

Marzzuu
Ei kommenttia.

Meiz
Meiz äänestää Savua ja ilmeisesti minä olen heti seuraavana hänen listallaan. Mielenkiintoisen tästä tekee se, että kumpikin meistä on hieman lähtenyt Meizin käytöksen/sanavalintojen takia häntä tökkimään. Meiziltä odotan perusteluja siihen miksi olen toisena hänen listallaan, vaikka onhan moni muukin pysynyt erossa "tästä sopasta". Itsellä ei ole ollut aikaa viikonlopuna pelata, joten ei ihme etten ole ehtinyt puuttumaan teidän keskusteluihin :D

Savu
Äänestämässä Meiziä. Mun mielestä tukeutuminen muiden mielipiteisiin aloittelijana on ihan normaalia eikä välttämättä ole pahismaista. Tein aloittelijana samaa ja teen varmaan edelleen. Viime pelissä Savu pääsi kesken mukaan ja hänellä oli jo omat mielipiteet tehtynä, mutta tässä pelissä pitää lähteä nollista. Savu voi olla tietenkin myös pahis, eihän siitä tässä vaiheessa varma voi olla.

Vampire
Eipä ole kommentoitavaa.

Eipä tässä listauksessa nyt mitään sen kummempaa ollut, Meizin ja Savun välillä varmaan lähtisin äänestämään tällä hetkellä. En vain tiedä kumpaan suuntaan.

Apua, viestejä on tullut taas niin paljon, että lähteän tämän nyt ja luen sitten lisää viestejä.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 16.09.2018 19:33:17

Olen paikalla, mut oon ehtiny lukee viestit vaan kerran :L Meiz ja Savu näyttää olevan isoin keskustelunaihe just nyt, itellä ei kumpikaan erityisesti vaikuta pahikselta ja tuntuu vaan et kaks hyvistä ei ihan ymmärrä toisiaan ja ylitulkitsee toistensa viestejä. :') En lähtis tänään äänestään kumpaakaan, haluan nähä miten tuo tilanne edistyy. Toki voi olla et tää on nerokas pahisjuoni, josa nää ottaa tarkotuksella yhteen :D

// Tuli niin paljo viestejä väliin et menin sekasi äänestystuloksesta...
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Niacin » 16.09.2018 19:34:14

Väliaikalaskenta!

Savu 2 (Meiz, Cameron)
Meiz 2 (Savu, Halima)
Black Fox 1 (Aelina)

Putoamassa tällä hetkellä Savu ensiksi saadulla äänienemmistöllä

Kuolleet (0)

Äänestyspakot (0)

Poissaolot (1)
Jinmuru 14.9.-16.9 ?

Pelaajat, jotka voivat käyttää tehoääntä (4)
Black Fox, Jinmuru, Marzzuu, Vampire

Ensimmäinen päivä loppuu tänään klo 21!
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Halima » 16.09.2018 19:39:53

Vampire kirjoitti:Silti jos olis pakko valita kallisteleeko hyviksen vai pahiksen suuntaan, niin miun ois ihan pakko sanoa, että oma mutu mönkii vähän pahismaisen suuntaan. Johtuen puhtaasti siitä, etten pidä hyvistelyä kannattavana taktiikkana hyvikselle missään vaiheessa peliä - ja tästä muistaakseni Haliman kanssa jossain pelissä vänkäsinkin. Ei siis mitään uutta tällä rintamalla.

No terve taas Vam, eihän tää ois peli eikä mikään jos ei tästä väännettäis.

Vampire kirjoitti:Noin muuten Haliman eka viesti näyttäytyi mun silmiini ehkä vähän tyhjältä. Toki siinä oli paljon juttua peliteknisyyksistä, mutta kaikki se oli oikeastaan itsestäänselvyyksien jauhamista, tyyliin "suojelija suojelkoon ketä uskoo pahisten yrittävän". Kai nyt :D En kuitenkaan ala vetää liian suuria johtopäätöksiä tästä, koska pelin eka viesti ja eka päivä. Jään kuitenkin (taas) katselemaan Halimaa vähän tarkemmin, jos sieltä vaikka alkaisi tulla jotain ajatuksia herättävää.

Hmm, sä siis haluat epällä mua, joten epäilet mua tyhjästä ekasta viestistä. Kerrohan millainen sen ekan viestin pitäisi olla jotta se ei olisi tyhjä? Ei siinä paljon pelaajista voi vielä puhua, niin mitä tuosta mun viestistä sitten puuttui. Melkein naurattaa nää sun epäilyperusteet, toivoisin jotain vähän uskottavampaa. :D

//ja viestiä tulee sellaista vauhtia etten pysy mukana. Vastaan tän nyt ja katsellaan sitten seuraavia! :D
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Savu » 16.09.2018 19:41:53

No niin, kaksi tuntia aikaa kirjoittaa mahdollisesti viimeinen viesti tähän peliin, nyt pitää kirjottaa nopeasti :D

Cameron: tuli aktiivisen oloisesti peliin mukaan mutta ei oikein ottanut ensimmäisen viestin jälkeen mihinkään kantaa. Hänen kolmannen viestin kohdalla peliä oli kulunut jo kaksi vuorokautta ja 20 viestiä, eli peli oli lähtenyt jo hyvin käytiin mm. minun ja Meizin sananvaihdon muodossa. Siinäkään viestissä hän ei kuitenkaan ottanut oikein mihinkään kantaa vaan kertoi lähinnä mielipiteitään äänestysteknisistä asioita. Nyt hän kuitenkin palaa paikalle äänestämään ja puolustelee hiiljaisuuttaan sanomalla, että ei ollut vielä mitään kommentoitavaa. Sain myös sellaisen käsityksen että Cameron ei löydä juuri mitään kritisoitavaa Meizin tämän päivän käyttäytymisestä, vaan päin vastoin sanoo Meizin puolustautuneen hyvin ja lähtee epäilemään ainoastaan minua.
Cameron kirjoitti:Se on minusta tässä hassua, että Savun mielestä Meiz pelaa eri tavalla kuin viime pelissä jossa oli pahis->Meiz epäilyttää Savua. Eikö tilanteen pitäisi olla nimenomaan toisin päin?

Minä toin todella moneen kertaan esille että olen ottanut juuri tämän asian huomioon ja mietin asiaa myös siltä kannalta. Olen esittänyt myös paljon muitakin perusteluja Meiziä kohtaan kuin että "pelaa eri tavalla kuin viimeksi".

Cameron kirjoitti: Se, että Savu jatkaa tästä aiheesta jappasemista vielä monta viestiä, on vielä hämmentävämpää kuin Meizin pitkät vastaukset siihen

Cameron kirjoitti:Toki myöhemmin Meiz vielä jatkoi vastaustaan, mikä oli vähän hassua.

Eli kun Meiz jatkaa aiheesta niin se on vähän hassua, mutta kun minä vastaan Meizin minulle esittämiin kysymyksiin niin se on jappasemista ja hämmentävää? Mulle tulee tästä sun koko viestistäsi sellainen olo, että sinäkin tulkitset tätä minun ja Meizin keskustelua kovin yksipuolisesti, eli kaikki näyttäytyy aloittelevan pahiksen valossa, mutta mitään ei edes pohdita aloittelevan hyviksen kannalta. Siitä en tiedä onko tämä ykispuolisuus tahallista vai tahatonta. Meizin viesteistä alkoi jo näkyä jotain objektiivisuuden siementä, mut sun jokainen lause on vain minun lyttäämistäni. Olen monet syytöksesi perustellut jo aiemmissa viesteissäni, mutta vaikutat siltä ettet ole niitä lukenut tai jätät ne tahallaan huomioimatta.

Halima: Tuntui olevan Aelinan lisäksi ainoa pelaajista joka kommentoi minun ja Meizin sananvaihtoa objektiivisesti. Haliman tyyli on nyt hyvin varman oloinen, ja ainakin pelin alussa tuntui edistävän keskutelua ja tuovan siihen uusia näkökantoja. Ihmettelen kuitenkin miksi hiljeni yhtäkkiä kun yleensä kirjoittaa joka päivä. Ensimmäisestä viestistä jäi kuitenkin huono maku mistä en ole ihan vielä päässyt eroon.

Aelina: Aelinaan on jotenkin tosi vaikea tarttua. Mielipiteet on aina perusteltuja ja ne tuntuvat aina olevan hyvisten peliä edistäviä ja objektiivisia.
Aelina kirjoitti:Mun mielestä tämä on edelleenkin jännä tapa nähdä Meizin kommentti, vaikka tätä selitit.

Mielestäni Black Foxin tuossa esittämä ajatus on hyvin perusteltu ja uusi näkökanta peliin, mitä yleensä pidetään hyvänä asiana. Miksi se on Aelinan mielestä jännää ja onko se mielestäsi epäilyttävää, vai miksi halusit tätä kommentoida? Itse pidän viestiä jännänä lähinnä siksi, että se on minusta ääneen pohdiskelua jossa ei päädytä mihinkään lopputulokseen, eli näyttäydytään aktiivisena.

Aelina tuntuu pelaavan tosi varovaisesti, eikä halua lähteä mukaan minun massaamiseen. Pohdiskelee muiden rooleja hyvin selkeästi, mutta en oikein saanut mitään selvää mihin lopputulokseen hän tulee Meizistä. Antaa äänen hiljaiselle pelaajalle ja Meiz on heti hyökkäävinään tästä Aelinan suuntaan, mikä voisi hyvinkin olla sovittu kuvio.

Black Fox: Ensimmäisessä viestissä kommentoitiin Haliman aloitusviestiä ja Meizin ajatuksia äänestämisestä, jotka molemmat nähdään kuitenkin neutraalissa valossa. Kirjoittaa paljon mutta ei varsinaisesti ota kantaa mihinkään. Varovainen.

Jinmuru: Liian vähän viestejä että voisi muodostaa vielä vahvaa mielipidettä.

Edelleen mun vahvin epäily menee Meizille, joskin myös Cameronin tosi yksipuolinen viesti nostattaa hiukset pystyyn, koska se on vielä yksipuolsempi. Jotenkin kuitenkin tuntuu että ei olisi pokkaa sanoa että "toisten myötäileminen ja perässä äänestäminen on epäilyttävää" ja omassa viestissään tehdä juuri sitä eli myötäillä Meiziä ja äänestää minua.

// Vampire, Jinmuru, Halima
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Meiz » 16.09.2018 19:42:15

Halima kirjoitti:Joo anteeksi hiljentymiseni, kiireinen viikonloppu jne. Meizin ja Savun "väännössä" mun mielestä Savu tuntuu kyllä enemmän hyvikseltä kuin Meiz. Mua mietityttää tosi paljon se, että Meiz on tosiaan (ainakin mun hataran muistin mukaan, en tarkistanut) epäillyt vain Savua. Viimeksi kun oltiin Meizin kanssa pahiksia, puhuttiin just tästä, että pahiksena ei periaatteessa kannattais epäillä muita kuin niitä, jotka saa lynkattua. Koska sitten jos itse jossain vaiheessa peliä kuolee, niin ne, keitä on epäillyt paljon, ovat käytännössä varmistettuja hyviksiä. Niin tästä keskustelusta ja Meizin Savuun keskittymisestä mulla tulee nyt enenevissä määrin pahisfiilis Meizistä. Savusta sen sijaan oon pitkälti Aelinan kanssa samoilla linjoilla, tai siis lähinnä siinä että jos hän on pahis, niin se käy kyllä ilmi varmaan selkeämmin toisena päivänä, koska hän kuitenkin on aloittelija näissä juonitteluhommissa.

Mä en muista tuollaista keskustelua, vaan lähinnä kantasi siihen ettei vartija-paljastuksesi jälkeen kannata jättää liikaa materiaali, sikäli kun paljastut varmuudella myöhemmin pahikseksi. Toki parhaassa skenaariossa tuo lienee hyvä taktiikka, mutta samanaikaisesti kerää helposti huomiota pahikselle. Mutta pakko todeta että tämä nyt tullut epäily on melkoisen tekopyhä suunnaltasi. Tässä pelissä on ollut tavanomaista vähemmän aktiivisia pelaajia ekana päivänä, joten kovin laajamittaista epäilyä muista pelaajista ei ole löytynyt.

Black Fox kirjoitti:Meiziltä odotan perusteluja siihen miksi olen toisena hänen listallaan, vaikka onhan moni muukin pysynyt erossa "tästä sopasta". Itsellä ei ole ollut aikaa viikonlopuna pelata, joten ei ihme etten ole ehtinyt puuttumaan teidän keskusteluihin :D

Nousit yli muiden ottaen huomioon toisen viestisi ajankohdan, jossa mielestäni olisi ollut jo mahdollisuus laajempaan pelaajien miettimiseen. Ajatus meni kutakuinkin niin, ettei pahis välttämättä haluaisi ottaa vahvaa kantaa kahden hyviksen väliseen kinasteluun, tai vaihtoehtoisesti Savun ollessa pahis jäisi odottelemaan miten muut pelaajat suhtautuvat tähän keskusteluun.

// Savu
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Meiz » 16.09.2018 19:49:43

Tää menee nyt kyllä itsarin puolelle, mutta --Savu ++Halima

En näe syytä miksi hänen näkökulmasta päivän täytyi mennä meidän kahden väliltä valittavaksi, enkä koe että syytös minua kohtaan oli kovinkaan reilu. Vaikuttaa nyt enemmän opportunistiselta hyökkäykseltä.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 16.09.2018 19:50:14

No nii, Savu vs. Meiz siis. :D Paha paikka ku ei kumpikaan pahisvibata. Jos pitäis valita, niin ennemmin ehkä antasin Savulle toisen päivän aikaa selittää ajatuksiaan (koska uus pelaaja).

Vampiren perustelut Haliman epäilylle on aika hepposet mut oisko pahis tullu näin myöhään kiinnittämään itteensä huomiota ku ois voinu olla vaan hiljaa?
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 16.09.2018 19:55:28

Oho, piti painaa esikatselu eikä lähetä! Tosin nyt meni jo pois se pakkorako et Meiz tai Savu. Meizin itsemurha on erittäin outo ratkasu, en voi ymmärtää. Kai ny hyvis on varma siitä, että ite on hyvis, muusta ei voi olla varma? Onko tuo joku outo pahiksen temppu vaikuttaa hyvismäiseltä ("ei oo niin paha jos kuolen"), mut miks turhaan ku ei näy pelastajiakaan?
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron