Pelottomat - Peli päättynyt!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Savu » 25.09.2018 21:01:17

Vampire kirjoitti:Mie inhoan sitä, että epäilyjä tai muita mielipiteitä perustellaan edellisillä peleillä

Ikävä kuulla ettet pidä pelityylistäni, mutta ei kai kaikkien tarvi pelata sellaisella pelityylillä mikä sinua miellyttää. Mä aion yrittää kaikkia eri lähestymistapoja kunnes itse havaitsen ne hyväksi tai huonoksi tavaksi. Jos sä olisit hyvis niin aikasi voisi ehkä käyttää hyödyllisemmin, kuin kritisoimalla toisten pelityyliä ja loukkaantumalla milloin mistäkin. Olis kiva jos se sun tämän pelin ensimmäinen rakentava viesti tulis joskus ennen mahdollisesti viimeistä iltaa.

Vampire kirjoitti:Anteeksi, jos puolustan nyt Cameronia, mutta öh?! Onko kiellettyä epäillä pelaajia, jotka ovat jo muiden epäilyjen kohteena? Ei! Okei, voi nostaa peliin mukaan myös sellaisia epäilyjä, joita kukaan ei ole huomannut, mutta olen tässä silti samaa mieltä kuin Cam. En mene niin pitkälle, että kokisin loukkaavana implikoida, että hiihtelee muiden mielipiteiden perässä sanomatta omia epäilyjä näkemättä muiden mielipiteitä ensin. Mutta tämä kommentti implikaatioineen saa silti tekemään mielen repiä hiuksia päästä ja kysyä, että "oikeesti!?!" Tämä kuulostaa niin hatusta vedetyltä, että siitä tulee melkein jo epätoivoinen fiilis.

Sitä sanotaan muiden komppaamiseksi, ja mielestäni löysin sille jonkinlaisia perustelujakin, vaikka sinä ja Cameron veditte siitäkin herneen nenään :D Mielenkiintosta miksi sinä otat tämän pelin niin vakavasti vaikket ihan hirveästi ole edes osallistunut.

Vampire kirjoitti:Eli Cam on pahismainen, koska ei epäillyt minua? Logiikka?
Savu kirjoitti:Isoin ristiriita mikä mua Cameronin pelaajapohdinnoissa häiritsee, on se että Vampire on säästynyt täysin epäilyiltä. Cameron äänesti Black Foxia sillä perusteella että on ollut liian neutraali ja mitäänsanomaton. Sama peruste pätee aivan täysillä Vampireen, mutta Cameron ei ole epäillyt häntä lainkaan kumpanakaan päivänä.

Niin, logiikka. Cam on mielestäni pahismainen koska äänesti Black Foxia mitäänsanomattomuuden vuoksi, mutta piti sua lievästi hyvismäisenä vaikka olit yhtä mitäänsanomaton, eli et kertonut mielipiteitäsi pelaajista. Kyllähän se tuli tuosta mun viestistä ihan kohtuullisen selväksi, joten mielenkiintoista miksi lainasit mun tekstistä vaan tuon ensimmäisen lauseen, jolloin konteksti häviää...

Vampire kirjoitti:Itse ehkä käyttäisin energiani paremmin kuin etsimällä etsisin pelaajista epäilyttäviä juttuja, koska se on asia, johon pahikset joutuvat turvautumaan. Yleensä itse lähden peleissäkin oletuksesta "syytön, kunnes toisin todistetaan".

Sori mutta eikö tuo oo juonittelupeliin aivan älytön lähtökohta? :D Eiks sun tehtävä hyviksenä oo nimenomaan etsiä ne pahikset? Miten sä sen meinasit tehdä jos et halua etsiä epäilyttäviä juttuja? Äänestämällä randomilla porukkaa kunnes osutaan pahikseen? Vai odotella et joku muu esittää niitä perusteluja sun puolesta? Eihän juonittelupelissä voi hyviksenä lähtokohtaisesti luottaa kehenkään.

Vampire kirjoitti:Kuten Halima sanoikin jo, en käsitä, millä tavalla klo 23 ja klo 1 on samaan aikaan

Viittasin toiseen keskuteluun, jossa viesteillä on eroa vajaa tunti. Hassua että molemmat tulkitsitte mun viittavan johonkin toiseen keskuteluun ja puolustauduitte sillä. Tuli kyllä tuosta Haliman pahis-chastista ilmi että Halima osaa kyllä pahiksena miettiä myös viestien ajoittamista fiksusti. (http://juonittelupelit.foorumi.eu/viewtopic.php?f=9&t=642&start=60#p18236)

Cameron kirjoitti:Ööm en kyllä oo pitäny Halimaa alusta asti hyviksenä? Ensimmäisenä päivänä hän oli mun "lievästi hyvismäisissä" ja näköjään sen jälkeen en ole näin kategorioinutkaan pelaajia. Mutta tässäpä näet samalla päivitetyn version.

Hmm totta, mulla oli jäänyt muutama lause huomaamatta. Mutta ehkä pääpointti oli se miten vähällä Halima on toistaiseksi selvinny sinun käsittelyltä.

Cameron kirjoitti:Voi Savu :D Oot kyllä tosi aktiivinen mutta monesta kommentista oon ihan eri mieltä, enkä jaksa alkaa kaikkia avaamaan tähän, niistä aika paljon kirjoitin tuossa ylempänä. En myöskään oo ihan varma, saako tuo tiettyjen asioiden purkaminen atomeiksi asti hyvisten pelin junnaan paikallaan vai onko se vaan tosi analyyttista hyvää pohdintaa

Juu tunnustan kyllä että mun ajatukset on välillä tosi kaukaahaettuja :D Mutta se nyt johtuu siitä että tykkään tästä pelistä hirveästi, enkä vielä tiedä mitkä tavat on hyviä ja mitkä huonoja. Ens kerralla ei kannata olla vuorokautta sanomatta mitään niin mulle ei jää aikaa keksiä kaikenlaista. Meiz syytti mua myös viime pelissä ylianalysoimisesta kun sitä epäilin. Uskoin sitä, ja sehän olikin pahis joka vaan huijasi mua. Eli kiitos vinkistä, mutta peliteknisiä neuvoja otan vastaan vasta sitten pelin jälkeen :D

Yhteenvetona

Neutraalit / lievästi pahismaiset
Aelinan viesti oli aika unenomainen mutta jokseenkin tyypillisen Aelinamaista pohdintaa. En tosin aiemmin muista nähneeni hänen heitelleen ilmoille tuollaisia vähän tyhjiä kysymyksiä kuten "Ettet vaan pelkäisi itsesi puolesta?" tai "Ettei sulla olisi tietoa?". En kyllä missään nimessä listaisi suoraan hyvikseksi yhden viestin perusteella, mutta todennäköisesti ei ehdi osallistua peliin tarpeeksi jotta hänestä voisi muodostaa vahvaa mielipidettä tänään. Periaatteessa voisi linkittyä kenen tahansa pahiskaveriksi, koska dataa ei ole sitä vastaankaan.

Cameronin vaikutti palaavan takaisin rentoon tyyliinsä. Erittäin mukava nähdä ihan oikea pelaajalistaus eikä vain puolustautumista muiden esittämiin epäilyihin. Minua vähän häritisee nyt Haliman ja Cameronin yhteinen suunta Vampirea kohtaan, koska tässä vaiheessa peliä pahisten pitäisikin yrittää vahvasti vaikuttaa äänestykseen. Cameronin viesteistä lähinnä nousee pahismaisena esiin epätasaisesti painottunut pelaajien käsittely ja linkittyminen (tai lähinnä sen puute) Halimaan ja hieman Vampireen.

Pahismaiset
Vampire näyttäis jatkavan samaa linjaa kuin aiemmin. Sanoo että on kiire, mutta silti kirjoittaa pitkästi ja käyttää koko viestin vain puolustautumiseen. Mielipiteitä tuli vain minusta mutta perusteluja hyvin vähän. Aiempi mielipide oli että en epäilytä, mutta nyt olenkin vahvasti pahismaisin pelaaja kun menin liikaa sörkkimään. Tosi vaikea sanoa kun ei pelaajaa tunne. Vähän kyllä luin vanhoja viestejä (anteeksi) ja niissä näytti olevan ihan laadukasta pohdintaa, joten tämä uusi pelityyli nyt epäilyttää.

Halimasta edelleen vahvisti sama mielipide, eli kummallisen epäloogisia perusteluja niin syytöksillä kuin puolustautumisilla. Siinä on hyvin samankaltaisia epämääräisiä piirteitä mitkä epäilytti mua Haliman viime pahispelissä. Ikävä fiilis tulee kun katsoo Haliman viestit http://juonittelupelit.foorumi.eu/search.php?&author=Halima&ch=999999 ja yrittää etsiä sieltä mielipiteitä Cameronista. Ainoa löytyy ensimmäiseltä päivältä: "Cameronin aloitus oli kivan iloinen, ja tykkään siitä että jo heti ekasta kahdesta viestistä löysi sanottavaa pelaajista." Ei ehkä tarkoita että olisi juuri Cameronin pahiskaveri, vaan voi olla ihan silkka unohdus. Lisää kuitenkin Haliman epäilyttävyyspisteitä.

Mä voisin kyllä vähän yrittää hillitä tätä viestitulvaani, koska kekustelu menee liikaa minun ihmeellisten epäilyjen purkamiseen, eikä muiden pelaajien välille tunnu syntyvän suurempaa keskutelua. Lisäksi näytän ärsyttävän vähän yhtä sun toista pelaajaa joten sori kun olen tämmönen.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Vampire » 25.09.2018 21:34:17

Ikävä kuulla ettet pidä pelityylistäni, mutta ei kai kaikkien tarvi pelata sellaisella pelityylillä mikä sinua miellyttää. Mä aion yrittää kaikkia eri lähestymistapoja kunnes itse havaitsen ne hyväksi tai huonoksi tavaksi. Jos sä olisit hyvis niin aikasi voisi ehkä käyttää hyödyllisemmin, kuin kritisoimalla toisten pelityyliä ja loukkaantumalla milloin mistäkin. Olis kiva jos se sun tämän pelin ensimmäinen rakentava viesti tulis joskus ennen mahdollisesti viimeistä iltaa.

Jos tässä miettii, että kumpi vaikuttaa enemmän siltä, että on loukkaantunut, niin se olet sie. Mie tiedän, ettei kaikkien tarvi pelata mua miellyttävällä pelityylillä ja sellaiseksi en myöskään tuota kommenttia tarkoittanut, mutta kovasti vaan siitä vedät herneen nenään. Kommenttini tausta-ajatusta et näytä noteeraavan mitenkään. Eli sitä, että tilanteet taustalla voivat muuttua ja pelkällä pelien vertailulla ei pääse lopulta mihinkään. Aikatauluilleni ja päälleni (ja sen hyvinvoinnille) en oikein voi mitään, joten valitettavasti en voi mitään sille, jos "tän pelin ensimmäinen rakentava viesti" tulee vasta vähän myöhemmin. Tänään se ei tule, mulla ei ole aikaa, joten se tulee aikaisintaan huomenna - jos mulla on aikaa kirjoittaa sitä, koska mulla on aika paljon muutakin tässä elämässä, mikä valitettavasti menee pelin edelle.

Mun mielestä on kiinnostavaa, että Savu ottaa niin vahvasti tuon viestini henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tuntuu jopa suuttuvan siitä, että häneen kohdistetaan enemmän huomiota. Tuo ei ainakaan ole se keino, jolla mut saa kiinnittämään huomion jonnekin muualle. Todella monet mun kommentoimat asiat käännettiin nyt mua vastaan ja puettiin siihen asuun, että loukkaannuin - eli syy on minussa eikä Savussa.

Sori mutta eikö tuo oo juonittelupeliin aivan älytön lähtökohta? :D Eiks sun tehtävä hyviksenä oo nimenomaan etsiä ne pahikset? Miten sä sen meinasit tehdä jos et halua etsiä epäilyttäviä juttuja? Äänestämällä randomilla porukkaa kunnes osutaan pahikseen? Vai odotella et joku muu esittää niitä perusteluja sun puolesta? Eihän juonittelupelissä voi hyviksenä lähtokohtaisesti luottaa kehenkään.

Tässä kohtaa tuntuu, että sulta meni mun pointtini vähän ohi. Sanoin, että käyttäisin energiani paremmin kuin etsimällä etsisin (=vääntäisin väkisin) pelaajista pahismaisia asioita, kuten tällä hetkellä tuntuu että sie teet. Totta kai miekin etsin pahiksia, mutta en tee sitä väkipakolla. Jos jostakusta ei tunnu löytyvän pahismaisia asioita, niin silloin ensimmäinen ajatus ei ole "ton on pakko olla pahis" vaan pikemminkin "ehkä se on siis hyvis". Ihan samalla tavalla mie yritän löytää ne pahikset, en vain yritä vääntää väkisin kenestäkään pahismaista silloin, jos nämä eivät ole mitään pahismaista mielestäni tehneet tai sanoneet.

Mie menen nyt hoitamaan itseäni nukkumaan, kuten olis pitänyt tehdä jo tunti sitten. Huomenna on pirun aikanen herätys :D
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Aelina » 25.09.2018 21:50:06

Tulenpa pahoittelemaan: Mulla ei vaan ole energiaa käydä juuri nyt noita kaikkia viestejä läpi, vaikka halusin tehdä sen jo eilen. Menen nyt enemmän tunteen ja muiston varassa. Yritän jotakin saada aikaan, jotta en ihan hiljenisi.

Vampire vaivaa. Mä taidan olla ainoa, jota nyt suuremmin ei Vampire epäilytä, mutta jos kaikkia muita epäilyttää, niin on siellä ainakin yksi hyvis. En tiedä meneekö hyvistelyksi, mutta oman roolini tietäen joko Vampire uhrataan, tai sitten massataan ja siihen on liittynyt hyvis joukkoon. Vampire myös äänesti, mistä tulee vähän ristiriitaiset tunnelmat. Missään nimessä pahiksen ei nyt kannattaisi äänestää, vaikka se on hyviksellekin arveluttavaa. Luulisi lisäksi, että pahiskaveri auttaisi mielipiteiden kanssa, kun muut on kohtuu aktiivisia. Ellei jo alussa ole päätetty uhrata Vampirea.

Cameron vaikuttaa hyvismäiseltä, mutta jostain syystä liitän Cameronia Halimaan, joka epäilyttää. Cameronilta tulee melko samaa kommenttia kuin mitä itse mietin esim Savua kohtaan. Ei tekisi mieli Cameroniakaan pudottaa. Jostain syystä kuitenkin mietin myös Cameron-Vampirea. Voi kyllä olla, että mun todellakin pitäisi lukea ne viestit uudelleen - en tiedä oonko enemmän tunnepohjalla, mikä ei ole kamalan hyvä. Enemmänkin mun epäilyt Cameronia kohtaan muodostuu mahdollisista pahispareista, kuin itse puheista. En haluaisi nyt lähteä tällä perusteella ketään pudottamaan tai vakavammin epäilemään, ainakaan ennen paria.

Savu vaikuttaa tosi aktiiviselta ja innokkaalta. Voisit pelata meidän muidenkin puolesta, niin saataisiin tänne elämää? Mun mielestä Savu vaikuttaa melko hyvismäiseltä ekan päivän jälkeen, vaikka hakeekin omienkin sanojensa mukaan melko kaukaa. Jostain syystä mua vaivaa Halima-Savu, vaikka Savua nyt noin muuten en ole liittänyt muihin. Toisaalta olen miettinyt yötappoja siltä kantilta, että tapetaan hyvismäisiä, koska pahiksia on epäilty. Mietityttää myös, ettei tuossa edellisten pelien selailun taustalla olisi se, että muuten pahiksena on vaikea keksiä epäilyjä.

Halima vaivaa samoista syistä kuin aiemmin olen kertonut. Ja mä vaaan voisin kuvitella Haliman jokaisen kanssa pahikseksi, mistä Halimakin jossain mainitsi.

// Monta viestiä väliin, jotka myös olen lukenut tätä puhelimella kirjoittaessa. Mulla on unenomainen olo - johtuu varmaan siitä, että oon aina puoliunessa kirjoittamassa. :D Tästä jää taas ne tuhat ja sata asiaa mainitsematta, joita en muista tällä sekunnilla. Mua epäilyttää jossain määrin kaikki, ja kuitenkin ei kukaan...

Pahismainen - > lievästi pahismainen
Halima
Savu
Cameron
Vampire

Eli eniten epäilyttää Halima-Cameron, mikä Savulta oli kyllä hyvä huomio, että molemmat on lähteneet Vampiren perään. Toinen on Halima-Savu. Argh. Mulla on kuitenkin tunne, että oon ihan väärässä, enkä jaksa miettiä nyt.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.09.2018 07:23:34

Onpa huonoa ilmaisua taas. Eli tuossa pahismaiset - > lievästi pahismaiset meinasin sitä, että jossain määrin epäilen kaikkia. Mikä nyt näyttää tuossa vähän omituiselta, kun tekstissä puhun hyvismäisistä.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.09.2018 10:42:17

Iloinen uutinen: Työstän tässä viestiä, ja oon jo puolessa välissä. Mulla alkaa kuitenkin tunti, joten pääsen vasta illalla julkaisemaan.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Halima » 26.09.2018 13:28:52

Mä tulin vaan pikaisesti ilmoittamaan, että en oo ehtinyt eilen enkä tänään kirjoittamaan mitään listausta, saati lukemaan vanhoja viestejä. Illalla ehtinen paikalle ennen päivän loppua, mutta läpiluku jää kyllä haaveeksi vain tämän päivän aikana. :/
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Niacin » 26.09.2018 14:28:29

Väliaikaääntenlasku!

Savu 1 (Vampire)

Tällä hetkellä putoamassa siis Savu ainoalla äänellä.

Kuolleet (4)
- Meiz, päivä 1, tavis
- Aelina, yö 1, tavis
- Black Fox, päivä 2, tavis
- Jinmuru, yö 2, suojelija

Äänestyspakot (0)

Poissaolot (0)

Pelaajat, jotka voivat käyttää tehoääntä (4)
Aelina, Cameron, Halima, Savu

Päivä 3 päättyy ke 26.9. klo 22:30!
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.09.2018 19:16:03

Käytän kouluaikaa hyödyksi ja tehtävien sijasta luen viestejä, jotta saisin vähän paremman katsauksen. Ja nyt sitten jatkan illalla, kun jaksan vihdoin. Mullakin on näköjään mielipiteet vaihdelleet melko paljonkin. Muutamia kommentteja, jotka haluaisin nostaa esille:

Cameronista vaan tulee hyvismäinen fiilis. Ehkä mä mietin nyt oikeasti turhan vainoharhaisesti. Ja haluan lisätä, että noista linkityksistä mä olen sitä mieltä, että olet turhan varovainen. Toki jos Haliman linkitykset on outoja, olisi mahdollista, että Halima yrittää väkisin etsiä linkkejä kaikkien muiden kuin itsensä väliltä (kun Cameron tätä aiemmin mietti). Jostain syystä mä vaan onnistun liittämään Cameronia milloin kenenkin pariksi, ja tämän takia varovaisuus epäilyttää mua.

Mä olen edelleen sitä mieltä, että Halima yrittää turhan paljon ohjata keskustelua kahden pelaajan välille (Meiz ja Savu aiemmin) ja nyt yksin Vampire. Lisäksi alemmasta viestistä tulee vähän mieleen, että Halima yrittäisi pahiksena pitää Savun epäilyttävien listalla (jos olisi pahiskaveri), mutta lopulta miettii myös Marzzuun äänestystä (helppo kohde tässä tapauksessa, mikä saa taas tuon viestin kuulostamaan omituiselta). Halimalla on ihan erilainen tyyli kuin viime pelissä, mutta sisältö vaikuttaa jotenkin erilaiselta kuin Haliman eräässä hyvispelissä, mutta en tiedä, uskallanko varata sille niin paljon painoarvoa (halusin vaan tarkistaa, että onko joku vs joku yleinen).

HALIMA: “Joo anteeksi hiljentymiseni, kiireinen viikonloppu jne. Meizin ja Savun "väännössä" mun mielestä Savu tuntuu kyllä enemmän hyvikseltä kuin Meiz. Mua mietityttää tosi paljon se, että Meiz on tosiaan (ainakin mun hataran muistin mukaan, en tarkistanut) epäillyt vain Savua. Viimeksi kun oltiin Meizin kanssa pahiksia, puhuttiin just tästä, että pahiksena ei periaatteessa kannattais epäillä muita kuin niitä, jotka saa lynkattua. Koska sitten jos itse jossain vaiheessa peliä kuolee, niin ne, keitä on epäillyt paljon, ovat käytännössä varmistettuja hyviksiä. Niin tästä keskustelusta ja Meizin Savuun keskittymisestä mulla tulee nyt enenevissä määrin pahisfiilis Meizistä. Savusta sen sijaan oon pitkälti Aelinan kanssa samoilla linjoilla, tai siis lähinnä siinä että jos hän on pahis, niin se käy kyllä ilmi varmaan selkeämmin toisena päivänä, koska hän kuitenkin on aloittelija näissä juonitteluhommissa”


Eli kuten olen sanonut, äänestyskäyttäytyminen ja kahden pelaajan väliltä pohtiminen vaikuttaa epäilyttävältä.

Mä en tiedä epäilyttääkö mua nyt kuitenkin Savu jonkin verran. Esimerkiksi tuo edellisten pelien läpikäynti voi olla joko erittäin ahkera hyvis tai sitten pahis, joka haluaisi keinolla millä hyvänsä epäilyjä.

CAMERON: “Sun peli on kuitenkin viimeiset kaksi pelipäivää ollut huomattavasti parempaa kuin ensimmäisenä päivänä. En vieläkään osaa päättää, johtuiko se siitä, että Meiz tippui ja olosi helpottui, vai siitä, että sai vinkkejä pahiskaveriltasi, mitä seuraavana päivänä kannattaisi tehdä. Voihan se olla toki molempiakin. “

Tämä. Tämä mua myös mietityttää. Lisäksi jotenkin tuo tyylimuutos oli mielestäni melko iso. Lisäksi hieman se, että Savu lähti ensimmäisenä miettimään yötappoja ja ehkä yrittää vakuuttaa itsensä hyvikseksi sitä kautta.

HALIMA: “Tämä pisti mulla silmään. Savun roolistahan ei vielä ole tietoa, mutta Aelina oli hyvis, ja pahikset tappoivat Aelinan yöllä. Oliko mahdollisesti Aelinan tapon syynä se, että Aelinaa aseteltiin Savun pahiskaverin rooliin, vai tuliko Aelina lynkatuksi vain hyvismäisenä pelaajana tai epäiltiinkö häntä suojelijaksi. Joo en tiedä, kunhan mietin. Tässä ois itseasiassa toinen hyvä syy pahis-Savulle tappaa Aelina yöllä. Aelina ilmaisi varsin vahvasti että epäilyt kääntyisivät tänään Savun puoleen "jos Savusta ei saada lisää irti".”

Olisihan luullun pahiskaverinkin tiputtaminen melko hyvä juttu. Paljastuin hyvikseksi, joten jäljelle jää Aelina-Savusta Savu, jonka voisi ehkä olettaa hälventävän luuloja. Toisaalta on omituista, että Halima nosti nämä esiin. En tiedä.

HALIMA/VAMPIRE: “
“(Vampire:) Miun mielestä kuitenkin Savu on onnistunut pysymään kannassaan ja suhteellisen rauhallisena ja tyynenä paineen ja saamansa huomion alla (en oo lukenut ihan koko topicia), kommentoi kärsivällisesti selittäen omaa kantaansa, mikä mun silmissä kyllä vaikuttaa lähinnä hyvimäiseltä, vaikka en tässä kohtaa vielä erityisemmin haluakaan lähteä vetämään liikaa johtopäätöksiä.”
(Halima:) Tässä itseasiassa toinen potentiaalinen pahiskaveri Vampirelle. Tää ois just semmonen kommentti, mitä pahis sanoisi toisesta, kun kysytään mielipidettä. Pientä puolustelua, muttei liikaa ettei joudu tiejyrän alle sitten jos Savu joutuukin lynkatuksi. Ei kuitenkaan tahdo lähteä epäilemäänkään, koska kuka nyt haluaisi heittää pahiskaverin sinne tiejyrän alle.”

Minä alan olla hitaasti samaa mieltä.

Voi Vampire. Vampire liikkuu hyvis-pahis-taulukon päästä päähän. Lueskelin nuo viestit, ja mua vähän arveluttaa, että minkäänlaista pelaajapohdintaa ei ole. Lisäksi kuten joku sanoi, Vampire/Halima vääntö vie kyllä kivasti kaikesta muusta aikaa ja antaa syyn olla kommentoimatta. Toisaalta tuo uusin äänestys on joko uhraus tai massaus. Siinä vaiheessa on kyllä uhraamisen kannalta hyvä, ettei kommenttia ole. En epäile, etteikö irl-kiireitä olisi, mutta se voisi olla hyvä syy myös uhraamiselle.

---

HALIMA: “Samaa mieltä Jinmurun kanssa, että Aelinalta hyvä viesti peliin palattuaan. Toisaalta kun on aiemmin pelannut hyvistä, on tavallaan hyvä "pohja", jolle lähteä rakentamaan jos nyt onkin sattunut se pahiksen rooli. Eli en lähtisi tämän yhden viestin perusteella vielä ihan kauheasti luottamaankaan. Neutraalista siis lähdetään liikkeelle Aelinan kanssa.”


SAVU: “Aelinan viesti oli aika unenomainen mutta jokseenkin tyypillisen Aelinamaista pohdintaa. En tosin aiemmin muista nähneeni hänen heitelleen ilmoille tuollaisia vähän tyhjiä kysymyksiä kuten "Ettet vaan pelkäisi itsesi puolesta?" tai "Ettei sulla olisi tietoa?". En kyllä missään nimessä listaisi suoraan hyvikseksi yhden viestin perusteella, mutta todennäköisesti ei ehdi osallistua peliin tarpeeksi jotta hänestä voisi muodostaa vahvaa mielipidettä tänään. Periaatteessa voisi linkittyä kenen tahansa pahiskaveriksi, koska dataa ei ole sitä vastaankaan.”


Omituista, mutta hyvinkin voi olla sattumaa. Savun kommentti tuli myöhemmin.

---

HALIMA: “Tämän sananvaihdon perusteella en usko, että molemmat olisivat pahiksia, vaikka kyllähän sekin ehkä Meizin tuntien olisi mahdollista. Mua kiinnostais kuulla mitä mieltä te muut ootte tästä sananvaihdosta?” (Meizistä ja Savusta)


SAVU: “Vampirelta taas vaihteeksi viesti jossa vain puolustaudutaan eikä kerrota mitään mielipiteitä. Haliman pointti tosi ihmeellisestä äänestä on ihan validi. Toki Vampire on selvästi keskittynyt vain puolustautumiseen ja on jo sanonut olevansa kiireinen, joten sikäli pidän ihan uskottavana ettei ole ehtinyt päättää ketä äänestää. Mä oon hieman epäillyt Halimaa ja Vampirea pahiskaksikoksi, mutta se että Halima jaksaa painostaa Vampirea vielä toisenakin päivänä osoittaa kyllä vahvasti siihen että toinen on hyvis.”


Voi olla sattumaa, mutta en tiedä miksi tämä vähän vaikuttaa omituiselta, kun molemmat on miettimässä, että toinen on hyvis ja toinen pahis (Savu/Halima-joku). Lisäksi olen miettinyt Savun kommenttia, että Cameron ja Halima ovat molemmat Vampiren kimpussa (totta), mutta niin on kyllä myös Savu. Mulla pomppii mielipiteet Vampiresta koko ajan, mutta olen yhä sitä mieltä, että joko Vampire mahdollisesti uhrataan tai sitten massataan, ainakin nykyisen tilanteen perusteella. Toisaalta, jos Savu on pahis, voisin kuvitella Savun yrittävän muuttaa Vampiren äänestyksen suuntaa, kuten nostikin ekana esiin mahdollisuuden, että Cameron ja Halima ovat molemmat turhan paljon Vampiren perään. Mun mielestä tämä on siinä omituinen kommentti, että Savu on itsekin Vampiren perässä. Mutta ei kai Savu lähde Vampiren perään vain, koska muutkin? En kyllä aiemmin ajatellut, mutta entäpä Savu-Vampire?

---

Tästä ei tule läsheskään niin huolellinen kuin haluaisin, mutta niin. Cameronia en tänään pudottaisi, vaikka onkin vainoharhainen olo. Jotenkin mun epäilykset pyörii eniten Haliman ympärillä, vaikka Vampire ja Savu myös mietityttää kovastikin. En tiedä mitä ajatella.

KETÄ ÄÄNESTÄISITTE NYT? Meidän on pakko alkaa miettiä. Ääniä ei voida hajauttaa kamalasti, ja tehoääniä varmaan kannattaa käyttää (pl. tilanne, jossa kaikki äänestävät tavallisilla äänillä). Mua mietityttää vielä, en tällä sekunnilla osaa sanoa.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Halima » 26.09.2018 19:36:25

Huh, vihdoin koneen äärellä!

Läpilukuun ei oo nyt oikein enää aikaa, eli fiilispohjalta pitää mennä. Pahoittelut tästä. :/ Tämän päivän lynkkaus on todella tärkeä, koska väärin mennessään se päättää pelin. Ei kuitenkaan auta, elämä on kiireinen kun se on kiireinen.

Nyt fiilispohjalta sanoisin että Aelina on pelannut tosi hyvismäisesti ja aika pitkälti saman oloisesti niin alkupelissä (kun oli hyvis) kuin nytkin. En aio äänestää tänään.

Cameronista mulla on myös tosi hyvä kuva. Ollut välillä kiireinen (kukapa ei?), mutta pysynyt kivasti pelissä mukana, kertonut mielipiteitään ja vaikuttanut pelin kulkuun positiivisesti. En aio äänestää tänään.

Savu epäilytti vähän alkuun, sitten paransi peliään huomattavasti, mutta nyt on kyllä jotenkin mennyt yli tuo vanhojen pelien lukeminen ja niihin pohjautuen epäilysten keksiminen. Kun siltä se nimenomaan tuntuu, keksimiseltä. Hyviksille yleensä ne epäilykset tulee aika pitkälti luonnostaan, toinen vain epäilyttää ja toinen ei, mutta Savu on selkeästi lähtenyt etsimällä etsimään niitä epäilyksiä - omien sanojensa mukaan jopa niin, että kun joku ei millään epäilytä niin sitten niitä epäilyksiä kaivetaan väkisin. Joo, epäilyttää ja olisin valmis äänestämään tänään.

Vampiresta varmaan kaikki tietääkin, että epäilyttää. Ei oo oikein koko pelissä avannut ajatuksiaan, ja tuollainen pelityyli on vaan ihan liian helppo pahikselle ylläpitää. Olen valmis äänestämään tänään.

Eli summa summarum, mun ääni lähtee tänään joko Savulle tai Vampirelle. Vampirelle mieluummin, koska hän on ollut mun epäilylistalla jo pitkään ja tuntuu Savua varmemmalta pahikselta. Mutta siis hyvikset ei missään nimessä saa nyt hajauttaa ääniään, eli sitten vasta äänestetään kun tiedetään missä mennään.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.09.2018 19:40:22

Toisaalta Halimalla kyllä on samankaltaisia ajatuksia nyt kuin mulla... Mietityttää, että mun luulot Halimaa kohtaan olisi ihan vain pelityylistä riippuvia, mutta en osaa sanoa. Mä lähden tosiaan miettimään tuosta kolmesta, eli Cameronia en tule äänestämään. En vain oikein tiedä, kuka mua nyt oikeasti epäilyttää eniten.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Vampire » 26.09.2018 19:58:43

Mun laskujen mukaan tänään pitäis olla LYLO, koska jos tänään äänestetään ulos hyvis ja yöllä tietenkin tippuu yksi hyvis, niin jäljellä on kaksi pahista ja yksi hyvis. Mie tiedän, että oon teidän mielestänne se todennäköisin pahis, mutta koska tiedän oman roolini, niin suosittelisin kääntämään ennemmin katseen siihen suuntaan, josta mulle lähtee eniten epäilyjä, koska tässä tilanteessa mie olen pahiksille ns. helppo kohde, jonka tiputtamisella pahikset saa pitkälti varmistettua itselleen voiton tässä pelissä. Joo, tiedän myös, että tässä vaiheessa todennäköisesti mikään, mitä mie sanon ei vakuuta ketään mun hyvikseydestäni (rehellisesti sanottuna kiinnostus edes yrittää on hävinnyt jo vähän aikaa sitten, että joo, siinä mielessä Aelinan kommentti miun äänestä uhri-mielessä on ehkä oikea - en tiedä. Tiedän lähinnä sen, että miun tiputtamiseni johtaa pahisvoittoon + aika ei ollut mun osaltani ihan vielä valmis Kylä-juonariin osallistumiseen).

Mun fiilikset pahisparista on tällä hetkellä pitkälti Savu-Halima -akselilla, mieluummin näkisin jomman kumman heistä tiputettavana itseni sijaan, koska tiedän että mun pudottaminen on suora pahisvoitto. Toki se on epätodennäköistä että joku muu tippuisi tänään kuin mie, koska mie olen tällä hetkellä altavastaaja ja se pääepäilty ilmeisesti. No, omapa on valintanne, mulla ei ole aikaa yrittää vaikuttaa siihen, koska jälleen kerran pitäisi olla ajoissa nukkumassa, koska aikainen herätys huomenna + istun sen jälkeen junassa koko päivän, joten oon jo normitilanteessakin väsynyt, saatika, että valvoisin kauheasti tätä pidempään.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.09.2018 20:07:48

Aina kun luen uuden viestin, mun ajatukset muuttuu. Käytännössä tilanne on nyt se, että putoaja on Savu tai joku muu. Mun tekisi mieli mennä nukkumaan, mutta haluaisin ensin tietää, keitä muut aikoo äänestää ja päättää, ketä äänestän.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.09.2018 20:28:09

Kommentoidaanpa vielä sen verran, että näköjään pudotettavat löytyy joukosta Halima-Savu-Vampire, elleivät Savu ja Cameron ole vaihtaneet epäiltyjä viimeisimpien viestien jälkeen. Savu on nyt toinen ehdokas. Melkein tekisi mieli repäistä ja äänestää nyt sitä Halimaa, mutta toisaalta tuntuisi epäreilulta tehdä niin. Saatan kyllä liittyä myös Savun äänestykseen. Vampiren olisin valmis pudottamaan, mutta jostain syystä vain arveluttaa.

En kyllä ymmärrä, miksi Vampire äänesti tavallisella äänellä ja ylipäätään tuossa vaiheessa?
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.09.2018 20:29:28

Epäreilulta siis sen takia, että käytännössä päättäisin keiden kahden väliltä muut äänestävät. Silloin Cameron joutuisi homman vieläpä ratkaisemaan.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.09.2018 20:40:24

Ääh. Jos nyt äänestän Halimaa ja pahispari on Halima-Savu, voivat hyvinkin ehtiä äänestää jotain muuta tehoäänillä ja voittaa pelin. Halimaa siis ei kannata lähteä äänestämään. Sanoisin, että äänestys hoidetaan välillä Vampire-Savu. Näistä äänestäisin Savua.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Cameron » 26.09.2018 20:50:13

Ilmoitan että oon linjoilla ja kirjoittamassa viestiä. Kannatan myös ehdottomasti äänten keskittämistä ja tehoääniä.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Savu » 26.09.2018 20:51:31

Noniin, minäpä yritän vähän listata epäilyjä tai muita huomioita, että ei olis kaikki vaan sellaista mössöä mielessä.

Vampire
- Ei lainkaan kattavaa pelaajapohdintaa, keskittynyt lähinnä vain niihin pelaajiin jotka epäilevät häntä.
- Väittää toistuvasti olevansa liian kiireinen pelaamaan, mutta ehtii silti kirjoittaa pitkiä puolustus- ja hyökkäysviestejä. Sanat ovat ristiriidassa tekojen kanssa.
- Äänestellyt miten sattuu: ekana päivänä ei ääntä, toisena päivänä turha pakkoääni just ennen päivän loppua.
- Oon pelannut samalla tyylillä alusta asti, ja Vampire on pitänyt hyvismäisenä. Siksikö että tykkäsin Vampiren viestistä toisena päivänä? Saa vähän painetta ja tekeekin täyskäännöksen.
- Aelinan yötappo vaikutti tosi uhkarohkealta, voisin kuvitella lähinnä Vampiren tekevän niin. Mutta kuka olisi pahiskaveri? Marzzuu?
- Puolustaa Cameronia.
- Minun äänestäminen ei pahiksena olisi ollut fiksuin veto, koska en ole viimeisimpien viestien perusteella ollut muiden "pääepäilty". Helpoin kohde olisi ollut Halima, joten jotain hyvismiästä.

Halima
- Pysynyt kannoissaan alusta asti
- Ei yhtään mielipidettä Cameronista kolmeen pelipäivään, ei vieläkään.
- Tuntuu tulkitsevan peliä ja pelaajien sanoja vain siltä kannalta joka tukee omia mielipiteitä, vaikka selkeästi olisi muitakin näkökulmia olemassa.
- Sanoi toissapäivänä ettei suostu tulemaan lynkatuksi, mutta katosikin kun epäilykset alkoivat pyöriä Vampiren ympärillä. Kaksi tuntia aikaa ja edelleen hukassa.

Cameron
- Närkästyy kun syytän komppailusta, vaikka ensimmäisenä päivänä selitti itse minulle miksi komppailu komppailu on epäilyttävää.
- Äänesti Black Foxia mitäänsanomattomuuden vuoksi, mutta Vampiren näki hyvismäisenä vaikka oli vähintään yhtä mitäänsanomatton. Black Fox sentään yritti pohtia kaikkia pelaajia.
- Pelin alussa ja toisena päivänä pientä Vampire komppailua, nyt kuitenkin muuttanut kantaansa.
- Äänesti Marzzuuta mutta otti äänen pois heti kun Marsulta tuli yksi aivan järjetön viesti. Cameron ei perustellut miksi veti äänensä pois. Halusiko vain näyttää olevansa valmis äänestämään Marsua? (Itsekin tein näin mutta perustelin jo etukäteen miksi tulen tekemään niin jos Marsu äänestää.)

Aelina
- Hyviä ja mielenkiintoisia pohdintoja, jotkut kyllä melko kaukaahaettuja mikä on Aelinalle epätyypillistä.
- Hieman erilaisen fiiliksen saan tästä Aelinasta, mutta voi johtua kiireistä.
- Mielipiteet vaihtelee, ensin Vampire oli pahismainen, sitten hyvismäisin, nyt taas pahismainen. Minä olin aluksi hyvismäinen, nyt pahismainen.

Aelina kirjoitti:Olisihan luullun pahiskaverinkin tiputtaminen melko hyvä juttu. Paljastuin hyvikseksi, joten jäljelle jää Aelina-Savusta Savu, jonka voisi ehkä olettaa hälventävän luuloja. Toisaalta on omituista, että Halima nosti nämä esiin. En tiedä.

Halima kirjoitti:
Savu kirjoitti:
Halima kirjoitti:Oliko mahdollisesti Aelinan tapon syynä se, että Aelinaa aseteltiin Savun pahiskaverin rooliin, vai tuliko Aelina lynkatuksi vain hyvismäisenä pelaajana tai epäiltiinkö häntä suojelijaksi.

Miksi Aelina olisi tapettu siksi että häntä aseteltiin minun pahiskaveriksi? Eikö hänet juuri siksi olisi kannattanut jätttää henkiin?

Olet ihan oikeassa. En tiedä mitä oon ajatellut tuossa viestissäni. Vetoan tähän: :D

Hmm, tästä oli jo keskustelua ja melkolailla yhdessätuumin todettin että eihän tuossa ole mitään järkeä. Pikkuisen nyt tuntuu että Aelinallakin on vaikeuksia keksiä oikeita perusteluja. Petaako toiselle päivälle äänestystä minun ja Haliman väliltä?

Aelina kirjoitti:Mä en tiedä epäilyttääkö mua nyt kuitenkin Savu jonkin verran. Esimerkiksi tuo edellisten pelien läpikäynti voi olla joko erittäin ahkera hyvis tai sitten pahis, joka haluaisi keinolla millä hyvänsä epäilyjä.

Halima kirjoitti:Hyviksille yleensä ne epäilykset tulee aika pitkälti luonnostaan, toinen vain epäilyttää ja toinen ei, mutta Savu on selkeästi lähtenyt etsimällä etsimään niitä epäilyksiä

Teistä jokainen on täällä vain valitellut että sori ei ole aikaa pelata. Yritäppä siinä sitten luonnostaan keksiä niitä epäilyjä.

Vampire kirjoitti:No, omapa on valintanne, mulla ei ole aikaa yrittää vaikuttaa siihen

Sä oot kirjottanu tähän peliin pienen romaanin verran tekstiä, josta 90% aiheen vierestä. Itse olet valinnut miten aikasi käytät, jos olet hyvis niin ehkä tästä pelistä viisastuneena käytät "energiasi paremmin" kuten aiemmin sanoit tekeväsi. Mun taas pitäis ilmeisesti käyttää vähemmän energiaa, että ehkäpä me molemmat ollaan pelattu huonosti.

Vampire kirjoitti:mutta koska tiedän oman roolini, niin suosittelisin kääntämään ennemmin katseen siihen suuntaan, josta mulle lähtee eniten epäilyjä, koska tässä tilanteessa mie olen pahiksille ns. helppo kohde

Itse asiassa tilanne ei ole yhtään noin mustavalkoinen. Jos nyt oikein olen laskenut, niin kaikkien kolmen hyviksen on pakko äänestää tänään samaa pahista, koska muutoin pahikset voi viimeisellä minuutilla vaihtaa äänensä hyvikselle ja voittaa.

Intuitio sanoo että pahis ei vaan pelais noin ilmiselvän epäilyttävästi kuten Vampire on tehnyt. Niin monta kertaa on sanottu mitä asioita hänen pitäisi tehdä että ei vaikuttaisi niin pahismaiselta, ja joka kerta on jättänyt sen tekemättä.

Koska mulla on jo ääni alla ja tiedän itseni hyvikseksi, on odotettavaa että toinen tai molemmat pahikset pyörtävät hiljalleen aiemman kantansa ja päätyvätkin äänestämään minua. Mä en ole sanonut mitään uutta epäilyttävää sen jälkeen kun Vampire mua äänesti, mutta jotenkin ne mielipiteet vaan alkoi sen myötä kääntyä mua kohti. Tätä on nyt hieman nähtävissä sekä Aelinan että Haliman pelissä. Jos Vampire on hyvis eikä vaihda ääntään, niin peli on melko varmasti jo hävitty. Jos taas Vampire on pahis, niin vielä on se toivo että hyvikset osuu oikeaan pahikseen.

Mulle tulee Aelinan suunnanmuutoksesta nyt tosi paha tunne. Aelinan perusteluissa että nyt on pakko äänestää väliltä Savu-Vampire ei ole mitään järkeä. Mä en ole nytkään sanonut mitään, mutta muutamassa minuutissa se mielipide vaihtui Halima/Vampire äänestä Savu ääneksi. Tällä hetkellä voisin tehoäänestää joko Halimaa tai Aelinaa.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Cameron » 26.09.2018 21:01:14

Mua jäi Savun viestissä vähän häiritsemään tämä. (Viestit siis kronologisessa järjestyksessä):
Cameron kirjoitti:Hmm ei? Tuolloin Black Fox yritti epätoivoisesti tehdä listauksia, jossa kaikki luokiteltiin neutraaleiksi. Hän vaikutti vähän hermostuneelta pahikselta, joka yritti näyttää aktiiviselta. Vam taas tuntui ottavan pelin löysin rantein, ja vastaili letkeästi viesteihin. Eli nämä epäilyt/lievät hyvisvibat tulivat viestien sävyeroista, ei niinkään loisteliaasta sisällöllisestä annista.

Savu kirjoitti:
Vampire kirjoitti:Eli Cam on pahismainen, koska ei epäillyt minua? Logiikka?
Savu kirjoitti:Isoin ristiriita mikä mua Cameronin pelaajapohdinnoissa häiritsee, on se että Vampire on säästynyt täysin epäilyiltä. Cameron äänesti Black Foxia sillä perusteella että on ollut liian neutraali ja mitäänsanomaton. Sama peruste pätee aivan täysillä Vampireen, mutta Cameron ei ole epäillyt häntä lainkaan kumpanakaan päivänä.

Niin, logiikka. Cam on mielestäni pahismainen koska äänesti Black Foxia mitäänsanomattomuuden vuoksi, mutta piti sua lievästi hyvismäisenä vaikka olit yhtä mitäänsanomaton, eli et kertonut mielipiteitäsi pelaajista.

Tästä tulee kuva, että joko Savu ei ole lukenut mun viestiä kunnolla, tai yrittää vastata Vamille vanhentuneilla perusteilla, sillä hän selvästi oli ymmärtänyt mun epäilyperusteet Black Foxia kohtaan väärin.

Oolrait, nyt alkais olla varmaan sellainen hetki että pitäis tietää, ketä äänestää. Omat vaihtoehtoni ovat tällä hetkellä Halima, Savu ja Vampire.

Halima
Halimassa mua on epäilyttänyt lähinnä ne tokan päivän ihmelinkittelyt ja kärkäs sävy, jolla se on välillä vastannut Vampirelle. Ekan ja tän päivän Halima taas kuulostaa enemmän normaalilta. Halima on saanu viime peleistä toisaalta niin paljon kokemusta pahispelaamiseensa, että vois hyvin kuvitella että hän osaisi sulauttaa sen jo melko hyvin pelityyliinsä. Mulla ei siis varsinaisesti oo kauheasti epäilyjä Halimaa kohtaan, mutta en voi silti sanoa etteikö hän voisi pelata pahistakin. Olen valmis äänestämään, jos muutkin ovat sitä mieltä että Halima on potenttiaalisin pahis.

Vampire
Vampirelta ei ole tullut edelleenkään suuremmalti mielipiteitä pelaajista vaan lähinnä Savun äänestys ja vastauksia muiden viesteihin, eikä niitä mielipiteitä taideta tälle iltaa häneltä saada. Kuten hän itse sanookin, tulee sellainen olo että hänen motivaationsa on mennyt peliin jo tovi sitten. Enemmän voisin kuvitella näin käyvän pahikselle, jota epäillään ja jolta penätään mielipiteitä, kuin hyvikselle. Hyviksenä kuitenkin voi aika rennosti vastailla muiden viesteihin, eikä ole suurta painetta oman puolen häviöstä, vaikka itse tippuisikin. Tämän vuoksi olen vähän yllättynyt ettei Vamilta aiempina päivinä ole tullut koontia pelaajista tai mielipiteitä. Tänä iltanakin hän on aikalailla puollustellut itseään ja vastannut Savulle, vaikkei ole saanut vielä ensimmäistä ääntäkään. Toisaalta samoin kuin Aelina, olin yllättynyt että Vam äänesti jo noin aikaisin ja tavallisella äänellä. Olisiko pahis tehnyt niin? Myös Vamin muutaman viestin hyvin rennon oloinen tyyli on se, mikä puoltais sitä että Vam on hyvis, sillä olin niistä haistavinani silloin hyvis-Vampiren. Ääh, en tiedä. En ihmettelisi, vaikka Vampire olisi pahis, vaikka häntä kohtaan mulla on ajatuksia puolesta ja vastaan. En kuitenkaan saa todellakaan hänestä vastaavaa hyvisfiilistä kuin vaikka Aelinasta. Olen edelleen valmis äänestämään.

Savu
Musta tuntuu että oon puolet pelistä jo puhunut Savusta... Mutta edelleen olen sitä mieltä, että hassuja ajatuksia, joista oon monesta eri mieltä. Ja tuo takertuminen pelaajiin tuollaisella intensiteetillä. Se on melko toimiva pahistaktiikka, ja sellaisena oon nähnyt sitä enemmän käytössäkin kuin hyviksien pelityylinä. Aelina on myös siinä oikeassa, että Savu sopisi niin Vamin kuin Haliman pahispariksi, kun taas on hankalampi uskoa että Halima ja Vam olisivat keskenään pahiksia. Nyt kun vaihtoehdot ovat näin vähissä, on varmaan pakko miettiä jo näiden linkityksienkin kautta, vaikka en niistä lähtökohtaisesti tykkääkkään.

Eli mieluiten äänestäisin Savua, toisena Vamia ja kolmantena Halimaa. Mutta tärkeää on nyt se, että saadaan äänet keskitettyä, joten toivon että päästään yhteisymmärrykseen ennen kuin kukaan äänestää?
//Savu väliin. Lähetän tämän ja luen sitten sen.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.09.2018 21:03:15

Mä nyt vaan näen jotain järkeä tuossa, että olisi pointti mun tappamisessa pahiksena. Sinä ja Halima päädyitte yhteistuumin? Kyllä, myönnän, että tämä oli jossain määrin kaukaa haettua, mutta halusin osoittaa, että mun yötappaminen olisi ihan järkevääkin pahis-Savulta.

Ja joo, mun ajatukset ovat liikkuneet. Se nyt johtuu siitä, ettei aikaa käydä kunnolla läpi keskustelua löytynyt, joten menin tunteen ja muiston varassa. Jännä juttu, epäilin sua - > olen epäilyttävä.

Mä epäilen, että sinä ja Halima voisitte olla pahispari. Siinä tapauksessa äänestäminen väliltä Savu-Vampire on järkevää. Jos äänestäisin Halimaa nyt ja sinä ja Halima äänestäisitte vaikka Cameronia yhdessä, Cameron putoaa. En mä voi ottaa sitä riskiä. Ette kyllä ole ainoa pahisparivaihtoehto kuitenkaan.

// Cameron
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Savu » 26.09.2018 21:07:46

Vau, kaikki neljä pelaajaa haluaa äänestää minua? Ootteko te kaikki pahiksia vai eikö nyt kenelläkään päässä raksuta että eihän tässä tilanteessa oo mitään järkeä.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Cameron » 26.09.2018 21:09:51

Savu miten musta tuntuu, että yrität taas keksimällä keksiä muita vastaan epäilyjä?
Savu kirjoitti:- Äänesti Marzzuuta mutta otti äänen pois heti kun Marsulta tuli yksi aivan järjetön viesti. Cameron ei perustellut miksi veti äänensä pois. Halusiko vain näyttää olevansa valmis äänestämään Marsua? (Itsekin tein näin mutta perustelin jo etukäteen miksi tulen tekemään niin jos Marsu äänestää.)

Cameron kirjoitti:Mutta nyt kyllä ++Marzzuun olisi jo korkea aika herätä. Jos olet huomannut pelin alun, tervetuloa avaamaan sanaista arkkuasi! Viimeistään huomenna pitäisi ensimmäinen pahis saada kiinni, joten tämä peli ei ole oikein hitaan heräämisen paikka.

Cameron kirjoitti:Noin vain Jinmuru se—Marzzuu kuitenki heräs :D Olen todennut tämän aiemminkin, että hän usein tulee pelaamaan vasta kun on ihan pakko. Täytyy tosin sanoa, että nytkin viestin asiasisältö oli aika plusmiinusnolla että en tiedä mitä hänen kanssaan oikein tekisi. Tuollaisen viestin hän voisi kirjoittaa niin hyviksenä kuin pahiksenakin, mutta jos mielipiteitä pelaajista ei ala tulla lisää, hän ei juurikaan edesauta hyvisten peliä.

Kyseessä oli siis niin kutsuttu herättelyääni (Kylässä aikanaan hyvinkin yleinen käytäntö), jolla toivoin painostavani Marsun pelaamaan, ja niin hän tulikin, vaikkakin hänen peliin tuomansa panos jäi melko pieneksi.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.09.2018 21:11:42

Ellei pahis ole Cameron (jota ei ole epäilty), uskoisin, että pahikset on valmiita lynkkaamaan toisen ja pysymään näin piilossa. Tällä hetkellä kaikilla on jossain määrin keskitetyt äänestysvaihtoehdot.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Savu » 26.09.2018 21:17:39

Cameron kirjoitti:Savu miten musta tuntuu, että yrität taas keksimällä keksiä muita vastaan epäilyjä?

Mun viestissä oli yli 20 epäilyä/huomiota ja sä päätät viimeisillä minuuteilla tarttua niistä yhteen. Onko tuo sun epäily enemmänkin keksimällä keksitty?

Aelina kirjoitti:Ellei pahis ole Cameron (jota ei ole epäilty), uskoisin, että pahikset on valmiita lynkkaamaan toisen ja pysymään näin piilossa. Tällä hetkellä kaikilla on jossain määrin keskitetyt äänestysvaihtoehdot.

Tosiaan, enpä hoksannut tätä näkökulmaa. Noh näin se sit meni, veikkaan että pahispari oli Cameron - Aelina tai Halima - Aelina. Onneksi olkoon.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Halima » 26.09.2018 21:19:28

Täällä takaisin. Mitä tehdään? Savua näyttää moni epäilevän, mennäänkö sillä?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Cameron » 26.09.2018 21:20:35

Aelina kirjoitti:Ellei pahis ole Cameron (jota ei ole epäilty), uskoisin, että pahikset on valmiita lynkkaamaan toisen ja pysymään näin piilossa. Tällä hetkellä kaikilla on jossain määrin keskitetyt äänestysvaihtoehdot.

Tämä on kyllä hyvä pointti ja hyvinkin mahdollista tällä hetkellä. Voisi myös selittää Vamin äänestyskäyttäytymistä, sillä jos Savu&Vam ovat pahispari, Vam on heittänyt Savulle ensimmäisenä äänen ja näyttää tällä tavalla erittäin hyvismäisenä seuraavana päivänä. Toisaalta hänelle on jäänyt myös optio perua se, jos alkaakin näyttää tänä iltana että on mahdollista että Savu saadaan säästettyä ja hän voi vaihtaa äänensä jollekin toiselle pelaajalle.
//Savu, tartuin siihen sen takia että en tykännyt siitä että jätit huomiotta minun vastaukseni siihen liittyen.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Cameron » 26.09.2018 21:26:33

Noh, ei kai se auta kuin alkaa äänestää. Syteen tai saveen. +++Savu
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.09.2018 21:27:07

Muakin kyllä nyt hieman epäilyttää, että kaikki ovat äänestämässä Savua, mutta toisaalta pahisparin on varmaan mahdoton tehdä muuta.

Koska Savu äänestää ilmeisesti mua, niin käytännössä mulla ei ole muita vaihtoehtoja. Äänestys on pakko käydä kahden henkilön välillä.

Mua vaan nyt epäilyttää Halimakin... Jos Savu on pahis ja putoaa, epäilisin Halimaa, jos en ole huomenna elossa. Vampire on kyllä myös mahdollinen kaveri.

Jos me nyt tällä mennään.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.09.2018 21:28:22

Toisaalta Halima oli epäillyt Savua, mutta silti piti Vamia ykkösvaihtoehtona.

+++Savu
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Halima » 26.09.2018 21:28:41

Cameronin perässä uskoen ja toivoen parasta.

+++Savu
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pelottomat - Päivä 3 päättyy 26.9.18. klo 22:30!

ViestiKirjoittaja Jita » 26.09.2018 21:31:07

Päivä on päättynyt. Iltaviesti tulee myöhemmin, yö on alkanut.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 64 vierailijaa

cron